Vannak a minősített mazochisták, akik például egy 5 éves külföldi tanulmányra is viszik magukkal a T-Mobile-előfizetésüket. Aztán persze ellopódik a telefonjuk, és nézhetnek maguk elé bután, hiszen ügyintézni csak személyesen lehet:
A fiam tavaly ősszel öt évre, külföldre utazott tanulni. Különféle kommunikációs problémák miatt az előfizetéses magyar mobil telefonját - melynek számláját én fizetem itthonról - magával vitte és használta is néhány ez előttig, amikor azt ellopták. Mint eltartó, és mint szülő, egy tanúk által aláírt, a távollétében érdekeinek képviseletére jogosító meghatalmazás birtokában személyesen is próbáltam a telefont letiltani, egyúttal fiam e-mailban is kérte a letiltást, az új SIM kártyával a szolgáltatás újra indítását, sikertelenül. A válasz így hangzott:
"Megkereséséből sajnálattal értesültünk kellemetlenségeiről! Az SIM kártyával kapcsolatos ügyintézésre azonban sajnos csak személyesen, illetve közjegyző által hitelesített meghatalmazás birtokában van mód."
Megjegyzem a közjegyző előtt is személyesen kell eljárni, tehát teljesen mindegy. Azt is megjegyzem, ezt a fajta meghatalmazást, mint magán okiratot minden állami szerv, bíróság, APEH stb. elfogadja!
Hiába jeleztük, hogy a személyes megjelenésre nincs lehetőség, hiszen fiam igen távol van, és a közeljövőben nem tud hazajönni. Szerintük egyébként szinte az lenne a természetes, hogy kb. 15000 km távolról hazarepüljön, hogy ügyeit itt intézhesse.
Vagyis összefoglalóan: külföldön élő az előfizetéses T-Mobile-os telefonját lopás esetén gyakorlatilag nem tudja letiltani! (kivéve a két hétig történő felfüggesztést!) Szolgáltatást nem kapunk (legfeljebb a tolvaj kap!) és a veszélye is fennáll, hogy a tolvaj akár jelentős károkat okozhat nekünk. A feltöltő-kártyás telefonoknál legfeljebb a kártyán lévő összeg a tét. A szolgáltatásukat újra indítani eltartott családtagom esetében nem tudom. Ám fizetni azonban mindenképpen kell vagy a hűségnyilatkozat miatti kötbér vagy az előfizetés címén. Arról, hogy magát a készüléket letiltsuk már lemondtunk. (Így támogatja a szolgáltató a tolvajokat!) Mi csak a szolgáltatást szerettük volna helyreállítani, ám úgy tűnik erre T-Mobile-nál nincs mód.
Mindezek alapján javaslataim a következők, ha valaki huzamosabb ideig külföldön szeretne tartózkodni, akkor:
vagy: utazását megelőzően irány a közjegyző és közjegyzői/ügyvédi okirattal bízzon meg valakit a T-Mobile társaságnál történő ügyintézésre!
vagy: ne vigyen külföldre előfizetéses T-Mobile-os telefont!
vagy: azonnal váltson szolgáltatót és felejtse el ezt a céget!
és: Gratuláljon a T-Mobile rugalmas és életszerű üzletpolitikájához!
Budapest, 2010. április 28.
Utóirat:
Augusztusban lejár a hűségnyilatkozat. Az előfizetést ezt követően csak akkor kívánjuk folytatni, ha a szolgáltató vállalja, hogy a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánnyal rendelkező cégképviselő személyesen jön a lakásomra a szerződést megújítani, és személyesen szedi be havonta az előfizetési díjat. A fenti elvárásomat természetesen visszavonom, ha a T-Mobile elismerve ügyintézési hibáját egy repülőjegy formájában lehetővé teszi fiam személyes megjelenését a SIM kártyával kapcsolatos ügyintézésre.
Az utolsó 100 komment: