Tékozló Homár

Olaszországban nem kell a gázért fizetni

2010.06.09. 13:17 | jackyll | 83 komment

A kamatos kamatokon edződött Tucano kétségbeesett küzdelmet folytatott egy délolasz gázszolgáltatóval, hogy végre fizethessen, pedig lehet, hogy észre sem vették volna:

A történet tavaly augusztusban kezdődött, amikor egyik dél-olasz kisvárosból átköltöztünk családostul egy másikba, névszerint Brindisibe. Kibéreltünk egy kis lakást, ahol fel kellett szerelni a gázórát, ezzel persze a nevemre is venni a számlát. Szóval kijöttek az Enel szolgáltató kedves emberei, mindössze két nap késéssel a megbeszélthez képest, de nyár volt, így annyira nem fáztunk, sőt.  A meleg víz azért jó lett volna a gyerekek miatt, de nem kukacoskodtam. Ez volt augusztus elsején. Közben kiderült, hogy a lakásnak vannak komoly problémái, így október 16.-án átköltöztünk egy másikba. Közben megjött a lezáró villanyszámla (szintén Enel), amit rögtön kifizettem, de a gáz nem. Mivel ugye fűteni nem kellett, nem is érdekelt a dolog, bár a gázóra felszerelés állítólag 150 euró, ettől egy kicsit féltem, de gondoltam majd lebrusztulom a lakás tulajával, a fenének nem volt fent az óra.

Szóval októbertől új lakás. Telnek múlnak a hónapok, de nem jött a gázszámla sem az előző, sem az új bérletből, csak az áramért, de ugye ugyanaz a szolgáltató. Itt minden közüzemi számla HÁROMHAVONTA érkezik, ezért annyira nem aggódtam, csak nem akartam egyben sokat kifizetni. Január végéig semmi. Gondoltam ennyire ne legyünk már latinok. Elmentem a házkezelőhöz és felhívtuk az Enel gázrészlegét. Mondták ne aggódjak, majd jön. Hogy mikor vagy miért késnek, arról semmi. Eljött a február és noszing, mondta a házkezelő, hogy küldjünk faxot, valami nyoma legyen már, hogy én szeretnék fizetni. Küldtünk faxot, persze megint no reakció.

Kicsit aggódni kezdtem, mert ugye még nem fizettem helyben gázszámlát, fogalmam sem volt, hogy mennyi lehet (ennek kifejtése később), de előre féltem tőle, hogy mennyi lesz az augusztus-február közti számlára írva. Mivel semmi sem történt márciusban személyesen bementem az Enel ügyfélszolgálatra. Mondták, hogy ne aggódjak, tudják, hogy még nem jött ki a leolvasó ember, de majd megy két héten belül. Kérdeztem,hogy mi van az előző lakással (én hülye lelkes, gondoltam magamban). Erre szó szerint a következő volt a válasz: -Az Ön nevén semmilyen korábbi lakcím vagy tartozás nem szerepel vagy szerepelt a rendszerben.

Naná, hogy fülig ért a szám, kis hazám díjbeszedői bekaphatjátok. Ugye már álmatlan éjszakáim voltak, mert a hazai tapasztalatokból indultam ki, hogy én ugyan nem tudok befizetni, de közben nőnek a kamatok, otthon már a tudtom nélkül a lakásom árverezésének dátumát is kiírták volna, ha nem fizetek nyolc hónapig, az tuti. Persze semmi sem történt április végéig.

Májusban viszont kiderült, hogy munkám helyszínében apró változás, ezután nem az érkezési helyen segítem a feka menekülőket, hanem az indulásin, egy meg nem nevezett belső-afrikai országban, mégpedig július elsejétől. Hoppá, gondoltam hajrá intézkedés, menjünk Enelbe. Kicsit morcosan néztek rám, de megígérték, hogy május 22.-én kijön a leolvasó ember, addig is a jelenlétemben szigorú feljegyzést írtak a számlázási osztálynak. Persze, hogy nem jött senki.

