Szabotázs a Keleti pénztárában, zsarolás, bénázás. A Rohadtul Elégedetlen Utas olyan bátor, sőt mondjuk ki, vakmerő volt, hogy Kelet-Magyarországról akart a Balatonra utazni. Alant mindenki elolvashatja, hogy ez mivel jár manapság Pumaföldön.
Szóval volt szerencsém egyetlen (raklapnyi szart, mint szolgáltatást kínáló) vasúttársaságunkkal a Balatonra utazni egy nagyobb társasággal, természetesen az ország keleti végéből, hogy minden jó legyen. A dolog eleje még tényleg általános késve indulás, további kések felhalmozása, a fejállomáson indokolatlan harmincperces álldogálás, a csatlakozás lekésése ezáltal csúszász csúszás hátán, stb. De legalább leértünk a tóhoz.
Visszafele egészen rendben volt a dolog, egészen a Budapest-Békéscsaba vonalig ahol is kiderült hogy nincs pótjegy mert "tele a vonat". Jól megszokott dolog ez, minig ez van, hiszen valami EU-s baromság miatt X helyet fenn KELL tartani nemzetközi utasok számára (de az nem izgat senkit, hogy a 40 fenntartott helyből 4-5 van használatban vagononként). Nem az a probléma hogy fenntartják a helyeket, mert az valami nemzetközi okosság, de akkor miért 3 vagonnal megyünk, és miért nem 4-5 darabbal? Mert akkor a csóré magyar gyereknek nem kéne
a, újabb 1-2 órát várnia, vagy
b, vérre menő harcot folytatni a kalauzzal hogy márpedig szar a rendszer?
A problémák eleve a pénztárnál kezdődtek, belépek látom vagy 30 ember áll kinn, mondom ezekre maximum két pénztár juthat, mert ez a szokás errefele (Keleti Pu. 4EVA), nem is tévedtem, egy volt nyitva (az aluljárószinten szinúgy ez a helyzet uralkodott). Persze ilyenkor még kapjunk ki pár külföldit és elégedetlenkedő nyugdíjast, akiknek nem tetszik a vagon, meg akik számlát kérnek a Budapest-Sülysáp rendkívül fajsúlyos százvalahány forintos áráról.
Aztán azt hittem megkönnyebbülhetek. Nyitottak egy új pénztárat. Mondom vére haladunk valahova. Persze, hittem benne, erre bezárták az elsőt. Az emberek persze gyűlnek mögöttünk, egyre nagyobb a hangzavar, egy-két sorbanálló kiszáll, végelgyengülésben vagy agyérgörcsben meghal (a szokott szisztéma), nó a hangzavar. Jön egy faszinger, beszól az ablakon az egyik ügyintézőnek 4 pénztárból 3-ban ültek, de csak egy volt nyitva, hogy "miért nem nyitnak új pénztárat amikor ekkora a sor?" erre az ügyintéző," jöjjön be üljön be a helyemre, akkor lesz másik pénztár, most ennyien dolgozunk és kész." Az öreg kikérte magának a hangnemet, mire a pénztáros csak ennyit mondott "kevés a fizetés, amúgy sem kell vonattal utazni". Mondom ez szép. 24 perc után (3 rendes embernek köszönhetően akik előre engedtek) végeztem a pénztárnál, persze helyjegy nélkül mert tele a vonat.
De mivel a még fullosabb gyorshoz 40 fokban nem volt sok kedvem úgy döntöttem felülök arra a "teli" vonatra. természetesen félig sem volt (mint gondoltam 4 útitársammal egy kabinba be tudtunk ülni - ebből következően elképzelhető a kihasználtság mértéke). Jön a kalauz, kéri a jegyet, kéri a helyjegyet, mondom nincs mert állítólag tele a vonat. Azt mondta akkor büntetés + helyjegy lesz. Mondom a büntetés legyen felejtős, mert a MÁV balfaszságáért én nem fogok bírságot fizetni. Hogy akkor megkérdezi a vezető kallert a dologról (jó fej ember volt).
Visszajött, hogy akkor kedvezményes helyjegy (a kedvezményt úgy kell érteni, hogy akkor bünti nincs, de a 220 forintos jegyet a vonaton váltott áron 720 forintért vehettem meg - ejj de jó), persze a nem kell ezzel a vonattal jönni poént ellőtte ő is (hát komolyan, nem kell, de én ezzel akarok). Namármost szöget ütött a fejembe, hogy 220-ért nincs hely a vonaton, de 720-ért már van? Ez valami magyarisztáni jellegzetesség lenne, hogy alapból semmi sincs, de felárért már bármi? Ha kevés a nyitott pénztár minek a büntetés, meg minek az extra felár? Meg eleve mi a retkes pékfaszáért én szívok amiatt mert életképtelen a cég? Majd ha veszek MÁV részvényt és beszopom az utazóközönség bizalmá(nak csökkenésé)t megértem a dolgot, de addig hagyjanak békén.
Persze megértem hogy a MÁVot köti az EU-s egyezmény, meg a nemzetközi utasos marhaság, de akkor miért nincs több kocsi? Nincs a cégnek vagonja? Vagy így plusz 500 pénzt legombolhatnak azokról akik úgy gondolják (helyesen) hogy a pályaudvar nem reptér és nem javallott az indulás előtt 2-3 órával megjelenni? Egyáltalán hogy vannak foglalva ezek a nemzetközi helyek? Arányaiban (például a vagonkapacitás X százaléka), vagy főben meghatározva (ebben segíthetne egy MÁV szagérző)? Őszintén, baráti jószándékkal kívánom azoknak akik ezt a rendszert így üzemeltetik, hogy a hátuk legyen elöl (mindnek). Nem a kalauz hibája, meg nem Béláé aki összekapcsolja a kocsikat, hanem azoké a barmoké akik szerint ez így jó, hogy 3 kocsit éri meg közlekedtetni (mert sosincs tele), de ennek oka nem az hogy kevés az utas, hanem hogy a sok utasra kevés a nem foglalt hely.
Amúgy is, jegyet távra kérek (indulási és célállomás közé), de helyjegyet már úgy adnak, hogy minden teljes vonalra szól. Azaz ha én felülök egy békéscsabai vonatra ami Marosvásárhelyig megy, akkor a pótjegyem az egész vonalon foglal, és hiába helybiztosítás nélküli, elveszem attól aki utánam akar(na) fogalni (mondjuk a Kétegyháza-Nagyvárad irányban). Ezt nem lehet megoldani? Hogy egy SzolnokIG utazótól ne "vegye el" a jegyet (helyet) valaki, aki SzolnokTÓL utazik? Persze akkor nem lehetne plusz 500 forintot legombolni az utasoktól...
Meg különben is miért érdekli a mávot hogy 3, 4 vagy 5 vagont húza a mozdony ami felsővezetékről működik (a dízelmozdonynál még megértem hogy többet fogyaszt, de így nonszensz a dolog)?
Persze megtehetnek bármit, mert nincs ellenfelük, és elpofátlanodnak mint másik nagy hárombetűs kedvencünk a BKV, ahol 320 egy vonaljegy a szolgáltatás meg csak az utasok baszogatásából áll (legalább érezzük, hogy fogalkoznak velünk). Őszintén nem is csodálkozok azon hogy ebben az országban szinte mindnekinek kocsija van (vagy legalábbis nagyon szeretne). Miért? Mert nem szeretünk rossz dolgokért fizetni (mint mondják ami ronda az ingyen van).
Üdv,
Egy rohadtul elégedetlen utas
Az utolsó 100 komment: