Tékozló Homár

Hány helyen kerekíthetik fel a bankkártyás vásárlásokat?

2011.04.06. 10:30 | jackyll | 158 komment

Krisztinek nem teljesen világos, bankkártyás fizetéskor miért kell felfele kerekíteni 1-2 forintot. Nyilván semmi értelme, de ha szólnak előre, igazából kerekíthetnek. Sok kicsi, sokra megy:

Örömködve, hogy a benzin lényegesen olcsóbb Bp határain kívül, megtankoltam a kocsim Dunabogdányban, esett ez 2011.04.04-én. Amint a csatolt képen is látható. Mindössze 4998 forintért tankoltam, és végül a bankkártyámról 5000 Ft-ot emeltek le. A tranzakció után, mikor már mindkét blokk a kezemben volt kicsit naivan a kasszánál dolgozó hölgyet meg is kérdeztem, hogy ez most hogy is van, mivel úgy tudom, hogy bankkártyás fizetés estén nem kell kerekíteni.

Azt mondta, hogy a kassza neki a napi záráskor 5000 Ft ír ki egy ilyen tranzakcióról. Persze kétlem ezt, mivel a blokkon 4998 Ft szerepel és ha jól láttam a hölgy a saját kezével ütötte be az összeget a terminálba. Márcsak kiváncsiságból megérdeklődtem, hogy mi történik a két összeg közti különbözettel, hogy ezt így kerekíteni kell, erre a válasz az volt, hogy így inkább nem is bonyolódna bele a politikába....

Amennyiben nem én tévedek, akkor ajánlom az arra tankolók figyelmébe, hogy nézzék meg jobban mielőtt jóváhagynak egy felkerekített tranzakciót. Tudom, hogy csak 2 Ft-ról van szó, de pont tankolásnál manapság engem már eleve érzékenyen érintenek az árak.

Üdv és szép napot,
Kriszti

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.06. 10:33:18

El kellett volna kérni a 2 forintot, és mindenki boldog lehetne.

FDToth 2011.04.06. 10:34:00

Nem úgy van, hogy bankkártyás fizetésnél nyomni kell egy zöld, OK gombot? azt nem csak nyomkodni kell, hanem megnézni, hogy helyes-e az összeg...

zsiráffff (törölt) 2011.04.06. 10:34:54

Poszttolónak technikailag teljes igaza van, de mongyuk két forintér már nem adnak haddnemongyam mit se. Lehet egy százasért már billentyűzetet ragadnék, de kettőért még pislogni sem érdemes....

Secnir 2011.04.06. 10:35:10

eztet bebukta a poszt toló
ha nem tudnád, bankkártyás (terminyálos) fizetésnél a cég választhatott, hogy vagy kerekítéses fizettetést választ, vagy pontosat.
valszeg a benyzinykút a kerekítéseset választotta.
ennyi.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 10:35:35

A pénztárgépnek kellett volna automatikusan felfelé kerekitenie,rossz a program, a banki kivonat jó !!

Infomaker 2011.04.06. 10:37:12

Amíg a poszt-toló ezt megírta, összesítve a gépe több áramot fogyasztott el, ő több kalóriát égetett el,(amit utána kajából kell pótolni) mint 2 forint.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 10:37:58

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: A FIZETÉS KÉSZPÉNZ sor hibás ,mert tuti nem adott 8 forintot,ugyanis 1,2 forintos már nincs forgalomban,tehát tuti 5000 adott,és akkor a gépnek mindenképpen kerekitve kellett volna számolni,.Programhiba.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 10:50:49

A pénztárgépen 15:52 a terminálon 16:54,egy NAV vizsgálat ráférne a cégre. De ha a posztoló 371.90 ért tankolt ,jó járt de fél dl benzinért posztot irni,hát ez már smucigság :))

lorenzo von matterhorn 2011.04.06. 10:57:44

kukacos kedvemben vagyok:azt írja a posztoló,hogy "megtankoltam a kocsim.." vagyis ien kicsi a tank??13,44 lityi fért csak bele? :-)
bocs,de a többi(-2ft-os) hercehurca nem érdekel,csak ez :-)

mohopasi 2011.04.06. 10:57:56

Legközelebb tankolj 4992 Ft-ért, és akkor lefelé kerekítenek. Visszakapod a 2 forintot. Forintról mindig az jut eszembe, volt hogy bementem a csavarboltba mert kellett olyan alátét, ami kb 10mm átmérőjű volt, 5 mm-es lyukkal. Közölték, hogy 6 Ft darabja. Mondom köszi, akkor nem kérem, átfúrkálom az 1 forintosokat, azok ráadásul tuti rozsdamentesek... :-D

Dr. Kix 2011.04.06. 10:58:41

Hát ez így 2 szempontból hibás:
- a fizetési módnál bankkártyát kellett volna feltüntetni
- ha 5000Ft-tal terhelik meg a kártyát, akkor a bizonylaton is 5000 Ft-nak kell szerepelni, kb. úgy, hogy 4998 Ft benya, és 2 Ft kerekítés

APEH (mostmár NAV) ezért a 2 hibáért pár százezret legombolhatna a kútról.

Secnir 2011.04.06. 11:00:35

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
az hagyján, valszeg az óraátállítás nem történt meg.
azonban érdekes az is, hogy a blokkon:
Mobil Petrol kft. Dunavecse
míg a terminálon:
Mobil P. kft. Dunabogdány.

2011.04.06. 11:09:02

Ellop két forintot és aszongya nem politizál, ez óriási !!!!
Ezt a szöveget fogom én is használni ha bárki reklamál bármit.

