László nem igazán érti, miért nem kapcsolják át 5 Mbites csomagra, ha már egyszer az előfizetett 15-ös nem működik. A T-Home ügyfélszolgálata ehelyett 4 hónapja azt játssza, hogy felveszik a panaszt, majd másnap közlik, hogy elhárul a hiba, pedig nem is:
Engem már hónapok óta szopatnak a 15Mbites csomag címén nyújtott pár száz kilobites szakadozó netkapcsolattal. Mondjuk az alapján, hogy csak a nevetségesen alacsony 1Mbitet merték garantálni, nem vártam sokat, de ennél azért többet. Bátor voltam, mert volt próbahónap, akkor természetesen nem volt semmi gond, de aztán…
Levél az ügyfélszolgálatnak:
Panaszt szeretnék tenni az internet szolgáltatás minőségét illetően. Már 4 hónapja gyakorlatilag használhatatlan az internet, általában az 1Mbitet sem éri el, szakadozik, nagyon lassú, de egyre többször fordul elő, hogy egyáltalán nem működik. Az Önök részéről eddig annyi történt hogy felvettek egy hibajegyet, amit másnap lezártak azzal az üzenettel, hogy a hibát elhárították. Aztán este bejelentettem, hogy még mindig nem működik, és akkor új jegyet vettek fel. Ezt játszuk már hónapok óta, érdemi változás nélkül, így kénytelen vagyok arra gondolni, hogy ennek az eljárásnak csupán az az oka, hogy az ígért 72 órán belül lezáródjanak a jegyek, és ezt nem tartom tisztességes hozzáállásnak.Eddig türelmes voltam, fizettem a havidíjat is rendesen, de a türelmem most elfogyott. 4 hónapja használhatatlan szolgáltatásért fizetek, ebből most lett végképp elegem, ezért addig nem vagyok hajlandó fizetni a szolgáltatást a továbbiakban(beleértve a mostani már kézhez kapott számlát is), amíg nem tudnak elfogadható szolgáltatást nyújtani. Ráadásul az egyik technikai kolléga, aki kint volt kimérni végpontot, azt mondta, hogy Isaszeg területén a rendszer nem tud 5Mbitnél nagyobb sávszélességet megbízhatóan szolgáltatni. Ha ez valóban igaz – eddig úgy tűnik – akkor a 15Mbites csomag értékesítése felvett pár érdekes kérdést. Kérem panaszom kivizsgálását és mielőbbi megoldást!
Ezt a levelet megkapja az index.hu Tékozló Homár rovata is, mert sajnos úgy tapasztalom, hogy nyilvánosság nélkül a Tisztelt Szolgáltató nem elég motivált a panaszok kezelésében.
Palkovics Ede 2011.04.28. 09:45:38
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:45:54
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 09:46:12
Nem!
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:47:10
VilMarci 2011.04.28. 09:48:04
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:48:48
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 09:49:05
Ez viszont szép vót!
Amúgy antennás kábelnetet kell venni, az nem akadozik!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 09:49:29
Miért fizetsz érte, ha sose volt még jó? A garantált azért garantált, mert garantált. Ugye?
Máshol egyébként 5M a garantált a 15M-hoz. Miért is nem ott kérted?
Vadász, vadász!...
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:53:10
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 09:54:50
VilMarci 2011.04.28. 09:56:20
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:02:56
Én a típust határoztam meg, nem a beszerzési helyet.
Amúgy az őstermelők most akcióznak is valamit ezügyben.
Kettőt veszel, egyet kapsz, vagy valami ilyesmi.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.04.28. 10:05:37
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.28. 10:08:53
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:37:45
Kérem, cserélje ki!
dr. _mmm_ 2011.04.28. 10:38:30
Bár ha jól tudom az ilyen mocskos bandák csak a központi gerinchálózatig garantálják a sávszélességet. (Tehát a házadtól a T szerverig)
Rosszindulatú Vászka 2011.04.28. 10:43:45
Amúgy a lassú net szívás. Nem lehet úgy állatos pornót nézni normálisan.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 10:44:07
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 10:47:40
Rövidtávon verhetetlen.
dirrrty0 2011.04.28. 11:11:10
dirrrty0 2011.04.28. 11:13:20
É2I 2011.04.28. 11:14:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.28. 11:17:44
dr. _mmm_ 2011.04.28. 11:25:09
Hiába jó a tré teszt.. az egy izolált környezet.. semmi köze a valós nethez. Mint említettem abban 99,999% felett van az esélye hogy a teszt jó eredményekkel le fog futni. A tré pont azért csinálta hogy kevesebben tudjanak reklamálni / őket zaklatni.
...Ahoj... 2011.04.28. 11:30:57
Ezért is jobb a UPC mert a gépedig látják az egész hálózatot, és ha még be se jelented már tudják ha valami gebasz van. 2 év alatt a UPC netem egyszer ment el 10 percre.
Tron65 2011.04.28. 13:08:55
ADSL net ismerősnél behalt.
Minden végignézve, de a telefon is süket, mobilról hívtam az ügyfélszolgálatot.
A hölgy nagynehezen megtalálta a 2 nappal korábbi eredeti hibajegyetés közölte, hogy a vonal vízsgálata sikeres volt, szerintük jó.
