Szekértábor jól megszívta, hogy hitt a masinisztának. Esztergomba ment vonattal, a vihar elmosta a töltést Üröm és Solymár között, a vezető bemondta, hogy szálljanak le, mert jön a pótlóbusz, majd hopp, továbbment, magával víve azokat, akik nem olyan hülyék, hogy hallgassanak egy mávosra. A mailek, csetprogramok és mobiltefonok korában egyre inkább úgy tetszik, hogy az ilyesmiket igazából viccből csinálják. Sztori lentebb:
Ismét egy vonatos történet, megint az utastájékoztatásról, megint másként.
Tegnap délután indultunk a Nyugatiból Esztergom felé. Angyalföldön bemondták, hogy a vihar elmosta a töltést Üröm és Solymár között, ezért csak lassan meg-megállva haladunk előre.
Nocsak, mondtam magamban, már ezt is az utasok orrára kötik? Óbudán aztán a vezető azt is bemondta, hogy innen nincs tovább, szálljunk le, és pótlóbuszok szállítanak minket Solymárig.
Leszálltunk, és persze már három vasúti szerelvény állt bent, de pótlóbusznak se híre se hamva. A barátommal stoppolgatva elindultunk, és a Bécsi út vasúti kereszteződéséig jutottunk, amikor elhúzott mellettünk a vonatunk, ablakában vidáman integetett a masiniszta. Megjegyzem, addigra a fél utasközönség elindult már gyalog, szóval nem csak ketten éreztük úgy, hogy átvertek minket. Pótlóbuszt ezután sem láttunk, csak a vonatok mentek egymás után.
Szerencsére telefonon sikerült mozgósítani az egyik ismerősünket, aki aztán elvitt minket a kocsiján. De azért kiváncsi vagyok, hogy miért nem lehet tudni és tudatni 10 perccel a vonat indulása előtt, hogy a hibát már nagyjából kijavították.
Üdv
Szekértábor
Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2010.08.17. 16:35:06
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.17. 16:38:23
máv = megint átqrunk vaze
consumer_failure 2010.08.17. 16:38:28
akikaztmondjákni 2010.08.17. 16:40:36
akikaztmondjákni 2010.08.17. 16:41:42
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.17. 16:44:57
Rosszindulatú Vászka 2010.08.17. 16:45:09
Tulivirág 2010.08.17. 16:45:10
consumer_failure 2010.08.17. 16:45:13
.lll. 2010.08.17. 16:47:45
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.17. 16:48:18
Koronás Udvari Chinpoko Mester 2010.08.17. 16:51:52
amugy 10 éve nem ültem vonatra. Direkt.
Bikicsunáj Bój 2010.08.17. 16:53:05
akikaztmondjákni 2010.08.17. 16:54:04
B.J 2010.08.17. 17:41:40
Mikor bemondták, dobtam egy sms-t haza hogy kések. Jön a válasz, hogy bejönnek értem kocsival. Visszaírtam, hogy ismerem én ezeket, mindjárt megy tovább a vonat. És tényleg.
Mások is jártak így, volt aki már Angyalföldön feladta. Ez az ország ilyen. Kitartásra és ösztönös kételkedésre nevel.
elwood 2010.08.17. 17:48:18
mommoka 2010.08.17. 17:48:30
joetaylor 2010.08.17. 17:54:05
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.17. 19:02:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.17. 19:06:12
Vagy ez még ua.poszt, csak átirták a neveket?
yippyupp 2010.08.17. 19:11:58
yippyupp 2010.08.17. 19:31:04
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.17. 19:31:57
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.17. 20:14:41
És így jártál legjobban, mert legalább addig sem egy szar MÁV vonatn utaztál.
Az utastájékoztatás újfent jelesre vizsgázott :D De ha nem hisznek neki, és nem szállnak le, akkor meg ot ülhettek volna másnapig.
Szal ilyen vixcceske ez a MÁV, ha hallgatsz rá azért szopsz, ha nem akkor ezért.
Rendesen kéne az utasokkal kommunikálni, de hát minek azt, ha állami pénzből élnek...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.17. 20:16:07
Kapaszkodj az életedért :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.17. 20:18:18
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.08.17. 22:29:15
É2I 2010.08.17. 22:41:16
masiniszta nem holt,
ki vígan integetett,
utasokat szépen kinevetett.
A menetidő betartva,
naiv utas leszarva.
Írta: 2010-2110 MÁV verse.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.08.17. 22:43:14
fővizsgáló 2010.08.17. 23:06:39
Sunny Days 2010.08.18. 00:48:38
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.08.18. 03:59:53
Ez napi szinten simán megtörténik. A kalauz max arról tehet ilyen esetben, ha paraszt vagy nem segítőkész, ugyanez vonatkozik ilyen esetben a mozdonyvezetőre. Odafent a monitorokon a vonatok csak pixelek meg számok...
Halkan teszem hozzá hogy az esztergomi vonal még vasutas körökben is hírhedt... és fent mindenki meg van győződve hogy az így jó, az papíron működik, akkor működnie kell...
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.08.18. 04:01:07
Ez napi szinten simán megtörténik. A kalauz max arról tehet ilyen esetben, ha paraszt vagy nem segítőkész, ugyanez vonatkozik ilyen esetben a mozdonyvezetőre. Odafent a monitorokon a vonatok csak pixelek meg számok...
Halkan teszem hozzá hogy az esztergomi vonal még vasutas körökben is hírhedt... és fent mindenki meg van győződve hogy az így jó, az papíron működik, akkor működnie kell...
B.J 2010.08.18. 09:15:11
Túlzás nélkül a következő időjárási jelenségek esetén kell késéssel számolni:
-lehűlés
-felmelegedés
-eső
-erős napsütés
Havazáskor nem késéssel kell számolni, hanem a vonatközlekedés szünetelésével.
Szerencsére remek karban vannak a 6-7 éves Desiro motorkocsik, abszolút nincs is olyan, hogy a nyithatatlan, hatalmas ablakfelületű motorkocsikon nem működik a klíma. Sose esett meg olyan, hogy felüdülés volt kiszállni a 35 fokos melegbe a vonatból.
Nekem nem lenne büdös felszállni egy egyszerű személykocsikból összeállított vonatra, aminek legalább az ablakát le tudom húzni, de valamiért ez lehetetlen.
Nekem az esztergomi vonal mindig visszaidéz valamit abból az időszakból, amikor az 50-es években felfüggesztették a menetrend szerinti közlekedést...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.18. 09:30:23
@nális coitus 2010.08.18. 10:20:10
esef 2010.08.18. 11:35:44
esef 2010.08.18. 11:38:17
Télen azért késik a vonat, mert a hideg hatására összezsugorodik. (=több utat kell megtennie)
Nyáron azért, mert a nagy melegben megnyúlnak (kitágulnak) a sínek. (=több utat kell megtennie)
Ha esik az eső, akkor még a hosszabbik utat is csúszós síneken kell megtenni...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.18. 12:02:14
esef 2010.08.18. 12:48:04
Hátszél esetén is? Mondjuk kinézem a vasutasokból, hogy hátszél esetén részteljesítményen üzemel a mozdony, hogy kevesebb áram/üzemanyag fogyjon...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.18. 14:24:21
drowmage 2010.08.18. 15:00:07
Mikor még rendszeresen (havi 2-3-4 alkalommal) vettem igénybe a királyi vasút szolgáltatásait...
Egyszer pl. Szolnok-Budapest 2 óra helyett 6 alatt abszolválva. Egy lábon állva, fulladozva a melegtől és a tömegtől.
A szemem könnybe lábad az emlékektől...
Mondjuk volt egy időszak, amikor napi szinten utaztam oda-vissza Szolnok-Budapest viszonylaton lassított személyvonatokkal. Azok csak 10 percet késtek. Ettől sem ugráltam örömömben, de még kibírható. Úgy látszik, minél lassabb vonattal mész, annál kisebb a relatív késés.
drowmage 2010.08.18. 15:08:20
drowmage 2010.08.18. 15:13:15
esef 2010.08.18. 15:46:22
Meg amikor úgy 20-25 éve nyaranként elindultak a Miskolc/Nyíregyháza-Balaton vonatok. A Nyíregyházáról induló Debrecenben már fél órát késett... Lehet számolni, hogy a Balatonig mennyi lett. Ahonnan emiatt természetesen másfél óra késéssel indult vissza. Ismétlem: 20-25 éve legalább...
drowmage 2010.08.18. 15:54:00
Hiába, az öregek, ha összejönnek. :)
Az a kérdés, mikor fognak ezek megváltozni? Nemcsak erre az adott esetre gondolok, hanem általánosságban arra a sok aljasságra, amit mi, Magyarországon élők kapunk egymástól, az államtól, a szolgáltatóktól, a politikától...
Magyarország, én úgy tudnálak szeretni...
drowmage 2010.08.18. 15:55:24
Magyarország, MERT én tudnálak szeretni...
drowmage 2010.08.18. 16:07:55
Magyarország, mert én úgy tudnálak szeretni...
heroa 2010.08.18. 21:43:32
Mylady 2010.08.19. 07:08:26
Azóta sem értem.
B.J 2010.08.19. 09:12:32
Hidd el, ezeken a motorkocsikon a vezető beszél a mikrofonba. Ott van a mikrofon kb. 40 centire a vezetőüléstől.
Pl. ő szokta szólítani a vezető jegyvizsgálót is, hogy adja meg a jelet az indításra, ha már menne a vonat, de a jóember elkószált valamerre a vonaton.
Egyébként a csökkentett teljesítménnyel nem jártok messze az igazságtól, sokszor megesik, hogy a két motorkocsiból csak az egyikben működik a motor, a másikat meg csak húzza maga után. Mint írtam volt, pár éves járművekről beszélünk, amik még úgy kb. 25 évet kellene éljenek. Nem tudom ez a húzkodás mennyire használ a tartósságának, szerintem nem erre tervezték.
szekertabor · provo.blog.hu 2010.08.19. 11:18:03
Pedig így volt: látta, hogy ott állunk bután az út szélén, kérdően ránéztem, hogy most akkor mi a kakukk van, mire mosolyogva intett, és gázt adott. Azért volt rá ideje, mert a Bécsi úti sorompónál mindig lassítanak, és igen éles szögben keresztezik az utat, így viszonylag hosszú nonverbális kommunikációra is van ideje.
szekertabor · provo.blog.hu 2010.08.19. 11:28:49
Valójában én szeretem a Desiro vonatokat, mert tiszták és kényelmesek, kivéve, ha elromlik, vagy túlhűt a légkondi. Sokkal jobb, mint hatodmagammal szorongani egy zastavában, amivel értünk jöttek.
@Peti817172M :"Mondjuk azért mellékesen megjegyzem, hogy Óbudáról Solymárra el lehet jutni a 160-as majd 218-as busszal, plusz 10 perc sétával."
Ja, buszt is láttunk párat. Olyan zsúfoltak voltak a vonatról átszállók miatt, hogy az út túloldaláig bűzlöttek. Egyébként a pótlóbusznak pont az lenne a feladata, hogy vasútállomástól vasútállomásig vigye az utasokat, ha kétszer túrázni is kell közben, akkor inkább hazasétálok, abban nincsen átszállási időveszteség.
Bamba Barack 2010.08.23. 14:22:47
Az esztergomi vonal meg botrány ahogy működik...
doki1981 2010.08.25. 09:15:11
10 perc múlva már felhőszakadás volt...
morden2 2010.08.25. 16:07:28