Tékozló Homár

Igazi magyaros kedvezmény az UPC-nél

2010.08.26. 12:03 | szily | 44 komment

Nyilván nem szándékos átverés a UPC-től, hanem buta önszívatás, de ha az ember a weboldalukon meg akarja rendelni a 4000 forintért hirdetett kedvezményes szolgáltatáscsomagot, egy csomó adat megadása után derül ki, hogy a kedvezményes csomag nem is rendelhető meg online. Megrendelhetők viszont a hagyományos csomagok, amik ennél jóval többe kerülnek. Van, aki azt mondja erre, így akarják drágábbra kényszeríteni az ügyfeleket, mi ezt nem hisszük, ez nyilván egyszerű magyaroskodás.


A mai napon kívántam az "online rendelés" modern eszközét csatarendbe állítva szerződést kötni a UPC TV- internet- és telefonszolgáltatóval. A weblapjukon a "csomagajánlatok" menüpont alatt (http://www.upc.hu/csomagajanlatok/) felfedeztem egy, az aktuális piaci helyzetet figyelembe véve előnyösnek mondható ajánlatot (4000 Ft-os komplex csomag). Mivel sürgősen szükségem van a szolgáltatásra, a megrendelés mellett döntöttem.
Ámde - ahogy Pelikán elvtárs mondta volt a "Tanú" v. filmben - AKKOR MÉG NEM SEJTETTEM... ...hogy életem egyik legdurvább partizánmarketing-gépezetével állok szemben.
A történet röviden a következő (az egyszerűség végett mellékelten küldöm a screenshot-okat az egyes lépésekről):

1. A "kedvezményes online ajánlat"-ként meghirdetett, lelkesen reklámozott szolgáltatáscsomagnál a "4000 Ft/hó" felirat alatt található "Megrendelem" gombra kattintottam.


2. Ezután magától értetődően kiválasztottam a megfelelő ügyfélkategóriát (Megrendelés új ügyfelek részére).


3. Ezt követően egy erre kialakított űrlapon a címre vonatkozó adatokat kellett megadni. Praktikusan egyébként csak azokat a címeket engedi megadni, ahol szolgáltatni tudnak. Továbblépés előtt persze egy virtuális pipa megfelelő rubrikába illesztésével ki kellett jelenteni, hogy az online megrendelő felületre vonatkozó felhasználási feltételeket megismertem és elfogadom. Ezután - az egyszeri gyanútlan ügyfél balgaságával - azt vártam, hogy az "ajánlat kiválasztása" menüpontba továbbjutva majd viszontlátom az imént még oly bőszen reklámozott akciós feltételeket...

4. ...mire LÁSS CSODÁT, az online megrendelőfelület egy sajátos, hibaüzenetnek tűnő szöveggel fogad:

5. Amint az 5-ös számú mellékelt képen is látható, a reklámozott, 4000 Ft-os akciós komplex csomag nem létezik, ugyanis sem az alap, sem a kiegészítő szolgáltatások között nem található. Ha az akciós csomagban a reklám szerint foglalt "Kábel TV Bronze", "Internet start" és "Telefon Bronze" szolgáltatásokat kívánjuk megrendelni, akkor az össz havidíj már alapból 5000 Ft, amint az a mellékelt kép jobb oldalán középen látható.

A UPC ügyfélszolgálatán délelőtt váltig állították, hogy hibáról van szó, amely délutánra ki lesz javítva, és az akciós szolgáltatás délutánra megrendelhető lesz online módon (mivel a kedvezmény csak így jár). Jelen levél írásakor a helyzet még mindig változatlan volt.
Ha abból indulunk ki, hogy amennyiben tízmillió-négyszázezres hazánkban akad pár lélek, aki a reklámon felbuzdulva eljutott idáig és böngészni kezdte az ajánlatokat az "ajánlat kiválasztása" menüpont alatt, akkor jól látható, hogy ezen érintetteknek a UPC gyakorlatilag sikeresen az arcába tolta létező szolgáltatásait, az ügyfél akarata ellenére, egy szépen megfogalmazott "más nincs, innen válasz, p*r*szt!" instrukciót mellékelve hozzá.

Ennek nyomán mi jut az gyanútlan, de az öntudatosság szikrájával megáldott fogyasztó eszébe?

"Anyám, én nem ilyen lovat akartam!"

Üdvözlettel:
TK

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikicsunáj Bój 2010.08.26. 13:27:56

Nem bizony...
A vadászos történet mondd valakinek valamit?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.08.26. 13:31:40

Ó ezen már eg sem lepődünk.

Most akarunk UPC-re váltani, néztük a feltételeket. 1 éves hűségnnél fél év az árgarancia... Szal simán szopatni fognak, ha letelik a fél év, mondjuk lazán megemelhetik 2x-re az árat...

cicmen (törölt) 2010.08.26. 13:38:50

"Anyám, én nem ilyen lovat akartam!"
Ide van írva, tehát nem térek el a témától, apróhirdetés porno újságban: két középkorú úr megértő lótulajdonost keres. A posztoló volt az egyik?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.26. 13:39:55

csúnya szívás újfent :D
talán a nagy magentánál egyszerűbb! :DDD

cicmen (törölt) 2010.08.26. 13:41:05

UPC reklámarca Winkler Róbert.
Alakulhatott volna másképp?

Secnir 2010.08.26. 13:46:14

a hüje klikkeleget összevissza, ahelyett, hogy megnyomja jobboldalt a gombot, és a Winkler visszahívja.
esetleg kimennek házhoz a Bazsóval, és a fülébe súgják, hogy АНТОН СЕМЙОНОВИЧ МАКАРЕНКО halott...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.26. 13:46:45

elnezve a poszt utani UPC reklamot ez valami gerillamarketing vagy hogy hivjatok

cicmen (törölt) 2010.08.26. 13:57:07

@Secnir: Makarenko halott mi? És ő volt az akciós dijcsomag projectmanagere. Akor azért nem működik. Vagy van egy pedagógiai célja az egésznek, aminek a végén csak benéz egy makarenkoi pofon.

Kicsi Kacsa 2010.08.26. 13:58:52

Rögtön 2 hiba történt:

1. A poszt toló nem olvasott Homárt, belefutott a UPC lehúzásába.
2. A UPC nem olvasott Homárt, megint lehúzós akciói vannak.

(ui: sose tudtam eldönteni írásban, hogyan is van ez, a upc - azaz a jupíszi; vagy az upc? Majmász hun vagy?)

SÜN 2010.08.26. 14:07:42

akinek hasonloan szar a direct szolgaltatasa es basznak barmit is csinalni, jelezhetne nekem

uni1002 2010.08.26. 14:41:58

Nem sikeres ember, aki az UPC-nél fizet elő:-))
Pár éve megunván, hogy minden januárban menetrendszerűen a postafiókomban találom az áremelős értesítésüket, váltottam egy éppen induló alternatív szolgáltatóra.Másnap fél óra alatt telepítettek mindent.
Azóta már van internetjük, is /gyors/, telefonjuk is, és 30%-al olcsóbbak mint az elején, és olcsóbbak a jupicinél is...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 14:51:20

@uni1002:
Mongy egy céget aki nem emel akár többször is, mint minden januárban

Akármilyen figyelmesek vagyunk, ezeknek a cégeknek az a fő profilja hogy szivassák az embereket és még meg is magyarázzák hogy nekunk jó

É2I 2010.08.26. 14:52:30

Ilyen van, hogy szar egy honlap? Nanemán!

Itt a blogmotor már mióta szar? (Amióta megvan ;) Oszt' tesznek a zügyfelekre. (Igaz ez legalább ingyen van, nem szólhatunk semmit.)

upc on-line · http://www.upc.hu 2010.08.26. 14:58:01

Kedves TK!

Igazán köszönjük a webshopunkkal kapcsolatos észrevételed, kétségtelen, kínos a hiba számunkra, de biztosíthatlak, nem szándékos volt:) Igaz, vizsgálataink alapján a probléma a potenciális rendelőknek csak egy részét érinti, de azt is megértjük, ha ez a tény nem vigasztal. Jó hír, hogy az online rendelésnél elérhető kedvezmények mindenkinek járnak, akik megfelelnek az akció feltételeinek, akkor is, ha rendeléskor a rendszer hibája ennek igénybevételét meghiúsítja.

Természetesen kollégáink már megfeszítve dolgoznak a probléma megoldásán, addig is javasoljuk, ha mégis akadályba ütközne bárki is az online megrendelés során, használja a webshopba történő belépés után jobb oldalt található "Kattintson és beszéljen munkatársunkkal!" opciót, illetve sikertelen belépés esetén a bármelyik termék aloldalunkról elérhető "Segítsünk eligazodni? Visszahívjuk!" lehetőséget – természetesen ilyen esetekben is járnak az online kedvezmények.

