Update (03/26): Az OTP gyorsítva válaszolt a társasháznak.
Összeszorul a Homár ollója, amikor ilyet olvas hogy, az OTP lett az ország legjobb bankja. Ki gondolta volna, hogy pont az ügyfélkapcsolaton lehet ennyit spórolni? Androidus tavaly október óta szeretné kideríteni, miért nem sikerült elsőre letiltaniuk egy bankkártyát, illetve mikor utalják vissza a két letiltás között leemelt pénzt:
Még tavaly a társasházunk számára egyértelművé vált, hogy a közös képviselőnk a szemünket is kilopja. Amikor sikerült ezügyben döntést hozni, persze loholtunk be a bankba, hogy megfosszuk minden jogosultságától, többek között a ház számlájához tartozó bankkártyát is tiltattuk. Illetve, a kislány ott a kezével bankkártya-letiltásnak látszó műveleteket csinált. Mi elégedetten távoztunk, azután megjött pár nap múlva a kivonat, hogy emberünk a kártyával vidáman vásárolgat tovább. 60+ ezret sikerült leemelnie, két nap alatt. Ismét loholás a bankba, és elértük, hogy akkor már teljesen, egészen letiltsák azt a kártyát. Ha már ott voltunk, unalmunkban írtunk egy panaszt, miszerint az igencsak jó lenne, ha a letiltás megtörténne, amikor azt az ügyfél kéri, és hogy vizsgálják ki. Ez volt tavaly október 1-én.
Egy hónappal utána jött egy telefon, egy úriember kérdezte, hogy tényleg úgy van-e, ahogy mondtuk, én válaszoltam, hogy tényleg. Aztán csönd. Az új közös képviselővel időnként kérdezgettük egymást, hogy most akkor ez így maradt, vagy mi van. Kábé egy hónapja bent járt, és rákérdezett, hogy ezt mégis hogyan gondolják. Elmondása szerint ott kapott egy ígéretet, miszerint visszafizetik a letiltás után felvett összegeket. Nyilván ennek hatására valaki vette a fáradságot, és február 19-i dátummal írt nekünk egy levelet. Idézem, tanulságos.
#####
(ikt. szám, telefon, fax, ügyintéző)
Tisztelt Társasház!
Az ... iktatószámú bejelentésükkel kapcsolatban kérjük, szíveskedjenek nyilatkozni arról, hogy a panasz megtétele óta más módon kiegyenlítésre kerültek-e az Önök által vitatott tranzakciók.
Amennyiben a vásárlások ellenértékével továbbra sem rendelkeznek és reklamációjukat fenntartják, Bankunk rendőrségi feljelentést tesz a visszaélés felderítése érdekében.
Kérjük, szíveskedjenek a nyilatkozatukat 2010. március 5-ig a fenti fax számra vagy az OTP Bank Nyrt., Budapest 1876 postacímre elküldeni.
Együttműködésüket előre is köszönjük.
(dátum, aláírás)
#####
A borítékot március 2-án adták fel, és 5-én lett bedobva a postaládába :)
Miután felocsúdtunk, elkezdük a megadott telefonszámot ütemesen csörgetni. Nem vették fel, soha, egyszer sem. Ugye a nekik való írást már próbáltuk, a fél év / levél ütem mellett nem tartjuk kielégítő módszernek. Úgyhogy ma becsattogtam, hátha személyesen sikerül valamit elérni.
A kisasszony tájékoztatott, hogy a panaszkezelés személyesen nem lehetséges. Csak ővele beszélhetek, aki kedvesen tud mosolyogni, aki viszont érdemben is tudna válaszolni, az nem áll szóba velem. Írjunk levelet, vagy faxoljunk, mert az gyorsabb. (Ha fél év alatt válaszolnak, nem mindegy??) Vagy telefonálhatunk is, ott a szám. Érdekes módon neki fölvették, amikor hívta. (Nyilván látják, hogy belső számról érkezik a hívás.)
Megnéztem, a PSZÁF szerint ezért simán föl lehet őket jelenteni, úgyhogy az lesz. De addig is leírom, mit válaszolnék nekik, ha válaszolnék.
#####
Tisztelt OTP Bank!
