Tékozló Homár

Ingyenes bazárként kezelik a feladott bőröndöket Ferihegyen

2010.03.18. 08:30 | ge | 295 komment

Gábor tulajdonképpen olcsón megúszta, csak egy üveg parfüm tűnt el a feladott bőröndjéből, de bármennyire is megszokott, tökéletesen érthető és jogos a felháborodása.

Kedves Homár,
ha már a Budapest Airport válaszra sem méltat, akkor legalább szolgáljon tanulságul a sztorim másoknak, akik repülővel kívánnak utazni. Persze tudom én, hogy vastagon hibás vagyok én is, de azért - mint a levélben is írom - mégsem szeretnék ebből kiindulni, tekintve, hogy azért a repülés továbbra sem egy olcsó mulatság, úgyhogy azért valamiféle minimális biztonságot elvárna az ember. Na mindegy, alább mellékelem a március 9-én Budapest Airportnak írt levelemet.
Üdv,

Gábor

---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2010/3/9
Subject: Lopás
To: lostandfound@malev.hu, info@bud.hu


Tisztelt Budapest Airport,
2010. március 4-én utaztam barátaimmal Dublinba Ferihegy 1-ről a Ryanair járatával. Egyik poggyászomat feladtam, egy kézipoggyászt pedig felvittem a gépre. A meglepetés már Dublinban ért a szállásunkon, ugyanis a feladott bőröndömből, nagy bánatomra, már nem került elő a Budapesten még benne levő kölnim. A bőröndöt - így utólag már tudom, hogy ez nagy hiba volt - nem zártam le lakattal és érkezéskor a váróban, amikor visszakaptam ezt a bőröndöt, fel is tűnt, hogy a külső cipzár nem volt teljesen behúzva, de abba csak a dzsekimet tettem és az, szerencsére, meg is volt.

Mivel a kölnim itthon biztos, hogy belekerült a csomagba, és mivel a csomagot csak a Ferihegyen volt hosszabb idejük "tanulmányozni", így kénytelen vagyok arra a következtetésre jutni, hogy az egyik alkamazottjuk gondos ellenőrzése által került ki a kölni a csomagból. Természetesen én vagyok a hülye, hogy nem zárom le a bőröndöt, de azért mégiscsak abból indulnék ki, hogy alapvetően az rohadjon meg ott helyben, aki emiatt ingyenes bazárként kezeli a táskámat, és azt vesz magához belőle, ami csak megtetszik neki (azért mondjuk hálás vagyok, hogy legalább a dezodorom meghagyta).

A járatszám jelenleg nem áll rendelkezésmre, ha esetleg szükség lenne rá bármiféle vizsgálathoz, természetesen meg fogom tudni. Csomagszámot szinte biztos, hogy nem fogok tudni mondani, de név alapján talán ki lehet keresni (illetve nagyon jól körbe tudom írni, ha ez segít). Sok reményt nem fűzök az egészhez, de azért, ha mégiscsak sikerülne megoldást találni rá, akkor annak igazán tudnék örülni.
Üdvözlettel,

Gábor
(egy nem túlságosan elégedett utas)

ui: Ha esetleg egyéb oka lett volna kölni eltávolításának a táskámból - teszem azt, nukleáris folyadéknak vélték -, akkor nagyon szívesen átvenném önöktől, ugyanis egészen biztos vagyok benne, hogy csak egy mezei illatszer.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akikaztmondjákni 2010.03.18. 13:30:32

Mit csinálhat ma Ede?Vajon kék szalag mintás marcipán tortát kap?Vagy lejön egy laza faszenezésre?
Vagy-uramatyám-egy uj vitorlással lepik meg?

malvinka 2010.03.18. 13:32:15

Ja, és fentebb valaki kérdezte, a légitársaságok földi kiszolgálója mindig ugyanaz, a bud.hu oldalon meg lehet nézni, hogy melyik kihez tartozik.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 13:34:51

@akikaztmondjákni:
Mivel se a hó nem ESIK,
se a szél nem FÜTYÜL,
valószínűleg készül a szezonra.

Louloudaki 2010.03.18. 13:41:41

@RaveAcE: lehet, hogy tűzveszélyes a parfüm, de max akkor ha a gép már amúgy is lángol, magától nem fog belobbanni a bőröndben. mellesleg feladott bőröndbe igen is bele lehet tenni parfümöt, bicskát, körömreszelőt, egyéb olyat amit a kézibe nem és szükséged lehet rá. külföldről hazafelé mi mindig bőröndben hozzuk a tűzveszélyesnek számító alkoholos italokat (nem sör hanem tömény) és még nem lopták ki egyszer sem, illetve a lakatot se törték le róla soha.

amúgy én március 11-én utaztam göteborgba a 17:40es malév járattal ferihegy 2-ről, feladott poggyász pink női bőrönd (tehát nem átlagos külsejű kérem! :D), cipzár a bőrönd tetején összehúzva és lelakatolva. érkezéskor hogy kaptam meg szerintetek? lakat letörve, cipzár bőrönd alján összehúzva, tehát nem a dobálástól tört le a lakat hanem kinyitották. papucson, pár átlagos ruhán és fél liter ásványvízen kívül nem volt benne semmi értékes, még a kamera akksi töltő is a kézi cuccban volt, szóval ráb@sztak a rohadédok. passenger security matrica ráragasztva alibiként. meglepő módon hazafelé a svédek nem törték le róla a másik lakatot, amit magammal vittem tartaléknak...

akikaztmondjákni 2010.03.18. 13:41:43

@Sün‼: Hát már nem.
De a szél FUJ itt a parton.
Már láttam többeket csónakkal.

Ted Striker 2010.03.18. 13:49:33

@Beela: mint látod azért olyan nagy választék nincs, egy-két ilyen ügy miatt nem fogják a GHA-t lecserélni (persze ha sorozatosan előfordul akkor már meggondolják)

Amit én tudok, hogy némely patinásabb légitársaság helyi képviselője a járat érkezésekor-indulásakor kimegy a járathoz és figyeli a rakodást de még ez sem 100%-os garancia a dézsmálás ellen...

Blackrock (törölt) 2010.03.18. 13:52:05

Hasonlóan jártam én is 2 évvel ezelőtt. Nekem a fényképezőgépem, és pár doboz cigim lopták ki a poggyászomból. Kb. egy hónap múlva érkezett a válasz a reptéri yardról, hogy le vagyok szarva...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 13:52:40

@akikaztmondjákni:
Pecázgatsz?
Sikerült már kifogni a nagy halat?

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 13:57:45

el kéne kapni valamelyik mocskos tolvajt és áthelyezni a posta logisztika központjába. ott majd tanulna tisztességet.

hilus 2010.03.18. 13:58:28

@Cuncimokus:

Egyebkent a Budapest Airport is "javasolta" nekem a valaszleveleben, hogy ha biztonsagban akarom tudni a borondomet, legkozelebb foliaztassam be -sokezer forintert. Hat nagyon felhaborodtam ezen a hozzaallason. Tan a foliazobizniszt elosegitendo lopkodjak meg a csomagjainkat a tisztelt munkatarsak???

Tenyleg, repteri rakodomunkas nem olvassa esetleg ezt a blogot? Tipp? Jo tanacs? :)

Jimbo75 2010.03.18. 13:59:13

Cipp behúz, lelakatol, körbefóliáztat, ennyit sztem mindenki megtehet a saját értékei érdekében.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 13:59:31

Időjárás és Vizállást jelentést hallották, most 2-5-ig kivánságműsor: kivánható postok : T csoport, mosógépszerelő, parkolás, tesco árak stb :)))

BKV - Önnek megyünk 2010.03.18. 14:02:22

a postolonak:

sajnos a magyar repterem az anyagmozgato menedzserek pofátlanul keveset keresnek. Ha nem zarod be a borondod akkor azt jelzed ezzel a menedzsernek hogy szeretnel a keves fizetesehez hozzajarulni nemi "jattal". Ez olyan amikor a pincernek azt mondod a fizetes utan "kösszönöm" - megnyomva a szot. Kesobb az etteremnek se irnal hogy hat teged megloptak mert nem pontosan adott vissza a pincer.

egyebkent ennek a jelbeszednek 3 fokozata van:

1. nincs lezarva a borond := gyere haver itt a jatt!

2. apro lakat van a zippzaron := légyszi neeee máááá

3. folia a borondon := letorom a kezed és a seggedbe dugom ha hozzanyulsz te retek

udv:
egy menedzser

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:02:41

nem titok hogy BUD-on nyitogatjak es kifosztjak a borondoket. Semmi ujat nem mondott a posztolo ezzel....

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 14:10:31

@Jimbo75: köszönöm, kifizeted a bőröndöm fóliázását? Évi olyan 10-12 alkalommal?

egyébként mivel a kézipoggyászban lassan már egy rendkívüli veszélyforrást képező rejtvényújságot sem lehet felcsempésztni a fedélzetre, arra kényszerülünk, hogy egyre többet használjuk a feladott poggyász szolgáltatást.

Geos62 2010.03.18. 14:17:26

Taskaba benyulas ellen sztem nincs vedekezes a te szinteden, azt csak a munkaadok szintjen tudnak kezelni, ha akarnak. De persze nem akarjak, mert sokkal olcsobb egy-ket panaszt kezelni, mint mindenhova kamerat szerelni, figyelni az embereket, stb. Marad a kezipoggyasz: en pl mar evek ota csak kezipogyasszal utazom, beleertve a nyaralast is, akar tobb hetre.

Labancz 2010.03.18. 14:31:45

Nem kell mindig a hímpávát játszani és kölnit vinni mindenhová, a tusfürdő, vagy szappan is megteszi, sőt még tisztít is. Ha minden kötél szakad, ezeket be lehet szerezni a helyi Aldiban. Őstermelőt nem ajánlok.

elwood 2010.03.18. 14:32:10

@Iridium: "Nem jobb vagy rosszabb otthon se a helyzet, mint ott ahol pl. élek, pedig az a nagyfene nyugatajrópa."

hát nem vagy nagyon trendi ezzel a borongással itt. azt illik mondani, hogy a mi kis hazánk a legrosszabb.

és melyik ország az amiről szó van, ha nem titok ? (biztos nem svédország)

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:37:41

@Geos62: jo minosegi (es draga) borondot nem tudnak gyorsan es hangtalanul felnyitni. Erdemes Samsung vagy Rimowa markajut venni, az orokos es biztonsagos is.

elwood 2010.03.18. 14:39:47

@zotya-DUB: miért jobb, ha lassan és zajongva nyitják fel ?

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.18. 14:51:04

@Secnir: :-D S ha átvilágítják? Azt hiszik, terrorista vagy! :)

Jimbo75 2010.03.18. 14:54:10

@Rékuc:

Miért fizetném ki? Nem ismerlek:-)

törppapa 2010.03.18. 14:59:23

@Iridium
Az "el lehet menni" szövegedhez:
Talán nem a Fletótól kellene plagizálnod, ő mostanában nem annyira népszerű...
Amúgy meg szerintem éppen azoknak kellene elmenni (melegebb tájakra) akik lopnak...

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:59:56

@elwood: nincs idejuk orakat szoszmotolni vele, es a kamerakat sem tudjak hosszu idore buheralni. Csak a konnyu predara mennek, amin nincs zar vagy vaszon az anyaga. Legjobb vetel az aminek 3 szamzara van (es megfelelo tanusitvannyal rendelkezik) es az anyaga aluminium, karbon vagy egyeb nem felhasithato anyag.

nyuszichat 2010.03.18. 15:04:05

Sajnos nagyon sok ilyen sztori van......:(:(:(

sexhell.hu
anotherlife2time.qwqw.hu

FlyInMyEye 2010.03.18. 15:14:12

@nyuszichat: Cseteljen veled a nyúlinfluenza a túlvilágon...:)

Geos62 2010.03.18. 15:14:23

@zotya-DUB: Igen, a RIMOWA-val egyetertek, az alighanem tenyleg biztonsagos. Nezegettem is egy darabig, csak nem vitt ra a lelek, hogy egy komplett pancelszekrenyt vonszoljak magam utan, ugyhogy maradt a kezipoggyasz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 15:15:14

Nyomatékosan követelem, hogy tilcsák ki a sz@kszhelles spamhuszárokat!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 15:19:03

@Jimbo75: mert akkor a sajátoddal vernéd a csalánt :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.18. 15:22:26

@esef: Nem a posta, hanem a postás. Valamelyik postás....

a szerző 2010.03.18. 15:24:58

a posztolo egyszeruen pancser azert nem valaszoltak, a sok okos meg inkabb hallgasson a fantasztikus "jo cimre lett kuldve" tanacsaval. Ha jo cimre kuldi mar reg le lenne tudva a dolog. Amire kuldte, arrol elhiheti, hogy automatikusan toroltek :P a ryanair budapesti handling cége a Celebi igy talan nekik kene irni, nem a malevnak es nem a budapestairportnak.
De azert gratula :D

daito 2010.03.18. 15:25:23

Európa, annak is a keleti fele. :-)

Ugye azon senki sem gondolkozott el, hogy vajon a csomagpakolók a társadalom legmagasabb képzettségű, legjobban képzett, legjobban kereső tagjai-e? Nálunk sem, Párizsban sem, Berlinben sem. Az utcaseprőre rábízod a lakáskulcsod? Az autóhifi kezelését?

Nemcsak a lopás miatt kell fóliázni a bőröndöt, csomagot. Hanem azért, mert nem finom kezek teszik fel a selyemből készült szalagra, hanem hajítják, dobálják, rugdossák. Hóban, esőben, jégben, porban. Tökmindegy, hogy Samsung, Samsonite, vagy piacos kínai; egyiken sem mutat jól, amikor fél világ mocskán átmegy.

Előbbi dolgokért nem teszünk bele folyadékos üveget, törékeny dolgot. Mert dobálják. Leesik. Forog. Kinyílik, préselődik.