Bementem hétfőn megint, tehát június 7.-én. Már egyből az atyaúristenhez mentem, elmondtam, hogy el fogok menni Afrikába, zárjuk le a szerződést június 14.-i dátummal, és hogyan tudnék fizetni? Mire rám néz és a válasza a jellemző helyi "Bö" hangzó volt, ami azt jelenti, hogy a "f**z tudja". Mondom akkor kiszámolnám, hogy mennyivel lógok óra alapján és itt hagynám egy átvételivel. Na, erre beközli, hogy azt nem lehet, mert a számlázás három hónap alapú és mértékfüggő. Azaz, ha három hónapon belül x mennyiséget fogyasztok, akkor 0.70 euró/köbméter, ha x+y, akkor 0.75 és ez így megy tovább 1.50 euróig. Oké, ha nem jött ki a leolvasó tíz hónapig, akkor, hogyan fogják megállapítani a sávos díjat?

Ne aggódjak, volt a válasz. Javaslata a következő: Kijönnek 14.-én és lezárják a gázt. Írjak egy ajánlott levelet az ügyfélszolgálatnak, amelyben meghagyom az emailcímemet. Kérjek részletfizetést. Jelentsem ki, hogy az átváltási, átutalási költségeket nem vagyok hajlandó állni és minden rendben lesz, HA MÁR ENNYIRE FIZETNI AKAROK! Köpni-nyelni nem tudtam, csak elrebegtem, hogy mikor számíthatok erre, mert nem szeretnék hátralékot hagyni magam után. Mire a válasz: A közeljövőben.

Köszönöm a figyelmeteket! Olaszul tudóknak érdemes lett volna eredetiben leírni az utolsó beszélgetést, a magyar nyelv egyszerűen nem tudja visszaadni (illetve én nem tudnám magyarul kifejezni) , vagy csak nagyon erőltetetten, de a lényeg az, hogy érzékeltette, kimondatlanul, ha nem akadékoskodnék ennyit, akkor soha nem kellene kifizetni a számlát és húzzak már el a strandra egy ilyen szép napon, ahelyett, hogy őt cseszegetem.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 13:20:14

Mo.-on minden szolgáltató megjavult? Nincs elég rémtörténet???

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.09. 13:21:51

poszt toló! írd le légyszí az olasz cuccot, én kíváncsi vagyok rá. így magyarul tényleg nem túl érdekes az ügy...

ez még csak az olasz gázszolgáltató, ennél vannak egzotikusabb dolgok is itáliában, pl a rendőrség. kétszer is voltam náluk feljelenteni, nagyon emlékezetes esetek voltak.

zooDoo 2010.06.09. 13:22:31

@Don Bandi: Don Korléóné fogadott?

dr. Aullah 2010.06.09. 13:25:05

Mi ez a noszing? Milyen nyelven van?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.09. 13:27:19

@zooDoo: jaj, ne gyere nekem ezzel az amerikai tündérmesével. semmi köze az olasz maffiakultúrához.
@Aullah: fogas kérdés...

juhaszvik 2010.06.09. 13:29:43

valójában azt történt, hogy a szolgáltató egy olasz "család" úgymond vállalkozása, akik nem nagyon szeretnek bizonyos papírmunkával foglalkozni, és a kedves posztoló kiharcolta, hogy a fiúk olyasmivel bíbelődjenek, amivel valójában nem kellett volna.

eléggé érthetetlen voltam? :)

zooDoo 2010.06.09. 13:31:07

@Don Bandi: taníts mester, taníts.

yippyupp 2010.06.09. 13:36:44

elolvastam, de minek? a közeljövőben oroszul pószle étává. nagyjából az 5 percen belültől a halálod napjáig tartó, és azoon túlnyúló időintervallumot jelenti. hja, olasz, nem orosz, akkor tényleg nem jött át...

