T. lekéste a tárgyfelvételt a Zsigmond Király Főiskolán, ami Tiborcot lepipáló panaszáradatot váltott ki belőle. T. hiányolja, hogy nem kapott értesítést, és az iskoláját egyáltalán nem tartja hallgatóbarátnak. T. méltányosnak tartaná, ha a tárgyfelvételről lekésőknek lenne egy pótnapjuk, de ilyen nincsen. Olvasónk annyira felháborodott, hogy azt mondja, már túl van a jó nőkön. Ezt döbbenettel hallgattuk. Sztori alant:
Nem kellett sokat gondolkodnom,hogy írjak-e pár keresett és keresetlen szót szeretett főiskolámról ,de megadtam az esélyét annak,hogy ügyemben pozitív változás következzen be. Mivel ez nyílvánvalóan nem teljesült, elérkezettnek láttam az időt arra,hogy megosszam veletek a történetet.
A Zsigmond Király Főiskola (Zsékáef, de inkább csak Trékáef...)levelező tagozatos hallgatója vagyok, kommunikáció-médiatudomány szakon. Másodévesként (és túl a tinédzserkoron) túl vagyok már a "hú de jó nők járnak ide" és a " menjünk el a sulibulikra" kezdetű gondolatokon, így igyekszem úgy értékelni a főiskola rendszerét, ahogyan az tanulmányaim és jüvőm szempontjából elsődleges.
Az első év zökkenőmentesen zajlott, tapasztaltam pozitiv dolgokat, bár igaz,hogy fontos elintézni valóm nem volt még az intézmény bürokratikus rendszerében. Az idei év második féléve előtt azonban megmutattta hallgatóbarát oldalát is szeretett iskolám. Az első féléves vizsgákat követően igyekeztem a munkámra összpontosítani, mivel a vizsgarendszernek hála több pénteki napon is szabadnapot kellett kivennem, amit később igyekeztem élmunkáshoz hasonlóan utólag ledolgozni. A munkám egyébként igencsak mobil, és Pécs-Budapest között számos alkalommal kell azt a 200km-t magam mögött hagyni. Erről természetesen nem tehet a főiskola. Viszont arról igen, hogy a második féléves tárgyfelvételről egy árva levél nem sok, annyi sem érkezett a postaládámba. Hogy miképpen lehet ez? én magam sem értem. Vegyük sorra az eseményeket, amelyek ezalatt az egy hónap alatt felszínre kerültek, míg az utólagos tárgyfelvételi kérelmemet elbírálták.
Az iskola számítógépes rendszere, amely az Egységesített Tanulmányi Rendszer elnevezéséből adódóan, teljesen ötletesen és logikusan, ETR-néven fut, kizárólag akkor enged be a privát adatokhoz, ha az utolsó forint is fizetve van a hátralékokat és vizsgadíjakat illetően. mivel az ember egy főiskolán azért tanul, hogy végigmenjen, eleve már nem értem, hogy miért nem lehet azt a tandíjjal együtt rendezni, és majd akkor, ha az nem történt meg,letiltani a rendszerből. De ez egy régóta így működő dolog. Nézzük tovább. Nem kaptam értesítést emailen keresztül, hogy a tárgyfelvétel időtartama ettől a naptól eddig a napig tart. Mivel levelező tagozaton űzöm az ipart, nyílvánvaló, hogy minden napon csak azt keresem, hogy vajon drága, hallgatóbarát főiskolám mikor nem küld nekem levelet azokról a dolgokról, amikről általuk tudnom kéne. Aztán pedig ott van az a tény, hogy általában, hallgatóbarátabb főiskolákon van opció arra az esetre, ha néhányan lemaradnának ezekről a fontos eseményekről. Kitűznek egy napot, amikor minden ilyen jellegű pótlást el lehet végezni, és ismételten megnyitják a rendszer kapuit a renitenseknek, mint amilyen ebben az esetben én is vagyok. De ezek más, hallgatóbarátabb rendszer elvén működnek.
Telefon telefont követett, és természetesen tiszteletemet tettem az iskola tanulmányi osztályán épp úgy,mint a rektori hivatalban. Megtudtam, hogy nagyon sok megkeresés volt ezzel kapcsolatban, tehát vannak sorstársaim is, akik hasonló cipőben járnak. Kérvényt kellett írni, megírtam, elutasították. Fellebbezést kértek, küldtem, elutasították. Időpontot kértem a rektorhelyettes úrhoz, amit szintén elutasítottak, mondván : "rektor úrtól nem várhatjuk el,hogy 2 hetes külföldi látogatása után leterheljük"... bár az idegzsábától,amit akkor kaptam, már nem emlékszem pontosan,hogy akkor ment el, vagy utazott haza, de az biztos, hogy a palástjában folytottam volna meg ott helyben, ha nem telefonon keresztül keresem fel.
Állítólag az iskola mindenkit elutasított aki kérelemmel fordult hozzájuk, pedig fontos és nyomós érvek is szóltak bizonyos hallgatók mellett. De arra való hivatkozásul, hogy sokan visszaéltek a hallgatóbarát rendszerrel és nem teljesítették a határidőket, húztak egy markáns vonalat és azt mondták: ne tovább. Jut eszembe, még azt is elárulták, hogy ilyen esetekben az elsősök és harmadévesek általában pozitiv elbírálást kapnak. Nyílván előbbiek azért,mert még nincsenek tisztában a dolgokkal, utóbbiak pedig azért, mert az ő diplomájukra már ne vetüljön árnyék az iskola végének közeledtével... és itt hívnám fel akkor a jogvédők figyelmét erre a diszkriminativ hozzáállásra, amely szerint egy másodéves nem élvezi ugyanazokat a jogokat, mint előbb nevezett társaik...
Egy kedves ismerősöm, akit szintén hasonló esetek miatt tettek partvonalon túlra ugyanezen a főiskolán találkozhatott a "góréval " személyesen, megadatott neki. Azt az információt kapta, hogy kezdjen el már most a szakdolgozatra készülni, és szeptembertől természetesen (külön díj ellenében vélhetően) minden tárgyat felvehet, amit a mostani félévben nem sikerült. Habár ahogy neki is, és nekem is aktív a félévem, merthogy egy korábban felvett szabadon választott tárgy miatt el lett küldte aktív hallgatóként a nevünk a minisztériumba (így ez az egész az iskola belső ügye és csak két egérkattintás lenne), mégis úgy tűnik szemptembertől 25 tárgyból kell vizsgát tenni, mellette pedig dolgozni és nyílván fizetni-fizetni-fizetni.
Érdekes, ahogyan a főiskola a hallgatóbarát mivoltját megmutatta, de valahogyan most nem tudok nevetni. Van egy majdnem passziv félévem, a tárgyat 25000Ft ellenében fel kell vennem, következő tanévtől pedig 2x178000 Ftot kicsengetve + a külön díjakat kiperkálva ismét elkezdhetem a tanulmányaimat. Pofonegyszerű. Azt már meg sem említem,hogy a kezdeti 160000Ftos tandíjat úgy emelte az iskola 1780000-re,hogy erről sem küldött se egy levelet, se egy sms-t...lehet,hogy már akkor gyanakodni kellett volna?! ZSKF - A HALLGATÓBARÁT FŐISKOLA. Hajrá.
T
Megdobbent 2010.03.24. 00:04:04
blasiusii 2010.03.24. 00:14:24
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.03.24. 00:16:16
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.24. 00:43:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 00:45:59
idom van
nade itt feladtam:
Zsigmond Király Főiskola (Zsékáef, de inkább csak Trékáef...)levelező tagozatos hallgatója vagyok, kommunikáció-médiatudomány szakon.
MUHHHHAHHA
levelezos ruhatar szak
nem hiszem el:):):)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 00:47:04
neha azert egyetertunk:)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 00:54:42
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 00:55:46
Bezmag 2010.03.24. 00:56:01
Javaslom, vedd fel mellé a tibeti egyszakot, a müvelődésszervezőt esetleg a gyermekbáb-pornószinész instruktorit, kitöltöd az évet és akkor talán könnyebben fogsz elhelyezkedni, hacsak apukád be nem rak valahova; dolgozni.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 00:57:13
Hogy relevánsan hozzászóljak a poszthoz is,
Drága posztoló!
Ahová most jársz, az egy FŐiskola. Ez azt jelenti, hogy sajnos nincs tanító néni, aki fogja a kicsi kezecskédet, és senki nem fog helyetted elintézni semmit. Ez nem a "Zsékáef" hibája, ez (szerintem) mindenhol így van. Neked kell észben tartanod a dátumokat, meg kell nézni a suli honlapján, ha adnak tájákoztató könyvecskét, akkor abban, TO, hallgatótársak stb. A Neptunra-ETR-re hagyatkozni baromság, onnan csak elenyésző info érkezik. Ha van levelezőlistátok, iratkozz fel rá, életmentő lehet - ha nincs, akkor hozzatok létre egyet.
Szóval én most nem értek egyet a posztolóval, bár átérzem a helyzetét.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 00:57:32
komolyan nem hiszem el
az egeszet
meg a hallgatobaratsagot
az otthoni oktatas egy fospunpa lett
hujegyerekek reklamalnak
en idoben ugy basztak volna ki...........
na haggyuk, nem idegesitem magam
eljen es viragozzek a levelezo media-komminukacio szak:):)
hihihihihi
nem terek magamhoz
Tajszon 2010.03.24. 00:58:15
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 00:59:31
kedves posztolo
ez legkevesbe a Te hibad
elsz ahol elsz
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 00:59:33
Bezmag 2010.03.24. 01:00:13
www.zskf.hu/?page_id=305
Kb akkor rúgta ki a pécsi egyetem a budapesti oktatótanhelyét, ha jól emlékszem.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 01:01:27
annyiért már normális helyre is járhatna akár
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 01:02:55
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 01:04:55
Vagy Svédországból, mert ott ez úgy van, hogy fűszoknyás lányok felveszik helyetted a tantárgyakat, utána pedig a kényeztetés módját te választhatod meg.
És azért az is FONTOSCH, hogy Bánki Péter ezt nem így intézte volna, nagyon nem így.
Bezmag 2010.03.24. 01:14:09
Az meg köztudott, hogy az ilyet a komoly üzleti szférában diplomaszerző szaknak hívjuk, ki is váltotta a diplomaszerzés lehetőségének a felhigulása a reakciót, hogy ma már MBA vagy normálisabb külföldi egyetem a követelmény, komoly pozícióba komolyabb helyen. Ja és magabiztos magyar nyelvtudás is :-D Mint ahogy az érettségi se ér szart se, ha mindenkinek van, akkor olyan mint az óvoda,
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:14:49
segitek
media-kommunikaciot nem lehet megtanulni
foleg nem levelezon
sokat olvasol,, lehetoseg szerint megtanulsz 1 de inkabb 2 nyelvet
s kozben kiderul van -e iraskezseged, esetleg beszedkezseged
tudod mit tanitanak ilyen izeken
ahhh tul hosszu lenne
tanithatatlan
foleg levelezon
ha tehetseg van, persze lehet fejleszteni
azt meg a gyakorlat hozza
az en idomben egyetemi diploma nelkul ujsag kozelebe se kerultel
de en nem ekezem, ertem a problemajat
csak felviditotta az estemet
a
"A Zsigmond Király Főiskola (Zsékáef, de inkább csak Trékáef...)levelező tagozatos hallgatója vagyok, kommunikáció-médiatudomány szakon."
iszom is egy sort engedelmeddel
a nagy ijedtsegre
konyvelomo 2010.03.24. 01:15:32
Bezmag 2010.03.24. 01:16:45
Bezmag 2010.03.24. 01:18:19
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:19:23
csak ezt a toredeket
Zsigmond Kiraly Foiskola
/aki mar a nevet is adta, hat ennel a Ho Shi Min jobb volt/
levelezo tagozatos hallgatoja
/ha levelezos akkor nem hallgat hanem olvas, mert leveleznek/
kommunikacio-mediatudomany szakon
/a media miota tudomany? az olyan mint a csillagaszat?/
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 01:20:49
Igaz, most épp másfélszer annyit fogok keresni, mint az előző helyemen, de én vagyok a hülye biztos, hihi.
Bezmag 2010.03.24. 01:20:57
Az pedig milyen feeling, egésznapos adrenalinsokk: aláírás után futni a folyosón az oktató mögött, és fényesre nyalni a seggét, hogy meglegyen a félév....
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 01:22:16
Az iskola meg egy ....
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:26:19
megismetlem
nem kell diploma z ujsagirashoz, mediaszerepleshez
nem kell
ha megy megy, ha nem nem
nem lehet tanitani
Bezmag 2010.03.24. 01:26:32
A XXI. században csak egyéni stratégiák vannak: már nincs az, hogy elkezdesz 52-ben melósként a Sernebál Vállalatnál és majd egyszer te leszel a Foximaxi szakosító után a főkönyvelő, aztán a saját halott. Ha megéred :-)
Bezmag 2010.03.24. 01:28:36
Az vajon véletlen, hogy a Bodoky most doktorál médiából, pedig van már egyetemi diplomája, egész másból?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:29:41
fizetsz
es nem tanulsz semmit
mert storyznak
nade eltertunk az igen fontos tematol
aminek a lenyege
meg akarnak penzt a postolotol
a felev ismetleshez
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:31:26
nem art ha van
ugy ertettem nem ilyen noname
persze hogy az ember kicsit jobban ott van egy ELTE utan
de ezek az ujsagiroiskolak meg mediafosikolak
ne farassz
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:32:29
ki az a Bodoky?
Bezmag 2010.03.24. 01:34:34
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.24. 01:38:35
elnezst
ezzel a pulitzer djjal meg ovatosan
ez kicsit mas itthon, otthon
amugy meg akit en nem ismerek google nelkul az nem szamit
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 02:02:05
Bezmag 2010.03.24. 02:06:33
SnowFighter 2010.03.24. 02:23:58
Megdobbent 2010.03.24. 03:01:02
Telleg, havashenrik nem oraado ott sutyiban? Az meg egy elo peldaja ezeknek az iskolaknak, de szabalyosan, ket labon jarva mutatja a szinvonalat, tananyagot, es azok valos hasznat :)
Anyád barátja 2010.03.24. 06:07:17
Kezedből a rektor kitépte-e?
Megdobbent 2010.03.24. 06:07:22
Naigen, ha a 160.000 egyszer csak 1.780.000-re kuszik, akkor tenyleg ott tanit havashenrik, pl. fojtani es folytatni kozotti kulonbseget, ha majd egyszer o is megtanulja.
Csoda szep emberek jarnak csoda szep helyekre, es ok a mi csoda jovokepunk.
Koffert pakolni harmincas ertelmisegiek!
tokomtelevan 2010.03.24. 06:25:49
A munkaadók, csak úgy kapkodnak azok után akik itt szerezték a diplomájukat!
Legalább annyira elismerik, mint a Gábor Dénest.
Nemes egyszerűséggel, csak lütyőképzőként tudnám minősíteni eme iskolákat.
Fizesd a tandíjat, s lesz diplomád.
Ezekre a helyekre azok jelentkeznek, akiknek egyébként büdös a munka, de a diploma megszerzéséhez idióták.
(tisztelet a csekély számú kivételnek)
nyuszy 2010.03.24. 06:31:43
tejfogubandi 2010.03.24. 06:57:34
zbzbzb 2010.03.24. 06:58:07
jó persze nem a kamu ágon, hanem a közgizda szakon.
szerintem jó gyakorlati tudást ad annak akit érdekel.
azért ne általánosíts, lehet, hogy én fogom egyszer kiszámolni a fizetésedet az ott szerzett tudásommal :)
lófasz 2010.03.24. 07:12:33
Vörös Szonja, a tetovált lány 2010.03.24. 07:33:08
Most már kezdem kapizsgálni, honnan szabadul az a sok önjelölt újságíró, akik cikkeit (?) nap mint nap sírva javítom.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 08:09:33
dptr 2010.03.24. 08:13:21
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 08:41:15
Stupidella 2010.03.24. 09:23:15
A kedves levélíró főiskolás próbáljon meg tényleg felnőni és időben TÁJÉKOZÓDNI. Évfolyamtársakkal levelezgetni kell (levelezőlista), ki mit tud, ossza meg a többiekkel; de egész biztosan lehet a TO-ra is telefonálni és ÉRDEKLŐDNI hogy mik a határidők, ha már ilyen szigorúan veszik ezeket ott (aminek ezek szerint okai vannak, mert visszaéltek a rugalmasabb hozzáállással).
Nyilván dühítő, hogy a kérvényeket utána mind elutasították, a bürokrácia egy szar dolog, de alkalmazkodni kell, okosan figyelni és akkor nem lesz semmi gond.
Pimpinella 2010.03.24. 09:26:17
De azokkal nem értek egyet, akik fikázzák a kommunikáció és médiatudomány szakot!
Pimpinella 2010.03.24. 09:31:35
Pimpinella 2010.03.24. 09:32:59
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 09:35:33
gergel 2010.03.24. 09:54:23
több hallgatónak is sikerült lecsúsznia a tfelvételről. az hogy utólag nem engedték nekik még pótdíj felében sem a tárgyfelvételt, különösen gyanús. a rektor megígérte hogy minden tárgyat fel fognak tudni venni a következő félévben...
Szerintem ez kamu, lesz olyan fontos tárgy amit direkt nem hirdetnek meg, így +2 félévet fizethet az okos diák.
SarahConnor 2010.03.24. 10:21:41
Lee&a 2010.03.24. 10:39:02
Egyébként aki fizetősön tanul buktacukrozónak...eh...mégis mit vár? Oda jár a sok észlény, akit a végtelenségig le lehet anyagilag húzni.
Lee&a 2010.03.24. 10:41:23
Valamiből az oktatóknak is kell 2-3 évente új autót venniük. A jogszabályok meg senkit nem érdekelnek.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.24. 10:55:21
"hallgatóbarát egyetem"? ebben az országban nincs ilyen, te kis hülye T.
@Anyád barátja: valahányszor meglátom a képedet, mindig úgy érzem hogy ma jó napom van :)
@nyuszy: igen, azt.
@atpijkamo: a neptun egy nagy kalap szar.
@Stupidella: igazad van. ebben a mai internetes világban elég ciki ha lemarad vki a dolgokról. tuti hogy emailben vagy neptunon (etr-en) kapott értesítést arról, hogy fizetni kell. és nyilván benne van a szabályzatban, hogy aki nem fizet időben, azt megszívatjuk. nálunk is így van. a levelezősöknek meg pláne fontos hogy kapcsolatban legyenek mindenkivel aki számít. manapság egy ruhatárosképzőben is képeek az embrek ilyen szinten netezni. sőt, homárkodni.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.03.24. 10:58:01
Vörös Szonja, a tetovált lány 2010.03.24. 11:05:09
Női Hiszti_ 2010.03.24. 11:25:22
Aha, akkor miért ezen a szakon képzed tovább magad?
