Tékozló Homár

Megkárosíthatja a vásárlót a MÁV-Start béna online vásárlófelülete

2010.03.10. 01:08 | szily | 57 komment

Rossz, de legalábbis bugos a MÁV online jegyvásárló rendszere, és a hiba indokoltalanul sújtja a fogyasztókat. A felület úgy működik, hogy a webkártyával fizető ügyfélnek a vásárlás leokézása után húsz perce van az online bankjánál elintézni az összeg webkártyára utalását. Attila - bár nem érti, hogy hogyan - de kicsúszott az időkeretből. Sebaj, gondolta, újraindítom a tranzakciót. Csakhogy kiderült, hogy rendszer ilyenkor is - vagyis amikor eleve tudható, hogy a tranzakció nem lehet érvényes - leveszi az összeget az ügyfél számlájáról. Pontosabban nem leveszi, hanem zárolja, de ez Attila szempontjából ugyanaz, mert a pénzéhez napokig, sőt talán hetekig nem jut hozzá. Dühöngés alant.


Nevem T. Attila. Az alábbi bejelentést a MÁV-Direktnél kellett tennem, miután egy meg sem történt vásárlás értékét simán levonták bankszámlámról. Arra az esetre, ha levelemet blogjukban közölnék: minden kedves fórumozónak üzenem, hogy tisztában vagyok vele: a MÁV-val utazni, tőlük értelmes eljárást várni, valamint interneten fizetni ilyen megbízhatatlan cégnek lúzerség. Ennek ellenére bízom benne, hogy a hozzám hasonló lúzerek esetleg tanulnak a hibáimból.

2010. március 5-én, pénteken, emlékeim szerint 20 óra 30 perc körül kíséreltem meg néhány menetjegy megvásárlását a MÁV internetes szolgáltatásán keresztül. Nem először használtam és mindeddig kényelmesnek, biztonságosnak gondoltam ezt a lehetőséget.

Most viszont egy olyan súlyos hibát követtek el, ami után egészen biztos vagyok benne, hogy - amíg ezek a körülmények fennállnak - soha többé nem fogom használni rendszerüket, és a lehető legtöbb ember figyelmét igyekszem majd felhívni annak veszélyeire.

Történt ugyanis, hogy a menetjegyek kiválasztása után, elindítottam a fizetési procedúrát is. Ekkor elvileg 20 perc áll rendelkezésemre, hogy bejelentkezzek bankom internetes portáljára, a megfelelő összeget átutaljam a WEB-kártyámra, majd ennek adatait megadjam Önöknek és ezzel befejezzem a vásárlást. Ez az idő szokás szerint bőven elegendő. Igazság szerint többnyire maximum 5-10 percet szokott igénybe venni. Érzésem szerint most sem kelhetett hozzá ennél több, hiszen sehol sem ütköztem akadályba, a művelet minden lépése gyorsan és problémamentesen zajlott.

Viszont a fizetés végén a jegyek felvételéhez szükséges kód helyett egy üzenetet kaptam, miszerint a pótjegyek foglalására szolgáló időkeret lejárt, így a vásárlás sikertelen volt.

Ezen egyrészt kissé csodálkoztam (mint említettem, erősen kétlem, hogy a fizetéshez 5-10 percnél többre lett volna szükségem), de egyébként csak enyhe kellemetlenségként éltem volna meg, ha egyszerűen meg kell ismételnem a vásárlást. Igazán akkor döbbentem meg, amikor bankomtól megérkezett az ilyenkor szokásos SMS, miszerint WEB-kártyámról sikeresen átutalták Önöknek a menetjegyek árát.

Azonnal hívtam telefonos ügyfélszolgálatukat, ahol kollgájuk közölte velem, hogy ez bizony előfordulhat(!!!): tehát valóban lehetséges, hogy egy meg sem történt vásárlás értékét levonják tőlem. De "megnyugtatott", hogy ha megadom az adataimat (többek között BANKSZÁMLASZÁMOMAT), valamint a banki tranzakció sorszámát, akkor írnak egy levelet a bankomnak, ami után akár néhány nap alatt visszakaphatom a pénzemet. Bevallom, hogy első döbbenetemben nem is gondoltam, hogy a banki SMS-nek még jelentősége lehet, így azt kitöröltem. Ennek megfelelően a művelet tranzakció azonosítójával nem rendelkeztem. Csak remélni tudom, hogy a banki honlapról jó adatot adtam meg és a néhány napból nem lesznek hónapok, mire több ezer forintomhoz hozzájutok.

Tekintsünk el attól a ténytől, hogy majdnem bizonyosan nem telt el 20 perc a jegyek lefoglalása és kifizetése között. Az általam használt internetes áruházak gyakorlatához képest akkor is merőben szokatlan, hogy Önök még azelőtt vonják le a vásárlás ellenértékét, mielőtt megbizonyosodnának róla, hogy egyátalán tudják-e megrendelésemet teljesíteni. Azt hiszem, hogy ezzel az eljárással bármelyik WEB-áruház magára vonná a lopás/csalás gyanúját és hamarosan elveszítené ügyfélkörét.

Csak remélni tudom, hogy például az egyszerű boltok esetében sosem vezetik be az Önök által preferált rendszert. Mert akkor ezentúl a bejáratnál kell majd közölnöm, hogy mit szeretnék venni, azonnal ki kellene fizetnem a számlát, majd távozáskor- ha mégsem volt minden a boltban, amit venni akartam- lefoglalnák a bevásárlókocsim teljes tartalmát és biztosítanának, hogy talán már néhány napon belül visszakaphatom a pénzemet. Remélem, hogy ezt a módszert- a saját módszerüket- még Önök sem tekintik ésszerűnek és elfogadhatónak.

Az internetes jegyrendelés lehetőségével természetesen ezekután nem kívánok többet élni. Jelen panaszomat egyúttal eljuttatom a fogyasztóvédelmi szervekhez és az általam ismert internetes fogyasztóvédelmi fórumokhoz is.


Ezután folyatódott a levelezés a Naiv Ügyfél és a Máv-Direkt között, amit Attila így elevenít fel:

Néhány perce küldött levelemmel kapcsolatban újabb információk állnak rendelkezésre. Idemásolom a MÁV-Direkt ügyfélszolgálatával folytatott levélváltásomat. Tanúságos lehet, hogy mennyire nem érzik át a probléma lényegét:
...............................................................................
Tisztelt Utasunk!

Köszönjük megkeresését!

Levelére válaszolva tájékoztatjuk, hogy rendszer nem vonta le összeget a kártyájáról hanem zárolás történt.Tehát a pénz rajta maradt a kártyáján csak zároltáka fizetendő összeget.Az alábbi adatok megadásával lehetőség van felvenni egy zárolás feldás nyomtatványt: név, felhasználó név (e-mail cím), vásárlás ideje, vásárláshoz használt bankkártya száma(nem kötelező megadni) és számlavezető bank neve.Ha megadja ezeket adatokat akkor ki tudjuk Önnek tölteni ezt a nyomtatványt és a bank 1-2 héten belül feloldja  a zárolást.

A kellemetlenségekért elnézését kérjük!

Üdvözlettel:

XY

Ügyintéző
...............................................................................
Tisztelt Hölgyem!

Szempontomból majdnem teljesen mindegy, hogy ezt a pénzt levonták vagy zárolták. Az eredmény ugyanaz: ezzel az összeggel jelen pillanatban nem rendelkezem, Önök pedig jogtalanul vonták le. Mivel pedig Önök a pénz zárolásának pillanatában már tudták/tudhatták, hogy megrendelésemet vissza fogják utasítani, így eljárásukat nem tudom jóhiszeműnek ítélni.

Adataimat már megadtam telefonos ügyfélszolgálatukon, ahol arról tájékoztattak, hogy néhány nap lehet a zárolás feloldásának átfutási ideje. Ehhez képest az Ön által közölt 1-2 hetes átfutási idő meglehetősen rémisztő alternatíva.

Továbbra is csak remélni tudom, hogy ezt az ügymenetet Önök sem érzik elfogadhatónak és mihamarabb változtatnak rajta. A piacon rengeteg WEB-áruház és mögöttük rengeteg programozó képes az internetes vásárlás problémáját az ügyfél számára biztonságos módon kezelni. Javaslom, hogy amennyiben saját fejlesztőik erre nem képesek, talán kérjenek tanácsot a többi áruház üzemeltetőjétől/fejlesztőitől!

T. Attila
...............................................................................


 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SpencerBarnes 2010.03.10. 01:15:58

aki MÁV vagy BKV-val stb utazik, sikeres ember nem lehet :) Jaaa, és sunáznám. Hogy kit? Nem tudom, az ügyfélszolgálatos csajt.Jaaaa, és második ... pfff

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.10. 01:26:14

Bérelj autót, ott is ugyanígy járnál...valakikkel mindig ugyanaz történik.
Különben meg nem értem ezt az egész internetes jegyüzérkedést. Mindenképpen vasútállomás kell hozzá, hogy vonatozz, és elenyésző helyen nincs pénztár, szóval hiába vannak 21. századi elemek néhány helyen, ha még nem nőttek fel hozzá az ott dolgozók. Nem nehéz számon tartani, hol vár felkészült személyzet (az egyik az Aldi természetesen, a másik egy Rékuc által tetszőlegesen megjelölt svéd helyszín), így tudsz alkalmazkodni.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.10. 01:28:24

Tényleg, arra nem tértél ki, hogy hány ND-vel károsítottak meg.

Rejtélyes 2010.03.10. 01:50:36

Valami baj lehet a lúzer számlájával, mert ha normálisan csinálják, az nem így működik :D

Közvetlenül a bankkártya adatait kell megadni, 1 perc alatt levonják és megadja a 10 jegyű kódot... mit kell vacakolni hogy "x időm van, hogy ezt-meg-ezt csináljak"? Elavult, szerezzen be egy Visa kártyát, azt lehet közvetlenül használni :D És ha valaki azzal jönne, hogy nem biztonságos, akkor annak üzenem, hogy sok más adata megtalálható a neten, ha semmiben se bízik, akkor álljon sorba a pénztáraknál :D

Chaby 2010.03.10. 01:52:39

"Tisztelt Utasunk!"
Ez jó. Miféle utas? :D:D Esetleg Tisztelt Naiv Utazni Próbáló.
Amúgy tényleg kár egy ilyen cégnek ilyen szolgáltatással próbálkoznia. Minek, mikor még azzal sem boldogulnak amihez elvileg érteniük kellene. Pl utasszállítás, jegykezelés, stb...

Gigoló (törölt) 2010.03.10. 02:24:01

A MÁV még létezik? Azt hittem már rég szétlopták ami maradt meg eladták

Megdobbent 2010.03.10. 02:29:59

@Madárjós: Nem maradt semmi, mibol gondoltal ilyet? :I

Gigoló (törölt) 2010.03.10. 02:39:05

Ha nagyinál vagyok furcsa hogy már nem jár vonat

fakoffer 2010.03.10. 03:00:27

"kérjenek tanácsot"

Tisztelt Nemutasunk!

Köszönjük ötletét, rövidesen tanácsadói szerződést kötünk a haver cégével, amúgy is pótolni kell elhasználódott Nokia-dobozainkat.

Az Ön Nemszolgáltatója:
Milliókért Árazó Vadkapitalisták

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 04:37:30

A MÁV már a létezésével is károsít mindent. Az utasokat főleg.

"amíg ezek a körülmények fennállnak - soha többé nem fogom használni rendszerüket,"
Na ettől vazze tutira beszartak és rohannak kijavítani.
A MÁV rendszerei nem azért vannak hogy használják őket... :S

"A piacon rengeteg WEB-áruház és mögöttük rengeteg programozó képes az internetes vásárlás problémáját az ügyfél számára biztonságos módon kezelni."
Viszont azok nem adnak vissza a kifizetett lóvéból, mint a haver kissé béna unokaöccse!

romesz 2010.03.10. 05:27:38

nem tudnak egy rendes szolgaltatast csinalni, nesze neked 21. szazad MO-n

Megdobbent 2010.03.10. 05:34:51

@ColT: Hat bizony nem: orulunk, ha egyaltalan megkapjuk, nemhogy visszaadni :>>>

Meg egy VAJDASAGI 2010.03.10. 06:39:01

Szia,

A zárolás és az összeg levonása egyáltalán nem ugyanaz. A bank mielőtt átutalná a zárolt összeget leellenőrzi, hogy jogosult-e a kedvezményezett az összegre. De ugyanígy te is kérheted telebankon keresztül, hogy oldja fel a bank a zárolást. És képzeld, szó nélkül megteszi. Nem kell hetekig várnod. Azzal, hogy ha kiderül, hogy jogosult a kedvezményezett az összegre, le fogja vonni a számláról a pénzt.

