Tékozló Homár

Ferihegy összeomlott?

2011.01.04. 12:39 | jackyll | 134 komment

Krisz tovább árnyalja Ferihegy szomorú imidzsét. Nem csak az elveszett csomagokat nehéz megtalálni, egyáltalán egy repülőre feljutni is fájdalmas harc. Miközben a hangosbemondón az utolsó beszállási lehetőséggel heccelik az utasokat, biztonságiak lökdösik vissza az órák óta becsekkolásra váró tömeget:

A csatolt fotó tegnap este 7 órakor, EU elnökségünk második napján, Ferihegyen készült. A sor nem ingyen ebédre, hanem a reptéri biztonsági ellenőrzésre vár, miközben a hangosbemondó folyamatosan utolsó hívásokat ismételget, vagy név szerint szólítja az utasokat. Akik ilyenkor megpróbálnak előre jutni (ez nagyjából 200 métert jelent) és az elől álló rendőröktől érdeklődni hogy mi a teendő. Ők ott, (mert hárman is vannak) a "nem érted hogy nem mehetsz be" mondat egyre hangosabb ismételgetésével (néha egy-egy nyomdafestéket nem tűrő kifejezés mondatban illesztésével) igyekszenek az érdeklődő utast leszerelni, aki ha ebből nem ért és veszi a bátorságot, hogy második vagy harmadik nyelvvel probálkozzon, egyszerűen magára marad, ők ugyanis egy pontot túl hátatfordítanak.

Ekkor érkezik egy önként jelentkező, aki az elsőbbségi sorban(!)  várakozó 50 (!) embert arra kéri, hogy eresszék előre, hátha ő, egyező anyanyelvük okán majd szót ért a közeggel. A probálkozás azonban sikertelen marad, ő is hamar meghallja a fenti szitkokat és meglátja a már említett hátakat, így visszakullog a sor végére. Ekkor egy hölgy angolul kisérletezik, és óvatosan megérinti az illető vállát, majd próbálja megtudni, mit tanácsolnak, az ő neve ugyanis most hangzott el sokadszorra, a csomagja a gépen, ő pedig két órája szobrozik itt. A rend éber őrét a történet azonban nem hatja meg (meg sem fordul a fejemben hogy nem érti, hiszen reptéren dolgozik), az viszont annál inkább szemet szúr neki, hogy a negyven kilós nő őt "taszigálja" és rögtön fel is hívja rá a figyelmét hogy hivatalos közeggel "dulakszik" majd pár keresetlen szóval rendreutasítja.

A magyarul beszélő önkéntesünk szerencsére már messze jár hogy fordíthasson, és mivel mi épp ekkor kerülünk be a megkülönböztetett tíz főbe akik a szalaghoz léphetnek, így nem fogunk bele a szemét értetlenül forgató hölgy felvilágosításába, miszerint teljesen feleslegesen küzd. Örülünk inkább szerencsés helyzetünknek, hogy átléphetjük a fehér vonalat (aminek megfelelő módon végzését négy reptéri alkalmazott követi figyelemmel) és odajuthatunk az egyik működő szalaghoz (mert 3 egyébként áll) és megkezdhetjük a biztonsági ellenőrzés utolsó, megaláztatásoktól egyáltalán nem mentes fázisát. ("azt is vedd le", "na gyere má'  ", "mehetsz", szigorúan tegezve.

Végülis órák óta élvezzük egymás társaságát és együtt építjük országunkat európába menet, jó barátok is lehetnénk, bár engem erről senki sem kérdezett) Aztán két óra várakozás, három "utolsó hívás" és számtalan szégyentelejes pillanat után feljuthatunk a gépre és együttérzően gondolunk arra a több száz kevésbé szerencsésre, aki tegnap este kihazánkban rekedt.
Magyarország...
 
Shocked Krisz

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.04. 12:45:08

Most mi ez? Nincs megmagyarázva, mit, miért.

Civitas Fidelissima 2011.01.04. 12:49:19

Egészen pontosan:
Liszt Ferihegy: Hungarian Rhapsody

Rejtélyes 2011.01.04. 12:49:35

Busszal lehet, hogy gyorsabb elhagyni ezt a Zországot? :)

Secnir 2011.01.04. 12:57:35

fasza lehet a biztonság ferihegyen, ha boldog-boldogtalan kedvére fotózhat...

Secnir 2011.01.04. 13:01:55

amúgy Homárra illő sztori:
index.hu/belfold/2011/01/04/a_fidesz_uj_medialordja_es_az_oxigenezett_viz/
by szily
na azt volna kedvem kommentelni!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.01.04. 13:03:31

Nem kell itt Feriheggye szórakozni. Ott a Vienna Airport. Aki nem megy messze annak meg autó, busz, vonat.
A Budapest Airport meg szarjon sünt.

gftamas 2011.01.04. 13:07:13

Már hónapok óta ez megy Ferihegyen. Egy téboly, de komolyan. Sajnos gyakran utazom repülővel és ilyen áldatlan állapotot Európa egyetlen repterén sem láttam a Balkánt is beleértve. Decemberben a gépem indulása előtt 4(!!!!) órával már kinn voltam a reptéren és már engem is 2x bemondtak a hangosbemondón, mire átvergődtem a kapun. A gépen a helyemre 10 perccel a hivatalos indulás után sikerült leülnöm. Egyszerűen érthetetlen az egész. A security vizsgálat egy dolog, de valaki mondja már nekem meg, hogy miért kell 2,5 órát sorban állnom a check-in pulthoz egy frankfurti járatra? Érdekes, hogy SEHOL másutt Európában nincs ilyen, és ez most nem csak sztereotip duma.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.04. 13:10:05

@Secnir: "azt volna kedvem kommentelni!"

Mi akadályoz meg benne?

Autósoknak kell oxigénezett vizet osztani csúcsforgalomban. Már csak kopoltyút kell fejlesztaniük.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.01.04. 13:45:11

ez a ferihegy oriasi ciki :D
Nemeleg, hogy ebben az orszagban nincs parkolohaz a repternel, de rendes ut sincs a repterhez. Az hogy kicsi, nem gond sot talan meg elony is lehetne, ha lenne infrastruktura, de nincs. Az meg amikor megerkeznek a kulfoldiek es nagynehezen megtalaljak a bkv buszt amin elofordul hogy nincs mukodo jegykezelo. Jezusom amugy szeretem az orszagot de nem egy ilyen irtozatosan kinos dolog van :D

Az hogy ferihegyen 1orat allsz sorba checkinghez, majd 2ot a securitynal mar honapok ota normalis. 1. online check-in, 2 megerkezni a repterre minimum 2oraval elobb, nem kavezni hanem nyomulni befele es akkor joeselyel eleg lesz az ido.

Teny, botranyos :D ciki, de mostmar csak megkell varni amig meglesz az uj resze a terminalnak. Valoszinuleg rendbe jonnek a dolgok :)

Egyebkent meg annak aki ide commentelte hogy nem lehet nagy a biztonsag ha fenykepezhetsz, jolenne ha elobb elmenne es megnezne mielott kotekedni kezd ;)

Gusshun 2011.01.04. 13:45:43

Engem csak az érdekel hogy Ferihegy1 vagy 2volt ez? mert nem mindegy :)
egyébként meg este 11 kor is ez a helyzet... de lényegtelen

Sátán meg a Jocó 2011.01.04. 13:47:32

ti sipítoztatok a legjobban, amikor Ferihegyet kihhúzták a biztonságos repterek közül.

most ez se jó? :)

anarch 2011.01.04. 13:56:33

@Gusshun: Kettes. Az egyesen azzal kedveskednek hogy EGY check-in/drop-in van nyitva, amihez az összes járatot irányítják. Legalábbis pár hónapja még így volt.

Infomaker 2011.01.04. 14:00:54

Az egyesen amikor Belgiumba mentünk a délután 3 órás géppel, online be voltam csekkelve, akkor a biztonsági ellenőrzős sor 2 percig tartott, alig volt utas. Ez 2010 nov 21 volt.

anarch 2011.01.04. 14:12:57

Egyébként egy német célpontba induló boarding-os hölgy mondta a final-final-final hívásra érkező mezítláb loholó cipőt kézben hozó csoport után, hogy "egyre többen vannak". Szerintem Liszt Ferenchegy valami új sportot tesztel, vagy felkészít a házas életre: hogyan lopózzunk rohamtempóban levett cipővel, már csak a világítást kell lejjebb venni :).

Unbiased 2011.01.04. 14:18:32

Hardy Mihály időnként elmondja a tv-ben, hogy minden szép és jó Ferihegyen. Ez senkit nem nyugtat meg?

fátyolka 2011.01.04. 14:18:52

Lányom Írországból jött haza karácsonyra. Napok óta járatok tucatjait törölték egész Europában, értük egy üres repülő ment Ferihegyről, hogy 1 nap késéssel ugyan, de hazajussanak. Tegnap utazott vissza, másfél óra késéssel szállt fel a gép, de szerencsésen megérkezett. Szerintem sok ember dolgozik Ferihegyen, hogy minden jól müködjön, remélem kilábalnak előbb-utobb a sok problémából és akkor csak minőségi munkát fognak végezni. Én örülök a tervezett névváltásnak.

manes 2011.01.04. 14:20:18

De a faszszopó Hardy Mihály szerint ez igy normális.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2011.01.04. 14:27:33

Ebbe a tömegben szerintem benne vannak azok is, akik már karácsony előtt akartak elutazni, csak nem tudtak, mert minden le volt zárva. Most kezd normalizálódni a helyzet, de minden év végén és elején ez van.

anarch 2011.01.04. 14:36:49

Keresztkérdés: ki az aki tudja, hol van: Strauss reptér. Ki az aki nemcsak tudja hol van, de tudatosan így is használja ÉS még mások is megértik miről beszél :). (Strauss helyébe behelyettesíthető Chopin is, bár az kevésbé népszerű célpont Budapestről mint a Strauss).

England win The Ashes! 2011.01.04. 15:00:41

@anarch: Nekem az tetszett, hogy az ötletgazda még be is vallotta, hogy nem saját ötlet, hanem a varsói reptér neve ihlette a gondolatot. Bele sem merek gondolni, mi lett volna, ha a liverpooli reptér nevén akad meg az államtitkár úr szeme. Akkor feltehetőleg Zámbó Imréről (rosszabb esetben Árpyról) neveznék el Ferihegyet.

Kérdésedre a válasz: München, ill. Varsó. Visszakérdeznék: a kölni reptér neve (azt sem nevezik soha a hivatalos nevén)?

elwood 2011.01.04. 15:07:56

"(néha egy-egy nyomdafestéket nem tűrő kifejezés mondatban illesztésével) "

csak Ice-T is ott dolgozik ?
mert kifinomult országunkban senki nem beszél így

anarch 2011.01.04. 15:16:18

@Dr Jozef Vengloš: KölnBonn :P Fogalmam sincs, és épp ez a lényeg. Gondolom Te sem hívod Münchent Straussznak. A legtöbb embernek halvány fogalma sincs róla hogy hívják a reptereket, a városnévvel azonosítja és kész. München pl. tudatosan a saját reklámjában (gyere, költözz az irodaházunkba, tuti hely) is MUC airport-ként hirdeti saját magát. Alig pár kivétel van amit tudni szoktak (pl. JFK, London "környéki" repterek, CDG még talán, általában ahol több nemzetközi reptér is van, és elég nagyok is). Budapesten azért elég nagy arc kéne ahhoz, hogy a T1 és a T2-nek más-más nevet adjanak mint repülőtér :D. Szóval ezért lehet nyugodtan átnevezni Ferihegyet Franz Lisztre, abszolute senki nem fogja észre venni. Külföldiek eddigis Budapest-nek hívták, de azt a fránya gy bötűt sem egyszerű kiejteni külföldiül :).

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.01.04. 15:29:05

A Homár most sokkolni akar engem? Jövő hétfőn utazom Egyiptomba délután 15:45-kor. Valaki elárulná, hogy mikorra legyek kint a reptéren?

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 15:58:19

@the_lonewolf: sztem reggel 8 ra. Ha rendesen le..opod a droidokat, akkor van esélyed, h eléred az Egyptairt.

Egyéves Önkéntes 2011.01.04. 16:11:29

@the_lonewolf: 17:45-re legyél a sharm el sheikh-i reptéren és akkor semmi gond nem lesz.

andand 2011.01.04. 16:13:31

Sokfele repultem Europaban, szerencsere nem Ferihegyrol, hanem az annal balkanabb Bukarestbol. A fo repuloteren ott nem hiszem, hogy 5-10 percnel tobbet varakoztam valaha is. De inkabb 5, mint 10. Azt is bovitik, ott is epitkeznek. A check-innel szinten, 20 perc mar sok volt, de inkabb 5-10 ott is, meg ha el is felejtettem az online check-int. Olyan is volt, hogy alig ertem oda a check-in zaras elott, megse lett baj. Altalaban ugy tervezem, hogy 1.5-2 oraval az indulas elott erjek oda. Mivel 160km-rol utazom oda, meg egy 1 oras keses is bele szokott ferni.
Mondhatni kicsi a repter, azert van ez. Meglehet. De nagy europai reptereken se volt oras alldogalas, maximum feloras. Neha az is sok, de ha gond van, legtobbszor eloreengednek. A CDG-n ez ketszer is megtortent velem, mert atszallaskor ujbol atvilagitottak es keves idom volt a ket gep kozott. Sok helyen elore ki vannak rakva a kordonok, kigyozva es tablak vannak, hogy innen kezdve X ido alatt lehet atjutni az ellenorzesen. 15 perc, 30 perc, attol fugg, hol allsz.
A kep alapjan semmi ilyesmi nincs Ferihegyen. :(
Tomegnyomort, gyurakodast legutobb a (regi) kolozsvari es a kicsi bukaresti repteren lattam, de ezekrol tudni kell, hogy nem nagyobbak, mint egy autobusz allomas.

Бабаяга 2011.01.04. 16:13:33

@the_lonewolf: Kérdés, hogy lesz-e poggyászod. Ha csak kicsike, amit felvihetsz a gépre, akkor elég két órával hamarabb kimenni. Ha nagyobb batyut szándékozol magaddal vinni, akkor még szánj rá legalább egy órát. (Kézi poggyásszal lehet elektronikusan is becsekkolni, akkor megspórolsz egy sorbaállást, tülekedést.)

A legszörnyűbb élményem, amiért szégyelltem, hogy magyar vagyok, amikor egy idős két bottal, fűzős magasszárú cipőben járó nénivel levetették a cipőjét, majd szegényt tovább zavarták, amikor megpróbálta visszavenni a cipőjét. Persze szék nem volt a közelben, csak sok-sok méterre. Addig ott küzdött a néni a két bottal meg a két cipővel a kezében.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.01.04. 16:16:14

@anarch: Chopin a varsói reptér,de nem jobb mint ferihegy :))
@the_lonewolf: én a helyedben gyorsan csomagolnék, 2 napi hideg élelem,vasárnap este és a hétfő reggel a legforgalmasabb ferihegyen,menj ki már szombaton :)))

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.01.04. 16:18:34

sajnos egy hétre megyek, úgyhogy lesz poggyászom, és botom is van, igaz hogy csak egy, de velem utazik két hasonlóan mozgáskorlátozott barátom is. Úgyhogy előre félek attól, mi fog ránk várni a lisztferenc reptéren.

Бабаяга 2011.01.04. 16:18:55

@andand: Ferihegyen is van ilyen csíkozás, hogy kb. még mennyi az annyi. Ha felkészültek volna arra, hogy az ünnepek után sokan vissza akarnak térni, és minden szalaghoz állítanak embert, akkor nem lett volna botrányos tumultus.

