Vannak, akik újra szeretnének csendőrséget, nekik ajánljuk az alanti szívderítő sztorit arról, hogyan bánik a Tesco az olyan vásárlóval, akit lopással gyanúsít. Anita kozmetikai apróságokat és gyümölcsöt vett a Tescóban, közben alapozókat is nézegetett a pipererészlegnél. Egy biztonsági őr figyelni kezdte, majd a pénztár után döbbenetes modorban átvizsgálta olvasónkat, aztán ahogyan érkezett, vagyis köszönés nélkül, úgy lépett le. Riasztó, hogy a hipermarketben ez a hozzáállás a vevőkhöz. A sztoriból ráadásul kiderül, hogy az őrnek semmiféle erősebb bizonyítéka nem lehetett a lopásra, hiszen akkor nem hagyta volna ilyen lazán futni Anitát. Sztori alant:
Ez az eset még hétfőn (2010.02.22.) történt velem az egri (Rákóczi úti) Tescoban. Barátnőmmel a kozmetikumok felé vettük az irányt vattakorongot venni, gondoltam ha már úgyis ott vagyunk, szétnézek az alapozóknál, mivel nemsokára vennem kell majd. A Tesco által alkalmazott biztonsági szolgálat egyik nő alkalmazottja, már a kezdetektől fogva bámult minket, majd miközben az alapozó tesztereket nézegettem, eltünt. Miután itt végeztünk, vettünk gyümölcsöt és elindultunk fizetni. Kifizettem az árukat a pénztárnál és az említett hölgy már kint várt ránk. Köszönés nélkül, potenciális tolvajnak nézve közölte, hogy nyissam ki a táskámat. Rögtön ki is nyitottam. Végignézte a zsebeket és miután nem látott benne semmit 1 pár kesztyűn, bérleten és papírzsebkendőn kívül, flegma modorral és hangnemmel kérdezte, "Nincsen rajta több zseb?". Feleltem, hogy nincs. Ő oda nem illő stílusban 'odalökte' "Szemceruzáról nem tudunk semmit?" Mondtam, hogy nem, hiszen hozzá sem értem egyhez sem. Majd pedig a hölgy elnézést/ bocsánatot nem kérve, gyorsan elment.
Hirtelen nem tudtam, hogy mi is legyen, miután kijöttünk, félúton visszafelé, akkor jutott az eszembe, hogy rendben van ő csak a munkáját végezte, de ezt akkor sem így kéne. Talán ha meggyanusítunk valakit és bebizonyosodik, hogy nem történt semmi, illendő volna bocsánatot kérni, meg talán valami napszakhoz illő köszönést is odanyomni az elejére. Nem értem azt sem ha szemceruzához hozzá sem értem, így nem láthatott semmit sem, akkor honnan tudta, hogy én elteszek egyet? Szerintem csak valamit tippelt, mert kétlem, hogy megszámolta és hiányzott egy darab.Eléggé kellemetlenül éreztem magam, mert a fél áruház engem bámult. A panaszomat, nem írtam be a Vásárlók könyvébe, mert eljöttünk és nem tudom, utólag lehet-e bele írni, ezért gondoltam, hogy beküldöm a Homárnak.
konyvelomo 2010.03.01. 00:07:48
potha 2010.03.01. 00:10:04
potha 2010.03.01. 00:11:24
Amúgy, ha Ő is tahó legyél Te is tahó aztán kész.
Vagy ne foglalkozz vele.
Megdobbent 2010.03.01. 00:13:51
salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.01. 00:25:30
segítségként csak annyit, hogy amíg mindenki fülét-farkát behúzva eloldalog, addig nem lesz semmi változás.
Chaby 2010.03.01. 00:46:26
mókuscickány 2010.03.01. 00:50:41
És tényleg, micsoda ravasz keresztkérdés. :)
vidéki suttyó 2010.03.01. 00:56:19
Másszemlélet 2010.03.01. 00:58:43
Fricibá' 2010.03.01. 00:59:18
De legalább lehet szidni a lopakodó fasiszta fenevadat ebben a velejéig jobboldali, rasszista országban. Ugye?
GaZe 2010.03.01. 01:02:08
MrZed001 2010.03.01. 01:02:25
Aljas egy trükk, drága SZDSZ-es barátom ....
1) Olvass már utána, hogy milyen erkölcsi szintnek kellett megfelelni a csendőröknek annakidején, te kis butus.
2) És ha nem tudnád, pl a franciáknál is van csendőrség (sőt, sok országban éppen a régi magyar példát vették át), és köszönik, jól működik.
Panasszal pedig tessék Jacob Cohen (alias Tes Cohen)-nél élni ... azannnyja, az nem egy tipikus magyar név ... hát igen, a bolt is Tesco volt és nem Turul.
Várjunk, mi is van feléjük? Ja, Moszad.
Szóval ha a Turul boltban bántak volna így a T. vásárlóval jöhetnél a csendőrözéssel, így viszont éppen hogy zsidóznod kellene, NEM GONDOLOD?
Az ilyen hőzöngő lúzer liberálisoktól köpni tudnék.
GaZe 2010.03.01. 01:03:39
Aki persze láthatóan halovány sejtelemmel sem rendelkezik imádatának tárgyáról. :)
lájk
gauche caviar 2010.03.01. 01:08:09
(hehe, erkölcsi szint? teszetet írtak hazaszeretetből? na te is csak egyetlen forrásból olvastál az egészről :))
az ilyen ostoba ám cserébe rosszindualtú alakoktól k.... áh, maximum lesajnálni, köpni nem.
Don Bolesz 2010.03.01. 01:09:23
image.hotdog.hu/_data/members1/509/906509/images/fagylalt_002.jpg
Káposztakukac 2010.03.01. 01:21:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.01. 01:24:08
tt ember nincs akinek kinyitnam a taskamat, aki nem rendor es nem mondja meg mit akar
ennyi
mondjuk nincs is taskam de ez maganugy
gauche caviar 2010.03.01. 01:25:24
gondolkodni nem szükséges, mások már megmondták mi a frankó.
dehogy hol jött a dologba a csendőr téma? nem írt még a levélíró valamit a levélben ami a postból kimaradt?
Démonmac1 2010.03.01. 01:26:15
gauche caviar 2010.03.01. 01:26:39
gauche caviar 2010.03.01. 01:28:23
en serifet szeretnek, torzsfonokot, birodalmi lepegetot, es neutron nindzsat.
Démonmac1 2010.03.01. 01:30:52
SpencerBarnes 2010.03.01. 01:32:33
gauche caviar 2010.03.01. 01:35:47
technikailag nem nagyon tudhatja eszerint, hogy egyreszt van rebisz, masreszt meg mezoor, mint olyan.
az pedig mar demagogia meg vilagosszeskuves, hogy attol, hogy egy szervezet nem jol mukodik, attol meg nem feltetlenul a szervezet funkcioja a rossz.
gitáros 2010.03.01. 01:35:57
:))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.01. 01:36:43
bebaszna ha 2 sor megvetele elott attanulmanyoznam az aruhz barmilyen szabalyzatat
ha ugy gondoljak, hogy megsertettem az amerikai egyesult allamok torvenyeit a vasarlasom soran, akkor hivjak ki a megfelelo szemleyt
rendor , sheriff, officer
es en mg fogom varni
\ha nem akarom megvarni akkor lelepek es nem tehet semmit csak nagy valoszinusggel az igazi rendor elfog 4 sarokkal odebb
gauche caviar 2010.03.01. 01:37:20
gauche caviar 2010.03.01. 01:38:54
SpencerBarnes 2010.03.01. 01:39:46
gauche caviar 2010.03.01. 01:44:41
ha legkozelebb mentek teszkoba, kerdezzetek ra :)
(lehetoleg belepes elott, nehogy inkasszoval a lakason gyertek ki a liter tejjel :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.01. 01:51:57
meg egyszer
ha a Tesco/eletemben nem voltam ott/
ugyerzi megsertettem az O szabalyait vay a torvenyeket akkot joga van rendort hivni aki intezkedik
es akkor az intezkedik
az itteni boltba ki van matricazva., hogy ha bemegyek kell polo, cipo e nem mehetek be fegyverrel
/az erdekes hogy a gatyarol nem irnak, gondolom az evidens/
namost ha en az uzletszabalyzat elolvasasa nlkul ennk ellenre bemegyek mzitlab felmeztelenul egy magnummal a kezemben, nagy valoszinuseggel kihivjak arendorseteget
nade ha bevasaroltam
poloban, cipoben es fegyver nelkul
es valaki le akar csekkolni, akkor elotte hivja ki a renvort es en varok turelmesen
ha akarok
ha nem, lehet gondom, d nem valoszinu
kivetelt kpez ha a biztonsagi ornek bizonyitekai vanak a jogsertesemre
Pennywise 2010.03.01. 01:55:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.01. 01:57:21
nagyon regen
bervanak hivtal/ 3 napig dolgoztam ott/
na ott mko r a melosok mentek ki szuroprobaszeruen megcsorrent-villant valami
na azt atneztek mit lopott ki a gyarbol
de ezt mindenki tudta, ezrt meg muszak befejezel elott atdobta a keritesen, ami kellett
de a kiengedok-enek tudataban is/- buszken vzcsgaltak a kimenoket
ohhhhhhhhboldog idok
Lenry 2010.03.01. 01:57:58
viszont ennek a sztorinak tényleg abszolút köze nincs a Csendőrséghez
eternity · http://eternity.blogter.hu 2010.03.01. 01:58:42
Ezek a helyre csendőr jobbikosok pont olyan okosnak látszanak fényképen is, mint mikor virtualice szájkaratéloznak. :)
ave 2010.03.01. 02:01:16
Nagyjabol ha en a madarasoknak dolgozom, kitalalhatok par ilyen sztorit, amit jol elhisznek a blog szerkesztoi es kiteszik.
Howcool
nyócker 2010.03.01. 02:03:06
Amúgy aki teszkóbajáró szokjon hozzá :)
nyócker 2010.03.01. 02:06:23
Te kis zsebzsiráf, kurva jó :)
Chaby 2010.03.01. 02:30:00
Megdobbent 2010.03.01. 02:38:24
"De igen! A szemceruza egy olyan alapveto smink kellek napjainkban, mellyel a szemkonturt tudjuk kihangsulyozni".
Ez a tudasszomj, idoben fel kell tudni ismerni!
Megdobbent 2010.03.01. 02:41:45
Mielott meg kitorne a hiszti: igen, ciganylaka falvakban nyilvan elkellene 2-3 nagypofon-oszto csendor egy percig sem vitas. Viszont emberirtasra hasznalni oket nagy szegyen a csendorsegre nezve, mocskos naci baszas volt az.
Esakkor ezzel ki is politizaltam magam minden iranyban, koszonom szepen :)
humusz 2010.03.01. 03:07:20
Kérdem én: mért nem forgattatta ki a zsebeimet is, ha már a táskát kipakoltatta velem? A táskám szája egyébként végig be volt cipzárazva, és a földön hevert, amíg a bizsukat nézegettem, ennyi erővel a zsebeimet jól meg is tömhettem volna...
Másik dolog: még aznap a város tescójában kipakoltatták a párom hátizsákját az üzletben, pedig egész vásárlás alatt a hátán volt, egyébként pedig jónéhány 1000 Ft-ot otthagyott aznap a pénztárnál.
Értem én, hogy bizonyos esetekben szükséges az ilyen ellenőrzés, de az oktalan gyanúsítgatás és a fennkölt, lenéző modor, amit megengednek maguknak, nem éppen vásárlóbarát. Az én első gondolatom is az volt: mért jöjjek ide legközelebb, ha másutt is megkapom ugyanazt a terméket majdnem ugyanazon az áron, másrészt pedig normálisan, emberi módon bánnak velem? Hiszen elvégre is a mi pénztárcánkból élnek...
levi009 2010.03.01. 03:53:14
Gyanús vagy te nekem! Sejtem, hogy itt valamiféle előítéletről lehet szó, ugye-ugye?
Talán, valami hozzád hasonlók már eljátszották a bizalmat?!
Sajnos, nincs már SZDSZ, ki felkaroljon!
Próbálj hát rendesen viselkedni és ezt próbáld meg elérni a környezetedben is, s meglásd visszakapjátok a bizalmat.
Nem teljesíthetetlen dolgokról beszélek, hisz nem fáj becsületesnek lenni!
Viszont türelmesnek kell lennetek és kitartónak! Nem fog egyről a kettőre menni, de megéri.
Komolyan szomjúhozom rá, hogy egyszer büszke lehessek rátok!
PIG 2010.03.01. 03:59:23
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
PIG 2010.03.01. 04:00:12
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
Megdobbent 2010.03.01. 04:00:27
PIG 2010.03.01. 04:00:50
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
PIG 2010.03.01. 04:01:34
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
PIG 2010.03.01. 04:02:32
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
PIG 2010.03.01. 04:05:32
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
PIG 2010.03.01. 04:07:28
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
Rigor_mortis 2010.03.01. 04:21:10
Tanulság: nem szabad nyuszinak lenni.
Rigor_mortis 2010.03.01. 04:22:41
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.03.01. 04:31:08
Anno a csendoroknek eleg nagy tisztelet jart ki.
Most se artana ha lenne.
ergerberger 2010.03.01. 04:52:29
renugard 2010.03.01. 04:58:35
Én nem vagyok fasisztoid, de én sem értettem, hogy jönnek ide a csendőrök. Mit szívtak ezek hétvégén? :)
renugard 2010.03.01. 05:00:09
renugard 2010.03.01. 05:01:21
Zozi79 2010.03.01. 05:22:27
A csendőr párhuzamot meg pláne nem értem.
Zozi79 2010.03.01. 05:24:14
Viktus 2010.03.01. 06:19:50
Választások lesznek minden böfögést betesz az index amivel a jobbikot tudja fikázni.
Bár tényleg érdekes ez pont a tesconál (zsidó származású alapítók-angol multi) jött elő. Vicc.
Egyébként érdekes én már szaladgáltam laptoppal tesco sosem akarta senki kipakoltatni a táskámat.
@humusz:
Kevesebbet járj szoliba.
2010.03.01. 06:44:55
Viktus 2010.03.01. 06:54:04
Elvtársnő csak tette a kötelességét sok lopás van őt kirúgják. A multi tesco meg nem éppen agyonképzett népeket alkalmaz a biztonsági feladatkörök ellátására innen ered a stílus.
deutschtomi 2010.03.01. 06:55:51
Télleg, a szemkontúrceruzát végül is hogy loptad ki?
Viktus 2010.03.01. 07:04:06
Profi, és bedugta a bugyijába a testüregi motozást meg nem merte a biztonsági megjátszani.
Megdobbent 2010.03.01. 07:07:04
Navazze, akkor mi lesz itt a kurvanagy lesznemulassal, ha minden bokorban lattok egy veszterhes ellenseget? :))))))))))
A het vicce, pedig csak hetfo van :>>>>>>>>
Viktus 2010.03.01. 07:12:59
A hét vicce az, hogy egy tescos sztorinál is elő lehet jönni ilyesmivel.
Az ilyen magázós kérdezős meg minden rendfentartós erőszakszervezetnél alap kommunikációs formula.
Ma is, ha megállít Kovács 2 főtörzs ilyen cizellált stílusban kommunikál.
Vajmaci 2010.03.01. 07:16:35
1. a bizt. őr nem nyúlhat bele a cuccotokba!
Még a rendőr sem!
Megkérhet, hogy pakolj ki a táskából!Ennyi!
2. mindezekelőtt, ha gyanusnak talál, meg kell KÉRNIE hogy fáradj el egy irodába, ahol mindenki szeme elől el vagy zárva.Te kérheted, hogy jöjjön akár 2 másik ember is, mert tanu kell a jegyzőkönyvhöz!
3. itt értünk el a jegyzőkönyvhöz!Az átvigygálás helyét,idejét,és a résztvevők adatait (tanukkal) tertelmeznia kell, és KÖTELEZŐ, ha már "hátracibált",és tolvajnak nézett!
4. he nem tetszik a dolog, és időd is van, hívj járőrt!igaz eltart egy ideig amig kiérnek, de hidd el 90%-uk ugyanugy utálni fogja a helyzetet,és elküldi a francba a biztonsági őrt!
Még egy apró sztori...egy volt kollégám mesélte, hogy bementek a csömöri madarasteszkóba kaját venni.Szolgálatban voltak..egyenruhában,fegyverrel az oldalukon....kifelé jövet megállította a "keménylegény" őket,hogy át akarja őket vizsgálni....
Ez vagy tényleg ennyire ostoba volt,vagy túlbuzgó és ostoba!
:)
deutschtomi 2010.03.01. 07:16:54
Én már látom a kakastollas, ám ejrópír jövőt: minden Csendőr Raj fog állni, úgymint: 1 fő hivatásos csendőr-csendőr pofozóőrmester, 1 fő hazafi Magyar, egy fő polgár Tuggyukmi és 1 fő polgár származását tekintve indolokatlan támadásoknak statisztikailag jobban kitett, továbbá 1-1 fő liberális jogvédőbölcsés huhogómadár meg random módon bolgár, szlovák, szerb avagy Schwáb. Monnyuk a karabéj az sztem ne AK47-es legyen, mert az önkényuralmilag vitatottan problémás, meg ne is egy zsírúj Sturmgehwer, de ne is nátókompatibilis Colt M16, mer az meg nem bírja úgy a mostoha kezeléset, mint a Kalasnyikov. Mindenkionek jobb volna talán, ha dugóspuska lenne náluk, a bölcsésznél meg szinesfémérdekeltnél mindenképpen.
Vajmaci 2010.03.01. 07:19:24
Bocs...gyors gépeléshez még nem vagyok szokva..szorri a hibákért!:)
Mylady 2010.03.01. 07:21:02
vagy: kérem, én a vevő vagyok, nem tudok belső információkkal szolgálni
ha határozottan engem kérdez, hogy mit tudok a szemceruzáról, akkor Rejtő példáját szem előtt tartva felmondom a szemceruza definícióját.
Esetleg hozzáteszem, hogy ha gyorsan vesz egyet, megtanítom használni.
Mindegy.
Viktus 2010.03.01. 07:21:08
Mesélj mit sikerült kiemelnie a járőrpárosnak? :D
Vajmaci 2010.03.01. 07:22:11
Kivételesen semmit...
Vannak még rendes zsaruk..ha ezt nehéz is manapság elhinni!:)
Subba Deddy 2010.03.01. 07:22:27
Mylady 2010.03.01. 07:22:59
Ez akkor is érvényes, ha a boltban mindenféle hülyeségeket írnak a falra. A jogszabályt ugyanis nem írhatják felül.
Vajmaci 2010.03.01. 07:23:52
Háj Tesó!:)
deutschtomi 2010.03.01. 07:24:44
Vajmaci 2010.03.01. 07:24:59
2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szabályozza a jogosítványait.
24. § (3) A személy- és vagyonvédelmi tevékenységet folytató személy, illetve a magánnyomozó az intézkedéssel érintett személy kérésére köteles a tevékenységére vonatkozó felhatalmazást hitelt érdemlően igazolni.