A posztodnak egy picit nagyobb a füstje, mint a lángja. Egy kis utánnajárással nem lenne semmi problémád ebből.

Bandi a hegyről 2010.03.10. 07:31:41

"Azonnal hívtam telefonos ügyfélszolgálatukat, ahol kollgájuk közölte velem, hogy ez bizony előfordulhat(!!!): tehát valóban lehetséges, hogy egy meg sem történt vásárlás értékét levonják tőlem. De "megnyugtatott", hogy ha megadom az adataimat (többek között BANKSZÁMLASZÁMOMAT), valamint a banki tranzakció sorszámát, akkor írnak egy levelet a bankomnak, ami után akár néhány nap alatt visszakaphatom a pénzemet."

Nem értem mi a baj? Van egy hiba rendszerben, de tudnak róla. Valószínűleg a mutyizással tendert nyert webfejlesztő cég előbb-utóbb azért kijavítja majd.
Miért vagy felháborodva azon, hogy meg kell adni a bankszámlaszámod? Nélküle hogy utalják vissza a pénzed? Egy sima bankszámlaszám nem titkos dolog. Nem a bankkártyád adatait és PIN kódját kérték!

Az egész történetben annyi a Homár Faktor, hogy valószínűleg az adófizetők milliárdjaiért fejlesztett rendszer "természetesen" hibás...

Énbagoly 2010.03.10. 07:44:08

Most sem kaptam kedvet a netes jegyvásárláshoz. :S

KecskeDotyi 2010.03.10. 08:03:21

"majdnem bizonyosan nem telt el 20 perc ". MAJDNEM. DE ezek szerint igen. Amúgy jó lenne már megtanulni, hogy mi a különbség a zárolás és a levonás között. Ja, és a zárolás feloldás egyszerű dolog, felvette a kollégám, visszakapod a pénzed. De te így is rinyálsz. Miért nem csinálod te magad? Ennyire nem ismered a bankodat de neten keresztül vásárolgatsz?

És bankszámlaszám nélkül hogy akarsz feloldást kérni nagyokos? Tegyük fel, Kovács István vagy. Elég sok Kovács István ügyfél van. Szerinted miről azonosítanak be?

Tanács: kártyádat szétvágni, mindenhol szigorúan készpézzel fizetni és lehetőleg gyalog járni.

MosoMasa 2010.03.10. 08:21:02

mi az, hogy 1-2 hét, vagy 1-2 nap a zárolás feloldása?
Mi tart addig? Melyik dimenzióban vagyunk és melyik barlangban, hogy ez így megy?

juhaszvik 2010.03.10. 08:22:56

hiba! hiba! hiba!

de nem gonoszságból történt, ami történt. nem loptak, nem hazudtak, csak béna (volt?) a rendszer. ez már fejlődés, nem? :)

amúgy beismerem: MÁV = Kelet-Európa, és lehet, hogy ez az utóbbira nézve megalázó.

Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat...

deutschtomi 2010.03.10. 08:23:36

Vonatjegyet csak őstermelőtől.

Secnir 2010.03.10. 08:26:59

@Pegazus Peti:
"Vonatjegyet csak őstermelőtől. "

nemnem.
vonatjegyet csak a fénymásolóból...

Bandi a hegyről 2010.03.10. 08:27:30

@Pegazus Peti: Ha a Palkovicsné laptopján lép be svéd interneten keresztül, mosolyogva kapott volna két első osztályú hálókocsijegyet a bankjától.

gemby 2010.03.10. 08:30:05

néha az is eszembe jut, vajh hány nokia-dobozra lenne szükség, hogy a máv webes felületén külön, önmagában is lehessen pölö ícéjegyet venni.

biztos sokba.

datoja55 2010.03.10. 08:33:04

Tudhatnád.hogy az internet azért készült,hogy lenyúlhassák a nemsikereseket.
Nekem az apróbb pénzügyi tranzakciókat Joáv a komornyik intézi személyesen és elkíséri Dimitrij,az egyik testőr.Még soha nem volt gond.

deutschtomi 2010.03.10. 08:35:30

Monnyuk, ha kiveszem a bicigli első kerekét, akkor csomagnak számít.

