Tékozló Homár

Ide vezet, ha órákig várakoztatja ügyfeleit az Elmü

2010.05.07. 00:02 | szily | 128 komment

Én biztos vagyok benne, hogy ha az Elmü kölföldi tulajdonosai adott esetben tényleg bűnösen szerzett extraprofitot talicskáznak is ki az országból, akkor azt pont nem az ügyfélszolgálatosok bérén spórolták meg. De Edit története jól mutatja, hogy ha az embert ok nélkül várakoztatják, akkor annak mindig rossz vége lesz.

A minap át kellett iratnom a villanyórát. Elmentem hát a Campóna bevásárlóközpont emeletén található Elmű ügyfélszolgálatra. Ismerősök javasolták hogy menjek nyitásra, akkor talán zárásra haza érek. :-)
Gondoltam végül is talán nem megy el az egész napom. Háromnegyed tízre saccoltam oda érni, tán nem kell sorba állni. Kikerekedett a szemem mikor oda érve láttam hogy jó esetbe is csak a tizedik vagyok a sorban, ami egy üres pult előtt kígyózik sorszám kikérés céljából. Tízóra tájt megérkezett egy hölgy a pulthoz. Azt hittem kinyomja a sorszámokat kinek ahová kell, aztán haladunk tovább. Hát nem! Vagyis igen, csak miután végigkérdezte mi járatban, azután ellenőrizte minden papírja meg van e, és csak azután kaphatott sorszámot.
Praktikusan az történik, hogy lemegy egy komplett ügyintézés ideje, csak éppen nem történik semmi!
Akinek egyértelmű a baja, vagy már visszatérő, annak is végig kell várnia az összes szerencsétlent, akit a pultos nő lemeóz. Egy óra elteltével én is sorra kerülök, elmondom miért jöttem, mit töltöttem ki.Megnyomott egy gombot, majd három perc alatt kezemben volt a sorszám. Kérdem a nőt, hogy mire jó ez, hisze kétszer mondom el mi van, és kétszer állok sorban. Ez már most dupla idő várakozás nekem. Arról nem beszélve, hogy amíg az első emberrel ment a ki mit tud,addig bent az üvegfal mögött nem történt semmi, mert a pácins kint magyarázta a bizonyítványát ahelyett hogy ez idő alatt a tényleges ügyintézés folyt volna. Volt idő a sorban állás alatt megfigyelni hogy fél tizenegy körül jutott be az első ügyfél. Gondoltam én kis csacsi, na most már elhárult minden akadály, kezekben a sorszámok. Vártam hogy ütemesen pittyenjenek a kijelzőn a számok. De akkor kiszúrom hogy ketten vannak az ügyintézők, plusz egy pénztáros. Telt az idő, egy nénike már a váróban rosszul lett. Épp hogy ki bírt támolyogni a parkoló felé lévő ajtón a szabadba. Kicsit áldogált majd el is ballagott. Már máfél órája vártam a sorszámmal a kezembe, és kezdtek gyűlni bennem a kérdések. Hát nem a villanyórával voltak kapcsolatosak. Kettő és fél óra után végre leűltem szembe az ügyintéző pasival. Első kérdésem az volt hogy mindíg ez van? A válasz: sajnos ez van minden nap, napszaktól függetlenül. És valóban ahogy visszanéztem a váró tele volt és a pultnál a sor is ugyanúgy kígyózott. Elvette a papíromat és közben szóba elegyedtünk. Azt mondta, hogy a vezetőség tudja hogy fel kellene venni legalább hat embert csak erre az egy ügyfélszolgálatra, de nem teszik, mert csak így van extraprofit amit a német tulaj kivisz az országból úgy hogy minden bőrt lehúznak a dolgozókról, és az ügyfelek türelmével játszanak. A pasi állítja hogy külön osztályt működtet az elmű, akik azon dolgoznak hogy megszépítsék az ügyfélszolgálatokon született siralmas adatokat a kiszolgálással kapcsolatban az energia hivatal felé. Így húzzák csőbe a magyarokat, és ilyen hülyék vagyunk hogy mindent hagyunk!!! Csak zárójelben jegyzem meg, nem lehetett túl felemelő némelyik embernek úgy huszon egynéhány ember előtt taglalnia az ominózus pultnál az elmaradás  összegét!  Sajnos nem lehetett nem hallani.
Edit
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2010.05.07. 05:13:33

Viszont eszerint az elmu egy szardarab.

Tökiböki 2010.05.07. 06:24:09

Gyerekek az ELMŰ-vel vigyázzatok. A legköcsögebb szolgáltató!!!
A hibáját soha nem ismeri el, de rajtad behajtja az árát. Szemét banda.
Nálam megállapította az általuk "elismert" villanyszerelő, hogy földzárlat van, majd a biztosító relét megkerülve bekötötte az új mérőórát. 2 hónap alatt 4000 kilowattot "fogyasztottam" Persze az ELMŰ-nek csak az volt a lényeg, hogy én kifizessem, az már nem, hogy az általa elismert villanyszerelőt megbüntesse.

timshel 2010.05.07. 06:57:18

Váci úti ELMŰ irodáról van alig néhány napos élményem:
Itt is ugyanaz a rendszer, mint amit a postban olvashatunk, de elég tempósan fogy a sor az "előválogató pultnál". Nem emlékszem pontosan hány ügyintézőt láttam az "ügyféltérben", de lagalább négyet (lehet, hogy akár hat is volt). Az ügyem gyorsan jól elintézték (villanyóra átírás volt ez is).
DE!
Ez bizony már a második alkalom volt, hogy arra jártam ezügyben, mivel elsőre nem voltam eléggé felkészülve. A következő papírokat kérték:

- Kitöltött űrlap.
- Az előző tulajdonos (Nagyanyám) halotti anyakönyvi kivonata.
- Friss tulajdoni lap (+6250 Ft.)
- Hagyatéki tárgyalás jegyzőkönyve.
- Haszonélvezők aláírása.

Semmiség ez, én mondom semmiség, s különböző okok miatt jó néhány napomba telt, mire mindezt beszereztem.
Aztán az ügyintéző hölgy éppen csak rájuk nézett (akármi is lehetett volna rájuk nyomtatva), s már adta is át az új szerződést...

Nem hiszem, hogy nagyon "bezzeg" cégnek számítana az ELMŰvel szemben a Fővárosi Gázművek, de ugyanennek a problémának a megoldása ott egy aláírás és ötpercnyi ügyintézés kérdése volt csupán.

Mylady 2010.05.07. 07:02:32

Én néhány éve írattam át az órákat. Villany, gáz egyszerre.
Egyiknél telefonon bejelentettem, szerződést kiküldték postán, aláírva visszaküldtem.
Másiknál be kellett menni az ügyfélszolgálatra (5 perc séta), ott sorszám, kb 20 perc várakozás, szerződéskötés.

Nem emlékszem, pontosan, de asszem az elmü volt a második.
Nem volt gondom vele, a telefont átíratni félévig tartott a matávnál, na, azokat szidtam rendesen.

Mylady 2010.05.07. 07:06:07

Egyébként jobb cégeknél ha az ügyfélszolgálatos ilyen szöveget nyomna az ügyfélnek (panaszkodna, szidná a céget meg a tulajt), még aznap röpülne.
Ha az elmünél is így van, akkor most a kedves poszt toló kirúgatott egy komplett ügyfélszolgálatot.

"A pasi állítja hogy külön osztályt működtet az elmű, akik azon dolgoznak hogy megszépítsék az ügyfélszolgálatokon született siralmas adatokat a kiszolgálással kapcsolatban az energia hivatal felé."

Ez baromság. Hülyeség erre egy komplett osztályt fenntartani, elég, ha az egyébként az adatszolgáltatásokkal foglalkozó osztályon időnként itt-ott belenyúlnak az adatokba.
De nyilván a pasas is erre gondolt.

É2I 2010.05.07. 07:31:02

Nehogy azt hidd, hogy a privatizált vállalatok valamelyike nem így működne.

Szily, hidd el sok pénzt takarítanak így meg. Mondok még egyet: munkaerő kölcsönzés. Nézz utána, ez is egy (undorító, ám de törvényes) formája ennek.

A posztolónak a MEH ( www.eh.gov.hu/home/html/index.asp?msid=1&sid=0&HKL=1&lng=1 ) a felettes szerv. Tessék panaszt tenni!

nyünyüge 2010.05.07. 07:41:00

Lassan hozzászokik az ember az ilyen abszurd magyarázatokhoz minden problémára.
A minap megkérdeztem az autószervízben hányas busszal jutok el x helyre, amíg javítják az autót. Az egyébként tök normális szervízes pali reakciója: "Sajnos nem. Amióta ez a hülye Demszky átszámozta a buszokat, hogy ne ismerjük ki magunkat ebben a qrva városban,..." - és látszott, hogy tök komolyan gondolta hogy EZ volt az átszámozás célja.

Hiba a kapcsolatban 2010.05.07. 07:52:15

Én 8 éve intéztem egyszerre két óra átíratást, de egyetlen ügyfélszolgálaton sem jártam. Telefon+posta.
Sikeres-e vagyok?
Ja, és nem Svédországban de még csak nem is az Aldi-nál van az órám, hanem az Elmü-nél.
Mondjuk a biztonság kedvéért a telefonáláshoz felvettem a fűszoknyát.
Az ügyintéző a telefonban Bánki Péterként mutatkozott be.:)

Zedder 2010.05.07. 07:56:34

Itt valami hiba van, de nem biztos, hogy az ELMŰ-nél... Eddig 2x intéztem ügyet a campónában, mindkétszer bejelentkeztem a neten fix időpontra, odamentem, 5 perc alatt sorrakerültem...

Homározni tudunk, elmu.hu-t látogatni nem?

Nomurka 2010.05.07. 08:00:08

Én egy másik áramszolgáltatónál dolgozom, másik városban, mint ügyintéző. Ha nálunk ez így menne, napestig azt hallgatnánk, hogy mennyi büntetést kellett lenyelni ez miatt a cégnek. Nálunk, ha bizonyos százaléknál több ember vár húsz percnél tovább akkor elbukjuk a pénzünket, mert minket is büntetnek. Szarul működnek ezek a cégek, mert fenntartanak tényleg egy osztályt, akik egész munkaidejüket azzal töltik, hogy milyen kép legyen az emberek szeme előtt erről a cégről, de egyszerűen képtelen felfogni, hogy a szolgáltatás minősége minősít minket. Szóval én is tudnék panaszkodni a saját cégemre, de azt nem értem, hogy ha minket állandóan ba...nak, akkor neki ez hogy mehet így. És nem hiszem, hogy ezt adatok kozmetikázásával elérik, hiszen rendszeres ellenőrzések vannak, sőt rendszeres ügyfélpanaszok, amiket ellenőriznek, és elverik az emberen.

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.07. 08:07:48

bakker, ez hihetetlen, pofám leszakad

Gonzago 2010.05.07. 08:15:44

Ja, velük levelezni, meg telózni érdemes. Nekem nem tudtak több mint fél éven át visszaírni, viszont megfenyegettek, h kikapcsolják az áramot. Aztán rájöttem a tutira. Nincs számítógépük és kockás füzetben tárolják az adatokat. Azt meg marha nehéz előkeresni. Aztán meguntam a szemétkedést és 2 órát rááldoztam a következőkre: fénymásolatok a levelekről, értelmetlen számlákról, túlszámlázásokról, majd az egész pakk beküldése 1. az Energiahivatalba (felügyeleti szerv), 2., Ombudsmanó. Arra hivatkoztam, h az Elmű visszaél a (akkor még) monopol helyzetével és alaptalaul fenyegetőzik. Kb 2 hónapon belül visszakaptam az alaptalanul beszedett pénzt, plusz kötbért. Azóta csak erre szoktam hivatkozni, ha van gyomrom velül vitatkozni. Mindig megoldódik a probléma. Valahogy meghalljék, amit mondok... ;)))
Rettenetes....

g

Mikkamakkamocska (törölt) 2010.05.07. 08:23:23

na az ügyfélszolgálatos gyerek majd jól megkapja a magáét a beszólásáért a német tulajtól, aki kiviszi a lét :)

belekotty 2010.05.07. 08:23:34

Hehehe... ELMŰ informatikus voltam. Ez semmiség ahhoz képest ami a háttérbe, zajlik, zajlott. Főképp 2006-2007-ben amikor számlázási rendszert váltottak.
Hahaha... ha tudnátok! A villamoshálózat fenntartásáról nem is szólva, ami tizen valahány éve csak rohad lefelé.
A Gázműveket meg hagyjuk, én egyszer érdeklődtem egy átírás lehetőségéről, nem írtam alá semmit, de ők átírták. 6 éve nem tudom visszaíratni!

Hümüzhümümüz 2010.05.07. 08:25:08

Ez a csaj tuti jobbikos. Kiviszik a zsét az országból, meg szemét multi dögljön meg... Pff! Ilyen dumát. :S
Használjon az ilyen gyertyát!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.07. 08:26:33

Sikerült profitorientált céget csinálni az energiaiparból! Igen! Megcsináltuk!
Egy profitorientált cég a gépeit is úgy működteti, hogy megkeresi azt a határt, ahol a gépek még ép hogy nem mennek tönkre. Itt be kell helyettesíteni ugye eberekkel, tehát azon határon mozognak, ahol épp nem döglenek éhen az ügyfelek. Ennyi. A legtöbbet lefölözni, és hát persze a tulaj magának keres.
Igen, megcsináltuk! Hajrá magyarország!

elwood 2010.05.07. 08:31:03

az elmü sem fog sétálni a történelem főutcáján

"mi magyarok mindent hagyunk"
enélkül a mondat nélkül egész hiteles lett volna

Píter 2010.05.07. 08:37:29

Remélem Edit nem ő volt ott az egyetlen ,,pasi" alkalmazott, mert ha mégis, akkor neked köszönhetően fogja elveszteni a munkáját. Elég lett volna azt mondani, hogy mikor odakerültem az ügyintézőhöz/droidhoz/stb.

Píter 2010.05.07. 08:41:03

Egyébként lassan az összes energia cég külföldi kézbe kerül. Miért privatizálják (privatizálták) az olyan fontos közszolgáltatásokat nyújtó cégeket, amiket elég lenne nullszaldósra kihozni??? Ehelyett milliárdokat, csilliárdokat szivattyúznak ki a németek, franciák stb. Hihetletlen.. Bazzeg GDF SUEZ, meg EON meg anyámkínja. Miért nem lehet Magyar Állami Áramszolgáltató Zrt, azt szevasz. Persze jöjjenek a külföldiek is, ha akarnak, de akkor adják olcsóbban a cuccost, mint az állam. Aztán lehet versenyezni.

Layosh 2010.05.07. 08:46:50

F@sza, ide jutottunk, már ezt is eladták. Mindent eladtak, kíváncsi vagyok mardt-e még valami eladni való a fityesznek? Ha találnak valamit, azt is eladják.
Tényleg hallgatni kell a gyurcsányra és ki kell menni külföldre élni, és dolgozni.

Sevy 2010.05.07. 08:50:34

Szeretem, ha az írások, amiket publikálnak, nincsenek tele helyesírási hibákkal. Bocs, amiért kukacoskodom,de szerintem minden magyarnak meg kéne tanulnia helyesen művelnie a saját nyelvét és csak azután reklámozni magát.

Tehát: mindig, kezembeN, Campó??na, esetbeN... annyi, de annyi ember nem érzi a különbséget pl. a kezembe és a kezembeN között... és erre már csak annyit tudok mondani: bakker.

bizonytalan  2010.05.07. 09:02:53

@A szerelő: bazz, én is pont ezt akartam mondani... mínusz 1 fő.

dover 2010.05.07. 09:04:19

azér vársz órákat, mert ügyintézés helyett a tulajdonos talicskázásáról trécseltek :P

Magg (törölt) 2010.05.07. 09:07:05

@Sevy: már megint egy helyesírásbajnok!
Ez az összes hozzáfűznivalód a poszthoz?
Nem is értem, miért nem indítotok egy nyelvművelő blogot, ott kiélhetitek magatokat, másokat meg felejtsetek el!

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.07. 09:13:26

@atpijkamo: Az inkább a gázmű lesz .
Az elmű nem csigazabáló tulajdon?mert akkor főleg rohadjon meg!

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.05.07. 09:14:51

@elwood: na majd a görögök kifüstölik a külföldi nyűveket meg bankokat.most is egy bank berobbantásával kezdték az akciójukat .D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.07. 09:17:14

Erről eszembe jut,mit csodálkozom mindig. Megépítik a csilli bankokat meg élelmiszerhodályokat 15-20 ügyfélpulttal/pénztárral, a minél gyorsabb, szakszerűbb ügykezelés címén, aztán általában 2-3-nál lézeng személyzet, persze kilométeres sorokkal. Ablakon kidobott pénz, nyersanyag és idő.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.07. 09:18:54

@Gempacsöki Boborján: Kommunisták. Azok mindig is sikítófrászt kaptak a kapitalizmus és Mammon templomaitól.

Cuncimokus 2010.05.07. 09:19:01

Bakker, ez borzasztó.
Németország: Interneten formula kitölt, papírok postán két nap múlva megérkez, aláír, visszaküld. Átíratás megtörtént. A híres német bürokrácia :-D Valahogy gördülékenyebbnek tűnik.

na__most__akkor 2010.05.07. 09:24:28

@Magg:
"Nem is értem, miért nem indítotok egy nyelvművelő blogot"

A nyelvművelő blogot senki sem olvasná, csak azok, akik anélkül is tudnak helyesen írni.

jabor 2010.05.07. 09:28:57

Kedves Edit! Sajnálom, hogy így jártál a CAMPONÁban.Városunkban is működik ÉMÁSZ-ELMŰ ügyfélszolgálat.Tapasztalatom szerint flottul üzemel.Amit az itt dolgozók nem tudnak azonnal intézni az már nagyon bonyolult.Ügyfeleknek ügyfélszék, a várakozóknak (tisztes távollságban)kultúrált széksor.A gyerekeknek játszó,rajzoló sarok.Múködő ügyfélhívó.Nem mondom, hogy nincs várakozás, de elmonható, hogy gyors és precíz az ügyintézés. A városunk legkultúráltabb ügyfélszolgálata. A város (hogy ne legyen titok)TISZAÚJVÁROS.Nem vagyok Émász dolgozó,sem családtag.Tisztelettel:janbor

impetus_ 2010.05.07. 09:36:56

@Erwan Knudsen: Lehet online is intézni, mi januárban irattuk át, soha nem jártunk ügyfélszolgálaton
Lásd itt: www.elmu.hu/online
Kitöltöd, kapsz egy szerződést postán, aláírod, visszaküldöd, aztán valamikor kijönnek megnézni az órát.

privateer 2010.05.07. 09:42:30

Én is azt mondom, lehet online csomó mindent intézni. Sőt!!!!!
Lehet időpontot is kérni, és akkorra kapod a helyet!

Posztoló hülye rajongói klob mozgalomhoz én is becsatlakozom kivételesen.

buvarpocok 2010.05.07. 09:43:03

Múltkor én is átírattam a nevet az émásznál... mondjuk nekem lezavarták 10 perc alatt.
Kaptam egy mappát amin az áll, hogy "Mi az Ön mosolyáért dolgozunk"

veszélyben az Aldi???

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.05.07. 09:54:10

Én nem írathatnám át valakire a villanyórámat?

gabest1 2010.05.07. 09:55:20

Az ELMŰ egy nyrt, vásároljátok ki a németeket és akkor magyar cég lesz.

krj 2010.05.07. 10:20:25

ne írjunk már le olyat, hogy CampÓÓÓÓna, jó? amúgy meg a hatszázhuszonnyolcadik senki biztos pontos információval rendelkezik arról, hogy mi az extraprofit és hogyan keletkezik a cégnél. nem is beszélve a sorsűáról. ez dalban elmesélve hosszú, unalmas és idegesítő stílusú. írtál volna olyan rövidet, mint Tamás, a kánóányi srác. :-)

2010.05.07. 10:33:54

posztolónak üzenem, hogy az előzetes normakontroll azért van mert istentelen sok troll érkezik az elmühöz akik beszélni sem tudnak, nemhogy az iratokat elhozni. Ez az ügyfél érdeke, hogy nem álljon sorban tíz órát amikor nincs nála a személyi igazolvány sem.
Amúgy meg nem kell csodálkozni: minden szolgáltató vállalatnak az az érdeke, hogy minél kevesebb költséggel szedje be a pénzt az emberektől, legjobb lenne ha nem is kéne neki semmit szolgáltatni, csak dőlne be a lóvé. Ügyfélszolgálatot fenntartani meg aztán végleg semmi kedve.

elwood 2010.05.07. 10:36:52

@Gempacsöki Boborján: ahogy haladnak, nemsokára visszatérnek a cserépszavazáshoz.

2010.05.07. 10:37:34

@Cuncimokus: ez nálunk is így van: van az elmünek online felülete. A posztoló troll, aki nem ismeri ezt és a nyuggerekkel együtt sorbanácsingózik. Hát csak tegye, ha ez a liblingje.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 10:58:07

Majd végigolvasom, de...
Ismerősök javasolták hogy menjek nyitásra"

Már a tv is szinesben ad, tecctt volna nem a hulye ismerősökre hallgatni
Interneten időpontot kell foglalni, majd' percre pontosan szólitanak, várakozás nincs
Azért vizsgálják az összes papirt, mert ha valami hiányzik és sorra kerulsz, akkor meg káromkocc, hogymiért nem mondták hamarabb
A kuka ugyfélböl szerzet tapasztalat

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 11:02:08

Első kérdésem az volt hogy mindíg ez van? A válasz: sajnos ez van minden "

Jáááj, vazze tudod miért van a hosszu sor?
Mert minden hulye kliens elkezd beszélgetni, ami nem a témához tartozik
Röviden közölnék mi téma tárgya, 5 perc minden ugyfél
Vérnyomásodat nem méretted vele?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 11:04:20

Csak zárójelben jegyzem meg, nem lehetett túl felemelő némelyik embernek úgy huszon egynéhány ember előtt taglalnia az ominózus pultnál az elmaradás összegét!"

Mivan???
Ez nem gyónási titok, mjafarok van ha meghalld, hogy 100ezerrel tartozom?
Kölcsönadsz vagy leköpsz?

Ugyandehogy (törölt) 2010.05.07. 11:05:17

Edit. Azt tudtad, hogy a H1N1ben meg zsidó chip van?

hawkeye 2010.05.07. 11:12:38

"Én biztos vagyok benne, hogy ha az Elmü kölföldi tulajdonosai adott esetben tényleg bűnösen szerzett extraprofitot talicskáznak is ki az országból, akkor azt pont nem az ügyfélszolgálatosok bérén spórolták meg."

De!

Azon!

Is!

Szily, te időközben megpattantál külföldre?

Elfeletetted a magyar enteriőrt, hogy ilyent le tudsz írni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 11:13:40

@Kulics: Látom mindent lelőttek elöttem

Edit , Edit te szopni jársz a homárra!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.07. 11:21:33

ja, hogy kommentelni is kellene...

2,5éve az óbudai jurocenter emeletén lévőbnen hasonképp jártam. nem volt vicces...
pedig nekem is egy 10perces átírás lett volna.

Vowel 2010.05.07. 11:21:52

Campona Elmű: maga a Pokol. :(((

alabama 2010.05.07. 11:37:00

az elműnél lehet órát átiratni interneten. (1 hónapja csináltam) úgy hívják: online ügyfélszolgálat. kiválasztod a nyomtatványt, kitöltöd. 2 hét múlva hívnak, hogy időpontot egyeztessenek, amikor megnézik. Ott odaadod az aláírt lapokat. a szerződést kiküldik postán. az elmű egyszerű... én a főgázzal sokkal többet szívtam.

Jossarian 2010.05.07. 12:00:20

multicegek nemzetekre szabott cegpolitikaja. ki mennyit bir el, ki mennyit hajlando fizetni, es ki mennyit hajlando szopni. hat a magyar az sajna egy szoponep, soha nem tesz semmit, csak tepi a szajat. hat ne panaszkodjatok.

Behajtó70 2010.05.07. 12:13:06

Sajnos megerősíthető az ügyintéző információja: 2010-re mintegy 15%-os leépítési célszám volt meghatározva ELMŰ ügyfélszolgálaton.

Sajnálatos módon a német tulajdonos magából indul ki, s úgy minthogy Németországban a munkabérek nagyon magasak a Magyarhoz képest (5-10 szeres), úgy gondolják, hogy a létszámleépítés extraprofithoz juttatja őket. Ezért találták ki az eladott GWh/alkalmazott mutatót.

A szakszervezetet persze megvették kilóra, úgyhogy azok meg kussolnak.

El Curros 2010.05.07. 12:34:03

Ez a sztori csak a jéghegy csúcsa!
Az üzemeltetés terén (műszaki üzemeltetés) micsoda hanyagságok vannak.
Nem csak elektromos szolgáltatóknál,hanem a gázszolgáltatás terén is ugyanez a helyzet.
Szándékom szerint-eddigi (bennfentes) tapasztalataimat-egy levelet fogalmazok,amiben leírok egy csomó hanyagságot,visszaélést.
Ezt a megfelelő felügyeleti szervekhez,(szakpolitikushoz,pártokhoz)hatósághoz eljuttatok.
Kíváncsi leszek,mi történik majd.....
Ezeknél a kulcsfontosságú szolgáltatóknál rendet kell tenni!
Tombol a hanyagság,a "takarékosság",a dilettantizmus.
Sajnálom a fogyasztót,amikor hirtelen előlép,és hirtelen "probléma forrásává változik".Sokszor reménytelen helyzetbe kerül a-gyakorlatilag külföldi-multival szemben,akik kizárólag a (szintén külföldi) részvényesek érdekeit verik le a fogyasztókon.
De azt mondanom sem kell,hogy mennyivel kellemetlenebb,ha pl.napokig nincs áram vagy gáz.
És még az ilyen bulikat is megússzák,lásd:az EON balhé....
Fidesz bácsi-tegyél rendet!A kétharmad megvan,mire vártok?

johevi 2010.05.07. 12:38:16

"Akinek egyértelmű a baja, vagy már visszatérő, annak is végig kell várnia az összes szerencsétlent, akit a pultos nő lemeóz"
Ezt hívják sorbanállásnak. És akkor is be kell állni a sorba 5.-nek, ha csak öt kiflid van és előtted van 3 telepapolt bevásárlókocsi.... Attól te még nem mehetsz előre, mert még meg is verne a többi vásárló...

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.05.07. 12:57:30

Az elmü megcsinálta velem azt, hogy a kedves testvérem (aki máshol lakik) a tudtom és beleegyezésem nélkül átiratta a saját nevére az én villanyórámat, és az elmü megtagadta a visszaírást azzal, hogy én bizonyítsam be, hogy ott lakom (az ingatlan éppen tulajdoni per alatt állt kettőnk között). Még azt sem tudtam kiverni a cégből, hogy elismerje, az átírás jogtalan volt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 12:59:50

@vicsigabi: Az miért baj? Fizeti ezután a fogyasztásodat. Ha meg kellemetlenkeni akarsz, akkor plombaletépés, stb...

Darázs Csaba 2010.05.07. 13:42:00

Köszönjük, Edit.

A posztod rengeteget elmond az ügyfelek felkészültségéről, széles látóköréről de különösen intelligenciájáról.

epres négercsók 2010.05.07. 13:46:33

Nem tudom, volt-e már...
És azóta az ELMŰ olvasta vajon ezt a posztot? Ügyfélszolgálatos kollégát lapátra-e tették-e már?

dna 2010.05.07. 14:38:21

Akinek van egy kis intelligenciája a problémát elkerülendő telefonon időpontot kér és 3 percnél nem vár tovább. Én is mindig időpontot foglalok ha valamit intézni kell, neten is lehet! :)

www.BiSzex.hu · http://bisex.hu 2010.05.07. 14:40:08

Bécsben egy ügyfél max 3 perc lehet. ez egy uniós norma

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.07. 15:00:47

"nem teszik, mert csak így van extraprofit amit a német tulaj kivisz az országból úgy hogy minden bőrt lehúznak a dolgozókról, és az ügyfelek türelmével játszanak."
Hát ha a németeknek már ez az extraprofit is kurva fontos, akkor hamarosan lehúzhatják a rolót.

