Tékozló Homár

A zuglói önkormányzat a gyerekek ellen dolgozik - "Aki nem éri fel, ne hintázzon!"

2010.04.09. 08:30 | ge | 208 komment

Volt már kaviccsal felszórt játszóterünk, meg diktátor wc-s nénis is, most pedig a zuglói önkormányzatnak köszönhetően ismét egy használhatatlanná tett játékról kaptunk hírt. Az (egyébként nem vadiúj) EU-s szabály szerint ugyanis kötelező a hinta kilengésének megfelelően alászőnyegezni a játékot, de mivel itt (és máshol sem) erre nem volt mód, hiszen túl közel van a kerítéshez, egy gyors és az áthelyezésnél-átépítésnél költségmentesebb, ám megdöbbentően ostoba megoldást választottak: visszavágtak a hinták láncából. Az így veszélyessé és egyben használhatatlanná vált hintáról CSJ számolt be nekünk. A posztot elküldtük az illetékeseknek, reméljük hamarosan beszámolhatunk arról, hogy ez a megoldás csak átmeneti és/vagy tévedés volt.

A XIV. kerületi Pákozdi térhez tartozó játszótéren négy használható hinta volt kihelyezve. Azért csak volt, mert pár héttel ezelőtt az éjszaka leple alatt megjelent egy önkormányzati varázsló és az összes hinta láncát jócskán megrövidítette. A hinták a földtől eredetileg kb.45-50cm-re lehettek és a 4-5 éves gyerekek is simán tudták önállóan használni, mint általában az összes játszótéren. Na, most a hinta a földtől konkrétan 85cm-re van, ami azt jelenti, hogy még a tizenéveseknek is segítség kell a felüléshez, mindezen felül a hinta használata élvezhetetlenné vált ugyanis az u.n.hintaút annyira lerövidült, hogy a gyerekek már nem is kívánkoznak hintázni.

Az önkormányzatnál az illetékes hölgy v.milyen EU-s szabványra hivatkozik. Állítólag a szabvány alapján a hinta kilengésének megfelelő méretű gumiszőnyeget kell elhelyezni a hinták alá. Ebben az esetben a már korábban lerakott szőnyeget nem tudták megnagyobbítani, mert a hinta mögött közvetlenül a kerítés van, így egyszerűbb volt a láncot megrövidíteni, mint a kerítést arrébb rakni 1méterrel. Arra hivatkoznak, hogy nincs pénz a kerítések áthelyezésére, és a hinták helyzete állításuk szerint így is marad mindaddig, amíg nem lesz pénz. Elgondolkodtató azonban, hogy a játszótértől nem messze lévő másik hintákat szintén hasonló radikális módon „vágták vissza”, holott semmiféle kerítés nincs körülöttük. (tehát ott elvileg kipótolhatták volna a gumiszőnyeget).

A vicces még a hölgy válasza volt, aki azt mondta: aki nem éri fel, ne hintázzon. Hja, és mint kiderült, Zuglóban több játszótéren is hasonló állapotok vannak. A „biztonságossá” tétellel elérték, hogy több fejbeverős baleset történt, mint annak előtte bármikor, hiszen pont fejmagasságban van a 3-5 éves gyerekeknek a hinta ülőkéje.

Sikerült egy sima EU-szabványt kifordítani, átértelmezni és elcseszni, így viszont megvan a bűnbak, mindenki szidhatja az EU-t.
 

Üdv.

CsJ 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Whoo 2010.04.09. 08:31:26

marmint hogy en? elsore? neee

Whoo 2010.04.09. 08:36:03

hja kerem..

ahogy a vicc tartja: ha nincs kez, nincs cukor..

nem eri fel, nincs hinta. Abszurdisztan

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2010.04.09. 08:36:20

Nem nem, csak gondolod. Az első helyed nem más, mint az idő pillanatnyi görbületéből eredő illúzió.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2010.04.09. 08:37:38

Na most képzeld el, ahogy az ötéves kisgyerek sámlival száll fel a hintára. Vagy lehetne bevezetni olyan csatolható létrát is, mint a vadászgépekhez van. Mégjobb: mozgatható lépcső, aminek a vezetéséhez minimum diploma kell.

Énbagoly 2010.04.09. 08:43:51

Na, már megint felbukkantak az önkormányzatokban a "szakértők". De hogy egyiknek sincs kisgyereke, az tuti. :S

Dr Gregory House 2010.04.09. 08:51:59

Megdöbbentő!
És ezt most osszuk be egész hétvégére?

2010.04.09. 08:55:00

És ha erről a hintáról taknyol a gyerek, az nem veszélyes? Ez az egész játszótér eu-konformizálás baromság, az én gyerekkori betonos, autógumis, szakadt játszótereimen sem volt tömeges gyerekelhullás.

cooper82 2010.04.09. 08:55:53

Rájöttem, ezek büntető-hinták.
Ha rossz a gyerek, csak fel kell tenni, mert pofára esés nélkül úgyse fog tudni kimászni.

"kisfiam, ha rossz vagy, mész hintázni"

Vagy, ha gyorsan el kell szaladni a fotóshoz RAW formátumért, akkor a gyereket lehet hagyni hintázni, egyedül úgyse mer majd kimászni.

Na jó, ez rossz vicc.

Amúgy meg ez is tipikus magyar megoldás.

Secnir 2010.04.09. 08:56:05

korrekt a hinta
csak 14 évesek tudnak rá helyből felugrani - nekik meg már minek? azok inkább posztot írnak a homárra, hogy nem engedték be őket hétvégén a kocsmába...

tokomtelevan 2010.04.09. 09:09:23

Itt Abszurdisztánban miért nem lep meg ez a dolog??!!

bátor Sir Robin 2010.04.09. 09:12:50

hát ez az! Igazi bürokrata, levédi magát a szabályozással, de az, hogy használhatatlan az nem érdekli. Amúgy is Zugló már a főváros bohóca kezd lenni, lásd építményadó kommunikálása, Bosnyák téri beruházás. Hajrá, csak így tovább!

AlexWolf 2010.04.09. 09:13:36

Svédországban ez úgy van, hogy ha hintázni akar a gyerek, akkor 3 fűszoknyás női hölgy jelenik meg és felállít egy megfelelő gumiszőnyeggel ellátott hintát a nappaliban. Amíg a gyerek hintázik, igény szerint szájjal kényeztetik az apukát.

dr. Aullah 2010.04.09. 09:18:15

"Állítólag a szabvány alapján a hinta kilengésének megfelelő méretű gumiszőnyeget kell elhelyezni a hinták alá. Ebben az esetben a már korábban lerakott szőnyeget nem tudták megnagyobbítani, mert a hinta mögött közvetlenül a kerítés van, így egyszerűbb volt a láncot megrövidíteni, mint a kerítést arrébb rakni 1méterrel."

Baszki, ezen az agyamat eldobom. Minden önkarmányzatisnak ezért egy folyó a fejbe...

ÉRTITEK! Ők lusták, ezért megint mások szopnak!

cooper82 2010.04.09. 09:18:34

Más országokban ezt úgy oldanák meg, hogy:
Leszerelik a hintát és más kisebb játékot tesznek a helyére.
vagy
Kicserélik a hinta vázát alacsonyabbra.

Svédországban pedig...

2010.04.09. 09:28:50

@cooper82: Vagy kimegy két markos közmunkás és két-három óra megfeszített munkával, na meg egy csákány-lapát kombóval arrébteszik a kerítést két méterre. Marha nagy szervezést igényel.

buvarpocok 2010.04.09. 09:32:11

Bár nem vagyok valami öreg, mikor én gyerek voltam még hagyományos játszóterek voltak. A környezetemben mindenki túlélte a gyerekkort :D érdekes...

Sajtos Pogi 2010.04.09. 09:37:31

Na, azt az önkormányzati varázslót is megnézném, aki ilyen magasra fel tudja emelni a 15 kiló feletti gyermeket, hogy beültesse a hintába!
Akkor inkább ne is legyen!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 09:39:01

azért én beleültetnék mindegyik hintába egy-egy fűszoknyás lányt, és megnézném hogy tiltakoznak-e még a környék lakói.

Koholmány 2010.04.09. 09:41:33

Ha viszont kirepült volna a gyerek és fejjel nekirepül a kerítésnek, akkor meg jött volna a habó szájjal, kártérítést követelő poszt.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 09:42:30

Bocs, hosszú lesz és kicsit off.

Agyam elszáll.
Én vidéki panelproli vagyok, a fél gyerekkoromat a játszótéren töltöttem. Vashintán, vasmászókán, vascsúszdán. A csúszdán nem volt egyenes szakasz, hogy fékezzen. A hinták egyik fele nem láncon lógótt, hanem vaspálcán, azt lehetett hajtani vízszintesen, koccanóig, már aki merte, én nem. Viszont amikor félig löktük fel, azzal szórakoztunk, hogy kiugráltunk belőle, meg átmásztunk egyikből a másikba. Voltak láncon lógó hinták is, azokat utáltuk, mert nem lehetett rendesen lökni őket, viszont azzal meg azt játszottuk, hogy beleült egyikünk, a másik meg jól bepörgette, majd elengedte. A láncos hinta másra nem is alkalmas.
Az üléseknek volt háttámlájuk és oldaltámlájuk. mármint csőből.
Volt homokozó is, hangyával, gilisztával, pókkal, gyíktojással.
Volt egy olyan kis mászóka, ami félkör alakban emelkedett ki a földből, amúgy meg olyan volt, mint egy hajlított létra. Azon csináltunk bátorságpróbát: ki tud rajta úgy végigmenni, mintha lépcsőzne, egyenes háttal, kéz nélkül.
Volt egy olyan, mint egy fél négyzet, szintén létraszerű, azon lógva katonai kiképzőst játszottunk, előbbivel együtt egy mini focipályán alkották a kapukat a legkisebbeknek.
Volt egy nagy gömbmászóka, abból telente bunkert csináltunk (körbefalaztuk hóval), nyáron mászókakidobóztunk rajta vagy csak beültünk és beszélgettünk.
Volt egy kis libikóka is, zöld színű, de nem volt annyira jó vele játszani.
Aztán amikor iskolába kerültem, akkor ott volt két sokkal hosszabb szárú libi, és a két vége alatt autógumi volt. Iszonyú nagyokat lehetett pattogni vele. Az ötletet később meg is valósítottuk a játszótéren, attól fogva jobb volt libizni a kicsi zöldön, de a gumit később ellopták.
A veszélyesebb helyeken (hinta és csúszda alja) keményre döngölt földborítású lyukak voltak a használattól). Nem ám gumiszőnyeg. Hahaha.
És hogy mi volt a játszótér borítása? Fű. Gyep. Lóhere, sok négylevelűvel. Angolperje. Pitypang. Bogáncs. Meg ilyenek. Nem ám gumiszőnyeg. Hahaha. Soha nem történt semmi baleset. Soha. És lám, felnőttünk. Volt a játszótér mellett egy parkoló, ott történt néha, hogy elszálltunk bicajjal, görkorival, gördeszkával, gokarttal vagy valamivel.
Elnézem a mostani, egyfunkciós, eszetlenül ronda és fantáziátlan fajátékokat és elfacsarodik a szívem, hogy 4 éve a mi senkinek nem ártó csodavilágunkat kiásták az önkormányzat emberei, és nincs semmi a helyén, újra meg nincs pénz.
Elnézem ezt a laphintát is. Egyszer beleültem. Oké, hogy lökni semennyire nem lehet magasra, de félelmetes is, mert nincs semmi, ami a gyerek hátát tartaná, vagy amin egyáltalán kényelmesen ülhetne. Az a laphinta egy fos. És mégis tele van vele az ország, mert euszabványos.
El van baszva ez az egész. Én egyszeren nem hiszem el, hogy a mai gyerekek ennyire életképtelenek, hogy nem tudnak ésszel játszóterezni és ennyire óvni kell őket a széltől is.

Mylady 2010.04.09. 09:43:27

Miért a kerítést? Tegyék arrébb a hintát.

Egyébként ha már ilyen pöpec szabályozás van a hintákra (gumiszőnyeg, hintaút stb) arra nincs előírás, hogy pontosan milyen magasra szabad tenni a hintát?

Hogy ne legyen balesetveszélyes, teszünk alá 20nm gumiszőnyeget. Egyúttal megemeljük az ülőkét 1m-re, hogy veszélyesebb legyen, mintha nem raktunk volna alá gumiszőnyeget...

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 09:46:18

Maga az eljárás meg felháborító, agyfasz és tipikusan magyar. Nem mellesleg ha bele is szuszakolod a gyereket, még lehet, hogy be is fosik szegény a félelemtől, mert nem ér le a lába, használni meg persze nem tudja egyedül, tehát lökjed is, de még szedd is ki. Hát hogyne.

Mi lenne, ha összefognánk páran és felajánlanánk az önkormányzatnak, hogy civil akció keretein belül ingyen arrébbtesszük a kerítést? Bár úgyis az lenne a válasz, hogy a hinta láncát nem tudják meghosszabbítani, tehát felesleges a dolog...

papugaja 2010.04.09. 09:46:35

Itt a feladat, apukák!

Irány a Brikó sztore, tessék venni pár méter láncot, kötőszemet, kölcsönkérni a szomszéd biciklitolvaj csapszegvágóját, és kipótolni a hiányt!
Hajrá civil kurázsi!

AlexWolf 2010.04.09. 09:49:55

Eccer leestem a mászókáról általános iskolában és agyrázkódást kaptam meg az állkapcsom is majdnem eltört (jó nagyra feldagadt). Mégis túléltem valahogy. Ez a "védjük a gyereket a széltől is" mentalitás azt fogja eredményezni, hogy lesz egy halom puhapöcsű divatbuzi.

szita szita péntek 2010.04.09. 09:50:10

Szabványosíthanák már végre az életszínvonalat is.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 09:51:34

@AlexWolf: Arról nem is szólva, hogy ha folyamatosan a gyereket óvod is, mindig van olyan pillanat, amikor nem nézel oda és kész a baj. Sosem tudsz maradéktalanul mindent megakadályozni...

Starlark 2010.04.09. 09:52:15

És én még azt hittem a mi önkormányzatunk utálja a gyerekeket. Zuglónak sikerült ezt a tévképzetemet megcáfolnia.

Ha 85cm-ről esik le a gyerek a mozgó hitntáról az biztos EU konform. Barmok!

Bár az ilyen magas bébi hintát kedvelte volna a majd 2m magas férjem míg a gyerkőcöt nem lehetett rendesen meglökni mert még kicsi volt :)

bekbórd! 2010.04.09. 09:58:08

@Kiddy (♥szendvicskard♥): Lájkolom a kommentedet :) Az mondjuk szerintem nem baj, hogy fából vannak a játékok, csak így sérülékenyebbek (be lehet kamerázni, keríteni, biztonsági őrözni a jáccit), és elég kicsik, alacsonyak. Nincsenek rakéta-mászókák sem a magasban ülőkével.

A poszthoz: ez az barmok, tegyétek tönkre, amit már megépítettetek (a mi pénzünkből), köszi, hogy vigyáztok a gyerekekre. Szereljétek jó magasra a hintát, onnan leesve tuti az agyrázkódás a gumiszőnyegen is.

imittto 2010.04.09. 09:59:28

Nálunk (Újpalota - nincs messze a fentitől...) a hinta előtt kb. 2,5 méterrel volt egy korlát. Gondolom emiatt a szabály miatt kivágták. Most ha hintázik egy gyerek a másik simán elészalad. Kivágták továbbá a mászókát, így maradt összesen a hinta, illetve egy valaha homokozóként funkcionáló, ma már csak földet és bozótot tartalmazó valami - mint tavaly kiderült, a bozót egy része hóbogyó, ami enyhén mérgező. Miután fenti munkákkal végeztek, ünnepélyesen kihelyezték az "Újpalota, xy sz. játszótér" táblát, rajta üzemeltető, dohányozni/kutyát sétáltatni tilos stb., épp csak nem kerítették le + a tábla kihelyezésekor takarításra sem tellett így a csikkek / kutyaszar azóta is halomban áll. De ugyanilyen táblát helyeztek ki nem messze hasonlóan jól felszerelt 5*5 méteres aszfaltdarabra 1 hintával. Gondolom sikerült úniós forráshoz jutni játszóterekhez és így megoldották olcsóért - a többi meg mehetett zsebbe/kampányba. Magyarország, én így...

B@nális coitus 2010.04.09. 10:08:18

@Kiddy (♥szendvicskard♥): Én is ilyen játszótereken nőttem fel, sőt, a csúszda betonból volt, perem nélkül. Maximum fejjel a homokba estünk, vagy a fűbe. De szép is volt....

2010.04.09. 10:13:05

@Whoo: Abszurdisztánozni ősi román szokás :)
ez megint olyan poszt, hogy a kommentek érdekesebbek lesznek. Tessenek venni fél méter láncot és felszerelni a hintára: mindent én mondjak meg !?

wincent · http://index.hu 2010.04.09. 10:15:06

Nem kell bontani, vágni, átszabni. Elegendő lenne pl. egy merevítőt belerakni, ami "lenyúlik" 20-30-40 cm-t lefelé, vagyis a forgáspont lejjebb kerül, a lánchossz marad. Ahogy nézem, túl sok minden nem kellene hozzá. A keresztvas már át van fúrva...

cooper82 2010.04.09. 10:19:49

@Kulics: A láncot pedig az Aldiból vagy őstermelőtől gondolom.

XCat 2010.04.09. 10:21:45

@Kulics: Aztán ha a fél méter lánc elszakad, te mehetsz bíróság elé, hogy rongáltál, meg kiskorúakat veszélyeztettél.. A világban meg szaladgál majd még egy fejreesett felnőtt. Nincs elég, bakker? :)
Különben írták már feljebb is a láncosat.

Whoo 2010.04.09. 10:24:45

@Kulics: es te azt honnan tudod, hogy nem-e osi roman vagyok?

kulonben is:

ROMANES EUNT DOMUS ami mint tudjuk azt jelenti, hogy "A Romanes nevûek a házba mennek"

Haj Blajen :)

2010.04.09. 10:25:22

@CatMother: álruhában, kommandós álarcban kellene szerelni, azonosító szám nélkül. Akkor nem tudják ki volt :)

bekbórd! 2010.04.09. 10:28:15

Én hintaszékekkel oldanám meg a dolgot. Természetesen az Ikeából az önkiszolgáló raktárból, ha már olyan közel is van.

Whoo 2010.04.09. 10:29:02

Tessek megalkotni a gerillakertesz mintajara a gerillaezermester mozgalmat.

Mindig feltunni valahol csak ugy hirtelen, es megjavitani valamit, ami nem mukodik vagy nem esszeruen van megcsinalva. Engedelyek, tervek, meg minden sallang nelkul. Csak acceruen.

Nem is rossz otlet :)

Whoo 2010.04.09. 10:31:16

Magad uram, ha Olgad nincs

bekbórd! 2010.04.09. 10:31:28

@Whoo: Ha megjavítassz valamit, akkor garázdaságért, ha összeszeded a lomot, lopásért fognak körözni

vernarancs 2010.04.09. 10:32:00

Mit kepzelnek ezek a szulok? A hinta nem azert van ott, hogy a gyerekek jatszanak vele! Es hogy merik feltetelezni, hogy az onkormanyzatnal gondolkodo emberek vannak?
Felhaborito!

