Tékozló Homár

Forintszámlával nem jó külföldről rendelni

2011.05.02. 00:08 | juszka | 211 komment

Gabesz rendszeres olvasónk, de ez se menti meg a banki szopatástól. Vagyis a vásárló számára nem túl előnyös átváltásoktól. Etikátlan, de hát mióta foglalkoznak ezzel a pénzintézetek? 

Előljáróban leszögezem hogy lehet hogy nem törvénytelen amit leírok, ám etikailag mindenképp kétséges a dolog. Az én kis bankomról lenne szó. Emkébé...amivel eddig nemigazán volt problémám a mai napig. Én balga netes áruházban merészeltem a keservesen megkeresett forintjaimat elkölteni. Bankkártyával fizettem, minden rendben zajlott az elszámolásig. Mivel az oldal angol, érthető módon Albion pénznemében lett a számlám megterhelve a megrendelt áru + postaköltség értékével.

Tudván, hogy a bankok nem adják olcsón ha az ember el akarja költeni a saját pénzét, megnéztem az aktuális MNB fontárfolyamát, abból is az eladási árat.
Ezzel az összeggel számolva feladtam a rendelést, amit a számlámon zárolt az angol bank, majd vártam a csomagot.

A csomag rendben megjött, mitadisten még azt is kaptam amit rendeltem ami a mai közállapotokat tekintve igan nagy szó! A döbbenet a hétvégén ült ki az arcomra,mikor a netbankáron keresztül ellenőriztem a számlaegyenlegem.A "kedves bank" méltóztatott a fontot 315 forintos áron váltani nekem, ami azt tekintve hogy a legmagasabb eladási ár is 306 forint volt a múlt héten, nemgyengén pofátlan húzásnak tűnik.

A párom (közös a számlánk) elengedett egy telefont ezügyben, de lerázták, hogy ennyi az árfolyama a fontnak. Ekkor durrant el az agyam először.
Nemigazán volt időm máig a dologra időt fecsérelni, de ma nekifogtam a dolog kinyomozásához. Felhívtuk a helyi fiókvezetőt, aki ismerősünk, ő utánnanézett miért is van ez a különbség az átváltásnál.

Állítólag a bank a fontot előbb euróra váltja, majd az eurót forintra. Ebből adódik a közel 10 forint különbözet.Ez egy 300 fontos rendelésnél már szép kis summa, valljuk be a semmiért. Azt belátom hogy ha eladási árfolyamon számol, de ez kibaszta a biztosítékot nálam.

Most ha mégegyszer rendelek onnan, akkor a bank előbb a fontot átváltja ausztrál dollárra, azt japán jenre, majd azt ukrán hrivnyára, és azt román leire, majd azt euróra, és azt forintra... így esetleg egy tízezer forintos megrendelésemre fizethetek akár százezret is??

Hogy is van ez? Most ennyire láma lennék?? Vagy csak a bank szeretné hogy láma legyek?? Lehet hogy jogszerű a dolog, de hogy nagyon etikátlan,és lehúzásszagú az tuti! Úgyhogy bemegyek holnap a bankba és megszüntetem a folyószámlát. Ami bosszant hogy most kereshetek bankot a sok szar közül a kevésbé szart nem lesz könnyű megtalálni..:S:S
Tenksz hogy elolvastátok!


UI: aki elsőzni mer, azt virtuálisan zacskónrúgom!:):)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főúr1127 (törölt) 2011.05.02. 00:33:01

Nem is mert senki elsőzni...

kitfisto 2011.05.02. 00:37:30

sztem bank ellen panaszt tenn ia megfelelo szerverknel mert ez lehuzos dolog :S

Főúr1127 (törölt) 2011.05.02. 00:37:35

mellesleg ha jól tudom olyan valuta esetében, melyet közvetlenül is lehet váltani az bankban (ilyen a font, az euró, a dollár, a jen, meg tucatnyi másik pénznem), ott tilos közbeiktatni bármilyen más pénznemet a váltáskor.

Persze ha burundi aranydénárban kellene tejelned érthető lenne, hogy először mondjuk dél afrikai pénzre, vagy egyiptomira váltják át, mert azt viszont itthon magában nem lehetne átváltani (árfolyam híján).

De egy HUF - GBP viszonyban az euró közbeiktatása szerintem törvényellenes.

PannonBoy 2011.05.02. 01:26:01

Hát, most itt véleményem szerint nem történt a bank oldaláról hibázás. A psoztoló nem tudja, hogy ilyenkor nem az MNB árfolyamat nézzük, hanem a számlavezető pénzintézet adott deviza(!!!)-eladási árát a tranzakciós (T-day) napon!
A másik, hogy a nemzetközi pénzmozgásoknál a kártyakibocsátó vállalat (Visa, Mastercard, stb.) végzi az elszámolást, így ha ő a szabályzatában rögzíti az euró-s (EUR) elszámolást, akkor jogszerűen cselekedett.
Külföldi oldalról való rendelésnél bizony ezeket is bele kell számolni!

Richiee 2011.05.02. 01:41:34

nem értem a hisztéria okát, meg kell nézni az aktuális devizakondíciókat, ha nem tetszik nem kell vásárolni..vhogy itt is igaz, hogy "pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el", a bank részéről pedig csak szabályszegés esetén történik jogsértés

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.02. 01:57:24

@Főúr1127: én mertem volna, ha időben észreveszem a posztot :P
hogy lásd kivel van dolgod, és nem a levegőbe beszélek :

ELSŐ
:)

johannes 2011.05.02. 03:01:07

Azt kell mndig megtudni, milyen pénznem alapján számol el a bank. Van olyan aki dollár alapú, azaz ha euróban veszen mindig dollárra, majd onnan vált forintra. Ez azon múlik, milyen a bank adott kártyájának nemzetközi VISa vagy Eurocard szerződése. Egy banknál éppen ezért ez különböző is lehet az egyes kártyatípusoknál, de olyat is hallottam, hogy különböző időben kötött szerződések esetén más és más. Azaz minden bank és kártya függő.
Amit ideztetek, hogy köteles közvetlenül váltani ez a banki tranzakciókra (SEPA, SWIFT) igaz. Ott viszont nem veszik figyelembe, hogy a SEPA tranzakcióknál az EU-n belül belföldi díjat kell számolni, mondván Magyarország nem Euro övezet. Aki rendszeresen vásárol külföldön, annak érdemes külföldi bankban eurót tartani és onnan online utalni. Nagyon nagy a különbség ami akár 25 %-ot is elérhet. Ez pedig az EU határokon át történő pénzmozgásokat szabályozó direktívája szerint teljesen törvényes.

Sracz · http://dbworld.blog.hu/ 2011.05.02. 03:24:03

@Paladin_x: Ott a pont! :)( www.bankkartya.hu/?oldal=kulfoldon_konverzio)
Eurozónában a konverzió deviza-euro-forint, egyéb zónában deviza-usd-forint.
A Visa kártyáknál mindenhol deviza-dollár-forint az átváltási menet.

Megdobbent 2011.05.02. 03:42:28

Tiz. Az emberkedos reszt meg visszatoroltem, aki huje, az meg jarjon igy :)

samcro 2011.05.02. 07:45:33

Nekem még nem volt ilyen gondom (jelenleg erste, előtte OTP), igaz csak kisebb összegekben szoktam rendelni, de azért oda szoktam figyelni.
Volt, hogy az eladó eBayen ausztrál dollárban adta meg az árat, de ott sem vettem észre semmi furcsát a terhelésnél. Ja, és a számlakonverziós árfolyam általában jobb szokott lenni, mint az eladási.

Persze én nem értek a lovakhoz.

Vajmaci 2011.05.02. 08:07:00

Hali!

Én írtam a posztot..közben okosodtam.
Ez nemzetközi protokoll miatt kell a bankoknak így számolni állítólag.Ami nem nyugtatott meg, így bankkeresés közben vagyok.

Vajmaci 2011.05.02. 08:09:11

Jah...és hangsúlyoznám, az etikai oldalával van problémám!

Majdénmegmondom 2011.05.02. 08:12:50

Furcsamód nekem a sokat gyalázott OTP volt a legkorrektebb, ami az internetes vásárlásokat illeti. Sokan dicsérik az Unicredit-éket, mert ők legalább már hallottak a PayPalról, többkártyás fizetésről, keretfelszabadításról, stb.

gergo1000 2011.05.02. 08:16:50

@Richiee:
Azért ez ennél bonyolultabb. Mivel, ha tudnál olvasni, akkor rájöhettél volna, hogy a posztolónak nem a deviza árfolyammal volt a baja, hanem a többszöri átváltással. Sőt a posztoló is csak erkölcstelenségről beszél. Az, pedig szerintem se egyértelmű, hogy ez így működik, és szerintem erre egyetlen bankba se hívják fel a figyelmedet, mikor megrendeled a bankkártyád. De ennél tovább megyek, amikor először vásároltam volna külföldön, akkor utána néztem a neten, hogy hogy is működik ez. Mivel a bankomról két féle információ keringett. Az egyik szerint euró alapú az elszámolás, a másik szerint pedig dollár alapú volt. Mivel nem szeretem, ha meglepetés ér, ezért felhívtam a bank ügyfélszolgálatát. Ahol azonnal rávágták, hogy dolllár alapú. Mivel erős volt a gyanúm, hogy ez nem így van, ezért 5-ször rákérdeztem. Ekkor az ügyintéző elbizonytalodott és utána nézett. Több perc vonaltartás után kinyögte, hogy mégis inkább Euro alapú. Szóval ez nem annyira egyszerű. Sőt adott pillanatban nem is ismert az az árfolyam, amin átváltanak. Tehát gyakorlatilag az összes ilyen vásárlás lutri.

gergo1000 2011.05.02. 08:20:47

Amúgy a posztot kirakónak se sikerült megérteni a lényeget. Mert nem a forintszámlával van a baj, hanem a bankkártyával. Szóval egy címcsere se ártana.

Welka 2011.05.02. 08:33:54

Azt hiszem, tudok segíteni, hogy is működik a bankkártya elszámolás külföldön.
A kártyatársaságok euróban vagy dollárban számolnak el a bankokkal, ha nem belföldi a tranzakció. Ezért van a font átváltása euróra. A bank meg átváltja az eurót vagy dollárt a számla devizanemére - ebben az esetben forintra. Azaz, ha valalki meg akarja úszni egy konverzióval a külföldi vásárlást, akkor euro/dollár számlával és ahhoz tartozó bankkártyával érdemes ezt megtennie. Ha jól tudom, kártyatársaságtól függ, hogy melyik devizát használja - érdemes megérdeklődni a banknál.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.02. 08:45:33

"megnéztem az aktuális MNB fontárfolyamát, abból is az eladási árat."

"ennyi az árfolyama a fontnak. Ekkor durrant el az agyam először."

Feleslegesen durrant el az agya. Nem tudom milyen bank az Emkébé, de az átváltási árfolyama nyilván nem pontosan egyezik meg a többiével. Aztán meg ott van a valuta és deviza átváltás, ami szintén két külön dolog. El kell olvasni a kondíciókat, és nyugtatót szedni.

Nekem különben az a kedvencem, mikor a bank valamilyen forintban megállapított díjat átváltja valutára, aztán vissza, ezzel kétszer is emelve a tétet. Mondtam, hogy ne vicceljen, vegye csak le szépen nettó forintban a számlámról. Ja, bocsi, tényleg.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.02. 08:50:22

20. és a zacskóm ép marad. 8-)

Artie 2011.05.02. 08:58:49

@Paladin_x: Nem légy naiv, sokkal egyszerűbb a homárra postolgatni fél órát, mint két perc alatt utánanézni.

Artie 2011.05.02. 09:00:09

@Vajmaci: Nyugodtan keress csak, mindegyik így fog elszámolni.

Nyiss egy fontszámlát, kérj ahhoz kártyát, akkor majd nem konvertálnak.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 09:00:39

hiába keresel új bankot, amint többen írták már, ehhez semmi köze a bankoknak. Ha Visa kártyával fizetsz, az először dollárra váltja a pénzt, a master euro alapú. Utána váltja a bankod a dollárt/eurot forintra.

Az Unicreditnél pl. Megadhatod, hogy az euros költéseidet az euros számládról vonják. De fonttal ott is szívsz, Visa kártyájuk meg csak Gold van, ha dollárért akarsz vásárolni.

Ugyanez a szívás a paypallal, mert ott is a kártyakibocsátód az első a sorban.

egyszerüen 2011.05.02. 09:04:07

itt nem a váltással van a gond hanem hogy közbeiktatás van

Most ha a bank ugy gondolja hogy még 3-4 valutát közbeiktat, mert tud rajta keresni akkor megteszi

Más kérdés hogy pofátlan

És csodálkozunk hogy a bank a legjobb biznisz. Na persze ott is el tudják szurni

gergo1000 2011.05.02. 09:07:40

@Kiszámoló:
Sok itt az okos:) Természetesen nem ilyen egyszerű, hogy Visa-dollár,master-euro alapú.
De annyira jó, hogy mindenki osztja azt észt, hogy ez annyira alap, és hogy ezt illene tudni, de közben jönnek a fals információk.

Badbitie 2011.05.02. 09:08:56

Ez egy mezei rágalmazás. Olvasni itt néha érdekes dolgokat, de ez sima lejáratás, a poszt írót lejáratja, mert ostoba szegény, és az MKB-t, aki nem is csinált semmit.

Csigorin 2011.05.02. 09:09:14

ne az MNB arfolyamot nezd, hanem a sajat bankod devizaarfolyamat.
Kartyakbol meg euro ill. dollar alapuak vannak, font alapurol nem tudok.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 09:10:26

@Artie: semmit nem nyer a fontszámlával, sőt még szív is. Maestro fontot eurora, majd a bank vissza.

Egyedüli megoldás lenne, ha Angliában nyitna számlát és ott kapna kártyát.

A bankokat szidóknak még egyszer: ehhez semmi köze egyetlen banknak sem, ez a kártyacégek elszámolása miatt van. Nem várható el egy kártyacégtől, hogy 300 devizát jegyezzen és abban számoljon el.

Egyedüli sporolási lehetőség: dollár alapon vásárolni, nem az ebay.co.uk-n, hanem az ebay.com-on. Ami egyébként 20%-kal olcsóbb is most, mint az angol.

gergo1000 2011.05.02. 09:10:59

@Badbitie: Mi abban a rágalmnazás, hogy valaki etikai kérdéseket feszeget, mikor valamiről nem tájékoztatják. Amikor bankkártyát kaptál, akkor egyszer is tájékoztattak arról, hogy az adott kártya milyen elszámolású?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.02. 09:11:26

"megnéztem az aktuális MNB fontárfolyamát, abból is az eladási árat."

"ennyi az árfolyama a fontnak. Ekkor durrant el az agyam először."
Én is MKB-s vagyok, de az elmúlt években sohasem stimmelt a weboldalon megadott deviza árfolyam és a bankban ténylegesen érvényesített összeg. Erre mindig az volt a válasz, hogy a bankban reggel kinyomtatott árlista érvényes az adott napra.

baaz 2011.05.02. 09:11:43

@Welka: a két nagy kártyatársaság eurban és usdben is számol csak szerződni kell vele mindegyikre.
ill. árfolyamkülönbség a vásárlás és a terhelés napja közötti különbség miatt is van

gergo1000 2011.05.02. 09:12:29

@Csigorin:
Szerintem az MNB elírás, mivel az mnb-n nincs többféle árfolyam, és a posztoló eladási árfolyamról beszél.

Jokkura 2011.05.02. 09:12:53

Egyébként téged csak egyszer húztak le (?).De mit szóljanak azok a lakás(és egyéb) hitelesek akikat havi rendszereséggel így szopatnak meg.
Egyébként akkor mi a lófüttynek konvertibilis forint?
Na ezért sem lehet még nálunk €.,mert akkor a karvalytőke hol gazdagodna...?
Egyébként nagyon ügyes ,apróbetűs.

Badbitie 2011.05.02. 09:13:12

@gergo1000: Gyakorlatilag nem lutri, csak a helpdeskesek alulinformáltak. A mastercard € alapon, a VISA dollár alapon számol el a bankoddal. Vagyis a kártyacég egyfajta közvetítő, aki azonnal átváltja a költésed az ő elszámoló árára, és utána azt számolja el a bankoddal. Vagyis amikor veszel 300 fontért vmi, a Mastercard azonnal átszámolja neked az €-ra, és ezt az € összeget követeli a bankodon, aki szépen ezt ki is fizeti. Ha a Mastercard kártyád € számlára van kötve akkor €-t von le, ha forint számlára, akkor még egy konverzió.

Visanál ugyanez dodóval.

És ez kurvára nem az atomtitok.

Artie 2011.05.02. 09:14:25

@Kiszámoló: De kimarad a játékból a forint.

Badbitie 2011.05.02. 09:14:30

@gergo1000: Pont az ilyen mentalitás miatt írják rá a mikróra az USÁban, hogy ha belerakod a gyereket és elindítod, akkor meghalhat, meg a mosógépre ugyanezt. A pénzre sincs ráírva mire jó, az etikus?

cicmen (törölt) 2011.05.02. 09:15:41

A keletinél kellett volna a közel keletiektől fontot venni és feladni borítékban vazze! Az emkábét meg kihagyni!
Különben is mit vásárolgatsz angliában? Itt az ALDI!!!!!!

Mézesmázos Mózes 2011.05.02. 09:16:28

Bankban dolgozom, a helyzet a következő:
az ügyfél feltehetőleg EC/MC kártyával vásárolt, ami euróalapú elszámolású. A webáruháznak a kártyatársaság fontban fizet természetesen, akik viszont euróban számolnak el az MKB-val. Ezért a kétszeres konverzió. Az ügyfél ebben az esetben mind az EURGBP, mind az EURHUF árfolyamkockázatot futja (vagyis ha a könyvelésig erősödik a forint / gyengül a font, akár nyerhet is). Mellesleg a GBPHUF árfolyama egyébként is ebből a két árfolyamból határozódik meg a bankközi piacon.
Természetesen a kétszeres konverzión a vételi / eladási árfolyamkülönbözet szélesebbre nyitja az árfolyamrést, mintha szimpla GBPHUF konverziót hajtana végre az ügyfél.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 09:17:02

@gergo1000: a master tud dollárelszámolást is, ezen kívül milyen elrejtett információ birtokában vagy még?

gergo1000 2011.05.02. 09:18:53

@Badbitie:
hm..tudsz olvasni? Tisztában vagyok a vásárlási feltételekkel. Sőt totál hülyeséget írsz, mert nekem visa kártyám van és euro alapú. De örülj neki, hogy te okos vagy.
A lutrit arra írtam, hogy két féle árfolyam van. Az egyik a bankkártyás, a másik a bankod árfolyama. Mindkettő percenként változhat. Elméletileg a Visa honlapján van árfolyam, de az is inkább csak tájékoztató jellegű. Mert nem is adott pillanatban számolnak el, hanem késöbb. Ezért lutri a vásárlás. Érted-e már?

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.05.02. 09:19:15

Teljesen törvényes, amit a bank csinált.
Visa elszámolása USD, MasterCard meg EUR. Az, hogy GBP a fizetési eszköz teljesen irreleváns ilyen szempontból - viszont ezért volt a további konverzió.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.02. 09:19:37

Nem nagyon értem a bankot mentegető posztokat. Ez egy bizalmi dolog, a banktól elvárható lenne, hogy az ügyfélnek legjobb megoldást válassza, ne pedig a számára legnagyobb hasznot hozót.

Persze, rögtön bankot kell váltani, hulljon a férgese. MKB, én is megjegyeztem e nevet.

gergo1000 2011.05.02. 09:20:03

@Kiszámoló:
pl. a visa meg euro is lehet.
És mondjuk egy vásárlásnál ez elég lényeges információ.

BeKaVe 2011.05.02. 09:22:31

Tisztelt polgár társak.

MKB Hivatalosan feljelentést tettem, mert sajnos addig vagy jó ügyfél amíg ott vagy!
2010 oktober 22.én megszüntettem a bankszámla számomat. 2010 nov elszámolásom szerint -159.000ft volt, mely bankon személyes érdeklődtem ez micsoda. Mondta, hogy csak azt a 9500ft fizesem be! Meg tettem és dec elszámolásban -153.000ft jött ki. Bementem és udvariasan szó szerint"nézzek körbe teli van kamerával és vigyoroghatok, hogy befogom fizetni a tartozásomat" Én udvariasan, hogy október 22 én lezártam a bankszámlámat és az ügyintéző adta ki a pénzt. Utána befizettem a -148000ft, mert annyi volt pénzem. Másnap szóbeszéd szerint meg egyeztünk, hogy 1000ft fizessek be és a kamatot elfelejtik. Viszont a csürcsavar, hogy a 150000ft van a folyoszámla hitelem és a 8500ft bank kártyás fizetésemet 2010 okt 14 én vásárolt kütyüt 2x számlázták ki! Tehát 8500ft vétoznám meg a kamatott, de pénztártól való távozás után reklamációt bank se fogad el! Én vissza fizettem. A harmadik csürcsavar januárban ujra reklamáltam és azt mondták, hogy lezárás alatt van a számlám ne törödjek vele. Februárban megint minuszos számla, mert már mindent befizettem. Sebaj márciusban is minusz számla bank fiókba be maradék 3200ft be és megint csak azt mondták lezárják. Áprilisban megint minuszos számla be panaszkönyv megint telefonban értesítenek, hogy lezárták a számlát. Idáig csak fizettem szolgáltatás okt 22én lezárva. Most én vissza fogom kérni a kamatot! a jogtalanul leszedet. okt 14 1x kifizetett 8500ft kütyüt. azt okt 28 számlázták le, de számlámról 14- én is levonták és úgy fizettem be a tartozást, hogy ne legyek minuszba! és a számlavezetés díjjat, amit okt 22-től már nem élt a számla számom. Én csak azt érdeklődnék, hogy hova érdemes panaszommal élnem? Előre is köszönöm norbesz74@freemail. hu

tryclops 2011.05.02. 09:22:47

Hát nem t'om, én úgy látom a Paypal rendszer kivédi az ilyeneket, font vásárlást közvetlen forintban terhelték rá a kártyámra. Egyszer váltva. MKB-nál.

2011.05.02. 09:24:07

A posztoló reklamációját támogatom, ne hagyja annyiban. Velem pont ezt játszotta el a saját bankom: euróban rendeltem repjeyet és képesek voltak oda vissza dollárra konvertálni, ami így lényegesen rosszabb árfolyamra jött ki számomra. Telefonon azt mondták, hogy a légitársaság dollárban terhelte be, mert euró övezeten kívüliek.
De ez hazugság: a légitársaság euróban számol és euró övezethez tartozik.
Személyesen kell beadni írásban a reklamációt, nem kell hagyni a dolgot.

BeKaVe 2011.05.02. 09:25:25

Elnézést hivatalosan panaszt tettem!! Viszont nagyon méltatlan lehúzás és utána járáson mentem keresztül sajnos!!! Komentelőnek, figyeljen oda nehogy lehúzzák!

gergo1000 2011.05.02. 09:26:05

@gergo1000:
Jó, akkor az.
De én pont egy hete vásároltam Visa kártyámmal. A terhelt összeg fillére pontosan annyi, mint az elköltött Euró*napi deviza eladási árral. Ha dollár alapú lenne, akkor ez ügy nem lehetne, így?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 09:26:10

egyébként nem akarom védeni a bankokat, de néha kiakadok az ügyfeleken (pár éve bankban dolgozom). Fel van háborodva, hogyha valamiért fizetnie kell. Micsoda, 300 Ft a számlavezetés? 400 ft egy utalás? Költsége van, ha neten rendelek?

Ilyenkor csendben megkérdem, szerinte mennyibe kerül kiépíteni egy bankfiókot trezorral, informatikával, mindennel, mennyit fizet bank a pénzszállításért, feldolgozásért, mennyi kerül ez a 6-7 ember havonta, plusz fegyveres őr, takarító, stb.

Legyen minden sarkon egy fiók, ne kelljen 2 percnél tovább várni, de szemét bankok, ha költségeket mernek rámterhelni.

Ja igen és ahogy a Tesco sem annyiért adja az árut, amennyiért veszi, a bank is pénzt akar keresni a működésén. A dög.

2011.05.02. 09:27:12

@PannonBoy: Tévedsz, de nagyot ! Nem a bankkártya társaságon múlik, hanem ez a bank kifejezett szemétsége volt.

karosszékely 2011.05.02. 09:28:31

Na, ismét egy buta posztoló. Miért csak ilyenek vannak mostanában?

gergo1000 2011.05.02. 09:28:38

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono):
a fenti válasz neked ment volna. (ügy=ügye)

gergo1000 2011.05.02. 09:30:31

@Kiszámoló:
A kezelési költségnek mi a lófasz köze van, ahhoz, hogy valamilyen költségről (eljárási módról) nem tájékoztatják az embereket. Nem azzal van baj, hogy ez így működik, hanem azzal, hogy ezt elfelejtik közölni az ügyféllel. Te hány bankkártyát rendelő ügyfeledet világosítottad fel erről? vagy csak addig sikerült eljutnod, hogy a vásárlás díjmentes a kártyával?

gabest1 2011.05.02. 09:31:01

Szóval van olyan bankok közötti belső átváltási árfolyam, ami önmagában 10 ft-ot dob egy ilyen kártyás fizetésen. Szép.

Artie 2011.05.02. 09:33:32

@gergo1000: És mi a lófasz köze van a banknak ahhoz, hogy az ügyfél nem olvassa el a vonatkozó szabályokat? Tiszta elmebeteg egy ország ez, mindenki olvasás nélkül aláír mindent, aztán nyafog, hogy jaj, nem tudtam, mit írtam alá, nem olvastam el.

Erre mondja a német, hogy selber Schuld.

penumbra1984 2011.05.02. 09:33:58

Igen, ez ügyesen ki van találva, nekem euró alapú Mastercardom van, ha külföldön vásárolok, akkor mindig megy ez a dupla átváltás. De ezt még valahogy megértem.
A legdurvább lehúzásnak a külföldi kártyás vásárlást tartom. Mondjuk Koppenhágában veszek valamit dán koronáért. Itt is megtörténik a kétszeres átváltás (korona-->euró-->forint), aztán levonják az összeget a számláról. Erről jön egy sms, hurrá. Azonban a számlakivonatban már nem ez az összeg szerepel!!! A trükk az, hogy nem a vásárlás pillanatában érvényes árfolyammal könyvelnek, hanem a könyvelés pillanatában érvényes árfolyammal, amely valahogy sose nekem előnyös. Pedig aztán nagy informatikai bravúr lenne akárhány nappal később a vásárlás pillanatában érvényes árfolyammal könyvelni. (Kb 2 nappal később könyvelnek, mint a vásárlás). Mikor ezt szóvá tettem, leráztak valami szöveggel, aztán nem firtattam a dolgot, de lehet rosszul tettem. Én ezt tartom a legetikátlanabb eljárásnak, az informatika korában nem lehet a vásárlás pillanatában érvényes árfolyammal számolni, akármikor később? A rendszer nem képes rögzíteni ezt? Kinek mi a tapasztalata?

mp1526 2011.05.02. 09:35:19

@BeKaVe: először a banknál kell közvetlenül panaszt tenni írásban, arra érdemben válaszolnia kell a banknak. ha nem kielégítő a válasz vagy nem oldódik meg a probléma, akkor panasz a PSZÁF-nek, esetleg Fogyasztóvédelemnek is... PSZÁF kivizsgálási határidő tv. értelmében 45 nap, valóságban 11 hónap fölött volt, úgyhogy gyors megoldásra ne számíts!

2011.05.02. 09:35:31

@Jokkura: azok a hitelesek magukat szopatták meg amikor NEM olyan valutában adósodtak el, amilyenben a fizetésüket kapják. Ostobák voltak.

penumbra1984 2011.05.02. 09:35:45

Ja, Kereskedelmi és Hitelbank. Más bankok is ilyen módszerrel könyvelik külföldi kártyás vásárlásokat?

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2011.05.02. 09:36:18

Nincs olyan, hogy MNB eladási árfolyam. Kérem a következőt!

KolompárRómeó 2011.05.02. 09:36:28

2 hete kaptam 20 ojrót Németországból a forintszámlámra (CIB). Jóváírták az összeget 260 Ft-tal, majd pedig levontak 2 ojró akármilyen költséget, de ezt valamiért 270-nel számolták.

Írtam nekik egy szerelmeslevelet, miszerint legközelebb fordítva legyenek szívesek csinálni, nemá mindig a hülye bank járjon jól.

Köcsög-e minden bank?

KolompárRómeó 2011.05.02. 09:38:47

@penumbra1984: Bezzeg amikor a kártyát használod, 2 másodpercen belül zárolják az összeget. Szóval tökéletesen tudják mp-pontosan, hogy mikor vásároltál, onnan meg tudható, hogy abban a pillanatban mi volt a ráta.

Ez a "valahogy pont szarul járok mindig" a CIB-re is jellemző.

gergo1000 2011.05.02. 09:41:27

@Artie:
Ok. Akkor próbáld megkeresni a bankod oldalán, hogy a bankkártyád euró vagy dollár alapú. Sikerülni fog, de nem két perc lesz. Az én bankomnál ez igen csak eldugott információ. Szerintem mikor megrendeltem a bankkártyámat, akkor ezt a hirdetményt nem is adták át.

Jokkura 2011.05.02. 09:41:59

@BeKaVe: Talán,ha az MKB központjába (volt tiszti kaszinó,a Erzsébet híd Pesti hídfő) begyalogolnál, egy T90 -essel ,felfigyelnének rád.Addig sok kitartást,és szerencsét.
@Kiszámoló: nem kell bankot alapítani,ha nem akarod kiszolgálni és KORREKTÜL ,emberi nyelven ,érhetően (!) tájékoztatni az ügyfeleket,akikből élsz. Nem mindenki diplomás pénzügyes. Ja de milyen jó biznisz....
Ha már lehúznak,akkor tegyék nyílt sisakkal!

BeKaVe 2011.05.02. 09:42:22

@Kiszámoló: Ne haragudj, de szerinted miért vagyok allianzos ügyfél? Sok nullát írok: számla vezetés: nulla... utalás: Nulla: Pénz kivétel: nulla..... Írjam az MKB-ét? Ha törvény kötelezi, hogy a fizetést bank számlára érkezen akkor legyen alternatíva is. Számla vezetést kéne ingyenessé tenni, mert az kötelező. Ellenben szolgáltatást s kapsz, mert az ott kamatozik kerek 1-2 forint. És még van képük számlavezetést kérni erre a nem szolgáltatásra. Axa világon 39 ik legbiztonságosabb bankja, de TE meg kérdezed mkb hol tart, akkor tuti nem oda raknád a pénzt! Harmadik Axa nem kér számla vezetési díjjat és hihetetlen bank adóval is 860ft fizetett nekem! Hoppá itt le esett az állam! Hogy is van ez. Nincs számlavezetési díj, de ha van pénz a számlámon kamatozik napi ban.:( Csúnya egy szolgáltató és még legbiztonságossab bankja itt európa közepén. Utalok is át,meg vissza utalok Jé allianz nál is ingyenes! Ó nincs költségem. Ezért én azt a pénzt lakás biztosításra költöm, mert meg vagyok vele elégedve. Ennyi lehet engem szapulni, de körbe nézem mik a lehetőségeim. Mikor mkb nál voltam Ők voltak jobbak, de átvertek piszkosan csúnyán és még azt a mondat miatt is egy szálka van az oldalamon. Így szememben MKB nem hiteles és ajánlom mesziről elkerülni! Köszönöm, hogy meghalgatattok.

2011.05.02. 09:42:58

Én úgy tudom, hogy ha master cardja van az embernek és fontban vásárol akkor sajnos igen eurora váltanak első körből és utána fontra. Ha visa kártyád lenne akkor előbb USD-re váltanak és utána a megfelelő valutára. Ezért érdemes európai használatra master cardot venni mert akkor csak egy valuta váltás lesz külföldi vásárlás esetén (persze csak ott ahol EUR a hivatalos valuta).
Szerintem is szemét dolog de sajnos így van. Plusz amikor megveszel valamit mondjuk euróban és az aznapi árfolyam mondjuk 265,00, akkor sem biztos hogy ennyibe fog neked kerülni a dolog, mert csak az számít, hogy mi a valuta árfolyama amikor leemelik a számláról az adott összeget (lehet akkor már 266,50 az euro). Sokszor vásárolok külföldről ezért ezeken már meg sem lepődöm, de ettől még nem tartom fair dolognak.

cicmen (törölt) 2011.05.02. 09:44:54

@gergo1000: Ok. Akkor próbáld megkeresni a bankod oldalán, hogy a bankkártyád euró vagy dollár alapú.

Szerintem műanyag alapú és hó végén csupán névjegykártyának jó! Vagy jeget vakarni a szélvédőről!

Mérges 1234 2011.05.02. 09:45:13

Fentebb már megírták páran.

A kártáykhoz, kártyás fizetéshez, mindig tartozik elszámolási devizanem is.

Ha a terhelendő számla és a fizetés devizaneme megegyezik akkor nincs átváltási hercehurca, de ha nem...

Akkor közbelép a kártya elszámolási devizaneme, ez lehet Dollár vagy Euro.

Ezt nem szokták reklámozni, de egyébként a kártyaszerződésen rajta van.

Szóval a fenti esetben a bank nem lúdas.

A posztoló volt informálatlan.

mp1526 2011.05.02. 09:45:14

@Kulics: semmit nem ér a raklamáció! én is végigjátszottam ugyan ezt a repjegyes mókát, de az a megoldás, amit fent már többen írtak! csak az számít, hogy a kártyatársaság miben számol el! ez meg megtudható gondolom egy pár 10 oldalas apróbetűs szerződésből, amit mindenki aláír. Visa ált. USD-ban, MC/EC pedig ált. EUR-ban! innen kezdve teljesen mindegy, hogy miben terhelik a számládat, átváltják USD-ra/EUR-ra! nekem HUF-ban terhelték, mégis átváltották... ennyi, ezzel mehetsz bárhová! szegééény bankok...

BeKaVe 2011.05.02. 09:45:18

@Jokkura: Köszönöm szépen. Már megyek is egyből oda. Nagyon lehúztak én fizettem, mert nem akarok banki pert. Remélem rdemben legalább bocsánatot kérjen meg a kamatot adják vissza, meg a számla vezetési díjjat. És ez emberi kérés, mint amit ŐK tettek velem.:(

BeKaVe 2011.05.02. 09:47:40

@mp1526: Válasz csak telefonon történt meg! Így akkor mit tegyek plízz.:) Vagy a lejjeb lévő címre menjek? Köszönöm a segítséget...

mp1526 2011.05.02. 09:48:12

@Doubledecker: nem pontos amit írsz! ha a terhelendő számla és a fizetés devizaneme megegyezik, akkor is vált! mindig vált USD/EUR-ra! csak akkor nincs veszteséged, ha a fizetés devizaneme és a kártyatársaság váltási devizája ugyan az, tehát ha Visa-nál USD-ban fizetsz vagy EC/MC-nál EUR-ban! amúgy mindig vált és mindig szív a kedves ügyfél...

Jokkura 2011.05.02. 09:48:13

@Kulics: Nem is oly rég csak az CHF volt a sláger.az okok most mellékesek.De azt nem kötötték az ügyfél orrára,hogy nincs direkt HUF-CHF váltás.(körbe váltották, oda-vissza ,még a Dél-Arfikát megjárattaták volna az extraprofit érdekébe) Na itt a szemétség!Volt egy ismerős ,aki minden alkalomra vett (innen-onnan,részletekben) CHF-t és azzal besétált a bankba ,ő alig bukott a hitelén ( már kifizette )

gergo1000 2011.05.02. 09:48:58

@Badbitie:
Pontosítanál? Mert a linkre kattintva az én lépembe, ez jön azonnal:
"•Díjmentes vásárlási lehetőség belföldön és külföldön egyaránt "
Bocs, de ha te már úgyis megtaláltad, akkor megnevezhetnéd a hirdetményt és annak pontos bekezdését.
Köszi

mp1526 2011.05.02. 09:50:20

@BeKaVe: panasz mindig írásban és első körben a banknak! arra írásban kell reagálnia! ezek után PSZÁF! ha nincs írásbeli válasz, már azért magában megbüntetik (nálam 200e-t kapott a K&H), ha igazad van, akkor jön a plusz bünti meg a kártérítés...

Mérges 1234 2011.05.02. 09:50:49

@mp1526:

Azért nem igaz, amit írsz, mert ha magyarországon vásárolsz forint számla a fedezett, akkor nincs szívás.

Persze éehet ilyenkor is váltanak, de valamiért mégsincs szívás.

Valószínűbbnek tartom, hogy ilyen esetben nincs váltás.

De ezt ki lehetne kotorni a szerződsből.

Jokkura 2011.05.02. 09:50:50

@BeKaVe: Csak a T-90-est ne hagyd a parkolóban!:)

Artie 2011.05.02. 09:52:21

@gergo1000: Bankszámlát ne nyissunk helyetted?...

Keresd már elő a bankszámlaszerződésed.

ringer 2011.05.02. 09:55:32

Ha Mastercard-ot használtok, akkor ha nem EUR-ban vagy HUF-ban fizettek az elfogadó helyen, akkor a kártyatársaság (MasterCard) először EUR-ra konvertálja, a bankotok pedig azt Ft-ra.
VISA esetében USD-ben számol el a bankotokkal a kártyatársaság, tehát kétszeri átváltás lesz VISA-éknál is USD vagy HUF pénznemeken kívüli összes többi pénznem esetében.
Mindez a hazai bankoktól teljesen függetlenül!

2011.05.02. 09:55:50

@mp1526: Figyu: EC/MC-m van, euró övezetes légitársaságtól vettem a repjegyet (sokadszorra!). Eddig teljesen normálisan HUF-EURO konverzió volt.
Most legutóbb beiktattak egy HUF-USD-EURO konverziót is. Most először. Eddig több alkalommal normálisan csinálták. Nem hagyom magam megszivatni.

Nem a zsömle kicsi 2011.05.02. 09:57:17

@tryclops: Paypalnál választhatsz, hogy az ő saját árfolyamán számoljon, és akkor egyből forintot fizetsz, vagy rábízod magad a kártyatársaság/bank árfolyamaira.

Megjegyzem néha jobban járok a banki elszámolással, mert helyenként arcpirító árfolyamon számol a PayPal is.

Mérges 1234 2011.05.02. 10:01:31

MKB Visa Electron kondiciós lista:

www.mkb.hu/dl/media/group_473c4ade9d0b8/group_473c4bcb7cc80/item_1465.pdf

Nekem ilyen kártáym van, ami nem egy prémium kártya, de többször fizettem vele Londonban, Párizsban, és néhányszor Görögországban.

Néha vásárlok az Ebay-en, és soha nem éreztem, hogy hű de nagyon megszpoattak volna.

Sőt szinte mindig pozitívan csalódtam. Volt mikor kifejezetten olcsóbb lett a dolog, mint számítottam rá.

A készpénzfelvétel persze szopás ezzel külföldön, de tavaly nagyon meg voltam szorulva a nyaralás végén, ezért 200 Eurót huztam fel Görögben egy ATM-ből, és az össze költség valami 1500 Ft volt.

Ki nem szarja le, csak nem halhatok éhen.

veron3 2011.05.02. 10:01:31

@penumbra1984:
A bank akkor könyvel, amikor a cég, ahol vásároltál, valóban leemeli a megadott számlaszámról az összeget. Addig csak zárol a saját bankod, de az az összeg csak tájékoztató jellegű.
Férjem a cégében Amerikából vásárol. Egyik hónapban durva árfolyamnyereségek, a másikban veszteség van, van, hogy nagyjából 0-ra jönnek ki. Ez van. Minden bank így működik, a kártyás elszámolás a legkevésbé rajtuk múlik.
A számlavezetési és egyéb költségek, az már más tészta. Én amúgy 1998 óta vagyok MKB, rossz tapasztalatom még soha nem volt velük, jó viszont rengeted, ezért én továbbra is fizetem a díjakat. Ha túl soknak tartom, majd keresek másikat, ahol már nincs ilyen.

Ja, és még egy dolog, a MO-i vásárlásaid sem aznap könyvelődnek, csak jelzem, de mivel árfolyam ott nem ingadozik, ezt a legtöbben észre sem veszik....

Harley 2011.05.02. 10:02:16

@Kiszámoló: Csupán két dolgot emlitettél ami nem igazán az erkölcsös .és tisztességes üzleti magatartással összekapcsolható , abból egyik a bank a másik pedig az ismert multi . Normális országban ,nem lennének olyan feltételek mesterségen kialakítva , hogy a lakosságot ne szolgáltassák ki nekik . Nos a másik megjegyzésed , hogy akkor nem lenne minden sarkon bankfiók , bocs de nem a szabadrablás szaga csalta ide ezt a farkas hordát ?
No és ha a részünkre korrekt feltétel rendszer szabályozná Ali Baba és TSA.-it ( Bank ) , akkor is ennyi bank lenne magyarországon ? Egy barátom autókereskedő , mindig napra pontosan fizetett , a bank nem ujította meg a hitelét pedig tudná fizetni a hitelt , most szépen tönkre teszik , ja és így az utcára kerül 20 alkalmazottja !

veron3 2011.05.02. 10:03:48

Még egy dolog, az angliai online shopok legtöbbje a nem uk vásárlóknak már eleve EUR-ban ad meg árat, és külön lapja van az anglián kívüli vásárlóknak, így az átváltási mizéria nem történhet meg.

Mérges 1234 2011.05.02. 10:04:49

"Ja, és még egy dolog, a MO-i vásárlásaid sem aznap könyvelődnek, csak jelzem, de mivel árfolyam ott nem ingadozik, ezt a legtöbben észre sem veszik...."

Ahogy mondod, bizonyos benzinkutaknál, pl. van, hoyg csak egy hét múlva vonják le a pénzt.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 10:11:32

@BeKaVe: nekem is axas számlám van és szívok vele szinte naponta.
Sms szolgáltatás: azt nem tudjuk. Ha akarod, küldök egyet nap végén, de hogy ellopták a kártyád és valaki bőszen használja? Majd holnap reggel megírom.

Pénzbefizetés? Az nincs.

Saját automata? Az sincs.

Készpénzfelvétel? Csak idegen banknál pénzért. Sok bank pont az axás ügyfelek miatt maximalizálta a kápé felvételt idegen kártyára. Pl Otp-nél 300 ezerre. Na vegyél fel 5 milliót 300 ezrével.

Ingyenes számlanyitás? Az sincs, csak 2000 Ft ért.

Ingyenes internetbank? 5000 ft ellenében. Mivel nem kértem, most minden "ingyenes utalás" kb 7-8 perc telefonálás, ami akár 300 ft is lehet.

Pár napja este 8 után kellett volna átvezetni két számla között pár forintot, mert 3 ezer híjjánnem tudtam kifizetni egy tévét. Sajnáljuk, este 8 után és hétvégén nem dolgozunk, mert sokba kerül a 24 órás ügyfélszolgálat. Lehet, hogy még a kártyát se lehet hétvégén letiltani.

Nem véletlenül olcsó az axa. Informatika fejlesztésre nulla forint, készpénz forgalom nincs, befizetés nincs. Ami van: egész országban talán 40 iroda, ahová bemehetsz, de ügyet ott sem intéznek, még az egyenlegedet sem látják.

Ezzel szemben pl. unicredit nulla forintos számla, minden ingyen plusz 140 valódi bankfiók, ingyen netbank, stb.

vape 2011.05.02. 10:12:09

@rosiegirl:
"Ezért érdemes európai használatra master cardot venni mert akkor csak egy valuta váltás lesz külföldi vásárlás esetén (persze csak ott ahol EUR a hivatalos valuta)."

Egy ritka kivétel lehet talán ezalól az Axa. EUR-ban fizettem párszor a Visa kártyájukkal. Eddig EUR-USD-HUF konverziókkal is csak max. 2 Ft eltérés volt az MNB vásárlás napján érvényes EUR-HUF árfolyamához képest (természetesen felfelé).
Ezt megjátszanám mondjuk a CIB-es MC kártyámmal, rosszabbul jönnék ki. Pedig ott ugye a kártyatársaság EUR-ban számol el mindent.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 10:16:15

@Harley: azzal kezdtem, hogy nem akarom védeni a bankokat, mert vannak hibák. Csak rá akartam mutatni, hogy az emberek meg vannak sértődve, ha valamiért fizetniük kell a bankban. Próbálj meg találni egy szobafestőt, aki anyagárban kifesti a lakásod. Ha ő nem tesz ilyet, a banktól miért várják el az emberek?

Egyébként meg van kb. 20 komolyabb bank mo-n. Drága a sajátod? Keress másikat.

Badbitie 2011.05.02. 10:17:28

@gergo1000:

Visa Classic:

"Könnyű és gyors hozzáférés bankszámlájához (forint vagy USD alapú)"

MasterCard Standard:

"könnyű és gyors hozzáférés a bankszámlájához (forint, euró vagy USD alapú),"

Forint alapú értelemszerűen azt jelenti, hogy ha forintba vásárolsz, akkor ott nem járatják meg € vagy USD alapon, csak amikor devizában vásárolsz akkor megy az elszámolódevizával.

gabás 2011.05.02. 10:17:37

tessék hivatalos pénznemként bevezetni az eurót vagy abban kapni a fizut, és nem lesz ilyen probléma

A posztoló megérdemi a bográtch-díjat.

gergo1000 2011.05.02. 10:20:05

@Badbitie:
hm..hát ez nem azt jelenti.
Ez mindössze annyit jelent, hogy forint vagy euró, vagy Usd alapú számlához kérheted az adott bankkártyát.
Szerintem fuss neki újra a kommenteknek, hogy megértsd a probléma lényegét.

vape 2011.05.02. 10:21:00

@Kiszámoló:
Az Axa Kamathozó szerintem nem is napi használatra való számla. Kártyás vásárlásra, pénz parkoltatásra (kellemes kamatok miatt) megfelel.
Kell még mellé vmi ingyenes vagy olcsó számla más banknál, hogy napi pénzügyeket tudj intézni.
Amúgy az Axa-s internetbank egyszeri díját a kamatok pár hónapon belül visszahozzák. Utána már nyereséges a számla.:)

2011.05.02. 10:24:16

Forint számláról csak forinttal fizetünk, deviza számláról meg devizában.

De ha már bankról van szó, engem Németországban mindig érnek melepetések, azt már megszoktam, hogy a pénzkiadó automata kiírja az egyenlegem, de nem csak azt, hanem azt is, hogy a pénzfelvét mennyibe fog kerülni és azt az összeget is el kell fogadni, hogy később ne érjen meglepetés.

Amúgy a bankonk itt is ugyan olyan ganjok mint otthon. Két bankszámlám van, így próbálom elkerülni a buktatókat.