Secnir 2010.03.10. 08:43:49

amúgy a cikk címe: "Megkárosíthatja a vásárlót a MÁV-Start béna online vásárlófelülete" konkrétan nem igaz, mert egy hanyag programozó károsítja meg a vásárlót (az ilyennek a kezét le kell vágni, majd egy zászlórúdra szúrni a maradékot a hősök terén, a többi programozó okulására).
a máv 'csak' ott hibázik, hogy nem utalja vissza azonnal a pénzt, hanem használja még egy darabig (kis nokiás dobozokban, gondolom...).

MosoMasa 2010.03.10. 08:54:06

@Secnir: mondjuk a megkárosítást sem igazán látom.

Kerti Fóka 2010.03.10. 08:55:08

Tisztelt Posztoló! Ön - az Ön által elmondottak alapján - nem képezi társadalmunk tudatos fogyasztói részét, így ezúton megkérnénk,hogy üljön vissza a Mónika show elé és várja meg, amíg a zárolást feloldjuk.

Elkeserítő,hogy valaki a zárolás és levonás között nem tudja a különbséget. Azért ez elvárható minimum volna, mielőtt valakinek a kezébe bármilyen bankkártyát adnak... A posztolónak talán nem kéne a jövőben bankkártyát használnia, mert ha egyszer mondjuk külföldön bérelne autót... nem biztos hogy fel tudná érni ésszel ami ott történik és csak hőbörögne,hogy miért fogják hetekig (az ő világában vonnák le) minimum 100 ezer forintját...

A sztorihoz pedig: Én hasonlóan jártam pár hete. Kiválasztottam a jegyet (7160 Ft),vásárlás,belépés a felületre,kártyaszám beütögetés az OTP-s felületen. Elindul minden szépen mint az eddigi legalább 50 alkalommal, amikor is kiírja hibaüzenetként,hogy nincs kapcsolat a foglalási rendszerre. "Remek!" Gondoltam magamban és kezdtem volna újból a foglalást,amikor megjött az SMS a banktól,hogy zárolták az összeget... Felhívtam kissé kiakadva a MÁV-os ügyintéző nénit,aki megkérdezte a felhasználói nevem, majd az eset ellenőrzése utána a kártyaszámomat amivel foglaltam és hogy milyen bankhoz tartozik. Majd mondta, hogy 1-2 hét... Tényleg annyi idő kellett hozzá... Ami zavar: Azt se mondta,hogy bocs vagy elnézést vagy valami hogy nekem kell hívogatnom őket...de ezt még lenyelném. Ami nagyon rossz, hogy régebben egyáltalán nem volt ilyen probléma és tökéletesen meg lehetett bízni bennük. Gondolom sikerült nagyot "fejleszteni" a rendszeren... valószínűleg ezzel is jól járt valaki...

Secnir 2010.03.10. 08:57:42

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
"De "megnyugtatott", hogy ha megadom az adataimat (többek között BANKSZÁMLASZÁMOMAT), valamint a banki tranzakció sorszámát, akkor írnak egy levelet a bankomnak, ami után akár néhány nap alatt visszakaphatom a pénzemet. "

és a kulcsszó az AKÁR-on van. akár néhány nap vagy két hónap.

don't 2010.03.10. 09:12:32

ajánlott olvasmány:
Moldova György:Akit a mozdony füstje megcsapott
....ja amúgy+ nincs pénz számítógépes szakemberekre,mert másra kell....1000db autót bérelni 1enként 1.450.000FT/év....az nem kevés,+ingyenjegy az egész családnak....csoda hogy olyan is utazik vonaton aki valóban fizet....

szita szita péntek 2010.03.10. 09:15:05

21. század mi? Online fizetés? Höhö.
A zárolási hibától függetlenül:
Jegyvásárlásra 20-30 perc??? (5-10 prc amíg lefutja az online felület köreit, majd utána futja a bankos köreit, amire saját bevallása szerint is kellhet 10 perc, de lehet több) Megrögzött készpénzes vásárló vagyok. Szerintem nem véletlenül.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 09:17:52

Hát ez hosszú.
Inkább nem olvasom el.
De mijaza webkártya?
Rá van töltve az internettttt?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.10. 09:20:52

Nem értem én ezt az egészet. Bankkártyával az interneten vásárolni nem telik egy percbe. Mi itt a 20 perc???

elwood 2010.03.10. 09:41:13

most úgyérzem joggal hívják naív ügyfélnek, a szó kicsit enyhe:

1) miért nem beszélt a bankkal ? már kéttucat homár poszt volt itt, hogy nem teljesülő vásárlásnál be lett terhelve az összeg. a banktól kell visszakérni, várhatóan sikeresen.

2) ekkora hercehurcát egy jegyért, inkább mennék a pénztárhoz

Bandi a hegyről 2010.03.10. 09:48:27

@atpijkamo: Walami webkártyája van, amire mindig csak annyi pénzt utál át amennyiért vásárol. Mivel nem tudja előre mennyi lesz a websoppban a végösszeg, a vásárlás után teszi át a szükséges összeget a számlájáról, erre lenne 20 perce. Állítólag ez biztonságos, mert ezen a kártyán mindig csak akkor van pénz és éppen csak annyi, amennyi az adott vásárláshoz szükséges.

FlyInMyEye 2010.03.10. 09:49:28

@atpijkamo: "A helyfoglalás kezdeményezését követően legfeljebb húsz perc telhet el a vásárlás kifizetéséig. Ha a fizetés ennyi idő alatt nem történik meg, akkor a korábban lefoglalt helyjegyek felszabadításra kerülnek." jegyvasarlas.mav-start.hu/eTicketM/M/felhasznalasi_feltetelek.html

Ennyi.
Zárolásról nincs szó az ászf-ben.Annak oka konkrétan az lehet,hogy a BANK zárolja az összeget amit te kértél tőle,hogy utaljon át vonatjegyekre a Máv-nak.Ugye azért csak zárolja,mert jegyeknek a foglalási ideje már lejárt,tehát nincs mit kifizetned.

Ilyenkor a banknál kell kérvényezni a zárolás feloldását. A Mávnak ehhez legfeljebb annyi köze van,hogy húsz percnél tovább nem tartják fent neked a jegyeket...tényleg szemetek.Jah secnir,ilyenkor pont nem használja senki a pénzedet ez a lényege :).

Bandi a hegyről 2010.03.10. 09:57:45

@szita szita péntek: Akkor légyszi, vegyél már készpénzzel egy repülőjegyet pl. a Ryanair egyik járatára. Ha sikerül, fizetek a fedélzeten egy pezsgőt.

kulup 2010.03.10. 10:41:32

Miér nem előtte tette rá az összeget a netkártyára ?? Pontosan lehet tudni, hogy mennyi lesz a végösszeg.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.10. 10:42:12

@Bandi a hegyről: Értem.

Nekem egyszerűbb. A bakkártyámon van annyi pénz amennyit gondolok, általában olyan 10-20 ezer forint, aztán ha elfogy teszek megint rá. És nem csak vásárlás közben tölthetem föl, hanem előtte is. Nagy szar ez a webkártya vagy mi.

Miizu 2010.03.10. 11:55:11

tényleg szar az egész.

ha valamit bleeteszel a kosárba, mindenképp meg kell venned, nem teheted csak úgy ki, nincs módosítási lehetőség..

múltkor én majdnem ebbe a csapdába estem, csak én fogtam magam, csináltam egy új regisztrációt, és úgy vettem jegyet

nagyon modern megoldás

moli 2010.03.10. 12:59:20

@Homar: ennek semmi koze a webkartyahoz, ez egyszeru netes kartyas vasarlas, melyet akar domboros kartyaval is lehet vegezni. a 20 perc timeout a webfelulet vegigjarasara vonatkozik. fontos, mert a webkartyanal fizetes ELOTT a kartyan kell lennie a penznek, nem 20 perccel utana.