Persze, csúnya dolog, hogy belenyúlnak, de poggyászban nem helyezünk el értéket. Ha mindenáron Don Juant akarunk játszani idegenben, akkor 20-25 ml-s legkisebb parfümöt bele; de valami sima dezodortól sem fognak parasztnak gondolni, még Dublinban sem. Szerintem.

Ékszert, telefont, kamerát, laptopot betenni meg színtiszta hülyeség, magyarázatot sem tudnék adni rá.

Maximum könyvet, ruhát a poggyászba. Olyat, amit kint is meg tudsz venni 2-3 ezer forintnak megfelelő helyi összegből.

Ugyanis több dolog miatt lopnak.
Mert megtehetik. Persze, szüntessük ezt meg, de kvázi lehetetlen.
Mert van mit. Ugyanis a kedves utasok úgy szeretnek utazni, hogy visznek magukkal mindenféle vackot, mert jó, kényelmes, trendi. :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.18. 15:26:52

"But hungarians steal!! Everyone knows... hungarians steal!!"

És ezt pont egy olasz mondja

italy=maffia

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.18. 15:27:40

Az volt már, hogy repülőgépjegyet csak őstermelőtől?

Mad Mind 2010.03.18. 15:37:46

Én nem repülök gyakran, de azt tudom, hogy a fóliázás biztosításnak is megfelel. Ha lefóliáztatod velük és így is eltűnik valami azt biztos megtérítik. Mondjuk nekem csak Párizsban vesztették el a bőröndöm. :D

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.18. 15:41:43

És Kennyt is megölték. Szemetek!

Bánki Péter bezzeg erélyesebben lépett volna fel.

BKV - Önnek megyünk 2010.03.18. 15:42:52

irigyek vagytok az nektek a bajotok

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 15:45:19

Az volt már ma,hogy ezért tart itt az orzság :))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 15:46:01

@daito: felfoghatatlan, hogy valaki képes még racionalizálni is a lopást. Hánymom kell, komolyan, hogy nem elég, hogy meglopják, de valami utolsó tahó gyökér teljesen jogosnak érzi ezt, sőt még az utas hibája, hogy miért merészel magával vinni bármit egy szakadt zoknin kívül...

FlyInMyEye 2010.03.18. 15:58:33

@daito:"...jó, kényelmes, trendi" !??Igazán ??? Valóban !!!???? :O

astor12 2010.03.18. 15:58:38

@Beela: hogy megértsed:
az u.n."márkás" légitársaságok,mint BA,Lufi,Air France,Sviss air, stb a 2b terminálon szolgálják ki. Ott a handlingot végzőket többen figyelik, mint aki végzi azt. Szemben az u.n. fapadosokat az 1.es terminálon kezelik, és a kutya sem ellenőrzi az "ellenőrzőket" mert az biz' sok pénzbe kerül! Vágod?

Thai Thai 2010.03.18. 16:02:18

@malvinka:1 utas 100ml kiszerelésben összesen 500ml-t vihet fel müanyag tasakban elkülönítve. a kézipogyászában. amikor reggel mész dolgozni nézd meg a rajzokat a táblán az indulási oldalon:)) Ezért az élelmes multik mindent elkezdtek 100ml kiszerelésben gyártani.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 16:06:30

@astor12:
vegre!, koszi.
Most mar hogy vegre el is mondja valaki, amit erteni kell, igy mar lehet erteni, amig csak mellebeszeles es nem a temara valaszolas, addig nehezen. : )
Koszi.
Ezek szerint a neves legitarsasagoknal jobban biztositott a csomagok biztonsaga. Halleluja.
Aztan utana is lehet nezni valahol, hogy mely legitarsasagok biztositanak ellenort a csomagkezeleshez az altalad emlitetteken felul?

malvinka 2010.03.18. 16:16:12

@Thai Thai: Igen, tudom, csak rosszul fogalmaztam meg, de ez volt a lényege :) Szépen adnak hozzá kis tasakot, bele lehet tenni a minitusfürdőt, minisampont, sőt akár a mini parfümöt is :)) Nagy kiszerelést a feladott csomagban, vagy a duty free-ben megvéve, ha valaki tokaji bort akar ajándékba vinni, mondjuk (nem, nem ott dolgozom, ez nem reklám :D). Bár a mostani szabályozás szerint csak és szigorúan 1 db kézipoggyász vihető fel a gépre díjmentesen, ebbe a duty-ban vásárolt csomag is beletartozik. (Legalábbis a fapadosoknál) Úgy kell készülni a kézipogyóval.

hilus 2010.03.18. 16:26:50

@astor12:

mar bocs, de ez hulyeseg, a velem es ismeroseimmel megesett incidensek mind Ferihegy 2-n, az "elit" terminalon tortentek. Engem az 1-en meg peldaul nem loptak meg, de mast igen, ugyhogy egykutya.

