Tékozló Homár

Megdöbbentő eljárás az egri Alexandrában

2010.06.07. 09:04 | ge | 239 komment

Na ezért jó Pesten, itt egy tisztázatlan kártyás tranzakció után a könyvesbolti eladó nem fog átugrani a vásárló számlavezető bankjába, hogy ott bemószerolja őt és a jó esetben a bank sem fog kiadni információkat a számlatörténetünkről. A lenti levél szerint ugyanis mindez Egerben, ahol a peches vásárlót mindenki ismerte, simán megtörténhetett.

Tegnap vásároltam az Alexandra egyik egri könyvesboltjában egy 3800 Ft-os könyvet. Törzsvásárlói kártyám van, rendszeres és régi vásárló vagyok. Eger kis város, mindenki ismer mindenkit, így pl a boltvezetővel egy iskolába jártunk, sajnos az esetnél nem volt ott. Magam egy ötven éves közismert egri orvos vagyok, igen sok könyvem van és viszonylag sok könyvet is veszek. Minderre a dolog megértéséhez van szükség.

Nos kártyával fizettem, de a terminál állítólag kijelezte, hogy nincs kapcsolat. Ennek ellenére a banktól szinte azonnal jött az sms, hogy levonta a pénzt. Bár a hölgy le akarta újra húzni a kártyám, nem engedtem és ő felhívta a terminál üzemeltetőjét, aki szintén azt mondta, hogy újra le kell húzni a kártyám. Megegyeztünk abban, hogy otthon megnézem az ebankingon, miszerint levonták vagy sem az összeget. Mindez kb húsz perc alatt intéződött, és rendkívül kínosan érintett.

Megnéztem itthon, majd ma délután bementem és szóltam, hogy a bank levonta tőlem az összeget. Még előző nap meghagytam a telefonszámomat is (bár igen rendszeres vásárló vagyok) így a tegnapi hölgy utánam telefonált, hogy ő bement az én bankomhoz!!!!! és megtudta, hogy ez nem igaz, mert a pénzt nem vonták le tőlem.

Próbáltam csillapodni vagy húsz percet és visszamentem a boltba. Újra fizettem (persze csak egy papírcetlit kaptam, hogy X.Y. átvett tőlem 3.500 Ft-ot, a törzsvásárlói kedvezményt levonva) és beírtam a panaszkönyvbe. Rendkívül kínos volt a dolog, a hölgy végig hajtogatta, hogy ő csak jót akart, a bankfiókban csak általánosságokat kérdezett, nem említette a nevemet stb. Miután két házzal odébb van az említett fiók, miután beírtam a könyvbe átmentem. Ott kiderült, hogy reggel nyolckor az eladó (aki most átmenetileg helyettesíti a boltvezetőt) bement, és közölte, hogy "z" (itt a nevem jött, amit mindenki ismer) nem akar fizetni és kérte a bankot, hogy nézzen rá a számlámra, aminek a számát megadta a terminál lapjáról. Mikor ezt megtudtam akkor valóban elveszítettem a fejem.

Összefoglalva: vettem egy könyvet dupla áron (egyszer kártyán keresztül egyszer pedig kp.) és egy bolti eladó boldog boldogtalan előtt egyfajta simlis lenyúlással gyanúsít a fél város előtt. A kártyán lévő adatokkal visszaélve a bankban a számlám után érdeklődik és ....de nem folytatom, mert nem értem.

Nem értem hogy engedheti meg az Alexandra, hogy olyanok kezeljék a kasszát és az emberek kártyáit, akik ennek súlyát nem fogják fel. Az biztos, hogy a bolthálózatba bemenni nem fogok többet, de nem szeretném, ha a történet elsikkadna.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VilMarci 2010.06.07. 09:10:16

Lemeradt a tanulság a végéről... Tehát abban a boltban többet nem vásárolsz, és a pénzedet átviszed egy másik bankhoz, ahol nem adnak ki számlaadatokat minden jöttmentnek.

Tron65 2010.06.07. 09:12:42

1: a bank rosszul járt el, mert ilyen infót nem adhatott ki.
2: valószínűleg csak zárolás, nem pedig levonás történt, a zárolást meg 1-2 nap után fel szokták oldani (igaz, a számlatulaj addig se fér hozzá a pénzhez).
3: a boltos jogosult lekérdezni a SAJÁT számlaforgalmát, hogy ott megtörtént-e a tranzakció bejegyzése.

Midezek tekintetében javaslom, hogy a poszt írója a könyvesbolt vezetőjénáél nyújtson be panaszt az eladó ellen, valamint reklamáljon a bankjánál, hogy vagy a valóságot mondják (hogy pontosan milyen infót adtak ki), illetve hogy tartsák be az adatvédelmi törvényeket, különben balhé lesz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.07. 09:17:41

Dokikám!
Megkérdezed jó hangosan, vevők előtt a liba kolléganőjét, hogy nem lett-e a liba depressziós az abortusza után, és hogy nem kapta-e el tőle még senki a tbc-jét...

juhaszvik 2010.06.07. 09:20:37

Ez Eger. Itt mindenki ismer mindenkit. Csak én nem :(

Andie 2010.06.07. 09:23:34

Kedves Doktorúr!
Bankkártya osztályon dolgozom, igy első kézből azt javaslom, hogy gyorsan inditson egy chargeback eljárást a számlavezető bankjában. (esetleg irjon nekem egy privátot, mert ha az a bank, ahol énis dolgozom, akkor még gyorsabban sikerre jutunk :)
Ennek az a lényege, hogy az ilyen vitás, dupla tranzakciók gyorsan visszakönyvelődnek az Ön számlájára, hisz bizonyitható (adatbázisból visszakereshető), hogy mi történt az első ill. második tranzakcióval. Sok esetben egyébként ezt érzékeli a rendszer, és az elsőt automatikusan chargebackeli.

Velem dettó ugyanez történt, csak épp Egyiptomban. A boltos már 2x lehúzta a kártyámat, de mindig valami network errort irt a terminál. Én meg 2 perc múlva kaptam mindkét sms-t, sikeres tranzakcióról. Fel is hivtam az bankomat, hogy most akkor mivan? Aszonták mindkét tranzakció sikeres, teljesen tiszta. Rögtön jeleztem, hogy a másodikat akkor CBzzük, de nyilván ehhez irásban kell jelenteni. Viszont a kereskedőt megnyugtatta, hogy meg fogja kapni a pénzét, network error ide vagy oda.
Hazajöttem, 1 hét elteltével, irtam hivatalosan, pár nap múlva vissza is kaptam a második levonás összegét.

A kereskedő hölgy eljárása viszont kritikán aluli, és a bankot is kérdőre vonnám, hogy mégis hogy és milyen cimen adnak ki infót harmadik félnek?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.07. 09:25:45

@Andie: A banki "felvilágoosító" tyúktól is meg kellene kérdezni az ügyfelek és kollégák előtt, hogy zavarja-e még az aranyere análszex közben...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 09:27:25

Párom akkor hagyta ott az alekszandert, amikor a törzsvásárlói kártyára nem akarták bejegyezni az ajándékutalványt. Egyébként is nagyon sokat kell venni, míg valami kedvezményt kezd kapni. És évente lenullázzák. Úgyhogy most a Libribe jár. Sokkal rendesebbek.

homar-fan 2010.06.07. 09:27:47

Ez így több szempontból is nagyon problémás jogilag:

(súlyossági sorrend fentről le)

1., A bank SOHA SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT nem adhat ki ügyféladatokat érdeklődőnek. Csak és kizárólag hatóságnak érvényes végzésre. Tehát a bankosnak még azt sem lett volna szabad megválaszolnia, hogy a postíró ügyfél-e a banknál.

2., A könyvesbolt nem használhatja fel az ügyfelek banki adatait soha semmilyen formában! A SAJÁT tranzakciós listájukat megnézhetik, hogy sikeres volt-e a vásárlás,de az ügyfél számlaszámával nem rohangálhatnak sehova, pláne nem adhatják ki 3. félnek

3., A vásárlásról akkor is blokkot ill. áfás számlát kell adni, hogyha KP-vel történik. Ergo nem értem azt a részt, hogy "csak egy papírcetlit kaptam, hogy X.Y. átvett tőlem 3.500 Ft-ot, a törzsvásárlói kedvezményt levonva"
Ha kétszer fizetsz akkor kettőt kell kapni.

Szóval ha jóban akarsz lenni a könyvesbót' tulajával, akkor vele megbeszélitek, ha ez nem fontos, akkor panaszkönyvbe beírni ilyen sorrendbe, mint én (bankban is!), majd könyvesboltot jó messziről elkerülni, bankot szintén.

Esetleg Interneten Palkovicsnétől Batz papucsot rendelni mindkettőnek utánvéttel.

Mitévő Légy 2010.06.07. 09:32:40

ez nagyon kínos, ez nagyon kínos, ez nagyon kínos...kb még írd le vagy 100x...

Énbagoly 2010.06.07. 09:33:00

@Tron65: azt hiszem, mindent leírtál

De hogy én hogy utálom ezt a mentalitást, ami az eladóé, és a bankban az adatokat kiadó alkalmazotté.
Hogy is van az az adatvédelem? Azért, mert valakik ismerik egymást, már szarni kell a szabályokra?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.07. 09:33:33

hát én itt inkább a bankot tartom a legnagyobb gazembernek. ha odamegy gizike az alexandrából és más számlája után magánnyomoz, akkor a bankosnak el kellett volna hajtani a ló véreres faszára, és nem megnézegetni a számládat.

ettől függetlenül az alexandrás gizike is egy jó nagy surmó. ilyenkor a saját bankjával kell konzultálnia. előfordulhat ilyen eset.

de te is lehúzathatod 2× a kártyát a bankod szűri a dupla lehúzást, ha meg nem akkor jogosan panaszkodhatsz, és jogosan vissza is fogod kapni.

mindenesetre ami történt azt csak nálunk történhetett meg, hát holmáshol?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 09:34:12

"Eger kis város, mindenki ismer mindenkit"
Akkor te még nem laktál igazi porfészekben barátom!

" ő bement az én bankomhoz!!!!! és megtudta, hogy ez nem igaz, mert a pénzt nem vonták le tőlem."
Bank ezt nem adhatja ki! Szal vagy hazudik, vagy fel lehet nyomni a bankot.

Amúgy meg adatvédelmi biztosnál fel lehet nyomni a nőt, meg a bankot is ezért, simán. Ha szopatni akarnak akkor szopizzanak ők is...

BBG76 2010.06.07. 09:36:09

Beszéltem a bankoddal, lekértem a számlaállásodat és bőven futja egy kétszeres árú könyvre. Nem értem, mi a gond.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 09:38:31

@Hurrá Torpedó: "de te is lehúzathatod 2× a kártyát"

Hát ez az. Lenne két lehúzás, az egyik nyilván hiba.

Most viszont van egy könyve (fizetett kp.) van egy banki tranzakciója.

Ez egy nay lehúzás.

Der Beste 2010.06.07. 09:38:58

Azt nem értem, az miért lényeges az eset szempontjából, hogy a doktort mindenki ismeri,
S fizetne-e nekem a doktor úr 10000 forintot minden olyan egri lakos után, aki nem ismeri a doktor úr nevét?

Mitévő Légy 2010.06.07. 09:45:48

@homar-fan:
3. fogd fel hálapénznek! mikor a doki zsebébe vándorol a boríték akkor még cetli sincs csak nagy mosolygás!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.07. 09:50:31

ne vegyél könvyeket, mert azok drágák. olvasd a zindexet és a homárt, nézd a tv-t, hallgasd a rádejót.

További magyar hang 2010.06.07. 09:53:52

Ha eljutsz odáig, hogy fegyelmit kap, esetleg kirúgják a túlbuzgó eladót, akkor mivel Eger kisváros és mindenki ismer mindenkit, Te leszel az a Gazdag Doki, akinek van pénze rengeteg könyvre és egy kis hiba miatt kirúgatta a szegény Jolikát, akinek három gyereke van otthon, ráadásul az egyik értelmi fogyatékos, a férje pedig iszik mióta kirúgták a vasgyárból és szegény Jolika amúgy is éhbérért dolgozott, a Gonosz Milliárdos Matyi Dezső csak minimálbérre jelentette be.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 09:57:04

Velvetet kell olvasni, ott van a tuti megírva!

zooDoo 2010.06.07. 10:00:09

"és egy bolti eladó"
Mintha degradálná ezen gyönyörű szakmát és a kapcsolatos osztályt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.07. 10:03:53

@atpijkamo:
ez a legszarabb, mert ilyenkor a bank nem látja a másik fizetést mivel az kp-s.

ha egyszer nem lehetett lehúzni a kártyát, és mégis jön sms, és buzognak a boltban az eladók, akkor NEM szabad inkább mégis kp-vel fizetni. inkább húzza le a kártyát 5×, és 5× vonjon le a bankod, mert akkor visszakapod a pénzt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.07. 10:05:24

B verzió:

1 hét múlva ugorj be az alexandra bankjába, és a kérd le tőlük hogy megkapták e a te pénzed. ha igen akkor menj be a boltba és mondd hogy te ellenőrizted a számlájukat, és mivel megkapták, és kp-vel is kifizetted az egyiket adják vissza :D

Mogyoró007 2010.06.07. 10:06:06

egy bűncselekmény, csak úgy mondom. Kedves posztoló, jelentsd fel a hülyéjét, hogy megtanulja mi újság...

zooDoo 2010.06.07. 10:16:17

@Hurrá Torpedó: szerintem őt lazán feljelentenék :D

dr.pszicho 2010.06.07. 10:16:36

én írtam a posztot.
Sziasztok.
Köszönöm az információkat és az együttérzést. Még mindíg nem tértem magamhoz.
A banknak azért sem írtam ki a nevét, mert ők nem szolgáltattak semmilyen infoval, mindössze annyi történt, hogy az ügyintéző megnyitotta a számlámat és belenézett, majd magához tért és elhajtotta a hölgyet.

Beírtam ugyan a panaszkönyvbe és írtam az Alexandriának is, de nincs reakció. Ezzel szemben hab a tortán, hogy a beírás közben ott álldogált egy férfi, az egyik eladó "barátja", aki "fogd vissza magad kisanyám" felkiáltással kommentálta az esetet....

ja nő vagyok

dr.pszicho 2010.06.07. 10:17:39

szerintem is bűncselekmény amit a hölgy az adataimmal elkövetett.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 10:23:33

@Hurrá Torpedó: Eszembe jutott: lehet, hogy nem volt több pénz a kártyán. :)

moli 2010.06.07. 10:27:02

@z: pszaf-nak ment level a banktitok megserteseert? miert fizettel masodjara keszpenzzel? igy nem tudod igazolni, hogy duplan fizettel.

vértintanyúl 2010.06.07. 10:34:35

paraszolvencia (1 orvos):
epeműtét=45000
köldöksérv=30000
lágyéksérv=30000
jóindulatú daganat eltávolítása=25000
3 hónapon belül.
Ebből mire nem fussa?

Mogyoró007 2010.06.07. 10:36:35

@vértintanyúl: te jó ég....ennél tahóbb írást ritkán látni. Szerintem ülj be egy sarokba és kicsit gondolkozzál el magadon.

Andie 2010.06.07. 10:39:30

@dr.pszicho: Olvastad a chargebackkel kapcsolatos javaslatainkat? Tessék meglépni! Ha kell segitek.

Az meg ebből a szempontból indiferens, hogy nő vagy, abból már persze nem, hogy szeretjük a csinos pszichológus nőket :)
Ha meg tényleg az vagy, gondolom tudtad kezelni a "barát" beszólását, sőt, remélem valami frappáns visszavágásod is volt :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.07. 10:41:36

@vértintanyúl:Küldöm az APEH-et, rendes ember nem tud ennyit megvesztegetésre fordítani...

helianthus 2010.06.07. 10:48:30

Én egy csomó embert nem ismerek Egerben.
Engem sem ismernek egy csomóan.
Viszont ha a sétáló utcai Alexandra, akkor nem OTP bank, ott valami más van két házzal odébb, de most ha agyonütnek sem jut eszembe milyen bank van ott az Ifiház mellet.
Ha a Skálás Alexandra, akkor sem OTP, onnan két házzal odébb nincs is bank.
Asszem.

oliva 2010.06.07. 10:48:44

Erről az esetről az a kedves helyzet jut eszembe, amikor felhívok egy a témában érintett céget, és a hölgyikének elmesélem, hogy van egy nagyon klassz felületünk az Álomnyaralás (ez most itt természetesen álnév) című magazinban, amit most majdnem ingyen oda tudok adni, mert lapzárta van, ez meg véletlenül üres maradt, és elmondom gyorsan, hogy ezzel miért járnak jól, mire hölgyike:
- Jó megkérdezem a főnökömet
(háttérben)- Te Pista, kell nekünk álomnyaralás???
-Aszonta nem kell, köszönjük.
Bocs, tudom, hogy egész más téma, de a könyvesboltos nőci, szerintem pont ennyire volt síkhülye.

Fleur de Bac 2010.06.07. 10:55:38

Néhány héttel ezelőtt többször előfordult a leírthoz hasonló hiba a kártyaelfogadáskor. A vevő számláját megterhelte a bank az összeggel, de a terminálon a sleep helyett csak a hibaüzenet jelent meg.
Valamit nem értek: honnan tudhatta az eladó a vevő számlaadatait? A nevem alapján még a saját számlámról is csak azért kapok felvilágosítást, mert 20 éve ugyanazon bank ugyanazon fiókjába járok.
A terminálon semmi olyan adat nem jelenik meg, ami alapján azonosítható lenne a kártyával fizető számlaszáma. (A kinyomtatott papíron is csak a bankkártya számának utolsó négy számjegye van.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 10:56:38

"és írtam az Alexandriának is"

Most azon töprengek, hogyan lehet egy kikötővárosnak levelet írni!?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 11:01:38

hat en eltem egerben, nem egy metropolisz, nade egy 60-70 ezres varosra azt mndani, hogy mindenki ismer mindenkit enyhe tulzas
az egesz varos egesz nap csak koszongetne

errrol Markos- Boncz jut eszembe

" - Maga pesti?
- Igen
- Akkor ismeri a Kisseket.

foto háber 2010.06.07. 11:04:56

hálapénz volt amivel fizetett

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 11:10:04

@Andie: ez is Egyiptomban történt, Alexandria, oda van írva.

EvangelineS (törölt) 2010.06.07. 11:12:52

Nem hinném,hogy a vásárlót kéne szapulni.a hülye eladó bemószerolta a bankban,érdeklődött utána,meg még le is nyúlta kétszer a pénzét.biztos követeltem volna vissza,meg még a boltvezetővel is beszéltem volna(pláne ha ismerős).engem nem érdekel,h kinek hány gyereket kell eltartania,ne nyomozzanak utánam és főként ne lopjanak meg!!végezze normálisan a munkáját és akkor nem kell panaszkönyvezni.a bank okos ügyintézője meg no komment...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:13:17

@BBG76: Az semmi!
Én beszéltem a bankjával, és már át is utalták a számlájának teljes összegét nekem.
Mehet a lakásfelújítás gyerekek :D

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 11:16:00

én tulajdonképpen már azt sem értem, mi a f.szt keres egy boltosnőnek/postásnak/kőfaragónak és a többi tejipari munkásnak a barátja a boltban.
a múltkor csekkbefizetés közben bejött a postás csaj barátnője és indultak volna cigizni.
úgy kellett rászólni, hogy még nem végeztünk.

Hosegawa 2010.06.07. 11:18:43

Anyám! El sem hiszem, hogy most húsz ember megvitatja 8 oldalban, hogy a fas*ba izéljen a kártyájával...
Én 10 éve ezt ugatom: készpénz, készpénz, készpénz.
A jó öreg büdös aszott gyűrött kp, olyan megbízható mint a kutya. Előveszed, fizetsz, hazamész. Nincs "elfelejtettem a kódom", meg nincs "nem fog a toll"...
Készpénz és kész... és nincs fejfájás...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 11:20:08

El kell olvasni a könyvet visszafelé is, akkor megtérül a dupla ár!

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:24:27

@dr.pszicho: de ha magához tért és elhajtotta, akkor hazudott a boltos? mert ezek szerint nem mondta meg, h. megtörtént-e a tranzakció. a másik, h. a levél szerint, bement a bankba, és megkérdezte, h. z. számlájáról vettek-e le pénzt, máshol meg az szerepel, h. nem említette a nevet. most akkor hogy is?
amúgy, az sms nem bizonyíték rá? mármint, h.neki megmutatja az ember.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:26:20

@vértintanyúl: először is, te egy bunkó vagy. kettő, honnan tudod, h. milyen orvos, és egyáltalán csinál-e ilyeneket, mint amit felsoroltál?
három, ha én milliomos lennék is, akkor se akarnék a semmiért fizetni, azaz duplaárat fizetni valamiért, csak azért, mert megtehetem.

Mogyoró007 2010.06.07. 11:27:10

@Hosegawa: szerintem kapcsoljuk ki az áramot is, és menjünk vissza kőkorba! pffff

Andie 2010.06.07. 11:28:08

@Hosegawa: Azér nagy szerencsénk ám, hogy mikor a kereket feltalálták, te nem vótá ott :)

Mogyoró007 2010.06.07. 11:28:37

@hagyma: én is éltem Egerben, és nincs igazad.

Mogyoró007 2010.06.07. 11:29:38

@Andie: te vájá, lehet, hogy még a telefonról nem is hallott :) Szóljunk neki, hogy ma már kézzel sem kell mosni, van mosógép hozzá? :D

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:30:28

@hagyma: lehet, h. sok évtizede orvos itt, és ismert a neve. vagy biztos pestről költözött oda, és ezért azt hiszi, h. egy jóval kisebben, akkor mindenki ismer mindenkit...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:33:14

@Hosegawa: ja, aztán, ha ellopják tőled, bzonyítsd, h. a tied volt..esetleg, ha akarsz valami nagyobb összegűt venni, én valahgoy nem szeretek többszázezer forinttal a táskámban mászkálni.jó helyen van az a kártyán, ilyen eset, mint a fenti, nyilván nem trténik naponta.
tollal meg egyrészt kéne rendelkezniük a boltosoknak, másrészt nem minden kártya kér aláírást.

Hosegawa 2010.06.07. 11:33:47

Nem értek egyet lányok, ne haragudjatok. A legtöbb technikai újítás hasznos, de segghülye aki azt meri gondolni, hogy ebből adódóan mindegyik hasznos.
A bankkártyás fizetés azért kelt életre, hogy gyorsítsa és könnyítse a fizetést. Csakhogy mivel én nap mint nap emberek százait fizettetem akár kasszánál, mondhatom, hogy a kártyás fizetés LASSABB és BONYOLULTABB. Különösen mikor a nyűgdíjas 5 percig keresi a szemüvegét, további 3 percig pedig a pin kódos cetlijét, mert ő sznob ahhoz hogy 150 (!!!) Ft-ot előkapjon a zsebéből apróban.

Én tiz éve dolgozok bankkártyával, 7 éve kereskedelemben, 3 évet banknál mint kártyatechnikus, ha valaki tud mesélni a kártyákról, hát én tudok.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 11:37:06

@Hosegawa:
Franciakártyáról tudnál valamit mondani-e?

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:39:20

@Hosegawa: nos, errefele (UK), nem látom,h. lassabb lenne,m int a készpénzes. a nem látó nénike ugyanannyi ideig vadássza az érméket a pénztárcájában...
és bizony nálam alig van nha kb. én szoktam 1 fontot is fizetni kártyával.
ja,és akkor olyan sincs, h. véletlenül rosszul adnak vissza.

Hosegawa 2010.06.07. 11:40:13

Igen, fizess kp.val! :)

Amúgy azon háborodom fel, hogy minden ember a világon amikor átveszi a kártyáját a banktól, iratlanul is "aláírja", hogy ő mostantól egy olyan eszközzel fog fizetni, ami megbíthatatatlan. Mert tényleg az.

És engem az háborított fel, hogy a hülye orvos fél oldalon keresztül fenyegetőzik, és szegény leányzó fogja megütni a bokáját, miközben a tranzakció adatai alapján totál joga van lekérni a banktól a forgalmat.

Szóval csak szegény csajt sajnálom. Miközben az elektronika a "hülye", nem pedig eladó.

Hosegawa 2010.06.07. 11:42:03

Okés, legyen nektek igazatok, de azért kívánom szívből mindenkinek, hogy egyszer életében legyen 9. hónapos terhes, vagy 12 órás műszak után legyen az összeesés szélén egy olyan sor végén, ami teli van kártyásokkal.

Én kp. ból sem kapok vissza rosszul, mert megtanított az élet megszámolni a visszajárót. Így nem kell egy megbízhatatlan rendszerre bíznom a pénzem.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:43:20

@Hosegawa: hát nekem még semmi gondom nem volt soha a bankkártyámmal...

yippyupp 2010.06.07. 11:44:11

@Hosegawa: a bankkártya az ördög míve, én is ezt mondom mindig

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 11:44:57

@Hosegawa: miért, a készpénzesek fizetése miét lesz a pénztárosnak egyszerűbb? ugyangy meg kell várni, míg a néni kiszedegeti a pénzt, neki ki kell szedegetni a visszajárót, ez miért is gyorsabb s megbízhtóbb?

Hosegawa 2010.06.07. 11:46:08

Persze hogy nem Animacs, mert szemellenzős módon követsz egy lassú és megbízhatatlan módszert, aminek nem vagy hajlandó észrevenni a hátrányait. Tiszteletben tartom a kártyások véleményét, de ne tüntessük fel akkor sem egy tökéletes rendszernek.
És a kp. mindig megbízhatóbb.

Ugyanakkor látom a kártya előnyeit is tényleg,. csak ne 100 Ft-nál vedd elő ha áll a terhes anyuka mögötted.

Andie 2010.06.07. 11:46:26

@Hosegawa: Én spec nem vagyok lány, de ez most részletkérdés.
Nem értek egyet az általad vizionált kártya-mint-hátráltató-tényezővel. Én 5 éve vagyok bankkártya osztályon mint rendszergazda és fejlesztő mérnök, szóval ha valaki tud mesélni, én is tudok :) Persze pénztárosként nem müködtem még, de sokat vásárolok. valóban vannak extrém esetek, akik az ATM-nél ruletteznek (5 perc a kpfelvét), és a POSnél is bénáznak. De láttam én kajajeggyel 5 percig fizető embert, és 5 ft-osokat kiszámoló nyugdijast is. Én - és gondolom a felhasználok nagy %-a - kb 20 másodperc alatt veszek fel pénzt, és fizetek POSnél. Ez sok esetben még gyorsabb is, mint a kp-s. (nincs apró, Julcsika, van ötösöd? váltsámá!, stb)

Szóval határozottan kijelenteni, hogy lassabb és bonyolultabb - nem szabad, és nem lehet. Vannak kirivó esetek nyilván.
Ellenben ahogy előttem is megjegyezték - praktikussági és biztonsági okokból a kártya pótolhatatlan. Külföldre pl eurók ezreivel menni eléggé botor dolog. Bizonyos helyekre eleve kp-val menni még botorabb. 250ezres TV-t kifizetni kp-val majdhogynem képtelenség, meg elég mókás is.
Bár hallottam én már olyanról, aki a 25 milliós mezőgazdasági gép árát aktatáskában vitte be a bankhoz...

Szóval jó kis flame téma ez, de 1-2 példából általánositani nem szabad szerintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:48:18

@Hosegawa: A kp. is lehet hamis!

A bankkártyádat meg ah ellopják, akkor sem sok mindent lehet vele kezdeni.
Az ilyen idióták meg majd kihalnak egyszer, akik nem tudják értelmezni a terminál üzeneteit, ill. nem lettek megtanítva a különleges esetekre.

Hosegawa 2010.06.07. 11:49:45

Őszinte leszek.
Amikor pl. 667 a végösszeg, és látom az ürgét hogy szétnyitja a pénztárcáját, és csak ezresei vannak, az aprótartó meg lapos, akkor nekem már rég a kezemben van a 335 visszajáró és előbb nyomom a kezébe minthogy elvenném az ezrest.

A váci úti tecsóban én ezért voltam 125 pénztárosból a leggyorsabb annak idején.

De mondjuk vannak kereskedők, akik nem tesznek külömbséget kártya és kp között, EZÉRT kezelik ugyanolyan lassan a kp-t.

Kártyával is csak akkor van gond, ha fagy a terminál, ha kopott a mágnescsík, nade egy pénznél sosem rossz a terminál...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:49:58

@Andie: Nekem nemrég sárga csekken lekektt 240 ezret befizetni az illetékhivatalnak. Utálok ennyi pénzzel mászkálni. Kártyán lehet sokkal több is, nem feltűnő :)

Hosegawa 2010.06.07. 11:53:01

Mondom mégegyszer, totál igazad van!!!

Negyedmilliót tényleg kártyával fizessünk nyugodtan,. meg ha gyors a terminál és ügyes a kasszás tényleg jöhet a kártya, meg tényleg lassan számolja az aprót a nyűgdíjas, úgyhogy igazad van!

Tényleg fals hiba lenne általánosítani. De akkorsem mindig jó az a kártya, hidd el!

Egyezzünk ki egy 50-50%-ban! :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:54:01

" miközben a tranzakció adatai alapján totál joga van lekérni a banktól a forgalmat."
Azt a forgalmat, ami volt vagy nem volt a kártyával.
És nem egy nappal később.
És nem egyéb adatokat.
Két idióta találkozása, de a csaj meg, ha nem biztos a dolgában, miért nem hívja oda a főnökét?

Hosegawa 2010.06.07. 11:54:30

ColT

A terminál üzeneteit fejből el tudom sorolni neked. Ha te is el tudod majd, akkor leidiótázhatsz. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.07. 11:56:53

@Hosegawa: Én nem dolgozk terminálokkal :) Így nincs honnan tudnom.

A két idióta találkozását meg a csaj + a postolóra értettem, ha nem tűnt volna fel.

MosoMasa 2010.06.07. 11:57:18

@Hosegawa: Cseppet be vagy tokolva... Ennyi erővel minek a tv, a rádió, a net - ott a kisbíró, majd a lényeget kidobolja.
Minek autó, minek vonat...a lábad meg a ló elvisz mindenhová...
Minek lakás, ott a jóöreg barlang, nem kell festetni, nem kell vigyázni rá, ha elhasználtuk, teleszemeteltük, keresünk másikat....

Hosegawa 2010.06.07. 11:59:32

Jah bocs. Én tévedtem. :)

16 éves koromban mekiben melóztam, emlékszem 59 Ft volt a tölcséres fagyi. Nyűgdíjasok rendszeresen vitték.
Egyszer bejött a mama, kér kettőt.
Mondom 118 Ft-ot kérek. Erre letett egy zacskó 1 Ft-ost a pultra. Beborítottam a fiókba, azt mondja:
-nem számolom le?
-mondom nem! :)))

Csakhogy lássátok, a "kes" sem mindig kifizetődő eszköz. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 11:59:56

@AnnaM: hat ne mondd mar nekenm hogy egerben mindenki ismer mindenkit
har persze egy dokit tobben ismernek, meg mindenki felismer egy polost
de ettol meg nem ismerosok
@Animacs:
meg azt is ki merem jelenteni, hogy az osszes orvost sem ismertem
persze egy kisebb varosnak meg van a z a baja, hogy az erdekesebb figuralat/ akar egy gimnaziumi tanar, gerendas, vagy egy parkor az meg van mindenkinek

talan nem a kartyaval van baj...
nekem sokkal gyorsabb mint a kp
lehuzom
pin kod
3 mp
ha nem sietek
a kp-vel es a csekkel fizetok tartjak fel a sort

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 12:01:36

@Hosegawa: mondom: a kp. ugyanolyan lassú, sőt. ott még ki is kell guberálni mindkét oldalról a pénzt. nem mindegy a mgöttem állónak,h. azzal töltök el két percet, h. a kp-t guberálom ki, meg a pénztáros a visszajárót, vagy azzal, h. bdugom a kártyát?
számomra a bankkártya százszor megbízhatóbb, mint a kp.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.07. 12:04:12

Én málnával szoktam fizetni.
A medvétől kapom.
Na azt mire a róka megszámolja...
De még sose háborgott.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 12:05:02

@Andie: ja, ellenpélda itt is. ki kellett cseréltetnem a lakás ablakit, többezer font. hitelkártyával nemlehet fizetni (pedig az elvileg pont erre van,nagyösszegű fizetséekre), mert a cégnek nincs megfelelő technikai háttere hozzá. ugyanez miatt bankkártyával sem. két választás van: csekk (itt egyesek nagyon régimódiak, mikor idejöttem, és nyitottunk bnakszámlát, elbb jött meg a csekkfüzet- sose láttunk olyat - mint a kártya.) vagy kp...többezer fontot!

Andie 2010.06.07. 12:06:04

@Hosegawa: Ez ezér kemény lehetett :)
Ráadásul asszem 20 darabnál több azonos érmét nem is vagy köteles elfogadni rollnizás nélkül. Múltkor volt erről egy remek cikk itt, egy kisgyerekkel és a füstbe ment fényképezőgéppel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 12:06:39

@Animacs: en nem tudom az otthoni sebesseget, yenyleg nem, hol volt nekem akkor kartyam???
pezem se volt nem kartyam
de itt 3 mp es jon ki a blokk
3
se tobb se kevesebb
hat ha ezt valaki ubereli kp-vel.......

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 12:07:08

@ColT: pontosan. a bankkártya ellopásra, meg a kp-ra mondom.

Der Beste 2010.06.07. 12:09:59

@Hosegawa: Igazad van.
Ha a dokinál lett volna egy darab ötezres, akkor rengeteg felesleges mászkálásst s idegeskedést megtakaríthatott volna magának.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 12:12:28

@hagyma: én se a saját városomban:) pedig az se sokkal nagyobb. már ha nagyobb egyaáltalán..azrét mondtam a következő megjegyzésnél, h. lehet, h. pestről költözött, és azt hitte, h. itt mindenki ismer mindenkit...
ja, és szégyen vagy sem, én meg nem ismerem fel a kézilabdásokat sem, pedig elég híresek. csak nem érdekel a téma..

MosoMasa 2010.06.07. 12:20:49

@hagyma: Jajj! Ez egy szófordulat! Viccesen így szokták jellemezni a kisvárosokat... nem kell szószerint érteni.
Másfelől pedig egy dokkert jóval többen ismernek az átlagnál, és úgyszint ő is....
Ebbe belekötni... hát...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 12:29:10

@MosoMasa: en oszt nem kotottem semmibe
csak megvedtem egert
esetleg van aki nem ismeri
nagyon messze van a mindenki ismer mindenkittol
de ha szofordulat akkor OK:)
Jacsmanik Jutkat ismered?
O volt az elso szerelmem a Gardonyiba jartunk
e osztaly
orosz-nemet
OF Juhasz Irma

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 12:32:17

mindjuk hasznos osztaly volt ,mert azota csak magarul es angolul beszelek
a konyvesbolt allami volt es a Szechenyi uton
16?
a stummer mellet, kozvetlen a mozi elott

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.07. 12:45:05

@Sün‼: Dél van,és híreket is mondtak???

Mylady 2010.06.07. 12:50:54

@Hosegawa: ha ennyire tekintettel vagy a terhes anyukákra, akkor legyél annyira udvarias, hogy előre engeded őket
sokkal jobb lesz nekik, mintha a bankkártya helyett kp-val fizetsz

egyébként szerintem elég elmaradott gondolkodás ennyire erőltetni a kp-t a bankkártyával szemben

a kártyás fizetésnek rengeteg előnye van:
a számlán tartott pénz kamatozik
a kp felvételnek díja van
én pl utálom, ha sok kp-t kell magammal hordanom
veszélyes is és semmit nem tudok tenni, ha ellopják/elhagyom

és egyetlen hátránya van: nem fogadják el mindenhol

ráadásul ha mindenki kártyával fizetne, a váltópénzzel sem lenne gond
most ugye vagy azért ingerült a pénztáros mert nagypénzzel fizetek, vagy azért mert apróval
bármit teszek, az rossz

2010.06.07. 12:54:13

@Hosegawa: Na nehogy már én rohangáljak készpénzzel, mert a bolt spúrgeci és isdn-es termináljai vannak a bázakerettyei szövetkezet kezelésében, és ezért 5 perc mire betárcsáz?
A bolt kicsengeti a gprs-es terminál árát, és 2-5 mp lesz lehúzni a kártyámat, a sajtcetli kinyomtatásával együtt.
Nem, nem kér pinkódot, és mivel az aláírást sem ellenőrzik soha (legalábbis az enyémet biztosan nem, mert 4 éve nincs aláírva egyik kártyám sem) ezért az egész folyamat nem lesz több 20 mp-nél.
Ezt soha nem fogod űberelni készpénzzel.
Pusztán csak azért, mert készpénznél vágtak már át a visszajáróval, és te is megszámolod, meg én is. No meg én is megszámolom amikor adom, meg te is.
Szóval én nem egyezek bele az 50-50% ba.

Mylady 2010.06.07. 12:54:50

@ColT: a sárga csekkett utalni is lehet, nem muszáj készpénzzel fizetni

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.07. 13:03:59

@Azreel:
mé pont bázakeretyei szövetkezet? az egy jó hely :D

Mogyoró007 2010.06.07. 13:04:58

na visszaolvastam a hozzászólásokat. Kizárólag azért jobb a kp, mert gyorsabban elő lehet venni és kiszámolgatni az összeget, mint a kártyát elővenni? Ez hülyeség. Vagy visszaálnek vele? Ez is hülyeség. Bár előfordulhat, de erre meg a bankoknak van egy eljárása, és ilyenkor kötelesek visszatáríteni az összeget és a visszaélőn behajtani.
Plusz, én nem szeretek sok kp-t magamnál tartani. Minek? Ellophatják és annyi. A bankártyát meg tiltod és kész.
A bankártya kis helyen elfér, a kp-nak több hely kell.
És Egerben hidd el, hogy ha nem is ismered minden egyes ember anyjának a nevét és taj számát, attól még arcról biztosan felismered. Ha évekig ott élsz, nem túlzás állítani, hogy mindenki ismer mindenkit. Persze ez nem ennyire fekete fehér.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:09:37

@AnnaM:
a jartyaval egyetertunk
a tobbi hulyeseg
johy ismernek mar fel 60000 embert arcrol
ismered azokat akikkel egy buszon utazol
akik ve;ed lofralnak mondjuk a belvarosban
akivel egy suliba jartatok
stb.
a tovabbi 56,900 tok ismeretlen

de ez nem tema

Mogyoró007 2010.06.07. 13:25:24

@hagyma: nem értek egyet, de szerintem nem fogjuk tudni egymást meggyőzni :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:35:36

@AnnaM: nem hat:)
de nem is kene
en 5 napja lakom ebben a varosban es tegnap megismertem az elso szomszedomat
egesz jo szoke Lexingtonbol
mondtam is Marynek jo lesz ha figyel, le ne csereljem
jol fulon baszott, de aztan isteni meatloafot csinalt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:39:02

a Lexington jelen esetben azert fontos, mert ott hazdagok laknak
sok a lo
es az nagy penz
a kocsija is rendben van

nade
most komolyan, mindenki tudja, hogy a boltok aruhazak, bankot, nem tdom kik egyszeruen nem akarnak befektetni annyi penzt, hogy ez a kartyas vasarlas ugyanolyan siman mukodjon mint itt
gubanc neha itt is van, akkor fizetek csekkel
kp-t csak Mary tart mert rednek KY-bol es nem bir letezni nelkule

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 13:46:02

@hagyma:
na hogy lezarjam a csetelest magam reszerol
annamari ismerosom is volt
szinten a hardonyibol
O most birono
lehet meg egerben
vele is nexusban voltam, de aztan beleesett egy csirke nicknevu gyerekbe es dobott

ja meg valami, nemhogy bank
meg KY-ba utana jott Mary regi regi pasija, meg akarta keresni es tudta a munkahelyet
bement megkerdezni a lakcimet
ugy hajtottak el, hogy a laba se....
nemhogy bankba.....

Píter 2010.06.07. 14:04:08

Basszus, mi a fa*zomnak ír ide ilyen sztorit olyan, akinek fingja nincs az egészről. Az, hogy megjelent a számládon a terhelés, semmit sem jelent. Amíg a zárolt összeget tényleg el nem szimpkázták Alexandráék, addig felesleges volt a cirkusz és a poszt is. Ha ténylegesen levették volna a pénzt 2x-3x akármennyiszer és a bank nem adta volna vissza simán vagy panaszra, akkor kellett volna pattogni. Addig meg kussolni, mert így működik a kártyás fizetés a gagyi terminállal és vonallal rendelkező helyeken.

zooDoo 2010.06.07. 14:08:43

Amúgy most nem értem,
- a pénz meglett, illetve visszakapja,
- a boltost jól seggbe fogják rúgni,
- dr house meg hozzájutott némi kellemetlenség árán a könyvhöz is.

Akkor most minek ez a cécó, senki nem károsult.

Ha minden orvost kirúgatnánk, mert hibázik valamit (és itt nagyobbat hibáznak általában), akkor lassan az Alexandra könyvesboltos lenne a háziorvosom. Jó lenne a hálapénzen túl egy kis Önvizsgálatnak is alávetni magunkat, ugye.

Hosegawa 2010.06.07. 14:13:35

Elugatom harmadszor is, mert vannak itt gyengébbek (akinek nem inge... annak legyen heringe)

Tehát: valóban szép mese a 2-5 másodperces kártyalehúzás, de csak mese.

Ettől függetlenül nagyobb összegnél érdemes várni.

De garantálom, hogy nálam az esetek 99%-ban kis összegnél, gyengébbek itt figyeljenek: KIS ÖSSZEGNÉL. Mondom mégegyszer a gyengébbek kedvéért: KIS ÖSSZEGNÉL tehát 50 Ft-nál nehogy már elővegyük a kártyát mert fallal megyek a fejnek.

Elmondom ezt is harmadszor gyengébbek kedvéért: húszezernél meg ötezernél meg negyedmilliónál már tényleg szívesen végigvárom a hosszabb időt kártyával, de 50 Ft-nál Akkor SEM! (akkor sem szívesen)

Hosegawa 2010.06.07. 14:14:55

Nálam egy kp-s fizetés szó szerint annyi, hogy meglátom pénztárcádat nyitva, és már a kezemben a visszajáród, mielőtt elővennéd az ezrest. Akinek ennél gyorsabb, és szemüveg meg aláírás mentesebb a kártyája, annak adok egymilliót!

Hosegawa 2010.06.07. 14:16:00

De mielőtt lerágjátok a fülem, elmondom negyedszer is, hogy többezres tételnél már tényleg totál megértő vagyok a kártyával szemben, de 50 Ft-tal menjen ugandába kártyával fizetni mindenki.

Mogyoró007 2010.06.07. 14:19:47

@zooDoo: ez esetben kívánom neked, hogy minden kártyás vásárlásod után menjen be az eladó a bankodba, ellenőrizze le a számládat (bár joga nincs hozzá, sőt, ez visszaélés az adataiddal), és közölje mindenhol, hogy nem akarsz fizetni, megbízhatatlan csaló vagy. És ez mind rendben is van szerinted.

zooDoo 2010.06.07. 14:21:10

@Hosegawa: 49Ft-os könyv van-e az Alexandrában bankkártyára? Szeretném a kedvezményemet is felhasználni és áfás számlát is kérek!

Mogyoró007 2010.06.07. 14:22:27

@Hosegawa: harmadszorra sem hangzik okosabban, hidd el...

zooDoo 2010.06.07. 14:25:39

@AnnaM: Köszönöm a jókívánságokat!

Remélem így lesz, mert akkor egy-két befizetni való csekket is elküldenék vele a postára, ne én járjak már utána, ha már van olyan kedves az eladó!

Hosegawa 2010.06.07. 14:26:08

Ez nem az okosságról szól.

50 Ft-ot két okból fizet valaki kártyával.
1. Sznobizmusból,
2. Kártyahasználati kultúra totális hiányának okán.

Te max napi kétszer használod, én napi kétszázszor minimum, csak a pult túloldalán. Nekem a kártyás fizetés tötyögős, mert malmoznom és várnom kell ahelyett hogy dolgoznék addig.

Aki annyiszor fog kártyát egy nap a kezébe mint én, azzal leállok vitatkozni. A többi ember nagyrészt csak laikus.

Hosegawa 2010.06.07. 14:33:42

Jajj elnézést! El is felejtettem, egy nagyon pozitiv kártyás történet:

tegnap olyasmi történt velem ami még soha.
Annak idején a Citinél kártyatechnikus aszisztensként részt vettem egy új rendszer tervezésében, de azt hittem be fog sülni a terv, nem így lett.,

Tegnap állok a kasszában, jön a csaj, mondja hogy kártyával fizet.
Előkapja, odatartja a terminálhoz, (nem dugta be meg semmi) az meg csippant egyet és 3 másodperc mulva jött ki a vécépapír 1 példányban.

Azt hittem álmodok. Ott álltam megrökönyödve, szó szerint leesett az állam.
Háromszor megköszöntem neki hogy ilyet használ, aztán bepakoltam helyette és mosolyogva kikisértem az ajtóig.

Na kedveskéim! EZ már tényleg technika!
Ez már tényleg a jövő!
Ha minden kártya ilyen lenne, kidobnám a pénzes kazettát az ablakon és még énekelnék is.

Elkértem a csajtól a bankja nevét, fogok is írni nekik egy gratuláló levelet.

Na az ilyen kártyák a gyorsak.
Ezeket támogassátok velem együtt, ne a nyólcpéldányos nyomtatós betárcsázós pin kódos szarokat.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 14:51:44

@Hosegawa: nekem valóság, érdekes módon...de a előkuporgatomm ötforintosokban a kpt. a pénztáros szntén, esetleg még váltania is kell, akkor se lesz gyorsabb a kártyánál, ha otthon lassabbak is a terminálok.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 14:53:27

@Hosegawa: az, h. nincs nála kp. fel sem merül benned, mi?

Eric_Cartman 2010.06.07. 14:55:15

Azt még illene tisztázni, hogy a posztoló rendszeres vásárló-e, ill. ismeri-e a nevét mindenki Egerben. Mert efölött csak átsiklott.

Mogyoró007 2010.06.07. 14:56:50

@Animacs: ez az egyik variáció. A másik, hogy mondjuk van az embernél 20 ezres, és az eladó közli szenvtelen arccal, hogy nem tud visszadni és kész. Ha nincs az embernek kisebb pénze, akkor nem marad más, mint a kártya, viszamenni máskor, vagy máshol vásárolni, stb.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 14:58:36

@Hosegawa: na,itt a megoldás, amíg vársz arra, h. beolvassa, addig segíts neki pakolni, ha ennyire zavar az a pár perc...

Hosegawa 2010.06.07. 15:02:01

Pakoljon neki a halál bammeg.
Isten ments.

Naszóval ti speckó helyzetekről beszéltek.
A kp-s vevők 5% a tényleg szarozik, 5 percig keres aprót meg húszezressel fozet, stb... ez így van!!!!!!!!!

De a másik, számotokra jelentéktelen 95%-os szivemcsücske nálam gyorsabban elindulhat haza, ha kpval fizet.

Én szemelőtt tartom, hogy van az az 5%.
De ti nem értitek, hogy van a másik 95% is.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:04:06

@Hosegawa: szerintem meg az emberek kb. 95% a 21. században a bankkártyás fizetést preferálja. őket valahogy el felejted számításba venni...

és miért nem pakolsz, ha úgyis unatkzol közben? te mondtad,h. zavar, h. nem dolgozol....mellesleg, hameg ő pakol, legalább jut rá ideje, míg beolvassa a terminál..

zooDoo 2010.06.07. 15:07:31

@Eric_Cartman: fontos kérdés lenne az is, milyen könyvet választott. Lehet a gép tudatosan próbálta szabotálni a vásárlást.

Der Beste 2010.06.07. 15:11:37

@Animacs: Honnan vetted ezt a 95 %-ot?

Hosegawa 2010.06.07. 15:24:08

Nem fogok pakolni, mert nem az én dolgom. Így is kidolgozom a belem, ha épp nem kell kasszába mennem. Nem fizetnek annyit, hogy önkéntes melót vállaljak, nem vagyok a vöröskereszt, sem a hitelező jótündér,.

A pakolás a vevő dolga, de közületek az javasoljon pakolást nekem, aki eljön és megmutatja...

Az emberek 95%-a egyáltalán nem preferálja a kártyát, csak mint mondtam:
1. sznob, mert látta a tévében meg az amerikai filmekben és fel akar vágni, vagy...
2. rendkivül súlyos kártyahasználati kultúra hiányban szenved.

A vevőim 40%-a kifejezetten fintorog és morog a sorban ha meglátják hogy az elől álló kártyát vesz elő.
Amikor még utána a szemüvegét is elkezdi keresni, akkor még a "kurvaanyád" is előkerül 1-2 öreg motoros vagy rokker szájából. :)))

Ez vajon miért van... Nem is tudom...

zooDoo 2010.06.07. 15:29:54

@Hosegawa: És gondolom te ilyenkor udvariasan odaszólsz, hogy ne becsmérelje a kedves vásárlót, mert a bankkártyás fizetés is fizetés, és te ebből élsz. Jól gondolom?!

Mogyoró007 2010.06.07. 15:33:30

@Hosegawa: tipikus gyökér magyar hozzállás... Annyiszor hallom ezt a mondatot: "nem az én dolgom".
A nyugati szomszédaink pedig szó nélkül, emberségből, jófejségből, az ügy meggyorsításáért teszik azt is, ami nem feladatuk. Nem ártana egy kis kultúrát tanulnod. Mármint morális kultúrát...

Hosegawa 2010.06.07. 15:39:28

Hát ez tipikus magyar hozzáállás!
Feljöttök ide és gyökereztek.

Had mondjak el valamit, bár ebbe nem akartam belemenni.
A boltban az állomány negyedével kevesebb a létszám, 23 ember helyett vagyunk 17-en.

8 és fél órát fizetnek ki nekem naponta és bennt tartanak 10-12 órákat, ingyen!
A lábam és a hátam leszakad mire hazaérek négykézláb.
Ezért kapok alig több, mint minimálbért.

Ezek után akkor ugye... eszem ágában sincs még bepakolni is.

zooDoo ha 50 Ft-nál előveszik a kártyát, még drukkolok is hogy meglincseljék a gyökeret. Mert az ilyen tényleg az. Tisztelet a kivételnek.

Nyugati szomszédaink emlitésekor pedig szépen kultúráltan és kötelező módon ugye mindig hozzátesszük AnnaM azt, amit te ku*vára elfelejtettél.

Hogy nyugati szomszédaink "nyóccor" ennyi pénzért, és napi csupán 8 és fél órát dolgoznak. Ugye AnnaM???

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:40:39

@Der Beste: hasraütésből..ugyanonnan, ahonnan ő a sajátját...

Hosegawa 2010.06.07. 15:40:40

De nyomatékosan kérem, hogy ebbe most ne kanyarodjunk bele, nem erről szól a téma.

Előre is köszönöm.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:41:57

@Hosegawa: ismétlem: te panaszoltad, h. addig se dolgozol. akkor meg örülj, h. kicsit pihenhetsz, míg beolvassa a gép...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:43:26

@Hosegawa: mondom 3. lehetőség (nálam elsőszámú: hogy sokkal egyszerűbbnek tartja a kártyás fizetést, vagy nincs nála kp). az aért elég röhejes, h. te aztképzeled, h. az emberek sznobságból használnak kártyát...

Mogyoró007 2010.06.07. 15:44:07

@Hosegawa: te nagyon el vagy tájolva. Azt hiszed ott kolbászból van a kerítés? Engem sem fizetnek túl, 8 óra helyett jóval többet dolgozom, és én sem frissen-fitten megyek haza a nap végén. De attól még az emberség, a segítőkészség nem veszik el. Ausztriában a takarítónő, aki annyiért dolgozik, mint te, és időben kb ugyanannyit, mosolyog. Törökországban a török helyi buszon a nénike, aki megy a piacra eladni a dinnyéjét, amiért jóval többet dolgozik mint te, sokkal kevesebb pénzért, mosolyog és feláll, hogy le tudjak ülni. Ez a feladata? Nem! Az előzékenység, jófeség, emberség nem pénzfüggő, barátom...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:46:07

@AnnaM: itt már nem pakolnak. igaz, megkérdezik, h. kell-e segítség. és mellesleg, pont ez lassítja, mert egyszerre fizetni, meg pakolni is elég nehéz.

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 15:47:13

@AnnaM: sőt az a beduin is mosolyog, aki annyi pénzt keres egy év alatt, amennyit egy turista szétszór egy nap alatt

Bár azt beismerem, hogy bankkártyát ő sem fogad el. :D

Mogyoró007 2010.06.07. 15:47:55

@Animacs: az más, ha gyakorlati oka van. De a "nem az én dolgom" duma kiakasztó.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 15:48:53

@Hosegawa: Te azt nem erted meg. hogy 50 ft-nal is gyorsabb az egesz
nekd is meg mindenkinek
ha normalis a rendszer
es nalam sincs sose szinte kp
@Animacs:
jelentos kezilabdaelettel rendelkezo varost ami jelentosen nagyobb egernel igy nem tudok kapasbol

Hosegawa 2010.06.07. 15:50:00

Igazad van AnnaM! Tényleg egy méltatlan utolsó bunkó magyar paraszt vagyok, okés?