Egyéves Önkéntes 2011.01.04. 16:21:06

@Бабаяга: Ferihegyet felkészületlenül érte, hogy december után rögtön január jön.

borso 2011.01.04. 16:25:25

hardykomcsi elvtárs is megbaszhatná a jó kurva anyját a sok pofátlan hazugságért. ez a reptér (reptér?) egy nagy fos úgy ahogy van tele bunkó és primitív alkalmazottal. irány schwechat vagy pozsony ezt meg szántsák be és hintsék fel sóval, de miután hardyelvtársat is 2 méter mélyre szántották.

England win The Ashes! 2011.01.04. 16:58:44

@anarch: Hát ez az! Köln-Bonn (ill. ángélusul Cologne-Bonn) néven emlegetik mindenütt. Csak a helyszínen vettem észre, hogy Konrad Adenauer neve is fel van tüntetve az épületen...

2011.01.04. 16:58:54

@Olman: Aki jön ezzel a Pozsony-Bécs dumával, az számolja hozzá a 400-500 kilométeres autóutat, a majdnem 400 forintos benzinnel, a megemelt autópályadíjat és az egy hetes reptéren parkolást, ami 50-100 euró. Ez eddig kb a repjegynek megfelelő összeg, ha európába repülsz. Tehát azért fizessenek a magyarok dupláját a repülő útért, mert idióta repterünk van, alkalmatlan menedzsmenttel.
Gratulálok.

jbarta1312 2011.01.04. 17:07:58

Én is pont így jártam tavaly novemberben. Akkor nem volt sem turista szezon, sem karácsony... Írtam egy levelet a reptérnek, amire a napokban válaszoltak, elnézést és türelmet kértek amíg az új csarnok el nem készül. Addig szerintem viszont meg kellene felezni a járatokat, ekkora a kapacitás, köszönöm. De akkor nem jönne a bevétel?

cicmen (törölt) 2011.01.04. 17:08:52

@Бабаяга: Miért nem fúzted be a cipőjét? Büdös volt a lába? A szoknyája alá nem kukkantottak be?

jbarta1312 2011.01.04. 17:10:19

Pesten a parkolás a közelebbi parkolóban 1,5 napra 8000 ezer, távolabb 5000Ft. Drágább, mint Velencében...

hirtelendi 2011.01.04. 17:22:16

Hehe, amikor ezeket a sztorikat olvasom, hálát adok az égnek, hogy 45 percre lakom a bécsi reptértől. Hogy lehet ekkora trágyadombot csinálni egy reptérből, ehhez már keményen akarni kell tönkretenni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.04. 17:26:19

@jbarta0505: "meg kellene felezni a járatokat"

Akkor lenne csak parasztlázadás!

Бабаяга 2011.01.04. 17:29:08

@cicmen: Először bele kellet volna bújnia, ahhoz meg székre lett volna szüksége. Én még a sorban álltam, vártam arra, hogy ledobhassam a cipőimet.

earny 2011.01.04. 17:31:45

@Rejtélyes: De azza még Lengyelországig sem jutsz

Shinjuku 2011.01.04. 18:23:32

Szep a kep... en legutobb SVO-n lattam ilyen tomeget... valoszinuleg a hangulat is hasonlo volt... De allitolag azt felujitottak es mar ott sincs tomeg... akkor talan BOM?

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 18:32:51

@borso: Valami ilyesmit mondtam én is. Te sem leszel túl népszerű. De ettől még a tény, tény marad: BTS, v. VIE. Ezt a fost meg le kell felejteni.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 18:33:51

@hirtelendi: Így van. Megvan az akarat. Pontosabban, inkább hozzá nem értésnek nevezném. A BKV sem megy, a MÁV sem. Miért pont ez a fos reptér működne?

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 18:38:14

@jbarta0505: gondolod, hogy ha kész lesz az égi fos, akkor jobb lesz? Elmondom Neked, hogy nem. A tapló, gyökér, utasokra magasan tevő alkalmazottakat nem fogják lecserélni. AZon nem segít semmilyen bővítés. Hozzáteszem, megintcsak, hogy tisztelet a kivételnek. Mert van az is, csak nagyon kevés.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 18:53:44

@Shinjuku: Nem nyert. MIA, de befelé, nem kifelé. Mi kb 1.5 órát álltunk sorba:))

jbarta1312 2011.01.04. 20:03:24

Az épülő új csarnoknak utcai bejárata sem lesz, nem értem hogyan fogja az gyorsítani a security-t. Tele lesz márkás boltokkal meg éttermekkel, amiket az utasok indulás előtt használhatnak. Kinek lesz rá ideje?

lordjim 2011.01.04. 20:06:37

@Unbiased: annak a fasznak azt se hiszem el,ha megkérdezi hány óra,mer a mútkor megkérdezte és átbaszott

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.04. 20:22:46

@jbarta0505: Új utashídak is lesznek, és új security is. ELVBEN! gyorsul. A gyakorlatban meglátjuk.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.04. 20:30:24

@gftamas: pedig bizony sztereotip duma. az összes nagy reptéren sor van. tekintve, hogy nem két ember repül...mellesleg, én még eddig csak a Heatrow-n álltam sorba, a többinél öt perc alatt sorra kerültem (Ferihegyen is. a végén mentem...(

A Tyne folyó déli partja 2011.01.04. 20:35:54

@anarch: Luton pl. egy város, nem csak egy London környéki reptér.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.04. 20:38:57

@andand: a kép alapján lehet, hogy nincs, de mikor én nyáron visszajöttem ide, pont ekkora tömeg volt. ennek ellenére 10 perc alatt átjutottam az ellenőrzésen, (mert én ügyes voltam, és becsekkoltam online. és annak ellenére, hogy az előttem lévő egy darab utaspár szerencsétlenkedett a poggyásszal. a check-in-es lány meg mondta, addig nyugodtan becsekkolhatok nála. az ellenőrzés is mindig jóval hamarabb ment, mint akár Manchesterben, akár Heathrown.(

Sokorai_Atala 2011.01.04. 22:22:30

Nekem az a tapasztalatom, hogy egyik nap ilyen, a másik meg olyan:) Még Ferihegyen is, azaz (én is sokat repülök) van, amikor negyedóra van, amikor másfél óra a bejutás. De számos európai (és kívüli) főváros repülőterén is kialakulhat ilyen helyzet. Sőt én egyszer Anconában, ahol gyalog kell kimenni a géphez, akkora a repülőtér, 45 percig sorakoztam, mert úgy alakult.

Píter 2011.01.04. 23:08:59

Vérlázító, hogy hónapok, sőt évek óta ez a helyzet és egyre csak romlik. Az utóbbi időszakban azzal jönnek, hogy majd a SkyCourt így meg úgy, de könyörgöm, addig is használhatóan, normálisan kéne működnie a reptérnek, nem??? Eszméletlen, hogy semmilyen hatóság, szervezet akárki, akármi nem tesz vmit, mert ez egyszerűen elfogadhatatlan! Aki megfordult már itt-ott, az tudhatja, hogy pl. a biztonsági ellenőrzés itthon a legalja szinten van. Én is megfordultam már nem egy országban, kontinensen, de a legbunkóbb, legköcsögebb, legmegalázóbb átvilágításban világelsők vagyunk, az biztos. (Biztos vannak itthon is normális, kedves, tisztelettudó alkalmazottak, de úgy látszik sem én, sem megannyi sorstárs nem találkozott még velük Ferihegyen, mert róluk, vhogy még nem volt alkalmam olvasni sehol). Az már csak hab a tortán, hogy annyira el vannak tervezve ezek az átvizsgálási pontok: rendkívül kevés a hely; minden egymás szájába van és nincs elég kapu. Főleg ahhoz a munkatempóhoz, amivel ezek dolgoznak. Legutóbb Frankfurtban pl 2 kapu-nál ment csak az ellenőrzés, de csak úgy darálták az embereket, hiába volt hosszú a sor, pár percnél többet nem kellett várni. Szégyen gyalázat amit itthon művelnek, akár csak ezzel a Liszt-re való átnevezéssel - minek kell majmolni ezzel a környező országokat??? Inkább a színvonalat kéne leutánozni...

