Tékozló Homár

Trükkös iPhone a T-Mobile-tól?

2011.03.10. 11:11 | juszka | 165 komment

Szabolcs nem sokáig örülhetett új iPhone-jának – hamar kiderült ugyanis, hogy készüléke telefonálásra nem alkalmas, viszont annál több lesz vele a gond, hogy a T-Mobile valami működőre cserélje ki. És bár fogyasztóvédelemből is jól felkészült, a T-seket egyelőre nem hatotta meg.

Nem igazán szoktam sehol reklamálni, különösen nem multi cégek ügyfélszolgálatán, mert mindig úgy éreztem, hogy azon kívül, hogy lefárasztom magam, nem érek el semmit sem. A mostani esetet viszont nem tudom szó nélkül hagyni. Egy csütörtöki napon bementem az Allee bevásárlóközpontban lévő a T-mobile-hoz, hogy vegyek egy iPhone 4-es készüléket 2 év hűségnyilatkozattal. 120ezer Ft-ot rögtön kifizettem készpénzben, a szerződést 2 évre aláírtam, megnyomkodtam egy kicsit a telefont, tényleg nagyon szuper volt és boldogan elindultam hazafelé. Gondoltam, itt az ideje, hogy telefonáljak is egyet az új készülékemmel. Elég hamar (kb 5 másodperc alatt) kiderült, hogy a mikrofon nem működik. Nem örültem neki, de gondoltam, másnap visszaviszem, és kapok egy újat, és az egész rendben lesz.

Másnap elmentem ugyanebbe a boltba, ahonnan átküldtek a MOM Parkban lévő T-mobile-hoz, majd vissza az Allee-ba majd onnan a Budafoki útra a központba. Ezzel elszartam egy egész napot ugyan, mert mindenhol várakoznom kellett, de gondoltam, mindegy, csak kapjak már egy működő telefont.

A központban szétszedték a készülékemet, majd közölték, hogy én kicseréltem benne valamit, mivel az alaplap szériaszáma nem egyezik valami más helyen lévő szériaszámmal, így ez az én felelősségem, a garanciát elvesztettem.

Hát ezen a ponton eléggé elvesztettem a türelmemet, és hívtam valami főnököt, aki közölte, hogy nem tudnak mit tenni, és meggyanúsított azzal, hogy én trükközni próbálok, és egy másik készüléket hoztam be. Komolyan mondom, fogalmam sincs, hogyan kell egy iPhone-t szétszedni, de ha tudnám is, nem szívesen ugranék neki az egynapos iPhone-omnak. Még néhány telefon stb, és rá kellett döbbennem, hogy a T-mobile-nál fölöslegesen próbálkozom.

Ekkor jutottam el arra a pontra, hogy írok ide, és persze írtam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is, de onnan még választ nem kaptam. A neten is utánanéztem, és találkoztam ugyanilyen esetekkel, és meglepő módon minden eset a T-mobile-nál történt. Szintén az internetről letöltöttem a PTK erre vonatkozó jogszályait, amiben egyértelműen le van írva, hogy ilyen esetekben NEM a fogyasztónak kell bizonyítani az igazát, hanem az eladó félnek. Ennek ellenére most nagyon úgy érzem, hogy igencsak kemény dió lesz ezeket a jogaimat érvényesíteni. Bízom benne, hogy ha kellő nyilvánosságot kapnak az ilyen esetek, az ilyen nagy cégek, mint a T-mobile jobban odafigyelnek majd a fogyasztóvédelmi törvények betartására.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2011.03.10. 14:34:36

@igazságos: Azért, mert a szerődést a T-vel kötötte. Az Apple boltnak ugyan mi köze van ehhez? A garanciát a kereskedőnek kell vállalnia az értékesített termékért, nem a gyártó cég egyik képviseletének. A kereskedő, miután a vevőt kártalanította, továbbhárítja saját kárigényét a nagyker felé, az az importőrnek és így tovább, míg el nem ér a gyártóhoz. A felek között megkötött szerződések sora szerint.

Más kérdés, hogy kis országunkban a vásárló, miután fizetett, csak nyűg a kereskedők többségének, így garanciáról, szervízről, utólagos vevői kiszolgálásról ne is álmodj. Cserébe legalább minden vagy 20-30%-kal drágább, mint pl. Németországban. Igen, ha diszkontban (ALDI, Lidl, Norma) veszed, még a kaja is!

ChPh 2011.03.10. 14:41:56

@Andie: hehe, aztán az eredeti samu gar 1 év, vodánál 2, aztmajd leszhűhamegjajaj ha 1 év múlva kaksi

btw, mikor tönkrehalt a nokia e51-esem nem a téhez vittem, hanem a nokiához, meg is csinálták, de izibe.

barbie83 2011.03.10. 14:44:55

Ezek után én tuti nem veszek semmit a témobiltól. pedig akartam

Egyéves Önkéntes 2011.03.10. 14:46:15

@tuono: nem hiszem, hogy a boltosnak kell igazolnia, ha valami tök mást visznek vissza
itt persze nem az történt, nehéz igazságot tenni.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2011.03.10. 14:49:59

@Ulkesh: Őszintén? Ilyen sztorik után én nem mernék biztosítást sem kötni! Mi van, ha kitalálják, hogy vis maior miatt ment tönkre, vagy szándékosan törted össze te magad, és nem fizetnek. Innen ugyanaz a szopóroller, mint bizti nélkül. Két évre pedig kb. 12eft felár, ami a 120ft 10%-a. Nem tűnik soknak, de ennyiért nem tudsz venni máshol egyszerűbben simán csak egy telefont?
Úgy értem hűségidő + SIM lock nélkül?

Lehet, hogy paranoiás vagyok, de Mo-on én nem szívesen vennék semmit ami drága, tartós fogyasztási cikk, és garit adnak hozzá. Inkább irány Bécs, vagy netes megrendelés akár Németországi címre, ha az szükséges. Így többnyire olcsóbb a cucc + van létező ügyfélszolgálat, vevőtámogatás és garancia is.

Többek szerint ez annyira igaz, hogy még mosóport, csokit és nutellát is külön gyártanak K és Közép Európa részére, meg a sikeres Nyugatnak. Úgy értem, a keleti mindig rosszabb minőségű, kevesebb benne a hatóanyag, kicsivel silányabb, mert itt még elmegy ez is.
A mosóport saját tapasztalat nem igazolja (én nem veszem észre, melyik mos jobban), de, hogy osztrák benzinnel MINDIG 10-15%-kal több km-t megy az autóm egy tankolással, mint magyarral, az biztos. Ugyanaz az autó, ugyanúgy használva, és mondom: 10-ből 10-szer.

Röviden ennyit Mo nehéz helyzetéről. + itt van a mindenkori politikai vezetés is nekünk. Nem könnyű.

Kémütyüm 2011.03.10. 14:51:54

aaaaaaa bazzeg. Olyan szomoru ezt hallgatni. De tenyleg. Altalaban en csak olvasok, de nem kommentelek, de most akkor basszak meg. Gondolom nem a legyek hordtak ossze a 120ropit

Egyéves Önkéntes 2011.03.10. 14:53:34

@Popeye76: ez a németországi címre rendelés nagyon eredeti ötlet!
nekem már van három telefonom Berlinben és egy golfom Hamburgban.

Kár, hogy én Mo-gon lakom.

Kémütyüm 2011.03.10. 14:55:45

Tenyleg nem fennhelyazoskodas, meg "kulfoldon lakom itt minden faszabb" de amikor sajat kezuleg osszetortem az egy napos iphonomat, visszavittem a boltba, oszt adtak egy masikat. 1 oranyi orabert fizetek mint biztositast ezert havonta.
Kocsog magyar multik azt hiszik mindent lehet.

Egyéves Önkéntes 2011.03.10. 14:57:31

Nekem olyan biztosításom van, hogy ha nincs kedvem összetörni az egy napos ájfonomat, akkor kijön egy fűszoknyás ALDI pénztáros és összetöri. Grátisz.

lOc (a pasztafáriánus) 2011.03.10. 14:59:12

Biztosítást kötni rá eleve baromság lett volna.
Most ugye 2 dolog lehetséges: vagy a T-nél buherálták meg a telót vagy a user saját maga.

Biztosítási lehetőségek:

* T-nél buherálták, biztosítás a T-nél: tudják hogy ők buherálták, megkötik a biztosítást, majd amikor a user visszahozza ugrik a biztosítása is, mert ráfogják (mint jelen esetben is), hogy ő buherálta meg.

* T-nél buherálták, külsős biztosítás:
észreveszik a buhert, nem kötnek biztosítást, visszaküldik usert a T-hez, ugyanott vagyunk.

* user buherálta:
Észreveszik a buhert és elküldik, ahogy most is.

Pittykapitány 2011.03.10. 14:59:58

@EÖ: És aztat a pénztárostot is a Kétfalloszú Kutyapárt küldi?

Browning 2011.03.10. 15:04:39

Bocsáss meg kedves vásárló, de ha tudod te is, hogy ekkora pöcsök a multik, akkor nagy hülyeség volt részedről pont a legdrágább, legrohadékabb szolgáltatótól iPhone 4-et vásárolnod. iPhone-t Magyarországon csakis kizárólag gyárilag kártyafüggetlenül szabad vásárolni, mert ezek a tarifák amiket a honi szolgáltatók kialakítanak, teljesen emberellenes, csak a lehúzásra megy.

A másik pedig, hogy 3 hónap múlva megjelenik minden bizonnyal az új iPhone, az 5-ös széria. És akkor a telefonod ára már a felét sem fogja érni, tehát ilyen kevés idővel az új készülék debütálása előtt nem jó biznisz iPhone-t vásárolni.

Egyéves Önkéntes 2011.03.10. 15:05:50

@Pittykapitány: igen, de csak torkos csütörtökön

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.10. 15:16:05

Műanyag ájfónt kell venni, abban nem cserélik ki a csippeket!

Roy 2011.03.10. 15:16:43

Itt reklamáljon:
www.nfh.hu
Természetesen fenyítse be ezzel a T-MOBILE-t

eMM2 2011.03.10. 15:17:23

@Popeye76:
Szerintem is a "Balkánra" silányabb cucokat gyártanak.Kaját is-És a Lidl kivétel mert ahogy észrevettem nálunk is azt adják mint németben(nem veszkődnek vele) de persze drágábban.Az Aldit nem tudom ott nemigen vásárolok nem figyeltem.Mondjuk a Lidlben is jó ideje de akkor még így volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.10. 15:21:14

@eMM2:
Az magyar Aldiban a cuccok jobbak, mint a németben.

2011.03.10. 15:22:05

@Ulkesh: van kiemelt ügyfélszolgálat. Ez azoknak jár akik 100k HUF feletti forgalamat bonyolítanak le. Nem a 5ezer forintos mezitlábasoknak.

Zsoo 2011.03.10. 15:23:37

Csak függetlenül veszek, mert az előfizetéssel mindig többszöröse lesz a vége!

Captain Crash 2011.03.10. 15:23:48

Kedves Posztoló!

Dióhéjban: A kötelezettnek (akitől a készüléket vásároltad - a szerződésen rajta van - kell azonnal cserélnie. A kulcsszó az AZONNAL -on van.

Hosszabban:
fogyved.blog.hu/2011/02/11/mennyi_ideig_javithatjak_a_hibas_termeket_elso_resz

A "3 munkanapon belüli meghibásodás esetén" részben leírtak érvényesek a te esetedben..

eMM2 2011.03.10. 15:25:51

@Sün‼:
Tudom még fűszoknyás eladók is vannak.

Captain Crash 2011.03.10. 15:26:05

Ami nagyon fontos, hogy jegyzőkönyv is készüljön!

Erről a kicserélésről szóló bejegyzés második (alább a link) részében találsz információt!

fogyved.blog.hu/2011/02/16/mikor_lehet_kicserelest_igenyelni_ii_resz

Tomasz_a_gozmozdony 2011.03.10. 15:26:07

@ChPh: benezted, oreg. Minden samu cuccnak 3 ev garija van. Nem csak telefonnak, hanem egyeb muszaki cuccnak is. Csak hogy tudd. :)

LuluBelle 2011.03.10. 15:27:28

javasolták már egy páran, hogy miért nem vitte Apple szervízbe. Mo-n t-nél, vodafonnál vásárolt iphone-t, csak a szolgáltatóhoz lehet visszavinni garancia ügyében. hiába vitte volna be a szerencsétlen a starkingbe, elzavarták volna vele a t-mobile-hoz.

Captain Crash 2011.03.10. 15:39:51

@Tomasz_a_gozmozdony: A fogyasztó felé nem a gyártó vállalja a garanciát, hanem a forgalmazó, aki a terméket a fogyasztónak értékesíti. A gyártó által biztosított - jogszabályhoz képest - többletjogok természetesen átszállnak a fogyasztóra.

Ettől függetlenül 3 év garancia (jótállás) megilletheti a fogyasztót, csak azt kívántam érzékeltetni, hogy a nem mindegy, hogy kinek kell végül jót állnia.

A fogyasztó a forgalmazóval szerződik. (Forgalmazó alatt a vonatkozó rendeletben foglaltakat kell érteni!)

Captain Crash 2011.03.10. 15:41:58

@LuluBelle: Egészen pontosan a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál érvényesítheti kijavításra vonatkozó igényét.

Kicserélésre vonatkozó igényét a forgalmazónál kell érvényesítenie. Kivéve, ha a jótállási jegyen, vagy a forgalmazó nyilatkozata a jogszabálytól kedvezően eltérve lehetőséget biztosít a kicserélésre vonatkozó igény javító-szolgálatnál történő érvényesítésére.

orient 2011.03.10. 15:42:39

@Captain Crash: Magyarul ha veszel egy garanciás hivatalos függelten ÚJ telefont a sarki GSM boltban és elromlik akkor az apple-nek semmi köze hozzá. Javítsa a forgalmazó aki ebben az esetben a sarki GSM bolt. Ezt most komolyan mondod?

Captain Crash 2011.03.10. 15:45:01

@Roy: A hatóságnak csak bizonyos jogsértések esetén van illetékessége, egyéni polgári jogvitában nincsen. Én javaslom a jogainak ismeretében a forgalmazóval történő dűlőre jutást.

Amennyiben ez nem lehetséges, akkor szóba jöhet a Békéltető Testület, illetve a bíróság.

Párhuzamosan folyhat a hatósági vizsgálat, de ott célszerű az említett jogsértésekről tájékozódni, mert a hatóság válasza is az lesz, hogy egyéni polgári jogviszonyba nincs jogosultsága beleszólni.

Jogállamban ez így helyes.

John Veed 2011.03.10. 15:48:35

Parasztok a T-nél nagyon, amikor én vettem iphone 4-et, és egy porszem volt a kijelző alatt, akkor nem voltak hajlandóak 3 napon belül cserélni. És pont az ellentétét próbálta nekem bizonygatni a szervizes faszikám, mint ami a papírra, meg a törvénybe volt írva. Kis fenyegetőzés után hirtelen mégis lett készleten egy iphone 4 amire kitudták cserélni... Pedig előtte üres volt a "raktár"... mocskos banda ez is

egyébként meg nekik is kellene egy javítócsomag:
www.ezmiez.com/ember-v11/

Captain Crash 2011.03.10. 15:51:49

@orient: A fogyasztó szemszögéből teljesen lényegtelen, hogy a kereskedő kivel és hogyan javíttatja/cseréli a készüléket.

Az értékesítési lánc szempontjából nézve természetesen a szereplők között gyártó, importőr, nagyker, kisker ugyanúgy szerződésekről beszélünk, de az értékesítési lánc szereplői egyenként nem felelnek közvetlen a fogyasztó felé.
A hangsúly a közvetlenen van, mert természetesen a kiskereskedőnek (nevezzük fogalmazónak) lehetősége és joga is van arra, hogy egyrészt jogszabály, másrészt egyéni szerződés alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogokat érvényesítse az ő vele szerződésben álló szereplővel.

Értsd: Kisker a nagykertől, nagyker a gyártótól...stb,

De fogyasztó szemszögéből helyt állni a kisker köteles, aztán ő úgy zongorázza le az előző kötelezettel a dolgokat, ahogy akarja és tudja.

Conny28 2011.03.10. 15:57:48

Alap ha veszek egy telefont ott helyben kipróbálom,lehet e vele telefonálni,nem recseg,tisztán hallanak e.
Másik meg,ez tipikus esete hogy valakinek pénze van,esze nincs hozzá,én is iPhone4et akartam venni múlt évben,felhívtam a T-mobileosokat,és mikor meghallottam hogy 120ezret kérnek helyben+még két évig fizetgethetem,vagyis kb oylan 260ra jött volna ki a telefon,leraktam a telefont,néztem hírdetésben nem e elekarja adni valaki a telóját,találtam egyet,és vettem 189000ért egy szép garis 32gigás iPhone4et Tmobilosat.Kipróbáltam és működött,ennyi,nincs vele vesződés,nincs hűségidő,előfizetéses vagyok de még arra sem kötöttem hűségidőt,menjenek anyjukba hogy az ember fizessen nekik.
Egyvalamit nem értek,ha a teló hátulján és a dobozon is azonos az sn szám,és az alaplap viszont ki lett cserélve akkor az infoban is más serial számnak kellene szerepelnie,nem?Nem foghatják rá csak úgy egyszerűen hogy megbuherálta az új telefont,mert ez rágalmazás amíg nincs bebizonyítva,és ez már rendőrségi ügy,meg azis fontos melyik szervízes bontotta fel a telefont,mert akkor vissza is lehet rágalmazni,nem ő cserélte e ki.Kb ez olyan mintha ellopták volna az új telefont,de lehet hogy tévedek,azért én körbe informálódnék az almásoknál,mit lehet ilyenkor tenni.Kíváncsi lennék rá most hol tart az ügy.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.10. 15:58:28

"120ezer Ft-ot rögtön kifizettem készpénzben" Egy telefonért?
Hát úgy látszik nincs mindenkinek válság...

Captain Crash 2011.03.10. 15:59:29

@John Veed: Legfelsőbb Bírósági határozat van a 3 munkanapos cseréről.

Fontos, hogy a munkanapot kiemeljem, mert jogilag nem mindegy, hogy: nap, vagy munkanap.

Ahol a jogszabály napot említ, ott naptári napot, ahol munkanapot, hogy munkanapot kell érteni.
3 munkanap tehát lehet:
péntektől-keddig

3 nap lehet:
péntektől-vasárnapig

És ez nem mindegy! Ha a jogszabályokat megnézzük, akkor láthatjuk, hogy a jogalkotó következetesen munkanapot említ ahol az szükséges.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.10. 16:00:35

@AlulírottFentemlített:
Bizony, hogy nincs!
Azt veszel, amit akarsz!
És még hűségiő sincs.
Viszont van örökgarancia.

Robi, a hód 2011.03.10. 16:03:10

Nincs arra valami védelem, hogy ne lehesen észrevétlenül szétszedni egy ilyen telefont, ha már erre hivatkoznak? Mondjuk vonalkódos, vagy hologrammos cimke valamelyik csavar alatt, vagy kicsi kapcsoló a fedél alatt, ilyenek. Menjenek a fenébe, ha nem tudják bizonyítani, hogy én szedtem szét! És ha gyárilag hibázott Csing Csang Csung, akkor mi van?

Robi, a hód 2011.03.10. 16:05:25

@Robi, a hód: Akarom mondani, csavar felett.

Snowball 2011.03.10. 16:07:24

@Popeye76: Én januárban vettem a westend T üzletében. Én is utálom a Tré-összes ágazatát, de pozitív csalódás ért a vásárláskor.

Bementem megvenni a telefont. Közölte velem az ügyintéző, hogy perpill egy darab sincs szabadon, de adjam meg az adataimat és szólnak kb 1 hét múlva amikor megérkezik a köv. szállítmány.
Nyugtáztam, hogy nem lesz aznap már szIfonom. 1 óra múlva csöng a telefonom, hogy egy megrendelő nem ment érte határidőre, így felszabadult egy készülék mehetek érte. És itt jön a meglepetés. Soron kívül menjek oda az ügyintézőhöz és már át is vehetem. Bementem az üzletbe, 1000 ember, én odapofátlankodok az ügyintézőhöz cetli nélkül. Mondom ki vagyok mit akarok és már hozta is a telefont. Sőt a biztosítás kötéskor megosztott pár jótanácsot velem, hogy ha akármi történik, pontosan mire számítsak ha a biztosítást akarom érvényesíteni.
Egyébként a telefon kifogástalanul működik még az antennagét se jelentkezik. De ettől még rohadjon meg a Telekom, undorító egy cég alapból.

Rain 2011.03.10. 16:12:50

Nem olvastam minden kommentet el, de:

-magyarországi Apple szervíz nem javíthat szolgáltató által forgalmazott készüléket, és
-hivatalos Apple szerviz megbonthatja, ahogy meg is kell bontsa
-valóban van benne egy ellenörző kód, aminek stimmelnie kell...

Captain Crash 2011.03.10. 16:13:01

@Robi, a hód: A hangsúly itt valóban a bizonyítási terhen van, a kötelezettnek meg kell döntenie a törvényi vélelmet.

Captain Crash 2011.03.10. 16:18:43

@Rain: Jogilag mindaddig teljesen irreleváns, hogy hogyan kell eljárnia a szerviznek, ameddig a kötelezett nem bizonyítja, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett és azt rendeltetésellenes használat okozta.

Hozzáteszem Legfelsőbb Bírósági döntés mondta ki, hogy 3 munkanapon belüli csere esetén nincs is joga a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára.

Tudom, hogy ez erősen hangzik, de talán elfogadhatjuk az LB jogértelmezését bármilyen egyszerű kereskedőével szemben.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.03.10. 16:29:49

@Browning: ritka nagy seggszagot hordtál össze. Egyrészt az a három hónap legalább fél év, hiába jelenik meg nyár közepén az új iphone, október előtt sose szokott itthon a boltokba kerülni. Másrészt lassan egy éves (itthon fél éves) a 4-es iphone és az előző generációs készülékek még mindig tartják az árukat. Ez a négyessel pont így lesz, sőt.
Na, a másik része még nagyon baromság. Vegyél "gyári" telefont, mert lehúzósak a tarifák? És utána mi a retket csinálsz a telefonoddal? Elmész előfizetni a "lehúzós" tarifákra, baze.
Megjegyzem, én havi 11 rugót fizetek, ezért küldhetek egy rakat sms-t, netezhetek egy gigát, valamint a teljes összeget lebeszélhetem 21 forintjával... Hú, de kurvára le vagyok húzva.

Snowball 2011.03.10. 16:30:41

@Conny28: Istenem, hogy lehetnek ilyen korlátoltak az emberek. 140et ott hagysz a telefonért és 2 évig fizetsz 5e Ft havidíjjat (de az a havidíj ha kiszámolod, hogy mi van benne akkor simán rájössz, hogy gyakorlatilag a telefonért egy rohadt petákot nem fizetsz a 140-en felül)Én is sokat matekoltam mikor számolgattam, hogy megéri-e előfizuval megvenni. ikon200 trémobil 5000 Ft/hó
kapsz érte 1G netet, 200percet belföldre (semmi egyéb megkötés csak hogy belföld), 100sms-t. Ha kiszámolod, hogy 500-as mobilnet előfizu 3e a trénél, tehát marag még 2e. ennyiért átlagos előfizuval nem beszélsz 200 percet átlagos használatban. SZóval azon felül hogy kifizetted a kp.-t a telefonért egy vasat sem fizetsz többet, csak a szolgáltatásért. Az más kérdés, hogy ha összehasonlítod nyugattal, ezért a pénzért valószínű több mindent kapsz, de ez már más kérdés.
Mindezt úgy mondom, hogy továbbra is utálom a T- minden ágazatát, és egy rohadt tetű banda. Tudom, mert volt szerencsém dolgozni a központjukkal.

orient 2011.03.10. 16:32:00

@Captain Crash: Hát én akármilyen terméket vettem eddig az életemben ami garanciális volt azzal mindig az adott cég márkaszervizében foglalkoztak sosem a forgalmazónál. Lehet én tudom rosszul bár pár dolgot vettem már, de telefonnal még nem volt gondom (most épp Iphone 4)

Anti Anyag (törölt) 2011.03.10. 16:44:17

Elég nyilvánvaló, hogy a srácot átverték.

Nem is mernék szolgáltatónál drága telefont venni. A jelenlegit is a MM-ben vettem, OK, drágább, de ha gáz van nem szaroznak, hanem visszaveszik.

Egyébként nem küldözgethetik az embert szervizbe, azt hittem már nincs is ilyen, a vásárlás helyén kell visszavenni. Volt, hogy garancia idő előtt 3 héttel vittem vissza valamit és simán átvették. A szerviz garanciaidőn belül az eladó gondja, nem mondhatja, hogy sétálgass. Ha mégis így alakul, nem kell ott többé vásárolni.

Captain Crash 2011.03.10. 16:45:54

@orient: Jogilag a márkaszerviz a jótállásra kötelezett teljesítési segédje. A jótállásra azt kötelezi a jogszabály, aki a terméket neked eladta.

Valamint a jótállási jegyen feltüntetett javító-szolgálatnál közvetlen érvényesítheted a kijavításra vonatkozó igényed. Ez lehet márkaszerviz, sufniszerviz, akárki, feléd a forgalmazó köteles helyt (jót) állni.

Értsd helyén a feltételes mondatokat és meglásd megérted!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.03.10. 16:49:38

Ha másnap visszamegyek a tett színhelyére, az fix, hogy vagy pénzzel, vagy új telefonnal távozom. De hogy ide-oda küldözgessenek, azt velem nem etetik meg...

Captain Crash 2011.03.10. 16:54:42

Mondom másképp, lehet kicsit érthetetlenül fogalmazok. :)

A márkaszerviz a forgalmazó helyében jár el, a segédjeként. A forgalmazó a márkaszerviz minden tevékenységéért úgy felel, mintha azt ő végezte volna.

A márkaszerviz is "csak" egy szerviz, egy vállalkozás, akit a forgalmazó ilyenkor megbíz, hogy javítsa ki a hibát.

A jogalkotó lehetővé tette, hogy a fogyasztó a jótállási jegyen feltüntetett szervizhez kijavítás tekintetében közvetlen fordulhasson. De ha a forgalmazóhoz viszed a terméket, akkor neki ugyanúgy kell eljárnia.

Kox 2011.03.10. 16:56:32

aki szájfónt vesz, sikeres ember nem lehet. vagy ez már volt? :D

Captain Crash 2011.03.10. 17:01:41

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: A pénz visszafizetésére csak elállás esetén beszélhetünk.

Az elállásnak azonban jogszerűnek kell lennie. Nem véletlen alkotta meg kétlépcsősre az igényérvényesítést a jogalkotó. A szerződéseket a jog fentartani igyekszik.

Természetesen egy esetleges talpraesett kiállás esetén előfordulhat, hogy a kereskedő belemegy a pénzvisszafizetésbe, de erre nem kötelezhető.

A jogszerű elállás feltételeit most ne boncolgassuk, majd posztolok róla egyet, ha lesz időm. De a kicserélésre jogod van.

És küldözgetni sem küldözgethetnek ide-oda, ez tény.

nemezisazis 2011.03.10. 17:04:03

köszönöm a hírt, egyre valószínűbb hogy otthagyom a rablóbandát és telenor

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.03.10. 17:15:49

Én 1 hasonlóan nagyszerű multival jártam hasonlóan.
A "NOKIA" nevű bűnbanda szarából vettem 1et 80e Ft-ért. Mint nemsoká kiderült, ez a tipus tipushibás, (6710NAV),elvittem 2szer szervízbe, persze csak szoftvert frissítettek, aztán a 3. alkalommal - 2 éves garancia felénél - azt a szakvéleményt adta a Jabil Kft,Szombathely, hogy a telefon ismeretlen eredetű folyadék behatása miatt javíthatatlan, a garancia megvonva!
Beadtam egy GSM-bótba a Westendbe ott megcsinálták...
Ezzel azt érték el, hogy
Soha
többé
nokiát nem veszek...rohadjanak meg!!!

Jegkoko 2011.03.10. 17:17:03

Milyen szerencse, hogy a bármelyik szolgáltatónál vásárolt nokia telefonnal probléma nélkül mehetek közvetlenül a nokiához és kihagyhatom a szolgáltató pöcsölését.Nekem eszembe nem jutna előfizetéssel, illetve hálózatfüggő telefont venni.

Jegkoko 2011.03.10. 17:18:56

@Turbék: Nekem furcsa mód nem volt soha semmi bajom a nokiával, 2x volt elő illetve hátlap kopás szó nélkül kicserélték nekem.

pudliho 2011.03.10. 17:20:28

Máskor a posztoló kérjen egy igazolást ettől a remek bolttól hogy a második napon elromlott készüléket a felhasználó szétszedte/berhelte és ezért nem cserélik (jótálás - 3 napon belül csere) had röhögjünk rajtuk.

Legközelebb az ilyen drága cuccot inkább közvetlenül az alma webshopjából rendelje, függetlenül és olcsóbban.

Tamáss 2011.03.10. 17:22:42

miazhogy nekiállják szétszedni? :D
Nem jó, csere azonnal.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.03.10. 17:23:34

@Captain Crash: Ezért mondtam. Vagy adnak egy másikat, vagy visszaadják a pénzt. Eldönthetik, nekem bármelyik megfelel. Nekik csak az valószínűleg, hogy adnak másikat. De mindaddig, míg lesz olyan láma, akit át lehet küldeni akárhova, meg is fogják próbálni. És ilyenkor ugye jegyzőkönyvet sem szokás felvenni, így aztán az egyszeri fogyasztó nem is tudja igazolni, hogy ő a hibát másnap bejelentette, csak basztak vele normálisan foglalkozni.

Mr.Cruz · http://www.kozoskepviseletunk.com 2011.03.10. 17:29:23

Iphone 4 vettem T-Mobilnal az első megjelenéskor, röviden.. nem működött a MOM parkba visszavittem megnézték, elvették 1 hét múlva kaptam egy vadonatúj készüléket.

www.kozoskepviseletunk.com

vmack 2011.03.10. 17:37:43

A fődarabon van a rádió nem?
Nézesse meg, hogy a vásárláskor milyen IMEIvel jelentkezett fel a készülék és most milyennel. Aztán ha időközben változott annak is megvan a pontos ideje,így máris megvan mikor milyen alaplap volt a masinában.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.10. 17:44:23

@Anti Anyag: "Ha mégis így alakul, nem kell ott többé vásárolni."

Jótanács így utólag. Otthagyott 120-at, és még két évig fizeti.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.03.10. 18:25:00

Mas orszag, mas hozzaallas:

A parom vett a helyi fateran egy haztartasi gepet. Elkuldte a ceg, kiderult, hogy bizonyos funkcioi nem mukodnek. Irt nekik, postaztak egy masikat - meg se varva, hogy az elsot visszakuldje - es meg azt is birtak mondani, hogy elnezest.

szanalmas 2011.03.10. 18:25:23

Ez a történet kurvára bűzlik. Az "elindultam hazafelé" és az "5 másodperc alatt kiderülttől" a "gondoltam, másnap visszaviszemig". Hacsak nem helikopterrel közlekedik Szabolcs és nem kapott leszállási engedélyt.

gergel 2011.03.10. 18:26:32

Ez a 'víz érte' valami kibaszott joly joker?
Egy olyan telefont, amelyet nem is használt szinte egy ismerősöm, bevitte és ugyanezzel gyanúsították meg őt is. T...

szanalmas 2011.03.10. 18:46:57

@Snowball:

Ennek magyarázhatod, rájött, hogy mit jelent a hűségidő, de tovább már nem lát. Ráadásul a szolgáltató _kamatmentes_ részletfizetésre is adja a készüléket, az isten tudja, hogy miért akarja valaki akkor egy összegben kifizetni. Hacsak nem lusta egy munkáltatói igazolást kérni.

Saccka 2011.03.10. 19:01:41

Nagyon régen a pannonnál vettem ez ócska LG-t. 3x volt fogyasztóvédelmi felülvizsgálaton a 3 szoftverfrissítés után. Azt mondták jó. De nem volt az. A harmadik után a boltban megkérdeztem az eladótól: Mikor van itt a legnagyobb forgalom? Megmondta. Erre én: No akkor visszajövök és itt a legnagyobb csúcsforgalombam töröm ripityára. Hát kicserélték egy tök másikra, mármint tipusra. Csak a hűségidőm lett egy kicsit hosszabb, mert az új telóval újra indult.

FDToth 2011.03.10. 20:26:20

Még decemberben elhatároztuk, hogy lecseréljük céges telefonjainkat iphone4-re (azóta megbántuk, mert ócska xar az egész (belbecsről van szó)).
Hívtam T-Mobilt hogy ez és ez kéne. Fáradjak be személyesen, mert iphone4-et csak így lehet. majd elfelejtettem: 94 óta a T-Mobile cégünk szolgáltatója.
elmentem hát személyesen, vittem minden céges papírt. mondom 2 iphone4 lesz, szeretném megrendelni. azt csak webshopon keresztül lehet. Mondom h telefonos kollégájuk arról tájékoztatott, hogy személyesen intézzem. elnézést kérnek a telefonos kolléga helyett, de webshopon lehet csak, de ha már bejöttünk, akkor elintézik nekünk. gondoltam h vége, meg van a telefon. ekkor szóltak, hogy a meghatalmazáson levő aláírás nem azonos az aláírási címpéldányon levővel és megtagadták a kiszolgálásunkat.
Írtam is egy levelet az ügyfélszolgálatnak, hogy mi jogon dönt arról egy kis ügyintéző, hogy az aláírás megfelel-e vagy sem? tán grafológus? erre visszaírtak egy sbalont és azt, hgy remélik megelégedetséggel használuk a telefonokat. hát azzal, persze és a t-mobile is a legjobb!
elköltenél náluk 250eFt-t, fizetsz havonta 200-300eFt-s számlákat, náluk vagy közel 20 éve, de leszarnak.

Captain Crash 2011.03.10. 20:35:54

@atpijkamo: Ameddig a kötelezett nem menti ki magát a jótállási kötelezettsége alól, addig a fogyasztó a forgalmazó szerződésszegése miatti tapadó károkat is köteles megtéríteni.

Ugyanis jelenleg a forgalmazó szerződésszegéséről van szó, annak is az egyik nevesített esetéről a hibás teljesítésről, melynek nem csak a jótállás a jogkövetkezménye, hanem a kártérítési felelősség is.

Captain Crash 2011.03.10. 21:01:40

@szanalmas: Elsősorban azt kellene vizsgálni, hogy a kötelezett szerződésszegése következtében milyen lehetőségei vannak a posztolónak.

Mifelénk más zsebében turkálni nem illik. De még ha felétek ez szokás is, akkor is teljesen lényegtelen, hogy hitelszerződés, vagy anélkül vásárolták a készüléket.

earny 2011.03.10. 21:38:36

ÁÁÁÁ!!
Pucolom az akváriumot, csörög a szifonom, felveszem és beleejtettem az egyik vízzel teli vödörbe!!
Most a konvektoron sütögetem :D
Ha kiszárad ok, ha nem, akkor a fel tudom ajánlani a poszternek... :P

szanalmas 2011.03.10. 22:06:30

@Captain Crash:

Mifelénk meg az a szokás, hogy megnézzük, hogy miről van szó és csak utána írunk, mert ha nem, akkor úgy járunk mint te, és teljesen másról vartyogunk!
Erre, bazmeg, a gyépésre, aki azt hiszi, hogy ő a fasza gyerek, mert 120 helyett 190-ért vett használt telefont, és megmagyarázza, hogy van esze:
@Conny28:

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.10. 22:18:18

@Captain Crash: Ezt gondold át mégegyszer. A két paragrafusod ellentmond egymásnak.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.10. 22:21:27

@szanalmas: "a gyépésre, aki azt hiszi, hogy ő a fasza gyerek, mert 120 helyett 190-ért vett használt telefont"

Nem elegáns mást gyépésnek nevezni, ha éppen te az vagy. Kiszámolta és leírta, hogy 260 helyett 190.

Az meg, hogy használt, alég relatív foalom. Ha megveszed a telót és a kezedbe veszed, abban a pillanatban már használt. Eldobod?

Captain Crash 2011.03.10. 22:28:44

@atpijkamo: "a fogyasztó" helyett "a fogyasztónak"

Nem mondd egymásnak ellent, csak lemaradt a "nak" a fogyasztó szó végéről.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.10. 22:34:42

@Captain Crash: Lemaradt ott névelő, vessző, miegymás is. De így most már képes vagyok konstruálni belőle egy értelmes mondatot, amire valószínűleg gondoltál.

Captain Crash 2011.03.10. 22:39:23

@szanalmas: Hm, tőlem távol áll a te kocsmai közlési formád. Ilyen stílusú beszélgetést folytass a magad barátaival!

Captain Crash 2011.03.10. 22:43:21

@atpijkamo: Amennyiben nem tiszta valami, kérdezz! Amit leírtam, azok egyébként nem az én paragrafusaim és nem a kút fejemből pattantak ki, hanem a hatályos jogszabályokon alapszanak.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.10. 22:51:48

@Captain Crash: Nagyon szigorú vagy. De akkor már a kútfejet írd egybe. És ne így használd, mert nincs értelme.

Ja, és töltsél már föl egy avatart. Utána ne felejtsd el bekattintani a bloghut az Indás nickek oldalon.

Megdobbent 2011.03.11. 00:12:51

Ha eddig mar emlitette valaki, n csak megerositem: nagy valoszinuseggel a bimetal romlott el, ez altalaban tipushiba, mert ELEKTRONIKA kellene bele, de kisporoltak.

Roy 2011.03.11. 08:05:15

@Captain Crash: A fogyasztóvédelem igenis eljárhat.

lOc (a pasztafáriánus) 2011.03.11. 09:11:35

@Roy: Nem járhat el tapasztalatból tudom. Volt ügyem felkerestem őket és tájékoztattak, hogy csak tanácsokkal tudnak segíteni, ha perre viszem meg max. ügyvédet ajánlani.

Captain Crash 2011.03.11. 09:15:47

@Roy: Ez a kijelentés azért érthetetlen, mert nem arról írtam, hogy a hatóság teljes egészében nem járhatna el.

De így úgy tűnhet, mintha ilyesmit állítottam volna, ezért kérlek részletezd, hogy pontosan mivel nem értesz egyet abban a hozzászólásban, amire ezt reagáltad. És ha kérhetlek, akkor támaszd is alá jogszabályi helyekkel!

Csak az ismétlés kedvéért, ezeket írtam a hozzászólásomban korábban:
1. Egyéni polgári jogvitákban a hatóság nem illetékes.

2. Csak bizonyos jogsértések esetén van illetékessége a hatóságnak.

Erre azt mondani, hogy de igenis eljárhat? Szerintem ez a kijelentés magyarázatra szorul.

Captain Crash 2011.03.11. 09:20:33

@atpijkamo: Szerintem pedig majd én eldöntöm, hogy mit csinálok. Viszont ha a helyesírásra vonatkozó kritikáidon túl más nincs, akkor részemről ennyi.

2011.03.11. 09:38:44

Meglettek már a lovak, amiket a románok elloptak ?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.03.11. 10:08:56

Még mindig az ájfónná' tartunk?
Torkos csütörtökön senkit nem szoptattak meg?
Megannyi izgató kérdés...

Pdudas 2011.03.11. 10:20:18

@Sün‼: epp ez a kerdes merult fel bennem is...