elwood 2010.03.18. 16:29:05

azért 244-nél már meg lehet kérdezni, miért használ egy férfi kölnit ?

astor12 2010.03.18. 16:30:16

@Beela: Ferihegy 2. Biztos hogy 99%-ban vannak a járatoknál rendészek......
Ferihegy 1. biztos, hogy egyáltalán nincsenek...de ettől még elő fordulhatnak biz, dolgok, az ellenőrzött járatoknál is!

astor12 2010.03.18. 16:34:07

@elwood: Meg, csak magadat minősíted vele!

elwood 2010.03.18. 16:35:59

@astor12: francba ... akkor így jártam

astor12 2010.03.18. 16:40:04

@elwood: Azért ne vedd annyira a szívedre,
az jobb lett volna, ha azt írom h. mit fújjon magára, gázolajat?

OneLove 2010.03.18. 16:42:23

A 2-es terminálról indulók tényleg jobban védettek. Tesóm bőröndjéből a 6 havi kontaktlencséjét + Escada parfümjét nyúlták le :(, mondjuk ő 1-esről ment, Celebi groun handlinggel.

A fóliázás tényleg jó ötlet, de Közel-Keletre repülve vigyázzatok, mert ott egy fóliázott bőrönd legalább fél órás átvizsgálást von maga után általában.

Stupidella 2010.03.18. 16:42:26

vannak ezek a fóliázógépek a reptereken, amikkel jópárszor körbetekerik a bőröndöt, szerintem megéri azt a plusz 2000 Ft-ot, hogy ne nyúlkáljanak a cuccomban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 16:46:50

@Stupidella: jó, akkor a Postán is állítsunk fel egy ilyen fóliázógépet, a csomag méretétől függően 500-3000 forintos áron fóliázná be a küldeményeket lopás ellen. Valamint az IKEA értékmegőrző szekrényeit is körbe lehetne fóliázni, 10.000 forintos darabáron. Soroljam még?
Szerinted tényleg életszerű, hogy fizetni kell azért, hogy ne lopjanak meg? A maffiának is adsz védelmi pénzt, hogy ne késeljenek meg az utcán?

Nem a tolvajokat kellene megfékezni inkább?

Stupidella 2010.03.18. 16:49:08

@Rékuc: a postai csomagot én magamtól körbetekerem mindenféle ragszalaggal, ahhoz nem kell fóliázógép.

Mint ahogy már más is írta, nem csak a lopás ellen jó ez, hanem védi a csomagot/bőröndöt is, amit dobálnak, pakolnak, vonszolnak, még a posta esetében is.

És igen, életszerű. Hahó, ébresztő!

Stupidella 2010.03.18. 16:50:16

@Rékuc: ja, az IKEÁba pedig nem viszek értéket megőrizni, pedig elég gyakran járok oda.

FlyInMyEye 2010.03.18. 16:51:44

@Rékuc: Egyetértek, szomorú, hogy az a természetes, hogy az emberek lopnak és neked kell elővigyázatosnak lenned ha nem akarod, hogy te is áldozatul ess. :(

nabeul 2010.03.18. 17:27:44

@Iridium: te aztán nagyon értesz hozzá, hogy ki kivel köt szerződést. Az utas a légitársasággal van szerződéses viszonyba. ennyi

nabeul 2010.03.18. 17:38:46

@mindenkibekaphassa:): abszolút nem jó helyre címezte, megnyugtatlak.

Iridium 2010.03.18. 17:39:00

@nabeul: ezt mondtam én is, haha. Ennyi.

Iridium 2010.03.18. 17:41:10

@nabeul: még meg is kerestem, mert oktalanul csuklik most anyám. Ezt mondtam feljebb:
"Sima ügy, hogy a röptetőkkel állsz jogviszonyban, nem az XY légitársasággal."
Szóval a tiéd.

nabeul 2010.03.18. 17:41:12

@mindenkibekaphassa:): kár, hogy fontos infók hiányoznak az írásodból, ami bizonyítja, hogy fogalmad sincs az egészről.

nabeul 2010.03.18. 17:42:52

@Iridium: Bocsi, rossz volt a címzés. Bocs. Nem tudom, hogy miért csuklik anyád?
Szóval a tiéd.