McDobbent 2010.04.09. 10:39:15

LOL nagyon gáz az önkormányzat, dejó, hogy nem vagyok budapesti...
Azonban csak azért mert mi fosos játszótereken nőttünk fel, az nem jelenti, hogy nosztalhia miatt csak az a jó. Ez kb. olyan, mintha visszasírnánk a régi irógépeket, mert mi azon is tudtunk indigóval 5 példányban körlevelt írni. Ezek a szabályok igenis jók, mert a gyerek nem töri össze magát feleslegesen. Nem attól lesz valaki keméyn csávó, mert agyrázkódást kap és összetöri a fogsorát 5 évesen. Szerintem lépjetek ti is be a XXI. századba. Esetleg dobjuk ki a modern ágybetéteket, és aludjunk szalmabálán. Röhejes.

effective 2010.04.09. 10:39:24

Igazuk van azoknak, akik azt írták, hogy a régi vasborzalmakkal teli játszótéren is fel tudtunk nőni anélkül, hogy maradandó károsodást szenvedtünk volna (tisztelet a kivételnek, exemnek pl leszakadt a szájpadlása, mikor szájbahintázta valaki)!!!
És mennyire undorító ez az EU-szabályozások önkormányzatok általi kiforgatása, elferdítése.... Hülyének nézik a népet! Nem mintha meglepődnék, de még mindig felháborodok...

juhaszvik 2010.04.09. 10:40:55

vicces történet. :)
amúgy akik kerítést akarnak hátrébb költöztetni, azoknak ajánlom, hogy előtte nézzék meg a második képet. azon ugyanis jól látszik, hogy a kerítés mögött közvetlenül egy fa áll.
meg egy kutya. :)

amúgy nem akarom védeni az önkormányzatot, de az EU-s játszóteres elvárásokkal kapcsolatban már így is komoly csúszásban vannak, ezért lehet, hogy csupán annyi volt a választásuk, hogy bünti vagy ez. (vagy favágás vagy hintaköltöztetés, bár nem látom, hogy a hinta előtt mennyi hely van)

@AlexWolf: a száz évvel ezelőtt élők számára már mi is "puhapöcsű divatbuzi"-k vagyunk, mint ahogy ők is azok voltak az előttük élők számára. ez a világ rendje. :)

Este 2010.04.09. 10:48:20

Ez mókás :) már látom, hogy felteszem a 4 éves gyereket a hintába. majd meglököm, és óvatlanul hátrafordulok egy pillanatra mert a másik kölyök kérdez valamit és a visszalendülő 4 éves a hintából páros lábbal lerúgja a fejemet :)

1000mester 2010.04.09. 10:48:21

Nálunk is volt hasonló történet. Pár szülő összedobta a 12 db menetes láncszem (hintánként 4 db) 200HUF/db és a 6x30cm lánc 1,8m x 300HUF árát. Egyik este fél óra alatt ismét a régi magasságban voltak a hinták. Szerintetek azóta járt arra bárki is lemérni a lánc hosszát? Nem kell várni, cselekedni kell. A rendszer nem hibátlan, sőt inkább hibás :) Nekem megért ennyi pénzt. Ha a hivatal szarik ránk, akkor szerintem ebben is legyen meg a kölcsönösség :)

noway 2010.04.09. 10:48:22

Na...ha van olyan, hogy hungarikum, akkor ez az. :)

vernarancs 2010.04.09. 10:48:46

Szerintem ezek a kepek csak ilusztraciok. Mert itt fel kilometer van a hinta es a kerites kozott.
A baj nem az EU szabalyokkal van, hanem az onkormanyzat sajatos ertelmezesevel.
Ez olyan magyar narancs: kicsit sargabb, kicsit savanyubb, de mienk!

XCat 2010.04.09. 10:49:07

@juhaszvik: Végülis miért ne vághatnánk ki egy több tíz vagy száz éve ott álló, hasznos, és gyönyörű fát azért, hogy a véranyukák hülye porontyai kényelmesebben hintácskázhassanak...

min 2010.04.09. 10:51:14

Ezt a szomszéd orrszágban nevezetesen Ósztrákiában úgy oldják meg, hogy ha " veszélyes" a játszótér, kiraknak egy táblát, hogy x év alatt csak szülői felügyelettel használható. Egy csomó olyan játszóteret láttam ott fából ami egy egy jobb kalandparknak is beillett volna...
Ezek a faszságok amiket kitalálnak játszóterek révén...az ember esze megáll.
Lassan ott tartunk menjen a gyerek a térre, álljon be az ott felfestett négyzetbe és maradjon nyugton ne csináljon semmit.

liksoft 2010.04.09. 10:51:56

@Kiddy (♥szendvicskard♥): Tökéletesen egyetértek. Mind ismerős játék amit írtál. És jók!

Azért azt megnézem mikor történik nagyobb sérülés: ha a gyerek arccal csúszik egy nagyot az "EU konform" gumin (kevés bőr marad az arcon - hetekig viseli következményét), vagy füvön illetve felásott laza homokon (szemébe esetleg belemegy, ki kell mosni, max szemgyulladás pár nappal).

De el ne felejtsük, ezeket le kell gyártani, és nem kell igazán gondozni. Vagyis aki gyártja (nagy tételben) haszon, utána veszélyes hulladék (a megsemmisítéskor - hiszen gumi - újabb zsozsó valakinek). Bezzeg a füves játszóteret gondozni kéne, vagyis munkahelyet teremtene. Nálunk? Minek?

papugaja 2010.04.09. 10:53:09

@CatMother:
Igazad van. Inkább a hintát kell kivágni, a gyerekek meg hadd másszanak a fára!

mojszipupi 2010.04.09. 10:55:17

A maradék láncot tuti hazavitte a szerelő, nyakamat rá! Még ezt is szétlopják, nevetséges. Leesik a gyerek orvosi látlelet és egy óriási kártérítési per az önkormányzat nyakába. Én tuti felhívnám az illetékest és ezzel megfenyegetném hátha átszerelik.
Hihetetlen...

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2010.04.09. 10:55:32

Nem olyan bonyolult ez, ha 85 cm-en van, akkor balesetveszelyes, mert 1, fejbever; 2, nem lehet rola leszallni; 3, nem tudja a gyerek lassitani; 4, rovidebb a lengesideje. Ez alapjan az onkormanyzat vagy korrigal, vagy le kell zarni a jatszoteret. Talalgatni sem merek, hogy az elobb idezett hivatalnok melyikre teszi voksat.

Az kulon vicces lenne, ha a szabvanyban az rogzitve lenne, hogy mekkora gumiszonyeg kell a hinta ala, de az nem, hogy masfel meter magasan elhelyezett hinta meg okes-e? :D

min 2010.04.09. 10:57:01

Itt sem látom nyomát az ún. eu comfortnak
www.mamilade.de/spielplatz/bad/reichenhall/2014800-397-4.html

Ellenben szép, kúlturált és használható játszótér

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.09. 10:58:22

Engem az is érdekelne, hogy a játszótéren van-e wc?
Lehet-e ott pelenkázni?
Vagy a padon diszkréten szoptatni?
Megannyi kérdés maradt ismét megválaszolatlan...

liksoft 2010.04.09. 10:58:27

@min: Igen! A felelősség! Esetleg vállalnia kéne a szülőnek, amikor kiderül a gyerekre nem vigyázott, vagy nem tanította meg játszani, nem mondta el a kölöknek mi miért veszélyes. Ettől sokkal könnyebb az "üzemeltetőt" hibáztatni, és perelni.

Mi lenne, ha ésszel élnénk, gondolkoznánk, felvállalnánk a felelősséget, és nem a másikra tologatnánk!

A túl sok elektronika az autóban is azért van, mert hibázunk, linkeskedünk - a kormány akkor is nálam van - pedig csak tudomásul kéne vennünk azokat a szabályokat, melyek szüleinknek még TERMÉSZETES volt! Ugyanez a játszótéren is! Nem kötelező odamenni, de ha ott vagyunk, akkor igenis tudomásul kell venni, az "veszélyes üzem".

Ennyi. És visszajöhetnének gyerekkoraink használható, élvezetes játékai.

brainy_peter 2010.04.09. 10:59:44

"Sikerült egy sima EU-szabványt kifordítani, átértelmezni és elcseszni, így viszont megvan a bűnbak, mindenki szidhatja az EU-t."
Ez nem az EU hibája, hanem az itthoni barom bürokratáké, akik másra sem tudnak hivatkozni, mint jogszabályokra. Érdekes, ez normális országokban valahogy nem így van...

bldo 2010.04.09. 11:01:40

Azért vannak problémák.

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2010.04.09. 11:01:44

@juhaszvik: Nem tudom ,hogy EU-konfor-e, ha a jatzoteren belul fa no, de ha igen, akkor a fa a keritesen belul is lehet :), igy robb, mint 1meter plusz gomiszonyeg, ami osszehozhat 30 centi hinta-lejjebviteli lehetoseget. :)

liksoft 2010.04.09. 11:02:03

@min: Ja, de ha megnézed, ezt ahogy előbb már írtam, GONDOZZÁK! Nálunk azt úgy hívják munka, és az büdös, vagy nincs rá pénz, vagy valaki az ismeretségi körből máshogyan meg tudja oldani (iszonyúan sok pénzért - de megéri). Folytassam?....

brainy_peter 2010.04.09. 11:02:34

@liksoft: Na igen, alattunk nem volt gumiszőnyeg, mégis felnőttünk.

kreakció 2010.04.09. 11:03:04

Azért tették ilyen magasságba, hogyha a gyerMeket beleültetik, akkor pont szintben lesz az édesanya mell bimbójával, így diszkréten akármikor szoptathatja.

ViraLMinD 2010.04.09. 11:04:23

Mar reg meg vagyok gyozodve arrol hogy nalunk a donteshozo kreteneket kulon teszt alapjan valogatjak ossze,ez az eset csak megerosit.Ha egy 8 altalanos kozmunkast biznek meg ennek a feledatnak a megoldasaval az is rajonne ,hogy ez igy fos es messzemenoen ez a legszarabb alternativa amit itt csinaltak.Annak a hozzaszolonak aki azt irta hogy ez igy fasza mert nem tori ossze magat a gyerek javasolnam hogy nezze meg ujra a kepet vagy ballagjon ki a helyszinre mert ilyen magasbol hintazva ,plane ugy hogy a gyerek hatat semmi nem tartja egy felnott is osszetori magat nem hogy egy gyerek.Remelhetoleg meg a lancok is akkora lyukuak amibe esetleg a kis ujja beszorul es eses kozben letepi a karjat,ez mar csak a bonus lenne.Inkabb hagytak volna ugy ahogy van ,nem ertem mi lett volna idejon az eu-bol VON SEGGARC es vegigjarja zuglot hintaugyben?Szarni az eu-s szabvanyra ha az adott esetben inkabb karos mint hasznos es akar penzhiany vagy egyeb okok miatt nem megvalosithato illetve a megvalositassal nagyobb a kar.Ennek a szerencsetlen projectnek a kivitelezeserol is az iroasztal mellol dontot valami idiota,es nem az eu-ban,hanem szep kishazankban.

nashira 2010.04.09. 11:04:36

Ha a fának háttal hintázik a gyerek akkor nagy baj nem lehet, hátrafele ugyanis nem tud lerepülni a hintáról ha van lába (pláne olyan messze).
Én ezt az egész posztot így ahogy van jól elküldeném oda ahol ellenőrzik hogyan tartják be a szabályozást.

effective 2010.04.09. 11:05:32

@min: Gyönyörű kis játszótér! Csqak fájdítja a szívem, hogy nálunk ilyen nem lesz. Max akkor ha az uram fogja magát, és épít egyet a gyereknek az udvaron:)

staropramen 2010.04.09. 11:05:52

Sztrovacsekek!
Vizuális típusú lévén elképzelem, amint egy önkormányzati nindzsa az éj leple alatt, a terepviszonyokat jól kihasználva odalopakodik a kérdéses játszótérre, beazonosítja a hosszúláncú hintákat, majd a dobócsillag célszerű alkalmazásával lerövidíti a láncot.
Körülnéz, hogy látta -e valaki (nem hagyunk élő szemtanút), majd eloson az éj setétjében, mint egy lopakodó felderítőgép.
A reggel elsőnek kiérkező kismamaszaurusz ötször is leméri a collstokkal a láncot, de az csak rövid.
Ha van wifi a játszótéren, azonnal megírja a Homárra a posztot...
Innentől már ismert a dolog.

min 2010.04.09. 11:08:29

@Kiddy (♥szendvicskard♥):
Hú de nagy igazságokat írtál le!
Én is elnosztalgiáztam rajta:-)
Gyerekként fontos talizóhely volt a játszótér. Volt még a rakéta aminek a felső részét kartondobozokkal körbe bástíáztuk és csak alúlról lehetett bemászni. Kész is volt a bunkerünk tetővel a fejünk felett:-)
A hitával nálunk a bátrabjai azt is játszották, hogy ki tud messzebb kiugrani belőle! valamit a másik bátorságpróba a zsiráf fejéről leugrani. Sose volt ebből baleset.
Abból igen amikor egy nagy dombról a kavicsos, földes oldalán kartondobozokon szánkóztunk le ezerrel.
Pár borulás, horzsolás, vérzés, üvöltés de másnap büszkén mutogattuk sebeinket az iskolában.
A mai eu gondolkodás szerit akkoriban a gyermektársadalom legalább 60%-nak ki kellett volna halnia a balestek következtében. Agyrém...

wincent · http://index.hu 2010.04.09. 11:10:17

A fakivágáshoz: nyugodtan lehet a kerítés (a hintától nézve) a fa mögött. A fát nem kell kivágni, egyszerűen azt az egyetlen hintát ki kell cserélni egy mászókára (kötélhágcsóra) vagy valami hasonlóra. A többi hintát nem "zavarja" az a fa.

Egyébként ugyanezek mennek nagyban is. Lásd alagút a domb alá... Totálisan értelmetlen dolgokra megy el a pénz. Vagyis ment. Ebből jó sokan gazdagodtak meg... Oké-oké, ez már nem a post témája. Bocs.

juhaszvik 2010.04.09. 11:13:42

@nemacsuka: nem sok mindent tudok az "EU-konfor"-ról, de az "m"-mes változatáról se :)
de én benne vagyok. legyen a fa a játszótéren belül, csak akkor a kutya is a játszótéren belülre kerül, ami viszont tuti nem szabályos. :)

a svédeknél amúgy vannak felnőtt hinták is, de ennek mikéntjéről kérdezzétek a fűszoknyás lányokat. ők menedzselik ezt a témát is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 11:17:58

az mind semmi, de annak a kutyanak dobja mar valaki vissza a labdajat, mert most nagyon szomoru a nezese

min 2010.04.09. 11:19:53

@juhaszvik: Ezt és is elírtam:-)
Helyesen: Eu-konform

Tipikusbalek 2010.04.09. 11:20:18

Na az EU hintaszabályozásából volt agyrém már nem egyszer. Mert az is "hintaszabály", hogy 3 hintának közvetlen egymás mellett tilos lennie. Mert akkor aki a középső hintán szeretne hintázni mindenkép el kell haladnia egy esetleg lengő hinta előtt. Más kérdés hogy baj nélkül el lehet haladni lengő hinta előtt akkor is ha az éppen hátrafelé lendül. Úgyhogy a mi játszóterünkön leszerelték egyik napról a másikra a középső hintát. Na akkor lett az állandó sírás a hinta körül. Mert a 2 hinta kevés volt. Úgyhogy az EU szépen kezdi megtanítani a gyerekeknek, itt az ringatózhat aki tud érvényesülni vagy a szülei tudják érvényesíteni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.09. 11:24:58

A svédeknél ez úgy van, hogy betelefonálsz, és mire leviszed a csimotát a játszótérre, a fűszoknyás lányok már várnak rátok.
Beállítják az édi-bébi gyermek magasságának megfelelően a hinta magasságát.
Beültetik a gyermeket a hintába, egyikük hintáztatja, ezalatt a többiek igényed szerint kényeztetnek.
Minden további kérés nélkül diszkréten megszoptatják a trónörököst, majd bepelenkázzák.

Korrekt Költöztetés · http://www.korrektkoltoztetes.hu 2010.04.09. 11:29:28

Zugló még mindig azon budapesti kerületek egyike, ahol a játszóterekre igenis odafigyelnek, felújítják őket.
Jobb lenne, ha régi vasmászókás placc maradna? Nyilván nem. Az is igaz, hogy ez így nem 100%. 25 évet éltem a "nyóckerben" tessék ott körülnézni és cikkeket írni az ottani "játszóterekről". Ott nem az a gond, hogy nincs alápárnázva a hinta, hanem hogy a kutyapiszok meg a szipus zacskó ott figyel a homokozóban. Szóval nem biztos, hogy ez az a hír, amit index címlapjára ki kellett tenni...

Jedlik 2010.04.09. 11:35:23

Hej, emlékszem, amikor vérömlennyel a fejemben vittek mentővel az oviból, mer a mászókáról fejjel fúródtam a betonba. Ezt most nem tom miért írtam.

acta est fabula 2010.04.09. 11:36:15

az a vicc, hogy erre van penzuk. sokkal olcsobb lett volna ugy hagyni, ahogy volt es akkor lehetne hasznalni...
nem hinnem hogy valaki feljelentette oket.

inkabb a haver volt a hatterben, aki valoszinu jo husos szerzodesert csinalta meg az egeszet.

min 2010.04.09. 11:36:34

@Korrekt Költöztetés: Semmi baj nincs a vasmászókákkal. A környezetet kell rendbetenni és renbetartani valamit a mászókákat lefesteni. A "nagyobb" gyerekeknek teljesen megfelelő lenne.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.04.09. 11:37:10

Én azért a földgömb-fogó közben leestem a tetejéről az alsó vasra :( Pár öltéssel össze is varrták az államat. Ez mindenesetre független volt a talaj borításától, mert odáig nem jutottam le :) Viszont a lányom a betonozott játszótér betonjára fejelt le a mászókáról - azt, amit akkor átéltünk, nem kívánom senkinek. Szerintem sok értelme van az ésszerű megelőzésnek, de ez az önkormányzati intézkedés a hülyeség magasiskolája :)Az ilyen hozzáállású ügyintézőnek pedig egyszerűen nem tudom megérteni a lelkivilágát :(

Kotick 2010.04.09. 11:38:20

Jaj istenem! A szociológia tudománya már megállapította, hogy a hülyeség fölülről lefelé nagyon jól terjed. Európai szinten megvédjük a gyerekeket az eleséstől, a horzsolástól, stb. Szerintem törvényben kéne kimondani, hgy senkit nem érhet semmilyen kellemetlenség.
A következő lépés az lesz, hogy akinek a kertjében olyan fa áll, amire fel lehet mászni, az is köteles lesz kipárnázni alatta. Szabványosítanám továbbá az elesésmentes biciklit (lásd tricikli), a labdát, amely beépített chip segítségével sosem talál fejbe, valamint a konyhakést, amely érzékeli, ha emberi bőrhöz ér, és abban a pillanatban automatikusan kimegy az éle. De az EU titkos, a gyerekeket az élettől megvédő bizottsága rövidre is zárhatná a kérdést azzal, hgy minden szülőnek kötelező bevizsgált autós gyerekeülést hegeszteni két méterrel a plazmatévé elé, és abba beszíjazni a gyereket, ha az nincs iskolában. Garantáltan nem éri baleset. A szabály megszegőitől a gyámügy vegye el a gyereket! Rendnek kell lenni, vagy mi, a hivatalnokoknak meg ellensúlyozni kell ezt a sok felelőtlen, gyereknevelésre képtelen szülőt!
Ja, és meg kéne még védeni a gyerekeket a túl sós, a túl édes, a túl savanyú és a túl keserű ízektől is, valamint a hidegtől és a melegtől meg a széltől is. Nyáron az önkormányzatok melegítség 25 fokra az összes bánya- és egyéb tavat.
Ennek sosincs vége...

acta est fabula 2010.04.09. 11:38:21

ja es felszedtek a 10-20 eve meglevo focipalyat, hogy ismet lehessen munkat adni a havernak. igy a gyerekek megint mehetnek a hazak moge cigit szivni a sportolas helyett...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.09. 11:39:01

Végre egy hinta, ami nekem is jó. Itt a ház mellett ilyen alacsony szarok vannak, szinte a földön van az ülőrész, nem tudom rendesen hajtani. Ezt lehet

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.09. 11:39:57

@Kiddy (♥szendvicskard♥): az unió elvette tőlünk a régi jó játszótereket a bazinagy csúszdákkal meg a koccanós hintákkal, és kaptunk helyette "biztonságos" játszuóteret gumiszőnyeggel, félméteres csúszdával és műanyag hintával. ne csodálkozzon senki, hogy a kölykök már 5 évesen GTA-val akarnak játszani, mert a játszótér az nagyon gáz.
@Kulics: románozni ősi abszurd szokás :)

XCat 2010.04.09. 11:40:33

@Kotick: A magyar szülők többsége VALÓBAN alkalmatlan a gyereknevelésre. El lehet rajta viccelődni, de attól még ez van. Nézd meg a porontyaikat.

vauvauvau 2010.04.09. 11:41:27

Tisztelt Anyuka!

Április 12.-én kerületünkbe érkeznek a NüVI-k, az ő tiszteletükre vágtuk vissza a hintákat, jövő héten kékre is festjük őket.
A kerítést pedig lebontjuk, nehogy beleakadjon a farkuk, ahogy hintáznak.

Üdvözlettel. Marosiné Maca

Starlark 2010.04.09. 11:41:57

Az EU szabvány, szabályozás az amit csak az új tagoknak kell betartani a régiekre nem vonatkozik...

mortalwombat 2010.04.09. 11:41:58

És ha a hintaállványból flexelnének ki 40 cm-t? Utána kicsi heggesztés, jómunkásember kezébe 20 ezer meg egy kisfröccs, és mehetünk eu játszóóterezni.

gftamas 2010.04.09. 11:44:28

Köcsög bürokrácia. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.09. 11:46:04

A korlát mellé kivit kell ültetni, és megoldódik a probléma.
Egy fiút és egy lányt ofkorsz.

Peace & Tits!

Mindfield 2010.04.09. 11:46:44

Na, én az úgynevezett rendszerváltást is egy játszótéren éltem meg, ugyanis az egyetlen dolog ami akkor átjött, az az volt, hogy szépen elkezdtek eltünedezni a játékaink.

Először nem javították meg a pinyóasztal "fém" hálóját, aztán eltűnt a forgónk, majd a mászókánk is. Szerencsére a hinták azok maradtak.

Aztán eltelt egy pár év, és úgy veszem észre, hogy az igazi játszóterek kihaltak. Vannak ezek a körbekrített eu-konform baromságok, de a régi feelingnek annyi.

2010.04.09. 11:46:58

Hagyma jól mondja: komplett dráma van a képen, és csak a vájtszeműek látják; a kutya nem tud odamenni a labdájáért mert kerítés zárja az utat.

Na például svédországban ez úgy van, hogy nincsenek kerítések. A rénszarvasok összevissza kóborolnak a házak között. Az ablakon függöny sincs úgyhogy be is lesnek a hálóba: Sörensenék szaporodnak-e már ?

Egyébként fotosopp az egész.

Mindfield 2010.04.09. 11:50:04

Mondjuk szerintem egy ország állapotát a játszóterei adják vissza a legjobban. Én a rendszerváltást egy játszótéren értem meg, méghozzá olyan szempontból, hogy egyszer csak elkezdtek eltünedezni a játékaink.

Először nem javították meg a pinyóasztal fém "hálóját", ami eltűnt, majd eltűnt a forgónk, később a mászókánk is. Ezt adta a gyerekeknek a módszerváltás!

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.09. 11:50:57

Vasmaszokak rulez. Nalunk kivagtak a regi vasmaszokat, a hintat (nem szarakodtak a lanchosszusaggal, keritessel egyutt kivagtak a verbe), a pingpongasztalt (!), helyette meg nem raktak ide semmit. Most ugy all a jatszoter, hogy van egy (!!) pad, es ez a jatszoter. Amugy azt birom, hogy az EU amikor valami gebasz van, azzal takarozik hogy "haaat ez nem a mi hataskorunk". Akkor tessenek ebbe se (meg ezernyi mas dologba SE) beleugatni. Bohocegylet az egesz Eu...

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.09. 11:52:05

benyelte a kommentemet juhejj :)

Mindfield 2010.04.09. 11:54:30

@Tomasz_a_gozmozdony: Pontosan erről beszélek. Kiszedtek mindent, és hagyták a picsába. Aztán meg jönnek ezek az eukonform meg kerítéssel körülvett játszóterek, ahova kötelező vinni a szülőt is.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.04.09. 11:56:15

@Mindfield: bezony, nagy baromsag az egesz. Amugy azt az egyet ep esszel nem tudom felfogni, milyen az a pingpongasztal ami EU-kompatibilis. Vagy a ZEU mar a pingpongot is sajat szaja ize szerint ertelmezi? :D Oda meg neha felnottkent is lejartunk potyogni kicsit :)

MLaca · http://mlzphoto.hu/ 2010.04.09. 11:59:39

nem értem, hogy a jó dolgokban miért nem lehet követni az EU-t, mindig csak a rossz, idiótaságokban kell megfelelni?

BBG76 2010.04.09. 12:01:02

@Kiddy (♥szendvicskard♥): az egyik legjobb poszt, amit eddig olvastam.
Én is betonpatkány-szerűségként nevelkedtem, Szent István parkban éltünk meg a szigeten. Ami a játszóterekkel történik kiválóan tükrözi, mi folyik a társadalomban. Már sírok ha meglátok egy EU-s parkot, benne szabvány EU-gyerekekkel és EU-szülőkkel.

Sok politikus kedvence az agyonszabályozás. Alapfilozófiájuk az, hogy hülyék és bénák vagyunk, ezért mindent szabályozni kell az életünkben, különben bajunk esik. A gyermekeink alá gumiszőnyeg kell, kezükre antibakterális szappan. Hova lettek a jóval egészségesebb Bokáék, akik a grundon nőttek fel a Pál utcában?

Ismerek olyan vállalkozót, aki parkokat újít fel, és kénytelen a munakdíj FELÉT visszacsúsztatni az önkormányzatos manusznak Nokiás dobozban, különben más kapja a munkát. Egy egymilliós munkára ezért kétmilliós ajánlatot ad be. Adóinkból aztán méregdrága, használhatatlan parkok épülnek.

Hova lettek a focipályák? Régen sorba kellett állni, ha focizni akartunk a parkban, ma meg olyan kosárpályákat látok ott, amiket alig használ valaki. Városliget talán az egyik kivétel.

vernarancs 2010.04.09. 12:01:59

a ping-pong osi EU sport.

Lalikiraly 2010.04.09. 12:04:48

És pont egy nő mondja ezt a önkormányzatnál... Jópofa. Megkérdezném te van gyereked te ribanc... Minek nevezzem az ilyet???

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.04.09. 12:05:52

Az ötletet adó és kivitelező hitelvtársak ezzel alkalmassá váltak a legközelebb építendő az M6-os alagútjaihoz hasonló ötletek adására. A tanácsadói díj egyenként 450 millcsi minusz fejenként vissza 210 millcsi jótékony célokra.

Tehát ilyen ötleteket várunk:

Az M6os alagútjainak összehasonlító elemzéseknél a következő lehetséges építési módot vettünk figyelembe:
- A dombok alá ássunk jó mélyen és szélesen, legalább az elrettentő 8-9 millió köbméternyit technológiát
- Az autók átteleportálását a dombság egyik oldaláról a másikra a filmekből jól ismert időkapus technológiával.
- A kaszkadőrök által favorizált autópálya dobbantó általi dombságátugrást.
- A folyók szintkülönbségénél lévő zsilipeléshez hasonló autópálya liftek megoldást.

cso zsi 2010.04.09. 12:05:52

A melldöngetős XIII-ban pár éve kiflexelték a régi láncos vashintákat az Esztergomi úti házak udvarain, maradt tíz centi csonk a földből kiállva. Másfél-két évre rá eu-konform "pelenka" hintát raktak a helyére. Lap-, vagy beülős hinta nincs. Csikkhegyek vannak...

A másik nagyszabású projekt a Dráva utcai játszótér - kutyafuttató - sétálóutca -kocsma kombináció.
maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=1133+Budapest,+XIII.+ker%C3%BClet,+Zsilip+utca+6,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.525493,19.060915&spn=0.001237,0.002411&t=h&z=19
A Dráva utcai fasor alatt a zárt kutyafuttató, de a kutyaszar az mégis kívül található.
A felső karéj a játszótér, pisilési, tisztábatevési lehetőség nincs.
Az X a "sétálóutca" a régi "birkacsapás" lett kikövezve, hiszen normális tömegközlekedés nem visz a lakótelepre a metrótól.
A középkör alsó széle a kocsma. Eredetileg sakkasztal, de...

Itt is lap-, vagy pelenka-hinta van, normális, beülős-beláncolhatós, vagy neadjisten, mint a régi lakáshinták, ahol az első rúd fel-le mozgatása volt a biztonsági zár, olyan nincs.
Tegnap a gyermek már azzal dicsekedett, milyen messze tud kiurgani a laphintáról. A barátja anyukája kotlósként sipítozott, és tiltotta a saját gyerekének. (amikor elvonult bagózni, akkor nem látta, hogy az ő fia is képes rá)
Mi betonaljú vaskorlátos vashintán nöttünk fel. Abból ugráltunk ki. 12-15 évesen már az volt a menő, aki a korlát felett át tudott repülni. Akinek beakadt a lába, az a sóderen esett pofára. Aki elakadt, azt a hinta vágta fejbe.
Mind élünk, és hellyel-közzel egészségesek vagyunk.

A 15 éves nem hintázik? Dehogynem. De még közel az 50-hez, szívesen megteszem én is. Lehet, át kéne mennem Zuglóba, mert az angyalföldi hinták majdnem a földig érnek, hogy ne essen le a gyerek. Nem csak a felnőtt, de a gyerek lába is talajt fog a kilengés alján.

Borcsika 2010.04.09. 12:06:05

Mi erre a játszótérre járunk. Tegnap este történt is egy baleset, az egyi 3 év körüli kislány arccal leesett a hintáról, és összetört az arcocskája.
Az én gyerekem 4,5 éves, és eddig be tudott egydül is mászni a hintába, de mostanra már eljutott odáig, hogy egyáltalán nem akar hintázni. Ezt nagyon elkefélték, és borzasztóan balesetveszélyes. Érdekes, hogy amig hosszú lánca volt a hintának, a kisebbek (1-2 éves) sem ment arra, mert ő is látta, hogy megy a hinta. Mióta felemelték, azóta a kicsik megindulnak, mert nem látják. ugyanis az ő szemmagasságuk 60-70 cm között van.
csókoltatom az önkormányzatos hölgyikét, de asszem én is be fogok menni, csak kellene egy kis idő hozzá.
@Kulics: ez sajnos nem photoshop. A kutya neve Karcsi, és kedveli őt minden felnőtt és gyerek. Soha nem jön be a térre, de szeret labdázni.

