Tékozló Homár

Meglévő ügyfelét hajtotta el a Uniqa

2011.01.25. 13:19 | jackyll | 43 komment

Szívet melengető történet a Uniqa Biztosítóról, ahol először azt javasolják naiv ügyfelüknek, hogy mondja fel, majd kösse újra kötelező biztosítását náluk, aztán pedig elutasítják:

Az egész történet akkor kezdődött, amikor elérkezett a biztosítóváltás ideje és ha már kötelezőt váltak, megnéztem a CASCO mennyivel jönne ki olcsóbban. Az Uniqától  arról tájékoztatottak, várjam meg a következő évre megajánlott díjat, ha kevesebbet jön ki az online kalkulátorral mondjam fel és kössem meg újra náluk. Mivel kevesebb lett, annak rendje és módja szerint felmondtam és interneten megkötöttem 2010.12.20-án a szerződést, ezt ki kellet nyomtatni és aláírva másnap ajánlottan, elsőbbségivel postán feladtam. Így újra az Uniqánál kötöttem szerződést, de ez új kötésnek számít ezért előírtak egy kötelező szemlét, amit 2010.12.31-én a telephelyükön el is végeztek. Közben vártam mikor érkezik meg a kötvény és persze a csekk, 2011.01.08-án fel is hívtam őket, de megnyugtattak minden rendben, 60 napig kockázatviselés van, a szerződésem érvényes, várjak nyugodtan a kötvényre. Majd 2011.01.21-én péntek délután kaptam egy semmitmondó emailt, melyben ennyi állt:

 „Társaságunkhoz megérkezett az Ön 201012.20-án kelt CASCO biztosítási ajánlata. Az ajánlaton írt adatok ill. díj alapján a szerződéskötés kockázatelbírálási előírásaink szerint nem lehetséges.
 


Kérjük, vegye fel a kapcsolatot üzletkötőnkkel – címlistát a www.uniqa.hu honlapon talál -, és segítségével kísérelje meg újra a szerződéskötést.

Üdvözlettel: X. Y. gj szakosztály”

Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, de délután már nem voltak ott és hétvégén sincs ügyfélfogadás, ezért e-mailben kértem magyarázza már el nekem mi a gond és legyen kedves hétfőn, azaz 2011.01.24-én hívjon már fel.

Hétfőn kérésem ellenére senki nem keresett az Uniqától, ezért én hívtam fel őket, az ügyfélszolgálatos hölgy legnagyobb megdöbbenésemre semmit nem talált a rendszerbe a szerződésemről, a szemléről, közölte velem, hogy nem is kötöttem szerződést. Majd hosszasan elmagyaráztam mi a gond és kértem XY-t legyen kedves kapcsolja már hiszen ő írta nekem a emailt, biztos tudja mi a megoldás, a hölgyet azonban nem lehetett kapcsolni, mivel neki nem feladata az ügyfelekkel a kapcsolattartás- úgy látszik az email nem számít annak - , ezért bohózatba illően az ügyfélszolgálatos hölgy felhívta egy másik telefonon X.Y-t aki az ügyfélszolgálatoson keresztül megüzente, hogy túl sok károm volt, ezért az Uniqa nem hajlandó velem szerződést kötni. Megjegyzem az 2,5 éves az autó, kezdetektől az Uniqánál voltam, díjlemaradásom soha nem volt, nem látták a kártörténetem, hogy ajánlottak meg a díjat novemberben, ha nem lehet szerződést kötni velem?