Badbitie 2011.05.02. 10:24:53

@gergo1000: Jelenthetné azt is, meg akár bármi mást is. Sőt annak az ellenkezőjét is. Vagy az ellenkezőjének az ellenkezőjét.

Ettől függetlenül cseles módon azért írják, hogy € alapú, mert € alapú. :)

gergo1000 2011.05.02. 10:28:38

@Badbitie:
Akkor megegyezhetünk, hogy ebben a témában a bankok nem járnak el túl korrekten. Tehát a posztolónak igaza van, mikor erkölcsi kérdéseket feszeget?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.02. 10:30:40

Saját bankot kell nyitni, akkor nem lesz ilyen átverés!

Mérges 1234 2011.05.02. 10:31:05

@Badbitie:

B. meg te is, ilyen a Magyar, belionkeltem a leírást a konverziókkal.

De nem csak kötöd az ebet a karóhoz, hogy a Bank már opedig geci.

Igen az de kiszámítható módon, mert előre leírja, hogyan lesz az, sőt amilyen mocsok be is tartja a kondiciókat.

Hülyék a népek.

Amúgy, nem tudom feltűnt e vlaakinek, bár fenntebb már írták, hoyg ATM-et létesíteni, üzemeltetni, pénzt tölteni bele, nincs ám ingyen.

De persze a bank a geci.

Sosem mi vagyunk tudatlanok, á nem, mindeki más geci, ez pont az a gondolkodás, amit a cigók nyomnak. Jáj kérem, héát mit csináljak, nincs ám muka.

Kész...

Mérges 1234 2011.05.02. 10:33:51

@gergo1000:

Kurváraí korrektűl járnak el a bakok, a szerződés szerint, amit olvasni is lehet.

Én is onnan tudtam ezt, hogy évekkel ezelőtt egyzser végigolvastam.

Ebben semmi para nincs, ráadásul részben vagy teljesen de ez független a banktól, mivel a kártyatársasággal kell elszámolni...

DE haragudjatok csak a bankokra, könnyebb, mint megérteni a működést.

Badbitie 2011.05.02. 10:34:01

@gergo1000:
Az internet az ördög műve, azért mert kirakják a honlapjukra, hogy mi van, azért még nekem nem kell tudni azt. Ami nem kötelező tananyag az iskolában az nincs is. És persze ha véletlenül el is olvasom, akkor direkt máshogy értelmezem, hogy aztán felháborodhassak jól.

És követelem, hogy itthon is írják rá a mosógépre, hogy ha kimosom benne a gyereket, akkor az fulladást okozhat. Szemét tetű mosógép gyártók teljesen etikátlanul elhallgatják itt ezt, pedig ha sok gyereket mosok ki, akkor végülis tömegpusztítófegyver amit árulnak...

F173 2011.05.02. 10:34:42

Kedves posztoló az MKB-nál a kártyás fizetésnél nem a deviza árfolyamot kell nézni, hanem a pénztári valutaárfolyamot!!!! Nem azon buktál, hogy eurón keresztül számoltak el veled, hanem azon hogy egy alapvetően deviza műveletet pénztári valutaárfolyamon számoltak el!!! Ez nálam is kiütötte a biztosítékot és komolyan meggondoltam egy PSZAF feljelentést, de eddig nem tettem meg!

Egyébként kártyás fizetésnél minden banknál van egy elszámoló valuta (Általában EUR vagy USD). Ez azért van így, mert egy kártyás fizetésnél legalább 3 szereplő van! Az esetedben az angol elfogadó bank, a kártya társaság és a te itthoni bankod. Ha nem lenne elszámoló valuta nagy gond lenne az ilyen nem teljesen konvertibilis valutákkal, mint a forint, mert pl. az angol bankok többsége egyáltalán nem jegyez forint árfolyamot!

Badbitie 2011.05.02. 10:35:16

@Doubledecker: Te viszont barátom funkcionális analfabéta vagy, mert pont ezt írom én is, amit te itt próbálsz átadni.

Mérges 1234 2011.05.02. 10:37:41

@Badbitie:

Ok benéztem, látom már te is a jó oldaon állsz.... :D

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2011.05.02. 10:38:29

Azért az mindenképp bicskanyitogató, hogy ezek a tetves geci bankoknak van pofájuk 5-10%-os marzsot alkalmazni devizaügyleteknél.

A korrektebb pénzváltóknál a gyakoribb valutáknál alkalmaznak 1-2% marzsot, pedig a valuta esetében a marzs magasabb kellene, hogy legyen a devizánál. A valutával fizikai valóságban kell dolgozni (ellenőrzés, szállítás, őrzés stb.) a bankok devizaműveleteinél meg átfordul néhány bit az adattárolón. Ehez képest kérnek ezek a rohadékok kb ötszörös felárat a semmiért.
Én egyszer akadtam ki az Unicreditre emiatt, aztán nyitottam egy EUR számlát.

Mérges 1234 2011.05.02. 10:39:32

@F173:

Deviza árfolyamaot számolnak, valutát csak nem???

PErsze ez kártya függő lehet, de valutát szerintem nem kellene..

Xmas 2011.05.02. 10:41:16

A homár egyre bénább. Ezt fel se kellett volna tenni. Amikor a kedves ügyfél bankkártya szerződést kötött, ott le volt írva az elszámolási pénzegység.

Ez a baj a magyarokkal, pénzügyek területén végtelenül tanulatlanok.

gergo1000 2011.05.02. 10:42:23

@Doubledecker:
Igen benne van a 17. oldalon. Ha megnézed a kommentjeimet, akkor láthatod belőle:
- sose mondtam, hogy nincs benne,
- én nem szívtam meg ezzel, mert utána jártam.
Ettől függetlenűl szerintem nem erkölcsös díjmenetes vásárlásról írni a főoldalom, mikor a speciális hirdetmény 17. oldalán kiderül, hogy valóban díjmentes, csak éppen költsége van. Azért az átlagember fejében a díjmentes és a költségmentes szerintem ugyanazt jelenti.
Persze ez az emberek hibája, de ezt kihasználni erkölcstelen. A posztoló és én se állítottam egy percig se, hogy törvénytelen. Mindössze azt, hogy erkölcstelen. (úgy látszik nálad meg ez a két fogalom keveredik).

Mérges 1234 2011.05.02. 10:46:52

@gergo1000:

Úgy szerepel, hogy Ft-ban és USD vagy Euróban díjtalan.

A díjtalan pedig azt jelenti, hogy ezért külön díjta nem számolnak fel, az átváltás meg nem minősül díjnak.

Szerintem aki ezt nem képes megérteni, az alkalmatlan a 21 százdai életre, ez tényleg gond, hogy az emberek tudatlanok.

Azt elismerem persze, hogy a bank és méginkább az iskola is tehetne többet, hogy ne így legyen.

De pl. próbáld már ezt az egészet elmagyarázni egy tajparasztnak a bankban..... :D

Én semmi erkölcstelent nem látok ebben.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.02. 10:47:51

Anélkül, hogy végigolvasnám a commenteket:
Ha VISA kártyád van, akkor USD alapon számolnak, ha EC/MC, akkor EUR alapon. Nem a bank, a kártyacég. Mindent.

F173 2011.05.02. 10:48:54

@Doubledecker: Én is meglepődtem, de minden forintos kártyánál az MKB-nál egy úgy nevezett pénztári árfolyamon számolnak!

Sokszor abból is lehet különbség, hogy a tényleges forint terhelés 3-4 nappal később történik, amikor már a forint 5-10 forinttal is elmozdulhatott az eredeti árfolyamhoz képest.

Ebben az esetben szerintem a forint gyengülés és a nem korrekt árfolyam alkalmazása egyszerre okozhatta a 10 forintos különbséget az angol fontnál!

sleepy 2011.05.02. 10:49:38

ha visa kartyad van, barmilyen penznemben fizetsz az interneten, vagy kulfoldon, akkor eloszor USD-re, majd a folyoszamlad penznemre valtjak at a vasarlas ellenerteket (persze ugy, hogy a bankodnak jo legyen - de csak az USD-rol HUF-ra, a GBP/USD atvaltast a kartyaceg szamolja el).
ha mastercard-od van, akkor az USD-t csereld ki EUR-ra.

a posztiro valoszinuleg nem egy gyakorlott kartyaval fizeto, ha midnez meglepeteskent erte...

F173 2011.05.02. 10:53:09

@Doubledecker: Az erkölcstelen és talán törvénytelen dolog, hogy egy deviza műveletet pénztári árfolyamon számolnak el!!! OTP-nél például mindig a jóval kedvezőbb deviza árfolyamot alkalmazzák, ami korrekt és etikus is!!!

Abrash1965 2011.05.02. 10:55:40

ne ekézzétek már a posztolót, eddigre megérthette.

-----

Több konferencián hallottam, vagy szaklapban olvastam már olyat, hogy mennyire alacsony a pénzügyi tudás. A magazinok esetleg el is kezdtek ilyenolyan "ismeretetterjesztést", ami nem egy esetben kimerült a tőzsdei derivatívák rövidítésinek ismertetésénél... ha lenne egy pénzügyileg offé blogger, nagy látogatottsága lehetne egy Mindennapi Pénzügyek blognak, asszem.

Mérges 1234 2011.05.02. 10:57:45

@F173:

www.mkb.hu/dl/media/group_473c4ade9d0b8/group_473c4bcb7cc80/item_1465.pdf

18-ik oldal 5.1. d pont vonatkozik ide, illetve még a c is szerepet játszhat más esetekben.

DE itt egyértelműen d.

Azlért az kitűnik belőle, hogy itt a Font EU konverziót a kártyatársaság csinálja, ráadásul ha emlékeim nem csalnak, ők nagyon nagyon kicsi árréssel dolgoznak (tehetik mivel szerintem napi több EU milliárdos forgalmat bonyolítnak), az így keletkezett EU-t viszont a bank a pénztári devizavételin számolja.

Szóval nem valutavételni, mivel az tényleg pofátlanság lenne.

Persze így is lehet vele szívni, de ez van.

Lehetséges megoldás egy Eurós számla, akkor csak a kártyatársaág árfolyamkülönbözetét fizeti a delikvens, és a tranzakció tényleg díjmentes lesz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.02. 10:57:47

Az volt már, hogy nem mindegy, milyen kártyád van?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 10:58:27

@gergo1000: na most gépelhetem még egyszer.
Szóval amikor az ügyfél kártyát kér, elmondom neki, hogy mi a különbség a visa és a master között, melyiket mikor vegye, mennyi a dombornyomott és mivel tud többet, stb.

Ezért hívnak tanácsadónak.

Elmondom azt is, miért vackok a tőkegarantált alapok, stb.

Ha te máshol nem ezt tapasztalod, gyere hozzánk ügyfélnek. :)

orient 2011.05.02. 11:00:02

10 éve vagyok az MKB-nál. Soha semmi bajom nem volt eddig velük ami nagy szó mostanság.
Mindig normális árfolyamon váltanak, de nekem ilyen műveletem még nem volt. Más devizás rendeléseknél, tranzakcióknál eddig ez nem tűnt fel pedig én is utána szoktam számolni.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:01:14

@F173:

Hát tényleg nem kledves dolog, de benne van a kondiciókban.

Én már lassan 10 éve hizlalom az MKB-t, tavaly akartam is váltani, de aztán rájöttem, hogy árak és szolgáltatások tekintetében is a középmezőnyben helyezkednek el. Van jobb ez egyértelmű, de találtam sokkal rosszabb kondiciókat is.

penumbra1984 2011.05.02. 11:02:29

@veron3: Még mindig él a kérdésem. Értem, hogy nem tudnak azonnal könyvelni. De akkor sem lehetne a vásárlás pillanatában érvényes összeget könyvelni pár nappal később? Oké, hogy nem azonnal veszi le a szolgáltató az összeget, hanem később. De akkor amikor levonja ténylegesen, a vásárlás pillanatában érvényes árfolyamon számoljon. Szerintem ez nem lehetetlen, így lenne etikus. De ez egy olyan szabályokba rögzített trükk, amivel sokat lehet keresni. Megjegyzem, amikor tavaly 1 hetet voltam KOppenhágában, épp akkor volt hullámvasúton a forint euró árfolyam, ment le is meg fel is, de a bankszámlakivonatomban minden egyes vásárolt tételnél nagyobb összeg volt, mit amit sms-ben értesítésként kaptam. Valahogy én sose nyertem az árfolyamonváltozáson, csak a bank...

