Tékozló Homár

SMS-ben értesítette a kórház a nagypapa haláláról

2010.03.24. 01:36 | szily | 216 komment

A magyar cégek, önkormányzatok és kormányszervek mind-mind az ügyeleikkel történő kommunikáció nagymesterei, miért maradna ki a sorból az egészségügy? A Naiv Ember persze hiheti, hogy ahol egészség és betegség, meg élet és halál a tét, ott azért kétszer meggondolják, mit és hogyan mondjanak. Mondjuk így, nem ez a mindennapos tapasztalat. BT barátjának családja például köpni-nyelni nem tudott, amikor rövid szöveges üzenetet kapott a kórháztól, hogy meghalt a nagypapa. Azt se tudták, morbid vicc-e az SMS, a telefont a kórházban nem vették fel, így időbe telt, míg kiderítették, a hír sajnos igaz. A finomlelkű kórház sztorija alant következik. Már bejelentkeztünk egy igazgatónál, hogy rákérdezhessünk, ez ugye csak kivételes baki volt, nem pedig a gyakorlat?

Pont a tegnap délelőt olvastam a Homáron arról a jóképességű sírkövesről (Balogh Sírkő Bodmér) aki újfajta marketing stratégiát dolgozott ki. Elkönyveltem magamban, hogy ez is csak Magyarországon fordulhat elő... Aztán este olyat hallottam hasonló témában, hogy megőrülsz! Konkrétan a miskolci kórházban a hozzátartozókat sms-ben értesítették ki szeretett nagypapa haláláról. Aztán amikor betelefonáltak nem vette fel senki a telefont, személyes "ügyintézési" idő meg nem volt. Azt hiszem továbbiakban nem kommentálom ezt a dolgot..... mindenkinek a fantáziájára bízom!
 
BT

ma nehéz felfogású vagyok, elnézést, de kifejtenéd bővebben, mi volt
az sms-trükk lényege?

A Homár

Nem vagy nehéz felfogású, én fogalmaztam elég szűkszavúan mert még mindig
nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek.
Szóval az történt, hogy kórházba került szegény nagypapa. Ott kezelték, és a
család rendszeresen látogatta. Kezdett egészen jól lenni az öreg, ezt a
látogatás alkalmával meg is jegyezték. Aztán egy nap ül otthon a család,
csipog a mobil, hogy sms jött. A kórház valami "Ezúton értesítjük, hogy XY
,szül., an., a mai napon elhalálozott" üzenetet küldött. Mondanom sem kell
nagy volt a döbbenet. Aztén telefon a kórházba ahol persze senki nem vette
fel a telefont. És mivel nem volt "ügyfélfogadási" idő sem ezért hirtelen
azt sem tudták, hogy ez most vicc, vagy mi? Sajnos nem vicc volt...
Egy jó ismerősöm családjával esett meg az eset nemrégiben, de azért egy
kicsit nekem is fájt. Ez a mai magyar valóság 2010-ben.

Ennyi.

BT
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minja konka 2010.03.24. 11:06:26

@Rigevidon: ha épp nincs haldokló rokonod, akkor nem fogsz összerezzenni

Katarina 2010.03.24. 11:10:56

Példának okáért előfordult, hogy a hozzátartozó azért nem vette fel a telefont, mert a kórház letiltotta a hívószám-kijelzést, és "ismeretlen szám" jelenik meg a hívott fél telefonján. Nos, ilyenkor megfogtam a saját mobiltelefonomat, és felhívtam azon az illetőt. És mielőtt a kérdés felvetődik: nem, nem fizette ki a kórház nekem a hívás díját, de én is örülnék, ha hasonló szituációban lenne valaki, aki megtenné ezt a gesztust felém.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.24. 11:11:14

Küld el a nagypapa szót a 17632-re, hogy megtudd, hogy nagypapi él-e még. Tudd meg mooooooooooooost:D

Viccet félretéve ez tényleg gáz és még engem is meglepet, pedig nem vagyok egy rácsodálkozó típus. Legközelebb akkor szóljatok, ha kitwitteli a kórház valahogy így:

Ma ők nyiffantak ki: Balogh, Kovács, Kiss és a másik Kiss a ronda kövér...

@espadazo - Játékbolt:: pedig az mókásabb lett volna:D

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.24. 11:13:57

@A patikus kutyája: ó vazz nem olvastam el, látom nem az én első ötletem a twittelés:D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.24. 11:15:50

@zéka: Ja! Meg olyan szöveggel, hogy: " Szeretné látni videón hozzátartozója utolsó perceit? Küldjön egy sms-t a 06/90.646046 számra!"
Ha már érzéketlenedik az egészségügy, ne álljon meg itt!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:17:38

@Komment Elek: Ezzel szemben távirattól, faxtól és vonalas telefonon kapott gyászhírtől mindenki felkacag, fingik egy vidámat és elkezd relevánsan intézkedni...

Lebbencs 2010.03.24. 11:18:20

@Archenemy: "te minden telefoncsörgésre összerezzensz?"

Halálhír közlésére sem a távirat, sem a telefon sem ideális, de még mindig lényegesen személyesebb, mint egy SMS.

Érezni, hogy szinte önkívületben várod valamely szeretted halálhírét egy szupi SMS-ben.

(Jössz topogni gecó..?)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:20:57

@leone007: A haldokló mellett lenni az utolsó percekben. Is...

Mylady 2010.03.24. 11:23:18

@Archenemy:
megmondom
amikor valakit felvesznek a kórházba, meg kell adni egy telefonszámot/címet, ahol értesíthetnek, ha van valami
ha nincs telefonod (régen ez ugye elég általános volt), akkor csak a címet írhattad be

ha történik valami, értesíteni kell
telefon nincs, hát küldenek táviratot

ez szerintem teljesen oké
főleg olyan esetekben, mint nálunk volt anno, hogy mondjuk 200 km-re otthontól haldoklott a kedves rokon

viszont ha valaki megad egy telefonszámot, akkor ne sms-t küldjenek már, hanem emeljék fel a kagylót

az értesítés egyébként a jobbik eset
sokkal rosszabb, ha bemész és azt látod: a kedves rokon ágyában már más fekszik

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:23:38

@is: Igényesek szereljenek webkamerát a beteg ágya fölé! (Mobil internet nyereménylaptopokra akciósan fejleszthető név és pozíció megadása esetén, + kedvezményes nyaralási lehetőség)

dancegirl26 2010.03.24. 11:24:06

Azért ne vegyük már egy kalap alá a 10-20-30 évvel ezelőtt küldött táviratot, meg egy ma küldött sms-t.
Akkor még nem volt természetes, hogy az emberek 99%-nak van telefonja (tök mindegy, hogy mobil vagy vezetékes). Akkor ez volt a leggyorsabb értesítési mód. Ha már felemelek a kórházban mint ápoló/orvos/asszisztens vagy akárki, hogy küldjek egy ilyen sms-t akkor már arra is van időm, hogy megnyomjam a kibaszott hívás gombot.
És egy ilyen sms eljárásnak az elfogadása egyáltalán nem korfüggő, mint ahogy egyesek azt gondolják.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.24. 11:26:21

@espadazo - Játékbolt:: szeretné figyelemmel követni a boncolásást?? Webkamerán keresztül megteheti...

dancegirl26 2010.03.24. 11:26:24

@poseidon: igen. ez egy eü dolgozónak hozzátartozik a munkájához. Ha nem bírja, menjen tesco pénztárosnak.

Mylady 2010.03.24. 11:27:52

Nálunk egyébként volt olyan, hogy a nagypapám 70km-rel arrébb feküdt kórházban. Szüleim jártak át hozzá hetente 1x, meg az egész család hétvégén.
Plusz a tesóm abban a városban tanult, ő ment be hozzá minden délután.
Egyik reggel váratlanul hazaengedték a papát. Telefon nem volt. Nem értesítettek senkit. Szerencsétlen (elég lerobbant állapotban) nem akart ott ücsörögni késő délutánig a kórházban, amíg tesóm bemegy, felszállt hát a buszra és hazajött.
Mi meg loholtunk a postára táviratozni tesómnak, nehogy sokkot kapjon, mikor a kórházban azt látja, üres a papa ágya.

Voltak idők, amikor így működtek a dolgok.

Archenemy 2010.03.24. 11:28:10

@Rigevidon: Alattomosan sunyi ez a szeretteim halálára való célozgatásod, csak persze töketlen vagy leírni, hogy "kívánom, hogy haljon meg valakid".

Fogd már fel bazdmeg, hogy szememben az esemes egy értesítési forma, egyenlő a telefonnal, meg a távirattal. Ha neked nem, az a te bajod, sírjál bazdmeg.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:29:35

@PeterBlau: "Egy kórházi dolgozónak egy idegen ember halála minden napos dolog. "
Mégis nehezen tudják feldolgozni, és vagy lelkileg égnek ki, vagy szenvedélybetegségek rabjai lesznek, vagy fűszoknyát húznak és kimennek Svédországba.

dancegirl26 2010.03.24. 11:30:04

@dnw599:
1. az ilyen 'hozzátartozó' tojik a betegére
a 2,3 eset meg nem a te hibád.

Katarina 2010.03.24. 11:33:08

@Kitalátor feljegyzetei: A vonatkozó jogszabályok szerint ma Magyarországon mindenki automatikusan szervdonornak tekintendő, ha még életében nem tiltakozott ez ellen, és nem tett erre vonatkozó jognyilatkozatot.
A hozzátartozó nem dönthet a szervadományozásról, kivéve, ha kiskorúról van szó - értsd: a szülő a gyermekével kapcsolatban igen, minden más esetben a fentiek érvényesek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:34:41

@dancegirl26: Annyi előnye ma még van az ágytálas munkakörnek a multináci hipermarkecesekkel szemben, hogy tervezhető a 3 műszakos munkaidő.

Katarina 2010.03.24. 11:41:31

@Kitalátor feljegyzetei: Ha van ápoló azok között, akik olvassák ezt a bejegyzésedet, valószínűleg egy bizonyos kontextusban emlegetnek téged le- és felmenőiddel.
Mi az, hogy "ágytálas munkakör"? Van neked fogalmad arról, hogy mit csinál egy ápoló? Milyen feladatokat kell ellátnia? Milyen felelősséget visel a munkája során?

Lebbencs 2010.03.24. 11:43:56

@kyanzes: "Azért ilyen üzeneteket átadni is kellemetlen. Azt nem sajnáljátok, akinek ilyen infókat kell továbbpasszolnia másokank?"

