Tékozló Homár

A soha nem gyorsuló T-Home

2011.04.28. 09:41 | jackyll | 93 komment

László nem igazán érti, miért nem kapcsolják át 5 Mbites csomagra, ha már egyszer az előfizetett 15-ös nem működik. A T-Home ügyfélszolgálata ehelyett 4 hónapja azt játssza, hogy felveszik a panaszt, majd másnap közlik, hogy elhárul a hiba, pedig nem is:

Engem már hónapok óta szopatnak a 15Mbites csomag címén nyújtott pár száz kilobites szakadozó netkapcsolattal. Mondjuk az alapján, hogy csak a nevetségesen alacsony 1Mbitet merték garantálni, nem vártam sokat, de ennél azért többet. Bátor voltam, mert volt próbahónap, akkor természetesen nem volt semmi gond, de aztán…

Levél az ügyfélszolgálatnak:

Panaszt szeretnék tenni az internet szolgáltatás minőségét illetően. Már  4 hónapja gyakorlatilag használhatatlan az internet, általában az 1Mbitet sem éri el, szakadozik, nagyon lassú, de egyre többször fordul elő, hogy egyáltalán nem működik. Az Önök részéről eddig annyi történt hogy felvettek egy hibajegyet, amit másnap lezártak azzal az üzenettel, hogy a hibát elhárították. Aztán este bejelentettem, hogy még mindig nem működik, és akkor új jegyet vettek fel. Ezt játszuk már hónapok óta, érdemi változás nélkül, így kénytelen vagyok arra gondolni, hogy ennek az eljárásnak csupán az az oka, hogy az ígért 72 órán belül lezáródjanak a jegyek, és ezt nem tartom tisztességes hozzáállásnak.

Eddig türelmes voltam, fizettem a havidíjat is rendesen, de a türelmem most elfogyott. 4 hónapja használhatatlan szolgáltatásért fizetek, ebből most lett végképp elegem, ezért addig nem vagyok hajlandó fizetni a szolgáltatást a továbbiakban(beleértve a mostani már kézhez kapott számlát is), amíg nem tudnak elfogadható szolgáltatást nyújtani. Ráadásul az egyik technikai kolléga, aki kint volt kimérni végpontot, azt mondta, hogy Isaszeg területén a rendszer nem tud 5Mbitnél nagyobb sávszélességet megbízhatóan szolgáltatni. Ha ez valóban igaz – eddig úgy tűnik – akkor a 15Mbites csomag értékesítése felvett pár érdekes kérdést. Kérem panaszom kivizsgálását és mielőbbi megoldást!

Ezt a levelet megkapja az index.hu Tékozló Homár rovata is, mert sajnos úgy tapasztalom, hogy nyilvánosság nélkül a Tisztelt Szolgáltató nem elég motivált a panaszok kezelésében.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:47:10

gagyiblogmocihogyrohadná'el :@

VilMarci 2011.04.28. 09:48:04

Lehet, hogy a Homáron kívül hivatalosabb szerveket is rakhattál volna a címzettek közé. NMHH?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:48:48

@Sün‼: szerettem volna egy homár-kompatibilis első kommentet. Már látom, hogy kár volt fölkelni, inkább alszok tovább délig :P

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 09:49:05

@donfuligjimmy:
Ez viszont szép vót!

Amúgy antennás kábelnetet kell venni, az nem akadozik!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 09:49:29

"pár száz kilobites szakadozó netkapcsolattal. Mondjuk az alapján, hogy csak a nevetségesen alacsony 1Mbitet merték garantálni"

Miért fizetsz érte, ha sose volt még jó? A garantált azért garantált, mert garantált. Ugye?

Máshol egyébként 5M a garantált a 15M-hoz. Miért is nem ott kérted?

Vadász, vadász!...

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:53:10

A trécsoportnak van valami 'belső' teszt címe, ahol a sávszél próbára tehető. Na, azt tessék futtatni, és az ott kapott azonosítóval jelentkezni az ügyfélszolgáknál. Ugyanis annak a tesztnek az eredményét ők is meg tudják nézni az azonosító birtokában.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:54:50

@Sün‼: Mi történt veled? Betéptél :) ? internetet csak az aldiból, vagy őstermelőtől!

VilMarci 2011.04.28. 09:56:20

Ha a szerelő ilyeneket mond, hogy a hálózat eleve nem bírja, akkor meg kell kérni, hogy ezt most szépen vésse bele a munkalapba, amiből természetesen kérsz egy másolatot.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:02:56

@donfuligjimmy:
Én a típust határoztam meg, nem a beszerzési helyet.
Amúgy az őstermelők most akcióznak is valamit ezügyben.
Kettőt veszel, egyet kapsz, vagy valami ilyesmi.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.28. 10:05:37

Nekem csak az árat tolta minden évben a T! Már ott tartottam hogy inkább mobil net! 1 azax Egy MBért már 5400et számláztak :((

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.28. 10:08:53

Amikor jó a kapcsolat, akkor kell PUR-habbal fixálni.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:37:45

A blogmotor szakadozik.
Kérem, cserélje ki!

dr. _mmm_ 2011.04.28. 10:38:30

@donfuligjimmy: Nem véletlenül van az. Egy izolált környezet. Ott 99,9999%-ban jó eredményeket kapsz. Aztán az internet mégsem működik. Ezért mondom hogy FÜGGETLEN sebességtesztet kell futtatni.
Bár ha jól tudom az ilyen mocskos bandák csak a központi gerinchálózatig garantálják a sávszélességet. (Tehát a házadtól a T szerverig)

Rosszindulatú Vászka 2011.04.28. 10:43:45

speedtest.net/

Amúgy a lassú net szívás. Nem lehet úgy állatos pornót nézni normálisan.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 10:44:07

@woodooman: Viszont első körben akkor is a trécsoport saját tesztjét kell futtatni. Aztán ha annak az eredménye kielégítő, akkor lehet keresgélni tovább. Ha viszont alapvetően (trécsoport)hálózati gond, az már ott is kiderül, és így legalább tudsz nekik mutatni valamit.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:47:40

Én inkább a nyulat futtatom.
Rövidtávon verhetetlen.

dirrrty0 2011.04.28. 11:11:10

Nekem is volt ugyanilyen problémám, és igen, mi is szóltunk a T-nek hogy gáz van... Azt mondták hetekig,hogy majd megjavul... Utána vártunk és vártunk, aztán egy szép napon felhívtuk őket,hogy mi lesz már?! A válasz: "az ön településén nincs kiépítve a 15megás hálózat, elnézését kérjük, kíván kisebb csomagra váltani?" Mindezt pár hónap után tudták közölni, addig csak hitegettek! GRATULÁLOK T! :)

dirrrty0 2011.04.28. 11:13:20

És hozzá tenném,hogy az első 2hónapban nálam is futott rendesen a net, igaz nem 15megával, hanem csak 12vel, de utána napokig nem volt net,se telefon ugye.

É2I 2011.04.28. 11:14:08

Jó levélke, de küld el szerintem is a felettes szervüknek, arra cuppannak. De a homárt is olvassák . (Ha jól emlékszem volt már reakció, megjelent egy ügyfél szolga megoldani a problémát.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 11:17:44

Viszont az nem derül ki a posztból, hogy a szerelő levette-e a cipőjét, mikor bekötötte a netet.

dr. _mmm_ 2011.04.28. 11:25:09

@donfuligjimmy: Látom nem érted :)
Hiába jó a tré teszt.. az egy izolált környezet.. semmi köze a valós nethez. Mint említettem abban 99,999% felett van az esélye hogy a teszt jó eredményekkel le fog futni. A tré pont azért csinálta hogy kevesebben tudjanak reklamálni / őket zaklatni.

...Ahoj... 2011.04.28. 11:30:57

Ehh, még az ADSL -es időkben velem is ez ment. Napokig kimaradás 2-3 órás megszakadások vagy csak simán ledobált a net. A Hibát felvették 2 nap múlva visszaírtak hogy rendben van (3 napig jó volt) aután ment minden előlről. Azt mondják hogy a jel kimegy, nem értik a házba hol akadhat el.

Ezért is jobb a UPC mert a gépedig látják az egész hálózatot, és ha még be se jelented már tudják ha valami gebasz van. 2 év alatt a UPC netem egyszer ment el 10 percre.

Tron65 2011.04.28. 13:08:55

Pár éves eset (de mivel úgylátom, a helyzet változatlan, leírom):
ADSL net ismerősnél behalt.
Minden végignézve, de a telefon is süket, mobilról hívtam az ügyfélszolgálatot.
A hölgy nagynehezen megtalálta a 2 nappal korábbi eredeti hibajegyetés közölte, hogy a vonal vízsgálata sikeres volt, szerintük jó.
Mondom szerintem meg nem, ezen kívül megkérdezném:
- Mit mértek, ha a vonal vége szakadt? Mint hiradós végzettségű ugyanis TUDOM, hogy nem lehet vonalat mérni, ha nem tudjuk mi van a túlsó végén.
- Esetleg gondolt-e valaki arra, hogy összefüggés lehet a halott ADSL és a süket telefon közt?
Ez jó délután volt, másnap csodák-csodája személyesen is megjelent egy emberke, aki valamit alkotott a lépcsőházban a kábelfej környékén és lőn net és telefon.
Természetesen ő se volt képes legalább becsöngetni, hogy ittvoltam, csináltam valamit, próbálják ki.

Másik:
Net akadozik, lassú, de telefon van rendesen (ez is adsl):
Itt kiderült, hogy a légvezeték leágazásánál egy kötés volt oxidos.
Természetesen ezt is méregették a központból és ezt is jónak találták.

Harmadik, ez viszont már UPC:
Bőszen túrjuk a netet, amikor csöngetnek, ürge az ajtóban:
- a központ szerint itt valami gubanc van, túl nagy a hibaarány.
Úgy 10 percig szöszmötölt a modem környékén (csillapító tagot kötött be), egyszer telefonált, majd elköszönt.

2011.04.28. 13:10:36

Panaszt papírra leírni, féltéglát vele becsomagolni, t-com ablakán behajítani: ez a homáros ügykezelési metódus ISO9000 TÜV 12008.

2011.04.28. 13:19:43

@VilMarci: nem fog ilyet tenni a szerelő, majd bolond lenne.

Dorie 2011.04.28. 14:50:39

Úgy látom ez a t-s 15 Megás net csak valami atom kamu szöveg náluk, mert nálunk sem tudták bekötni, mert a kábelezés nem elég hozzá. Ez úgy derült ki, hogy lejárt a hűségidő és tapasztalatból tudjuk ha a lejárat előtt nem hosszabbítunk, akkor akár 1-2 ezer forinttal is megugrik a csomagok díja. Leültem a net elé, és bőszen neki álltam keresgélni, hogy mi lenne a legjobb. Ugye már eleve t-s volt a net és a telefon is, a TV ugyan annyi lenne mint a digis így rábeszéltem anyámat, hogy váltsunk tripla kedvezményre meg nagyobb (eddig 5 megabites) 15 megabites netre és akkor csak 600 FT-tal lenne több a havidíj és gyorsabb netünk lenne a t-s családi csomag jobb csatornákat tartalmaz (pl digi műholdon az axn román és már a sorozatok egy részét sem hajlandóak leszinkronizálni a felirat meg román). Hívjuk a t-seket h akkor váltanánk meg minden, netet tuti a TV-n még agyalunk mert 5000 Ft a beszerelési díj.
1 hétig várjuk hogy ugorjon a net 15 megabitre, nem ugrik, ugyan úgy 5 megabites van. Felhívjuk őket h akkor most mi van? Erre szintén azt közlik, hogy sajnos nálunk nem elérhető a 15 megabites szolgáltatás. Kérdem én, hogy hol elérhető egyáltalán rendesen az a 15 megabites net?:D

FDToth 2011.04.28. 15:26:17

dettó ugyanez: 25 mbites csomagra fizettem elő és csodálkoztam, hogy még az 5mbitet sem éri el. persze hibajegyet felvették, lezárták vagy ötször, de változás nem történt. aztán jött egy szerelő, aki rögtön látta, hogy a kábel, amin jön a net kb. 20 éves, így lehetetlen itt a 25mbit.
Lényeg, hogy 25 mbitées netet nyugodt szívvel "bekötik" holott ennek az ötöde ami a környéken eléhető. volt. mert azóta behúzattam velük új kábelekt és modemet is cseréltek. azóta napi 2-3 szor megszakad a kapcsolat.

mohopasi 2011.04.28. 15:53:39

És ha tudnátok, hogy azok a boldog emberek, akik T területen laknak. Ott legalább van választék, lehet menni máshoz.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 16:00:43

@É2I: az a júpíszí volt. Legalábbis megjelent az ügyfélszolga. Arra, hogy a probléma is megoldódott volna, én nem emléxem :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 16:04:18

@woodooman: Ha volt/van trés előfizetésed, akkor tudhatnád, hogy első körben azt kell nézni. Ha az lefutott, és rendben van (megvan a kifizetett sávszél), akkor lehet púposkodni mindenféle egyéb tesztekkel. Ha pedig nincs rendben, akkor az a trének öngól, és nincs miről beszélni. Nem baj, hogy nem érted.

Jegkoko 2011.04.28. 18:31:39

@FDToth: A 25 megás netet nem is kötnek olyan helyen ahol ez nem elérhető.Nekem 15 megabites van több mint 1.5 éve és tökéletesen meg vagyok elégedve.A letöltés 1.5-1.8 megabyte körül szokott lenni

Cuncimokus 2011.04.28. 18:58:07

Németországban élek, itt ugyanezt játssza az összes internetszolgáltató. Nem beszélve arról, hogy amikor a telefont kellett volna kötniük (költöztünk ugyanis), a megbeszélt időpontban szabadságot vettem ki, és itthon dekkoltam, miközben nem jött senki. Az indoklás szerint a "rendszerükben" nem ez a dátum szerepelt...
Arról nem beszélve, hogy előfizettem a 16000-res csomagra, amiből aztán 768-as lett... Az ára tökmindegy, mert olyan ügyesen van megoldva, hogy 30 euró a telefon, és 5 euró az internet...
Szóval ne várjatok túlságosan sokat egy olyan cégtől, aminek már az anyacége is ótvar...

kiskár 2011.04.28. 20:38:41

Néhány hónapja szabadultam meg ettől a dilettáns, rosszindulatú idióta bandától.
Utólag is látom, nagyon-nagyon jól döntöttem és bánom hogy évekig vesződtem velük.
Majd amikor véget ér a hűségidő, esetleg lemondod a szolgáltatást (ha lehet annak nevezni) akkor majd jól bepróbálkoznak legyél résen!

Cuncimokus 2011.04.28. 21:02:20

@kiskár: Csak az az apró probléma, hogy a többi sem jobb egy fikarcnyival sem. Most pl. kijött egy olyan bírósági ítélet, hogy ha valaki elköltözik, és az új helyen a szolgáltatója nem tud szolgáltatni, akkor is végig kell fizetni a hűségidőt. Így most júliusig fizetem a Versatelt, miközben február eleje óta nem szolgáltat. Eddig ilyen esetre rendkívüli felmondási joga volt az ügyfélnek, mára ez megszűnt, és a szolgáltatók (nem létező) jóindulatán múlik, hogy kienged-e a szerződésből, vagy sem. Általában nem.

Mindezt egy olyan országban, ahol a lakosság nagyobb része él bérlakásban, és ahol gyakran megesik, hogy valaki elveszíti a munkáját, és több száz kilométerrel odébb talál másikat, tehát mennie KELL.

A kolléganőm két hónapja költözött el, és jövő év decemberig kell fizetnie a nem létező internetszolgáltatásért.

Pfpfpfpf.

kiskár 2011.04.28. 22:00:16

@Cuncimokus:
Digit választottam, ott nincs semmiféle hűségidő!
Parabola antenna 2 tv-re havi 3000-ért normális adókkal + DigiMove internet (USB stick) havi 1500-ért ami 1 Gigát foglal magában, ha túlléped befékeznek, de azután is alkalmas a böngészésre.
Lemondtam a torrentről és a vezetékes telefonról, cserébe havi 10-12 ezerrel minimum beljebb vagyok.

Chapell 2011.04.28. 22:24:03

A posztolónak:

Nekem ugyanez a problémám volt, annyi különbséggel, hogy 9 hónapig működött a 15 Megabit max sávszélességgel, majd egy nap elkezdett szakadni, majd egyre többször. Telefonos bejelentésre körülbelül ötször "hárították el e hibát".
A legutolsó megoldás az lett, hogy lekorlátoztak 5 Megabitra (holott tuti a router rohadt meg), viszont fizetnem kellett a 15 Megabitet, mert ez 5 Megabit még pont beleesik a DSL garantáltba...
Csomagot váltani meg csak hűségszerződés-bontással lehet. Javaslom, hogy hívogassa a a T-home ügyfélszolgálatát és tegyen panaszt, hivatkozzon arra, hogy bekötéskor nem ilyen sebességre fizetett elő.
Nekem egyéni elbírálás alapján "nagy kegyesen" elengedték a szerződésbontási-csomagváltási díjat.

Aztán amint megcsinálták, 1 hónap múlva lejárt a hűség, leszartam és átmentem a Digihez.

fingerbangs 2011.04.28. 22:51:13

az adsl technológia ilyen, távolság, a vonal minősége, stb.
ahol jó ott kurvajó ahol rossz ott rossz, lehet pattogni akkor is rossz

Xezs 2011.04.28. 22:53:31

felvett? emelett? hűségidőtt?

lifelike 2011.04.28. 22:53:46

nekem drávanet prémium adsl van, 15mbit ami 18mbittel megy, az árban benne van egy év nod32 antivírus meg a titkosított vpn is torrenthez és még így is olcsóbb mint a tréhome
:)

Xezs 2011.04.28. 22:54:44

@donfuligjimmy: www.speedtest.net

nem mondom hogy ez a húdeszuper és legjobb, de mégiscsak független.

Jegkoko 2011.04.28. 23:05:35

@lifelike: Hát nem ugy látom, hogy olcsóbb lenne, én 4850 ft ot fizetek a 15 megás netért.

Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:19:29

hívják bárhogy témobil, tékom vagy a franc tudja még hogy, az igazi név változatlan: MATÁV. Hülye az, aki egy volt szocialista nagyvállalat mai átnevezett "utódjánál" kopogtat. Ezeket messze el kell kerülni, mert még mindig azt hiszik, hogy ők tesznek szívességet azzal, hogy szolgáltatást (??) nyújtanak (??). Ezért fizettem elő a UPC-nél. 6ezerért 65 megás netem van. És én vagyok a "kedves vevő."

Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:22:12

MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV MATÁV

Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:24:58

"http://www.matav.hu" ---- hova is vezet?

Mind1 2011.04.28. 23:47:57

@VilMarci: én megtettem, lazán elküldtek a T-homehoz :( pedig ugyanezt játszottam egy évig. Kb 2 havi díjat adtak vissza, pedig soha nem teljesítették a csomagban előfizetett adatsebességet.

Valahol az ASZF-ben el van rejtve, hogy akármit csinálhatnak, kb gyök kettő az, amire garanciát vállalnak.

A legszebb hivatás a szivatás - ez a T csoport hitvallása

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2011.04.28. 23:56:16

@atpijkamo: a szolgáltatások közötti választási lehetőség csak egy régi propagandaszöveg volt a Szabad Európa Rádiótól. A valóságban ugyanis ilyen nem sok helyen fordul elő. Persze, a kartellesedés meg a többi büntetendő, de az nem, hogy az egyik szolgáltatónak csak Pesten legyen kedve szolgáltatni, a másik szolgáltató pedig csak kitölti az üres piacot a budai oldalon. Nem mindig és mindenhol lehet válogatni.

A "garantált" szó különféle leleményes értelmezéseiről pedig könyvet lehetne írni.

A sebességteszt kutyaszart nem ér. Kideríti, hogy jó-e nálad a drót, aztán annyi. A net nem azért lassú, mert rossz a drót, hanem mert a sok kiegyensúlyozatlan, szétszórt adatkérelem feldolgozására, meg a DNS-igények folytonos kiszolgálására nem elég a rendszerük. A sebességteszt ezt a kapacitást nem teszi próbára. Egyébként pedig ott vannak a "priorálási" eljárások, és mérget vehetsz rá, hogy a sebességtesztelő oldalak eléréséhez maximális prioritást kap a vonalad, de amikor az amerikai szervereken ülő Gmaillel akarod a leveledet küldeni, innen át Amerikába, majd vissza a szomszéd asztalhoz, a címzetthez, akkor már némi akadozást mutat a gépezet. Persze minden szolgáltató próbálja rávenni – nem eredménytelenül – a sok majmot, hogy nézze neten a tévéműsort, aztán az ő kiszolgálásukhoz minden más helyről gyűjtik össze az erőforrást, amikor kell. És ekkor jelenik meg pár barom, akik azt találták ki, hogy de fasza lenne a sütőt is az interneten keresztül bekapcsolni, vagy ne kelljen már a villanykapcsolóig elvonszolni a seggedet, kapcsold le azt is neten, a kapcsolónak is adunk egy IP-címet. Sajnos a dolog véresen komoly.

Worlon 2011.04.29. 00:26:55

Üdv
A cégünk (és családunk is) Székesfehérváron hasonló helyzetet éltünk át. Kálváriát nem akarom leírni, hisz Te is ugyan azt élted át nagyjából.
(minálunk a végén már dupla telefon vonal is volt, mert hát szigetelést minek is kéne használni...)
MEGOLDÁS:
Írsz egy levelet, hogy első lépésként feljelented őket a fogyasztó védelemnél szándékos megtévesztésért és erkölcstelen üzletpolitikáért, hisz tisztában vannak nagyon is a központban, hogy hol mekkora sebességet tudnak garantálni (hozzá teszem, hogy a mérő programjuk egy nagy rakás... 3-4x túlméréseket végez, persze ezzel ők is tisztában vannak; T-home rendszergazda mondta nekem személyesen). Majd ügyvéded beperli őket szándékos károkozásért, hivatkozás az előző pont (ez lehet neked erkölcsi, pihenő időd, amit Te magad megállapíthatsz, hogy neked mennyit ér, nyilván nem keveset). Mivel minálunk cég nevén volt, így mi bele vettük a pert az elmaradt haszonért pontot is (net hiányában nem tudtunk megrendelésekre válaszolni, árajánlatot adni, stb.). A szerződést egyoldalúan felmondod, hisz a szolgáltatás használhatatlan, valamint nem vagy hajlandó megfizetni a felmondási kötbért sem. Ezt küld el neki faxon, levélben (ajánlva) és e-mailben is a pesti központjukba. Mi első körben e-mailben kaptunk választ, kb. 1 hét után, hogy ha kifizetjük a kötbért, akkor szerződést bonthatunk. Erre vissza írtuk nekik, hogy az ügyvédünk ezen esetben elindítja a levélben leírt folyamatot, várjuk őket a bíróságon. 3 napra rá kaptunk egy ajánlott levelet, amiben sűrű elnézést kérnek, és természetesen, ha ezzel a levéllel bemegyünk a legközelebbi T-pontra, akkor ott ingyen szerződést bonthatunk.

Takacsi 2011.04.29. 00:36:35

nos a dologban a gond a központtól való távolság. Az ADSL szabványban le van írva, hogy mekkora távolságon mekkora adatátvitel érhető el. (fizikia/technikai korlátok vannak) Ezt ők tudják és leszarják! Nálunk egyébként a cégnél sikerült nagy nehezen elérni, hogy ne rakják 5 mega fölé mert nem megy, majd egy év múlva fejükhöz kaptak, hogy csak 5 megán vagyunk és gyorsan felnyomták megint. Persz nem mértek rá, szóval megint hetekig könyörögtem, hogy csinálják vissza.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.29. 00:39:50

nekem ugyanez volt a Datanetnél, másfél hónapon át 16 kbit-en ment a 10 megabit helyett (az index főoldal 4,5 perc alatt jött be, már amikor meg nem szakadt)

20 panaszos levél nem ért semmit

de amikor felnyomtam őket a fogyasztó védelemnél meg a hírközlési hatóságnál (ezekhez ki sem kell tenni a lábad az ajtón, a neten pikk-pakk megvan), hirtelen elkezdtek foglalkozni vele és 1 hét alatt volt szerelő is meg megoldás is

azóta nagyjából rendben van

bár a szerelő megmondta, hogy hülyeség volt 8-ról 10 Mbit-es csomagra váltanom, mert a hálózat nem tudja a falunkban a 10-et, sőt a 8-at is csak nehezen

ehhez képest van olyan szolgáltató aki még 15-ös csomagot is árul ugyanide, igaz, hogy nincs is meg a hardver hozzá ... de mindegy is, hiszen a garantált a úgyis csak a 10-30%-a

ez olyan, mintha a kilós kenyér úgy lenne meghatározva, hogy egy kiló, de legalább 30 deka - megvernék a péket elég hamar azt hiszem

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.29. 01:56:39

@Androsz: "a szolgáltatások közötti választási lehetőség csak egy régi propagandaszöveg"

ADSL szolgáltatókkal Dunát lehet rekeszteni.

>>A "garantált" szó különféle leleményes értelmezéseiről<<

Ha pontosan meg van határozva, hogy mettől meddig garantált, akkor nincs min vitázni.

Persze, a garantált sávszélesség a gyakorlatban nem játszik, az előfizető nem boldog vele, a szolgáltató nem vállalhatja.

"a sütőt is az interneten keresztül bekapcsolni"

Néha meglepő alkalmazások születnek, nem kell alapból elvetni. Van, hogy a szomszéd szobába e-mail-t küldök, megvan annak is az oka.

krutyifix 2011.04.29. 04:13:02

megoldás:
logout.hu/tema/re_uj_firmware_d-link_adsl_modemekhez/hsz_1-50.html

logout.hu/cikk/uj_firmware_d-link_adsl_modemekhez/nyomtatobarat/teljes.html

én is lefutottam a szolgáltatóval (invitel) a tiszteletköröket volt pár modemcsere de nem javult meg (folyton szakadozott) aztán sajátkézbe vettem a dolgokat... átkábeleztem a lakást + saját modem

mindenkinek ajánlom a fenti írásokat, fórumot!

tass-tass 2011.04.29. 06:29:37

Nekem 5 Mbit-es előfizetésem volt és állandóan lassú volt, szakadozott. Az alábbi cikk alapján 2 napig próbálkoztam és sikerült beállítani kb. 3.5 Mbit-re, viszont ettől fogva stabil, megbízható volt az internet elérés. Persze ez csak akkor igaz, ha ilyen modemet kapott a felhasználó.

logout.hu/cikk/d-link_360r_adsl_modem_parameterezes/1_d-link_360r_alatlanos_parameterek.html

68nyara 2011.04.29. 07:04:24

@Worlon: Elmaradt haszonért pl. nem tudod perelni sem a netszolgáltatódat, sem a telefontársaságot ezen az alapon. A többi kamu önfényezésed meg ennél is rosszabb. (T-Home rendszergazda mondta, ja nekem meg a pápa személyesen, a bíró is majd azt fogja figyelembe venni, hogy mit mondott szerinted a rendszergazda.) A T ügyvédei megesznek reggelire ezzel a szöveggel, volt velük épp elég dolgom.

Az ADSL mint technológia ilyen, lehet persze az ügyfélszolgálatot tisztességesen is csinálni, akkor a problémák egy része megoldódik hosszú utánajárkálás és idegeskedés nélkül. Mivel a T az alaphálózat tulajdonosa (pár kivételtől eltekintve), így sokat a többi szolgáltató sem tehet, (no meg persze van Invitel terület is).

A Drávanetes példa azért más (kicsit) mert ők saját hurkon szolgáltatnak sokaknak. Persze az is csak addig különbözik, amíg nem a T-s szakasszal van gond.

A sávszélességet meg azért mérjük a T mérőoldalán, mert:
1. azt elfogadják hivatalos mérésnek, ergo lehet rá hivatkozni, ha netán vitába keverednénk az ügyfélszolgálattal. (Láttam már pár mérést ami rossz volt, nem igaz, hogy mindíg csak jót mér)
2. mert az pont azért mér belső hálón, hogy ne azt a sávszélességet mérd ki, amit a futó két torrent, plusz a kedves spamelő vírusod szarrá csökkent.

Az ADSL-nél előre (hacsak nem működő telefonvonalra történik a kötés) csak annyit tudnak megmondani, hogy a távolság, és a gerinc alapján oda mekkora a maximálisan adható sávszélesség. Az összes többi paramétert a telepítéskor, vagy az után fogják ők is, meg te is, megtudni.

A legjobb, amikor a kedves ügyfél megy szolgáltatótól szolgáltatóig, hogy az egyiknél nem ment a 10M majd a másikhoz átmegyek és ott fog, mert azt mondták. Ja, megnézték ők is a T rendszerében (nem a honlapon) és nekik is 10-et mutatott. Aztán átszerződik, és ott is kezdődik a móka. Ha valakinél nem ment a 10 (5, 15, stb.) az egyik ADSL szolgáltatónál, akkor nem nagyon fog a másiknál sem. Csak magad szívatod az átlépkedéssel. Keress egy kábeles szolgáltatót és próbáld ott. Ha nincs, akkor fogadd el, hogy ennyit tud.

A szakadozás, bejelentkezési gondok meg ilyenek az más történet.

Ha valakit komolyabban érdekel keressen rá az ADSL szabványokra (van egy vagon belőlük) és olvasgasson. Villamosmérnöki jártasság nem árt hozzá (ja és angol tudás).

A T még ettől persze szar, de ez egy másik mese. Ja és tényleg megéri küldeni a Homárra, meg verni az asztalt náluk, de csak akkor ha tényleg olyan problémád van, ami az ő trehányságukból fakad. Tényleg hat rájuk.

úgyiselfelejtem 2011.04.29. 07:14:09

A cégnél pár éve 8 megabites adsl volt. Stabil volt, csak SOHA nem ment 4 Mb fölé a sebesség (gyakran néztem, mértem).
Utánnaérdeklôdtem az ügyfélszolgálaton, sajnos ennyit bír a hálózat mondták.
Ekkor javasoltam a cégnél, hogy váltsunk kissebbre, 4Mbitesre, mivel nem éri meg a nagyobbat fizetni.

Meg is történt a csökkentés, ezek után a sebesség stabilan hozta a 2 MEGABITET.
Igen, tényleg a vonalban lehetett a hiba... :(
T, mert így szeretlek...

Meridian74 2011.04.29. 07:20:39

@68nyara: mint internetszolgáltatónál dolgozó csak megerősíteni tuom mindezeket.

Én a poszt írójának azt tudom javasolni, hoyg a levelét fogalmazza t kissé. A "Panaszt szeretnék tenni..." kezdettel nem sokat fog tudni elérni.

Inkább írja meg röviden mi a helyzet, hangsúlyozza azt ki hoyg mindez már 4 hónapja fennáll, változás nincs, éppen ezért addig nem fizeti ki a számlák összegét amíg érdemi megoldás nem születik. Ha ezért kikapcsolják a szolgálatást, akkor az NHH-hoz vagyis mostmár annak utódjához az NMHH fordulsz, továbbá ez innentől akkor már tudatos károkozásnak is minősül a szolgálató részéről.

Természetesen amint teljes mértékben kezelték a problémát (amely nemcsak abból merül ki, hogy rögzítik a hibabejelentséeded, majd kis idő elteltével lezárják és közlik veled hogy hiba nincs), a számlákat kiegyenlíted, de ugyanakkor az ÁSZF-ben foglalt mérétkű jóváírási igényedel élni kívánsz.

Amennyiben az szükséges, helyszíni kiszállással kapcsolatban időpontegyeztetéssel állsz rendelkezésükre a kapcsolattartói telefonszámodon, napközben...

Asztalveréssel meg fröcsögéssel nehezebben lehet előrejutni. Ugyanakkor határozott és konstruktív hopzzáállást mindenhol szeretik az ügyfélszolgálatosok.

Meridian74 2011.04.29. 07:27:55

Jah és az olyan kifejezéseket is kerülni kell, hogy "azt játszuk már hónapok óta..." meg "Ráadásul az egyik technikai kolléga...", mivel a legtöbb embert ez irritál, mivel ők nem játékból ülnek ott, és nemcsak ezt az egy levelet olvassák nap mint nap, hanem több százat, épp eleget ahhoz hogy ilyenkor automatikusan hátrébb sorolják a "problémás ügyfelet" és előbb a könnyebben lezárható ügyekkel foglalkozzanak, majd végül ha már nem maradt más, akkor és csak akkor kerítsenek sort az ügyedre.
Mindez pszichológia.

Nyilván nem kell nyalni, mert az sem vezet semmire, meg ugye te vagy az ügyfél, de röviden és határozottan összefoglalva a problémát és mi az elvárásod ezzel kapcsolatban némi nyomatékossítással az pont elég.

Mandulafa 2011.04.29. 07:42:27

Távol álljon tőlem, hogy a T-home-ot védjem, de nekem ugyanez a gondom volt pepitában. Lehet, nekem szerencsém volt, mert rágtam keményen a hibabejelentő fülét lényegében naponta. Végül kaptam egy szóbeli infót és egy írásosat is később, hogy túl messze vagyok, emiatt nem tudják garantálni a szerződésben levő 5 megát, így én csak 1 megával poroszkálok. Szóval infarktust nem kap a gépem a sebességtől. Számomra az inkább a kérdés:
1. messze vagyok? a távolság és a hely adott volt már akkor is, amikor megkötöttem a szerződést, ráadásul akkor ott helyben állítólag leellenőrzik, hogy rendben átmegy-e a jel így
2., na jó, ha nehezen, de elfogadom, hogy messze vagyok, de akkor az 5 és az 1 mega között miért nincs 2 megás csomag (volt 120 éve, és az gond nélkül átjött), arra végképp nem is merek gondolni, esetleg személyre szabott sebesség-beállítás.... nagyon perverz gondolat?

Egyébként nekem jóváírtak egy havi díjat emiatt. Szóval félig jó, félig rossz..

Andie 2011.04.29. 07:54:02

Mikor 2 hónapja átköltöztem Tahiba, énis körbejártam, milyen netlehetőség van. Pontos cím, utca, házszám, GPS koordináta, lábméret és egyéb személyes adatok bekérése után a skynet..öö.. szóval a Thome weblapja kiköpte, hogy milyen fasza, választhatok 5 és 15 megás csomagok közül. A kettő között a különbség 800 ft volt, hát akkor gondoltam egy merészet, legyen a 15!!! Eddig úgyis csak szivtam a nettel, akárhol laktam, a max 4 megabit volt (ami 2-3 között jött jó esetben), gondoltam végre megkóstolom, milyen is az a széles sáv. Be is mentem az üfszolgálatra, ahol közöltem nagyravágyó terveimet, de a srác rögtön lelombozott, mondván úgy látja, nincs IPTV az utcában, tehát 6 megabitnél tuti nem lesz gyorsabb a netem, hiába kötök 15-öt. De mondom a rendszer a cím alapján kidobta! Akkor tuti van! Hát őtőle megköthetem, de tapasztalatai szerint nem fog menni.
Igy hát maradt az 5 megabites, ami viszont életemben először fixen, stabilan jön, akadás és szakadásmentesen, éjjel nappal, hétvégén, ünnepnapokon, hanukakor és egyéb esetekben is.
Apró dolgok teszik boldoggá az embert...

tocibacsi 2011.04.29. 07:58:33

@woodooman: látszik, hogy nem vagy mérnök... a problémákat lépcsőzetesen kell megoldani, sorban kizárva minden létező ponton a hiba lehetőségét... max azt lehet mérlegelni, hogy a ráfordítás nem túl magas e... namost a tré saját speedtesztjét elsőként lefuttatni nem hiszem, hogy horribilis ráfordítás lenne...

tocibacsi 2011.04.29. 08:01:38

@Jegkoko: 15 megabit névleges sávszélesség az 1.875 MByte/s - tehát elmondható, hogy Nálad alulról közelítve eléri a névlegeset... ettőlmég máshol lehet szar...

Worlon 2011.04.29. 08:01:43

@68nyara:
Kikérem magamnak az önfényezést, ez így történt. Ne tudd már jobban, hogy én mit csináltam és kiket ismerek. Leírtam ezeket, mint jótanácsot, nekünk ez bejött.
A sávszélességet meg nem olyan nehéz megsaccolni se, elég tudni az elosztótól való távolságot és a technikát.
T üzletpolitikája az, hogy mindenkinek megpróbálja eladni a legdrágább csomagját, az meg már abszolút nem érdekli, hogy működik-e vagy sem. Eleve röhejes a 72 órás javítási intervallum, más szolgáltatóknál ez 24 óra. Ügyfél szolgálatuk legjobb tanácsa a "formázd le a géped". T-fosline nem szorul rá a Te védelmedre, inkább segítenél embertársaidnak. Vagy Te is a T-nek dolgozol??? Upsz...

delejes 2011.04.29. 08:03:03

A T-com 2 év alatt nem tudta a drága, régi "start" csomagomat és előfizetésemet átalakítani 5, majd később 15Mb-esre, hivatkozva mindenféle hálózati leterheltségre, miközben minden szomszédom nettv-t használ. A legjobb az volt, hogy amikor panaszkodtam az ügyfélszolgálaton, azt ajánlották hogy keressek "maszekba" egy t-com-os szerelőt aki majd megoldja a problémámat. Én csak annyit kérdeztem, hogy szerinte milyen dátumot írunk? Mintegy 30 éves kapcsolatunkat abban a pillanatban felmondtam.... Egy másik szolgáltató (csak dealer, ő is a tcom hálózatát használja) 1 héten belül megoldotta a netet, és kb felét fizetem mint korábban és 15Mb suhog. A t-com még mindíg matáv, ami meg ugye a posta volt... egy katasztrófa.

tocibacsi 2011.04.29. 08:04:20

@Mandulafa: és visszamenőleg visszafizették a difit? Egyébként az egyedi csomag nem hülyeség... ami még ciki szerintem, hogy időközben változhat is a jelerősség...

open 2011.04.29. 08:09:09

akkor én is megosztom. 1800 méterre vagyok a legközelebbi "elosztóállomástól" (egyébként nem a világ végén, kb ugyanennyire az M1 es autópályától, tehát a BIX gerinctől) ezért kb 512kbit/s a letöltésem, fejlesztést 2011 Q3 ban ígérnek, (kíváncsi leszek) de nem maguktól. Írtam ugyanis a support@telekom.de e-mail címre angolul egy sistergőset, mire másnap reggel 7 kor felhívott egy fejes a Magyar Telekomtól ,hogy ne izéljek már, sávszélességet nem tudnak adni, mert azt pénzbe kerül kiépíteni, de a másik kérésemet (fix IP magánszemélyként) szívesen teljesítik csak ne írogassak már Németországba. Szóval most fix IP-m van pedig magánszemély vagyok, akinek ilyet nem adnak hivatalosan és szakadozva 512k és 1Mbit között éldegélek. Tudomásom szerint áll már az első 4G mobil (nem T-csoport, hiszen nekik nem érdekük versengeni a saját ADSL hálózatukkal) torony Budaörsön pilotként, ami 1Gbit et tud sétálgatás közben, autóban haladva meg 100Mbitet. Szerintem ne várjunk a T re, indítsunk vásárlói csoportot és mondjuk fel egyszerre nagy volumenben az ADSL-t a T nél, amint kijön a Voda vagy a Telenor a 4G vel és szerződjünk oda. Hátha oda...sznak már a Németek a magyar managementnek egy több ezres felmondás láttán. Javaslom, legyen ennek napja a 4G hivatalos bevezetésének első napja.

Giraffa 2011.04.29. 08:24:36

T-mobilos változata a szívatásnak:

A "Domino Go!Net S" tarifacsomagra azt vállalja, (az M, L, XL-re is, csak más limittel), hogy a 30MB limit elérése után nincs túlforgalmazási díj, CSAK a max. sebességet veszik le 32kb/sec-re. Príma, az pont elég e-mailekre, stb.
Ehelyett: amint eléred a limitet 0 byteot tudsz letölteni, bár a kapcsolat él. (Tisztára, mint a Vodafone az indulásakor meghirdetett mobilinternettel. )

Végülis a 0 byte/sec sebesség tényleg alatta van a 32kb-nek. Ennyit arról, hogy mit ígér és mit tart be belőle.

mixtura.pectoralis 2011.04.29. 08:41:43

Tapasztalat alapján, ADSL-n csak akkor van egyáltalán esély arra, hogy 15 Mb sávszélt teljesíteni tudják, ha 2 km-nél közelebb vagy a központhoz. Korábban nekem is eladták a 15 Mb-s csomagot, érdekes módon néhány hónapig jól működött, aztán el kezdett szakadozni. Elég sok idő eltelt mire beszélni tudtam egy igazi műszakival, aki elmondta, hogy csak azért ment néhány hónapig, mert akkor még azon a gerincen amin én vagyok nagyon kevesen lógtak, aztán bejött néhány új felhasználó és lőttek az én netemnek is. Azt ajánlotta váltsak kábelre (ugyanúgy tréhóm), azóta nagyon hasít...

Xezs 2011.04.29. 08:42:56

@Androsz: Amiről te beszélsz, azt jó magyarosan úgy hívják, hogy "the internet of things".

Először én is hülyeségnek tartottam, aztán rájöttem, hogy miért ne?

Pl. a cuccok lehúznák maguknak a legújabb firmware-eket, vagy melóhelyről bekapcsolnád a sütőt, mire hazaérsz.

Meg egyáltalán, úgyis jön az IPv6, akkor meg miért ne? Lesz annyi IP hogy soha nem fogy el :)

Cuncimokus 2011.04.29. 08:56:59

@kiskár: Jaj, jaj, ezt a lefojtast ismerem, hat nem mondanam, hogy ugy is alkalmas netezesre... Amikor az ember a Skype-on kizarolag chatelni tud, mert mar a hangot sem viszi at, nemhogy a kepet... A, akarhogy is nezzuk, 4000 alatt nem jo. Most nekunk vegul VDSL lett, havi 10 euroval dragabbert, 25000-re hasit, na, ezt mar nevezhetjuk internetnek (mondjuk egy 8000-res ADSL-lel mar kiegyeztunk volna, de a valasztek a 768 es a 25000 volt...)

Vakond38 2011.04.29. 09:05:42

@68nyara: Hello!

Nem kamu! de gondolom nekem sem hiszed el. Én kb 1 éve még ide a honárnak is megírtam, de nem volt elég érdekes hogy kitegyék.
Van egy főrumjuk ahol meglepő módon akad olyan ember aki foglalkozik érdemben a panaszokkal. Nem ugrik be milyen Attila.
Az én módszerem felmondtam az ő hibájukból letárolt sebességteszttel, garantált minimum alatt. Ezt az indoklásba is beleírtam. A fórumon a hapsinak írtam. Az első körös baromságukat pedig dobtam vissza a fenébe, mert persze bepróbálkoztak hogy komolyan játszok e, vagy meg lehet félemlíteni.

Dr. Dzsásztisz 2011.04.29. 09:09:20

@donfuligjimmy: Mi a saját oldalukon mérjük a sebességet, de ugyanaz a probléma Bp 14. kerületében is is. Bejelentjük a hibát és azt mondják hogy javították. Néha felmegy 15re, de legtöbbször 1 alatt zizeg. Mellesleg tövénytelen vminek a 10-15%-át garantálni. Ez egyszerűen pofátlan és erkölcstelen, nem üzletszerű. Mocskos paraszt egy cég a matáv vagy thome. Umndorító piszok gecik, de sajnbos nincs más a területünkön. Kínlódunk velük nap, mint nap.

atila68 (törölt) 2011.04.29. 09:33:08

Szélmalom harc.
Ha 15 Mbitre 1 Mbitet garantálnak akkor arra józan ember nem fizet elő.
Nekem példának okáért elvileg 50/50 de a garantált + tíz százaléknál többet elvétve ha mérek.

passaran 2011.04.29. 10:00:45

Nálam Inviteles ADSL van (10 megás). A tényéeges sebessége 9 mega körül van - de ez vele jár az ADSL-lel:( Sok-sok éve vagyok inviteles és nagyon meg vagyok elégedve velük mert ha gond van (évente 1x max.) akkor max 1 napon belül ott a szerelő és korrekten megcsinálja amit kell. Ami pozitiv még ez mellé: amikor lemegy a szerelő akkor pár óra múlva telefonál az ügyfélszolgálat hogy OK-e a javítás. Sőt, nemrég felhívtak hogy májusban lejár az akciós 1 éves hűségem és hívjam fel az ingyenes számukat ha meg akarom hosszabbítani mert különben a magasabb díjat kell fizetni. Utána 3 perc alatt el volt intézve minden.
1 szó mint 100: nekem az Invitel nagyon bevált.

háromfejűdisznyólábú 2011.04.29. 10:06:59

Én ugyanígy jártam a belváros Palotanegyedben, 5 megás netet vettem, játszottuk ugyanezt két hónapig, mire közölték, hogy a kiépített hálózat nem bírja ezt a sebességet.
Aztán levették 1 megásra, azóta működik. A baj csak az, hogy én 5 megát kértem 5400ért, ehelyett kaptam 1 megát 5650ért. Vicces, nem?

Axol0tl 2011.04.29. 10:12:01

Én speciel elégedett vagyok T-vel. Betárcsázós netünk sose volt, szélessávval kezdtünk, 1 Mbit-esre fizettünk elő. Körülbeül fél év telt el mire észrevettem egyáltalán, hogy gyakorlatilag 512Kbiteset kötöttek be (semmit nem konyítottam az egészhez), akkor viszont telefonáltam, előtte megcsináltam a sebességtesztjüket, 2 nappal később javították is.
Utána emelgettek a sávszélességen, 8Mbites volt, mikor változtattak a csomagokon (lett 5 és 15 választható), mivel a 15Mbitet itt nem lehet elérni, maradt az 5ös(pedig vállaltuk volna, hogy fizetjük a 15ös árát, úgy is, hogy csak 8at kapunk). Viszont ezidáig mindig stabil és az elméleti maximumhoz közeli sávszélességgel megy.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.04.29. 10:41:06

@Bartolomeo Mazzini: akkor neked makod van. Torrent is megy teljesen, max savszelt megkozelitoen? En masfel eve hagytam ott a upc nevu sohivatalt, a 4 megas csomagot sem birtak rendesen szolgaltatni, a fasz ki volt mar veluk. Tobbet volt leszakadva a modem a netrol mint online modban. Akkoriban kezdtek el reklamozni a fiber powert, na mondom ha a 4 megat nem tudjak normalisan szolgaltatni akkor a 120 megat biztos tudjak majd. Szarra "priorizalnak" mindent, mert az elofizetesi dijak csak emelkednek, a nevleges savszelessegi ertekek emelkednek, viszont halozatot meg mar 10 eve nem fejlesztettek. Ugyanazt a szart veszed mint amikor broadbandnek vagy chellonak hivtak, csak most sztaniolpapirba van csomagolva. Mindenre hasznalhato a fiber power csak arra nem amire kell egy ekkora savszelesseg. (torrent...)

68nyara 2011.04.29. 10:49:32

@Worlon:
1. nem dolgozom, és soha nem is dolgoztam a T-nek. Ha végig olvastad volna a hozzászólásomat akkor azt hiszem ez kiderült volna.
2. Ha kicsit beleástad volna magad a jogszabályokba, akkor tudnád, hogy amit írtál az nem áll meg jogilag.
3. fogod a T levelét, kitakarod a neved, címed, bescenneled, felteszed egy oldalra, idecsatolod, és elhiszem, hogy így történt. Ma már ez igazán nem egy nagy feladat.
4. Hidd el, hogy icipicivel több rálátásom van a témára mint neked.

68nyara 2011.04.29. 11:10:02

@Vakond38: amit te írsz az kicsit más. Ha van egy teszted amivel bizonyítható, hogy nem éri el a minimumot sem a sávszélesség, akkor teljesen rendben van a dolog. Bár, ezt is kellene többször mérni, hogy legyen valóban a kezedben valami.

Mint Meridian74 is írta, sokkal többre jutsz egy jól megírt levéllel (adott esetben nem baj, ha Németországba is elküldöd, de ez inkább csak a végső eset), mint fenyegetőzéssel, meg ordenáré stílussal. Főleg, ha jogilag ingatag amivel fenyegetőzünk. Az elmaradt haszon nem áll meg, mint ahogy nehéz kártérítést is követelni. Ráadásul belefuthatunk egy olyan szituációba, hogy mi azt mondjuk, hogy ok fiúk, xM ft veszteségem volt e miatt, aztán nézek amikor az APEH csönget, hogy hallottuk, hogy ekkora bevételei vannak, aztán a bevallásában, csak x/1000 ft van.

Persze, ha tudjuk bizonyítani (munkalap, mérés, stb.), hogy x ideig nem/rossz minőségben volt csak netünk, akkor jogosan követelhetjük a kieső időre a kötbért. Olvasgassatok ASZF-et, abban benne van, hogy mennyit, nem is keveset.

Többnyire egyébként, nem azért mennek bele különböző megoldásokba (bontás, árleszállítás, stb.) a cégek, mert nektek van igazatok, vagy félnének egy bírósági eljárástól, hanem azért, mert többe kerül nekik veletek veszekedni, (meg csökken az ügyfél elégedettség), mint az a kieső bevétel, amivel a felmondás jár. Persze sok volt ügyfél ezt úgy éli meg, hogy na ugye nekem volt igazam, mert én nyertem, a cégek meg mosolyognak rajtuk.

Te csak egy vagy a több tízezer ügyfélből, nem vagy annyira nagy megrendelőjük, hogy különösebben érdekelné őket egy ilyen eset.

Ami a 72 órás javítási időt illeti. Kötöttetek egy szerződést amiben ez van mint célérték. (Többnyire az esetek x%-ban kell teljesíteni.)Ráadásul, csak akkor tudsz igazán pattogni, ha eléri az éves rendelkezésre állás határát a kiesésed. 24 órás javítási határidő ADSL fronton nem nagyon van, mert a T (Invitel) is ilyen SLA-val dolgozik, ergo, ennél jobbat az ISP-k sem nagyon vállalhatnak be. A T-t meg csak erre kötelezi a hatóság. Lehetne persze jóval több szerelő, meg több fejlesztés a vonalon, de akkor nem ennyibe kerülne a net sem. Ha neked egy ennél megbízhatóbb, gyorsabban javított dolog kell, akkor vegyél bérelt vonalat. Ja, hogy az kicsit (sokkal) többe kerül? Miért az a sokmilliós kiesés amit jelent a cégednek (állítólag) az ADSL leállása, az nem gond? Ha párezer forintért veszel valamit, akkor ne várd el, hogy egy NASA műhold álljon készenlétben, ha netán kiesésed van. Tessék olvasgatni a szerződéseket, ami abban le van írva, azt vállalták, ha abból kicsúsznak, lehet hőzöngeni, ha nem, akkor ez van.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.04.29. 14:02:05

@68nyara: mondjuk eleg komolytalan ceg az, ahol adsl mukodik fovonalkent 2011-ben :)

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2011.04.29. 15:54:55

@atpijkamo: "ADSL szolgáltatókkal Dunát lehet rekeszteni."

Egy adott helyen is?

"Ha pontosan meg van határozva, hogy mettől meddig garantált, akkor nincs min vitázni."

Na, és láttál már olyan szerződést vagy hirdetést, amelyen pontosan meg volt határozva? De aztán igazán pontosan? Mert az én szerződésemben nincs ilyen, ezért amikor utánaérdeklődtem, olyan választ kaptam, amilyet sosem találtam volna ki. A UPC 80%-os garantált küszöbfelettisége azt jelenti, a velem kötött szerződésben, hogy az országban az általuk lefedett teljes területen az év 80%-ában elérik a megadott sebességet. Ezt azt jelenti magyarul, hogyha nálad 1 kbps sebességgel csöpög a cucc, de az ország összes többi fogyasztójánál száguld, akkor mehetsz a picsába panaszkodni, mert ők teljesítették a vállalt előírást. Ami egyébként az Általános Szerződési Feltételekben sem szerepel ilyen pontossággal meghatározva, épp ezért kellett külön rákérdeznem, vagyis a szerződés ilyen teljesítése valójában megfelelhet a megtévesztés kritériumainak. Csak vegyél egy ügyvédet, aki egy csomó pénzért talán meg tud győzni egy bírót arról, hogy neked is lehet igazad.

@Xezs: "Pl. a cuccok lehúznák maguknak a legújabb firmware-eket,"

Nekem egy gáztűzhelyet ne kelljen firmware-rel frissíteni. Működjön, basszus, a régimódi, hibamentes módon, és nem kell bele mindenféle marhaság. Ha majd tekerek rajta egyet, akkor majd szoftver dönti el, hogy a mozdulatom megfelel-e a takarékláng-üzemmód követelményeinek, vagy szerinte inkább rá kell kapcsolni? Sebaj, majd a legközelebbi frissítés jobb lesz. Már csak ez hiányzik az életünkből.

" vagy melóhelyről bekapcsolnád a sütőt, mire hazaérsz"

Vagy a melóhelyről bekapcsolod a sütőt, és mire hazaérsz, a tüzet már el is oltották. Mert útközben rájöttél, hogy elfelejtettél elmenni a gyerekért, a szennyesért, a gyógyszerért, a kedves mamáért. Vagy elfelejtetted betenni a húst a sütőbe. Vagy mert rosszul adtad meg a lekapcsolás időpontját, véletlenül másnap ugyanekkorra. Vagy mert véletlenül mindennaposan ismétlődő üzemmódban programoztad be a sütőt. (A húgomé már ilyen. Nem tudjuk, hogy hogy lehet kikapcsolni! Mert nem passzol hozzá a leírás!! Csak reménykedhet, hogy mindig úgy fog működni, ahogy a megfigyelés szerint most működik.)

Persze lehet automata tűzvédelmi berendezés a sütű mellett, vagy benne, amely interneten értesíti a tűzoltókat és téged. Jaj, bocsánat, kedves tűzoltók, úgy látszik, a Sütő v2.11.4 build 576 még nem jól kezeli a nyári időszámítást, ezért azt hitte, hogy egy órája üresben működik. "Az ön sütője egy perc múlva kigyullad. Kikapcsoljam? Igen/Nem/Mégse" "Sajnáljuk, de a sütő programja félbeszakadt és leáll. Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Kívánja a hibáról tájékoztatni a Microsoftot, amíg a beépített elektronika el nem hamvad?"

Bassza meg a sok marha, aki az idióta fejlesztőktől örömmel fogad ilyen életveszélyes baromságokat.

"Lesz annyi IP hogy soha nem fogy el :)"

Látom, te is emlékszel rá, hogy ilyet egyszer már hallottunk. Nem is olyan régen.

Bartolomeo Mazzini 2011.04.29. 17:51:57

@Tomasz_a_gozmozdony: Szia, nálam valóban nagyon gyors minden, a torrent is. Átlagban 1 megával töltöm le a filmeket. Mindezt a kelenföldi lakótelepen. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.29. 23:52:34

@Androsz: >>"ADSL szolgáltatókkal Dunát lehet rekeszteni."
Egy adott helyen is?<<

Igen: Magyarországon.

Xezs 2011.04.30. 11:20:26

@Androsz: "Mert nem passzol hozzá a leírás!! "

Neten nem kerestetek leírást?

Nézd, engem nem kell meggyőznöd, a világ enélkül is fejlődik.

Ez az egész kényelmi funkciókat szolgál, ezernyi felhasználása van, pl. a hűtőd a hibás alkatrészt gombnyomásra rendelné meg anélkül, hogy te tudnád, mi rossz benne.

Ez olyan, hogy távirányító nélkül is tévéztek régen az emberek, elvoltak nélküle. De mégis, milyen jó már, hogy van távkapocs és nem kell rohangálni a készülékhez.

IPv4 esetében emlékeim szerint senki (ismert ember) sem mondta, hogy soha nem fogy el, de figyelj, ha elfogy az IPv6, ki nem szarja le? Lesz majd IPvX, ahol X>6. Ennyire egyszerű ez.

Még egyszer mondom, engem nem kell meggyőznöd semmiről, a világ úgyis fejlődik. Vagy fejlődsz vele, vagy nem, jogod van eldönteni.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2011.04.30. 15:57:36

@Xezs: Természetesen kerestünk. Találtunk is, láthatóan a nyomtatott leírás hasonmása. Típusszám szerint, minden gyönyörű, csak éppen nem passzol. A modern haladás esetleges hiányosságaira ez is egy kis példa. A legkorszerűbb információtechnikai megoldással jutok hozzá az információhoz, csak az információ rossz. Ezen a technika nem segít. LehetNE az információ jó is, de nem szükségképpen az, csak azért, mert a legkorszerűbb technika szállítja.

"a világ enélkül is fejlődik"

Hát, maradjunk annyiban, hogy a világ változik. Ennyi biztos. A fejlődés megítélése számos tényezőn múlik, és ez érdekes nézetekig el tud vezetni. Egyrészt száz év múlva lehet, hogy valami mókás zsákutcának tartják majd az iskolás gyerekek azt, amit ma a fejlődés csodás irányának vélünk. Vannak ilyenek a történelmünkben, és hajlamosak lehetünk azt mondnai, hogy hát hogy lehettek olyan butusok a régiek, hogy nem látták, hogy.

Aztán arról, hogy "a világ". A világ nem az amerikanizált, fejlett technológiájú – ezt a fejlett civilizáció fogalmával szokás összetéveszteni – országokból áll. A világ egy másik felének lehet nyugtalanító elburjánzás vagy világpusztítás az, amit mi a szebb jövőnek tartunk. Tudunk ilyen nézetekről is.

Ma körszerűnek azt tartjuk, amit áram üzemeltet. Régen egy gáztűzhelyhez gáz kellett, és kész. Volt néhány mechanikus emeltyű, rúd, szelep, aztán csókolom, egy gáztűzhely halálosan egyszerű szerkentyű tud lenni. Ma már áramot fogyaszt, mert működik benne egy óra, időzítő, akármi, és a lelkesek szerint később majd interneten fogja megrendelni az elromlott alkatrészt, amelynek az elromlásáról nyilván elektronikus érzékelők révén for értesülni, és egy célszámítógép – vagy egy beépített PC, mint a jegykiadókban?? – fogja elemezgetni a működés paramétereit. A villanyáram nincs ingyen. A tűzhely éjjel-nappal fogyasztani fogja. Keveset, de szépen összeadódik az a hónap végére. Ma már tele van a lakás kikapcsolhatatlan – mert ha kihúzod, elfelejti a programozást stb. – elektronikus eszközökkel, amelyek szépen pörgetik a villanyórát. És nem az a lényeg, hogy "ennyit még ki tudok fizetni a kényelemért", hanem az, hogy a világ szivattyúzza a tüzelőanyagokat a földből, majd cserébe telenyomja a légkört szén-diaxiddal, meg mindenféle más örömmel. Mindezt azért, hogy a tűzhelyen bármikor megnézhesd, hogy hány óra van. Ezt is fejlődésnek nevezzük.

"a hibás alkatrészt gombnyomásra rendelné meg anélkül, hogy te tudnád, mi rossz benne"

A "gombnyomásra" még az enyhített változat, szokás hallani ilyeneket "automatikusan" változatban is. Ne rendelje. Tudni szeretném, hogy mi rossz benne, javítható-e, milyen költséggel javítható, nélkülözhető-e, tudom-e más módon pótolni, kiváltani, kitől rendeli meg stb. Mert kitől fogja megrendelni? Hát attól, amelyik cég a programjában előre van sorolva. És ki van előre sorolva? Akit a gyártó kedvel. Például önmaga, meg a szerződött, kedvenc beszállítói, vagy aki menetközben fizet nekik azért, hogy elöl lehessenek a listán. Tudjuk, hogy egy hibás terméket a márkaszervizhez vinni mivel tud járni. A márkaszerviz "a minőséget" garantálja a javításban. Egy túrót, ezt már minden épkézláb ember kitapasztalhatta, és inkább ő maga keres egy szervizt. Ami nem feltétlenül egyezik azzal, akiket a tűzhely programja kiszemel.

A baromi nagy fejlődésben egy súlyos hibaforrás kiiktathatatlanul ott marad: az ember. A sunyiságaival, hülyeségeivel, aljasságaival. Ha majd egy elmebeteg barom feltöri a tűzhely külön pénzért megvehető tűzfalát, és átállítja a vezérlőprogramot – mert nyilván az is valami univerzális tudású oprendszeren for futni, hátha szeretnék fllash-animációkat is gyártani a tűzhely kijelzőjére –, hogy valami mókás trükköt mutasson be nekem a tűzhelyem, akkora mi lesz a terved?

A fejlődés és változás drámai eltérésére jó példa lesz az analóg rádió-és tévéműsor-sugárzás leváltása a digitálissal. Majd figyeljétek meg.

Az ilyen "fejlődéseket" a gyártók generálják, nem a fogyasztók. Egy gáztűzhely, amíg működik, addig valószínűleg jó is úgy. A gyártó munkát akar szerezni, ezért az agymenjei kiötölnek valamit, amivel "korszerűbb"-nek nevezhető termékeket tudnak eladni. Például számítógép a sütőbe. Nincs rá szükség, de majd megteremtik az átlagfogyasztó kis agyában az igényt rá. Sok reklámmal, arról, hogy mecsoda kényelem reggel arra ébredni, hogy nem kell kivárnod azt a három percet, hogy a kávéd lefőjön, hanem már ott vár készen, amikor a program vélekedése szerint a brunzolásból és remélhetőleg legalább egy kézmosásból visszatérve pont betámítasz a konyhába. Ezért a kis luxusért ugyan ötezerrel többet kell fizetned, valamint a folyamatos áramfogyasztást, de remek érzés, hogy te már ilyen korszerű kütyüt birtokolhatsz. Miközben ezt az egészet egy gyártő ültette el a fejedbe. Ezt tartják sokan fejlődésnek. Én nem.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2011.04.30. 16:03:39

@Xezs: Ja, és még valami. A fejlődés nekem ott indul, hogy ha a fejlett elektronikus sütő nem tetszik, akkor vehessek egyszerű mechanikusat is. Hiszen a kapitalista termelés állítólag arról híres, legalábbis a szocialista korszakban a suttogás ezt terjesztette, hogy van választék, nem úgy, mint itthon, ahol úgy is szólhat egy hír, hogy "cipő érkezett". Nos, akkor én igénylem azt a választékot, amelyben van ilyen is, olyan is. És nem arra gondolok, hogy van ilyen márka és olyan márka is, és az közöttük a különbség, hogy az egyik reggel el tudja játszani a Radetzky-indulót. De nem lesz lehetőségem régimódi, mechanikus, MEGBÍZHATÓ tűzhelyet venni, mert a mérhetetlenül sok reklám miatt az átlagfogyasztó a "fejlettet" óhajtja, ezért a régimódi gyártása sajnos nem éri meg, de nem is kell, ott van helyette a fejlett, dönti el helyettem a gyártó. Az a fejlett, amelynek az eladása azért produkál olyan káprázatos számokat, mert csak ez kapható.

Nem kell az első propagandadumának bedőlni a fejlődésről.

Xezs 2011.04.30. 18:18:57

@Androsz: Majd meglátjuk, hogy ez a sok új dolog mire lesz jó. Én alapvetően szeretem az újításokat, mert ezáltal jutunk előre. Ha lesznek is zsákutcák (mert lesznek) akkor is lesz valami értelmük azoknak is.

Én eléggé számtechbuzi vagyok, ebből is fakad, hogy vevő vagyok az új dolgokra. Számtech területen jellemzően havonta dobnak piacra mindenféle újítást. Az elmúlt 20 évre pedig azt kell mondanom, hogy fantasztikus, hogy honnan hova jutott az elektronika.

szcsongor 2011.04.30. 21:18:23

@Androsz: "Míg az IPv4 címtér körülbelül 4,3 milliárd címet tartalmaz, az új verzió nagyjából 340 szextrillió (10^36) egyedi címet foglal magába."

el nem tudom képzelni, hogy még a mi életünkben kifogynánk az IPv6 címekből :)

Pánikmaci 2011.06.01. 13:42:39

Bocsánat az írótól, de ez nem naiv ügyfél, hanem buta ügyfél kategóriába esik.

Ha kint volt egy műszerész, aki gondolom mérést is végzett - és elmondta, hogy a réz nem bírja a nagyobb sebességet, akkor mégis mit vár a kedves postoló? A kevésbé gyors csomagot kell választani, vagy áttérni egy kábelre.

Ebben az esetben mind1, hogy ki van a rézkábel végén, a telefonközpont ugyanott lesz, és ha pl távolság miatt nem meg át a megfelelő jel, akkor tök mind1, hogy UPC, T, vagy akárki a szolgáltató.

Persze az asztalt verni könnyebb, mint gondolkodni...

Nita32 2011.08.19. 14:17:42

Velem is, kb. Ugyan ez történt. Első körben kifizettek azzal csak 5Mb/s est tudják biztosítani. Aztán kiderült, hogy nem megfelelő modemet kaptam. Hozzá teszem, ügyfélszolgálatos nekem adott igazat a hiba bejelentő már lényegében egy buta tudatlan parasztnak titulált. Se gond. Újra vissza hívtam az ügyfélszolgálatost Ott sűrűn elnézést kértek másnap itt volt a modem. Oké akkor hívjam fel a hiba bejelentést emeltessem vissza a netet 15M-re mert 5Mb -re vissza vették. A nő rám csapta a telefont mikor bemutatkoztam. (Ő parasztozott le.) Nem gond. Megoldatom. Első viharig nem volt semmi gond. Utána szakadt a a netem. Hiba bejelentés másnap lezárva este hiba bejelentés másnap lezárva. Fogtam magam mail fogyasztó védelemnek. Szépen fénykép és elküldtem szolgáltatónak. 72 órán belül itt volt a szervizes. Nem belső hiba. 20Mb-et bír a hálózat nem tudja mi lehet az oka. Rá kérdeztem, mi volt a lezárások végeredménye? Mondja nekem pironkodva, hogy csak 5Mb-et bír el a hálózat. Rá kérdeztem, akkor most ki a hülye? 2 hónapot kifizetem emeltben. Kérjek számla korrekciót. Kértem is Nem fogok senkit jól tartani. Szervizesnek mondom, hogy a kábeleket át kellene nézni mert vihar után van gond. Hát ő azt nem tudja Győrieket kell kihívni. az meg lehet 1-2 hét is lesz. Érdekes. Az nap délután megjelentek. Este lezárták a hibajegyet. Felhívtam szolgálatot. akkor mi is volt a gond? Válasz? 4-5 helyen károsodva volt a kábel. Nekem sem kellett több. Vissza sötét parasztoztam én is.:) Soha ne hagyja magát az ügyfél mert, a segg szolgáltatok azt hiszik ők szarták a spanyol viaszt. ;)
süti beállítások módosítása