Tékozló Homár

Eltűnt az Asus netbookból a merevlemez

2011.02.03. 13:05 | jackyll | 102 komment

Futo001 Asus netbookjában valaki gonoszul kicserélte az eredeti merevlemezt, amit ezután a szervizben nem akartak garanciálisan pótolni. A gond csak az, hogy ezt vagy a boltban ahol vette, vagy a korábban más néven futó szervizben tehették:

Van egy garanciális Asus 1201N notebookom, amivel alapvetően elégedett vagyok, csak a márkaszerviz nem az igazi. Nem tudom pontosan mikor, kb nyáron elromlott, elküldtem futárral szervizbe, ami nálunk a Cirma Kft. Kicserélték az alaplapot, igaz a gumi szigetelést rosszul tették vissza, de amúgy korrekt volt minden, 1 hét alatt elkészült. Másfél hete lefagyott, és többet nem indult, telepítés közben pedig hibaüzenetet kaptam, hogy sok a bad sector. Tehát meghalt a vinyó. Ismét jött a futár, elvitte elvileg a Cirma Kft-hez, ma pedig kaptam egy levelet a CORDON ELECTRONICS HUNGARY KFT-től (ha minden igaz ez volt régebben a Cirma), hogy 34.000Ft a javítás, mivel a gépben levő HDD nem a gyári a szériaszáma alapján. A garanciát igazoló plomba sértetlen volt, a gép egyszer volt szétszedve a Cirma Kft által (márkaszerviz), alaplapot cseréltek, tehát a plomba náluk is sértetlen volt, így csak ők tehettek bele másik vinyót, az is lehet hanyagságból.


Igazolható tények: A készülék üzletben vásárolt. Volt egy garanciális szervíz, ami az alaplapot érintette, ehhez szükséges a HDD eltávolítása. A következő szerviz alkalmával kiderül, hogy nem a gyári HDD van benne. Nem volt sérült a garanciát igazoló plomba egyik alkalommal sem.

Erre mit lehet mondani? Írtam nekik, hogy tessék csak cserélni, nem hagyom magam szívatni.

És amúgy is! Egy 250Gb-os vinyóról beszélünk, ami kb 12.000Ft. Javítással, szállítással hogy lesz ez 34? Mellékesen minimum 14 napot írnak javítási időnek. Továbbá szerintem ember nincs, aki a vinyó kicserélése után annak garanciáját nem az azt eladó üzletben akarja érvényesíteni, hanem a laptop gyártójánál.

Sajnos nem volt szerencsém. Számomra ez az eset azt mondja, hogy tessék komoly gyártótól vásárolni.

A magyarországi képviselet szerint polgári peres úton léphetek csak tovább. Válasz a szerviztől nem érkezett. A képviselet megnézte, valóban nem egyezik a szériaszám a benne levő HDD szériaszámával. Egyáltalán nem is találta eeePC-be ennek a vinyónak a számát, tehát nem Asus termékből van. Ez belefér, Cirma nem kizárólag Asus termékekkel foglalkozik. Már az is biztos, hogy az 1SDASTJL szériaszámú HDD nem OEM termékként lett értékesítve, de egyelőre nem tudni melyik gyártó eszközébe került beépítésre.

Kiváncsian várom a szerviz reakcióját, én nem tágítok, az biztos. 2 év alatt ez a szerviz negyedszer tépázza az idegeimet. Ezek után persze Asus termékben a jövőt illetően nem gondolkodok. Kértem a gép javítás nélküli visszaszállítását, számlát a bevizsgálásról és a szállítás költségéről, hogy ha a későbbiekben úgy alakul, ezeket vissza tudjam igényelni.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.03. 13:10:34

"A garanciát igazoló plomba sértetlen volt"

Mi a kérdés? Javítsák, oszt jónapot.

Én nem mennék perre, kicserélném a vinyót magam, és megátkoznám őket. És felnyomnám mindenhol őket.

yippyupp 2011.02.03. 13:10:40

@Sün‼: ennyit szopni egy laptoppal. hanyadik vagyok?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 13:14:04

@yippyupp:
Csipp van benne, azért ez a sok macera.
Ha bimetálos lenne, már rég kicserélték volna.

yippyupp 2011.02.03. 13:15:09

@Sün‼: a nyema csippa még mindig CAPS LOCK-os?

szóljunk a többi viccesnek, hogy gyülekező?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 13:23:14

@yippyupp:
Hát a társaságnak már csak pár hírmondója maradt.
Hála szily aktív domolykózásának.

yippyupp 2011.02.03. 13:25:46

@Sün‼: akkor el is pilinkézek a sünewsra és makonyázok a sünbefőttből

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.03. 13:28:57

@Sün‼: Lehet hogy űrgyík is van benne. Azt kiszedték, és nem volt aki a bedszektorokat tarcsa karban, úgyhogy elromlott. Adják vissza a laptoposnak az űrgyíkját!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 13:38:04

@enamel:
Hát benne lehet a kezük vastagon a dologban!
Különben hogy lehetne 1SDASTJL nevű vincseszter a cuccban?
Semmi értelme.

