Amikor beposztolunk valami nyugati jó példát, általában hamar jön a kontrázás. A Gáláns ajánlat a maynoothi Tescóban című bejegyzés ragadtatta írásra Pannit, aki játékot vett Bécsben karácsonyra. A dobozból hiányzott az egyik legfontosabb kiegészítő, ezért hősünk klaviatúrát ragadott, és megpróbált intézkedni az amerikai Toys R Us online ügyfélszolgálatán. Alant kiderül, hogy milyen sikerrekl, annyit spoilereznék, hogy nem túl nagggyal.
Az írországi Tesco-ról szóló poszt után úgy gondolom, fontos azért aláhúzni a nyilvánvalót, hogy ti. külföldön sem fenékig tejfel a vevőszolgálat.
Személyes történetem 2009. december 5-én kezdődött, amikor Bécsbe látogattunk egy kis Karácsony előtti bevásárlásra. Az úticél a SCS volt, ahol a Toys'R'Us nevű műintézménybe is betértünk. Néhány tonna játék mellett vettünk egy Planetáriumot is, ez egy kis műanyag gömb, benne egy lámpával, ami szépen kivetítit az égboltot a plafonra, falra, akárhova. A doboz tartozéka egy interaktív meteor, ami némi túlzással a játék lelke. Sokáig kellett válogatni, mert a dobozok többsége - ugyan hiánytalan volt, de - fel volt bontva, nem akartunk ilyen ajándékot venni. Végül találtunk egy bontatlant, meg is vettük.
A meglepetés 24-én ért a fa alatt, amikor kisfiam nagy örömködések közepette kinyitotta a dobozt, mi pedig mutattuk neki, hogy ehhez bizony tartozik egy interaktív meteor feature is. Azaz mutattuk volna. A tartozék ugyanis nem volt a dobozban.
Elteltek az ünnepek, én pedig gondoltam, a fene egye meg, nehogymár annyiban hagyjuk, legalább megpróbálok tenni valamit, így azzal kezdtem az Újévet, hogy a Toys'R'Us online helpdesk-jére küldtem egy panaszt. Azt érdemes tudni, hogy náluk csak egy online helpdesk létezik, minden oda érkező panasz, észrevétel az USA-ban landol. Elküldtem hát az észrevételt, meg is jött az automata válasz, ami szerint megkapták az észrevételt és mivel nagyon fontos számukra a véleményem, 24 órán belül felveszik velem a kapcsolatot. Én elégedetten hátradőltem és vártam. És vártam, nagyon-nagyon sokáig. Egy hónap után megelégeltem a várakozást és február 4-én ismét írtam ugyanoda, ugyanazzal a tartalommal, de nem pont ugyanabban a hangnemben. Ismét megjött az automata válasz, aztán pár órán belül egy valódi válasz is, amit akár bot is írhatott volna, mert az égvilágon semmiben nem reflektált a panaszomra, kért viszont rendelési számot és rendelési dátumot.
Megírtam neki, hogy félreértett, én nem rendeltem, én vettem, és nem online, hanem onláb. Erre a válaszomra ismét jött egy automata válasz, nagyon fontos a véleményem számukra és hamarosan kapcsolatba lépnek velem. Ez így is történt, még aznap visszaírt a hölgy, hogy mostmár érti, és utólagos beleegyezésemmel továbbította a panaszomat a megfelelő csoportnak, akik 3-5 munkanapon belül válaszolni fognak. Február 4-ét írtunk ekkor még mindig. Megköszöntem neki, mire az automata ismét biztosított arról, hogy rettenetesen fontos számukra a véleményem.
Február 6-án egy - még mindig amerikai - kollégájuk egy három bekezdéses levélben kifejezte örömét, hogy a kollegina képes volt kezelni az ügyemet. 16-án visszaírtam, hogy én is nagyon örülnék, ha végre valaki jelentkezne Bécsből. Erre ismét egy örvendező automatikus válasz jött és kiderült, még mindig fontos vagyok a számukra.
Jött egy valódi válasz is másnap, amiben egy roppant kedves úr sajnálattal közölte, hogy nem kaptak visszajelzést Bécsből, így azt javasolja, írjak nekik, közvetlenül. Ezen a ponton tényleg kezdtem ideges lenni, de azért higgadtan megválaszoltam neki, hogy az minden vágyam, hogy közvetlenül írhassak nekik, de sehol nincs e-mail elérhetőség, csak telefonszám. Erre jött egy válasz az automatától az ismert tartalommal, rá egy napra pedig egy e-mail egy negyedik kollegától, hogy ebben a kérdésben egy ötödik kollega tud nekem segíteni, keressem őt.
Meg is írtam neki a problémát, továbbította is a levelezést az osztrák kollegának, aki visszaírt, hogy nem látja az eredeti panaszt. Megírtam neki ismét, hogy mi a bánatom. Egy nappal később jött egy e-mail a hetedik kollegától, amiben megírta, hogy a Toys'R'Us SCS Vienna-ban félretettek nekünk egy ugyanilyet és ha visszavisszük a hiányos csomagot eredeti csomagolásában, blokkal együtt, akkor kicserélik az újra. Búcsúzóul megkért, hogy legközelebb ne 8 héttek Karácsony után jelentkezzek náluk a panaszommal.
Az utolsó mondat volt a kegyelemdöfés. Komolyan fontolgatom, hogy hagyom a francba az egész szart, főleg, hogy a doboza még Szenteste megsemmisült, kisfiam kifinomult bontási technikájának köszönhetően. A blokk valószínűleg megvan valahol, de már nem is szeretném megkeresni, leírom az egészet veszteségként.
Üdv,
Panni
Az utolsó 100 komment: