Tékozló Homár

Külföldön nem jó magyar témobilosnak lenni

2010.04.29. 13:37 | jackyll | 136 komment

Vannak a minősített mazochisták, akik például egy 5 éves külföldi tanulmányra is viszik magukkal a T-Mobile-előfizetésüket. Aztán persze ellopódik a telefonjuk, és nézhetnek maguk elé bután, hiszen ügyintézni csak személyesen lehet:

A fiam tavaly ősszel öt évre, külföldre utazott tanulni. Különféle kommunikációs problémák miatt az előfizetéses magyar mobil telefonját - melynek számláját én fizetem itthonról - magával vitte és használta is néhány ez előttig, amikor azt ellopták. Mint eltartó, és mint szülő, egy tanúk által aláírt, a távollétében érdekeinek képviseletére jogosító meghatalmazás birtokában személyesen is próbáltam a telefont letiltani, egyúttal fiam e-mailban is kérte a letiltást, az új SIM kártyával a szolgáltatás újra indítását, sikertelenül. A válasz így hangzott:

"Megkereséséből sajnálattal értesültünk kellemetlenségeiről! Az SIM kártyával kapcsolatos ügyintézésre azonban sajnos csak személyesen, illetve közjegyző által hitelesített meghatalmazás birtokában van mód."

Megjegyzem a közjegyző előtt is személyesen kell eljárni, tehát teljesen mindegy. Azt is megjegyzem, ezt a fajta meghatalmazást, mint magán okiratot minden állami szerv, bíróság, APEH stb. elfogadja! 

Hiába jeleztük, hogy a személyes megjelenésre nincs lehetőség, hiszen fiam igen távol van, és a közeljövőben nem tud hazajönni. Szerintük egyébként szinte az lenne a természetes, hogy kb. 15000 km távolról hazarepüljön, hogy ügyeit itt intézhesse.

Vagyis összefoglalóan: külföldön élő az előfizetéses T-Mobile-os telefonját lopás esetén gyakorlatilag nem tudja letiltani!  (kivéve a két hétig történő felfüggesztést!) Szolgáltatást nem kapunk (legfeljebb a tolvaj kap!) és a veszélye is fennáll, hogy a tolvaj akár jelentős károkat okozhat nekünk. A feltöltő-kártyás telefonoknál legfeljebb a kártyán lévő összeg a tét. A szolgáltatásukat újra indítani eltartott családtagom esetében nem tudom. Ám fizetni azonban mindenképpen kell vagy a hűségnyilatkozat miatti kötbér vagy az előfizetés címén. Arról, hogy magát a készüléket letiltsuk már lemondtunk. (Így támogatja a szolgáltató a tolvajokat!) Mi csak a szolgáltatást szerettük volna helyreállítani, ám úgy tűnik erre T-Mobile-nál nincs mód.

Mindezek alapján javaslataim a következők, ha valaki huzamosabb ideig külföldön  szeretne tartózkodni, akkor:
vagy: utazását megelőzően irány a közjegyző és közjegyzői/ügyvédi okirattal bízzon meg valakit a T-Mobile társaságnál történő ügyintézésre!
vagy: ne vigyen külföldre előfizetéses T-Mobile-os telefont!
vagy: azonnal váltson szolgáltatót és felejtse el ezt a céget!
és: Gratuláljon a T-Mobile rugalmas és életszerű üzletpolitikájához!

Budapest, 2010. április 28.

Utóirat:
Augusztusban lejár a hűségnyilatkozat. Az előfizetést ezt követően csak akkor kívánjuk folytatni, ha a szolgáltató vállalja, hogy a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánnyal rendelkező cégképviselő személyesen jön a lakásomra a szerződést megújítani, és személyesen szedi be havonta az előfizetési díjat. A fenti elvárásomat természetesen visszavonom, ha a T-Mobile elismerve ügyintézési hibáját egy repülőjegy formájában lehetővé teszi fiam személyes megjelenését a SIM kártyával kapcsolatos ügyintézésre.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.04.29. 14:41:07

A T-nel van olyan, hogy jelszo (5 jegyu szam), amivel a magyarorszagi T-ugyfelszolgalaton keresztul telefonon barmit el lehet intezni... Szerintem ezt is el kene nekik.

Dr Gregory House 2010.04.29. 14:43:23

"használta is néhány ez előttig"

Ez milyen nyelven van?

forgodssake 2010.04.29. 14:45:19

az miert van h mindenki egybol okos es eletviteli tanacsokkal lat el masokat?

kifaszom kerdezte h szerintetek, hogy lehet olcson kulfoldrol kapcoslatot tartani?

adott egy problema (senki nem tervezi h ellopjak a telefonjat) amit a T kurvara nem elegansan kezel.Megjegyeznem ha 3 hetre megy es ellopjak a cuccot, akkor a T hozzaallasa miatt ugyanugy 3 hetig ketyeg a cucc, mert csak szemelyesen lehet intezni ami szerintem ugyanolyan verlazito. Errol szol szerintem a poszt nem arrol, hogy menyire sikeres ember aki kulfoldon hasznalja sajat telefonjat...

Egyebkent amikor kikoltoztem ( en is 15000 km re) akkor en is hoztam magammala telefont. szentimentalitas, butasag tokmindegy. akartam h meg egy ideig elerheto legyek a magyar szamomon is.

De hogy mindig vannak ilyen megmondo arcok akik majd okosan megoldjak a prolemat....

helianthus 2010.04.29. 14:47:29

@staropramen: :D:D:D

@Mitévő Légy: értő olvasás? 5 ismétlem öt évre ment küldföldre tanulni. Azért ennyi időre már lehet beruházni egy helyi telcsire, simre, gondolom nem megy bele tönkre a fiatalember.

Amúgy meg megnyugtat a tudat, hogy külföldön is lopnak telefont (már ha tényleg ez történt és nem az ifjú csimota adta be a zaciba a telcsit, hogy kifizesse a vegasi rulettadósságát, amit értelemszerűen nopposodott gatyában csinált kipimpelve).*

*ezt szigorúan a Homár szelleme miatt írtam, nem szeretném megsérteni.

TiZ 2010.04.29. 14:49:35

Öt éve folyamatosan szidják a té-izéket a homáron. Olvasni, olvasni, olvasni...

Mitévő Légy 2010.04.29. 14:49:51

@forgodssake: Itt ez a módi. Tök mindegy mi a téma, jönnek a benszülöttek aztán megeszik a posztolót. Erről szól a homár. Sajnos :(

amúgy teljesen igazad van, nem az lényeg, hogy kiment és mennyi időre, hanem az, hogy ellopták a telefonját és a T ilyen lehetetlen helyzetet teremt.

BBG76 2010.04.29. 14:50:19

Én csakis a fűszoknyás lányok, az őstermelők, az aldis megjegyzések és - most már - az MTI-s professzorok miatt járok ide.
És igenis jók a posztok. Na.

2010.04.29. 14:50:40

Szerintem nem a Té tehet erről, hanem az egész ország, amelyik a visszaélésre és csalásra alapul. Mi mindannyian.
A szolgáltatóknak meg muszáj ilyen szabályokat hozni, mert elvált férj-feleség bosszúból letiltatja egymás mobilkát... mittudomén.
Biztos nem jókedvükből hoztak ilyen szabályokat, hanem azért mert egy ilyen országban működnek.
Amúgy ezért tart itt az ország.

Gaiwer 2010.04.29. 14:51:08

hagy a francba a T-t. a számlát amit meg küldenek vidd el a fiókba és kúrd be az ajtón, azzal a szöveggel "ezt személyesen a fiamnak adjátok át"

Mitévő Légy 2010.04.29. 14:52:05

@helianthus: éééés? miért nem vigye magával a telefonját? ha baj van akkor a Té miért nem segít? miért csak a markát tartja? Szerinted ez normális?
Teljesen mindegy, hogy 5 év vagy 3 hónap, ha az első 1 hétben ellopják a telefonod akkor mit csinálsz? Szarban vagy. Azt hogy oldod meg?

juhaszvik 2010.04.29. 14:52:16

tehát ha bemegyek, és mondjuk gonoszságból letiltatom valaki számát (mondván, hogy külföldön van, és ellopták a telefonját), akkor az rendben van? mert akkor én írnék egy posztot.
azért voltak régen (meg talán ma is) erre különböző kódok, amivel egyértelműen és kizárólagosan tudta magát azonosítani az ügyfél, akár telefonban is.
nem-e lehetséges, hogy ez(ek) a kód(ok) nincs(enek) meg? - bocs a sok zárójelért

amúgy meg tudnám, hogy a svédek meg a fűszoknyás lányok kinek ártottak.
és van-e olyan blog, ahol ezekről lehet beszélni...

Frucsasz 2010.04.29. 14:52:46

@SomethinWild: Kérem, ne offoljon. Az kizárólag a hivatásos, homár-tanúsítvánnyal rendelkező trolloknak és törzsvendégeknek engedélyezett. Köszönöm!

2010.04.29. 14:53:50

@SomethinWild: Te miért érezted úgy hogy meg KELL írnod ezt a kommentet ? Népnevelés szakon végeztél ?

Mitévő Légy 2010.04.29. 14:55:06

ahova ment a srác ott nincs véletlenül T-Mobile vagy Partner szolgáltató? lehet érdemes lenne ott próbálkozni személyesen.

2010.04.29. 14:55:44

@BBG76: az MTI = Magyar Távirati Iroda. Amiről kéne beszélni az az MTA= Magyar Tudományos Akadémia.
CSak szóltam.

Egyéves Önkéntes 2010.04.29. 14:57:06

Én azért szeretem a homárt, mert lemehet mínuszba is az egyenlegem.

sakálbaba 2010.04.29. 14:59:12

Szóltatok már Chuck Norrisnak?

vape 2010.04.29. 15:01:32

@Fausto(tm):
Előző munkahelyemen bevittem a t-mobile-os céges flottába a szintén t-mobile-os mobilszámomat. Amikor eljöttem onnan 2007-ben, át akartam venni saját névre (hogy ne kelljen telefonszámot váltani).
Előfizető módosításának díja lett volna 2007-ben: 5000 Ft + ÁFA. Hát inkább otthagytam a volt munkahelyemnek a telefonszámot...
Szerintem ez a díj azóta sem csökkent. Ámde lehet, hogy emelkedett.:)

staropramen 2010.04.29. 15:01:38

@Frucsasz, az őzikelány:
Bocsi,de kifelejtetted a bérkommentelőket!

tothbelacccc 2010.04.29. 15:03:02

Azért hülyeség a post, mert a T-mobile-nál, van olyan, hogy ügyfél szintű jelszó. Aki pedig azt tudja.......

ex-dr. vuk 2010.04.29. 15:03:40

@vape:
erdekes. en is bevittem a szamom 2004 kornyeken egy flottaba, majd egy ev mulva ki. szam maradt mindket esetben. 0 ft-ert.

Ennyit valtoztak azota?

Pittykapitany 2010.04.29. 15:03:59

@seldon.h: ahogy mondod (irod). Ekkora idiotasagokat meg nem olvastam mint ebben a posztban, nem is ertem az ilyen ember gyerek hogy jut ki kulfoldre ha ekkora eletkeptelen. Ugyfelszolgalat, jelszo es mar tiltva is van a szam. A telefont mar bajosabb letiltani kulfoldon gondolom.

De ami nekem nagyon tetszett az az utoirat... majd nyilvan a Tremobil osszefossa magat hogy elveszit egy ekkora idiota ugyfelet a sz.ros havi 10ezres forgalmaval. Marad meg 3 millio masik idiota. :)

Fausto(tm) 2010.04.29. 15:05:07

@vape: nem lehet, hogy azért volt annyi, mert cégnévről ment magán névre? 6000-et biztos nem hagytam ott :)
Mondjuk az megint más kérdés, hogy ezt normálisabb cégek ingyen megcsinálják...

Fapuma (törölt) 2010.04.29. 15:05:15

@cookie pie: Ez mind igy van talan, ha mar VAN kulfoldi telefonod mikor a szolgaltatast megrendeled. Amennyiben /ahogy en is/ rendelkezel egy OTP szamlaval, magyar mobillal, megrendelt szolgaltatassal ES AZT KOVETOEN mesz kulfoldre, akkor ez nem jarhato ut, hogy ti. kulfoldi szamot adsz meg.

Valoban halalosan unalmasak azok a beszolasok, amik idiota szoveget tartalmaznak, hulye tancsokat adnak, nem relevansak es leginkabb amik a posztolot lattatjak idiotanak. Mikozben a kommentelo eleteben nem volt tul a Bivalybasznad tablanal es fingja sincs arrol a helyzetrol amirol szo van. Persze tisztelet a kivetelnek...

sakálbaba 2010.04.29. 15:06:45

Flottából kivettem a számom 2009-ben, és elkértek tőlem 50.000 ft előleget, mert 1998 ban !!!!!!!!!!!!!!!! Tartoztam 23.000 fttal, amit csak felszólításra fizettem ki.
Igen nem lehet mindenki sikeres.

Pittykapitany 2010.04.29. 15:08:21

@SomethinWild: szapulod a fikazokat hogy itt elik ki magukat, de valami megis arra kenyszeritett hogy megird ezt a kommentet. Itt akarod kielni magad? :)

Látványpékség 2010.04.29. 15:08:32

Apuu mennyi most az egyenlegem?

És most?

Éééés mooost?

staropramen 2010.04.29. 15:14:12

@Fapuma:
Bejártam Európa nagy részét meresztgettem a szememet, de az általad említett Bivalybasznád helységnévtáblát sehol nem láttam.
Akkor én most releváns vagyok, vagy nem-e vagyok releváns?

Abban a többség megegyezett, hogy a T-nél meglévő személyes kóddal el lehetett volna intézni az ügyet.

Aki meg unatkozik, az ásítson-mondta egyszer Pósalaki bácsi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 15:18:17

@Mitévő Légy: Ha annyi ideig, hogy megéri a macerát, akkor igen. Legyecske.

helianthus 2010.04.29. 15:19:32

@Mitévő Légy: elmegyek az Aldiba. Ha az sem segít, írok a Homárra.
Ettől majd biztos megoldódik.
Egyébként velem nem kell "harcolnod", én egyet értek (...veled is XD)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 15:19:38

@Mitévő Légy: Ugyanannak a szolgáltatónak különböző országokban lévő leányvállalatai leszarják egymást. Legyecske.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 15:20:49

@helianthus: * Az olaszliszkai csodarabbit felkeresi Kohn. Elmondja, hogy vitája van Grünnel, s a rabbit kéri, hogy tegyen igazságot köztük. Elmeséli az esetet. A rabbi szó nélkül végighallgatja, s azt mondja:
* - Neked van igazad!
* Kohn boldogan távozik. Ám félóra múlva megjelenik Grün is. Elmondja, hogy vitája támadt Kohnnal, kéri, hogy a rabbi mondja meg, melyiküknek van igaza. Eloadja az esetet. A rabbi türelmesen meghallgatja, s a végén azt mondja:
* - Neked van igazad!
* Grün is elégedetten távozik. Ám a bóher, aki mindezeknek fültanúja volt, nem állj a meg szó nélkül: - Rabelében, te Kohnnak is igazat adtál, Grünnek is igazat adtál, pedig két vitatkozó közül csak az egyiknek lehet igaza! A rabbi végigsimogatja hosszú szakállát, s azt mondja:
* - Tudod mit? Neked is igazad van!

forgodssake 2010.04.29. 15:22:02

@juhaszvik: legyszives tedd meg azt a szivesseget, hogy nem leszel egyszeru mint a szog.

nem minden fekete es feher.

Ahol elek, egy utlevelszam es egy anyja neve eleg ugyintezeshez, megsem tiltjak le egymas szamait az emberek, iratjak at egymasra az autoikat, vagy vesznek fel hitelt.

Egyebkent meg kivancsi vagyok, hogy normalis meghatalmazassal( amit apeh, hivatalos szervek elfogadnak) te tudsz e a tudtom nelkul adataimat nem ismerve ugyet intezni. Figyelembe veve a vonatkozo btk-t is...

Biztos sokan torolnenek mas sim kartyajat, hogy aztan egyperces kellemetlenseget okozva minden maradjon a regiben a tulajnak te meg egy 2 tol 8 iget kockaztatsz ezert a viccert. aha valos veszely.

Manci néni, a szomszéd 2010.04.29. 15:23:04

Drágáim, itt arról van szó, hogy apuci vett egy jó drága telefont a kicsi fiának, persze részletre és nem függetlent, mert arra már sajnálta a pénzt. A kicsi fiú meg a föld túloldalán jól berúgott (ott nem látja apuci) és szépen elhagyta a telefont. Előfordul az ilyen, és most persze mást kell hibáztatni azért mert a fiacskája "bulizott" egy kurva jót.

Pittykapitany 2010.04.29. 15:23:29

@atpijkamo: nem is macera, 1-2 EUR,USD ert kapsz feltoltos kartyat. Legyecske meg csak roamingoljon.
Amugy amit legyecske irt, ilyen csak a 80 nap alatt a fold korul-ben volt utoljara.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 15:24:22

@forgodssake: Vannak országok, ahol a ház ajtaját nyitva hagyják az emberek, mégsem viszik el egyás értékeit. Különböző országok vannak, különböző szabályokkal.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 15:25:28

@Manci néni, a szomszéd: Az hagyján. De folyamatosan olyan részeg, hogy nem találja a helyi közjegyzőt.

Ms Nor 2010.04.29. 15:26:00

@Fapuma: Ez igaz. Viszont ha mar megvan a kulfoldi telefonszamod, akkor barmikor gond nelkul fel tudod venni a kapcsolatot a bankkal es a telefonszamot megvaltoztatni.
Innentol kezdve nem kenyszeruseg, hanem onsanyargatas. Mar ha csak ezert hasznalja kint a magyar mobilt.
Velemenyem szerint megeri kulfoldi SIM-kartyat venni, mert sokszor toredeke a percdija a magyar telefontarsasagok altal kiszamlazottnak.

AlulírottFentemlített 2010.04.29. 15:30:19

Szarügy!

Viszont engem az érdekelne igazából, hogy mikor volt benne a benzin árában a kötelező biztosítás?

Helyesen válaszolók pushup-os melltartót vehetnek magugnak.

kaosz 2010.04.29. 15:33:45

Most tényleg nem lett volna egyszerűbb az internet?

pizsama 2010.04.29. 15:39:09

Poszt-tolót lehet?
Prepaid telefonkártyáról tetszett-e már hallani? Az én bátyám arról meg olykor Skype-ról szólt haza, odakünn meg jól elvolt egy helyi szolgáltatóval. Külföldről haza itthoni szolgáltatótól a legnagyobb őrültség! Kezet foghat a Trével a beküldő...

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2010.04.29. 15:40:33

ne vigyen külföldre előfizetéses T-Mobile-os telefont!
Ez nekem tök nyilvánvaló, ha saját, magyar telefont viszek külföldre, akár mennyi időre, kizárt, hogy előfizetésest vigyek, mert csak a gond van vele, a túlszámlázásokról nem is beszélve.

Frucsasz 2010.04.29. 15:45:18

@AlulírottFentemlített: éntudoméntudom! 1635 és 2009 között, szuperbruttósított formában. Enyém a cicifix?

juhaszvik 2010.04.29. 15:52:59

@forgodssake: köszönöm a leegyszerűsítést, és hogy foglalkozol a kommentemmel. érdekes megközelítést alkalmazol, de felhívnám néhány dologra a figyelmedet.
ídézet magamtól:
"mondjuk gonoszságból letiltatom valaki számát" - a "mondjuk" az ebben az esetben azt jelenti: például (ugye nem külföldön élsz?). szó lehet egészen másról is, nem csak "gonoszságról". a lényeg, hogy vissza lehet élni a helyzettel, és ennek alkalmazhatósága nem korlátozódik kettőnk fantáziájára.

amiről beszélek az részben adatvédelmi, részben személyiségi jogoknak a betartatása. ugyanis meghallgatom ugyanezt az okfejtésedet, amit majd egyszer egy olyan embernek adsz elő, akinek visszaéltek az adataival, és ebből kára is származott.

amúgy én is szeretnék egy olyan helyen élni, ahol megbíznak és megbízhatnak egymásban az emberek. irigykedem.

akikaztmondjákni 2010.04.29. 15:55:23

@Rosszindulatú Vászka: Ejej, nem jó ez így:)
Sün jöhetne most is és akkor látná a mentést:)
Süüüüüüüüüün hol vagy????

akikaztmondjákni 2010.04.29. 16:16:55

Volt ma dél Sün által!:)
A másik posztban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 16:17:39

@Majmász Gedeon: Öt évig ugyanabban a nadrágzsebemben hordtam a mobilomat. Aztán el kezdett fájni a bőröm pont azon a helyen alatta. Azóta külön táskában hordom, és mindig leteszem, ha lehet. Pár hónap alatt elmúlt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 16:18:53

@Rosszindulatú Vászka: Ja. Naponta több mint 24-szer van dél, mert vannak félórás időzónák is.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 16:20:29

Van olyan időzóna, amihez nem tartozik szárazföld vagy sziget?

Rosszindulatú Vászka 2010.04.29. 16:22:15

@atpijkamo: ebbűl is volt kis vita, de megyezett a csetkommandó, hogy Magyar Delet tarcsuk.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 16:26:39

@Rosszindulatú Vászka: Melyik magyar delet? Az urálosat vagy a kárpátosat? Vagy az elszakadthazánkfiaidebelepofáznakmerthülyeakinemvándorolki delet?

Csetkommandó. Nagyon üt!

Fapuma (törölt) 2010.04.29. 16:27:14

@cookie pie: fussunk neki meg egyszer. Reszlet az OTP honlapjarol:

A funkciót valamennyi magyarországi mobilszolgáltató (T-Mobile, Pannon GSM, Vodafone) ügyfelei igénybe vehetik, valamint külföldi szolgáltató mobilszáma is megadható, amennyiben a külföldi mobilszolgáltató esetében a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) SMS roaming szolgáltatást biztosít.

Tetelezzuk fel, hogy van ilyen Eszak-Amerikaban, de jon a kovetkezo resz:

A mobiltelefonszám módosítása - biztonsági okok miatt - csak bankfiókban, illetve az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatás segítségével történhet.

...es a kor bezarult, szamomra kenyszeruseg a magyar mobil, ha csak nem megyek majd valamikor haza. Ugyanis otp direkt internetesem van de telefonos szolgaltatasom nincs.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 16:29:14

@Fapuma: Jóreggelt Csipkerózsika! Egy csomó más bank kinyitott az utóbbi 20 évben.

Rosszindulatú Vászka 2010.04.29. 16:32:10

@atpijkamo: hát a csonkamagyarországi delet :)

ápdét 2010.04.29. 16:37:23

hiba csúszott a címbe. helyesen úgy hangzik: "Külföldön SE jó magyar témobilosnak lenni"

Fapuma (törölt) 2010.04.29. 16:38:42

@atpijkamo: Jo ejszakat Sotetseg! Edes Istenem, te hianyoztal erto olvasas orarol?
Kit erdekel hany bank van, meglevo szamla es kulfoldi elet van, erted?Olvass vissza kicsit feljebb, nincs kedvem ujra leirni...
Ne akarj mar 12 evesen tanacsot adni, bakker...

Ms Nor 2010.04.29. 16:49:51

@Fapuma: Szamodra igen, de ha van telefonos ugyintezoi szolgaltatasa valakinek? Nagyon egyszeruen meg lehet oldani.
Nyilvan nem neked szantam az elso ellenervemet sem, hanem altalanossagban. Aki pedig ennyi idore kulfoldre keszul (lasd fenti esetben 5 ev), akkor azert erdemes az ilyenekrol tajekozodni.

De azt mondd mar meg nekem, hogy eri meg hasznalni 5(!!!) evig kulfoldrol egy magyar SIM kartyat? Foleg elofizeteseset. Ugy, hogy telefonalasra hasznalja? Mert nekem ez nem fer a fejembe. Nyilvan alacsony az IQ-m...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.04.29. 16:50:46

Üdv
A fenntiek fényben megjegyezném én mindig matáv telefont viszek külföldre
Kicsit nyűgös a vezetéktekercs a hátamon, dehát háborúban is kibírták
HA ellopják, csak elvágom a drótot

Egyéves Önkéntes 2010.04.29. 16:51:14

@AlulírottFentemlített: svédorzságban a mai napig benne van, kreditpröving a neve.
na hol a push-up fűszoknya?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.04.29. 16:53:03

Nem tisztáztuk , hol volt a poszt tolófia
Hol van az a 15000km?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 17:06:41

@horex: Én egyszer el akartam utazni 21000 km-re. Sehogy sem sikerült.

Fapuma (törölt) 2010.04.29. 17:08:04

@cookie pie: Dehogy semmi gond az erveleseddel. Az elso amit vettem, az egy itteni mobil volt. Sajnos a T-mobil keszulek csak es kizarolag az OTP szamla miatt maradt meg, plusz bonus, hogy aki otthonrol kuld sms-t az otthoni aron tudja megtenni, nem kell kulfoldi halozatba kuldott sms dijat fizetnie.

Minden masra ott a Mastercard...

Viccet felreteve, nyilvan ha valaki csak kapcsolatot akar tartani valakivel, arra ott a net, skype-al es szamos mas lehetoseggel. Meg egyszer, csak azt mondom sajnos van olyan mikor valaki nem hulye es megis meg kell tartania az otthoni telefonjat...

Ms Nor 2010.04.29. 17:24:05

@Fapuma: Ha csak arra hasznalod a magyar mobilodat, hogy elintezd a banki ugyeidet, ertheto. Gondolom nem fizetsz havi x ezer elofizetesi dijat erte.

Igazad van, net, skype tokeletes kapcsolattartasra. De ha mar annyira ragaszkodik a mobiltelefonos kapcsolattartashoz, miert nem vesz egy kulfoldi mobilt? Mert ha vegiggondolod, a magyar SIM kartya miatt fizetsz:
- elofizetesi dijat, amit termeszetesen nem tudsz lebeszelni, mert kulfoldon vagy
- roaming percdijat, mert kulfoldon vagy, akar te hivsz, akar teged hivnak

Igy korulbelul tizszeresere jon ki az, amit fizet igy, hogy a magyar telefont hasznalja. Es akkor kovetkezo eset, hogy meg raadasul el is lopjak. Ha nem tudja letiltani es a kedves zsebtolvaj cseveg rajta egy-ket orat, hat igen melyen a zsebebe kell nyulnia apukanak...

BBG76 2010.04.29. 18:01:06

@Kulics: Szerinted miért tettem be a mondatba?

kolbaszbol a kerites 2010.04.29. 20:47:41

Nekem az jutott eszembe, hogy hiába jár le a hűség nyilatkozat augusztusban, azt is csak a gyerek tudja lemondani... úgyhogy itt is bukták a dolgot....Mert attól, hogy a hűség lejár csak az adott előfizetői "kötött" árak járnak le, tehát módosulni fog az előfizetési díj is. Csak halkan jegyzem meg, hogy valszeg több lesz a számlán a díj...
A gyerek jöjjön haza nyáriszünetre, és meg lesz oldva.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.29. 21:50:08

@kolbaszbol a kerites: Simán le tudja mondani írásban, nem kell személyesen vagy meghatalmazott útján.

Úgyis vihar egy pohár biliben, mert közjegyzői meghatalmazást bármikor tudna íratni.

Brail Kast 2010.04.29. 23:28:22

Ezt a kommunikacios problema dolgot egyebkent en sem nagyon ertem. De mindegy.

Azonban annyit megjegyeznek, hogy en is voltam hosszabb ideig kulfoldon (egy evig), kb. 7000 km tavolsagban, es oszintem megmondom, nem kell ahhoz sok nyelvtudas, hogy valaki vegyen az USA-ban egy prepaid kartyat.

Bementem az egyik szolgaltatohoz, mondtam, hogy prepaid szolgaltatast akarok vasarolni. Elado kezembe nyomott egy reklamot a haromfele prepaid szolgaltatasukrol, en raboktem a megfelelore, kifizettem 130 dollart, es 5 perc mulva megvolt a SIM kartyam 1000 lebeszelheto perccel.

Egyebkent meg tenyleg van skype, msn, yahoo messenger, stb. Azon ingyen lehet telefonalni. Kulfoldon magyar sim-kartyat hasznalni tenyleg hulyeseg.

Beaver100 2010.04.30. 02:40:14

$6 -ba kerul egy uj sim cartya a vilag ezen oldalan, meg jon vele $10 (free call time) beszelgetei ido es benyomod egy telefonba lehet dumalni semmi gond ha elhagyod az egesz cucot egy nehez ejszaka utan.

Megdobbent 2010.04.30. 02:40:50

Akkor holgyeim es uraim zarom a temat, koszonom az eddigi hozzaszolasokat. A viszont latasra.

Megdobbent 2010.04.30. 05:37:52

Jovanna, csak vicceltem :) De nem hiszem, hogy maradt ebben meg puskapor :>

Oscee 2010.04.30. 07:28:08

Amcsi T-Mobile-lal nekem épp ellenkező tapasztalataim voltak (mert nekem az egyik első dolgom volt, hogy SIM kártyát szerezzek, pedig nem is 5 évre jöttem - nagyobb hülyeség nincs, mint 1-2 SMS-nél többet roamingolni).

Szóval az úgy volt, hogy egy őszi szüneti kikapcsolódás közben a telefon elveszejtődött (valószínúleg
hanyagsgomból kifolyólag a Miami part menti vizekben végezte). Visszaérkezvén az útról bementem a T-Mobile üzletbe, és láss csodát: zokszó nélkül, pár kattintással személyi ellenében letiltották a SIM-et, adtak egy újat, ÉS: az egyenlegemet is átmentették. Mindezt persze teljesen ingyen, és megköszönve, hogy továbbra is az ügyfelük maradok.

Ilyen kiszolgálás mikor lesz otthon?

ui.: egyéb dolgokhoz is kell közjegyzői felhatalmazás, a telefonnal együtt az ERSTE bankkátyám is elveszett (nem hitel, szóval nem volt nagy para), letiltatni le tudtam telefonon, de az új kártyát nem voltak hajlandók csak közjegyzői papírok ellenében kiadni (amik persze nem voltak, de mindegy)

j311 2010.04.30. 11:18:34

Szerintem meg ha huzamosabb ideig kint él, akkor egy kinti szolgáltatóval kellett volna leszerződnie...
Még olcsóbb is lett volna, mint roamingolni állandóan.

Magg (törölt) 2010.04.30. 11:21:11

Ne fizessétek ki a számlát, ne félj, rögtön letiltják a kártyát! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.04.30. 18:43:34

@cookie pie: Nos en is kulfoldon vagyok, es itt van a magyar elofizeteses simem (Pannon) . Hogy miert hoztam ki? Egyreszt volt munkahelyemrol meg hivtak. Masreszt csaladi csomag miatt szuleim ingyen hivnak rajta ( en meg 65 FTot fizetek eprcenkent) , harmadreszt ezt a szamomat ismeri otthon mindenki.
Nekem meg meger uszkve havi 2000 Ftot , hogy ezen a szamon elerheto vagyok, a csaladban egyetlen elofizeteseskent ez a szam tartja a csacso kedvezmenyt , tehat benn kell maradnia, es ezenkivul arra a szamra jonnek a magyar banszamlam jovahagyo smsi (atutalas) , a magyar eletbiztim belepo kodja, es igy tovabb.

Ja es honnet tudjatok, hogy nincs neki kinti szama, ahogyan nekem is van , miota kijottunk? Ettol fuggetlenul az albiban ott pihen a magyar kartya is egy teloban.

2010.04.30. 20:44:12

Nem azért, de aki kiviszi külföldre a magyar előfizetést, az meg is érdemli. Esküszöm. Mindenhol jobb csomagok, stb vannak mint otthon. Ki kell üttetni a telefont valahol, ha eleve nem kártyafüggetlen és az első adandó alkalommal meg kell venni a külföldi SIM-kártyát. Sajnálatos, hogy ez történt, de ez full életre-nem-valóság (most már van ilyen szó)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.01. 09:14:14

@Humbino: Honnét tudod, hogy nincs neki ottani kártyája?

Mint írtam én is kihoztam az előfizum, ahogy Norvégiába is vittem anno, mikor ott tanultam. Ettől függetlenül volt norvég simem, és most is van angol simem. De igenis van, mikor kell a korábban már 5-8 éve ismert magyar számod.

2010.05.02. 00:54:51

@tildy:): Nem a szívatás végett, de mire kell a magyar számod? Őszintén!
Szerintem ez csak egy idióta szokás, hogy ragaszkodni kell foggal-körömmel a számhoz, meg a magyar SIM-hez, de ha valakinek ez kell, akkor hajrá, fizessen, szabad világban élünk, nem?
De szerintem akkor is baromság.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.04. 01:30:07

előbb már leírtam, de akkor mégegyzser:
-Egyetlen számlás előfizu a családban, ami feltétel a családi csomaghoz, hogy szüleim és hugom inygen beszéljen egymás közt, és engem is ingyen hívjanak.
-van egy életbiztosításom, amire e a netes belépésre csak magyar mobilszám jó
-van otthoni bankszámlám, aminek szintén ez a szám a "kulcsa" belépéskor átutaláskor erre jön az aktiváló sms
-lehet te ha kijössz minden kapcsolatot felszámolsz az otthoniakkal , én nem. ezt a számomat ismerik évek óta, nem fogok csak úgy kidobni
-amikor hamzamegyek, már a reptértől kezdve nem roamingolok az itteni kártyámmal, hanem tudom rögtön a magyart használni

De a legfontosabb a csacso, amiatt előfizus, egyébként lehetne prepaid is ....
De a bank és a biztosításom miatt kell magyar szám. Ettől függetlenül napi használatban az itteni számom van, és itteni számról telefonálok haza saccperkábé 6Ft per perces díjjal....

SomethinWild 2010.05.04. 11:08:49

Bizony, látjátok, sokan siettek a segítségemre hogy alátámasszák az igazamat. Engem nem "kényszerít" semmi arra, hogy leírjam azt, hogy sajnálom, hogy nem érdmes elolvasni a kommenteket. Ez egy szomorú kitörés, egy sóhaj, maximum. És amikor alig pár perccel kéősbb megérkeznek a félhivatásos trollok, akikről a kommentem szólt és belekötnek elgépelésbe illetve a komment mondanivalójába. Megrekedtetek valahol az óvoda szintjén. nekem az nem érv, hogy "Pistike, ha nem ízlik a kenyér, pusztulj éhen" (lefordítva homárra: Nincs értelme hogy elmondjam a véleményem a sok agyatlan kommentelőről, mert attól én is agyatlan kommentelővé válok). Komoly önvizsgálatot kellene tartanotok. Amúgy köszönöm a tippeket, mostantól nem olvasok kommenteket, csak a posztot. Maximum ha van valami (érdemleges) mondanivalóm, akkor leírom. Písz!

zoci 2010.05.07. 09:13:30

Hát mint itt már sokan én is csak annyit mondok kicsit túlreagálod a dolgot. Képzeld el mennyi rosszindulatú ember van ebben az országban és ha mindenkinek kénye kedvére megcsinálna mindet nagy T akkor sok lenne a hiszti. pl képzeld el hogy te rosszban vagy valakivel, az illető bejön és azt állítja hogy neked kint ellopták a telefonod erre a T letiltaná. mit gondolnál?????

Üdv egy volt T-s dolgozó.
Az ilyen emberek miatt tart itt ez az ország!
süti beállítások módosítása