Lalikiraly 2010.04.09. 12:06:11

@BBG76: Na ilyenkor kéne az embereknek összefogni az illető manst a tökénél fogva jól fellógatni a gecibe... Azt előbb utóbb csak abbahagyják a lopást, ha látja hogy a szomszéd faluba jól elverték a spanját..

ladislaus 2010.04.09. 12:09:15

ezek az EU szabvanyok is vicc... mint az alacsony villanykapcsolos faszsagok.

Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.04.09. 12:10:45

Nagyon helyeslem, hogy lerövidítették a láncokat. Rengeteg helyen elpanaszoltam már, hogy milyen nagy problémát jelent, hogy egyes gyerekek beleülnek a hintába, és utána estig nem hajlandók kiszállni belőle, így akár órákat is kell várnom, hogy sorra kerülhessek.
Egyszóval én nagyon örülök annak, hogy a rövid lánc miatt a kis pondró-hüllő gyerekeknek már nincs is kedvük hintázni. Végre!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.09. 12:12:30

De vajon mit szólna ehhez Szabó Rozália?

cso zsi 2010.04.09. 12:12:53

@shitgun: Vajon akik a hintaállványt beásták a földbe, miért nem tették előrébb? Esetleg ott is van akadály? Állhatott volna keresztben is, de úgy meg biztos nem esztétikus.

Borcsika 2010.04.09. 12:14:10

@papugaja: Apukák össze is fognának, csak az a baj, hogy azzal meg rongálja a közvagyont, és laknak ott nagyn "kedves idős hölgyek", akik "imádják" a gyerekeket, és azonnal hivnák a közterületeseket, meg a rendőröket.

vernarancs 2010.04.09. 12:14:23

@Borcsika: Te mint arrafele ismeros, mit jelent az, hogy "hinta mögött közvetlenül a kerítés van". A kepen baromira messze van a kerites.

törvényenkívüli 2010.04.09. 12:15:44

Nem tudom mit kell itt rinyálni.
Inkább legyen magasan a hinta, mint ilyenek legyenek a jáccótéren:
warnet.ws/news/37167

Ancient Methods 2010.04.09. 12:17:45

a háttérben a kerítés mögött már ott az éhes kóbor kutya, ami csak arra vár, hogy a gyerek átessen a nem eu szabvány kerítésen.

cso zsi 2010.04.09. 12:21:45

@ladislaus: Mi a bajod az alacsony villanykapcsolóval? Ausztráliában, ahol vendégeskedtünk, kb 80-90 centiméteres magasságban volt az összes. A 2 éves gyerek elérte, nem kellett kísérgetni az esti pisiléshez. Le is tudta oltani maga után a villanyt.
Itthon (ikv-s gangos ház) 5 évesen a kissámlit hordja magával, de inkább segítséget kér. Az összes eredeti kapcsoló, és konnektor 1,40-en van.
Mitől tartott a kivitelező, árvíztől?
Va egy kerekesszékes lakó is a házban.
Először kellett neki egy villanykapcsoló-ember, aztán szerezni kellett neki régi, nagyméretű kapcsolókat, amit bottal is tud nyomni, a végén alacsony kapcsolók lettek felszerelve.
Aki bele akar hugyozni a konnektorba, az úgyis megtalálja a módját. Akit meg úgy neveltek, hogy ne tegye, az mellett a padlón is ott lehet hagyni.

Borcsika 2010.04.09. 12:22:02

@vernarancs: a hinta, ha áll, és a kerités kközött minimum 3 méter van, ami azt jelenti, hogyha a kerités felől löktem régen a gyereket, akkor nem kellett a keritésig elmennem, hogy rendesen meg tudjam lökni, hanem még az apró népek ott bringázhattak a mögöttem, és a kerités között.
ez egy marhaság, amit az önkormányzat csinált, úgyhogy 7főn be is megyek, és kicitálom azt az észlényt, hogy akkor mérjünk...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 12:26:37

@Ancient Methods:
mint mondtam,es Kulics is megerositett, a kutya a labdjaert konyorog
mivel beszelni nem tud
nezi

vernarancs 2010.04.09. 12:27:34

@Borcsika: erre gondoltam en is. Ertelmetlen az onkormanyzat magyarazata. Kivancsi lennek kinek jutott ez az eszebe. Nem lesz egyszeru visszacsinaltatni az fix.

juhaszvik 2010.04.09. 12:35:53

valóban.
mindenki problémázik a hinták meg az EU miatt, de a valódi dráma a szemünk előtt játszódik le a képen. szegény kutya boldogtalan, mert nem fér oda a labdájához.
so sad...

2010.04.09. 12:45:49

@juhaszvik: ez csúúúúcs !
thanks for sharing.

Mylady 2010.04.09. 12:46:46

@Kulics: nagyon helyes, rohangáljanak csak szabadon :)))

Mylady 2010.04.09. 12:47:47

@Kulics: én meg nem tudom megnézni a hülye munkahelyemen :(

juhaszvik 2010.04.09. 12:55:38

@Mylady: egy szegény őz (vagy szarvas) beakadt egy megahintába, és...ööö...hintázik...

csabaR4 2010.04.09. 12:58:36

Személyesen ismerem a helyszínt. A hinta mögött a fánál lévő kerítésig van hely, nem olyan közel van az. Érdekes módon korábban a hosszú lánccal nem okozott gondot a kerítés közelsége (mert nem is volt közel) és még használható is volt a hinta.
Észszerű használat mellett nem látom azt a bizonyos biztonsági kockázatot amit elvileg itt megoldottak.
Amikor először láttam ezt a láncrövidítős megoldást kapásból valami irodista által kitervelt problémamegoldást vizionáltam, pedig nem néztem utána a konkrét szabályozásnak. Igazam lett.

naiad 2010.04.09. 12:59:30

fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju fosfoshurrhurrpukihaju

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.09. 13:03:35

Én ismerek egy falut ahol a falusiak összefogva, saját kezük munkájával építettek fel egy játszóteret. Pár évre rá le kellett bontaniuk az EU szabályok miatt...

lutria 2010.04.09. 13:12:09

Nekem az volt az ász gyerekkoromban a 70-80-as években amikor elmentünk a Gellért-hegyre vagy az Óbudai szigetre ahol volt olyan mászóka amiből nyáron viz spriccelt,alatta meg lehetett sarazni.Gondolom azokat a Köjál vagy az Ántsz záratta be.Ott voltak még azok a hosszú műanyag csúszdák is,tudja valaki megvannak-e még?

Borcsika 2010.04.09. 13:27:37

@csabaR4: szerintem is barmok, ezért is fogok belátogatni az önkormányzathoz a jövő héten. csak, hogy érezzék a törődést. nagy patáliát fogok csapni. egyébként a kalapács utca túloldalán a házak között szintén van egy tér, ahol csak hinták vannak, meg egy nagy rohangálós terület. ott nincs körbe keritve a hinta, mégis visszaszabták a láncokat, de ott csak a "baba"hintáét.

Borcsika 2010.04.09. 13:31:25

@vernarancs: nem fogom feladni. szerintem az összes szülő ki van akadva ettől, úgyhogy ma lesz a napja, hogy délután a játszón elkezdek aláírást gyűjteni, és a hétvégén is ezt fogom tenni, aztán a jövő héten meglátogatom azt az agytröszt bagázst, és kiráncigálom őket, hogy akkor ezt most játszuk el!

yossarian70 2010.04.09. 13:56:32

A felelős a Zuglói Városüzemeltetési Osztály , akik már 3 éve igérik ,hogy a Füredi út 5. mögött levő játszóteret bekerítik ,hogy éjszaka a lakók tudjanak aludni a gyerekek meg ne sörösüvegek és fecskendőt kerülgetve játszanak nappal. Ezek szerint máshol is vannak problémák....

2010.04.09. 13:58:20

@Borcsika: majd csinált egy "Re" posztot, hogy mi történt az ügyben.

2010.04.09. 13:59:49

@Borcsika: helyesen: csinálj egy "Re" posztot.

guerillero 2010.04.09. 14:15:19

Szerintem nem baj, ha a gyereknek egy kicsit mászni, csimpaszkodni kell, hogy femásszon a hintára. Ez is a fizikai erőt fejleszti. A mai kisgyerekek úgyis olyan nyeszlett kis férgek, hadd tornázzanak egy kicsit.

Sátán meg a Jocó 2010.04.09. 14:21:24

@1000mester: na, ez kell, a civil kurázsi, nem a nyafogás, meg a megváltás várása

naiad 2010.04.09. 14:24:19

pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula pukikula

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.09. 14:28:09

Csak így egy szögből nézve is több ponton nem felel meg az EU-s előírásoknak, úgyhogy kár volt kiemelni a többi közül.

Borcsika 2010.04.09. 14:37:13

@Kulics: meglesz, folyamatosan tájékoztatni fogom a TH-t

AlulírottFentemlített 2010.04.09. 14:58:16

@Sün‼:

Szólni nem szólna semmit, csak levezetné a feszültséget.

kriszti.md 2010.04.09. 15:09:22

csodálatos. a hazai módszerektől fogok egyszer agyvérzést kapni, az biztos. mert jó szándék az megint volt benne, de olyan ostobán lett kivitelezve, hogy sokkal több kárt okoztak, mint jót. szerencsétlen gyerekek.

tin_opener 2010.04.09. 15:40:25

"A zuglói önkormányzat a gyerekek ellen dolgozik"

Nem baj, a REBISZ-szel és a többszörösen elhíresült "MATRIX POLICE"-szal mindezek legnagyobb megelégedésére működött együtt, legalább is Zugló SZDSZ-es polgármestere, Weinek Leonard.

Lásd itt:
www.matrixpolice.hu/matrix/index.php

anyuka79 2010.04.09. 15:44:05

A baj az, hogy a zuglói játszóterek nagy részében felemelték a hintát/levágták a láncot... és lehet, hogy a mai gyerekek nyeszletek, gyengék, de a szülők is-mert naponta látom, ahogy küzdenek azzal, hogy hintázni vágyó gyerekeikket próbálják megemelni-nagy nyögések közepette... Persze,ha valaki olyan "buta", hogy második gyereket vár, és pocakkal is viszi az elsőt játszótérre... Írom mindezt 8 hónapos terhesen....

akos147 2010.04.09. 16:10:06

@Sün‼: a padon lehet diszkréten szoptatni, kipróbáltam!

nikkelpuding 2010.04.09. 16:25:06

mit izgul ez a sok barom fasz

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.09. 16:31:43

@anyuka79: Ősszel lesznek önkormányzati választások, lehet váltani.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.09. 16:39:33

Egyébként meg az első képen látszik, hogy a kerítésig még akkor se érne el a hinta, ha a földig érne, és vízszintesbe hajtanák.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 17:40:55

@ladislaus: Na, még attól kapok hülyét. A seggem magasságában levő villanykapcsolótól. A zemberék háza 1979 körül lett átadva, kb. szívmagasság és derékmagasság között van az összes kapcsoló, és még az is tök alacsony. A mi lakásunkban kb. vállmagasságnál van. Mire benőtt egy kicsit a fejem lágya, addigra elértem. Bezzeg mire itt a legkisebb gyerek egyévesen lábra állt és elindult, azóta feszt a villanyt kapcsolgatja, mert eléri. Állandóan.
Sötétedés után kisgyereket úgysem hagyunk lakásban egyedül. Minek olyan alacsonyra hagyni a kapcsolót? Akit már otthonhagysz, az eléri, ha magasan van, akkor is...
Agyfasz a köbön.
Bocsi az OFF-ért...

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 17:44:17

@ladislaus: Na, még attól kapok hülyét. A seggem magasságában levő villanykapcsolótól. A zemberék háza 1979 körül lett átadva, kb. szívmagasság és derékmagasság között van az összes kapcsoló, és még az is tök alacsony. A mi lakásunkban kb. vállmagasságnál van. Mire benőtt egy kicsit a fejem lágya, addigra elértem. Bezzeg mire itt a legkisebb gyerek egyévesen lábra állt és elindult, azóta feszt a villanyt kapcsolgatja, mert eléri. Állandóan.
Sötétedés után kisgyereket úgysem hagyunk lakásban egyedül. Minek olyan alacsonyra hagyni a kapcsolót? Akit már otthonhagysz, az eléri, ha magasan van, akkor is...
Agyfasz a köbön.
Bocsi az OFF-ért...

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.04.09. 17:53:20

@lutria: Gellérthegyen még van csúszda, meg a Szigeten is. De semmilyen vizesmászóka nem rémlik. Igaz, mind a két helyen csak egyszer voltam és csak egy kicsit.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.04.09. 17:57:50

@Kotick: 10 pont :-)

A fénykép ezekkel a magas hintákkal teljesen szürreális, azon tűnődöm, hogy én fel tudnék-e ezekre ülni.

A kutyás mellékszál külön szórakoztató :-S

Manci néni, a szomszéd 2010.04.09. 19:02:53

Na mért nem kérdezitek Manci nénit, hogy mi a megoldás?

Hát drágáim, kell venni egy szobahintát, megfelelően meghosszabbítani a kötelét és irány a játszótér.

A többi anyukától pedig pénzt szedni, amíg az ő gyerekük hintázik és hipp-hopp meg is térült a befektetés.

Rá Dios 2010.04.09. 19:26:05

Istenem, Pákozdi téri hinta... Az ÉN hintám volt...khmmm...jó pár évtizede.
Nem volt EU, nem volt gumiszőnyeg, nem zavart a fa, a kavics, és aki magasról akart leesni, az a kétrudas porolóra mászott.
Követelem, hogy mire második gyerekkorom beköszönt, állítság helyre az eredeti állapotot! (E tekintetben, csak e tekintetben, ugye.)

qmatch 2010.04.09. 20:02:10

lehet egy játszótér EUkonform, a gyerek akkor is leesik és megüti magát - néhány egészen egyszerű fizikai törényszerűség miatt: pl. tömegvonzás, hatás-ellenhatás .
de már dolgoznak ezen is brüsszelben!!
600MEUR nagyságú project keretében fejlesztik azt az antigravitációs készüléket, amit kötelező lesz majd minden játszótérhez telepíteni. a fejlesztéshez mozgósítják a vezető hatalmak tudósait is - mit gondoltok, miért áll le egy időre a NASA űrprogramja?...naugye!
az eddigi eredmények bíztatóak: 1500 MW teljesítménnyel egy 0,3456789 mm3 térrészben 0,1100023 nanosec időre sikerült a Föld tömegvonzását 0,000230002304 százalékkal csökkenteni.
hajrá európa!!!
...a diszkrét szopat.. szoptatás sajnos közel sem ilyen egyszerű probléma, mert emberi jogi kérdéseket vet fel.

ivanolsen 2010.04.09. 20:04:44

Újpesten is felújítottak 1 négyzetkilométeren belül vagy 4-5 játszóteret. Kb. 1 3*3as homokozó, 1, hinta, 1 csúszda, 1-2 rugós csiga vagy akármi. EU-s szabvány alapján. Hát borzalmasra sikeredett az összes, azt meg nem is értem miért nem tudtak egy normálisat csinálni, ami nagy és sok játék van rajta, meg persze az se ártana ha használhatóak is lennének a játékok. Az Erdősor utca elején egy kb. 100nm es területtel lerendezték a játszóteret, pedig ott bőven lett volna hely nagyobbra (akár 10szer akkorára) is. WC? Ne vicceljünk már, egész Bp-en van kb.1 vagy 2 nyilvános WC. Akire rájön szarjon a járdára.

qmatch 2010.04.09. 20:14:48

wekerle-telep, főtér.
szétkapták az egész parkot, mint majom a zsebórát. átadás: SZEPTEMBERBEN !!!!
nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a szar lesz a vége, minimum 10 WC-re, 20 ivókútra, lézerpontos bringapályák tömegére, akadálymentesített diszkrét-szoptató-fülkékre számítok - mert fű meg fák azok voltak eddig is...meg játszótér is...meg focipáklya...meg szánkódomb...meg...

Rá Dios 2010.04.09. 20:33:20

@tin_opener:
ha kérhetem, legalább a hintáért ne tegyétek szegény polgit felelőssé. Ő amúgy nyilván gyerekként is hosszú volt és előzékenységből hozzá méretezték most a hinták magasságát.
A megoldás: válasszatok rövidebb polgrámestert, ha alacsonyabb hintára vágytok!

P.A.N. 2010.04.09. 20:38:54

MEGDÖBBENTŐ, hogy még ez után a poszt után is van aki az EU-t szidja. Bogárkáim, a cikk is arról szól, hogy NEM az EU szabályzással van baj, hanem azokkal a tajparaszt mamelukokkal, akiket a fejetek fölé választotok, és nem tudják ÉRTELMEZNI a szabályokat. Hogy ti sem láttok messzebbre, hát..... Ez csak annyit jelent, hogy meg is érdemlitek az önkormányzatotokat....

qmatch 2010.04.09. 21:05:07

abban a mocskos kádárista gyerekkoromban sosem volt gond a hinta meg a játszótér. egyszerűen: csak úgy volt. nem volt kágéesté komformitás, hanem volt a gyerek, akit ha beraktunk a játszótérbe, akkor jól érezte magát - még törvényi szabályozás nélkül is!... azannyát.

AutosVilli 2010.04.09. 21:22:00

Kedves Homár, és Olvasói, itt valamit félre értettetek sajnos!!!
Kérem figyelembe venni az alábbiakat.

Mivel a hintaszerelők,és a hintaálványszerelők két külön brigád,igy úgy találtuk,hogy a láncok lerövidítésével kezdjük,ugyanis ,ha a hinta keretet tesszük elöbb lejebb akkor még viccesebb helyzet állna elő,kérem türelemmmel megvárni,míg a fiuk a hintakeretet is mérehez igazítják.

Üdvözlettel. Kis Nagy Sok Kevés Mária ellenfőnagy aljbejegyző 6/a ajtó.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.09. 21:44:43

@Kiddy (♥szendvicskard♥): Érdekes. Nálunk is "seggmagasságban" vannak a kapcsolók. Éppen a gyerekek miatt szereltettük így. Két napig kapcsolgatták folyamatosan a beköltözés után. Ők élvezték, mi kibírtuk. Azóta pedig rendeltetésszerűen képesek használni, folyamatos kapcsolgatás nélkül, a három éves is. Nahát, hogy mik vannak...

Persze mi vagyunk azok, akik a dolgok könnyebbik végét fogjuk meg, de teszemazt ha WC-re mennek pl. egyedül is képesek felgyújtani a villanyt, ami négy gyerek kiválasztását tekintve számunkra főnyeremény. Még sötétedés előtt is, hát még utána.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.09. 21:50:58

@qmatch: Az őskorban meg a tizenéves fiúk elmentek oroszlánra vadászni. Most meg csak mobillal engedem el otthonról, és tízre haza kell jönnie.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.09. 21:53:26

@atpijkamo: Nem lehet könnyű gyerekkora nálatok a kölöknek, mobillal vadászni oroszlánra...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.09. 21:57:45

@Cyr: James Bond szettel. Tudod, amiben automata lézerágyú van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 21:59:26

nalunk altalaban mellmagassagban
ejszaka meg hasznalunk ejszakai lampat, ott ahol kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 22:00:50

amugy az oskorban mammutra vadasztak
az oroszlan elol futas volt
az ar ertek arany oroszlannal szemben nem volt kifizetodo

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.09. 22:04:06

@atpijkamo: De a lézerágyú, gondolom, tíz után már nem lő. A négy fal között necces lenne... :)))))

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.09. 22:07:08

@hagyma: Bár kétségtelenül nincs viszonyítási alapom, a mammut szerintem rágósabb. Mire egy falattal végeztek, már jött is a következő oroszlán. Sportos életmód volt, annyi szent.

Mylady 2010.04.09. 22:10:43

szegény kutya
remélem, azóta előkerült a gazdája és visszakapta a labdát
kéne egy Re: poszt :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.09. 22:11:07

nálunk meg egyszerűen nem is építettek játszóteret. aki hintázni akar, vegyen magának hintát.

Mylady 2010.04.09. 22:12:57

Én ilyen szempontból jó helyen lakom: minden zsebkendőnyi üres helyen van egy játszótér
ilyen csili-vili modern
itt figyelnek gyerekekre

cso zsi 2010.04.09. 22:13:38

@hagyma: Itthon a gyermeknél is van pár elemlámpa. Csak sosem találja a sötétben. :)))
Inkább kibotorkál a videó, a mikrosütő órájának, és a kapcsolós konnektorok világító kapcsolóinak derengésében. Mellé nem pisil, csak nappal világosban, mert olyankor látja, hogy mit művel. (aztán rossz néven vette, hogy feltakaríttattam vele. azóta nem teszi)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 22:30:12

@cso zsi:
nalunk a folyoson egesz ejjel eg a lampa
ami a szobak es a wc-k kozott huzodik
@Cyr:
jobb egy ragos mammut egy ehes oroszlannal

Borcsika 2010.04.09. 22:40:05

@Rá Dios: Darling, vidd oda a kölyködet, ahol 50 nm-n 30 gyerek szeretné jól érzeni magát, és még a kib... hintát is eltrutyizta a Weinek-önkormányzat. Eleve kicsi a placc, és még hintázni sem lehet, De máshova sem mehetsz, mert az öntudatos kutytartók megakadályoznak benne (legalábbis engem, mert a kutygumi gondolatától hányok). Akkor mit tegyünk? Felmentünk a Normafához, 50m-en belül 9 kutya ugrott a békésen bringázó gyereknek. Sorry, de nem engedhetünk meg magunkak kertes kecót, és nem hiszem, hogy a kutya fontosabb,mint a gyerek. De azért küldik a birságot, ha a széttúrt parkoló miatt a Mogyoródi út 2x2 sávját elválasztó "zöld" területen vagy kényszrült parkolni és még telj.adó elmaradásod sincs. Csak nincs kerted, és nincs pénzed garázsra, mert balfékként egy 49 nm-es lakásban laksz 3-ad magaddal. Se játszó, se ovi, se bölcsi, se parkoló. No comment. Ez Zugló, a város "MOTORJA"

Borcsika 2010.04.09. 22:44:52

@cso zsi: nincs is annál jobb, mint amikor csigát rajzol a "fecskendővel" a wc-be (fiúk) vagy 8-ast :-DDDD Persze még a fal is hugyos, és igen, besértődik, ha a kezébe nyomod a rongyot :-D

Netuddki. 2010.04.09. 22:44:53

"Sikerült egy sima EU-szabványt kifordítani, átértelmezni és elcseszni, így viszont megvan a bűnbak, mindenki szidhatja az EU-t."

Kétlem, hogy ez átmenne a szabványossági vizsgálaton.
Mellesleg aki ilyet művel azt szerény véleményem szerint rövid úton ki kéne rúgni az önkormányzattól. Aztán valami értelmes embert felvenni a helyére.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.04.09. 22:45:22

@hagyma: Pedig ha már eszed azt az oroszlánt, neki is, neked is mindegy, éhes volt-e...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.09. 23:08:57

@Cyr:
csak ez nagy valoszinuseggel forditva tortenik meg
maradok a csirkenel

blasiusii 2010.04.09. 23:09:29

Magasabbak a hinták, mint négy éve. ... Biztos ez is a Gyúccsány gyerekei miatt van! :)

blasiusii 2010.04.09. 23:14:35

..Viccet félretéve, 5 éve lakom Pesten, most fiatal huszonévesen úgy érzem, nem akarom azt, hogy a gyerekem ebben a betondzsumbuj-5m2eskutyasz@arosjátszótér-környezetben nőjön fel. El kell kezdenem szorgosan gyűjtenem / felesleges, mert akkorra már a benzin is olyan drága lesz, h nem lesz ingázás??

... Egyébként meg miért nincs több zöldövezet Bp-en?????? Úgy tudom, EU-szinten siralmasan állunk ez ügyben, elég, ha csak szétnézük a Google Földdel :/

blasiusii 2010.04.09. 23:30:24

...És á propos, az előbbiről jutott eszembe, gyakorlatilag OFF:
Könyörgöm, miért kell Pesten a belvárosban mindenkinek kutya???????? Ugyanis:
1. nincs elegendő életterük a belvárosban
2. nincs elég zöld övezet
3. ergo kutyakaki/pisi mindenütt (jegyezzük meg, az emberi mellett!.. :/
4. büdös van, sztem a külföldiek sem örülnek neki

ERGO EMBER- ÉS ÁLLATKÍNZÁS!!!
Ez Budipest.

englandboy 2010.04.10. 01:06:36

áááhhhhhhhhhhhhhhh
ne
ez most komoly

uristen

szavazzatok viktor istenre

ö majd visszahegeszti a láncot

englandboy 2010.04.10. 01:16:11

ha ahinta igy van a 3-5 éveset veri fejbe

ha lejjeb a 2-4 éveseket

ha méglejebb az 1-3 éveseket

de ugylűtom a hinta igazábol a posztolot verte fejbe

englandboy 2010.04.10. 01:26:40

de hétfön minden megváltozik

vitya isten még napsugarat is hoz az országra

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.10. 02:18:30

@Mylady: itt is van játszótér, így aztán hálistennek az ember egész nap hallgathatja a gyerekvinnyogást-ordítást-füttyögetést. Még jó, hogy az ember napközben úgyis dolgozik és legalább addig nem kell ezt hallgatni.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.04.10. 02:19:39

@englandboy: szavazzatok a maszopra, és akkor a maradék láncot is elviszik és nem lesz gond a gyerekkel, meg a balesetveszéllyel, majd jáccik odabe a panelba

Utó Pista 2010.04.10. 06:09:21

Tudomásul kell venni, hogy a gyerekek nem szavaznak, ebből fakadólag a nyuggerek kerülnek az első helyre. A kampámyban is.

Utó Pista 2010.04.10. 06:12:56

@négyfelé tört sajtburgeres szmartkártya:

Nem szoktam vulgáris lenni, de remélem, hogy vén kurva korodban, mikor a szarban fogsz fetrengeni valamelyik szociális elfekvőben, akkor nem lesz olyan felnőtt aki kipucoljon a mocskodból.
Amúgy a jó édes k..... egyenesági nőnemű felmenőd is mondhatta volna az abortusz előtt, hogy nem akar ilyen vinnyogó szarcsomagot, mint amilyen gyerekkorodban voltál.
B+!

phyllo 2010.04.10. 07:50:02

Az nem az a hinta. A láncos hinta az a körhinta, ami régen a ligetben is volt. Tudom, mert előző életemben mutatványos voltam. Több film és regény is készült e témában.

Megdobbent 2010.04.10. 08:34:40

@phyllo: ujje, a ligetben nagyszeru!

gromek7 2010.04.10. 09:22:27

Zugló ilyen. Hihetetlen sötétség honol a Polgármesteri Hivatalban. Ráadásul tök pártsemlegesen. Az egyik legfejlôdôképtelenebb kerület Budapesten.

A "nincs pénz" szólamokra meg mindig kinyílik a bicska a zsebemben. Tele vannak üres elvileg bérelhetô ingatlanokkal (több ezer m2), de valójában nem lehet kivenni ôket. Egyetlen ember diszponál felette (a korrupció melegágya), aki sosem érhetô el. Ha mégis véletlenül lehet vele beszélni, akkor az inkább visszatartó, mint motiváló. Az árak teljesen irreálisak és a procedúra legalább 3 hónap, de lehet 6 is.

naiad 2010.04.10. 17:02:50

MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET MUTYMUTY MEGESZ TITEKET

englandboy 2010.04.10. 17:55:35

@négyfelé tört sajtburgeres szmartkártya

én már szavaztam

lotty

de ha valaki azt hiszi bármi is fog otthon változni az / már bocsánat/ nem normális................

GyéBen 2010.04.11. 08:25:45

EU-konformos játszótér... magyar módra!
Egyébként már nem azért, de azok a sötét színű, gumis, darabos izék, amikkel a játszótereket bevonják, sokkal balesetveszélyesebbek, mintha homok, vagy bármi más lenne ott.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.12. 13:14:20

Annyi esze nem volt senkinek, hogy vegyen 1m láncot és meghosszabbítsa a hintát?

B+ 500 Ft a Baumaxban, de ha smucig vagy akkor miután a gyereked kihintázta magát viszed magaddal...

Amikor én gyerek voltam csak a burzsuj lakótelepieknek volt játszótere. Mi elkértük szüleinktől a kötelet, kimentünk az erdőbe, egy fára felkötni hintáztunk ahogy kell.

Ha kiestél puha mohás földre ami jelentősen jobb, mint a gumi. Szálka sem ment nagyon a kezünkbe, mert hamar megtanultuk milyen fa kell.

Egyedül a ruhánk koszolódott jobban. Az én gyerekemnek saját hintája lesz amíg kicsi házon belül, utána az udvaron, ha a barátaival akar játszani átjönnek vagy ha nem hinta akkor mehet a mászókára. (Homokba nem, mert a macskák, kutyák is megtalálják sokszor...)

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.12. 22:39:44

Basszátok meg ilyen nincs. Most ezek után kia picsa csodálkozik hogy az alföldön alagutat meg viaduktot kell épiteni?

Ez a vég, a kurva életbe már, hogy ennyire agyatlanok agyatlanul csinálják a dolgukat. OVB 2, csak a papirnak kell megfelelni, felelősség nincs, pénzt felnyalni.

Elgem van ebből a jó kurva anyjukat ezeknek már.

Vass Dániel 2010.04.19. 15:26:35

zuglóban is nagytakarítást kell már tartani...

Barta Anett 2019.01.16. 11:55:08

engem nem érdekel igyis ugyis utalom azokat akik ilyen helyekre jarnak, en a gyerekemet tuti nemviszem-nekem szemely szerint gyerekkent csak rossz emlekeim vannak a jatszoterekrol a kocsog kis lurkok miatt
süti beállítások módosítása