Érdekes, hogy nekem 4 év alatt SEMMI problémám nem volt a ZSKF-el. Pedig levelezős voltam én is..milyen furcsa.
labi 2010.03.24. 11:26:20
Ez azt jelenti, hogy médiaszakon két év alatt biztos az elbuzulás?
Amúgy nem lehet olyan jó iskola, ha két év után kommunikációsként kommunikációs problémák vannak...
Női Hiszti_ 2010.03.24. 11:28:34
(azt hiszem lesz még kommentem, kezdek dühös lenni a tinglitangi magatehetetlen életképtelen emberektől)
Lee&a 2010.03.24. 11:29:16
De örülök, hogy működik a taktikád...majd ha újra agybajt kapok és bevállalok egy új szakot, kipróbálom, megígérem. :o)
Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 11:44:48
Pimpinella 2010.03.24. 11:46:26
Női Hiszti_ 2010.03.24. 11:46:27
Nocsak, miért vagy Te a ZSKF-el olyan elégedetlen?
Nekem rossz szavam sem lehet rá, kőkemények voltak a szigorlatok, a vizsgák (és nem csupán annak éreztük, mert csökkent képességű büfé szakosok voltunk-ezt azért tisztázzuk le). oké 4 éve volt, de nem tartom valószinűnek, hogy romlott volna a színvonala a főiskolának.
Meg annyira trendi szidni olyan dolgot, melyet nem ismerünk. Ja, a sekélyesek körében.
Gábor Dénesről csak hallottam én is, arról nem tudok érdemben nyilatkozni.
keptündzsekk 2010.03.24. 12:16:46
kaosz 2010.03.24. 12:39:44
Naprakésznek lenni...nem luxus
Mylady 2010.03.24. 13:08:27
abban a pillanatban, mikor megnyitották a neptunt vizsgajelentkezésre, rá kellett ugrani, mert különben nem jutott hely
volt olyan csoporttársam, akinek váratlanul közbejött egy megbeszélés, amikor pár órával később hozzáfért a rendszerhez, már csak úgy volt időpont, hogy mind a hat vizsgát ugyanarra a hétre kellett betennie...
ráadásul mindig olyan időpontban nyitották meg a neptunt, hogy szabit kellett kivennem (pl 11 óra), mert a munkahelyemen tiltva volt
Niro 2010.03.24. 14:01:01
bogyócska 2010.03.24. 14:05:32
A tárgyfelvételről (és más határidőkről) soha egyetlen iskola nem küld senkinek külön értesítést. Oda jársz, figyeld a netes hirdetőtáblát, két perc ránézni.
Én egyszer elfelejtettem felvenni az indexem. Fizettem miatta többezret, de nem rinyáltam, hogy miért nem szóltak. Az én dolgom figyelni.
Cézi 2010.03.24. 14:45:13
most tényleg mitvárunk egy olyan iskolától ami Hékásmegyer közepén van?:D
Női Hiszti_ 2010.03.24. 15:07:29
Klubos 2010.03.24. 15:35:18
De visszatérve a poszt-tolóra: nincs igaza. Az tény, hogy nem küldtek értesítőt, hogy mikor kezdődik a tárgyfelvétel, de! A határidő lejárta előtt egy nappal bizony jött egy figyelmeztető mail, hogy holnap zárják a tárgyfelvételt, erről valahogy nem látok utalást a posztban. Furi... A másik furi dolog, hogy az életben nem volt 160 ezer a tandíj, :D mert az első félévben is már 178-at kellett fizetni. Kb. ennyit tennék hozzá a poszthoz és a kommentekhez. Ja, és még annyi, hogy Havas Henrik nem tanít nálunk, de Szegvári Katalin igen... :D
Női Hiszti_ 2010.03.24. 15:37:13
AlexWolf 2010.03.24. 16:01:59
renz 2010.03.24. 16:44:40
Az egyik barátom tegnap dicsekedett az elektromágneses terek zh eredményével. Illetve nem a sajátjával, hanem mindenkiével. A zh eredménye a következő (helyesebben az összesítés):
340 db 1 (azaz karó)
30 db 2
7 db 3
Ha nem láttam volna hogy mennyit tanult hetekig, akkor megérteném hogy ő (is) karót kapott. Készülnek valami balhéra (érthető módon), talán majd itt is értesülünk róla.
Stupidella 2010.03.24. 16:45:29
zozy79 2010.03.24. 16:50:31
1.persze hogy addig nem nyitják ki az ETR-t amíg minden nincs kifizetve.én se látnám szivesen a potyázókat
2.ha az ETR ki van nyitva nem levélre kéne várni,látszik mit lehet felvenni és mit nem. én mikor egyetemista voltam óránként néztem hogy mikor lehet felvenni mert a gyorsaság fontos ám.
3.nem egy félnapra nyitják ki az ETR-t tárgyfelvétel cimszóval hanem legalább több napra.tök buli,aki homározni tud ETR-ben is kék.
ezen a szakon sokat ne várj,általában szakpárosításban veszik fel mert kell még egy szak a meglévő értelmes mellé.mondjuk ki:jót tettek neked ezzel,nem kell perkálni
igazságos 2010.03.24. 16:56:54
@AlexWolf: Nem kéne ezt. Azt hiszed, hogy az egyetemeken nincsenek hülyék? Tudnék rájuk is példát mondani.
Soha nem értettem azokat, akik kiragadnak egy iskolát, aztán fogalmuk sincs semmiről, és fikázzák. Esetleg azok szidják, akik kibuktak onnét.
Amúgy meg kellene tanulni mindenkinek, hogy saját magának kell utánajárni a dolgoknak. Addig kell szívatni az iskolát, amíg nem válaszolnak.
Mindenhol az a lényeg, hogy a hülyék perkálják a lóvét az iskolának, amiből a rektor fizetését és utazgatásait kell finanszírozni.
tokomtelevan 2010.03.24. 17:14:30
Igaz, hogy viszonyítás kérdése kinek mi a nehéz.
Csak azt árulja már el valaki, hogy ki a fasznak hiányzik ennyi médiageci???
Kikerültök ezekről a himi-humi sulikból, aztán sír a szátok, hogy diplomával a kezetekben semmi használhatóhoz nem értetek, s nem kaptok állást.
Hm dinamikusan meg tudsz tartani egy előadást?
Gratulálok!
Majd elmehetsz MLM előadásokat tartani, arra használható lesz a tudásod.
Még a főiskolát végeztem, amikor ugyanazon a főiskolán és egy egyetemen többször voltam meghívott előadó, és nem a média suli miatt (nem azt végeztem), hanem a szakmai ismereteim végett.
Szóval ennyire izgalmas, hogy Szegvári Katalin előadást tart.
Időnként kell tesztelnem felvételizőket munkára, de ha kiderül, hogy ilyen alacsony ismeretszintet nyújtó iskolában szerezte a diplomát, akkor általában azt szoktam mondani, hogy semmi gond, látom van papírja, de mivel nem tudom mire használható, inkább mesélje el mi az amit eddigi élete munkája során megtanult, s mellőzzük az iskolai ismereteket.
Jó nagyokat szoktak hümmögni :-)))
Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.24. 18:05:22
Killyourself 2010.03.24. 18:50:04
Pedig az egy sokkal nevesebb iskola (BGF-Külker).
Hány meg hány levelet írhattam már volna.
Kőkemény törvény-és szabálysértések mennek nálunk mindenféle következmény nélkül.
AlexWolf 2010.03.24. 19:40:21
AlexWolf 2010.03.24. 19:41:25
Klubos 2010.03.24. 20:01:32
Az, hogy valaki kommunikáció szakra jár, nem jelenti azt - a te becses szavaiddal élve - hogy médiageci lesz. (Amúgy ha te szoktál tesztelni felvételizőket ilyen stílussal, akkor bocs, de no comment, és lenne mit tanulnod a szakomon). Mint a feljebb felsorolt tárgyaimból kitűnik, nem azt tanuljuk, hogy hogyan kell Mónika Show-t meg Joshi Barath Show-t készíteni, inkább azt mondanám, hogy olyan dolgokat tanulunk, amit az élet egyéb területén is hasznosítani tudunk, megtűzdelve néhány szaktárggyal, amit mondjuk bármilyen médiát érintő munkahelyen be tudunk építeni a munkafolyamatba, illetve megfelelő alapozásként szolgál.
A himi-humi diplomára tényleg azt mondom, hogy gyere barátom, csináld. Aztán majd biggyed a szád. De egyébként ne aggódj, nekem emellett a suli mellett szakma is van a kezemben, szóval nem fog sírni a szám. Amúgy meg biztosan nagy arc lehetsz, hogy tudod, hogy melyik suli milyen ismereteket nyújt (végigjártad mindegyiket minden szakon??? Akkor gratula, kalapom leng...)
Előadást nem csak MLM győzködésen lehet tartani, valószínűleg nem jártál még hivatalos szakmai konferenciákon, illetve nem vettél még részt tárgyaláson. A meggyőzés és az értelmes összefüggő mondatok nem biztos, hogy csak az MLM-re korlátozódnak, ha szerinted igen, akkor a te ismereteid vannak elég szűkre behatárolva. Ha pedig valóban tartottál már főiskolán előadást, akkor nem írtál volna ekkora baromságot az MLM-ről, mert tudnád, hogy igenis fontos, hogy meg tudj szólalni tömeg előtt és hogy ezt is tanulni kell.
Szóval javaslom, hogy vegyél vissza az arcodból, mert mindenki máshogy ítéli meg, hogy melyik iskola a fontos és melyik nem, és kerülhetsz még te is olyan helyzetbe - tekintve a mai tendenciát, melyek inkább a szakmák irányába tolódnak el - hogy a diplomád említése után körberöhögnek...
madame_ambrascet 2010.03.24. 20:43:29
A posztolónak meg üzenném: LANKADATLAN ÉBERSÉG!
(Igen, szándékosan kiabáltam:))
madame_ambrascet 2010.03.24. 20:45:17
Honnan derül ki? Jártál oda? Ismered a leadott anyagminőséget/mennyiséget?
Orizatriznyák 2010.03.24. 20:47:30
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.03.24. 20:57:19
Gabaládé 2010.03.24. 23:04:55
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.03.25. 08:22:46
SnowFighter 2010.03.25. 11:11:27
Elsősorban a reál képzés kritikán aluli színvonaláról számoltak be, és lehet a humánképzésük az valami fenomenális - erről nem nagyon van infóm - de őszintén szólva ezt nem hiszem :-)
Így amit most lentebb leírok, az is a reál képzésekre vonatkozik.
Azoknál az ismerőseimnél, akik ott tanulnak általában azt tapasztaltam, hogy milyen laza és mennyire keveset tanulnak. Persze sokan úgy írták le, hogy mennyire nehéz, de volt összehasonlítási alapom más egyetemek hasonló képzéseivel és azokhoz képest sehol nem volt.
Azon pár ismerősömtől, akik ott is tanítanak, azt hallottam, hogy jóval könnyebb és alacsonyabb színvonalú a jobb oktatási intézményeknél.
A HR-esként dolgozó ismerőseimtől pedig tudom azt, hogy ha valaki ZSKF-es vagy GDF-es diplomával (főleg az utóbbival) jelentkezik állásra, egyből megy kukába a pályázata minden jobb munkahelyen. Különösen igaz ez pl. a GDF programozói képzésére, egyszerűen 0 a szakmai értéke.
Ceterum censeo hatalmas baromság volt az egyetemeket és a főiskolákat jogilag egy szintre vinni, minek következtében nagyon sokan el vannak tévelyedve.
SnowFighter 2010.03.25. 11:13:16
* személyesen valóban nem ismerem EGYIK főiskolát se...
Sry.
beachball 2010.03.25. 18:14:19
Én egy állítólag jó fősulira jártam, de szívem szerint kitörölném ez emlékeimből.Két tanszékkel volt kapcsolatunk, az egyiken komoly, képzett,igazi békebeli nagy koponyák, a másikon meg olyan tanár pl.,aki nem csupán úgy néz ki, mint egy homeless, hanem olyan szinten is áll a munkához.Sose tudta, hol van épp és milyen tárgyat tanít, gőze nem volt a követelményekről, rá kellett csörögni, hogy jöjjön már be megtartani a fizetett órát, ráadásként tetézte ezt azzal, hogy két egymás utáni szemeszterben ugyanazt a tételsort adta ki, annyira nem volt gőze a dolgokról.Így aztán hiába mondhatnám el, hogy a a fősulim benne van a három legjobban, ha tudom, mi van mögötte...
Vatta_cukor 2010.04.07. 08:42:26
Brain$torming 2010.05.04. 15:37:33
ag9ejgirejgrei (törölt) 2014.01.19. 10:37:26
Tudom, hogy régi ez a téma és a hsz, de azért gondoltam reagálok.
Részegek lehettek azok a HR-es, tanuló, tanító cimbik, ugyanis a GDF-nek soha nem volt programozói képzése.
Illetve OKJ-s webprogramozó az volt, de az OKJ-s 2 éves felsőfokú képzést összehasonlítani diplomás képzésekkel kissé necces. Nem gondolja?
Arról nem is beszélve, hogy a GDF küldetésében meghatározta, hogy ők inkább jó rendszergazdákat szeretnének képezni ( ezt rendszermérnöknek hívják ha diplomája is van ), nem kutató-fejlesztő mérnököket.
Van ismerősöm aki oda jár és amúgy a reálképzés alacsony színvonalát meg tudom erősíteni. Analízisből és Lineáris algebrából a BME-s hasonló tárgyak 1féléves 1zh-jához sem mérhetők a vizsgafeladatok. Viszont azt látni kell, hogy egy rendszergazda/rendszermérnök nem fog a vektorterek lelkivilágával bűvészkedni és nem fog improprius integrálokat sem számítani.
