Tékozló Homár

Jól begumimacizott a csokimikulásból kiszívott likőrre a tolvaj postás?

2010.12.06. 00:28 | szily | 170 komment

Ki tudja, az viszont tuti, hogy Gy. borítékben, viccből egy mini zacskó gumimacit is kapott a képeslap mellé, vagyis kapott volna, ha nem "sérülten kapja" a Magyar Posta a küldeményt, ami annyit tesz, hogy felvágták a borítékot és a macis zacskót is, és egy darab kivételével kiették belőle a medvéket. (A csokimikulásból való kiszívással erre a sztorira utaltam.) Gy. levele alant:


Nemrég a névnapomra kaptam a (jelenleg) külföldön élő gyerekeimtől egy borítékos üdvözletet, beleragasztva a képeslaphoz egy kis tasak Haribo-gumicukorka kb. 4-5 macival. Ennek poén értéke volt, az ásványgyűjteményembe került korábbi gumimacihoz küldtek "társakat" :)

A boríték tasakban érkezett, ráírva, hogy a "Magyar Posta sérülten kapta".
A sérülés annyi volt, hogy a szélén, kb. 5 cm. hosszan fel volt vágva a boríték és a gumimacis zacskó is, benne egy darab maci árválkodott...

Gondolom, másra számított aki felvágta (talán apró ékszerre?), de szerettem volna látni az arcát, amikor meglátta a "kincset".

Ezúton kívánok neki kellemes ünnepeket, akármelyik nemzet postájának dolgozója is, mert sajnos azt sem tartom kizártnak, hogy itthon "sérült meg" a boríték...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.06. 00:37:05

>>a "Magyar Posta sérülten kapta".<<

Kérdés?

England win The Ashes! 2010.12.06. 01:05:23

Azt hitték, antraxos maci. Abból a négy-ötből (gondolom öt volt, mert) egyet kapott elemzésre a CIA, egyet az MI6, egyet a KGB (vagy mi most a neve), egyet meg a Moszad. Az NBH kegyes volt, ők meghagyták az utolsót a címzettnek.

gemby 2010.12.06. 01:24:20

@atpijkamo: ez egyértelmű kéne legyen?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.06. 01:29:25

@guLi: Azt mondta, ez volt ráírva. Akár még igaz is lehet.

Megdobbent 2010.12.06. 02:21:17

Na ezek a postasok, mas telleg. Internacionalista osszeeskuvest fogunk hamarosan leleplezni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 03:23:52

mondjuk a boritek ebben a formaban level, udvozlolkap kuldesere van kitalalva
vannak specko boritekok amiben lehet kisebb targyakat de csavart es gumimacit ne tegyunk bele
mert kiesik

Walaki01 2010.12.06. 05:47:59

De legalább,ha sérülten is,de megkapta a címzett.Nekem rengeteg levelem tűnt el,amiben pl,CD,vagy DVD volt.Ezek mind belföldi küldemények voltak,tehát a magyar posta dolgozói lopták el.

Főúr1127 (törölt) 2010.12.06. 08:15:13

@Dr Jozef Vengloš:
A KGB utódszervezetei a belbiztonsági és kémelhárítási feladatokat ellátó Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) valamint a hírszerzéssel foglalkozó Külső Hírszerző Szolgálat (SZVR). Valamelyik a kettőből... :D

Főúr1127 (törölt) 2010.12.06. 08:21:56

Mellesleg magyar postára CSAK ÉS KIZÁRÓLAG többszörösen bebiztosított és lezárt tűz, víz és atomtámadás álló, lepecsételt küldeményt bízunk, azt is prémium szolgáltatással mindig ajánlva. Nekem így még semmim nem tűnt el.

Amit nem "védtem be és az örök vadászmezőkre távozott):
- Kijelzővédő fólia - 1 darab
- Mrs. Harris kézzel készült cukorka (üvegestől) - 2 üveg (külön külön)
- Eredeti CD/DVD - 1 darab
- Másolt CD/DVD - 5 darab (3 adagban)

Panaszt tettem, "kivizsgálták", a küldemény sérült volt blablabla, a magyar posta dolgozói felelőssége nem megállapítható blabalabla.

Ergó valaki a címzettet annak postaládájában, vagy lépcsőházában "szabadította meg" a küldött terméktől (ami vicces lévén a cukor nem fér a ládába, azt személyesen kell átvenni). Ez az úgy vadnyugat... :D

indust · http://indust.hu 2010.12.06. 08:25:54

Szvsz kivételesen nem a magyarok voltak, mert egyet meghagytak. :D

Stina 2010.12.06. 08:44:24

...és majd mikor elkezdenek váltságdíjat követelni a négy rabul ejtett maciért... :)

Bloooo 2010.12.06. 08:59:42

ez komolyan egy poszt? és ilyen címmel eladni? súlyos.
legközelebb adják fel pufis-borítékban, ajánlva és nem lesz semmi baja a kibaszott gumimaciknak!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 09:06:10

Embörök!
Alakítani kellene egy nemzetközi postás-, vámos-, reptéri rakodó-, biztonsági őrködő-, vagonfosztogató tolvajokat szívató társaságot, egy nemzetközi civil szervezetet! A szervezet tagjai vállalnák, hogy egy "tréfás" csomagot/levelet elkészítenek, elküldik egymásnak, és havonta - kéthavonta tovább postázzák a címlistán szereplő embereknek, természetesen előzetes e-mailes értesítés után. A szarral töltött palacsinták, bankjegyfestő patronok, feltépésre szirénázó/sorozatlövés hangot kiadó személyi riasztók, hashajtóval dúsított ételek, vírusos adathordozók, kapszaicinnal dúsított síkosítók, kiszúrt gumióvszerek, rezgés helyett tízezer voltos ütéseket leadó vibrátorok és kotongyűrűk stb. ha nem is oldanának meg teljesen a problémát, de legalább végre jól (kib) megbüntetnének a tolvajokat. Szerintem egy gyakorló vaterázónak (stb.) megérne havonta 500-1000Ft-ot...

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 09:11:33

Méghogy a postások lopnak!
Aki ma ilyet állít, holnap azzal jön, hogy lenyúlják a magánnyugdíj-pénztárbeli megtakarításunkat?
ugyanmár!

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 09:14:47

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: de most tényleg akkora megerőltetés lenne egy üveg áfonyalekvárba GPS jeladót tenni, és a kapuban elkapni a szarházi tolvaját?
mi a f.szt csinál a rendőrség, komolyan nem értem.

Már lassan senki nem szállít Mo-ra a posta miatt.

elwood 2010.12.06. 09:17:48

@EÖ: a postások megvédik a gumimacikat

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 09:22:53

@elwood: 2028-ban már euróért veheted a gumimacit
ha addig minden okés lesz :)

elwood 2010.12.06. 09:26:27

@EÖ: nekem a postás megette a gumimacikat, de megígérte, hogy 30 év múlva egy másik postás annyi gumimacit hoz, hogy a fülemen jön ki :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 09:35:07

Szerintem erős nagyképűség azt hinni, hogy csak a magyarok lopják el a rájuk bízott dolgokat, ha azok megőrzéséért, eljuttatásáért fizetik őket. Egy ilyen határokon, sőt földrészeken átívelő "küldjél szart a tolvajoknak" mozgalom hatékonyabb lehetne, mint a rendőri, vagy akár a titkosszolgálati akciók (a hierarchikus szervezetek sajátosságaiból következően egyrészt kiszivárognának az akciók, másrészt olyan attribútumokkal lennének ellátva a küldemények, amelyeket a hozzáértő (pl. szabadidős rendőr, akinek postás a felesége vagy a testvére) messziről felismerhetne. Nm beszélve arról, hogy a rend- és vagyonvédelmi szervezetek tagjai között sem jelentéktelen a tolvajok száma. Elég elmenni szinte bármelyik keleti határaink menti kisvárosba, és megkérdezni, hogy hol építtettek az éhbéren alkalmazott határőrök, vámosok palotanegyedeket...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 09:38:55

@EÖ: A nagyját már rég lenyúlták a megélhetésin demonstrátor-politikus igazgatótanácsi tagok, és elvtársaik, a kasszák csúcsmenedzsmentjei...
Villák proletárjai közösüljetek! Egymással, a sitten...

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 09:39:17

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

benne vagyok, majd értesíts, hogy mikor, hova küldjek, meg hogy mikor kitől kapok (várjak).
jó móka lesz, mikor megyek a postára felvenni a küldeményt, és az üvegfal túloldalán egy rakat sápadt, karikás szemű, egyik kezét folyton a seggén tartóm riadt arcú embert látok, akik könyörgőn néznek mindenkire, hogy "csak ne, többet neeee..."

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 09:43:59

@Bloooo:
Minthogy van vélelmezett kézbesités , baszhatod a ajánlott leveled
Postás aszongya nem voltál otthon, bedobta.

Üzbegisztánba küldtem egy vérnyomásmérőt,posta biztositással csak magyar határig vette volna fel :)
Mindegy, tértivevénnyel értékbiztositással feladtam, tettem bele 8db ceruzaelemet is +ban
Ez utóbbi eltünt belöle, nem Mo-gon.
Érdekes módon a készülékhez gyárilag csomagolt akkumulátor és töltő nem.
Abban az országban ez természetes, reklamálni sem érdemes
Utolértük őket?

Bloooo 2010.12.06. 09:49:50

@horex: ajánlott levelet csak személyesen lehet átvenni, úgy tudom. így max. egy értesítőt dobhat be a postás, hogy érkezett ajánlott leveled/csomagod, amit a postán átvehetsz, miután igazoltad magad.

Secnir 2010.12.06. 09:52:17

Számomra nyilvánvaló az a tény, hogy nem a Magyar Császári és Királyi Posta a hibás.
Pusztán abból következtettem erre a tényre, hogy (az összes eddigi posztban) szerepelt a bűvös mondat:
"Magyar Posta sérülten kapta"
Tehát nyalvánvaló az, hogy a külföldi kapitalisták küldik megszaggatva, megtépve, hogy kommunista társadalmunk morálját csökkentse, ezáltal a hazafias dolgozó nép munkakedvét csökkentse! Köszönjük meg a Postának, hogy ők, harcolva a tőkés imperialistákkal, azért megtalálnak 1-2 gumimacit, és azért azt visszaperelve még elhelyezik a zacskóban!
Gaz, s álnok mocsok imprlsták!
Éljen a Posta!

(itt most nem térek ki arra, hogy a belföldön feladott küldeményeket hogyan kaphatja sérülten, hiszen egyértelmű mindenki számára, hogy hazánkban vannak még olyan elemek, kik idegenszívűek, és eleve sérülten adják fel a borítékot, majd a Tényközlő Omáron keresztül próbálják meg lejáratni a szeretve tisztelt Postánkat!)

gorillka 2010.12.06. 10:09:09

@Bloooo: rosszul tudod. Amire gondolhattál, az a tértivevényes levél.
Ajánlott levelet simán bedobhat a postás, ha úgy tudja, hogy rendszeresen ürítik a postaládát.

MagyarZizzi (törölt) 2010.12.06. 10:15:55

@Secnir:
Ezzel a szöveggel nem akarsz részt válallni a Csollima.blog eszmei okításából? Tárt karokkal várnának! :) Mellesleg egyetértek, a magyar posta nem lehet, soha nem is hibás!

szombi 2010.12.06. 10:18:53

@Bloooo: hát nekem megérne, mert havonta minimum 5000Ft arra megy el hogy ajánlva küldjem az árut. Egyébként USB-re köthető AVR programozókat árulok. Már megvan az ötlete egy olyan cuccnak, ami az USB 5V-os feszt 2000V-ra pumpálja fel, majd visszalöki a gépnek(alaplap megdöglik) és/vagy a programozó burkolatára kivezeti...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 10:21:45

@Bloooo:
Én is igy tudom, tudtam,de mégsem

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 10:25:28

@horex:
"vélelmezett kézbesités" guglizzál rá!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 10:31:43

Gumimacit csak e-mailben küldjél!
Azt is csak proxy mögül!

ephudd 2010.12.06. 10:41:13

@Bloooo: Mert a pufis boritékot nem lehet felvágni... Az alap probléma az, hogy jön valaki ahhoz, hogy lenyúlja azt, ami nem az övé. Persze, ahogy látom kikönyököl a kapanyél az intelligens kommentedből: Te éppúgy nézed ezt is, ahogy sok millióan az első sorból nézitek végig a pénzetek lenyúlását. Gratulálok!

Istyum 2010.12.06. 11:24:23

még jó, hogy csak a likőrt itta ki:)

phylloceras 2010.12.06. 11:32:03

Nyugati határszéli városban élő ismerősöm Ausztriában volt postás. Átjárt dolgozni minden nap. Röhögve mesélte mi mindent lopott ki a csomagokból és a levelekből. Ki is rúgták,"dicsőitette" a magyar népet.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 11:43:51

@horex:
Vagy elég egy tűzfalban!
Rettentő óvatosnak kell lenni manapság, no.

arbabar 2010.12.06. 13:05:00

Mit vársz az idióta postásoktól. A Magyar Posta már időtlen idők óta kizárólag félanalfabétákat, szellemi fogyatékosokat ás kleptomániásokat alkalmaz ( normális ember amúgy se menne el ide dolgozni). Örülj, hogy egyáltalán a boríték megjött

rezsöatya 2010.12.06. 13:16:59

@Bloooo: megnyugtatlak, hogy a tértivevényes levelet is bedobja a postás. Lehet, hogy nem lejetne, de bedobja. Még olyan helyre is, ahonnan elköltöztem és a postát (jó pénzért persze!) átirányíttattam az új címemre. Úgyhogy én már semmin nem csodálkozom. Illetve egyszer csodálkoztam, amikor az ország másik végébe küldött üveg-műanyag kombi fürdőszoba tükrös polc sértetlenül odaért...

rezsöatya 2010.12.06. 13:18:41

...lehetne...
(de nem engedi javítani: "Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!")

Retexis 2010.12.06. 13:23:28

Mérgezett gumimacit a csomagokba! Hulljon a férgese!

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.12.06. 13:25:19

Én gumimackót csak futárszolgálattal küldök. Neked is ezt javaslom.

BGYCS 2010.12.06. 13:26:19

Nekem ajánlott levél jött nemrég az APEH-től, amin volt egy bazinagy sáros lábnyom. Megnéztem mi van a boritékban, és nem viccelek: egy lenyalt kiskanál volt benne, mellette valami űrlapok. Sok mindenre gondoltam, de eszembe sem jutott hogy a postások művelték ezeket a dolgokat.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 13:26:54

@rezsöatya:
Tankesün!

@Retexis:
Javaslom hashajtó hozzáadását.
Így a barna csíkot követve kiderülne az elkövető kiléte.

t0thl 2010.12.06. 13:27:18

Nekünk is van most egy folyamatban levő sztorink. Utánvétes küldés nem prémium szolgáltatás.
Az átvevővel aláírattatták, hogy hogy nem veszi át a csomagot mert a standard utánvéthez az értéke túl magas. (A kolleganőmnek persze a postán ezt nem mondták, simán átvették a csomagot).
Tehát a csomag nem lett átadva, van róla papírja a postának állítólag.
Egy gond van csak. Nincs meg a csomag.
Felelős nincs, csak a himi humi megy.
Száradjon le a keze az összes ilyen szemétládának.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 13:38:05

A mai nap nem tűnik el egy gumimaci se, mert ma a fehérszakállú viszi ki a csomagokat.
Meg a krampuszok.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.12.06. 13:39:02

Bulgária legínségesebb időszakaszában, 1986-1992 között Bulgáriában éltem. Akkoriben még kénytelen volt az ember a postát használni, mert internet még nem nagyon volt, csak preinternetes dolgok, de azok meg nem volt kielégítőek. Így aztán a posta gyakori ügyfele voltam.

Mivel ott is voltak mindenféle lopások, az én megoldásom az volt, hogy összebarátkoztam a postással. Karácsonyra vettem neki csokoládét, üveg italt, magyar pirospaprikát, s pl. a Quelle-katalógusból direkt kettőt rendeltem, hogy az egyiket neki tudjam adni.

Mindennek hatására nekem soha semmi nem tűnt el. Sőt a postás adott nekem egy kulcsot a saját szekrényéhez a postahivatalban, hogy nyugodtan menjek be bármikor, s nézzem meg, mert oda fogja elhelyezni a nekem jövő nagyobb küldeményeket, hogy nehogy valami "rosszindulatú kolléga" hozzá nyúljon. Egyszer meg is állított a posta vezetője, hogy mi a fenét keresek bent a hivatal ügyfelek részére lezárt részén, de én gyorsan mondtam, hogy "a Szaso embere vagyok", mire a hivatalvezető elégedetten mosolygott, hogy akkor minden oké.

Sőt, bekövetkezett az ellenkező véglet. Élt a közelben egy magyar emberke, akinek időnként jöttek magyar folyóiratok postán. Ezeket is rendszerint én kaptam meg a címzett helyett, azon az alapon, hogy "a környékén én szoktam magyar nyelvű dolgokat kapni, azaz biztos az enyém ez is, csak elírták a címzett nevét és címét".

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 13:43:14

@Birca Maxval: akkor kitartó munkával végre sikerült felzárkóznunk Bulgáriához.

arbabar 2010.12.06. 13:48:48

@Birca Maxval: Aranyos a sztori:))
Kb itt tartunk mi is most, de a szutyok postások itt drágábbak:)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.12.06. 13:50:11

@EÖ:

Ott már nem jellemző a postai lopás... sikerült leküzdeni pár éve.

Jelenleg is Bulgáriában élek (ismét), s gyakori EBay-vásárló vagyok. Mindig normál postát használok, mert a futár túl drága. Az utóbbi évben kb. 25 tárgyat vettem, Kínából, USÁ-ból, Izraelből, Szingapárból, egyszer még Magyarországról is. Ezek közül 1 tűnt el, éppen az egyik legértéktelenebb volt, szóval valószínű, hogy itt egyszerűen tényleg nem lopás volt, hanem valdói eltűné. Mert ha valaki nem lop el 150-dolláros fényképezőgép-lencsét, s 60-dolláros memóriakártyát, női ruhát és ékszert, akkor nem valószínű, hogy éppen egy 2-dolláros műanyag kulcstartót fog ellopni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.06. 13:53:34

@Bloooo:

Elvileg igen, na de itt nálunk ugye semmi sem biztos.
Nyáron rendeltem egy gyerekpólót belföldről, ami csak nem akart megérkezni, pedig a feladó a feladóvevény birtokában utánaérdeklődött, és azt a tájékoztatást kapta, hogy a Posta már 1 hete kézbesítette, személyesen az én kezembe.
Lemondtam róla.
Két nappal később izgatott arccal és kezében a feltépett speckó borítékkal érkezett a postás , és hadovált össze-vissza, hogy "elnézést, de múlt héten helyettesítették, és a kolléga rossz helyre dobta be a levelet". Kérdeztem:
- Bedobta? Az ajánlott levelet? Amit alá kell íratni?
- Ki írta alá a nevemet? Nem vette észre, hogy nem ő a címzett?
- Csak kibontás után tűnt fel neki, hogy nem neki jött a levél?
- Miért ült rajta napokig? Nem lett jó a póló senkire a családjukban?

Elszaladt szó nélkül, azóta viszont mindent meghoz rendesen. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.12.06. 13:58:03

@gorillka:

tényleg, majdnem:

"MELYEK AZ AJÁNLOTT LEVÉL ELŐNYEI?

* Visszakereshetőség, megbízhatóság

A Posta írásban, egy nyomtatványon - feladóvevény - ismeri el a küldemény felvételét, így az egyedi azonosítóval követhető és visszakereshető lesz. Küldeményének aláírással igazolt átvétele okirattal kimutatható és nyilvántartott.

* Rugalmas lehetőség

A szolgáltatás belföldi és nemzetközi forgalomban egyaránt igénybe vehető. A szolgáltatás vonalkódos azonosítóját szerződött ügyfeleink önmaguk is előállíthatják vagy előállíttathatják a rendelkezésükre bocsátott műszaki specifikáció alapján.

* Praktikus kézbesítési megoldás

Ha a kézbesítés sikertelen, a küldemény levélszekrénybe helyezhető, így a címzett hamarabb juthat hozzá a levélhez. Ennek feltétele, hogy a küldemény a levélszekrényben sérülésmentesen elhelyezhető legyen, valamint illetéktelen személy ne férhessen hozzá. Ebben az esetben a kézbesítés tényének igazolása nem az átvevő aláírásán, hanem a Posta saját okiratain alapul."
posta.hu/object.11b2c8c7-b8c7-b6a7-b4e7-b000000posta.ivy

l. 2010.12.06. 13:59:51

ajánlott küldeményt ugyanúgy ellopják ha kiszagolják hogy érték van benne.....
aztán térítik a feladás árát oszt' csá.......

Joindulat SC 2010.12.06. 14:00:24

Mostmár csak viccből fel fogok adni magamnak hashajtóval töltött csokit, vagy gumimacit :P
Aztán meg nézem, hogy melyik postásnak vonalkódos a gatyája... :)

Tudtok valami combosat?

JViki 2010.12.06. 14:00:43

A középiskolai biológiatanárom mesélte, hogy volt egy Ausztráliában élő biológus ismerőse, aki néha küldött az iskolai szertárába ezt-azt (preparált bogarat, mikroszkópba való mintákat, rágcsálócsontvázat stb.), amit szemléltető anyagként lehetett használni. A tanárom szerint annak ellenére, hogy a cuccok törésbiztosan voltak becsomagolva, valahogy mindig sérülten érkeztek. Egyszer aztán rájöttek, hogy valószínűleg a postások bontják ki a csomagokat, hátha valami értékes van bennük... Onnantól az ausztrál mindig ráírta a csomagra, hogy vigyázat, veszélyes biológiai anyag - érdekes módon soha többé nem sérült meg semmi.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 14:08:46

@Joindulat SC:
Hát a pelikán a ricinusra esküszik.
Pedig ha valaki, akkor ő aztán tudja...

lutria 2010.12.06. 14:09:24

Amikor van jegyzőkönyv arról hogy a csomag sérült,az már akkor rajta van amikor a cimzetthez tartózó legközelebbi elosztó(bázishoz)érkezett a csomag,onnan kapja meg a kézbesítő postás,tehát nem ő lopta ki a gumibrumit.Ő nem tud jegyzőkönyvet kiállítani,meg kell nézni a jegyzőkönyvet hogy helyileg hol állították ki pl.Budaörsi elosztó.Az meg be van kamerázva,gépesítve van,még súlyra is ellenőrzik a csomagokat,amikor feladó feladja a csomagot lemérik és ott kibukik a dolog még ha sértettlennek is látszik a csomag,-van olyan jegyzőkönyv hogy a "csomag súlyhiánnyal érkezett".Szerintem a feladóhelyi posta utáni szétválogatásnál lehet ügyeskedni valamit,mert utána már lezárt kocsikban és kamionokban utazik a csomag,és a sofőr nem fér hozzá vezetés közben.

golyóstroll 2010.12.06. 14:10:26

@lutria: be ne bizonyítsd már, hogy mindenki álmodta, hogy dézsmálják a cuccát.

Egyéves Önkéntes 2010.12.06. 14:13:42

@lutria: sőt a kisebb csomagokba még tesznek is bele értékes holmikat a postások.
Mert ők ilyen becsületesek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 14:24:45

@Birca Maxval:
Azért az ablaktörlőidet leszedted az autórol ugye?
:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 14:27:29

@lutria: "utána már lezárt kocsikban és kamionokban utazik a csomag,és a sofőr nem fér hozzá vezetés közben. "
Nem hát. Ezért szoktak megállni erdei bekötőutak mellett és felüljárók alatt...

LucyBp (törölt) 2010.12.06. 14:27:34

mit rítok? nem jó az állami magyar posta?

shimizu 2010.12.06. 14:30:05

nagyon szeretnék találkozni azzal a kedves postai dolgozóval, aki eddig egy hővédő spray-met, 12012 lemezemet és újságomat nyúlta le....egyik sem kapható remek kis országunkban. És igen, én vagyok a hibás, miért nem biztosítva rendeltem. Mert sokba kerül, és mert a rendeléseim 95%-a meg is érkezik....reménykedem, h javul az arány...

BTW, nem akarom a MPostát mentegetni, de egyszer én is kaptam sérülten érkezett küldeményt, történetesen egy Givenchy szemhéj palettát, ami ugye nem éppen olcsó, és nem lopták ki! Lehet, nem tudta a dolgozó, hogy mennyit ér?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 14:34:51

"az ásványgyűjteményembe került korábbi gumimacihoz"

Mit keres egy gumimaci az ásványok között?
Megkövesedett?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 14:37:48

@JViki:
Városi legenda
El kell olvasni a posta veszélyes anyagra vonatkozó kitételeit
Ha ezt ráirja és a postafelvevő meglátja, rögtön nem veszi fel normál eljárásban

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.12.06. 14:38:23

Gumimacit borítékban?A következő lépés a jégkrém levezőlapon...

lomposfarkas 2010.12.06. 14:38:37

Nem hashajtós küldemény kell, hanem mérgezett bor, cérnával gyengéden lekötött kézigránát meg a fosztogató pofájába robbanó kénsav. Persze ügyesen nyomok nélkül feladva. A feladót külföldi webáruháznak álcázni és várni. Pillanatok alatt teli lenne a kórbonctan. Nem is értem, hogy azok, akiknek már sok mindenét vágták pofán a postán, miért nem lépnek már akcióba.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.12.06. 14:39:35

@horex:

Ja, volt egy ilyen korszak tényleg! Nagyjából 1992-ig. Utána meg kivehető magnót/rádiót kellett a kocsiba tenni. 2000 óta ezeket sem lopják. Most már csak akkor törik fel a kocsit, ha táskát látnak az ülésen, de a magnót/rádiót már ez esetben is benne hagyják, mert a tolvalynak nem éri meg vesződni vele.

igazságos 2010.12.06. 14:46:27

Hogy miket nem küldözgetnek postán, Haribo-t, benne 4-5 gumimacival. Nagyon vicces, tekintve, hogy már a postázás drágább, mint ami benne van. Idióták.

hafu 2010.12.06. 14:48:29

A posta idei mérlege az elhagyásokat tekintve:
2 db könyv külföldről
1 növényes rendelés
1 adókártya
1 törzsvásárlói kártya
1 feltépett, akarom mondani sérülten érkezett csomag, amiben csak prospektusokat találtak, így semmi nem tűnt el belőle.

Reklamáltam és nagyon kedvesen elmagyarázták, hogy kivizsgálták az ügyet és hogy legközelebb ajánlott küldeményként kérjem a csomagjaimat.
Ezzel csak az a baj, hogy a küldésbe nem volt beleszólásom a fenti esetek nagy részénél. A könyvnél volt, de az eladó azt mondta, hogy nem szokott lenni baj a postával és ne aggódjak, ha nem jönne meg elküldi másodjára is. Nos... Másodjára is eltűnt :)

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.12.06. 14:53:43

Erdekes, velem is regen elofordult, hogy nem jott meg ez-az a postan.
Viszont az utobbi idoben minden gond nelkul megerkezik minden csomagom.
Lehet, hogy szerencsesebb lettem, attol, hogy elkoltoztem Mo-rol?

JViki 2010.12.06. 14:59:10

@horex: Lehet... Elég nagy dumás volt a biológiatanárom. :) Csak ez még a hihetőbb meséi közé tartozott, és tényleg kaptunk néha cuccokat a szertárnak.

Joindulat SC 2010.12.06. 15:00:04

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):

Akkor irány az Aldi... vagy valami őstermelő ;)

reklamáló vevő 2010.12.06. 15:01:18

Köszönöm mindazok hozzászólását, akik érzékelték az általam leírt helyzet abszurditását és a saját hozzáadott poénjaikkal jól megnevettettek.
Különösen tetszett @Dr Jozef Vengloš: "titkosügynökös" ötlete és a "hashajtós" kiegészítés :)

Jó kedvet, kellemes készülődést az ünnepekig mindenkinek :)

Zolee_77 2010.12.06. 15:03:43

Tényleg ilyen gagyi cikkekkel égeti magát a Homár? Szégyen!

lutria 2010.12.06. 15:05:28

@CANCELLED: @EÖ: Nem azt irtam hogy nincsenek lopások,hanem hogy pl.mivel minden vidékről és külföldről érkező Budapesti csomag a Budaörsi elosztón keresztül érkezik és ott észlelik és jegyzőkönyvezik a lopási kárt akkor nem a Kispesti csomagkézbesítő lopta el a cuccot,talán nem őt kell szidni hacsak nem a kollekiv bűnösség alapján.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ha legközelebb olyat látsz fotózd le őket,és küld el a postának,lehet hogy még nyomravezetői dijat is kapsz.Érdekes lehet ahogy a sofőr kinyitja a hátfalas merci kamiont,kipakolja a 8-10 db,2 méter magas leplombált apró rácsos"reptéri"konténereket,átkutatja mind a X tonnát,majd visszarámol.A sofőrőknek egyébként pont az a bajuk hogy olyan idióta módon van meghatározva a menetrendjük hogy 2,5-3 óra alatt kellene leérniük a kamionnal pl.Debrecenig,tehát idejük sem lenne ilyesmire.

waze 2010.12.06. 15:13:28

Belföldre szerettem volna feladni egy csomagot számítógép alkatrésszel, a csomagfelvevő emberkét felületesen ismerem, mondom neki hogy sima csomagként küldeném, így csak 500 Ft. azt mondta erre:
ha azt akarom hogy meg is érkezzen min. ajánlott csomagként kell feladni ami némi nyomonkövetést feltételez, ebben az esetben nagy valószínűséggel odaér egyben.
kérdésemre hogy sima csomagként miért nem, csak vigyorgott....szal ennyit tudnak. gondolom egy kis csoport csinálja ezt de hát ez alapján káromkodik mindenki. ua mint a reptéri csomagkezelő maffia.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.12.06. 15:30:45

A postán egy olyan részleg, ahová a véglegesen kézbesíthetetlen leveleket viszik. Pl. idekerülnek a Mikulásnak, Télapónal, Húsvéti Nyúlnak írt levelek.

Ebben a részlegben észreveszik, hogy egy 10 éves gyerek már 50 levelet írt a Télapónak, hogy kér 50 ezer forintot egy új számítógépre, hát megsajnálják a postások, összedobnak pénzt, s küldenek neki 10 ezret.

Következő héten újra jön egy levél a gyerektől. A postások arra számítanak, hogy köszönet lesz a rendes postásoknak. De a levél tartalma más: "Kedves Télapó! Köszönettel megkaptam a pénzt. Sajnos azonban csak 10 ezer volt a boritékban, azok a rohadék tolvaj postások, a kurva anyjukat, kiloptak 40 ezret! Légy szíves küldj újra péznt, pótold a 40 ezret!"

funfun 2010.12.06. 15:41:13

4-5 éve kaptam külföldről karácsonyra csomagot. Kb. 2 héttel az ünnep előtt adták fel. Január közepén e-mailen megkérdezte a küldő, hogy tetszett, amit küldött. Na, én akkor tudtam meg, hogy pakkot kaptam! Mentem a postára reklamálni. Másnapra előkerült, persze sérülten. Persze nem tudták, melyik országban sérült meg. Persze arra sem tudtak válaszolni, közel egy hónap alatt miért nem hozták ki legalább sérülten. Biztos arról is a külföldi posta tehetett. A jó büdös kurva anyját az összes ilyen surmó postásnak! Megdézsmálják, aztán ki se hozzák. Az ember meg éghet, mert a küldő azt hiszi, egy köszönömre nem futja... Remélem, a Kedves Vezető a postán is leépítéseket tervez, ráférne az ott dolgozók zömére egy kiadós munkanélküliség. Hogy a holló vájná ki a szemüket!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 16:00:22

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Kővé dermett a meglepetéstöl
Mirt nem találni egy fotót sem az ősállatokrol, ősemberröl?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 16:04:20

@horex:
Mert akkoriban még kőtáblás memóriakártyák voltak.
Azokat meg nem lehet bedugni a cardreaderbe.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.06. 16:04:48

@reklamáló vevő:
Csak ne kapassd el magad!
Jön a Karácsony azért nem hulyéztek le mint a többi poszttolót
:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.12.06. 16:15:36

@horex:
Javaslom, hogy énekeljük el a dzsingóbellszt!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.12.06. 16:21:52

Szanalmas...

Amugy emlekeim szerint eddig egyetlen ajanlott kuldemenyem se hagyta el a posta.

Démonmac1 2010.12.06. 16:28:47

Rendszeresen mászkálok postára 1 - 1xxxx db levelekkel, néha csomagokkal, tudnék mesélni jót is, rosszat is. Csak az a baj, hogy a rosszból aránytalanul több van. Úgyhogy simán elhiszem, hogy kishazánkban dézsmálódott meg a csomag.

Ugyandehogy (törölt) 2010.12.06. 16:32:14

@Istyum: még jó, hogy bele nem lépett...

igazságos 2010.12.06. 16:42:53

Szerintem én alapból nem vagyok sikeres ember. Eddig minden csomagom megjött, 10 éve egy nyereményjátékot bontottak csak fel, de azt is kíváncsiságból. :D

Amúgy rendszeresen küldünk Amerikába több dolgot, nagyobb csomagot, leveleket, meg tőlük is megkapunk mindent. A postás is rendes, bár csak néha adok neki kétszáz-háromszáz forintos borravalót, de hát itt a helyiek mindenkit ismernek, nem lehet lopni a postásnak, mert elterjed a híre.

zovar23 2010.12.06. 16:45:15

Drága anyósom Kanadában él, onnan küld időnként csomagot.
(Pénzt már csak Western Unionon keresztül, kitalálhatjátok, miért...)
Szóval, rendszeresen jött a csomag ilyen sérülten érkezett cimkékkel, hiányzott is belőle ez-az. Egy ideje viszont a csomagra rá van írva magyarul, hogy a csomagleltár a csomagban, ÉS levélben feladva a címzettnek. Azóta soha nem érkezik sérülten a csomag.

vasgyuszi 2010.12.06. 16:51:09

Akadjon a torkán a rohadéknak!!!

Nem mellesleg nagyságrandekkel jobban terjedne az internetes vásárlás Magyarországon, ha nem lopnának a postások. Érdekes módon Németországban nincsen ilyen problémám. A legkisebb szarság is megérkezik... Néha-néha itt is biztosan történik gebasz, de csak elvétve. Mao.-n meg inkább fordítva, elvétve érkezik meg rendben a küldemény...

Peppone Botazzi 2010.12.06. 16:57:43

Nem értem, miért nem lehet a rendőrségnek rászállni ezekre az ügyekre. Nincs valakinek adata, hogy milyen nagyságrendű kárt okoznak ezek évente? Akár a postának akár nekünk, akár a webshopoknak az elmaradt vásárlások miatt?
Nem hiszem el, hogy nem lehet csinálni semmit. Meg úgy őszintén, ha a feladásnál nem sérült a csomag, akkor hogy lehet a felelősség alól kibújni? Nem lehetne a csomag állapotát regisztrálni feladásnál az átvevő postai személyzetnek és a feladónak egyaránt? Ha onnantól "sérül" az már a posta hibája lenne nem?

buddha 2010.12.06. 17:13:10

miért nem lehet 2 napja fidesz-kormány kritikus posztokat olvasni??megtiltották?

orvian 2010.12.06. 17:27:23

@Peppone Botazzi: Csak annyit erre:mikor valaki selyempapírba csomagol egy küldeményt,akkor mit vár??
Sérülés nélkül célba ér?
Az vállalja a felelősséget(adja hozzá a nevét),aki felveszi.

2010.12.06. 17:29:19

A kolléganőmnek itthonról vitték ki a laptopját,mert nem bíztak a Magyar Postában, és Németországban adták fel neki, német címre.

A DHL honlapján Bielefeldig tudtuk követni a csomagot, ott nyoma veszett.
Reklamáció, nyomozás, csomag nincs. Jó, kár térítik

Ez augusztusban történt, laptop nincs, pénz nincs, ígéret van, hogy madj fizetnek.

szóval nem csak a Magyar Postánál vannak ilyen dolgok, ha ez megnyugtat valakit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 17:35:45

@Frengi: hat eleg hulyen hangzik
ha mar nemetorszagban voltak miert nem vittwek kezhez
ha meg a magyar postaban nem biztak eleg lett volna ausztriaig vinni
kolleganod fotosop

2010.12.06. 17:36:17

frengi.blog.hu/2010/11/09/a_csomag_3

Irtam egy kis csomagos posztot nem rég, ha valakit érdekel, minek írja ide még egyszer.

2010.12.06. 17:38:18

@hagyma: mert Németország nagy, és nem tudtak 600 km-t utazni, a kolléganő meg Münchenben dolgozik és nem Ausztriában.

2010.12.06. 17:43:14

Egy 10kg-os csomag Németországból - ami ugye nagy, de bárhonnan - 22€ ért meg el Magyarországra.
egy 10kg-os csomag Magyarországról vissza 12000Ft "hajóval", ami kb 40€.

Miért?

Hát csak.

A jó munkát meg kell fizetni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 17:45:14

@Frengi:
akkor is fotosop
miert nem vitte eleve magaval?
en nem biznek a kolleganodben, szerintem szeret vetiteni
/ nemetorszag amerikahoz kepest kifejezetten kicsi 600 km-re van a munkahelyem/

2010.12.06. 17:53:24

@hagyma: Mert 62 éves, és a fia vette neki, és feltelepített rá az összes magyar nyelvű programot, mert a mama nem ért hozzá.

Magyar viszonylatban 600 km az sok, de ez német viszonylatban is sok, mert az már 1200km oda-vissza, tehát egy nap ráment volna az utazásra.

Különben meg nem mindegy? vazze, elveszett, hát elveszett, a lényegen nem változtat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 18:04:35

@Frengi:
nem, ez fontos kerdes:)
miert nem nemetorszagban vette?, ott olcsobb
telepiteni ott is lehet
fotosop
nezzel a kolleganod kormere
az en anyam 72 eves es O telepitett nekem
/ na most Te komolyan veszel?/
persze akkoris vetit
a rendor azt mondana "nem eletszeru"
foleg hogy a nemetek nem lopnak, mar a postasok, hacsak nem magyar a postas

musi 2010.12.06. 18:13:50

legalább nem volt irigy. egyet hagyott neked is. aki a kicsit nem becsüli...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 18:14:54

amugyis ha a mama 62 eves akkor miert nem beszel nemetul ha kint el?
es mit keres a kolleganod nemetorszagban ha Te itthon vagy?
most vesztett el, vagyis nem nyert meg egy porshet/amerikaiul pors/ egy no 500 dollar hijjan
66 ezret tippelt es 65.500 volt, igy over
65 ezerrel mar nyert volna
de 59-el is

az tenyleg vicc hogy minden olcsobb amerikabol haza, mint onnan ide
level, csomag
pedig valami egyezmeny van

piszter 2010.12.06. 18:19:19

baszus. ha az ajánlott levelet bedobhatja, akkor nekem miért nem dobják be? csak cetli van, hogy huzzak be a postára (fél óra várakozás minimum), közben a nejem is otthon van, át tudná venni, ha a postás venné a fáradtságot (a kis geciputtony). de nem veszi.

Id. Lencsés István 2010.12.06. 18:28:19

Mennyibe került az Orbán család fehér Mikulása, egyébként XVI. Benedek!

Orbán Európa leggazdagabb embere!
Ki tudna megvenni egy Pápát?

A miniszterelnök, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, Balog Zoltán, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára és Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője alkotta delegáció tizenegy óra előtt érkezett meg a Vatikánba, jelentette Sárközy Júlia, az MTI tudósítója.

Az apostoli paloták San Damaso-udvarán, a svájci gárdisták sorfala előtt, a miniszterelnököt a Pápai Ház prefektusa fogadta és a második emeletre kísérte. Innen a Raffaello festette lodzsákon a vatikáni nemesemberek vezették egészen a pápai könyvtárszobáig. Itt köszöntötte és fogott kezet XVI. Benedek pápa Orbán Viktorral, akit személyesen kísért könyvtárszobája íróasztaláig.

