Halad a MÁV a korral, nem mondhatjuk, hogy nem, hiszen már több mint két éve belföldi e-Ticket vásárlást is felajánl utazóinak, megkönnyítendő a jegyvásárlást, minimalizálni a kilométer hosszú sorokat a pályaudvarokon. Az ötlet egészen kiváló, bejött a légitársaságoknál is. Persze, hogy bejött, mert ott működtek az automaták. Aki már vett valaha bármit ilyen gépezetből, nyilván ismeri a félelmet, ami eltölti az embert azalatt a pár másodperc alatt, miután bedobta pénzét/beütötte kódját és nem történt semmi – hogyne ismerné, hiszen itt élünk Európa szívében… Matekszon mégis bizakodó volt, nem is adta fel egykönnyen, próbálkozott mindennel, még a kedves jegyeladó kisasszonynál is érdeklődött, mégis sárga csekkel szállt le a vonatról.
A mai napon elkövettem azt a bakit, hogy utaztam, leginkább azzal a csekély problémával egybekötve hogy mindezt vonaton. Mivel fiatal vagyok kedvelem ha sok dolgot eltudok intézni az interneten, köztük akár a jegyvásárlást is. Elvégre sokkal kényelmesebb és egyszerűbb is. Ez mindenre igaz, kivéve ha a MÁV-al utazik az ember. Mondjuk finoman hogy az E ticket rendszer nem működik jól, az „automatákról” nem is beszélve, az egyetlen normális megoldásuk hogy sétáljak a pók hálójába pókként, és etessem meg magam vele, vagyis fizettem a jegyért, de száljak fel a jegy nélkül. Majd persze sorbaállás az ügyfélszolgálaton egy rakat papír kitöltése, fél óra elmegy, ennyi idő alatt minimum 34 jegyet vehetek, de nem akarok MÁV-al többet nem, inkább buszozom és cipelem a csomagokat az egyik buszról a másikra akár 34X de vonattal többet nem.
matekszon
Mini levelemet bemásolom hát ide, ez repült az ügyfélszolgálatnak ajándékba:
Tisztel Ügyfélszolgálat!
A mai napon (2011.03.02) Miskolc Tiszai pu. – Budapest Keleti pu. útvonalon közlekedtem 7:28-as indulással (valójában 7:35 kor indultunk el).
Jegyemet az önök által elnevezett „e ticket” rendszerben vásároltam meg előző nap este. Természetesen minden rendben ment a kifizetéssel, kiválóan teljesítettek ebben, csak azt tudom sajnálni hogy ezek után minden másban nem sikerült ennyire jeleskedniük, és különös kényelmetlenséget okoztak a számomra.
Természetesen elmondom önöknek is mi a fő problémám. Tehát mint azt tudjuk az e ticket rendszer elengedhetetlen része az önök által professzionális módon működtetett „jegykiadó automata”, maradjunk a hangsúlyos részeknél tehát a működtetett. Elmondom önöknek, hiszen szemlátomást nincsenek tisztában a működtetett szó jelentésével, tehát ez nem jelent mást minthogy az az automata működik is. Roppant egyszerű. Sajnos az első csalódás, stressz itt ért. Az önök által kihelyezett kettő darab automata közül egyik sem volt képes feldolgozni az én kérésemet, pedig biztosíthatom önöket nem kértem tőle sokat, csak a jegyemet.
Kifizettem a szolgáltatást, és nem tudom igénybe venni, mert az önök rendszere súlyos hiányossággal küzd, gondolok én itt arra, meglehetne oldani hogy a kedves pénztáros hölgynél is lehessen kérni az internetes módon megvásárolt jegyeket, hiszen ha ilyen problémák előfordulnak, mindenkinek ez lenne a legcélravezetőbb és önöknek sem lenne óriási erőfeszítés.
De haladjunk is tovább, természetesen megpróbálkoztam a számomra logikusnak tűnő megoldással, hogy kérem a jegyemet a pénztáros hölgytől aki sajnos azt a felvilágosítást tudta számomra adni, hogy száljak fel a vonatra jegy nélkül, kérdem én önöknek érdekük ilyesmire utast bíztatni?! Bizonyára nem. Természetesen tanácsként kaptam azt is, hogy a kalauznak jelezzem a problémámat, ahol is majd kitölt egy lapot amivel én majd jelentkezhetek az ügyfélszolgálatukon.
Természetesen kiváló gyomorgörcsökkel teli utazásban volt részem, nem mondható kellemesnek és legközelebb nem is fizetnék érte.