Megdobbent 2011.01.05. 06:37:23

Az egesz orszagra felettebb buszke vagyok, kormanyunk vezetesevel elore az uj uton. Rabasztak, mert ettol nem fogjak kevesebben elhagyni ezt a szennyt :)

Mylady 2011.01.05. 07:20:24

@Sokorai_Atala: Értem én, hogy sokat kell várni máshol is. De mi van akkor, ha kimegyek az ajánlott időpontra és mégsem érek el indulásra a gépig? Visszafizetik a repjegy (meg a szállás és egyebek) árát vagy akkor így jártam? Vagy megvár a gép?
Régen volt olyan, hogy ha a reptéri transzfert veszem igénybe (taxi vagy bkv helyett), akkor bármi történik, megvár a gép. Gondolom, már nincs ilyen...

gftamas 2011.01.05. 07:49:08

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Kedves Animacs! Sor és sor között vannak különbségek. Heatrow nevű reptér, ahol állítólag sorban álltál mellesleg nincs. Van viszont Heathrow, ahol én évente kb. 6-7x fordulok meg, és ezek alapján továbbra is fenntartom, hogy míg a londoni reptéren a sorban állás 10-30 perc maximum, addig nálunk Ferihegyen 2-3 óra! Nemzetközi reptéren én még 1 óránál többet sosem álltam sorban, ez volt a rekord 1x Frankfurtban. Ennyit a sztereotípiáról.

Michael Collins 2011.01.05. 08:21:37

@anarch: Csak egy kis pontosítás, a müncheni reptér névadója nem zeneszerző, hanem bajor politikus volt, Franz Josef Strauss.

esef 2011.01.05. 08:23:33

Legalább megcsöcsörészik a hölgy utasokat úgy mint Frankfurtban?

biobender 2011.01.05. 09:25:00

Erdemes megnezni a ferihegyi dolgozok kommentjeit a Ferihegy - Albania topikban:

1. Ferihegyen jo "Sot jo" a szinvonal csak a magyar mentalitas nem veszi eszre.

2. Utazzunk Uj-Delhibe, ott meg sokkal rosszabb.

3. A nemet tulaj a hibas.

Nyilvanvaloan monopolhelyzetben levo szervezetrol van szo, es siman lesz@rjak az utasokat. Amig igy gondolkoznak hiaba epul ide Sky Court vagy akarmi, ez ugyanolyan lepra lesz.

Frankfurtban/Munchenben mar csak rohognek amikor lekesem a csatlakozast es mondom, hogy Budapestrol jovok.

anarch 2011.01.05. 09:28:53

@Michael Collins: Ehheh, sehol nem írtam hogy zeneszerző lett volna, direkt csak annyit írtam, hogy Strauss :). Minden egyéb a mélyen tisztelt olvasó hozzáképzelése a szöveghez.

@biobender, Frankfurtban visszavettek már a tenorveszély miatti extra ellenőrzésekből?

biobender 2011.01.05. 09:31:33

@Píter: "Az már csak hab a tortán, hogy annyira el vannak tervezve ezek az átvizsgálási pontok: rendkívül kevés a hely; minden egymás szájába van és nincs elég kapu."

Es raadaul nagyon meleg van a sorban (sok ember, osszezsufolva, a legtobben naiv modon nagykabatban) de egy hordozhato klima meg soha senkinek nem jutott eszebe.

"Főleg ahhoz a munkatempóhoz, amivel ezek dolgoznak".

Nagyon felkeszuletlenek az biztos. Kinomban mar mertem is sebesseget egyszer, kb. 1 perc per utas a kaputol a kovetkezo utasig.

De el ne feledjuk, ezert nem Ferihegy a hibas, hanem csak es kizarolag a biztonsagi szemelyzet. Ettol eltekintve a szolgaltatas kivalo es peldaul a zanzibari reprerhez viszonyitva vilagszinvonalu is. Szoval, felre a magyar mentalitassal, oruljunk, hogy van nekunk repuloterunk es ilyen kivalo.

biobender 2011.01.05. 09:33:38

@anarch: Tudtommal igen, bar amiota megint Schengen-kompatibilisak vagyunk ott nem voltam ellenorzesen csak egyszer. Akkor majdnem lekestem a csatlakozasomat ezert gyorsitottan, 5 perc alatt atvilagitottak es futhattam.

biobender 2011.01.05. 09:35:29

@anarch: "a tenorveszély miatti extra ellenőrzés"

Csak nem Pavarottira vadsztak? Bocs, nem birtam megallni :)))

biobender 2011.01.05. 09:45:09

@Sokorai_Atala: "Nekem az a tapasztalatom, hogy egyik nap ilyen, a másik meg olyan:) "

Hat en meg nem birtam a nyar ota "olyan" napot kifogni. Akkoriban a nyari szezon miat volt allitolag, aztan jott az osz es meg rosszabb lett. Nyilvan mert elmult a nyar.

biobender 2011.01.05. 09:50:29

@hirtelendi: "Hogy lehet ekkora trágyadombot csinálni egy reptérből, ehhez már keményen akarni kell tönkretenni. "

Sajnos nem, eleg lesz@rni az utasokat es meglesz magatol. Hiszen Uj-Delhi meg mindig rosszabb es a magyar mentalitas is adva van...

tejcsokoládé (törölt) 2011.01.05. 09:54:29

én csak annyit mondanék, railjet... villámgyors, kényelmes, az első osztály igazi luxus. végre az embernek van ideje olvasgatni, nézelődni...
imádok repülni, de amíg ilyen a helyzet, én be nem teszem a lábam ferihegyre.

biobender 2011.01.05. 09:57:34

@tejcsokoládé: Sajnos mondjuk Edinburgh eleg messze lenne :)

Peremartoni Krisztina (törölt) 2011.01.05. 10:32:32

Kellett nektek Világútlevél, faszom, meg "rendszerváltás"...

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.05. 10:38:07

@tejcsokoládé: Bocsi, nyáron a kanárira megyünk nyaralni. Meg tudod mondani, hányas vágányról fog indulni a railjet? :))

biobender 2011.01.05. 10:50:46

@Sziklaöklű Dzsó: Kellett nektek Világútlevél, faszom, meg "rendszerváltás"...

Ja, hogy meg Albania is meg tudja oldani, de Magyarorszag nem? Bezony, mi keleti nep vogymuk, nekunk eleg az okrosszeker. Okor mar van...

lupetto 2011.01.05. 11:01:51

Ez megy hónapok óta.
5-6 héttel ezelőtt 2 órával indulás előtt Ferihegy 2-n voltunk és csak azért jutott fel a barátnőm végül a gépre, mert az bevárta a késő utasokat (kb 50-et csak arra).
3 Lufthansa járat 2 ablaknál, álló szalagok becheckolásnál, semmit sem tudó, közönyös + el-el tünedező alkalmazzottak, óriás kaotik.
Az információnál pedig közlik, hogy ja ez megy hetek óta.
Ezúton is bravo

gebitsuweirdo 2011.01.05. 12:23:25

tudjátok mit nem értek csak? hogyha nem tetszik akkor miért nem mentek el máshova lakni és írogattok arról, hogy ott mennyivel jobb?
írogatjátok itt a kommenteket, hogy be volt zárva a reptér, hogy csak 2 pult van nyitva, hogy nincs rendes út, hogy hosszú a sor. feltűnt esetleg valakinek, hogy ez nem csak itt van? Vártam én már több órát fantasztikus reptereken pl madridban arra hogy egy rohadt bőrönd kijöjjön a szalagra. Itthon, ha valaki 20 perccel indulás előtt esik be a reptérre azzal elfut a személyzet a kapuig, hogy se sorba állni se keresgélni ne kelljen. az úttal nem értem mi baj van, szoktam menni napi rendszerességgel a ferihegyre, és van egy nagyon jó kis út ami elvezet a reptérig. sőt nem kerül 30 fontba az sem hogy kijusson akinek nincs kocsija hanem egy vonaljegy ára (vagy annyi sem mert úgyse jön rajta sose ellenőr...:D)tehát akkor sincs nagyon semmi ha nem működik a jegykezelő...
parkoló az van, nem tudom miről beszéltek. és épül a skycourt ami tavaszra kész lesz nézzetek utána. én az égvilágon senkinek nem akarok beszólni, de nem szeretem ha szidják magyar emberek Magyarországot. Főleg ilyen dolgokért. Télen is csomóan szidták a repteret pedig nem hiszem, hogy Magyarország tehet arról, hogy mindenhol fagyás volt és nem mentek a gépek.
reptéri viszonylatban 1 óra várakozás egyáltalán nem sok. jön itt mindenki azzal hogy nagy a sor. tudtátok hogy egy nagy sor általában egy óra alatt lemegy? 3 lufthansa járatra pedig elég az a két ablak ha 2 óráva indulás előtt jön ki valaki. és nem tudom hogy ezért is miért Magyarország hibás, mert a lufthansa ami mondjuk egy német légitársaság nem akar több pultért fizetni. tudjátok mennyibe kerül egy ilyen pult? ezért vezették be nemrég a self-check-in automatákat, hogy így is csökkentsék a pultbérlést. úgy szidjatok bármit is hogy tudtok is róla valamit. Sehol se jobb...

ppityu 2011.01.05. 12:36:37

Én dec. 26-án voltam Ferihegy 1-en, alig volt sor, 5 perc alatt végeztünk, igaz reggel 5-kor...
Visszafelé, meg már kb 10 perce áll a repülő a helyén, amikor a kapitány ezt mondta be: "A hirtelen jött köd miatt a földi személyzet nem találja a repülőt", nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, végül happy end lett, megtalálta a földi személyzet a repülőt.

mohácska 2011.01.05. 12:38:03

december végén szemtanúja voltam, hogy kb 10 ember emiatt lekéste a gépét. Persze őrjöngtek (csak szóban), mire a kishölgy közölte velük, hogy rendőrt hív, ha nem maradnak csöndben. Nem tudom, végül mi lett velük, mert be kellett szállnom. A security vizsgálatnál négyből két kapu működött, én 1,5 óráig álltam csak sorba, de szerencsére még nem volt akkora a sor, amikor beálltam.

biobender 2011.01.05. 12:46:18

@gebitsuweirdo:" reptéri viszonylatban 1 óra várakozás egyáltalán nem sok."

Hat en eljarnek am egy csardast a biztonsagiak elott ha bejuthatnak egy ora alatt - egyebkent igazad van egy ora nem sok. KET ES FEL ORA csak a biztonsagi kapuknal, na az kurva sok.

"jön itt mindenki azzal hogy nagy a sor. tudtátok hogy egy nagy sor általában egy óra alatt lemegy?"

Hat te tudod-e, hogy ez nem igaz? Probald ki vasarnap delutan aztan beszelj.

"3 lufthansa járatra pedig elég az a két ablak ha 2 óráva indulás előtt jön ki valaki. és nem tudom hogy ezért is miért Magyarország hibás, mert a lufthansa ami mondjuk egy német légitársaság nem akar több pultért fizetni."

Kepzeld el, a sor nem a pult elott van, hanem a biztonsagi ellenorzesnel.

"Sehol se jobb... "

Hat, basszus, mindenhol Europaban eleg ha egy oraval indulas elott mesz ki a repterre, mar becsekkolva es csak kezi poggyasszal. Igy meg boven van ido beszallas elott egy kavera.

Ferihegyen, becsekkolva, csak kezi poggyasszal kb. HAROM oraval indulas elott kell megjelenni, hogy a vilagszinvonalu repteren atessel a biztonsagi ellenorzesen. Es akkor rohanhatsz mezitlab, hogy elerd a gepedet.

Persze nektek Zanzibar vagy Uj-Delhi az etalon. Es ha mar ok is lehagynak majd, meg mindig lehet a phenjani repterre mutogatni. Szoval semmi gaz, meg mindig vannak naltok sz@rabbak - igaz nem Europaban.

gebitsuweirdo 2011.01.05. 13:02:25

általában ki szoktak menni 3 órával repülés előtt az emberek a reptérre, nem értem ezzel mi a baj.
tudom milyen vasárnap délután a reptér. ugyanolyan mint máskor. mert a menetrend szerinti járatok ugyanakkor mennek. és látom mekkora a sor, mert ott dolgozom. és több emberrel találkoztam akivel kapuig futottam, mert 20 perccel indulás előtt ért oda, mint olyannal, aki nem érte el a gépét.

biobender 2011.01.05. 13:15:56

@gebitsuweirdo: "általában ki szoktak menni 3 órával repülés előtt az emberek a reptérre, nem értem ezzel mi a baj. "

Ja, semmi. Ha nem erted, nem is fogod soha. Lattad a cikk elejen a fenykepet? Ugye azt sem erted, azzal mi a baj? Meg azzal, hogy a harom orat egyetlen sorban toltik el az emberek? Vafy azzal, hogy sehol Europaban nem igaz amit irtal a harom orarol? De ez ne zavarjon, Europa nyilvan nem a merce itt.

"és több emberrel találkoztam akivel kapuig futottam, mert 20 perccel indulás előtt ért oda"

Huu, te aztan egy hos vagy. Persze, azt soha nem fogod megerteni, hogy ez nem menti alegkevesbe sem, hogy mindenkinek harom orat kell sorba allni.

"mint olyannal, aki nem érte el a gépét. "

Hat ebben pl. nem ketelkedem. Mit csinalhat valaki aki lekesi a gepet a hulyesegetek miatt? Hpogyan talakoznal veluk, latnad ahogy karomkodnak a bejaratnal?

2011.01.05. 13:17:08

@gebitsuweirdo: "hogyha nem tetszik akkor miért nem mentek el máshova lakni "
Azért vazze, mert ez az ÉN országom és nem auslander akarok lenni külföldön, azok a gyökér taplók MIATT, akik tönkreteszik ezt az országot.
Felfogtad ?

gebitsuweirdo 2011.01.05. 13:22:40

pont az ilyen gyökerek teszik tönkre. annyi jó dolog van, és pont azon ragadtok le hogy 3 órát kell sorban állni. tragédia...

pinkfloyd 2011.01.05. 13:40:26

B� rept�n a k��sor elej� oda�t egy zsid��r, hossz�esz, fekete kab�..), a b�dj�a f�e tette �elkezdett pakol� imit�i benne. Azt�a b�d�ecsukta �rutinosan, mindenkit megl� be�t a sor elej�. A rept� alkalmazott (nem biztons� �figyelmeztette, �jon a sor v�re �mint a t� RENDES ember. Fej�elford�tta (sz@rt az eg�re)�m�bent is volt a kapun. Senki m�nem mert neki sz�. �y kellene csin�i? Nem hiszem!

biobender 2011.01.05. 13:43:56

@gebitsuweirdo: "pont az ilyen gyökerek teszik tönkre. annyi jó dolog van, és pont azon ragadtok le hogy 3 órát kell sorban állni. tragédia... "

Oregem, te tenyleg nem vagy normalis. Szoval a gyoker utasok a hibasak, mert felhaborodnak azon, hogy harom rohadt orat kell sorban allni olyasmiert amit minden mas repter meg tud oldani 30 perc alatt???

pinkfloyd 2011.01.05. 13:49:57

Bécs reptén: a kígyózó sor elejére odaállt egy zsidór (hosszú, göndör pajesz, fekete kabát...), a bőröndjét a földre tette, és elkezdett pakolást imitálni benne. Aztán a bőröndöt becsukta és rutinosan, mindenkit meglökve beállt a sor elejére. A reptéri alkalmazott (nem biztonsági őr figyelmeztette, álljon a sor végére, mint a többi RENDES ember. Fejét elfordította (sz@rt az egészre)és már bent is volt a kapun. Senki nem mert neki szólni. Így kellene csinálni? Nem hiszem!

Nivea 2011.01.05. 14:17:07

A képből itélve ez ferihegy 2, van tapasztalat ferihegy 1-ről? hamarosan repülök, jó lenne tudni ott mi a helyzet..Eddig sosem volt gáz, de ezekután ki tudja..

biobender 2011.01.05. 15:10:19

@pinkfloyd: zsidór az ket r. :)))

Miert fonts milyen nemzetisegu taho volt? Lattam en mar ilyet bajorral,olasszal, franciaval sot magyarral is. Bizonyos dolgok nemzetkoziek.

lupetto 2011.01.05. 15:46:53

@gebitsuweirdo: 2 óra csak bőröndfeladásra kurva sok (check-in a mobilterminálról). Pláne úgy, ha a szalag meg sem mozdul ezért áll minden, aki meg segíteni tudna az vagy gyorsan eltűnik, vagy azt mondja, hogy ja ez van hetek óta.
A Lufthansa annyira spórol a pultpénzen, hogy a töke tele van azzal, hogy hiába szeretne, akkor sem kap több pultot Ferihegyen (amennyire repteres barátok mesélték), de ha még igazad van, akkor sem magyarázat ez a minden gépet érintő folyamatos csúszásra.
3 órával korábban érkezzen az a reptérre aki meghülyült, én ha egyedül utazom kint vagyok max 1,5 órával előbb és még mindig mindenhol volt időm legalább háromnegyed órát kávézni is.
Angliához meg nem érdemes Ferihegyet hasonlítgatni semmilyen szinten,még úgy sem hogy az angolok még nálunk is sokkal hülyébbek

NewWay 2011.01.05. 16:49:54

@fátyolka:
"Szerintem sok ember dolgozik Ferihegyen, hogy minden jól müködjön, remélem kilábalnak előbb-utobb a sok problémából és akkor csak minőségi munkát fognak végezni."

Az, persze.

Talán inkább arról van szó, hogy a külföldi privát tulajdonos költség spórolása miatt cseszik megfizetni a megfelelő számú biztonsági személyzetet, hogy elég biztonsági kapu működhessen.

Sokorai_Atala 2011.01.05. 18:28:58

@Mylady: sajnos nem tudok kérdésedre válaszolni, de volt olyan, hogy beszorult a kamion a gyorsforgalmin (szokás szerint),mi hallottuk a rádióban, a sofőrünk kis utcákon eljutott a repülőtérre, épp időben, mondta check-in-es hölgy még 24 utast várunk, mert már megjött a hír. Tehát mondjuk 24 utast megvárnak, vagy ebből 22-t. De jártam úgy Hamburgban, hogy a hosszú sor miatt nem értük el a gépet (tehát Hamburgban) és mondták sorry, majd reggel a következővel. Mert azt hogy bizonyítod, hogy időben kint voltál? Mondjuk főnököm vett Bécsig jegyet és a sofőr kijött értünk.

Riska 2011.01.05. 18:49:18

@biobender: tavalyelőtt, decemberben, sztrájkkor utaztam ferihegyről. A check in valóban megtörtént gyorsan, a biztonsági átvilágításhoz állt olyan sor, hogy szalagokkal terelték a népet S alakban. Amikor beálltunk a bejáratnál a kanyargó sor elejére, kétségbe voltunk esve, mint mindenki más, de aztán egész gyorsan haladt a sor, bent voltunk egy óra alatt. Azóta 2x mentem utasért ferihegyre, senki nem panaszkodott ilyenre.
Úgyhogy, maradjunk abban, hogy hacsak nincs valami fennakadás, vagy az ünnepek miatt megnövekedett forgalom, _nem hiszem el_ azt, ami a postban van, hogy több órán át kell sorban állni.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 19:50:36

@gftamas: szólj nekik is, hogy nincs olyan reptér. a honlapjuk is így tudja...
de hogy igazad legyen: az ötös terminálon. most nyáron ugyan nem volt 10 perc. Ferihegyen viszont pont ennyit álltam sorba. aztán szintén ugyanott késett késett még vagy két órát a Newcastle-be tartó gép, amiről egy szál tájékoztatást nem adtak, hogy mi is van. csak egyszerűen nem kezdték el a beszállást.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 19:53:23

@gftamas: ez nem sztereotípia, hanem a tény, de ne zavarjon. biztos a tesómék is csak úgy álmodták, hogy két napot ottragadtak Párizsban, meg most két hete is nyilván csak úgy tűnt, hogy a a heathrow nem fogad gépeket, biztos a tesóm barátnője is csak úgy véletlenségből csúszott két napot a hazamenetellel, mert a szerinted nem létező repülőtér az olyan szuper.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 19:56:43

@gebitsuweirdo: egyetértek. de látod, mindenkinek szelektív itt a memóriája, ha egy nemzetközi reptér (lásd a nemlétező Heathrowt) nem fogad gépeket napokig, mert nem képes eltakarítani a havat (érdekes módon a többinek sikerült), azt meg se hallják, esetleg akkor elnéző lesz mindenki. bezzeg ha egy magyar akármi csinálja ugyanazt, akkor fúj magyar. szánalmas.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 20:06:15

@Riska: nekem sem volt ilyen tapasztalatom soha, ugyanannyit kellett sorba állni (sőt), amennyit másik reptereken. és ne jöjjön már nekem senki azzal, hogy nemzetközi reptereken - ahonnan egy csomó gép megy mindenhova egész nap, millió ember utazik, nincs sor. az se repült soha, aki ezt elhiszi.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 20:15:44

@gftamas: ja, most látom, hogy elírtam. húha, micsoda borzalom, kihagytam egy betűt, nahát. ilyen nyilván soha senkivel nem történik meg.

Magnat 2011.01.05. 21:17:59

@Secnir: Szted meg lehet tiltani, h boldog-boldogtalan kedvére fotózhasson? És lenne értelme? Máshol sincsen megtiltva 1ébként.

biobender 2011.01.05. 21:37:42

@Riska: Vasarnap delutan, este vagy hetfo reggel. Na akkor siman ket-harom ora a sorbanallas a biztonsagio kapunal, es MINDEN heten.

biobender 2011.01.05. 21:40:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Persze, hogy van sor csak eppen nem RENDSZERESEN ket-harom ora. De nyugodtan higgyed csak, hogy Ferihegyen jo igy ahogy van, sot ez a vilagszinvonal. Csak ne repuls innen, mert akkor nagyot koppansz majd.

AMON LI-SA 2011.01.05. 21:54:15

Én még soha sem utaztam repülön,miért kell levenni a cipöt?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 22:26:46

@biobender: mivel elment az előző, újra.

képzeld, elég gyakran repülök onnan,valahogy ugyanis vissza kell jutnom ide Magyarországról, és ezt elég nehéz lenne a Ferihegy kihagyásával.
és képzeld, azt is tudom, hogy máshol is van sor, sőt, sokkal nagyobb. persze, hogy van, könyörgöm, ez egy repülőtér, ahonnan megy milliónyi ember. és minél nagyobb, annál több, ezért nyilván a sor is hosszabb.speciel eddig mindig a Ferihegyen sikerült a leghamarabb átmenni az ellenőrzésen, az összes többi reptéren ugyanis sokkal hosszabb volt a sor. Lutonban, Heathrown, Berlinben, Newcastle-ben, Dublinban. a leghosszabb továbbra is Heathrown volt, a slusszpoén, hogy ott csak átszálltam, ezért nem is kellett volna még egyszer átmennem az ellenőrzésen, ennek ellenére újra sorba kellett állnom és várnom.
szánalmas ez a hozzáállás, hogy jaj, Magyarországon rossz, biztos máshol jobb. jobb a fenét, javaslom nézz utána,mit okozott itt a párcentis hó pár hete a repülőtereken. meg az emberek véleményét is, akik épp utazni akartak. de nyilván ilyen nincs, az utasok biztos képzelték, mint tudjuk, ilyen csak Magyarországon lehet. a francokat.

Neurotoxin 2011.01.05. 22:44:20

@AMON LI-SA:Hogy ne vigyél partidrogot és machétát Malagára.

Neurotoxin 2011.01.05. 22:49:12

@ppityu:"nem találja a földi kiszolgálás a hirtelen jött köd miatt a gépet":ahogy ismerem a helyzetet ez a mai automata leszállító rendszerekkel nem vészes,de ha ezt hallottam volna a kapitánytól,akkor lehet, hogy felsikítottam volna:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.06. 06:37:28

B.nőm régen fűz hogy ugorjunk ki Londonba
Ezek után?
Az én tömegfóbiámmal órákig álldogálni egy tömegben?
Köszönöm , nem
Inkább befekszem az autóba és autózok pár 1000 km-t.

biobender 2011.01.06. 08:38:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): "szánalmas ez a hozzáállás, hogy jaj, Magyarországon rossz, biztos máshol jobb. jobb a fenét"

Nos, en hetente utazok Nemetorszagba es/vagy Angliaba es nyugodt szivvel mondhatom, hogy ket es fel - harom ora a biztonsagi kapuknal az boduletes szemetseg. Ha azt allitod, hogy Te Heathrow-on (ami nem egy kellemes repter az igaz) harom orat alltal sorba csak a biztonsagi kapunal, megpedig RENDSZERESEN akkor ezt valamivel nem artana alatamasztanod. Lehet, hogy nekem szerencsem volt, de 30 percnel tobbet ott meg soha nem vartam. Itthon meg SOHA nem vartam ket oranal kevesebbet.

Szanalmas ? Az. Mi vagyunk a hulyek, hogy ezt szova tesszuk? Nem hiszem. De persze igy is lehet - a mienk, tehat csak jo lehet. Ha szar, akkor is - igy legalabb biztosan nem kell a fiuknak megeroltetni magukat es javitani a dolgon hiszen csak nehany szanalmas hulye hoborog.

Remelem ugyanilyen megengedoen viszonyulsz az orvosi rendelokhoz, az ettermekhez, a BKV-hoz es minden egyebhez is. Hiszen remelhetoleg a te munkadat is ilyen elnezoen itelik meg, es akkor kvittek vagytok.

Jo ez valakinek?

biobender 2011.01.06. 08:55:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Nos, a kedvedert rakerestem a "queues + Heathrow " -ra es az elso talalat egy video a hethrow-i nevetsegesen hosszu sorokrol, 2006 decemberebeol. 2006, erted?

Utana rakerestem a "queues + budapest airportra " es 2010 decemberebol a kov. kommemtet talaltam, csak hogy orulj:

"There were incredible queues at check-in and even longer ones at security check. We spent an hour and a half in the queue to pass the security checks without any kind of order. Moreover, the staff at security check rude, and hardly communicate in English. We really feel treated more like animals than as people. "

Az utolso mondat - ugy ereztuk nem emberkent, allatkent bannak velunk. hat, igen. Tenyleg szanalmas, mecsoda igenyeik vennak egyeseknek, ugye?

Az utana kovetkezo komment:

"This airport is a nightmare both at check in and security. It took us 2 hours and this only because we sneaked under the barriers to avoid missing our flight which as it happened was delayed by over an hour anyway. Avoid if at all possible. "

Ez a repter egy remalom - keruld el hacsak lehetseges.

Egy picit regebbrol:

"This airport has been downgraded by EU authorities because of security issues. Had to wait long for Star Alliance check-in (I had my sport bike). Schengen terminal 2 only 1 x-ray machine attended with enormous queuing. BUD-FRA-BRU, in FRA they made again a full security check even checked my shoes and said Budapest now is a 3rd world airport, sorry for inconvenience. So stressful and quite abusing. "

...azt miondtak, hogy Budapest ma egy harmadik vilagbeli repter... szanalmas mar megint. Ezek a nyomorult nyugatiak, az elvarasaikkal, mi? Pedig milyen szep a repter :))

www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/bud.htm

Nos?

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2011.01.06. 09:03:28

SZóval a helyzet a következő: Ferihegy nagyon magas díjat számol fel a légitársaságoknak, akik természetesen ezt bekalkulálják a jegyárba. Nem véletlen, hogy a Rynair is beintette a rettenetest ennek a töketlen bandának. Elmentek BTS-be. Csak csendben mondom, hogy ~100 EUR-ért lehet pl. a kanári szigetekre repülni onnan...10 EUR ért Londonba. Visszatérve a témához. Europa majd mindegyik főbb repterén megfordultam már, és igen, a legtöbb helyen van sor, de klasszisokkal gyorsabban megy, továbbá az emberek ugyebár...Itt Mo-on finoman szólva is gyökér a többsége. A legtöbb reptéren már tudják: "mi vagyunk az utasért, és nem fordítva" Ugyanis, az utas választ, és ahogy mi, igyekszik kikerülni Ferihegyet.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.01.06. 11:15:27

Rendben akkor kérdés: a napokban repülünk Ferihegy 1-ről. Két kisgyerek, poggyász. Online csekkolás azzal nincs gond, de hányra menjünk ki akkor a reptérre, hogy fel is jussunk a gépre?

pinkfloyd 2011.01.06. 11:23:38

Egyiptomból jöttünk haza. Az utazásra a szállodától kaptunk élelmiszer csomagot (szendvics, sütemény, ásványvizeket!!!, gyümölcs). Elképzeltem, hogy ezeket a biztonsági őr a kukába fogja dobni, a reptér mellett meg éhező gyerekek hada lézeng (az egyiket oda is adtuk a gyerekeknek). Biztonsági ellenőrzés nem volt. Úgy szálltunk fel a gépre, mintha egy itthoni helyközi járat buszára szálltunk volna fel. A gép meg Európába repült!!! Itthon meg mindenki meg van bolondulva ettől a terrorfélelelmtől!

Egyéves Önkéntes 2011.01.06. 11:25:35

@pinkfloyd: ugyanez koszovó is, megmutatják a betonplaccon a gépedet és kisétálsz hozzá, azt viszel fel a gépre amit csak akarsz
ami aztán leszáll a szuperbiztos EU-ban :)

biobender 2011.01.06. 11:45:46

@pinkfloyd: Igy igaz, az EU-n kivul sokkal lazabbak a szabalyok. Ha csak egy EU orszagba utazol akkor semmi gond, felszallsz, leszallsz, legfeljebb ha egy orult ugy gondolja, hogy jol betesz Mubaraknak es megmerenyeli a gepet akkor nem szallsz le :) de ez nem az EU gondja.

Ha viszont egy ilyen repuloterrol jossz es atszallsz egy masik, EU-n belul repulo gepbe akkor pont ugy leellenoriznek mintha most szalnal fel eloszor. Ezert volt orom a nyarom Budapestrol atszallni, mert ket ellenorzes volt - a nem EU-szinvonalu amde baromi lassu magyar es meg egyszer az alaposabb de valamivel gyorsabb EUs.

England win The Ashes! 2011.01.06. 14:27:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Nem vonva kétségbe a tapasztalataidat, de:

Tavaly dec. 24-én repültem haza, kb. 10 percet álltam sorban a pult előtt, és 15 percet a röntgennél. Birmingham.

Idén dec. 23-án indultam. 5 perc a pultnál, ugyanannyi a röntgennél, cipőlevétellel. Stansted.

Tavaly egy, idén két nappal karácsony napja előtt. A tömeg mindkétszer akkora volt, mint egy PL-rangadón. Mégis olajozottan ment minden, Birminghamben még arra is volt idő, hogy kicikizzen az egyik biztőr az Arsenal-sapkám miatt, én meg kiröhögjem őt az Aston Villa szenvedése okán.

xenuka 2011.01.06. 14:40:26

A wc-k mellett lévő elkülönített zsidózónában is ez volt?

biobender 2011.01.06. 15:19:55

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): "Ez se Ferihegy. tényleg tök kevesen vannak..."

Bocs csak most neztem meg, mind a ket link 2007-bol van. Frissebb nem volt?

Biztosan felsorakoztak az angol hazaffyak es elmagyaraztak, hogy ez ugy van jol, es szanalmas, hogy azt hiszik a kritikusok, hogy mashol nincsenek sorok. Kulonben is ez a tipikus angol mentalitas...es isten orizz, hogy barki javitani akarjon, hiszen ez egy anglikum.

Vagy nem igy volt? Mindenestre a sorok mintha eltuntek volna, vagy csak a netet cenzurazza a BAA? Szerinted?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.06. 19:12:54

@biobender: nem állítottam, hogy a Heathrown álltam sorba három órát. azt állítottam, hogy pont ugyanekkora (sőt) sorok vannak. A Ferihegyen sem álltam sorba egyszer sem se három, se kettő, se egy órát. se egyik ismerősöm se, aki szintén kint lakik, ezért kénytelen elég gyakran röpködni ide-oda.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.06. 19:14:22

@biobender: mondom, keress rá azokra a hírekre (és a hozzászólásokra is), amelyek a mostani, pár héttel ezelőtti állapotról szólnak....

A Tyne folyó déli partja 2011.01.06. 19:19:19

@Dr Jozef Vengloš: és pont ennyit álltam sorba én is a Ferihegyen idejövet...
sőt, a check-innél 10-15 perc (az is csak az előttem szerencsétlenkedő két srác miatt, akik összevissza pakolászták a poggyászt). aztán utána simán bejutottam - soha nem álltam még egy órát se sorba, nemhogy hármat - az airside-ra. és a nehéz felfogásúaknak, nem, nem álltam három órát sorba Heathrown se, viszont többet, mint Ferihegyen bármikor.

biobender 2011.01.07. 08:42:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): "a nehéz felfogásúaknak, nem, nem álltam három órát sorba Heathrown se, viszont többet, mint Ferihegyen bármikor"

Hat gratulalok, ugyes vagy. Kovetkezik - e ebbol, hogy azok kozulunk akik rendszeresen ket-harom orakat allnak sorba tevednek? Vagy netan hazudnak? Nem hinnem.

En szivesen elhiszem, hogy vannak esetek aminkor gyorsan at lehet huzni az ellenorzesen, pl. amikor egyszer hetfo este repultem nekem is sikerult.

Ellenben vasarnap este vagy hetfo reggel katasztrofa a kobon. Mivel elegge egyszeruen kiszamithato, hogy minden heten a szombat utan vasarnap jon es rogton utana a hetfo reggel, az, hogy a repter nem kepes ezt a helyzetet kb. egy eve megoldani, de nem is akarja, az a szemetseg es az ostibasag undorito kevereke.

Ezen semmit nem valtoztat, hogy ha keves utas van akkor elfogadhatoan mukodik.

Mialee 2011.01.07. 11:29:55

Jajjj ez a sor nekem is ismerös, meg november vegen repultunk haza kis csaladommal kis hazankba, de a ferihegyi sorbanallas azert volt "csupan" egy ora, mert a sirokisgyerek-babakocsi kombo lattan valami bennfentes holgy elörevitt minket.

De a röntgenmasinaknal, -hagy alljon a sor alapon- azert meg levetettek a cipömet (ismetlem, siro kisgyerek a karban)
En meg, ha mar ennyire ugyelnek a biztonsagra -biztos csempeszni akarok valamit a labamra simulo kis bakancsomban...- jol odaadtam az ipsenek a picit, hagy sirjon nala, amig megoldom a cipoeltavolitast.

Szarazkoro 2011.01.07. 12:20:36

Jonnetek csak a Gatwickra ahol "varhato hovihar" miatt (wazze en a lotto 5osre varok!!)toroltek a gepem az utazas elotti napon delutan, aztan leesett kemeny 1cm ho... Csak 4 nappal uttanna tudtam ropkodni... Szijjanak gazt! Mint megtudtam ez azert volt mert nincs ejszakai vki aki tisztitja a kifutopalyakat ezek 8ko kezdenek es akkor kezdenek el havat lapatolni vaslapattal!
Szal ez a sziget tud durvabb lenni mint Magyarisztan!! Fel a fejjel!

Szarazkoro 2011.01.07. 12:31:08

Meg vmi: eddig ugy volt h ha 2en utaztunk akkor ha 1 borondbe pakoltunk az ok volt amig meg nem haladtuk a 40kg-ot.
Mostmar nem oke az 1 nagy borond, ha 2en utazunk 2 borond kell, darabja 20kg-os! Edesanyjuk f@szat!!!!
Kerdeztem h ennek mi az ertelme, a check in-es lanyka annyit mondott: Penz!
Ja, elobb kiszaladsz a kilokbol igy...

biobender 2011.01.07. 14:03:14

@Szarazkoro: koszi, most majd dalolva varom ki a sor veget vasarnap. :))

Szarazkoro 2011.01.07. 14:35:15

@biobender: soxerencset! Amugy ezt leszamitva mindig zokkenomentes az utam barhova :) Szal fel a fejjel! :)

Semper Fidelis 2011.01.12. 07:45:30

Régen sokat repültem, de rosszul vagyok a várakozástól, úgyhogy nem vagyok hajlandó repülőre ülni...

Egyébként Brüsszelben is elég sokat kell várni (volt olyan év, hogy 7x voltam, szóval azért ismerem a témát), de azért 1 óránál soha nem volt több.

Zöldegér 2011.01.12. 12:42:39

Múltkor, mikor a késő esti járattal jöttünk haza Dublinból (nem is volt más érkező gép, csak a miénk), a csomagkiadásnál az egyik szalagon keringett szomorúan három csomag. A kiírás szerint valami hosszabb járat volt, ami leszállt Ferihegyen is, de már senki sem volt ott azok közül az utasok közül. Mi több mint egy órát vártunk a saját csomagjainkra (ez is szép) ezalatt az a három bőrönd végig ott keringett, ha valaki akarja simán leveszi és viszi. Nyilván eleve tévedésből kerültek le a gépről, de eszerint senkinek sincs gondja rá, hogy az elveszett csomagot megkísérelje visszajuttatni a tulajdonosának.

Mialee 2011.01.16. 10:19:00

Most csutortokon repultem Ferihegyrol, direkt korabban mentem ki a hatalmas sorra valo tekintettel... Na a hatalmas sor meg -tuti csak hogy engem duhitsen- sehol nem volt.
Na jo, volt sor a poggyaszfeladasnal, de mivel csak egy hatitaskaval mentem, internet check-in megvolt, ezert arra nem kellett varnom. Max 5 perc alatt atmentem a biztonsagi ellenörzesen. Voltak elöttem talan ketten, meg egy ott dolgozo beturta magat, mert azt nekik lehet, ugye, de ennyi volt. Mukodott legalabb harom ellenörzö sor, de egy is böven eleg lett volna.

November vegen ugyanebben az idopontban (csutortok 4 ora) viszont kiba szottul hosszu volt a sor.

Csodabogár 2011.01.25. 05:31:50

Az se jó ha nincs sor. Akkor ugyanis unalmukban szórakoznak. Jan. 18.-án Zürichbe repültem. Üres volt minden örültem. Aztán közölték, hogy ki kell nyitna a kézitáskámat. Jó, de mit keres? Ilyenkor meg szokták mondani, hogy mi a gyanus, kiveszem megmutatom és kész. Elég sokat utazom minden fele, van gyakorlatom. Most viszont közölték, hogy sok minden van benne és elkezdték szisztematikusan kipakolni az egész táskát. Könyv lapjait végigpergették, noteszembe belelapoztak, gyógyszerdobozba belenéztek és egyenként huzgálták ki a két napra vitt fehérneműm darabjait, stb. Végül a nálam lévő kötésbe kötöttek bele és elvették a kötőtűimet, kihuzigálva a félkész kötésből. Azóta alaposan utána néztem a neten, kötőtűt egyértelműen fel lehet vinni minden gépre, sőt legnagyobb meglepetésemre még kisebb lekerekitett hegyü ollót is! Most itt vannak nálam az amerikai biztonsági szabályok kinyomtatva, ha legközelebb rákezdik az orruk alá nyomom.
süti beállítások módosítása