Az alanti történet tanulsága nekünk az, hogy aki 110 ezer forintot kiperkál előre, az minimum nézze meg az apróbetűt, és legyen tisztában azzal, hogy előleget vagy foglalót fizet. Ebben a cikkben egy ügyvéd elemzi az előleg és a foglaló közötti különbséget. Annyit kapásból kibogarásztunk belőle, hogy olvasónk a foglaló összege miatt, ami itt a teljes vételárnak majdnem fele, talán sikerrel indíthat pert, az ugyanis a vételár 10 százalékára szokott rúgni és a bíróság ilyen esetekben csökkentheti annak összegét. De hátha mégis visszafizetik a matracosok. Kedves Anna, kérjük írjon majd nekünk, ha bármi történt az ügyben!
Sziasztok! Szeretném, ha az alábbi történetem felkerülne a Homárra, hátha mások nem esnek bele ebbe a csapdába.
2010. február 20-án a szokásos nyomulós, csak itt és csak most itt az elszalaszthatatlan alkalom stílusú termékbemutatón 2 db matracra adtam – akkori szóbeli tájékoztatás alapján – előleget 110 000 forint értékben a Medifit Kft.-nek. Február 26-án tértivevénnyel elküldtem azt a levelet, melyben egyértelműen állítottam, hogy szeretnék elállni a szerződéstől, elállási jogomnak megfelelően. Azóta körülbelül 1-2 hetente telefonon beszéltem az ügyfélszolgálatukkal, mindannyiszor egyértelműen tudtukra adva, hogy sem hitelügyintézés, sem más árura való beszámítás nem érdekel. Az előleget azóta sem utalták vissza. A termék kiszállításra nem került. A mai napon egy ügyvédtől kaptam levelet, melyben arra hivatkoznak, hogy az előleg, amit befizettem nem előleg, hanem foglaló volt, így nem jár vissza, és „nagyvonalúan” felajánlják, hogy egyikünk se járjon rosszul, beszámítják más termékük megvételébe. Így utólag a szerződést megnézve tényleg „foglaló” szó szerepel rajta, sajnos ezt az „előleg” - „foglaló” különbségtételt eddig nem ismertem megfelelően.
A Fogyasztóvédelmi Hatóságnál dolgozó egyik ismerősöm utánakérdezett a további teendőnek, azt a tanácsot adta, hogy szállíttassam ki az árut, és a kézhezvételt követően 8 napom még mindig fennáll a szerződés visszamondására. Most itt tartunk, kiszállíttattam az árut, kifizettem a maradék 157 000 forintot. Telefonon szerettem volna velük megbeszélni (természetesen egy tértivevényes levéllel párhuzamosan), hogy hogyan és mikor szállíttassam vissza az árut. Telefonon azt az információt adták, hogy küldjek nekik levelet, és ők majd hívnak. Itt tartunk most, én még reményteljesen, hogy visszakapjuk a termék árát.
Természetesen a termékbemutatót tartó „alvásszakértő” magától nem, ám kifejezett kérdésre említette az elállási jogot, és azt válaszolta, hogy természetesen ezen esetben is visszakaphatjuk a pénzt, ha meggondolnánk magunkat. Így vagy ő vagy az ügyvédúr szeretne minket félrevezetni.
A termékbemutatón egy másik – rokoni – házaspár is rendelt két matracot, nekik ki is szállították, majd 2 nap múlva, mivel kényelmetlennek bizonyult, elálltak a szerződéstől, a matracokat visszaküldték, és a teljes vételárat (foglalóstul) visszakapták. Egyedül a visszaküldés költségét kellett kifizetniük.
Az utolsó 100 komment: