Tékozló Homár

Ingyenes bazárként kezelik a feladott bőröndöket Ferihegyen

2010.03.18. 08:30 | ge | 295 komment

Gábor tulajdonképpen olcsón megúszta, csak egy üveg parfüm tűnt el a feladott bőröndjéből, de bármennyire is megszokott, tökéletesen érthető és jogos a felháborodása.

Kedves Homár,
ha már a Budapest Airport válaszra sem méltat, akkor legalább szolgáljon tanulságul a sztorim másoknak, akik repülővel kívánnak utazni. Persze tudom én, hogy vastagon hibás vagyok én is, de azért - mint a levélben is írom - mégsem szeretnék ebből kiindulni, tekintve, hogy azért a repülés továbbra sem egy olcsó mulatság, úgyhogy azért valamiféle minimális biztonságot elvárna az ember. Na mindegy, alább mellékelem a március 9-én Budapest Airportnak írt levelemet.
Üdv,

Gábor

---------- Forwarded message ----------
From:
Date: 2010/3/9
Subject: Lopás
To: lostandfound@malev.hu, info@bud.hu


Tisztelt Budapest Airport,
2010. március 4-én utaztam barátaimmal Dublinba Ferihegy 1-ről a Ryanair járatával. Egyik poggyászomat feladtam, egy kézipoggyászt pedig felvittem a gépre. A meglepetés már Dublinban ért a szállásunkon, ugyanis a feladott bőröndömből, nagy bánatomra, már nem került elő a Budapesten még benne levő kölnim. A bőröndöt - így utólag már tudom, hogy ez nagy hiba volt - nem zártam le lakattal és érkezéskor a váróban, amikor visszakaptam ezt a bőröndöt, fel is tűnt, hogy a külső cipzár nem volt teljesen behúzva, de abba csak a dzsekimet tettem és az, szerencsére, meg is volt.

Mivel a kölnim itthon biztos, hogy belekerült a csomagba, és mivel a csomagot csak a Ferihegyen volt hosszabb idejük "tanulmányozni", így kénytelen vagyok arra a következtetésre jutni, hogy az egyik alkamazottjuk gondos ellenőrzése által került ki a kölni a csomagból. Természetesen én vagyok a hülye, hogy nem zárom le a bőröndöt, de azért mégiscsak abból indulnék ki, hogy alapvetően az rohadjon meg ott helyben, aki emiatt ingyenes bazárként kezeli a táskámat, és azt vesz magához belőle, ami csak megtetszik neki (azért mondjuk hálás vagyok, hogy legalább a dezodorom meghagyta).

A járatszám jelenleg nem áll rendelkezésmre, ha esetleg szükség lenne rá bármiféle vizsgálathoz, természetesen meg fogom tudni. Csomagszámot szinte biztos, hogy nem fogok tudni mondani, de név alapján talán ki lehet keresni (illetve nagyon jól körbe tudom írni, ha ez segít). Sok reményt nem fűzök az egészhez, de azért, ha mégiscsak sikerülne megoldást találni rá, akkor annak igazán tudnék örülni.
Üdvözlettel,

Gábor
(egy nem túlságosan elégedett utas)

ui: Ha esetleg egyéb oka lett volna kölni eltávolításának a táskámból - teszem azt, nukleáris folyadéknak vélték -, akkor nagyon szívesen átvenném önöktől, ugyanis egészen biztos vagyok benne, hogy csak egy mezei illatszer.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matiz Papa (törölt) 2010.03.18. 08:32:24

És ez en még csodálkozik valaki elsőre?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.18. 08:33:09

Hiába zártad volna le kulccsal.

Fóliával kell körültekerni, akkor nem jutnak hozzá a szarkák.

Tökös Veréb 2010.03.18. 08:33:43

szívás. tanulság: zárd le.
kölnid van? buzievagy?

Koholmány 2010.03.18. 08:37:04

a bűnösöket el kell ítélni. Különben is, ez az infláció ami itten folyik...:S

dr. Aullah 2010.03.18. 08:38:00

Azért az vicc, hogy fizetsz egy csomó illetéket meg tököm tudja mit, és még fóliázd is be, nehogy ellopják... és akkor ezek után még van pofájuk sztrájkolni. Előbb tanuljanak meg ne lopni, aztán csinálhatják.

szemi90 2010.03.18. 08:39:46

Szerintem a postáról kirugták a fazont, és felvették csomagrakodónak...
A szokás meg nagy úr.

Tökös Veréb 2010.03.18. 08:40:02

megoldás: mikor legközelebb repülsz szagolgasd végig a bőrönd dobáló embereket hónaljban...:)

dr. Aullah 2010.03.18. 08:40:36

@szemi90: Biztos épít valamit...

Vajon mihez lehet jó egy kölni és pár csavar???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.18. 08:42:07

Kíváncsi vagyok, mikor jön divatba, hogy élelmiszernek, illatszernek látszó tárgyakat hashajtóval/rosszabb esetben DNOC-vel megmérgezve adjanak fel, kis méretű műszaki eszközöket meg megbuherálva, bankójelző tintaspriccelővel, vagy pl mobiltelefont úgy, hogy bekapcsolás után 10 perc alatt lemerüljön az akksija, de közben főzze keményre a tolvaj tojásait...

zizu008 2010.03.18. 08:43:28

Nem szabad csomagot vinni - egy Nokiás dobozba belefér minden amire szükséged lehet

Almaspite 2010.03.18. 08:44:50

Egyedül én érzem úgy, hogy egy normális világban nem lenne szükség a bőrönd befóliázására, azon egyszerű oknál fogva, hogy egy normális világban egyszerűen _nem_ lopnának?!

Landy4x4 2010.03.18. 08:46:44

WAZZ, egy bánatos parfűmért ennyit kaparani. Nincs kizárva, hogy mint a szlovák biztonságiak, a te csomagod is teszt eszköz volt. A dublini viszonylat amúgy is híres erről. :))))

Matiz Papa (törölt) 2010.03.18. 08:46:55

Ez amúgy Svédországban hogy működik?

Tron65 2010.03.18. 08:47:41

A repülőgép már jó ideje várt, mire megkapta a felszállási engedélyt. A kapitány egy pillanatig gondolkodott, majd beleszólt a hangosbeszélőbe.
- Kedves utasaink, itt a kapitány beszél, mindjárt indulunk. Elnézésüket kérem a késlekedésért, de elromlott az a szerkezet, amely a csomagjaikat szokta megnyomorgatni és a fogantyúkat letépkedni, úgyhogy most ezt a földi személyzet volt kénytelen kézzel elvégezni.

Kenderice 2010.03.18. 08:54:24

@atpijkamo:
Így van, de ettől még nem szabadna lopni.
A posztolónak üzenem: Nem a BA rt.-nél kell panaszkodni ilyen esetben, hanem a légitársaságnál.

klasztika 2010.03.18. 08:56:38

válaszra nem méltattak, de bekerültél a vicces ügyfelek közé..:D
kicsit komolytalan (legalább a járatra) hivatkozás nélkül egy "kölni" miatt levelet írni.

Eric_Cartman 2010.03.18. 08:57:11

Ezt a homár levelet én nem hiszem el.
Az ellopott kölni bazmeg....

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 08:57:51

A repülőtéri rendőrség értekezlete, hétfő reggel nullakilenc-zérózéró órakor:

- Na, akkor kezdjük. Remélem mindenki kipihente magát a hétvégén. Essünk neki, mi újság a repülőtéren, Kovács főtörzs?
- Hát a csomagokat továbbra is lopják, gyakorlatilag már semmit nem lehet feladni, legyen az Unikum, kamera, svájci bicska. Szóval kib.szott egy balkáni állapotok vannak mifelénk.
- Köszönöm, Kovács főtörzs, leülhet. Na és Szatmáriné tizedesasszony, maguknál mi hír, megjegyzem nagyon jó kölnit használ.
-Hát nálunk is lopnak, az emberek már erről beszélnek a világban, hogy mi zajlik itt a reptéren. De főnök, figyel maga, amióta felálltam azzal a svájci bicskával játszik?!
-Persze Marika figyelek, csak a kamerában akarok elemet cserélni, tököm se tudja hogy kell, ma kaptam ajándékba Nyulasi százados úrtól, azaz nem ajándékba, mert 6 üveg Unicumot adtam neki érte. Na mindegy is, ha minden rendben van minálunk, akkor mehetnek, jövő héten ugyanitt. Hogy ez a Károly herceg milyen finom selyemalsóneműt használ, alig érzem, hogy rajtam van.

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 08:59:04

Figyelem! A kölni járat késik. :D

Secnir 2010.03.18. 09:01:19

@EÖ:
ez jó!
az a baj, hogy ez nem vicc volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 09:04:16

@klasztika: miért lenne komolytalan? Neked nem fájna, ha valamit ellopnak tőled?
továbbá egy eau de toilette-eau de parfum 10-15 ezer forintba is kerülhet, már csak az értéke miatt is reklamálnék, nem beszélve arról, mennyire megalázó a tudat, hogy valaki a személyes holmijaid között turkált. Sajnos ilyenkor tehetetlen és kiszolgáltatott vagy, ez nagyon szar és szinte semmi esély az elégtételre.

Holnap veszek egy lakatot a bőrödömre.

RaveAcE 2010.03.18. 09:06:38

A tűzveszélyes folyadékot nem szarkák, hanem a biztonsági szolgálat vette ki. Még örülhetsz, hogy nem szállítottak le a gépről.

elwood 2010.03.18. 09:09:30

egyszer hazafelé jöttem, asszem Franfurton át. egy olasznak tűnő faszi egy hatalmas négykerekes 80 kg-s táskát akart felvinni a gépre és a személyzet nem engedte.

gondolom valami értékesebb holmi lehetett benne.
a faszi gyakorlatilag sírva könyörgött : "But hungarians steal !! Everyone knows ... hungarians steal !!"

brand_boy 2010.03.18. 09:10:25

@Almaspite: Húsz éve szerintem paranoiás idiótának néztek volna, ha a reptéren körbe akartad volna fóliáznia a csomagodat, vagy valami merénylőnek. Ez a szolgáltatás nem is létezett.
Egy jó nagy lehúzás, mert 2500ft-ért körbetekerheted egy 2ft értékű anyaggal a cuccost, ami persze mindjárt megtérül, ha nem lesz károd.
De a magyar élelmes, van aki már otthon befóliázza az "utazócekkert".

B@nális coitus 2010.03.18. 09:14:36

A lakat felesleges lett volna. Elmondom neked kedves Gábor, hogy amikor a repülőtéri biztonsági igazgatóság emberei kamerával is rögzített ellenőrzést tartanak, akkor is ellopják a szemük előtt a böröndökben található értékeket. És nem holmi buzik kölnijét, hanem idióta utasok bőröndbe csomagolt kameráit, ékszereit, stb... Gondoljunk pl. arra, amikor egy-két rakodómunkás a gép rakterében pakol. Ott nincs semmiféle kontroll...
Ja, még valami: sokan fodultak korábban a társaságokhoz, repülőterekhez, hogy kirámolták a bőröndjeiket, amikben sokszázezer forintos értékek voltak, főleg ruhák. A társaságok meg pengettek.

FlyInMyEye 2010.03.18. 09:15:03

"tökéletlen érthető":már megbocsáss de az vagy te!!

Most elolvasom...

Rosszindulatú Vászka 2010.03.18. 09:16:33

Ha úgy véli az átvilágós ork, hogy töm.pusz.fegy. van a csomagba, bachatod a lakatot meg a fóliát. Kinyittyák úgyis, csak még a zárat is feltörik.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 09:17:09

@RaveAcE: ne beszélj hülyeséget, természetesen tartalmazhat parfümöt a feladott poggyász, lásd:

Sem kézi-, sem feladott poggyász nem tartalmazhat
- gyúlékony anyagot (kivétel: alkoholtartalmú ital, hajlakk, parfüm, kölni, amelyeket a IATA által meghatározott mennyiségben feladott poggyászban lehet szállítani);
(malev.hu, megjegyzem ezek az előírások _nem_ légitársaság-függőek hanem általánosak)

erről ennyit.

Amerikában egyébként tilos lezárni a bőröndöt, mivel bármikor kiszúrhatják külön ellenőrzésre. Többször is előfordult, hogy megvizsgálták a feladott poggyászom tartalmát, ezt a bőröndön is jelzik egy matricával, valamint hazaérve azt tapasztalod, hogy a bőröndöt kipakolták és átnézték, de gyönyörűen visszacsomagolták (pedánsabban, mint ahogy én csomagolok) és a tetejére tettek egy formanyomtatványt, miszerint xy retéren yz alkalmazottak átvizsgálták a poggyásza tartalmát, az esetleges kellemetlenségekért elnézést bla bla bla, ha panasza van, ide és ide fordulhat (postacím, telefonszám, weboldal, e-mailcím).

Nyenyere 2010.03.18. 09:18:21

Boldog névnapot minden EDE nevű olvasónak, írónak és üdülőház-tulajdonosnak. :)

elwood 2010.03.18. 09:18:34

lelakatolni meg számzárazni nem túl praktikus.

ismerősöm tnegerentúlra ment, lekésett a bőröndje. ilyenkor kinyitják és átnézik.

mivel nem tudták a számkódot, pajszerrel felnyitották, aztán a romokat szalagokkal átkötve megkapta.

Pepin bácsi 2010.03.18. 09:23:17

Boldog EDE napot kívánok !

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:26:17

Hát igen itt a húsvét a kölni nagyon kellett volna,de aki homáron nőt fel az legalább bezárja a bőröndjét :))

FlyInMyEye 2010.03.18. 09:27:08

Tetszik a posztoló hozzáállása: A parfű eltünt, a dezodor megmaradt hálás mert még így sem lesz büdös...Nem is csoda, ha jobban megnézzük a bőrönd félig tele.:)

FlyInMyEye 2010.03.18. 09:28:39

Amúgy meg, fólia lakat, én nem sokat repülök de ez még nekem is alap. Kár, hogy abból kell kiindulni, hogy az emberek lopnak.

Nannycsuri 2010.03.18. 09:30:36

Kb. fél éve mutatták a tv-ben, hogy a lelakatolt bőröndöket hogy nyitják fel, kb. 2sec kinyitni és ua. visszazárni. Talán a fóliázás segít, de tengeren túli járatra azt nem is engedik a fent említett okok miatt.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.18. 09:32:54

Szerintem van értelme a lakatnak. Én teszek rá egy számzárasat meg egy kulcsosat. Így csak az nyitja ki, aki nagyon akarja - ha nincs rajta semmi, akkor meg bárki. Mellesleg ha feltörik legalább látszik és van alapja a panasznak, nem csak annyi, hogy otthon beraktam most meg nincs meg.
Semminél biztos jobb.

konyvelomo 2010.03.18. 09:33:02

Fólia, lakat se ér sokat, mert ebben a túlfokozott állapotban joguk van bármit szó nélkül kinyitni, feltörni. Jártam már így a fólia ellenére.

Egyébként meg más reptéren sem jobb a helyzet. A csomagkiadónál pedig nehéz eldönteni h a csomagszállító csapat v a vám ellenőrizte át a pakkot...

SpencerBarnes 2010.03.18. 09:34:51

"kölni", "csomagszámot nem tudok" "járatszámot nem tudok" IGAZI HOMÁR...Amúgy meg már darut is lopnak akkor miért pont ezt ne?! Igazi láma a fazon na

AmyS 2010.03.18. 09:35:56

SOHA nem szabad semmit csak úgy feladni a gépre..
gyakran utazom, de még SOHA nem ért kellemetlenség, mert fedélzeti poggyászként az utastér egy bizonyos részén vannak a bőröndjeim, vagy én magam viszem oda a géphez, ott, a szemem láttára beteszik a poggyásztérbe, majd kiszálláskor elsőként kiveszik és odaadják. (ez csak kisebb gépeknél ment eddig)
Kap a bőröndöm egy undorító, uv-narancs cetlit és ennyi. Ezt bárki megteheti, én eddig mindig megtettem és nem volt akadálya.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:38:17

lehet már a postolot : "mégiscsak sikerülne megoldást találni rá" "csak egy mezei illatszer."
heuréka van megoldás,vegyél még egyet a tescoban,egyet fizet kettőt kap,s megvan ingyé a régi kölnid :)))

2010.03.18. 09:38:36

Ez meglepő?
Asszony Januárban ment Bukarestbe, odaérve már hiányzott a lakat és a ruhák áttúrva.
Visszafele új lakat+gurtni, Ferihegyen már mindkettő hiányzott, valamint a piperetáska. Februárben mentünk Shanghaiba, ferihegyen fóliázva csomagok, rendben meg is érkezett. Visszafele a számzáras zippzár rögzítő felfeszítve, széttörve. Lemértük de súlyra megvolt. Otthon derült ki hogy 3 doboz kínai cigi, 1 parfüm és pár műanyag apróság hiányzott. Most így utólag már semmit nem lehet tenni de való igaz a szabály. Vagy kemény bőrönd lezárva, vagy puha fóliázva. Csak így lehet ferihegyet használni.

elwood 2010.03.18. 09:40:06

@Dolly-Barbara: gondolom a buszt is te vezeted ki a géphez

2010.03.18. 09:40:49

@Könyvelő Mo:
Nincs joguk kinyitni.
Ha valami gyanús, a tulajdonos jelenlétében +1 tanú mellett jegyzőkönyvvel nyithatják csak ki mind a biztonságiak mind a fináncok. Más pedig sehogy.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:42:03

@kowee: "Lemértük de súlyra megvolt. Otthon derült ki hogy 3 doboz kínai cigi, 1 parfüm és pár műanyag apróság hiányzott." S mi volt benne pluszban ez itt a kérdés )))

További magyar hang 2010.03.18. 09:42:31

"But hungarians steal!! Everyone knows... hungarians steal!!"

Súlyos.

Ez a körbefóliázás dolog amúgy hogy működik?
Ha körbefóliáztatom 2500-ért, akkor is simán levághatják róla a fóliát, ha úgy gondolják az átvilágításkor, hogy illegális cucc van benne. Aztán mire a rakodó jómunkásemberekhez kerül a csomag a levágott fóliával, azok ugyanúgy önkiszolgálnak belőle.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 09:43:45

Svédországban ez úgy van, h betelefonálsz, és mire hazaérsz, fűszoknyás lányok odaviszik a lakásodra az aktuális illatszer kollekciót.
Aztán kedvedre választhatsz három pacsulit magadnak.

Eric_Cartman 2010.03.18. 09:43:51

Jézusmária! Valóban, Ede nap van!
Homár, te egy paraszt vagy, hogy központilag nem köszöntötted fel a mi Edénket, akinek a tőgyein nőttél nagyra.
Remélem ezt még pótolod PONTOSAN 14:00 órakor !
És alanyi jogon ! Nem cégszerűen ! Ez FONTOS !

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:44:32

@További magyar hang: S közben az egész reptér be van kamerázva+ egy mobil kamerával minden csomagrakodást felvesznek DE MINEK ?

AmyS 2010.03.18. 09:45:49

@elwood: hú, most jót szórakoztál a saját, idióta megnyilvánulásodon? :)) okosabbnak tűntél volna, ha nem kezded el koptatni a billentyűzetet....

ezért olyan görény ez a hely, mert hiába ír valaki egy tök normális kommentet, az agylövéses unatkozók kiköpnek magukból rá valami oltári nagy hülyeséget.....

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:48:08

@Dolly-Barbara: de te jól elvagy itt a görények között,tudod amilyen a post,olyanok a kommentek :))) egy kölniért minek irni a homárra :))

tuba 2010.03.18. 09:49:10

a kölni drága dolog ti e viccet csináltok belőle ez a magyar ember !!!! phuj de undoritóak vagytok

2010.03.18. 09:49:18

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
"S mi volt benne pluszban ez itt a kérdés"

Többnyire kintről hozott kaják és édességek. De lehet hogy a Kínai feliratok miatt gyanús volt nekik, ezért nem b*szkurálták azokat :) Na meg presze ruhák amik a méretek sokszínűsége miatt nem biztos hogy passzoltak volna Szarka Elvtársra. :)

2010.03.18. 09:51:06

@További magyar hang:
"Ez a körbefóliázás dolog amúgy hogy működik?
Ha körbefóliáztatom 2500-ért, akkor is simán levághatják róla a fóliát,"

Viszont a fóliázás magában foglal egy biztosítást is. Tehát ha azt levagdalják, már fordulhatsz is kártérítésért eltűnt Rolex és hasonlók miatt.

Mylady 2010.03.18. 09:51:30

@Rékuc: Nekem van bőröndlakatom. Egyszer majd veszek hozzá bőröndöt is :)

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2010.03.18. 09:51:43

Ismered a mondast, olcson akarod meguszni? lesz valami extra koltseg.

Repulj lufthansaval vagy hasonlova, koss biztositast a csomagra. Amugy jo ezek mindettol fuggetlenek. Anno baratnom egy vastag muanyag borondbe rakott egy uveg mezes barackot. A borond a par ezer forintos piaci kategoria de kemeny muanyagbol volt vagyis ha rault uresen, nem horpadt be, na a sokszorosan becsomagolt palinkat sikerult eltorniuk abban a borondben meg ferihegyen. Hat igen, ha lenne mas repter valasztas, sokan nem oda mennenek az biztos :D

Amugy csak siman le kell foliaztatni. Usaba repules eseten viszont tok mind1, ha akarnak belenezhetnek, talan meg federal law is van ra.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:51:44

@kowee: félreértettél,ha kivettek valamiket belőle,de sulyra megvolt,valamit be is tettek neked ajándékba,gondolom nem egy téglát:))

Mogyoró007 2010.03.18. 09:51:54

Ez hír? Az a durva, hogy ez már évek óta nem hír. Nekem már fél kamionnyi cuccom tűnt el a bőröndömből. Lehet hogy a magyar oldalon, de lehet hogy a külföldi oldalon vették ki a dolgokat (szuvenírek, ajándék szivar, cd lejátszó, stb). Erre évekkel ezelőtt bevezették a fóliázást, amiért fizethetsz, viszont így saját magukat korlátozzák le, hogy ne lophassanak. Fizess azért, hogy ne lopjanak :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 09:55:42

@Dolly-Barbara: örülnének neked egy 200+ fős transzatlanti járat beszállításánál :D

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:55:54

@kiskutyuska: én ezt megoldottam egyszerűbben(tudom nem vagyok sikeres), 6 évig 2 hetente repültem,s már tudtam ha olyan van benne amit szeretnék, hogy haza is érjen,szépen vettem egy 200 m-es folpack tekercset, s magam még itthon befoliáztam,amit beletettem mindig haza is értem vele, mondjuk fóliázni tudni kell,de megéri :)))

zevilaga 2010.03.18. 09:56:12

Én a táskában lévő farmerem zsebéből csomagátvételre eltűnt pénz esete óta repülős utazás előtt mindig veszek szászforinté egy tekercs folpackot. Azzal körbetekertem vagy hatszor a bőröndömet, a zippzárat meg kábelkötegelővel összehúzom. Csodák csodája: azóta senki sem piszkálta meg a táskáimat. Ráadásul könnyen kiszúrom a szalagon is hogy melyik az enyém. :)

2010.03.18. 09:57:00

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

:) ÉÉrtettem én :) De ugye a mérleg fél kilós egységekben mér Shanghaiban. A cigi meg a többiek pedig lehetett pár deka amit egy rögtönben reptéren éjfélkor kikért fürdőszobai mérleggel nem lehetett dekára megsaccolni :)Na mindegy. :) Nekem szerencsére kemény bőröndöm van, körbezárva 4 ponton, gurtnizva és fóliázva biztosításal. Szerencsére még nem estem áldozatul ilyesminek :) De akkor is felháborító :(

elwood 2010.03.18. 09:58:29

@Dolly-Barbara: Lehet keveset láttam még. Amikor repültem, nem tűnt fel hogy az emberek maguk hurcibálnák ki a repülőbe a holmijukat amit ott elrendeznek nekik mint a Volánbuszon, aztán leszálláskor egyből kézbekapja ...

nem tűnik túl praktikusnak, a böszme nyaralóböröndöt sztem simán visszaküldenék, át sem férne a kézipoggyász átvilágítón.

Dr. Körömlakk ® 2010.03.18. 09:58:50

atpijkamo · deciki.blog.hu/ 2010.03.18. 08:33:09
hógyne, még én kölsek pluszban rá, mi?
***
tengerentúlra repültem, amikor érdekes sztori történt velem:
ottartózkodásom utolsó napján, csomagoláskor vettem észre, hogy a bőröndöm tetején lévő cippzáras részben van egy valami. kb akkora, mint egy A5-ös írólap, vastagsága 6 cm. műszer volt, nem tudom mit mérhetett, egy telefonzsinórszerű izé végén valami csipesz-féle, mint a bikakábelen... a műszernek volt kijelzője is. maga a cucc egy zippzáras gyöngyvászon tartóban volt. a bőröndömbe téve, és behúzva a zár rajta. gondolkodtam, hogy ez hol került bele??? odaúton valahol a fel-át-leszálláskor, avagy a szállodában? és miért? és ki?
gőzöm sincs azóta sem. beletettem egy síma fehér zérómintás najlonacsiba, és az ott elköltött utolsó reggelimhez menet egy kukába hajítottam. úgy tudom nem robbant fel, de ettől még felettébb érdekes...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 09:59:18

@zevilaga: ha már ketten mondjuk igaz,ma is tanultak valamit a homáron, igaz magyaros megoldás,de megéri :)))

Svajci_munkaado (törölt) 2010.03.18. 10:00:08

Jön a húsvét kellett a kölni nagyon:-)

Aggie 2010.03.18. 10:05:16

A parfumok nagytobbsege 100 ml alatti kiszerelesben van, ugyhogy nyugodtan fel lehetett volna vinni a kezipoggyaszban.

Egyebkent Bp-en regen nem kameraznak semmit, mert a felvetelen nem lehetett lani semmit (sic!). Azt, hogy erre a marhanagy IQ-t igenylo feladatra miert nem talaltak 1 becsuletes embert az egesz repuloteren es a BA miert azt a megoldast talata, hogy akkor inkabb nem kameraznak azt ne tolem kerdezzetek. Sajnos a kozhiedelemmel ellentetben a lezart kemenyfalu borondoket 1 mp alatt ki lehet nyitni, a sarkukat kell a falhoz vagni es elenged a zar.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 10:07:19

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Jó reggelt, jó szurkolást!

Azt meg tudná-e valaki mondani, h a repülőgépen engedik-e diszkréten, kendővel szoptatni a rászoruló kismamát?
És a gyereknek van-e ott színes ceruza?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 10:11:06

@Sün‼: engedélyzett de csak a 3 mellű nőknek s napernyő alatt szélárnyékban :)))
csak filctoll van, hogy garfitizzen a gyerkőc,mig vár a copásra :)))

Aggie 2010.03.18. 10:13:23

@Sün‼:
szoptatni lehet, azert nem szolnak. Sot, javasoljak is, hogy felszallas-leszallas kozben szoptass, mert igy a nyeles miatt nem dugul be a pici fule.
Szines cerkat en meg nem lattam.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 10:14:01

@Sün‼: jaj sün,pontatlanul olvasok,vagy te nem tudod ki kit szoptat, "szoptatni a rászoruló kismamát" ő a gyeret vagy .... :)))

Mr.paksimogyoró 2010.03.18. 10:15:57

Nekem egy parfümöt, és egy ezüst nyakláncot loptak ki ferihegyen ezek a mocskok, ezt már csak a szállodában vettük észre Tunéziában. Panaszt már nem tudtunk tenni, ezért itthon azt mondtam, hogy hazafelé lopták el. A pénzemnél maradtam :)

szgyula 2010.03.18. 10:16:38

Sajnos semmi nem segít egyes reptereken, mert sokszor a biztonságiak jelölik meg a bőröndöt és abban az értékes cucc helyét a szarkáknak (amit átvilágításkor látnak). Én Münchenben jártam így, még a jelölést se vették le és nagyon látszott, hogy pontosan odanyúlt a tolvaj, ahol a cucc volt. Ha tudják, hogy mi van a bőröndben, akkor a fóliát is lebontják érte. És soxor tudják. Ebben az a horror, hogy ha a lopást nem tudják megakadályozni, akkor a berakást sem. Duty Free kivétel folyadékra is megbukott látványosan. Pasi hozott otthonról piásüveget (benne bármi lehetett volna), bement Duty Freebe (befelé nincs motozás), kifizette, bezacskózták neki, felvihette a repülőre.

Tökös Veréb 2010.03.18. 10:18:32

@szgyula: a duty free előtt már átmotoznak.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.18. 10:21:49

@Mr.paksimogyoró: Miért tesztek értékes dolgokat a feladott bőröndbe? Sőt sok helyen határozottan fel is hívják a figyelmet, hogy pl ékszert ne rakj bele

Hiba a kapcsolatban 2010.03.18. 10:22:30

Az ALDI-s fólia elég erős?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 10:23:12

@Aggie: a kézipoggyászban semmilyen folyadékot nem lehet felvinni
"A kézipoggyász nem tartalmazhat
öngyújtót,
öngyújtó tüzelőanyagát,
gyufát,
folyadékot,
szúró-vágóeszközöket és"

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 10:24:22

@Gringо: de a magyar nem olvass:
"A feladott poggyász nem tartalmazhat
készpénzt, értékpapírt, bank- és hitelkártyát;
órát, ékszert, nagy értékű öltözéket és kiegészítőket, nemesfémet, drágakövet, illetve féldrágakövet;
számítógépet, videokamerát, fényképezőgépet, mobiltelefont, más elektronikus készüléket, hangszert, műszaki cikket, illetve ezek tartozékait;
okiratot, dokumentumot, árumintát;
útiokmányokat, egyéb személyazonossági okmányokat;
kulcsot;
gyógyszert, gyógyászati segédeszközt, dioptriás szemüveget;
műérték jellegű vagyontárgyat, képzőművészeti alkotást;
bármely egyéb értékes tárgyat;
törékeny tárgyat, romlandó anyagot
Azt javasoljuk, hogy a poggyászában ne adjon fel folyadékot, mert az ezekben illetve az ezek által okozott károkért nem vállalunk felelősséget."

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.18. 10:27:33

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Parfümöt fel lehet vinni szerintem. Nekem még sose szóltak miatta. Arcszeszt mát lehet, hogy nem...

Dr. Körömlakk ® 2010.03.18. 10:27:46

na jó, de nekem beletettek basszus, nem kivettek belőle... és nem is egy gucci napszemüveget...

Mr.paksimogyoró 2010.03.18. 10:30:17

@Gringо: Első repülés, 5 éve volt, és még bíztam az emberekben :))

2010.03.18. 10:30:22

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
"a kézipoggyászban semmilyen folyadékot nem lehet felvinni"

Ez így nem teljesen igaz.

Az utasok kizárólag kismennyiségű folyadékot vihetnek fel a fedélzetre. A folyadékok egyenként maximum 100 ml-es, egyedi kiszerelésben szállíthatók. A kis tégelyeket, dobozokat, tárolóedényeket pedig egy maximum egy liter űrtartalmú, 20 cm X 20 cm-es méretű, átlátszó és újrazárható műanyag zacskóba kell pakolni. A zacskót az utas köteles felmutatni az ellenőrzést végző személynek.

www.bud.hu/print/sajtoszoba/kozlemenyek/?article_print=yes&article_hid=2131

báró Csekonics 2010.03.18. 10:31:14

@Rékuc: elképzelem Budapest Airportosítva ezt az 'átnéztük' nyomtatványt és elkap a röhögőgörcs...
'Átkajtatta: Józsi és Géza, Kivettek belőle: 1x videokamera, 2xkisüveges Unicum, 1db bőrdzseki. - Köszönjük!'

Anno a M.kir.Postán volt egy kis cédula, amit a kezelés közben megsérült küldemény mellé kellett berakni a nejlonzacsiba, amibe becsomizták és a zacsit leheggesztették. 'Bocsipapír' volt a neve :-)))

Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.18. 10:31:42

Biztos kivették hogy felvizezzék! SZEMETEK kicsinálták a kölnid Haver! Vérbosszút! XD

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.18. 10:32:24

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Ja, ez is csak azt igazolja, hogy k.rvára nincs biztonságban semmi, amit a poggyászba raksz. Sem esetleges sérülést, sem lopást tekintve :)

esef 2010.03.18. 10:34:30

Azok a régi szép idők, amikor a bőröndben levő kameraállványomért Ferihegyen cirkuszkodtak, Párizsban, Frankfurtban és a többi intelligens helyen meg le se szarták...
Természetesen az első útján, Ferihegy és Köln között sikerült letörni róla egy kis műanyag izét, de attól függetlenül teljes mértékben használható...

esef 2010.03.18. 10:36:59

@báró Csekonics:
Egy partner küldött egy DVD-t postán. Feltépve, a kb. 100 Ft értékű, gyerekeknek szóló gyerek DVD-lemez sértetlenül, rajta a papír, hogy a Posta már sérülten vette át. Kolléga ugyanígy kapta meg, gondolom a többi 100 címzett is. Mert biztos a partner égeti magát azzal, hogy sérült borítékban küldi ki a cuccot, nem is a posta nyitja fel...

elwood 2010.03.18. 10:37:15

a jó szándékú rakodó látta ráírva hogy kölni, ezért átrakta a kölni gépre.

Sasszem20 2010.03.18. 10:37:53

Aki sajnálja a pénzt fóliázásra a repülőtéren, mint én is, akkor olcsón is megoldhatja, csak be kell menni a konyhába és az otthoni fóliát rátekerni. Ennyi.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 10:37:58

Bőröndöt csak őstermelőtől!
Azt nem bántják.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 10:45:11

@kowee: Igazad van ebből is látszik nincs egyetértés a reptéren mást mond a Budapest Airport és mást a Malév honpalja,nem csoda hogy megkeveredik a magyarja :)))

akos147 2010.03.18. 10:51:48

@Sün‼: egyes példányokat én is bevállalnék, néhányat csak fejére tekert fóliával. felőlem a gyerek is dolgozhat közben a cerkájával... persze a svéd fűszoknyás lányokkal más a helyzet.

akikaztmondjákni 2010.03.18. 10:53:18

@Pepin bácsi: Na jónapot!
Már vissza is jelzett EDE!
Azt irta, köszöni.

Holnap megyünk Zs-hez!:S

nabeul 2010.03.18. 10:53:37

A Malévnek minek küldted el a leveledet te nagyon okos???
Lakat sz@rt sem ér a bőröndön, azt is elmondom neked. Tudod hány levágott lakat utazik a gépek poggyászterében a világban ide-oda?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 10:55:54

@akos147:
A svéd fűszoknyás lányoknak párjuk nincs!
Ezért mindig hármasával járnak.

esef 2010.03.18. 10:56:05

@nabeul:
Azért küldhette el, mert nagyon sokaknak Ferihegy=Malév, nem számít, hogy két külön cég. (Mint ahogy a fél országnak bank=OTP...)

akikaztmondjákni 2010.03.18. 10:56:13

Zsugorfólia vagy mi annak a neve.OBIban lehet kapni pár száz forint.Költözésnél körbe tekertem vele az összes bútort:)
Nem is lett semmi bajuk:)

YouGotPwnd 2010.03.18. 10:57:11

A kedves poszt tolónak javaslom legközelebb tömény nátrium-hidroxiddal feltölteni a parfümöt. Aztán csak meg kell keresni a parasztot, akinek elfolyósodott a hámszövete, valahogy így:

traumanotes.com/wp-content/uploads/2009/06/chemical-burns-injury_-sodium_hydroxide_burn.png

www.celinaschools.org/sci/images/Eye%20Injury%20Pics/im-60.gif

esef 2010.03.18. 10:57:27

@Sün‼:
Három svéd fűszoknyás lányt egy bőröndért. Nem rossz cserealap. De csak úgy, hogy a fűszoknyát viselő lányok svédek... (Ugye nem a fűszoknya Made in Sweden?)

Arie135i 2010.03.18. 11:04:21

max 2 hetente repülök a munkám miatt. a ferihegyen már egy jó ideje kézi kamerás lányok állnak a csomagkezelők mögött és mindent felvesznek. (a gép mellett, illetve ott is ahol nincs zárt rendszerű kamera rendszer) - érdemes kipillantani az ablakon felszállás előtt esetleg leszállás után. épp ezért a véleményem az, hogy az illatszert nem Pesten lopták el, hanem kint Dublin-ban. persze lehet mázlista vagyok, de soha semmim nem tűnt el a Ferihegyen. párizsban már lopták el a cuccom...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 11:04:40

@esef:
Nemnem!
A svédek nem tudnak igazi fűszoknyát gyártani.
Fenyőfából nem az igazi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.18. 11:08:30

"teszem azt, nukleáris folyadéknak vélték"
Ezen beszartam!!!!!!! (Alapvetően miután minden atomokból áll, tulajdonképp minden nukleáris, de hát a postoló tuti nem erre gondolt.... :D:D:D:D )

Amúgy már többször volt ilyen balhé, hogy táskékból eltűnnek dolgok, de ennek nem lenne szabad így lenni... Még akkor sem, ha gyanús, atombombának látszó kölni van benne...
Akkor ugyanis az az eljárás, hogy kiszedjük, és értesítjük róla az utast! Még akkor is, ha sok utast kell élrtesíteni sok dologról!

Vagy kiszedjük, mi ez, ja, kölni, tegyétek vissza.

De semmiképpen sem kéne lenyúlni...

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:08:59

@Secnir: nyilván sem a rendőrségnek nincs erre energiája, mert három fatökű brókerhez is az elitkommandó megy ki, az Eu meg inkább a 100W-os izzóval bogarászaik, sz.rik rá, hogy az egyik tagállamban már a vesédet is kilopják a reptéren.

nabeul 2010.03.18. 11:09:35

@esef: azért mondom neki, hogy nagyon okos...
Meg elküldeni egy központi címre info@...
Hát...

Iridium 2010.03.18. 11:10:20

Jól értem, hogy a Malévnak küldte a levelet, de a Ryanairral utazott? És nem válaszoltak? Jéé, mik vannak, uramisten :DDDDDDD Ennyire gyökér hogy lehet valaki?

A másik meg, hogy miért rögtön az itthoniak a gyanúsak, Dublinban nincs bűnözés?
Van egy echte pooli ismerősöm, aki 8 évig dolgozott a liverpooli reptéren (jó az nem Dublin, de majdnem), és rendszeresen hozott ezt-azt magának a megdézsmált bőröndökből. Szóval ez nem magyar betegség.

De mi a fészkes faszért írt a Malévnak, hahahahaha, ez nagyon komoly! :D

Meg ez még:
"Csomagszámot szinte biztos, hogy nem fogok tudni mondani, de név alapján talán ki lehet keresni (illetve nagyon jól körbe tudom írni, ha ez segít)."

Elképzeltem, ahogy a Lufthansa (miért ne?) felhívja, hogy a kérdéses csomagról értekezzen vele:
- Mi volt a csomagjának a kódja?
- Nem emlékszem, de a bőröndöm egy nagy, fekete, gurulós, rajta egy 'Budapest Melegfelvonulás 2009' matricával.
- Kis türelem bogárkám!
(...'90-es évek pornófilmjeinek zenéje)
- Halló, utánanéztem a kérdéses csomagnak, de a Feri nem emlékszik rá, azt mondja többezer csomag megy át a kezein naponta és egy fasz aki ebből egyet meg akar találni. Esetleg próbálkozzon felhívni a BKV-t, ők biztosan tudnak segíteni. Köszönöm türelmét, csókolom, csókolom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.18. 11:12:33

@Kenderice: És akkor a BA nem tud visszaküldeni egy fosom e-mailt, hogy "Mennyé' a légitársasághoz, paraszt!" ?

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:14:43

@Iridium: jól mondod az írek is bűnöznek, nálunk az utcában (borsodi falu) a dubliniak felszedték az összes csatornafedelet.
az akcentusukból gondolom, hogy dubliniak voltak, mert nem úgy beszéltek mint a belfasti kábeltolvajok.

VikiMouse 2010.03.18. 11:15:51

Egyszer Pesten felejtették a poggyászom. Nyílván nagyon megörültem, amikor végre megkaptam. Fura módon, a lakat nem volt rajta. Még furább módon a napszemüveget sem találtam meg benne. Gondoltam biztos otthon hagytam. Hát nem...

Nemrég pedig szintén kiloptak egy napszemcsit, de ez mondjuk másik ország.

Nem igazán tudom, hogy lehetne kivédeni ezeket, nekem a lakat sem segített.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.03.18. 11:19:42

Én örülnék, hogy ennyi történt volna csak...
Mi lett volna ha bevetik ellene a magyar testszkennert? (100-as izzó hosszabbítóval a hátsóba :)
Amúgy meg Happy EDE napot...

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:21:45

azt meséltem már mikor nem volt jegyem és lelöktek a repülőről a szlovák tokaj borvidék fölött?

AlexWolf 2010.03.18. 11:22:23

Svédországban zsugorfóliával tekerik be a fűszoknyás lányokat. Csak, hogy ne essen semmi bajuk és kisebb helyen elférjenek.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.18. 11:24:26

@VikiMouse: "Nem igazán tudom, hogy lehetne kivédeni ezeket, nekem a lakat sem segített."
Például ne tegyél "napszemcsit" a poggyászba. Nem hiszem, hogy a retikülödben/kézitáskádban vagy akár a zsebedben nem férne el :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 11:25:11

@VikiMouse:
Rém egyszerű.
Bele kell csomagolni egy harci kutyát.

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:26:05

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője: Igen, de mit csináljon az, akinek zsugorfóliagyártó cége van (mint például nekem) és amikor viszem a termékmintát repülővel mindig befóliáztatom a reptéren. Viszont amikor bontom kifelé, akkor sosem tudom, hogy hol végződik a biztonsági zsugorfólia és hol kezdődik a termékminta. :D

KolompárRómeó 2010.03.18. 11:27:31

Feladott táskában csak szaros gatya és büdös zokni.

AlexWolf 2010.03.18. 11:28:32

@EÖ: hüle!!!:DDDDDD

Ja amúgy boldog EDE napot...eszembe jutott egy nóta:
EDEEEE, EDEEEE Über AAALES...

Kivancsi 2010.03.18. 11:28:45

Ha lezarod akkor meg gyanusabb a borond..
Biztos lehetsz benne letorik a lakatot es beleneznek..
Nekem is megtettek volt benne par ruha meg 2 karton Multifilter..
Nem vittek el semmit..

Azota:
- Azt tanacsolom hogy egy jo eros drottal drotozd ossze a zipzar fuleit...
Nincs kedvuk vele szarozni..
Foleg megha egy kicsit rozsdas is :):)

Ted Striker 2010.03.18. 11:29:54

A levélírónak:

Tényleg fordulj a légitársasághoz panasszal; bár ha nem vetettél fel jegyzőkönyvet miután a dézsmálást észlelted akkor nem sok esélyed vagyon

A panaszodat onlány is megejthetted volna - talán a Homárhoz való posztolás helyett ezt kellett volna tenned...
("Claims should be submitted within 7 days")

www.ryanair.com/hu/questions/what-do-i-do-if-i-need-to-make-a-baggage-claim

Néha egyébként tessék elolvasni az utazási feltételeket is...

"Under Ryanair's General Conditions of Carriage we accept no liability for the loss of money, jewellery, precious metals, tobacco products, keys, cameras, computers, medicines, spectacles, sunglasses, contact lenses, watches, mobile phones, personal electronic devices, negotiable papers, securities or other valuables, business documents, passports and other identification documents or samples either on your person or in your cabin baggage."

kisqtya33 2010.03.18. 11:29:58

Kb 3 hónapja egy barátomnak küldtem Ángliába postán egy DVD-t... Azóta sem érkezett meg, állítólag valami postássztrájk volt éppen a ködös Albionban. Gondolom kib@szták a szemétbe.

Iridium 2010.03.18. 11:31:19

@EÖ: azannyukúristenit, még tavaly nyáron láttam én is néhány kábelfektetőt Esztergomban (onnan vagyok) és azoknak is akcentusuk volt, de a láthatósági mellény láthatóan hiányzott róluk. Gondoltam is, hogy nem fektetnek ezek, hanem éppenhogy felszednek. Mire végiggondoltam mindezt, már jöttek is a rend derék őrei, testvéreink (valószínűsíthetően norvégok az akcentus alapján) már szaladtak is a szélrózsa minden dimenziójába. Hiába na, a bodzának kicsi a fűtőértéke, mozogni kell, hogy ne hűljék ki a test. A rézben meg kevés a kalcium.

s9e (törölt) 2010.03.18. 11:31:27

Egy szimpla Homár posztot vártam. Erre kaptam az arcomba egy ilyen "nukleáris folyadék" dumát.

Ezek után már a post íróját sem sajnálom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 11:31:42

@Ted Striker: a kézipoggyászért vállalt felelősségről szóló írásnak mi köze van a feldott poggyászból való lopáshoz? miért másoltad be?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 11:34:52

Létezik természetesen több megoldá is a problémára.
Ezek közül az egyik:
Tengeralattjáróval kell közlekedeni, nem holmi repülővel.

Ted Striker 2010.03.18. 11:37:33

@Rékuc: Ez a feladottra is vonatkozik

"either on your person or in your cabin baggage"

Ryanair's General Conditions of Carriage:

"8.3.1.7 You must not include in Checked Baggage money, jewellery, precious metals, keys,
cameras, computers, medicines, spectacles, sunglasses, contact lenses, watches, mobile phones,
personal electronic devices, negotiable papers, securities, cigarettes, tobacco or tobacco
products or other valuables, business documents, passports and other identification documents
or samples.

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:37:34

@Kivancsi: de miért az a normális, ha valaki inkább nem is ad fel semmit, mint az, hogy akit lopáson érnek azt három éjszakára összezárják a csillag legszerelmesebb kaffernégerjével?

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:39:14

@Ted Striker: or anything not listed above.

mert már lassan így fog kinézni ez a passzus.

Aggie 2010.03.18. 11:40:23

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Hogy a pitlakba ne lehetne felvinni folyadekot!
Lehet, de a flakon merete nem haladhatja meg a 100ml-t. Atlatszo zacskoba kell tenni es az atvilagitasnal kulon kiszedni. Parfumot lehet hozni vinni, es rendszeresen repulok es soha nincs gond belole.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 11:41:44

@Ted Striker: a 'cabin baggage' az a kézipoggyász.
a checked baggage passzusban pedig nincs szó parfümről; egyértelmű, hogy a neszeszer és tartalma a feladott poggyászban utazik.

npcscs 2010.03.18. 11:44:40

nagyon megmondta a csávó, dehát szarnak ezek a csomagokra...
napicsaj.com

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 11:46:33

@Aggie: parfümöt igen,de ez kölni :))) amugy már elnézést kértem mert a BA és a Malév honlapja mást mást ir(én kérek elnézést) :))

Ted Striker 2010.03.18. 11:48:32

@Rékuc:

"other valuables" szerintem belefér :-)

AlexWolf 2010.03.18. 11:48:41

Egy kérdés nekem is eszembe jutott. Még soha nem ültem repülőn de előfordulhat és van egy dolog ami nem hagy nyugodni.
Cukorbeteg vagyok és mindig van nálam inzulin. Ha külföldre utaznék akkor tuti vinnék még vagy 2-3 ampullát tartalékba. Ez ugye folyadék, ugyan kevesebb mint 100 ml, de 100ml-nél kevesebb folyadékból is lehet nagy bumm-ot csinálni.
Elvehetik-e a repülőtéren az inzulinomat? Felnyithatják-e az ampullát (ez azért egy steril, szervezetbe injekciózandó folyadéknál nem annyira jó). Vagy valahonnan lehet olyan igazolást szerezni, hogy nem 3 ampulla nitroglicerint, hanem tényleg 3 ampulla életben tartó anyagot viszek magammal?

esef 2010.03.18. 11:52:16

@Sün‼:
Vagy poggyász nélkül. Mert minden másra ott a Mastercard. :)

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 11:53:17

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője: orvosi igazolással viheted
ha mégis szívóznak, legfeljebb meghalsz. de más komoly nem történhet veled. :)

nekem egyik haverom Görögországban a strandon adta volna be magának az inzulint, mikor egy rövid gatyás faszi ráugrott és megbilincselte, azt hitte drogos, nyolcan próbáltuk meggyőzni, hogy mekkora répa is ő valójában.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 11:53:44

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője: viheted nyugi,de jobb ha van egy orvosi papir nálad .
egyszer a kollégámmal utaztunk átvilágitás,biztonsági kérdi mi az a fém csővecske a táskájában,mondja nitroglicerin(nekem is van nyelv alá fujom ha a szivem rosszalkodik az ilyen post olvasásakor) biztonsági egy lépést hátralépett,kolléga kivette és megmutatta, nem irom le mit mondott a biztonságis,nem volt szalonképes kivel szorakozzunk :)))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 11:53:57

@Ted Striker: a parfüm jellemzően 'personal belongings' besorolás alá esik, akárcsak egy ruhadarab, attól még nem lesz 'valuable', hogy 15e-be kerül, ahogy egy levi's farmer sem.

májgeriberi 2010.03.18. 11:54:25

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője:

az út előtt beadatnák veled mind úgy biztos felviheted :)

malvinka 2010.03.18. 11:55:31

Óóó, ez a kedvenc témám. Ferihegyen dolgozom, nem a Budapest Airport alkalmazottjaként, és két éve amikor én is Dublinba repültem, az én csomagom is kinyitva érkezett meg, igaz csak egy doboz cigarettát nyúltak le belőle. Nem olvastam végig a kommenteket, a repülési szabályzat szerint kézipoggyászban max. 100 ml folyadékot/krémet/zselét lehet a gépre felvinni, feladott poggyászban a többit, csak nem érdemes, mert azt meg a rendelkezésre álló 1-2 óra alatt szépen "átválogatják". Mindenféle mendemondák keringenek arról, hogy kis túlzással, a csomagosoknál van olyan, aki amikor elkezdett ott dolgozni még trabanttal járt, két év múlva mercivel. A "mellékesből". Egyszer már megtörtént, hogy lecserélték az egész bagázst, de a következők ugyanott folytatták... Mindenki benne van, még nagyon bepanaszolni se lehet őket, tartják egymásnak a hátukat. Egyébként a földi kiszolgálás nem a BA asztala, a Celebi, vagy a Menzies csinálja az 1-en.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 11:56:16

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője: 5x <100ml-t vihetsz külön-külön csomagolva (pl. 5 ampulla) egy nejlonzacskóba kell beletenni az átvilágításnál és úgy átküldeni a röntgenen.
én a körömlakkjaimat szoktam így :)

FlyInMyEye 2010.03.18. 11:59:13

Sün, mondd csak dél-e van?

Iridium 2010.03.18. 12:06:21

11 óra 6 perc van :P

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 12:06:27

@kiskutyuska: na jo hogy a levegoben mas a szemelyzet, de a foldon altalaban ugyanazok az arcok szolgaljak ki az osszes legitarsasagot. Igazabol azt biztosan tudom, van ahol tobb tarsasag is van a csomagkezelesre, de nem legitarsasagonkent, es dominansan teljesen legitarsasagfuggetlen tarsasag.
Ferihegyen ha jol tudom egy van. Hogy van e dedikalt szemelyzet a fapadosra es a 2-esre, nem tudom, de akar rotalhatnak is.
Szoval hiaba valasztasz fasza legitarsasagot ha a csomagodhoz mar megdezsmaltan jutnak ok is hozza.

ArnoldBácsi 2010.03.18. 12:08:28

"tökéleten" igazad van.

releváns tapasztalat 2010.03.18. 12:09:04

Bőröndöt felesleges lelakatolni, úgyis szétkapják, ha alaposabban meg akarják vizsgálni, mert valamit gyanúsnak tartanak.
Én a késői becsekkolásra esküszöm, így nem jut idejük "bazárkodni". (sosem tűnt el még semmim, kopkopkop)

gossage 2010.03.18. 12:09:49

hát ebben semmi információ nincs,egyáltalán utaztál?

Ted Striker 2010.03.18. 12:10:29

@Beela: Nagyon rosszul tudod, Ferihegyen három földi kiszolgálócég van:
Celebi GH
Malév GH
Menzies

Sőt az egyesen és kettesen két különböző poggyászosztályozó műxik...

mikka 2010.03.18. 12:11:14

az Isten bass@a mar meg ezt a sok hulye magyart ebben az orszagban.. Elviselhetetlen hogy itt mindenki lop.. Elviselhetetlen. Nem lehet maroknyi becsuletes munkast talalni ebben az orszagban??????????????? Nem lehet egy tiszta kezu es erkolcsos kozhivatalnokot talalni???? Ki kell mondani hogy velunk van a baj.. Ennyi..
Tegnap olvasgattam az Index blog kinalatat.. Valami olyasmit olvastam hogy Gyulolt Ellensegeink blog,ahol szinte minden naciot fikaznak a magyarok de valami nagyon taho szinten.. Ez az egy dolog amihez ertunk.. Fikazni masokat..Lopni..Irigykedni..es termeszetesen rinyalni hogy o de rossz itt elni.. Az persze..mert a tobbseg beleszarik a feszekbe.. Szar az orszag? Szar emberekkel mi mast lehetne epiteni?

Iridium 2010.03.18. 12:14:33

@mikka: el lehet menni innen, mondjuk a ryanairrel tihany irányába.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 12:20:09

@Ted Striker: na, most mar ezt is tudjuk.
De az meg all, hogy nem kozvetlenul (!) a legitarsasagtol fugg, hogy milyen emberek tapizzak a foldon a csomagot.
Persze ha az 1-esen levok soha semmi korulmenyek kozott nem dolgozhatnak a 2-esen (nem az osztalyozohelyiseg a fontos hanem hogy kiket allitanak oda), es ha tudjuk hogy pl. Lufthansa vagy British Airways az kizarolag csak az egyik tarsasaggal dolgoztat, es a szerzodest soha nem valtoztatja meg, es az a kezelotarsasag megbizhato, es a megbizhatatlan semmi korulmenyek kozott nem mehet a csomagjai kozelebe, akkor biztosak lehetunk benne, hogy a dragabb tarsasag jobb a csomagugyben mint a fapados.
Egyebkent mindegy. Nem a Lufthansa kezeli a csomagokat, sem az EasyJet.
Vagy megint tevedek valamiben?

bia79 2010.03.18. 12:22:12

@Sasszem20: most fogok életemben először repülni, csóró vagyok, fóliám van itthon.
a kérdés: milyen irányba tekerjem?:)) teljesen tekerjem át vízszintesen és függőlegesen, csak a fülét hagyjam ki belőle?

nem szeretném, ha bármi eltűnne a csomagomból, de mivel önkormányzatnál dolgozom, ahol az elnöki delegáció rengeteget repül (és a repi ajándékokat csak a feladott bőröndbe tudjuk a méretük és a súlyuk miatt betenni), én is tudnék mesélni eltűnt tárgyakról szép számmal... :)
a borok viszont épségben oda szoktak érni a bőröndökben, tudtommal még sosem tűnt el a díjnyertes megyeborokból.

FlyInMyEye 2010.03.18. 12:23:01

@ArnoldBácsi: "tökélet" egy tőkés kis falucska keleten.Jellegzetessége,hogy ha ott vagy igazad van és/vagy érthető és jogos a felháborodásod.Főleg ha parfűmökről van szó,pláne húsvét elött.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 12:23:10

@Ted Striker: Amugy azt meg lehet tudni melyik kezelo tarsasag melyik legitarsasagot szolgalja ki? Fix egy vagy valtozhat idorol idore.
Es van amelyik csak az 1-esen, vagy a 2-esen dolgozik?

mikka 2010.03.18. 12:25:45

Iridium

Mondjuk el lehet gondolkodni..Nem? Nem erzed ugy hogy ebben az orszagban mar csak nagyitoval talalsz becsuletes embert?
Te nem erzed ugy hogy amint lehet becsapnak? Legyen szo kozszolgaltato cegekrol..onkormanyzatokrol..vagy akar vallalkozokrol..a politikusokat mar nem muszaj emliteni.. Te nem igy latod?
Miert van az hogy mar azon is izgulni kell hogy kifosztanak a honfitarsad amikor utazol valahova? A sajat hazadban a nagyon sajat ici pici reptereden?

Iridium, na menj a picsaba :)

Ted Striker 2010.03.18. 12:37:00

@Beela: mint felettem is írta valaki hogy a T1-en vagy a Celebi, vagy a Menzies a kiszolgáló (T2-őn Celebi vagy MalévGH).

Ezért is fontos hogy a légitársaságot kell a panasszal megkeresni - meg persze azért mert az utas a légitársasággal van szerződésben, így csak felé tudja érvényesíteni a követelését (amit aztán majd a légitársaság továbblöbbölhet a GH-k felé de ez már a légitársaság belső ügye)

Ráadásul adott esetben mint linkeltem is elég könnyen lehet panaszt tenni (neten keresztül) - három kattintás megtalálni a Ryanair honlapján, de kilinkelem még egyszer:

www.ryanair.com/hu/questions/what-do-i-do-if-i-need-to-make-a-baggage-claim

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 12:40:26

Az indexen meg ilyenre próbálnak rávenni:

"Szállodákba is látogat idén a nyuszi - 4.950 Ft / fő / éjtől "

Azt mondjuk mindig tudtam a nyúlról, h szeret kufircolni, de azt nem gondoltam volna, h ilyen alacsony tarifával dolgozik.

Elveszett Angyal 2010.03.18. 12:40:56

Csak halkan jegyzem meg, hogy a csomagokkal a ground handling cégek foglalkoznak, úgymint Celebi, Menzies, Malév.
Szóval célszerű lenne a légitársasághoz fordulni, hogy a ground handling cégénél húzza meg valakinek fülét.
A BA Zrt.-nek nincs köze a csomagokhoz.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 12:43:13

@bia79: hat, legjobb ha a repi ajandekokat jobban bebiztositja a ceg mint egy tekercs folpack.

Aktualis infom nincs, de a mult ev elotti tiz evben szamtalanszor utaztam Ferihegyrol, nekem meg semmim nem tunt el.
Tobbnyire egy szamzaras, full muanyag boronddel utaztam. Ha fontos a repi ajandek megeri bebiztositani a cegnek egy masszivabb csomaggal legalabb (persze gondolom ha nagyon akarnak azt is jol megbontanak, de hatha a konnyu predakkal kezdik : ) ).
Egyszer lattam egy repteren egy baromi ronda, muanyag dobozt a sok csillivilli gurulos szagos markas csodak kozott. Extra vastag falu, massziv zaras, ipari doboznak nezett ki. Olyan mint a hilti-s cuccok doboza, csak nagyban.
Na az biztonsagosnak tunt. Max eltunes ellen nem, de az ellen legalabb segithet az ocsmany sarga szin es ipari forma.
Erdekes modon ez volt a legdragabb borond.

Elveszett Angyal 2010.03.18. 12:44:20

@Gene Simmons, a PEGAconsult Kft. ügyvezetője:
Ha jól tudom, egyenként 100 ml-t meg nem haladó folyadékos üvegcsét, akár többet is vihetsz, átlátszó zacskóba csomagolva.
Lehet, hogy célszerű orvosi igazolást is vinned, hogy pontosan mi az és miért kell neked.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.03.18. 12:44:42

14 éve utazom rendszeresen repülővel Ferihegyről, évente 15-20 alkalommal, soha nem zártam le a bőröndömet, nem fóliáztam, soha nem tűnt el belőle semmi.
Igaz, van annyi eszem, hogy ami értékes, azt nem hagyom benne.

fbal 2010.03.18. 12:45:11

Nem tudom, hogy ez magyar sajátosság-e, de sajnos 2x én is belecsúsztam abba, hogy értékes dolgokat emeltek ki a bőröndömből. Utólag meg hiána irogattam leveleket, semmi sem történt.

Páneurópai Harci Kos 2010.03.18. 12:45:31

Naszóval, jól látható helyen -ott van hogy be lehet fóliáztatni a csomagot.
Megéri.
Elég sokat használtam már.

tc 2010.03.18. 12:46:47

Legutóbbi Maléves utazásunknál az én bőröndömet is átkutatták, de nem találtak semmi értékeset. (Hülye lennék oda tenni.)
Az útitársaméból meg képesek voltak kilopni egy csomag kekszet. No comment.

Cradle 2010.03.18. 12:47:50

Egy pozitív történet:
Februárban egy kollégánk a reptéri átvilágító futószalagján felejtette a laptopját. Pár levélváltás után sértetlenül és hiánytalanul visszaszolgáltatta a biztonsági szolgálat. Ezúton is köszönöm nekik.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 12:48:33

@Ted Striker:
Eddig koszi.
Es a tobbi?:
"Amugy azt meg lehet tudni melyik kezelo tarsasag melyik legitarsasagot szolgalja ki? Fix egy vagy valtozhat idorol idore."

Meg mindig az a kerdes, van e lehetoseg elkerulesre ha jobb legitarsasagot valaszt az amber vagy sem.
Nem az utolagos panasztetel volt a dilemma targya a kommentemben.

rkb9y5 2010.03.18. 12:52:39

Orulok hogy mas mar megkerdezte, megis mi az uristen koze van ehhez a Malevnek. 1-esrol repul Ryanairrel, de a Malevnek kuldi el, edes istenem... nekem jonne egy ilyen level, en is leszarnam, ez mar annyira bena, hogy meg egy valaszt sem er meg.

Vad.Korte (törölt) 2010.03.18. 12:56:45

Ha meglopnak, az nagyon szar. De ha a kedves felháborodott utas semmiféle adatot nem tudközölni a célállomáson kívül, hát... nehéz a kedvére tenni.

másikpista 2010.03.18. 12:59:04

Nagyon édesszájúak lehetnek, haverom bőröndjéből a csokit gyűjtötték be a kis torkosok

Páneurópai Harci Kos 2010.03.18. 13:01:21

A ludas (Tolvaj) valószínűleg a földi kiszolgálószemélyzet között keresendő.
(Ferihegyen)
ha már keresi valaki, legyen szives a Magyar posta zrt alkalmazottak között is szétnézni..

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2010.03.18. 13:03:05

annyi köze van a Malévhez, hogy itt, Bp-n nem a Ryanair alkalmazottai pakolgatják a csomagokat.....

egyébként meg én úgy látom, hogy a Bp.Airportnak írt, illetve az elveszett csomagok reklamációjának fenntartott címre...

néhány éve egyébként Air Europával repültem Mallorcára, szakadó esőben, itt Bp-n másfél órát áztak a gép mellett a csomagok, sötétkék maléves bőröndömből minden ruha kimoshatatlanul, kéken került ki.
elsőként a biztosítónál próbálkoztam, akik közölték, hogy az eső nem elemi kár.
második menetben az Air Eropát, illetve az Iberiát kerestem meg. közölték, hogy a magyarok áztatták a bőröndöt, nem ők.
harmadszorra mentem a Malévhez. be kellett vinnem az összes kék ruhát a Dorottya u-ba hozzájuk, a jegyzőkönyvvel, amit még az érkezéskor vettünk fel az idegenvezetővel.
elküldték kitisztíttatni a ruhát, de nem lett eredménye.
azt mondták, ha viszek számlát a ruhákról, kifizetik.
vittem. az most mellékes, hogyan szereztem. :)

kifizettek nekem akkor, 1993-ban hetvenvalahányezer forintot a benyújtott számláim alapján.

figyelem!!!! Air Europával repültem és a MALÉV fizetett!!!

szóval csak óvatosan kritizáljatok, hogy nem jó helyre írt a poszt-toló...

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.03.18. 13:04:14

járat és csomagszám nélkül akar reklamálni és csodálkozik ha válszra sem méltatják (...)
a baromja :)

Iridium 2010.03.18. 13:04:39

@mikka: elmentem régen, kb 5 éve élek külföldön, azonban gyakran járok haza, ha ez boldogít ("Iridium, na menj a picsaba :)", erre reagálva).
Az ország olyan amilyenné az emberek teszik. Nem jobb vagy rosszabb otthon se a helyzet, mint ott ahol pl. élek, pedig az a nagyfene nyugatajrópa. Gyakorlatilag 2-3 havonta találkozom valamilyen bűncselekménnyel. Pont tegnap láttam két niggert felfeszíteni egy autót kb délután 4-kor, senki nem szólt rájuk, a rendőr is csak elment mellettük. Két hónapja én rohantam két másik feka után. A lépcsőházban futottam velük össze, nem is tudtam hirtelen hova tenni az arcukat, de addigra ki is mentek az ajtón. Mire felértem a lakáshoz, látom, hogy be van nyomva a szomszéd ajtaja, de mivel utánuk szaladtam, eldobták a lopott notit, a rendőrök persze nem találják őket. Most azt, hogy 3 gázszerelő céget hívtam fel, hogy megjavítsák a gázt, abból kettő átbaszott, nem is említem. Azt se, hogy asszony számlájáról egyik nap eltűnt úgy kb 2 millió huf, valami köcsög lenyúlta. Láttam valami shotgunszerű izével rohangáló embereket az utcán és ebben a pillanatban is rendőr szirénáját hallom odakint, biztos nem unatkoznak. Ráadásul a város statisztikailag legbiztonságosabb negyedében lakunk, fekanegyedet el se tudom képzelni milyen lehet.
Az, hogy az önkormányzatnál leszarnak, mit csináljak vele, még oda is fémdetektoron keresztül lehet bemenni csak, és az irodistákkal csak telefonon lehet beszélni, személyesen nem. Asszony suliba is jár, neki vetkőzni kell minden nap, ha be akar menni tanulni (ahogy a reptéren). Egészségügyi ellátást akkor kapok, ha hazamegyek, itt egyszerűen képtelenség időpontot kapni, hiába van az embernek biztosítása. Nemrég (októberben talán) tüdőgyuszim volt, azt mondták januárra kaphatok időpontot. Kérdeztem, mire, a temetésemre? Azt mondták, ha nem tetszik, el lehet menni máshova (tényleg ezt mondták).
Szóval a lényeg, hogy ilyen világban élünk, a pénz nagyobb úr, mint a becsület, kiscsajok szopnak le a diszkóban egy vodkakóláért, egyedül szalacsi ismer még jómunkásembereket, akik próbálnak becsületesen megélni.
Sajnálom, hogy ez van, tényleg. Én annyit csinálok, hogy pl. múltkor otthon voltam, és lefestettem a saját pénzemből vett festékből az utcánkban található padokat, meg ilyen korlátbigyókat. Kb. 30 éve nem festette le senki, most meg mindenki elhűlve kérdezi, hogy miért csináltam? Mert csak ennyi kellene hozzá, hogy jobban érezzék magukat az emberek. A nagyja úgyis szar, akkor legalább a kicsinek hadd örüljünk, nem? És ha mindenki csak ennyire mozdulna rá a köz segítésére ahelyett, hogy Geronazzo szopását nézi élőben a budapest tévében, akkor fényévekkel lenne jobb a helyzet otthon is. Ha ezeket a lopós munkásokat bezárnák a picsába, akkor rend lenne. Ha az esztergomi polgármester nem építene közpénzből tavat a háza elé, akkor is rend lenne. De mindenki inkább kussol. Nem szól rá senki a firkáló hülyegyerekre, én meg múltkor ledobtam egyet a buszról. 2 percig csak állt a busz, mindenki kussolt, a buszvezető is csak nézett. Aztán mosolygott, és mentünk tovább. Ennyi kellett csak, nem több.
Ha ez a szerencsétlen ember is befóliázná a cuccát, nem csak a lopás, hanem a sima kiszakadás, kirepedés miatt is (nekünk egy bőröndünk egyszer úgyahogy van, félbetört), akkor nem lepődne meg. Ha felhívná a ryanairt nem pedig a kismuksi bt-t, lehet hogy segíteni is tudnának neki. Persze, ilyenkor azt várja el az ember, hogy minden flottul működjön, és nem feltételezzük alapesetben, hogy lopnának tőlünk, de ahhoz az kéne, hogy a bűnös bűhődjön, márpedig otthon mindenki szarik rája. Ugyanúgy szarnak a politikusokra, ahogy a tagelő kölkökre.
Én meg hamarosan (2 év köbö) hazaköltözök, mert szerintem mindent összevetve nem rosszabb otthon, mint itt, erről ennyit.

KCB 2010.03.18. 13:05:52

Engem Kanadába körberöhögtek a szállodai kifutók mert lila fóliával körbe volt tekerve a csomagom. Hazafelé pedig befolpackoztam jobb hijján.

Valahol ez nem kell...

Látom a retardáltaknak el kell magyarázni: itt nem a kölnin van a lényeg hanem az hogy lopnak a táskából!

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.03.18. 13:07:35

@mindenkibekaphassa:):

"annyi köze van a Malévhez, hogy itt, Bp-n nem a Ryanair alkalmazottai pakolgatják a csomagokat....."

..bizony nem, hanem a CELEBI vagy más kissebb handling-es cég emberei

(na akkor most legyetek okosok)

mindenkibekaphassa:) (törölt) · http://kabbe.blog.hu 2010.03.18. 13:11:04

@kipe: így van, és ezekkel a cégekkel a Bp.Airport, vagy a Malév köt szerződést..

szóval abszolút jó helyre címezte a levelét emberünk.. aki fikázza, előbb olvasson + gondolkodjon...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 13:11:18

Ki gondolta volna, hogy egy vacak kölnihez is lehet 200 kommentet irni :)))

Eric_Cartman 2010.03.18. 13:13:12

Zsugorfóliázás volt már ?

Cuncimokus 2010.03.18. 13:22:05

Jelzem, tokmindegy, hogy lelakatolod-e vagy sem. A mienken szamzar volt, hat olyan lazan feltortek, hogy csak na. Meg a latszat latszatara is nagy ivben szarnak. Rohadt szemet banda. Ertek nem volt benne, de egy borondot szetbasztak, biztos, ami biztos. Dogolnenek meg.

hilus 2010.03.18. 13:22:07

Az en tortenetem:
Ferihegy 2-n adtam fel a csomagom, szamzarral bezarva, mire Brusszelben megerkezett az egesz szamzar ki volt szakitva a borondbol. Persze semmi ertekeset nem talaltak benne... de a borondot tonkretettek. En is irtam a Budapest Airportnak es a Celebinek is - es az en esetember, ez par levelvaltas utan kiderult - a BA volt az en gepem csonagjait rakodo emberekert feleos ceg (ez valtozo, gepfuggo, azt mondtak). Viszont reklamalni a szallito repulogep tarsasagnal kell, mivel az utazo azzal all szerzodesben. Ezt meg is tettem az esetemben a Brussels Airlines-nal, ahol a budapesti iroda fokepviseloje szemlyesen felhivott es elnezest kert a kellemetlensegert, valamint elmondta, hogy o maga soha nem utazik feladott csomaggal, mert ez kivedhetetlen... (egyebkent a ceg ilyenkor - a repteren felvett jegyzokonyv alapjan) megteriti a karodat. Egyebkent azt is elmeselte nekem, hogy kamerakat szereltek be a repter rakodo teruletere, epp ezert a borondok felnyitasat mar a gep raktereben vegzik, ahol ugye nincsenek kamerak - sokszor elore megjelolik atvilagitas utan azokat a borondoket, amien valami izgit veltek latni a monitoron, es aztan a tars kesobb a gepben kinyitja - feltori.

A baratnom egy het kulonbseggel ugyanigy jart ugyanezen utvonalon.

A karterites termeszetesen mit sem javit a Ferihegyen kialakult helyzeten es a megitelesunkon. Ezt a BA-nak is probaltam elmagyarazni... En sokat utazom, de meg soha nem fordult elo, hogy bantottak volna a feladott csomagom mashol - akar Azsiaban, Amerikaban, Afrikaban, de Europaban sem - csak Budapesten.

Holnap megyek Ryanair-rel....:)de nem Pestrol..

Iridium 2010.03.18. 13:22:12

"így van, és ezekkel a cégekkel a Bp.Airport, vagy a Malév köt szerződést..
szóval abszolút jó helyre címezte a levelét emberünk.. aki fikázza, előbb olvasson + gondolkodjon..."

Tehát a Malév vagy a BA kötött szerződést egy Celebi vagy Menzies vagy Malév (csomagkezelő, mittudomén az álnevüket) cégekkel, akik ezért ingyen és bérmentve, pusztán figyelmességből hajlandóak foglalkozni a Ryanair csomagjaival is? Tiszta életszerű, annyi benne a ráció, mint Tihany visszhangmentesítésében.
Nem inkább a ryanair (és sorolhatnám a többit) ezekkel a cégekkel, hogy
1. Spóroljon
2. Szolgáltatást kapjon, ne csak al-al-alvállalkozókat
Ebben az esetben (ami számomra felettébb logikusnak tűnik egyébként) viszont vajmi kevés köze van a Kurdistan Airwaysnek a figura csomagjaihoz.

Secnir 2010.03.18. 13:23:23

az a helyzet, hogy a bőröndbe legfelülre bele kell tenni egy ukrán maffiózó fényképét, egy aláírással, hogy:
"borönd van enjém kocsog. megtálálunk"

Iridium 2010.03.18. 13:26:07

@hilus: pont egy ilyen kommentet kerestem. Sima ügy, hogy a röptetőkkel állsz jogviszonyban, nem az XY légitársasággal.

Cuncimokus 2010.03.18. 13:26:46

Apjuk faszat foliaztni. Ingyen van? Nahat, nem... Miert fizessek azert, hogy ne lopjak szet a cuccaimat? Fizettem a repuloteri illetekert, abban ha jol tudom benne van, hogy betegyek a borondot a gepbe. Rendet kellene ott tenni, kirugni a taknyosba az osszes rohadt tolvaj szemetladat, minden bizonnyal rengeteg jelentkezo lenne a meguresedett munkahelyekre.
A foliaztatas annak az elismerese, hogy lopnak, es ha nem szeretned, hogy ez veled is megtortenjen, akkor fizess erte plusz penzt, mert ok maguk toketlenek.

Iridium 2010.03.18. 13:27:25

Repülőjegyet csak repülőjegyboltból!

malvinka 2010.03.18. 13:29:22

A Ryanair-t egyébként a Celebi intézi, érdemes lenne őket megkeresni... akár személyesen is, van irodájuk az 1es terminálon. Következő alkalommal amikor ilyen történik már rögtön ott a reptéren, amikor kezedbe kerül a csomag, és látod, hogy megpiszkálták.

akikaztmondjákni 2010.03.18. 13:30:32

Mit csinálhat ma Ede?Vajon kék szalag mintás marcipán tortát kap?Vagy lejön egy laza faszenezésre?
Vagy-uramatyám-egy uj vitorlással lepik meg?

malvinka 2010.03.18. 13:32:15

Ja, és fentebb valaki kérdezte, a légitársaságok földi kiszolgálója mindig ugyanaz, a bud.hu oldalon meg lehet nézni, hogy melyik kihez tartozik.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 13:34:51

@akikaztmondjákni:
Mivel se a hó nem ESIK,
se a szél nem FÜTYÜL,
valószínűleg készül a szezonra.

Louloudaki 2010.03.18. 13:41:41

@RaveAcE: lehet, hogy tűzveszélyes a parfüm, de max akkor ha a gép már amúgy is lángol, magától nem fog belobbanni a bőröndben. mellesleg feladott bőröndbe igen is bele lehet tenni parfümöt, bicskát, körömreszelőt, egyéb olyat amit a kézibe nem és szükséged lehet rá. külföldről hazafelé mi mindig bőröndben hozzuk a tűzveszélyesnek számító alkoholos italokat (nem sör hanem tömény) és még nem lopták ki egyszer sem, illetve a lakatot se törték le róla soha.

amúgy én március 11-én utaztam göteborgba a 17:40es malév járattal ferihegy 2-ről, feladott poggyász pink női bőrönd (tehát nem átlagos külsejű kérem! :D), cipzár a bőrönd tetején összehúzva és lelakatolva. érkezéskor hogy kaptam meg szerintetek? lakat letörve, cipzár bőrönd alján összehúzva, tehát nem a dobálástól tört le a lakat hanem kinyitották. papucson, pár átlagos ruhán és fél liter ásványvízen kívül nem volt benne semmi értékes, még a kamera akksi töltő is a kézi cuccban volt, szóval ráb@sztak a rohadédok. passenger security matrica ráragasztva alibiként. meglepő módon hazafelé a svédek nem törték le róla a másik lakatot, amit magammal vittem tartaléknak...

akikaztmondjákni 2010.03.18. 13:41:43

@Sün‼: Hát már nem.
De a szél FUJ itt a parton.
Már láttam többeket csónakkal.

Ted Striker 2010.03.18. 13:49:33

@Beela: mint látod azért olyan nagy választék nincs, egy-két ilyen ügy miatt nem fogják a GHA-t lecserélni (persze ha sorozatosan előfordul akkor már meggondolják)

Amit én tudok, hogy némely patinásabb légitársaság helyi képviselője a járat érkezésekor-indulásakor kimegy a járathoz és figyeli a rakodást de még ez sem 100%-os garancia a dézsmálás ellen...

Blackrock (törölt) 2010.03.18. 13:52:05

Hasonlóan jártam én is 2 évvel ezelőtt. Nekem a fényképezőgépem, és pár doboz cigim lopták ki a poggyászomból. Kb. egy hónap múlva érkezett a válasz a reptéri yardról, hogy le vagyok szarva...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 13:52:40

@akikaztmondjákni:
Pecázgatsz?
Sikerült már kifogni a nagy halat?

Egyéves Önkéntes 2010.03.18. 13:57:45

el kéne kapni valamelyik mocskos tolvajt és áthelyezni a posta logisztika központjába. ott majd tanulna tisztességet.

hilus 2010.03.18. 13:58:28

@Cuncimokus:

Egyebkent a Budapest Airport is "javasolta" nekem a valaszleveleben, hogy ha biztonsagban akarom tudni a borondomet, legkozelebb foliaztassam be -sokezer forintert. Hat nagyon felhaborodtam ezen a hozzaallason. Tan a foliazobizniszt elosegitendo lopkodjak meg a csomagjainkat a tisztelt munkatarsak???

Tenyleg, repteri rakodomunkas nem olvassa esetleg ezt a blogot? Tipp? Jo tanacs? :)

Jimbo75 2010.03.18. 13:59:13

Cipp behúz, lelakatol, körbefóliáztat, ennyit sztem mindenki megtehet a saját értékei érdekében.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 13:59:31

Időjárás és Vizállást jelentést hallották, most 2-5-ig kivánságműsor: kivánható postok : T csoport, mosógépszerelő, parkolás, tesco árak stb :)))

BKV - Önnek megyünk 2010.03.18. 14:02:22

a postolonak:

sajnos a magyar repterem az anyagmozgato menedzserek pofátlanul keveset keresnek. Ha nem zarod be a borondod akkor azt jelzed ezzel a menedzsernek hogy szeretnel a keves fizetesehez hozzajarulni nemi "jattal". Ez olyan amikor a pincernek azt mondod a fizetes utan "kösszönöm" - megnyomva a szot. Kesobb az etteremnek se irnal hogy hat teged megloptak mert nem pontosan adott vissza a pincer.

egyebkent ennek a jelbeszednek 3 fokozata van:

1. nincs lezarva a borond := gyere haver itt a jatt!

2. apro lakat van a zippzaron := légyszi neeee máááá

3. folia a borondon := letorom a kezed és a seggedbe dugom ha hozzanyulsz te retek

udv:
egy menedzser

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:02:41

nem titok hogy BUD-on nyitogatjak es kifosztjak a borondoket. Semmi ujat nem mondott a posztolo ezzel....

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 14:10:31

@Jimbo75: köszönöm, kifizeted a bőröndöm fóliázását? Évi olyan 10-12 alkalommal?

egyébként mivel a kézipoggyászban lassan már egy rendkívüli veszélyforrást képező rejtvényújságot sem lehet felcsempésztni a fedélzetre, arra kényszerülünk, hogy egyre többet használjuk a feladott poggyász szolgáltatást.

Geos62 2010.03.18. 14:17:26

Taskaba benyulas ellen sztem nincs vedekezes a te szinteden, azt csak a munkaadok szintjen tudnak kezelni, ha akarnak. De persze nem akarjak, mert sokkal olcsobb egy-ket panaszt kezelni, mint mindenhova kamerat szerelni, figyelni az embereket, stb. Marad a kezipoggyasz: en pl mar evek ota csak kezipogyasszal utazom, beleertve a nyaralast is, akar tobb hetre.

Labancz 2010.03.18. 14:31:45

Nem kell mindig a hímpávát játszani és kölnit vinni mindenhová, a tusfürdő, vagy szappan is megteszi, sőt még tisztít is. Ha minden kötél szakad, ezeket be lehet szerezni a helyi Aldiban. Őstermelőt nem ajánlok.

elwood 2010.03.18. 14:32:10

@Iridium: "Nem jobb vagy rosszabb otthon se a helyzet, mint ott ahol pl. élek, pedig az a nagyfene nyugatajrópa."

hát nem vagy nagyon trendi ezzel a borongással itt. azt illik mondani, hogy a mi kis hazánk a legrosszabb.