Főúr1127 (törölt) 2011.02.03. 13:41:50

Magyar szervizben nem bízok. A nemzetközieknek is vannak problémáik, de legalább korrektek. Előző (Acer) laptopom merevlemez-hirtelenhalál miatt Csehországba vándorolt, majd vissza a szervizbe. 10 nap volt szállítással együtt, nem ilyen 14-20 napok mint amiket a hazai szervizek vállalnak.

Persze egy kis hiba történt, az eredeti 320 gigás lemez helyett egy 200-as került a gépbe. Amint ezt felfedeztem, e-mail a cégnek, sűrű bocsánatkérések, és a futár 2 órán belül a ház előtt volt. A gép visszament a Csehekhez és egy héten belül visszakerült hozzám.

Szép angol nyelvű levelükben ismét bocsánatot kértek az engem ért kellemetlenségekért és tájékoztattak, hogy emiatt egyrészt három hónap plusz garanciát kapok, másrészt Win7 Home Premium helyett Ultimate verzióval előtelepített merevlemez került e gépbe. Ez elbánás.

A hazai Acer, és MSI szervizekkel kapcsolatban a másodkézből (barátok) kapott tapasztalati infók közel sem ilyen kellemesek...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 13:49:05

@enamel:
A bedszektorokat legkönnyebben vizipisztollyal lehet karbantartani.

vik-king 2011.02.03. 13:55:15

Hát eddig nekem asus-al minden +. Egy asus pda-t szervizeltettem, úgy hogy nem is kerültem kapcsolatba a márkaszervizzel. Asus központot hívtam, ellenőrizték a garancia meglétét, jött a futár, vitte a cuccot. Jött 1 hét múlva, és újjávarázsolva hozta a pda-t.

yippyupp 2011.02.03. 13:59:01

amúgy feltűnt már valakinek, hogy az asus visszafelé olvasva susa?

Dr. Kix 2011.02.03. 14:05:39

Hát, fel kellene venni még vagy 10 szerkesztőt erre a döglődő homárra, phásszki! Rosszabb, mint egy...

Secnir 2011.02.03. 14:09:59

hm
amikor én cégtől notit küldtem szervizbe (típustól függetlenül), CD/DVD meghajtó, vinyó ki, és ráírva a papiruszra: HDD neélkül szállítva.
ha a gyárilag vásároltnál több RAM volt benne, akkor azt is kiszedtem belőle, így utólag SOHA nem kellett vitázni, hogy mi nincs a gépben és mi van (volt).

ninajgypk 2011.02.03. 14:10:41

nekem az Asus EEE PC-m (901es) használhatatlan. nagyon bánom h megvettem, anno még ausztriában vásároltam, mikor itthon nem is lehetett netbookokat kapni, de irtó lassú, számtalanszor volt újratelepítve, volt kinnt a szervízben, (gyorsak és korrektek, de sajnos ez nem lesz gyorsabb szöveggel kaptam vissza) .. semmi változás.. mindenki csak rázza fejét akihez eddig elvittem. Asus-t soha többet.

England win The Ashes! 2011.02.03. 14:11:20

Nekem egyszer egy jóakaróm azt mondta, sose vegyek olyan laptopot, aminek a neve a-val kezdődik. Ezt ez a sztori nem is cáfolta meg.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 14:15:45

@Kix:
Ez a juszka gyerek is lelépett, miután egyet posztolt.
Szerintem a hullaszag miatt.

VinszentVega 2011.02.03. 14:20:33

@Főúr1127:
Lehet hülye kérdés, de mi érsz az előtelepített Win7 Ultimate-tel, ha Home Premiumra szól a licenszed?? Majd jön a BSA azt jól Segil Beckúr.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.03. 14:37:21

@Dr Jozef Vengloš: Adell, atoshiba, alenovo, amac meg ilyenekre gondolt?

Főúr1127 (törölt) 2011.02.03. 14:48:15

@VinszentVega:
Az Acer-nél a Merevlemezre elő van telepítve az operációs rendszer, amihez (a gép illetve a merevlemez szériaszámának, illetve a regisztrált ügyfélkódomnak segítségével kapok egy licenckódot).

Amikor második körben visszakaptam a gépet, az új HDD-vel és a jobb oprendszerrel, értelemszerűen kaptam hozzá új kódot is (átragasztották a gép alján a matricát is). Az előzőt meg inaktiválták a hibás merevlemezzel együtt...

VinszentVega 2011.02.03. 14:52:21

@Főúr1127:
És a számla?? A licensz csak a számlával együtt érvényes.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.03. 14:52:53

Be kell menni a szervizbe egy szívlapáttal, és jól meghupálni a szervizest.
Közben el lehet dúdolni a következő versikét:
Add vissza a vincseszterem,
vagy eltördelem a kezedet!
Trallala.

samcro 2011.02.03. 15:00:44

Asus notit soha nem vennék. Rövid időn belül kettő volt, amit egy héten belül küldtem vissza garanciában, mert összeszarta magát (egy hónap javítás persze alap), egy harmadiknál a hálókártya MAC címe randomizálódott minden újraindításkor (ezt inkább nem küldtem vissza, MAC-et szoftveresen bedrótoztam), BIOS frissítés sem használt, valamint neten találtam több ilyen esetet.