Mondom szerintem meg nem, ezen kívül megkérdezném:
- Mit mértek, ha a vonal vége szakadt? Mint hiradós végzettségű ugyanis TUDOM, hogy nem lehet vonalat mérni, ha nem tudjuk mi van a túlsó végén.
- Esetleg gondolt-e valaki arra, hogy összefüggés lehet a halott ADSL és a süket telefon közt?
Ez jó délután volt, másnap csodák-csodája személyesen is megjelent egy emberke, aki valamit alkotott a lépcsőházban a kábelfej környékén és lőn net és telefon.
Természetesen ő se volt képes legalább becsöngetni, hogy ittvoltam, csináltam valamit, próbálják ki.
Másik:
Net akadozik, lassú, de telefon van rendesen (ez is adsl):
Itt kiderült, hogy a légvezeték leágazásánál egy kötés volt oxidos.
Természetesen ezt is méregették a központból és ezt is jónak találták.
Harmadik, ez viszont már UPC:
Bőszen túrjuk a netet, amikor csöngetnek, ürge az ajtóban:
- a központ szerint itt valami gubanc van, túl nagy a hibaarány.
Úgy 10 percig szöszmötölt a modem környékén (csillapító tagot kötött be), egyszer telefonált, majd elköszönt.
2011.04.28. 13:10:36
2011.04.28. 13:19:43
Dorie 2011.04.28. 14:50:39
1 hétig várjuk hogy ugorjon a net 15 megabitre, nem ugrik, ugyan úgy 5 megabites van. Felhívjuk őket h akkor most mi van? Erre szintén azt közlik, hogy sajnos nálunk nem elérhető a 15 megabites szolgáltatás. Kérdem én, hogy hol elérhető egyáltalán rendesen az a 15 megabites net?:D
FDToth 2011.04.28. 15:26:17
Lényeg, hogy 25 mbitées netet nyugodt szívvel "bekötik" holott ennek az ötöde ami a környéken eléhető. volt. mert azóta behúzattam velük új kábelekt és modemet is cseréltek. azóta napi 2-3 szor megszakad a kapcsolat.
mohopasi 2011.04.28. 15:53:39
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 16:00:43
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.28. 16:04:18
Jegkoko 2011.04.28. 18:31:39
Cuncimokus 2011.04.28. 18:58:07
Arról nem beszélve, hogy előfizettem a 16000-res csomagra, amiből aztán 768-as lett... Az ára tökmindegy, mert olyan ügyesen van megoldva, hogy 30 euró a telefon, és 5 euró az internet...
Szóval ne várjatok túlságosan sokat egy olyan cégtől, aminek már az anyacége is ótvar...
kiskár 2011.04.28. 20:38:41
Utólag is látom, nagyon-nagyon jól döntöttem és bánom hogy évekig vesződtem velük.
Majd amikor véget ér a hűségidő, esetleg lemondod a szolgáltatást (ha lehet annak nevezni) akkor majd jól bepróbálkoznak legyél résen!
Cuncimokus 2011.04.28. 21:02:20
Mindezt egy olyan országban, ahol a lakosság nagyobb része él bérlakásban, és ahol gyakran megesik, hogy valaki elveszíti a munkáját, és több száz kilométerrel odébb talál másikat, tehát mennie KELL.
A kolléganőm két hónapja költözött el, és jövő év decemberig kell fizetnie a nem létező internetszolgáltatásért.
Pfpfpfpf.
kiskár 2011.04.28. 22:00:16
Digit választottam, ott nincs semmiféle hűségidő!
Parabola antenna 2 tv-re havi 3000-ért normális adókkal + DigiMove internet (USB stick) havi 1500-ért ami 1 Gigát foglal magában, ha túlléped befékeznek, de azután is alkalmas a böngészésre.
Lemondtam a torrentről és a vezetékes telefonról, cserébe havi 10-12 ezerrel minimum beljebb vagyok.
Chapell 2011.04.28. 22:24:03
Nekem ugyanez a problémám volt, annyi különbséggel, hogy 9 hónapig működött a 15 Megabit max sávszélességgel, majd egy nap elkezdett szakadni, majd egyre többször. Telefonos bejelentésre körülbelül ötször "hárították el e hibát".
A legutolsó megoldás az lett, hogy lekorlátoztak 5 Megabitra (holott tuti a router rohadt meg), viszont fizetnem kellett a 15 Megabitet, mert ez 5 Megabit még pont beleesik a DSL garantáltba...
Csomagot váltani meg csak hűségszerződés-bontással lehet. Javaslom, hogy hívogassa a a T-home ügyfélszolgálatát és tegyen panaszt, hivatkozzon arra, hogy bekötéskor nem ilyen sebességre fizetett elő.
Nekem egyéni elbírálás alapján "nagy kegyesen" elengedték a szerződésbontási-csomagváltási díjat.
Aztán amint megcsinálták, 1 hónap múlva lejárt a hűség, leszartam és átmentem a Digihez.
fingerbangs 2011.04.28. 22:51:13
ahol jó ott kurvajó ahol rossz ott rossz, lehet pattogni akkor is rossz
Xezs 2011.04.28. 22:53:31
lifelike 2011.04.28. 22:53:46
:)
Xezs 2011.04.28. 22:54:44
nem mondom hogy ez a húdeszuper és legjobb, de mégiscsak független.
Jegkoko 2011.04.28. 23:05:35
Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:19:29
Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:22:12
Bartolomeo Mazzini 2011.04.28. 23:24:58
Mind1 2011.04.28. 23:47:57
Valahol az ASZF-ben el van rejtve, hogy akármit csinálhatnak, kb gyök kettő az, amire garanciát vállalnak.
A legszebb hivatás a szivatás - ez a T csoport hitvallása
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.04.28. 23:56:16
A "garantált" szó különféle leleményes értelmezéseiről pedig könyvet lehetne írni.
A sebességteszt kutyaszart nem ér. Kideríti, hogy jó-e nálad a drót, aztán annyi. A net nem azért lassú, mert rossz a drót, hanem mert a sok kiegyensúlyozatlan, szétszórt adatkérelem feldolgozására, meg a DNS-igények folytonos kiszolgálására nem elég a rendszerük. A sebességteszt ezt a kapacitást nem teszi próbára. Egyébként pedig ott vannak a "priorálási" eljárások, és mérget vehetsz rá, hogy a sebességtesztelő oldalak eléréséhez maximális prioritást kap a vonalad, de amikor az amerikai szervereken ülő Gmaillel akarod a leveledet küldeni, innen át Amerikába, majd vissza a szomszéd asztalhoz, a címzetthez, akkor már némi akadozást mutat a gépezet. Persze minden szolgáltató próbálja rávenni – nem eredménytelenül – a sok majmot, hogy nézze neten a tévéműsort, aztán az ő kiszolgálásukhoz minden más helyről gyűjtik össze az erőforrást, amikor kell. És ekkor jelenik meg pár barom, akik azt találták ki, hogy de fasza lenne a sütőt is az interneten keresztül bekapcsolni, vagy ne kelljen már a villanykapcsolóig elvonszolni a seggedet, kapcsold le azt is neten, a kapcsolónak is adunk egy IP-címet. Sajnos a dolog véresen komoly.
Worlon 2011.04.29. 00:26:55
A cégünk (és családunk is) Székesfehérváron hasonló helyzetet éltünk át. Kálváriát nem akarom leírni, hisz Te is ugyan azt élted át nagyjából.
(minálunk a végén már dupla telefon vonal is volt, mert hát szigetelést minek is kéne használni...)
MEGOLDÁS:
Írsz egy levelet, hogy első lépésként feljelented őket a fogyasztó védelemnél szándékos megtévesztésért és erkölcstelen üzletpolitikáért, hisz tisztában vannak nagyon is a központban, hogy hol mekkora sebességet tudnak garantálni (hozzá teszem, hogy a mérő programjuk egy nagy rakás... 3-4x túlméréseket végez, persze ezzel ők is tisztában vannak; T-home rendszergazda mondta nekem személyesen). Majd ügyvéded beperli őket szándékos károkozásért, hivatkozás az előző pont (ez lehet neked erkölcsi, pihenő időd, amit Te magad megállapíthatsz, hogy neked mennyit ér, nyilván nem keveset). Mivel minálunk cég nevén volt, így mi bele vettük a pert az elmaradt haszonért pontot is (net hiányában nem tudtunk megrendelésekre válaszolni, árajánlatot adni, stb.). A szerződést egyoldalúan felmondod, hisz a szolgáltatás használhatatlan, valamint nem vagy hajlandó megfizetni a felmondási kötbért sem. Ezt küld el neki faxon, levélben (ajánlva) és e-mailben is a pesti központjukba. Mi első körben e-mailben kaptunk választ, kb. 1 hét után, hogy ha kifizetjük a kötbért, akkor szerződést bonthatunk. Erre vissza írtuk nekik, hogy az ügyvédünk ezen esetben elindítja a levélben leírt folyamatot, várjuk őket a bíróságon. 3 napra rá kaptunk egy ajánlott levelet, amiben sűrű elnézést kérnek, és természetesen, ha ezzel a levéllel bemegyünk a legközelebbi T-pontra, akkor ott ingyen szerződést bonthatunk.
Takacsi 2011.04.29. 00:36:35
GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.29. 00:39:50
20 panaszos levél nem ért semmit
de amikor felnyomtam őket a fogyasztó védelemnél meg a hírközlési hatóságnál (ezekhez ki sem kell tenni a lábad az ajtón, a neten pikk-pakk megvan), hirtelen elkezdtek foglalkozni vele és 1 hét alatt volt szerelő is meg megoldás is
azóta nagyjából rendben van
bár a szerelő megmondta, hogy hülyeség volt 8-ról 10 Mbit-es csomagra váltanom, mert a hálózat nem tudja a falunkban a 10-et, sőt a 8-at is csak nehezen
ehhez képest van olyan szolgáltató aki még 15-ös csomagot is árul ugyanide, igaz, hogy nincs is meg a hardver hozzá ... de mindegy is, hiszen a garantált a úgyis csak a 10-30%-a
ez olyan, mintha a kilós kenyér úgy lenne meghatározva, hogy egy kiló, de legalább 30 deka - megvernék a péket elég hamar azt hiszem
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.29. 01:56:39
ADSL szolgáltatókkal Dunát lehet rekeszteni.
>>A "garantált" szó különféle leleményes értelmezéseiről<<
Ha pontosan meg van határozva, hogy mettől meddig garantált, akkor nincs min vitázni.
Persze, a garantált sávszélesség a gyakorlatban nem játszik, az előfizető nem boldog vele, a szolgáltató nem vállalhatja.
"a sütőt is az interneten keresztül bekapcsolni"
Néha meglepő alkalmazások születnek, nem kell alapból elvetni. Van, hogy a szomszéd szobába e-mail-t küldök, megvan annak is az oka.
krutyifix 2011.04.29. 04:13:02
logout.hu/tema/re_uj_firmware_d-link_adsl_modemekhez/hsz_1-50.html
logout.hu/cikk/uj_firmware_d-link_adsl_modemekhez/nyomtatobarat/teljes.html
én is lefutottam a szolgáltatóval (invitel) a tiszteletköröket volt pár modemcsere de nem javult meg (folyton szakadozott) aztán sajátkézbe vettem a dolgokat... átkábeleztem a lakást + saját modem
mindenkinek ajánlom a fenti írásokat, fórumot!
tass-tass 2011.04.29. 06:29:37
logout.hu/cikk/d-link_360r_adsl_modem_parameterezes/1_d-link_360r_alatlanos_parameterek.html
68nyara 2011.04.29. 07:04:24
Az ADSL mint technológia ilyen, lehet persze az ügyfélszolgálatot tisztességesen is csinálni, akkor a problémák egy része megoldódik hosszú utánajárkálás és idegeskedés nélkül. Mivel a T az alaphálózat tulajdonosa (pár kivételtől eltekintve), így sokat a többi szolgáltató sem tehet, (no meg persze van Invitel terület is).
A Drávanetes példa azért más (kicsit) mert ők saját hurkon szolgáltatnak sokaknak. Persze az is csak addig különbözik, amíg nem a T-s szakasszal van gond.
A sávszélességet meg azért mérjük a T mérőoldalán, mert:
1. azt elfogadják hivatalos mérésnek, ergo lehet rá hivatkozni, ha netán vitába keverednénk az ügyfélszolgálattal. (Láttam már pár mérést ami rossz volt, nem igaz, hogy mindíg csak jót mér)
2. mert az pont azért mér belső hálón, hogy ne azt a sávszélességet mérd ki, amit a futó két torrent, plusz a kedves spamelő vírusod szarrá csökkent.
Az ADSL-nél előre (hacsak nem működő telefonvonalra történik a kötés) csak annyit tudnak megmondani, hogy a távolság, és a gerinc alapján oda mekkora a maximálisan adható sávszélesség. Az összes többi paramétert a telepítéskor, vagy az után fogják ők is, meg te is, megtudni.
A legjobb, amikor a kedves ügyfél megy szolgáltatótól szolgáltatóig, hogy az egyiknél nem ment a 10M majd a másikhoz átmegyek és ott fog, mert azt mondták. Ja, megnézték ők is a T rendszerében (nem a honlapon) és nekik is 10-et mutatott. Aztán átszerződik, és ott is kezdődik a móka. Ha valakinél nem ment a 10 (5, 15, stb.) az egyik ADSL szolgáltatónál, akkor nem nagyon fog a másiknál sem. Csak magad szívatod az átlépkedéssel. Keress egy kábeles szolgáltatót és próbáld ott. Ha nincs, akkor fogadd el, hogy ennyit tud.
A szakadozás, bejelentkezési gondok meg ilyenek az más történet.
Ha valakit komolyabban érdekel keressen rá az ADSL szabványokra (van egy vagon belőlük) és olvasgasson. Villamosmérnöki jártasság nem árt hozzá (ja és angol tudás).
A T még ettől persze szar, de ez egy másik mese. Ja és tényleg megéri küldeni a Homárra, meg verni az asztalt náluk, de csak akkor ha tényleg olyan problémád van, ami az ő trehányságukból fakad. Tényleg hat rájuk.
úgyiselfelejtem 2011.04.29. 07:14:09
Utánnaérdeklôdtem az ügyfélszolgálaton, sajnos ennyit bír a hálózat mondták.
Ekkor javasoltam a cégnél, hogy váltsunk kissebbre, 4Mbitesre, mivel nem éri meg a nagyobbat fizetni.
Meg is történt a csökkentés, ezek után a sebesség stabilan hozta a 2 MEGABITET.
Igen, tényleg a vonalban lehetett a hiba... :(
T, mert így szeretlek...
Meridian74 2011.04.29. 07:20:39
Én a poszt írójának azt tudom javasolni, hoyg a levelét fogalmazza t kissé. A "Panaszt szeretnék tenni..." kezdettel nem sokat fog tudni elérni.
Inkább írja meg röviden mi a helyzet, hangsúlyozza azt ki hoyg mindez már 4 hónapja fennáll, változás nincs, éppen ezért addig nem fizeti ki a számlák összegét amíg érdemi megoldás nem születik. Ha ezért kikapcsolják a szolgálatást, akkor az NHH-hoz vagyis mostmár annak utódjához az NMHH fordulsz, továbbá ez innentől akkor már tudatos károkozásnak is minősül a szolgálató részéről.
Természetesen amint teljes mértékben kezelték a problémát (amely nemcsak abból merül ki, hogy rögzítik a hibabejelentséeded, majd kis idő elteltével lezárják és közlik veled hogy hiba nincs), a számlákat kiegyenlíted, de ugyanakkor az ÁSZF-ben foglalt mérétkű jóváírási igényedel élni kívánsz.
Amennyiben az szükséges, helyszíni kiszállással kapcsolatban időpontegyeztetéssel állsz rendelkezésükre a kapcsolattartói telefonszámodon, napközben...
Asztalveréssel meg fröcsögéssel nehezebben lehet előrejutni. Ugyanakkor határozott és konstruktív hopzzáállást mindenhol szeretik az ügyfélszolgálatosok.
Meridian74 2011.04.29. 07:27:55
Mindez pszichológia.
Nyilván nem kell nyalni, mert az sem vezet semmire, meg ugye te vagy az ügyfél, de röviden és határozottan összefoglalva a problémát és mi az elvárásod ezzel kapcsolatban némi nyomatékossítással az pont elég.
Mandulafa 2011.04.29. 07:42:27
1. messze vagyok? a távolság és a hely adott volt már akkor is, amikor megkötöttem a szerződést, ráadásul akkor ott helyben állítólag leellenőrzik, hogy rendben átmegy-e a jel így
2., na jó, ha nehezen, de elfogadom, hogy messze vagyok, de akkor az 5 és az 1 mega között miért nincs 2 megás csomag (volt 120 éve, és az gond nélkül átjött), arra végképp nem is merek gondolni, esetleg személyre szabott sebesség-beállítás.... nagyon perverz gondolat?
Egyébként nekem jóváírtak egy havi díjat emiatt. Szóval félig jó, félig rossz..
Andie 2011.04.29. 07:54:02
Igy hát maradt az 5 megabites, ami viszont életemben először fixen, stabilan jön, akadás és szakadásmentesen, éjjel nappal, hétvégén, ünnepnapokon, hanukakor és egyéb esetekben is.
Apró dolgok teszik boldoggá az embert...
tocibacsi 2011.04.29. 07:58:33
tocibacsi 2011.04.29. 08:01:38
Worlon 2011.04.29. 08:01:43
Kikérem magamnak az önfényezést, ez így történt. Ne tudd már jobban, hogy én mit csináltam és kiket ismerek. Leírtam ezeket, mint jótanácsot, nekünk ez bejött.
A sávszélességet meg nem olyan nehéz megsaccolni se, elég tudni az elosztótól való távolságot és a technikát.
T üzletpolitikája az, hogy mindenkinek megpróbálja eladni a legdrágább csomagját, az meg már abszolút nem érdekli, hogy működik-e vagy sem. Eleve röhejes a 72 órás javítási intervallum, más szolgáltatóknál ez 24 óra. Ügyfél szolgálatuk legjobb tanácsa a "formázd le a géped". T-fosline nem szorul rá a Te védelmedre, inkább segítenél embertársaidnak. Vagy Te is a T-nek dolgozol??? Upsz...
delejes 2011.04.29. 08:03:03
tocibacsi 2011.04.29. 08:04:20
open 2011.04.29. 08:09:09
Giraffa 2011.04.29. 08:24:36
A "Domino Go!Net S" tarifacsomagra azt vállalja, (az M, L, XL-re is, csak más limittel), hogy a 30MB limit elérése után nincs túlforgalmazási díj, CSAK a max. sebességet veszik le 32kb/sec-re. Príma, az pont elég e-mailekre, stb.
Ehelyett: amint eléred a limitet 0 byteot tudsz letölteni, bár a kapcsolat él. (Tisztára, mint a Vodafone az indulásakor meghirdetett mobilinternettel. )
Végülis a 0 byte/sec sebesség tényleg alatta van a 32kb-nek. Ennyit arról, hogy mit ígér és mit tart be belőle.
mixtura.pectoralis 2011.04.29. 08:41:43
Xezs 2011.04.29. 08:42:56
Először én is hülyeségnek tartottam, aztán rájöttem, hogy miért ne?
Pl. a cuccok lehúznák maguknak a legújabb firmware-eket, vagy melóhelyről bekapcsolnád a sütőt, mire hazaérsz.
Meg egyáltalán, úgyis jön az IPv6, akkor meg miért ne? Lesz annyi IP hogy soha nem fogy el :)
Cuncimokus 2011.04.29. 08:56:59
Vakond38 2011.04.29. 09:05:42
Nem kamu! de gondolom nekem sem hiszed el. Én kb 1 éve még ide a honárnak is megírtam, de nem volt elég érdekes hogy kitegyék.
Van egy főrumjuk ahol meglepő módon akad olyan ember aki foglalkozik érdemben a panaszokkal. Nem ugrik be milyen Attila.
Az én módszerem felmondtam az ő hibájukból letárolt sebességteszttel, garantált minimum alatt. Ezt az indoklásba is beleírtam. A fórumon a hapsinak írtam. Az első körös baromságukat pedig dobtam vissza a fenébe, mert persze bepróbálkoztak hogy komolyan játszok e, vagy meg lehet félemlíteni.
Dr. Dzsásztisz 2011.04.29. 09:09:20
atila68 (törölt) 2011.04.29. 09:33:08
Ha 15 Mbitre 1 Mbitet garantálnak akkor arra józan ember nem fizet elő.
Nekem példának okáért elvileg 50/50 de a garantált + tíz százaléknál többet elvétve ha mérek.
uni1002 2011.04.29. 09:54:44
A titkos sebességteszt...
passaran 2011.04.29. 10:00:45
1 szó mint 100: nekem az Invitel nagyon bevált.
háromfejűdisznyólábú 2011.04.29. 10:06:59
Aztán levették 1 megásra, azóta működik. A baj csak az, hogy én 5 megát kértem 5400ért, ehelyett kaptam 1 megát 5650ért. Vicces, nem?
Axol0tl 2011.04.29. 10:12:01
Utána emelgettek a sávszélességen, 8Mbites volt, mikor változtattak a csomagokon (lett 5 és 15 választható), mivel a 15Mbitet itt nem lehet elérni, maradt az 5ös(pedig vállaltuk volna, hogy fizetjük a 15ös árát, úgy is, hogy csak 8at kapunk). Viszont ezidáig mindig stabil és az elméleti maximumhoz közeli sávszélességgel megy.
Tomasz_a_gozmozdony 2011.04.29. 10:41:06
68nyara 2011.04.29. 10:49:32
1. nem dolgozom, és soha nem is dolgoztam a T-nek. Ha végig olvastad volna a hozzászólásomat akkor azt hiszem ez kiderült volna.
2. Ha kicsit beleástad volna magad a jogszabályokba, akkor tudnád, hogy amit írtál az nem áll meg jogilag.
3. fogod a T levelét, kitakarod a neved, címed, bescenneled, felteszed egy oldalra, idecsatolod, és elhiszem, hogy így történt. Ma már ez igazán nem egy nagy feladat.
4. Hidd el, hogy icipicivel több rálátásom van a témára mint neked.
68nyara 2011.04.29. 11:10:02
Mint Meridian74 is írta, sokkal többre jutsz egy jól megírt levéllel (adott esetben nem baj, ha Németországba is elküldöd, de ez inkább csak a végső eset), mint fenyegetőzéssel, meg ordenáré stílussal. Főleg, ha jogilag ingatag amivel fenyegetőzünk. Az elmaradt haszon nem áll meg, mint ahogy nehéz kártérítést is követelni. Ráadásul belefuthatunk egy olyan szituációba, hogy mi azt mondjuk, hogy ok fiúk, xM ft veszteségem volt e miatt, aztán nézek amikor az APEH csönget, hogy hallottuk, hogy ekkora bevételei vannak, aztán a bevallásában, csak x/1000 ft van.
Persze, ha tudjuk bizonyítani (munkalap, mérés, stb.), hogy x ideig nem/rossz minőségben volt csak netünk, akkor jogosan követelhetjük a kieső időre a kötbért. Olvasgassatok ASZF-et, abban benne van, hogy mennyit, nem is keveset.
Többnyire egyébként, nem azért mennek bele különböző megoldásokba (bontás, árleszállítás, stb.) a cégek, mert nektek van igazatok, vagy félnének egy bírósági eljárástól, hanem azért, mert többe kerül nekik veletek veszekedni, (meg csökken az ügyfél elégedettség), mint az a kieső bevétel, amivel a felmondás jár. Persze sok volt ügyfél ezt úgy éli meg, hogy na ugye nekem volt igazam, mert én nyertem, a cégek meg mosolyognak rajtuk.
Te csak egy vagy a több tízezer ügyfélből, nem vagy annyira nagy megrendelőjük, hogy különösebben érdekelné őket egy ilyen eset.
Ami a 72 órás javítási időt illeti. Kötöttetek egy szerződést amiben ez van mint célérték. (Többnyire az esetek x%-ban kell teljesíteni.)Ráadásul, csak akkor tudsz igazán pattogni, ha eléri az éves rendelkezésre állás határát a kiesésed. 24 órás javítási határidő ADSL fronton nem nagyon van, mert a T (Invitel) is ilyen SLA-val dolgozik, ergo, ennél jobbat az ISP-k sem nagyon vállalhatnak be. A T-t meg csak erre kötelezi a hatóság. Lehetne persze jóval több szerelő, meg több fejlesztés a vonalon, de akkor nem ennyibe kerülne a net sem. Ha neked egy ennél megbízhatóbb, gyorsabban javított dolog kell, akkor vegyél bérelt vonalat. Ja, hogy az kicsit (sokkal) többe kerül? Miért az a sokmilliós kiesés amit jelent a cégednek (állítólag) az ADSL leállása, az nem gond? Ha párezer forintért veszel valamit, akkor ne várd el, hogy egy NASA műhold álljon készenlétben, ha netán kiesésed van. Tessék olvasgatni a szerződéseket, ami abban le van írva, azt vállalták, ha abból kicsúsznak, lehet hőzöngeni, ha nem, akkor ez van.
Tomasz_a_gozmozdony 2011.04.29. 14:02:05
Faszerkezet 2011.04.29. 14:19:13
Igaz.:)
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.04.29. 15:54:55
Egy adott helyen is?
"Ha pontosan meg van határozva, hogy mettől meddig garantált, akkor nincs min vitázni."
Na, és láttál már olyan szerződést vagy hirdetést, amelyen pontosan meg volt határozva? De aztán igazán pontosan? Mert az én szerződésemben nincs ilyen, ezért amikor utánaérdeklődtem, olyan választ kaptam, amilyet sosem találtam volna ki. A UPC 80%-os garantált küszöbfelettisége azt jelenti, a velem kötött szerződésben, hogy az országban az általuk lefedett teljes területen az év 80%-ában elérik a megadott sebességet. Ezt azt jelenti magyarul, hogyha nálad 1 kbps sebességgel csöpög a cucc, de az ország összes többi fogyasztójánál száguld, akkor mehetsz a picsába panaszkodni, mert ők teljesítették a vállalt előírást. Ami egyébként az Általános Szerződési Feltételekben sem szerepel ilyen pontossággal meghatározva, épp ezért kellett külön rákérdeznem, vagyis a szerződés ilyen teljesítése valójában megfelelhet a megtévesztés kritériumainak. Csak vegyél egy ügyvédet, aki egy csomó pénzért talán meg tud győzni egy bírót arról, hogy neked is lehet igazad.
@Xezs: "Pl. a cuccok lehúznák maguknak a legújabb firmware-eket,"
Nekem egy gáztűzhelyet ne kelljen firmware-rel frissíteni. Működjön, basszus, a régimódi, hibamentes módon, és nem kell bele mindenféle marhaság. Ha majd tekerek rajta egyet, akkor majd szoftver dönti el, hogy a mozdulatom megfelel-e a takarékláng-üzemmód követelményeinek, vagy szerinte inkább rá kell kapcsolni? Sebaj, majd a legközelebbi frissítés jobb lesz. Már csak ez hiányzik az életünkből.
" vagy melóhelyről bekapcsolnád a sütőt, mire hazaérsz"
Vagy a melóhelyről bekapcsolod a sütőt, és mire hazaérsz, a tüzet már el is oltották. Mert útközben rájöttél, hogy elfelejtettél elmenni a gyerekért, a szennyesért, a gyógyszerért, a kedves mamáért. Vagy elfelejtetted betenni a húst a sütőbe. Vagy mert rosszul adtad meg a lekapcsolás időpontját, véletlenül másnap ugyanekkorra. Vagy mert véletlenül mindennaposan ismétlődő üzemmódban programoztad be a sütőt. (A húgomé már ilyen. Nem tudjuk, hogy hogy lehet kikapcsolni! Mert nem passzol hozzá a leírás!! Csak reménykedhet, hogy mindig úgy fog működni, ahogy a megfigyelés szerint most működik.)
Persze lehet automata tűzvédelmi berendezés a sütű mellett, vagy benne, amely interneten értesíti a tűzoltókat és téged. Jaj, bocsánat, kedves tűzoltók, úgy látszik, a Sütő v2.11.4 build 576 még nem jól kezeli a nyári időszámítást, ezért azt hitte, hogy egy órája üresben működik. "Az ön sütője egy perc múlva kigyullad. Kikapcsoljam? Igen/Nem/Mégse" "Sajnáljuk, de a sütő programja félbeszakadt és leáll. Elnézést kérünk a kellemetlenségért. Kívánja a hibáról tájékoztatni a Microsoftot, amíg a beépített elektronika el nem hamvad?"
Bassza meg a sok marha, aki az idióta fejlesztőktől örömmel fogad ilyen életveszélyes baromságokat.
"Lesz annyi IP hogy soha nem fogy el :)"
Látom, te is emlékszel rá, hogy ilyet egyszer már hallottunk. Nem is olyan régen.
Bartolomeo Mazzini 2011.04.29. 17:51:57
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.29. 23:52:34
Egy adott helyen is?<<
Igen: Magyarországon.
Xezs 2011.04.30. 11:20:26
Neten nem kerestetek leírást?
Nézd, engem nem kell meggyőznöd, a világ enélkül is fejlődik.
Ez az egész kényelmi funkciókat szolgál, ezernyi felhasználása van, pl. a hűtőd a hibás alkatrészt gombnyomásra rendelné meg anélkül, hogy te tudnád, mi rossz benne.
Ez olyan, hogy távirányító nélkül is tévéztek régen az emberek, elvoltak nélküle. De mégis, milyen jó már, hogy van távkapocs és nem kell rohangálni a készülékhez.
IPv4 esetében emlékeim szerint senki (ismert ember) sem mondta, hogy soha nem fogy el, de figyelj, ha elfogy az IPv6, ki nem szarja le? Lesz majd IPvX, ahol X>6. Ennyire egyszerű ez.
Még egyszer mondom, engem nem kell meggyőznöd semmiről, a világ úgyis fejlődik. Vagy fejlődsz vele, vagy nem, jogod van eldönteni.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.04.30. 15:57:36
"a világ enélkül is fejlődik"
Hát, maradjunk annyiban, hogy a világ változik. Ennyi biztos. A fejlődés megítélése számos tényezőn múlik, és ez érdekes nézetekig el tud vezetni. Egyrészt száz év múlva lehet, hogy valami mókás zsákutcának tartják majd az iskolás gyerekek azt, amit ma a fejlődés csodás irányának vélünk. Vannak ilyenek a történelmünkben, és hajlamosak lehetünk azt mondnai, hogy hát hogy lehettek olyan butusok a régiek, hogy nem látták, hogy.
Aztán arról, hogy "a világ". A világ nem az amerikanizált, fejlett technológiájú – ezt a fejlett civilizáció fogalmával szokás összetéveszteni – országokból áll. A világ egy másik felének lehet nyugtalanító elburjánzás vagy világpusztítás az, amit mi a szebb jövőnek tartunk. Tudunk ilyen nézetekről is.
Ma körszerűnek azt tartjuk, amit áram üzemeltet. Régen egy gáztűzhelyhez gáz kellett, és kész. Volt néhány mechanikus emeltyű, rúd, szelep, aztán csókolom, egy gáztűzhely halálosan egyszerű szerkentyű tud lenni. Ma már áramot fogyaszt, mert működik benne egy óra, időzítő, akármi, és a lelkesek szerint később majd interneten fogja megrendelni az elromlott alkatrészt, amelynek az elromlásáról nyilván elektronikus érzékelők révén for értesülni, és egy célszámítógép – vagy egy beépített PC, mint a jegykiadókban?? – fogja elemezgetni a működés paramétereit. A villanyáram nincs ingyen. A tűzhely éjjel-nappal fogyasztani fogja. Keveset, de szépen összeadódik az a hónap végére. Ma már tele van a lakás kikapcsolhatatlan – mert ha kihúzod, elfelejti a programozást stb. – elektronikus eszközökkel, amelyek szépen pörgetik a villanyórát. És nem az a lényeg, hogy "ennyit még ki tudok fizetni a kényelemért", hanem az, hogy a világ szivattyúzza a tüzelőanyagokat a földből, majd cserébe telenyomja a légkört szén-diaxiddal, meg mindenféle más örömmel. Mindezt azért, hogy a tűzhelyen bármikor megnézhesd, hogy hány óra van. Ezt is fejlődésnek nevezzük.
"a hibás alkatrészt gombnyomásra rendelné meg anélkül, hogy te tudnád, mi rossz benne"
A "gombnyomásra" még az enyhített változat, szokás hallani ilyeneket "automatikusan" változatban is. Ne rendelje. Tudni szeretném, hogy mi rossz benne, javítható-e, milyen költséggel javítható, nélkülözhető-e, tudom-e más módon pótolni, kiváltani, kitől rendeli meg stb. Mert kitől fogja megrendelni? Hát attól, amelyik cég a programjában előre van sorolva. És ki van előre sorolva? Akit a gyártó kedvel. Például önmaga, meg a szerződött, kedvenc beszállítói, vagy aki menetközben fizet nekik azért, hogy elöl lehessenek a listán. Tudjuk, hogy egy hibás terméket a márkaszervizhez vinni mivel tud járni. A márkaszerviz "a minőséget" garantálja a javításban. Egy túrót, ezt már minden épkézláb ember kitapasztalhatta, és inkább ő maga keres egy szervizt. Ami nem feltétlenül egyezik azzal, akiket a tűzhely programja kiszemel.
A baromi nagy fejlődésben egy súlyos hibaforrás kiiktathatatlanul ott marad: az ember. A sunyiságaival, hülyeségeivel, aljasságaival. Ha majd egy elmebeteg barom feltöri a tűzhely külön pénzért megvehető tűzfalát, és átállítja a vezérlőprogramot – mert nyilván az is valami univerzális tudású oprendszeren for futni, hátha szeretnék fllash-animációkat is gyártani a tűzhely kijelzőjére –, hogy valami mókás trükköt mutasson be nekem a tűzhelyem, akkora mi lesz a terved?
A fejlődés és változás drámai eltérésére jó példa lesz az analóg rádió-és tévéműsor-sugárzás leváltása a digitálissal. Majd figyeljétek meg.
Az ilyen "fejlődéseket" a gyártók generálják, nem a fogyasztók. Egy gáztűzhely, amíg működik, addig valószínűleg jó is úgy. A gyártó munkát akar szerezni, ezért az agymenjei kiötölnek valamit, amivel "korszerűbb"-nek nevezhető termékeket tudnak eladni. Például számítógép a sütőbe. Nincs rá szükség, de majd megteremtik az átlagfogyasztó kis agyában az igényt rá. Sok reklámmal, arról, hogy mecsoda kényelem reggel arra ébredni, hogy nem kell kivárnod azt a három percet, hogy a kávéd lefőjön, hanem már ott vár készen, amikor a program vélekedése szerint a brunzolásból és remélhetőleg legalább egy kézmosásból visszatérve pont betámítasz a konyhába. Ezért a kis luxusért ugyan ötezerrel többet kell fizetned, valamint a folyamatos áramfogyasztást, de remek érzés, hogy te már ilyen korszerű kütyüt birtokolhatsz. Miközben ezt az egészet egy gyártő ültette el a fejedbe. Ezt tartják sokan fejlődésnek. Én nem.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.04.30. 16:03:39
Nem kell az első propagandadumának bedőlni a fejlődésről.
Xezs 2011.04.30. 18:18:57
Én eléggé számtechbuzi vagyok, ebből is fakad, hogy vevő vagyok az új dolgokra. Számtech területen jellemzően havonta dobnak piacra mindenféle újítást. Az elmúlt 20 évre pedig azt kell mondanom, hogy fantasztikus, hogy honnan hova jutott az elektronika.
szcsongor 2011.04.30. 21:18:23
el nem tudom képzelni, hogy még a mi életünkben kifogynánk az IPv6 címekből :)
Pánikmaci 2011.06.01. 13:42:39
Ha kint volt egy műszerész, aki gondolom mérést is végzett - és elmondta, hogy a réz nem bírja a nagyobb sebességet, akkor mégis mit vár a kedves postoló? A kevésbé gyors csomagot kell választani, vagy áttérni egy kábelre.
Ebben az esetben mind1, hogy ki van a rézkábel végén, a telefonközpont ugyanott lesz, és ha pl távolság miatt nem meg át a megfelelő jel, akkor tök mind1, hogy UPC, T, vagy akárki a szolgáltató.
Persze az asztalt verni könnyebb, mint gondolkodni...
Nita32 2011.08.19. 14:17:42