Igazan johetne mar par jo Torkos csutortoki szopatasrol szolo tortenet - csak hogy el ne felejtsuk mennyire kicsinyes is tud lenni a magyar vendeglatas!

reconka · http://www.reconka.info 2011.03.11. 10:44:43

@Before: www.three.co.uk/Pay_Monthly/SIM_Only/Choose_your_SIM
na most vesd ossze a te elofizeteseddel.. Lehuzas? IGEN

A story fake: iphonet nem lehet kiprobalni az uzletben: amikor megveszed es bekapcsolod, akkor szinkronizalni kell illetve regisztralni.. UTana tudod csak kiprobalni. Valoszinuleg egy bontott telefont kapott az illeto, amit mar hasznaltak

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.03.11. 10:46:40

Hé blogmotor nehogy már ez legyen szerda reggelig a hétvégi,legyen már szived, nem hiszem el , hogy nem történt valami a Torkos csütörtökön :)))

cicmen (törölt) 2011.03.11. 11:22:56

@Kulics: Meglettek már a lovak, amiket a románok elloptak ?

Még nem! De találtunk medvéket!

cicmen (törölt) 2011.03.11. 11:22:57

@Kulics: Meglettek már a lovak, amiket a románok elloptak ?

Még nem! De találtunk medvéket!

Conny28 2011.03.11. 16:11:31

@szanalmas:
anyád picsája a gyépés te köcsög
számold már ki te idióta hogy mennyit kell rá költeni,menj már be egy t-pontba és kérdezd meg...metakozzunk jó köcsög?
iPhone4 32gigabyte 12hónapos hűséggel T-mobile ikon 400 díjcsomaggal 155990Ft-ot kellett volna leperkálnom+10300Ft/hó*12=123600Ft+155990Ft=279590Ft a végösszeg.
és azért nem ikon200 mert akkor 173990Ftot kellett volna készpénzben leperkálnom+1 évig 4990Ft havidíj ami csak 3 óra telefonálást enged,utána 35Ftért megy minden perc.és 1 év kötöttség,számlák fizetése faszom.
most akkor a 189990Ft végösszeg a telóért ,nincs számlák fizetgetése,nincs hűségidő,nem jobban megérte?gondolkozz már kicsit de javaslom ezt az oldalt:

webshop.t-mobile.hu/webapp/wcs/stores/WSSpecialProductDisplayCmd?docname=t-mobile%2Fcatalog%2FWSProductDisplay.jsp&storeId=2001&productId=232044&message=&langId=-11&catalogId=2001&ddkey=ProductDisplay

Megdobbent 2011.03.12. 04:52:56

@Conny28: de a tiedben van elektronika legalabb? 189 remek jo vasar, nem vitatom, de ha csak bimetalos, akkor az egeszet baszhatod, ahogy van :(

salapapa · http://salapapa.hu 2011.03.12. 16:12:59

ájfónnégy... ehhe...

bezzeg az én drágajó 6600-ám! persze nem a trétől, hanem ismeretlen forrásból. s műxik rajta minden!
:P

lordjim 2011.03.13. 19:55:45

@Megdobbent: ...ja igen ami a gyújtólángot tartja

HenteSS88 2011.03.16. 13:42:55

Hallod, nem szolgáltatónál kell ám telót venni, hanem független üzletből. hűségidő meg mifaszom nélkül. és még olcsóbb is. Legalábbis Európába'

szanalmas 2011.03.20. 15:00:46

@atpijkamo: @Conny28:

Két gyépés.
Ti nagyon hülyék, az nem tűnt fel, hogy a fő gyépés hozzáadta az egy éves előfizetési díjat és úgy jött ki a 260?!
Vagy a 190K-s telefonhoz kapott egy év ingyen előfizut? Nyilván nem, és ha az ikon200 neki kevés, akkor már 310 felett jár egy évben. Ennyire gyépések nem lehettek, pedig de!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.20. 16:09:22

@szanalmas:

Ehhez nekem nem kell semmit hozzátennem. :)))

Divett 2012.09.05. 15:45:39

@Ulkesh: nekem is szétszedték... sőt, meg is javították. Tehát a hivatalos verzió egyébkét: nem szervízelhetnek, de a problémát lokalizálhatják...

Divett 2012.09.05. 15:56:37

Magyarázza már el valaki, hogy miért baj, ha valaki kötődik egy szolgáltatóhot? Bármyilkhez... annyira okosak vagytok, de gondolom nem tüsszentesz SIM-kártyát és nem sír térerőt... Szóval, ha nem egy ügyefogyott felöltögetős vagy, akkor így is, úgy is ki kell kötnöd valahol. Jó esetben nem cserélsz számot évente(ha igen, át kellene gondolni az okait), tehát miért is probléma ez???
Én vettem egy Ájfont kb 6 éve. A telót cserélgettem, a szám maradt. Pont tegnap hívtak, hogy kapok ingyen egy iPhone 4S-t mert annyi pontom összegyűlt... lehet szidni minden céget, de nekem EDDIG nem volt velük bajom. Az exem alól is segítettek kirántani a telefonját, ha probléma volt, akkor segítettek... tényleg nem értem. 14 évesen még Westel-es voltam, azóta T-mobile lett, de nekem nem tűnt fel változás. 15 év alatt nem gyűlt meg a bajom a céggel, de a családomnak és a barátaimnak sem... remélem ez így is marad.
A posztolót sajnálom és szerintem az a baj, hogy nem verte szét a boltot (az még szokott segíteni), de a Ti köpködésetek nem túl jogos. Legálisan nem vehetsz máshol Ájfont, amit az Apple is támogat és elismer. Apple boltban nem forgalmazhatnak, max neten rendelhetsz. A fél éves garis telefonboltosoktól meg kb ugyanennyit várhatsz, mint amit itt is olvastunk, max még a családodra is rágyújtják a házat.
Bécsbe menni telóért meg egyenesen vicces... nincs akkora különbség, és a feltételek sem különbek(olvass utána). Max az eladó kedves mosoly mellett közli, hogy nicht problem nekik, csak neked!