Vajmaci 2011.05.02. 11:03:07

Látom páran nehezen értelmeznek szöveget.
A konverzió miatt IJ.
Nem tájékoztattak erről a dologról, IJ.
De itt az elvi dolgokból indulok ki.
Ha holnap úgy gondolja a bankotok,hogy ő most "körbeutaztatja" a pénzeteket a világ valutáin, és valamiért 10-15%-kal többet kell fizetnetek, akkor benyelitek szó nélkül?
Miért kell hagynia magát az embernek hogy a "szegény bankok" mégjobban megszedjék magukat rajtunk?
A gazdasági válság minden szemetét mi fizetjük ki ügyfelek,miközben emlékeim szerint nem mi tehetünk a dologról.A lakás- vagy kocsihitelekkel is érdekesen számolonak,miközben az állambácsi tömi a bankok zsebét a világbanki hitelbekből...
És akkor nem említem a banki vezetők fizetéseit...
Köteles az ügyfél minden szemetet lenyelni a szolgáltatók,bankok,hivatalok felől?

penumbra1984 2011.05.02. 11:03:46

@Kiszámoló: Ez engem is érdekel, miért vackok a tőkegarantált alapok?

F173 2011.05.02. 11:04:07

@Abrash1965: Az a baj, hogy az iskolákban egyáltalán nem folyik gyakorlatias oktatás! Mindenre megtanítják a gyerekeket csak arra nem, amire szüksége lesz a mindennapi életben! Csak az olvasás és számolás képessége az egyetlen gyakorlatias dolog, amit a gyerekek megtanulnak 12 év alatt!
Jó lenne az iskolákban alap tantárgyként egy kis pénzügyi, adózási, egészséges életmód, vásárlói jogok és stb. tantárgyakat is oktatnának!
A Pitagorasz tételt vagy egy Petőfi verset megtanul a gyerek, de azt mire kell figyelni ha felvesznek egy 20 milliós hitelt senki nem tanítja meg az embereket!

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:04:17

Paypal. Akkor nincs ilyen ideg. A banki árfolyam mindig szívás.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:04:42

@Kiszámoló:

"Elmondom azt is, miért vackok a tőkegarantált alapok, stb."

Ez kedves dolog nekem is elmondták annó, így végül is mostanra már csak 2.5 millió mínuszban vagyok 2008-hoz képest, persze volt ez a mínusz 4 millió is.

És persze a 2.5 millió sem igaz, mert ha tőkevédet alapba tettem volna a pénzem, simán eladom 2008 nagy buktájában, és átdobom egy sima betétbe a kamatokkal együtt tehát, még mindig 3 millió fölött van a bukta.

Na de mindegy, bégül is nem kenyérre kell a lóvé, tehát van időm.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:06:28

@Vajmaci:

"Ha holnap úgy gondolja a bankotok,hogy ő most "körbeutaztatja" a pénzeteket a világ valutáin, és valamiért 10-15%-kal többet kell fizetnetek, akkor benyelitek szó nélkül?"

De nem gondolja úgy, mivel ilyet nem tehet, ha nincs benne a szerződésedben.

És nem is tesz.

Még mindig egyszerűbb egyeseknek háborogni, mint elkezdeni megérteni.

Szánalom.

Robek 2011.05.02. 11:07:05

Ha külföldről rendelek azt általában az idealer.hu (magyar nyelvű árubeszerző) oldalon keresztül teszem, aztán oldják meg ők a váltogatást:-)

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:07:11

@Jokkura: A lakáshitelesek felvettek egy hitelt, amit törlesztenek. Ráadásul a hiteltörlesztés esedékességének napján érvényes árfolyamon számolják át. De itt a bank puszta kedvességből úgy megszívatott egy ügyfelet, mint annak a rendje. Nem ugyanaz.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:07:51

@F173:

"kell figyelni ha felvesznek egy 20 milliós hitelt senki nem tanítja meg az embereket!"

Jajaj, aztán jön a sírás, hogy a mocsok banok.....

gergo1000 2011.05.02. 11:07:54

@Doubledecker:
Ne ferdíts. egy bekezdésben csak ez szerepel:
"•Díjmentes vásárlási lehetőség belföldön és külföldön egyaránt "
Itt sehol nincs, hogy a forintban vagy usd-ben vagy euroban.
"De pl. próbáld már ezt az egészet elmagyarázni egy tajparasztnak a bankban..... :D
"
A vitát lezárhatjuk, mert erkölcsi kérdésekről nem lehet vitázni, de én azt gondolom, hogyha a tajparaszt pénze jó, akkor fel kell vállalni azt, hogy a tajparaszttal a szerződéskötés nem 2 perc, hanem fél óra.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:09:32

@lecsekkoltam:

De áruld már el mivel szívata meg, öntsünk már egyszer s mindekorra tiszta vízet a pohárba.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:10:26

@penumbra1984: Mert keres rajta. Az erste berakja zárolásba, azaz te nem jutsz hozzá, de még utalja tovább. Az addig lebeg, és kamatozik nekik. Utána egy vagy két héttel, jó esetben pár nappal valóban megjelenik a másiknál a pénz. Gondolj bele milyen jól jár, pár tíz-száz millió neki kamatozik, azért az nem rossz pénz.

F173 2011.05.02. 11:10:30

@Doubledecker: Itt nem csak arról van szó, hogy nem kedves dolog, hanem elég nagy valószínűséggel törvénytelen is, amit az MKB művel! Az nem törvényesíti a dolgot, hogy benne van az üzletszabályzatban!!!
Az ilyen típusszerződésekre, mint a banki szerződés sokkal szigorúbb szabályok vonatkoznak! Nem elég azt mondani, hogy le van írva apróbetűkkel valahol a kondíciók, mert ha az adott szerződési kitétel jelentősen eltér a piacon megszokottnál az ügyfél megtámadhatja ezt a pontot, annak ellenére is, hogy aláírta!

Vajmaci 2011.05.02. 11:11:24

@Doubledecker: Az a szánalom hogy nem tudsz szöveget értelmezni pajtárs...:D

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 11:11:48

@penumbra1984: azért nem lehet a vásárlás napján érvényes árfolyamokat alkalmazni, mert nem így működik.

Amikor vásárolsz, először a kártyaelfogadó bank megkérdi a te bankodat, van-e ennyi a számládon? A bankod válaszol, hogy igen, majd foglalásba teszi a pénzed. Ezután a követelés jogosultjának 30 napja van, hogy be is nyújtsa az igényét. Amikor benyújtja, aznap fizeti ki a bankod a pénzt valóságosan is és logikusan aznapi árfolyamon, nem az esetleg 30 nappal ezelötti árfolyamon.

Ezért nem a bankodon múlik, mikor kerül kifizetésre a befoglalt pénzed. Max. 1 napot tesz rá a könyvelés miatt.

De persze megint a bank a hibás :)

Egyébként ugyanakkora eséllyel nyersz a csúszással, mint vesztesz.

BeKaVe 2011.05.02. 11:11:54

@Kiszámoló: Hát nem tudom te melyik csomagban vagy, de át utalás ingyenes. És semelyik bank nem utal még egymás között sem munka idő után. Ezzel a kártya csak megtakarítani jó meg utalni neten keresztül. Így teljesen ingyenes. Nekem még számla vezetési díjj sincsen így nem egy csomagról beszélünk.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:11:54

@gergo1000:

Hát értem, mivel te nem vagy hajlandó elolvasni, amit aláírsz, ezért az a hülye, aki eléd tette????

Jó annyiban igazad van, hogy a bank tájékoztathatná az ügyfeleekt jobban is, akkor talán kevesebb ilyen poszt születne.

DE az ügyfél is vehetné a fáratságot, hogy elolvassa, amit aláír.

Ugyanez igaz a CHF-es hitelekre is.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:13:34

@F173:

De nem valuta eladásit, hanem deviza eladást számolnak.

Szerintem az lenne törvénytelen, ha valuta eladásin számolnának.

MOndjuk azt meg én nem értem, hogy adeviza pénztári árfolyam az meg mi fán terem.

Pont nem elérhető az MKB honlapja, mert megnéztem volna mekkora eltérések vannak.

Vajmaci 2011.05.02. 11:14:19

@F173: Nem törvénytelen, utánnaolvastam.
De kérdem én, tudnom kell betéve a bankom miféle prioritások mentén végzi a dolgát?
Nem.
Egy dologra jó volt a poszt, talán felnyitotta mások szemét is, hogy nemegészen úgy működnek a dolgok ahogy azt elképzeli az emberfia.:)

F173 2011.05.02. 11:17:04

@Doubledecker: Már tízszer leírtam, hogy az MKB-nál VALUTA ELADÁSI árfolyamon számolnak el a forintos kártyás fizetésnél! Mit lehet ezen nem érteni!!! Ha ezt megvizsgálná a PSZÁF 99%, hogy törvénytelennek találná, annak ellenére, hogy benne van az üzletszabályzatban!!!

mylon 2011.05.02. 11:17:17

Üdv mindenkinek! Nem mindegyik bankot ismerem, de amiben én vagyok az mindig annyit számolt fel, amennyi a Hirdetményben szerepel(t), nyomonkövethető, ügyfélszolgálatuk mindig készséges. Az igaz, hogy nem a legolcsóbb, de még sose volt gondom velük. (Posta folyószámla az ersténél)

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:18:19

@Doubledecker: Nem tudom, talán azért a 21. század végén nem forint-font váltást alkalmaz, hanem font-euró-forint. Ennek valószínű az az oka, így többet keres rajta. Nem úgy vettem észre, hogy kellemesen meglepődött volna a posztíró, hogy jéééé, én úgy számoltam x ft-ba kerül átszámolva és még kevesebből kijött. Akkor gondolom nem ilyen poszt lett volna belőle.
A bank mindig jól jár. Ezt mindenki tudja.

penumbra1984 2011.05.02. 11:18:39

@Kiszámoló: Értem én a logikát, és majd áttanulmányozom az akkor bankszámlakivonatomat, de mondom, abban az egy hétben ment lefelé is az árfolyam, de én sose nyertem.
Tarthatsz begyöpösödött bankellenesnek, de akkor se tudom elfogadni, hogy nem a vásárlás pillanatában érvényes árfolyamokkal számolnak...azt érezném fairnek.
Na de mi van a tőkegarantált alapokkal? :)

Mérges 1234 2011.05.02. 11:19:16

@Vajmaci:

Ebből csak az következik, hogy az emberfia nem képes elképzelni, vagy nem jól.

Azért egy ilyen nemzetközi fizetéses história, tényleg meghaladja az átlagember befogadóképességét.

Jó dolog a technikia fejlődést, csak az emberiség nem annyira képes ezzel lépést tartani.

De elég ha annyit megjegyez az átlagpolgár, hogy a díjtalan, csak annyit jelent, hogy külön díj felszámítása nem történik meg, de az árfolyam különbözetet keményen bevasalja rajta a bank.

És mint írtam fenebb, velem az is előfordult, hogy a vásárlás és az elszámolás között a forint erősödött, így végül kevesebbe klerült a cucc. Igaz ez csak egyszer fordult elő.

Mindez nem lenne probléma, ha egyszer elérnék az Euró bevezetésést.....

De hamarabb lesz nekünk királyunk, mint Eurónk... :D

ÉS ez a nagybaj.

F173 2011.05.02. 11:19:23

@Vajmaci: Hol olvastál utána? Egy kicsit tájékozódjál milyen feltételek szab a PTK a típusszerződésekre, mielőtt ilyen zöldségeket írsz!

penumbra1984 2011.05.02. 11:20:47

@Kiszámoló: Bocsánat, akkor így kérdezem: MIÉRT így működik? Miért nem másképp?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:20:53

@gergo1000: Az ingyenes kártyahasználat mindig arra vonatkozik, mikor bemész fizikailag az üzletbe, vásárolsz és ott lehúzzák a kártyádat. Ez az ami ingyenes.

Mikrobi 2011.05.02. 11:21:11

Akkor ha én Amerikából rendelek valamit MasterCarddal, akkor a dollárt egyből forintra váltja a bank, vagy még előtte euróra is?

gergo1000 2011.05.02. 11:21:20

@Doubledecker:
Valószinűleg ugyanúgy állunk a pénzügyi kérdésekhez, a különbség ebben a két bekezdésben van:

"Hát értem, mivel te nem vagy hajlandó elolvasni, amit aláírsz, ezért az a hülye, aki eléd tette????" (én hajlandó vagyok, de azt gondolom, hogy nem mindenkinek vannak olyan ismeretei, amivel ezt értelmezni is tudja.)

"Jó annyiban igazad van, hogy a bank tájékoztathatná az ügyfeleekt jobban is, akkor talán kevesebb ilyen poszt születne."

Te az előbbit tartod nagyobb bűnnek én az utóbbit. De ez már tényleg csak neveltetés és erkölcsi értékrend kérdése. Erről meg tényleg nem lehet vitázni.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:22:07

@lecsekkoltam:

Ó b. meg, nem vagy képes megérteni.

Pedig vagy ezren leírták.

De sebaj.

Nem azért csinálja, mert többet keres rajta, hanem mert nincs más út.

@F173:

A kondiciós lisátban pénztári deviza eladási árfolyam szerepel, ez ugyanaz lenne, mint a valutaeadási árfolyam?

Ha igen, akkor igazad van.

Ha nem akkor nem számolhat el így, mert akkor valóban törvénytelen, úgyanis eltér a saját kondiciós listájától, ami ugye nem kóser.

gergo1000 2011.05.02. 11:24:53

@lecsekkoltam:
Segítek, az ami itt felmerül költség az akkor is felmerül, ha bemész a boltba a kis kártyáddal és azzal fizetsz. Nem a netes vásárlással függ össze.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 11:29:44

Közkívánatra: tőkegarantált alapok.
(éppen egy banki észosztáson vagyok, ezért vázlatosan irok a telefonomról, de remélem érthető lesz)
Parasztvakítás: anélkül, hogy kockáztatná a pénzét, részesüljön a részvénypiacok hasznából.

A valóság: veszel 1 millióért tőkegarantáltat. Ebből vesz a bank/alapkezelő kb. 75-80%-ért állampapírt, ennek a kamata/hozama fogja kitermelni a 100% tőkét. Ha garantált hozam is van, akkor annyival több pénzért vesz állampapírt.
Számolás: egy millió osztva 1,065 az ötödiken, ha öt év futamidő és 6,5% az állampapír hozama.

A maradék pénzből levonják az éves 2,5% alapkezelői díjat és az egyéb költségeket.

Ami marad pénz, abból vesznek opciókat, részvényeket, stb.

Mit jelent ez? Kamat évi 6,5% minusz 2,5% költség. Marad évente 4,5% okoskodásra. Egyszer nyer, egyszer veszít az alapkezelő.

Az eredmény? (szinte) Minden tőkegarantált alap 0 és 4% közötti éves hozamot ad csak. Nem is tud ennél többet a felépítése miatt.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:31:07

@gergo1000:

Az igazság valahol középpen van, mivel a banknak jóval nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a tájékoztatásra.

Akár olyan áron is, hoyg azt mondja a bácsi, hogy hő hő, ez nekem nem is kell, mert nekem nem éri meg.

A másik oldal pedig ott hibás, hogy 20 ével a rendszerváltás útán az emberek végre megtanulhatnánka golndolkodni.

Nyilváűn a bank hibásabb, mert ez az ő szakterülete.

Aztán van a másik olda, olyat is ismerek, aki a CHF-s dologt megértette, mivel többször elmondtuk neki, de 3 napra rá csak azt mondta, hogy mer a geci bank....

Szóval a felelőséget csak nem sikerült felvállalni.

F173 2011.05.02. 11:36:25

@Doubledecker: A pénztári deviza eladási árfolyam ugyanaz, mint a valuta eladási árfolyam és mind a kettő az MKB honlapján, mint pénztári árfolyam szerepel!!!

Kedves posztoló, nagyon hálás lennék ha megtennél egy PSZAF feljelentést is az ügyben felhasználva azt az infót is, hogy egy deviza műveletet neked valuta árfolyamon számoltak el!

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:37:22

@gergo1000: Amúgy bármely más esetben. Az ingyenes kártyahasználatról írtál, és az alatt mindig a bolti vásárlás értik. Minden másért fizetni kell.
Amikor a kis kártyámmal vásárolok a kártyás fizetés költségeit az üzlet viseli. Gondolom hallottál róla, hogy most jó néhány bankot (otp, k&h-t) büntettek meg, mert kartelleztek az üzletek által fizetendő díjakkal, mesterségesen magasan tartották.
Úgyhogy nekem ingyenes a kártyahasználat a boltban, neked is az. Ezt jelenti mikor úgy reklámozza az ügyfél felé (lakosság, céges kártyák stb), hogy te mint kártyabirtokos ingyenesen használhatod a kártyádat vásárlásra belföldön és külföldön.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 11:39:43

nem gondolom, hogy bármilyen bank valutaárfolyamot használna,mert
Deviza: számlapénz.
Valuta: kézbe fogható valóságos bankjegy.
Ezért nincs értelme a valutaárfolyamnak kártyás vásárlásnál.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.02. 11:40:59

@Badbitie: erdekes, nekem sem a mikromon sem a mosogepen nincs ilyen szoveg
mondjuk a kartya resze nem team, mert ez az 50 allamcsak dollarban gondolkodik, es ritkan rendelekk europabol
akkoris csak mondjuk kulonleges vagdalthust

gergo1000 2011.05.02. 11:41:43

@lecsekkoltam: Ide most, hogy jön az, hogy az elfogadóhely fizet? Az már tényleg nem az én bajom. Itt nem ilyen költségről szól a sztory. Mélyedj el benne jobban.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:44:32

@F173:

"pénztári deviza eladási árfolyam ugyanaz, mint a valuta eladási árfolyam."

Na ez így tényleg pofátlanság.

Amúgy sem nagyon lehet értelmezni a deviza pénztárit.

Na megnéztem, a deviza pénztári vételi eladási megegyezik a sima deviza árfolyamaikkal.

A kondiciós listában ez szerepel egyébként, tehát ha valutavételin számoltak, akkor tényleg lehet szólni nekik.

Amúgy nekem 2 év alatt 3x volt jóváírásom, amikor nem megfeleő dologkat vontak le, és csak bejelentettem szóban.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 11:45:25

akartok még sziszegni? Olvassátok el a blogomon, mennyibe kerül nyitni egy életbiztosítást. :)
Kiszamolo.blog.hu

Ha valakinek kell tanácsadás és hálás fajta, megkereshet emailben :)

gergo1000 2011.05.02. 11:46:05

@Doubledecker:
" A másik oldal pedig ott hibás, hogy 20 ével a rendszerváltás útán az emberek végre megtanulhatnánka golndolkodni." Egyet értünk, de amikor olyan világban élünk, hogy a bankok által alkalmazott dolgozók a problémás kérédsek legalább 50%-ban hülyeséget mondanak, amikor a pénzügyi tanácsadók 90% csak a betanult szöveget tudja mondani, mikor a bankok szándékosan ilyen hülye közvetítőket alkalmaznak, mert tudják, hogy így szerezhetnek több ügyfelet. Szóval ilyenkor elvárni, hogy egy olyan szakmunkás, szakközépiskolát végzett emberek értsék ezeket a kitekert mondatokat, ugy hogy az iskola padban egy szót nem tanultak erről, szerintem nem lehet. Majd 20 év múlva egyet fogok veled érteni, de addig nem.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:46:31

@F173:

És megnéztem a valuta és a deviza árfolyamok nem egyeznek.

Szóval mégsincs itt para.

Az emgint más kérédés, hogy jó nagy árrés van a közép és a vételi eladási között.

Na de miből lesz a rézkilincs???? :D

Mérges 1234 2011.05.02. 11:47:49

@Kiszámoló:

Told fel a biztosításod.

Köszönjük.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:49:07

@Doubledecker:
Ó párdon. Elfelejtettem, hogy a bankok olyan félénk, kiszolgáltatott szervezetek, akik nem tudják ezt egyszerűbben megoldani, a Visa, Master és a többiek meg megragadtak a kőkorszakban és pont az mkb esetében tudnak így elszámolni egymás között. Aha, értem én, nincs más út. De pl az erste tud az általam megadott más devizában fizetni, anélkül hogy euróra váltaná, az otp is, szerintem a city és a k&h is. De az mkb az nem. Mert nincs más út. Aha. Persze.
Ez olyan mintha azt mondanád, hogy a paypal miatt mindig át kell váltani a forintot előbb usa dollárra és úgy fontra, euróra, jenre vagy más fabatkára.

Mérges 1234 2011.05.02. 11:49:53

@gergo1000:

Olyan a mostani kormány amilyen, de mintha lenne az új készülő tantervbe, valami pénzügyi ismeretek tantárgy.

Nagyon jó lenne, mondjuk ez igen komoly dió is lehet, de annál inkább kellene.

Szerintem évekig lehetne nyomni, a felső tagozatban végig.

Gyerköcök végigszáolhatnák a hiteleket, törlesztéseket, árfolyamváltozásokat, kamatváltozásokat, stb...

Végül is ez a mai világban szinte fontosabb, mint bármi más.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.02. 11:51:45

@gergo1000: Amit írtam, az erre az írásodra vonatkozott:

gergo1000 2011.05.02. 11:07:54
@Doubledecker:
Ne ferdíts. egy bekezdésben csak ez szerepel:
"•Díjmentes vásárlási lehetőség belföldön és külföldön egyaránt "
Itt sehol nincs, hogy a forintban vagy usd-ben vagy euroban.

Erre írtam, hogy ez ingyenesség csak a bolti kártyás fizetésre vonatkozik.
Mélyedj el benne jobban, mire írnak neked.

F173 2011.05.02. 11:55:41

@Doubledecker: Nem tudom mit néztél meg, de én gyakorlatból mondom neked, mint volt MKB-s ügyfél, hogy pénztári VALUTA eladási árfolyamon számoltak el velem minden kártyás tranzakciónál, akárhogy is nevezzék ezt az árfolyamot az üzletszabályzatban!!!

Mérges 1234 2011.05.02. 11:56:02

@lecsekkoltam:

Most nézem a Visa honlapját.

Egyelőre nem találok rajta lehetőséget az átváltás mentességre.

FEnntebb írta valaki, hogy amikor neked utalni kell pénzt mondjuk egy londoni bank számlájára, te nem utalhatsz forintban, mivel az adott banknál nincs is a forintnak árfolyama, nem képes befogadni. A kártyatársaságnak meg van egy elszámoló deviza neme.

De nem zárom ki, hoyg a kártyatársaság tud olyat, hogy Font-forint konverzió, egyelőre én ennek nem találtam nyomát.

Amúgy meg tudomásom szerint, minden bank így csinálja, nem csak az MKB.

Mérges 1234 2011.05.02. 12:00:44

@F173:

Hát mivel a kodiciós listában nem ez szerepel, akkor lehet őket csesztetni.

