Tékozló Homár

Kevés a fizetés, amúgy sem kell vonattal utazni

2010.07.26. 01:05 | szily | 213 komment

Szabotázs a Keleti pénztárában, zsarolás, bénázás. A Rohadtul Elégedetlen Utas olyan bátor, sőt mondjuk ki, vakmerő volt, hogy Kelet-Magyarországról akart a Balatonra utazni. Alant mindenki elolvashatja, hogy ez mivel jár manapság Pumaföldön.


Szóval volt szerencsém egyetlen (raklapnyi szart, mint szolgáltatást kínáló) vasúttársaságunkkal a Balatonra utazni egy nagyobb társasággal, természetesen az ország keleti végéből, hogy minden jó legyen. A dolog eleje még tényleg általános késve indulás, további kések felhalmozása, a fejállomáson indokolatlan harmincperces álldogálás, a csatlakozás lekésése ezáltal csúszász csúszás hátán, stb. De legalább leértünk a tóhoz.
 
Visszafele egészen rendben volt a dolog, egészen a Budapest-Békéscsaba vonalig ahol is kiderült hogy nincs pótjegy mert "tele a vonat". Jól megszokott dolog ez, minig ez van, hiszen valami EU-s baromság miatt X helyet fenn KELL tartani nemzetközi utasok számára (de az nem izgat senkit, hogy a 40 fenntartott helyből 4-5 van használatban vagononként). Nem az a probléma hogy fenntartják a helyeket, mert az valami nemzetközi okosság, de akkor miért 3 vagonnal megyünk, és miért nem 4-5 darabbal? Mert akkor a csóré magyar gyereknek nem kéne

a, újabb 1-2 órát várnia, vagy

b, vérre menő harcot folytatni a kalauzzal hogy márpedig szar a rendszer?
 
A problémák eleve a pénztárnál kezdődtek, belépek látom vagy 30 ember áll kinn, mondom ezekre maximum két pénztár juthat, mert ez a szokás errefele (Keleti Pu. 4EVA), nem is tévedtem, egy volt nyitva (az aluljárószinten szinúgy ez a helyzet uralkodott). Persze ilyenkor még kapjunk ki pár külföldit és elégedetlenkedő nyugdíjast, akiknek nem tetszik a vagon, meg akik számlát kérnek a Budapest-Sülysáp rendkívül fajsúlyos százvalahány forintos áráról.
 
Aztán azt hittem megkönnyebbülhetek. Nyitottak egy új pénztárat. Mondom vére haladunk valahova. Persze, hittem benne, erre bezárták az elsőt. Az emberek persze gyűlnek mögöttünk, egyre nagyobb a hangzavar, egy-két sorbanálló kiszáll, végelgyengülésben vagy agyérgörcsben meghal (a szokott szisztéma), nó a hangzavar. Jön egy faszinger, beszól az ablakon az egyik ügyintézőnek 4 pénztárból 3-ban ültek, de csak egy volt nyitva, hogy "miért nem nyitnak új pénztárat amikor ekkora a sor?" erre az ügyintéző," jöjjön be üljön be a helyemre, akkor lesz másik pénztár, most ennyien dolgozunk és kész." Az öreg kikérte magának a hangnemet, mire a pénztáros csak ennyit mondott "kevés a fizetés, amúgy sem kell vonattal utazni". Mondom ez szép. 24 perc után (3 rendes embernek köszönhetően akik előre engedtek) végeztem a pénztárnál, persze helyjegy nélkül mert tele a vonat.
 
De mivel a még fullosabb gyorshoz 40 fokban nem volt sok kedvem úgy döntöttem felülök arra a "teli" vonatra. természetesen félig sem volt (mint gondoltam 4 útitársammal egy kabinba be tudtunk ülni - ebből következően elképzelhető a kihasználtság mértéke). Jön a kalauz, kéri a jegyet, kéri a helyjegyet, mondom nincs mert állítólag tele a vonat. Azt mondta akkor büntetés + helyjegy lesz. Mondom a büntetés legyen felejtős, mert a MÁV balfaszságáért én nem fogok bírságot fizetni. Hogy akkor megkérdezi a vezető kallert a dologról (jó fej ember volt).
 
Visszajött, hogy akkor kedvezményes helyjegy (a kedvezményt úgy kell érteni, hogy akkor bünti nincs, de a 220 forintos jegyet a vonaton váltott áron 720 forintért vehettem meg - ejj de jó), persze a nem kell ezzel a vonattal jönni poént ellőtte ő is (hát komolyan, nem kell, de én ezzel akarok). Namármost szöget ütött a fejembe, hogy 220-ért nincs hely a vonaton, de 720-ért már van? Ez valami magyarisztáni jellegzetesség lenne, hogy alapból semmi sincs, de felárért már bármi? Ha kevés a nyitott pénztár minek a büntetés, meg minek az extra felár? Meg eleve mi a retkes pékfaszáért én szívok amiatt mert életképtelen a cég? Majd ha veszek MÁV részvényt és beszopom az utazóközönség bizalmá(nak csökkenésé)t megértem a dolgot, de addig hagyjanak békén.
 
Persze megértem hogy a MÁVot köti az EU-s egyezmény, meg a nemzetközi utasos marhaság, de akkor miért nincs több kocsi? Nincs a cégnek vagonja? Vagy így plusz 500 pénzt legombolhatnak azokról akik úgy gondolják (helyesen) hogy a pályaudvar nem reptér és nem javallott az indulás előtt 2-3 órával megjelenni? Egyáltalán hogy vannak foglalva ezek a nemzetközi helyek? Arányaiban (például a vagonkapacitás X százaléka), vagy főben meghatározva (ebben segíthetne egy MÁV szagérző)? Őszintén, baráti jószándékkal kívánom azoknak akik ezt a rendszert így üzemeltetik, hogy a hátuk legyen elöl (mindnek). Nem a kalauz hibája, meg nem Béláé aki összekapcsolja a kocsikat, hanem azoké a barmoké akik szerint ez így jó, hogy 3 kocsit éri meg közlekedtetni (mert sosincs tele), de ennek oka nem az hogy kevés az utas, hanem hogy a sok utasra kevés a nem foglalt hely.
 
Amúgy is, jegyet távra kérek (indulási és célállomás közé), de helyjegyet már úgy adnak, hogy minden teljes vonalra szól. Azaz ha én felülök egy békéscsabai vonatra ami Marosvásárhelyig megy, akkor a pótjegyem az egész vonalon foglal, és hiába helybiztosítás nélküli, elveszem attól aki utánam akar(na) fogalni (mondjuk a Kétegyháza-Nagyvárad irányban). Ezt nem lehet megoldani? Hogy egy SzolnokIG utazótól ne "vegye el" a jegyet (helyet) valaki, aki SzolnokTÓL utazik? Persze akkor nem lehetne plusz 500 forintot legombolni az utasoktól...
 
Meg különben is miért érdekli a mávot hogy 3, 4 vagy 5 vagont húza a mozdony ami felsővezetékről működik (a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?
 
Persze megtehetnek bármit, mert nincs ellenfelük, és elpofátlanodnak mint másik nagy hárombetűs kedvencünk a BKV, ahol 320 egy vonaljegy a szolgáltatás meg csak az utasok baszogatásából áll (legalább érezzük, hogy fogalkoznak velünk). Őszintén nem is csodálkozok azon hogy ebben az országban szinte mindnekinek kocsija van (vagy legalábbis nagyon szeretne). Miért? Mert nem szeretünk rossz dolgokért fizetni (mint mondják ami ronda az ingyen van).
 
Üdv,
Egy rohadtul elégedetlen utas

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sasfióka 2010.07.26. 01:21:19

Hát én mindig is tudtam, hogy elsőre át kell gondolni a vonattal való utazást!

kugel2 2010.07.26. 01:26:25

Ha nem modoroskodnal annyit, meg nem faszingernek neveznel hozzad hasonlo ugyfeleket, talan meg erdekelne is a rajtad esett serelem.

Megdobbent 2010.07.26. 01:32:21

Ah, maceras volt vonatozni mindig is, de nem sirtuk tele vele a netet. A faszingerzes meg... Jajhaj, arckiraly a vonaton :)

tewton 2010.07.26. 01:36:48

sikeres volt a faszinger, végül tudott utazni.

Megdobbent 2010.07.26. 01:37:33

Ettol a mondattol kezdve

"(Keleti Pu. 4EVA), nem is tévedtem, egy volt nyitva (az aluljárószinten szinúgy ez a helyzet uralkodott). Persze ilyenkor még kapjunk ki pár külföldit és elégedetlenkedő nyugdíjast, akiknek nem tetszik a vagon, meg akik számlát kérnek a Budapest-Sülysáp rendkívül fajsúlyos százvalahány forintos áráról."

egyertelmu, hogy ezt a csokat meg el fogjak kalapalni paran. Mi a fasz kozod van ahhoz, hogy egy pont annyit fizeto, de sokkal tobber ero embertarsad szamlat ker-e, vagy hajlott koru-e, vagy netan nem magyar?

Ha en lettem volna ott, mint te, most azt olvasnad a homaron, hogy egy magat ertekesnek kepzelo faszkalap tirpak suttyo emberkedett a tomegben, amig le nem vertek es pezsgoztunk a hirre.

Argh. Nem szerencses kliens, gyanusan hisztizo oltogatasra provokalo postban :)

bhull-dog 2010.07.26. 01:43:47

gyerekek, autózni kell, mert rég lényegesen olcsóbb, mint a vonat, emellett háztól házig visz, tiszta, fele annyi idő alatt odaérsz, nem kell cipekedni, szól a zene, télen meleg van, nyáron hűs, nincs hajléktalanszag...

Mike36 2010.07.26. 01:49:01

az a vicc hogy a közösségi közlekdés az autóhoz képest még nem is olcsóbb
ha ketten megyünk, akkor már semmiképp

v2peti 2010.07.26. 02:07:15

1. Ha a Balatonról jössz, akkor miért nem ott vetted meg a helyjegyet?
2. Miért nem vettél eleve retúrt?
3. Mivel a helyjegy nélkül felszállók pótdíja 500 Ft (régen 1000 volt de csökkent), ezért azt rendesen kifizettették veled, nem értem, milyen engedményt kaptál a kallertől...
4. A többiben igazad van!

Kerti Fóka 2010.07.26. 02:12:25

Értem én, hogy éjszaka van,de azért ennyire nincs sötét mint amennyire ez a posztíró bemutatja (magát). Komám, te egy igazi nagy betűs vesztes vagy... A Keletiben mindig is ilyen volt a jegypénztár és ha már egy ekkora posztot össze tudtál hozni, akkor ennyi erővel vehettél volna jegyet a neten és akkor csak a gépbe beütögeted a kódot és még sorba se kell állnod... De gondolom otthon még barlangban laktok - legalábbis a stílusodból ítélve - így talán ez nem elvárt. Igazán kár így, hogy - rád is érvényesnek gondolva - bevezették az 500 forintos kedvezményes büntit azoknak akiknek nincs regisztrációs jegyük. Nem értem miért alkalmazta ezt rád a jegyvizsgáló, ahelyett hogy rád vágta volna a 6 ezres büntit vagy Szolnokon a zsaruk rángatnak le a vonatról... Nem érthető igazán az se, hogy miért vagy ennyire csökkent értelemmel megáldva, hogy a gépezet legutolsó pontját hibáztatod. Szegény kalauz akkor is rád kéne vágja a bírságot ha senki nincs a vonaton és akkor is ha állóhely alig volna... Mákod volt, de ezért nem kéne nagy arcod legyen...

Vicces emberek azok akik ennyire a kocsit dicsőítik... Egész addig, míg egyszer le nem robbannak és még a segélyes is azért hogy ráleheljen a kocsira 10 ezret kér. Ha meg karban van tartva... akkor mindig a szerelőnek fizetendő zsák pénz miatt van sírás. Milyen rossz dolog is hogy karban kell tartani amit használnak... Az üzemanyag árát már nem is említem mert a sok "autótulajdonos" kórusban szokott vonyítani miatta, holott azért el tud menni munkába Pesten a csúcsforgalomban,egymaga ülve a kocsiban,gyökkettővel... Az autó egyetlen egy helyzetben éri igazán meg. Ha tele van és úgy megy...

Gyakori · http://kerdestar.hu 2010.07.26. 02:30:08

A legnagyobb vesztes aki itt él magyarisztánban és hagyja magát szopatni mindennap.

bhull-dog 2010.07.26. 02:36:58

Kedves Kerti Fóka, valószínűleg nem próbáltad még az autót Pesten sem... Ugyanis nincs tőle gyorsabb közösségi jármű Pesten sem, a metrók egyes belvárosi szakaszaitól eltekintve. Az meg, hogy egy bkv jegy árából 20 km-t autózol, nevetségessé teszi a közösségi közlekedés fogalmát... Ugyanis a közlekedés közösségi ugyan, annak hátrányaival (lassúság, tömeg, félórás várakozás, átszállások, télen hideg, nyáron meleg, dohányzó és tuskó sofőrök, kosz, mocsok, büdös, fetrengő hajléktalanok), jaaa, előnyt nem tudok egyet sem... de az ára magasabb, mint az egyéni (autós) közlekedés. Nyilván, az ésszerűség keretein belül, s nem Mercedesről és egyéb úri autókról van szó, hanem mondjuk egy pár éves Suzukiról (pl. korábbi Swift), aminek a fenntartása is filléres (szó szerint) és a fogyasztása is.

MÁV-BKV - nonszensz, hogy a csillagászati árakon utasszállító vállalatoknál nincs menetrend a pénzemért cserébe, s vissza sem adják az árat nemteljesítés esetén...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.26. 04:08:01

Lehet, hogy drága a vonat, de többnyire pl. lehet rajta dolgozni, olvasni, enni, stb. sok lehetőség van.

És aki azt mondja, az autó olcsóbb, mert "úgyis megvettem, értékvesztés, biztosítás, stb. úgyis van", az könnyen mondhatná azt is: megvette az egész évre a kártyát, onnan a vonat ingyen van. Igen, a pótjegy is.

De, mint az életben megannyi más dolgot, ezt is értelmesen kell használni. Nem mindegy az sem, hogy hol veszed meg a helyjegyet. Ami, ha jól tudom, bár az ára nem távolságfüggő, mégis csak az adott szakaszra foglalja le a helyet.

Természetes, hogy minden vonaton akad olyan hely amihez valaki megvette a jegyet - de mégsem utazik az adott vonaton. Pl. mert lekéste. Pl. mert ha ingyen kapja a pótjegyet akkor több vonatra is foglalta a helyet (ha az egyiket lekési)...

A "felsővezetékről működik" kapcsán megjegyzem: Ettől még van fogyasztása, van villanyszámla is. Bizonyára a posztoló is állandóan járatja a légkondit, mert "konnektorról működik", le se szarja pl. a villanyszámlát.

Egy IC kocsi, sajnos, nem olcsó mulatság.

gozos 2010.07.26. 04:27:58

Egy régebbi index-cikkben olvasott gondolat jut eszembe:

"A vasút nem egyenlő a MÁV-val! A vasutat meg kell menteni, mert meg lehet, és szükség van rá. A MÁV, az egy más kérdés. Azt nem biztos."

index.hu/gazdasag/magyar/mav070417/

EmBertalan 2010.07.26. 04:31:27

mer az áram, az ingyen van, mi?

Mileston3 2010.07.26. 05:00:16

Jó, én 15 sor után abbahagytam az olvasást. Tanulj meg írni, gyökszi...

Vagy legalább azok, akik berakják a cikkeket, néznék át és javítanák ki. Tudom, valószínűleg senki sem nyelvtantanár az Indexnél, meg az igényesség is messze áll, de akkor is...szánalom :/
Valamelyik nap is olvasok egy cikket, volt vagy 20 sor az egész, mégis sikerült félregépelni meg televágni helyesírási hibákkal...az arc meg menjen kocsival :D

Énbagoly 2010.07.26. 05:11:37

Ha muszáj vonattal menni, akkor érdemes a kezdő állomástól a célállomásig megvenni a jegyet. Nincs vonathoz kötve, hogy melyiken használhatod fel. És különben még olcsóbb is, mint ha részenként veszed meg. Ne kérdezd miért, de így van.
Egyébként a máv-hoz kötött "szolgáltatásokat" nem nevezném még balkáninak sem. Ha meg leülsz helyjegy nélkül, és jön a kalauz, akkor fel kell állni, és azt mondani, hogy nagyot fékezett a vonat, azért estél rá az ülésre.

Tibike15 2010.07.26. 06:08:45

Jó nagy hülye az, aki vonattal utazik és nem ingyen vagy nagy kedvezménnyel. Őket még megértem, de aki teljes árú jeggyel utazik az balek, balfácán, kötözni való bolond vagy mazochista, aki szereti ha ok nélkül büntetik.

Mylady 2010.07.26. 06:28:08

@Tibike15: Jó nagy hülye az, aki ennyire korlátolt. Nem mindenkinek tolt ám apuka a segge alá mercedest vagy bmw-t.

Megjegyzem, én hosszú kihagyás után nemrég vonatoztam egyet. Kulturált volt az IC, kedvesek a kalauzok (relative), alig késett és a csatlakozással sem volt gond.
A Keletiben meg felfedeztem, hogy megváltoztatták a sorbanállást. Egy sor van, a felszabaduló pénztár számát pedig kijelzőn mutatják. Villámgyorsan ment a sor.
Egész kellemes csalódás volt.
Leszámitva azt az apróságot, hogy a 200km-es úthoz még mindig közel 4 óra kell (átszállásnál a várakozás csak pár perc volt, szóval nem számit)

RaveAcE 2010.07.26. 06:38:04

"Meg különben is miért érdekli a mávot hogy 3, 4 vagy 5 vagont húza a mozdony ami felsővezetékről működik (a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?"

Az áram ingyé van, okoska?

A többivel egyetértek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 06:43:26

ilyenkor még kapjunk ki pár külföldit és elégedetlenkedő nyugdíjast, akiknek nem tetszik a vagon, meg akik számlát kérnek a Budapest-Sülysáp rendkívül fajsúlyos százvalahány forintos áráról.

Naaa, ilyenkor kuldom a posztolót a francba
Ne jőjjön a kulföldi? Csak te gyere a Balatonra a redvás megyédböl?
Mi közöd a nyugdijashoz? Neked az egész MÁV nem tetszik!
Miért ne kérhetbe számlát ha elszámolhatja
Azért mrt te a csirkebontó szalag melett nem tudod , más még elszámolhatja

Elég sokat taxizom más ügyében, és bizony az 500Ft-rol is kérek számlát, mert az én bevételemböl nem futná
, de ha futná is...
Akkor szoktam eligazitani a taxist amikor ilyenért düdörög.

lüke 2010.07.26. 06:47:52

ha csak ez lenne....................
mindenütt ilyen a szolgáltatás : a jó módú banktól a piacokig

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 06:52:36

a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?"

Teccett volna figyelni általános fizika órán
A villany nem a villanypóznán terem
Ha van nálatok villany, mindegy hányat égetsz, ugyanannyit fizetsz?

Te még a diEsel mozdonynál se érted
Mér nem a Tisza tóhoz mentél inkább, vagy a kerti medencébe

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 06:59:22

Rohadtul Elégedetlen Utas!

"24 perc után (3 rendes embernek köszönhetően akik előre engedtek) végeztem a pénztárnál,"

Ne is meséld, miért engedtek előre,kitalálom!
A körülötted levő embereknek elegük lett a bunkó stilusodbol
Egy mávos kocsirendező helyében alöre az utközőre kötöttelek volna
Jó a kilátás, menetszél hűt és mint egy szimulátorban, azt hitted volna te vezeted a villanymozdonyt
ALagút elött fütyülhettél volna

Hej, te bunkócska te drága..
Ez nem a mozgalmi dal!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 07:04:03

@Mileston3:
senki sem nyelvtantanár az Indexnél"

Te együtt utazol rendszeresen a
Rohadtul Elégedetlen Utassal?

Ez nem az Index, örüLy hogy uj post van

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.07.26. 07:05:36

Az elővárosi kisvonatokkal nincs semmi gond.Nagyon népszerűek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 07:10:51

@Kerti Fóka:
ennyi erővel vehettél volna jegyet a neten "
Pfff, ilyennek magyarázod a XXI.századot?

Ez az örök elégedetlenkedő, autóra neki nem tellő, a paneljában is mindig düdörgő valamiért, közeli bolt bezár ha látják jönni.
A családját sajnálom igazán
Szegény Párja meg a Csimóták,mit szenvedhetnek mellette

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 07:15:42

Nem értem, miért nem egyben veszi meg a jegyet.

öcsi55 2010.07.26. 07:23:24

Teljes át alakítás kell a MÁV-nál,amit
a Fidesz kormány véghez is visz!
A nagy vízfejet meg kell szüntetni,és
ezek magas fizetéséből Ic kocsira is
tellik.A mostani vezetők 1/3 elég lesz
a MÁV veztéséhez!Ritkán utazom vonattal,de két hete azzal kellet.
Balatonról egy 120Km-re fekvő városba
utaztam haza,13:20 indultam és 16:47 érkeztem,háromszor átszáltam a vonat 10
percet késett.Így a 120 km 3:37 alatt
tettem meg.Hölgyeim és uraim ez a MÁV!

indapass90210 2010.07.26. 07:43:54

"meg akik számlát kérnek a Budapest-Sülysáp rendkívül fajsúlyos százvalahány forintos áráról."

"Vagy így plusz 500 pénzt legombolhatnak azokról akik úgy gondolják (helyesen) hogy a pályaudvar nem reptér és nem javallott az indulás előtt 2-3 órával megjelenni?"

Aki számlát kér Sülysápig 735 Ft.-ról, az szarrágó, mert ebből csak mondjuk 441 Ft.-ot nem kellene majd befizetnie adóban. A posztoló 500 Ft.-ért reklamál. Tehát tudományosan megállapítható, hogy a szarrágással 59 Ft.-ot lehet megspórólni.

TottaKár 2010.07.26. 07:53:11

a posztinak igazat adok,ez nem normális ahogy az utasokkat kezelik a mávnál

első kinyilatkoztatás:
ha valaki szegény attól még nem kell hogy mocskos legyen

azaz,értem én h a MÁV egy csóró cég de lehetnéenek tiszták és rendezettek a vagonok és a kocsik

második kinyilatkoztatás:
egy cég alaklmazottai SOHA nem becsmérelhetik a saját cégüket nyilvánosan

azaz, az ügyfelek előtt nem lehet olyanokat mondani h nem muszály vonattal utazni

harmadik kinyilatkoztatás:
a jegyvásárárlás feltételeit teremtse emg a cég

azaz, ha valaki betéved egy jegy jegypénztárba akkor legalább az olyan legyen h ne hugyozza oldalba sorbanállás alatt egy hajléktalan

Mintának ajánlom a DB-t vagy az ÖAB-t tekinteni. Ők sem tökéletesek de legalább érezhetően törekszeek rá.

Amíg pl. nincs egy érvényes menetrend Bp. - SZfvár között mert felujítják a vonalat addig ne beszéljünk szolgáltatásról. Pl. én egy vagy indul vagy nem -re nem fogok játszani.

A MÁV kerülendő.

kubatov_kommunista 2010.07.26. 07:53:17

A keletinél a jegypénztár jó!

Szerintem az utas egy életképtelen balfasz, plusz a szokásos köcsög kötekedő magyar aki úgy gondolja, hogy ő a nagy magyar egyéniség aki majd megtalálja a kiskapukat és meg van győződve önnön zsenijéről.

Megérdemli a sorsát. Ja és nem kell MÁV-val utazni. Vagy ha azt használod tanuld meg előre megváltani a jegyet, stb. A hely másnak is kevés, a meleg másnak is meleg, az EU másnak is EU.

Csak az értelmesebbje alkalmazkodik a te fajtád meg remélem kihal.

indapass90210 2010.07.26. 07:55:46

@horex: "Teccett volna figyelni általános fizika órán
A villany nem a villanypóznán terem
Ha van nálatok villany, mindegy hányat égetsz, ugyanannyit fizetsz?"

Nem kötekedni a posztolóval! Ő úgy gondolta, hogy a többi vagonban majd lekapcsolják a villanyt. Villanymotorral meg úgyis csak a mozdony húz!!!!!

Rókakígyó 2010.07.26. 07:58:37

Az állam állapotát jól mutatja a kezelésében lévő dolgok állapota: utak, vasút, oktatás, egészségügy, szociális ellátások, öregek. Hivatalszerűen működik minden és a lenyúlás a lényeg. Ha a kallernak ad 200-at egy fityinget sem kellett volna fizetni.

Kivancsi 2010.07.26. 07:58:52

Latom az emberek nagyresze a sok hulyetestol (allam, BKV, MAV es a tobbi lehozo szervezet) elvesztette a jozan eszet es MAV-ot mentegeti es kuldi a faszba a posztolot..

Hat kapjatok be!!
Nyaljatok a MAV vezerek, politikusok es kalauzok szaros segget ti barmok...
Utazzatok minden nap MAV, BKV val...
Az kell nektek... az autotokat meg adjatok el!!

A nyariszunetes baromarcu nyelvtanarok meg menjenek iskola taborba azt ott villogtassak tudasukat....

dekás dezső 2010.07.26. 07:59:18

netes jegy, faszinger. évek óta nem álltam sorba vonatjegyért, pedig vonatozom épp eleget. ennyit erről komám;)
amúgy osztom a raklapnyi szar szolgáltatásról alkotott véleményed...

TottaKár 2010.07.26. 08:00:17

@horex: szerintem meg igaza van

ha sok ezerért nem kap kellően jó szolgáltatást akkor jogosan reklamál

hozzáteszem h a nyugati profi üzleti szemlélet szerint MINDÍG a vásárlónak van igaza

egyébként meg,
Te ha mondjuk jönnének hozzád a külföldi ismerőseid vendégségbe nyugodtan ajánlanád nekik a vonatot?

én ugyan nem, én nem égetném magam...
( késések; mocskos bevásárlókocsit tológató hajláktalan mint utasellátó; összeszart wc-k; csak magyarul értő "nemzetközi" jegypénztár; stb. )

bürger 2010.07.26. 08:02:59

A MÁV tökéletes tükörképe a hazai viszonyoknak.

2010.07.26. 08:04:12

Az összes monopol helyzetben lévő cég tönbbnyire drága és szar szolgáltatást nyújt. Ez csak két esetben fog nálunk változni.
Megszűnik a monopol helyzet vagy kihalnak a magyarok (jó úton haladunk) és egy értelmesebb nép veszi át az irányítást.

indapass90210 2010.07.26. 08:08:12

@TottaKár: "Mintának ajánlom a DB-t vagy az ÖAB-t tekinteni. "

Azért a dajcsoknál egészen konkrétan azért éri meg a vonat, mert kevésbé fossa tele a levegőt, mint a repülő. Meg egy csomóan félnek is repülni, így megéri. De árban majdhogynem tényleg fapados jegy szinten, és vagy 3x drágább, mint a máv. Tehát aki ki tudná fizetni, annak már megint csak inkább autóval menne.

Egyébként azért a mai Magyarországon többnyire csak azoknak, aki tényleg nem akarnak, vagy az igazán balfaszoknak nincs kocsija.

Lakatos Baltazár 2010.07.26. 08:10:22

Mostanában egyre többször vannak az ellenőrökkel rendőrök.
Mindenki ennyire ráér, és még pénz is van rá?
Istenem...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 08:10:42

@Dövan:
Nem kötekedni a posztolóval!"

Lyóvanna, nem tuttam hogy még nem lehet

hááááát 2010.07.26. 08:13:16

Siófok-Budapest-Szolnok.Barátnőm hetente 2x teszi meg az utat oda -vissza.Havi szinten 2-3 késés.(Az mondjuk legalább 1 óra.)
Ezen kivül semmi gond.Mivel főiskolára jár Igy egy autót fenntartani,tankolni sokba kerülne.Ráadásul egyedül jár, ha valaki azt mondja ólcsóbb kiröhögöm.A rutinos uatzok hozzászoktak a MÁV együgyű müködéséhez és amig nem lesz változás sajnos nekünk kell alkalmazkodni.

cicmen (törölt) 2010.07.26. 08:14:07

Szegény posztoló!
Szegény MÁV!
Szegény pénztár!
Szegény kaller!
Szegény helyjegy!
Szegény én!

Kedves Szomszéd 2010.07.26. 08:15:23

@Dövan: Azt azert tegyuk hozza, hogy kint 300Km/h -val megy egy vonat, szoval nem csak azert eri meg vonatozni, mert nem szennyezi annyira a levegot, hanem azert is, mert egy Frankfurt-Köln (200Km) haromnegyed ora!

indapass90210 2010.07.26. 08:15:55

@TottaKár: "hozzáteszem h a nyugati profi üzleti szemlélet szerint MINDÍG a vásárlónak van igaza "

Nem, ezt hitetik el a vásárlóval. Mert elnézést kérni, vagy küldeni egy ajándék jegyet szinte semmibe nem kerül, a másik meg örül majd. Vagyis mondjuk a telefon letevése, meg a "na ez a marha megjegyzés" pont fordított sorrendben van itt és ott :)

TottaKár 2010.07.26. 08:21:23

@Dövan:
én utaztam nemrég DB-vel, kb. 110km-es volt az út és 16ezerHUF-ba került ami nem olcsó, DE

1. 350km/h-val is ment a vonat
2. alig több mint 1 óra alatt ott voltam ahová mentem(megállásokkal együtt)
3. tisztaság volt és rend mind a pályaudvarokon mind a vonaton
4. pontos volt az érkezés ( IGEN, ez lehetséges kedves barátaim )

valamint:
a német fizuhoz ez a jegyár még simán jó

a jegypénztárban ami egyébként high-tech szintű volt nem parasztkodtak velem

ja és olyan ultra kedvezményeket adnak a rendszeresen velük utazóknak hogy csak néztem! a jegyár jelentősen csokkenthető ha ilyen meg olyan törzsutaskártyát vesz az emberfia

TottaKár 2010.07.26. 08:25:34

@Dövan: elképzelhető h a műszak végén ott is anyáznak de nem a pofádba kapod
:))

pl. nekem abban segítettek h elmagarázták h miként lehet úgy visszaváltani egy le nem kezelt jegyet hogy ÉN járjak jól

és nem kellett érte jattot adni a pénztárosnak...

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.07.26. 08:26:38

Ami tény: késnek, és rosszul szervezettek a vonatjáratok. Télen a hideg miatt, nyáron a meleg miatt, és egyéb előre nem látható körülmény.
Az alternatív eszközök pedig nem mindenki számára elérhetőek!
www.youtube.com/watch?v=de2oErVNiT0

Sanyi 32 2010.07.26. 08:36:52

Hát! Szegény írónknak, van bajja bőven! Majomkodtál egyet a Máv-on! Van igazság abban amit írtál, csak ahogy írtad, azzal van gond...
Ezért a szolgáltatásért nem az alkalmazottak a felelősek, ezt Te is tudod, illetve okosan beszélve is elérheted a célod.
Azt pedig, hogy "utastársaid" megítéled, saját magadról mondtad meg, hogy miként viselkedtél a keletibe, amire anyáukádtól egy jó nagy nyakleves járt volna...

persze ez csak az én véleményem.

TottaKár 2010.07.26. 08:37:10

mielőtt maximalizmussal vádolnátok belinkelem azt ami nálam az etalon:
;-)

a Bernina express

www.rhb.ch/Video-Bernina-Luftaufnahme-eng.1027.0.html?&L=4

erre gyűjtök már egy ideje mert ha 3 éves lesz a legkisebb gyerek akkor veszünk rá egy családjegyet

Giraffa 2010.07.26. 08:42:39

Azt továbbra se értem, hogy miért nem oda-vissza vette meg a jegyet... :)

Ha meg nem tudta, mikor fog visszafelé utazni, akkor miért nem a kiindulóállomáson vette meg egyben a jegyet/helyjegyet?

A stílusa elég bicskanyitogató, de fogja még meglepetés érni emiatt. :)

Piros Mogyoros 2010.07.26. 08:45:12

Vegyel a neten vagy az automatabol jegyet, ott nincs sor. Ma mar a telefonodrol is megteheted, nem kell a gepet cipelni magaddal

Shaq Baqoor 2010.07.26. 08:52:28

na, akkor itt megosztom a tavalyi MÁVos élményemet Hegyalja Fesztiválról hazafelé menet.
Pécsre kellett jönnöm valahogy Tokajból, ez akkor a legjobb esetben is egy Tokaj-Szerencs-Miskolc átszállással volt megoldható, rosszabb esetben még Budapest Keletiben is át kellett. A mi esetünk a jó eset volt, a miskolci IC ment volna tovább közvetlen kocsikkal Pécsig.
Próbáltunk felkészültek lenni, betáraztuk az IC-pótjegyeket, mivel a MÁV online menetrendjében szép tíz perces- negyed órás rések voltak két vonat között amikre át kellett szállni (igen, már akkor gondolkodni illett volna hogy az ott az álommenetrend, a valóság ennél kicsit több laggal rendelkezik). Felszálltunk tehát Tokajban egy személyvonatra, ami 9:25kor érkezett be az állomásra - elméletileg. Gyakorlatilag tíz perccel később, de Szerencsig nem problémás, az a vonat bevárja ezt. Közben fél órán át hallottuk hogy a fesztivál gyűjtőjárata gyorsvonatként működve Tokajból elindul 9:50-kor, és megy egészen a Keletiig jó tempóban.
Szerencsen felszálltunk, és szorítottunk a vonatnak, hoyg elérje a Miskolcból 10:45kor induló ICt (ha jól emlékszem, ez volt az indulása). Az orrunk előtt indították el. A helyjegyünk megvolt rá Pécsig, itt döntöttünk tehát úgy, hogy felszállunk a fesztiváljáratra, mert elviekben az jó negyed órával a másik indulása előtt ér be, mivel az vár vagy fél órát a Keletiben (bár már ez is eleve gyanús volt, egy IC és egy gyors között uszkve negyed óra lenne a különbség? még akkor is furcsa, ha ez egy kivételes járat, ami tényleg csak két-három helyen áll meg)
felszálltunk a hegyalja-vonatra tehát, és érdeklődtünk a kallernél, hogy mikor ér be. válasz: 13:30. nagyszerű, az IC 13:45kor indul tovább. Persze fölösleges mondani, ugye, hogy a gyors inkább 14:00kor ért be, és ott is az orrunk előtt ment ki az egyébként késéssel induló IC.
a sztori viccesebbik része most jön. Mi hárman pénztárhoz, hatalmas jóhiszeműséggel, miszerint van itt egy pótjegy, amit nem tudtunk kihasználni, történetesen a MÁV hibája miatt, és visszaváltanánk az árát, vagy lecserélnénk másikra (mert miért lenne az én hibám az ha a vonatok késésével nem számolok az ő hivatalos tájékoztatásukat olvasva?). Pénztáros válasza: menjünk át az információs pulthoz, ott tudnak ilyen ügyekkel foglalkozni.
Információs pultnál előadtuk a problémát, válasz: miért nem kértünk Tokajban igazolást a késésről. Valóban életszerű, pöttöm kis állomás, egy jegypénztárral, éppen tele félezer hátizsákos-sátras formával, akik jelentős része nem olyan felkészült mint mi, és ott vesz jegyet. tehát sor van. tehát ha 9:26kor odamegyünk igazolást kérni (amiről természetesen ötletünk sem volt, hogy lehet egyáltalán), akkor úgy lekéssük a személyvonatot Szerencsig, mint a huzat.
Útitársaim ekkor döntöttek úgy, hogy megveszik az IC-pótjegyet. Én pedig úgy, hogy a MÁV kapja be, egyszer már kifizettem a szolgáltatásért az ellenértéket, az ő hibájukból nem tudom kihasználni, tehát én a következő ICre beülök a büfékocsiba (általános megoldás), és ha a kaller puffog, visszapuffogok én is. Ha kell, még diktafonnal is rögzítem a beszélgetést, isten tudja mi haszna lehet. Tekintettel arra, hogy az én már megvásárolt helyemen Pécsre nem utazik senki egy olyan vonaton, ami még úton van akkor, amikor a másik elindul, és én senki elöl nem foglalom a helyet, atombiztos érveim voltak.
A kaller jött, megnézte a jegyet, mondtam neki pár mondatot arról hogy késések voltak, és azért szól korábbi ICre a oótjegy. Közölte hogy alapvetően ezért büntetést kellene kiszabnia (ezért? mire föl?), de ismeri a rendszert és a hiányosságait, és ő nem problémázik ezen, maximum az ellenőr tenné, ha felszállna.
attól függetlenül, hogy happy az end, azért elgondolkodtató, hogy milyen szép nagyra hízott ez a kisgömböc, amit MÁVnak hívunk, és mennyire tehetetlen.

na__most__akkor 2010.07.26. 08:57:03

1. Minden szar a MÁVnál.
Ezért még nem érdemes elolvasni az egészet. Tudjuk, bár nem egészen így van.

2. Ezért már érdemes:
"@öcsi55 2010.07.26. 07:23:24"
Teljes át alakítás kell a MÁV-nál,amit
a Fidesz kormány véghez is visz!
A nagy vízfejet meg kell szüntetni,és
ezek magas fizetéséből Ic kocsira is
tellik.A mostani vezetők 1/3 elég lesz
a MÁV veztéséhez!Ritkán utazom vonattal,de két hete azzal kellet.
Balatonról egy 120Km-re fekvő városba
utaztam haza,13:20 indultam és 16:47 érkeztem,háromszor átszáltam a vonat 10
percet késett.Így a 120 km 3:37 alatt
tettem meg.Hölgyeim és uraim ez a MÁV!

- "át alakítás kell"
- "tellik"
- "kellet"
- "átszáltam"
- Írásjelek (pont, vessző, felkiáltójel) után szóközt írunk.

És majdnem kifelejtettem:
- "amit a Fidesz kormány véghez is visz"
Hát ilyen szimpatizánsokkal ez biztosra vehető.

Megnyugodtam. Él még magyar, áll még Buda vára. Meg a többség képes ékezeteket írni. A kisebbség meg le van szarva. (Lásd még 2/3 címszó alatt!)

Utóirat: aki nem képes ékezeteket írni, az TÉNYLEG le van szarva. És akkor még udvarias voltam ...

waze 2010.07.26. 08:57:56

a MÁV vicc ahogy van. rendszeresen Badacsonban majálisozunk, tavaly elkapott bennünket az úttörő fíling, elhatároztuk hogy vonat-komp kombóval megyünk. nagykanizsai lévén ez kb 70 km vonat Fonyódig, komp, majális, komp, 70 km haza.megtettük, majd kiszámoltam hogy négyünk vonat és hajójegye oda-vissza 16,000 forint volt 140 km-re. idén autóval mentünk ismét, foglaltam szállást, ott aludtunk és másnap jöttünk haza, pontosan ezért az összegért. hív a vasút, vár a máv...:-D

Zsalugater 2010.07.26. 08:59:04

Tudtommal azért sem mindegy, hogy 3,4 vagy 5 kocsit húz a mozdony, mert elvileg bizonyos km-nyi futás után kötelezően javítani/le kell cserélni a vagonokat, ezt meg a MÁV igyekszik minél inkább kitolni

Zola25 2010.07.26. 09:07:57

A pótjegy, helyjegy nem a teljes vonalra szól hanem ugyanarra a viszonylatra amire a menetjegy. Átszállás esetén pedig addig az állomásig ahol az utas átszáll és ameddig az IC-vel közlekedik. Így ha Szolnokig szól a pótjegy és ott leszállsz, akkor azt a helyet el tudják még adni egy pl: Szolnoktól Lőkösházáig utazó utasnak. Máskor járj utána mielőtt okoskodsz mert magadból csinálsz hülyét kedves posztoló.

CernaGeza 2010.07.26. 09:08:37

- vicces hogy a kommentelők nagy része a MÁV-ot mentegeti (wtf??), és a nyelvtannáci-faktor is megüti a 10 százalékot.

- A sokat vonatozó edzett polgárok meg gondoljanak bele abba, hogy nem mindenki jár minden nap vonattal (én pl. egy évben 2-3 alkalommal), s így igazán meglepő tud lenni egy 40 méteres sor a jegypénztárnál, ahol a többi 25 ablak csukva vagyon.
Persze aki szokott postára járni, annak ismerős lesz a feeling.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 09:08:51

@Shaq Baqoor:
na, akkor itt megosztom a tavalyi MÁVos élményemet "

Ne osszd meg Imrém, senkit nem érdekel!
Írd meg a homárnak te is

Shaq Baqoor 2010.07.26. 09:14:13

@horex: meg kellett volna még aktuálisan, Gézám. nem tettem. de hátha valaki lesz olyan perverz hogy elolvassa kommentben :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 09:15:52

@CernaGeza:
Höhö, posta
A közelit átalakitották, a csekket elkezdi rángatni az infra érzékelő felett, bepötyög valamit , aztán egy mátrix-printerbe teszi amely komótosan rányomtatja a dátumot
És persze nem minden pultnál lehet feladni csekket

Azóta összegyüjtöm a csekkeket és a szomszédban űcsörgő csövessel átküldöm a postára
2-500Ft nekem megér az alacsonyabb vérnyomásom

webber 2010.07.26. 09:22:15

Interneten vonatjegyet venni snassz-e?

TottaKár 2010.07.26. 09:23:48

@horex: én például nem vagyok olyan sikeres amber, h csövesekkel küldözgetem a csekkjeimet
sorry

:))

karmon manna 2010.07.26. 09:24:36

Vasutas nem szól hozzá, aki tudná hogy miért megy üresen a vagon, amire nincs helyjegy? Csak magyar tanárok és MÁV fanatikusok vannak itt?

PuruttyaIrto (törölt) 2010.07.26. 09:24:48

Ki a MÁV vezérigazgatója? Azt kéne jól megtoszni a seggénél fogva!

Egyéves Önkéntes 2010.07.26. 09:28:39

"Meg különben is miért érdekli a mávot hogy 3, 4 vagy 5 vagont húza a mozdony ami felsővezetékről működik (a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?"

húb.zmeg! ez komoly?
a fizika vajon mi?

goyoq 2010.07.26. 09:30:31

@öcsi55: a Fidesz kormany azt viszi veghez, hogy a MAV veeteset Fideszesre csereli, aztan lekommunikalja, hogy minden milyen jo lesz, aztan lof@sz sem fog valtozni...erre merget vehetsz.

Egyéves Önkéntes 2010.07.26. 09:33:12

Pénztártól való távozás után az utasnak helye nincs!

A szomszéd tehene is 2010.07.26. 09:35:52

Szerintem a MÁV (és a magyar vasút) még a többi ex-szocialista országhoz képest is lemaradt. Alig van új jármű, a kocsik ugyanazok, amelyekkel a 70-es években újkorában utaztam, egy részük felújítva ugyan, de a takarítás, karbantartás nélkül pár hónap alatt hihetetlenül lepukkantak tudnak lenni. Szóval, az a színvonal ami akkor akkor megfelelő volt, az mára édeskevés. Na persze annak az 1-2 emberkének, aki már ebbe a lepukkanó milliőbe csöppent bele utasként, annak ez a normális, de mégsem kéne több nicknévvel azt a látszatot kelteni, hogy ez így szép és jó, és a posztoló a hülye, mert fikázza a helyzetet. A számlát kérő, meg a külföldi, csak arra volt utalás, hogy ez bizony rendesen feltartja a sort, mert a számlaadás is meg a kommunikáció (sokszor még magyarul is) lassan, nehezen megy...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 09:39:12

@TottaKár:
+bízható csövest kell szerezni és honorálni
:)

Lord_M_ 2010.07.26. 09:41:34

Mindent összeszedve a poszt írójával kell egyetértenem. A MÁV tkp. tojik az utasokra. Az alkalmazottainak egy része szintén. Vannak normális dolgozói is, akik értik és tudják hogy a szolgáltatás van az utasért és nem fordítva. Lassan véget ér a kapcsolatom a mávval, mert meg lesz az autó. Havonta átlag kétszer ülök vonatra, 200km kedvéért. Egy jó fogyasztású autóval kb annyiban van az üzemanyag mint a vonatjegy. Egy ember estén. Ketten utazva már garantáltan olcsóbb. Most hétvégén 3-an ültünk vonatra, kedvezményes jeggyel... majd 9000 forint volt a 210km-re fizetendő kedvezményes jegy ár...(2x33% + 1x50%) ha csak a benzint nézem, akkor bezony egy hét literes fogyasztással megvert autó : 5145 forint üzemanyag költséget jelent. Igaz, hogy az autó után adók és egyéb költségek járnak, de csak ezen az úton majd 4000 forint megmaradt volna... ÉS a járulékos kényelem, idő megtakarítás megéri a különbözetet amivel az autó havi költségei a vonatjegy fölé mennek. Saját havi utazásom (hála mávnak) alkalmanként(200km) 5 órát jelentenek. Tehát egy hétvégi utazás oda 5 vissza 5 ... majd egy félnapot elvesznek... autóval ez a probléma 3-3 órára szűkíthető, és tényleg van helyem, olyan idő amilyet én akarok... és bár nem dolgozhatok vezetés közben... a maradék két órát elhasználhatom a munkára...

Az örök kedvencem : helybiztosítás nélküli helyjegy.. mármint pótjegy... 320 forint... igaz a szauna vagy a jegesfuvallat ingyenes szolgáltatás...

Shaq Baqoor 2010.07.26. 09:42:15

@horex: akkor így jártam, majd beküldöm :D

privateer 2010.07.26. 09:48:30

Na itt akadtam ki én is, faszinger.... nem is olvastam tovább olyan lelkesen.

Legalább a szenvedő sorstársad ne aláztad volna le.

Hülye postoló.

privateer 2010.07.26. 09:50:31

@horex: dijnet.hu és asszem tavszamla.hu. Nem kell postára menni.
Vagy kérj olyan számlacsomagot ahol nincs utalási díj és utaljál.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 09:53:39

@Lord_M_: Vérfürdő az utakon - gigadugók a sztrádákon

2010-07-10 Az elmúlt 24 órában összesen 171 baleset történt az ország útjain, amelyből kettő halállal, húsz súlyos, ötven pedig könnyű sérüléssel végződött - közölte a rendőrség. Az M1-esen jelenleg is tart a torlódás. A rendőrök arra kérik az autósokat, hogy mindig gondoskodjanak a folyadékpótlásról, a nagy meleg ugyanis nagyobb odafigyelést és erősebb koncentrációt igényel.

Alexander Yahl 2010.07.26. 09:57:32

Gyakran járok vonattal, ennek megfelelően sokban egyetértek a szerzővel - legfeljebb annyiban nem, hogy nem teszem felelőssé a nyomorék kalauzt olyasmiért, amiről nem tehet, illetve azokat, akik számlát kérnek: ők sem jókedvükben várnak rá hosszú percekig, hidd el. Ugyanakkor a pénztáros arroganciája érthetetlen és megengedhetetlen, hisz nem csak őt frusztrálja a kollégák hiányából fakadó lassú ügymenet, de az ablaka előtt torlódó tömeget is.

A MÁV maga színvonaltalan, mocskos, zsúfolt, a menetrend pedig legjobb esetben tájékoztatóként funkcionál, hiszen az esetek döntő részében késnek a vonatok (de jó párszor tapasztaltam, hogy egyenesen KORÁBBAN is elhúznak)

Értem én, hogy Trianonban buktuk a vasútjaink legfontosabb részeit, de az nem tegnap volt - csak ki lehetett volna pofozni a maradékot ennyi idő alatt. Nyugaton például nevetséges a városok összeköttetése.

labi 2010.07.26. 10:05:23

"Meg különben is miért érdekli a mávot hogy 3, 4 vagy 5 vagont húza a mozdony ami felsővezetékről működik (a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?"

Ó drága "faszinger" barátom... Arcoskodsz itt, de úgy látom még az általánlos iskolás fizikaórákon is kegyelemkettesekkel rugdostak végig...

karmon manna 2010.07.26. 10:08:07

Tényleg, arra a mellékes körülményre, miszerint a 3 kocsiban bőven van mindig hely, ugyanakkor helyjegy nem adható, mert a nemzetközi utazásra van fenntartva - erre nem tud szakmabeli valami okosságot?

Caprica99 2010.07.26. 10:08:20

@v2peti:
"2. Miért nem vettél eleve retúrt?"

Helyjegyben nincs retúr!

Túrós Rudi 2010.07.26. 10:11:55

@labi: Gratulálok, te vagy a 25. aki reagált is erre - az egyébként valóban nem túl bölcs megállapításra!

hegyilany 2010.07.26. 10:12:31

Lehet, hogy írta már más: a Keletinél pár hónapja vezették be a postákon már ismert behívós rendszert, egy sort 5-10 pénztár szolgál ki. Bár a sor hossza első blikkre riasztó, a dolog remekül működik, éppen azért, mert ha van egy számlát kérő nénike, nem tartja fel a mögötte lévőket, mert a többi pénztárban pörög a bolt.
Szóval a posztoló vagy kamuzik ezen a ponton, vagy nem nézett körül, vagy szimplán béna, vagy tavaly nyári esetet ír le. :)

ehja 2010.07.26. 10:16:53

Az a baj, hogy nem a frissen újranyitott rettentően kihasznált Pápa-Csorna vonalon utaztál. Miért kell Bcsabára menni? Tessék átgondolni az útvonalat, tele van az ország üresen zötyögő bzmotokkal csak meg kell találni őket.

calvin&hobbes 2010.07.26. 10:16:58

Tottakar:
"azaz,értem én h a MÁV egy csóró cég de lehetnéenek tiszták és rendezettek a vagonok és a kocsik"

nem mintha nem ertenek veled egyet, de azert hogy mocskosak, budosek, igenytelenek a kocsik nem 100%ban a MAV hibaja... szerinted a kaller graffitizik, meg szar melle a wc-ben mert unatkozik???
A kedves utazo kozonsegnek kellene kicsivel kulturalt modon utazni... pl: vigyazni a kornyezetere es nem kis kessel "jegviragot" karcolni az ablakokba, meg muris modon dekoralni a kocsikat....
Csak nyilvan nincs arra penz, hogy az ilyen "muveszi" hajlamu embereket elkapjak, esetleg felugyeljek a "piheno" vagonokat, hogy ne halokocsinak hasznaljak a szerencsetlen otthontalanok...

labi 2010.07.26. 10:19:03

@Túrós Rudi: Gratulálok, te vagy az első aki megszámolta! :)

indapass90210 2010.07.26. 10:22:35

@atpijkamo: 171 baleset. Olyan 4 000 000 autó van forgalomban, tehát ha balesetenként 2 autó nullázódik le, akkor olyan kb. 0.00855% esélyed van az adott napon balesetre. Ez egy évre vetítve már 3.12%! Tehát kb. 32 évig közlekedhetsz, mire esetleg megkarcolódik az autó. És ez egy olyan nap volt, amikor 3x annyi autót csuktak, mint általában. A végbélráktól félj inkább haver :)

labi 2010.07.26. 10:25:08

@Dövan: Számolásod akkor igaz, ha mind a négy milkányi autó egyszerre mozog. :)

Devil 2010.07.26. 10:25:17

@hegyilany: Ezt persze akar el is mondhatta volna az arrogans penztaros.
Vegre kiverhetnek az allami vallalatok fejebol azt a mentalitasthogy 1-az ugyfel csak azert van hogy bosszantsa az ugyintezot 2-nem mondunk el semmit, talaljon ki mindent az ugyfel 3-ha nem talal ki mindent magatol, az az o mulasztasa, amiert jcserebe jol megszivatjuk.

Devil 2010.07.26. 10:28:26

@TottaKár: Mondtam ma mar hogy MAV-ot megszuntetni, helyet soval beszantani, teljesen 0-rol ujat csinalni max30%-os allami tulajdonresszel?

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.26. 10:28:34

Ezért kell az IC-re a jegyet, hellyeggyel együtt, három nappal előre megváltani. Mivel minden héten vonatozok, már megszoktam, de tudom, hogy elsőre milyen elkeserítő, ha öt perccel az indulás előtt, kel el az utolsó jegy, pont a kedves sorbanálló orra elől. De azért még nem kell faszingernek nevezni a többi utast...

indapass90210 2010.07.26. 10:28:54

@labi: nem, akkor nincs baleset, mert nem lehet megmozdulni :)

Devil 2010.07.26. 10:29:43

@gozos: Nem vagyok egyedul a velemenyemmel :)

labi 2010.07.26. 10:30:11

@Dövan:
Valóban... :)
Túl bonyolult ez így délelőtt. :)

TottaKár 2010.07.26. 10:34:14

@atpijkamo:

" A rendőrök arra kérik az autósokat, hogy mindig gondoskodjanak a folyadékpótlásról, a nagy meleg ugyanis nagyobb odafigyelést és erősebb koncentrációt igényel. "

aha, ezek szerint a rendőrök még a múlt hétnél tartanak...

hol van itt hőség? he?
:DD

indapass90210 2010.07.26. 10:35:03

@labi: hát, bazmeg, azok után, hogy azt próbáltad sugallni, mintegy az áramszolgáltatók beépített embereként, hogy nem megy el minden ugyanarról a ceruzaelemről....

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 10:35:11

@Dövan: Nem hiszem, hogy egy nap négymillió autó kimerészkedne az utakra. Szerintem mozdulni nem lehetne. De nagylelkű vagyok, legyen négyszázezer, máris 3,2 év jön ki a számításod szerint.

Vonattal viszont esélyed sincs, ha nem mozgó vonatra ugrasz föl.

És akkor még nem vetted figyelembe, hogy a hoszabb utakról beszélünk, jellemzően 100 km nagységrendű utakról.

TottaKár 2010.07.26. 10:37:49

@calvin&hobbes: igazad van, de végső soron erről is ők tehetnek

oldják meg a rendes takarítás és a vagonok őrzését

egyebkent azokon a delfineken amikkel mentem volt belső térfigyelő kamera és érdekes módon nem volt összekarcolva az üveg sehol :D

ex-dr. vuk 2010.07.26. 10:38:51

Angliaban ez ugy megy, hogy 10 perccel vonatindulas idopont elott (amikor papiron indul, ugye) besetalsz az allomasra, az automatabol (van kb. 40 db) sorallas nelkul megveszed a jegyedet nagyjabol 50 mp alatt, majd besetalsz a vonatra (beleptetokapukon at), ami percre pontosan a kiirt idopontban elindul.
Az utazas alatt mindig bemondjak a kovetkezo megallot, minden megalloba percre akkor erkezik, amikor az ki van irva.
A jegy mocskosdraga, de legalabb szolgaltatas van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 10:40:18

@calvin&hobbes: "szerinted a kaller graffitizik, meg szar melle a wc-ben mert unatkozik??? "
Is.

indapass90210 2010.07.26. 10:40:22

@atpijkamo: akkor lenne igazad, ha mindig ugyanaz a 400k autó lenne az utakon a 4 milkából.

calvin&hobbes 2010.07.26. 10:46:54

@TottaKár: Tudom... de hat tudod Mo-on nem lehet kamerazni mert serti az emberek jogait. Legalabbis ugy tudom erre hivatkoztak mikor felvetettek a tomegkozlekedesi eszkozok "megfigyeleset"

Dr Kangörény 2010.07.26. 10:47:16

Nem lehettek akkora hülyék, hogy nem tudjátok, a XXI. században 2-3 nappal előre kell megtervezni az utadat, oda-vissza! Ilyenkor ugyanis, csak a húgyszagú szerelvény, a bunkó kalauz, a néhány óra késés emeli a vérnyomásodat, de a helyjegy hiánya, vagy a pénztári sorbanállás nem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 10:47:51

@Devil: A tulajdoni arány és a menedzsment lustasága / lopóssága között nincs valós összefüggés, az csak egy hamis (=liberális) mítosz. A magáncégek vezetői, alkalmazottai ugyanúgy meglopják a tulajdonosokat, illetve ugyanúgy amerikáznak. Ha nem, az azért van, mert a tulajdonos(ok) képviselőinek a szeme a pályán van. A legkisebb a lopás/lógás esélye a családi kis- és középvállalkozásoknál, a legnagyobb az áttételesen, vagyonkezelő szervezeteken keresztül irányított nemzeti/állami vállalatoknál és a kisrészvényesek meghatározó tulajdonában lévő cégeknél, és persze azoknál a vállalatoknál, amelyeknek nyugdíj- és egyéb biztosítók a tulajdonosai, a biztosítottak/befektetők pénzéből.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 10:48:33

@Kitalátor feljegyzetei: "Nyelvtannáci-e vagy?"

Szerintem csak kijárta a 8 elemit, és tud írni. Nem kell irigykedni.

kerítésszaggató betonalkoholpista 2010.07.26. 10:51:15

Annyi de annyi ingyen gázolaj van a felsővezetékekben bazmeg, hogy legközelebb vigyél kannát is magaddal, Isten kegyeltje!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 10:51:50

@Kitalátor feljegyzetei: Szerintem nagyon sötéten látod a helyzetet. Ott, ahol van rendes ellenőrzés és büntetés, nem a tolvajlás a jellemző.

Persze, ahol - mint a BKV-nál - a belső ellenőrt rúgják ki, nem a vétkest, minden más is fordítva működik.

na__most__akkor 2010.07.26. 10:57:34

"@Kitalátor feljegyzetei 2010.07.26. 10:36:48
Nyelvtannáci-e vagy?"

Nem. "Csak" magyar.

- Nyelvében él a nemzet! - mondta egy másik magyar, sokkal nagyobb mint én. Régen volt, sokan elfelejtették már, sokan soha nem ismerték.
Sajnos, manapság sokan nem is akarják ismerni.

Idézet néhány üzenetből - azóta.
"400k autó ... 4 milkából"
"besetalsz az allomasra .. sorallas nelkul"
"a kaller graffitizik"

Magyarok, mi?
Ha vicc lenne, röhögnék. Sajnos nem vicc.

na__most__akkor 2010.07.26. 11:01:33

@atpijkamo:
Köszönöm.
Ha érzem, hogy nem vagyok egyedül, akkor azért könnyebb elviselni ...

Kivancsi 2010.07.26. 11:03:47

index.hu/belfold/2010/07/26/7_5_milliardot_nem_utalt_a_kormany_a_bkv-nak/

Na ezaz... vegre!!!

Meg egy kis ido es az a szar is ami van az is bedoglik...

Nos akkor megtudjatok milyen erzes 300+ aru jeggyel a kezben varni a nem jaro kek buszt :):)

Visszasirjatok meg a budos, koszos, ritkan jaro kesesben levo BKV jaratokat!!

:):):):)

index.hu/belfold/2010/07/26/7_5_milliardot_nem_utalt_a_kormany_a_bkv-nak/

indapass90210 2010.07.26. 11:04:07

@na__most__akkor: szerintem mérjük össze a faszunkat és az autónkat. Akkor eldől, hogy ki a nagyobb magyar.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:08:49

@na__most__akkor: "- Nyelvében él a nemzet! - mondta egy másik magyar, sokkal nagyobb mint én."
Egy harmadik meg továbbfűzte e nemes gondolatot:
"Nyelvében él a nemzet,
de nyelvével még senki sem nemzett!"

Azért abban az 1/3-ban nem is olyan sok magyarul értő, tudó és érző ember van, sajnos, úgyhogy köszöntelek, mint üdítő kivételt...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:09:23

@na__most__akkor: Hármasom volt magyarból. Úgy látszik ezzel messze az átlag fölé kerültem. Én nem engedném ki az életbe azt, aki nem tud egy oldal szöveget durvább helyesírási hibák nélkül leírni, és fél percen belül fejben a 15-öt 15-tel összeszorozni (vidéken: négyzetre emelni). Különben egyszerűen nem maradhat életben.

--

- Tudod mi a különbség egy tojás és egy zsiráf közöt??
- Nem.
- Akkor nem menj piacra, mert durván átvághatnak.

TGabi 2010.07.26. 11:09:26

Valamiért itt is az az érzésem, hogy MÁV-ék és a kedves posztoló megérdemlik egymást. A stílus mindenesetre elég ótvar, az biztos.

Sorbanállás esetén előbb el kell indulni és lehet közben valamit olvasni, hogy jobban menjen az idő. Vagy vedd meg előre a jegyeket-abból biztosan nem lehet gond.

na__most__akkor 2010.07.26. 11:13:58

@Dövan:
Az iszapbirkózás egy disznó ellen nem kifejezetten a kedvenc sportom. Én soha nem nyerhetek, a disznó meg élvezi.

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2010.07.26. 11:15:50

Nem ártana az ilyen posztokban legalább nagyobb helyesírási hibákat, vagy elgépeléseket kijavítani? Végig sem olvasom...

indapass90210 2010.07.26. 11:15:52

@atpijkamo: hát persze, csak nyelvtudósokra van szükség az országban! Utcát söpörni, meg vaskockákat présgépbe dugdozni már nem is kell! Abból lesz nagy dzsídípí, hogy verseket írunk egymásnak! Majd adunk kölcsön novellákat az USÁnak is, ők meg adnak érte cserébe lélegeztetőgépet. Tényleg nem érzik a grammarnácik, hogy néha mekkora szánalmak ők is? :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:19:11

@Dövan: Nem lehet kommentekben pongyolán, szerződésekben pontosan, irodalmi művekben szép stílusban írni ugyanannak az embernek. "A stílus maga az ember", továbbá "a nyelvtani hiba: gondolkodási hiba".

CernaGeza 2010.07.26. 11:19:49

@horex:

én ezért áldom a netbankot, szerintem 15-20 évvel tovább élek..

indapass90210 2010.07.26. 11:22:14

@na__most__akkor: hát persze, faszt összemérni nem mersz, de még a végén irigyeljünk a nagy okosságodért :)

TottaKár 2010.07.26. 11:22:16

@calvin&hobbes: nekem a fentebb emlitett pelda azt mutatja h azért megsicsak szüksége van rá

má csak ojjektumvédelmi okokbu' is

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:22:27

@CernaGeza: ... és tovább rontod Európa demográfiai adatait? —>elöregedés

Tina0611 2010.07.26. 11:24:41

@horex: Ezt nem értem. Minek gyűjtögeted a csekkeket? Én minden számlát a neten utalok. Nincs sorban állás, idegeskedés, és nem kerül semmibe.

na__most__akkor 2010.07.26. 11:25:02

Na most akkor még egy utolsó lapáttal a tetejébe (aztán itt se vagyok, mert valakinek dolgozni is kell, mert különben sehova se jut ez az ország):

"A bejegyzés hozzászólásainak rss feedje"

Aki pontosan tudja, mit jelent ez a (gyakran haszált, látszólag mindenki által érthető) magyar mondat, jelentkezzen nálam egy makrapipáért. Ez egy magyar nyelvű, főleg -gondolom - magyarok által látogatott, "*.hu" azonosítójú blogon olvasható. Ezen a blogon. Meg még sok másikon, úgyhogy ne tessék személyeskedésnek venni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:25:25

Egyszerűen fáj, ha összekeveri a szálat a szállal. Ugyanúgy, ahogy nem mondom az égre hogy zöld, és a fűre hogy kék. Mondhatnám, de minek?

--

Locsolóvers:
Kék erdőben jártam,
Zöld ibolyát láttam
Holnap megyek szemészhez.

m.ico 2010.07.26. 11:25:48

Írogatsz az internetre, hogy sorba kellett állni a mamikkal, de a jegyet nem tudnád neten megvenni. Lúzer.

Wattyler 2010.07.26. 11:26:20

A tisztelt elégedetlen utasnak KURVÁRA IGAZA VAN!! Előbb kimenni a keletibe, mert MÁV-ék 2pénztárt nyitnak 300emberre, és ott olvasgatni...legyen időm ellopatni a cuccaimat is ugye?!? A pótjegyezés tényleg nevetséges, az egysoros sorbanállást is mire végre bevezették... ezek nem pénzbe kerülő dolgok csak kis odafigyelés. Utazzon valaki Németországban vonattal, nem sokkal drágább a kilóméterdíj, viszont fényévekkel előttünk járnak. Pl Keletiben miért nincs normális büfé? Normális, nem a nemzetközi 1. osztály railjet utasoknak fenntartott váróterem? Én is kocsival járok, mert nem bírom elviselni, hogy 110km-t a MÁV 2:30 és 3 órák alatt tesz meg és aranyáron van a jegy

na__most__akkor 2010.07.26. 11:28:59

@Dövan:
"faszt összemérni"

Lásd még "iszapbirkózás egy disznóval" címszó alatt.

TottaKár 2010.07.26. 11:29:55

@Tina0611:

kérdés:

és ha megállít az egyszeri rendőrbácsi az úton h mutassa a 3. negyedéves KGFB biztosítási csekket mit tesztel?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:34:20

@TottaKár: Én speciel megmutatom neki a biztosítási "zöldkártyát", ami ugyan nemzetközi, de eddig minden magyar rendőr megértette.

salamandeer 2010.07.26. 11:36:13

fel kellene végre fogni, hogy ez egy iszonyat kicsi ország és méretéhez képest borzalmasan sokan lakják. nyüzsögnek az emberek mindenhol, járdán, közúton, tömegközlekedési eszközökön, mindenütt. marha érdekes ez a hiszti... csak azt nem értem, velem miért nem történnek ilyen dolgok soha. mondjuk a jegyet általában elővételben veszem meg. mindig jó jegyet kapok jó helyre, nem értem mi a lófaszt lehet ennyit bénázni egy jegyvásárláskor, nem vagyunk már gyerekek. kedves levélíró, szállj le a magas lóról, és tanuld meg rugalmasan, logikusan élni a mindennapokat!

Wattyler 2010.07.26. 11:37:26

ja az internetes jegyrendelés... minek átvételi pont, miért nem lehet egy kinyomtatott jeggyel felszállni a vonatra?
oldják meg, egyszer kell beruházni az eszközökre kisebb lenne a sor, és akkor tényleg nem kellene sok alkalmazott. Amúgy a MÁV olyan amilyen, de még így is sokkal jobb a volán társaságoknál.

TottaKár 2010.07.26. 11:37:30

@Kitalátor feljegyzetei: azt nem ismerem sajnos, de abból honnan tudja a rendőr meghatározni h van-e érvényes KGFB-d vagy sem?

én ugy tudom h csekkel igazolható a jogviszony

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:38:01

@salamandeer: Melyik anyád nyelve nem ismeri a mondatkezdő nagybetűt?

indapass90210 2010.07.26. 11:38:23

@na__most__akkor: nem vagy annyira magas szellemi szinten, hogy ennyire finnyás legyél! Legalábbis még csak annyi derült ki rólad, hogy magyar vagy. Vagyis annak tartod magad.

TottaKár 2010.07.26. 11:40:00

@salamandeer: komolyan mondom irigyellek hogy te már "nyugaton" laksz és minden klappol az életedben

vagyunk így pár millióan sztem
biztos nincsenek hivatalos ügyeid sem amiket hivatalokban kell intézni

LOL

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:41:17

@TottaKár: Ha ez igaz lenne, nem köthetnének a biztosítók beszedési megbízással szerződést. Egyébként a zöldkártyára rá van írva, a csekktelen biztosításokról meg némelyik kiküld egy "belföldi" igazoló lapot, ahogy megkapja a pénzt.

Tina0611 2010.07.26. 11:41:42

@TottaKár: Mint előttem írták, a biztosító kiküldi a zöldkártyát, ami igazolja az érvényes és befizetett kgfb-t. Ugyanis ha nem fizeted be, nem kapsz zöldkártyát.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:42:38

@Kitalátor feljegyzetei: Erre vigyorogtam: "Melyik anyád nyelve nem ismeri a mondatkezdő nagybetűt? "

TottaKár 2010.07.26. 11:49:36

@TottaKár: rákerestem

www.mabisz.hu/GKI/PSZAFTaj.html

3.pont szerint a rendszámtáblád ha már új formátumu akkor nem kell a papírt kiváltanod egy csomó helyre

tehát szükségtelen az egész zöldkártya szarság

+ M.o-on SEMMIT nem igazol mert eleve külföldre szól

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:50:26

@Kitalátor feljegyzetei: "A blogmotornál altájvizsgálat lenne?"

Nem tudom, de kéne egy kiöntés vagy beöntés.

TottaKár 2010.07.26. 11:51:40

@Tina0611: aha, ertem
én mindíg fizetem de csak egy levelet kapok ami egyrészt nem zöld, másrészt nem kártya

na mindegy

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:51:53

@TottaKár: "+ M.o-on SEMMIT nem igazol"

Lehet, nem tudom.

"mert eleve külföldre szól"

Nem. Az útlevél is eleve külföldre szól, mégis mehetsz vele itthon szavazni. (Plusz lakcímkártya.)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.26. 11:52:59

@TottaKár: Biztos nem fizetted mindíg. Legfeljebb mindig.

Tina0611 2010.07.26. 11:53:26

@TottaKár: Nos, ennek az A4-es méretű zöld lapnak van egy csekk méretű perforált része, aminek az a címe, hogy Igazolás kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás befizetéséről.
És pont olyan adatok vannak rajta, mint egy csekken. Csak nem sárga, hanem zöld. Szerintem ez elég egyértelmű a rendőr számára.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.07.26. 11:54:01

Ocsmány Viktátor, erősödik az ellentábor!

Még most húzz a fenébe és/vagy a p.csába!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 11:55:52

@TottaKár: Ukrajnába (és talán Szerbiába is) kell, messzebb pláne. Ha valami valamit igazol, az itt is érvényes, nemcsak külföldön. Még jó, hogy a rendőröknek több esze van!

Tina0611 2010.07.26. 11:56:24

@TottaKár: Azért csak levelet kapsz, mert csekken fizeted, így azzal igazolod az érvényes biztosítást. Ezen kívül valószínűleg nem egy biztosítónál vagyunk, ugyanis nem mindegyik adja automatikusan a zöld kártyát. Ráadásul régi autóm van, nem eu-s rendszámmal. Igaz, nem járok velel külföldre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 12:03:08

@Tina0611: Az előző kocsim biztosítója egy kék kártyát küldött igazolásként. Akkor is számláról ment nekik a pénzem.
Érdekes lenne pl. egy 100 teherautós kamionos cégtől, ha az ügyintéző maca 100 csekkel és egy fél autónyi pénzzel állna be a postán a sorba...

skizzzz 2010.07.26. 12:03:36

@Wattyler: Kinyomtatott is jó. Nekem volt olyan, hogy az automata beszart és nem adott ki minden jegyet (asszem a helyjegyeket). Megyek ügyfélszolgálatra: semmi gond, nyomtassam ki a foglalásról szóló oldalt a netről, az is jó. Igaz, hogy ez a Keletiben vonat indulás előtt 10 perccel annyira nem volt egyszerű, de végül a kaller is rendes volt, laptopon bemutattam neki a pdf-et, az is oké volt.

Poszthoz meg: minden utazás előtt 1-2 héttel lefoglalok/megveszek minden jegyet és helyjegyet. Úgy látszik nem elég tapasztalt a posztoló, de ezt így kell csinálni.

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.07.26. 12:07:58

MÁV, BKV és egyéb hasonló Volán- illetve helyi közélekedési társaságok és persze az őket állami autókból ajánlgató politikusok szíves figyelmébe:
Amíg ilyen színvonalon képesek csak "szolgáltatni", senki ne csodálkozzék, ha a jónép ezek helyet kényelmesen, tisztán, pontosan utazik - gépkocsival. Városon belül s kívül egyaránt. Ha kell, egyedül üldögélve a reggeli csúcsban. Komolyan azt hiszi bárki is, hogy büdös, koszos, túlzsúfolt, kényelmetlen és pontatlan tömegközlekedésre fogja a dolgozó cserélni a cégautós munkába-járást?!
Az autósok kedvét nem mesterséges forgalomlassító akadályokkal kell elvenni a fent említett egyéni utazástól, hanem kulturált szolgáltatásokkal: megfizethető és mondjuk őrzött P+R-rel (uram bocsá' a menetjegy megváltásával lehessen ingyen parkolni...), tiszta buszokkal és vonatokkal, ahol le lehet ülni öltönyben is anélkül, hogy másnap tisztítóba kelljen vinni az átizzadt és retkes ruhaneműt, pontosan betartott menetrenddel, mert elvégre azért megyünk azzal a nyomorult járművel A-ból B-be, hogy időben odaérjünk a dolgunkat intézni.
Ez persze macerás, mert dolgozni kéne, egyszerűbb arrogáns, népbutító, bosszantó intézkedéseket hozni, "okosba" szerződni, vég-kielégülni, meg még állományban is maradni. Főleg, ha ezt hagyják. Hiszen úgysincs következménye.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 12:12:40

@ap@tigris: Mostanában vannak következmények, a fél fővárosi pártbizottság már sitten van ilyenek miatt...

Tina0611 2010.07.26. 12:12:56

@Kitalátor feljegyzetei: Dehát én is erről írtam! Vagy nem? :-))
A flottáknál természetesen másként működik, mint az egyedi biztosításoknál. Én már csak tudom, hisz biztosítónál dolgozom :-)

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.07.26. 12:14:37

@skizzzz: Már ne is haragudj, de nem a XIX. században élünk, hogy heteket készüljünk egy Balatonakali - Békéscsabára!

Saját példámat említem: én ma délelőtt tudtam meg az eheti munkával kapcsolatos programjaimat és úti céljaimat; nekem pl. már nincs esélyem hetekkel hamarabb helyjegyet venni a csütörtöki utazásom célállomására tartó vontra.
Szerintem, ha egy szolgáltatásról TUDJUK, hogy rossz, ne az ügyfeleket próbáljuk már meg átalakítani, hanem esetleg a szolgáltatáson javítani. Főleg, hogy a mi pénzünkből tartják életben a szolgáltatókat - függetlenül attól, használjuk-e azokat, vagy sem...

reccs 2010.07.26. 12:14:39

@na__most__akkor: rss:
Szerintem ezt itt rajtad kívül mindenki tudja. Aki meg nem, az tudja használni a keresőprogramokat. Magyar kifejezés nincs rá, de ha ennyire nyelvművelő vagy, találj ki egyet, ne csak sírj állandón.
Legyen benned egy kis építő szándék.

hatR 2010.07.26. 12:15:44

mocskos MÁV.
és persze szó szerint értem...

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2010.07.26. 12:16:19

Legaláb a helyesírási hibákat javitanátok ki. Idióták!

Mondom vére haladunk valahova.

további kések felhalmozása,

(Keleti Pu. 4EVA)

nó a hangzavar.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.26. 12:19:52

@Tibike15: elég szomorú az, hogy manapság az a balek, aki teljes árat fizet, mert szinte mindenki kap valami kedvezményt (azon kevesek pénzéből, akik dolgoznak és mindenért teljes árat fizetnek). De amúgy egyetértek. Én két év ingázás után, miután a késésekből több hónapot ellopott a MÁV az életemből, tettem szent esküt, hogy amíg élek, MÁV szerelvényre nem ülök fel.

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.07.26. 12:21:10

@Kitalátor feljegyzetei:

Háááát én azért nem vagyok ebben biztos: a BKV informatikai führere, már házi őrizetben van; tudod ez azt jelenti, hogy nem mehet ugyan étterembe, de pizzafutárt fogadhat...nekem ez nem következmény...
Majd, ha ülnek 10-12 évet (nem otthon, hanem a töprengőben), elkobozzák a gyerek nevére íratott nyaralót, meg anyuci autóját, na majd akkor talán elhiszem, hogy van következmény (addig sajnos visszatartó erő sem lesz...) attól még, hogy most narancs-színű lett a kormánykerék a sofőrök nem lettek szabálybetartóbbak...

skizzzz 2010.07.26. 12:22:53

@ap@tigris: az 1-2 hétben jelentős ráhagyás van, az esetek 99%-ban az utazás előtt 3 nappal még simán tudsz helyet foglalni IC-kre, szóval csütörtökre is biztosan lesz. Viszont ha valaki a balatoni nyaralását tervezi, családdal az gondosan tervezze meg az átszállásokat, jegyeket stb., hogy semmi se jöhessen közbe. Felsővezeték szakadás persze bármikor lehet, de amit meg lehet azt meg kell tenni. Persze ha te lusta vagy és majd csütörtökön beballagsz a pályaudvarra és ott akarsz jegyeket venni meg sorban állni megteheted, de pl. én nem szeretem az utolsó pillanatra hagyni ezeket a dolgokat. És ugye itt végig a helyjegyről beszélünk (IC), normál vonatoknál semmi ilyesmi nincs (csak a sorban állás).

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.07.26. 12:26:18

@Rékuc: ...és akkor még szervezik Nekünk a derék szakszervezeti vezetők a sztrájkokat...
Akik havi egy-másfél gurigáért szakszervezik a csóró vasúti dolgozókat ellenünk (hiszen ránk haragszanak a pénztárban, nekünk mondják, hogy nem kötelező vonattal utazni stb.) - a mi pénzünkből.
Korrekt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.26. 12:31:22

ja a pénztáros picsa ez a nénitípus lehetett, na őket nyugodtan össze lehetne kötözni egy kupacba és egy gyors sortűzzel kivégezni, nem lenne kár értük, mert a lakosság rosszkedvének minimum 50 százalékáért felelősek:
zolivagyok.blog.hu/2010/02/18/nenik_haza

de akár emberi százlábút is lehetne fűzni belőlük, megérdemelnék.

Ugyandehogy (törölt) 2010.07.26. 12:37:28

felszántani, sóval behinteni

hegyilany 2010.07.26. 12:44:01

@Devil: Mire a pénztároshoz ér az ember, ezt már illene felmérni a kedves utasnak. Legalábbis ha az IQ-ja magasabb egy káposztáénál...

labi 2010.07.26. 12:44:08

@Dövan: "hát, bazmeg, azok után, hogy azt próbáltad sugallni, mintegy az áramszolgáltatók beépített embereként, hogy nem megy el minden ugyanarról a ceruzaelemről...."

Az vajon mennyire kavarná meg a posztolót, ha megtudná hogy a dízelmozdonyoknak sem direktbe megy a hajtás, hanem mondjuk a dízelmotor csak áramot termel és a meghajtás maga már elektromos? (no persze nem mindegyiknél, mielőtt valaki belekötne) :)

KolomparVinetu 2010.07.26. 12:54:16

MÁV utálók vs mindekit megértők.
Az egyik csoport rendszeresen utazik a MÁV-val, a többi alkalmanként.
Aki rendszeresen használj, utálja. És igen, nekem is ki van a faszom a 120Ft-os jegyről számlát kérőktől, a kurvára ráérő nyugdíjasoktól, akik miatt lekésem a vonatot.

labi 2010.07.26. 12:56:00

@na__most__akkor:

Aztán melyik magyar kor nyelvtanát és beszédmódját kéne használnunk hogy megfeleljen neked drága barátom?

Csak mert ugye te sem éppen az ómagyar mária siralom eredeti stílusában írsz, de még csak egy 200 évnyi ízességet sem láthatunk az itteni írásaidon.

Akkor mi alapján határozod meg egy nyelv használójának, hogy melyik korból való beszédstílust kéne használnia, ahhoz hogy "magyar" legyen? :)

2010.07.26. 13:05:32

Nem túl biztonságos IC-jegyet online fizetéssel vásárolni. A normál vonatjegyekkel nincs gond, de az IC-helyjegyeknél vannak még problémák..

Múlt szombaton jártam úgy, neten keresztül szerettem volna jegyet venni, el is indult a banki fizetés, banktól jött az sms, az összeg zárolása megtörtént és csak ezt követően jött az üzenet a MÁV Start oldalán, hogy a helyjegyek már elfogytak.

Ügyfélszolgálat, levélváltás, készségesek voltak, 1-2 héten belül feloldják a zárolást.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.07.26. 13:11:03

no, a végére megértheti az olvasó, hogy miért próbál mindenki kocsival járni

Tibike15 2010.07.26. 13:13:23

A máv és a vasútkezelés dolga a megrendelt és kifizetett számú vonatot leközlekedtetni. Az utas csak egy tulajdonképpen felesleges kellék, díszlet.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.07.26. 13:14:30

@flash.gordon: Ha már itt tartunk: a "legalább" az két "b". :)

Na, de hát pontokba szedve gyorsan megvan a lényeg:

1. A MÁV egy szarul működő pénznyelő, mi ebben az új?!
2. A posztoló stílusa buta, pökhendi, így pedig nehéz azonosulni a problémáival. Sajnálni meg pláne.
3. Nemsokára a posztoló is nyugdíjas lesz. (Relatíve nemsokára.)
4. Vannak normális kalauzok, meg kevésbé normálisak.
4./a Én több tuskó kalauzzal találkoztam, mint nem, de ez nem mértékadó.
4./b A normálisabbak is lojálisak a munkáltatójukkal.
5. A szar helyesírás engem is idegesít, mert így vagyok bekötve. Nem vagyok nyelvtantanár.
6. Az áram valóban nem ingyenes.
7. Értelmesebb lett volna retúrt venni.
8. Most először utazott a MÁV-val a posztoló? Csak mert semmi olyat nem írt, ami megdöbbenthetne egy gyakran vonatozó embert.
9. A kocsi drága is meg olcsó is, attól függően, hova/mennyit/milyen körülmények között utazol vele.
10. Akartam egy tizedik pontot is.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2010.07.26. 13:20:30

@morrisal_: Ez igaz. Én is ejtettem egy hibát, hogy legyen mit javítani. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.26. 13:35:28

@morrisal_:
8. Most először utazott a MÁV-val a posztoló? Csak mert semmi olyat nem írt, ami megdöbbenthetne egy gyakran vonatozó embert.

ez kurvára szomorú és 'ezérttartittezazország'. Ha minden hasonló incidensből harsogó szalagcímes főhír lenne, akkor talán a MÁV is összekapná magát.
Nyugodt lehetsz, hogy ha egy német vagy angol utas járna így a saját országa vasútjánál, mint a posztoló, akkor az összes hírcsatorna főműsoridőben hozná le a botrányt.

blackthorne 2010.07.26. 14:04:43

Nincs kedvem végigolvasni az összes kommentet, szóval bocs, ha valaki ezt már leírta korábban, de az nem igaz, hogy a helyjegy az egész útra foglal. Ha félúton leszáll az illető, akkor az út hátralevő részére kiadják a helyet. Ki lehet próbálni.
Btw a poszt tényleg nem adott semmi újat, az író pedig tényleg visszafoghatna a stílusából...
Én amúgy azt nem értem, hogy az emberek mért nem használják a jegykiadó automatákat? A Délinél is mindig hatalmas sorok vannak, tele anyázó emberekkel az automatáknál (amik teljesen jól működnek) pedig ketten lézengenek.

nemecsek ernő áruló 2010.07.26. 14:22:28

A kocsim 5-6 litert fogyaszt 100-on. Ha kiszámoljuk a MÁV aktuális jegyárait, akkor könnyen látható, hogy amennyiben EGYEDÜL utazom, oda-vissza megfordulok abból a pénzből Budapest, és Veszprém között, amennyiből MÁV/Volán jeggyel csak oda tudok lemenni. És akkor csodálkozunk hogy mindenki autóval jár.

(Itt ugyan offtopic, de a BKV akármennyire szar, akkor is inkább azt használom, minthogy nap-mint-nap 2 és fél órát üljek a dugóban. Viszont városok közötti közlekedésnél az autó már minden szempontból megéri.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 14:24:17

@watt, a kalandor: Elvadították a többséget a vizitdíj-automaták, és azóta minden ilyesmit rábaszásnak fordítanak...

Tibike15 2010.07.26. 14:27:10

@GerzSonka: A MÁV nem belőled él, hanem az állami támogatásból, tehát ne gondold azt, hogy meghatod őket ezzel, hogy kocsival olcsóbb, mert nem érdekli őket, nekik csak probléma az utas, sokkal gazdaságosabb leközlekedtetni a szellemvonatokat, mert még fűteni se kell, sőt ha utas se lenne, akkor a kallert is ki lehetne rúgni, sőt takarítani se kellene, jegypénztrásor se kéne annyi és mennyi pénzt meg lehetne spórolni az üres vonatokkal. Persze ez vicc, de mindig ezt a hozzállást érzem, akárhányszor vonatra szállok, hogy megsértem a tisztelt vasutasokat, akiknek ezzel többlet munkát adok, ahelyett, hogy otthon maradnék vagy busszal vagy autóval utaznék.

kb71 2010.07.26. 14:43:19

Naponta vonatozom. 50 km oda, 50 vissza. (A "nem kell vonatozni" kijelentésre reagálva, szülővárosomban képtelen voltam megfizetni egy lakás árát.) A vonat ülései műszálas szövetből vannak. Légkondi nincs. Lehet szidni a régi műbőr ülést, de azt le lehetett mosni. A műszálas ülés iszonyat a beleizzadt emberektől. Koszos, büdös. Az egész vagon hajléktalanszagot áraszt. (Fel kéne hasogatni késsel, ami már a közegészségügyet is veszélyezteti, akkor esetleg kicserélgetnék.)
Egyesek törölközővel járnak.
Hátha sikerül egy űrhajót stoppolni. :-)
De ha nem, akkor az ülésre terítik, az némileg védi a ruházatot, hogy a munkahelyen ne ő legyen a "legbüdösebb kolléga" cím nyertese.
Minden második ablaktábla fix (nem lehúzható). Ismételem, légkondi nincs. A tervezéskor hosszas fejtörés után sikerült a mérnököknek olyan modellt előállítani, amiben két molekula levegő mozdul meg, de csak 100 km/h-s sebesség felett, az is az ülők feje fölött húzva el, keresve a lehúzható ablakot kijáratnak.
A pl. hibás váltó, ami miatt 2-3 órát kések, simán kikerülhető, vagy használható, ha InterCityn ül az ember gyereke. És elég gyakoriak a műszaki hibák.
Én 35000 Ft-ot költök havonta. Azok szintén, akikkel együtt utazom, és tele van a vagon. Mi, akik csak egy kocsiban több százezer Ft-ot fizetünk havonta a MÁV-nak, aszalódunk a 45-48 C fokos bádogdobozban, miközben az InterCity 5 fő/vagon zsúfoltsággal, 0 kelvinre légkondizva robog el mellettünk. Persze annak menni kell, hiszen késés esetén vissza kell fizetni a MÁV-nak az utazás árát. Nyilván az 5 fő/vag(y)on miatt állítanak félre minket.

CernaGeza 2010.07.26. 15:02:10

@Kitalátor feljegyzetei:

upsz, inkább beállok a postára..)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.26. 15:04:59

@Tibike15: "A MÁV nem belőled él, hanem az állami támogatásból"
Tudtad, hogy "az állam én vagyok"?
@kb71: Erre találták ki a bőr(/műbőr) és más úti ruházatot, ami szintén átbüdösödik, de ugyanúgy le lehet cserélni, mint a kerékpáros cuccot. Nem azt mondom, hogy ez így jó, de gimis koromban stoppoltam én le Edelénybe sietve gimibe cefreszállító Roburt is, és csak a raktérben volt hely. Egész nap mindenki utánam fordult, még délután a 41. számú (Béke poraira!) kocsmában is...

msmacska 2010.07.26. 15:13:37

(Bocs, ha már írta valaki, de nem olvastam végig a kommenteket.) Németországban az ülések feletti csomagtartó "polcsor" pereme egy digitális kijelzővel van ellátva. Ha egy vonat pl. nem helyjegyköteles, de te szeretnél ülni, és veszel helyjegyet, akkor a te helyednél kiírja a csomagtartó oldalán a kijelző, hogy foglalva: "Düsseldorf-Essen". Tehát ha tudod, hogy Düsseldorfnál legkésőbb leszállsz, helyjegy nélkül is nyugodtan leülhetsz arra a helyre.
(Megjegyzem, ott a VB aktuális góljait is bemondták menet közben, mikor épp a németek játszottak.)

msmacska 2010.07.26. 15:15:47

na ezt kicsit bénán írtam... szóval a foglalások olvashatók a kijelzőn. Ha nem vettél jegyet, oda érdemes leülni, ahol a foglalt tartomány nem esik egybe az általad megtenni kívánt szakasszal. Nem ragozom tovább :)

isssti 2010.07.26. 15:34:10

A poszthoz történő érdemi hozzászólásom:

SZOCIALISTA NAGYVÁLLALAT!

Még mindig, 20 évvel a gengszterváltás után is!!!!!!!!!!!!!!!!!

juliusbond 2010.07.26. 15:59:21

A sok sirámot nem olvastam végig, mert valszeg igaz, de nem akarok limonádé lenni.

Ellenben Szántód-Siófok viszonylatban a hétvégén egy olyan aranyos hölgy kalauzzal találkoztam, hogy csak na. Nagyon udvarias volt, pedig a vonat televolt egy halom fiatal antipatával, tök részegen (mi is).

Szóval hajrá MÁV !

vakvarju 2010.07.26. 16:48:19

@atpijkamo: Hát ez ez! A BKV-nál is a Felügyelő Bizottság tagjait kellet volna kirúgni, de azonnali hatállyal, sőt őket is fel lehetne jelenteni! Hát a szemük előtt lopták el a BKV-t!!!! A több százezer forintos havi fizetésért tulajdonképpen mit csináltak? Asszisztáltak a lopáshoz? Ejnye, ejnye!

ap@tigris · http://apatigris.blog.hu 2010.07.26. 18:34:50

@Rékuc: Végre valaki, aki látta a FILMET!!!
:-)
"Feed her, swallow it, b*tch!"
:-D
Na, jó befejeztem...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.26. 21:47:58

Képzeld, a villanymozdony is többet fogyaszt, ha több kocsit kell húznia...

A helyjegy/pótjegy is viszonylatra szól, tehát ha Bp-Bcsaba közé veszel jegyet, akkor Bcsaba-Lőkösháza közé ki tudják adni ugyanazt a helyet.

CernaGeza 2010.07.26. 22:13:41

@Kitalátor feljegyzetei:

Megjegyzésedre reagálva, gondoltam nem rontom a demográfiai adatokat hanem visszaállok a postára.

(ahol 5 percen belül agyfaszt kapok és meghalok)

Xezs 2010.07.26. 23:10:21

Előre megvásárolt jegyet ajánlotta már valaki? Ha nem akkor én most igen.

hulladaemon 2010.07.27. 00:55:41

Valaki már biztos írta, de nem olvastam végig a kommenteket:

A helyjegyet is indulási állomástól célállomásig kell váltani te gyökér, és akkor nincs lefogva a hely a teljes vonalon. Amugy meg odafele is meg kell venni a visszafele jegyet, és akkor nincs probléma.

puncipöcögtető 2010.07.31. 14:22:33

Az író seggébe egy nagy tegezt, mert képtelenség volt elolvasni. Vajon milyen nyelven írta?
süti beállítások módosítása