Tékozló Homár

Talajvízbe temetkezni drága

2011.02.21. 16:45 | jackyll | 38 komment

Temetkezni sose jó, de úgy különösen rossz, ha a megvásárolt sírhelyről kiderül, hogy használhatatlan:

Egy közeli családtagunk daganatos betegsége végstádiumos állapot közelében vásároltunk egy 2 személyes sírhelyet a Hajdúböszörményi Köztemető E sírkertjében. Az első meglepetés akkor ért bennünket amikor a sírhely árán felül meg egy majdnem 200.000 forintos sírjárda készítést is ki kellet fizetnünk. A felháborító, hogy a sírhely árának majd nem 10-szerese a járdának nevezett kb. 43-40 cm széles betoncsík. Egy valamire való kőműves néhány ezer forintért megcsinálja. Az igazi kálváriánk azonban csak ezután kezdődött.

A vásárlás után 1 hónappal elhunyt szeretett családtagunk. A gyász hangulatában bizonyos fajta nyugalommal indultunk a temetést intézni a Hajdúböszörményi Köztemetőbe. Ami ezután történt az maga volt a borzalom. A köztemető irodájában az ott lévő ügyfélszolgálat vezető közölte velünk, hogy nem temethetünk koporsósan abba a sírba, amit megvettünk, mert magas a talajvíz szintje a Hajdúböszörményi Köztemetőben. Probálkoztunk ész érvekkel meggyőzni, hogy akkor miért adták el nekünk ha oda nem lehet temetni. Kaptunk aztán minden zavaros választ, hogy a szennyvíz miatt és a talajrétegek, meg a vízerek elmozdulása miatt van víz a sírokban.

Amikor látták, hogy nem engedünk akkor felajánlották, hogy ingyen adnak egy sírhelyet a 36.sírligetben ingyen. Az ingyenesség azt takarta, hogy ingyen adják a sírhelyet, de 5 év múlva exhumálás minden költsége és az E ligetbe történő áttemetés költsége már minket terhelne. Jelenlegi árakon ez kb .400-500 forintba kerülne. A másik variációnak azt ajánlották, hogy készíttessük el a síremléket mert akkor az emlékmű oldalai már olyan magasak, hogy abba talán bele lehet temetni a koporsót.

Felháborítónak tartom, hogy egyes szolgáltatók milyen pofátlanul élnek vissza a kiszolgáltatott emberek sanyarú helyzetével. Eddig nem írtam le a Köztemetőt üzemeltető nevét, szerepelje itt csak a holnap címe. Az esett pikantériája, mint honlapjuk olvasása során kiderült, hogy a református egyház cége aki a Köztemetőt működteti a szertett és megértés jegyében.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Disznó Úr 2011.02.21. 16:50:50

Gratula a helyesíráshoz!

Disznó Úr 2011.02.21. 16:52:09

Ich bin ein grammatik-faschisten, jawohl

Disznó Úr 2011.02.21. 16:53:16

Egyébként sajnálatos a dolog, de a belvíz miatt érthető. Bocs.

Lakatos Gábor · http://asimov.blog.hu 2011.02.21. 16:57:02

Kedves Post-toló!
Nem tetszik híreket hallgatni? A világtól távol él? Valószínűleg, amikor eladták a sírhelyet, még nem volt belvíz probléma, azóta viszont lett. Erről sztem a temető üzemeltetője nem tehet. (a 200e Ft-os járda viszont tényleg rablás). Gondolom, ha engedték volna oda a temetést, aztán egy hónap múlva beszakad a sír, meg kimossa a víz, akkor meg az lett volna a sírás tárgya....

Secnir 2011.02.21. 17:03:03

"a sírhely árán felül meg egy majdnem 200.000 forintos sírjárda készítést is ki kellet fizetnünk."

ez normális. a járdát ugye
- ki kell jelölni (feng shui)
/pontosan, szépen feküdjön/
- meg kell építeni (kőmíves)
- meg kell keresztelni (pap 1.)
- meg kell zsidózni is (rabbi 1.)
/hátha más vallásút temetnek ide/
- meg muszlimozni (muszlim 1.)
/ki tudja, ki fog erre járni? törökök is 150 évig laktak itt/
- riasztó felszerelése (barát 2011 kft)
/el ne vigyék, mer' qrva drága/

na, ez kb pont 200e.

upperclass 2011.02.21. 17:03:13

A belvízhelyzet nem kamu, esetleg csak rosszul kommunikálták. Mindenesetre a szerződésetek egyik félnek sem felróható okból lehetetlenült, kérd vissza a pénzt.

Secnir 2011.02.21. 17:04:16

ja, és azért drága a sírhely, mert a beépített medencéért felárat kérnek.
ha az elhunyt a Magyar Horgásszövetség tagja volt, igény szerint ebihalakat vagy snecit is kérhetnek a koporsó mellé.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.21. 17:05:17

még él a rokon, de ti már sírt vesztek neki?

megérdemlitek a herce-hurcát!

amúgy meg a "kb .400-500 forintba" kerülő exhumálás és újratemetés szerintem nem sok. ennyire ne legyetek szarrágóak, egy doboz cigi többe kerül!

Géza, kék az ég! 2011.02.21. 17:06:00

@Disznó Úr:
Ich glaube das nennt man "Grammar-Nazi" de nem számít...

Posthoz:
A belvíz tényleg nem kivédhető, a járda, na, az zseniális lehúzás!

A temetkezés, az mindig tuti bolt!

Disznó Úr 2011.02.21. 17:13:28

@Géza, kék az ég!: Igazad van, engem a német nyelv ismerete nem korlátoz mondanivalóm németül való kifejtésében, köszönöm a helyreigazítást, jogos.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.21. 17:31:57

Én nem kértem volna a járdát. Meg az egészet. Éljen a hamvasztás!

pontypofájú mókusgalamb 2011.02.21. 17:58:51

az említett egyházfőt nem lehet pofáncsapni a szeretet jegyében? hátha akkor kapcsol, hogy nem tetszik a lehúzósdi..

pontypofájú mókusgalamb 2011.02.21. 18:00:37

@pontypofájú mókusgalamb: vagy visszadob kenyérrel (vagy mit dumálnak folyton ezek a majmok), a kenyér meg úgyis drága:)

Dr. Körömlakk ® 2011.02.21. 18:52:30

ha előre tudom, hogy a halálom után ilyen vircsaft lesz, meg se halok inkább.
amúgymeg az egyik legidétlenebb dolog ez a köztemetősdi. én oda bisztos nemmék, ha visznek se. ezt előre megmondom maúnika országvilágelőtt.

Xezs 2011.02.21. 19:45:49

Szerintem is vissza kellene kérni a pénzt, egy jogász biztos megmondja hogy milyen jogcímen lehetne ezt követelni.

@xaba99: Miért tilos előrelátónak lenni? Lehet azért azt tudni, hogy mennyi van már hátra az illetőnek. Ez nem tiszteletlenség. Mondok jobbat: van aki még életében MAGÁNAK veszi meg a sírhelyet, aztán a családja oda temeti.

Mylady 2011.02.21. 21:24:40

@xaba99: és amikor a nagypapa meghal, eltemetik, a nagymama meg még 20 évig gondozgatja a (saját) sírját, meg nézegeti a fejfán a saját nevét (is)?

Sasfióka 2011.02.22. 00:42:32

Igen, nálunk a temetőben szinte mindegyik idős "túlélő" neve már fel van vésve a síremlékre. Egyedül a halál dátuma hiányzik.
Valahogy így:
Kovács József
1927-2002
Kovács Józsefné
1932-20

Vagy:
Kovács József
élt 75 évet
Kovács Józsefné
élt évet

Kovács Józsefné meg mindig elhelyezi az emlékezés virágait.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.22. 00:43:04

@Lakatos Gábor: ha a levelet most írta meg, akkor SZERINTEM (persze nem tudhatom, mert még csak megközelítő időpontot sem ír) nemrég lehetett a temetés.
"...daganatos betegsége végstádiumos állapot közelében vásároltunk egy 2 személyes sírhelyet..."
ez a mondat -mint gondolkodó embert- arra enged következtetni, hogy pár hónapja vásárolhatták.
ha így van, akkor bizony a 2010es tavaszi-nyári-őszi nagy esőzések után vásárolta, vagyis már állt a talajvíz.
kis hazánk legalacsonyabban fekvő része Hajdúbihar-Szabolcs-Szatmár-Bereg megyék, vagyis a talajvíz mint normál esetben lefelé folyó teremtmény... 8-)

szómiszó, büdös görények a temetkezésiek is meg a temető is a lehúzás miatt.
mert ez nem más.

méghogy Isten... ezt nem látja? ne MAJD büntessen, hanem most! 8-)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.22. 00:53:20

@Mylady: ha jártál temetőben és a sétát olvasgatással (nem vicclappal!) töltötted, magad is láthattad e-szokást.
kituggya, majdan a még túlélőnek lesz-e kerete a saját komplett szövege vésésére-festésére-aranyozására, vagy elég lesz kifietni azt a 2 karaktert?

www.fn.hu/belfold/20081031/mennyibe_kerul_halal/

szerintem jobb a sütés. kis helyen elfér az ember és ha olyannya van a túlélőnek, akár még gyémántot is készíttethet belőle. ;)

www.rtlklub.hu/musorok/reggeli/cikk/341753

theutat villám 2011.02.22. 08:56:04

"Egy közeli családtagunk daganatos betegsége végstádiumos állapot közelében"

ez be szépen meg van fogalmazva

zsiráffff (törölt) 2011.02.22. 10:30:28

Részvétem.

Szerintem pénzt visszakérni, ügyvéddel bírósággal fenyegetőzni mindig hatékony eljárás.

Hamvasztani talán nem olyan hogyismongyam.... empatikus, de sokkal könnyebben "kezelhető" az..izé..ügymenet. Az urnát nem muszáj eltemetni, haza is lehet vinni a polcra vagy elásni szépen csendben az otthoni kertben a diófa alatt. Aztán már mindegy hogy van e talajvíz-e vagy nincs-e talajvíz-e.

zsiráffff (törölt) 2011.02.22. 10:34:11

Ja persze a fentiek katolikus illetőségűek esetén nem működnek, mert azok ragaszkodnak hozzá hogy a "pap temesse el őket" Nem mindegy már az akkor?

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2011.02.22. 10:51:15

Egy hónapja is magas volt a belvíz. A járda meg egyenesen gusztustalan lehúzás.
Csuhások sucks.

Lángharcos 2011.02.22. 11:21:46

@Mylady: Amikor idős vagy, és minden, amihez kötődsz, elment már: a gyermekkori barátok, szerettek. A helyek, ahol éltél, a kedvenc kávézó, a park ahol az első csók volt.. Akkor már megbarátkozol a tudattal, hogy valamikor, nem is olyan soká meg fogsz halni. És hol feküdnél az örökkévalóságig? Egyedül? vagy amellett, akivel leélted az életed, és aki még mindig nagyon hiányzik neked, és már-már siettetnéd a dolgokat, hogy újra mellette lehess..

AlulírottFentemlített 2011.02.22. 11:25:17

Nem szabad meghalni!

Borzasztó lehúzás az egész.
Nem rég volt "szerencsém" intézni egy közeli hozzátartozó temetését.
Mindenért külön pénzt számolnak fel.
A ravatalnál pl. külön tételként 10.000 Ft csak világítás és 5000 Ft a zene.
A sírhelynél az urna behelyezése a helyére 7500 Ft volt.(Két temetkezési alkalmazott közül az egyik helyére rakja az urnát, kezén fehér kesztyű, majd a másik felrakja a fedlapot és becsavarja a csavarokat)

Hogy egy klasszikust idézzek:
"Mi kerül ezen 7500 Ft-ba?"

Egy szolid urnás temetés mindösszesen cc. háromszázezer forintba került.

Pofátlanság ami a temetések körül zajlik :-(

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.02.22. 12:14:57

Na pont az ilyenek elkerülése végett hagytam meg az utódaimnak, hamvasszanak el, szórjanak szét Calellában egy nyaralás alkalmával,aztán ha emlékezni akarnak gyújtsanak egy gyertyát otthon!

Nem tudok attól rosszabbat elképzelni, mikor október végén eszébe ötlik az embernek,Jaj a sirkó nincs megtisztitva,jaj koszoró kell,jaj ki kéne menni az öreghez. Az ember a szivekben én tovább nem a temetőben!!

Egyéves Önkéntes 2011.02.22. 15:48:25

@AlulírottFentemlített:
@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:

A temetést feketén kell intézni! Akkor az áfa visszajön.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.22. 16:32:54

Részvétem.

Szomorú, hogy itt is lehúzás van, akár korábban, akár "időben" gondoskodik az ember róla.

A járda / fák metszése / fűnyírás stb. bele kellene, hogy tartozzanak a temető gondozásába. Most amikor egy márványlap is 4-500e egyáltalán nem olcsó ceremóniának számít.

forever young, i wanna be forever young...

//offtopic
3-an beszélgetnek, hogy mit szeretnének, hogy a hozzátartozók mondjanak.
-Én azt szeretném, ha mondanák, hogy jó apa, becsületes ember volt.
-Én azt ha mondanák, hogy jó férj, jó szerető volt.
-Én azt :"Nézzétek, megmozdult!"
offtopic\\

mohopasi 2011.02.22. 16:39:21

Belvíz szar ügy. Mág holtában sem hagyja békén az embert.

Viktus 2011.02.23. 02:04:44

" Az első meglepetés akkor ért bennünket amikor a sírhely árán felül meg egy majdnem 200.000 forintos sírjárda készítést is ki kellet fizetnünk." Tényleg van ilyen hülye ebben az országban ? :O ezt nem akarom elhinni ... ilyen beszólnának mindjárt húznék is el az ország temetőinek 99%-ban ennyi pénzért helyből 100 évre is megválthatta volna a sírhelyet.

Murderface 2011.02.23. 10:24:40

@AlulírottFentemlített: Ja, nálunk is hasonló tarifák voltak, a zene egy kb. 20 éves recsegő magnóról ment, a pap meg be volt baszva.

Xezs 2011.02.23. 10:36:45

@Murderface: LOL

Szalagot gyűrte legalább a magnó?
süti beállítások módosítása