26. § (1) A vagyonőrzési feladatokat ellátó személy- és vagyonőr a megbízó közterületnek nem minősülő létesítményének őrzése során jogosult:
a területre belépő vagy az ott tartózkodó személyt kiléte igazolására, a belépés, illetőleg a tartózkodás céljának közlésére, jogosultságának igazolására felhívni, ennek megtagadása vagy a közölt adatok nyilvánvaló valótlansága esetén – a megbízó eltérő rendelkezésének hiányában – az érintett belépését, ott-tartózkodását megtiltani, és távozásra felszólítani;
a területre belépő vagy onnan kilépő személyt csomag, illetve menet-, szállítási okmány bemutatására felhívni;
a területen tartózkodó vagy onnan kilépő személyt – a 28. § rendelkezései szerint – csomagja tartalmának, járművének, valamint a szállítmánynak bemutatására felhívni;
a jogsértő személyt magatartása abbahagyására felhívni;
vagyonvédelmi biztonságtechnikai rendszert alkalmazni;
a területre belépők ellenőrzésére fegyver-, illetve robbanóanyag-kutató műszert alkalmazni és a közbiztonságra különösen veszélyes eszközök bevitelét megtiltani.
27. § (1) A személy- és vagyonőr tevékenysége gyakorlása során – e törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén – jogosult az intézkedésében érintett személyt felhívni kilétének igazolására. Ha az általa erre felkért személy önként és hitelt érdemlően nem igazolja kilétét, a személyazonosság megállapítására – indokolt esetben – igazoltatásra jogosult hatósági személyt kérhet fel.
(3) A személy- és vagyonőr arányos mérvű kényszerítő testi erő alkalmazásával
a védett személy biztonságát fenyegető támadást elháríthatja;
a védett létesítménybe, területre való jogosulatlan belépést megakadályozhatja, a jogosulatlanul bent tartózkodót onnan eltávolíthatja;
a rendezvényt zavaró vagy annak biztonságát veszélyeztető személyt a rendezvényről eltávolíthatja;
a pénz- és értékszállítást jogtalanul akadályozó személyt eltávolíthatja, illetve a szállítmány biztonságát fenyegető támadást elháríthatja.
(4) A személy- és vagyonőr a feladata ellátása során vegyi eszközt (gázsprayt), gumibotot, őrkutyát, valamint – az erre vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint – lőfegyvert, gáz- és riasztófegyvert tarthat magánál és azokat csak jogos védelmi helyzetben, illetve végszükség esetén alkalmazhatja.
2. egyes kiemelt postáknál lehet ún. fegyveres biztonsági őr. rájuk más jogszabály vonatkozik. nem tudom, itt most milyennel találkoztál.
1997. évi CLIX. törvény
a fegyveres biztonsági őrségről, a természetvédelmi és a mezei őrszolgálatról
10. § (1) A fegyveres biztonsági őr szolgálatának jogszerű teljesítése során jogosult és köteles:
a biztonságot sértő vagy veszélyeztető személyt tevékenysége abbahagyására felszólítani és igazoltatni;
az intézkedésének tettlegesen ellenszegülő személyt a rendőrség megérkezéséig visszatartani, tőle a támadásra és testi sértésre alkalmas eszközöket elvenni, ennek érdekében ruházatát, csomagját átvizsgálni.
(2) A fegyveres biztonsági őr a biztonságot veszélyeztető tevékenység megszakítása érdekében, az azt elkövető személlyel szemben az arányosság követelményének betartásával:
testi erővel cselekvésre vagy cselekvés abbahagyására kényszerítést, illetve pórázon vagy anélkül, szájkosárral ellátott szolgálati kutyát,
az (1) bekezdés b) pontja szerint visszatartott személy szökésének megakadályozására bilincset,
a támadás megakadályozására vagy az ellenszegülés megtörésére vegyi vagy elektromos sokkoló eszközt, rendőrbotot, illetve pórázon vezetett szájkosár nélküli szolgálati kutyát,
az állam működése vagy a lakosság ellátása szempontjából kiemelkedően fontos tevékenység, létesítmény, szállítmány ellen fegyveresen vagy felfegyverkezve intézett támadás elhárítására szájkosár és póráz nélküli szolgálati kutyát vagy lőfegyvert
alkalmazhat, illetve használhat.
(3) A kényszerítő eszköz alkalmazása esetén kerülni kell a sérülés okozását, az emberi élet kioltását. Az intézkedés során megsérült személy részére – amint ez lehetséges – segítséget kell nyújtani. Szükség esetén a fegyveres biztonsági őr köteles gondoskodni arról, hogy a sérültet orvos elláthassa.
(4) A kényszerítő eszköz alkalmazására az érintettet – ha az eset körülményei lehetővé teszik – előzetesen figyelmeztetni kell.
(9) A kényszerítő eszköz alkalmazását haladéktalanul jelenteni kell a felettesnek, valamint az illetékes rendőrkapitány ságnak.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.01. 07:26:26
Vajmaci 2010.03.01. 07:27:02
"ntézkedésének tettlegesen ellenszegülő személyt a rendőrség megérkezéséig visszatartani, tőle a támadásra és testi sértésre alkalmas eszközöket elvenni, ennek érdekében ruházatát, csomagját átvizsgálni."
Tehát a tettlegesen ellenszegülő csomagját!
Ha nem szegülsz ellen, max magkérhet!
Viktus 2010.03.01. 07:29:25
Mondjuk valószínű ilyen produkció után nem rendőrt, hanem orvost hívnának. :D
@Vajmaci:
Felénk a Raffiban van a legpforibb biztonsági őr, ha pl. nagyobb létszámú roma jelenik meg a bank környékén, vagy egy hangosabb szót hall az ügyféltérben mindjárt elszalad hátulra papír vételezés vagy egyéb okból, és az események megszűntéig nem lehet újra látni.
pete_r 2010.03.01. 07:30:55
Persze aki eltett valamit, annak a rendőr nem megoldás. :)
Mylady 2010.03.01. 07:31:18
Kheopsz · http://giza.eg 2010.03.01. 07:32:31
deutschtomi 2010.03.01. 07:38:50
bandeirante 2010.03.01. 07:40:19
Az még egy olyan kor volt, amikor tisztelték a csendőrt, rendőrt, papot, tanítot, orvost, bírót. Ma meg nem ilyen kor van.
Ja, és egyébként nem vagyok jobbikos, csak nem szeretem az aljas ki csúsztatgatást, mint most a csendőrrel.
Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.03.01. 07:41:23
pete_r 2010.03.01. 07:42:52
deutschtomi 2010.03.01. 07:44:15
Azé majd szójjál, ha valamejik őstermelőnél, vagy családi delikátba akcijós lesz a beluga kaviár meg a zargentin bélszín.
Köcce.
Kerámia_53 2010.03.01. 07:44:52
deutschtomi 2010.03.01. 07:49:46
Nem a tecsó, hanem az ork bánt így vele. Értem? Jelzem a tecsóba az orkot úgyul hívják, hogy:
"Kármegelőzési és biztonsági felelős
Főbb feladatok
• A személy-, a vagyonbiztonság és a veszteség-megelőzés érdekében biztosítja a személyek, az áruházi területek, az eszközök és az áruk védelmét.
• A képernyőkön figyelemmel kíséri, szükség esetén ellenőrzi a vásárlókat, az alkalmazottakat, a beszállítókat.
• Bűncselekmények és szabályszegések gyanúja esetén szakszerűen lefolytatja a vizsgálatot.
• Irányítja a vagyonőri cégek munkatársait, ellenőrzi a területéhez tartozó leltárnyilvántartást.
• Munkakapcsolatot tart fenn a helyi hatóságok képviselőivel.
• Betartatja az áruház tűz-, biztonság- és vagyonvédelmi előírásait."
Azért ez egyben kritika kis hazánk közállapotait tekintve és egyben nagyon szomorú is.
2010.03.01. 07:53:03
Miért?
Hogy ne legyen honvágyam, ha vissza megyek.
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.03.01. 07:59:10
Fel kellene ébredni (nem politika) :) és minden ilyen esetnél elküldeni az illetőt az anyjába. Ha szívóskodnak akkor pedig kihívni a rendőrséget és ott lerendezni az egészet a pénztárnál, mindenki szeme láttára.
Nagyon gyorsan leszoknának róla.
bandeirante 2010.03.01. 07:59:31
redsas 2010.03.01. 08:00:52
Hugomekat is tolvajnak nezte a tanult biztonsagior!!Lett is nagy perpatvar belole!!!Kocsog tesco!!!
Zalzan Kavol 2010.03.01. 08:01:46
Miután ártatlanságom bebizonyosodott (hogy volt-e valami bocsánatkérés, arra már nem emlékszem) kisomfordáltam a hátsó kapun, és annyira megviselt a dolog, hogy még a biciklimet is a boltnál felejtettem, és a pénztárosnőhöz sem mentem vissza, hogy kicsit elbeszélgessek vele.
Szóval ne menjen senki a hátsó szobába.
sanyisanyi 2010.03.01. 08:03:20
Mi a fenéért kell politikát vinni A Homárra??
Eddig ez egy jó blog volt, de úgy látszik ez is kezd elkurvulni. :(
raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.03.01. 08:11:46
Őr: - nyissa a táskáját.
- Miért nyitnám ki?
- Mert azt mondtam.
- Ne haragudjon, de csak a maga kedvéért nem nyitom ki. Viszlát!
Azzal elsétáltam. Nem szólt semmit, csak bután bámult maga elé.
Kapjon rajta vagy mutasson videófelvételt. Egyéb esetben hozzám se szóljon.
Harlequin 2010.03.01. 08:20:41
Nektek is csak online van nagy pofátok.
Viktus 2010.03.01. 08:21:47
Örült, hogy kitudott sunnyogni a szemceruzával.
zoli_ 2010.03.01. 08:28:40
dijumvisu 2010.03.01. 08:32:33
Ezt komolyan mondom. Melyik a jobb alapozó maga szerint ez vagy az is jó? Ennyi. És nem szabad beszarni tőlük.
