Tékozló Homár

Nem léphet az országba, amíg nem fizet

2010.05.07. 15:13 | jackyll | 309 komment

Krisztina egy érdekes paradoxont fedezett fel a végeken. Kiderült, hogy az autópályadíjtartozással rendelkező külföldi állampolgárok csak azután léphetnek az országba, hogy rendezték tartozásukat. A tartozást kizárólag postán feladott csekkel lehet rendezni. Ravasz.

Horvátországból jött  volna hajnalban az egyik külföldi kollega egy reggeli meetingre hozzánk Székesfehérvárra. Reggel a horvát kollega kelne át a határon, de a magyar oldalon feltartóztatták, mondván, hogy egy hónappal ezelőtt autópálya-matrica nélkül utazott Magyarországon, és most hogy át akart volna ismét menni Magyarországra a vámosok rendszere jelezte nekik, hogy az autónak büntetése van, amit még nem fizetett ki (mert hát nem is kapott róla semmit). Szegény kollegám aki három nyelven beszél (horvátul, angolul és németül) nem tudott dűlőre jutni a magyar hatósággal, mert ott semmilyen nyelven nem beszéltek.

Bekísérték egy irodába, majd másfél óráig gépeltek egy határozatot, majd hozattak valami tolmácsot mire kiderült hogy mi a bibi. (addig szegénynek hót para.. hogy mi lehet a gond) Kollegám kész volt kifizetni a tartozását, (a büntetést teljesen jogosnak találjuk.. aki nem vesz matricát az fizessen!) ami kb. 10.000 Ft, de fizetés a helyszínen nem volt lehetséges. Kapott egy csekket, hogy fizesse be, de ez kizárólag magyar postán lehet (erre a vámosok hívták fel a figyelmét), és akkor itt jött a feketeleves kb. reggel 5 órakor.
 
Hogy fizesse be magyar postán ha nem hagyhatja el az országát????
 
Nekünk akik várták a meetingen kicsit magas.. azt hittük nem jól beszélünk angolul, és hogy valamit félreértünk, de nem. A határon nem jöhet át, amíg be nem fizeti a csekket, de a csekket csak magyar postán adhatod fel! A vége az lett, hogy a meetingre nem jött el, feladja postán a csekket nekünk, majd mi feladjuk a csekket, és akkor szabadon közlekedhet továbbra a határokon (remélhetőleg)
 
Mennyivel egyszerűbben meg lehetett volna oldani, ha ott van a határon valamiféle „pénztár” ilyen esetre és befizet ott…

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.08. 23:57:23

@horex:
meg 6 ora sincs
az uj poszt pedig egeszen pontosan 24 ora mulva kerul fel

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.09. 00:11:54

@hagyma:
Itt Ó-Zélandban ugynannyi mint Bp-en

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 00:54:16

@horex:
nalatok most vasarnap del van?
es osz??

Viktus 2010.05.09. 01:27:53

NAGYON HELYES! Végre v.mi jól működik az országban a soknyelves horvát kollégád meg tudhatna olvasni az említett nyelveken baszott nagy feliratokkal kivan írva a határátkelőkön, hogy matricát kell venni a pályára.

Megdobbent 2010.05.09. 04:28:09

Nagyon helyes. Nagyon helyelen. Csekkazmi en utalgatom apenzem. Dogoljmeg kulfoldi. Jajjnekunk idegenforgalom.

Kihagytam valamit?

vprof 2010.05.09. 07:46:11

@xaba99: "ezt kéne csinálni az összes gyorshajtóval is!"

Ezt is csinálják, de csak a harmadik országbeli állampolgárokkal (pl. horvátok).

vprof 2010.05.09. 08:09:01

@horex:
114/2007. (V. 24.) Kormányrendelet a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény végrehajtásáról

"115. § (1) A Tv. 43. § (2) bekezdés i) pontjában meghatározott okból a szabálysértési hatóság, a bíróság, illetve a helyszíni bírságolásra jogosult szerv a pénzbírságot kiszabó határozata jogerőre emelkedésétől, illetve a helyszíni bírság kiszabásától számított negyvenhatodik naptól a székhelye szerint illetékes regionális igazgatóságnak javaslatot tehet a beutazási és tartózkodási tilalom elrendelésére."

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700114.KOR

És a 2007. évi II. törvény:
www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700002.TV

Kifordított kacagány 2010.05.09. 10:06:28

@salapapa: hiába született ítélet, az ő jogrendszerük szerint felmentés történt és utólag már hiába marasztalták el, az nem érvényes. lehet ostoba módon köpködni az írekre, de biztos lehetsz benne, hogy nem geciségből döntöttek úgy, hogy nem adják ki a fickót, hanem jogilag alátámasztott érveik vannak rá. a hibát egyedül a magyar joggyakorlat követte el, azon is kellene bevasalni és főleg változtatni, hogy ilyen többet ne forduljon elő. persze egyszerűbb és főleg személyesebb a távoli bűnösre kiabálni és erőlködni feleslegesen, mint tényleges változást előidézni, ami a későbbi eseteknél válna előnyünkre. álszent és gyűlölködő nemzet vagyunk, aki mindig másban keresi a hibát, a sajátunkat meg képtelenek vagyunk elismerni.
a dolog másik részét tekintve, egyedüli vesztesek a gyerekek. hiába mérhetetlen a szülők fájdalma, mégis a gyerekek azok akiket megfosztottak az élettől. átérzem a fájdalmukat és nem kívánom sem nekik, sem másnak az ilyent, de azt a fricskáját a sorsnak, hogy a hatóságok elszalasztották a gázolót kicsit jogosnak érzem. nem szép dolog valakinek megásni a sírját akkor amikor még életben van és még csak nem is túl beteg. a média sem arra való, hogy ítéletet hozzon, arra a bíróságokat találták ki. aki pedig a médiát ilyen célra próbálja felhasználni, az nem egy gerinces ember. még akkor sem, ha a jogosnak érzett bosszúját akarja beteljesíteni a segítségével.
végül pedig a nagy gyűlöletben nem kellene elfeledkezni a szülők felelősségéről sem. az a nagymama, aki egy park helyett valami forgalmas út mellett levegőzteti az unokáit és még le is áll trécselni miközben a gyerekek arcába pufognak az autók az nem teljesen normális. még akkor sem, ha elhanyagolhatónak tartjuk az esélyét egy ilyen balesetnek. az ír bankigazgató sem vérengző gyilkos szerepben érkezett ide, csak egy felelőtlen fasz volt, mint az utakon közlekedők kb kétharmada. talán a szülők, hozzátartozók, cimborák, vagy akár te is ilyen felelőtlenül közlekedtek, csak nektek még nem sikerült összehozni hozzá balesetet.
én nem közlekedek többet mint a jó közepes átlag, de szinte minden nap látok olyan hülyét akiből simán lehetne az adott esetben potenciális gyilkos, vagy éppen áldozat(sőt, én sem vagyok tévedhetetlen és bár igyekszem, azért egy-egy közlekedési helyzet után megfordul a fejemben, hogy ezt nem így kellett volna).
a múlt évi kedvenc potenciális áldozat témámban is két csecsemőé volt a főszerep. két okos anyuka tologatta kicsi porontyát az úttesten egymás mellett bandukolva, beszélgetve. én szemből érkeztem. mikor melléjük értem, akkor csak azért nem taposta őket az aszfaltba a kanyarból érkező autó, mert éppen nem jött autó. ha jött volna, esélye sem lehetett volna kitérni, vagy megállni. az ő fájdalmukat is átéreztem volna, ha túlélik, de attól még orbitális nagy baromnak tartottam volna mindkettőt.
azt meg, hogy én mit érdemelnék, meg mit nem, arról neked oly kevés tudomásod lehet, hogy talán nem kellene megszabnod.

