Rossz, de legalábbis bugos a MÁV online jegyvásárló rendszere, és a hiba indokoltalanul sújtja a fogyasztókat. A felület úgy működik, hogy a webkártyával fizető ügyfélnek a vásárlás leokézása után húsz perce van az online bankjánál elintézni az összeg webkártyára utalását. Attila - bár nem érti, hogy hogyan - de kicsúszott az időkeretből. Sebaj, gondolta, újraindítom a tranzakciót. Csakhogy kiderült, hogy rendszer ilyenkor is - vagyis amikor eleve tudható, hogy a tranzakció nem lehet érvényes - leveszi az összeget az ügyfél számlájáról. Pontosabban nem leveszi, hanem zárolja, de ez Attila szempontjából ugyanaz, mert a pénzéhez napokig, sőt talán hetekig nem jut hozzá. Dühöngés alant.
Nevem T. Attila. Az alábbi bejelentést a MÁV-Direktnél kellett tennem, miután egy meg sem történt vásárlás értékét simán levonták bankszámlámról. Arra az esetre, ha levelemet blogjukban közölnék: minden kedves fórumozónak üzenem, hogy tisztában vagyok vele: a MÁV-val utazni, tőlük értelmes eljárást várni, valamint interneten fizetni ilyen megbízhatatlan cégnek lúzerség. Ennek ellenére bízom benne, hogy a hozzám hasonló lúzerek esetleg tanulnak a hibáimból.
2010. március 5-én, pénteken, emlékeim szerint 20 óra 30 perc körül kíséreltem meg néhány menetjegy megvásárlását a MÁV internetes szolgáltatásán keresztül. Nem először használtam és mindeddig kényelmesnek, biztonságosnak gondoltam ezt a lehetőséget.
Most viszont egy olyan súlyos hibát követtek el, ami után egészen biztos vagyok benne, hogy - amíg ezek a körülmények fennállnak - soha többé nem fogom használni rendszerüket, és a lehető legtöbb ember figyelmét igyekszem majd felhívni annak veszélyeire.
Történt ugyanis, hogy a menetjegyek kiválasztása után, elindítottam a fizetési procedúrát is. Ekkor elvileg 20 perc áll rendelkezésemre, hogy bejelentkezzek bankom internetes portáljára, a megfelelő összeget átutaljam a WEB-kártyámra, majd ennek adatait megadjam Önöknek és ezzel befejezzem a vásárlást. Ez az idő szokás szerint bőven elegendő. Igazság szerint többnyire maximum 5-10 percet szokott igénybe venni. Érzésem szerint most sem kelhetett hozzá ennél több, hiszen sehol sem ütköztem akadályba, a művelet minden lépése gyorsan és problémamentesen zajlott.
Viszont a fizetés végén a jegyek felvételéhez szükséges kód helyett egy üzenetet kaptam, miszerint a pótjegyek foglalására szolgáló időkeret lejárt, így a vásárlás sikertelen volt.
Ezen egyrészt kissé csodálkoztam (mint említettem, erősen kétlem, hogy a fizetéshez 5-10 percnél többre lett volna szükségem), de egyébként csak enyhe kellemetlenségként éltem volna meg, ha egyszerűen meg kell ismételnem a vásárlást. Igazán akkor döbbentem meg, amikor bankomtól megérkezett az ilyenkor szokásos SMS, miszerint WEB-kártyámról sikeresen átutalták Önöknek a menetjegyek árát.
Azonnal hívtam telefonos ügyfélszolgálatukat, ahol kollgájuk közölte velem, hogy ez bizony előfordulhat(!!!): tehát valóban lehetséges, hogy egy meg sem történt vásárlás értékét levonják tőlem. De "megnyugtatott", hogy ha megadom az adataimat (többek között BANKSZÁMLASZÁMOMAT), valamint a banki tranzakció sorszámát, akkor írnak egy levelet a bankomnak, ami után akár néhány nap alatt visszakaphatom a pénzemet. Bevallom, hogy első döbbenetemben nem is gondoltam, hogy a banki SMS-nek még jelentősége lehet, így azt kitöröltem. Ennek megfelelően a művelet tranzakció azonosítójával nem rendelkeztem. Csak remélni tudom, hogy a banki honlapról jó adatot adtam meg és a néhány napból nem lesznek hónapok, mire több ezer forintomhoz hozzájutok.
Tekintsünk el attól a ténytől, hogy majdnem bizonyosan nem telt el 20 perc a jegyek lefoglalása és kifizetése között. Az általam használt internetes áruházak gyakorlatához képest akkor is merőben szokatlan, hogy Önök még azelőtt vonják le a vásárlás ellenértékét, mielőtt megbizonyosodnának róla, hogy egyátalán tudják-e megrendelésemet teljesíteni. Azt hiszem, hogy ezzel az eljárással bármelyik WEB-áruház magára vonná a lopás/csalás gyanúját és hamarosan elveszítené ügyfélkörét.
Csak remélni tudom, hogy például az egyszerű boltok esetében sosem vezetik be az Önök által preferált rendszert. Mert akkor ezentúl a bejáratnál kell majd közölnöm, hogy mit szeretnék venni, azonnal ki kellene fizetnem a számlát, majd távozáskor- ha mégsem volt minden a boltban, amit venni akartam- lefoglalnák a bevásárlókocsim teljes tartalmát és biztosítanának, hogy talán már néhány napon belül visszakaphatom a pénzemet. Remélem, hogy ezt a módszert- a saját módszerüket- még Önök sem tekintik ésszerűnek és elfogadhatónak.
Az internetes jegyrendelés lehetőségével természetesen ezekután nem kívánok többet élni. Jelen panaszomat egyúttal eljuttatom a fogyasztóvédelmi szervekhez és az általam ismert internetes fogyasztóvédelmi fórumokhoz is.
Ezután folyatódott a levelezés a Naiv Ügyfél és a Máv-Direkt között, amit Attila így elevenít fel:
Néhány perce küldött levelemmel kapcsolatban újabb információk állnak rendelkezésre. Idemásolom a MÁV-Direkt ügyfélszolgálatával folytatott levélváltásomat. Tanúságos lehet, hogy mennyire nem érzik át a probléma lényegét:
...............................................................................
Tisztelt Utasunk!
Köszönjük megkeresését!
Levelére válaszolva tájékoztatjuk, hogy rendszer nem vonta le összeget a kártyájáról hanem zárolás történt.Tehát a pénz rajta maradt a kártyáján csak zároltáka fizetendő összeget.Az alábbi adatok megadásával lehetőség van felvenni egy zárolás feldás nyomtatványt: név, felhasználó név (e-mail cím), vásárlás ideje, vásárláshoz használt bankkártya száma(nem kötelező megadni) és számlavezető bank neve.Ha megadja ezeket adatokat akkor ki tudjuk Önnek tölteni ezt a nyomtatványt és a bank 1-2 héten belül feloldja a zárolást.
A kellemetlenségekért elnézését kérjük!
Üdvözlettel:
XY
Ügyintéző
...............................................................................
Tisztelt Hölgyem!
Szempontomból majdnem teljesen mindegy, hogy ezt a pénzt levonták vagy zárolták. Az eredmény ugyanaz: ezzel az összeggel jelen pillanatban nem rendelkezem, Önök pedig jogtalanul vonták le. Mivel pedig Önök a pénz zárolásának pillanatában már tudták/tudhatták, hogy megrendelésemet vissza fogják utasítani, így eljárásukat nem tudom jóhiszeműnek ítélni.
Adataimat már megadtam telefonos ügyfélszolgálatukon, ahol arról tájékoztattak, hogy néhány nap lehet a zárolás feloldásának átfutási ideje. Ehhez képest az Ön által közölt 1-2 hetes átfutási idő meglehetősen rémisztő alternatíva.
Továbbra is csak remélni tudom, hogy ezt az ügymenetet Önök sem érzik elfogadhatónak és mihamarabb változtatnak rajta. A piacon rengeteg WEB-áruház és mögöttük rengeteg programozó képes az internetes vásárlás problémáját az ügyfél számára biztonságos módon kezelni. Javaslom, hogy amennyiben saját fejlesztőik erre nem képesek, talán kérjenek tanácsot a többi áruház üzemeltetőjétől/fejlesztőitől!
T. Attila
...............................................................................
MikulásCentrum Mikulás Rendelés Házhoz Télapó · http://www.mikulascentrum.hu 2010.03.10. 01:10:34
SpencerBarnes 2010.03.10. 01:15:58
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.10. 01:26:14
Különben meg nem értem ezt az egész internetes jegyüzérkedést. Mindenképpen vasútállomás kell hozzá, hogy vonatozz, és elenyésző helyen nincs pénztár, szóval hiába vannak 21. századi elemek néhány helyen, ha még nem nőttek fel hozzá az ott dolgozók. Nem nehéz számon tartani, hol vár felkészült személyzet (az egyik az Aldi természetesen, a másik egy Rékuc által tetszőlegesen megjelölt svéd helyszín), így tudsz alkalmazkodni.
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.10. 01:28:24
Rejtélyes 2010.03.10. 01:50:36
Közvetlenül a bankkártya adatait kell megadni, 1 perc alatt levonják és megadja a 10 jegyű kódot... mit kell vacakolni hogy "x időm van, hogy ezt-meg-ezt csináljak"? Elavult, szerezzen be egy Visa kártyát, azt lehet közvetlenül használni :D És ha valaki azzal jönne, hogy nem biztonságos, akkor annak üzenem, hogy sok más adata megtalálható a neten, ha semmiben se bízik, akkor álljon sorba a pénztáraknál :D
Chaby 2010.03.10. 01:52:39
Ez jó. Miféle utas? :D:D Esetleg Tisztelt Naiv Utazni Próbáló.
Amúgy tényleg kár egy ilyen cégnek ilyen szolgáltatással próbálkoznia. Minek, mikor még azzal sem boldogulnak amihez elvileg érteniük kellene. Pl utasszállítás, jegykezelés, stb...
Gigoló (törölt) 2010.03.10. 02:24:01
Megdobbent 2010.03.10. 02:29:59
Gigoló (törölt) 2010.03.10. 02:39:05
fakoffer 2010.03.10. 03:00:27
Tisztelt Nemutasunk!
Köszönjük ötletét, rövidesen tanácsadói szerződést kötünk a haver cégével, amúgy is pótolni kell elhasználódott Nokia-dobozainkat.
Az Ön Nemszolgáltatója:
Milliókért Árazó Vadkapitalisták
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 04:37:30
"amíg ezek a körülmények fennállnak - soha többé nem fogom használni rendszerüket,"
Na ettől vazze tutira beszartak és rohannak kijavítani.
A MÁV rendszerei nem azért vannak hogy használják őket... :S
"A piacon rengeteg WEB-áruház és mögöttük rengeteg programozó képes az internetes vásárlás problémáját az ügyfél számára biztonságos módon kezelni."
Viszont azok nem adnak vissza a kifizetett lóvéból, mint a haver kissé béna unokaöccse!
romesz 2010.03.10. 05:27:38
Megdobbent 2010.03.10. 05:34:51
halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.10. 05:43:50
Meg egy VAJDASAGI 2010.03.10. 06:39:01
A zárolás és az összeg levonása egyáltalán nem ugyanaz. A bank mielőtt átutalná a zárolt összeget leellenőrzi, hogy jogosult-e a kedvezményezett az összegre. De ugyanígy te is kérheted telebankon keresztül, hogy oldja fel a bank a zárolást. És képzeld, szó nélkül megteszi. Nem kell hetekig várnod. Azzal, hogy ha kiderül, hogy jogosult a kedvezményezett az összegre, le fogja vonni a számláról a pénzt.
A posztodnak egy picit nagyobb a füstje, mint a lángja. Egy kis utánnajárással nem lenne semmi problémád ebből.
Bandi a hegyről 2010.03.10. 07:31:41
Nem értem mi a baj? Van egy hiba rendszerben, de tudnak róla. Valószínűleg a mutyizással tendert nyert webfejlesztő cég előbb-utóbb azért kijavítja majd.
Miért vagy felháborodva azon, hogy meg kell adni a bankszámlaszámod? Nélküle hogy utalják vissza a pénzed? Egy sima bankszámlaszám nem titkos dolog. Nem a bankkártyád adatait és PIN kódját kérték!
Az egész történetben annyi a Homár Faktor, hogy valószínűleg az adófizetők milliárdjaiért fejlesztett rendszer "természetesen" hibás...
Énbagoly 2010.03.10. 07:44:08
KecskeDotyi 2010.03.10. 08:03:21
És bankszámlaszám nélkül hogy akarsz feloldást kérni nagyokos? Tegyük fel, Kovács István vagy. Elég sok Kovács István ügyfél van. Szerinted miről azonosítanak be?
Tanács: kártyádat szétvágni, mindenhol szigorúan készpézzel fizetni és lehetőleg gyalog járni.
MosoMasa 2010.03.10. 08:21:02
Mi tart addig? Melyik dimenzióban vagyunk és melyik barlangban, hogy ez így megy?
juhaszvik 2010.03.10. 08:22:56
de nem gonoszságból történt, ami történt. nem loptak, nem hazudtak, csak béna (volt?) a rendszer. ez már fejlődés, nem? :)
amúgy beismerem: MÁV = Kelet-Európa, és lehet, hogy ez az utóbbira nézve megalázó.
Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat...
deutschtomi 2010.03.10. 08:23:36
Secnir 2010.03.10. 08:26:59
"Vonatjegyet csak őstermelőtől. "
nemnem.
vonatjegyet csak a fénymásolóból...
Bandi a hegyről 2010.03.10. 08:27:30
gemby 2010.03.10. 08:30:05
biztos sokba.
datoja55 2010.03.10. 08:33:04
Nekem az apróbb pénzügyi tranzakciókat Joáv a komornyik intézi személyesen és elkíséri Dimitrij,az egyik testőr.Még soha nem volt gond.
deutschtomi 2010.03.10. 08:35:30
Secnir 2010.03.10. 08:43:49
a máv 'csak' ott hibázik, hogy nem utalja vissza azonnal a pénzt, hanem használja még egy darabig (kis nokiás dobozokban, gondolom...).
MosoMasa 2010.03.10. 08:54:06
Kerti Fóka 2010.03.10. 08:55:08
Elkeserítő,hogy valaki a zárolás és levonás között nem tudja a különbséget. Azért ez elvárható minimum volna, mielőtt valakinek a kezébe bármilyen bankkártyát adnak... A posztolónak talán nem kéne a jövőben bankkártyát használnia, mert ha egyszer mondjuk külföldön bérelne autót... nem biztos hogy fel tudná érni ésszel ami ott történik és csak hőbörögne,hogy miért fogják hetekig (az ő világában vonnák le) minimum 100 ezer forintját...
A sztorihoz pedig: Én hasonlóan jártam pár hete. Kiválasztottam a jegyet (7160 Ft),vásárlás,belépés a felületre,kártyaszám beütögetés az OTP-s felületen. Elindul minden szépen mint az eddigi legalább 50 alkalommal, amikor is kiírja hibaüzenetként,hogy nincs kapcsolat a foglalási rendszerre. "Remek!" Gondoltam magamban és kezdtem volna újból a foglalást,amikor megjött az SMS a banktól,hogy zárolták az összeget... Felhívtam kissé kiakadva a MÁV-os ügyintéző nénit,aki megkérdezte a felhasználói nevem, majd az eset ellenőrzése utána a kártyaszámomat amivel foglaltam és hogy milyen bankhoz tartozik. Majd mondta, hogy 1-2 hét... Tényleg annyi idő kellett hozzá... Ami zavar: Azt se mondta,hogy bocs vagy elnézést vagy valami hogy nekem kell hívogatnom őket...de ezt még lenyelném. Ami nagyon rossz, hogy régebben egyáltalán nem volt ilyen probléma és tökéletesen meg lehetett bízni bennük. Gondolom sikerült nagyot "fejleszteni" a rendszeren... valószínűleg ezzel is jól járt valaki...
Secnir 2010.03.10. 08:57:42
"De "megnyugtatott", hogy ha megadom az adataimat (többek között BANKSZÁMLASZÁMOMAT), valamint a banki tranzakció sorszámát, akkor írnak egy levelet a bankomnak, ami után akár néhány nap alatt visszakaphatom a pénzemet. "
és a kulcsszó az AKÁR-on van. akár néhány nap vagy két hónap.
don't 2010.03.10. 09:12:32
Moldova György:Akit a mozdony füstje megcsapott
....ja amúgy+ nincs pénz számítógépes szakemberekre,mert másra kell....1000db autót bérelni 1enként 1.450.000FT/év....az nem kevés,+ingyenjegy az egész családnak....csoda hogy olyan is utazik vonaton aki valóban fizet....
szita szita péntek 2010.03.10. 09:15:05
A zárolási hibától függetlenül:
Jegyvásárlásra 20-30 perc??? (5-10 prc amíg lefutja az online felület köreit, majd utána futja a bankos köreit, amire saját bevallása szerint is kellhet 10 perc, de lehet több) Megrögzött készpénzes vásárló vagyok. Szerintem nem véletlenül.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 09:17:52
Inkább nem olvasom el.
De mijaza webkártya?
Rá van töltve az internettttt?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.10. 09:20:52
elwood 2010.03.10. 09:41:13
1) miért nem beszélt a bankkal ? már kéttucat homár poszt volt itt, hogy nem teljesülő vásárlásnál be lett terhelve az összeg. a banktól kell visszakérni, várhatóan sikeresen.
2) ekkora hercehurcát egy jegyért, inkább mennék a pénztárhoz
Bandi a hegyről 2010.03.10. 09:48:27
FlyInMyEye 2010.03.10. 09:49:28
Ennyi.
Zárolásról nincs szó az ászf-ben.Annak oka konkrétan az lehet,hogy a BANK zárolja az összeget amit te kértél tőle,hogy utaljon át vonatjegyekre a Máv-nak.Ugye azért csak zárolja,mert jegyeknek a foglalási ideje már lejárt,tehát nincs mit kifizetned.
Ilyenkor a banknál kell kérvényezni a zárolás feloldását. A Mávnak ehhez legfeljebb annyi köze van,hogy húsz percnél tovább nem tartják fent neked a jegyeket...tényleg szemetek.Jah secnir,ilyenkor pont nem használja senki a pénzedet ez a lényege :).
Bandi a hegyről 2010.03.10. 09:57:45
kulup 2010.03.10. 10:41:32
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.10. 10:42:12
Nekem egyszerűbb. A bakkártyámon van annyi pénz amennyit gondolok, általában olyan 10-20 ezer forint, aztán ha elfogy teszek megint rá. És nem csak vásárlás közben tölthetem föl, hanem előtte is. Nagy szar ez a webkártya vagy mi.
Miizu 2010.03.10. 11:55:11
ha valamit bleeteszel a kosárba, mindenképp meg kell venned, nem teheted csak úgy ki, nincs módosítási lehetőség..
múltkor én majdnem ebbe a csapdába estem, csak én fogtam magam, csináltam egy új regisztrációt, és úgy vettem jegyet
nagyon modern megoldás
Bandi a hegyről 2010.03.10. 12:24:17
moli 2010.03.10. 12:59:20
2010.03.10. 13:46:10
kulup 2010.03.10. 14:05:44
"A felület úgy működik, hogy a webkártyával fizető ügyfélnek a vásárlás leokézása után húsz perce van az online bankjánál elintézni az összeg webkártyára utalását."
Amúgy a webkártya egy kiváló találmány, engem pl. a PPO lehúzástól is megmentett.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 14:53:21
miaqrwaelet az es minek?
kulup 2010.03.10. 15:03:21
kulup 2010.03.10. 15:17:38
kulup 2010.03.10. 15:19:01
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 15:28:36
akkor elnzest
lehet oregszem, tenyleg elfelejtettem
itt en valoban ugy vasarolok, hogy beutom a kartyaszamom oszt jonapot
az elso vasarlaskor azert kell egy rovid kort futni
es ez nem amerikai nagyarc
en soha eletemben otthon nem inteztem semmit interneten, mert akkor meg nem lehetett es neha tenyleg ertetlenkedem
miert?
20 perc meg ilyenek
kulup 2010.03.10. 15:41:57
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.10. 16:10:33
...Ahoj... 2010.03.10. 18:05:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:27:33
veszek egy repjegyet
mert vonat ittt nem nagyon van
kivalasztom
honnan - hova-mennyiert
kartyaszam
leokezom
es jovok ide hulyesegeket irni, a jegyem rendben
moli 2010.03.10. 21:45:02
igy a ppo es a hasonlo csalo internetes boltok nem tudnak egy 1 dollaros vasarlas utan megterhelni 1000 dollarral valami kamuaruert (lasd mondjuk tisztitoszer-megrendelesek, mester kiado, ..)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 23:20:51
bar egyszer
egy nyelvleckenel sikerult
bementem a bankba es visszavettek a penzt
teljes biztonsag nem letezik, az teny
kifejezetten bejaratott cgeknel hasznalom a kartyat
es az nm ppo
hanam papa jhons walmart GE CompUSA
gondolom a MAV sem veszelyes uzem
vanek ur 2010.03.11. 20:13:50
Azt kell megcsinalni, hogy ha nincs meg a jegy, menjen egy automatikus uzenet a banknak, hogy nincs vasarlas, oldja fel a penzt.