A slusszpoén pedig,  telefonon közölték, ha nem interneten, hanem üzletkötőnél kötöm a szerződést, akkor annak semmi akadálya, mivel az más részleghez tartozik és akár mai is megköthetem. Ezek után telefonon felvette a panaszom. A történethez hozzátartozik, hogy az autón hitel van, ezért a bank előírja a teljes casco meglétét, ezért volt fontos nekem, hogy folyamatos biztosítási jogviszonyom legyen. A legmegtévesztőbb az egészben, hogy, mindvégig abba a tudatba voltam, hogy élő casco szerződésem van az autón. A PSZAF szerint 15 napjuk lett volna a szerződésem beérkezésétől elbírálni, azonban akárhogy számolok majdnem egy hónap eltelt. A panaszomra elvileg 30 napjuk van válaszolni.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2011.01.25. 13:28:17

Ja, hogy szerzik a kuncsaftot jutalékért az üzletkötőiknek?
De jobban teszed, ha megkeresed azt az üzletkötőt, mert ez még csak az eleje, a töve még hátra van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.25. 13:30:51

Szép nagy lesz az emeltdíjas kötelező, pláne, ha a bank felmondja a hitelszerződést a CASCO hiánya miatt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.25. 13:32:26

Megjegyzem, hogy az egyik Bánki Péter nem hagyta volna így annyiban...

juhaszvik 2011.01.25. 13:56:18

Azt, hogy Uniqa, úgy kell kiejteni, hogy "junika"? ha nem, akkor miért "a Uniqa"?

amc 2011.01.25. 14:05:16

lókupec 2010.01.11 14:30:39
Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

Hol vagy kupec? Már több mint egy éve nem hallottunk rólad!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.01.25. 14:10:50

"ha nem interneten, hanem üzletkötőnél kötöm a szerződést, akkor annak semmi akadálya, mivel az más részleghez tartozik és akár mai is megköthetem."

Én ezek után leginkább más biztosítónál kötném, nekik meg bedobnék egy üzletkötőt az ablakon.

akos147 2011.01.25. 14:26:23

Biztosítást csak az Aldiban. Vagy őstermelőnél.

filmfreak paul · http://filmfreaks.blog.hu 2011.01.25. 14:34:34

Ez is működik nálunk, az a lényeg.

GrandTurismo 2011.01.25. 14:36:51

hiteles kocsi=agybajoskodás

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.25. 14:44:54

@juhaszvik: Mert a rövid U mássalhangzó. Magában senki sem mondja.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.25. 14:46:23

egy cascot akkor sem kötelező megkötnie a biztosítónak, ha nem volt kár. így meg hogy állandóan töröd az autót, persze, hogy nem köt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.25. 14:54:23

"túl sok károm volt, ezért az Uniqa nem hajlandó velem szerződést kötni. Megjegyzem az 2,5 éves az autó, kezdetektől az Uniqánál voltam, díjlemaradásom soha nem volt, nem látták a kártörténetem, hogy ajánlottak meg a díjat novemberben, ha nem lehet szerződést kötni velem?"

Talán nem kellett volna decemberben végigtörni egy egész kocsisort?

Kicknick 2011.01.25. 14:56:10

@metalheart: de akkor minek ajánlgatja?
Az meg hogy néha a biztosítónak fizetni is kell szerintem is nagyon-nagyon igazságtalan dolog.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.01.25. 14:59:44

Nekünk ue volt a genertellel, csak casco nélkül, de az átmeneti időszakra is kellett valami biztosító alapba tolni a lét, önhibán kívül.

Amúgy Uniqa az női hölgyeknél Nuniqua néven fut J

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.25. 15:11:25

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: A biztosítás nélküli időszakra már nem is tudom, de valami közel ezer forintot kell naponta fizetni - kivéve, ha ügyvédi felszólítással perrel fenyegeted meg őket.

Harlequin 2011.01.25. 15:49:18

"Az egész, azzal az óvszergyárral kezdődött..."

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.25. 16:38:55

"túl sok károm volt"

Nem biliárdozni kell vele, csak vezetni.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.25. 16:55:48

Mivel nincs érvényes szerződése, így szabadon választhat a piacról. Amennyiben drágábban tud kötni, mint amik az Uniqua korábban ajánlott, akkor a hecc kedvéért ügyvéd által követelni tőlük a különbözetet.

Kobres 2011.01.25. 17:25:55

A biztosito nem ertesiti a bankot arrol, hogy megszunt a CASCO, tehat ebbol kara nem lesz.

nemöszöd 2011.01.25. 17:37:12

A sok szép magyar nevű vezetővel megáldott műintézmény úgy látszik az ügyfelekkel érdekes kapcsolatokat vél ápolni. Nekem a csekket nem küldték, majd amikor én reklamáltam, azt üzenték, utaljam át gyorsan, mert díj nem fizetéssel megszűnik. Az új szerződés? Miután a csekkre pótlólagos díjat számolnak, úgy gondoltam, utaljon nekik a PSZÁF-ba beépített emberük.
Ja, korábban ott volt a lízingbe beépített casco (nota bene:az egy közönséges csalás!), s a lízing lezárása után alapdíjat számoltak. Írjak kérelmet, hogy beszámítsák a két és fél év kármentességet. Ühüm! Majd a biztosítási évforduló előtt 30 nappal...

Sokorai_Atala 2011.01.25. 17:45:41

Olvastam statisztikákat és az nyert nálam, aki évi 46 (negyvenhat) forintot takarított meg a biztosító váltással:)

vérparaszt 2011.01.25. 18:19:48

Nincs ebben semmi különös!
Valószínű jót akartak, csak akkor amikor kiajánlották az ún. kedvezőbb díjú CASCO-t még nem tudták, hogy az elfogadhatónál nagyobb kockázatot jelentesz.
Keress másik biztosítót, vagy válassz az UNIQA-nál másik módozatot, bár azt hiszem ez sem megy majd! (A másik biztosító igen)
Az üzletkötő jó megoldás ő tudja a lehetőségeket. Ne sajnáld tőle a jutalékot, azt így is, úgy is felveszi valaki, bele van építve a díjba!
Más!
Azon kár nevetni, hogy valaki évi 46Ft.-ért váltott biztosítót! Valami más volt a motivációja, nem a díj! Ennyi!
Ja és még valami! A biztosító bizony értesíti a bankot a szerződés megszűnéséről, erre a kötvényen írásban kötelezettséget vállal!
Tehát köss egy CASCO-t qrwa gyorsan!

ze11 2011.01.25. 18:21:54

A telefonhívások időpontjával, az elhangzottak kivonatával fordulj a felügyelethez - ők majd szépebn vissza fogják hallgatni az a kijelentést is, miszerint a netes kötés nem, az üzletkötőnél igen - azonos szerződést kötni.

A másik meg az, hogy ha tényleg 15 napjuk lenne az általad beküldött ajánlatra érdemben reagálni, és ezt nem tették meg, akkor azt az ajánlatot milyennek is kell tekinteni? Szerintem elfogadottnak - ezt a kérdést is érdemes föltenni a felügyeletnek, illetve először írásban a biztosító panaszkezelési csoportjának.

2011.01.25. 19:52:40

Az utóbbi 3-4 évben én még nem beszélgettem "hivatallal" hangrögzítő/diktafon nélkül--és ezt az elején mondom is.
(A UPC-vel kezdődött...)

lala111 2011.01.25. 20:53:34

Nem értem mi a bajotok szegény Uniqával, pedig igen nagyvonalú egy cég. Részlet a hozzám küldött 2010. november 23-i levelükből:

Örömmel tájékoztatjuk,hogy 2011-ben az Ön casco szerződésének díja a kármentességi díjkedvezményt is figyelembe véve az alábbiak szerint alakul:

* Éves biztosítási dija 2010. 12. 31-ig 84.386 Ft
* Éves biztosítási díja 2011. 01. 0l. napjától: 84.385 Ft

Kíváncsi lennék mennyi lenne a díj a kármentességi kedvezmény nélkül?

misi46 2011.01.26. 08:51:59

"abba.. a tudatba.. Köztársasági elnök e Vagy?