Mylady 2010.05.09. 10:12:45

@Kifordított kacagány: én nem igazán értem, mi köze ehhez az ír jogrendszernek. az eset itt történt, az itteni jogszabályok az érvényesek. elítélték.
nem ismerem az ír-magyar kiadatás rendszerét (bár gyanítom, hogy ez nem kétoldalú megállapodás, hanem valami általános egyezmény alapján megy), kizártnak tartom, hogy jogos az eljárásuk.

Kifordított kacagány 2010.05.09. 10:15:31

@Viktus: nem tudhatod, hogy milyen útvonalon közlekedett, vagy azt, hogy a határtól kellett volna neki a matrica. a legtöbb nagyváros elkerülőútján is ki van táblázva, igaz, csak teherforgalomnak. simán el tudom képzelni, hogy egy olyan manusz akinek a hazájában kapukkal van megoldva az autópályadíj fizetése, az nem tudja mit kezdjen a táblákkal az út szélén, ha erről korábban még nem volt tapasztalata. lehet az is, hogy látta a táblát és várta a fizetőkaput, ami persze nem jött és azt hitte az a szakasz ingyenes. ilyen náluk is van. feltétlenül azt kell elsőre gondolni, hogy bliccelni akart?

Kifordított kacagány 2010.05.09. 10:23:26

@Mylady: az ír jogrendszernek annyi köze van hozzá, hogy innen hazaengedték, ott meg már az ő törvényeik érvényesek. mikor ez az egész kiadatási hercehurca kezdődött, akkor az ír kormány állást foglalt az ügyben és az állásfoglalását jogszabályokkal is alátámasztotta. abban is biztos vagyok, hogy az ír kormány csak abban az esetben védi az állampolgárait, ha úgy gondolja, hogy az jogszerű. az ő álláspontjuk szerint itt nálunk egy bírósági döntés született amikor elengedték az ipsét és nem fogadják el, hogy ezt utólag meg lehet változtatni. mint ahogy nálunk sem lehet megváltoztatni egy jogerős bírósági döntést. szerintem egyszerűen nem fér a fejükbe, hogy bárhol működhet olyan "jogrendszer", ahol a gyilkossággal vádolt embert elengedik, hogy otthonról levelezőtagozaton védekezzen és ahol a tárgyalások évekig elhúzódnak. őszintén? az ő helyükben én se hinném el. amíg nem volt rálátásom bírósági ügyre, addig én sem hittem el, pedig itt élek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.09. 10:56:08

@vprof:
Üdv.

Köszi
Poszt zárható, a magyar államszervezéssel együtt
Azért az nem normális hogy lehetőséget sem adnak a fizetésre. "Oldja meg" az nem jácc
Ezt az anomáliát jelezném a posztoló helyében valami főelvtárshoz

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.09. 11:01:52

@vprof:
No, azért ez is egy anomália
"helyszíni bírság kiszabásától számított negyvenhatodik naptól"

A helyszini birság ügyét 60 napon belül kell lezárni jogerősen, gondolom esetleges birósági eljárás hosszabbítja.
Akkor hogy lehet kitiltó határzatot hozni elöbb?
Linket most nem tudok, de másodszor vagyok közlekedési szabálysértési ügyben és beidézték az erröl szóló trv-t.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.09. 11:09:13

@Kifordított kacagány: ez is egy vélemény.
én pedig figyelemmel kísértem az elejétől napjainkig... és Zoli az én részvétemet is fogadta.
ma már csak annyit akar, hogy bűnhődjön tettéért. nem kapja meg ezt a kis elégtételt két elveszített gyermeke után.

az a 2 anyuka abból a fajtából való, amelyik (nem véletlenül nem írok "akik"-et!) nagy pofával ordítja, hogy "nemlátodhogygyerekkelvagyok?!" és mindenkit letol maga mellől. rühellem az ilyen szukákat. mert ez nem anya... egy Anya felelősségteljesen közlekedik, él.
de az általam említett dologban nem erről van szó! ismered az esetet ugye? részletekben?
hogy a volvója megcsúszot a büdös parasztnak, amikor végigelőzte a sort és be akart vágódni egy helyre, mert jöttek szemből? mindezt csúcsforgalomban, nyáron, egy fürdőkisvárosban.
ekkor ment fel a járdára és ütötte el ott a 2 gyereket. nem az úton. nem a padkán. A JÁRDÁN!
nem tudom, hogy lehet bármelyik államnak kifogása a büntetés ellen?!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.09. 11:09:45

@horex: Meg is van
Kkt. 21.par. mondja a 60napot, ami különleges esetben 22 nappal meghosszabbitható

De mi az a Kkt? A vonatkozó törvényekben megtalálom a hivatkozást, de önmagát a Kkt-t nem

cicmen (törölt) 2010.05.09. 11:31:07

@Kulics: Jebem ti majku, kurac!? Kulics, Kulics! Ki akarsz te b.szni velem!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 13:24:27

@horex: nem hogy a Kkt-t nem tudom, de meg a ZRT-t sem

eml 2010.05.09. 13:33:04

Ez már a hétvégi?

@horex: Kkt - Közkereseti társaság

XCat 2010.05.09. 14:02:27

@salapapa: Ő egy bankár. Miért vonatkoznának rá ugyanazok a törvények?

Kifordított kacagány 2010.05.09. 14:03:21

@Mylady: nem, a magyarok a hülyék

@salapapa: én is figyelemmel kísértem a sztorit a kezdetektől, azért tudom, hogy már akkor véres kezű gyilkosnak volt kikiáltva az ír fickó, mikor még az sem volt biztos, hogy ő a hibás. ezen pedig az sem változtat, hogy az volt.
pár órával a baleset után megjelent a tasztalon a két kis ember topic egy profi újságíró tollából minden tanult eszközt bevetve, amivel a közvéleményt lehet befolyásolni. nagyon jó kis írás volt, amit a gyászoló apa nevében követtek el. ezután mindenkit kimoderáltak, aki meg merte kérdőjelezni a történet hitelességét, vagy rá mert kérdezni, hogy ugyan mi értelme ilyen topicot indítani ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, mit intéz a rendőrség. maradtak a szörnyülködő és a részvétnyilvánító hozzászólások egy látszólag értelmetlen topicban. persze a háttérben, a nyilvánosság háta mögött meg jött a mail, hogy bocsi, a szabályzat értelmében nem volt joguk a moderációra, de így meg úgy. pár levélváltás után aztán kibökték, hogy azért tűnik hiteltelennek a sztori, mert az is és indexes újságíró követte el és nem az apa, aki valójában csak egy tasztalra írogató páciens ismerőse. persze a gépezet beindult, apuci hagyta, az index meg a két kis kölyök halálán próbálgatta bimbódzó hatalmát a médiában. az én gyomrom meg az ilyent nem veszi be.
persze a topicnak lett később létjogosultsága, mikor a magyar hatóságoknak hála kicsúszott az ír fickó az igazságszolgáltatás kezei közül. jókat lehetett vitázni és csámcsogni a témán és nyugodtan lehetett gyűlölni a fickót és az íreket.