Azt gondoljuk, hogy a banki szolgáltatás igénybevétele bizalmi ügy. Mi Önökre bízzuk a pénzünket abban a hiszemben, hogy valami egészen elemi szintű biztonsági megoldásokat alkalmazni képesek. A bankkártya letiltás szerintünk ilyen elemi szintű biztonsági megoldás. Önöknek ez nem sikerült, ami a társasházunknak kárt okozott. Önök a károkozók, mi a károsultak. A legkevesebb az lenne, hogy fülüket-farkukat behúzva, hiperűrsebességgel a levett összegeket visszateszik a számlánkra, bízva abban, hogy ettől megnyugszunk.
Vannak továbbá szabályok. Például a törvényi előírás, miszerint 30 napon belül kellett volna reagálni, és nem 152 nap múlva. Ezt meg tetszettek sérteni.
Mivel Önök okozták nekünk a kárt, értelmezhetetlen az a kijelentésük, hogy rendőrségi feljelentést tesznek. Maguk ellen?? Ugyanis a kár bennünket ért, ha mi úgy gondoljuk, feljelenthetjük - Önöket. Ahhoz, hogy Önök feljelentést tegyenek, először meg kéne téríteni a kárunkat, azután azt csinálnak, amit akarnak.
Érdekes, hogy a dolgozó felelőssége fel sem merül. Nincs Önöknél véletlenül egy szabad állás? Ezt a munkát én is igen jól el tudnám látni. Elszúrok mindent, azután a bank elhárítja a felelősséget, király meló.
Mivel a kárt Önök okozták, nem bennünket kellene járatni, hogy hátha ezzel is lehet húzni az időt. Válaszlevelet teljesen értelmetlennek tartjuk küldeni, látva a válaszadási tempójukat. Ott van fehéren, feketén, hogy mikor próbáltuk letiltani, mint ahogy az is, hogy utána mit vettek föl vele. Na azt kéne visszatenni a számlánkra, kamatostul.
Az az eljárás, hogy Önök, károkozók próbálnak nekünk, károsultaknak határidőt szabni, ráadásul úgy, hogy az a határidő 0 napos, minden határon túlmegy. Ezt mégis hogy képzelik?
Nem az összegről van szó, hanem az eljárásról. Így bízzuk Önökre a pénzünket?
Tisztelettel:
Akiket Önök megkárosítottak
#####
Persze tudom, az (adófizetők pénzéből kapott gyorssegéllyel elért) rekordnyereséget megszámolni sem egyszerű feladat, közben nem érhetnek rá ilyen piszlicsáré ügyekre :)
Androidus
helianthus 2010.03.24. 15:18:58
Tisztelettel:
Akiket Önök megkárosítottak
némi önellentmondást vélek felfedezni :D
Vajmaci 2010.03.24. 15:19:59
:)
Secnir 2010.03.24. 15:20:06
helianthus 2010.03.24. 15:20:13
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.24. 15:20:43
Van egy csomó másik bank is, már régóta nem az egyetlen.
NorbArt 2010.03.24. 15:21:10
Secnir 2010.03.24. 15:23:14
FlyInMyEye 2010.03.24. 15:25:55
NorbArt 2010.03.24. 15:26:04
konyvelomo 2010.03.24. 15:30:18
Kellene egy reprezentatív felmérés arról h miként ítélik meg az OTP-t az ügyfelei és miként a nem ügyfelei.
Lenne nagy meglepetés, amit nem lehetne kiplakátolni a honlapra...
(Saját vélemény: ügyfélszolgálat kritikán aluli, nulláról kellene újrakezdeni, a netbank semmi különleges, de jól használható)
juhaszvik 2010.03.24. 15:30:37
Secnir 2010.03.24. 15:32:44
én meg csinálok egy felmérést, hogy:
1. hányan ismerik a Global Finance pénzügyi magazint
2. kik voltak azok a szakértők?
juhaszvik 2010.03.24. 15:36:12
ugyanis nagy bank, sok ügyfél, sok alkalmazott.
sok ügyfél, sok probléma.
sok alkalmazott, sok tapló alkalmazott.
ez csupán a nagy számok törvénye.
és mielőtt valaki azzal jönne, hogy xyz banknál még soha semmi problémája nem volt, annak üzenem, hogy az otp ügyfele vagyok már 12 éve, és eddig a legnagyobb problémám velük az volt, hogy egyszer elhagytam a netbankos jelszavamat.
elwood 2010.03.24. 15:38:02
Nanemá 2010.03.24. 15:39:59
FlyInMyEye 2010.03.24. 15:41:30
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 15:41:41
Kegyetlen hosszú.
AlexWolf 2010.03.24. 15:44:42
"Magyarország Legnyugatabbra Élő Lakosa 2010-ben" hagyma.
stb.
juhaszvik 2010.03.24. 15:54:13
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 15:58:25
Tankesőn, mondják az örömittas svédül beszélő japán partizánok.
keptündzsekk 2010.03.24. 16:02:11
juhaszvik 2010.03.24. 16:04:18
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.24. 16:14:58
A japartininják egyenruhája egy (azaz egy) darab fűszoknyából és egy Hattori Hanzó kardból áll.
akikaztmondjákni 2010.03.24. 16:18:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 16:27:49
Nagyon helyes! Bár gondolom megbeszélik, hogy nem komoly dolog, csak pár százezer volt.
Egyébként a közös képviselőt már régen felnyomtam volna hűtlen kezelésért.
Egyébként a post címére csak annyit írnék, hogy REAGÁLTAK!!!! Ez már valami! :D
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:31:32
worm · http://worm.blog.hu 2010.03.24. 16:32:05
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:34:17
Kártya tolvajhoz került, mi megpróbáltuk letiltani, tolvaj utána lopott vele, mi OTP-nél panaszt tettünk, OTP b@szott reagálni fél évig, utána meg rendőrségi feljelentéssel akarja elütni a dolgot, mi mérgesek vagyunk.
Így elég tömör?
worm · http://worm.blog.hu 2010.03.24. 16:35:05
7esbusz 2010.03.24. 16:36:28
pizsama 2010.03.24. 16:39:06
Mijér' vagy oly tré, oly tré, mé'
Ebasztada pénzünket
Hiába títottuk meg
Panaszunkra ráüté
Hónapokra O-TRÉ-PÉ
Nem bízunk mán tebenned
Sün csiklandozza segged
Extraprofit, hejjde jó
Abból lesz maj' új ajtó
Mert a régit letépték
Oknak Edét említék
Vesztek újat, jajj de jó
Persze, csakis ALDI-bó'
Őstermelő jánykától,
Fűszoknyás Stelcz Évátó'
Kaptyá észhez O-TÉ-PÉ
Te vagy ám az ügyfélér'
Méghozzá nem is ingyé'
Hejj OTÉPÉ, O-TÉ-PÉ
Ha nem teccik, menj anyádba
Batz papucst szarj az Árkádba...
MERT AZT LEHET ÁM INGYÉ'!
FlyInMyEye 2010.03.24. 16:42:42
Jah és ahogy JC mondaná: Bocs az avatárét!
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 16:45:00
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.24. 16:48:04
Kisasszony kérdezősködött, felvett mindenféle adatot, majd mondta, hogy másnap menjek be egy bankfiókba, töltsek ki egy panasztevő űrlapot és azonnal megtérítik a káromat. Így is történt, bár gyanítom, hogy az ügy felderítésével nem sokat foglalkoztak, olcsóbb nekik kártalanítani az ügyfeleket, mint érdemi intézkedéseket hozni a kártyabiztonság növelésének érdekében.
ja ez Svédország, bocs.
mondjuk tudtma bizonyítani, hogy a kérdéses időpontban egészen máshol tartózkodtam a kártyám társaságában :)
tintamin 2010.03.24. 16:48:50
Ha olyan listát kellett volna választani, hogy melyik az ország legszarabb bankja, azt is az OTP vitte volna.
De persze akkor a régióban is nyer, nemcsak itthon.
Hát ez vicc, komolyan.
Dr. Kix 2010.03.24. 16:49:09
Mit érdemel(nek) az(ok) a bűkös(ök), aki(k) felelős(ek) ezért?
Alapból javasolnék nekik 1 hét hajléktalanságot a téli Budapesten. :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 16:51:40
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 16:52:47
FlyInMyEye 2010.03.24. 16:55:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:09:55
Borcsika 2010.03.24. 17:22:57
egy tutti, ne hagyjátok magatokat lerázni. levél menjen a jogi főosztálynak (Nádor u. 16), cc PSZÁF, cc bankfelügyelet
menni fog a bruszt, és ha kell, pereljetek. imádják őket a fővárosi biróságon...
A/B 2010.03.24. 17:24:19
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 17:31:20
Viszont annyiban jogos a kérdésük, hogy a bankkártyaletiltás klassszikus esetben arra való, ha ismeretlen tettes ellopja a kártyát.