és melyik ország az amiről szó van, ha nem titok ? (biztos nem svédország)

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:37:41

@Geos62: jo minosegi (es draga) borondot nem tudnak gyorsan es hangtalanul felnyitni. Erdemes Samsung vagy Rimowa markajut venni, az orokos es biztonsagos is.

elwood 2010.03.18. 14:39:47

@zotya-DUB: miért jobb, ha lassan és zajongva nyitják fel ?

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.18. 14:51:04

@Secnir: :-D S ha átvilágítják? Azt hiszik, terrorista vagy! :)

Jimbo75 2010.03.18. 14:54:10

@Rékuc:

Miért fizetném ki? Nem ismerlek:-)

törppapa 2010.03.18. 14:59:23

@Iridium
Az "el lehet menni" szövegedhez:
Talán nem a Fletótól kellene plagizálnod, ő mostanában nem annyira népszerű...
Amúgy meg szerintem éppen azoknak kellene elmenni (melegebb tájakra) akik lopnak...

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2010.03.18. 14:59:56

@elwood: nincs idejuk orakat szoszmotolni vele, es a kamerakat sem tudjak hosszu idore buheralni. Csak a konnyu predara mennek, amin nincs zar vagy vaszon az anyaga. Legjobb vetel az aminek 3 szamzara van (es megfelelo tanusitvannyal rendelkezik) es az anyaga aluminium, karbon vagy egyeb nem felhasithato anyag.

nyuszichat 2010.03.18. 15:04:05

Sajnos nagyon sok ilyen sztori van......:(:(:(

sexhell.hu
anotherlife2time.qwqw.hu

FlyInMyEye 2010.03.18. 15:14:12

@nyuszichat: Cseteljen veled a nyúlinfluenza a túlvilágon...:)

Geos62 2010.03.18. 15:14:23

@zotya-DUB: Igen, a RIMOWA-val egyetertek, az alighanem tenyleg biztonsagos. Nezegettem is egy darabig, csak nem vitt ra a lelek, hogy egy komplett pancelszekrenyt vonszoljak magam utan, ugyhogy maradt a kezipoggyasz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.18. 15:15:14

Nyomatékosan követelem, hogy tilcsák ki a sz@kszhelles spamhuszárokat!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 15:19:03

@Jimbo75: mert akkor a sajátoddal vernéd a csalánt :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.18. 15:22:26

@esef: Nem a posta, hanem a postás. Valamelyik postás....

a szerző 2010.03.18. 15:24:58

a posztolo egyszeruen pancser azert nem valaszoltak, a sok okos meg inkabb hallgasson a fantasztikus "jo cimre lett kuldve" tanacsaval. Ha jo cimre kuldi mar reg le lenne tudva a dolog. Amire kuldte, arrol elhiheti, hogy automatikusan toroltek :P a ryanair budapesti handling cége a Celebi igy talan nekik kene irni, nem a malevnak es nem a budapestairportnak.
De azert gratula :D

daito 2010.03.18. 15:25:23

Európa, annak is a keleti fele. :-)

Ugye azon senki sem gondolkozott el, hogy vajon a csomagpakolók a társadalom legmagasabb képzettségű, legjobban képzett, legjobban kereső tagjai-e? Nálunk sem, Párizsban sem, Berlinben sem. Az utcaseprőre rábízod a lakáskulcsod? Az autóhifi kezelését?

Nemcsak a lopás miatt kell fóliázni a bőröndöt, csomagot. Hanem azért, mert nem finom kezek teszik fel a selyemből készült szalagra, hanem hajítják, dobálják, rugdossák. Hóban, esőben, jégben, porban. Tökmindegy, hogy Samsung, Samsonite, vagy piacos kínai; egyiken sem mutat jól, amikor fél világ mocskán átmegy.

Előbbi dolgokért nem teszünk bele folyadékos üveget, törékeny dolgot. Mert dobálják. Leesik. Forog. Kinyílik, préselődik.

Persze, csúnya dolog, hogy belenyúlnak, de poggyászban nem helyezünk el értéket. Ha mindenáron Don Juant akarunk játszani idegenben, akkor 20-25 ml-s legkisebb parfümöt bele; de valami sima dezodortól sem fognak parasztnak gondolni, még Dublinban sem. Szerintem.

Ékszert, telefont, kamerát, laptopot betenni meg színtiszta hülyeség, magyarázatot sem tudnék adni rá.

Maximum könyvet, ruhát a poggyászba. Olyat, amit kint is meg tudsz venni 2-3 ezer forintnak megfelelő helyi összegből.

Ugyanis több dolog miatt lopnak.
Mert megtehetik. Persze, szüntessük ezt meg, de kvázi lehetetlen.
Mert van mit. Ugyanis a kedves utasok úgy szeretnek utazni, hogy visznek magukkal mindenféle vackot, mert jó, kényelmes, trendi. :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.18. 15:26:52

"But hungarians steal!! Everyone knows... hungarians steal!!"

És ezt pont egy olasz mondja

italy=maffia

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.18. 15:27:40

Az volt már, hogy repülőgépjegyet csak őstermelőtől?

Mad Mind 2010.03.18. 15:37:46

Én nem repülök gyakran, de azt tudom, hogy a fóliázás biztosításnak is megfelel. Ha lefóliáztatod velük és így is eltűnik valami azt biztos megtérítik. Mondjuk nekem csak Párizsban vesztették el a bőröndöm. :D

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.18. 15:41:43

És Kennyt is megölték. Szemetek!

Bánki Péter bezzeg erélyesebben lépett volna fel.

BKV - Önnek megyünk 2010.03.18. 15:42:52

irigyek vagytok az nektek a bajotok

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.18. 15:45:19

Az volt már ma,hogy ezért tart itt az orzság :))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 15:46:01

@daito: felfoghatatlan, hogy valaki képes még racionalizálni is a lopást. Hánymom kell, komolyan, hogy nem elég, hogy meglopják, de valami utolsó tahó gyökér teljesen jogosnak érzi ezt, sőt még az utas hibája, hogy miért merészel magával vinni bármit egy szakadt zoknin kívül...

FlyInMyEye 2010.03.18. 15:58:33

@daito:"...jó, kényelmes, trendi" !??Igazán ??? Valóban !!!???? :O

astor12 2010.03.18. 15:58:38

@Beela: hogy megértsed:
az u.n."márkás" légitársaságok,mint BA,Lufi,Air France,Sviss air, stb a 2b terminálon szolgálják ki. Ott a handlingot végzőket többen figyelik, mint aki végzi azt. Szemben az u.n. fapadosokat az 1.es terminálon kezelik, és a kutya sem ellenőrzi az "ellenőrzőket" mert az biz' sok pénzbe kerül! Vágod?

Thai Thai 2010.03.18. 16:02:18

@malvinka:1 utas 100ml kiszerelésben összesen 500ml-t vihet fel müanyag tasakban elkülönítve. a kézipogyászában. amikor reggel mész dolgozni nézd meg a rajzokat a táblán az indulási oldalon:)) Ezért az élelmes multik mindent elkezdtek 100ml kiszerelésben gyártani.

neurotikk! (törölt) 2010.03.18. 16:06:30

@astor12:
vegre!, koszi.
Most mar hogy vegre el is mondja valaki, amit erteni kell, igy mar lehet erteni, amig csak mellebeszeles es nem a temara valaszolas, addig nehezen. : )
Koszi.
Ezek szerint a neves legitarsasagoknal jobban biztositott a csomagok biztonsaga. Halleluja.
Aztan utana is lehet nezni valahol, hogy mely legitarsasagok biztositanak ellenort a csomagkezeleshez az altalad emlitetteken felul?

malvinka 2010.03.18. 16:16:12

@Thai Thai: Igen, tudom, csak rosszul fogalmaztam meg, de ez volt a lényege :) Szépen adnak hozzá kis tasakot, bele lehet tenni a minitusfürdőt, minisampont, sőt akár a mini parfümöt is :)) Nagy kiszerelést a feladott csomagban, vagy a duty free-ben megvéve, ha valaki tokaji bort akar ajándékba vinni, mondjuk (nem, nem ott dolgozom, ez nem reklám :D). Bár a mostani szabályozás szerint csak és szigorúan 1 db kézipoggyász vihető fel a gépre díjmentesen, ebbe a duty-ban vásárolt csomag is beletartozik. (Legalábbis a fapadosoknál) Úgy kell készülni a kézipogyóval.

hilus 2010.03.18. 16:26:50

@astor12:

mar bocs, de ez hulyeseg, a velem es ismeroseimmel megesett incidensek mind Ferihegy 2-n, az "elit" terminalon tortentek. Engem az 1-en meg peldaul nem loptak meg, de mast igen, ugyhogy egykutya.

elwood 2010.03.18. 16:29:05

azért 244-nél már meg lehet kérdezni, miért használ egy férfi kölnit ?

astor12 2010.03.18. 16:30:16

@Beela: Ferihegy 2. Biztos hogy 99%-ban vannak a járatoknál rendészek......
Ferihegy 1. biztos, hogy egyáltalán nincsenek...de ettől még elő fordulhatnak biz, dolgok, az ellenőrzött járatoknál is!

astor12 2010.03.18. 16:34:07

@elwood: Meg, csak magadat minősíted vele!

elwood 2010.03.18. 16:35:59

@astor12: francba ... akkor így jártam

astor12 2010.03.18. 16:40:04

@elwood: Azért ne vedd annyira a szívedre,
az jobb lett volna, ha azt írom h. mit fújjon magára, gázolajat?

OneLove 2010.03.18. 16:42:23

A 2-es terminálról indulók tényleg jobban védettek. Tesóm bőröndjéből a 6 havi kontaktlencséjét + Escada parfümjét nyúlták le :(, mondjuk ő 1-esről ment, Celebi groun handlinggel.

A fóliázás tényleg jó ötlet, de Közel-Keletre repülve vigyázzatok, mert ott egy fóliázott bőrönd legalább fél órás átvizsgálást von maga után általában.

Stupidella 2010.03.18. 16:42:26

vannak ezek a fóliázógépek a reptereken, amikkel jópárszor körbetekerik a bőröndöt, szerintem megéri azt a plusz 2000 Ft-ot, hogy ne nyúlkáljanak a cuccomban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 16:46:50

@Stupidella: jó, akkor a Postán is állítsunk fel egy ilyen fóliázógépet, a csomag méretétől függően 500-3000 forintos áron fóliázná be a küldeményeket lopás ellen. Valamint az IKEA értékmegőrző szekrényeit is körbe lehetne fóliázni, 10.000 forintos darabáron. Soroljam még?
Szerinted tényleg életszerű, hogy fizetni kell azért, hogy ne lopjanak meg? A maffiának is adsz védelmi pénzt, hogy ne késeljenek meg az utcán?

Nem a tolvajokat kellene megfékezni inkább?

Stupidella 2010.03.18. 16:49:08

@Rékuc: a postai csomagot én magamtól körbetekerem mindenféle ragszalaggal, ahhoz nem kell fóliázógép.

Mint ahogy már más is írta, nem csak a lopás ellen jó ez, hanem védi a csomagot/bőröndöt is, amit dobálnak, pakolnak, vonszolnak, még a posta esetében is.

És igen, életszerű. Hahó, ébresztő!

Stupidella 2010.03.18. 16:50:16

@Rékuc: ja, az IKEÁba pedig nem viszek értéket megőrizni, pedig elég gyakran járok oda.

FlyInMyEye 2010.03.18. 16:51:44

@Rékuc: Egyetértek, szomorú, hogy az a természetes, hogy az emberek lopnak és neked kell elővigyázatosnak lenned ha nem akarod, hogy te is áldozatul ess. :(

nabeul 2010.03.18. 17:27:44

@Iridium: te aztán nagyon értesz hozzá, hogy ki kivel köt szerződést. Az utas a légitársasággal van szerződéses viszonyba. ennyi

nabeul 2010.03.18. 17:38:46

@mindenkibekaphassa:): abszolút nem jó helyre címezte, megnyugtatlak.

Iridium 2010.03.18. 17:39:00

@nabeul: ezt mondtam én is, haha. Ennyi.

Iridium 2010.03.18. 17:41:10

@nabeul: még meg is kerestem, mert oktalanul csuklik most anyám. Ezt mondtam feljebb:
"Sima ügy, hogy a röptetőkkel állsz jogviszonyban, nem az XY légitársasággal."
Szóval a tiéd.

nabeul 2010.03.18. 17:41:12

@mindenkibekaphassa:): kár, hogy fontos infók hiányoznak az írásodból, ami bizonyítja, hogy fogalmad sincs az egészről.

nabeul 2010.03.18. 17:42:52

@Iridium: Bocsi, rossz volt a címzés. Bocs. Nem tudom, hogy miért csuklik anyád?
Szóval a tiéd.

Iridium 2010.03.18. 17:45:39

@nabeul: megbocsátok, tied sem fog többet csuklani, megígérem :)

nabeul 2010.03.18. 17:53:37

@Iridium: ok. spongyát rá. Még egyszer bocs.

nabeul 2010.03.18. 18:00:48

@astor12:
"az u.n."márkás" légitársaságok,mint BA,Lufi,Air France,Sviss air, stb a 2b terminálon szolgálják ki."
A BA-n kívül a felsoroltakon kívül mindegyiket 2A-n szolgálják ki...
Az 1-es, a 2A és a 2B terminálon egyformán lopnak. Leginkább a repülő belsejében pakolók, mert ott nincs kamera. A gép mellett videózzák a rakodást, a gépben meg már nem...

nabeul 2010.03.18. 18:16:15

@Iridium: ja és a tied se csukoljon. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.18. 18:26:29

@Rékuc:
hat mikor kuldtem haza csomagot es a postan a no latta, hogy magyarorszagra megy
azt mondta, befoliazza nekem, biztos ami zicher
ingyen
tenyleg megtortent

igazságos 2010.03.18. 18:50:54

Májusban utazok Londonba, köszi a jó tanácsot. Lakat / fóliázás.