Packard Bell noti (szintés Asus alaplappal szerelt) 2,5 év után összefosta magát az északi híd, és még sorolhatnám a hasonló jellegű dolgokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.02.03. 15:17:15

@Főúr1127: Ha a Merevlemez tulajdonnév, akkor a merev dákó miért nem az?

@Sün‼: Bánki Péter vajon mit tenne ilyen esetben?

Captain Crash 2011.02.03. 15:26:28

Nem tudom a bejegyzés gazdája olvassa-e ezt, de pár dolog jó lenne, ha tisztázásra kerülne.

1. Ki a jótállásra kötelezett?
2. Milyen kapcsolat van az említett szervizzel (szerviz rövid i, nem hosszú)? Például szerepel-e a jótállási jegyen a szerviz?
3. Készült-e jegyzőkönyv a jótállási igény bejelentésekor?
4. Milyen nyilatkozatott alapján végezte a - szerinte - nem jótállás körébe tartozó kicserélést az adott cég?

Röviden a kérdések mögött rejlő okokról:
1. A hibás teljesítéskor helytállnia a jótállásra kötelezettnek kell.
2. Kijavítást lehet igényelni közvetlen javítószolgálatnál is. Javítószolgálat tevékenységéért is a jótállásra kötelezett felel ilyen esetekben.
3. Olyan információkat tartalmazhat, amelyek fontosak az ügy jogi megítélése szempontjából.
4. Ha nem vetted igénybe a szolgáltatást, akkor nem kell érte fizetned.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.02.03. 15:45:36

@Sün‼: A fiatalabbik sem, az még akkor sem, ha csak mögötte lenne a poszt toló a sorban. Vagy a sörben?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.02.03. 16:30:06

az volt már, hogy ez is csak azért fordulhatott elő, mer' nem a palkovicsnétól vette?

Főúr1127 (törölt) 2011.02.03. 16:31:44

@VinszentVega:
Egyet lenyelt a motor, ha dupla akkor bocsánat...

Szóval:
Gondolom a szerviz által adott igazolás, amely pontosan azonosítja a gépet és hivatkozik a számlára is megfelel erre a célra.

Amúgy már másik gépem van, engem már nem igazán érdekel. Ez legyen az unokaöcsém problémája.

Spenc 2011.02.03. 16:37:44

"én nem tágítok, az biztos" 12k nem ér meg ennyi ideget meg időt, hogy a végén 50-50% hogy megkapod a kárpótlást.Nem hogy 12, de lassan 120k se amennyit ér a forint, és amennyire drága az idő.Én az utánajárás idejét inkább pénzkeresésre fordítanám, vagy pihenésre.Az első esetben többszörösét keresném meg kevesebb ideggel, a másodiknál meg ellennék az asszonnyal vagy aludnék...12k...puff

cSa 2011.02.03. 16:38:08

@samcro: Én sem veszek többet semmilyen Asus kütyüt. 1 éve vettem egy alaplapot, ami néha, bekapcsolás után elkezdte tízszeres sebességgel pörgetni a belső órát és semmit nem lehetett csinálni gyakorlatilag, újraindítás nem segített ilyenkor. Biosfrissítés után is ilyen maradt. Utánanéztem neten, mások is tapasztalták a hibát. Szervízben cseréltettem egy Gigabyte-ra, ezzel semmi gond most.

Később cimborám a családba két, ugyanabból a családból származó Asus deszkát is vett a tanácsom ellenére és mindkettőnél jelentkezett ez a hiba. Évek óta piacon van a kérdéses lap, nem igaz, hogy nem bírtak egy szájbavert biosfrissítést ennyi idő alatt összedobni, ami ezt orvosolja. A hiba egy dolog, de hogy 0 support...

Főúr1127 (törölt) 2011.02.03. 16:40:31

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
A nagy M elütés volt (mert a merevlemez nem tulajdonnév hanem köznév).

Az hogy miben különbözik a merev dákótól más dolog. A merevlemez egy idegen jelzős szerkezet (HDD - Hard Disc Drive) magyarítása. Míg a merev dákó egy anyanyelvi jelzős szerkezet (így külön írandó) nem egy kifejezés (ahogy a magasház például).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.02.03. 16:43:44

@Főúr1127: Dekódolva ezt úgy értsem, hogy nem félanalfabéta vagy, csak elkúrtad?
Megesik az még okosabbakkal is, ne búsulj!

yippyupp 2011.02.03. 16:45:53

@cSa: én msi-t nem veszek soha, úgy fújtat mint egy gőzmozdony, meg lehet süketülni a hűtőventilátortól, bepereljem?

yippyupp 2011.02.03. 16:47:55

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: egy duplakutyát azért megér kitali kollega köszöntése - Szasz, Kitali!