De te egy grammal sem vagy jobb nálam!

Feljössz ide, velem ellentétben nem tartod tiszteletben a másik véleményét, erőszakosan próbálsz megfolytani a nézeteddel, jössz a nyugattal, ezzel leköpöd a hazádat, majd csípőre tett kézzel lobogtatod a példáidat, amíg már csak a te véleményed fog maradni a kommentek között.

Én azt mondom, 50%ban igazam van, 50% ban nem.
Egyébként bunkó magyar vagyok, de ez itt kicsikém Magyarország, nem pedig török meg ausztria.

És veled ellentétben beismerem, hogy tipikus magyar vagyok. És legalább alátámasztom a véleményemet.

----------------------------

Animacs:
a sznobizmus csak az egyik lehetőség volt, a többit is olvasd el kiscsillagom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 15:51:20

ja, hogy nem otthon elsz Te se
ertem
aazzt tovabbra sem, hogy milyen par percrol beszelnek itt kartyafizetes eseten?

Hosegawa 2010.06.07. 15:53:31

Gyertek be a boltba ahol dolgozom, keressetek engem névszerint, kijövök, beállok,
csinálunk egy tudományos tesztet, bármilyen nagy címlettel fizethetsz kp.ban, garantálom, hogy gyorsabban végzek a pénzeddel mint egy bankkártya lehúzás.
Ha nem, garanciát vállalok és meghivlak egy rekesz 24 dbos energiaitalra.

Amúgy tényleg nem a "minden rendben" "jó a terminál" esetekkel van gondom, hanem azt mondom, hogyha ketté választom a vevőimet, akkor NÁLAM a kp.sok esetében sokkal ritkábban fordul elő szarakodás, mint a kártyásoknál.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:53:40

@AnnaM: nincs gyakorlati oka. csak úgy döntöttek, h. ezentúl nem pakolnak. tudod,nem aző dlguk:) pedig nyugat.

Mogyoró007 2010.06.07. 15:53:50

@Hosegawa: kiscsillag, kicsike, leköp, sznob, kéz a csípőn, erőszakos... aztamindenit... ajjajjj, elvonulok zokogni. Tudod mit? Rádhagyom, légy vele boldog...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 15:55:05

@Animacs:
itt pakolnak
legtobbszor kulon pakolo van, ha nagyobb a forgalom

Hosegawa 2010.06.07. 15:55:10

Meg mondom, megesküszöm nektek, ha midnen kártya az országban olyan lesz mint a csippantós, amit a csaj csak odatartott, akkor esküszöm elmegyek egy templomba, térdreborulok, és hálát mondok a technika eme csodás vívmányáért.

De egyenlőre ettől nem kell félnem. :)))

Hosegawa 2010.06.07. 15:56:55

Amúgy amikormég hiper formátumban dolgoztam, az ország legforgalmasabb tecsójában, pakolóemberek bevezetésén én is gondolkodtam. Karácsonyi szezonnál pl. nattyon jó ötletnek tartom. Pláne hogy a legtöbb eladónak van annyi áruismerete, (nekem legalábbis)
hogy mennyit bir el a szatyor, meg hogy mi mehet mi mellé.

Na ez pl. tök jó téma. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 15:58:02

@Hosegawa:
gyere ki ide Carolinaba
garantalom, barmit csinalsz gyorsabb leszek kartyaval
meg ugy is ha kerek 20 dollar casht mondjuk:)
meg a kasszat sem nyitod ki, mar jon a blokk
szoval ertsd meg, nem a kartyaval van baj, maximum a rendszerrel

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 15:59:38

@hagyma: mondom, nem sokkal nagyobb, ha egyáltalán nagyobb.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:00:47

@Hosegawa: ezt vetted elsőre, és csak egy másikat adtál. a leglogikusabbat véletlenül se...

helianthus 2010.06.07. 16:02:03

@hagyma: nálunk, ha lehúzzák, leokézod, beütöd, vársz, kapod a cetlit (ez a kártyás fizetés kb.) az olyan cirka 1-2 perc. Főleg, hogy sok helyen a pinpad sincs elérhető helyen, azt külön teszi oda a boltos és veszi el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:03:12

@Hosegawa:
jo majd bemegeyek
jo estet kibvanok
hosegawat-t keresem:)
ne vedd fel
nalad gyorsabb a kp, mert szar az egesz kartyahalozat ezek szerint
nem tudok elkepzelni gyorsabb metodust
joibb kezbenn a kartya
huss
lehuz
4 jegyu kod
ker vissza casht
no
a szamla ok
yes
3 mp
creditnel egy alairas meglassitja , de meg akkor is gyorsabb

mondjuk kp-nel is rogton kiirja a gep mennyit kell visszaadni, de akkor is lassabb
es egyaltalan minek mennek el egy ATM-hez kp-t felvenni?

Hosegawa 2010.06.07. 16:05:35

Hagyma:

Azt mondod, nem a kártyával van gond, hanem a rendszerrel. Ez aranyos. :)))

Ha a hátsóülésen szülni készül a feleségem és a kórház felé félúton lerobban a kocsim, akkor szerinted érdekel engem, hogy most a fékkel van gond, vagy a kormányműhengerrel??? :)))))

Aranyos vagy meg igazad van teljesen, de akár a kártyával van gond akár a rendszerrel, az mindegy, mert kápéban leverem, itt Magyarországon. :)

De hiszek neked, irigylem a karolinaiakat.

"Karolina a karolinaiaké" :)))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:05:39

@helianthus:
hat a pad az elbol le van csavarozva a penztaros szekcion
@Animacs:
veszprerm, Ujvaros nem nagyobb

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:06:24

@Hosegawa: hát, amíg itt pakoltak, (meg azon a néhány helyen, ahol még szktak) az kb. úgy nézett ki, h. ahogy jött, sorba rakta bele. én már inkább eleve úgy teszem a szalagra, ahogy pakolni akarom őket.

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:07:10

@hagyma: nálunk ez a "do you wanna cash back?" nem működik.
legalábbis én még nem láttam ilyet.
sőt! a postán olyan a kártyás fizetés, hogy pénzfelvételnek számít (magasabb jutalék a banknak) és a kápéból fizetheted a csekket.
tanulhatnátok tőlünk bankkultúrát. :D

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:08:38

@helianthus: sőt olyan is van, hogy a pénztáros hölgy, hogy ne kelljen megmozdulnia fölöslegesen, jóváhagyja helyettem az összeget a ződ gombbal.
a múltkor meg is kérdeztem, hogy az nem-e az én feladatom-e lenne? de csak nézett rám bután.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:09:02

@Hosegawa:
hat ezert ne irigyelje
amit nem akarsz elfogadni
ha a kartyas rendszer normalisan mukodik
, mint itt az egyesult allamokban es gondolom m, meg sok helyen
akkor gyorsabb a legvillamkezubb penztarosnal is
meg sose szult a nejem a hatso ulesen, de azt tudom, hogy kartyaval 3 mp alatt fizetek:)
bar neha kp-sek, meg csekkesek feltartjak a sort es akkor neha magyarul karomkodok
persze mosolyogva

Majmász Gedeon 2010.06.07. 16:10:54

Azt azért tartsátok szem előtt, hogy ha kártyával fizettek, a Nagy Tesó nem csak azt látja, hogy mikor, hol és mennyiért vásároltál, hanem azt is, hogy mit. Ezen kívül minden vonalkódban ott van a 666, amiről tudjuk, hogy minek a száma...
eletmod.transindex.ro/images/__leo/cikkek/cikkek_4352.jpg
hoverzsolt.wordpress.com/2006/06/10/mi-a-satanizmus/

Hosegawa 2010.06.07. 16:11:48

Rendben, igazatok van. Ha minden rendben megy a rendszerrel, akkor hajlandó vagyok elismerni, hogy lehet gyorsabb a kártya.
De én elvből akkor is el fogok menni és ki fogok venni, mert engem apám úgy nevelt, (és ezt kérlek tartsátok tiszteletben!)
Hogy egy Férfi zsebében fiam mindig legyen egy ezres készpénz, sosem tudhatod fiam mikor lesz rá szükség.

És én 50 Ft-ot ELVBŐL akkor is csak kp.val fogok fizetni, amíg használ az ország kp.-t.

Volt idő amikor 3 munkahelyem volt, azért, hogy megengedhessek magamnak sokmindent amit akarok, de ha bele is döglöttem majdnem a munkába, akkor is mindig volt a szebemben legalább egy ezres, és lenézve bámultam támaszkodva a sor végéről a sznob vén ku*vákat, ahogy 120 Ft-nál előveszi a kártyáját előttem, majd a szemüvegét, majd a tollát, majd a pinkódos cetlijét, majd negyedszer végre sikerül jól betetriszeznie.

Hagyjuk a sebességet, inkább azt mondom, hogy ez egy életfelfogás. Nekem a kártya 1.000 Ft alatt sznobizmus, vagy sóherség.

Pénzbe kerül a pénzfelvétel? Hát öregem! Ez a te bajod. Én dolgozok annyit hogy majd beledöglök, de akkor is kiveszem azt a rohadt pénzt, hogy képviseljem az életfelfogásomat. :))

(Amúgy szarjak sünt mert banki múltam miatt ingyenes nekem a kp felvét. )
:))))))))))

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:11:50

ja, a bankról jut eszembe, h. a tesóm mondta tegnap, h. azt hallotta, h. be akrja vezetni minden banknál itt is a számlavezetési díjat. merthogy máshol is van...egyelőre nincs. legalábbis az enyémnél.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:12:49

@EÖ:
nalunk se
csask azt irja ki
cashback?
a jovahagyas nalunk is zold gomb
Mary aztan otthon gondosan atnezi a blokkot es ugy megy a szemetbe
@Animacs:
csak azt ne mondd hogy mindenkit ismersz, mert akkor feladom

Mylady 2010.06.07. 16:14:03

@Hosegawa: én ezzel nem értek egyet
miért gyorsabb, ha az 50Ft-os tételt pl ezressel fizetem ki, a pénztáros nyavalyog, hogy neki nincs aprója, adjak kisebb címletet (nálam nincs kisebb), majd pofákat vágva elvonul váltani stb
ennél simán egyszerűbb a kártya

de mindegy, ém itt részemről lezártam

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:14:35

@hagyma: akkor mi a fasznak írtad, ha nincs is olyan? :)
Mert például Angliában van, hogy kártyával fizetsz és kapsz vissza cash-t.
ami szerintem jó, mert nem kell ezért külön ATM-et koslatni.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:15:05

@Majmász Gedeon: hű, az veszélyes,h. megtudja, h. vettem a htére ennivalót, meg mosószert, meg vécépapírt, stb. esetleg ruhát, cipőt, könyvet, stb. micsoda meggondolatlanság tőlem, h. ezt megtudta a bankom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:17:06

@Hosegawa:
eees nalunk meg penzfelveteli dij sincs
azert neha mar szoptam meg, hogy semmi cash nem volt nalam
pl autopalya
de Marynel mindig van Ot is ugy nevelhettek
qrwara nem sznobizmus
a hetkoznap legtermeszetesebb resze, hogy benzinkuton a kutba dugom, mashol lehuzom, tenyleg alig van hely ahol nem hasznalhatom
a fizetesem megy a bankba. en meg hasznalom a kartyat
ingyert

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:18:02

@Animacs: egyrészt nem a bankod tudja meg, és másrészt elég klassz profilt fel tudnak rólad állítani, abból, hogy hová jársz tankolni (milyen sűrűn, milyen üzemanyag) miket vásárolsz, hol vásárolsz.
Nekem egyik haveromtól az APEH megkérdezte vagyonosodási vizsgálatkor, hogy miért vett ekkor meg akkor ezt meg azt. a fél élete ott volt kiterítve az asztalon.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:18:10

@hagyma: nem, pont azt mondam, h. akézilabdásokat sem ismerem, pedig elég ismertek:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:18:53

@EÖ:
olyan nincs hogy cifraznak ilyen dujuwanna izekkel?
cash?
OK
lecet:)
ingyen adjak
de nem kell
csak Marynek
lottora

Hosegawa 2010.06.07. 16:19:17

Bocs. Az ezres szó az apám neveléséből van.
Valójában mindig többféle papírpénz és sok sok apró van nálam.
Ez most Nagy arcúan hangzik, de mindig van nálam 50-es, meg legalább egy féltucat százas.

Neked ez húzza a zsebedet? Hát sajnálom.

Szóval nálam mindig nagy választék van kesben, apróban is, és én ettől érzem jól magam.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:20:31

@EÖ: ja, ilyet a tesco is tud, amikor a kuponkat kldik, véletlenül sincs köztük olyan, amit nem szoktunk venni.
vagyonosodási vizsgálattól nem kell fénem. amúgy meg a válasz: azért vettem, mert volt rá pénzem, és kellett, vay tetszett...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:20:45

@EÖ:
de mi nem csalunk az adoval
@Animacs:
magas jo kiallasu fiatal fickok
a noi keziseknek meg jo segguk van
altalaban

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:22:04

@hagyma: itt azrt kérdezik, h. "would you like any cash back?" ha röviden, akkor "any cash back". ennyire nem rövidiítik, mint az amerikaiak.

Hosegawa 2010.06.07. 16:22:38

De most komolyan! Gondolj bele! Rád jön a hiperhasmenés. Állsz a tér közepén Bp. szívében.
Körülnézel, mosdó a környéken a legközelebb a MeKKzabálszban van.

Te bemész és bocsánat de szó szerint összefosod magad a kártyáddal a kezedben, és a nagydarab kancigány aki az ajtóban ül még ki is röhög, (bocsánat a lelkes munkavállaló cigány állampolgároktól!)

Én meg lazán belemarkolok akár a zsebembe akár a buxába és adom a Lákátos Úrnak a százast.

Na ki járt jobban? :)
Nekem pl. ez nyújt biztonság érzetet, hogy van nálam kes,.

Majmász Gedeon 2010.06.07. 16:22:50

@Animacs: A banki alkalmazottaid ezt valszeg leszarják. Viszont akik a bankok fölött (és mögött) állnak (vagyis e bolygó irányítói), azok remek statisztikákat tudnak csinálni a vásárlási szokásaidról (egyénre szabottat, országosat, akármilyet), és azok alapján tudnak esetleg új termékeket bevezetni a piacra. Ez persze még nem is lenne gond, viszont így egyre jobban meg tudják figyelni az embert, gyakorlatilag semmi sem marad titokban előttük, ha minden digitális kütyüt meg újdonságot használsz, amit rádtukmálnak.

Mylady 2010.06.07. 16:23:26

@Hosegawa:
erre még reagálok:

"Pénzbe kerül a pénzfelvétel? Hát öregem! Ez a te bajod. Én dolgozok annyit hogy majd beledöglök, de akkor is kiveszem azt a rohadt pénzt, hogy képviseljem az életfelfogásomat. :))"

Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy én viszont keresek annyit, hogy nem kell kivennem az összes pénzemet a számlámról, hanem lazán félre tudok tenni soktízezret havonta. És ezt nem a sublótban tartom a törölközők alatt.
"öregem"

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:23:29

@Animacs: persze, a supershop kártya, meg az összes ilyen szar erre van kitalálva
neki sem kellett félnie, és az eféle válaszok nem elégítik ki az APEH-ot

@hagyma: ez igaz, mi csalunk.
mi viszont nem bombáztuk irakot. például.
:)

Hosegawa 2010.06.07. 16:24:35

Aztán még a végén az lesz a kártyahasználatból, hogy SZÓ SZERINT kitörölheted vele utána. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

LOL de hülye vagyok :D

Mogyoró007 2010.06.07. 16:25:03

@Hosegawa: na igen, ez naponta előfordul, hogy az ember mekibe megy fosni és mindig kell, hogy legyen egy százas a zsebünkben a fosásra :)

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:25:49

@Majmász Gedeon: hát, nálam ettől nem kell félni, h. minden hülyeséget megvennék. praktikus is vagyok, meg spórolós is.
szoktam ilyen kérdőíveket is kitölteni online (fizetnek érte valamennyit), ott is kb. minden megtudhatnak. pl. h. leszarom a technikai újdonságokat, azért nem veszek egy szupertelefont, mert mittuomén mi van benne, mikor tudom,h. kizrólag a telefonálás, és az sms funkciót használom belőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:26:01

@EÖ:
\mert nincs mivel
grippen el se repul odaig
/itt tenyleg gaz adot csalni/
tolem meg egyszer sem kerdeztek meg kerek-e szamlat:)

Hosegawa 2010.06.07. 16:26:12

Mylady akkor most döntsd már el vazze, hogy a félrekuporgatott tízezreidet, számlán akarod aszalni, vagy 50 Ft-ként huzogatni a tecskóban??? :DDD

Hosegawa 2010.06.07. 16:28:05

AnnaM lehetőségként dobtam fel, a nagyon okos ember az mindenre gondol. Ez is benne van a pakliban,. :D

Mert nem az a gáz ha nem fordul elő, hanem ha mégis előfordul! :)

Egyéves Önkéntes 2010.06.07. 16:28:21

@hagyma: valószínűleg ez is egy ok, de valszeg ha megtehetném se ölnék embert és bombáznék városokat merő passzióból.

Mogyoró007 2010.06.07. 16:28:34

@Hosegawa: lekötés... nem lekötött része pedig költőpénz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:29:36

@AnnaM:
itt a mekiben teljesen ingyen lehet szarni
kisebb boltokra azert neha kiirjak, nem public klotyo
de veszek 2 kiflit kartyaval es mar rohanhatok is a budira
konyvesboltban meg nem voltam
draga
konyvtarba jarunk
otthon van vagy 2000 konyvem, itt meg 4
harmat mar kifestettem

Hosegawa 2010.06.07. 16:30:45

Animacs minden magyarországi Burger Királyban meg MeggZabálszban egy százas, ha nem veszel semmit. A moszkva téren pl. a szigorú takarítónénje ül az ólajtóban, de a blahán pl. mindig egy kancigány "dolgozik ott a széken keményen"

De pár éve egy elegáns étterem mellett kellett pislantanom, és ott nem kérték, mégis letettem a pultra a százast mert így illik. Tudod, mert én bunkó magyar paraszt vagyok.

Egyszer egy helyen vettem egy üveg üditőt, bementem a mosdóba, az üditőt meg a pultoslánynak adtam át mivel nekem nem kellett, ő meg csinos volt.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:31:11

@Hosegawa: egyértelmű, h. a számlán....
mellesleg, a többire. nem mondtra senki, h. soha nincs nála egy fillér se, csak azt próbáljuk mondani,h. a kártya sokkal biztonságosabb, meg egyáltalán nem lassabb, mint a kp.
pl. buszon itt se fogadják el a kártyát, meg a metróautomata, ami a jegyet adja sem, sőt az annyira kényes, h. csakis érmét lehet bele rakni, azt is csak min. 5 pennyst, és még az érmék száma se mindegy neki...meg egyes boltokban min. 5 fontot kell vásárolnod, h. fizethess kátyával, a múltkor meg úgy jrátam, h. közölték, h. a kártyás fizetés pénzbe kerül 8az is indiai bolt volt). ettől fggetlenül aze setek többségében a bankkártya sokkal jobb.

Mogyoró007 2010.06.07. 16:31:46

@Animacs: nem, csak aki fogyaszt és ők a blokkal mehetnek be. Akinek nincs, az apróval megy be. Vagy ügyes, és elkéri egy szimpatikus fogyasztótól a blokkját, akin épp nincs rajta a szapora, így százas sem kell :)))

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:32:37

@hagyma: itt is ingyenes mekiben, de emlékeim szerint otthon is az volt. (másért még nem is jrátam benne:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.07. 16:32:43

@EÖ:
ugye nem akarunk belemenni az arab vilag helyzetebe
ott pl szivesen olnek embert mert felredug pl
meg a nagypolitikaba
de nem hiszem hogy passzio volt
a magyar tortenelem sem szeplotlen
tobbek kozott hadat uzentunk az USA-nak es megtamadtuk a szovjetuniot

A Tyne folyó déli partja 2010.06.07. 16:34:40

@hagyma: erről most olvastam egy könyveet, John F Montgomery: Hungary an unwilling satellite, kicsit másképp írja a dolgokat, mint nekem azt tanították. miniszter volt Magyarországon. kb. arról szól, h. MO. marhára nem akart belépni a háborúba, főleg nem a németek oldalán...

hermia 2010.06.07. 17:33:36

nem olvastam el mindent, de a bankban ülő alkalmazott banktitkot adott ki, ha kiadta, ami nem bűncselekmény?

a Figyelööö 2010.06.07. 17:44:49

Kib...ott egri orvosok vazze!

Milyen köcsög sznob dolog valakit, aki ELNÉZÉST kért igy lejáratni ország világ elött!!!

Mocskos nagyképű mindig neked van igazad boritékot a zsebembe mire is felesküdött ember vagy!

Kérj bocsánatot a hölgytől, és ird meg, akkor el van intézve az ügy.

Ha nem, szánalmas vagy....

Megdobbent 2010.06.07. 17:52:20

Ehhez nem irok semmit, mert nagyon sokan biztos mar megirtak a nezetem az ugyrol. Eger amugy jo hely, halistennek engem senki sem ismert, mert kaptam volna az arcomra nehany dologert :>

Disznó Úr 2010.06.07. 18:48:04

Na, szegény 50 éves orvosnő azt hitte, hogy itt majd bárkit érdekelni fog a története...