Itt abszolút nem ismeretlen a tettes, sőt, ha jól értem, akkor eredetileg nem is jogtalanul került hozzá a kártya.
Ha az illető a "letiltás" után használta a kártyát, akkor szerintem jogos az a felvetés, hogy 1) Vissza kellett volna kérni tőle a kártyát, illetve szólni neki, hogy mostantól nem használhatja 2) Ha nem adja/használja, akkor meg a pénzt tőle (is) visszakövetelni illetve feljelenteni.
Szóval szerintem ez itt nem kétszereplős ügy, nekem nem egyértelmű a ZOTP sara...
vernarancs 2010.03.24. 17:33:08
vernarancs 2010.03.24. 17:36:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:36:12
Bemegyek aztán a sorszámos rendszer oda irányít ahova, csókolom!
"Semmit nem tudtok a bank belső életéről, mert ezek az ügyfelesek napi szinten tananyagokkal vannak ellatva, mindig frissnek kell lenniük, és napi 300 400 ügyfélnél azért ők is fáradnak."
Miért, az én munkahelyemen nem kell frissnek lenni és naprakésznek? Csak ott van hogy az infók sem jutnak le hozzánk ám... De azért aszerint kéne csinálni a dolgokat...
@promontor: "szólni neki, hogy mostantól nem használhatja 2)"
Aha és ha nem a közös képviselő, hanem ellopják, annak hogyan szólsz?
Ezért a momentumért sünt a banknak.
A/B 2010.03.24. 17:39:02
A/B 2010.03.24. 17:41:02
Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.24. 17:53:20
laskagomba 2010.03.24. 17:53:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 17:55:09
2010.03.24. 17:56:29
Persze a reklámban nem így jön le...
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 18:06:17
Egyébként a közös képviselő a leváltását sem ismerte el egyszerűen, nem adta vissza rendesen a papírokat sem, a kulcsokat sem, szóval itt a "kérjük vissza a kártyát" nem működött.
És különben is, mint tulajdonosnak jogunk van letiltani a kártyát, mindenféle indoklás nélkül, amit a bank el is ismert, lévén hogy letiltotta.
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 18:09:37
Matiz Papa (törölt) 2010.03.24. 18:15:20
A/B 2010.03.24. 18:16:16
A/B 2010.03.24. 18:17:30
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.24. 18:21:02
Meg amúgy egy cég nem egészen úgy kéne, hogy működjön, hogy ki kit ismer. Ha már vannak szabályok.
Kis vidéki bankfiókban frankón működik az ilyesmi, de egy nagyobb városban már nem igazán, és nem is így kéne.
lukit 2010.03.24. 18:43:30
A/B 2010.03.24. 18:46:00
A/B 2010.03.24. 18:51:47
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 19:18:03
@Androidus: Értem, nem is akarom menteni a bankot, nyilván elfogadhatatlan a letiltás meghiúsulása is, meg az a sunyítás is, amit utána csináltak.
Viszont számomra továbbra is kérdéses, hogy az, amit Ti "elégségesnek gondoltatok", azok valóban megfelelnek-e a kárenyhítés általános követelményeinek. Mert szerintem az igenis elvárható Tőletek, hogy levélben felszólítsátok a delikvenst, és ha nem válaszol, akkor viszont feljelentsétek a rendőrségen.
Már csak azért is jogosnak érzem a kérdésfelvetést a bank részéről, mert az adott esetben simán előfordulhat, hogy 1) nemcsak a bankkártyán keresztül ellopott értékeket követelitek vissza 2) pont az esetleges rendőrségi fenyegetettség miatt az illető esetleg valóban visszafizethette a követeléseket. Ebben az esetben meg ugye nem akarnátok a banktól is visszakövetelni?
De persze elfogadom, hogy tényleg az az ügyfélbarát eljárás, hogy ilyen esetben legyen a bank baja a pénz behajtása.
Viszont belegondolva, nem lepne meg, ha az ilyen esetek szabályozva lennének, mondjuk az ÁSZF-ben, vagy netán a bankkártyákra vonatkozó törvényben. Ennek nem néztetek utána?
Mille38 2010.03.24. 19:24:54
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 19:35:01
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 19:36:08
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.24. 19:48:49
Természetesen amellett, hogy megírtátok a Homárra, mert a dolog többi részében teljesen igazad van. Egyébként kiváncsi lennék, mi lesz a vége...