A kalauz nagyon kedvesen és közreműködően büntetett meg 11760 Forintra, ezért szeretném önöket megdicsérni, még soha senki nem büntetett meg olyanért amiért fizettem pláne nem ennyi kedvességgel. Tehát ezt mindenképp köszönöm önöknek.
Az az eljárás, ahogy ezt az ügyet intézni kell, és elvárják, több mint megalázó. Hiszen nem csak hogy fizettem a jegyért, de bizonygatnom kell önöknek, hogy ez valóban így volt. Nem beszélve arról a szituációról, hogy becsületes állampolgár létemre még nem büntettek meg soha és kifejezetten kellemetlenül ért engem ez az esemény, pláne egy kabinnyi ember előtt.
Természetesen szeretném a Keleti pályaudvar ügyfélszolgálatával kapcsolatban megjegyezni azt, hogy örülök hogy kiváló a fűtésük az épületben, nevéhez méltóan a hőmérséklet is pokoli volt. Három ügyfélszolgálatos pultból egy darab működött. Az eljárás hogy nekem különböző kérvényeket kelljen kitölteni, fizető utas révén elfogadhatatlan, és elvettek az értékes időmből fél órát.
Tehát ezúton is szeretnék panasszal élni, az önök eljárása iránt a fizető utassal szemben, valamint az ügyfélszolgálati körülményekre, és úgy egyébként az utazás minőségére. Egy szóval tudnám jellemezni, minősíthetetlen.
Szívesen fogadom, bármilyen formában kárpótlási ajánlatukat, ezért a csodásnak és zavartalannak nem mondható utazásért.
Egy volt utasuk
Megnéztük, hátha ír ilyen esetekről a MÁV honlapja, és láss csodát, a gyik-ek között előkelő helyen szerepel a fentebb taglalt probléma, miszerint mi a teendő, ha nem működik a kioszk és az utas nem tudja átvenni a jegyét. Íme:
Először is kérjük, hogy jelezze a hibát a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán. A 10 jegyű azonosító kódot ne adja meg senkinek, még a jegyvizsgálónak se! A vonatra ettől függetlenül felszállhat. A jegyvizsgálatnál kérjük, tájékoztassa a jegyvizsgálót a helyzetről, aki az esetről egy bizonylatot (utasleadási lapot) állít ki. Ezt a bizonylatot, valamint a vásárlás azonosító adatait (vevő neve, regisztráció során megadott e-mail címe, vásárlás pontos időpontja), valamint elérhetőségeit (cím, telefonszám) 15 napon belül juttassa el a a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatára (1426 Budapest, Pf. 56.). A bejelentéseket természetesen e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu) és faxon (06-1-511-2093) is fogadja Ügyfélszolgálatunk, de az adatokat és az utasleadási lapot leadhatja személyesen bármelyik Ügyfélszolgálati Ponton is. Az adatok alapján munkatársaink az esetet kivizsgálják, és döntésüket ez alapján hozzák meg.
A pénztáros hölgynek tehát igaza volt, elvileg tehát csak a kalauz bácsi rosszkedvének köszönhető a sárga fecni. (Vagy csak lemaradt egy laza két évvel, és kihagyta a legutóbbi céges fejtágítót?) Reklamálni meg persze hogy lehet, már ha van hozzá kellőképpen erős idegrendszere az embernek.
gelsystem 2011.03.03. 10:18:17
máv száx
gelsystem 2011.03.03. 10:19:24
alacsony az ingerküszöböm:):):)
gelsystem 2011.03.03. 10:23:50
Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.03.03. 10:25:29
Mondjuk a hosszú és modoros levél nem indokolt, biztos bölcsész a posztoló...
gelsystem 2011.03.03. 10:31:28
rekkkfiókkeret meglett-e már???aligbírtam aludni emiatt az éjjel:(
2011.03.03. 10:43:05
karosszékely 2011.03.03. 10:45:01
elwood 2011.03.03. 10:49:24
megbízható állami szolgáltatás hiánya miatt tartunk itt
Dr. Kix 2011.03.03. 10:49:54
VilMarci 2011.03.03. 10:50:34
Hú, ezért bármelyik magyartanár három szigorított évismétlést adna nyelvtanból.
A poszthoz pedig: voltmár. Egyébként pedig a jegyvásárlás sem tökéletes, mert, bár ott virít az Amex logó, az otp oldala állandóan visszautasítja azzal, hogy a "a kártya nem felel meg az üzletági követelményeknek".