Iridium 2010.03.18. 17:45:39

@nabeul: megbocsátok, tied sem fog többet csuklani, megígérem :)

nabeul 2010.03.18. 17:53:37

@Iridium: ok. spongyát rá. Még egyszer bocs.

nabeul 2010.03.18. 18:00:48

@astor12:
"az u.n."márkás" légitársaságok,mint BA,Lufi,Air France,Sviss air, stb a 2b terminálon szolgálják ki."
A BA-n kívül a felsoroltakon kívül mindegyiket 2A-n szolgálják ki...
Az 1-es, a 2A és a 2B terminálon egyformán lopnak. Leginkább a repülő belsejében pakolók, mert ott nincs kamera. A gép mellett videózzák a rakodást, a gépben meg már nem...

nabeul 2010.03.18. 18:16:15

@Iridium: ja és a tied se csukoljon. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.18. 18:26:29

@Rékuc:
hat mikor kuldtem haza csomagot es a postan a no latta, hogy magyarorszagra megy
azt mondta, befoliazza nekem, biztos ami zicher
ingyen
tenyleg megtortent

igazságos 2010.03.18. 18:50:54

Májusban utazok Londonba, köszi a jó tanácsot. Lakat / fóliázás.

Vladimir Harkonnen 2010.03.18. 18:51:04

Nem olvastam a kommenteket, ezért lehet, hogy írták már:

A reptéri csomagpakolók igen jól éltek, talán még mostanában is. Vajon miből?
Nem véletlen, hogy csak kihalásos alapon, HR-est megkenve, +2 ajánlóval lehetett bekerülni hozzájuk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.18. 19:16:02

ja
hozzateszem nem magyar sajatossag
lopnak a romanok szlovakok ukranok bulgarok stb.
az merikaiak is lopnak, de nem a postan es nem a repteren

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.18. 19:46:41

@EÖ: Ez a rendőrségi tudósítás kurvajó! :)
Grat.

daito 2010.03.18. 20:15:44

@Rékuc:
Bízom benne, hogy nem személyeskedni akartál, és nem azért használtad hozzászólásommal kapcsolatban a "tahó gyökér" kifejezést; mert ennyivel különb vagy.

1. a racionalizál szó jelentése az, hogy "ésszerűsít", főleg gazdasági, technikai értelemben. Ergo a lopást a tolvaj maga tudná racionalizálni, mint munkafolyamatot. (Kevesebb tolvaj segítségével, gyorsabb lopási folyamat kialakításával, korszerűbb eszközökkel, stb.) Ha gondolod, bemásolom valamelyik angol nyelvű gazdasági könyvből, ha Te OTT csak így értenéd meg.

2. Mindig a szád jár. Tessék odamenni az egyes terminálhoz, és rendet csinálni. OK? Nem messziről nyavalyogni mindenen. Gondolom megvan a megfelelő tudásod, végzettséged, képzettséged és eszed, hogy rakodómunkás, ott dolgozó biztonsági őr legyél. Nem kell sokat googlizni; keress rá a Celebi, Menzies cégekre, és próbálkozz. :)

3. Mivel fárasztó dolog a hozzászólások elolvasása, és értelmezése, leírom összegezve: 0 hozzászóló írta azt, hogy jogos volna az utasok meglopása, vagy azt, hogy az utas hibája.
Csak Európának ezen a részén a "józan" ember nem hagy értéket a kocsiban; a feladott poggyászban, gyakorlatilag sehol; és mindent zár, leragaszt.

S ez független attól, hogy állami vagy magáncég "szolgáltatását" veszed igénybe.

Egyszerűen ilyen országban, világban élünk.

Már aki.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:06:22

@Rékuc: hm, engem, mikor Ferihegyen meg akarták vizsgálni a bőröndömet, mert bejelzett (újságok voltk ott,meg némi gulyáskrém, azóta se értem, hogy hogyan), kihívtak, mielőtt kinyitották volna....és a jelenlétemben nyzitották ki, ha le lett volna zárva, nálam lett volna a kulcsa.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:10:38

@zevilaga: és arról még nem hallottál, h. a szabályzat kifejezetten azt írja,h. készpénzt, értéket ne rakj a feladott csomagba,hanem tartsd magadnál a kézitáskában??? onnan nem tudják kivenni, az nálad van végig.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:15:53

@Arie135i: eh,tudod, ilyesmi nem történhet, kizárólag Magyarországon lopnak...hogyne. képzeli a naiv ember...

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:20:59

@Iridium: a tesóm személyi igazolványának másfél évébe telt, mire visszakerült hozzá a brit belügyminisztérimból, az ott dolgozó,és a brit királyi posta összefogásának köszönhetően...(mármint, kevert összevissza mindenki, totál véletlen, h. végülis meglett...)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 21:30:23

@daito: maga a hozzáállás nagyon gyökér, hogy az áldozatra hárul a lopás felelőssége, így soha nem fog megváltozni semmi a lopások terén, reptéren, postán, uszodában, sehol. Nem az a megoldás, hogy az áldozatot hülyézzük le.
A racionalizálás jelentésének pedig nézz utána a pszichológia terén is és érteni fogod :)

@morrisal_: köszi :)