Képek az audienciáról
Az első szavakat a pápai íróasztalnál váltották: XVI. Benedek Magyarországról kérdezte a kormányfőt. A vatikáni protokoll szerint félórásra tervezett, négyszemközti magánkihallgatás néhány perccel tizenegy óra után kezdődött, angol nyelven, tolmács nélkül zajlik, írta az MTI tudósítója.

A pápai könyvtárszobából Orbán Viktort a szentszéki államtitkárságra várják. A Tarcisio Bertonéval folytatandó megbeszélésen a hivatalos delegáció többi tagja is részt vesz. Ez az első alkalom, hogy a Vatikánban tanácskozó magyar kormánydelegációnak két teológus tagja van és teológus végzettségű a szintén jelen levő Győriványi Gábor szentszéki nagykövet is.

fourgee 2010.12.06. 18:55:00

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Szerintem erős nagyképűség azt hinni, hogy csak a magyarok lopják el a rájuk bízott dolgokat, ha azok megőrzéséért, eljuttatásáért fizetik őket."

Az Egyesült Királyságban egy csomó mindent rendeltem már (kurva drága memóriakártya, stb), az ottani posta szállította ki és mindent hiánytalanul, sérülés nélkül megkaptam. Sőt, volt olyan hogy laptopot rendeltem, egy drágábbat (Dell XPS), aztán mivel nem nyitott ajtót senki, lerakták a bejárat mellé. Nem lopta el senki... Itthon meg ha valaki rendel valamit, állandóan azon izgul minden ismerősöm, hogy vajon ellopnak-e valamit a csomagból vagy sem...

2010.12.06. 18:55:27

Értékesebb dolgot csak ajánlott levélben. Az azért biztosnak tűnik. Eddig még odaértek így a leveleim.

2010.12.06. 18:59:23

@buddha: Írjál, oszt akkor majd lesz. :)

esmein 2010.12.06. 19:08:51

Par honapja vettem uj szamitogepet, penteken 13-kor kifizettem, szombaton 11:30-kor enekelve(!) hozta a (Royal Mail-es)postas a csomagot, mindez kerult nekem £6-ba, szamitogep erteke £865.

Egy masodpercig nem aggodtam hogy megerkezik-e a csomag vagy sem. Ej de hozza lehet szokni a johoz...

2010.12.06. 19:09:35

@hagyma: a te anyád.... egy zseni

a németek is ugyan úgy lopnak, meg ez egy nagy ország itt nem csak németek vannak,
egyébként meg leszarom, hogy életszerűnek találod-e, sajnos ez a valóság.

De rugózzál még rajta egy kicsit.

l. 2010.12.06. 19:15:17

@kermi: pedig nem az, barátnőm melóhelyén egyik dolgozó kérte hogy adják már fel neki a kb 6K HUF kajautalványt ajánlva mert otthon van beteg, mondták neki nem, őmeg de, nem de nem de, najó feladták
posta: kezelés közben eltűnt
térítik a postázási költséget és ennyi

úgyhogy ne vegyél mérget rá hogy az ajánlottat nem lopják el...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.12.06. 19:20:58

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Az magyarul "Csüngő bél..."
@lutria: Ha én is postás lennék, mint te, biztos azt tenném. De sajnos továbbtanultam...

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 19:35:05

@Frengi: írta, hogy poénkodik, lazíts...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 19:42:22

@Dr. Körömlakk ®:
ugye hogy fotosop:)
edesanyam tenyleg csucs 70 evesen kapata az elso computert es ilyen videoclippet csinalt az eskuvomrol, a fotokbol
eszmeletlen
@Frengi:
en nem vagyok rendor
azok mondtak egyszer mikor betortek a sorozombe, hogy nem eletszeru
es igy nem fizetett a biztosito
aztan meg lett a betoro es ujjongtak milyen ugyesek mikor visszaadtak a szajret
azota kedvelem ezt a szot, nem eletszeru
de akolleganod nekem akkoris gyanus

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 19:45:48

@hagyma: hagyd már :D nagyon virgonc vagy ma :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 19:57:19

@Dr. Körömlakk ®:
mikulas van
meg Mary is elment dolgozni
tegnap meg football nap volt es eleg sok gumimaciszorpot ittunk
annak az utohatasa lehet

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 20:02:39

@hagyma: az gumibogyószörp kérlek, gondolom csak a poszt tiszteletére nevezted át :)
ha Mary elmegy dolgozni, mindig így ünnepled? :)
Mary naponta jár dolgozni?
---
mióta élsz kint? kérdezném, hogy merre, és milyen indíttatásból, de gondolom nyilvánosan nem akarod kitenni. pusztán kíváncsiságból kérdezem, több ismerősöm jött-ment az államokban erre-arra, és kíváncsi vagyok, a magyarok miért kötnek ki ott, és hol, és mér... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 20:16:17

@Dr. Körömlakk ®:
OK kicsi off, bar az tavol all tolem:
az csak humor, bar tenyleg elment melozni:) szombattol szerdaig 5 nap, ahogy normalis
nekem mas. hol 20 ora 1 heten, hol 80
16 eve
Asheville NC
kijottem penzt keresni , mert otthon elfogyott
es megszerettem itt
aztaan meg megismertem Maryt, ezzel eldolt, hogy vegleg maradok, bar ez elotte is valoszinusitheto volt
van aki nagyon utalja amerikat es nem is ismeri, van aki kijon es hazamegy mert nem szereti es vagyunk akiknek bejon az eletmod, a szemlelet, a melo es meg a maganelet is
hat en az utobbi vagyok
/es van aki jonne vagy maradna, de nem teheti, azok kostolgatnak, nem itt, itt mar ismernek, Frengi csak nem vette a gyenge humoromat, na bumm/
On:
nem gumimacibol keszult de sornek hivjak, amit fogyasztottunk nehany gallonnal

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 20:23:07

@hagyma: köszi a tájékoztatást. én biztos vagyok benne, hogy képtelen lennék hazajönni onnan, azok alapján, amit Veled együtt más, kint élő, kint élt, vagy csak néhány hónapot kint töltött ember mond, minden színezés nélkül, akik véleményében bízom, és adok rá.
néha hazalátogatsz? a Szüleid itthon maradtak? itthonról hiányzik-e valami? nyilván most szívbéli dolgokra gondolok (falu, táj, étel, hang), tartasz-e ott kapcsolatot a helyi magyarokkal?
irigyellek a bátorságodért...
ebben az országban már nem kéne ember legyen...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 20:34:24

@Dr. Körömlakk ®:
15 eve nem voltam otthon, jovore megyunk Maryvel
csak anyukam, de O jon neha
hianyzik a toltottkaposzta
en is irigylem magam 100 dollarral jottem 0 angollal
nade ne cseteljunk
terjunk vissza a csdokimikulasra es a postara
most pl jon a Karacsony
tudnek szep csomagot osszeallitani ecsanyamnak, de biztos ami zicher kp-t kuldok WU-on
mindenkinek jobb es idege sincs
mert amugy csomag tenyleg serulhet, elveszhet, ilyen van lopasi szandek nelkul is
raadasul sokaknal van lopasi szandek is
igy aztan ecsanyam arra kolti amire akarja

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 20:45:25

@hagyma: hát pedig ez sokkal érdekesebb mint a poszt, sorry, hogy ennyit kérdeztem.

összefoglalom a lényeget: a posta lop.

ennél többet erről nem érdemes dumcsizni.
ja, úgy jársz a legjobban, tényvaló.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 20:50:08

@Dr. Körömlakk ®:
meg O is
sajnos nincs eszement nagy nyugdija 40 ev melo utan, igy O is a penznek orul legjobban asszem

sok postas lop ez tapasztalat, nem a tobbseg, de sok

/ mondjuk az utobbi 2 poszt a csokimikulas meg a gumimaci az tuti nem lopas volt, ennyire meg a postas sem hulye, elsosorban kp-re mennek, egyeb ertekekre, mar aki lop, nem csokimikulasra, meg gumimacira/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.06. 20:52:33

Egy macit biztos véletlenül hagyott benne...

