Tékozló Homár

Az Opel-Interát szerviz vizsga nélkül is beszedi a díjat

2010.07.26. 16:11 | jackyll | 180 komment

László sajnos hamarabb írta alá a vizsgáztatást, mint ahogy megtudta, hogy Budakeszin az Opel-Interátnál a vizsgabiztos nem szereti a fóliázott szélvédőt. Úgyhogy addig máshol sem tudta elintézni, amíg ki nem fizette a megrendelt szolgáltatást:

Öt évtizedet megéltem, láttam már sok „csodát” ennek ellenére engem sikeresen megvezettek, Budakeszin az Opel-Interát szervizben. Hogyan keress 9.600.-ft szolgáltatásnyújtás nélkül? Történt 2010.-Május hónapban, hogy a feleségem tulajdonát képező Daewo-Matiz szgk-n annak elején kopogást hallottunk. Telefonegyeztetés, másnap irány a szerviz, gondoltam most nem vacakolok holmi „sufni” javító vállalkozásokkal, legyen minden szakszerű, precíz. Szerviz, sorban állás, következem elmondom, mért vagyok itt, közben megjegyzem, mit javasol kb. két hét múlva lejár a műszaki vizsgáztassunk most. Nem javasol, átküld másik pult vizsgáztatás okmányolás, közben kérem, nézzük meg együtt az autót a szerviz előtt utána írjunk. Válasz arra később kerül sor, ő a főnök ráadásul igen határozott, hát legyen nem gyanakszom, nincs rossz előérzett.

Nyomtatvány ki, itt írja alá, mit is? hát a kért vizsgát, na egye fene akkor hát ez is meg lesz egyben. Vissza munkafelvétel újra sorba állás, kivárjuk, mi jövünk, észlelt hibák felsorolása,  munka felvét, ismét kérem nem vagyok én szerelő menjünk már ki nézzük át együtt, mit írjunk fel mit ne a gyanúmból. Felvevő enyhül, kijön autó mustra, és most jön a fekete leves! Ez az autó itt nem fog levizsgázni!   Bárgyún bámulók miért is nem? Elvégre ezért hoztam ide a köztudottan jóval drágább óradíjjal dolgozó „szakszervizbe”, hogy ne legyen fennakadás. Fólia van az ablakokon! Mondom ne olyan hevesen, forgalmi elő hivatalos bejegyzés autó fóliával ellátva, KFF.-engedély szám. Száj tátva, de kivágja magát, válasz ez semmit sem ér! Mért nem? Mert itt én vagyok a vizsgabiztos!  Győzködöm Uram ez a gk eddig már négy alkalommal levizsgázott, nem szívességet kérek pláne nem törvénysértést, a KFF engedélye nem elég? Nem! Én döntök!

Gondolhatják felmérgelt nesze nekem problémamentes javítás, vizsga, erre én hát uram akkor én pedig úgy döntök, nem hagyom itt az autót. Már bent, kérem a kulcsot és a forgalmit, azt nem kapja meg, csak ha befizetem a vizsgadíjat. Mit kérdem?  A vizsgadíjat, hát mégis jól értettem!  Tiltakozom, de hát hozzá sem nyúltak még. Ja uram ön elállt a szerződéstől ennyi elég ahhoz, hogy 9600.-ft keressenek az ügyfeleken.

Gondoltam ezt az embert nap érte! Kérem, szóljon a főnökének hátha vele szót értek. Hiba volt ketten esnek nekem mit gondolok én, rabolom az idejüket fizetek vagy mehetek gyalog. Meddő kísérlet részemről, uraim ez  személyi szabadság korlátozása, a tulajdonom jogtalan elvétele, rendőrt hívok mondom, segítő kész nem nézi ki belőlem diktálja 112 kell hívja. Próbálkozom, még nem adom fel! Győzködöm nem én álltam el a szerződéstől önök szerződtek olyanra, amit nem teljesítenek. Önök nem jártak el körültekintően, mert nem jöttek velem ki kérésem ellenére sem szemrevételezni az autót. Ha hibást keresünk, ketten vagyunk minimum, nem csak én, érvelek de hiába magas a ló! Ha nem fizet, közlik máshol sem fogja levizsgáztatni az autót mert nem vesszük ki a rendszerből. Ez később igaznak bizonyult. Hangoskodás, enyhe anyázás, nincs résen kezéből kulcs ki forgalmi asztalról fel kap, irány a szabadság. Ide se többé!

De nincs még vége, autó máshová sztori elmesélve, nyugtatgatás, vizsga ennek ellenére nincs, rendszer nem engedi. Napokkal később vissza egyezkedés, értékesítési vezetővel javaslom felét ők, felét én mind a ketten hibáztunk, (én így utólag abban, hogy ide jöttem) ígéret beszél tulajdonossal, visszahív, persze nem. Belátom ők győztek befizetem, köszönet érte a másik vizsga helyén ráküldték a KFF munkatársait, a Gk-t bár levizsgázott a szerviz nem adhatja ki ez péntek hétfőig  Gk visszatartva.

Hétfőn feleség munka helyett otthon marad, kiesés, kit terhel, volt-e erre joguk? Már meg sem kérdezem! Hétfőn szemle minden rendben autót visszakapom, délután. Győzött az Opel-Interát, hát igen, de közben elvesztett a Gk javítására más szerviznek kifizetett 130.000.-ft-ot és egy ügyfelet. Gazdasági pénzügyi válság úgy látszik nem gyűrűzött be mindenhová az ügyfél itt nem számit, csak az a 9600.-ft amit szolgáltatás nélkül szereztek. Hát kedves autós társaim Opelesek- Daewo-sok ha igazi vadregényes, ököljogos szolgáltatást szeretnének irány Budakeszi Opel-Interát szerviz! Keressék a munkafelvételt, ha meg van, utána már minden sínen! Elkezdődik a betyár élet! Okoskák.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Látnok14 2010.07.26. 20:14:21

Akkor kellet volna a sunyiba elküldeni őket, amikor hatóságnak képzelték magukat és küldözgették.
Én leültem volna a seggemre, és várok egy ideig. Ha nem csinálják, elküldöm a picsába őket, és elhúzok. Van elég hely Budapesten.
Ennyire nem lehet valaki naív (mondhatnám azt hogy hülye).
Ha meg már így történt, addig keresem a tulajt, mig vissza nem fizeti a dohányt. Rászántam volna némi pénzt is.
Azt a faszt (munkafelvevőt) meg kiszekíroztatom onnan.

Lővenbrau 2010.07.26. 20:40:42

Hát én úgy jártam, hogy mondom minden renben van a kocsival (15 éves merci) Majd elviszem az itten felügyelethez nűszakzni. Nekem egyből kapargatták az ablakot, hogy vegyem le a fóliát. Könyörgöm, anyagában színezett halványzöld eredeti üveg, semmi fólia... Aztán mi ezek a dizájnlámpák ? Hö ? Mondom nézze már meg a hátulját Mi an ráírva. Jó, német de xenonnal nem mehet át.... Hát könyörgöm nem látja hohg H4 izzók vannak benne ?? Ekkor jutottam fel egyáltalán a vizsgapad elejére...Ahol is a emissziómérés következett. Az én autóm üresben nem enged 4000 fordulat fölé, letilt. Hát ez egy szutyok szar... Na mondom it a vége, azonnal adják vissza a cuccaimat (kulcs fogalmi). Nagyon nehezen adták, de azon a határon voltam, hogy egy fogpiszkálóval is agyonverem a bandát..
Elvittem a szomszédban található szakszervizbe, ahol rendesek volta (de kicserélték a két hátsó fékvezetéket 50 ropiért pedig csak egy hónapos volt) és lőn műszakim. Hát szakadjanak meg. Mert én vagyok a vizsgabiztos :-))

Lővenbrau 2010.07.26. 20:42:27

Bocsi a hibákért de sötétben gépelek, alszik a baba.

zeugma 2010.07.26. 20:53:30

A szervizesek szemetek voltak, a posztoló viszont sem írni, sem fogalmazni nem tud.

A fóliázásról: úgy tudom, nem azt írja elő a szabály, hogy lehet-e fóliázni, hanem hogy mekkora legyen az átlátszóság (fóliával vagy anélkül, nem számít). A hátsó ablakot és a hátsó oldalablakokat akár koromfeketével is behúzhatja az ember, pont azért, amit előttem is írt már valaki: a dobozos kisteherautón is lemez van ablak helyett, mégsem balesetveszélyes. Azért van a tükör, nézelődjön abban a sofőr.

Ha jól emlékszem a szabályozásra, az első ajtók üvegein 70%-os, a szélvédőn 75%-os min. átláthatóságnak kell meglennie. Ha gyárilag már eleve színezett az üveg, akkor az első ajtókra csak nagyon enyhe sötétítésű fólia mehet. Léteznek ma már szinte teljesen átlátszó, csak az UV-fényt visszatartó fóliák is, egy nemszínezett üvegű szélvédőn talán még meglenne a 75% egy ilyennel, de nem érdemes kockáztatni, mert azt már tényleg csak havernál lehet levizsgáztatni.
(A felső sávban a napellenzők szélességében az első szélvédőn is lehet színezett fólia, de az olyan ladás, manapság nem "trendi".)

AgentO 2010.07.26. 20:53:50

Hallottam még egy tippet, ha nagy melegben megy a kocsi vizsgázni, teljesen letekert ablakokkal kell odavinni:) Persze más kérdé, hogy mi történik, ha pl. napszemüvegben vezetsz, az eléggé durva "fóliázásnak" minősül, ráadásul a teljes látómezőben:)

AgentO 2010.07.26. 20:56:06

@zeugma: Nálam a két első oldalablak gyárilag nem színezett, viszont fólia van rajta, alig észrevehető, szerintem ebben az esetben (ha tényleg kekeckedni akarnak), bizonyítsa be a vizsgáztató szerviz, hogy hány % is a fényáteresztő képesség, ha már egyszer meg van határozva.

zeugma 2010.07.26. 21:01:14

@AgentO: Elvileg ezért adják a tanúsítványt a műhelyben, ahol fóliázták, és ezért kérik el azt a tanúsítványt a rendőrök meg a vizsgabiztosok. Azzal igazolod, hogy hány százalék az áteresztése.
Persze ha a vizsgabiztos kijelenti, hogy márpedig őt nem érdekli a tanúsítvány, akkor sem engedi át az autót, az ellen nem tehetsz sokat...

Igaz, a halványan színezett vagy színtelen fóliáért nem is szoktak kekeckedni, csak a "sötét vagyok, legyen a kocsim is az" típusú fekete első ablakokról szokták lerángatni a nejlont. Kíváncsi vagyok, a posztolónak milyen van.

Leonce 2010.07.26. 21:12:07

Szerintem is, aki legalább átlag IQ-val rendelkezik, az tudja használni ezt a posztot is: ezután ilyen trükköknek nem dőlünk be.Nem csak az említett szervízben, hanem sehol.
Kb. ez a lényeg.
Üdv

É2I 2010.07.26. 21:12:21

Bassza meg. Már vagy két éve lopom a napot a homárom, de ennél olvashatatlanabb, (diszgráfiás?) írást még nem próbáltam meg elolvasni; szinte sehol vessző, igekötők szanaszét, stb.
Legalább használd már a beépített ellenőrzőt. Ja nem iexplorer, inkább mozilla, opera, de ne legyen már ennyire olvashatatlan szar a panaszod, akkor esetleg kapsz értékelhető választ is.

Paradigma 2010.07.26. 21:18:14

Basszus, jövő héten akartam odavinni a kocsit szervizre. Asszem, inkább mégse...

CernaGeza 2010.07.26. 21:20:19

- A 11.kerületben volt egy időben egy kék matiz, amin krómcsíkok voltak mindenütt, a hátsó lámpa körül, a rendszámtábla körül, az oldalán, elöl mindenhol. Még valami rács is volt az elején..

opel interat meg monnyonle

psr6 2010.07.26. 21:20:44

Szerintem a nyelvtannácik húzzanak a nyelvészeti fórumokra. Ez itt másról szól.

Egyéves Önkéntes 2010.07.26. 21:20:44

tedd, ki, a, kib, aszott, vesszőket, te, általános, iskolai, oktatás, csődje

zeugma 2010.07.26. 21:34:52

@psr6: A nyelvtannáciság nem ugyanaz, mint azt elvárni, hogy a mondatok legalább körülbelül értelmesek és extra erőfeszítés nélkül is olvashatóak legyenek. Ez egy olvasói levélből született poszt, vagyis eleve azért írt a Lehúzott Ügyfél a Homárnak, hogy tegye közzé. Nyilvánosságnak szánt hosszabb írásnál pedig el lehet várni egy alapfokú olvashatóságot, nem?

Ennek ellenére a poszt hasznos, mert az erre járók megtudhatják, milyen esetleges lenyúlásra és bunkó hozzáállásra számítsanak a nevezett szerviztől. Csak kicsit nehezen lehetett ezt az infót a levélből kihámozni...

egyszo (törölt) 2010.07.26. 21:35:56

Lehet fóliázni, műbizonylattal, törvényesen. Ami meg jogos kifogás, azért meg buktassanak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.26. 21:37:19

@É2I: ez egy stilus
abban a filmben beszeltek igy ahol a dobozgyarban kukkoltalk a noket
a cimere nem emlekszem mar

lukit 2010.07.26. 21:38:04

Alig lehet elolvasni :(

indapass90210 2010.07.26. 21:41:36

Nekem 50%-os fólia szokott lenni a kocsik hátsó oldalablakain és a hátsó ablakon. Az első oldalablakokra általában olyan 75%-ot átengedő megy. Kurva jól kilátni, jól néz ki mindegyik autó és nem akváriumban ülök :)

És sem vizsgán, sem rendőrök nem szoktak kötözködni.

zsoci 2010.07.26. 21:48:39

És végül miért nem hívtál rendőrt ??