England win The Ashes! 2011.02.03. 17:13:11

@enamel: Ha a lottószámokat is ennyire előre látnám, mint azt, hogy ez a komment elő fog jönni. :)))

England win The Ashes! 2011.02.03. 17:14:32

@Dr Jozef Vengloš: (mármint úgy értettem, hogy a te "adell, atoshiba" stb. kommented) :)

cso zsi 2011.02.03. 17:40:04

@ninajgypk: @fghjk: Attól nem lesz gyorsabb az a szerencsétlen Atom processzor, ami még a Celeronnál is alávalóbb.

@vik-king: Ugyanilyen pozitív tapasztalat laptoppal. futár jött, szervizállapot nyomonkövethető volt a neten, futár visszahozta.
Kifogástalanul, és azóta is hibátlanul működik,immár ötödik éve. A gombelemet ki kellett benne cserélni.

Főúr1127 (törölt) 2011.02.03. 17:43:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ja, elkúrtam. Nem kicsit... :D

Lásd: fentebb helyesen írtam...

"A nemzetközieknek is vannak problémáik, de legalább korrektek. Előző (Acer) laptopom merevlemez-hirtelenhalál miatt Csehországba vándorolt"

cso zsi 2011.02.03. 17:43:30

@Dr Jozef Vengloš: Bizony nem is szabad e-machine nevű Acert, vagy Alienware nevű Dell-t venni. :)))
Viszont ajánlom a Fujitsu-Siemens alsó, és középkategóriás gépeit azoknak, akik még nem szívtak igazán.
Egy nyamvadt "A" betű sincs benne, hiba azonban annál több.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.02.03. 17:49:05

@Főúr1127: Na jó, egy rekesz cseh sör, és elhiszem, hogy tudsz magyarul írni: Pl. "visszament a Csehekhez "...

England win The Ashes! 2011.02.03. 18:20:59

@cso zsi: Nemá, az Alienware (szerbesen: Elijenver) is szar? Mondjuk a brutális ára miatt sosem vennék...

ninajgypk 2011.02.03. 19:10:05

@cso zsi: nekem a régi laptopom (kb 2004 - 2005ben vásárolt), Fujitsu Siemens problémamentes, tökéletesen működik azóta, szinte napi használattal (igaz csak céges, irodai dolgokra - word, excel,..), de valóban mindenkitől azt hallom h soha nem venne FS-t. lehet,h egyetlen pozitív példa vagyok, de nekem tényleg nem volt vele bajom soha. (igaz a sok negatív vélemény után már nem vennék - ha még lehet egyáltalán kapni) /szervízben sem volt soha/

cso zsi 2011.02.03. 19:54:25

@Dr Jozef Vengloš: Mitől lenne az? Az egy "A" betűs Dell. Ami nem jelenti azt, hogy az lenne a hibátlan gépek mintaképe, de közel áll hozzá. Természetes, azaz elhasználódásból származó hibák minden gyártmánynál előfordulnak.
@ninajgypk: Mostanában szétvált a két márkanév, így lehet, hogy újra érdemes lesz Fujitsu-t venni. A közvetlen környezetemben egy olcsó, amit egy kamaszlány használ, és egy középkategóriás, amit egy üzletasszony szeretne használni. Hasonló hibák mindkettőnél. többféle oprendszerrel.
Mint itt is olvasható, vannak, akiknek az Asussal, mint készülék van problémája, míg a témaindítónak igazándiból a szervizzel.
Minden gyártónak a termékpalettáján szerepel több processzor-gyártó, és több chipkészlet-gyártó. Nem mindegyik tökéletes párosítás.

tizen9 2011.02.03. 20:16:12

Dolgoztam számítógép összeszerelésen. A szerelő operátortól függ, hogy milyen szériaszámot szkennel a gép alkatrészlistájába, Ha szerencséd van, akkor azt szkennelte, amit belerakott. Ha nincs, akkor egy szériaszámot szkennelt egész műszakban, mert az egyszerűbb, vagy kicserélte a HDD és a cserét nem jegyezte a rendszerben. És ez csak akkor derül ki, ha garanciális probléma van.

England win The Ashes! 2011.02.03. 20:25:11

@cso zsi: Na most megnyugodtam. De kelleni nem kell, megelégszem azzal, ami most van (XPS 15).

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2011.02.03. 20:34:14

Írni kell az ASUS anyacégének, hogy mi megy itthon. 2 hét alatt kopogtatnak nálad a hawaii-szoknyás lányok, miközben bőszen bocsánatot kérnek és a talpadat nyalják fényesre .. a szervízt meg picsánrúgják, ha nem első alkalom, akkor meg előbb-utóbb más szervízt keresnek. Külföld az nem Balkán!

igazságos 2011.02.03. 22:35:52

@yippyupp: akkor már lehet a posztolót, hogy mi a fenének szarakodik egy ilyen béna laptoppal, és miért nem vett normálisat?

Már eleve ASUS. Többet nem is kell mondanom. Ja, és a posztoló eleve már nem sikeres ember.

Dell-em másfél év után felforrósodott, szerviz szó nélkül kicserélte a procit, és még le is pasztázta. Na, erre varrjál gombot! :)

lordjim 2011.02.04. 05:44:54

@Főúr1127: ez mind rendben van nálunk sajnos ilyenek,de miééért??? megéri nekik?nem,maguk ellen dolgoznak?igen!ki érti ezt+vendéglátás,autószervízek,stb.,stb.

VLADISZLAV 2011.02.04. 08:53:50

Akkor Asust, Fujitsut ne vegyünk, ok. De melyik az az alsó-közép kategóriában ami javallott? Csak hogy egy kicsit legyünk konstruktívak is.

alx 2011.02.04. 09:08:11

Én ASUS F5 sorozatút használok munkára (+monitor) 5 éve problémamentesen, minden nap 8-10 órát megy. Sosem volt probléma, vásárláskor raktam bele extra RAM-ot.

Havernak Fujitsu van, újkora óta folyamatos problémákkal.

Ennyit az egyes márkáról!

Donor 2011.02.04. 09:09:23

Nem kell ide polgári per.
A tények magukért beszélnek.
Javítás alatt nem típus azonos vinyó került bele, amihez persze joguk van, de akkor arra is vonatkozik a garancia.
Ha ez nem tetszik a szerviznek, fel kell nyomni a fogyasztóvédelemnél, akik jó nagy bírságot szabnak ki rájuk, tehát elég csak ezt a lehetőséget meglebbenteni a főnöknek és nem a segédmunkásnak, mert azt nem érdekli.

Amúgy meg polgári peres eljárásnál nyert ügyed van, de az még többe kerül nekik, szóval érdemes abba is belekezdeni, ha szopatni akarod őket.

Az Asus szerintem a jobbak közé tartozik. Notik szervizelésével foglalkoztam, ezt úgy mondom.

Az hogy kis teljesítményű, az nem a minőség hibája, hanem a vevőé aki egy alul méretezett gépet vett.

Hibák pedig minden márkánál előfordulnak, sőt széria hiba is elfordul a legjobb gyártónál is.

Nekem pl egy 10éves Compaq gépem van, aminek még mindig használható a teljesítménye. Ezek igazán jó notik voltak, de pl, a tápcsatlakozó előszeretettel tört ki benne, és a vinyók is szériában hullottak szét.

Az Asus notik jól megtervezett gépek, és jól használható a hardveres és szofveres felépítése is. Ez sok gyártóról nem mondható el.

Persze nekem is szállt már el Asus alkatrész, de ezzel a márkával sincs több gond mint más nagy nevekkel, és nagyságrendekkel kevesebb mint az olcsóbb divatos nevekkel.

2011.02.04. 09:14:11

@samcro: Asus notit soha nem vennék. Ebbe az országban nem élnék, Homárra nem kommentelnék. sálálálálááá

crashdummy 2011.02.04. 09:14:38

Nem értem. A posztoló az alaplapcsere után, amikor használta a gépet, nem vette észre, hogy az összes adata eltűnt? Vagy a szervíz, mielőtt galád módon kicserélte a vinyót, előtte gondosan átmásolt mindent? Hogy van ez akkor?

Husi_Laci · http://www.youtube.com/watch?v=v7r0lyi1aUc 2011.02.04. 09:20:23

van egy számítógépesem, ha szar a gép hozzá viszem. profi, nem ez a kicserélem feltelepítem típus. fizetek, megcsinálja, nem lop és nem kerül többe 1-2 napnál. nekem megéri a nyugalmam a plusz kiadást

Roy 2011.02.04. 09:20:37

FELJELENTENI ŐKET ITT: www.nfh.hu

Koky_ 2011.02.04. 09:30:02

Úgy lesz 34ezer, hogy ők csak ugyanolyan gyári hdd-t rendelhetnek bele az Asustól, ami durván háromszorosa annak, mint amit simán megveszel a boltban...
Sajnos a szervizeseknek is előírás ez.

MetálFater (törölt) 2011.02.04. 09:35:06

Érdekes.

Én is egy ASUS (K7IJ)notebook gazdája vagyok.

Nálam külön része van, ahol mind az akkumulátor, mind pedig a vinyó kivehető anélkül, hogy meg kellene bontani bármi egyéb részt is.

Lehet, hogy én egy "prémium" ASUS tulajdonosa vagyok?

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.02.04. 09:38:28

HDD gyártója serial alapján megmondja neked, hogy kinek adta el.

Harlequin 2011.02.04. 09:40:13

"2 év alatt ez a szerviz negyedszer tépázza az idegeimet."

Vadász-vadász...

égnéző... 2011.02.04. 09:42:04

nekem 93 napomba került a pda-m meg nem javitása... kérdezték mit kérek helyette,
mondtam bármit csak ne asus-t...
magánvéleményem szerint nem az asus magyarországgal van gond hanem a gar. szervizzel. keress rá cirma kft... na ott lehet még vad kalandokat olvasni...

egyébként meg ne hagy magad, ha átvették garanciális javításra az azt jelenti, hogy a gar cimke sértetlen, innentől nem te vagy a hunyó...
(mellesleg én egy idő után már csak az asus magyarországgal voltam hajlandó kommunikálni emilen... rá 8 napra megoldódott a problémám..)

csocsocsókolom 2011.02.04. 09:49:13

Írj a tajvaniaknak, majd ők leszólnak vezetőin! :)

Anti Anyag (törölt) 2011.02.04. 09:51:28

Én is a szerviz miatt nem veszek Asus-t. Egyébként jó gépek lennének, de laptopnál különösen fontos a jó és megbízható szerviz.

Hümüzhümümüz 2011.02.04. 09:52:56

Ne tessen az FSC laptopokat fikázni! Nekem 2 éves Esprimo van és még nem kellett elővenni a garipapírt. Pedig esett is kőre 10-15 centiről szütyőben. :S

Asus meg b*zi! Meg az Acer is. Tessék szépen rászokni a Dell, HP, Toshiba, Samsung gépekre! Köszön! Szép napot!

Hümüzhümümüz 2011.02.04. 09:54:14

@Hümüzhümümüz:

Bár a Dell... Páromét 2 hónap után vinni kellett alaplap cserére. :(

t0thl 2011.02.04. 09:55:27

Írj valamelyik komolyabb ASUS support címre. Nekem volt már ilyen etverős garos ügyem, nem ASUS-sal, ahol írtam az anyacégnek és sikerrel jártam. Fél nappal a levél írása után hívtak az itthoniak, hogy ez milyen eljárás, hogy én sunyin hátulról, meg nem ez a módja. :)

Majdnem rosszul is éreztem magam.....mert szerintük az a módja lett volna a korrekt, hogy kapjam be, vagy menjek polgári perre.....vagy bírkózzak még velük egy kicsit.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2011.02.04. 10:17:42

@VLADISZLAV: MSI, nekem bevált. (Bár a ventillátor zajával nekem is volt problémám, de garanciálisan kicserélték, most jó.)

Vention · http://noti.blog.hu 2011.02.04. 10:19:16

ASUS notebookokon és netbookokon nincsen "garanciát igazoló plomba". A csavarok egyáltalán nincsenek leragasztva semmivel, ezért a HDD és a RAM is cserélhető garanciavesztés nélkül.

marand22 2011.02.04. 10:20:16

Régi (2004) laptopom FS, a DVD írni már nem tud, lassú, de más baja nem volt. Most Dellt használok (Inspiron), 6 hónaposan merevlemez haldokolni kezdett, bejelentés másnapján új volt benne (csütörtökön szóltam, péntek délután kb. 2 perc alatt - vizsgálat nélkül - kicserélték, szerencsére közel vannak a munkahelyemhez). A Dell gépeit mindenkinek csak ajánlani tudom.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.04. 10:28:40

@MetálFater: Szerintem a posztban az alaplapot kellett cserélni, és ehhez ki kellett venni a merevlemezt.

igazságos 2011.02.04. 10:47:43

@Vention: akkor az egész sztori kamu? :P Vagy csak a posztoló képzeli magát okosnak. Most akkor elölről az egész sztorit, úgy, ahogy volt.

@Yooha: Ha meg alaplapot kell cserélni az egy notebookban, annak SEMMI ÉRTELME. Az alaplap legalább a notebook félárát teszi ki, ha nem többet. Akkor adniuk kellett volna másik gépet.

Skj Joe 2011.02.04. 10:50:10

Sajnos sok baromság van a javításoknál.
Sokszor előfordul, hogy nem azt rakják bele, amit mondanak, sőt már láttam olyat is, hogy valaki nemzetközi 3 év garanciával adta el a terméket. Mikor meg elvitte az ember a hivatalos forgalmazó márkaszervizébe, ott kiderült, hogy erről szó sincs, mert az eladó nem volt jogosult ennek a megadására, vagy csak egyszerűen nem regisztrálta a termék eladását a gyártó felé. innen meg jött a szopás.

P.A.N. 2011.02.04. 11:05:31

Höhö.... lehet szapulni az Asust meg a Vaiot is. Egyiknek sincs valós márkaképviselete itthon ami egyszerűen annak köszönhető, hogy a filléres Acerek mennek a piacon. Hogy kókler az itthoni szerviz, az kevésbé a gyártó hibája, bár ha kiér odáig a panaszáradat, illik, hogy váltsanak. Ja amúgy meg az ASUS-fikázók közül azokat kedvelem, akik "bezzeg Vaio" körítéssel nyomják a szószt. ...Nem tudván, hogy az ASUS-nak legalább annyi köze van a VAIOhoz, mint a SONYnak.... :P ( nem mintha a Sony bármit is érő márkaszerviz-háttérrel rendelkezne... Az is kurvul keményen...)

MagyarZizzi (törölt) 2011.02.04. 11:06:40

@marand22:
Ismerős helyzet. Eddig egy 6 éves Portocom laptopot használtam, semmi baj nem volt vele, azonkívül, hogy az előző gazdája egyszer leejtette, és azóta nem lehetett floppy-t és internetcsatlakozót dugni bele. Most nyáron vettem helyette egy Samsung notebookot, van rá két év garancia, de már olyanokat csinál, hogy a bőrömből ugrok ki az idegességtől (bár szervízbe még nem kellett vinni, remélem, egy darabig ez így is marad)...

SH4RK 2011.02.04. 11:08:54

Asus, MSI felejtős számomra a magyarországi rossz szervízháttér miatt.
HP gépemben gyengült az aksi. Még nem volt 1 éves, küldtek egyet postán 3 nap alatt. Tönkre ment a tápja, küldtek egyet postán, szintén 3 nap alatt. Most tönkre ment a kijelző vagy a szalagkábel (csíkozott), kicserélték biztos, ami biztos mindkettőt, de úgy, hogy szerdán jeleztem, pénteken vitte a futár, kedden reggel hozta.

igazságos 2011.02.04. 11:10:09

@MagyarZizzi: vettél volna külső internethubot ezer - kétezer forintért. Floppyt meg ki a fene használ manapság már. USB meghajtó működjön, meg dvd író, oszt kész.

Vention · http://noti.blog.hu 2011.02.04. 11:12:15

@igazságos: nem tudom, hogy kamu-e, de ilyen "plomba" nem létezik, így semmivel nem fogja tudni bizonyítani, hogy nem ő szedte ki a vinyót és tolt bele egy szart.

A 1201N-es Eee PC-ken Windows 7 Home Premium 32 bites változata van fent gyárilag. Feltételezem, hogy amikor a végfelhasználó visszakapta a gépet, akkor ez az oprendszer rajta volt és az adatai sem hiányoztak, mert ha üresen kapta volna vissza, akkor azt nyilván leírja.

Ez alapján kizárható, hogy a szervíz véletlenül hibázott, hiszen igen kicsi a valószínűsége annak, hogy véletlenül egy olyan rossz vinyót rakjanak bele, amin véletlenül pontosan azok az adatok vannak, ami a jó vinyón volt. Tehát ha a szervíznél cserélték, akkor az szándékos volt, mert előtte a jó vinyóról mindent át kellett másolni a rosszra. Ez nem egy bonyolult művelet, vannak erre programok, mondjuk megnehezítheti a dolgot az, hogy egy rossz eszközre kell másolni. Szóval elképzelhető, hogy egy alkalmazottnak pont egy használt 250 GB-os vinyóra van szüksége, mert pont elromlott az övé és úgy gondolta hogy megéri a kockázat. Annyit tennék ehhez hozzá, hogy nagyker áron 12000 forintért már 500 GB-os vinyókat lehet kapni, amik ráadásul újak, 3 év garral és megbízhatóbban tárolják az adatokat mint egy használt 250 gigás Hitachi(? vagy Seagate?).

A másik lehetőség, hogy a végfelhasználó így próbál 250 GB-os vinyóhoz jutni.

Futtatni kellene egy GetDataBack-et és visszaállítani a törölt adatokat, hátha lesz köztük olyan, ami utal az előző tulajdonosra. Ennek igen kicsi a valószínűsége, ezért szerintem nem bizonyítható hogy kinél tűnt el a jó vinyó.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.04. 11:16:43

Asus felejtős, állítólag nagyon trehány csapat.

igazságos 2011.02.04. 11:17:57

@Vention: Ez a másik, amit nem értek. Ha hibás volt a laptop, mondjuk a gumi nem passzolt, miért vette át? Én visszaküldtem volna, hogy javítsák meg rendesen.

Kicknick 2011.02.04. 11:19:55

Érdekes...közeli ismerősömnek alaplap elszállt, asus EEpc vagy mifene van neki.
Gariban csere de az újban nem megy a kékfog. A vidéki márkaszervízben nyomkodták vagy egy órát meg próbálták elindítani de semmi.
Asus központba elküldve, egy hét után megjött hogy ők simán be tudták kapcsolni rajta, nem értik a hibát...
Biztos mindenki hülye volt rajtuk kívül. Vagy csak bepróbálkoztak egy majdnem jó alaplappal hátha nem használja a user az összes funkciót? Sosem derül ki...de a fentiek fényében mindenesetre elgondolkodtató a dolog.

samsonn 2011.02.04. 11:20:56

Ha jol ertem, ez LOPAS! Feljelentest kell tenni, ha szarakodik a szerviz... Ha mar 2 turorudiert is elzarnak 2 napra, szerintem ezert is jar valami,nem? Aztan csak leszoknak az ilyenekrol... Ja a CIRMA-t en is utalom, van miert!

mohopasi 2011.02.04. 11:32:42

Meg kell őket fenyegetni a fogyasztóvédelemmel, általában az hatni szokott.