Bruno 2010.03.01. 08:45:06
Fiam az anyád, nam tanított meg köszönni?
redriot77 2010.03.01. 08:46:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.01. 08:49:35
Most akkor a farzsebébe tette a szemceruzát a post toló, vagy a zoknijába rejtette?
Haloperidol 2010.03.01. 08:52:33
(És ha azt írom, hogy megérdemli a Zsindex nevet, akkor én vagyok a náci horthyfasiszta mocsok.)
Azt hiszitek ez AKKORA nagy poén???
Miért nem az ÁVH-t vagy a Csekát írtátok be?? Kb. ugyanannyi köze van az esethez a csendőrségnek.
NGA 2010.03.01. 08:53:35
Lehet valamit nagyon elhibáztam?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 08:53:44
1. Táskát, személyit csak rendőrnek mutatunk.
2. Ha a biztonsági őr, BKV ellenőr hirtelen rendőrigazolványt húz, és rendőrré változik, meg kell kérdezni, hogy most melyik minőségében lép fel, mint rendőr, vagy mint bizonsági őr/ellenőr. Ha az utóbbi, lást 1. pont.
Ha mint rendőr, kell jelezni, hogy az adatvédelmi törvények értelmében nem járulsz hozzá, hogy a rendőrség kiadja az adataidat más cégeknek, pld tesco, bkv.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.01. 08:55:37
manes 2010.03.01. 08:56:49
Secnir 2010.03.01. 08:58:33
posztoló Anitának üzenem: buta liba vagy, ha hagyod magad beszólásra ellenőrizni. hívjon rendőrt, ha jogosnak érzi a problémáját.
DM-ben volt velem így, hogy válogattam rendesen, mert asszony összeírt egy 4 oldalas listát, hogy mit kell vennem a Lidl-DM-Hentes szentháromságban. Válogatok, őr követ, mer' gyanakszik (én 195 cm magas, szakállas, usankás felöltőben voltam). kb 5 percig idegesített, aztán leguggoltam a macskakajákhoz, pakoltam a kosárba, aztán leguggoltam. nem látott, odajött. felálltam, rámosolyogtam, kosarat odébbtoltam. erre elment a sor végére, onnan figyelt.
a sor végén eltoltam a kosarat a másik sorhoz, majd hirtelen vissza, be a női részlegbe. kis tétovázás után zavart arccal megjelent újra a soromban. bepakoltam a kosárba pár tampont és szemceruzát, ő szúrósan figyelt.
újra sor végére el, át a másik sorba, majd vissza, be középre. újra megjelent, már idegesebben, ekkor már két fésűt raktam be a kosárba. láttam, hogy már kellőképpen ideges a fazon, ezért mutatom neki, hogy gyere komám...
...odajött. legszebb mosolyommal rávigyorogtam:
-megfogná ezt kérem egy pillanatra?
és odaadtam neki a fésűket, a tampont, a szemceruzákat, majd eltoltam a kosarat a pénztárhoz, és fizettem.
legközelebb, mikor mentem, már egy szót sem szólt, és nem is követett...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:01:40
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.03.01. 09:04:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:04:57
Rettegtek tőlük a tolvajok, a garázdák, a csalók, a katonaszökevények, a kommunista lázítást folytató szovjet ügynökök, és jól megfontolt financiális okokból ma is megélhetési rettegéssel viszonyulnak hozzájuk a kárpótlásokból kikupálódott megmondóemberek.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:06:49
ladislaus 2010.03.01. 09:11:02
bandeirante 2010.03.01. 09:18:35
De tényleg álljon már elő az, aki idekeverte a csendőrséget, és vallja be, hogy ő volt.
Máskülönben NEM vagyok jobbikos, de a bunkóságot attól még észreveszem.
kenesur 2010.03.01. 09:20:26
Igenis, be kellett volna írnod a panaszkönyvbe! Az a baj, hogy a bunkóság mára annyira elharapódzott ebben az országban, hogy ezek a senkiháziak bármilyen hangnemet megengedhetnek maguknak. Mindenképpen szóvá kell tenni, ha lehet jó hangosan, hogy ne csak te érezd magad megalázva! Lehetőleg minél több ember előtt! Én mindig ezt teszem, ha indokolatlanul viselkednek így velem. Pl. nem köszönnek, flegmák, nem köszönik meg a vásárlást (akárhol), vagy át akarnak verni! Állj ki magadért legközelebb, mert ezek soha nem lehetnek feljebb, mint te!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:20:41
gabcigirl 2010.03.01. 09:20:58
Muszáj mindenáron valami fikázós megjegyzést idebiggyeszteni?
Tetszik vagy sem: a Jobbik a rosszabbik, ráadásul fasiszták és nyilasok - és az ilyenek felett úgyis ítéletet mond a történelem. Vagy előbb vagy utóbb...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:25:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:27:03
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:28:39
Elégedett panelproli 2010.03.01. 09:29:25
Azt nem tudom , hogy a kettonek mi koze egymashoz...Majd ha csak egy konyvet is elolvastatok a csendorsegrol akkor fejtsetek ki a rendkivul okos velemenyeteket...zsido hulyegyerekek.
narrátor 2010.03.01. 09:30:00
De hallottam már, vannak, akik iparággá fejlesztették, megmondod mi kell, milyen márka, mindent ki tudnak lopni, és féláron odaadja neked. Ha én lennék bolttulajdonos, biztos nem nyitnék önkiszolgálót... Szépen pult mögül szolgálnám ki a vevőket széles mosollyal.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:31:50
Egyszerű.
Pénzért.
kenesur 2010.03.01. 09:31:58
kenesur 2010.03.01. 09:34:45
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:35:42
Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 09:35:56
Az Aldiban ez nem fordulhat elő!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:37:15
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:38:46
Tehát ez a poszt az olaszoknak, osztrákoknak, franciáknak, stb. szólt.
V.I.Lenin 2010.03.01. 09:40:58
pyromaster 2010.03.01. 09:42:32
ANYÁDAT ETESD A BÉRPOSZTODDAL TE NYOMORULT. Ja és NE LOPJ! JA ÉS KUSSOLJ!
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.01. 09:42:38
Teljesen elment az eszetek?
Homár... a csúsztatós kurva anyádat.
kenesur 2010.03.01. 09:43:18
deutschtomi 2010.03.01. 09:44:42
gorcsev54 2010.03.01. 09:48:45
csendőrtollat gárdát stb. lássanak, pedig az otthoni kakasunkat már rég levágtam levesnek a tollakat eldobtam nehogy rasszistának mondjanak- pedig mondhatnak.
AlexWolf 2010.03.01. 09:49:55
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.01. 09:49:56
1. nem értem, miből derül ki hogy ez nem kamu? Akármi bizonyítéka van az ügynek? Beírt legálább a kibaszott panaszkönyvbe???
Nem?
Remélem megbasz a tsco hitelrontásért bazmeg.
2. csendőrség??? hol marad a sztoriból? Akik csendőrséget szeretnének, azok tehát ezt szeretnék? Nem azt, hogy egyes bűnöző csoportok ne tartsák rettegésben őket pl? Hogy ne kelljen elköltözniük bizonyos országrészekből brutális anyagi veszteségek árán, ha szeretnék hogy a gyerekük normálisan nőjön fel?
3. te bazmeg amőba vagy, vagy csak a kampányod miatt teszel úgy?
index-cenzura.biz 2010.03.01. 09:50:26
A/ nem vagyunk bunkók, egyikünk se, mindenkinek megadom a tiszteletet, pláne ha becsületesen dolgozik.
B/ tuskót csak baltával faraghatsz.
AlexWolf 2010.03.01. 09:51:33
ez hülye-e?
silent76 2010.03.01. 09:53:10
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:56:30
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.01. 09:56:47
De azért okosan megjelentek a trollok is.
Áprilistól várjuk a Kánaánt! Olcsó lesz minden, rohamosan nő az életszínvonal, Svájc lesz Magyarországból, meg Hollandia. Ha esetleg mégsem, kit lehet majd agyonlőni?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:58:08
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 09:59:30
NGA 2010.03.01. 10:01:07
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.01. 10:02:37
Így csak elnézte.
Gondolom a napi motozás-limit még nem volt meg, hölgy meg gyanúsan sokat kapirgálhatott a ceruzák között. Persze az is lehet, hogy a bizti őr így szerzi meg a ceruza adagját, hogy "észrveszi" a hiányt, de a fránya vevő olyan rafkós, hogy biztosan a popsijába nyomja fel. Őröket nem lehet visszamotoztatni?
nem1rem1 2010.03.01. 10:05:32
Először is, bekapcsolom a mobilom hangfelvevőjét, belemndom a történetet egy mondatban, majd leolvasom az eladó nevét/azonosítóját, hozzátéve, hogy ugye nem bánja, ha rögzítem a beszélgetésünket?
Ezután, a reakciótól függően vagy elsétálok, vagy bemegyünk egy zárt helyiségbe, vagy a felvétel alapján feljelentem zaklatásért, becsületsétésért.
Vagy testi sértésért - mint mondtam, reakció kérdése...
El kéne már takarítai ezeket a droidokat. Egyetértek a posztolóval: legalább Jónapot, Elnézést, Fáradjonvelemkérem, meg ilyesmi...
Joe84 2010.03.01. 10:08:07
A csendőrség egy hatékony bűnüldöző szervezet volt, a becsületes dolgozó embereket védte. Csendőrök csak a legkiválóbbakból lehettek.
Inkább a Lenin-fiúkhoz, vagy az ÁVH-hoz kéne hasonlítgatni. Na azok tényleg terrorizálták a népet.
Szelid sunmalac 2010.03.01. 10:08:21
deutschtomi 2010.03.01. 10:09:57
Szal mosómedve érett a srác.
nem1rem1 2010.03.01. 10:12:07
troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.03.01. 10:15:01
Ki mondta neked, hogy ez lesz? Vagy ha nem ez lesz, akkor hagy romboljanak tovább az elvtársaid?