Mylady 2010.07.26. 21:54:08

@Syolos: menj lejjebb pár poszttal, egészen a mávosig, ott elolvashatod, hogy (egyesek szerint) mekkora balfasz az, akinek nincs autója...

Shinjuku 2010.07.26. 21:58:48

@hagyma: Texasban kell... es ott az autot is megnezik... :) pontosabban a pick-up ot... auto errefele nem kozlekedik :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.26. 22:00:42

@Shinjuku: Texasban meg sosem jartam
gondolom alaposan atvizsgaljak:)

camparisoda 2010.07.26. 22:00:59

Tanulság, ha aláírtuk a vizsga megrendelőjét, már nem lehet kivenni a rendszerből a kocsi adatait, mert a KFF ilyenre csináltatta meg a programot, és emiatt muszáj kifizetni a vizsgadíjat. Ha fejreállok, akkor is. Addig tényleg nem lehet a rendszerből kivenni.
A lusta munkafelvevők, a paraszt vizsgabiztosok, és a jogilag analfabéta autósok nincsenek betáplálva, de mégis vannak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.26. 22:01:41

@Shinjuku:
azaz
na az jott vissza nekem az irasbol
jo film vot

indapass90210 2010.07.26. 22:01:43

Autót venni meg a Chryslertől kell, mert fél évvel a garancia lejárta után is kifizették az 1 millás javítást. És még vitatkozni sem kellett....

Shinjuku 2010.07.26. 22:04:37

@hagyma: Nekem a legjobban az tetszik hogy ha lejar a jogsid akkor az interneten is meg lehet hosszabbitani... Igy aztan 135 evesen is vezethetsz ha akarsz... :)

Shinjuku 2010.07.26. 22:06:10

@hagyma: "Ibike, kefírem..." "Holnap jövök, irodista némbert távolítsd..."

camparisoda 2010.07.26. 22:08:32

@camparisoda: O pardon!Ez a komment elég Lenke nénisre sikerült :)

Megdobbent 2010.07.26. 22:14:23

Najovan, azert ne ekezzuk betegre, ez a mondat nalam meghaladta a szimpatia ingerkuszobot:

"Gondoltam ezt az embert nap érte!"

Ehehe :)))))))

dráva 2010.07.26. 22:31:34

Én rendszeresen hozzájuk járok (lévén itt lakom). Eddig semmi panaszom nincs rájuk - jó, kicsit tényleg húzósak az árak, de kapok is érte valamit. Van bejáratott szerelősrác, aki k. jól dolgozik, igaz várni kell rá, mert általában sok a melója.

Szóval velem mindig kedvesek, meg korrektek. De jó volna tudni, ki lehetett ez a vizsgáztató, mert eddig még elkerültem és szeretném, ha ez így is maradna.

A "nyelvtannáci" kifejezéshez pedig annyit: "Nyelvében él a nemzet."

dtk74 2010.07.26. 22:33:21

@cicmen: A lányom szeme (és az enyém) nagyon világos, extra fényérzékeny, fólia nélkül napszemüveg kell neki, amit korábban nem tudott hordani. most 3.5 éves, két éve még nehéz volt rávenni hogy napszemüveget megtűrje. A kocsi sem melegszik annyira, ezért nem kell a klímát csutkára járatni, ez a másik érv a fogyasztás és egészség érdekében.
A kárpitok nem mennek tönkre, a bőr is jobban bírja kevesebb UV sugárzás miatt.
Kevesebb napfény ér, ezért ha sokat vezetsz sem égsz le, és kapsz bőrrákot, mint péládul édesanyám. (azt nem mondom hogy a kocsiban szerezte, de hozzájárulhat.)
Kevésbé látnak be a kocsiba, így ha csomag van benne, kisebb az esélye, hogy kiszúrják és feltörik.
stb.
Sajnálom hogy neked a fóliáról és a kocsiról csak a dugás jut eszedbe.

Xezs 2010.07.26. 22:38:55

Jó írás, tetszett. A szervizesek meg segghülyék. Jó hogy nem már azon problémázik hogy vicces matricát is ragasztottál a kocsi hátuljára (vagy nagymagyarországot fejjel lefelé).

Shinjuku 2010.07.26. 22:41:24

@dtk74: Az auto uvegen nem megy at az UV-B (meg a foliazatlanon sem...) ezert nem tudsz leegni ablakuveg mogott... borrakot sem tudsz kapni. A bor sem megy tonkre... csupan talan lassabban melegszik fel az utaster.

dtk74 2010.07.26. 22:46:11

@Shinjuku: vezess egy-egy nap 500-800 km-t mint én (minden héten van egy-két nap amikor ennyi jut), és rá fogsz jönni arra amit nem olvastál el alaposan, hogy nem kiszűri, csak szűri az UV-t! jut még abból. Ráadásul csak az UV jelzésű üvegek szűrnek.
Ja, majd elfelejtettem, hogy közel száz kiló vagyok, kopasz, és fekete terepjáróval járok. Ami az engedélyek határán belül le van fóliázva.
Az első gondolat biztosan más ha meglátnak de mint fentebb írtam, racionális érveim vannak az elsötétítésre. Sajnos a prekoncepciók elnyomják az empátiát, és a gondolkodási késztetést, innen vannak a habzó szájú (és a visszafogottabb) anti-fólia reakciók.

1kutya 2010.07.26. 22:46:43

@dráva: de nyelvével még sohasem nemzett:-DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.26. 22:47:17

@Shinjuku:
mar hogyne veztehetnel bar erre nem tudom mi a szabaly
en kozelitek aZ 50-hes 15 eve vezetek itt de orvos ilyen ugyben meg nam latott
emlekszem otthon kellett
ilyen szinteveszteses bigyokat nezni stb
mintha nem tudnam, hogy az also a piros
hu vazze mennek itt olyan romkocsikkal hogy ajjaj
200 evesen

Xezs 2010.07.26. 22:49:33

Ja, a fóliázást meg proletár paraszt dolognak tartom. Kivagyiság, semmi több.

Shinjuku 2010.07.26. 22:51:28

@dtk74: Stimmel... nekem semmi bajom sincs az elsotetitessel... csak ne fogjuk az UV-B-re... Minden uveg szuri az UV sugarakat, vannak specko uvegek, amik ateresztik... A "normal" uveg a 350nm feletti hullamhosszusagot valoban atengedi 90%-ban de a 300nm alatti hullamok 90%-at megszuri. Az UV-B (tehat a borrakot okozo karos sugarzas) a 315nm-nel rovidebb hullamhosszt jeloli...

Xezs 2010.07.26. 22:52:27

ja meg engem valami thomy folia nevű buzibanda szokott szétspamelni e-mailben. kocsim sincs, de mindig küldik az évszázad ajánlatát pedig a franc se kérte rá őket.

dtk74 2010.07.26. 22:54:00

@Xezs: Köszönöm, a családom nevében. A lányom biztosan szomorú lesz, hogy a szemgyulladásai elmúltak, de ezzel kivagyi proletár paraszt lett belőle a szemedben.
Ha nem írtam volna le korábban miért lehet, vagy kell fóliázni, nem is tartanálak bunkónak.
Akinek nincs rá szüksége, vagy nincs rá pénze, az ne csinálja.
Egyébként csak kíváncsiságból, honnan tudod ki rendelte eleve sötét üveggel a kocsit, és ki fóliázta? Vagy mindegyik bunkó proletár paraszt válogatás nélkül?

solo 2010.07.26. 22:54:45

Hát,nekem le van fóliázva az autó.Szépen,egyenletesen,ahogy kell.5 sötétségűből meg 3 fajta minőségből választhattam annó 3 éve.
Az egyik leg világosabbat tetettem fel.Belülről semmit nem érezni,legfeljebb,hogy nem tűz szét a nap.
Este simán kilátni.Befelé nappal:ha az első szélvédőn tűz be a nap,fel lehet ismerni,hogy ki vezet,ha bárhonnan máshonnan,csak az látszik,h ül bent valaki (de az jól kivehető).
Soha egy rendőr nem szólt még érte,pedig errefelé hajtanak a fóliára.
Tehát sok hátrányát nem látom.
Előnyei: A féltégla nem fog várni az ülésen reggelre sehol.Ezért hívják biztonsági fóliának(be lehet törni az üveget,de a fólia továbbra is összetartja.)
Az autó abszolút nem melegszik a napon.(vagy kevésbé,mint ami nincs lefóliázva.)
UV szűrős ablaküvegek?Szerintem egy fóliázott autó belső műanyagjai és kárpitja egészen máshogy néz ki 5 évesen is,mint egy nem fóliázotté.
Végül de nem utolsó sorban pontosan a reflektort fentfelejtő majmok miatt remek,akik hátulról azt hiszik,hogy nem látszik a ,,refi" a tükörben.Fóliával no problem,jöhetnek.
Ja!36 éves gépészmérnök lennék,nem egy 20 éves ,,halálos iramban" faszagyerek!!

dtk74 2010.07.26. 22:56:20

csak a teljesség kedvéért, Wikipédia idézet:
UV-A (315-400 nm): jótékony hatású az emberi szervezetre, mert elősegíti a csontképződést és a barnulást. Hiányában angolkór lép fel. Ugyanakkor a többi UV-sugárzáshoz hasonlóan károsítja a kollagénrostokat, hozzájárulva így a bőr öregedéséhez. Roncsolja a bőrben levő A-vitamint is. Korábban kevéssé veszélyesnek tartották, de közvetve képes károsítani a DNS-t, így a bőrrák kialakulásában is szerepet játszhat.

dtk74 2010.07.26. 22:59:45

@solo: Rulez. Én pedig 36 éves családos informatikus, könyvtáros, újságíró. Nem a csajok miatt sötétítettem, de ezt az az ember nem érti akkor sem, ha leírom, akinek csak ez vonal ugrik be a fóliáról :-)

solo 2010.07.26. 23:01:05

JA,a csajok kimaradtak...
:-)))))))))))

Xezs 2010.07.26. 23:02:39

@dtk74: igen, shinjuku meg leírta hogy teljesen fölösleges. Igazából leszarom csak érdekes módon akinek fóliázva van a kocsija azon valahogy mindig látszik hogy nem teljesen százas...

solo 2010.07.26. 23:02:43

Mikor még a kocsiban éltem a nemi életem,akkó bezzeg nem volt 40 ezrem fóliára.(autóra is csak kicsivel több)
:-)))

Megdobbent 2010.07.26. 23:03:29

Most meg foliaval oltogatjatok egymast? Vazze fura nepseg ez a homarkommentelo :>

Xezs 2010.07.26. 23:03:51

@dtk74: Ja és igen, válogatás nélkül. A sötét üveg is proli.

solo 2010.07.26. 23:05:02

Miből látod,h én pl nemvagyok teljesen 100as?
Nem úgy kéne autós cikkhez kommentelgetni,hogy autót meg gépjárművet csak a tv-ben láttál!
Vezetgetni kéne néha...kimozdulni otthonról...világot látni!Akkor talán értenéd..

Tronik 2010.07.26. 23:06:38

Egész autó nem ér 130 ebédet. :)
De tényleg kitolás.
Ezért kell olyan szervizben vinni az autót ahol ismerős dolgozik.
A vizsgavíztósók szeretik majd minden Közlekedési Felügyeleti helyeken szívatni az embert, ha nem nepper viszi a kocsit vizsgáztatni. Gödöllőn az LPG tartályból jövő cső szigetelése kicsit sérült volt. Kicseréltette vele a figura. Eddig 2x volt a Mozaikba és nem volt semmi probléma, pedig akkor is ugyanolyan volt az állapota.

Xezs 2010.07.26. 23:07:14

@solo: A kivagyiság és a tudatlanság látszik az első pillantásról.

solo 2010.07.26. 23:07:39

Amúgy nem rendőrt kell hívni,hanem fogyasztóvédőt.
:-))

solo 2010.07.26. 23:09:02

nafvszom megint bekapcsolva maradt a vebkamera,vagy honnan látod a pillantásom?
:-))

Tronik 2010.07.26. 23:09:36

@Xezs: nem proli, de én nem vennék olyan autót ami ilyen szélvédővel van. Feltételezem, hogy nem vigyáznak úgy az autóra.

solo 2010.07.26. 23:11:12

De azt is megkérdezném,hogy pl a pécsi rendőröknek miért volt (van?) lefóliázva a járőrkocsi?Ha egyszer nem lehet?!

Tronik 2010.07.26. 23:13:55

@solo: hogy a bűzözők ne lássák, hogy rendőrök ülnek az autóban.

solo 2010.07.26. 23:16:52

Aha,má értem.
Vajon a tetején villogóval ellátott kék-fehér renőrség feliratú autóban kik ülhetnek..?!
(Amúgy ez nem most volt,hanem még a golf3-meg skoda oktávia korban.)

Tronik 2010.07.26. 23:18:45

@solo: mindenre ők se gondolhatnak!

milu vagyok:) 2010.07.26. 23:19:06

Simán rendőrt hívtam volna

indapass90210 2010.07.26. 23:21:21

@Tronik: Mi köze van a fóliának a kocsira vigyázáshoz?

solo 2010.07.26. 23:21:27

Azt mondod,hogy nem vennél lefóliázott autót,mert lehet,hogy nem vigyáztak rá rendesen?
Nekem ez életem első új autója.3 hetesen fóliáztattam le és legfőképp azért,hogy vigyázzak rá.
Halkan megjegyzem már a karosszérián is dívik az átlátszó fólia (mercédszéknél sztem már gyárilag tesznek a frontrészre a kavics felverődés ellen,de lehet,h csak rendelhető)
Amúgy meg roncsolásmentesen eltávolítható,tehát nem látom sehol,hogy miért tenne rosszat az autóval.

solo 2010.07.26. 23:24:13

Ha feljebb olvasol írtam,h mi köze.Híjják ezt biztonsági fóliának is.
Míg egy fóliázatlan szélvédőt simán bevernek (és már károsodott is az autó)addig egy fóliázotton lehet,h elgondolkodnak.
(Betörik,a fólia megfogja,utána még valamivel fel kéne hasogatni a fóliát..ennyi)

solo 2010.07.26. 23:28:24

Persze nem mindegy,hogy milyen a fólia.
Van festett meg fémezett.A festettet kiszívja a nap (mégh nincs UV...)Biztos találkoztatok már lila fóliás golf 1-el..:-))
Meg van a fémezett grafitos változat,az jobban bírja.(nem változik a színe)

zozo6296 2010.07.26. 23:32:46

"Opel-Interát a jóbarát."

=>régi szlogenük =)

popocatepetl 2010.07.26. 23:35:08

@prakp: Azt gondolta, hogy így vagány a szöveg. Pedig csak hányadék.

solo 2010.07.26. 23:38:39

Tényleg olyan a szöveg,mintha az angol oldal tetején az gúglikrómban a fordítás gombra kattintott volna,de szerintem is inkább csak ,,kortárs" írót játszott a szerző.
:-))

indapass90210 2010.07.26. 23:45:32

@solo: Öt évtizede éltek, láttam sok "csodát" azonban már sikeresen megvezettek, Budakeszi Opel Inter-Service Center. Hogyan talál szolgáltatás nélkül 9.600.-ft? Történt a 2010., a hónap a május, a feleségem tulajdonában lévő Daewo Matiz-n-autók Kezdetben kopogást hallottam. Telefonegyeztetés, folytassa a következő szolgáltatás, most nem szar dolog "sufni" javítási vállalkozások összes szakmai és pontos. Szolgáltatás, sorban állás, a következő Megmondom, miért vagyok itt, én pedig tudomásul, mit javasol. lejár két hét elteltével a műszaki vizsgáztassunk most. Nem javasol, küldjön át egy másik bar okmányolás vizsgálat közben, kérjük, nézd meg az autót, mielőtt az inas után írni. Válasz a később a legfőbb mellett nagyon erős, ezért lehet, hogy ne gondoljuk, hogy nincs rossz érzésem.

Nyomtassa ki, írja alá itt, mi? Azt kérte a vizsgálatot, valamint akkor, hogy 'mi a fene, ez lesz az egyik. Vissza a felvételi újra sorba, várni, mi jön, észlelt hibák vannak felsorolva, a munka érkezett, még egyszer nem vagyok egy szerelő, kérjük ossza meg velünk, tekintse meg azzal, amit írsz, mi nem gyanúmból. Felvétel enyhül jön ki egy autó felvonulás, és most jön a fekete leves! Ez az autó nem fog levizsgázni! Hülye nézett miért nem? Hiszen köztudomású, hogy a benyújtott itt dolgozni óradíjjal sokkal drágább "szolgáltató központ", hogy ne legyen fennakadás. Fólia az ablakokon! Azt mondom nem is olyan erőszakos, film forgalom egy autó a hivatalos regisztráció, KFF. engedély száma. A szájából, de a vágások maga válasz semmit sem ér! Miért nem? Mert itt vagyok tompított! Győzködöm Uram, ez volt a GK levizsgázott négyszer, nemhogy a törvény nem kedvez nekem, az engedélyt a KFF nem elég? Nem! Én úgy!

Itt azt hiszem felmérgelt probléma javítása, teszt, és így tovább, akkor uram, én úgy nem fogok hagyjuk az autóban. Már, kérem, a kulcs és a regisztráció, akkor nem kapja meg, ha csak fizetni a vizsgadíjat. Mit kérdeznem? A vizsga, de aztán megértettem! Tiltakozom, de nem nyúlt hozzá még. Ó uram, te visszalépett a szerződéstől, hogy elég, hogy az ügyfelek meg a 9600.-ft.

Azt hittem, az ember rá! Kérjük, mondja a főnöke, hogy ha a szó jutott az eszébe. Hiba volt, hogy mi azt hiszem két rám, megfosztják őket fizetési határidő, vagy menjen gyalog. Reaktív kísérlet a részemről, uraim, ez a korlátozás a személyes szabadság, tulajdon jogellenes vetélés Hívom a rendőrség, nem úgy néz ki kész segítséget nyújtani nekem azt diktálja, meg kell hívni a 112. Megpróbálok, feladom! Győzködöm én nem voltam oda a szerződést, hogy a szerződésben van egy, amit nem teljesítenek. Ön nem járt el körültekintően, mert nem jött velem a kérésemet, annak ellenére, nézte az autót. Ha ön látszó rossz, legalább ketten vagyunk, nem csak nekem, de én úgy érvelnek, hiába a magas lóról! Ha nem fizet, nem közli, hogy mások levizsgáztatni az autót, mert nem vette el a rendszer. Ez később igaznak bizonyult. Hangoskodás enyhe anyázás, nem kiváló keze a regisztrációs asztal kap egy kulcsot, az irány a szabadság. Itt nincs több!

De nincs vége az autó valahol máshol mondani egy történetet, nyugtatgatás, mégis, nincs vizsgálat, a rendszer nem teszi lehetővé. Nappal később, már a tárgyalások, és az értékesítési vezetők javasolnak felét, a másik felének pedig mindkettő hibát, (ez később jöttem ide), beszél ígéret tulajdonossal, visszahívása, persze hogy nem. Látom, hogy meggyőzték fizetni, köszönhetően a többi vizsgált helyszínen ráküldték KFF személyzete, a GK levizsgázott bár a szolgáltatás nem adja ki ezt a péntektől hétfőig GD elriasztja.

Hétfőn, a felesége otthon marad inkább munka, veszteség, hazugság, ez igaz? Már nem kérdezte! Hétfőn, egy autó számára valamennyi jól vissza délután. Inter nyerte az Opel, igen, de elvesztette a javítás egyéb szervizek fizetett 130,000. GD-ft-öt és egy ügyfél. Gazdasági pénzügyi válság láthatóan nem gyűrűzött tovább a megrendelő sehol nem számít, csak a 9600., Ft az adott szolgáltatás, alaptalanul. Nos, kedves barátom autó-Opelesek Daewo, sok, ha igaz romantikus, szolgáltatás ököljogos akarjuk irányban Budakeszi Opel Inter-Services! Keresse meg a munkaerő-felvétellel, ha azt követően minden jó úton halad! Start a betyár élet! Okos.

Shinjuku 2010.07.26. 23:50:02

@solo: Hmm... valószínűleg egyébként tényleg van némi értelme a fóliának, de azért nem kell egymás torkának esni... Nem hiszem hogy egy fólia tudna annyira erős lenni, hogy egy téglával beverést megakadályozzon, de az valóban igaz hogy mondjuk egy baleset alkalmával ha összetörik az üveg, nem szállnak darabok a levegőben mert összetartja valamennyire belülről a fólia. Leégni normál üveg mellett sem fogsz, de biztos van olyan fólia ami visszaveri az infravörös sugarak egy részét, így lassabban melegszik fel a kocsi belseje. A feleségem kocsiján is van a hátsó üvegeken: az gyári fóliázás, bár itt nyaranta 40 fok fölött vagyunk állandóan és ugy vettem észre nem sokat ér... Igazából még az sem zavar ha valaki koporsóra fóliázza az autóját mert ha neki így tetszik, hát tegye (van aki neonszínű nyakkendőt hord.) De ez a fólia-nem fólia vita nekem olyannak tűnik mint az iPhone-Android vagy éppen a motoros-autós vita.... Értelme nem sok...

dtk74 2010.07.26. 23:57:58

@Xezs: egy érvre válaszolt, amit cáfoltam. Láss, ne csak nézz!

dtk74 2010.07.26. 23:59:15

@Xezs: És egyeseknek a kommentjeiből.

dtk74 2010.07.27. 00:04:05

@Shinjuku: A gond csak az, ha valaki megmondja mit tegyen más, tehát ne fóliázzon, amikor egyetlen észérve sincs amellett, hogy ez neki kárt okozna. Én viszont nem mondom senkinek hogy tegye. Döntsön ki-ki belátása szerint.
Ezek után a vita nem az hogy ki mit csináljon, hanem az, hogy észérvek nélkül, szimpla egoizmustól hajtva egyesek miért szólnak le másokat?

Megdobbent 2010.07.27. 00:11:11

Szerintem foliazzon mindenki!

[ on itt all ]

Szerintem ne foliazzon senki!

SÜN 2010.07.27. 00:14:02

ménem híttá rendőrt?

solo 2010.07.27. 00:24:19

Hát,én vitázni nem szeretek ismeretlenekkel,nincs sok értelme.(Nem is vitáztunk sztem)csak gondoltam megvilágítok pár homályos foltot.Tényleg nem értenek hozzá sokan.
Írtam már itt,hogy a legnagyobb balgaság volt olcsóvá tenni a netet.Így mindenki elérheti és írogathat(pötyöghet)
De nem csak itt ilyen jó ám ez!Be kell nézni néha a portfólió fórumra az okos tőzsdések közé!!!:-))))
Na,az kemény!Ott csak a pénzről van szó,de ahhoz mindenki ért!
:-)))))))))

fbal 2010.07.27. 01:32:28

Én is ide akartam vinni az autót, most már nem fogom. Ha ennek a sztorinak csak a fele is igaz, akkor is kapják be a faszomat.

zeugma 2010.07.27. 04:26:28

@Shinjuku: Létezik biztonsági fólia, az kint tartja a féltéglát. Autóra is lehet tenni, igaz, csak nemrég kezdtek elterjedni a kifejezetten autóra szánt betörésvédelmi fóliák, korábban épületfóliát használtak erre is. A biztonsági fólia lehet csak biztonsági, lehet UV-szűrős színtelen, és lehet színezett is.
Ezen kívül van a szokványos autóüveg-fólia, ami létezik színtelenben is, de gyakoribb a sötétített, az enyhén színezettől a feketéig. Ez UV-szűrős, és bizonyos fokig összetartja az üveget (kavics nem jön be rajta, féltégla igen).

A hagyományos fólia csak egy kis bosszúság a betörőnek, a biztonsági fóliával már jobban megnehezíthetjük a dolgát - igaz, egy esetleges balesetnél a tűzoltókét is.

É2I 2010.07.27. 07:24:24

@hagyma: Bár már írták fentebb, de: Egészséges erotika. Mivel a film művészettörténeti remekmű, megérdemli.

De maga a poszt fogalmazása egy phos, rohadtul nem vagyok nyelvtan náci, de ezt alig voltam képes elolvasni. Tehát van olyan stílus ami van akinek jól áll, van akinek nem.

szita szita péntek 2010.07.27. 10:28:16

Nem olvastam végig a hozzászólást, de csak bepötyögök valamit.
1 - Tegyük fel, hogy hősünknek igaza van és a fólia szabályos.
2 - Ha a vizsgabiztos nem látja annak akkor hibázik.
3 - Ha hibázik, akkor a felettes szervnél (mit tudom én, ahonnan az engedélyét kapta) panasszal élni az alkalmatlanságuk miatt + kártérítést követelni az anyagi kárért, kiesett időért.

Lehet itt homárkodni, persze, de a normál érdek és jogérvényesítés útját bejárta a panaszos? Neeeem? Miért?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.27. 13:05:58

@solo: Szerintem esetleg "kórtárs"...
V.ö. AIDS-demencia

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.27. 13:11:39

@popocatepetl: Ide jó. A "szerkesztők" sem tudnak magyarul, nekik minden "be", ha le, ha fel, ha ki, ha le, ha át, ha vissza, ha oda, ha szét, ha össze. Pedig ha legalább az általuk élő beszédben leggyakrabban használt igével vagy a "baszni" főnévi igenévvel párosítanának, meg is érthetnének, miért vannak a magyar nyelvben igekötők, és azok miért nem kötik meg az írói szabadságot.

Mocskos Világ 2010.07.27. 14:29:08

Nekem is be van fóliázva az autóm. Bizonylattal. Át is ment műszakin.

Sokan írják, hogy minek fólia, meg felesleges, ha van klíma, stb.

Nekem elég sok érvem van, ami miatt minden autóm fóliáztatom:

- senkinek semmi köze hozzá, kit és mit viszek az autómban
- ha valamit benn felejtek, nem kell hogy látszódjon és menten feltörjék az autót, egy csomó kárt okozva egy pár ezer forintos tárgy miatt (vagy egy üres táska is elég)
- hiába klíma, nem mindegy mennyit kell dolgozni neki, illetve városban nem mindegy hány fokról indul a hőmérséklet, mert a klíma nem hűti le az autót mire a célba érek
- UV védelem
- baleset esetén nem röpködnek a szilánkok
- hosszú úton egyáltalán nem kellemes, ha 90 fokos szögben süti az ember fejét a nap órákon át

Emellett tény, hogy nehezebb kilátni, sötétben, sokkal nehezebben lehet észrevenni pl. egy biciklist, vagy gyalogost tolatáskor. Szóval aki fóliáztat az tudjon figyelni is.

Nekem az első oldalablakokról le kellett szedni a fóliát vizsgára, állítólag ha lehúzott ablakkal műszakiztatnak, akkor a képek alapján a KF bekéreti az autót újbóli vizsgára, nem tudom ez igaz-e. Így aztán vizsga után igény esetén vissza helyezhető egy új fólia, 9.600 Ft -ból ki is jön a két oldalablakra. A többit meg legálisan lehet fóliázni akár korom feketére is.

Xezs 2010.07.27. 23:42:42

@Mocskos Világ: Biztos van klíma és klíma közt is különbség, de én még olyan autóban nem ültem, ahol a klíma nem nyomta volna le a hőmérsékletet elviselhető szintre 5 percen belül.

Különben ma direkt figyeltem az autókat és kb. 80-90%-án nincs fólia vagy sötétített üveg. Szóval ha a nagy többségnek megfelel így, akkor a többi már csak úri muri meg kivagyiság.

Az egyik sötétített üveg mögött meg egy tohonya kopasz disznó pislogott kifele buta fejjel :) Persze biztos nem mind ilyen csak muris volt.

Interat 2010.07.28. 14:51:36

Tisztelt Homár, Tisztelt B. László !

Megdöbbenéssel olvastam a Tisztelt Tulajdonos sorait, természetesen figyelmen kívül hagyva a megjegyzést írók által már annyit emlegetett helyesírási hibákat. Sajnálattal tapasztaltam, hogy tényeket ennyire elferdítve lehet leírni és ezt közszemlére tenni nyilvános internetes portál segítségével egy hatósági munkavégzéssel kapcsolatban, melynek szabályait nem a vizsgáztatást végrehajtók, hanem jogszabály illetve törvény alkotók fogalmazzák meg. Természetesen nem elvárható, hogy egy gépkocsi tulajdonos tisztában legyen a műszaki vizsgáztatás vonatkozó szabályaival, de a törvény nem ismerete senkit sem mentesít annak betartása alól. Konkrét esetben az Interat Kft. a tulajdonos által kinyilvánított műszaki vizsgáztatási szándék alapján vette fel a kérelmet a Nemzeti Közlekedési Hatóság rendszerébe. Tekintettel arra, hogy jármű első oldalüvegei a törvényi tiltás ellenére sötét fóliával voltak ellátva a munkafelvevő tájékoztatta, hogy azok leszedése után vizsgázhat az autó. Ettől a tulajdonos elzárkózott. Ez viszont nem változtat a tényen, hogy igényt nyújtott be a műszaki vizsgáztatásra ezért az említett 9.550 Ft. megilleti a Nemzeti Közlekedési Hatóságot (és nem az Interat Kft.-t). Az Interat Kft. soha nem vállalta fel, hogy hatósági munkavégzést a szabályoktól eltérő módon végezzen és ez nem lesz így a későbbiekben sem. Amennyiben a jármű mégis a fóliával vizsgázott az szabálytalan és természetesen cégünk megteszi a szükséges lépéseket az NKH felé ennek kivizsgálására. Nem gondolom, hogy bárki arrogáns vagy támadó módon lépett fel a folyamatban B. László úr kivételével. Az viszont, hogy cégünket nyilvánosan rossz fényben tűntette fel hamis információk alapján, melyek igaztalanságával tisztában volt és tette mindezt a nevünk feltüntetésével kimeríti a rossz hír keltés és talán még a rágalmazás fogalmát is, de nyílván ez „csak” egy műszaki igazgató véleménye, én ezekben a dolgokban jogászokra hagyatkozom és ez most sem lesz másképp.

További jó bloggolást mindenkinek !
Üdvözlettel : Kézdi László Műszaki igazgató/Interat Kft.

Xezs 2010.07.28. 15:13:26

Hoppá, mindjárt más a helyzet úgy, hogy a másik fél is megszólalt.

elender1 2010.07.28. 20:15:46

A műszaki vizsgáztatás az ügyfél kérelmére indított államigazgatási eljárás. Amennyiben a gépjármű tulajdonos aláírta a műszaki vizsga kérelmet és azt a vizsgabiztos berögzítette az elektronikus rendszerbe, úgy már nincs lehetősége a jelenlegi szabályozás mellett annak visszavonására. A megkezdett eljárás díját a gépjármű tulajdonosnak be kell fizetnie, amiről a Nemzeti Közlekedési Hatóság nevében a vizsgabiztos számlát állít ki. Tehát az ilyen vizsgadí nem a szervizt illeti, hanem az NKH viszi el.
Ezért ajánlatos a vizsga előtt egy műszaki előtti átvizsgálást kérni, melyet a szervizek (vizsgálóállomások) díjmentesen, vagy max. 2-3000 Ft-os díjon elvégeznek. Így elkerülhetőek a nem megfelelő műszaki állapotból, engedély nélküli átalakításból származó sikertelen vizsga költségei. és az új műszaki vizsga során az NKH visszatartása a megvizsgált gépjármű műszaki állapotának ellenőrzése céljából.
A jelenlegi előírások alapján ha egy gépjármű vizsgakérelme berögzítésre került és azt vizsgasorra feladták az elektronikus rendszerben, akkor más vizsgahely nem fogadhatja a járművet.
Amit írtam azok tények.
A vizsgabiztos az érvényes szabályozás alapján járt el. Amennyiben nem így tett volna az NKH esetleges ellenőrzése alapján felfüggeszthetik és eltilthatják a tevékenység folytatásától.
A körülmények teljes és hiteltérdemlő ismerte nélkül valakit elítélni és minősíteni nem etikus.

A majd áttoljuk vizsgáról csak annyit:
Kíváncsi lennék arra, hogy ha egy ilyen áttolt autó a családban okoz maradandó vagy esetleg halálos balesetet, akkor mi lenne a vélemény a haver szerelőről?
Ez utóbbit nem kívánom senkinek, de érdemes elgondolkodni rajta!

Mup 2010.07.29. 12:19:38

@anyahajókabinajtóhajtogató: Az első válasz ide, a választékos kifejezésért. Édesanyád biztos büszke rád! És üzenem a többieknek,akik ezután leírásuk szerint nem az Interat Kft-t választják, bár eddig semmi gondjuk nem volt, hogy gratutálok. Amikor egy bolond százat csinál. Remélem mindenki figyelte az utolsó kommentet, hogy a pénz nem az Interat Kft-hez kerül ilyenkor. És, hogy a tudatlanok számára is érthetőbb legyen, nem átlátszó és nem UV fóliáról van szó, hanem teljesen sötétről az első ablakokon. És igen, a vizsgasoron véletlenszerűen fényképeket készít a program, ami az NKH-hoz kerül be. Talán más szerviznek is megérné inkább elveszíteni egy hülye, tudatlan ügyfelet, mint az engedélyét. És AgentO hozzászólásához még annyit, hogy az említett fényképezés miatt nem lehet letekert ablakkal vizsgáztatni. Ne alapozzanak erre a törvénytelenül fóliáztató, valakinél frappánsan sötétnek nevezett autósok...

Mup 2010.07.29. 12:22:51

És már annyit olvastam ezt az értelmetlen, helyesírási hibákkal teletűzdelt szöveget, hogy úgy tűnik már én sem tudok írni.

Blindmouse 2010.07.30. 14:01:59

@Interat:

Nincs törvényi tiltás.. szabályozva van, de tiltva nincs.. és ha a forgalmiban is bennevan főfelügyeletes pecséttel, akkor az foglalkozás körében elkövetett visszaélés a vizsgabiztos részéről.

De mogyoróországon munkaköri leírás a barna köpeny viselésével együtt a pillanatnyi hangulat szerinti mértéke a visszaélésnek, és az ügyfelek szopatásának. :)

Érdemes olvasgatni a totalcaron hogy mondjuk hogyan működik egy műszaki vizsga egy civilizációban. ide kell még addig a szintig úgy 40 év, és egy neutronbomba a működő ügyfélbarát rendszer felépítéséhez. :D

Interat 2010.07.31. 21:46:48

@Blindmouse: Aki nem ért hozzá az miért szól bele? Sajnálatra méltó a stílus is és az végképp, hogy civilizációról beszél olyan "ember" aki ilyen módon kezeli a magyar nyelvet. Nem kérdés, hogy hova kellene a neutronbomba: a vak egér odújába. Akkor talán gyorsabban menne az ország civilizálódása.

Blindmouse 2010.08.02. 19:21:00

@Interat: Csak kicsit néztél volna utána..

Egy jármű üvegeinek utólagos fóliázásához
nem szükséges a közlekedési hatóság
előzetes engedélye, ha figyelembe veszik az alábbiakat:
Az MR a fényáteresztő képesség csökkentésére vonatkozóan az alábbiakban idézett előírásokat
tartalmazza.
„97. § (5) A személygépkocsi ablakain - kivéve a lakófelépítmény ablakait - menet közben nem
szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy
fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a személygépkocsi ablakain a kilátást, illetőleg az
átlátást megakadályozza.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és
ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására az NKH
Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az
ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés
járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott.”
Tehát: az idézett előírás szerint az alkalmazható fóliának rendelkeznie kell a jogszabály alapján
kiadott alkalmazási engedéllyel. A fólia felhelyezését végző vállalkozás a fóliázott
üvegfelületeken köteles feltüntetni az engedély számát, továbbá műbizonylatot kell kiállítania,
melynek tartalmaznia kell az alkalmazott fólia típusjelét, a minőségi jelet, továbbá azt is, hogy az
adott fólia mely ablakokra helyezhető fel. A jármű műszaki megvizsgálásakor ellenőrzik az
engedély számának feltüntetését a fóliázott üvegeken, valamint be kell mutatni a műbizonylatot
is.
A fentieken túl a fóliázott felületek fényáteresztő képessége meg kell feleljen az ER. 5. számú
melléklet, IV. fejezet, 4. pont, 4.1.bekezdésében előírt követelményeknek:
„ 4.1. Követelmény
A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
a) a szélvédő esetében - kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület - ha a fényáteresztőképesség
legalább: Tmin=75%;
b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való
kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő
hátralátás biztosítva van) legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.”

Szóval ha nem értesz hozzá, ne szólj bele, hanem lapíts csendben... BEBUKTAD! :)

a jogszabály szerint az első szélvédőt is le lehet fóliázni ha 75%-os fényáteresztőképesség megmarad..

Úgyhogy kusti van de hirtelen :)

Interat 2010.08.02. 21:16:53

@Blindmouse: A stílus ismételten OK. De azt gondolom nem csodálkozunk ezen. Aki vakegér az az is marad. A másolás jól megy az olvasás kevésbé. Ha a kedves egérke annyira figyelmes (lenne) akkor rájött volna, hogy a bemásolt jogszabály soraiban mi az ami el van rejtve és ellenkezik a korábbi bejegyzésemmel. De mit is várjunk egy ilyen stílusú embertől. Tehát további jó kontrol C-t kontrol V-t és éljen a másolás !!

Mup 2010.08.02. 21:39:16

@Blindmouse:
"Szóval ha nem értesz hozzá, ne szólj bele, hanem lapíts csendben... BEBUKTAD! :)"

Pont ezt üzenném én is neked. Nyisd ki a szemed ostoba vakegér. Gondolom ott voltál és a két szép szemeddel megállapítottad a fényáteresztő-képességét. Mi is olvastuk a jogszabályt. Sőt még a vizsgabiztos is ismeri. Valahol mintha tanulta volna ezeket, sőt képzeld még vizsgázott is belőle.

"Úgyhogy kusti van de hirtelen :)"

Másolgass még jogszabályokat, ahhoz legalább értesz...

Xezs 2010.08.02. 23:37:17

Magyarországon az átlaprolival az a baj, hogy baromi okosnak hiszi magát. Leszarja, hogy bizonyos területeket valakik évekig tanultak, sokáig gyakorolták és talán jobban tudják, ők bizony 10 percnyi utánaolvasás után jobban értenek hozzá.

Ezt a kispolgári proli mentalitást kéne levetkőznie sok embernek és mindjárt jobb lenne a világ. Mindenki csak azzal foglalkozzon ami tényleg a dolga. A többit hagyjuk azokra akik jobban értenek hozzá. Szerintem.

Blindmouse 2010.08.03. 00:32:35

Nem másolgatok többet. Felesleges, a lényeg ottvan.
Ti pedig hiába magyarázzátok tovább a bizony-hitványotokat, meg hiába köpködtök. :D

További kellemes tolvajkodást :D

elender1 2010.08.04. 06:32:39

A fóliázás tényleg nincs tiltva az autókon, ha a jogszabályban előírtaknak megfelel a fényáteresztő képessége. A baj inkább ott van, hogy a fóliák többsége rendelkezik ugyan engedéllyel, de az engedély szerint csak épület üvegeinek fóliázására alkalmas és nem gépjárműüvegre. Sajnos a fóliások egy része (tisztelet a kivételnek) nem gépjárműre emgedélyezett fóliát is beépít. A gyakorlat azt mutatja, hogy a feltett fóliák nagy részénél hiányzik a hatósági jóváhagyó jel. Ezt persze szándékosan nem helyezik el a fólia alá. Általában csak azokon az üvegfelületeken helyezik el a jóváhagyási jelet és számokat, ahol nem lehet később elővenni a céget (tehát a hátsó oldalsó üvegeken). A mai hővédős üvegezésű gépjárművek ablakai majdnem a rendeleti fényáteresztő értéken vannak, tehát az arra felhelyezett fóliával szinte biztosan nem teljesíti az előírást. A fényáteresztő képesség mérésére pedig minden vizsgálóállomás rendelkezik műszerrel és a mérés pontos technológiájával. Szerintem a történetben sok nyitott kérdés van (hővédő üvegezésú volt-e az autó alapból, a fóliák alatt megvolt-e a jóváhagyás, és ez gépjármű üvegen való felhasználásra megfelelő-e, történt-e mérés a fényáteresztő képesség megállapítására, a kiállított engedély és a fólia engedélyezéi számai megegyeztek-e, stb.). Ezen információk nélkül szerintem ítéletet alkotni elhamarkodott és nem megalapozott.

Honda autós 2010.09.14. 14:15:54

Pff... szép kis história!:S

honda-auto.hu

Legközelebb ide kell menni. Korrekt szerviz, nagyon.
süti beállítások módosítása