Ellenben megkaphatta a kioktatást és a gyűlölködést a sok frusztrált IQ bajnok tetűtől.

Lehet, hogy csak egy cikket akar írni az Orvosi Közlönybe a "mentális állapotok az internetes szubkultúrában" címmel

dr.pszicho 2010.06.07. 19:55:41

@Disznó Úr: arra vannak különb oldalak is.
Valóban elképesztett az eset, és természetesen az Alexandria azóta sem válaszolt, pedig hosszú levelet írtam.

Bár ami a legjobban megdöbbentett, az az a tény, hogy a hölgy mindezt természetesnek vette. Mármint azt, hogy bele akart nézni a számlámba stb... ahogy láttam, nem is értette mi a baj.

és ez az ami riasztó
Köszönöm mindenkinek a támogató és a kritikus hozzászólást is. Mindenki megnyugtatására közlöm, hogy nem hálapénzes a szakmám....de tudom, hogy manapság divat az orvosokat gyalázni okkal és ok nélkül, bár lassan nem lesz kit (de ez off ..)
Azt hogy orvos vagyok, azért írtam bele, mert úgy gondoltam így talán érthetőbbé teszem, de ebben tévedtem.

Disznó Úr 2010.06.07. 20:23:09

@dr.pszicho:

"a hölgy mindezt természetesnek vette. Mármint azt, hogy bele akart nézni a számlámba stb... ahogy láttam, nem is értette mi a baj."

Értem, nem csodálkozom rajta. Miért értette volna, hiszen a kérdés túlmutat a közvetlen testi szükségletek kielégítésén? Fiatal koromban még elhittem, hogy az ember bölcsebb lesz a korral, de ma már inkább ezt úgy fogalmaznám meg, hogy csak az emberi aljasság és ostobaság újabb mélységeiről szerezhet az idő során újabb tapasztalatokat.

Szerintem úgy kell elkönyvelni az ilyeneket, mint a gyerekeket, mert ha az ember túl komolyan veszi, megbolondul és mehet drága (hála)pénzért a pszichiáterhez :)

deputy sheriff 2010.06.07. 20:38:00

"Eger kis város, mindenki ismer mindenkit"

80 ezer ember ismeri egymast? Nagy csalad.
/En egri vagyok es nem ismerlek :P/

deputy sheriff 2010.06.07. 20:39:49

Jajj, tovabb olvastam. Otvenes orvos. Valoszinu megis ismerem Önt. :))))

deputy sheriff 2010.06.07. 20:41:55

Jajj, ötvenes orvos. Ciki, de valószínűleg mégis ismerhetem "Önt" LOL

deputy sheriff 2010.06.07. 20:43:36

Jajj, nem tudom miert posztolok triplakat. Le is leceltem, szokasos, Alexandranak ajtajat letepni, batz papuccsal a penztarost elverni, kis faszenest a kirakatba bedobni...stb. Peace, out!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 21:38:39

@deputy sheriff: "nem tudom miert posztolok triplakat"

Azért, mert a gagyi blogmotor kénye-kedve szerint rejti el, és törli a kommenteket, úgyhogy sose tudhatod melyk mikor jelenik meg, ha egyáltalán. Programozás a XXI. században.

eml 2010.06.07. 22:26:43

@atpijkamo:
Egyszer már az Aeroviva kapcsán gondolkoztam rajta, hogy írok a Homárnak. Lehet a blogmotor miatt is kellene?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.07. 22:47:48

@eml: Gondolod őket zavarja? Szaré' hugyé' megcsináltatták egy év alatt valami kontárral, feladat letudva.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.08. 06:28:16

"z" (itt a nevem jött, amit mindenki ismer)

De nagy arcod van z!
Akkor miért nem irod ide is ki?
Bisztos valami politikai izé vagy azé'
Árvizben a fél ország te meg sirsz a nyavalyás pénzedért, de egy szabályos átvételi elismervényt se tucc kicsikarni

Ugye valami finom laposat vettél, mert gondolom nem olvasni kell?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.08. 06:33:00

Csak nem az Egri csillagokat vette a nagyarcú posztos?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.08. 06:35:11

@Hosegawa:
"Karolina a karolinaiaké"

Neméppen

"Karolina a Karolingoké!"

helianthus 2010.06.08. 09:15:13

@EÖ: tudom, én nem szoktam beszólni olyankor (XD), hanem megnézem gyorsan a szötlit, hogya milyen összeg van rajta.

helianthus 2010.06.08. 09:16:16

@deputy sheriff: hát én akkor sem ismerem, és téged sem. :D

Murderface 2010.06.08. 14:40:54

@Hosegawa: Majd ha egyszer téged is kizsebelnek/kirabolnak rájössz...

Walmer 2010.06.08. 14:51:49

@Mylady:
"a kártyás fizetésnek rengeteg előnye van:
a számlán tartott pénz kamatozik"

akkor éljél abból a kamatból. ha nincs lekötve a pénzed, akkor baszhatod a kamatot. látra mennyit kamatozik egy évben? 0.000009 %-ot?

Walmer 2010.06.08. 14:55:43

@Mylady:
"és egyetlen hátránya van: nem fogadják el mindenhol"

a legnagyobb hátrány, hogy a dombornyomttnál az aláírást a kutya sem ellenőrzi. Elveszted/ellopják a kártyát, a tolvaj bemegy vele a Médiamarktba, vesz rajta egy negyedmilliós LCD tévét és beszoptad.

Walmer 2010.06.08. 15:00:06

@AnnaM: törökországban persze, meg az osztrák takarítónő, aha.
Kicsit hiányolom még a horvát lángossütőt, meg a spanyol rendőrt.
Bár egy olyantól, aki szerint egy 60,000-es városban mindenki ismer mindenkit még ezt is elhiszem.
Oktass még bennünket kedves Anna.

BÁNYAI 2010.06.08. 23:00:58

@Walmer:
Nem!
Csak akkor, ha olyan tetű öreg kártyád van, amely nem chip-es.
A chipes mindig kér PIN-kódot, a domború is. (Ja, ez a bankoknak egyébként drágább, pont a chip miatt, de a konkurencia miatt nem adhatják 4000Ft-nál drágábban)
Válassz tehát olyan bankot, ahol nem csak ezt a régi tetű kártyát forgalmazzák, hanem a chipest is!

Egyébként meg én, ha valaki beszól a kártya miatt, hangosan megjegyzem, én egy szegény ember vagyok ahhoz, hogy kp-vel fizessek. Maga gazdag, könnyen van a nagy köteg pénzével a bukszában.
Hidd el, a legnagyobb pofájú is zavarba jön a válaszon, és elhalkul.

Olyan szöveg kell, ami ugyan odavaló, de meglepi!

Mrs.Négerhergelő 2010.06.09. 16:48:35

nyugodtan tégy panaszt a bankodnál, a könyvesbolt üzemeltetőjénél, és úgy általában mindenhol,stb
Ilyen szerencsétlen, elfuserált dolgozók nem igaz, hogy még kapnak munkát!!!

Mrs.Négerhergelő 2010.06.09. 16:50:18

@deputy sheriff:
Egerben sosem laktak 80 ezren, szerencsétlen! hülyeséget nem beszélj már(írj) ja és is Egri vagyok, engem nem tudsz átverni:)

Mylady 2010.06.09. 21:43:48

@Walmer: nekem spec 5%-ot
és vannak bankok, ahol vannak hasonló látra szóló kamatok

egyébként meg tudatosan kell ezt is csinálni és lekötögetni a felesleget vagy állampapírt venni

Mylady 2010.06.09. 21:46:06

@Walmer: Ha elveszíted, letiltod. Ez alap.
Másrészt létezik olyan, hogy napi vásárlási limit. beállítod egy alacsony összegre, ami a mindennapi vásárlások 90%-ára elég (pl 10ezer), ha többért akarsz vásárolni, akkor meg felemelteted a limitet (ezt telefonon is lehet)
A kulcsszó: tudatosság

glad az egyetlen 2010.06.10. 02:20:15

Kár volt a felhajtás, az ügyfél jobban járt volna ha nem ellenkezik az újbóli kártya lehúzástól.
Hibáztatni mégse tudom érte, mert anno évekkel ezelőtt az első ilyen eset nekem is két napos gyomorideget okozott és volt egy kellemetlen járuléka is ami miatt bankot váltottam. :)

Na de a lényeg az, hogy igen kommunikációs hibánál ha pont a visszajelzésnél szakad meg (néha előfordulhat), akkor a bolt rendszere úgy látja hogy nem jött létre a tranzakció.
A mezei pénztáros más nem tehet mint kéri az újra fizetést, hiszen a rendszer visszajelzése híján nem tud elszámolni a tétellel az áruház rendszere felé.
Ilyenkor habár tényleg duplán fizet az ügyfél akkor, de ezt a bank általában 24 órán belül automatikusan jóváírja (ha ilyen duplázott tétel van valakinél rövid időn belül).
Azzal, hogy haza ment net-bankozni lényegében elpuskázta a lehetőséget, már nem lehet jól kihozni a dolgot.

A pénztárosnak mondjuk ezt illet volna tudnia és elmagyarázni és nem is lett volna szabad belemennie bármi alternatív megoldásba ez miatt.

vprof 2010.06.13. 12:03:49

Nekem is volt már ilyen esetem nem egyszer. Van, hogy automatikusan jóváírják a téves tranzakciót, de ha nem, akkor sincs baj, mert amikor az üzlet le akarja könyveltetni az összeget, csak azt tudja, amelyiknek az azonosítóját ismeri. Márpedig csak azt ismeri, amelyiknek a bizonylata nála van. Előzetesen a bank csak foglalja a terhelést, de ha x napon belül nem érkezik hozzá igénylés, akkor jóváírja a számlán. Ha ez nem elég, fel kell hívni a bankot, ahol készségesen elmondják, hogyan lehet ezt soron kívül rendezni. A lényeg, hogy az üzlet elfaxolja a jogos terhelés és a nem kért terhelés adatait, melyek alapján a téves tranzakciót soron kívül jóváírják a számlán.

clownfish 2010.06.20. 14:46:36

ha a széchenyi utcai alexandráról van szó, akkor valószínűleg otp, az van tőle kb 100 méterre.

asf123asd 2013.07.04. 04:47:50

@Hosegawa: "csippantos kártya" nah te aztán kurva nagy kártya technikus vagy

asf123asd 2013.07.04. 04:49:45

kártyatechnikus* bár h őszinte legyek erről a szóról még életemben nem hallottam :D

Hosegawa 2013.07.04. 23:28:05

Te szellemileg elmaradott. Te tényleg egy 3 éves kommentre reagáltál?

Kurvanagy teknikus vagyok és a Pay Passról beszélek te kecskehágó...

3 év után Uramisten...
süti beállítások módosítása