@Animacs: nem mindenhol van lehetőség erre, nagyobb reptereken esélyed nincs jelen lenni, ezért követelik meg a nyitható bőröndöt, de arrafelé nem is szoktak lopni a poggyászból.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:35:14

@Iridium: te hol vagy pontosan?
mert amúgy, a többieknek mondom,h. igen, külföldön is vannak lopások, stb.nekem speciel a biciklimet lopták el a ház elől (le volt kötve, de hülye voltam, kintfelejtettem éjszakára. de felejtettm már máskor is, nem lett baja. és ha valaki azzal jönne,h. persze, mert bevándorlók,a francokat, itt északon nincsenek is, úgy kell őket vadásznak,s imán a hófehér angolok csinálják a műsort.) több kollégámat rabolták már ki élete során. és az újsgáok is tele vannak mindenféle bűnözésről szóló hírrel. úgyhogy nem kell azt hinni,h.a bezzeg nyugaton minden tökéletes.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:46:46

@Rékuc: ez speciel Ferihegy egyen történt.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:49:40

ja,és se lezárva nem volt, se fóliázsva, se semmi.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:51:51

@Rékuc: de magyar. és mondom,nem vol lezárva,mégse loptak el belőle semmit.

2010.03.19. 02:52:46

Az európai járatok belsejében nincsen kamera, ezért tudják ellopni a cuccokat : ezért járnak a rakodómunkások nagy zsebes, bő ruhákban, hogy el tudják rakni a cuccokat.
Jótanács : át kell tekertetni fóliával a csomagot, vagy minimum rárakni lakatot, mert sok idejük nincsen a lakatokkal vesződni. A dublini járatok különösen veszélyeztetettek, sajnos.
Egy biztonsági őr felügyeli a rakodókat, aki vagy haver, vagy be van fenyítve hogy másfele nézzen, különben megbánja. Így megy ez. Utasbiztosítás, fólia, lakat. Sajnos ilyen világban élünk!

Megdobbent 2010.03.19. 05:39:51

@hagyma: nekem hongkongbol szoktak betegre foliazva feladni a cuccot, nyilvan nem ok nelkul. Itt meg a magyar DHL is lopkod, a a kinti kollegaik sajat DHL security checked szalagjat az itteni DHL-esek siman felvagjak, merthat ugye a kulfoldi kollega esetleg valami kis osszetevot nem kastazott el eleg korultekintoen.

Csuda egy orszag ez, ha te is azt hitted 1993-94 korul, hogy akkor a legdurvabb (ahogy en is), hat most mar elarulhatom, hogy az csak egy konnyu matine volt :)

Egyéves Önkéntes 2010.03.19. 07:36:12

2011-től a terrorveszély miatt az összes utas csak befóliázva ülhet fel a gépre.

Shinjuku 2010.03.19. 07:57:13

Ha atvilagitas soran valami olyat latnak benne amiben nem biztosak hogy pontosan micsoda, akkor a biztonsagi szolgalat is felnyithatja a borondodet. Olyankor szoktak letorni a zarat ha be van zarva. Ilyenkor jobb helyeken beleteszek egy papirt hogy atvizsgalas celjabol felnyitottak. Ha foliaztattad, levagjak a foliat rola... Nekem most 3 het alatt ketszer nyitottak ki... az is igaz hogy amerikai belso jaratokrol beszelek. De meg sohasem loptak el semmit sem belole, pedig nagyon sokat repulok.

Iridium 2010.03.19. 13:06:04

@Megdobbent: amikor még dolgoztam, én is napi szinten találkoztam dhl-es csávókkal, akik bambi szemekkel néztek rám, közben nyújtva a szanaszét barmolt kartondobozt. Kérdeztem, hogy ez meg miafasz? Ilyenkor általában lesütik szemüket, és azt mondják: nem tudom, így kaptam, aláírnád itt és itt? Mondom, baszdmeg nem írom alá, ki van nyitva a doboz. Ő nem tudja, nem látott semmit, sietne, írjam alá. Mondom, jó, csak megnézem megvan-e minden (többnyire számítógépes játékokról volt szó, meg kisebb elektronikai kütyükről, psp, ds ilyenek).
Háát, ő arra nem ér rá, írjam alá, és már menne is. Ezalatt villámgyorsan megnéztem a papírokat (3-ból 1-szer valami hiányzott), aztán visszabasztam a kocsijába a dobozt, hogy csak úgy koppant. Csóka ilyenkor persze zavarban volt, mert ha nem szignózok, akkor kevesebb pénzt kap (bónuszrendszerben vannak). Meg persze felhívtam kedves főnökét is, hogy beszélgessen már el vele.

Volt olyan is -bár ez cégen belüli szállítókkal-, hogy beesett 2 fazon, kézzel körmölt papírokkal, hogy kéne nekik egy samsung tévé. Mondom, jó, rendben, de adjanak már valami igazolványt. Néztek, mint boci a nagykapura, hogy az minek nekem. Mondtam, hogy semmi érdekes, csak néha jólesik röhögni a fényképeken (gyanúm okát nem kötöttem az orrukra). Ekkor már nagyon idegesek voltak, ordítottak, miegymás. Én meg fogtam, azt rájuk csuktam ajtót. Zörögnek, hogy naaa, lécci, lécci. Meglepő volt, hogy hirtelen előkerültek az igazi papírok is, aminek az utolsó lapjára a központi nyomtató elfelejtett valamit kinyomtatni. Ezt tépték le, és írták rá kézzel az (egyébként valós, az eredetiről másolt) adatokat, hogy aztán kicsalják a tévét.
Így már odaadtam nekik a tévét, nem tudom mit csináltak utána vele, leszartam. Sokáig úgysem élvezhették, mert az egyiket 25, másikat 8 évnyi meló után kirúgták, mint macskát nyávogni, wehehehe, balfasz idióták.

Jimbo75 2010.03.19. 13:46:51

@Rékuc:
Akinek ennyit nem ér meg a biztonság, azt csak sajnálni tudom...

don't 2010.03.19. 15:11:57

feltételezve hogy ez igaz.....
én inkább tennék 1 20ft-os emlékkönyv lakatot a táskámra mint küldözgessem az emileket. napersze ha nagyon unatkoznék,...
szóval ilyen 20ft-os lakattal teszem London-Budapest utat 2-3 havonta 4éve, és soha semmi prob.
/1x még aRyan..is mentem a Balatonhoz az külön mese jó hogy +szűnt/
...a wc használatért kell már fizetni náluk?....

Iridium 2010.03.19. 16:09:46

@don't: "a wc használatért kell már fizetni náluk?"
Még nem, de a kabinnyomást csak akkor egyenlítik ki, ha kivétel nélkül minden utas befizeti a díját.

spring 2010.03.20. 00:58:23

Nekem is szétszedték a csomagomat Ferihegy 1-en idén karácsonykor, tele volt ajándékokkal. Valami oknál fogva nem loptak el semmit, de a bőrönd tropára ment (zippzár felszakítva, nem javítható). Azonnal jelentettem a az EasyJet pultnál (mivel nem vagyok sikeres, és azzal utaztam). A hölgy megkérdezte, hogy hiányzik-e valami, mert akkor rendőrt hív. Mivel nem hiányzott, így csak egy nyomtatványt kellett kitölteni és nyolc napon belül jelenteni az esetet egy e-mail címen, ahol a kárpótlásról döntöttek.
De miért van az, hogy ilyet még mindig meg lehet csinálni Ferihegyen???
Már egy ideje nem élek itthon, és máshol minden piszlicsáré ügyért letartóztatják az embert, hogy tudja, meddig van az addig. Ha részegen az utcán vizelsz, 30.000 Ft bünti, ha még ordibálsz is, akkor mehetsz a sittre. Az aztán megy az erkölcsidbe, és akkor majd megnézheted, hogy hol fogsz munkát kapni. Szóval nem éri meg tisztességtelennek lenni. Ezt kéne itthon is bevezetni.

Szondi két apró tesztje 2010.03.21. 00:01:04

A lakatot emlegetőknek mesélném, hogy nekem volt lakat a táskámon, legalábbis még amikor feladtam Newcastle-ben Budapestre.

KolomparVinetu 2010.03.23. 15:01:28

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: A barbon meg a derby amit te használsz, esetleg.
Egy Quazar, Sculpture vagy egy Chevignon nem épp 2 az egyben akció öccázér' a tacskóba'. (Csak hogy legalább hallj pár tisztességes kölniről... ;))

coopter 2010.11.01. 19:20:15

A csomagok megdézsmálására megoldás lehet egy új dolog amit egy magyar cég fejlesztett ki.
SASSEC Biztonsági Csomag Utazóknak a neve. keressetek rá, mert tényleg működik és lényegesen olcsóbb és mobilabb mint a gépi fóliázás. Olyan helyen is használhatod ahol nincs gépi fóliázás. Nekem maximálisan bevált.

Jahno 2014.07.29. 13:44:39

Igaz régi cikk, de jó ez a reklám, kérdés miért én fizessek plsuzban ezer forintot a bőrömdömre azért, mert másfelé lopnak? Jahh, aki meg a lakatot ajánlotta annak mondom, hogy sokkal feltűnőbb a dolog, messziről virít, hogy féltik, mert érték van benne, így kinyitják. Ráadásul ki sem derül, sima bőröndöt ki lehet nyitni és visszazárni, így a lakat sem sérül, még később vesszük észre, ha nyúltak belőle. Szopó az egész.
süti beállítások módosítása