Ők már bizonyítottak mi?
...
nem1rem1 2010.03.01. 10:15:25
Legyen a provokált akár eladó, akár biztonsági őr, vagy akár vevő. Legyen a provokáció akár szándékos, akár suttyóság.
Nem szórakozni szoktam ilyennel, de több alkalommal sierült már józan észre térítenem magát mindenhatónak gondoló biztonsági őrt, BKV-ellenőrt, stb.
Tehát ne keverj olyannal aki ettől élvez. Vagy keverj, ha te meg ettől... Én csak tanácsot adtam volna, hogy hogyan tudja magát valaki megvédeni egy ilyen, látszólag védhetetlen helyzetben.
phytonka · http://skateshop.atw.hu 2010.03.01. 10:16:17
nem1rem1 2010.03.01. 10:18:45
Mert ez így hatékony.
Persze, ez ugyanolyan hazug általánosítás, mint az általad emlegetett Lenin-fiús, leszámítva azt, hogy a csendőr-sztorinak több alapja van.
(Mivan, csak nem vettétek észre, hogy a csendőrség fogalma igen-igen sokak számára nem vonzó? És most addig akarjátok erőltetni, amíg meg nem szeretik?)
kadsikoooo · http://tinyurl.com/yldy9sj 2010.03.01. 10:24:40
tuttitiz84 2010.03.01. 10:26:13
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 10:29:12
"Törvénysértés nem történt, felejtse el!"
nem1rem1 2010.03.01. 10:35:40
Azért szegény kocsmai hőzöngőket nem kellett volna bántani, mert az megalapozott ok! A módszerekről most ne is csacsogjunk...
Alig várom már, hogy újra feléledjen a csendőrség, amelyik - a hozzászólásod szerint - kizárólag származás, politikai meggyőzőéds alapján zaklat megalapozottan!
cséfy 2010.03.01. 10:37:52
EZEK provokálni akarnak bennünket. Nyugi!
Szmájli / Trollrühellő 2010.03.01. 10:39:28
bgp 2010.03.01. 10:48:08
lord_soth 2010.03.01. 10:50:21
dtk74 2010.03.01. 10:51:21
Démonmac1 2010.03.01. 10:51:56
Saját 10 parancsolatukat is megszegve ezzel. Történelmi tény.
nyilván volt közöttük, becsületes ember is.
De kompromittálódtak elég rendesen, és talán nem véletlen, hogy a szélsőjobb ennyire vehemensen kötődik hozzájuk :D
bass.gitár 2010.03.01. 10:52:38
Havas elmondta már többször, pszichésen beteg. Van olyan, hogy napokra bezárkózik, senkit nem akar látni. Mondjuk nekem nem hiányzik.
raves · http://mindennapramese.blog.hu 2010.03.01. 10:53:09
nem1rem1 2010.03.01. 10:56:14
Ez valamiféle mdoroskodó ötvözete a bértollnoknak és a számonkéréstől rettegőnek?
Kettes alá, leülhetsz.
dtk74 2010.03.01. 10:57:50
Rendfenntartók voltak. Na meg persze elkapták a tyúktolvajokat is, de a gyilkosokkal általában nem ők bántak el, arra a rendőrség szolgált, ami városról küldött komolyabb bűnesetekhez szakembert. Nagyjából a csendőr a mai körzeti megbízottnak felel meg, de utóbbi nem tartozik külön országos szervezetbe. Korábbi elrettentő funkcióját akkor töltheti be, ha a pofonhoz, éleslövéshez való jogot is megkapja, és telerakják velük az országot. Nagy erejük abban rejlett ugyanis, hogy ismertek mindenkit a környéken, ahol szolgálatban voltak. Talán még internetes csendőrség is lesz, és ha nem olyat írunk ami az éppen kormányon levőknek tetszene, akkor kapunk egy pofont virtuálisan. Vagy hagyományos módon. Szebb jövőt!
nem1rem1 2010.03.01. 10:58:20
Funkerman 2010.03.01. 10:58:36
Oké, megmutatom a táskámat, de ha nem loptam semmit, akkor pl. torkonverhetlek. Lehet, hogy csak akkor fognak zaklatni, ha tényleg láttak is valamit és nem csak unatkozásból kóstolgatnak.
Démonmac1 2010.03.01. 10:58:39
(munkásőrség =csendőrség)
lord_soth 2010.03.01. 10:59:24
Ez a "Kettes alá, leülhetsz" dolog meg már kurva ciki.
deutschtomi 2010.03.01. 10:59:53
Démonmac1 2010.03.01. 11:00:15
Orwell 1984
azt
bandeirante 2010.03.01. 11:00:41
Az egész Horthy-korszakban volt talán 150 komcsi Magyarországon, azok is elsősorban Budapesten. Az emberek nagyobb része életében nem találkozott komcsival, de még csak nem is hallott róla. A csendőrség Európa egyik legjobb bűnöldöző szervezete volt.
bandeirante 2010.03.01. 11:02:06
dtk74 2010.03.01. 11:03:08
dtk74 2010.03.01. 11:04:40
Az ős kaján 2010.03.01. 11:05:18
Démonmac1 2010.03.01. 11:05:47
Előbb a pofon aztán kérdezünk módszer.
blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.03.01. 11:05:50
Jah akkor a kurutty infon lenne a czikk...bohánat...
Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.03.01. 11:06:09
dtk74 2010.03.01. 11:06:35
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.03.01. 11:07:27
dtk74 2010.03.01. 11:14:39
Santinó 2010.03.01. 11:15:18
Mi köze ennek a csendőrséghez?1 bunkó őr,milyen alapon hasonlítható 1 valamikori szervezet igen nagy tisztességben álló tagjához????
dtk74 2010.03.01. 11:17:58
csattos 2010.03.01. 11:21:32
"A Vásárlók könyvét az üzletben könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni, illetve felhívásra át kell adni. A vásárló a Vásárlók könyvét az üzlet dolgozóinak megkérdezése nélkül bármikor elveheti és abba az üzlet, illetőleg a vállalat munkájával kapcsolatos közérdekű bejelentését, javaslatát, panaszát és egyéb észrevételét bejegyezheti.
Az üzlet vezetője köteles gondoskodni arról, hogy a Vásárlók könyve mellett állandóan használható írószaer legyen."
titan 2010.03.01. 11:25:09
Kono 2010.03.01. 11:26:14
HA vaj van a füled mögött, ne írogass felháborodott leveleket a Homárba! Ha meg nincs, akkor meg ott a helyszínen tagadd meg az együttműködést, és írj be a panaszkönyvbe! Tudom, nem ilyen egyszerű, de fel kell ehhez nőni, mert akkor jár mindenki a legjobban.
wagabound 2010.03.01. 11:36:56
Engem is kértek már meg egy DM-ben, hogy fáradjak hátra egy ellenőrzésre. Nem is lepődtem meg, mert annyit bénáztam a borotvák körül (le is vertem közben ezt-azt), hogy azon csodálkoztam volna, ha nem tűntem volna fel.
Nem volt vaj a fejemen, tudtam, hogy ez a dolga, szó nélkül elmentem vele és egy eladóval. Átnézték a számlát, ÉN pakoltam ki mindent, semmihez nem nyúltak, végül, csalódottan bár, de megköszönték az együttműködést (!). Ennyi.
Tudomásul kell venni, hogy a BKV ellenőr jegyet és bérletet kér, az áruházi biztonsági őr ellenőrizheti a számlát és a kivitt árut. Én azt tapasztaltam, hogy aki így áll hozzá, azzal nem szemétkednek. Minek is tennék, ha egyszer simán is megy? Nekik sem hiányzik a balhé, hiszen ezrek várnak egy üresedésre.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 11:37:12
Mindenesetre nem ártana eldönteni, hogy mit is akarsz. Az első hozzászólásod szerint "az asszony nagyapja tekintélyes ember volt" (csendőr), a második szerint meg "az apai nagyapám nemes volt", ugyanakkor "Nem sírom vissza sem a szocializmust ahol nagyapámnak sikerült felnevelni két gyerekkel, ellentétben az azt megelőző időkkel a mikor gyakorlatilag kihűlt és éhen halt az elsőszülött fia"...
Tisztára matematika írásbeli érettségi.
Persze a dzsentri-létnek voltak iszonyatos mélységei is, szegénységük néhány kártyaparti és magas hozamokkal kecsegtető bankügylet után a kóborcigányok alá is süllyedhetett - amiről a nemes és nemzetes csupasz seggű leszármazott ugyanúgy nem tehetett, mint arról a "rangról", amely miatt simán kitaposták a fogát a lenin-fiúk, ha nem állt be közéjük...
A történelmet nem a csendőrök írták, ők csupán - a mai, keménykedve impotens - rendőrséghez képest - működőképes bűnmegelőző-bűnüldöző szervezetet alkottak,erős jogi háttérrel. Semmibel sem voltak "embertelenebbek", mint a korszak más rendvédelmi szervezetei, Svájctól az USA-ig. A "visszasírásuk" mögött egyszerűen az van, hogy nagyobb volt a közbiztonság, a lakóközösség részét képezték, egyfajta önkormányzati hatalom, helyi közhatalom részesei voltak, szemben az őket is ellenőrző "államrendőrséggel". Stabilitást jelentettek, egy stabilitásra szomjazó korban, és most is talán legjobban a stabilitás, a kiszámíthatóság hiányzik az embereknek.
deutschtomi 2010.03.01. 11:41:30
Pl. nemám a romantikus filmekbűl kéne történelmi tanulságokat levonni :P
walker57 2010.03.01. 11:41:49
A csendőrség helyett akár a baywatchot is ideírhatta volna. (ennyit a posztról)
Kommentekről: mindegy miről szól a poszt,pár komment után cigány zsidó kommunista fidesz jobbik a téma.
Javaslat: mostantól a választások befejeztéig, minden poszt legyen öt szó.
FIDESZ MSZP MDF JOBBIK SZDSZ
Aztán jöhetnek a kommentek.
nem1rem1 2010.03.01. 11:43:55
Visszatérve a "REND" körüli vitára: "Ó, én nem így képzelteel a rendet", hogy orkok (csendőrök, munkásőrök, biztonsági őrök) bárkibe beleköthetnek, mert inkább kilencszer fölöslegesen pofozkodjanak (akár átvitt értelemben is), minthogy egy valódi bűnös kicsússzon a kezük közül. Én hiszek az állampolgári jogokban és kötelességekben: Jogom van a becsületemhez, azt nyilvánosan nem kezdheti ki senki ok nélkül. És kötelességem, hogy egyrészt ne lopjak, másrészt igyekezzek mást is a jogok és a felelősség kiegyensúlyozott alkalmazására késztetni.
(Az érzékenyebb csendőrhívőktől elnézést a József Attila idézetért...)
Kono 2010.03.01. 11:44:04
Ebben a helyzetben eszembe se jutna kipakolni a táskámat. "Az ártatlanság vélelme", ismerős?
Ha szerinte loptam, akkor vagy lopás közben kapjon rajta, vagy mutassa meg a felvételt, amin lopáson kaptak.
Ha egyikre sem képes, akkor milyen alapon pakoljam ki a táskámat? Tényleg nekem kéne bizonyítanom, hogy nem loptam???
Ilyen alapon bárkinek kipakoltathatnám a Metrón a táskáját, hogy ellopta a mobilomat.. bizonyítsa, hogy nem ő tette!:D
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 11:44:37
nem1rem1 2010.03.01. 11:47:15
Vagyis: A minősítésbe rejtett állítás vagy cinikusan hazug (amolyan "bértollnokos"), vagy tiszta retardáltság.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.01. 11:50:11
nem1rem1 2010.03.01. 11:51:31
Javaslom. legközelebb a "csendőr"-t helyettesítse "munkásőrrel", esetleg "szemkilövető kurcsánnyal", vagy végső esetben "lenin-fiúval".
Ezen elemekre ugyanis kezdődik a szabad vadászati idény, míg a csendőrség emlegetése amellett, hogy félreviszi a vitát, még káros is lehet: Amennyiben olyan általános feltételezés húzódik a csendőrség fogalma mögött, amit a rajongói nem akarnak tudomásul venni, és másoknak sem akarják engedni, hogy ezt higgyék.
Aki mégis mást hisz, azt meg majd elviszi a csendőrség, mint egy fentebb kommentelő szerint "a komcsikat" anno...
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.01. 11:52:08
Grigorij 2010.03.01. 11:54:09
Csak velem történne ilyesmi!
Másnap a rendőrségi hírek lennének tele vele!
Előbb lerendezzük, hogy nem loptam, majd elbeszélgetünk vele a primitív stílus miatt! Rendőrt hívsz, feljelentést teszel stb.
Nem a munkája miatt!
Az stílusból következő ZAKLATÁS és további büntetőjogi kategóriák megsértése miatt!
nem1rem1 2010.03.01. 11:58:05
Ez így rendben is van. Azaz, lett volna...
bandeirante 2010.03.01. 11:58:50
Mondjuk ha elkapnak egy tolvajt, aki valamelyik paraszt libáját ellopta, az milyen értelemben az uralkodó osztály kiszolgálása? Vagy mondjuk a tiszazugi arzénes asszonyok letartóztatása, az mennyiben az uralkodó osztály kiszolgálása?
Peetee 2010.03.01. 11:59:09
Ez a valóság!
deutschtomi 2010.03.01. 11:59:16
@nem1rem1: igaz, ellembe ezt erősen penetrára fűszerezi a magyar össznépi idegesség és frusztráció. Túrtak bele a bőröndömbe már labanc szervek is eccer, az kevéssé volt irritáló, inkább issé bosszantó, mert mentem volna haza a picsába.
bandeirante 2010.03.01. 12:00:02
A kádári rendőrök is igencsak alkalmazták az ilyesmit. És nehogy azt hidd már, hogy ebben az időben a brit, francia, német, amerikai, stb. rendőrök másként kezelték a delikvenseket! Ez volt a kor szokása.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.01. 12:01:31
Idióta barmok!
bandeirante 2010.03.01. 12:02:18
nem1rem1 2010.03.01. 12:02:21
Szécsényi István (törölt) 2010.03.01. 12:02:28
Tolvaj kis kurva vagy, örülj hogy megúsztad.
sanyisanyi 2010.03.01. 12:03:02
De persze a munkásőröket nem szabad szidni, ezért a posztért meg nagyot kaszált az író.
Az persze más kérdés, hogy hány olvasót bukott ezzel a blog, és hová süllyesztette a színvonalát.
Szécsényi István (törölt) 2010.03.01. 12:03:45
nem1rem1 2010.03.01. 12:03:49
nem1rem1
nem1rem1 2010.03.01. 12:08:16
Miért kell mindenkit, aki nem tartja kívánatosnak a Jobbik elképzeléseit a "rendcsinálásról", esetleg akinek fentartásai vannak a Fidesszel szemben, áttételesen, vagy direkt lekommunistázni?
Szécsényi István (törölt) 2010.03.01. 12:08:25
2010.03.01. 12:09:41
Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 12:10:49
Azért ezt a storyt nem tennénk adásba a B.M.tv-n!
Biztosan gyanús külsejű a posztoló, tán Zigan, érthető, hogy csekkolták, lopott-e.
Sarkadon e miatt zár be a tesco.
Az Aldinál ez nem eshet meg!
Zsola777 2010.03.01. 12:11:50
Ha nem (vagy csak nagyon kevés) lesz lopás, az őr is olyan illedelmes lesz, mint nyugathonban. Meglássátok!
nem1rem1 2010.03.01. 12:12:27
imikecske (törölt) 2010.03.01. 12:12:45
nem1rem1 2010.03.01. 12:16:08
"Nyugathonban" meg nem azért normálisabbak az őrök, mert ott az átlag jobb (a Jobbik osztrák testvérpártja pl. elérte, hogy Burgenlandban az osztrák hadsereg cirkáljon, mert a magyarok ab ovo bűnözők), hanem azért, mert a jogállamiságot komolyabban veszik. És drágán mérik az indokolatlan megsértését.
nem1rem1 2010.03.01. 12:18:46
Aztán ha mégsem lopott, esetleg a kijáratnál majd elnézést kérnek. Bár, ha valaki cigánynak néz ki, attól még ezt sem kell, elvégre cigány, csk úgy tett, mintha nem akarna lopni.
Szebb jövőt!
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.01. 12:21:10
szepi79 2010.03.01. 12:26:20
Zsola777 2010.03.01. 12:28:07
A dolognak meg két oldala van, nem azért jobbak, mert a jogállamiságot komolyabban veszik (ez bullshit, már bocs), hanem azért, mert az igazolt lopásért komoly a büntetési tétel, nincs mentség. Amíg itt könnyű az áruházban ingyen kajálni, rongálni, stb., nincs büntetét, legfeljebb kirakják a vétkest, másnap újra megy.
Kint nem: bírság, amit behajtanak, közmunka, sitt. Ezért lopnak kevesebbet, és ezért tűnik úgy, mintha komolyabbak lennének. Pedig meg kellett állapítanom, hogy csak az államformájuk/hagyományaik/jogrendjük/jólétük miatt olyanok, amilyenek.
De ezzel már erősen offoltam ;)
Bobby Baccala 2010.03.01. 12:33:59
imikecske (törölt) 2010.03.01. 12:40:16
Erdő Péter (törölt) 2010.03.01. 12:41:01
2010.03.01. 12:41:41
nem1rem1 2010.03.01. 12:44:22
deutschtomi 2010.03.01. 12:45:29
nem1rem1 2010.03.01. 12:48:30
Vagyis te is pont a "jogállamisággal" érvelsz, de csak egyoldalúan: Nincsenek olyan vevők, akik ránézésre 10%-osak közül valóként szabad prédát jelentenek.
Deutsch Tamás (törölt) 2010.03.01. 12:48:38
deutschtomi 2010.03.01. 12:51:33
Ellembe nekem eléggé árja fejem van, a Nejem is ehhez a rasszhoz tartozik, és vicces módon a Shalom táblánál a mi útlevelünket (amíg köllött) eccersenem kérték, a kocsinkba senem akartak soha belenézni, ellembe a nálam külömböző bőrszínű jelleget mutatató utazókat gyakran látni sorbaállni a kocsi mellett kibontott cókmókkal. Azt nemtom, hogy ez tapasztalati vagy zsigeri rasszizmus-e, vagy csak szakszerű intézkedés-e, de érdekes adalék a van-e ön szerint rasszizmus ejrópában kérdéskörhöz.
nem1rem1 2010.03.01. 12:53:20
De ebben benne van az is, hogy nem állítgatnak meg bárkit ütre-főre.
Posztoló Péter 2010.03.01. 12:53:32
Posztoló Péter 2010.03.01. 12:54:40
Zsola777 2010.03.01. 12:57:02
De megfelelő körülmények között (ami itt nem az volt) a vevő holmijait átkutathatja, persze más stílusban.
A poszt is a stílusról szól, nem?
Az őr meg általában pofátlan tolvajokkal találkozik, így hozzájuk igazodik a stílusa is. Még azon se csodálkoznék, ha lenne valami szerződés, hogy a lopások X százalékát "levonják a bérükblől".
A jogállamiság kérdésére meg csak annyit mondok, hogy lehetnek akármilyen paragrafusok, ha a fejekben nem változik meg semmi, akkor minden marad a régiben. De ez is kifejtős téma, ebéd utáni kávézáskor nekem ez nem megy ;)
Jólét!
nem1rem1 2010.03.01. 12:58:07
Mint említettem, Burgenlandban például rettegnek a magyaroktól. Ilyen mértékben ok nélkül, pusztán szélsőjobbos propaganda hatására.
Deutsch Tamás (törölt) 2010.03.01. 12:59:45
deutschtomi 2010.03.01. 13:00:27
Ellembe itt a polgár jogi szemmel kiskorú hüjegyerek, akit ehhez kell mérni és kezelni. Nekem se teccik, így sosem lesz felelős gondolkodású polgárság, ahogy azt a Hídember elképzelte :(
nem1rem1 2010.03.01. 13:01:13
Vincenzo90 2010.03.01. 13:02:27
nem1rem1 2010.03.01. 13:03:39
Itt csak látszólag van szó a stílusról. Gyakorlatilag serintem itt nyilvános becsületsértésről van szó, és nem esztétikai kérdésről.
deutschtomi 2010.03.01. 13:05:04
Deutsch Tamás (törölt) 2010.03.01. 13:07:25
reja 2010.03.01. 13:08:49
nem1rem1 2010.03.01. 13:10:10
És a nem-cigányt? Van valami különbség? Vagy csúsztatni szándékoztál?
gabikácska (törölt) 2010.03.01. 13:11:45
gabikácska (törölt) 2010.03.01. 13:13:22
Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 13:15:49
gabikácska (törölt) 2010.03.01. 13:16:45
Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 13:18:06
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.01. 13:19:27
Istvan Kovacs Berlini Magyar TV 2010.03.01. 13:19:51
Ezért is akarják beperelni a fasiszta MÁV-ot az ártatlanok utódai!
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.01. 13:20:40
Posztoló Péter 2010.03.01. 13:22:04
Posztoló Péter 2010.03.01. 13:27:31
Dr Milton 2010.03.01. 13:29:12
Szóval jobban jártál volna ha egy csendőr állít meg, az a gyanúm...
gorcsev54 2010.03.01. 13:29:51
rohamdroid 2010.03.01. 13:39:16
Thulsa Doom (törölt) 2010.03.01. 13:39:28
Na, remélem ilyen reakciókra számított a balfasz cikkíró! Csak hogy egy kis örömet okozzak neki sivár életében, höhö!
Fifi Lipstickk 2010.03.01. 13:40:12
garrtech 2010.03.01. 14:08:12
Én az akciós pulcsikat kerestem és, hogy azt a 2 darabot megtaláltam bejártam az egész árházat persze a kenyerek mellett volt legalsó sorban…miután nem nyerte meg tetszésemet a biztonsági őrt kéretem meg, hogy engedjen ki a bejáratnál. Természetesen ott is van biztonsági kapu, ami nem sípolt ennek ellenére a biztonsági őr kinyittatta velem a táskám. Pechemre benne volt a két napja vásárolt kézkrémem, ezután jött a megaláztatás a videó visszanézés a kérdés, hogy ha nem itt vettem akkor miért nem ragasztattam rá cetlit stb stb. A végén elengedtek.
Ami biztos, hogy akármit veszek és a táskámba tartom,- mint általános iskolában- szépen belekarcolom a nevem, mert szerintük ha arra lopás közben is van időm már csak őket és a munkájukat minősíti.
A másik, hogy engem többet egy „kis senki” - akinek az a munkája bár, hogy felügyelje a rendet- csak úgy találomra ne húzzon ki a tömegből, hogy ellenőrizzen, ha van oka feltételezni, hogy loptam, akkor állítson meg és hívja a rendőröket, mert ha ő nem hívja akkor én fogom és nem tudom, akkor mit fog szólni?!
De ne csak a negatív eseteket vegyük, nem sokkal fent említett történet után, az egyik Tesco szupermarketben besípolt a hátizsákom, persze előtte voltam 2 nagyobb üzletben, korábbiakból okulva mindenhez volt blokkom amihez nem, azon meg ott volt a nevem. Ahogy odajött a biztonságőr meglepetésemre nem azt kereste, hogy mit loptam, hanem azt, hogy mi nem lett deaktivizálva, miután megtaláltuk segített összeszedni a cumóm és bocsánatot kért a kellemetlenségért.
Szóval embere vállogatja..
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.03.01. 14:20:05
@garrtech: Nem hívhat rendőrt amíg csak szabálysértés gyanújával állít meg. ha pedig bűncselekmény elkövetése közben buknál le biztos, hogy hirtelen kicsi a rakást fognak játszani :)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2010.03.01. 14:26:45
fitsport 2010.03.01. 14:37:04
A Magyar Királyi Csendőrség feladata Magyarország vidéki területein a közbiztonság fenntartása, a törvények betartásának és a közrendnek a biztositása volt, megalapitásától, 1881-től, a 2. világháború végén bekövetkezett feloszlatásáig, 1945-ig.
A Magyar Királyi Csendőrség mindössze 11,000 tagból állott, amely a 2. világháború alatt duplájára növekedett, hogy a visszafoglalt területeken is el tudja látni a feladatait és hogy támogatást tudjon nyújtani a frontokon nagy veszteségeket szenvedett Honvédségnek is.
Eleinte a csendőröket a honvédek közül toborozták, szigorú válogatással. Csak azok a honvédek léphettek át a Csendőrségbe, akiknek kiváló szolgálati hátterük volt. A Csendőrség keretén belül további kiképzésben részesültek és csupán a kötelező próbaidő leteltével, valamint egy sikeresen letett irásbeli vizsga után váltak véglegesen csendőrré. A tiszteket a Ludovika Akadémián, majd végzésük után a Csendőrtiszti Tanfolyamon képezték ki, amelynek sikeres elvégzése után hadnagyként avatták fel őket. Kb. 40%-uknak jogi doktori diplomája is volt.
A Csendőrség kis őrsökre oszolva látta el a vidékeken a feladatát. Egy-egy őrs 5-15 csendőrből állott egy tiszthelyettes őrsparancsnok vezetése alatt. A csendőrök végeztek minden bűnügyi felderitést és kivizsgálást, mégpedig igen hatékonyan: nyomozásuk az estek 90 %-ában sikerrel járt. A tisztek kiképeztek, adminisztrációs feladatokat végeztek, az őrsök munkáját felügyelték és felelősek voltak minden szempontból a csendőrjeikért.
Ismerek olyan barcsi szegény-családot, ahol 12 gyermeket neveltek fel, s ebből 7-en lettek csendőrök. (ketten a párholdas családi birtokon gazdálkdtak, és 3 lány.)
bandeirante 2010.03.01. 14:38:47
Hogy mást nem mondjak, nem volt korrupt. A csendőrt nem lehetett megvesztegetni. Ma meg...
Posztoló Péter 2010.03.01. 14:39:26
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 14:44:49
Zsola777 2010.03.01. 14:50:07
Lett volna tökös, és írt volna a panaszkönyvbe. Is.
theutat villám 2010.03.01. 15:00:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 15:04:04
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:07:51
Egykoron, nyilván "nemes céllal" jött létre bár én azzal is vitatkoznék.
Egyetlenegy dologra volt jó: az emberek baszogatására, és ezzel a tagok vissza is éltek.
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:09:07
ott ahol a honfoglaló őseinkre:)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 15:09:50
dorkoka 2010.03.01. 15:10:03
Valamint a Tesco képhez hogy jön le az újságírónak vizuálisan két csendőr képe.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 15:12:37
A rendőrségünk meg a kádári népnyomorító erőszakszervezet közvetlen, a rákosi-i gyilkos AVH közvetett jogutódja. Semmi szükség rájuk?
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:13:20
na nemondd
dehogynem.
Korrupció pedig mindig volt, na nem pénzzel hát mással.
Magyarországon meg különösen.
Szívességet teszek a városbírónak, majd ő cserébe szintén tesz szívességet, utasítja a csendőrparancsnokot például..:)
s lőn.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 15:13:48
Rákérdezhetek? Lsd?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.01. 15:15:14
SpencerBarnes 2010.03.01. 15:15:14
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:16:19
A rendőrségünk meg a kádári népnyomorító erőszakszervezet közvetlen, a rákosi-i gyilkos AVH közvetett jogutódja. Semmi szükség rájuk?"
szerintem te az alapfogalmakkal baromira nem vagy tisztában, de azért hirdeted melldöngetve:)
A csendőrség jogkörét az AVH vette át igen.
A rendőrökre szükség van
a csendőrökre, különösen a jobbik által elképzelt módon nincs.
(munkásőrök sem kellenek)
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:19:17
már ölni is akarsz? Azthittem csak politizálunk. Próbáld meg, ha nem sikerült majd mártírkodhatsz a főterorista mellett.
SpencerBarnes 2010.03.01. 15:20:00
Páneurópai Harci Kos 2010.03.01. 15:24:41
Igen a Sztójay-kormány alatt különösképpen kitettek magukért, és a deportálásban is igen hatékonyan közreműködtek.
Náci erőszakszervezet, demokratikus országba, köszönettel: nemszükséges.
A mostani változatuk meg egyenesen arculköpése a keresztény értékrendnek.
fitsport 2010.03.01. 16:16:24
A szolgálatot teljesítő csendőr fegyverének használatára mindenki ellen jogosítva van:
aki a csendőrt erőszakosan megsérti vagy támadással veszélyesen fenyegeti,
ha a tetten ért gonosztevő, vagy alapos gyanúval terhelt egyén felfegyverkezve lévén, az előzetes felszólítás dacára magát önként meg nem adja, vagy esetleg védett helyzetéből előjönni vonakodik;
aki figyelmeztető utasításainak tettlegesen ellenszegül;
aki mint veszélyes gonosztevő a C. által elfogatik vagy őrizet alá adatik, és bár erőszakos ellenállás nélkül, de a megállításra célzó fenyegető rákiáltás dacára elfut, ha visszatartására más mód nem létezik;
aki ellenséges viszonyok között magát gyanússá teszi, és a felvilágosításra kielégítő válasz nélkül elszalad.
fitsport 2010.03.01. 16:18:52
1. Megemlékezzél arról, amivel Istennek tartozol.
2. Én vagyok a te hazád: Nagy-Magyarország.
3. Hűséged, becsületed, vitézséged nem eladó.
4. Légy erkölcsös, józan életű, engedelmes.
5. Tiszteld elöljáróidat, mint atyádat, szeresd bajtársaidat, mint tenmagadat.
6. Tanulj és tudj: a Tudás második fegyvered.
7. Védd a másét. A magadét ne pazarold.
8. Mögötted a törvény. Előtted is az legyen.
9. Igaztalanul ne vádolj, fegyvered ártatlant ne bántson.
10. A család szentély. Ha magadnak nincs: őrsödben, s a körül megtalálod.
Posztoló Péter 2010.03.01. 16:25:33
@Páneurópai Harci Kos: Ezt meg honnan szoptad? Ha visszaolvasol, világosan meg van írva, hogy '45 után a 11000 fős csendőrállományból 238 ember kivételével (akik a háború idején bizonyíthatóan hazaáruló tevékenységet folytattak) B-listás lett, tehát "reakciós, politikailag megbízhatatlan". Na most ezekből ugyan, hogy a vérbe csinálnának ÁVÓST. Megmondom: az ÁVÓSOK a lágerszökevényekből lettek, akiket fűtött a vérbosszú a mondvacsinált holokauszt-meséjük címén. És ezek tények, nincs is mit vitatni vagy tagadni rajtuk. Dehát neked vitakultúrád sincs, mert egy troll vagy, aki csak ellentmondani tud, érvelni nem. A deportálásokhoz meg már megírtam, mennyi közük volt. A te apádnak lehet, hogy több.
Fricibá' 2010.03.01. 16:27:46
Aki persze láthatóan halovány sejtelemmel sem rendelkezik imádatának tárgyáról. :)
lájk
Kedves hülye barátom!
Mint történész, talán nagyobb rálátással rendelkezem a témára, mint Te, aki valószínűleg a foxi-maxi végigbukdácsolása közben a bolsevik frazeológiát próbálta megtanulni. Vagy ha fiatalabb vagy, akkor a liberális iskolapolitika áldozataként fingod sincs a csendőrökről.
Olvass el egy pár könyvet a csendőrségről (de ne a Pintér-féle tendenciózus szemetet!), vagy csak olyan témába üsd az orrod, amihez hozzá tudsz szólni.
Fejlődésedben bízva szeretettel üdvözöllek.
Posztoló Péter 2010.03.01. 16:28:35
"Náci erőszakszervezet, demokratikus országba, köszönettel: nemszükséges.
A mostani változatuk meg egyenesen arculköpése a keresztény értékrendnek."
Én tudok egy kimondottan náci erőszakszervezetet: Israeli Defense Forces és a magyarországi leányvállalatuk, az In-Kal. Tényleg semmi szükség rájuk egy demokratikus államban.
Posztoló Péter 2010.03.01. 16:30:06
Híven, Becsülettel, Vitézül!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.01. 16:49:31
Ezt a sok fasságot amit az ÁVH és a csendőrségrol itt összehordtatok!
Tiszt. a kivételnek persze
maxbarabander 2010.03.01. 16:51:49
(A következőképp kell folytatni:)
- Nos, legyen szíves hívjon rendőrt. (Nyugodtan kell mondani!)
- Szépen megvárjuk együtt. Jegyzőkönyvet is fel kell venni, ugye tudja?
(Ha szétvet belül az ideg, akkor is higgadtan kell beszélni.)
- Természetesen én Önt alaptalan gyanusítás miatt följelentem, Úgyhogy mindenképp ragaszkodom a rendőr hívásához.
(És várunk. Roppant ráérősen.)
Gábor mester 2010.03.01. 16:53:38
maxbarabander 2010.03.01. 16:54:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.01. 16:54:50
Höhö, te sem beszélsz kevésbé fasságokat, mint akit ekézel
deutschtomi 2010.03.01. 16:56:30
Az utóbbi időben egyre gyakoribb, hogy a férfiak is festik magukat, szemceruzát és pirosítót használnak - a kozmetikusok legalábbis ezt mondták az országos smink bajnokságon."
Gábor mester 2010.03.01. 16:57:16
Posztoló Péter for President (ha Krisztike engedi...)
agatsu 2010.03.01. 17:06:21
De hogy a Jobbik hogy képzeli a csendőrséget?
Gerecz Attila Jobbik -jelölt szerint a majdan felállítandó csendőrség tagjainak tanuvallomása önmagában bizonyítékként lesz majd felhasználható.
Ehhez asszem nem kell kommentár...
SpencerBarnes 2010.03.01. 17:18:32
fitsport 2010.03.01. 17:40:16
Francia:Gendarmerie Nationale
Olasz:Arma dei Carabinieri
Osztrák:Gendarmerie
Spanyolország:Guardia Civil/ Benemérita
Svájc:Gendarmerie
Portugália:Guarda Nacional
Németország:Bundespolizei
Vatikán:Corpo della Gendarmeria dello Stato della Citta del Vaticano
Ria** 2010.03.01. 19:38:56
Ha velem történt volna meg ez az esett, azután miután távozom, akkor azonnal vissza megyek - -tudván, hogy nem tulajdonítottam el semmit-, hívom az üzletvezetőt, és persze a rendőrséget is. A hölgynek csak azt tudom mondani, hogy az ő esetében már késő bármit is tennie.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.01. 20:23:00
itt sheriffnek hivjak
a kommenistak kmb-nek anno
egyaltalan nem hulyeseg
persze torvenyileg meghatarozott jogkorrel
/probalkoznak a polgarorseggel otthon, meg mindennel/
egy faluba kell egy sheriff aki ott el
mindegy hogy hivjak
ha nagy a falu akkor kell meg par deputy
fitsport 2010.03.02. 00:36:14
Nem kell azonnak elutasítani mindent.
No és attól sem kell félni, hogy a Jobbik alakít csendőrséget. Ez egy kezdeményezés, ahogy az okok megszűnnek és törvénytelenségek visszaszorításának meglesznek a keretei, majd az országgyűlés megoldja a csendőrség esetleg létrejövő formátumát.
A Jobbik a 20 %-ával csak kezdeményezhet, a Fidesszel közös megegyezéssel tudják majd kialakítani a jogi kereteket. És meg tudnak majd egyezni!
A rablásokat, lopásokat, betöréseket ellenben meg kell oldani és ezt jobban elvégezhetné egy helyi ismeretekkel, jó lakossági kapcsolatokkal rendelkező, önkormányzatnak beszámoló, helyi rendfenntartó erő.
Megdobbent 2010.03.02. 05:09:22
Kijottek a mergezo anyagok, leadta mindenki a tortenelmi tudasat minden tekintetben?
No, akkor szogezzuk le, de izibe', hogy a panaszos NEM LOPOTT, es joggal kerte ki maganak (igy utaloag, de hat nahat) a banasmodot maganak.
A falusi ciganykerdest jomagam dobtam be eloszor, es nem nacizmusbol vagy kommunizmusbol, csak tenyszeruleg allitottam, hogy nagypofonoszto rendfenntartok kellenek minden ciganylakta helyre, mert nincs olyan falu, ahol ne jarnanak allandoan csoportosan kartekonykodni, olni, fosztogatni a ciganyok.
Egyet viszont biztosan tudok, egyreszt csaladi tortenetekbol, masreszt barmely korabeli beszamolobol: ahol pofonoszto, gyanakvo, de igazsagos rendfenntartok (esetunkben valoban csendorok) szolgaltak, ott nagyon hangos "installom, tiszt ur" koszonesek voltak az EPK reszerol, valamint beke a falusiakkal.
Varoson ugyanezt a kora harmincas evekben a kardlapozo lovasrendorok inteztek, vagy maguk az un. posztos rendorok, ami megfelel a mostani terkameraknak hatekonysagban.
Ez a dolgok tenyszeru es szep resze.
Az, hogy a '40-es evekben felhigult a sok verszomjas, primitiv naci szarral a rendfenntartok kore, az szegyen az egesz orszagra nezve, es gondolom a jobberzesu, tisztesseges rendorok/csendorok nem is vettek reszt a pogromokban.
Tehat nekem, mint egyszeru allampolgarnak, aki elt ebben es abban a rendszerben is, mindossze annyi jut eszembe a csendorokrol, hogy:
a) Peldas rendet tartottak videken
b) Valoban T/1-ben kerdeztek, szigoru menetben mentek parosaval es tenyleg sokan trefalkoztak veluk es a szuronnyal, kakastollal.
Mindezek alapjan en semmilyen prekoncepciot vagy prekategorizalast nem lattam es nem is latok a cimben, mindossze egy mosollyal nyugtaztam, hogy nah, egy idoben nevelkedtunk, egyfelekepp latjuk a csendorseget, mint olyat.
Legyunk hat picit lazabbak, doljunk hatra es higgadjunk le mindannyian :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.02. 11:06:23
Speciel a rendőrminiszterek szívéhez én némi yarda-szigeteki átutalással gondoltam hozzáférni, merthogy a vonatkozó részben a korrupcióról volt szó, és Drazsé kisztikár meg bizonyára anélkül lett milliárdos, amint a többiek is...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.02. 11:08:15
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.02. 11:09:23
Silenzio 2010.03.03. 19:35:14
P.S. Ha poén volt, közlöm: szar. Nekem is volt már dolgom biztonságiakkal, besípolt valami szar ruha mert nem jól húzták le. De az nem flegmázott és nem nyúlkált felém, szájon is vágtam volna gyönyörűen.