Bahama Mama 2010.05.07. 15:08:00

Nem olvasom végig az összes kommentet, de az időpontfoglalásról hallottál már?

wd2.elmu.hu/idop%28bD1odSZjPTEwMA==%29/default.htm

MIndenkinek ajánlom, mert roppant kényelmes... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.07. 15:10:25

Ettől függetlenül az ELMÜ szarjon sünöket, minden megvárakoztatott ügyfél után 1+1 sün. A +1 az extraprofit.

Ugyanez vonatkozik a buzi APEHre is.

GMS 2010.05.07. 15:24:17

Rossz időben mentek, vagy már előre programoztok egy kis várakozást (az ELMŰ oldalán van olyan ÜSZI, ahol meg lehet nézni a forgalmi adatokat, én csak akkor megyek, ha nincsenek sokan). Ma voltam a Vácin, olyan dél körül, 15p-et vártam és bejutottam. max 20-25 percet töltöttem ott, és még a nagy számla krízis idején sem vártam többet az ELMŰ-nél egy óránál. Lehet, hogy tudok vmit?:))

Iridium 2010.05.07. 15:24:59

Anyám 4 órát várt, hogy a jogsijához készítsenek róla egy fényképet (digitálisat ám!). Ez a nem semmi. Az egész 'ügyintézés' nem tartott tovább 5 percnél.

Nálunk kolbászból-van-a-kerítés-nyugaton gyakorlatilag minden ilyet postán intézek, telefonon pedig minden közművet: vizet, villanyt, gázt, internetet, telefont, kisebb önkormányzati ügyeket. Igazából azt se tudom, hol van az önkormányzatunk helyileg.
Ha pedig 10 percnél tovább kell sorbaállni valahol (?), akkor inkább otthagyom az egészet és panaszt teszek. Alig várom már, hogy hazatelepüljünk egyszer, az mindig egy élmény :D

GMS 2010.05.07. 15:31:20

ja és Főgázzal a Fehérvárin meg volt ha 15 perc az egész, várakozással, meg szerződés kitöltésével együtt. Reggel 9-kor. Volt előttem kb. 2 ember. Meg 6 ügyintéző. És azért vártam azt a 10 percet is mert az ügyintézőknek fel kellett ébrednie, hogy hahó, elkezdődött a munkaidő. Siralmas. Ha én így melóznék, egy idő után összenyomna a munkaterhelés.

2010.05.07. 16:16:49

@horex: nem az a baj, hanem az indokok.
Például szemlesütve rebegi el, hogy a testéből él és otthonában fogad vendégeket, de mostanában megereszkedtek a mellei, petyhüdt lett a hasbőre, ezért kevesebben jönnek hozzá. Továbbá volt egy petefészek gyulladása és kiesett 10 nap az elhúzódó menstruációja miatt és ezen időszak alatt nem tudott "keresni".

2010.05.07. 16:18:56

@vicsigabi: testvérrel pereskedni ősi román szokás :)

2010.05.07. 17:01:42

Birka népnek juhász és fű kell!!!!

The_Genius 2010.05.07. 18:13:10

Nyugalom emberek. ELMŰ érdi ügyfélszolgálat ugyanez.

Fibernet Zrt. Promontor üzletház Budafok, az még szarabb ennél is.

A Diósdi Tigáz az rendben volt. (Ott fejlesztettek nemrég.)

Nemrég költöztem, azért szólok.

666E 2010.05.07. 18:50:05

@ColT: a pénzt nem a németEKNEK viszi ki, hanem saját magának nyaralóra és yachtra haitin. hogy lehet már ez alapján következtetni az ottani gazdaságra, te jó ég..
@Hümüzhümümüz: lejobbikosozni a posztolót ugyanez miatt, ész megáll, miért kell ahhoz szélsőjobbosnak lenni, hogy ez zavarjon? az ilyenek még mielőtt elkezdenék az jogosan felháborodott embereket szélsőségességgel vádolni, tegyék már fel maguknak a kérdést:
egy ilyen másokat a semmiből megbélyegző magatartással mint a sajátjuk, vajon ki hasonlít jobban egy nácihoz?

Répalaki Edömér 2010.05.07. 20:39:27

Ha volt már, akkor elnézést:

Gyűlölöm ezt a rühes céget. Mindig időben (sőt, van, hogy majd 2 héttel a határidő előtt) fizetek, pedig sokszor éppen, hogy csak időben kapom meg a csekket. Ráadásul a gerinctelen férgek a szomszédba dobálják be rendszeresen, mégpedig a saját nyüves emberük teszi ezt, mert nem postán keresztül jön ám a boríték! Így a kézi/gépi idő- és dátumbélyegző híján bizonyítani sem tudnám, ha az ő hibájukból késésbe kerülnék. Persze azt minden bizonnyal jutalmaznák napi pár forint késedelmi pótlékkal...

fruktózmütyür 2010.05.07. 20:54:44

Pont tegnap írattam át a villanyórát a Csepel Pláza-beli ELMÜ irodában, délután felé. EGyáltalán nem kellett várakozni, sőt a négy ügyintézőből csak a mienknek volt dolga. Kellemes hangulat jellemezte. Tavaly az Europark-beli ELMÜ-nél viszont ugyanazt tapasztaltam, mint a posztíró.

