Tékozló Homár

Budapest fogva tart

2010.05.17. 12:36 | jackyll | 146 komment

NL meglepődve tapasztalta, hogy este 9 óra után nem lehet tömegközlekedéssel elhagyni Budapestet:

Az alábbi eset 2010. május 10-én esett meg velünk. Barátnőm és édesanyja Pestre utazott egy délutáni orvosi vizsgálatra, ám a helyszínen hamar kiderült, hogy várni kell - mégpedig elég sokat, másfél órát. Gondolták: sebaj, az még belefér (különben se vesszen kárba az út), estére már itthon lesznek Szegeden. Eltelt a nap, csörög a telefon: - ...most indulunk az állomás felé, nézd meg légyszíves mikor indul a legközelebbi vonat! - Oké, csak bekapcsolom a gépet!

Internet a mi barátunk - gondoltam - és valóban, ám ekkor jött a döbbenet: 20:53-kor volt az utolsó! Ránéztem az órámra: 20:52 volt... Esélytelen. Közöltem a rossz hírt, de megnyugtattam: semmi vész, biztos lesz valami alternatív megoldás! Naívan azt gondoltam, hátha nem csak a Nyugatiból jönnek vonatok, így hát felhívtam a Mávdirektet. Kiábrándítottak, tényleg az volt az utolsó. Ez hogy van? Hétköznap este 9-kor megáll az élet Budapest és Szeged között!? Ezt nem hiszem el!! Mérgelődöm.

Sebaj, majd a Volán! Menetrend keresőben szétnézek, de nem tudok eligazodni. Inkább telefonálok a Volánbusz központi információjának, az talán gyorsabb. Eleinte nem veszik fel. De mégis! Automata. Kioktató hangvételű. Közlik, hogy épp házon kívül vannak: 8-16 között hívjam őket, majd akkor tájékoztatnak menetrend ügyben. Bosszankodom: kikérem magamnak, nem vagyok pisis!

Hoppá! Jut eszembe: Szegeden is van Volán, majd itt megmondják! Unott női hang belebőg, kérdem:
- Mikor jön az utolsó busz Pestről?
- 21:xy-kor érkezik.
- Aztán semmi?
- Semmi.
Ökölbe szorul a kezem. Dühöngök. Hát már a madár sem repül errefelé??
Párom hív:
- Mi van?
- Ott maradtok.
- Na nee...
- De.
- Hol aludjunk? Az állomáson? Nincs is semmink!
- Ott nem tudtok: az állomást estére bezárják tudtommal. Nincs már tél. Most hol vagytok?
- Westend. Ez meddig van nyitva?
- 11-ig maradhattok. Addigra kerítek valami szállást a környéken.

Akkor kezdjük!
Google: szállás, Budapest, nyugati. Találat-hegyek, térképpel. Sorra veszem őket, keresem a legközelebbit. 4-5 csillagosak elöl - ezek kiesnek. Még szerencse, hogy van pénzük, de azért olcsóbb kellene. " Reservation Robot "-ba botlok (szálláshely kereső). Drágábbnál drágább ajánlatok ömlenek arcomba. Judit Apartmanház, 2 csillagos - ez jó lesz! BHS Reservation Telefon. Csörgetem: nem veszik fel. Várok. Hiába. Megint: akkor se.
Párom hívogat:
- Van már valami?
- Türelem, mindjárt!
Nem adom fel, tovább keresek. Aventura Ifjúsági Szállás. Élő ember a vonal végén! Csak angolul ért - közli, hogy full-on vannak.
Kopó módjára folytatom. Milliomosoknak való szállodákba botlom, utazási oldalak csábítanak. Csak online foglalhatok - telefon sehol: ha mégis (Booking), akkor 20:00 után már az sem él... Nagyszerű!! Ezek nem akarnak pénzt keresni??
Neten kotorászok, hívogatok - eredménytelenül... Szolgáltató terhelt, kérdés nélkül bontja a vonalat. Még ez is!
Újabb keresőbe botlok: OHB. Hotelt választok, hívom a megadott számot, de nem veszik fel. Újra próbálom: semmi! Ismerős a telefonszám, mintha már láttam volna valahol... Újabb hoteleket hívok, immár névtelenül össze-vissza, de sehol sem veszik fel!! Olyan, mintha egy hatalmas szállodamaffia karmai közt lennék: sehol nem veszik fel! Ilyen nincs... Csapkodom a telefont, őrjöngök!!

Ismerősömet hívom, de ő sem veszi fel. Már egy órája telefonálgatok - hiába!
Ez hihetetlen, mégis utcára kerülnek?!? Tehetetlennek és végtelenül dühösnek érzem magam. Újabb hívás - párom nyugtat: sikerült elérnie egyik régen látott barátnőjét, így minden rendben van, ne izguljak...

Nem izgulok. Csak gondolkodom. Hétköznap 21 óra után vajon más országban is megáll az élet?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.05.17. 14:01:22

@ColT: én Pusztaszabolcson voltam így. Odáig még elment Pestről a vonat, aztán senki sehová.

.zsoltt. 2010.05.17. 14:12:41

Bármelyik taxitársaság diszpécsere segített volna jó helyet találni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.17. 14:15:06

Én egyszer Stockholman jártam hasonlóképpen.
De betelefonáltam, (hasonlóan, mint a poszt toló) és fűszoknyás lányok hazavittek.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.05.17. 14:21:28

Na most nem azért, de az a vonat is este 11-re van lent. Meddig menjen még?!

webber 2010.05.17. 14:34:03

Pl. Finnországban , Helsinkiben 8 után egy árva nyitva tartó boltot nehéz találni. Vagy legalábbi 2 éve az volt.

Бабаяга 2010.05.17. 14:34:43

Egerből se lehet este 6 után hétköznap feljutni Pestre.
Röghöz vagyunk kötve.
Éljen a tömegközlekedés, az autót meg tiltsuk be, mert az káros!

XCat 2010.05.17. 15:13:24

@Sün‼: Ezek nekem nem tetszenek.

esef 2010.05.17. 15:22:42

@ColT:
Én meg a híres dombóvári vasutasszállón aludtam. Családtagként, arcképessel valami jelképes összegbe került. Büdös volt, koszos, de legalább nem az állomáson kellett és magamra tudtam zárni az ajtót. Jut eszembe, egyszer mégis aludtam Dombóváron az állomáson is. Pestről lementem postavonattal, utána meg volt 2-3 órám a csatlakozásig. Pécsen meg volt, hogy a reggel 5 órai vonathoz gyalog kellett lesétálnom az állomásra (~15 perc), mert busz még nem járt, taxira meg nem futotta mert csóró diák voltam. Ezeket a kalandokat vajon hogyan élné meg a poszt beküldője?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 15:28:11

@Бабаяга:
sot annak idejen az utolso Pestrol 20.15-kor ment
rohanni kellett a Fradi meccs utan a keletibe
volt meg egy kesobbi is de az csak F.abonyig ment, akkor ott a padon lehetett aludni
es volt rantotthusos szendvics is
szoval ez ilyen , mindig van egy utolso vonat aztan lesz egy elso
a vilagon mindenhol

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.17. 15:46:07

@hagyma: Én is dekkoltam egyszer ott, katona voltam és ki akartam kerülni a váposok látóköréből, vonatom meg csak reggel lett volna. De nem tudtam ellazulni, mert rámakaszkodott Flóri, a barcikai buzi, és le akart itatni. Úgy csináltam, mintha hagynám magam, és már nem nagyon bírnám, aztán Miskolcig még a büfékocsiban is fizetett pár kört, Miskolcon meg újabb adagokat, aztán valóban (ahogy az egyik bolt előtt - ahová bement mégegy szatyor sört venni - mondták "ismeretlen katonák") meg is próbált közeledni hozzám a Gömöri pályaudvar* WC-jében, de le sem kellett ütni, elég volt ellépnem ölelésre tárt karjai elől, ő elesett és elaludt az eldugult vizelde kövén, a húgytócsában. Én meg mehettem inni még egy unikumot, hogy ne hányjak...

* Mecsoda irredenta név, ezt tudja meg a Kiafaszomaza Jan Slota!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 15:46:26

@esef:
most geci leszek:)
15 perc gyaloglas az kaland??
no offenese
csak belegondoltam hanyszor mentem Pestre stoppal, es kiraktak Gyongyosz elejen, at kellett menni a masik vegere, az par km
vissza vonattal, allomason alvas az minden napos
mobil koncertek es nincs mar semmi jarat sehova
stb.
mar joval kesobb valami miatt megalltam, Vacon es kerestem egy panziot par napra/ mielott kijottem/
aztan 2 evig Vacon maradtam, mert bejottem a panzio melleti presszo pultos csajanak
aztan meg kijottem:)

kilométerfaló 2010.05.17. 16:59:51

régebben jobb volt a homár

Freelife 2010.05.17. 17:23:53

Tanulság:
Ha kötetlen időtöltésre vágysz, nem tudod mikor fogsz végezni egy (nem is) távoli városban vagy csak bulizni akarsz kb. 1 órára lakhelyedtől vegyél autót.
Fizesd a díjait az államnak és a szerízeknek.
Amúgy meg törődj bele, hogy sokan ezt a lehetőséget is be akarják tiltani, megnehezíteni, stb.

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.17. 17:30:19

likvidálták az országot

a friss diplomások elmenekülnek innen

nincs nehézipar
nincs könnyűipar
nincs mezőgazdaság
nincs építőipar
nincs egészségügy

nincsenek munkahelyek

az élelmiszerek árai a csillagokban

a szolgáltatási árak a csillagokban

emberek kerülnek utcára

családokat lakoltatnak ki

emberek halnak éhen

gyerekek éhesen mennek iskolába

gyerekek éhesen fekszenek le

emberek gondolkodnak öngyilkosságon, mert nincs mit enniük

Vajon kinek érte ez meg?
Milyen nemzet fiainak éri így meg, hogy ennyire tönkretegyék Mo.-t, likvidálják a magyar lakosságot, és halálra ítéljék?
Melyik nemzet fiainak éri ez meg?

ps:
(mindenki tudja, és ez csak költői kérdés volt)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.05.17. 17:59:11

Nekem kicsit meglepőek a kommentek. Azt sajnálom, hogy megszűnt a postavonat, régen én is utaztam vele egyszer, jó móka volt éjfélkor indulni :)

Szállást nem könnyű a neten keresni, de nem lehetetlen. Azonban felhívnám a posztoló figyelmét, hogy van a volánnak is online menetrendje.
Legközelebb tessék felkészülni és nem pánikba esni.

Píter 2010.05.17. 18:01:48

Veszprémbe jártam tavaly suliba, minden nap éjfélkor vagy hajnal 1-kor indult népligetből az utolsó busz!!! Ez már vmi. Viszont mondjuk sopronba az utolsó vonat 17:38-kor megy. Vicc!!! Jó lenne összehangolni a dolgokat, mert furcsa, hogy egyik helyre hajnalig van összeköttetés, a másikra meg délután megy az utolsó.

romesz 2010.05.17. 18:04:40

@.zsoltt.: pontosan erre gondoltam en is

Vkat118 2010.05.17. 18:04:54

Most komolyan nem értem mi ebben a megdöbbentő, csak nagy kiterjedésű országokban 500-1000 km-es távokra szokás az éjszakai vonat.
Go bulizni és 4 kor haza vonattal....

Ápuka 2010.05.17. 18:06:03

Idióták....Westendtől max 15 percnyi távolságra gyalogosként kb 30 kisebb panzió, szálloda van a körúton és közvetlenül meleltte....talán el kellett volna indulni gyalog és az utcán, a HELYIEKTőL!!! kérdezősködni....és nem mellékesen Westendben ott a Hilton, ott is tudtak volna segíteni

EMU 2010.05.17. 18:14:10

Ilyenkor arra kell gondolni, hogy az univerzum legtehetségesebb és legokosabb népe vagyunk. Csak melegek, zsidók, meg cigányok és drogosok ne volnának.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 18:14:38

@www.BiSex.hu: Nem "ps", hanem "pisszt" vagy "pissz". Ha erre gondoltál.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 18:15:44

@kilométerfaló: De nem volt ennyi poszt. Talán úgy gondolják, a mennyiség átcsap minőségbe. (Nem csap át.)

Shitting Bull 2010.05.17. 18:16:29

Olvasva ezt a rengeteg kommentet, egy konkrét dolog fogalmazódott meg bennem: a mai magyarság megérett egy atombombára... Ennyi rosszindulatú, szemét alakot egy rakáson... :(
Tetézve mindez néhány anyabaszó náci tetűvel.
(pl. @EMU: )

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.17. 18:17:46

@esef: "Ezeket a kalandokat vajon hogyan élné meg a poszt beküldője?"

Sehogy, mert biztos kocsival jár. Azért nem tájékozott a tömegközlekedésben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 18:21:31

tiszta survivor utanerzesem van
lehetne egy showt csinalni
videkikent kettesben Budapesten este 9 utan

Hümüzhümümüz 2010.05.17. 18:23:09

Ez a poszt komoly?
Létezik autó a világon... Ha nincs rá zsé, akkor lehet bérelni, kölcsönözni havertól, kölcsönzőtől. Ha ez is drága, akkor elővigyázatosság és oda-vissza megtervezni az utat! Ha ez sem jó, akkor vonaton alvás! :P
Fiatalon de sokat aludtam buli után vonaton, BKV buszon, padon, parkban... :)Régi szép idők, ahh! :D

Ja, legközelebbre: Omnibusz Motel - olcsó és van klíma a szobákban.

Yakk 2010.05.17. 18:26:03

Nem hinném hogy országos viszonylatban ne lenne igény legalább 1-2, legalább a megyeszékhelyekre eljutó éjszakai autóbuszjáratra. Bp-en is az volt a szöveg, hogy minek az éjszakai buszjárat, aztán érdekes módon most tele vannak.

lkjpoi 2010.05.17. 18:31:43

Jesszusom, egy balfék óvodás szánalmas sirámai.
1. máskor előre megnézed a menetrendet
2. még a MÁV sem fog a te kedvedért az éjszaka közepén járni, nem 21.00-kor áll meg az élet, hanem 11 körül, ugyanis a 20.53-as 23.25-re ér Szegedre, így pl. Kecskemétről 22.25-kor van az utolsó vonat. Magyarán szólva az érkezés számít.
3. autóval kell menni, az 2 embernek már olcsóbb, mint a vonat, és nincs ilyen probléma

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 18:31:59

@Yakk:
hat
teljesen felesleges lenne ejjel 10 es hajnali 4 kozott buszjaratokat fenntartani videkre
pesten meg varoson belul OK, meg nagyobb varosokban 1-2
de meg a hekyijarat se kell ejfel es 5 kozott a legtobb varosban

Kopi3.14 2010.05.17. 18:33:52

aki a www.menetrendek.hu oldalán volán járatok között elvész, az száradjon ki! Hogy örökbecsüt idézzek.

Kopi3.14 2010.05.17. 18:36:56

Amúgy üzenem a kedves zseninek, aki sírt egy sort, pécsre lesse meg az utolsó busz, utolsó vonat kombót. Békéscsabára a DACIA nemzetközi miatt nem olyan gáz a szitu. Szombathelyre 19:10 az utolsó. Kaposvárra is korai. Szóval Szeged ezzel a majd kilencessel még vígan van.

Kopi3.14 2010.05.17. 18:39:51

@Yakk: egy átlagos kedd este le merem fogadni az összes üresen menne. Azért amikor veszprémi buszokkal utaztam különleges esemény kellett, hogy a nyolc utáni buszok valamelyikén legyen pár utas. Szó szerint pangtak az ürességtöl, s szerintem csak azért jártak, hogy a jármüvek hazajussanak.

Kopi3.14 2010.05.17. 18:42:20

@Shitting Bull: minden életre alkalmatlan pondrót had ne istápoljunk már, aki önállóan fingani sem tud.

Gera 2010.05.17. 18:45:59

Nem hiszem el,hogy ne akadt volna valami ismerős, aki rá tudja szánni azt a kétszer másfél órát,hogy elvigye / elhozza őket kocsival.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.05.17. 18:46:57

pécsre jártam egyetemre. utolsó busz pestre 17:00. utolsó vonat 18:00.

ha voltak délután óráid, akkor aznap már esélytelen volt hazajutni.

most meg kulturális főváros, világ közepe, ja.

kis ország, nagy távolságok, hungaricum.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.05.17. 18:59:13

Most direkt végignéztem néhány hasonló kaliberű eljutási lehetőséget egy-két hasonló viszonylatban (pl. Bécs-Graz, Bécs-Salzburg, Pozsony-Zsolna, Prága-Brno, München-Nürnberg, Hamburg-Berlin, Stockholm-Göteborg, Varsó-Krakkó) és majdnem mindenhol az jött ki, hogy ennél későbbi indulást legfeljebb csak a messzebbre menő éjszakai vonatok adnak (például Bécsből Salzburgba a zürichi vonat). Akad néhány olyan, ahol ki lehet úgy húzni az indulást/érkezést, hogy éjjel 1-re oda lehessen érni, de távolsági viszonylatban már ez is ritka.

Tetszik, nem tetszik, a tömegközlekedési társaságok általában az átlag utazási szokásokra építenek, ami azon alapul, hogy este, a nap fáradalmai után az utas már nem akar sok utazás után későn hazaérni.

Egyébként meg számomra sokkal durvább az, amikor odaérkezik az ember egy városba kora reggel, és minden meg van halva...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 19:03:28

@no-night:
ez itt is igy van
se repulo se buz se vonat nem indul ejfel utan
csak a postarepulok
persze hosszabb buszjaratokon beleeshetsz egy-egy jaratba
az emberek altalaban ha utaznak, es nem kocsival, akkor reggel indulnak el es este haza
ezert qrwara ertelmetlen lenne egy BP szekszard jarat ejjel 1-kor

könyvbolond_konyhatündér 2010.05.17. 19:06:12

Ennyi rosszindulatú kommentelőt egy rakáson!
Nem mintha a posztíró nem lehetett volna előrelátóbb - egyáltalán hol élt eddig? Vidéki nagyvárosba este 7 után elindulni vonattal? - amíg volt ilyen vonat, néhány vonalon életveszély volt rajta utazni - nem érné meg azért a néhány utasért elindítani.
Gyerekeim repülve jönnek haza, többnyire este érkezik a gép bp-re, marad a reptéri transzfer mint közlekedési eszköz hazáig- "csak" duplájába kerül a teljesárú vonatjegynek, de egyszerűbb, olcsóbb, mint szállást keresni.

Vkat118 2010.05.17. 19:13:05

@könyvbolond_konyhatündér:

Nem rosszindulat ez. De most komolyan aki nem képes megnézni a menetrendet vagy foglalni egy motelszobát időben, vagy legalább jól érezni magát ha már mindezt elbaszta az elég életképtelen. Ez az eset megtanította, legközelebb már nem lesz problémája ezzel.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.05.17. 19:15:55

@hagyma: Az "éjfél után" relatív. Bécsből is indul vonat éjfélkor Münchenbe, de az másnap hajnali 6-ra ér oda, és van benne hálókocsi is. Ugyanígy Moszkvában és Szentpéterváron is éjfél körül a legélénkebb a forgalom a másik nagyváros felé, de azok is normál éjszakai vonatok, amiknek 7-8 óra a menetideje.

De valóban ki akar hajnali 3-ra hazaérni mindenáron... ráadásul ezek a járatok sok nemkívánatos elemet vonzanak. Persze a "csövezés" vagy az utolsó utáni percben történő szállodafoglalás is vacak dolog...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.05.17. 19:17:43

Az haggyán. De a szitu jó esetben reggel 6-ig tart. Addig csövezel, ahol tudsz.

Viktus 2010.05.17. 19:22:13

Ilyen amatőr hülyét ... vicc.

Baldvogel 2010.05.17. 19:24:36

Elképesztő ez a sok nagyokos, mindenféle empátiától mentes komment itt. Mindenki kerülhet szorult helyzetbe, még úgy is, hogy előzőleg kellően körültekintően járt el. Ilyenkor nem az a normális reakció, hogy lehülyézzük a bajba jutottakat. Lehet tanácsokat adni, különböző lehetőségekre felhívni a posztoló és az idelátogatók figyelmét, de csak tárgyilagosan, indulatmentesen. Különben mitől lesz más ez a blog, mint a vesztőhelynek beillő politikai blogok szerte a magyar interneten?

nyílméregbéka 2010.05.17. 19:33:25

Itt a bp.-i agglomerációban is hasonló a helyzet. Én Kőbánya - Taksony vonalon szoktam ingázgatni néha, és hazafelé (= Bp. felé) 21.00-kor megy az utolsó. Ha lekésted, esetleg átrohanhatsz a város másik végébe a távolsági buszhoz vagy a HÉV-hez (még kiszámíthatatlanabb menetrendű).
Miért nem indulhatnának az utolsó vonatok 22.00-kor? Az még nem valami horror idő, normális emberek is járnak olyankor. A metró is 23.30-ig jár.
De sajnos tényleg mindig meg kell nézni az Elvirát, mert hátha változott a menetrend, ami gyakran van :-/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 19:38:06

@no-night:
nemzetkozi jaratok mas kategoria
mondjuk mi mindenfele kocsival jarunk
neha repulunk
helyben es helykoziben itt sincs tomegkozlekedes ejjel

Aszi 2010.05.17. 19:52:34

A közösségi közlekedés azt jelenti, hogy mások szabják meg, mikor mehetsz és hová. Ezt senki nem szereti. Ezért nincs jövője a közösségi közlekedésnek.

Öreg Sam 2010.05.17. 19:57:23

Szegedi taxis haveromnál 30 000 egy Szeged-Ferihegy fuvar.
Ha kell a telefonszáma,privátban megadom :)

TroppauerHümér 2010.05.17. 20:05:50

Basszus, senki nem gondol arra, hogy egy városban (Szegeden is!) színházi előadás, koncert, focimeccs (vagy magánbuli) lehet este, jó ha kiérsz 11-re véget ér. A vonatot nem éri meg indítani, de kellő szervezéssel egy buszt simán meg lehetne tölteni, és abban lenne üzlet. És ahhoz a posztoló is hozzácsapódhatott volna. Persze az államtól nem lehet ilyen szintű rugalmasságot várni.

Én ilyenkor kocsival megyek haza, de veszélyes éjjel fáradtan vezetni, ha az ember még ügyeket is intézett napközben.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.05.17. 20:12:46

@TroppauerHümér: éjjel vonaton utazni sem kockázatmentesebb. Egyszer volt szerencsém egy éjjeli, több órás vonatozáshoz. Olyan alakok lődörögtek a vonaton, hogy majd' összeszartam magam.

Szeptim 2010.05.17. 20:16:07

Inkább mentetek volna dizsibe. Ha felszedtek egy pasit, akkor szállás és szórakozás is van. Ha nem, akkor is nyitva vannak legalább 4-ig.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.17. 20:16:28

Ki járkál 9 után Pest és más település között? Mondjuk aki más településen lakik de Pesten szórakozik az ismerőseivel. Tovább megyek, ha valakinek az ilyen kalandok miatt nem kell így is úgy is autót vennie az lehet, máskor is többet utazna vonattal. Ha a fiatalnak eladod azzal azt a kártyát amit összvonalas, ICre is érvényes bérletként tud használni első osztályon, mert esténként azzal megy bulizni, hétvégénként azzal megy kirándulni, megszokja, hogy laptoppal az ölében kényelmes utazni, később ragaszkodik a kényelmet jelentő kártyához azzal a MÁV nyerne.

TroppauerHümér 2010.05.17. 20:18:36

@hüjehalyó: Azért egy szegedi operaelőadás közönsége egy buszon talán kibírható (legrosszabb esetben Wagnert énekelnek). Még egy minibusz is megfizethető lenne (míg a taxi nem az). A koncertiroda meg tudná szervezni, és az indulás időpontja lehetne nyilvános (persze előre kellene helyet foglalni).

Daniel W. Mcload 2010.05.17. 20:24:56

Szerintem teljesen normális lenne, ha éjszaka is járnának vonatok legalább 2 óránként a nagyvárosok és Budapest között.
Egy modern motorvonat üzemeltetése még biztonsági őrrel is megtérül néhány utas fölött.

Krumplicukor1987 2010.05.17. 20:25:04

Ne haragudjon a kedves posztoló, de hogy lehet valaki olyan felkészületlen hülye, hogy nem nézi meg előre, hogy milyen busz/vonat fog visszafele menni? Ha valami kis tizenéves felelőtlen kis hülyegyerek lenne, megérteném, de állítólag már felnőtt. Én világéletemben felkészültem ilyenekre, nem is ért sose meglepetés.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.17. 20:26:16

Alapból a 9-kor induló vonat is kb éjfélre ér le...
Ha indulna egy 10-kor az hajnal 1-re érne oda...
Drága barátaidon kívül ki akar éjfélkot szegedre menni??
Senki...

Marr 2010.05.17. 20:40:07

Amit a rosszindulatu kommenttarsaim meg nem cincaltak szet -- masfel ora az orvosnal. Juj! Mindenkinek ajalom, h akar ot orara is keszuljon. A videki varosi ismeroseim el se tudjak kepzelni, h Bp-n varni kell.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 20:41:50

@TroppauerHümér:
mindig is voltak ilyen szinhazi buszok
remelem most is vannak

Marr 2010.05.17. 20:46:26

A masik: hotel/szalloda/hostel helyeken mindig lehet alkudozni szemelyesen. Minel kesobb, annal konnyebben le lehet felere vinni az arat. Nyugatitol Oktogon fele van jopar hely.

MosoMasa 2010.05.17. 20:47:16

@Daniel W. Mcload: Igen, ezért zárják be a szárnyvonalakat is, mert bejön a motorvonat üzemeltetése néhány utasnál is. Ja.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.05.17. 20:52:10

Este 11-kor indul a Keletiből az Avala IC, ezzel elmehettek volna Kiskunfélegyházáig vagy Kelebiáig. Te ott várhattad volna őket egy kocsival háromnegyed kettőkor (addigra megszervezed, hogy egy ismerősöd kocsiját kölcsönkérd, ha neked nincs).
Kelebia - Szeged bő fél óra autóval.

Daniel W. Mcload 2010.05.17. 21:01:39

@MosoMasa: két megjegyzés:
- Budapest - Szeged mióta szárnyvonal?
- _modern_ motorvonatról beszéltem, nem BZ-ről.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.17. 21:05:22

@Daniel W. Mcload:
Modern motorvonatnál sem fedezi pár utas.
Még akkor sem fedezi pár utas, ha azt mondom, hogy a motorvonat karbantartási költsége 0 ft, és a gázolaj is ngyen van bele.
Rettentően sok a járulékos költség.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.17. 21:07:43

Nem kell 10 kocsis IC éjszakára. Egy szóló Bz is megteszi.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.17. 21:14:45

@Peti817172M:
80 km/ó max sebességgel, pókháló alatt végig dízelvontatással ugye?
Jólvan Petike egyél egy cukrot, menj aludni.

romesz 2010.05.17. 21:19:23

A westendben vehettek volna egy kezihajtanyt amivel szepen haza mehettek volna, hiszen ugy se jar vonat a sineken.
Igy egybol a torna is le lett volna tudva.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Kezihajtany-kaszo.jpg

Bloodscalp 2010.05.17. 21:26:43

Ha ilyen faszán tolja a netet a gyerek, esetleg kapcsolja be a gépet, és nézzen rá a Berlin-München útvonalakra, épp nemrég múlt 9 óra:)

romesz 2010.05.17. 21:32:14

vagy egy ilyet lehetne csinalni
www.railriders.net/images2/DSC01779.JPG
es akkor nincs gond ha lemarad a vonatrol az ember

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.17. 22:09:44

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Akkor Desiro. Még mindig jobban megéri, mint mozdony+egy kocsi, vagy egy 200 személyes flirt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.17. 22:14:22

udomasul kell venni, hogy bizonyos idopontokban a kozlekedesi lehetoseg behatrolt
en ezt tudom

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.05.17. 22:18:03

azért az vicces, hogy pl. a budapest-aglomeráció viszonylatokon az utolsó két járat roskadásig tömve, úgy kell feltömörödni, aztán 11:30 és 4:40 között semmi.

nyilván nem érné meg két óránként indítani buszokat.

avocado · http://www.fovarosirejtveny.blog.hu 2010.05.17. 22:28:02

Má nemazé, de másfél óra várakozás egy orvosnál nem annyira sok, kis ráhagyással illett volna számolni.. Nem is szólva arról, hogy ha minden flottul megy, akkor is este végeztek volna, iyen esetekben azért nem árt előre megnézni a menetrendet.

MosoMasa 2010.05.17. 22:30:05

@Daniel W. Mcload: a bz is motorvonat ugyi.
szeged budapest nem szárnyvonal, de nem is állítottam.

NL 2010.05.18. 01:53:25

Kedves Homártársak!

Köszönöm a sok értékes és értéktelen hozzászólást, de hadd egészítsem ki pár gondolattal:

1. 25 éve foglalkozom grafikai tervezéssel, a világhálóból élek - úgyhogy szerintem elég jól "tolom a netet". A menetrend vagy az online szobafoglalás az egy dolog (meg is néztem mindkettőt több helyen), de egy segítőkész információs munkatársat / recepcióst többre értékeltem volna az adott pillanatban!

2. Én is voltam katona, nekem is vannak történeteim...

3. Kerékpárral közlekedem (mert így szeretem): nincs kocsim, jogsim, autós haverom - én már csak egy ilyen "élhetetlen buzi" vagyok! De van elég intelligenciám ahhoz, hogy megköszönjem azt a sok jó- és rosszindulatú kommentet...

4. Valóban elkövettem azt a hibát, hogy nem tájékozódtam elég alaposan: ez az én bűnöm - de előre egyeztetett időpontra mentek egy (el)ismert orvos magánrendelésére. Kövezzen meg a sok IQ-fighter, de egy magánrendelésen az időpontot be szokták tartani! Sajnos naivak voltak, én pedig felkészületlen.

5. "Inkább mentetek volna dizsibe. Ha felszedtek egy pasit, akkor szállás és szórakozás is van." Ezt kikérem magunknak!! Párom és az édesanyja nem bulizós sarki kurvák, akik egy numerára szobára mennének, hogy legyen hol aludniuk!!!

6. Nem ismerem Budapestet (sem a Nyugati X km-es körzetében található hoteleket), de ha időközben nem oldódott volna meg a dolog, valószínűleg elindultak volna valamelyik irányba, és előbb-utóbb akadt volna szállás valahol, ahol a fizetéséért cserébe épp nem alszik a recepciós...

7. A hívott ismerősöm éjszakai taxis (volt) Pesten, csakhogy időközben nappalra váltott, és én erről nem tudtam. Sajnos épp aludt egy hosszú nap után, ráadásul kikapcsolta a telefonját is - pechemre.

8. Igaz: talán régen volt, de emlékeim szerint anno este 9 után is volt valamilyen utolsó vonat errefelé - vagy tévednék? Lehet, hogy a Holdon (igen, nagy H-val) élek, de szerintem igenis nevetséges, hogy 11-kor pizsamaosztás van a nagyobb városok közti tömegközlekedésben!

Tisztelet a segítőkész kisebbségnek:
egy "idióta, szánalmas és élhetetlen pondró"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.18. 03:24:18

@NL:
igen a vilag le1egtobb nagyvarosaban este 11 utan pizsiosztas van
nezz utana
2 -3 eltevedt emberet nem inditanak vonatot ejfel utan

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 08:39:23

@NL:
SOkban igazad van
A 3. pont első felére helyeslően bólogatok
Ugye te is helyesled a Bp.-Szeged kerékpárut kiépitését?
Én is!

Ami érdekelne
Hogy is volt az az orvosi vizsgálat, mikor kezdődött/fejeződött be?
Mintha bármely kórházban 4-kor, az ügyelet kivételével, mindenki hazamenne.

Akkorezmost hogy?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 08:54:23

@NL:
ELszállt a posztom, jobb is, közben olvastam

Mikor kezdődött és fejeződött be a vizsgálat?
Mikorra voltak berendelve?
Még az állami e.ü-ben is kiverem a balhét ha időben nem hivnak be, kis toleranciával
Értempersze az orvosnak való kiszolgáltatottságot

A 3.pont elejével egyetértek az "élhetetlen xxx"kifejezéssel
Kit érdekel hogy grafikus vagy?
Tudhatnád hogy a homar csak extrém esetben ad igazat a poszt tolónak
Nem azért járunk ide :)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 08:58:24

@horex: Na mosmeg ott a posztom
homár-motort a szervizbe, hogy törjön ki a kereke

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.05.18. 09:03:49

Igaza van a poszt tolónak, kurva nehéz dolog az internet. Nekem is majdnem egy parc volt beütni, hogy booking.com. Bár ebben már az is benne volt, hogy beállítsam Budapestet, és hogy szobaár szerint rendezze a kétágyas szobákat.

www.booking.com/searchresults.html?sid=185d8f4267be542cb3b0d412dccf09da;checkin_monthday=18;checkin_year_month=2010-5;checkout_monthday=19;checkout_year_month=2010-5;city=-850553;class_interval=1;si=ai%2Cco%2Cci%2Cre%2Cdi;radius=13;order=price_for_two

labi 2010.05.18. 09:04:58

"Hétköznap 21 óra után vajon más országban is megáll az élet?"

Jahm, pl Párizsból Bordeauxba csak kicsit jobb a helyzet, valamikor fél tízkor indul az utolsó vonat, és ha azt elkalapálod, akkor legközelebb reggel.

Javaslom hogy utazz kicsit, láss világot a bringád hatókörén kívül is, akkor nem kell majd "vajonmásországozni".

NL 2010.05.18. 10:04:36

@Csokis:
A booking.com-ról egészen az említett esetig nem is hallottam: ezért számomra nem volt evidens, hogy "csípőből" az adott oldal által felkínált választékban turkáljak. Mint már írtam, sajnos nem voltam elég előrelátó, hogy időben gondoskodjam szállásról, ezért az adott pillanatban szerettem volna szobához jutni. Nekem sem törik le az ujjam, ha kicsit "pötyögni kell", de egy információs számnak (segítőkész élő emberrel a végén) jobban örültem volna.
A linket köszönöm, legközelebb okosabb leszek.

NL 2010.05.18. 10:06:10

@horex:
"Ugye te is helyesled a Bp.-Szeged kerékpárut kiépitését?"
Ez aranyos.

NL 2010.05.18. 10:24:31

@horex:
"Hogy is volt az az orvosi vizsgálat, mikor kezdődött/fejeződött be?"
Ha jól emlékszem: eredetileg fél 5-kor kezdődött volna. Ez talán magyarázatot adhat arra, miért nem rendezkedtünk be ottalvásra.
Olyan vizsgálatról/kezeléssorról van szó, melyet heti 2-3 alkalommal kell 10 héten át folytatni - így valóban megfontolandó, hogy nem-e jobban megérné gépkocsival közlekedni, és akkor elkerülhető lenne az általam elkövetett kapkodás.
Páromék azért döntöttek - a csúszás ellenére "ha már itt vagyunk" alapon - a várakozás mellett, mert szerette volna, ha nem vész kárba a napja, hiszen szabadsága véges, és az ő munkahelyén sem nézik jó szemmel, ha lépten-nyomon hiányzik.

NL 2010.05.18. 10:27:38

@labi:
"Javaslom hogy utazz kicsit, láss világot a bringád hatókörén kívül is, akkor nem kell majd "vajonmásországozni". "
Megfogadom a tanácsod, ezentúl többet utazom majd, és jobban szétnézek a világban.

NL 2010.05.18. 10:32:11

@horex:
Ez kimaradt: "mikor kezdődött/fejeződött be?"
A késéssel kezdődött vizsgálat 3/4 9-körül ért véget, és egyikünknek sem jutott eszébe, hogy ilyenkor már ne akarjunk utazni.

Kopi3.14 2010.05.18. 10:34:02

@NL: a posztban az írod a volán menetrendet nem tudtad elérni. Nethasználóként finoman fogalmazva balfasz vagy akkor. Rém egyszerü ugyanis. S nemtud kevesebbet, mint egy élöszavas ember. Ha ötkor kezdödö kezelésröl van szó a minimum, hogy megnézi az ember hogy jut haza, az nem megoldás, hogy majd kislattyogok az állomásra és ott csodálkozom.

@TroppauerHümér: és majd pont a két ember miatt fognak hirtelen egy komlett elöadást rittyenteni, nem? Elötte egy órával elég leszervezni, hogy legyen érdeklödö vidéki nézö, meg busz is, ugyi?

Wonder Deer Hunter 2010.05.18. 10:40:35

NL: "Hétköznap 21 óra után vajon más országban is megáll az élet?"

- Nem. De itt az állam biztosítja a tömegközlekedést...

Kopi3.14 2010.05.18. 10:44:11

@Wonder Deer Hunter: változó mit értünk megállás alatt, de alavetöen igen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 12:03:19

@NL: Csakmert emlitetted bringás voltodat és Pesten megy a szájtépés a bringautat mindenhova
:)
Érthető hogy betegség miatt bárhova elmegy a beteg
Szarjon sünt az igen ismert főorvos, bár lehet,más gyógyitási ugye is volt
Anno várakoztam egy egyszerű szemrevételezésre kórházban
Doktor úr majd jön, mondták
A francba,ha rendelési idő van ,ne lófráljon másutt
Aztán kitünt, Pécsen volt egy bonyolult műtétnél, onnan vissza -rendelés és hétvégi ügyelet
Lehet sokszor nem itéljuk meg őket jól, sokszor viszont ők lennének a hunyók

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 20:49:51

@esef: az aztán a távolság...nem nőtt neked túlságosan a feneked alá az autó???

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 20:51:23

@esef: jut eszembe, nekem anno az egyetemi bulik után negyvenperce séta volt hajnalban hazafele. a város másik felén laktam. (a rövid út meg a temetőn keresztül vezetett. esetleg mehettem kerülővel, egy óra alatt tán haza is értem volna.) de 15 percért nyavalyogni...

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 20:53:22

@Píter: Veszprémet elkényeztetik, én kb. 11ről tudtam, mint utolsó busz. sőt, olyan is volt, h, Pest és Veszprém közt sehol nem állt meg a busz, nagyon hamar hazaértünk.

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 20:54:40

@Slaydo: igen, valószínűleg a beteg anyukával ez nagyon jó ötlet...
amúgy tényleg tájékozódhattak volna előbb, de te is gondolkozhatnál is...nem mindenkinek opció a bulizás, van, aki kinőtt belőle...

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 20:56:31

@lkjpoi: jogosítványa sincs mindenkinek. meg kocsija főleg nem. de a többiben igazad van.

A Tyne folyó déli partja 2010.05.18. 21:10:20

@hagyma: bizony, most néztem meg, hogy tudnék Londonból hazajutni. 20.38 után sehogy...illetve, egy megoldással mégis. végállomáson leszáll, másfél órát vár (0 óra 16 perctől 1.45ig, akkor 2.11kor megérkezik Leedsbe, ott megint vár csekély három órát, és megvárja a hajnali vonatot...)
de most megnéztem London-Birminghamet, két legnagyobb angol város, ott is este tíz az utolsó.
süti beállítások módosítása