_Vezo_ 2011.01.26. 10:04:31

Amikor a fillérbaszót análisan izgatja az a várható évi 641 forintnyi megtakarítás...

mohopasi 2011.01.26. 10:23:16

Elképesztő, hogy a legtöbb online megrendelési lehetőséggel rendelkező szolgáltatónak (bármilyen szolgáltatóról legyen is szó) a mai világban még mindig nem megy ez az internetes dolog...

isti77 2011.01.26. 11:52:36

@mohopasi: meg az ügyfelek szellemi adottságai sem minden esetben érik el a sikeres online vásárláshoz/ügyintézéshez szükséges mértéket, az esetek nem kis százalékában minden bizonnyal ez a kudarc fő oka.
Persze kétségtelen, ahhoz is kell némi intelligencia, hogy az ember egyáltalán belássa, hogy ehhez hülye. Van egy ismerősöm, aki a Netrisknél dolgozik, olyan dolgokat mesélt, amiket szinte el sem hittem, pl.: aki 4 (!) kötelezőt kötött egy autóra, 1 óra alatt... 3 különböző biztosítónál (tehát nem egy ajánlat ment el véletlenül 4-szer).

kispestipeti 2011.01.27. 12:17:30

(P)unikát az aldiból ismerem, az ő díja nem változott.

mohopasi 2011.01.27. 12:45:50

@isti77: Véleményem szerint nem az ügyfelekre kell ezt fogni, bár nem vitatom, hogy jó nagy hülyék is próbálkoznak online szerződésekkel. Inkább 1: egyértelművé kell tenni a felület működését, 2: ki kell zárni a hibás kitöltés lehetőségét, egyéb ostobaságokat (netrisk pl építsen a rendszerébe olyat, hogy ne tudjon a pór 1 felhasználónévvel, vagy 1 rendszámra több biztosítást kötni), de leginkább az kéne, hogy a barom szolgáltató dolgozza fel rendesen a beérkezett adatokat, kéréseket, reklamációkat, leveleket, stb.

PontifexMaximus 2011.01.29. 15:25:34

Furcsa biztosito az Uniqa. Tavaly a kotelezom, CASCO-m naluk volt, elvileg csoportos beszedéssel, de mivel a kötvényesités nem haladt megfelelően, végül az első negyedéves CASCO-t egy szerzodott irodában fizettem be, az ügyintéző hölgy nagyon örült nekem, mivel jutalékot nem kapott utánam. A kötelezőnél egy ideig emaileztem az ügyfélszolgálattal, majd elgurult a gyógyszerem és úgy március közepén - mivel még egy árva levelet sem kaptam tőlük - google-n megkerestem a vezérigazgató email cimét és angolul lebasztam őt. Mint ügyfél erre teljes felhatalmazásom volt :-) Fel is hivott valami manager asszisztens, hogy hogy azt a negyedévet elengedik, de azért jól levonták a számlámról. Abból már nem csináltam újabb cirkuszt, belefáradtam. Az év hátralévő része jól ment, attól eltekintve, hogy IV. negyedéves igazolást elfelejtették kiküldeni, viszont proaktivan kiküldték a 2011 I negyedévit, de - mivel mély nyomokat hagyott bennem a márciusi 3 hetes tortúra - addigra MKB ügyfél lettem, óvatosságból éves dijjal csekkesen. Azóta boldog ember vagyok, a csekket érdekes módon január első hetében kiküldték, én azonnal befizettem én - bizzunk benne - nem akarok a biztositóra több időt vesztegetni (nem mellékesen 10e vel olcsóbb mind az új kötelezőm, mind a CASCO-m)

Üdv,

Pontifex.

sanpedroy 2011.04.07. 08:21:13

9 Hónapra kaptam egy választ az Uniqa biztosítótól, hogy hibáztak, ennyi ideig nem volt CASCo szerződésem. :) Posztoljatok inkább egy biztosítóról :) mert az Uniqa nem az :)

sanpedroy 2011.04.07. 08:25:05

Uniqa teljes CASCO 11780FT. /Hó Groupama teljes CASCO ugyanazon feltételekkel 1275Ft./ Negyedév... Spóroltam :)