üdvözlettel:
upc on-line

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.26. 14:58:13

@Bikicsunáj Bój: nekem konkrétan ez jut róla eszembe

Az öreg Kavington bácsi vadász élményeiről mesél az unokáinak.
- Szóval, célba vettem a szarvast. A megfelelő pillanatban meghúztam a ravaszt. Oda mentem hozzá, és azon töprengtem, hogyan vigyem el. Megfogtam a két lábát és a nyakamba tettem.
..Ekkor bejönnek a szobába és szólnak az öregnek, hogy telefonja van. Az öreg befejezte a telefonálást, majd visszament a gyerekekhez..
- Na, hol is tartottam?
- Ott, hogy a két lábát a nyakadba tetted.
- Ja igen, .. és csak nyaltam, csak nyaltam...

uni1002 2010.08.26. 15:00:28

@horex: Mondanám a tv, internet szolgáltatómat, de az a reklám lenne.
Az internet sebességet ingyen a többszörösére emelték az évek alatt, úgy hogy a kezdethez képest 5x-e, és úgy hogy olcsóbb csomagra váltottam, mert elég a 25 mega. Így lett harmadával olcsóbb a fizetnivalóm...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.26. 15:01:32

A BLOGMOTOR MONNYON LE!!! LÁZAD LÁZAD LÁZAD LÁZAD LÁZAD LÁZAD LÁZAD LÁZAD :@

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.08.26. 15:04:31

@donfuligjimmy:
Nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam, nincs lázam.

Az első résszel egyetértek amúgy!

Gastroger 2010.08.26. 16:17:40

Hehe, Tékozló Homár főoldalán a poszt fölött ippeg UPC kedvezményes Online hirdetés pörög. :)
Véletlen? Gerillamarketing? Fail? :)

igazságos 2010.08.26. 17:01:33

Mondtam már azt is, hogy UPC-vel ne kezdjenek?

Persze, amikor meg beszélne a munkatárssal, órákig kell várakozni, míg valaki egyáltalán felveszi.

Egy ilyen hibát nem olyan könnyű helyrehozni. Meg nem hiszem el, hogy ezt a hibát a megrendelésnél a weboldal készítői nem látták.

Mi T- Home családi csomagban vagyunk, amivel nagyon meg vagyunk elégedve eddig (ezt még lekopogom), felező telefoncsomaggal, alap internettel, meg családi 53 csatornás SAT Tv-vel. Nem is kell ennél több, meg ilyen-olyan tv csomag, plusz szupergyors internet, mert ez is bőven elég. Pedig őket is szidják rendesen, de legalább náluk meg lehet rendelni mindent az oldalukról.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 17:26:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Mi van a 0-val?
15. értelmes, posztot nem szétoffoló, kommentelő voltam
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.26. 17:56:21

@uni1002:
Igazad lehet, nem is igazán szó szerint értettem

appzman 2010.08.26. 21:58:16

"kollégáink már megfeszítve dolgoznak a probléma megoldásán"
Kezdő webprogramozó 20 perc alatt megtalálja a hibát, és javítja. UPC honlap építő céges munkatársnak ez kb 2 perc lenne. Micsoda feszített munkatempó lehet arrafelé... :D

rezo_O 2010.08.27. 09:07:42

Valoszinuleg az is hiba, hogy 17(ami amugy 16) honapos husegszerzodest rogzitenek. Az is, hogy amikor megrendeltem a szolgaltatast, ki volt irva az argarancia, ami az akkori magyarazat szerint azt jelentette, hogy ha csokken a csomag listaara, akkor nekem is kevesebbet kell fizetni - egy ezressel tobbet fizetek 3 rugo a kulonbseg -, biztos el lett felejtve. Az ember tokeletlensegenek allithat mementot valoszinuleg a kevesebb tv csatorna is (nem mintha neznek tevet). Nyilvan a minimalis rendelkezesre allasi ido is csak eliras. Az pedig csak adminisztracios hiba lehet, hogy a UPC a Magyar Koztarsasag teruleten ervenyes adojogszabalyoknak es torvenyi kotelezettsegeknek (peldaul szamlaadas), nem igazan tud megfelelni. Idovel biztos belerazodnak, fel a fejjel!

Unbiased 2010.08.27. 10:28:44

Off: "tízmillió-négyszázezres hazánkban" - helyesen már csak tízmillió-négyezer. És ez nagyobb probléma, mint a UPC.

2010.08.27. 11:05:21

@ColT: ha előfizetsz egy akciós csomagra, és fél év árgari van, az még nem jelenti, hogy ha letelik megszivatnak.
majd akkor fognak, ha letelt a hűség..

Nekem, miután letelt a hűségnyilatkozat, kijött a másfélszeres számla. Kérdésemre a válasz pedig: lejárt a hűség, indul a listaáras szolgáltatás.

Ott is lettek hagyva!

fagzal 2010.08.27. 19:08:09

Hát nemtudom, az utóbbi N évben periodikusan emelték a sávszélességet, közben meg vitték le az árat - legalábbis nálunk. Először 15-ről 30-ra a downstream, aztán társasházi kedvezménnyel majdnem ugyanannyiért plusz digit TV, most +telefon +DVR-t kaptam úgy, hogy ezerrel olcsóbb lett a havidíj. A hűségakció végét nem kellett kivárni.

UPC-s bérkommentelő vagyok-e? :)

nganaszan 2010.08.30. 09:01:00

egy jó tanács:
olyan esetekben, ahol személes adatokat kérnek tőled egy nem teljes egészében átlátott regisztrációs folyamat során, mindig készíts először egy kamuregisztrációt (kamu névvel és címmel), hogy rálátásod legyen a teljes regisztrációs folyamatra.

falány 2010.08.30. 09:32:22

Sziasztok!

Én még kutyábban jártam a UPC-vel. Megrendeltem egy sima alapszolgáltatást a neten:
AZ ÖN MEGRENDELÉSE
Szerelési díjak Havidíjak
Direct Medium 2 000 Ft 2 500 Ft
Az akciós havidíjakat 2011. június 4-ig biztosítjuk, ugyaneddig érvényes
hűségnyilatkozattal. Online megrendelés esetén 2500 Ft jóváírást
biztosítunk első számlájából.
A kültéri egység díja a megrendelt alapcsomagoktól és a beltéri egységek
számától függően 5200 Ft, 7300 Ft, vagy 9400 Ft, mely összeg a szerelési
díj mellett a helyszínen, a szerelőnek fizetendő. További részletek az akciós
feltételekben.
Szerelési díjak összesen 2 000 Ft
Havidíjak összesen 2 500 Ft
Ez történt 07.09-én, egy hét eltelt, semmi reakció.
Telefonáltam (persze hatvan óra várakozás után) valaki végre felvette. Ó hát ők nem találják a megrendelésemet, mi a megrendelésem száma? mondanom sem kell egy fia szám sem volt a megrendelés visszaigazolásban!!! mondom a telefonos hölgynek: 1 , mondjak egy számot én mondtam egyes. Hű hát így nem tudnak utána nézni, kapcsol valakit újabb egy óra várakozás,tíz napon belül kijönnek bekötni a hőnáhított alapcsomagomat.Egy hét még mindig semmi, kerek egy hónap telt el már naponta hívogattam őket: mi van bu...ik nem kell a pénzem??? Egy hónap váratás után közölték hogy sajnos nem rögzítette a megrendelésemet a gép, akkor jöttem rá persze hogy nem rögzíti mert akkor vissza kell adjanak 2.500 Ft-ot!!!! Akkor még is hogy rendeljem meg kérdeztem a hölgyet? Diktáljam be az adatokat de akkor nem jár a kedvezmény! Hát a ku...va anyátokat!!!!
Várjatok!!! még nincs vége!! jó mondom akkor mégis mikor kötik be marha sürgős lenne, 3-4 nap, kijött egy flegma takony szerelő közölte velem hogy ő nem tudja feltenni a parabola antennát mert tetőtéri a lakás és nincsen hozzá vascső! Na itt durrant el az agyam újabb 60 óra telefon, végre panaszvonal... hát nem tették zsebre. Azóta 2 nap alatt kötött egy másik cég kábelt!!! Soha-soha többé UPC!!!!!!!!!

Panel Proly 2010.09.03. 11:24:23

Ez a pufók gyerek mivé nőtte ki magát!
W.Robikáról van szó, a tengeren túlra ment, majd a UPC fejeként tért vissza.
Sajnos ez a rossz is begyűrűzött a nagy USA-ból.

Panel Proly 2010.09.03. 11:42:32

Két hónapomba telt, míg végre elintéztem, hogy ne jelenjen meg más számkijelzős készülékén az egyébként titkos számon.
Mobilon felhívtam a upc-s számomat, a telefonom kiírta a hétjegyű számot. Az ügyfélszolgálaton csak ennek bemutatása után intézkedtek. Kb. 20 percet kellett várnia arra az üi-nek, hogy felvegyék a telefont és elmondhassa a kollégájának, nincs kec-mec.
Amennyiben titkosítást kér valaki tiltassa le mind a telefonkönyvbe történő beírást, mind a tudakozó által történő közlését. Az adatkezelési nyilatkozatban a harmadik bekezdésre pedig IGEN választ adjon, mert különben az ügyfélszolgálatot nem hívhatja ingyenesen fel.

Panel Proly 2010.09.03. 12:20:02

Tévedtem! NEM W.Róbertről írtam korábban. Tőle elnézést kérek!!!
Az ominózus személy: ... Nimród. Ő az "amerikás magyar" a upc feje.

Jani.m 2010.12.14. 19:36:05

Érdekes történet. Én ma olvastam egy érdekes cikket a UPC-ről itt a blogon.
adslvaltas.blog.hu/2010/12/14/upc_kabelnet_arak_elemzese_orszagonkent