...remélem, a torkán akadt :P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 20:58:42

az legyen a legnagyobb bajom ha ellopnak 6 db gumimacit

InversioN 2010.12.06. 21:14:44

Nekem is ellopták egy angliából érkezett csomagomat. Szerencsére ott a boltok visszatérítik ilyenkor az árát szó nélkül.

De a legjobb az egészben, amikor bementem a postára rákérdezni, ez volt a válasz:
-Minek kell angliából vásárolni??

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 21:15:20

@hagyma: nekem épp karácsonyra küldtek amerikából csomagot, sosem kaptam meg... innen belföldről dvd-t, sosem kaptam meg, innen belföldről pénzt borítékban (mondtam is a feladónak, nem komplett, azt hittem van annyi esze, hogy pénzt borítékban nem küldünk), sosem kaptam meg. és még pár cuccom gazdagította a posta dolgozóinak könnyen jött vagyonkáját. engem kifejezetten zavar. basszák meg.
nagyon rossz a tapasztalatom, mert sűrűn nem kapok csomagot, vagy nagyobb méretű,-tartalmú levelet, de annak a nem sűrűnek is felét egyszerűen ellopták.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 21:29:12

@Dr. Körömlakk ®:
en ketszer biztam
egyszer 20 dollar
egyszer 50 banta
sajnaltam a penzt WU-ra mert csoro voltam
hat igy
\regen volt
penzt csak csekken, bankon, WU-n, de meg csomagot se nagyon
ez van

Dr. Körömlakk ® 2010.12.06. 21:34:20

@hagyma: egyetértek.
na mindegy, nekem jócakot, Neked meg kellemes délutánt, vagy mit, a posta meg hánnyon csigát mint ron vízli.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 22:05:49

@Dr. Körömlakk ®: OK
meg paprikaskrumpli lesz meg Yets-Patriots meccs
az erdekes a szamlak sosem vesznek el a postan
legalabbis nekem oramupontossaggal jonnek

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.12.06. 22:08:02

Mit nekem gumimaci, amikor hóviharban is vehetek fel pénzt a mozgópostán!:)

vasgyuszi 2010.12.06. 22:30:40

@Frengi: Azért benne hagytam a mondandómban ezt a lehetoséget is. (sajnos elofordul) Nekem legutóbb (eloször a történelem folyamán) egy 800 darabos lufirendelésem tunt el szorén-szálán úgy, hogy elotte vettem át egy szintén 800 darabost. Nagyon gyanítom, hogy a müncheni elosztóközponban az ügyintézo nyúlta le, mert vele beszélgettem az elso csomag átvételekor, hogy mi a túrót kezdek 800 db lufival ;) Erre rá egy hétre érdekes módon lába kél a második csomagnak... hmmm... Viszont a holland cég (német kirendeltséggel) küldött egy harmadik csomagot is, amit már hiánytalanul megkaptam és megerosítették a telefonos érdeklodésemre, hogy bizony elofordul, hogy a DHL-nél lenyúlnak egy-egy csomagot.

Viszont ne rémíszgess: mivel pont most néztem, hogy amit vasárnap éjszaka rendeltem (vinyók meg egyebek) már úton is van és pont Bielefeld-en leresztül megy és szintén a DHL-lel. Vazzzz micsoda véletlen...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.06. 22:49:58

@Frengi: ezt magyarázom én nekik minden ilyen posztnál, de tudod, milyenek...kizárólag Magyarországon történhet meg. ha Németországban Angliában történik meg, azt simán figyelmen kívül hagyják...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.06. 22:55:06

@fourgee: lásd a Mikulásos sztoriban leírtakat az angol postával kapcsolatban. nekem bizony volt velük rossz tapasztalatom.

fourgee 2010.12.06. 23:02:50

@hagyma: "az legyen a legnagyobb bajom ha ellopnak 6 db gumimacit "

Itt az a baj, hogy még gumimacit is ellopnak...
Valahogy azt kellene megoldani, hogy bármilyen munkahelyen, munkakörben van valaki, ha lop, akkor rúgják ki azonnal, ne kaphasson segélyt és nyugdíjat sem a későbbiekben. 1000x meggondolnák hogy érdemes-e belenyúlni más csomagjába...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:05:45

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
senki sem mondta, hogy csak otthon lop a postas
de nagy valoszinuseggel nyugaton es amerikaban a balfaszsaguk muiatt tunnek el dolgok, mint lopas miatt
az tuti, pl amerikaban, ha egy postas lop, annak az eletenek annyi szinte
nem sorolom milyen hatranyok erik ha, miutan esetleg megussza probara bocsajtassal es penzbuntetessel, el akar helyezkedni
tehat ez nem csak becsuletesseg hanem jozan esz kerdese is
itt foleg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:11:16

@fourgee: ez OK
de tuti senki nem lopta el a boritekba tett gumimacikat
kiszakadt es kiesett
lecet

2010.12.06. 23:12:48

@vasgyuszi: nekem a notebookot a Neckermannatól simán kihozták -igaz, csak utólag fizettem (na az is szép volt, mert kerestem a dobozban a számlát, sehol, amikor egy hét múlva kiakartam a dobozt dobni, akkor jöttem rá, hogy kívül a címzés alatt van a számla)

A minap kiküldettem a gyógyszeremet, de a gyűrűmet is mellé csomagolták, feladták simán. Mivel nem voltam otthon, a postaládába nem fért be(mert annyi esze nem volt, hogy be dobja kapun belülre), letették a kapu elé.

Ott várt engem egy délután és egy éjszaka az utcán. Nem kellett senkinek. Az én nevem volt ráírva.

2010.12.06. 23:16:32

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): jó, nem annyira durva a helyzet, de azért itt is van minden.

Sajnos a cigimet a csomagból a vámhivatal elkobozta a múltkor. X esetben kijött, 1x nem :)

Pénzt viszont gyakran küldök haza borítékban. Még mindig mindenki megkapta. Lehet hogy szerencsém volt.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.06. 23:20:06

@hagyma: hát ez az! de látod,valaki az elején megírta, hogy esetleg igaz a "sérülten kaptuk" felirat, de arra rögtön jön a lehurrogás, ugyan már, biztos kilopták. kicsit paranoiások itt a népek...@Frengi: na, itt is le szokták tenni az ajtó elé, hadd ázzon meg/fújja el a szél, stb. szerencsére, amióta lakásban lakunk, nem teszik oda. viszont kapunk mindenféle másnak szóló levelet. ami egyfelől még érthető, mert a név nem szokás a postaládán (sőt, háznál a postaláda se szokás,levélbedobó-nyílás van), viszont sokszor teljesen más házszám, esetleg utcanév van rajta..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:23:12

@Frengi: az
nekem nem
hulyegyerek egyszer/regen/ mar otthon van kuldott haza 800 dollart boritekban
/sporolt olyan 40-et/ aztan 2 hetig idegbeteg volt de elment neki
tudod mit?
ha postas vagyok es latok 800 dollart a boritekban lehet en is kisertesbe esnek
/halistennek hazamentek, feketemunkasok voltak, akik 1 centert meg izeltekvolna az izet/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.06. 23:26:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
tolem a fedex meg az UPS megkerdezi letehetik -e az ajtoba ha nem vagyok otthon
a USP nem teszi le, ha nem vagyok itthon be kell menni erte
hat elnezest de en olyan kornyeken lakom, ahol letehetik, a kocsiajtot sem zarom, meg a lakasajtot sem nagyon
/a kocsit praktikusan azert mert kezdene neha befagyni a zar/

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.07. 00:21:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): "kizárólag Magyarországon történhet meg"

Az a baj, hogy nem "megtörténhet", hanem "megtörténik". Ez a szabály. Az a baj.

vasgyuszi 2010.12.07. 01:54:06

@Frengi: Én a kocsival jártam így. Többször is elofordult, hogy elfelejtettem bezárni, az utcán is és a mélygarázsban is. Ez mondjuk Münchenben sem egy életbiztosítás, de a gáz, hogy ezt Budapesten is eljátszottam... Eddig szerencsém volt és a fosás is rámjött, amikor észrevettem a hibát: megyek a kocsihoz, nyitnám a távirányítóval és meg se mukkan, azaz be sem zártam... hááát lever a víz, mit ne mondjak...
Bár München meglehetosen elokelo helyen van a német bunügyi statisztikákat elnézve, de azért mégsem egy Szingapúr (az valami szigorú hely lehet az elmesélések alapján).