Sőt tovább megyek, egy mezei software fejlesztő mérnök sem fog ilyenekkel játszani. Szóval még ha software fejlesztésről beszélnénk akkor sem gondolom, hogy felróható lenne ez.
A képzés állam által szabott követelményeit teljesíti, különben nem kaphatna akkreditációt, és jelzem, hogy az akkreditációs bizottság tagjai pl. BME-s profok. Szóval ha ők rábólintanak, annyira rossz csak nem lehet...
Amúgy ideje lenne talán megérteni, hogy a különböző felsőoktatási intézmények más képzési céllal dolgoznak.
Az egyetemek és főleg a nevükben is tudományegyetemek a tudományra készítenek fel elsősorban ( és persze adnak valamennyi gyakorlati ismeretet is ). A főiskolák pedig szakmát tanítanak magas szinten ( tudományos alapokkal persze, hogyha akar az illető tovább tudjon tanulni ).
Szóval pl. a ZSKF média és kommunikáció szakán reáltudományokat számon kérni eléggé ciki.
A bolognai rendszer bevezetésével az változott, hogy az első ciklus a Bsc/Ba az a gyakorlatiasabb képzés, és az Msc/Ma pedig a tudományosabb / elméletibb képzés és az egyetemek mindkettőt nyújtják + a Phd képzést és tudományos kutatást is végeznek, míg a főiskolák csak a Bsc/Ba-t.
A probléma ott van, hogy az egyetemek a Bsc/Ba képzést úgy hozták létre, hogy a régi 5 éves képzésből kivettek ezt-azt a többit meg valahogy besűrítették. Lényegében a képzés struktúrája viszont maradt a régi.
Szóval itt nem a főiskolákat kellene szidni, hanem az egyetemeket. Illetve az államot amiért a "túl alacsony színvonalú" intézményeket is akkreditálják, mert "túl alacsonyak" a követelmények.
SnowFighter 2014.01.19. 17:03:17
Innentől kezdve azt hiszem a hozzászólásod nagy része irrelevánssá válik, mert éppen ennek ellenkezőjére építetted az egészet.
A 4 évvel ezelőtti hozzászólásom óta volt szerencsém egy nevesebb egyetemen több alkalommal is egy MSc felvételi bizottság tagjaként személyesen is megcsodálni a GDF-en végzettek szakmai ismeretét... hát minden várakozásomat alul múlta, pedig mint láthatod előtte sem éppen jókat hallottam róluk. Egész egyszerűen 0, egy nagy nulla, amit tudnak, a legtriviálisabb kérdésekhez sincsen közük sem. (Példának okáért egy veremről vagy sorról a többségük még csak nem is hallott, nem hogy a működését definiálják, pedig azért ezek eléggé gyakorlatorientált fogalmak, amiket máshol az 1. szemeszterben tanítanak.)
Persze biztos van kivétel, de ha az általános színvonal ez, akkor megérdemelten ennyit is ér a GDF-es diploma.
Az ilyen főiskolákra megközelítőleg sem igaz, hogy "szakmát tanítanak magas szinten", kritikán aluli a kimeneti képzettség.
Azzal persze egyetértek, hogy az állam hibája, amiért akkreditálja az ilyen képzéseket, de ez a téma viszont messzi, köztük politikai vizekre vinne át minket.
ag9ejgirejgrei (törölt) 2014.01.19. 21:32:39
Értem. Nos ez valóban eléggé ciki, mert az tényleg eléggé alap. Egy jobb informatikai középiskolában megtanulja az ilyet az ember...
Bár egy kis guglizás ezt dobta ki nekem:
www.google.com/#q=programoz%C3%A1s+verem+gdf
Szóval úgy tűnik tanítják, csak ezek szerint vagy nem kérik számon elég szigorúan, vagy az illető felvételiző diákok voltak eléggé felkészületlenek.
Esetleg egy privát üzenetben meg tudnád nekem súgni, hogy melyik intézményben felvételiztek Msc-re ezek a delikvensek?
Az az Msc képzés az nem a GDF képzése, hanem egy brit egyetemé, ők csak konzultációs helyet biztosítanak ha jól sejtem. Az egyik link oda is vezet, az oldalról amit linkeltél: www.herts.ac.uk/uhonline/apply
Viszont azt is látni kell, hogy amit írtam az ettől még valós:
Ti. a mérnökinformatikus az nem programozói képzés. Bár tanítanak programozást is, ez tény, hiszen része a szak követelményeinek.
ag9ejgirejgrei (törölt) 2014.01.19. 21:34:45
Ja igen, most nézem, hogy az a gugli keresés konkrétan kiad egy valami programozás tananyagot is adatszerkezetek.ppt címmel:
www.date.hu/~varal/lia/11Adatszerkezetek.ppt
SnowFighter 2014.01.20. 10:04:04
Ezért is nem garancia a minőségi oktatásra az állami akkreditáció.