Vladimir Harkonnen 2010.03.18. 18:51:04

Nem olvastam a kommenteket, ezért lehet, hogy írták már:

A reptéri csomagpakolók igen jól éltek, talán még mostanában is. Vajon miből?
Nem véletlen, hogy csak kihalásos alapon, HR-est megkenve, +2 ajánlóval lehetett bekerülni hozzájuk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.18. 19:16:02

ja
hozzateszem nem magyar sajatossag
lopnak a romanok szlovakok ukranok bulgarok stb.
az merikaiak is lopnak, de nem a postan es nem a repteren

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.18. 19:46:41

@EÖ: Ez a rendőrségi tudósítás kurvajó! :)
Grat.

daito 2010.03.18. 20:15:44

@Rékuc:
Bízom benne, hogy nem személyeskedni akartál, és nem azért használtad hozzászólásommal kapcsolatban a "tahó gyökér" kifejezést; mert ennyivel különb vagy.

1. a racionalizál szó jelentése az, hogy "ésszerűsít", főleg gazdasági, technikai értelemben. Ergo a lopást a tolvaj maga tudná racionalizálni, mint munkafolyamatot. (Kevesebb tolvaj segítségével, gyorsabb lopási folyamat kialakításával, korszerűbb eszközökkel, stb.) Ha gondolod, bemásolom valamelyik angol nyelvű gazdasági könyvből, ha Te OTT csak így értenéd meg.

2. Mindig a szád jár. Tessék odamenni az egyes terminálhoz, és rendet csinálni. OK? Nem messziről nyavalyogni mindenen. Gondolom megvan a megfelelő tudásod, végzettséged, képzettséged és eszed, hogy rakodómunkás, ott dolgozó biztonsági őr legyél. Nem kell sokat googlizni; keress rá a Celebi, Menzies cégekre, és próbálkozz. :)

3. Mivel fárasztó dolog a hozzászólások elolvasása, és értelmezése, leírom összegezve: 0 hozzászóló írta azt, hogy jogos volna az utasok meglopása, vagy azt, hogy az utas hibája.
Csak Európának ezen a részén a "józan" ember nem hagy értéket a kocsiban; a feladott poggyászban, gyakorlatilag sehol; és mindent zár, leragaszt.

S ez független attól, hogy állami vagy magáncég "szolgáltatását" veszed igénybe.

Egyszerűen ilyen országban, világban élünk.

Már aki.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:06:22

@Rékuc: hm, engem, mikor Ferihegyen meg akarták vizsgálni a bőröndömet, mert bejelzett (újságok voltk ott,meg némi gulyáskrém, azóta se értem, hogy hogyan), kihívtak, mielőtt kinyitották volna....és a jelenlétemben nyzitották ki, ha le lett volna zárva, nálam lett volna a kulcsa.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:10:38

@zevilaga: és arról még nem hallottál, h. a szabályzat kifejezetten azt írja,h. készpénzt, értéket ne rakj a feladott csomagba,hanem tartsd magadnál a kézitáskában??? onnan nem tudják kivenni, az nálad van végig.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:15:53

@Arie135i: eh,tudod, ilyesmi nem történhet, kizárólag Magyarországon lopnak...hogyne. képzeli a naiv ember...

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:20:59

@Iridium: a tesóm személyi igazolványának másfél évébe telt, mire visszakerült hozzá a brit belügyminisztérimból, az ott dolgozó,és a brit királyi posta összefogásának köszönhetően...(mármint, kevert összevissza mindenki, totál véletlen, h. végülis meglett...)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.18. 21:30:23

@daito: maga a hozzáállás nagyon gyökér, hogy az áldozatra hárul a lopás felelőssége, így soha nem fog megváltozni semmi a lopások terén, reptéren, postán, uszodában, sehol. Nem az a megoldás, hogy az áldozatot hülyézzük le.
A racionalizálás jelentésének pedig nézz utána a pszichológia terén is és érteni fogod :)

@morrisal_: köszi :)

@Animacs: nem mindenhol van lehetőség erre, nagyobb reptereken esélyed nincs jelen lenni, ezért követelik meg a nyitható bőröndöt, de arrafelé nem is szoktak lopni a poggyászból.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:35:14

@Iridium: te hol vagy pontosan?
mert amúgy, a többieknek mondom,h. igen, külföldön is vannak lopások, stb.nekem speciel a biciklimet lopták el a ház elől (le volt kötve, de hülye voltam, kintfelejtettem éjszakára. de felejtettm már máskor is, nem lett baja. és ha valaki azzal jönne,h. persze, mert bevándorlók,a francokat, itt északon nincsenek is, úgy kell őket vadásznak,s imán a hófehér angolok csinálják a műsort.) több kollégámat rabolták már ki élete során. és az újsgáok is tele vannak mindenféle bűnözésről szóló hírrel. úgyhogy nem kell azt hinni,h.a bezzeg nyugaton minden tökéletes.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:46:46

@Rékuc: ez speciel Ferihegy egyen történt.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:49:40

ja,és se lezárva nem volt, se fóliázsva, se semmi.

A Tyne folyó déli partja 2010.03.18. 21:51:51

@Rékuc: de magyar. és mondom,nem vol lezárva,mégse loptak el belőle semmit.

2010.03.19. 02:52:46

Az európai járatok belsejében nincsen kamera, ezért tudják ellopni a cuccokat : ezért járnak a rakodómunkások nagy zsebes, bő ruhákban, hogy el tudják rakni a cuccokat.
Jótanács : át kell tekertetni fóliával a csomagot, vagy minimum rárakni lakatot, mert sok idejük nincsen a lakatokkal vesződni. A dublini járatok különösen veszélyeztetettek, sajnos.
Egy biztonsági őr felügyeli a rakodókat, aki vagy haver, vagy be van fenyítve hogy másfele nézzen, különben megbánja. Így megy ez. Utasbiztosítás, fólia, lakat. Sajnos ilyen világban élünk!

Megdobbent 2010.03.19. 05:39:51

@hagyma: nekem hongkongbol szoktak betegre foliazva feladni a cuccot, nyilvan nem ok nelkul. Itt meg a magyar DHL is lopkod, a a kinti kollegaik sajat DHL security checked szalagjat az itteni DHL-esek siman felvagjak, merthat ugye a kulfoldi kollega esetleg valami kis osszetevot nem kastazott el eleg korultekintoen.

Csuda egy orszag ez, ha te is azt hitted 1993-94 korul, hogy akkor a legdurvabb (ahogy en is), hat most mar elarulhatom, hogy az csak egy konnyu matine volt :)

Egyéves Önkéntes 2010.03.19. 07:36:12

2011-től a terrorveszély miatt az összes utas csak befóliázva ülhet fel a gépre.

Shinjuku 2010.03.19. 07:57:13

Ha atvilagitas soran valami olyat latnak benne amiben nem biztosak hogy pontosan micsoda, akkor a biztonsagi szolgalat is felnyithatja a borondodet. Olyankor szoktak letorni a zarat ha be van zarva. Ilyenkor jobb helyeken beleteszek egy papirt hogy atvizsgalas celjabol felnyitottak. Ha foliaztattad, levagjak a foliat rola... Nekem most 3 het alatt ketszer nyitottak ki... az is igaz hogy amerikai belso jaratokrol beszelek. De meg sohasem loptak el semmit sem belole, pedig nagyon sokat repulok.

Iridium 2010.03.19. 13:06:04

@Megdobbent: amikor még dolgoztam, én is napi szinten találkoztam dhl-es csávókkal, akik bambi szemekkel néztek rám, közben nyújtva a szanaszét barmolt kartondobozt. Kérdeztem, hogy ez meg miafasz? Ilyenkor általában lesütik szemüket, és azt mondják: nem tudom, így kaptam, aláírnád itt és itt? Mondom, baszdmeg nem írom alá, ki van nyitva a doboz. Ő nem tudja, nem látott semmit, sietne, írjam alá. Mondom, jó, csak megnézem megvan-e minden (többnyire számítógépes játékokról volt szó, meg kisebb elektronikai kütyükről, psp, ds ilyenek).
Háát, ő arra nem ér rá, írjam alá, és már menne is. Ezalatt villámgyorsan megnéztem a papírokat (3-ból 1-szer valami hiányzott), aztán visszabasztam a kocsijába a dobozt, hogy csak úgy koppant. Csóka ilyenkor persze zavarban volt, mert ha nem szignózok, akkor kevesebb pénzt kap (bónuszrendszerben vannak). Meg persze felhívtam kedves főnökét is, hogy beszélgessen már el vele.

Volt olyan is -bár ez cégen belüli szállítókkal-, hogy beesett 2 fazon, kézzel körmölt papírokkal, hogy kéne nekik egy samsung tévé. Mondom, jó, rendben, de adjanak már valami igazolványt. Néztek, mint boci a nagykapura, hogy az minek nekem. Mondtam, hogy semmi érdekes, csak néha jólesik röhögni a fényképeken (gyanúm okát nem kötöttem az orrukra). Ekkor már nagyon idegesek voltak, ordítottak, miegymás. Én meg fogtam, azt rájuk csuktam ajtót. Zörögnek, hogy naaa, lécci, lécci. Meglepő volt, hogy hirtelen előkerültek az igazi papírok is, aminek az utolsó lapjára a központi nyomtató elfelejtett valamit kinyomtatni. Ezt tépték le, és írták rá kézzel az (egyébként valós, az eredetiről másolt) adatokat, hogy aztán kicsalják a tévét.
Így már odaadtam nekik a tévét, nem tudom mit csináltak utána vele, leszartam. Sokáig úgysem élvezhették, mert az egyiket 25, másikat 8 évnyi meló után kirúgták, mint macskát nyávogni, wehehehe, balfasz idióták.

Jimbo75 2010.03.19. 13:46:51

@Rékuc:
Akinek ennyit nem ér meg a biztonság, azt csak sajnálni tudom...

don't 2010.03.19. 15:11:57

feltételezve hogy ez igaz.....
én inkább tennék 1 20ft-os emlékkönyv lakatot a táskámra mint küldözgessem az emileket. napersze ha nagyon unatkoznék,...
szóval ilyen 20ft-os lakattal teszem London-Budapest utat 2-3 havonta 4éve, és soha semmi prob.
/1x még aRyan..is mentem a Balatonhoz az külön mese jó hogy +szűnt/
...a wc használatért kell már fizetni náluk?....

Iridium 2010.03.19. 16:09:46

@don't: "a wc használatért kell már fizetni náluk?"
Még nem, de a kabinnyomást csak akkor egyenlítik ki, ha kivétel nélkül minden utas befizeti a díját.

spring 2010.03.20. 00:58:23

Nekem is szétszedték a csomagomat Ferihegy 1-en idén karácsonykor, tele volt ajándékokkal. Valami oknál fogva nem loptak el semmit, de a bőrönd tropára ment (zippzár felszakítva, nem javítható). Azonnal jelentettem a az EasyJet pultnál (mivel nem vagyok sikeres, és azzal utaztam). A hölgy megkérdezte, hogy hiányzik-e valami, mert akkor rendőrt hív. Mivel nem hiányzott, így csak egy nyomtatványt kellett kitölteni és nyolc napon belül jelenteni az esetet egy e-mail címen, ahol a kárpótlásról döntöttek.
De miért van az, hogy ilyet még mindig meg lehet csinálni Ferihegyen???
Már egy ideje nem élek itthon, és máshol minden piszlicsáré ügyért letartóztatják az embert, hogy tudja, meddig van az addig. Ha részegen az utcán vizelsz, 30.000 Ft bünti, ha még ordibálsz is, akkor mehetsz a sittre. Az aztán megy az erkölcsidbe, és akkor majd megnézheted, hogy hol fogsz munkát kapni. Szóval nem éri meg tisztességtelennek lenni. Ezt kéne itthon is bevezetni.

Szondi két apró tesztje 2010.03.21. 00:01:04

A lakatot emlegetőknek mesélném, hogy nekem volt lakat a táskámon, legalábbis még amikor feladtam Newcastle-ben Budapestre.

KolomparVinetu 2010.03.23. 15:01:28

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: A barbon meg a derby amit te használsz, esetleg.
Egy Quazar, Sculpture vagy egy Chevignon nem épp 2 az egyben akció öccázér' a tacskóba'. (Csak hogy legalább hallj pár tisztességes kölniről... ;))

coopter 2010.11.01. 19:20:15

A csomagok megdézsmálására megoldás lehet egy új dolog amit egy magyar cég fejlesztett ki.
SASSEC Biztonsági Csomag Utazóknak a neve. keressetek rá, mert tényleg működik és lényegesen olcsóbb és mobilabb mint a gépi fóliázás. Olyan helyen is használhatod ahol nincs gépi fóliázás. Nekem maximálisan bevált.

Jahno 2014.07.29. 13:44:39

Igaz régi cikk, de jó ez a reklám, kérdés miért én fizessek plsuzban ezer forintot a bőrömdömre azért, mert másfelé lopnak? Jahh, aki meg a lakatot ajánlotta annak mondom, hogy sokkal feltűnőbb a dolog, messziről virít, hogy féltik, mert érték van benne, így kinyitják. Ráadásul ki sem derül, sima bőröndöt ki lehet nyitni és visszazárni, így a lakat sem sérül, még később vesszük észre, ha nyúltak belőle. Szopó az egész.
süti beállítások módosítása