"egy Anya felelősségteljesen közlekedik, él"
egy járdaszegély nem kerítés. ott tartózkodni balesetveszélyes. nem állítom, hogy a nagymamának számítania kellett volna egy ilyen balesetre, de azt el kell ismerni, hogy egy ilyen eset bármikor benne van a pakliban. a felelősségteljes cselekedet az lett volna, ha nem viszi ki egy forgalmas út mellé a gyerekeket, ahol annyi idióta közlekedik. ugyanakkor tény, hogy általában az ember nem gondolhat minden veszélyforrásra, mert akkor ki sem merné dugni az orrát egy bunkerból.
nagyon sajnálom, hogy a vétkes nem nyerte el a büntetését, de ez az elégtétel sem hozná vissza a két babát. a holtakat pedig el kell temetni és az élőkkel kell foglalkozni. a gyászoló apa is jobban tenné, ha beletörődne abba, hogy ez el lett barmolva és arra fordítaná az energiáját, hogy elérje, többet ilyen ne történhessen meg.

Kifordított kacagány 2010.05.09. 14:11:16

@salapapa: a két anya amelyik a babakocsit tologatta az úttesten, az olyan mint a többi. felelőtlen. el sem jut a tudatáig, hogy veszélyes üzem a közlekedés. amúgy attól ők még lehetnek a világ legokosabb, legaranyosabb anyukái

XCat 2010.05.09. 14:51:44

@Kifordított kacagány: Életképtelenek lehetőleg ne szaporodjanak már:)
Képzeld el, ha egyszerre kihalnak, mit csinálunk annyi hullával. Én biztos nem fogom őket elásogatni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 15:54:28

az eletkeptelenekkel egyutt az egyszeru arcuak is kihalnak / a forradalom fogja falhoz allitani oket/.
ugyhogy neked duplan nem lesz modod asogatasra
hacsaknem lentrol felfele?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.09. 16:36:06

köcsög blogmotor, akkor is schumacher a király!!!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.09. 16:38:14

@hagyma: kkt: kurva köcsög társaság. zrt: zakkant rákok tömörülése.
ez csak egy ötlet a sok közül.

XCat 2010.05.09. 16:55:01

@hagyma: kussojjámán hangyás.
:)

XCat 2010.05.09. 16:59:15

@hagyma: Mondjuk legalább bepozicionáltad magad oda, ahova való vagy. A csőcselékhez.

Mindegy, dögölj meg akkor is.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.09. 17:41:00

@CatMother: így van, ahogy Simor "úr" is...
már régen le kellett volna monnyanyija, de nem teszi.
tetvek.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.09. 17:52:10

@Kifordított kacagány: tudod, csak egyszerű, józan paraszti ésszel kellene GONDOLKODNI.
1) mit keres egy jármű a járdán?
2) hogy került oda? felcsúszott? igen? ahhoz milyen sebességgel kell közlekedni?
3) arra a sebességre alkalmas e a terület ahol ő mindezt tette?
ne feledjük, egy fürdőkisvárosról beszélünk, nyáron, álló autósorról, amit Mr Tökéletes (büdös köcsög!) előzött.
4) mindezek után mit tett? vallott, vagy elkezdett hazudozni? - én utóbbira emléxem... (sebesség, a defekt....)

sajnálom, hogy ott és azonnal nem lincselték meg!

ami a topicot illeti, tudok róla és teljesen igazságosnak tartom!
amikor egy szétszakadt szívű ember olvassa a neki/hozzá címzett hozzászólásokat és jön pár tudálékos köcsög, hogy mit keresett a gyerek a járdán? vagy azért fáj, mert ott is ezt adtad elő és kiraktak? nem csodálom...
hát mégis mi a retkes tök van már? ennyi erővel senki ne merjen elmenni sehová, max teleportálással, mert jogtalanul használja a talpas a járdát?!
hülyeség, remélem belátod!
én anno mepöccintettem a talpast a tökrömmel, ha az úton sétált. leszartam mennyire fáj neki, nincs keresnivalója az úton. de a járda az járda, az az ő birodalma. ott pedig nekem nincs keresnivalóm.
ahogy az ír görénynek sem lett volna.
szóval egy merő baromság amit írsz. már miért ne mehetne ember oda és akkor amikor szeretne, a SZABÁLYOK BETARTÁSÁVAL?

ami pedig a gyerekek visszahozását illeti, mindenki tudja, hogy lehetetlen. de ha bűnös, akkor bűnhődjön a bankigazgató "úr"!
vagy talán... ha eccer átmegyek a gyerekeden, akkor majd velem is ilyen elnéző leszel?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.09. 17:54:06

@Kifordított kacagány: kizárt dolog! az, aki az út szélén sétál abban a miliőben ahogy Te leírtad, az nem lehet felelősségteljes Anya, max egy szülő, aki "majd csinálok másikat!" mód gondolkodik.
ja... tamagocsit, kismacskát, kiskutyát, aranyhalat is lehet venni...

Kifordított kacagány 2010.05.09. 18:56:11

@salapapa: a fizikát nem nagyon érdekli, hogy az emberek szerint nincs keresnivalója egy autónak a járdán. ha elszabadul, akkor oda megy, ahova az erőhatások taszítják. ehhez még büdös köcsögnek sem kell lenni, elég, ha valami kívülálló ok miatt elveszti valaki az uralmát az autó felett. akár így is történhetett volna az eset. persze a felelőtlen büdös köcsög tempó elősegíti az ilyen helyzetek kialakulását. egyáltalán nem szeretném mentegetni a büdös köcsögöt, mert nagyon megérdemelte volna, ha bevarrják vagy 10 évre. a büdös köcsög viszont semmivel nem volt rosszabb, mint a sok magyar büdös köcsög, akik az autós társadalmunk jelentős részét teszik ki és egész biztosan vannak azok között is szép számmal, aki most a büdös köcsög vérét követelik. csak nekik eddig még szerencséjük volt. ha ezt nem tudod felfogni, akkor nagyon sajnálom.

ami a topicot illeti, csupán annyit kérdeztem az "apukától", hogy tulajdonképpen mit szeretne elérni azzal a topiccal. még nem is voltam csúnya rossz és úgy kérdeztem, mint aki elhiszi, hogy valós személy áll az mögött az iromány mögött, pedig már akkor hiteltelennek éreztem. gondoltam elmondja, mert azt kizártnak tartottam, hogy valaki friss fájdalmában összerittyent egy ilyen összeszedett szösszenetet csak azért, mert szeretné, hogy vagy ötezer polgár mondja neki, hogy "részvétem". úgy látszik nagyon érzékeny dologra tapintott a kérdés, mert ennyi elég volt a moderáláshoz. a mit keresett a járdán a gyerek a mamival témát megtartottam magamnak, nem tartottam ildomosnak ecsetelni. az, hogy most felvetettem az más kérdés, feltételeztem benned nem fog bűntudatot ébreszteni.
az a tény, hogy te(és sokan mások) igazságosnak tartod a szándékot ami a topic nyitás mögött áll sajnos azt jelenti, hogy még sokáig nem fogunk jogállamban élni és bármennyire hihetetlen pont emiatt fogja még nagyon sok büdös köcsög megúszni a büntetést.

az az anya aki az út szélén sétál azért teszi, mert olyan tré a járda, hogy nem akarja kirázni vesekő híján rögtön a gyerek veséjét, ezért simább felületet keres. sajnos pont az út közepén, ami azt mutatja, hogy a tyúk eszével nem lát túl az aktuális problémán. ez még nem jelenti azt, hogy ne szeretné a gyerekét, vagy úgy gondolna rá, hogy csinál másikat, csak azt, hogy nem vesz észre alapvető dolgokat. mint ahogy te sem veszed észre, hogy a körülötted autózók háromnegyede ugyanolyan büdös köcsög, mint az ír fickó, csak civilben lehet pont a cimboráid és együtt söröztök, mert nincs rájuk írva, hogy holnap majd elütnek valakit a járdán.

Kifordított kacagány 2010.05.09. 19:07:40

@hagyma: hogy kell eltemetni az anyóst?
derékig, hogy tudja gondozni maga körül a sírt:)

Megdobbent 2010.05.09. 19:34:38

@CatMother:
@hagyma:

Na tessek, csak nem fertek a borotokbe, aztan majd hagyma magyarazhatja a bizit Woodstocknak, hogy miert ment el a susnyasba veled :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 19:39:32

@Kifordított kacagány: szegeny mart meghalt Isten nyugosztala, es otthon van eltemetve
remek borsolevest fozott
es sose laktunk egyutt
azt a par szuletesnapot, Husvetet meg ki lehetett birni
a masodikat 3-4 hetig ismertem, O is elment
eleg oreg volt mar es rigolyas
/amugyis country redneck stb. mindenki ki volt akadva , hogy kedvel engem ( hozza kell tenni ezekben a korokben a valast nem kedvelik es hat Mary elvalt) a korhazi agyan felult es atkarolt, masnap elment/
ne feledjuk sose' mindenki anyja anyos is egyben nagy valoszinuseggel
na anyosig jutottunk az autopalyamatricanelkuli miitingelotol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 19:41:42

@Megdobbent:
Woodit keptelenseg megcsalni
most csaladi osszejovetelen van, mert itt majus 2-ik vasarnapja az anyak napja es feljottek e gyerekei Kansasbol
sajnos en dolgoztam
de mostantol sorozok

deputy sheriff 2010.05.09. 19:44:01

@CatMother: Wow, kurvaanyazas mikor lesz mar?
Kozeledunk, kozeledunk...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 19:47:46

@deputy sheriff:
haggyad draga gyerekem
es amugyis egyszer eldobom a kanalat, nem, gond az ha valaki surgeti
az kicsit fura hogy 300 millio embert lecsocselekezett, de majd rakuldom a CIA-t:)

XCat 2010.05.09. 19:54:12

@Megdobbent: Majd összeülünk, és közösen megvitatjuk.. lassan úgyis csak azt nem tudjuk szegény kis maryről, hogy barna vagy sárgászöld-e a bugyikája, amikor leveszi......

XCat 2010.05.09. 19:59:25

@deputy sheriff: Nem lesz. Ha mégis, akkor én küldök valamit őrá. :)

deputy sheriff 2010.05.09. 20:02:13

@CatMother: Kuldjel. Amugy is tartozik meg egy marhaporkolttel. :-/

XCat 2010.05.09. 20:04:25

@deputy sheriff: Kezdek a szintjére süllyedni:(
Valaki húzzon ki. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 20:08:17

@CatMother:
ahhoz be kene dugni
de neked ki tenne ezt?
amugy Te semmit nem tudsz Maryrol, viszont Teged ismer vagy 20 ezer ember
minima calculo

tudjuk, hogy egy egyedulelo frgid virgin ejjelior vagy

XCat 2010.05.09. 20:10:39

@hagyma: Okos vagy. Leülhetsz.
Kettes alá.
:)

XCat 2010.05.09. 20:14:07

Létezik vajon, hogy nem tudja, mit cselekszik?...

deputy sheriff 2010.05.09. 20:25:36

Nah, @hagyma meg @macskamama, enjoy yourselves. En elhuztam egy kis anyaknapi melora. :-(

phyllo 2010.05.09. 20:25:47

@salapapa: Minden tiszteletem mellett nem értek egyet veled.
-jogállamban szeretnék élni és nem önbíráskodók között. Nincs senkinek joga a másikat megpöccinteni se. Mit szóltál volna, hogy ugyanilyen alapon előhúz egy pisztolyt és lelő?
"sajnálom, hogy ott és azonnal nem lincselték meg!" - Mi van, ha tényleg önhibáján kívül történt volna a baleset és ott helyben meglincselik?
Az olaszliszkai romák meglincseltek helyben egy embert, függetlenül, hogy bűnös volt vagy nem. Mondhatta volna a roma elkövető, hogy én nem vagyok orvos, nem tudhattam milyen sebesülést okoztak a lányomnak, de a homáron olvastam, hogy lehet lincselni...

XCat 2010.05.09. 20:28:18

@phyllo: Örülök hogy másnak sincsenek komoly illúziói a homár közönségét illetően :DDDD

@deputy sheriff: jó, szia:)

cicmen (törölt) 2010.05.09. 21:38:08

@salapapa: Láttam a helyszini bizottság részleges jelentését ami publikus. Felszaladt a páciens a járdára, ott killerkedett. Nem bűnös! Nem tudhatta miért van lakott területen sebességkorlátozás, valamint előzni tilos gyalogátkelőhely előtt. Hagy fusson, szarni rá!

cicmen (törölt) 2010.05.09. 21:54:05

@hagyma: Ha frdzsi akkor lehet virgin, de miért pont éjjeliőr, lehet nappali tolvaj is!

Megdobbent 2010.05.09. 22:07:09

@hagyma: Jojo, en sem csalnam meg a zasszonyt, vannak ilyen tipusu ferfiak, de hat erted, ennyi civakodas utan az oviban mindig volt nagy osszeborulas :) Terdrugdosas, copfhuzigalas, es mar ment is roluk a "szerelmesek mek-mek-mek" dalocska ;)

@CatMother: Najovan. majd fogadok nagydarab szekrenyhatuakat, es lazan osszulunk beszelgetni, de amikor a vajkessel nekilodulsz hagymanak, akkor azert a szekrenyhatuak majd kozbelepnek. Ugyanez hagymara is igaz, amikor a sornyitoval skalpolna meg, azonnal otteremnek majd a az orzovedok :)

De nekem attol meg mindketten jofejek vagytok, hat most micsinajjak? :( :>>

XCat 2010.05.09. 22:12:42

@Megdobbent: Majd ha a kis hagymás képes megállni, hogy nem ugat be két percenként, békén lesz hagyva. Addig meg szopikázzon csak. :)

Szerintem utálj engem, neki meg nyalj.. én akkor is jó fej maradok, neki meg elősegélyezve lesz a beteg kis lelke. :))

cicmen (törölt) 2010.05.09. 22:13:47

@Kifordított kacagány: A holtakat el kell temetni és az élőkkel foglalkozni! Te elvesztetted már azt akit pici kora óta nevelsz és a te véred. utódod reménységed, örömöd? És mindezt kétszeresen? Én nem de nekem vannak, megőrűlnék! Laza liberális divatos a dumád,de az érveid gyengék! Nem tudom mit kívánjak neked!

cicmen (törölt) 2010.05.09. 22:16:44

@hagyma: Jóvan, megyek én is vetess fel eldumálunk!

cicmen (törölt) 2010.05.09. 22:29:14

@phyllo: Nem vagyok szociológus,ha valaki érthozzá, várom az észrevételét! De! Önbíráskodás=gyenge közbiztonság, lassú és elégtelen igazságszolgáltatás, vagyis jogbizonyytalanság! Kalandorok most kíméljenek!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 22:30:28

@CatMother: tovabbra is pompas a szokincsed es valasztekos
nem fogom megkreresni hol kezdodott mert elmultam mar 6 eves, ellentetben veled
@cicmen:
nem engem:)
Ot:)))))

tenyleg ha van egy 15 eves elmaradt parkolasi hatralekom akkor fordulhatok vissza Ferihegyrol?
vagy amerikaiakra ez nem vonatkozik?

XCat 2010.05.09. 22:42:52

@hagyma: Jól van hagyma. Csináld. Én beléd fáradtam. Ha neked ott, a gyönyörű életed közepette már csak arra áll fel a kis cerkád, hogy engem piszkálsz, csináld nyugodtan. A tanulságokat majd levonják azok, akiket még érdekel.. de a többség szerintem leszarja. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.09. 22:43:21

na meg 1 ora es 20 perc az uj posztig, addig mar nem megyek el vacsorzni
foleg hogy nem vagyok ehes
szetnezek a magyar sajtoban

cicmen (törölt) 2010.05.09. 22:52:14

Na most ki a szüz, ki a Lány ki az éjjeliőr, ki a buzi, ki a hüje, ki az aki csak b.szakszik, és hol az öngyujtóm, emberek!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.09. 22:56:39

Ószil szil vojam
Bikicsupen óráj
Bikicsunáááááj óráj....

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.09. 23:21:08

@CatMother: "komoly illúziói a homár közönségét illetően"

Csak induljunk ki magunkból.

Megdobbent 2010.05.09. 23:46:10

@CatMother: Nem utallak, viszont nem is nyalok senkinek, merthogy semmi erdekem nem fuzodik hozza, megaztan nincs is gyakorlatom benne :)

De hogy ver diktalta ellensegeskedes van bennetek, az innen nezve eleg erdekes latvany :)

Najovanna, akkor nem bekitgetek senkit, megtettem, amihez kedvem volt, innentol kozetek dobtam a gyeplot, de egymast eluldozni nem er. :>

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.10. 00:23:29

@Megdobbent:
az en verem, nem diktal semmit
de ha tobbszor is feleslegesen megkozstolnak, akkor neha valaszolok
van par ember es volt is aki azert utal mert amerikai vagyok
lexarom, amig tul nem mennek egy hataron
irogatok ide vagy 4 eve, meg SOHA , SENKINEK nem szoltam be ha nem kezdett velem
mert forditva gyakori, es meg is szoktam
a holgy amugy nem csak engem oszt, de vannak nalam okosabbak akik ilyenkor lapoznak
tuvapok pl. rendszeresen baszogatott de nem szoltam vissza mert birtam a humorat
sala is ugy gondolja, O a tokeletes en meg a senkigazi
na so
de
ha tul mennek egy hataron akkor neha szolni kell
es meg igy sem hasznaltam olyan kifejezeseket mint ezek a nickek
eeeeeeeeeeeees
en nevvel cimmel fent vagyok
na johetne az uj poszt, mar Hetfo van

Megdobbent 2010.05.10. 00:27:15

@hagyma: Oke, nekem semmi gondom a dologgal, ha neked es neki sincs :)

Viszont telleg ideje az uj posztnak, bar mostanaban mashogy idozitenek.

Jah, egyebkent nemtom miert utalnak, mert amerikai vagy, nekem pont az az erdekes az irasaidban, hogy hogy latod onnan a dolgokat, plane, hogy sokaig reszese is voltal.

De tudod, mi itt most nagymagyarkodunk, mert 2/3 es jobbik meg faszom.

:) Szarni ra, remelm minden nagymagyar belatja elobb-utobb, hogy csak akkor van joga melletverni, ha magyar szamitogepen, magyar szolgaltaton at, magyar intraneten fog magyarkodni.

Megdobbent 2010.05.10. 00:30:07

Addig is egy tipukus hir hazunk tajarol, csak hogy erositsuk epelmejusegunket a vilagnak:

index.hu/belfold/budapest/2010/05/09/duplan_utalt_fizetest_a_bkv_majusbann/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.10. 00:45:11

@Megdobbent: szerintem a HR-es aki utalta a pezt sietett es ketszer klikkelt, ha nem volt eleg gyors a NET
en is duplazok neha de mondjuk nem 2 milliardert

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.10. 00:47:52

@Megdobbent:
jon mingya az uj poszt mennye' elsozni
a szovicc mar fent van

Egyéves Önkéntes 2010.05.10. 07:50:45

gyorshajtás ausztriában: amíg ki nem fizeted a helyszínen, addig ottmaradsz, ha estig nem fizetsz zára, és majd apuci-anyuci-haverok kiváltanak

gyorshajtás szlovákiában: amíg ki nem fizeted a helyszínen, addig ottmaradsz, vagy elmehetsz, de a jogsid ottmarad a rendőrnél és akkor kapod vissza, amikor hozod a pénzt

gyorshajtás szerbiában: 10 euró és nem is láttuk egymást

gyorshajtás Magyarországon (M0): a 80-as tábla és a kamerák miatt minden magyar rendszámú autó a kamionok között sunnyog a külső sávban utat biztosítva a belső sávban elsuhanó románoknak- osztrákoknak pirézeknek, akiket egy jogszabályi kiskapu miatt sajnos nem lehet felelősségre vonni.

Kifordított kacagány 2010.05.10. 08:21:04

@hagyma: pedig a rendőr, cigány és zsidó viccek után az anyósviccek a legkelendőbbek:)

@phyllo: itt mindenki jogállamban szeretne élni, de olyanban, miben ő lehetne a bíró és a végrehajtó egyben.

@cicmen: én is kikészülnék, ha a kölykeimet veszíteném el. sokkal jobban, mint mikor mást vesztettem el. annál nincs rosszabb, mikor az ember a gyerekeit látja meghalni, de ez nem változtat azon, hogy a holtakért nem lehet élni. és ebben semmi liberális divatos duma nincs, ez már hosszú ideje csak így van. nagyanyáink nem kedvtelésből szültek szakajtónyi gyereket, hanem azért, mert akkoriban nagy volt a halálozási arány. gondolod nekik nem fájt ugyanúgy akár egyetlen gyermekük elvesztése is? ha ők akkor nem temették volna el a holtakat és velük foglalkoztak volna az élők helyett, nagyon sokan nem lennénk most itt.

kívánni pl jó napot kívánj, az úgy illendő.

"Önbíráskodás=gyenge közbiztonság, lassú és elégtelen igazságszolgáltatás, vagyis jogbizonyytalanság!"
amíg van önbíráskodás addig nem lesz jogbiztonság, mert nincs aki élni akarjon vele. sajnos egyesek azt hiszik, hogy fordítva van és azért kell neki önbíráskodni, mert nincs jogbiztonság. pedig nem túl bonyolult, ha valamire nincs társadalmi igény, akkor arra megoldás sem lesz.

Viktus 2010.05.10. 08:52:40

@Kifordított kacagány:

Gondolom most nem mókából kocsikázott míg előtte a spájzban használta a teleport gépét. Meg ilyen nagyvilági manager nekem ne játsza a hülyét, vagy ha ennyire hülye tökéletes kontraszelekció örüljenek, hogy nem érkezett meg a tárgyalásra. Szlovákoknál, cseheknél, osztrákoknál, németeknél stb. sem láttam fizetőkapukat mégis első dolgom volt a matrica vétel, és még manager sem vagyok, aki meetingre siet.

Viktus 2010.05.10. 08:54:26

@Megdobbent:

A bkv-nál már beköszöntött az Orbánékkal az aranykor dupla fizu lehetett nagy dajdajozás. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.10. 10:15:00

"Szegény kollegám aki három nyelven beszél (horvátul, angolul és németül) nem tudott dűlőre jutni a magyar hatósággal, mert ott semmilyen nyelven nem beszéltek."
Nabammeg! Magyarul sem?
@Viktus: Becsületesen nem is nagy valószínűséggel lehetsz olyan izé metélt egér...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 10:16:07

@Kifordított kacagány: fizika...
vallom és hiszem, hogy amikor tetőre tettem az XR3-asomat, nem voltam hibás mert inkább elrántottam a kormányt, hogy ne trafáljam telibe az (amúgy is keskeny) út közepén beláthatatlan bukkanó és kanyar után velem szembe jövő kispolszkit. ennek örömére a jobb hátsóm megakadt egy gödörben és oldalazva, a szembesáv szélén lévő betonbuckát a jobb elsővel fogtam meg.
természetesen beborultam egy kisebb domb mögé, autóm totálkár - kispolszkis pedig otthagyott mint macskát szarni.
OK, igaz, ha akkor én nem 80-100 közt megyek, kisebbek lesznek az erőhatások és hiszem, nem borultam volna fel. mitöbb, még csak a betontömbig sem jutottam volna el de ez más történet lenne.
a bankigazgató "úr" úgyanígy gyorshajtott, ugyanígy egy frontális balesetet kívánt elkerülni -"kis" különbséggel, hogy a leányfalui strandnál még a normál szélességűnél is szélesebb az út!- és így sikerült a buszmegállónál elhelyezett zebránál a 2 kisgyermeket halálra gázolnia mert elvesztette az uralmát az autója felett.
vagyis őkelme nyári csúcsban, belterületen ment ugyanakkora sebességgel, mint én korareggel, külterületen.
értem miről beszélsz. értem, mire akarsz kilyukadni.
amit nem értek, hogy ez szerinted így, ebben a formában miért helyes?! (gondolok a büntetlenségre)

tudod mit keresett a járdán a mamival? ugyanazt, mint a Te bármely családtagod ha megy/jön iskolába, munkába, boltba, szórakozni... amikor az emberek közlekednek. mindössze ennyit keresett a mami a gyerekekkel az út szélén és nem többet.

az az anya aki az út szélén sétál és ott tolja a gyermekét, egy felelőtlen picsa. mitöbb!
kérded, hogy a fent említett mamika a 2 kicsivel a járdán mit keres.
és a 2 "anyuka" az úton?
utóbbi -szvsz- 10000*veszélyesebb, felelőtlenebb!

ennyi erővel biztosan felelősségre vonnád pl azt a Zánka utáni falucska lakóját (Tagyon), aki a Zánka-Szentantalfa-Balatonakali Y-kereszteződésben lakott és rendszeresen elvitték a házának az egyik falát, mert nem fértek el a hosszú vontatványok Veszprém felé menet. :)
pedig ő évtizedek óta ott lakott, amikor még lovaskocsija sem volt mindenkinek.

szómiszó, szeretem a sebességet. mitöbb! rajongokérte és ha tehetem, ki is használom. anno, amikor még csak gyöngyösig volt az autópálya, Debrecen-Üröm távon a csúcsom 1:24' volt. annyi különbséggel, hogy szerencsémre igen jók a reflexeim és a futóművem és gumijaim tökéletes állapota mindigis előbbrevaló volt, mint az autó csicsázása.
sokaknak ott van az 1000 jóval felszerelt autója, mégis veszély esetén elengedi a kormányt, befogja a szemét és sikít mert nem tanulja meg, mit tud csinálni. boldog-boldogtalan kap jogsit...
ahogy apám mondta anno: fiam, a gázt a hülye is tudja nyomni! és megállni?
megtanultam a leckét, betartom.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 10:33:19

@phyllo: ne keverd a magyart a cigánnyal. nem fair! 8-)
én pedig azzal nem értek egyet a mai napig sem, hogy a talpas csak grasszál az úton. aztán ha egyszer az aki megáll de az az mögött lévő nem tud?
nnno, akkor majd lehet pampogni a szívószállal a szájában, hogy pedig elsőbbsége lett volna.
nem!
a talpasnak joga van használni (ez nem egyenlő az elsőbbséggel!) a zebrát és azon átkelni, de az úton grasszálni nincs.

gondoljuk át, ha már ennyire ződek meg mifenék akarunk lenni:
autós megy 50km/h sebességgel. mire megállít egy 800kilós vasat, az alapjáraton elpöfögött brenya, a fékezéskor amortizálódó fékrendszer, az aszfalt, a gumi és egyéb járulékos dolgok mennyire is szennyezik a környezetet?
és ami nem lényegtelen: FÉKTÁVOLSÁG? (reakcióidő+fékút)
egy kis játék: stoppingdistances.org.uk/simulator/Stopping_Distances.html

hozzáteszem, a 800kilós egy elég kicsi, 3ajtós autó, amiből elég kevés van. manapság az átlag bizony 1,3T körül mozog!
ha megállt, előzékenyen intett, majd gázadás, indulás... hogy nulláról elérje a városban megengedett 50km/h-s sebességet egy rakat üzemanyagot fog elhasználni.
a talpas pedig ha teljes gőzzel szalad, van 5m fékútja...
tessék, magad is kiszámolhatod:
www.kisdoboz.hu/fekut/

autós: 50km/h - a féktávolság nagyjából 23.89 méter
gyalogos: 3km/h - a féktávolság nagyjából 0.83 méter

nos, melyik is a zöldebb és biztonságosabb megoldás?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 10:35:12

@cicmen: igen, saccperkábé ez jön le az "ítéletből" is meg Kacagány mondandójából is. :S

Kifordított kacagány 2010.05.10. 11:31:58

@salapapa: amikor elveszíted az uralmat az autó irányítása felett, akkor nem az agyad dönt, hanem a tested, mert racionális gondolkodásra nincs idő. segíthetnek a beidegződések, a gyakorlás, de a végén kizárólag a test reakciói és a vakszerencse dönti el, hogy miként próbálsz beavatkozni a dolgok lefolyásába. van mikor sikerül helyesen cselekedni, van mikor nem. bemagyarázhatod magadnak, hogy te döntöttél úgy, hogy inkább fejre állsz, ahelyett, hogy a kispoláknak ütközz, de a mozdulat biztos vagyok benne, hogy előbb jött, mint a gondolat. az emberi agy túl lassú és körülményes, ahhoz, hogy ilyen döntést hozzon megfelelő idő alatt. az ír fickó sem merő racionalitásból választotta menekülési útvonalnak a járdát.
azt nem tartom helyesnek, hogy megúszta a büntetést, mert azért a balesetveszélyes helyzet kialakulásáért ő volt a felelős. mint ahogy a magyar hatóságok tevékenységét sem tartom helyesnek. előzetesben kellett volna tartani és záros időn belül lefolytatni a bírósági tárgyalásokat, majd ítéletet hozni és nem nyújtani jó magyar szokás szerint, mint a rétestésztát. ugyanakkor azt sem tartom helyesnek, hogy a magyar hatóságok hibájáért az írekre köpködünk és utólag akarjuk megváltoztatni azt amit már elcsesztünk. a hatóságoknak lett volna lehetőségük gondolkodni és helyes döntést hozni. amit kicsit jogosnak tartok az a sors fintora, hogy ennyi erőlködés és tisztességtelen igyekezet után amit az ír elkapálása érdekében követtek el, mégis kicsúszott az igazságszolgáltatás karmai közül. ismered a mondást, aki sokat markol, keveset fog. ha nem érzed a különbséget a véleményem e két része közt, az nem jelenti, hogy nincs ott, csak azt, hogy te nem érted.

a közlekedés veszélyes üzem, a járdán ugyanúgy, mint az úttesten. ha a nagymama a szükségesnél több időt töltött a közlekedésben, akkor hibázott. ugyanúgy mint az úton babakocsizó anyukák. lehet azon vitázni, hogy melyik volt a felelőtlenebb, de végeredményben a szerencse döntötte el, hogy melyik milyen módon végződött. nem mondtam, hogy el kell marasztalni a nagymamát, sokan járhatnánk így nap mint nap. ha viszont a baleset lefolyását tekintjük és keressük, hogy ki miért volt felelős, akkor nem csak az ír fickó felelősségét kell mérlegre tenni.

a közút nem versenypálya. aki a reflexeire hagyatkozik az ugyanolyan ámokfutó, mint ír barátunk.

miért lenne a magyarnak több joga az önbíráskodásra, mint a cigánynak? és mitől helyes a magyar önbíráskodása, míg a cigányé nem?

a KRESZ szerint a gyalogosnak joga van az úton közlekedni megfelelő feltételek mellett. szerintem sem elég szigorúak ezek a feltételek, de attól még joga van. neked pedig nincs jogod sérülést okozni neki, sőt törekedned kell ennek elkerülésére. ennyi. a többi csak duma amivel azt akarod magyarázni, hogy miért van neked több jogod, mint másoknak. de nincsen.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 12:35:21

@Kifordított kacagány: nem akarlak megbántani mert csípem az írásaidat, gondolkodásmódodat.
de most egyre több zagyvaságot hordasz össze! :S

igen, mondhatom reflexnek a saját esetemet.
már ha a reflex nem beidegződésekből állna.
én viszont -szerintem- tudatosan váltottam vissza kettesbe, tekertem a kormányt jobbra és nyomtam a padlógázt, bár ez lehet betanult dolog is a már említett nem forgalomban történő játékaimból.
de az semmi esetre sem lehetett reflex, hogy leveszem a gyújtást és kiveszem a slusszkulcsot, hogy a kormányzár beakadjon, majd elfeküdve a jobb ülésre, markolom tovább a kormányt két kézzel alul. ezt nem tanultam sehol.
viszont ennek a mozdulatsornak köszönhetem, hogy az "A" és "B" oszlop összerogyása után a tető nem húzódott a nyakamba.
ja! a fent leírtak és a "szikla" észrevétele közt 1-1,5mp telt el.

tudom, hogy nem akarattal ment a járdára. látott egy lukat és befúrta az autó orrát. hogy ott minek köszönhette a padkárahajtást ezzel elkövetve a gyilkosságot, édesnyóc!

1) falu (kisváros, = BELTERÜLET! MAX(!!!) 50km/h!
nem tudom, nem emléxem pontosan hol, de valahol tudom, van egy 30as tábla... nem akarom rosszindulattal azt mondani, hogy éppen ott, de valszeg mert ott a strand.
2) még falun is túllógó sort végigelőzni? hol ezt szabad?!
ugye ismerjük az előzés szabályait? - én igen.
3) tévedésben vagy, mert nem elengedték hanem azt mondták, hogy egzisztenciája, külföldi állampolgársága miatt szabadlábon védekezhet.
senki, álmában sem gondolta volna, hogy meglóg és az írek basznak kiadni.
origo.blogter.hu/cikk/20080327-kulfoldon-lehetne-elcsipni-a-leanyfalui-gazolot

az, hogy időhöz kötöd mennyi időt tartózkodhat egy talpas a járdán? ugye belátod, hogy ez nonszensz? :)

a cigány -szerintem- egy külön kitenyésztett állatfaj. tarts aminek akarsz, ez a véleményem. rühellem őket... nekem cigány az elmúlt 16 évemben mióta saját műhelyem van, a küszöböt még nem lépte át. nem volt alkalma és nem is lesz.
röviden: 16éves voltam, amikor békásmegyeren, odahaza vártam a barátnőmet. nem jött. 1 órával a randi után átmentem hozzájuk.
a rendőrség volt ott... megerőszakolta 3 rühes cigány, míg úton volt felém.
ezt még a vérük sem mossa le!

jog... ha már itt tartunk... visszakanyarodjunk az elejére? :D tudod, Mr Bankigazgató... és a JOG. 8-)
a többi pedig számomra lényegtelen.

XCat 2010.05.10. 12:43:34

@Megdobbent: Hagymácska egyszerűen az én szememben kimeríti a szar ember fogalmát, és emellé még a pofája is nagy... ezt egyszer elmeséltem neki, mert zavart, azóta olyan, mint az ovis, dobálja itt a kis galacsinjait, ha meg néha kap egy pofont, bömböl hogy őt bántják.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 14:47:41

@CatMother: tényleg nem érted? visszaütnöd nem szabad!
nnna.

Kifordított kacagány 2010.05.10. 15:35:56

@salapapa: én sem akarlak megbántani, de ha nem tudod követni a gondolatmenetemet, arról nem feltétlenül én tehetek.

1.5sec alatt senki nem képes döntéseket hozni, legfeljebb intuitív, ötletszerű cselekvést produkálni. azt hiszem elég sok különbség van a megfontolt döntés és a pánikcselekvés között. ez utóbbinál nem is várható el, hogy egy ember minden lehetőséget számba vegyen. emiatt az ír fickó cselekedete mindaddig egy szerencsétlen baleset, amíg ki nem derült, hogy a helyzet okozója is ő maga volt. a helyszínen elkövetett lincselése semmivel nem lett volna más eset, mint az olaszliszkai és a média által elkezdett befeketítése sem volt sokkal jobb annál. az, hogy később(és itt nagyon fontos a később) kiderült, hogy bűnös a fickó, egyáltalán nem igazolja az ellene indított hadjáratot, mint ahogy nem igazolta volna a lincselését sem. még egy gyilkosság sem jogosíthat fel senkit egy másik gyilkosságra, vagy egyéb tisztességtelenségre. egy jogállamban semmiképp nem. ezért kell különválasztani a gázolást és azt amit az ír fickó ellen tettek. ezért rossz egyik oldalról, hogy megúszta a büntetést és ezért jogos a fricska a másikról, még ha nem is azonos súlyú a kettő. a világ nem fekete fehér, leginkább szürke, nem baj, ha az ember igyekszik meglátni az árnyalatait.

utálhatod a cigányokat, tudja isten, sokan rá is szolgálnak. állampolgári jogokat elvitatni tőlük viszont neked sincs jogod. azzal, hogy úgy gondolod, hogy neked jogodban áll lincselni, nekik meg nem, ugyanúgy lealacsonyodsz azok állati szintjére és nem leszel jobb náluk egy fikarcnyit sem.

attól, hogy újra és újra elmondod, hogy vétett az ír fickó a szabályok ellen és ez okozta a balesetet, attól még nem változik semmi. attól még ugyanolyan bűnös marad ő is és azok is, akik meg ellen indítottak alaptalanul hadjáratot(ugye itt megint arról van szó, hogy a hadjárat előbb indult, mintsem bebizonyosodott volna a bűnössége).

veszélyes üzemben a minimálisra kell csökkenteni az ott töltött időt. a zebra mellett trécselés nem ezt szolgálja, így közvetve van felelőssége a nagyinak is a balesetben, még ha emiatt bolondság is lenne elítélni bárkinek is. a minimálisra csökkenteni nem azt jelenti, hogy rohanni kell és nem is azt, hogy két percig szabad ott tartózkodni, hanem azt amit jelent, menni kell a dolgodra. mellesleg egy baleset általában nem egyszereplős. nagyon sok dolognak össze kell jönni ahhoz, hogy bekövetkezzen.

nem álomban kellett volna gondolni, hogy nem fog visszajönni az ipse, hanem gondolni kellett volna rá és megvizsgálni ennek a jogi hátterét. azoknak ott az a dolga. úgy őszintén, mit vártak? a fickó kapásból elkezdte mentegetni magát és mindent kitalált, hogy megússza a büntetést, pont úgy, ahogy az emberek 90% tenné. mitől gondolta volna meg magát és mondta volna az ír hatóságoknak, hogy ő egy geci gázoló? rohadtul várható volt, hogy azt fogja mondani, hogy őt felmentették, amit nagyszerűen alátámaszt az, hogy a magyar hatóságok elengedték. szerinted fordított helyzetben neked mikor lenne lehetőséged ott szabad lábon védekezni?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 16:47:16

@Kifordított kacagány: akkor ezt most bemásolom, mert lehet csak átfutottad és nem lényegtelen:
"tudom, hogy nem akarattal ment a járdára. látott egy lukat és befúrta az autó orrát. hogy ott minek köszönhette a padkárahajtást ezzel elkövetve a gyilkosságot, édesnyóc!"

innentől viszont merthogy elütött valakit -BÁRKIT!- hibásnak kell titulálnio.
ha nagyon lovagolni akarok a szavaidon, akkor a tegnapőelőtti esetben Stohl sem bűnös! még csak vizsgálati szakaszban van, S.Andrásként emlegetik és ismeretlen tettest.
mindezt úgy, hogy ott van egy nagy valag tanú, aki állítja, hogy Stohl András volt a bűnös és ennek ellenére otthagyott mindenkit, majd hazament a később odaérkező b.nője autójával.

parttalan ez... sem Te, sem én nem fogjuk ezt megoldani.

viszont a büdös cigányokról a fent említett esetem (és későbbi életemben történt esetek miatt) hadd legyen meg az a jogom, miszerint én bűnösnek tartom mindet és lexívesebben rohadva látnám azokat.
ha Te megbocsátó, esetleg haverkodó vagy velük, ez legyen a Te dolgod, nem tartozik rám. :)

a többit most kihagynám, mert még sok dolgom van és már mennék haza...

Kifordított kacagány 2010.05.10. 17:04:31

@salapapa: azért gondolom te sem örülnél neki, hogy ha szerencsétlen véletlenek eredményeként elütnél valakit, akkor meglincselnének, függetlenül attól, hogy vétkes vagy-e, vagy sem. mert ugye ez általában nem szokott rögtön kiderülni.
persze gondolom hasonló esetben te is kapásból tudnál felsorolni ezernyi okot, miért nem te vagy a hibás. a stohl esetében sem a bámészkodóknak kellene eldöntenie, ki volt a vétkes, még ha nagyon egyértelmű is a dolog, inkább a rendőrségnek, mert annak ez a feladata. itt is és az ír fickó gázolásánál is. ha nem érted meg, hogy már itt határvonal van a jogbiztonság és az önbíráskodás között, akkor nagyon tudlak sajnálni.

nem kell ahhoz megbocsátónak lenni a cigányokkal szemben, hogy annyi jogot kapjanak, amennyit más állampolgár is. se többet, se kevesebbet. sajnos most többet kapnak, ami nem jó. a megoldás akkor sem az, hogy minden jogot elveszünk tőlük, hanem az, hogy a jogaikat és mások jogait a helyén kezeljük.
egyébként ismerek elég sokat közülük, akik napi 12 órát dolgoznak, a munkájukból élnek és eszükbe sem jut rabolni, fosztogatni, erőszakoskodni. sőt olyant is ismerek, aki egyetemet végzett. őket is megfosztanád a jogaiktól? és ha nem, akkor hol húznád meg a határvonalat? értsd meg, hogy így nem lehet. jogokat és kötelességeket kell adni mindenkinek és meg kell teremteni a törvényes hátterét, hogy ez kivételezés nélkül mindenkivel betartatható legyen és hogy erre mindenki számíthasson. akkor lesz nálunk is jogbiztonság, addig nem.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 17:19:21

@Kifordított kacagány:
"...stohl esetében sem a bámészkodóknak kellene eldöntenie, ki volt a vétkes, még ha nagyon egyértelmű is a dolog..."

már az sem egyértelmű ami mindenki másnak egyértelmű?

ez most fájt. zsarugondolkodásod van, azt pedig nem csípom.
inkább hagyjuk az egészet. OK?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.10. 17:21:49

@Kifordított kacagány: azt pedig meséld el annak akiket bántottak, hogy hogyan is kell megbocsátani a cigányoknak...
mint írtam: a vérük sem mossa le. soha! cigány = bűnöző!

Kifordított kacagány 2010.05.10. 19:23:25

@salapapa: irreleváns, hogy egyértelmű-e, nem a bámészkodó tömeg írja a jelentést, hanem a rendőr.

azt meg hol olvastad, hogy meg kell bocsátani?

Kifordított kacagány 2010.05.10. 19:25:44

mellesleg olaszliszkán is egyértelmű volt a tömegnek, mi történt és mit kell csinálni megtorlás képen. meg is lett az eredménye.

Kifordított kacagány 2010.05.10. 19:26:57

és mielőtt jönne a szöveg, hogy azért történt az, ami, mert cigányok. hogy várod el a tanulatlan állat cigánytól, hogy megvárja az intézkedő közeget, ha te magad sem akarod ezt tenni?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.11. 09:35:29

@Kifordított kacagány: hogy várom el? úgy, hogy takarodjon a szájbakúrt rühes anyjába. ennyi az egész. ne legyen itt oszt passz. máris megoldódna rengeteg belső feszültség az egész országban.
igaz, az országlétszám a 50%ra csökkenne, de ez legyen az utolsó probléma!
"az ország azé, aki teleszüli!" mondta anno egy nálunk nagyobb ember.
most a cigányoké...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.11. 09:38:06

@CatMother: komolyan, jókat röhögök ahogy süllyedsz a sziontjére. nnajó... néha én is, de én közelebb állok hozzá mind korban, mind nemben.
nemben természetesen csak közelebb, mert bár ugyanazokkal a "tagokkal" rendelkezünk, de én rendeltetésszerűen másra használom azokat. 8-)

tt60 2010.05.11. 11:14:15

@The_Goat: "Hiszen a Szlovén horvát határon nem nézik hogy van e tartozása a magyar ÁAKnak."

Háááát nem tudom, szerintem az EU-n belül minden állam tudja. Legalábbis Schengen óta biztosan... 2 éve Görögországba nem engedték be az egyik ismerősömet, mert kifizetetlen tartozása volt a németeknél, holmi bagatel 40 Euró - gyorshajtás miatt.
Állítólag nem tudott róla, de ebben nem vagyok biztos. :-)
Szlovénia meg szintén EU, meg Schengen...

DW73 2010.05.12. 14:02:26

meeting = megbeszélés, értekezlet.

vprof 2010.05.12. 17:55:38

@horex:

Rosszul értelmezted:
"a pénzbírságot kiszabó határozata jogerőre emelkedésétől, illetve a helyszíni bírság kiszabásától számított negyvenhatodik naptól"

Tehát nem a jogerőtől, hanem a jogerőre emelkedéstől számított 46. naptól van BTT. A helyszíni bírság azért van külön kiemelve, mert azzal, hogy a helyszínen elfogadod a bírságot, a szabálysértési ügy szankciója (a bírság) azonnal jogerőre emelkedik. Szabálysértési eljárás esetén meg van jogorvoslati lehetőség.
süti beállítások módosítása