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.03. 10:54:45
Szóval legalább jól esett :D
Amúgy jó a post, tetszik az osztás :D
Ez is olyan MÁV jellegű fejlesztés; rá lehet költeni egy csomó pénzt, az üzemeltetésére meg szarni, mert már megvan, a panaszosokat meg elhajtani.
anarch 2011.03.03. 11:01:26
Főúr1127 (törölt) 2011.03.03. 11:40:29
akos147 2011.03.03. 11:44:06
SomethinWild 2011.03.03. 11:57:44
Amúgy ügyfélszolgálatoknak írt levelekben mindenki szeret élcelődni és szarkasztikus hangnemet alkalamazni - feleslegesen. Mi a cél? Megnevettetni őket? Nem hiszem. Leszidni őket? Akkor miért nem egyenesen, angolosan, hogy tényleg a fejükhöz kapjanak? Így csak kaptak egy marha hosszú levelet, és ha mindenki így írna, a válaszidőt növelitek meg. Problémaleírás 5 mondatban. Bőven elég.
béluka · http://www.ashole.hu 2011.03.03. 12:05:09
matekszon 2011.03.03. 12:10:43
Eric_Cartman 2011.03.03. 13:19:14
karosszékely 2011.03.03. 13:48:01
"Ha az utas a vonaton megállapított menetdíjat és pótdíjat nem fizeti meg, vagy a menetjegy érvényességéről, elégségességéről a vasúti társaság képviselője és az utas között vita van, a vasúti társaság az utas és utazásának adatairól, valamint az utas által fizetendő a személyazonosításra alkalmas igazolvány alapján jegyzőkönyvet (Utasleadási lapot) állít ki."
Van még kérdés?
2011.03.03. 13:57:52
MÁV-ot csak őstermelőtől !
SomethinWild 2011.03.03. 14:06:31
WhoTheHell 2011.03.03. 14:11:19
index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/03/hamarosan_mobillal_vehetjuk_a_vonatjegyet/
Fő a sok közbeszerzés meg hogy valaki mindig jól járjon.
DePassant 2011.03.03. 14:21:47
ahol leestem a székről az ez a pont volt: "kabinnyi ember előtt" fantasztikus
a hülye panaszlevél megírása helyett el kellett volna olvasni a MÁV oldalán lévő tájékoztatót, és mindjárt megvilágosodott volna a kedves poszt-toló...
egyébként fogadjunk hogy "bőcsész"... :))
matekszon 2011.03.03. 14:30:38
A vonatot pedig utálom, csak most rákényszerültem, kocsival nem tudtam feljönni sajnos. Amúgy a díj töröltetését elindítottam, majd értesítenek állítólag. A levelet meg csak egy szimpla panaszlevélként írtam, hogy a kedves MÁV találjon ki valamilyen kézenfekvő megoldást, ne így kelljen már bármit is intézni.
A tájékoztatót meg nem hiszem hogy mindenki végigolvasná, így működik a világ.
Tényleg csak azzal volt bajom, hogy nekem kell szaladgálnom kérvényeznem meg kitöltenem, van nekem is jobb dolgom helyette, meg másnak is aki így jár/járt.
elwood 2011.03.03. 15:54:40
itt úgyis számolni kell azzal, hogy megoldási javaslatok mellé életvezetési tanácsadást, életpályamodell-tanácsadást valamint sima hülyézést is kapsz.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.03. 17:02:02
Én a gyatra helyesírásért büntetném ennyire. A lényeg, hogy megérdemli.
Rosszindulatú Vászka 2011.03.03. 17:28:17
Bizony! Egy idelye már figyelem űköt.
:D
U.i.: nem beszélbe a kötsög egyéb offolókrúl, akik meg a kommentereket meg trollokat ekézi csak úgy. Monnyanakle :)
KecskeDotyi 2011.03.03. 19:05:37
Van fogalmad róla, h mi az az UTASLEADÁSI LAP???? BÜNTETÉS!
De nem befizeted, hanem elmondod az ügyfélszolgálatnak h mi a stájsz és elengedik szó nélkül.
Ha nem tudod h mit jelnetenek azok a szavak, amelyek egy instrukcióban hangzanak el, miért nem kérdezel, kedves matekszon?
És nem kalauz, hanem jegyvizsgáló!
lomposfarkas 2011.03.03. 20:23:10
m.blog.hu/me/megintallunkvazze/image/0001_e.jpg
dagger 2011.03.03. 21:06:49
bakter az, nem jegyvizsgáló.. :D
Powerslave 2011.03.03. 21:51:51
Mylady 2011.03.03. 22:00:33
Xezs 2011.03.03. 22:26:24
A posztíróval együttérzek (én is szoktam e-ticketet venni de még sosem szoptam be) viszont a stílusa gusztustalan. Ilyen levelet nem írunk semmilyen hivatalba.
Tárgyilagosnak kell lenni, legalább a legelején.
Xezs 2011.03.03. 22:30:38
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.03.04. 00:56:59
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.03.04. 07:25:13
És nem "szálok" el magamtól folyton, mint a posztoló.
Vászkának: nevezheted aminek akarod, szerintem meg aki nem tud normálisan írni, az ne írjon. Nem muszáj. És nem is érdemli meg, hogy észérvek kiötlésével fárasszam magam.
Rosszindulatú Vászka 2011.03.04. 10:17:52
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.04. 10:20:37
A helyesíráshoz elég 4 elemi. Aki ezen nem megy át, nem engedném billentyűzet közelébe. (Különben autót vezetni sem engedném, sem gyereket nevelni.)
Rosszindulatú Vászka 2011.03.04. 10:29:58
Osztán az a négy elemi-e nem-e kevés-e? Tessen csak csekkolni a bulvármédiákokat meg a gyári blogokat, azok sem ám magyarul vannak többbnyire. Ésa zok hozzám képest nagytételbe mérgezik az éteret.
장현승 사랑해요 2011.03.04. 11:51:56
ja még nemzetközi jegyet is vettem így, de ezzel valószínűleg nem vagyunk így sokan, a kaller egy percekig tanulmányozta puszta kiváncsiságból, mert még nem látott olyat netről vásárolva.
"Tehát mint azt tudjuk" <-- eddig olvastam egyébként. életképtelenség verbális jele.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.04. 12:09:19
Montam-e én e, hogy mérgezed?
Egyébként a dutyiban is el lehet végezni a negyedik elemit. Férfi fogvatartottaknak külön öröm tanítónénitől kapni a körmöst.
Aki meg tollat ragad, először tanuljon meg szépen ilyen karikákat írni:
ooooooooooooooooooooooooo
A következő leckét holnap küldöm, az i betűt tanuljuk.
igazságos 2011.03.04. 18:48:07
Készülhetsz a folyamatos zaklatásra, több év után is, holott már rég kifizetted a büntetést.
Együttérzek a posztolóval, de már utánanézhetett volna, hogy ezeket az automatákat már csak a pancser meg a lúzer használja. Évek óta téma, hogy sokakat ezért büntettek meg.
2011.03.04. 19:49:29
A Deutsche Reisebahn-nal utazom elég gyakran, és ott is van internetes jegy vásárlás. Kifizetem a bankkártyámmal, kinyomtatom és kész.
Jó, előtte regisztrálni kell, de a rendszer ismer minden kedvezményt, vehetek helyjegyet (ami ott nem kötelező, de azért jó ha van) hálókocsi jegyet, amit akarok.
Ha nem tudom kinyomtatni a DB kiküldi postán.
Jön a kalauz odaadom neki a kinyomtatott jegyet, meg a bankártyámat vagy a Bahncardomat, ami kedvezményes utazásra jogosít (csak az jogosít kedvezményre, nem ingyen adják, de megéri)és kész.
igazságos 2011.03.04. 19:59:36
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy megy ez a dolog a svédeknél.
Xezs 2011.03.04. 21:05:00
Attól még lehet hogy jól kapál, de ez meg olyan, hogy aki kapálni nem tud az meg kapálni nem megy, mert tudja magáról.
Így kerek a világ.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.03.05. 14:50:00
sajnos ma már megoldhatatlan szolgáltatásokat igénybe venni anélkül, hogy kilométernyi hosszúságú, több oldalas tájékoztatókat hurcolj magaddal...
az ellenőr egyébként azért büntetett meg, mert minél több utast büntet meg, annál többet keres.
Miron 2011.03.07. 11:48:36
Szóltunk a kalauznak, megkaptuk azt a lehetetlen nevű "utasleadási lapot".
Beszkennelve elküldtük a Máv-Start ügyfélszolgálatnak, akik egy hét múlva visszaírtak, hogy a panasz jogos, az ügy törölve, elnézést.
Mondjuk utána még két hétig nem javították meg az automatát, erre pedig többször is figyelmeztettem őket.
Összefoglalva, nem kell fölöslegesen idegeskedni, csak tudni kell a tennivalót és nyugodtan csinálni.
Más lapra tartozik, ki és hogyan verte szét az automatát a pénztár előtt 5 méterrel.
szekertabor · provo.blog.hu 2011.03.07. 12:43:24
vanek ur 2011.03.07. 20:16:28
A rendszereknek az a sajátja, hogy elromlanak, és ahogy elnézem a leírást, találtak rá megoldást.
Egyébként nekem eddig nem volt bajom az internetes jegyvásárlással, mindig működött, és hozzájutottam a jegyhez. A lehetőségekhez képest nem rossz.