England win The Ashes! 2010.12.07. 02:33:55

@fourgee: Nehezen hiszem (nem azt mondom, hogy hazudsz, hanem hogy hihetetlen a sztori), mert a Dell nem a postával, hanem valamelyik csomagküldő céggel szállítattja a cuccot (nekem a UPS hozta), náluk meg elengedhetetlen az aláírás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.07. 03:07:39

@Dr Jozef Vengloš:
mar en sem tudom melyik/ vagy mindketto?/ talan a FEDEX tuti leteszi alairas nelkul, ha ezt az opciot megjelolod a vasarlaskor ilyan apartmanos dolognal meg barmelyik leteszi az irodaban
kiveve az igazi postat
Ok nem
eddigi tapasztalataim alapjan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.07. 03:10:33

@Dr Jozef Vengloš:
mondjuk utanvetellel meg az eletben nem kuldtek semmit
mindig elore kellett fizetni

2010.12.07. 07:43:11

@vasgyuszi: Egy ismerősömnek(hagyma: nem fotosop: a lángosos Zolinak Kasselben)
A Frankfurti Hbf elől lopták el a kocsiját, amíg a mamát várta a vonatnál.
(igaz vadi új volt), de be volt zárva.
Igaz kevesebb a bűnözés, de nem nulla.

Miről szólna akkor a Tatort már évtizedek óta?

2010.12.07. 07:50:45

@hagyma: annyit nem, de 50 vagy 20€-t simán beteszek a borítékba, hamarabb otthon van mint az utalás.

A West unionra nem bíznék semmit, mert baszott drága. Amióta feltalálták az Online bankot nem is kell, akiknek meg nincs deviza számlája, az magára vessen, és viselje az árfolyam veszteséget.

fourgee 2010.12.07. 09:13:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Angliában rengeteg dolgot rendeltem, drágább dolgokat is, mégsem tűnt el soha semmi. Sőt, amint említettem, a laptopomat leb.szták az ajtó mellé, az is ott várt, hozzá sem nyúltak. Egyik ismerősöm pólókat és főleg bakelit lemezeket rendel az USA-ból meg az EGyesült Királyságból és bizony jó pár cucca eltűnt már. Biztosan éhező amerikaiak lopták ki a pár dolláros pólót.

fourgee 2010.12.07. 09:15:03

@Dr Jozef Vengloš: Úgy tudom én is, hogy valamelyik futárszolgálattal küldik, de a lényegen nem változtat, még az ajtó mellett hagyott laptop sem tűnt el. Pedig lazán mondhatták volna azt, hogy ők lerakták, valószínűleg ellopta valaki. Egyik kollégám mondta, hogy miért nem hívom fel a Dell-t, hogy nem kaptam meg a gépet, mikor küldik már, mert ilyen esetben újat küldenek, ezt meg eladhatom... Mondtam neki, hogy én nem tartozom egy bizonyos népcsoportba, azért nem csinálom :)))

DW73 2010.12.07. 13:15:19

@EÖ: Az nem a megtakarításod, okostóni.

Egyéves Önkéntes 2010.12.07. 13:22:54

@DW73: sikerült kiszűrnöd a lényeget, okostóni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.07. 14:28:36

@Frengi:
anyamnak nincs devizaszamlaja
bankbol ha utalok bizonyos osszegig dragabb mint a WU
teszemazt kuldok 200 dollart, az valami 30 dollar dij es 2 perc mulva felveheti
regen en is boritekben kuldtem 20-sokat, mert ugyis irtam levelet is, akkor meg nem volt laptopja
aztan egyszer eltunt egy $20-asos leveel
aztan par odaert, aztan eltunt egy $50-eses level
na azota nem gazdagitom a postast
banki utalas 60 dollarnal kezdodik asszem, tehat olyan 500 dollar felett eri meg utalni
annyit meg nem szoktam kuldeni, mert nem vagyunk milliomos

2010.12.07. 14:50:28

A WU egyáltalán nem éri meg.

A fiam nem resztelt deviza számlát nyitni, neki úgy látszik megérte.

Az online bankon az utalás - banktól függően - nem kerül pénzbe, vagy nagyon kevésbe, a deviza számlavezetési díj sem sok, egy levél bélyeg ára kb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.07. 16:31:56

@Frengi:
nem tudok online kuldeni haza
es anyam ,bar computerzseni, de nem nyit devizaszamlat
es imad menni es felvenni a 100-200 dollarokat
en meg az a 20-ast havonta magasrol.....
es a WU siman megy igy asztal mellol
es annyi pontom volt hogy multkor kaptam egy fenykepezot:))))

A Tyne folyó déli partja 2010.12.07. 20:13:17

@fourgee: nem ellopták. csak először a Home Office keverte el, aztán mikor fél év múlva megtalálták, a posta elküldte a régi címre (pedig tudták, hogy nem oda kell), ott meg bedobták az üres lakásba azt a küldeményt, amit csak úgy lehetett volna kézbesíteni, hogy az átvevő aláírja.

amúgy meg, nyugi, van olyan, hogy lop a postás itt is, múltkor belinkeltem párat, de tessék:
www.dailymail.co.uk/news/article-1198023/One-postman-sacked-stealing-mail-EVERY-DAY.html
(a more than 1600 postás épp nem kevés)
www.independent.co.uk/news/uk/home-news/postman-admits-stealing-76000-letters-1972198.html

news.bbc.co.uk/1/hi/england/north_yorkshire/6995715.stm

a számítógépet meg nem igazán ők hozzák, ahogy hagyma is mondta.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.07. 20:15:44

@Frengi: külföldre az én bankom nem tud online küldeni. illetve, ők tudnak, én nem tudom magam online intézni, külön be kell hozzájuk mennem, kitölteni papírokat, és min. 20 fontba kerül.

2010.12.07. 20:57:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez igazán érdekes, nekem mind a 2 német banknak -post Bank, és Sparkasse - van ilyen menü pontja. IBAN és BIC kod kell és megy egy kattintásra (sajnos, ezt a gyerekeim is tudják).

Bár az itteni rendszer eléggé eltér az otthonihoz képest.
A Spaarnél pl csak a saját fiókban lehet befizetni, de a Postnál mindenhol, még a postán is.Kivenni szintén.

Legtöbb helyen csak EC kártyát adnak, ami a netes fizetéshez nem jó, azt csak hitelkártyával lehet, amit nem osztogatnak csak úgy.

Ezt a telefonos kódot sem tudja mindegyik, a Post tudja, de már megszoktam a TAN listát, nem változtatok rajta.
Bankváltás is egyszerűbb, mert nem kell felmondani a régit, csak megrendelni az újnál az Umzugservist - a költöztetést.
Mivel jobb, hogy 2 számlám van, így ha elhagyom a kártyámat, vagy megsérül, akkor sem gond, csak át teszem a pénzt a másik számlára. (Volt már vele problémám, ott álltam egy vas nélkül egy olvashatatlan kártyával).
A számla díj is változó, mert a Postnál nincs, a Spaarnál 7€. Utalásért nem kell fizetni, legalábbis EU országokba nem, de a Post a külföldi fizetéseknél levon díjat, a Spaar nem.
A post nem tud telefont feltölteni, de a Spaar igen.
Ha bemész a bankba ott 30€ megy el egy utalás, de ha adsz állandó megbízást az ingyenes.

Jót röhögtem a múltkor,az újságban olvastam: a Spaarnak van telefonos bankja is, ott csak be kell mondani, hogy mit akarsz, és csinálja. Igen ám, de a Kölscht (Kölni akcentust) az automata nem értette, úgy hogy most tanítják a gépet kölsch akcent beszélni.

A telefonosra nem vállalkoznék, eleinte az Online oldalt is a google toolbarral fordíttattam, de már kitanultam a rendszert. Mert nem ám hogy minden banknál ugyan úgy fejeznének ki egy-egy művelet, de ez a magyar bankoknál is így van, ott is elkelne egy magyar-magyar szótár.
süti beállítások módosítása