Koholmány 2011.04.06. 11:15:29

Ha naponta 200-an fizetnek és 3 forintot kerekít, az havi ~18 ezer forint. Szerintem a jópár millás forgalomhoz viszonyítva, nem hiszem hogy ezen akarnak direkt meggazdagodni.

bizonytalan  2011.04.06. 11:16:37

erről jut eszembe, hogy évekkel ezelõtt ugyanezt tapasztaltam több Shell-kútnál, azóta különösen kerülöm ezt a márkát. Természetesen meg nem bántanám a számos kúton minden bizonnyal becsületesen dolgozókat.

Legdurvább a Kaposvár beváráslóközpontjáhou felhúzott kagylósoknál volt. Egy apja helyett lelkesen és pontgyûjtõkártyásan fizetõ gyerektõl vonták meg ezzel a zsebpénz kiegészítésének apró lehetõségét. A gyerek persze figyelt, számolt és kérdezett, ám otrombán letorkolták: "Nehogymá' hiányozzon a Mercitekbõl az a 15 forint!" Valóban Mercivel jött, s nagyon megszeppent a gyerek. Mikor én kértem, hogy adja vissza az elõttem meglepetten álló gyereknek azt a kemény 15 Forintot, akkor bezárta a pénztárt. Elnézésrõl szó sem volt...

A többségnek egyébként fel sem tünik, hogy a csicsedli kevesebb.

esef 2011.04.06. 11:17:36

a 2 Ft az hány csepp benzin???

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.06. 11:22:56

Akinek a 2Ft semmi, lehet átutalni nekem
@Koholmány:
Ugyanez mol/stb. kútnál országosan/országon kivűl évente?
Inkább ide mint oda!

SomethinWild 2011.04.06. 11:23:47

@Koholmány: Kerekíteni max 2 Ft-ot lehet, a 3 Ft-ot már lefelé kerekítik. Tehát ha naponta 200-an fizetnek,2 forintos kerekítéssel, az napi 400 Ft, azaz havonta 12.000 jó magyar valuta. Ugyanakkor valószínűleg a lefelé kerekítések száma ugyanannyi, mint a felkerekítéseké, tehát ebből lényeges nyeresége senkinek nem származik.

A poszthoz: Nem tartom szép húzásnak, bárki is döntött így. Bankközi forgalomban még létezik a virtuális 1 és 2 forintos, ezzel csak a saját hírnevét/megítélését ronthatja egy cég.

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 11:25:12

@mohopasi: a pénzrongálás bűncselemény, mostmár ne csodálkozz, ha hajnalba megy érted a fekete autó :)

Koholmány 2011.04.06. 11:29:12

@horex: ugyanmár. Infomaker-nek igaza van, több volt az áramfogyasztás a posztra, mint az a nyamvadt 2 forint.
Bezzeg ha lefele kerekítene, akkor nem írna felháborodott levelet.

Koholmány 2011.04.06. 11:30:40

@SomethinWild: Matekból mindig is rossz voltam, az 1+1 helyett mindíg 4-et írtam 3 helyett :(

Koholmány 2011.04.06. 11:32:33

@SomethinWild: Naszóval, matekból mindig is rossz voltam, 1+1 az mindig 4-re jött ki 3 helyett.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.06. 11:36:29

@Koholmány:
Persze,én sem komolyan irtam
De, amikor eltuntették a forintokat és kerekitettek figyeltem mennyire jön ki a vásárlás vége és vagy visszatettem valamit vagy többet vettem, hogy ne felkerekitsenek
Mer nehogymá' én járjak rosszul
:)
Lehet hogy a boltnak napi/heti szinten mindegy,de ugye nem vehetnék el egy 100Ft-os csokit mégsem, pedig tőlem "elkerekitenek" annyit vagy többet
Majd odaállok a pénztárhoz és ha nekem fel, másnak lefelé kerekit , akkor elkérem a másiktol a nálam felkerekitett összeget

Most nehogy aSzt mongyátok hogy szarrágó vagyok!

SomethinWild 2011.04.06. 11:41:04

@Koholmány: Annyi baj legyen :D Baromságnak tartom az egész kerekítősdit, de a szabály attól még az, hogy max 2 forintnyi eltérést lehet felfelé kerekíteni. A poszt esetében a 4998 felkerekítendő 5000-re (mert csak 2 Ft különbség van közte), de pl ha egy forinttal kevesebbért tankolt volna (4997 Ft), azt már a gép lefelé kerekíti (4995-re). Ezért nincs soha 3 forintnyi különbség FELfelé kerekítve.

Szóismétlés OFF :))

Sokorai_Atala 2011.04.06. 11:41:12

@horex: szerintem nem mindegy nekik, én számlákkal is foglalkozom és a benzin számlák 10-ből 9-szer a kútnak kedveznek a keretkítések miatt (nem tudom, hogy csinálják, de így van). A többi számla is olyan 65-35 %-ban a kibocsátónak kedvez. Én sem vagyok piti, csak már ettől múltkor ideges lette, mivel az általam használt program is kerekít, tehát nekem kell betenni a hiányzó pénzt és valóban 30-40 Ft-tal minden hónapban (jó van, hogy 20-szal) kevesebb a kerekítések miatt a pénz. Több még sosem volt.

Sokorai_Atala 2011.04.06. 11:42:37

@Sokorai_Atala: természetesen bolti, újság és hasonló napi kis számlákról beszélek.

esef 2011.04.06. 11:43:45

@Sün‼:
komoly mennyiség? vajon a fűszoknyás svéd táncoslányok benne vannak az árban?

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.04.06. 11:48:35

nem a 2 ft-ról van szó, hanem az elvről. amikor bevezették a kerekítést (kivonták a forgalomból az 1 és 2 ft-osokat), arról volt szó, hogy készpénzben kerekített összeget kell fizetni, de ez a változás nem érinti a bankkártyás fizetést, minthogy ott nem használunk pénzérméket.
a másik pedig az, hogy ha ezt mindenhol eljátszák az emberrel (amikor felfelé kell kerekíteni, akkor a felkerekített összeget vonják, amikor lefelé kéne, akkor meg a pontosat), akkor havonta elég szép összeggel fizet az ember többet a kelleténél.
amúgy is mindenhol lehúznak, ne legyen már ez is!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.06. 11:48:49

@Sokorai_Atala:
Hoppá!
Be kell tenned pénzt??
Nem mutatja valami elszámoláskor hogy mi-mennyi a kerekités?

AlulírottFentemlített 2011.04.06. 11:49:36

Legközelebb tankoljon a posz toló az Aldiban, mert ott mindig lefelé kerekítenek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.06. 11:52:58

Az is érdekes, hogy a boltban a cikkek ára mindig ugy van ráirva, hogy felefelé kelljen kerekiteni ha egyet veszek
Kellene egy trv. hogy csak 0-5-re végződhet a kiírt ár is

Secnir 2011.04.06. 11:58:36

ja, még valami:
ha én tankolok 9996 forintér', akkor a kutas értelemszerűen lefelé kerekít 9995 forintra.
De én, az úr, otthagyok egy kerek tízezrest, mert
-nem kell a gomb a brifkómba
-otthagyom jattnak.

(érti-e a kedves poszt toló, ki 2 (kettő) forinton hergeli a Homár Népét?)

Eric_Cartman 2011.04.06. 11:58:43

Sok lúzer sír, hogy drága a benzin. Nekem mindig 5000-re jön ki, nem értem a problémát.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 11:58:48

@horex: igen a termékek nagy része 9-re végződik,de a kasszámál a kilencesek összeadodnak igy lehet a végén lefelé kerekit a gép( pl. veszel 7db 9re végződő áru terméket,akkor 3 lesz a vége,nyertél 3 forintot :))) )

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 12:00:14

Sün mondá: Dél van !

Harangszóm, Hírek, Időjárás, Sport :))

játék és muzsika 10 percben,a nyaremény egy 2 Ft-os :))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 12:01:35

ehh ezt is el tudtam irni :

helyesen:harangszó
helyesen: nyeremény

:)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.06. 12:01:40

@Sün‼:
Hol?
Megzavarodtál mint vasorrú a mágneses viharban?

P75 2011.04.06. 12:07:59

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: ez nem így van. A pénztárosnak annyi dolga lett volna, hogy nem készpénzes, hanem kártyás fizetésként üti be a kasszába és akkor nem lett volna kerekítés sem.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.04.06. 12:09:53

Persze 2 forintokról lehet vitát indítani a homáron, vagy bárhol.
Vannak érdekes dolgok... Oda miért nem lehet hsz-t írni?

Például.... Barkácsáruházból lopott egy szabolcsi főrendőr - azonnal repült

HMMM...

P75 2011.04.06. 12:09:54

@Koholmány: 3 Ft-ot nem kerekít felfelé, olyankor lefelé kerekít kettőt :-))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 12:11:15

@P75: már ha a pénztárgép programjában benne van a kerekités,ugyanis készpénzes fizetésnél is kerekitenie kellene a gépnek :))

P75 2011.04.06. 12:13:22

@SomethinWild: ebben az a csúnya, hogy a nyugtán a valódi összeg van, a bankkártya-bizonylaton pedig a kerekített, tehát a kerekítés úgymond manuális volt. Simán el tudom képzelni, hogy ők a 4996-ot is felfelé kerekítik...

Harlequin 2011.04.06. 12:15:20

Nem is drágább a benzin, most is 5000ért tankolt.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.06. 12:21:44

"megtankoltam a kocsim" 13,44 liter :))

helyesen: vettem benzint 5000 ért, mert ennyi volt rá,ha ma tankolna 5100 lenne kb :)))

Xezs 2011.04.06. 12:29:27

Bankkártyás fizetésnél NEM KELL kerekíteni. End of story.

Azt nem tudom, hogy ez törvényellenes-e, de egy kérdést megér a fogyvéd felé.

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 12:36:00

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: nem azt írta, hogy teletankolt.

@Xezs: osztán majd kap a póstán 2 HUF készpénzet, vagy 4 HUF-os benzinutalványot.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.06. 12:41:34

@Eric_Cartman: a legjobb az volt, hogy tegnap sokan 20 percig álltak sorban, hogy olcsóbban kapják a benzint. 20 percig, járó motorral! :D
@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: kedvenc műsorom!

Sokorai_Atala 2011.04.06. 12:53:44

@horex: a napi bizonylat mutatja, de csak azt, hogy mennyit kerekített (kerekítési különbség)és mindig a végösszeget (a kereket) "veszi be", mint kiadás. Tehát ha jön 10 db 8-ra végződő számla, akkor az 20 Ft-mínusz hó végén nekem (ott nem írja, hogy kerekítési mínusz vagy plusz). Ugyanis - szerintem -arra szisztémára van ez kidolgozva, amit amikor bevezették emlegettek, hogy kiegyenlíti egymást a fel vagy lekerekítés. De mondjuk nekem havi 2-300 kp-s számlám van csaupán, nem pedig napi több ezer és így erre ez nem igaz. De állítom továbbra is, hogy benzin, újság, szinte mindig bukó, ha boltból jön számla ott is 10-ból olyan ha 9-re vagy 8-ra végződik.

Robert74 2011.04.06. 13:16:14

Én rengeteg helyen vásárolok bankkártyával! Soha sehol sem kerekítettek! Arra emlékszem, hogy mikor az 1- és kétforintos címletet megszüntették, utána a rendeletben, vagy törvényben készpénzes fizetés esetén kerekítést kell alkalmazni. felsorolták, hogy pl. egyest, kettest nullára és így tovább. Bankkártyás fizetésre a kerekítési szabályok nem vonatkoznak!!!

SomethinWild 2011.04.06. 13:20:04

@P75: Ez tényleg csúnya, mert ez azt jelenti, hogy a pénztárgép a bankkártya-terminál neincs összehangolva, ami félrevezetheti az ügyfelet. Ha valaki nekik akar esni, épp ez a támadási felület.

esef 2011.04.06. 13:31:28

@Xezs:
nem kell, de a kereskedő kerekíthet. csak akkor tájékoztatnia kell róla.

esef 2011.04.06. 13:33:01

@Robert74:
neked is. a kereskedő kerekíthet kártyás fizetésnél is, csak akkor arról tájékoztatnia kell. így csinál Óbudán a Praktiker és országszerte egy csomó CBA is.
a posztolónak meg tényleg az a legnagyobb baja, hogy 4998 vagy 5000 Ft-ot fizetett? nem mindegy?

ouroboros 2011.04.06. 13:39:00

A pénztárgép elfelejtett átállni a nyári időszámításra. És még késik is 2 percet.

Robert74 2011.04.06. 13:50:27

Igaz! "... A jogszabály bankkártyával történő fizetés esetén sem zárja ki a kerekítés lehetőségét, erről azonban a vásárlókat előre tájékoztatni kell"

Rögtön az átállás után még mást írtak és nem értesültem a változásról.
Igazatok van!

GatyaPityu 2011.04.06. 13:57:40

Ez egy nüansznyi probléma szerintem, de jogos az észrevétel. Inkább az elv a fontos, mint a valódi veszteség, ezért én a cég helyében nem is kompromittálnám magamat (a cégem presztízsét) egy ilyen nevetséges trükkel.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.06. 14:23:19

@FDToth: Igen. Én is úgy tudom, hogy belejavíthatsz. Pl. kiszolgáló egységeknél így tudsz borravalót adni. Vagy legalább rá kéne már nézni a pénztárgép folyadékkristályos kijelzőjére is, a pötyögős terminál mellett.

Múltkor is, kimérve vettem valamit, a mérleg kicsit arrébb volt, mentem utána, lesni, hogy annyit ad-e, amennyit kértem. Mert ott még tudok reklamálni.

Koholmány 2011.04.06. 14:36:08

@SomethinWild:
Én is szarok rá, inkább kikapcsolom a gépet és spórolok az árammal. :)

FDToth 2011.04.06. 14:40:04

@neccharisnyás útonálló:
persze, javíthatzs. pl veszel mondjuk élelmiszert 1.523 Ft értékben és kártyával fizetsz. A terminálon ott van az összeg, ezt megnézed és ha stimmel (tehát 1.523 Ft) , akkor Zöld (OK) gomb majd pedig megadod a PIN-t (ha kell).
Ha pl. 1.525 Ft-ot látsz a terminálon, akkor szólsz, hogy az 1.523 Ft és már is javítják.
Lássuk be, hogy sok kártyával fizető ember nem nézi meg, hogy stimmel az az összeg, amit le akarnak vonni, hanem csak nyomkodja a gombokat.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.06. 14:43:21

a CBAban is mindig kerekítenek! pedig kártyás fizetésnél ugyebár... -.-"

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 14:47:32

Ez a krekítés dolog még nem az igazi. Mert ugye köztudott, hogy úriember nem vacakol az aprópénzzel. Szépen mindent kerekíteni kell papírpénzesre oszt jóvan. Külömben is, a benzinkútazás lassan családi lukszusprogram lesz, mint régen a plázázás, hát aggyuk meg a móggyát, ne legyünk már faszari igénytelen lófaszjókák kéremszépen!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.06. 14:56:02

- Kérek egy almát!
- Kettő lett, maradhat?

dr. _mmm_ 2011.04.06. 15:06:07

@Secnir: Az egyik lehet a cég telephelye a másik az értékesítési hely.. A kettőnek nem fontos egyeznie.

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 15:07:42

@Sün‼: mostmá nemúgy van, hanrem hogy
- kérek egy szem epret.
- meglékejjem?

asdf 2011.04.06. 15:15:03

zoldgombpinkodzoldgomb leforditva magyarra:

zold gomb: a pos terminalon/keypadon megjeleno fizetendo osszeg elfogadasa
pin kod: egyertelmu
zold gomb: banat tudja, gondolom a tranzakcio jovahagyasa

Tehat a posztolo is boven benne van a tortenetben, mert zold gombot nyomott az 5000-re, amikor pirossal/C-vel el kellett volna utasitania azt, mert 4998-ra nyomhatott volna csak zold gombot (leven az a fizetendo osszeg). Igy teve persze vegtelen ciklusba lehet keveredni a tudatlan penztarossal, aki azt mondja, hogy marpedig o kartyas fizetesnel is kerekit...

asdf 2011.04.06. 15:19:47

@Secnir: Dunavecse: ceg szekhelye, Dunabogdany (mely mindket papiron szerepel) toltoallomas helye. Szerintem jol van ez igy.