Dehogynem, sőt külön siratóasszonyokat kellene alkalmazni, hogy azokért is sírjanak egy sort, akik a halálhír továbbítják/közlik, de tudod mit? - talán még egy imát is megérdemelnének azok a szerencsétlenek, akik a halálhírt közlik.

esef 2010.03.24. 11:48:05

Amikor nagyapám meghalt, nem volt sem távirat, sem telefon, sem sms, hanem a rendőrök csengettek be nagyanyámhoz, hogy velük tudna-e tartani azonosítás céljából. Közlekedési baleset volt, nagyapámat meg várták, hogy mikor érkezik már végre haza. (pótkocsis vs. bicikli, találjátok ki, hogy melyik volt...)
Ez 31 éve volt, már én sem ismertem. Fiú unokát akart, de boldog lenne az öreg ha élne, mert már két fiúdédunokája is lenne...

bea75 2010.03.24. 11:50:37

SMS-ben értesíteni a halálról??? Azért ez nagyon durva.
Az viszont elvárható a rokonoktól, hogy ha már megadnak egy telefonszámot, legyen az vezetékes vagy mobil, akkor legalább felvegyék a telefont, és ne kapcsolják ki éjszakára sem! Szóval nehogy már mindenért a kórházi dolgozók legyenek a hibásak.

Katarina 2010.03.24. 11:51:46

@bea75: Ezzel egyetértek. Én sem azért kérem el a hozzátartozók telefonszámát az első adatfelvétel során, mert gyűjtöm, mondjuk személyes használatra.

G_P 2010.03.24. 11:52:17

Remélem, legalább kitörölték az SMS-t, mert igen rossz emlék lehet(ne) a jövőben. Ahogy olvasom ezt, az állam is leesik, elképesztő. De egyébként minden mögött emberek állnak (de bölcs vagyok!), és amikor legutóbb jártam kórházban, láttam, hogy sok a fiatal dolgozó, és azt is, hogy tisztelet a kivételnek, de a legsötétebbek szegődnek segédnek meg ápolónak az ilyen helyekre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:53:26

@Katarina: Kedves Hisztipicsa!
Ha nem tűnt volna fel, az "igen. ez egy eü dolgozónak hozzátartozik a munkájához. Ha nem bírja, menjen tesco pénztárosnak." hozzászólásra írtam.
Aki (és akinek a hozzátartozója) volt már szarban, az tudja, hogy mit jelent, ha nincs olyan, és elkezd izgulni, hogy őalóla is legyen majd, aki kiganéz. Egyébként orvosoktól hallottam a kifejezést, egy olyan orvos kolléganőjük lenézését, kirekesztését (végül kicsinálását) indokolták vele, aki ápolóként kezdett, és úgy ment az orvosira.
Szóval ne tőlem védd meg az egészségügyet, és különösen ne a "középkádereket", hanem azoktól, akik azt hiszik, hogy az a feladat csereszabatos bármilyen más, szintén rosszul megfizetett munkával, és bárki képes ellátni...
(Volt nemrég valami angliai felmérés, talán a HVG adta le, az egyes tevékenységek valódi társadalmi hasznosságáról)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:54:46

@Katarina: pedig kinézem belőled, hogy később megkeresd őket egy nagyon kedvező ajánlattal...

énis 2010.03.24. 11:55:11

persze, hiper-szuper kényelem kell a kórházból, meg fejlődés csodás gyógyszerek, ilyenkor meg sírás van...
Szerintem teljesen normális hangvételű sms volt, nem azt írták, hogy a tatter elpatkolt és így gyorsabb volt, mint azt hallagatni a telelfonban, de hát hogyan?, még jól volt amikor bentvoltunk stb... és addig meghal még 20 ember, mert orvos/nővérhiány van..

Lebbencs 2010.03.24. 11:55:16

@Archenemy: [töketlen vagy leírni, hogy "kívánom, hogy haljon meg valakid".]

Miért kívánnám?

De attól még te retteghetsz vagy izgulhatsz, hogy juj/jaj, kiről jött valami jó kis halálhír SMS-ben.

(minimum rákendról)

Archenemy 2010.03.24. 11:56:30

@Rigevidon: Jó akkor egyezzünk meg, én rettegek minden esemesnél, te meg minden telefoncsörgésnél.

Láv písz hármoni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 11:57:14

@Grace Park: "a legsötétebbek szegődnek segédnek meg ápolónak az ilyen helyekre"
Szerintem meg nem, mert ha igaz lenne, akkor te sem érnél rá Homározni.

Katarina 2010.03.24. 11:57:26

@Kitalátor feljegyzetei:
A válaszod stílusa és hangneme téged minősít, és nem engem.
Az általad megfogalmazottak után tiszta szívből kívánom neked, hogy ha "te kerülsz szarba", az "ágytálas munkakört ellátó ápoló" maximum "kiganyézzon alólad", egyéb feladatait meg felejtse el. Egyébként nem védem az egészségügyet, de pontosan tudom, hogy az átlagsuttyónak az ápolók munkájáról pontosan annyi elképzelése van, mint neked.

Katarina 2010.03.24. 11:59:52

Ja, és kívánom neked, hogy mindezt azon az osztályon tegyék, ahol én dolgozon.

ora et labora 2010.03.24. 12:01:57

sms a kórház teljes személyzetének:

Holnaptól nem jöhet be, mert ki van rúgva.

Lebbencs 2010.03.24. 12:04:13

@Archenemy: "én rettegek minden esemesnél, te meg minden telefoncsörgésnél."

Nincs telefonom.

(Most akkor mi van? - Lefejeled baktert, gecó?)

Egyéves Önkéntes 2010.03.24. 12:04:30

@ora et labora: jó terv, neked meg majd a portás veszi ki a vakbeled.

énis 2010.03.24. 12:07:43

egyébként ma érkezett egy sms-em a Magyar Postától, hogy úton van egy küldemény felém... szerintem tök jó dolog..

Kulmar 2010.03.24. 12:10:11

az a (is) baj, hogy megint nem hallottuk a másik oldalt. Mivan, ha nem sikerült a telefon, és hogy mégse legyenek teljes tudatlanságban, küldtek egy SMS-t?

másrészt amikor nekem rokonom volt kórházban, akkor kb óránként valaki felhívta a kórházat, hogy mi a helyzet, idegesítve ezzel a ott dolgozókat. Ugye sok rokon, sok hívás...

Manyecska 2010.03.24. 12:12:33

Hmm..nagybátyámékat értesítették egyszer éjjel fél háromkor, hogy meghalt dédike /váratlanul/. Mindenki egész reggelig siratta, mikor eztán elindultak a kórházba. Dédike OTT ült az ágya szélén, vidáman integetve,..sajnos, sorry, összekeverték az ágyszámot!, mondta a nővér..Utána még tizenöt évig élt:)!
Mindazonáltal fura dolog egy sms mindenképp...

Archenemy 2010.03.24. 12:17:09

@Rigevidon: Jó akkor te mindig retteghetsz, hiszen a postás bármikor jöhet.

KenSentMe 2010.03.24. 12:18:35

Mostantól mindig lehet rettegni, ha a nagypapa kórházban van és csipog a telefon:).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:21:59

@Katarina: Értő olvasásból nem vagy a legjobb. Ha hagynak a szarban-húgyban megrohadni, akkor ne is kössenek be nekem semmit. A minőségi betegellátás nem a milliárdos diagnosztikai gépek kezelésével és a Svédországba fűszoknyásnak állt orvosok helyett elvégzett beavatkozásokkal kezdődik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:23:10

@Archenemy: ... de kétszer csenget és magáévá tesz a konyhaasztalon...

Archenemy 2010.03.24. 12:25:15

@Kitalátor feljegyzetei: csak ha gyengébb vagy. Felénk én teszem a magamévá, ha egyszer sem csönget, akkor is.

Katarina 2010.03.24. 12:25:28

@Kitalátor feljegyzetei: "Aki (és akinek a hozzátartozója) volt már szarban, az tudja, hogy mit jelent, ha nincs olyan, és elkezd izgulni, hogy őalóla is legyen majd, aki kiganéz. Egyébként orvosoktól hallottam a kifejezést, egy olyan orvos kolléganőjük lenézését, kirekesztését (végül kicsinálását) indokolták vele, aki ápolóként kezdett, és úgy ment az orvosira."
Ad 1.: nem hinném, hogy félreértettelek
Ad 2.: feltehetőleg nem használtad volna ezt a kifejezést "ágytálas munkakör", ha nem értenél vele egyet. Én legalábbis nem használok olyan kifejezéseket, amelyekkel nem értek egyet, arról nem is beszélve, hogy általánosságban is kerülöm a másokra nézve sértőnek mondható kifejezések használatát.

Katarina 2010.03.24. 12:27:24

@Kitalátor feljegyzetei: "A minőségi betegellátás nem a milliárdos diagnosztikai gépek kezelésével és a Svédországba fűszoknyásnak állt orvosok helyett elvégzett beavatkozásokkal kezdődik."
Ezzel például egyetértek, De azért sokat segít az is, ha a beteg nem nézi le és nem bánik lekezelően azokkal, akik ápolják, és nem a "nagy fehérköpenyes varázslónál" kezdődik a betegek szemében az ember, az ápoló meg úgyis csak az ágytálat hordja".

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:31:10

@Katarina:
1. Én viszont nagyon gyakran használok olyan kifejezéseket, amelyekkel nem értek egyet.
2. Nem tartom sértőnek a kifejezést. (A paraszt sem sértő, csak a bunkóktól, hanem az, aki élelmet termel.)
3. A hisztipicsát sértőnek is szántam, de enyhíti a megítélésemet a kiégés előtti fokozott ingerlékenység felismerése...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:34:04

@Katarina: A legtöbb kórházban a borítékszüret (=vizit és ambuláns rendelés) idején kívül jó, ha bent van osztályonként egy cselédkönyves rezidens, aki úgyis a főnővértől kérdezi meg, hogy "ilyenkor mit is szoktunk tenni"...

Katarina 2010.03.24. 12:41:30

@Kitalátor feljegyzetei:
Lehet, hogy te nem tartod sértőnek ezt a kifejezést, de biztosíthatlak, hogy az ápolók annak tartják, pontosan azért, mert ez a kifejezés egy attitűdöt is jelent, aki ezt a kifejezést használja, automatikusan lenézi és lekezeli őket - ez tapasztalat.
Semmiféle kiégésről nincs szó, bár lassan én is kezdem felismerni a veled való vitatkozás hiábavalóságát - azon az alapon tudniillik, hogy képtelen vagy megérteni, amiről írok.

Katarina 2010.03.24. 12:42:50

@Kitalátor feljegyzetei: A legtöbb kórházban a borítékszüret (=vizit és ambuláns rendelés) idején kívül jó, ha bent van osztályonként egy cselédkönyves rezidens, aki úgyis a főnővértől kérdezi meg, hogy "ilyenkor mit is szoktunk tenni"...
Csak hogy tudd: rezidens nem ügyelhet egyedül, tehát nem fordulhat elő, hogy egy osztályon csak a rezidens legyen bent, szakorvosnak is lennie kell, az pedig nyilvánvalóan tudja, hogy mi ilyenkor a teendő. Megsúgom: én is tudom.

Katarina 2010.03.24. 12:44:07

Sőt: nálunk a szakorvos-jelölt is tudja.

myOhmy 2010.03.24. 12:45:40

17 voltam, mikor meghalt az apám. Kecskeméten ápolták, mi az agglomerációban laktunk -anyám és nagyanyám éppen elindultak látogatni. Apám vakbélgyulladással került be, s sikerült addig vitatkozniuk a drága orvosoknak arról, hogy szükséges-e az életmentő műtét, hogy perforált a vakbele, s rántotta magával a vastagbél egy részét is. De az orvosok minden fáradozása dacára apám szépen lábadozott, másnap elvileg hoztuk volna haza. Ezért is maradtam én otthon. S ekkor felhívott a táviratozó, hogy meghalt az apám. Csapot papot eldobtam, kikerestem a kórház számát, harmincadik hívásra kb fel is vették. Megerősítették a halálhírt. Szóltam, hogy 10-15 percen belül odaérnek anyámék, s nem tudnak a helyzetről semmit, szóljanak nekik, hogy ne csak az üres ágyat találják ott (nagyanyám szívbeteg). Hát persze, hogy basztak szólni. Sőt, anyámék alig találtak valakit, aki elmagyarázta volna a helyzetet.

(Pár napra rá vért vettek tőlem ugyanazon kórházban - várhattam erre úgy 5 órát. Kezdtem ideges lenni, kerestem vmi nővérkét, hogy mi lesz már...hát, mit ad Isten, az elsőre a folyosón lévő ruhavásárnál akadtam rá, ott válogaott sokadmagával együtt. A betegek meg le vannak szarva, kérem.
Ugyanazon kórházban a szomszédunk belefulladt a folyosón egy orrvérzésbe, mert az ügyesek meg se próbálták elállítani a érzést, ellenben adtak neki vmi lónyugtatót.)

énis 2010.03.24. 12:45:47

az baj, hogy én lenézem a nagy fehérköpenyes varázslókat? Rájöttem már sok bajommal kapcsolatban sokféle orvosnál, hogy fogalmuk sincs, csak tippelnek, kísérleteznek...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 12:46:38

@Katarina:
1. Két malomban őrülünk meg.
2. Én is tudom, hogy mi a szabály, de azt is, hogy hogyan és miként nem tartják be, csak papíron, mert képtelenség a létszámhiány miatt.

Katarina 2010.03.24. 12:49:30

@Kitalátor feljegyzetei: A létszámhiány nálunk nem lehet kifogás. 5 nővérünk van + a főnővér, és 4 szakorvos + 1 szakorvos-jelölt, ez egy aktív, manuális, műtétes osztály, tehát mélyen a mimimumlétszám alatt. Mégsem lehet mindez indok a trehány, gondatlan munkára.

Katarina 2010.03.24. 12:50:47

Az orvosok e mellett egy napi 8 órában működő, éve 16 ezer fős betegforgalmú ambulanciát is működtetnek.

Nayime 2010.03.24. 12:53:36

Hát én anyumtól nem tudtam elköszönni... :(. Halála előtti napokban is alig-alig vette fel a telefont, amikor nagy nehezen elértük mindig azt mondta, "ne haragudjatok, nem hallottam, olyan mélyen alszom és olyan jóóó" Szegénykém már nagyon beteg volt, de azt hittük, van még 1-2 hónapja... Aztán egyik reggel már csak a nővér vette fel a telefonját... De nagyon rendes volt, mondta, hogy anyu hajnalban elaludt. Óránként jöttek be hozzá, mert előző este kis láza volt, és felügyelték az állapotát. Hát fél 5-kor már nem volt pulzusa. :(((

Vkat118 2010.03.24. 13:15:29

Nem érzem problémának az sms-ben való értesítést. Korrekt, gyors, egyértelmű, nyoma marad. Hívjanak fel napi 20 embert és hallgassanak meg egy 20x15 perces rinya-nyafot? A családnak meg jobb, ha a bürokrata nekik is a nap folyamán már 17. jére, immár unottan kifejezi együttérzését? Vagy telefonáljon mindenkinek az orvos és halljanak meg mások is?

A post tolót lehet már?-a mikroblogger 2010.03.24. 13:38:46

30 évvel ezelőtt,nagypapám halálakor a kórház táviratban értesített minket.Nem volt jó érzés.Pár évvel később nagymama halálakor az orvos telefonon közölte,hogy "sajnálattal értesítem...".Nem volt jó érzés.Nagynénémnél már csak az üres ágyat találtuk meg - ez sem túl jó.
Nagyon-nagyon elméletben tegyük fel,hogy a kórház gyermek születéséről tájékoztatja apukát SMS-ben :"örömmel közöljük,hogy..... egészséges fiúgyermek...".Felháborodna a közlés módjától? Valszeg,nem.Miért?Mert ez örömhír.A születést elfogadjuk az élet részének,de a halált általában elutasítjuk-így vagyunk berendezkedve.
Amíg nem tudatják velünk annak hírét (akár táviratban,akár szóban,akár SMS-ben,vagy telefonon) - addig él a remény is...

randomburvi 2010.03.24. 13:46:57

Legalább értesítették..nálunk előfordult a családban, hogy valaki 150 km-t vonatozott ( 2-3 naponta megtette), hogy meglátogassa az apját..hát egyszer csak megérkezett, és kiderült, hogy már előző nap meghalt..csak elfelejtettek szólni, gondolták majd úgyis jön látogatni, és akkor szólnak....szuper.

nashira 2010.03.24. 13:48:48

94ben a nagymamám halálakor üres ágyat találtam (mondjuk nem is engem kellett értesíteniük). Akkor ott kegyetlenül kiborultam, 2 nővérke meg egy doki abajgatott, hoztak gyógyszert meg vizet és mellettem maradt valaki míg össze nem szedtem magam (Vas utca). 2006ban az anyukám halálakor (Uzsoki kórház) és 2009ben a másik nagymamám halálakor (Margit kórház) telefonon hívott az ügyeletes orvos és mindkét alkalommal türelmesen megvárták míg én fejezem be a beszélgetést, együttérzőek és normálisak voltak.
Nem gondolnám, hogy szabad másképpen. :(
Amúgy elkeserítő és szégyenletes, hogy az "sms, msn, twitter, facebook világában élő" mai fiatalokat nekünk, annak a negyvenes generációnak sikerült felnevelni akik még az emberek világában éltük a fiatalságunkat. És nem enyhítő körülmény a technikai fejlődés. :((

LAttilaD 2010.03.24. 14:21:55

12-én meghalt a feleségem. Mindenkit, aki közel állt hozzá vagy bármilyen alapon jogot formálhatott az értesítésre, _személyesen_ felhívtam telefonon még aznap vagy legkésőbb másnap. Nem érdekelt a telefonszámla és nem érdekelt, hogy az én fájdalmam nagyobb, mint bárkié az értesítendők közül. Ez így volt helyes.
Egyébként öt orvos is volt azok között, akiket értesítettem. Mind a négyen meg voltak rendülve, és nem tekintették úgy, hogy egy a sok közül, hát igen, a munkánknak ez is része. Én ezt tartom normálisnak.

Rántott máj (törölt) 2010.03.24. 14:30:16

@myOhmy:
"Ugyanazon kórházban a szomszédunk belefulladt a folyosón egy orrvérzésbe, mert az ügyesek meg se próbálták elállítani a érzést, ellenben adtak neki vmi lónyugtatót."
Ott voltál? Ha igen, te miért nem segítettél (egy orrvérzés miatti fulladás megelőzéséhez nem kell orvosnak lenni? Vagy valaki mesélte? Akkor ő miért nem segített?

Zoltan895 2010.03.24. 14:38:42

Az a szánalmas, hogy mindig azok a prolik szidják az orvosokat/nővéreket, akik 4 és 8 éve megszavazták az mszp-szdsz-t, hogy jól tegyék tönkre az egészségügyet, a korházi dolgozók munkakörülményeit. Nem kéne csodálkozni, hogy hibáznak ilyen körülmények között... Pl.: ma már szinte normális , hogy az szdsz által feltüzelt, évekig okított cigányok mentősöket támadnak meg... ha te ezt nap mint nap vállalnád, te szerinted mindig vidám lennél és mosolyognál az összes betegre és mindent 8amit te több mint 8 évig tanultál!) elmagyaráznál az aggódó rokonnak, majd bravúrosan megygyógyítanád az aidses rákos-ebolást?

LAttilaD 2010.03.24. 14:40:36

"Felhívom a hozzátartozót a halálhírrel és még hallgassam is végig az összeomlását (sírását-rívását)? Igy is elég nagy lelki teher lehet...

(nem vagyok egészségügyi dolgozó)"

Ne is akarj az lenni, Poseidon, nem Neked való. Igen, ez nagy lelki teher. Ott hal meg egy ember a kezed között – mint nekem a feleségem –, és nem tudsz mit tenni, pedig esküt tettél, egy életen át tanultál azért, hogy segíthess, és nem tudsz. Ez nagy lelki teher, és csak az való egészségügyisnek, aki képes ezt vállalni. Ehhez képest a hozzátartozók értesítése már csak egy újabb teendő a sok közül. Amikor erre a pályára megy valaki, ezt is vállalja. Nekem nem jelentett érzelmileg problémát, hogy felhívjak több tucat embert, pedig a feleségem halt meg és nem egy idegen.

beszólhatok? 2010.03.24. 15:09:38

nem értem a problémát. Régen, mikor még nem volt mobil, sőt telefonja se mindenkinek, táviratban értesítette a kórház a hozzátartozót.
BT szerint ezen az alapon mindenkihez személyesen kellett volna kimenni?

FlyInMyEye 2010.03.24. 15:15:33

Én mindent megértek,de szerintem akkoris tirpákság sms-t dobni nagypapa haláláról.Szerintem...

beszólhatok? 2010.03.24. 15:18:45

az SMS a távirat gyorsított változata, ha úgy vesszük. Hamarabb megkapod, tehát hamarabb tudsz intézkedni is.
A halálhír nem attól rossz, hogy milyen formában kapod. Tapasztalatból beszélek, hidd el.
A kórházban amúgy lehet kérni, hogy milyen formában értesítsenek, illetve kit értesítsenek, ha a hozzátartozóval történik valami. Ha ezt külön nem kéred, alapértelmezett megoldásként az sms-t küldik.

főboszorka45 2010.03.24. 15:45:40

Mikor tavaly a fater meghalt, akkor azonnal hívtak a kórházból, nagyon udvariasan, természetesen mobilon. Igen kegyeletteljesen csinálták az egészet...
Igaz, hogy kómában volt már szegény, ennek ellenére kissé furcsa volt, hogy pont a delet harangozták, mikor szóltak, hogy 11-kor meghalt...
Nem volt az egy kicsit hamar?
Egyébként mindenben segített a kórház, még szóltak is a temetkezési vállalkozónak telefonon, mikor intéztem a temetést egy vidéki városban.... Így is lehet....

AvgDvl 2010.03.24. 15:58:44

Használtak benne rövidítéseket és emotikonokat is?

2010.03.24. 16:05:17

Biztosan kellemetlen volt a hírt így kapni, főleg hogy olyan nehezen ellenőrizték... de hát valahogyan szólni kellett, én nemtom, ha van valami "hivatalos" felelőssége a kórháznak ezzel kapcsolatban? Mármint a hír közléséről, annak módjáról? Szóltak? Szóltak... rosszul esett? Hát remélhetőleg igen, isten nyugosztalja... hol itt a hír?

2010.03.24. 16:08:24

@LAttilaD: Lelki teher? A bátyám egészségügyi dolgozó. Látott elég embert meghalni, intenzív osztályon dolgozott évekig. Nem hatja meg a halál különösebben.
Vagyis meg lehet szokni... lehet nem szép ezt elfogadni, de ezt is meg lehet szokni.
aki mimóza lelkű az nehezebben szokja meg, ennyi. Én nem bírnám, legalábbis az elején, az tény, nekem nem való. De embertől függ... akinek a kezei közt halnak meg emberek rendszeresen az nem fogja mindet egyformán meggyászolni... it's just a job..:) és ez a normális

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.24. 16:09:19

SMS: Kedves hozzátartozó,tájékoztatjuk, hogy nálunk tartózkodó rokona,hamarosan jobb létre szenderül, ha nincs ideje, online a végsőóra@korhaz.com MSN vagy Skype elérhetőségen,búcsuzhat. Ha szüveges üzetet szeretne irjon a korház Facebook vagy a Twitter oldalára, ha modunkban áll még felolvassuk. Online utolsó kenet szolgáltatásaink csak munkaidőben.

Sajnos a világ elembertelenedik,de a sirkőves szólt időben ,hol kell rendelni.

Ha én megadom az elérhetőségemet,legyen már annyi pucája a boritékeltevőnek ,hogy felhiv.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 16:12:15

@Archenemy: Nekem nem szimpatikus annyira a postás bácsi. Semmi pénzért sem tudnám megdugni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.24. 16:45:22

@Katarina: Mikor írtam én trehány munkáról ebben a posztban? A nem bicskás osztályokon is erő fölött teljesít mindenki, és az osztályos orvos sem nemi életet él ügyelet helyett (legalábbis nem mindig), hanem másik osztályon segít vagy egyszerűen összeesik, mert nem tudta napok óta kialudni magát. Alap nélkül meg nincs felépítmény, nemcsak Marx szerint, úgyhogy ha a takarítók, segédápolók, ápolók (stb) hiányoznak, túlhajtottak, alacsony fizetésük miatt kontraszelektálódnak, megrokkanva nyugdíjba menekülnek, akkor hiába van jelen egy rakás nagyon-nyugaton tapasztalatot szerzett, tudományosan naprakész orvosi-főnővéri team, baszhatják.
Még a rendszerváltás előtt édesanyám gerincsérvvel feküdt egy ugyancsak miskolci kórházban. Mivel azon a folyosón volt a toxikológiai is, egyszerűen nem kaptak takarítót, mert as részegek és öngyilkossági kísérleteket elkövetők után takarítói fizetésért senki nem mosta a szert a folyosóról huzamos ideig. Úgyhogy az osztályvezető főorvos, aztán példáját követve a többiek, orvosok, ápolók néha felfókáztak, legalább a folyosón és a mosdókban.
Karácsonyra is bent kellett maradnia édesanyámnak, nekem egyetemistaként (más városban) pénzem nem volt, de időm a vizsgaidőszakban igen, ezért 24-én átstoppoltam Debrecenből, és feltakarítottam a kórtermet. Az ajtó mellett mérges arccal, hetek óta némán üldögélő (mint később megtudtam, súlyos depresszióval kezelt) öreg néni, amikor az utolsó pormacskát is kivégeztem, elmosolyodott egy tizedmásodpercre, és megszólalt, keményen, tárgyilagosan: "Na, így már sokkal szebb!"

Pedig akkor még úgymond a szocializmust építettük, és azóta hihetetlen mennyiségű pénzt loptak ki a rendszerből. A dolgozók szíve viszont nagyrészt megmaradt, de már fogy...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.24. 16:47:18

Igaz is; túl van misztifikálva a halál.
'Ergerbergert' és betegagyú társait elég elkaparni az árokparton, kedélyesen lehugyozni-leszarni-lehányni-leturházni, igény szerint.
Hiszen minek felfújni a dolgot, nem igaz?!

Az sms (ha valaki esetleg nem tudná) 'Short Message Service', amit általában nem nagy horderejű dolgok közlésére használunk. Szerintem prosztóság például esemesben szakítani. Gyászhír közlésére pedig VÉGKÉPP nem alkalmas.
Mindennek megvan a módja, az ideje és helye. Olyan barbarikus parasztság családtagokkal ÍGY közölni a halálhírt, hogy még mindig keresem a leesett államat. Persze, nemcsak ezen vagyok kiakadva (szokás szerint), hanem sokak hozzáállásán.
Hogy mennyire kiveszett a finomság, az együttérzés ezekből a manapság tömegesen blogokon fröcsögő előmajmokból... Sms-ben, táviratban közölni hogy meghalt a hozzátartozó - ez normális dolog? Inkább cselédtempó.

poseidon 2010.03.24. 16:52:46

@LAttilaD: Fogadd őszinte részvétem!!!

Remélem, h. az én feleségem még sokáig velem marad! (és én is VELE!)

Alikam 2010.03.24. 17:07:11

Az SMS-el nem ott van a baj, hogy más, vagy kevesebb információt tartalmaz mintha telefonon hívták volna fel, hanem mert sms-ezni haverokkal szoktunk vagy reklámcélzattal.

Ennyi.

Annyira tiszteleben kell tartani a halottat, hogy legalább "élőszóban" mondják meg a családnak a hírt.

KecskeDotyi 2010.03.24. 17:08:29

Azoknak akik ki vannak akadva:
a párom édesapja kettő éve hunyt el. A párom ment be hozzá este, erre üres az ágy, sehol senki...Odamegy az ügyeleteshez hogy hol van a papa, erre "Nem kapta meg a táviratot? Akkor foadja részvétem, elhunyt. És itt a tásjáka is". Odanyomták a kezébe a bepakolt utazótáskát, és kész...

Igen, sokkal humánusabb mint egy hivatalos sms...A távirat meg megérkezett, 4 nap múlva...Kívánom, h ti is így tudjátok ezt meg...

Mylady 2010.03.24. 17:24:02

@KecskeDotyi: ez is szoorú történet

de
azt azért látni kell, hogy két verzió van: vagy ott vagy a rokon halálánál vagy nem
ez utóbbi esetben valamilyen módon közölni kell a hírt
személyesen/telefonon/táviratban - mindegyiknek van előnye, hátránya, mindegyikkel van rossz és jó tapasztalat is

szerintem az a legfontosabb, hogy a rokon mielőbb értesüljön, valamilyen emberi módon

az sms nem alkalmas erre
a telefon/távirat igen

és szerintem ne kívánj senkinek rosszat csak azért, mert a párod édesapja meghalt...

Katarina 2010.03.24. 18:01:55

@Kitalátor feljegyzetei: Most már nem "örülünk meg" két malomban.

napalm 2010.03.24. 18:43:39

benne van a homár a retek klubban;)

epeficam 2010.03.24. 18:58:21

@tapmancs: Mivel is járult hozzá?

LAttilaD 2010.03.24. 23:44:05

„Lelki teher? A bátyám egészségügyi dolgozó. Látott elég embert meghalni, intenzív osztályon dolgozott évekig. Nem hatja meg a halál különösebben.”

Akkor egyetértünk abban, Gumicukor, hogy nem jelenthet terhet nekik telefonálni, és ha kell, akkor végighallgatni a negyedóra „rinyálást”.

Már nem tudom, írtam-e vagy csak akartam, de szerintem a távirat és az SMS között az a különbség, hogy amikor táviratban értesítették az embereket, akkor nem volt más mód, hogy gyorsan küldjenek üzenetet messzire. Az embereknek nem volt telefonja. Ma viszont mindenkinek van.

Poseidon, Mylady, köszi a részvétnyilvánítást!

szilvibank 2010.03.25. 00:20:36

Amikor anyukám meghalt, éppen vele voltunk. Előre tudható volt sajnos, a kezelőorvosa közölte is (kultúráltan, külön szobában, pénzt nem elfogadva).
ent.
Apuhoz 2 naponta tudtam csak bejárni, a halála napján is voltunk bent. Az elérhetőségeink megvoltak, a nővérek is ismertek már. Mégis külön elkérték a számainkat újra, mert valószínűnek tartották, hogy kelleni fog... Nem sokkal azután, hogy hazaértünk tőle, csörgött a telefonom. Eszükbe sem jutott SMS-ben értesíteni: Személyesen az osztályvezető főorvos hívott, elmondta, amit ilyenkor kell és elkérte a lakcímünket, mert táviratot is akart küldeni. Mondtam, hogy köszönöm, nem szükséges, de ő azt mondta, hogy kötelező küldeniük, mert így tudják igazolni, hogy a hozzátartozót értesítették. Ennek három éve lassan, nem tudom, változott-e azóta. (Kistarcsai kórház, ezúton is köszönet az emberséges bánásmódért.)

soothsayer79 2010.03.25. 10:24:05

Szerintem meg teljesen mindegy, hogy telefonon mondják meg, vagy sms-t küldenek... változtat bármin ha élőszóban közlik? Nem hiszem

Bamba Barack 2010.03.25. 20:39:29

Szerintem nem minden percben halnak meg egy kórházban.Ha már távirathoz nincs kedv, legalább annyi fáradtságot vehetnének ,hogy felhívják a hozzátartozót.A mi esetünkben sajnos így volt,de még mindig normálisabb mint egy sza.ros sms...

total eclipse (törölt) 2010.03.29. 20:31:36

egy telefonhivásról, táviratról az ember tudja, hogy nem véletlenül ment félre. telefonálásnál bemutatkoznunk, és a másik is bemutatkozik, táviratot, meg elég ritkán küld az ember, nem valószínű, hogy 'mellényúl'. ahány téves sms-t kaptam az elmúlt 10 évben...
én is csak azt kivánom, hogy igy értesüljenek a férjü-feleségük-barátnőjük-gyerekek haláláról.
a tahóság nem azonos a haladással...
süti beállítások módosítása