Tékozló Homár

Összetörte hamburgernyi Smartkártyáját

2010.04.09. 13:12 | jackyll | 233 komment

Béla szomorúan tapasztalta, hogy fél éve töltögetett Shell-kártyája a Mekiben egy darab kis hamburgerre fussa:

Körülbelül azóta volt egy üzemanyag-töltőállomásos pontgyűjtőkártyám, mióta bevezették. Régebben nem igazán használtam, csak a port fogta a fiókom mélyén. Valamikor ősszel került elő és azóta - a pultos lányok kérésére - szorgalmasan dugdostam a megfelelő helyre és csak gyűltek-gyűltek a pontok. örültem én is, a lányok és kártya is. A mai napon szép, napsütéses tavaszi idő volt és megkívántam egy csavart fagylaltot, ezért az első adandó alkalommal bekanyarodtam egy kártyapartner gyorsétteremhez és úgy terveztem, hogy elnyalom az egyenlegem egy részét.

Olvasson tovább!

Egy hét alatt cserélte a kijelzőt az Acer

2010.04.09. 12:08 | jackyll | 78 komment

Zsiráf rendhagyóan pozitív laptopjavítási története reményt ad ezekben a sötét időkben.

Gondoltam leírom a pozitív sztorimat az Acer szervizeljárásával kapcsolatban, mert én is meglepődtem rajta hogy mennyire korrektek, aztán folyton csak a tapló szervizesekről van cikk. Szóval van egy lassan egy éves Acer laptopom, az utóbbi időben elkezdte csinálni, hogy ha gyorsan nyitom fel-le a kijelzőt akkor összeesik a kép, ami azért elég zavaró volt, de pár ki-be nyitás rendbe is hozta, na de gondoltam ha még garancia van, akkor csinálják meg.

Olvasson tovább!

A zuglói önkormányzat a gyerekek ellen dolgozik - "Aki nem éri fel, ne hintázzon!"

2010.04.09. 08:30 | ge | 208 komment

Volt már kaviccsal felszórt játszóterünk, meg diktátor wc-s nénis is, most pedig a zuglói önkormányzatnak köszönhetően ismét egy használhatatlanná tett játékról kaptunk hírt. Az (egyébként nem vadiúj) EU-s szabály szerint ugyanis kötelező a hinta kilengésének megfelelően alászőnyegezni a játékot, de mivel itt (és máshol sem) erre nem volt mód, hiszen túl közel van a kerítéshez, egy gyors és az áthelyezésnél-átépítésnél költségmentesebb, ám megdöbbentően ostoba megoldást választottak: visszavágtak a hinták láncából. Az így veszélyessé és egyben használhatatlanná vált hintáról CSJ számolt be nekünk. A posztot elküldtük az illetékeseknek, reméljük hamarosan beszámolhatunk arról, hogy ez a megoldás csak átmeneti és/vagy tévedés volt.

A XIV. kerületi Pákozdi térhez tartozó játszótéren négy használható hinta volt kihelyezve. Azért csak volt, mert pár héttel ezelőtt az éjszaka leple alatt megjelent egy önkormányzati varázsló és az összes hinta láncát jócskán megrövidítette. A hinták a földtől eredetileg kb.45-50cm-re lehettek és a 4-5 éves gyerekek is simán tudták önállóan használni, mint általában az összes játszótéren. Na, most a hinta a földtől konkrétan 85cm-re van, ami azt jelenti, hogy még a tizenéveseknek is segítség kell a felüléshez, mindezen felül a hinta használata élvezhetetlenné vált ugyanis az u.n.hintaút annyira lerövidült, hogy a gyerekek már nem is kívánkoznak hintázni.
Olvasson tovább!

Hiába van online jegyrendelés a MÁV-nál

2010.04.08. 11:31 | jackyll | 156 komment

Hiába a forradalmi online jegyvásárlás a MÁV-nál, ha a jegykiadó automata nem működik, a kalauz nem tudja a vonaton megnézni, hogy tényleg vettek-e jegyet a neten, illetve a célállomáson nem tudják érvényteleníteni a bírságot:

Naiv ügyfélként szinte a 21. században érzetem magam, amióta a MÁV e-ticket rendszerével végre megszabadultam az értelmetlen sorban állásoktól, jegyvásárlásaimat kényelmesen otthonról intéztem. Ám tegnap röpke pár óra lefolyása alatt visszazökkentem kegyetlen és sivár magyar valóságba, amikor is megtapasztaltam, miként kezeli a MÁV a rendszer meghibásodását. Csak címszavakban: a helyszínen az ügyfélszolgálat tájékoztat, hogy csak szálljak fel a vonatra nyugodtan, a vonaton ugyanúgy kezelnek, mint egy közönséges bliccelőt (pedig négyen több mint 20.000 Ft-ot hagytunk ott az útért!), és mindezek után még nekem kell külön időt és energiát áldoznom saját magam tisztázására, mert célállomásomon, Kelenföldön nem tudják érvényteleníteni a bírságot…. Lentebb a MÁV-nak írt panaszlevelem.

Olvasson tovább!

Re: Mit csinált a pénzzel egy hónapon át az utazási iroda?

2010.04.08. 07:45 | hellob | 83 komment

A. egy hónapon át abban a hitben élt, hogy a HurráNyaralunk.hu-nak befizetett százezer forint foglalási előlegért cserében júniusban egy jót fog nyaralni. Aztán jött a meglepetés: mégsincs hely a kiválasztott szállodában. Most pedig az utazási iroda elmagyarázza nekünk, hogyan fordulhat elő az ilyesmi.

Tisztelt Homár!
 
A mai napon megjelentetett Mit csinált a pénzzel egy hónapon át az utazási iroda? poszttal kapcsolatosan alább küldöm el a HurráNyaralunk.hu utazási iroda álláspontját.

Először szeretném tisztázni, hogy milyen módon történik a foglalás folyamata az oldalunkon elhelyezett ajánlatokkal kapcsolatosan – mely eljárás megegyezik az utazási irodák gyakorlatával, illetve a szállodák közvetlen foglalások esetén alkalmazott gyakorlatával is.

Olvasson tovább!

Re: Magyar termékek a világ minden tájáról

2010.04.07. 11:45 | hellob | 391 komment

A magyar termék védjeggyel ellátott brazil, egyiptomi és kínai fűszerekről szóló posztunkra reagált a a védjegyet kibocsájtó Magyar Termék Kft. és a gyártó is, így végre tisztázhatjuk hogy mitől magyar a magyar termék. Ezek szerint minden az, ami az országban nyeri el végső alakját, hiszen "A Magyar Termék logó fő missziója, hogy visszaállítsa a magyar munka és termelés becsületét."

Kedves Eszter!

Érdeklődésére válaszolva a Magyar Termék tanúsító védjegy használatához szükséges legfontosabb feltételek az alábbiak szerint alakulnak:

    * a termék végső alakját Magyarországon nyeri el
    * a termék ebben a formában más külföldi országban nem került forgalomba
    * a terméket gyártó vállalat székhelye és fő ügyintéző szervezeti egysége Magyarországon van,
    * a terméket gyártó vállalat a mindenkori magyar jogszabályoknak megfelelően teljesíti adófizetési kötelezettségeit,
    * a termék megfelelő minősítést kap a Magyar Termék Nonprofit Kft minősítési és tanúsítási eljárásán

Olvasson tovább!