CheshireCat 2010.03.24. 20:29:59
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.24. 20:44:29
Dr_utcai_arcos 2010.03.24. 20:54:52
Persze a reklámban nem így jön le..."
Húú,most arcoskodni (nomen est omen) fogok egy kicsit :)). Amikor először megláttam ezt a reklámot, már másnap írtam az ÜSZ-nak,hogy ezzel megüthetik a bokájukat,mert azt hazudják,hogy ők adják a pénzt.Legalábbis ezt érthetik a nézők.Persze a válaszuk egyből az volt, hogy menjek be nyugodtan,küldenek tájákoztatót meg stb.Erre mondtam nekik, hogy bazki, hülyeséget beszéltek,mert HAZUDTOK a reklámban, nem érdekel engem ez a phasság -nyugodt OTP-s vagyok már 13 éve.Ééés, nem tudom ki emlékszik az első verzióra? Mert amit most nyomnak, abban már kihangsúlyozzák,az Ön számlájáról az Ön megtakarítási számlájára.Kicsit ilyenkor hízik a májam, hogy talán nekem is benne volt a kezem :DDD
tzi 2010.03.24. 21:30:42
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:53:56
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:57:12
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.03.24. 21:58:23
tzi 2010.03.24. 22:07:13
Viszont ha nekik kell visszavizetni, akkor oket is kar erte. Azt mar en se ertem, hogy akkor miert nem belso vizsgalatot inditanak, mondjuk a felanalfabeta ugyintezojuk ellen...
tzi 2010.03.24. 22:10:06
Akkor rohogtem egyet, aztan azota nem beszeltem veluk.
Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.03.24. 23:00:49
odanézz 2010.03.24. 23:19:47
maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.03.25. 00:40:55
és Unicredit
5mp.eu/fajlok/frakno4/unicredit_kondicios_lista_www.5mp.eu_.pdf
társasházi számlacsomagja ver mindent költségben.
Miért kell a népkifosztó otp-be menni? Ez valami mazochizmus manapság?!
Vkat118 2010.03.25. 02:27:08
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.25. 07:26:10
Egyébként meg sokan mondták: ki kell verni belőlük a pénzt, aztán keresni egy másik bankot. Vannak jobbak.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.25. 08:55:08
Valami hasonló volt az én reakcióm is: felmentem a honlapjukra és egyértelmű volt az 500Ft átutalásról szóló átbaszás, azóta röhögök rarjta, hogy hány embert vághatnak át...
Anno 2 éve a citi bank 0 Ft-os ajánlatát is sokáig nézegettem. Abban nincs semmi átbatzás - azóta is az van és nem tudtak jobbat. Mondjuk lekötött betétet, na azt pont nem szabad ott tartani...
Ide is leírom, nem reklám, hogy amikor lakást vettünk utalni kellett a pénzt. Kiszedtük gyorsan a malacperselyből, rokonoktól stb. ahogy lenni szokott, felhívtam őket, h akkor hogyan is lehetne egy számomra nagy ám nokiásdoboz mértéknél nagyságrendileg kevesebb összeget befizetni. A telefonos ügyfélszolgálat mondta, h nagyon egyszerűen, csak bemegyek és kész. De ha már beszélünk, szívesen foglalna időpontot ne kelljen várnom, a lakhelyemhez X - ez a kirendeltség esik a legközelebb. Az általám választott napon és időpontban K. Krisztát keressem. Segíthet-e másban? Nem kössz.
Bemegyek, infós pulttól elirányítanak a hölgyhöz (0 másodperc várakozás), amíg a pénzt számolják addig kávé, ásványvíz (tálcán, de műanyag pohárban) segíthet-e másban stb.
Sokat nem örülhettek neki, egy órán belül elutaltam netről a sok lóvét :)
helianthus 2010.03.25. 09:19:36
Ma akció van ráadásul, két szidásért egy taslit adok!!!!!
7esbusz 2010.03.25. 17:57:00
Nem, de már rég nincsenek nagy igényeim az otp-vel szemben, azzal is megelégszem, ha a jogtalanul levont pénzemet visszaadják....
koro 2010.03.25. 21:48:16
Market-Ing · http://www.festekszer.hu 2010.03.27. 01:02:48
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/ ; eletempercei.blogspot.com/ ; moviesforyou.blog.hu ; mindennapokmindene.blog.nlcafe.hu