dögös41-es 2010.05.07. 22:43:17

Na, most sikerült szaporítani a munkanélküliek körét,gratulálok.
Külön ahhoz,hogy jó-korrekt cégről van szó, akit sikeresen lejáratott a Blog-író ( ezt egyébként úgy hívják, hogy rágalmazás), olyasmit írt le ami biztos,hogy meg se történt.
Ügyintézés,előtt javasolnám az olvasást
Én a számla-mellé csatoltan tájékoztató füzeteket kapok a honlapjukon sok infó megtalálható.
Vagy csak külön az én számlámhoz tesznek tájékoztatót?
Ha Ügyfélszolgálati Irodán a segítséget sikeresen, visszautasítják, kedvességet pedig előszeretettel értik tolakodásnak, ami felvilágosítás lenne.Akkor nincs más csak a várakozás.
Ha szemét a cég azért, mert az szolgáltat és a számlát ki kell fizetni fogyasztónak, akkor nem kell igénybe venni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 23:37:55

@Iridium: Anyudnak is mondd meg, okmányirodába is van időpontfoglalás
Azonnal szólitottak

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 23:43:32

@Kulics: És?
Száján is pörsenés volt?
Keze eltört?
Nekem ne hivatkozzon semmire, dolgozzon!
:)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.08. 10:49:08

@dögös41-es: azt nevezed te korrekt cégnek, aki a 10 éves villyanyórámat (37.000kW-tal) lecserélvén a következő 8(!!) hónapban bebizonyította nekem, hogy az eltelt 8 hónap alatt 5.800kW fogyasztása normális dolog?
aztán amikor kifakadtam, felajánlották, hogy 2 évig fizethetem részletekben azt a 180ezer forintot?
a poén, hogy azóta újra VALAHOGY visszaesett a fogyasztásom havi 200kW körülire. érdekes nem?
hát nem akarlak lehülyézni... mégis megteszem ha szerinted az ELMŰ nem egy csaló tetű cég..

Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.05.08. 11:31:51

@impetus_: Kösz. Kipróbálom. Bár van egy olyan érzésem, hogy így is behívnak majd valamiért személyes elbeszélgetésre (pl. e-mail cím vagy postacím egyeztetése végett), ugyanis a női hölgy kerek-perec aszonta a telefonban, hogy csak személyesen fogom tudni elintézni.

Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.05.08. 11:36:33

@dögös41-es: Szerintem itt fatális félreértés esete forog fenn. A poszt nem az ALDI-ról, hanem az ELMŰ-ről szól.

dögös41-es 2010.05.08. 18:40:14

salapapa:vagy évekig nem volt ellenőrizve vagy villanyfűtésed van.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.08. 23:27:30

@dögös41-es: éves ellenőrzés (papírok szerint), kint, házfalon, közös, zárható helyen elhelyezett villanyóra.
1996.03.-2006.01.07-ig korszerűtlen világítás, villanybojler, villanyfűtés.
ezekkel volt az éves cca 3700kW, vagyis havi 310kW átalányban fizetve.
2005 aug-szept.-ben átalakítás, korszerűsítés, villanyfűtés eldobva, boyler átkötve heti 2*5órás (hétfő és szerda hajnal) működésre timerrel.
2006.01. - 2006.05. - ~600kW
2006.05. - 2007.01. - 5.200kW!
ekkor kiakadtam, bementem az óbudacenterbe és szétkürtöltem hogy az ELMŰ csal.
azóta nincs 200kW fogyasztásom havonta!

viszont az órában a kW benne, azt ki kell fizetnem. most áprilisban járt le a részlet.

dögös41-es 2010.05.09. 17:05:13

@salapapa:
2006.01. - 2006.05. - ~600kW-ot minden hónapban olvasta????? átlagot v. becsültet kaptál?

dögös41-es 2010.05.09. 17:14:46

@salapapa: ja és elfelejtettem, villanyfűtés mellett nem lehetett csak 3700 kw/év hiszen, ha 6 kw-os kályhád volt, akkor a téli időben óránként használt 6 kw-át. tehát pl: 5 órát üzemelted, akkor 5 h*6 kW = 30 kWh/ napi
30kWh * árral* napok számával =akkor megkapod a fizetendőt és nincs benne még az egyéb háztartási fogyasztásod "bojler" stb..............
házi asszonyvagyok alacsony keresettel ezért minden forintot előre megtervezek és kézben tartok!!!!!!!!!!!!!!!!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.09. 17:37:48

@dögös41-es:

nem mondtam, hogy havonta 600 olvasva. azt írtam, hogy ennyire jött ki, csak nem írtam hozzá, hogy a kirohanásomig átalányt fizettem és csak utána tértem át a havi online beküldésre.

olajradiátor, 2kW. emellett hétfőnként és hidegebb reggeleken gyorsfelfűtésre egy siesta (gáz)
ja! sose úgy számold, hogy fullon mennek a cuccok... vagy nálatok a mikró is 24/24 megy? ;)
fűt, kikapcsol, levegő hűl, bekapcsol. ahogy a boyler is.

még valami... nem háztartásról beszélünk, hanem egy műhelyről, akkor még csak neon világítással.
mint már írtam, a kihívott SZAKember is megmondta, hogy a műszer ugyan azt mutatja hogy akkor és ott minden rendben van, mégis elképzelése sincs, hogy lehet ennyi az órában mert a látott fogyasztókat ha napi 10órában működtetném sem érném el a leolvasott fogyasztást.
sajna ezt csak 4szemközt mondhatta, hivatalosan nem.

de ha ennyire izgat a dolog, részletezve már leírtam valahol. keresd meg és ne kívánd, hogy az egészet újraírjam. van aki régebben itt van, olvas és zavarhatja ugyanazt olvasni állandóan.

Szucs pula 2010.05.13. 18:55:11

@The_Genius:

Internetes foglalásról halottál már?2010-et írunk.

Arra lett volna eszed, nem itt homárkodni.....

Szucs pula 2010.05.13. 19:08:19

edit! nem (Edit)
Neked is az internet csodáit ajánlom,ahol nem beugatni ,hanem ügyintézni kell!
Szegény gyerek, ha kirúgják megnézheted magad!

Silver Spirit 2010.05.13. 20:59:55

Nos kedves Hozzászólok.
Én is jártam ügyfélszolgálaton és én is beszélgettem ügyfélszolgálatossal.
Ő mondta, hogy azért ekkora a sor mert a legtöbb ügyfél azt sem tudja, hogy eljött otthonról. Vagy, hogy mit is akar igazán.
Se Számla se csekk se semmi.
Aztán ott vannak az unatkozó nyugdíjasok akik a 30 deka parizer mellé és az Sztk-ba menet beugranak még az Elmühöz is mert az milyen jó.
Ezek miatt ilyen kurva sok a várakozási idő.
Most őszintén aki volt ilyen irodán az láthatta, hogy az átlagéletkor 60 és a halál közt van.
Én átíratni voltam, 2X mentem vissza mert én is készületlenül mentem, de 2. alkalommal mire sorra kerültem 15 perc alatt végeztünk.
És mivel közölték, hogy van telefon, és interneten is ügyintézési lehetőség azóta mindent itthonról intézek.
Aki pedig várakozni akar és nyugdíjasokat harcolni, hogy hamarabb sorra kerüljön az használja előszeretettel az ügyfélszolgálati irodát.
Mindenkinek minden jót.
Silver voltam.

Silver Spirit 2010.05.13. 21:05:20

Ja még valami.
edit ha a szerencsétlen rabszolgát miattad basszák ki a munkahelyéről. Akkor tényleg gondolkozz el azon, hogy megérte e bemószerolnod azt a szerencsétlent.
Megkeresem szegény csókát és megadom a bankszámlaszámát, hogy utalhasd a csekkjeinek az összegét meg a törlesztőrészleteit ha már nem lesz miből fizetnie.
Pfff így legyen őszinte az ember egy idegennel.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.17. 10:25:13

@Silver Spirit: okos, ügyes, együttérző!
de arra nem gondolsz waze, hogy valóban ott állnak az emberek ilyen-olyan okok miatt a sorban, mert valakik Istent jáccanak?
Óbudacenter, 3 éve. fentebb írtam, olvasd el!
nekem akkoriban 3.500Ft volt az órabérem és eltöltöttem egy délelőttöt náluk. annak a szukának aki az íróasztal mögött nyomogatta a csiklóját míg az ügyfelek egyre idegesebben morogtak -köztük én is- közel a heti munkabérét baszták el abban a pár órácskában.
hogy ne csak rólam legyen szó, volt ott kisgyerekes anyuka, aki 2x el is ment a gyereket tisztába tenni és még mindig nem került sorra!

inkább nekünk, károsultaknak fizesd ki a kiesett idő által okozott kárt ha már ilyen empatikus vagy!
nagyon hamar leapad a pénztárcád, ha sokáig ott dolgozik az a pár lusta picsa az üffélszolgálaton.

Silver Spirit 2010.05.17. 21:06:32

Kedves Salapapa

Nem akarom védeni az ügyfélszolgálatosokat mert sokuk tényleg csak az időt bassza el.
Nem tudom, hogy 3 éve volt-e internetes ügyfélszolgálati lehetőség emiatt azt nem is erőltetem.
Viszont telefonos ügyfélszolgálat nyilván volt ott az ügyek 25%-át tutira el tudják intézni.
Vagy ha nem legalább elmondják mire van szükséged az ügyintézéshez. Mert Sanszos, hogy a várakozók 30%-a potyára várt mivel hiányzott ez vagy az.
Ez már 55% és persze ott vannak a megkerülhetetlen nyugdíjasok is.
Ezeket kivonva kijön egy olyan szám akik ténylegesen fontos vagy telefonon nem megoldható problémával jönnek.
És ez nem egy túl hosszú várakozási lista.
A kisgyerekes anyukával kapcsolatosan meg azt mondanám, hogy én a buszon is átadom az időseknek vagy a gyerekeseknek az ülőhelyet. Ebben az esetben is lehetett volna előzékeny az akinek korábbi sorszáma volt.
Apropó egy személyes kérdés.
Mivel foglalkozol, hogy 3 éve 3500-Ft os órabérért voltál alkalmazva???

Tisztelettel: Silver

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.18. 12:32:00

@Silver Spirit: Szia!

én voltam az a kis %, aki villanyóra átírás miatt tettem látogatásomat az ügyfélszolgálaton -fentebb már leírtam- és azt sajna sem telefonon, sem neten nem lehetett megtenni.
komplett paksamétával érkeztem, benne minden amin ELMŰ felirat volt, + Apám halotti anyakönyvije és a kérelmem.

az anyuka is ült, a baba gyerekkocsiban volt. de tisztábatenni ott mégsem kívánta.

nem az órabérem 3.500Ft, hanem az akkori rezsióra a műhelyemben, ami arra a "kis" időre zárva volt. nem mellékesen 10re hívtam ügyfelet, akit nem tudtam kiszolgálni, nem tudtam a bejelentett munkát elvégezni. hozzáteszem, akkoriban általában 2 hétre előre tele volt a naptáram, így nagy kiesés volt hidd el.
nem beszélve arról, hogy ugyan nem saját hibából, de mégis segget csináltam a számból az ügyfelem felé. ez volt számomra a legrosszabb.
süti beállítások módosítása