2010.03.10. 13:46:10

az volt már, hogy T. Attila a gyökér? :)

kulup 2010.03.10. 14:05:44

@moli: Na így már tiszta, de a postban nem ez van :

"A felület úgy működik, hogy a webkártyával fizető ügyfélnek a vásárlás leokézása után húsz perce van az online bankjánál elintézni az összeg webkártyára utalását."

Amúgy a webkártya egy kiváló találmány, engem pl. a PPO lehúzástól is megmentett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 14:53:21

ez a WEB kartya ez hajnali 9-kor hangos rohogesre keszetetett
miaqrwaelet az es minek?

kulup 2010.03.10. 15:03:21

@hagyma: hagyma, ezt már többször elmondták neked (én is), ne tedd az ártatlant :-)

kulup 2010.03.10. 15:17:38

@hagyma: Tudod te azt nagyon jól, többen elmagyarázták már, köztük én is. Attól, hogy Amerikában nincs ilyen, még lehet jó dolog.

kulup 2010.03.10. 15:19:01

A blogmotor meg szórakozik, a dupláért elnézést.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 15:28:36

@kulup:
akkor elnzest
lehet oregszem, tenyleg elfelejtettem
itt en valoban ugy vasarolok, hogy beutom a kartyaszamom oszt jonapot
az elso vasarlaskor azert kell egy rovid kort futni
es ez nem amerikai nagyarc
en soha eletemben otthon nem inteztem semmit interneten, mert akkor meg nem lehetett es neha tenyleg ertetlenkedem
miert?
20 perc meg ilyenek

kulup 2010.03.10. 15:41:57

@hagyma: Netkártyával pontosan ugyanígy kell vásárolni, beütöd a kártyaszámot oszt szevasz. A mögötte lévő dolgok különböznek csak. A 20 perc pedig a MÁV online rendszerének egy biztonsági beállítása, semmi más, nincs köze a netkártyához.

...Ahoj... 2010.03.10. 18:05:35

Inkább a Volánbusztról rendelj online jegyet, ott nincs semmi hercehurca, beütöd az azonosítód és otthon kinyomtatod a jegyedet, majd a buszon a sofőrnek felmutatom. Gagyi szar MÁV-nál megállt az idő, utazzon a rossebb ezekkel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:27:33

@kulup:
veszek egy repjegyet
mert vonat ittt nem nagyon van
kivalasztom
honnan - hova-mennyiert
kartyaszam
leokezom
es jovok ide hulyesegeket irni, a jegyem rendben

moli 2010.03.10. 21:45:02

@hagyma: a webkartya (ami valojaban NETkartya, hiszen a world wide webhez semmi koze, annal inkabb az internethez.) egy csak netes fizeteskor hasznalhato, magnescsik es chip nelkuli, kizarolag szamot es ccv-t tartalmazo, bankkartya alaku es anyagu lap (aminek nem sok ertelme van, ha felirod azt a ket szamot negyzetracsos papirra, ugyanazt kapod), mely egy internet-szamlahoz van kotve. ezen a szamlan normalis esetben NEM tartasz penzt, csak pillanatokkal az elott VEZETSZ at ra penzt, mikor fizetnel.

igy a ppo es a hasonlo csalo internetes boltok nem tudnak egy 1 dollaros vasarlas utan megterhelni 1000 dollarral valami kamuaruert (lasd mondjuk tisztitoszer-megrendelesek, mester kiado, ..)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 23:20:51

@moli: hat engem nem tudnak megterhelni valami kamuval
bar egyszer
egy nyelvleckenel sikerult
bementem a bankba es visszavettek a penzt
teljes biztonsag nem letezik, az teny
kifejezetten bejaratott cgeknel hasznalom a kartyat
es az nm ppo
hanam papa jhons walmart GE CompUSA
gondolom a MAV sem veszelyes uzem

vanek ur 2010.03.11. 20:13:50

A zarolas azert van, hogy az elado (itt a MAV) megbizonyosodjon arrol, van-e penz a szamlan. Majd megnezik, megvan-e a jegy. Ha megvan, levonjak a penzt a szamlarol.

Azt kell megcsinalni, hogy ha nincs meg a jegy, menjen egy automatikus uzenet a banknak, hogy nincs vasarlas, oldja fel a penzt.
süti beállítások módosítása