johannes 2011.02.04. 11:35:24

@VinszentVega: Na ez NEM igaz. A jogszerű birtoklás esetében az előretelepített szoftverek géppel együtt mennek, mehetnek csak tovább, a gép részét képezik. Más esetekben pedig elegendőek a jogszerű birtoklást valószínűsítő dolgok birtoklása:licenc, kód, telepítő lemez. Számla a gyakorlatban csak az online vásárolt szoftverek után szükséges. Az megint más kérése, hogy bizonyos testületek maguk értelmezik a jogot, és pofátlanul - képzés keretében - erre tanítják a bírókat ügyészeket. És vannak "szakértőik" akik megszakértik. Most annyi a változás, hogy a Magyar Szabadalmi Hivatal jogutódja is tart ilyen képzést. Vélhetően inkább a törvényen semmint saját jogvesztői vágyálmaikon alapulva.

Gépember · http://gepembernaploja.blog.hu/ 2011.02.04. 11:49:53

@igazságos:

"Dell-em másfél év után felforrósodott, szerviz szó nélkül kicserélte a procit, és még le is pasztázta."

Biztos, hogy kicserélték a processzort? A felforrósodás a hűtőborda eltömődése miatt szokott előfordulni laptopoknál.

Ilyenkor hűtőborda és ventillátor kitisztítása - ha lelkiismeretes a szerviz - együtt jár a processzor újrapasztázásával.

igazságos 2011.02.04. 11:53:23

@Gépember: lehetséges, bocsánat, tényleg hűtőt kellett volna írnom. :)

De lényeg, hogy gyorsan megcsinálták, és azóta is működik (ezt lekopogom).

dr. trafik nomac 2011.02.04. 11:59:25

A garancia, es a gyari szervizek, szinte kivetel nelkul nagy lehuzas, anyamnak HP-t vettunk, volt vele problema, a szervizben gyakorlatilag elkuldtek a budos francba, persze elotte azert futtatak velem par kort :(

futo001 2011.02.04. 12:18:04

Sziasztok!

-Azért vettem át a gépet hibásan összeillesztve, mert későn vettem észre. -Ebben a gépben nem lehet HDDt cserélni a szétszedése nélkül, csak RAM-ot.
-Az akkumulátor alatt van plomba, nem tudom mire alapozza véleményét, aki azt mondja nincs.
-Nyáron úgy küldtem javításra a gépet, hogy minden adatot mentettem egy külső vinyóra, és töröltem a gépen levőt, majd visszaállítottam a gyári állapotot. Így nem derült ki a hiba.

l.x. 2011.02.04. 12:35:04

@Donor: "Amúgy meg polgári peres eljárásnál nyert ügyed van, de az még többe kerül nekik, szóval érdemes abba is belekezdeni, ha szopatni akarod őket."

De mivel azt is meg célszerű (kell?) előznie egy tájékoztató levélnek, hogy amennyiben nem... úgy per lesz, valszeg ez is redukálódik a cégvezzel felvett kapcsolatra.

Ki van próbálva: sufnibété is be tud szarni, ha látja, hogy az ember tértivevényes levélre ragadtatja magát.

Gépember · http://gepembernaploja.blog.hu/ 2011.02.04. 12:50:44

@futo001:

1. Aki kételkedik abban, hogy nincs "plomba", azaz "Global Warranty" matrica az akku alatt:

prohardver.hu/dl/cnt/2010-02/56897/pic/eeepc_1201n_bottom2_b.jpg

2. A Hard Disk Sentinel órára pontosan megmondja, mennyit futott a gépedben lévő winchester - vita, vagy per esetén jó kiindulási alap lehet.

Sok sikert.

Vention · http://noti.blog.hu 2011.02.04. 15:06:24

@futo001, @Gépember: jogos, én tévedtem, elnézést.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.02.06. 10:45:48

@samcro:
2,5 év után összefosta magát az északi híd"
Olyankor én a Lágymányosi vagy a Petőfi hídon megyek át

gamin 2011.02.11. 12:12:06

Cirma szerviz, de jó hogy olvasom a blogot.
Van egy optikai meghajtó nélküli EEEPC-m(ne nevessetek ki, ennyi kellett a munkámhoz).
Most, hogy elromlott a laptopom (gyakran lefagy), a Cirma-tól a következő e-mailt kaptam: telepítse újra a gépet, ha ez sem oldja meg a problémát küldje be a készüléket.

Könyörgöm, én egy 60 év feletti egykor szőke nő vagyok, a géphez nem adtak telepítő CD-t és nincs benne optikai meghajtó, Uri Gellernek néznek?
Azt gondolják, elég ha azt mondom:Mukoggy?

Pimp Tibee 2011.02.23. 17:31:41

@Gépember: Arrol a hd sentinelről csak, annyit, hogy még tavaly tavasszal azt irta a 250 gigás vinyómra, hogy alig van hátra 20 óra az élettartalmából, érdekes mód azóta is hibátlanul működik.
süti beállítások módosítása