Sokorai_Atala 2011.04.06. 15:31:18

@asdf: biztos erre gonodolsz:
- Laci, nem működik a pénztárgép!!!
- Nyomd meg a C-t!!
- LaCCCi nem működik a pénztárgép!!!
:)

S1lver 2011.04.06. 15:34:53

@Secnir: reszben hulyeseget irsz.

www.apeh.hu/adoinfo/penztargep/kerekites.html

Bankkártyával történő fizetés esetén sem zárja ki a törvény a kerekítés lehetőségét, erről azonban a vásárlókat előre tájékoztatni kell.

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 15:55:38

@Sün‼: sajátra. Persze csak az Uralkodó által megnegedett mennyiségben. Külömben venne zárjegyeket meg minden. Külömben meg se inná, mert nem esne jól neki.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.06. 16:03:04

@Rosszindulatú Vászka:
Derék dolog ez tőle!
Csak a cukrot sikerüljön olcsón beszereznie.
A tiroli őstermelőkkel kellene egyeztetnie!

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 16:07:42

@Sün‼: no persze. Vélhetően majd a napnyugati rokonok ezentúl nem használt ruhaneművel, meg levetett pöfögős autóval kedveskednek csomagilag, hanem, cukorral meg liszttel. Bár feltehetőleg az "óccó, öccá" jellegű boltok átállnak majd a parfümről meg a tornacipőről a cukorra, bár azt még nem tudni, hogy lehet hamisítani, de bisztos, hogy kispekulálják.

Jelzem, a saját célra főzött delejnedő csak épp annyi kicsiny cukorot szokott tartalmazni, hogy beindujjon az erjedés. De persze ezt én is csak úgy hallottam.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.04.06. 16:25:25

Eleve, eloszor el kell fogadni a terminalon a fizetendo osszeget a zold gombbal. Ha mindjart a pin kod resszel rakjak elem, nem utok be semmit. Nem a kut a hibas, hanem a posztolo. Ha "veletlenul" 15ezret ut be a kutas kisasszony akkor most arrol is ir a homarra egy posztot?

2011.04.06. 17:17:22

Volt egy film, a Hivatali Patkányok, (vagy cápák) az is valami ilyesmiről szólt, ha jól emlékszem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 17:25:26

szerintem mar reg 10 ezresre kene kerekiteni es akkor most ingyen tankolt volna

Manci néni, a szomszéd 2011.04.06. 19:09:39

Teljesen igaza van a posztolónak! Mer' nem elég baj az neki, hogy drága a benzin, drága a kenyér, drága a bank, drága még az isten ....a is, még a kutas is lehúzza egy bélással?

Má' megbocsássatok, de tíz tankolásnál az már egy húszas, az meg pont egy 22 forintos zsömle ára.

Trolloszlán 2011.04.06. 19:58:29

A bankkártyákról pedig csak annyit, hogy nem mindegyik kér PIN kódot. Amelyik kér (Mastercard), ott természetesen ütni kell, amelyik nem (VISA), annál pedig alá kell írni a POS terminál blokkját.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 20:08:08

@Trolloszlán:
ez nam attol fugg hogy mastercard vagy visa

@lorenzo von matterhorn:
nem mondta hogy ures volt a tank, csak latta ocsobb a benzin es ratotott

Ofélia . 2011.04.06. 21:13:35

@hagyma:
Atya úristen tisztes régi homárosok:D

Hol az az eltört üvegasztal??

Anyám lehűztak te jó ég.

Ofélia . 2011.04.06. 21:15:42

@Manci néni, a szomszéd:
Istenem csak egy bélással??

Ha nő az ilyet egy házzal húznám le:)

Rosszindulatú Vászka 2011.04.06. 21:38:23

@Ofélia .: üvegasztal? Kékszalag?
Ugyanmár.
Karfiollevél, ingyenszarás, repedősnadrág, baccpapucs, lehúzós kaller, Palkovicsné, Ede. Bár az újabbak közül Pegazus Peti beleillik a sormintába.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 21:48:23

@Ofélia .: mi van bevezettek a NET-et :)
@Rosszindulatú Vászka: na es a mentosok az alpokban, meg a merci a parkologarazsban?
meg hol volt az astrand ahol shitt volt, meg platos ifa? Raczkeve?
ezek kutyak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:02:00

@MPL firstlady: miota kikoltozott a varosbul le se izel minket
szerintem gazdalkodik vagy ilyesmi

MPL firstlady 2011.04.06. 22:03:36

@hagyma: Ofi földbirtokos nagyúr lett? nem jártam erre úgy pár éve...
no, a városi népek ezek szerint el vannak felejtve...:(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:19:33

@MPL firstlady: hat nem tudom, milyen meretu teruletet muvel allitolag nem sokkal nagyobb a volt esterhazy birtoknal
en itt ragadtam a homaron, de OFI is eltunt nem csak Te
egyszer en is eltunok:)

ze11 2011.04.06. 22:20:32

Az egyik hiba az, hogy nem ismerik a vonatkozó jogszabály, ami bizony azt mondja, hogy csak készpénzes fizetésnél van 5-re kerekítés, más esetben nincs.
A másik, és ezért biza' szintén lehet ánuszjáró sünt kapni, az a két berendezés órája közötti pont egy órányi különbség. Valamelyik nem állt át/nem lett átállítva téliről nyárira.

Ilyene setben valóban az a módszer, hogy nyomni a pinpad-on egy pirosat, és kérni a helyes összeg beírását. Ha erre nem hajlandóak, akkor vásárlók könyve, nyugtaszámmal, pos-os tranzakcióazonosítóval, tok-vonó beírni, saját példányt elrakni, és ha nem jön időben könyvelt küldeményként válasz, akkor fogyasztóvédelem, illetve NAV felé lehet tolni a panaszt.

MPL firstlady 2011.04.06. 22:22:18

@hagyma: megvett egy egész megyét??
hiányoztatok:D

ze11 2011.04.06. 22:24:12

@S1lver: Ennél ne tévedjen nagyobbat az ávéhá...

ze11 2011.04.06. 22:25:23

@ouroboros: Ha tényleg a pénztárgép, akkor NAV-os ánuszjáró sünt a kútnak.

Dr. Panasz Muki 2011.04.06. 22:33:47

Akiknek mindegy, azoknak küldeném Zorántól a "Nekünk így is jó" című számot (és igyanak langyos sört, bár a sör hőmérsékletét nem védi a törvény).
Szerintem nem mindegy. Tudomásom szerint a kerekítést törvény szabályozza, készpénznél megengedett, nem készpénzes fizetéseknél NEM.
Mellesleg, honnan gondolják a kedves posztolók, hogy a levélírónak nincs pl. 2000 ilyen tranzakciója egy hónapban? Mert akkor 4000 forintot veszít emiatt.

Nekem is volt hasonló esetem, vendéglátó helyen. És bár jeleztem, hogy nincs kerekítés, a srác ragaszkodott a 2 forintjához. XD Legyen boldog vele, oda többet nem megyek és mindenkinek elmondom, hogy milyen gáz hely.

nemecsek ernő áruló 2011.04.06. 22:34:05

Nem csak felfele, lefele is kerekítenek, ez pedig azért, mert a pénztár-program nem tart nyilván két külön összeget, és automatikusan kerekítésre van beállítva. Jelentősége nem nagyobb, mint a készpénzes fizetésnél. Ami egyik oldalon bejön, a másik oldalról elveszik. Ha szólnak a pénztárnál (értsd: ki van írva), ezzel semmi gond nincsen! Vihar egy pohár vízben.

A homár egyre kevésbé releváns! Csak azért van, hogy legyen valami hiszti, mindegy, hogy tök értelmetlen elejétől fogva.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:34:10

@MPL firstlady:
kepes ra
neha boklasszal erre, meg a blogomba/lattalak:)/
es orultem:)

MPL firstlady 2011.04.06. 22:36:11

@hagyma:
a blogodban szerintem.
és én is nagyon örültem.
főleg, hogy láttam végre mán Maryt a drága asszonyt, aki képes téged elviselni:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:36:56

@Panasz Muki:
hat nalunk meg 1 "filleres" is van, de aki ezzel szorakozik az nyugodtan tud ugy tankolni, hogy mindeig lefele kerekitsenek
vendeglato helyen bonyolultabb azt belatom, de ott asltalaban a borravalo is tobb mint 2 pezo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:38:44

@MPL firstlady:
sokszor en sem ertem, de hat a'merikai....:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 22:54:12

@Panasz Muki:
otthon egy honapban 2000 tranzakcio kartyaval es mindet felfele kerekitik?
nane.........
meg itt se hasznalom 20-30-nal tobbet havonta a kartyamat/ Maryvel egyutt/ pedig nem hasznalok kp-t
szoval ne sciffizunk

Xmas 2011.04.06. 23:15:47

Aki hasonló boldogságot akar átélni: Budapest, Üllői út 128. CBA.

Mivel már több mint egy éve sem ment nekik, panasszal éltem, kijöttek, leoktatták a pénztárosokat, hogy bankkártya terminálon nem kerekítünk. Erre egy évvel később is kerekítettek. Ment az újabb panasz...

Peter T. Sinclare 2011.04.06. 23:16:42

Nem t'om volt-e már, de kártyás fizetésnél nincs kerekítés...

apátok faszát! 2011.04.06. 23:19:44

átkúrták á búráját á pósztólónák.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 23:23:45

@apátok faszát!:
meg 4 forintiot nyugodtan beletuszmakolhatott volna a tankba es akkor most boldog ugyfel poszt lenne

Xmas 2011.04.06. 23:30:51

@esef: A kereskedő a nyugtán kerekíthet, ha akar, viszont a kerekítés miatti különbözetet a pénztárnak kell állnia bankkártyás fizetés esetén. Bankkártyás fizetéskor a helyes forintösszeg terhelendő.

taurus 2011.04.06. 23:55:33

@apátok faszát!: Át, nem is kicsit, ráadásul hagyta magát :)

Még rá is nyomja a zöld gombot a csalásra...

GMS 2011.04.07. 03:12:42

bankkártyás fizetésnél a kerekítés egyértelmű lenyúlás. jogellenes. és sok kicsiből lesz a nagy. a Móriczon a csodálatos G-Roby próbálkozott vele még a kezdetek kezdetén, de gyorsan beszólt a nép hangja és vége lett a dalnak. ott nem volt mindegy az embereknek. azóta sehol nem fizettem bankkártyával kerekített összeggel, mondjuk én max. BKV bérletet "tankolok" :) havonta 1x.
persze meg kell nézni, mit fogadunk el. rohadtul rühellem az olyan helyeket, ahol az összeget a pénztáros elfogadja, én meg írjam be a PIN kódomat. ilyenkor kicsit erélyesen megkérem, hogy na akkor kezdjük előröl az egészet még1x.
egyszer a MÁV-os pénztáros néni a 900 helyet 9000-et ütött be, én is elnéztem, el is fogadtam, de mikor megmutattam neki a blokkot, szó nélkül visszaadta a pénztárból a fölöslegesen levett összeget.

Baszk Earl 2011.04.07. 03:56:30

Egy kifli 22 Ft. 10 kifli 220 Ft. Látszólag. Mert ha a kifliket egyesével beüttettem , akkor csak 200 Ft a kerekítés miatt!

OnlinePénzkeresés · http://www.zseni.info 2011.04.07. 06:40:18

A bankkártyás fizetésnél soha de soha nem szabad kerekíteni!

sikeres online pénzkeresés csak egy kattintásra van tőled! használd ki!

Rosszindulatú Vászka 2011.04.07. 06:48:38

@hagyma: azt tudtad, hogy mikor fogytán volt a réz a D-Day előtt, az egycentesekből készültek a töltényhüvejek? Osztán a háború végén amit tudtak a katonák összeszedtek és újra pénzérme lett a maradék skulókból.

különvélemény 2011.04.07. 07:08:48

Benzinkútnál 2 forinton xarakodni = nem menő

kilobike 2011.04.07. 07:11:24

Kriszti: dögöljön meg a szomszéd tehene is, ugye?

esef 2011.04.07. 07:15:27

@Xmas:
Ajánlom figyelmedbe az alábbi részletet egy 2008. márciusi APEH közleményből:
"A kerekítési szabályok 2008. március 1-én lépnek hatályba.

A törvény a kerekítési kötelezettséget a készpénz (bankjegy vagy érme) átadása esetén írja elő, de nem írja elő kötelező jelleggel a kerekített (ténylegesen fizetendő) összeg, illetve a kerekítési különbözet bizonylaton (nyugtán, egyszerűsített adattartalmú számlán) való feltüntetését, mivel a kerekítési különbözet nem minősül vagyoni előnynek vagy hátránynak.

A kerekítési különbözetek összege egyéb bevétel vagy ráfordítás jogcímén számolható el, melyről a vállalkozásoknak a készpénzkezelési szabályzatukban kell rendelkezniük. A kerekítési különbözet az ÁFÁ-nak nem képezi alapját.

Bankkártyával történő fizetés esetén sem zárja ki a törvény a kerekítés lehetőségét, erről azonban a vásárlókat előre tájékoztatni kell.

Fentiekből következően a törvény rendelkezései a pénztárgéppel történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás regisztrálására az alábbiak szerint alkalmazhatók."

a teljes szövegez lásd itt:
www.apeh.hu/adoinfo/penztargep/kerekites.html

S1lver 2011.04.07. 07:23:24

@esef: hagyd, a sok idiota, olvasni nem tudo elmeroggyantnak felesleges magyarazni...

De ha megis erot vesznek megukon, itt a torveny:

www.nfh.hu/data/cms12246/2008_evi_III_torveny.pdf

Egyéves Önkéntes 2011.04.07. 07:27:42

3 féle ember van: aki tud kerekíteni és aki nem.

krj 2011.04.07. 07:36:52

nemhogy nem kell ilyenkor kerekíteni, de nem is szabad!!!

Mr. Waszabi 2011.04.07. 07:51:44

A kerekítési szabály csak a készpénzes fizetésre vonatkozik. A kártyás fizetésnél, utalásnál NINCS kerekítés.
MNB szabályozás van a készpénzforgalomra, az meg, hogy a gép mit csinál vagy mit nem, annak nem lehet semmilyen pénzügyi vonatkozása a vásárlóra, akár 2 forint, akár 100. Érdekes, amit a posztoló ír, magam még nem tapasztaltam hasonlót. Azt viszont igen, hogy a pénztárgép által kiírt összeg helyett a kerekítettet mondja hangosan az eladó, de amikor a kártyaterminálba az összeget beüti, pontosan azt üti, amit a pénztárgép kijelzőjén olvashatok. Így korrekt.
Az egy más kérdés, hogy kp esetén én mennyi "jattot" hagyok ott, visszakérek-e 10ezresből 5 forintot.

MPL firstlady 2011.04.07. 07:55:23

@EÖ: 'reggelt:)
semmit nem változtál:D

MPL firstlady 2011.04.07. 08:03:48

@EÖ: ne tedd:) csak vicceltem:P

Csigorin 2011.04.07. 08:13:28

Onmagaban a kerekites nem faszsag. De csak akkor ha azt mind felfele, mind lefele alkalmazzak. Mert ha mondjuk 4997 jon ki, es nem 4995ot vonnak le, az ugy mar egyoldalu csalas. Azert pedig bortonbe veluk!

Egyéves Önkéntes 2011.04.07. 08:17:33

Az aldiban rábaközi tallérban is lehet fizetni a tankolásért.

chubby1 2011.04.07. 08:27:47

Sziasztok!

2008. évi 3. tv.
"3. § Bankkártyával való fizetés elfogadója dönthet úgy, hogy a bankkártyával való fizetés elfogadása során az 1. § szerinti kerekítési szabályokat alkalmazza. Erre a tényre a bankkártyával fizető személy figyelmét kifejezetten fel kell hívni."

Röviden a lényeg:
Igen, Bankkártyás fizetésnél is LEHET kerekíteni. A kerekítésre vonatkozó jogszabály erre lehetőséget ad. Ennek pusztán egyetlen feltétele van, hogy a pénztárnál jól látható helyen ki kell függeszteni, hogy bankkártyás fizetésnél is van kerekítés. Én ezzel először a Rossmannban találkoztam. Nézzétek csak meg. A pénztárnál egy kis papírra írják ki, hogy bankkártyás fizetésnél is alkalmazzák a kerekítés szabályait.
Ez mind szép és jó és törvényes, csak akkor NE HANGOZTASSÁK SOK HELYEN (tv, rádió), hogy bankkártyánál nincs kerekítés.