Szavazni sem hagyják az embert külföldön

2010.04.07. 08:19 | jackyll | 372 komment

Igazán tréfás húzás volt a külföldön élők elsőkörös szavazását Húsvétra időzíteni, amikor senki nincs otthon odakint, mert például épp hazajött:

A külföldön lakó magyarokat akik még a közelben Európában élnek rendesen megszivatták. Én most itthon vagyok mert húsvét van, és a karácsony mellett ez az egyik biztos ünnep amikor jövünk. Szerintem ezzel még vannak így egy páran. A gyerekeknek a múlt hét iskolai szünet volt, a jövö hét már nem az tehát könnyen kiszámítható hogy mint mindenki meglátogatjuk a szülöket-rokonokat. Èn ma tudtam volna szavazni kint de HÙSVÈT VASÀRNAP VAN!

Olvasson tovább!

Mit csinált a pénzzel egy hónapon át az utazási iroda?

2010.04.07. 07:30 | hellob | 68 komment

A. pénzén egy hónapig ült az utazási iroda, miután ő úgy tudta, lefoglalták neki a júniusi nyaralását. Nem tudni, mi történt az alatt a 30 nap alatt, amíg se szállása, se pénze nem volt, de erről nem is tudott. Az viszont bíztató, hogy Hurrá-Nyaralunk.hu visszaadja a pénzét és nagylelkűen még kötbért sem követel.

Szeretném hasonlóan naiv embertársaimat figyelmeztetni, hogy ne foglaljanak utazást a hurrá-nyaralunk honlapon keresztül, mert úgy járnak, hogy netán leesik az álluk. Történt február végén, hogy "előfoglalási akció" keretében Bulgáriába egy klassz új szállodába foglaltunk szállást-utazást, megjött a visszaigazolás, hogy "Köszönettel vettük internetes foglalás kérését.

Olvasson tovább!

Szemétség-e, ha nem segít pakolni az IKEA eladója?

2010.04.07. 01:27 | szily | 196 komment

Bunkóság az IKEÁ-tól, hogy a pénztárnál senki sem segített G.-nek a nehéz bútorelemek lepakolásában, vagy ez vevői hiszti, és az áruháztól nem várható el ilyesmi? G. persze erősen nehezményezi, hogy a konyhabútor elemeit neki és a 13 éves lányának kellett volna lepakolniuk, hogy a pénztáros leolvashassa a vonalkódot. Felmerül persze a kérdés, hogy ha olvasónk egyszer mindent fel tudott rakni a kocsira, miért lett volna lehetetlen ezt megismételni még egyszer. Az élet, a maga bonyolultságában, alant olvasható:

Olvasson tovább!

Miért tart fél évig egy hibás telefon cseréje?

2010.04.06. 16:57 | jackyll | 51 komment

A Homár sosem értette igazán, hogyan képesek a mobilszolgáltató csak a túlsokadik szervizlátogatás után cserélni a telefonokat, amikor azok nyilvánvalóan a legritkább esetben javítanak rajta bármit. A Pannonnál vett SonyEriccson C702-es történetéből kiderül, nem elég, ha 4x a Cirma Hungary szervizébe kerül a telefon, ha nem pecsételik be, hogy hibás volt, például mert "náluk nem jelentkezett a hiba", akkor naiv versenyző egy körből kimarad:

Pontos dátumokkal számokkal nem fárasztanám az esetleges olvasókat, a lényegen úgysem változtat. 2009 nyarán vettem egy telefont a Pannonnál, egy SE C702-est. Azért választottam ezt, mert az érintőkijelzős telefonok nem jöttek be, ebben meg volt GPS meg viszonylag normális auto fókuszos kamera és FM rádió. Használtam 2 hónapig, majd október 1 napján beadta az unalmast, nem működött az "Ok" a "C" és az "5"-ös gomb. Egyik pillanatról a másikra, beszéltem, vége, letettem az asztalra, és mikor jött egy sms, már nem tudtam megnézni. Bevittem az egyik Pannonba (3 volt akkor, most 2 van a megyeszékhely városunkban). Bevették eltelt 2 hét jött az sms mehetek érte, átvettem működött, azt hittem ennyi.

Olvasson tovább!