É2I 2010.06.09. 13:44:45

Úgy látom elindult a nagy "külföld sem habostorta" spinoff.
Várjuk a többi részt is, szeretettel. :)

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.09. 13:51:51

@É2I: amerikában a rendőrök lelövik a bűnözőket. nálunk meg nyomozást indítanak ismeretlen tettes ellen.
tehát bűnözőknek nagyon nem jó a külföld!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 13:54:50

@Don Bandi: "nagyon emlékezetes esetek voltak"

Meséld el, ne kímélj!

silent76 2010.06.09. 13:58:23

Mi az hogy brusztolni?
Miben segítessz a menekülőknek? Hogy Európába meneküljenek?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 14:00:06

@Sün‼: Büfizel?

Fingani hogy kell karakteresen?

silent76 2010.06.09. 14:00:45

segítesz 1 sz. Bocsi

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.09. 14:02:23

@atpijkamo: kétszer is lopást jelentettem be a rendőröknek. mindkét esetben meglovasította valaki az aktuális fényképezőmet. a feljelentés úgy zajlott, hogy kitöltöttem egy papírt, amit lefénymásoltak. az eredetit berakták egy mappába, amit egy jó magas polcra föl, száz másik mappa mellé. a másikat hazahozhattam emlékbe. az hogy minden ilyen esetet leszarnak a rendőrök, még nem is olyan vészes. de a hozzáállásuk már nagyon látványos: nem szeretik, ha az örsön dolgozni is kell.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.09. 14:03:54

@atpijkamo:
Prrrrrr
prrrrrr
trottty.

Amúgy olaszul tanulok:
a válasza a jellemző helyi "Bö" hangzó volt, ami azt jelenti, hogy a "f**z tudja".

foto háber 2010.06.09. 14:14:47

trevi kutba dobd a pénzt vagy ha mindenáron fizetni akarsz akkor küld a magyar eninek azok azonnal elfogadják

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 14:29:59

@Don Bandi: Köszi!

"nem szeretik, ha ... dolgozni is kell."

Nekem is ezt mondták. A németek dolgoznak Európában, az olaszoknak már nem kell.

É2I 2010.06.09. 14:34:32

@Don Bandi: Amerikában sima őrültek fegyvert kaphatnak és az utcán vadászhatják le az rendes embereket. Bár lelövik őket a rendőrök, azért ez nem vigasztalja az áldozatokat. Nálunk ezzel szemben ilyen (még) nincs.
(Bár már volt rá példa, néhány f.szkalap próbálkozott így kerülni bele a történelem könyvekbe, de nem általános.)
Na, ezzel csak azt akartam mondani, hogy ez csak nézőpont kérdése.

dr. Aullah 2010.06.09. 14:39:52

@Sün‼: Nekem itt ne bözz... A sünök nem bőznek.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.09. 14:45:29

@Aullah:
Idegen nyelvet tanulok.
Az olyan snájdig.
Meg bikicsunáj.

AlulírottFentemlített 2010.06.09. 15:10:30

Az internettett milyen gyorsan kötik be a taljánok, van-e hűség és korlátlan-e a kábeles mobilinternet?
Számlát kell-e fizetni-e?
Bö?

rókarudi 2010.06.09. 15:13:35

@AlulírottFentemlített:
Ha Don Corleone kéri, megy zofort a dolog.
Az inernett-szolgáltató ingyen biztosíttya a hozzáférést.
Svédországból hozatnak fűszoknyás lányokat.

AlulírottFentemlített 2010.06.09. 15:17:41

@rókarudi:
Köszi a gyors és kimerítő választ, megnyugtattál :-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.09. 15:23:00

@Aullah:
Csak a poszt nyelvezetével próbáltam válaszolni, hogy teljesen on legyek.

Rotttty.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.09. 15:33:21

Menekültügyi alkalmazott fekázhat nyilvánosan?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 15:40:40

@Sün‼: Láttál már olaszt? Állandóan a akezükkel gesztikulálnak. Hozzátartozik a nyelvhez. Kérdezz rá a tanárnál.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.09. 15:43:18

@atpijkamo:
Akkor a Bö-höz milyen geszti-kuláció szükségelteteik?
Pingvin?
Csak hogy teljesen perfekt legyek.
Szóval mindenképpen tudnom kellene!

akikaztmondjákni 2010.06.09. 15:48:22

@Sün‼: 'Giorno tutti!Come stai?:D

A posztoló meg mondja nekik, amit már sztem mondott, h: váfánkúlómerdabásztá!:)

akikaztmondjákni 2010.06.09. 15:53:51

@rókarudi: Föl:D
Maga ki?
Valaki régi, új néven?:D

akikaztmondjákni 2010.06.09. 15:56:08

@rókarudi: Nohát!
Maga nem volt Sijófok környékén vmelyik nap vagy harmadmagával?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.09. 15:56:48

@atpijkamo: Sokkal jobban tetszene, ha a lábukkal geszti kuláznának?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 16:02:54

@Sün‼: "Akkor a Bö-höz milyen geszti-kuláció szükségelteteik?"

F.sz tuggya? Ez könnyű: fej megemel, váll behúz, ajak lebiggyeszt, szemöldök felvon, kar test mellé, tenyér nyitott.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 16:06:58

@akikaztmondjákni: "De szép itt ez az ember!..."

Nem a szépségéről híres az az ellenszenves pofa. De több esze van, mint az összes többi médiagecinek együttvéve.

(Mennyi esze van egy nagy marék muslicának?)

Egyéves Önkéntes 2010.06.09. 16:09:57

Brindisiben szinte mindenkit ismerek, egyedül azokat nem akik korábban egriek voltak.

akikaztmondjákni 2010.06.09. 16:10:37

@Kitalátor feljegyzetei: Na, meg mertem nézni, pedig már egyszer csőbe húzott:D
Nagyon cukker:)
Mármint, h én nem hányok?Dehogynem, sugárban. (*vomit*)
De arra a kérdésre a választ még mindig nem tudom, h ezen a buziságon a főnyereményt(44milla) ki kapja?Vmi jópofa cölöb?Mert mások nem igazán indulnak.De ha tévedek, bocs.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.09. 16:14:08

@atpijkamo:
Kb ezt saccoltam én is.
Ez a pingvin póz.

@akikaztmondjákni:
Ez be szép vót!
Csak nem értem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 16:14:52

Az upcanyás posztnál deuce és bluebell csesztetik egymást egész nap. Tanulságos.

Mi ies kezdhetnénk már dolgozni...

AlexWolf 2010.06.09. 16:16:54

Én csak annyit szeretnék mondani, hogy "Bö" és meg szeretném tudni, hogy Bánki Péter a PEGAConsult káefté ügyvezető igazgatója eztet hogyan intézte volna?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.09. 16:17:04

@atpijkamo: A hazátlan bitang lelépett, hogy senki sem reagált az észosztására, mást meg kit csesztessünk?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 16:22:14

@Kitalátor feljegyzetei: Politikusokat.

Egy politikusokkal teli busz kirándulásra indul vidékre. A sofőr belefeledkezik a festői tájba, így beleesik egy szakadékba, egy tanya mellett.
Másnap megérkezik a rendőrség, kihallgatják a tanya tulajdonosát:
- Nem talált áldozatokat?
- De, találtam.
- És hol vannak?
- Hát, eltemettem őket.
- Az összes politikus meghalt?
- Némelyik azt mondta, hogy él, de én már nem hiszem el ezeknek egy szavát sem...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 16:23:15

@akikaztmondjákni: Kivennéd a szádból a hamburgert ha beszélsz? Nem értem egy szavadat se.

Michael Collins 2010.06.09. 17:00:10

@Don Bandi: Persze, mert Rizzo felügyelő nyugdíjba mnent!

Xezs 2010.06.09. 17:18:11

A poszttoló miért is importál ide fekákat? Európának az jó?

cicmen (törölt) 2010.06.09. 17:23:27

@Xezs: Csak magyarországra ne hozzon belölük, mert a pigmeusok kereszteződnek a hazai barnákkal és simán átbújnak a 220-voltos drótkerítés alatt uborkát lopni!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.09. 18:11:13

Bassza meg hát ilyenek vagyunk mi. kimegyünk kűfődre oszt ha nem baszogat bennünket senki akkor mi baszogatjuk a szolgáltatót. Szerintem nekünk a bonyolitás, cseszegetés az a 47ik kromoszómánk.
De hogy megelőzzem a minemhangzottelmégmát: Ezérttartittazország!

Kifordított kacagány 2010.06.09. 18:19:51

á, ilyen nincs, én nem hiszem el

Megdobbent 2010.06.09. 22:07:15

Nah, ezert nem kell Olaszorszagig menni, en is vertem az asztalt mar elmu-ben, hogy fizetni akarok, es leszarom mikorra migraljak at a mindenuket SAP-ra. Ezen meghokkentek, utana par honapig semmi, majd egy egesz apro kis szamla...

De azota mar sapolnak tisztesseggel, ugyhogy helyreallt a rend :>

eml 2010.06.09. 22:07:54

Elolvastam, tipikusan olaszos.

eml 2010.06.09. 22:09:11

@Don Bandi:
Én szeretem az olasz rendőröket, sosem büntetik meg a túristát.

eml 2010.06.09. 22:11:13

@Don Bandi:
Legutóbb Verona belvárosában 100, azaz EGYSZÁZ méterenként állt egy rendőr.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.09. 22:23:06

+monta Berlusconi
"nem lesz gázfizetés"
Mit értetlenkecc?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.09. 22:25:04

A meleg víz azért jó lett volna a gyerekek miatt, de nem kukacoskodtam.

"mert nem kukacosodtam" heJesen
A gyerekek igen, azé kellett a meleg viz?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.09. 22:30:40

@atpijkamo:
Nincs is keze, idézem
"A sündisznó nem áll másból, mint valószínűleg négy lábból és szúrótüskékből.
Az oroszlánra és a mérges kígyóra csak akkor támad, amikor azok nem támadnak rá.
Rendkívül éles fogai a szájüregétől a vastagbeléig tartanak"
Idézet befejezve
Vond le a tanuságot!

cicmen (törölt) 2010.06.09. 22:37:58

Gyere haza cseszd meg! Itt lesz számlád is meg az őshonos fekákból is kiveheted a részed!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.09. 22:39:22

@Sün‼:
A biró kissé szúrósabb szemmel fog nézni és ezzel annyi
Majd Lyól +rettennek ettöl

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 23:06:08

@horex: "A sündisznó nem áll másból, mint valószínűleg négy lábból és szúrótüskékből."

Medve felébred a téli álomból és rettenetes kangörcs jön rá. El is dönti, hogy az első útjába kerülő állatot megtrücsköli. Megy az erdőben, találkozik a sünivel, odakap, de a süni összegömbölyödik.
- Hol van a luk, hol van a luk? - kiabál a medve.
- Nincs rajtam, nincs rajtam...
- Hol mondtad, hol mondtad?...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.09. 23:14:45

@atpijkamo: Höhö
Sün egy bonyolult állat

mek.niif.hu/03400/03408/html/814.html

Jókat , megyek hunyni
A köv.posztban 1st helyet lőttem
:)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.09. 23:16:18

@horex: A tehén a bonyolult állat.

De én megfejtem.

movhu 2010.06.10. 08:58:49

Szerencsed van, hogy van vezetékes gáz. Én olyan olasz kisvárosban szoktam nyaralni délen, ahol hatalmas palackokat kell hazavinni, télen igen sűrűn cserélve :)
Igaz, hogy feelingre legalább igazi déli hangulat van, össze sem lehet hasonlítani a nagyvárosokkal.

nyílméregbéka 2010.06.10. 09:07:06

Posztoló, te nagyon lüke vagy! :-)
Hát minek akarsz ennyire fizetni, ha nekik ennyire nem kell! "Ha adnak, vedd el, ha ütnek, szaladj el!"

Vagy ha ilyen sok pénzed van, inkább add nekem, itt sokkal jobb helyen lesz.
süti beállítások módosítása