Szép napot mindenkinek!

Bicikliző medve 2011.04.07. 08:31:16

@mohopasi: nekem meg munkatarsam jutott eszembe, aki meselte, hogy bement boltba, hogy ker egy darab szoget. Mondtak ,hogy az 2 Ft, annyit nem adhatnak ki, mert ugye akkor lefele kellene kerekiteni az osszeget :) Viszont ha vesz 2 darabot, akkor mar kiadjak 5 Ft-ert. Erre a srac mondta ,hogy akkor ker 3 darabot, mert az is 5 Ft, nehogy mar :)

2011.04.07. 08:39:46

Hát én erre nem nyomtam volna okét és a pin kódomat se adtam volna meg utána. Szóltam volna, hogy elnézést de annyit fizetek amennyi a blokkon van! Kerekítés készpénznél van, mivel nincs 1 és 2 forintos de maga az 1 és 2 forint LÉTEZIK!

Tower13 2011.04.07. 08:40:17

@P75: Bankártyás fizetésnél nincs kerekítés. Nem megengedett. Pénztárinál is csak azért van, mert kivontuk az 1 és 2 forintost. Azaz kivonták. Belőlünk. Bár többünkből inkább a 20ezrest vonták ki, mert olyat nem látunk már

P75 2011.04.07. 08:50:18

@Tower13: ezt mondd annak a pirosas-őszhajú néninek, aki a veresegyházi CBA 4. kasszájában notóriusan készpénzesnek üti be a kártyás fizetést, hiába szólunk neki. Állítja, abban a kasszában a gép nem veszi be a kártyás fizetést, érdekes módon csak neki, mert mindenki másnak abban a kasszában is beveszi.

GG81 2011.04.07. 08:52:09

a P. Márket-ben alkalmazzák ezt előszeretettel, ahol mondjuk egy benzinkútnál nagyobb a forgalom és a kisebb számlaösszegek miatt arányaiban nagyobb perszea lehúzás... és a mégtöbb kicsit még sokabbra megy :-(

GVH? Fogyasztóvédelem???

Tower13 2011.04.07. 09:02:23

@P75: Fogyasztóvédelem, plusz az üzletvezető. Mert NEM ütheti úgy be. Pláne, hogy az elszámolásnál a nap végén az hiba.. Másokat mennyire nyúlhat le akkor?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.07. 09:15:39

De vajon mennyibe kerülhet egy csepp benzin?

elwood 2011.04.07. 09:48:54

atyavilág, 2Ft kétes hátterű pénzmozgás egy benzinkútnál

tiszta Chicago ez a város

poszternek javaslom, 2Ft miatt ne idegeskedjen, mert nem ér annyit. ha igaza van, ha nem

Figyel Castro 2011.04.07. 10:53:09

Én ezt már kiírva is láttam, csak nem emléxem, hol, hogy a kártyás fizetést is felfelé kerekítik. Gondoltam, az enyémet biztos nem... Nem adok inkább kártyát.

mohopasi 2011.04.07. 12:24:32

@Rosszindulatú Vászka: ok, majd figyelek :D Szerencsére 1 forintos már nincs érvényben, tudok azzal védekezni, hogy tavaly volt, és maradt 2 zsákkal, amit nem váltanak már vissza :)

S1lver 2011.04.07. 18:20:28

@Tower13: hulye vagy, ld. fentebb.

Bonbonbandita 2011.04.08. 10:37:17

A Rossmann üzletekben ugyanezt csinálják. Pofátlanságnak tartom.

Bonbonbandita 2011.04.08. 10:41:10

www.jogiforum.hu/hirek/17424 és bizony jogszabály is született erről az "aprócska" dologról. Csak a benzinkutas kislány elfelejtett erről tájékoztatni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.04.09. 19:24:35

@Sokorai_Atala: Ezek a kerekítési problémák elkerülhetők lennének, ha eleve 5-tel oszthatóan határoznák meg az árakat, de valamiért jobban szeretik a többi végződést.

chubby1 2011.04.12. 11:15:11

@Tower13: Nem vitatkozás szintjén, de ha mindenki utána járna, hogy bizony bankkártyánál is lehet kerekítés, de erre előzőleg fel kell hívni a vásárló figyelmét, akkor nem születnének felesleges bejegyzések.
Egymásnak ugrani persze lehet, meg anyázni is, csak azért ha az alapján a törvény alapján mondunk véleményt, amely feljogosít a kerekítésre, akkor a törvény többi részét is nézzük meg, amelyik a bankkártyás fizetésnél engedi ezt meg.
Tower13. Ez nem ellened szólt, tulajdonképp bárkinek írhattam volna ezt válaszul. :)

Üdv. Szép napot.

Karnamantra 2011.04.15. 18:02:57

Első 5-10 kommentelőnek: a posztírónak nem avval van baja, hogy neki mínusz2, hanem inkább avval, hogy a benzinkútnak plusz - és nem kettő, hanem sok sok. Manapság igen hamar kiakad az igazságérzet-mutatónk, nemde?

tRebroN 2011.04.21. 13:50:22

@Aki a zsiráfotszereti: mondjuk ha a kerekítéseket csak a benzinkutaknál 1 hónapig a számlámra utalnák az egész országból lehet nem lenne gondom hátralévő életemben szal ezeket simán benyelik a bankok:)
süti beállítások módosítása