TÉnyleg zőldek, mert például tőlem is vonták az éves kártyadíjat, annak ellenére, hogy az adott csomaghoz az ingyen jár, de mikor szóvá tettem, akkor visszafizették 5 évre visszamenőleg és még a kamatot is kikattogták rá.

Más kéréds, hogy miért kellene nekem napi szinten ellenőrizgetni őket????

F173 2011.05.02. 12:06:11

@lecsekkoltam: Sem az Ersténél sem más banknál nincs olyan, hogy kártyás fizetésnél kihagynák az elszámoló valutát!
Bármennyire is furcsa ez sokkal olcsóbb az ügyfélnek is, mivel a leglikvídebb piacokon kötik meg az üzleteket. A HUF EUR és a GBP EUR, akár több tízezerszer likvidebb piac lehet, mint a GBP HUF, ami egyben sokkal kisebb marzsokat is jelent!

veron3 2011.05.02. 12:12:29

@penumbra1984: Miért könyvelnének a zárolási nap árfolyamán, ha 3 nap múlva, egy hét múlva, vonja csak le az összeget? Én nem értem, ez embereknek miért okoz problémát.

Még mindig nem értem az alapvető post problémát sem, hiszen annyi történt, hogy a bank úgy járt el, ahogy azt a kártyakibocsátó megkívánja.

Legutóbbi angliai internetes vásárlásnál amúgy, mivel mint írtam EUR-ban vásároltam, fillérre annyit vont az MKB a kártyámról, mint a levonás napján érvényben lévő deviza eladási árfolyam volt. Hozzáteszem a webshop EUR árai picivel magasabbak, mint az UK-ben érvényes font árak, de még így is megéri, ezért nem szidom az üzletet. Hogy gennyes banda, keresni akarnak rajtam, jajj istenem, de erkölcstelen :D

veron3 2011.05.02. 12:16:04

@F173: Te miről beszélsz? A honlapjukon van egy kereskedelmi deviza vétel/közép/eladás és egy pénztári vételi/eladási, közük nincs egymáshoz árfolyamban, és az is ott van, mikori. Általában délután egy/kettő körül frissül az aznapira.

veron3 2011.05.02. 12:19:05

@F173: Nekem meg mindig devizán...

gergo1000 2011.05.02. 12:20:48

@lecsekkoltam:
Tudom, hogy mire írtad, de ettől függetlenül nem értem.

Amatőr 2011.05.02. 12:21:06

Számlát nyitottam az egyik bankunknál, hogy a fiam által küldött AUdollárt pihentessük. A néhány ezer dollár pedig hónapról hónapra csökkent. Kiderült, hogy bíz a költség magasabb, mint a kamat. Maradt tehát a párnaciha.(meg a hasi tasi és a korai Granyák)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.02. 12:25:25

@Doubledecker: írás előtt olvashatnál.
Az ajánlott cikk arról szól miét NE vegyél életbiztosítást.

bálnatenyésztő1 2011.05.02. 12:27:56

Ilyen vásárlásoknál érdemes Paypal-t használni, mert oda forintban fizetsz.
Vki írta, hogy repjegyet vett és duplán váltottak neki. Kb. egy éve volt, hogy a BA így jutott egy kis extra profithoz. Váltogatták a devizát.

gergo1000 2011.05.02. 13:05:56

@Kiszámoló:
Csak most jött meg az email erről a válaszodról. Szóval, bocs, de olyan tanácsadóhoz nem fordulnék, aki nem is ingyenes, ráadásul még saaját bevallása szerint is foglalkozik bankkártyákkal és még nem tudja, hogy a Visa kártyáknál is van euro elszámolás. Kommentjeid nem arról győztek meg, hogy profi lennél a szakmádban.

2011.05.02. 14:51:34

@Sün‼: Römi. Az volt már ?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.02. 16:10:03

Valamiből a bankoknak is meg kell élniük! ;) Ha már a hitelezés kicsit nem megy mostanság...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.02. 17:29:24

@bálnatenyésztő1: "érdemes Paypal-t használni, mert oda forintban fizetsz."

És a Paypal is átváltja, úgyhogy ugyanott vagy.

penumbra1984 2011.05.02. 18:11:22

@veron3: Én meg azt nem értem, hogy miért okoz neked problémát megérteni amit itt beszélek. :)
Igenis könyveljenek a vásárlás pillanatában érvényes árfolyamon b+. Nem érdekel, hogy a vásárlás pillanatában még csak zárolják aztán majd könyveléskor vonják le, ezek banktechnikai dolgok, az én szempontomból mindegy, mert se a még csak zárolt, se a levont összeghez nem férek hozzá.
Hiába egyenlíti ki elméletben az egyszer több másszor kevesebb könyvelt érték az árfolyamingadozás miatt, ha teszem azt csak esetenként van ilyen tranzakciód, aztán a vásárlás és könyvelés/levonás közti időben megborul az árfolyam... Mint említettem, egy ilyen időszakban vásároltam külföldön naponta de ha lefelé is ment az árfolyam, akkor se vontak le kevesebbet mint amit zároltak a vásárlás napján.

Kicsit hasonlít ez a 2 napos könyvelési fáziskésés a banki átutalásokra. Nemrég olvastam, hogy a bankoknak gyorsítani kell, és 4 órán belül meg kell érkeznie célszámlára az elküldött összegnek. Jelen pillanatban parkolópályán lehet a pénz 1-2 napig mire átér, mert ennyit megenged a szabályozás, ha jól tudom. Tehát ez is mint annyi minden más, csak szabályozás kérdése és nem azért van így mert másképp nem lehetséges. Tehát lehetne pillanatnyi árfolyamon is könyvelni, de egyelőre nem írja elő a szabályozás ezt, persze, hogy nem törik magukat bankok, ha ezzel árfolyamnyereséget realizálhatnak.

bálnatenyésztő1 2011.05.02. 18:17:17

@atpijkamo:
Igen, HUF-ból GBP lesz EUR nélkül.

^LutheR^ 2011.05.02. 18:52:59

@bálnatenyésztő1: Paypal *megkérdezi* hogy átváltsa-e neked forintra, vagy maradjon-e a deviza. Előbbi esetben valamilyen saját, belső módszerrel határozza meg az árfolyamot, de vásárláskor már pontosan látod a forintösszeget.

Mylady 2011.05.02. 20:52:02

@Vajmaci: Anélkül, hogy védeném a bankokat, mert egyébként elég szemetek tudnak lenni, de
ebben az esetben nem a bank a hibás.
Nem a bank dönt úgy, hogy átutaztatja a fél világon a pénzt, hanem te. Akkor, amikor úgy döntesz, hogy a dollár elszámolású kártyáddal fizeted ki a forint számlád terhére a font összeget.
A kártyatársaság olyan, mint a giro, vagy a keler. Azon keresztül megy az elszámolás. Márpedig ha ő dollárban vállalja az elszámolást, akkor mindkét oldalon átvált.

Másik: nincsenek világbankos hitelek, amikből a bankokat támogatná a kormány. Nem tűnt fel, hogy hosszú évek óta különadót fizetnek a bankok?
Ami a legszomorúbb az egészben: a banki alkalmazottakon csapódik le ennek a hatása. Mert létszámleépítéssel, juttatások megvonásával reagáltak a bankok, márpedig gondolhatod, hogy nem a vezetőket küldték el...

Mylady 2011.05.02. 21:03:00

@Vajmaci: itt pontosan az van leírva, amit itt többen próbálunk magyarázni, csak nem akarjátok megérteni

Vajmaci 2011.05.02. 21:08:04

@Mylady: Értem, ám akkor sem tartom túl etikusnak.
Egyébként Visa Electron a kártya,így nem dolláralapú,hanem euróalapú!
Csakhogy albion nem euró-övezet!:)

Mylady 2011.05.02. 21:17:28

@Vajmaci: Ez nem etika kérdése. A kártyatársaságok így számolnak el. Minden egyes bankra, akik csatlakoznak a rendszerükre, ez érvényes. Pontosan ugyanúgy kezelik a magyar bankokat, mint az angolokat, a németeket vagy a hottentottákat.
A bankoknak ebbe nincs beleszólásuk. Illetve van, de csak annyiban, hogy ha nem tetszik, akkor nem csatlakoznak. És akkor nincs bankkártya, meg automata, meg kártyás fizetés.
Lehet hőbörögni, de ez kb olyan, mintha a boltban azért balhéznál, mert nem adnak kenyeret a matchboxaidért...

Zamat 2011.05.02. 21:35:47

Lehet, h már korábban leírták, nem olvastam végig a kommenteket.
Tehát a dolog úgy néz ki és ez minden Mo-i banknál így van, h amikor euroövezeten kívül a ft alapú bankkártyáddal vásárolsz (visa, vagy mastercard esetén), akkor duplán fizeted az átváltást, mert először dollárban számolnak el, majd utána fontban (jelen esetben). Ez egy ilyen bicaj, ezért kár felszámolni a számládat ebbe mindig bele fogsz futni.
Ja és soha ne az MNB középárfolyamát nézd, hanem a saját bankod devizaárfolyamát azzal már közelebb jársz az igazsághoz.
És még egy kis adalék: amikor használod a kártyát először zárolódik az összeg, majd néhány nap múlva történik meg a tényleges elszámolás, ami lehet, h több lesz, mint a zárolt öszzeg -ez attól függ, h mennyire ugrálnak az árfolyamok.

Zamat 2011.05.02. 21:39:36

upsz elcsesztem, kb. 4 éve euro alapú az elszámolás nem dollár bocs

Viktus 2011.05.02. 23:29:21

Hülyéknek minek kártya? forint számla egy, de a kártya társaságok dollár-euro alapon futnak , és úgy váltogatnak ezt tudni kell. Ennyi.

Viktus 2011.05.02. 23:31:34

@Sracz:

Nem eu-n belül biza már euro-t választhatod ...

PannonBoy 2011.05.03. 03:35:31

@Zamat: Igen, már jópárszor leírták, kültük voltak helyes és helytelen megoldások is.
Annyit hozzátennék, hogy a terhelés napján érvényes devizaárfolyamokkal számolnak a bankok. A tényleges elszámolás több napot vesz igénybe.

Sracz · http://dbworld.blog.hu/ 2011.05.03. 20:32:11

@Viktus:
Azt gondolom, hogy a bankkartya.hu-n olvasható kártya szabályzat elég egyértelmű és nem sok további lehetőséget hagy a kombinálásra.;)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.05.05. 15:13:40

"Állítólag a bank a fontot előbb euróra váltja, majd az eurót forintra."

Most akkor tulajdonképpen forintért vásároltál? Albion pénzeme nem a font?
Nem értem.

Nanny Vik 2011.05.08. 19:13:27

Hmm.. nem szep, nem szep a banktol - de a bankok sajnos megelhetest es profitot kell hogy produkaljanak, nem alapitvanyi celbol jottek letre. Ezert is kell PayPal-ozni, ott nem huznak le ennyire.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 09:04:33

@Nanny Vik: És az is hozzátartozik, hogy a lakosság is pénzügyi analfabéta. Ugyanazokat a konstrukciókat No.-ban alacsonyabb haszonkulccsal lehet csak eladni. Részben azért, mert az emberek tudatosabban választanak (l. még svájci frank hitelek felvétele) (és persze azért is, mert a piac is nagyobb stb.).

rbngc 2011.05.09. 23:42:49

@Vajmaci: nem tudom, etikus-e ilyet mondani, de te egy nagyon kellemetlen, buta seggfej vagy.

2011.06.11. 16:13:27

Kedves Posztíró! Euro elszámolású kártyával fontban fizetni szívás.

Ahogy dollár elszámolású kártyával euroban fizetni is az.

Vagy euro elszámolású kártyával kunában.

Az a lényeg, hogy ha teheted válaszd meg a deviza nemét is internetes vásárláskor.

A bank erről nem tehet. A kártya kibocsátójától függ, hogy milyen elszámolású a kártya.

Visa= dollár
Mastercard= euró

Minden internetes vásárlásra alkalmas dombornyomott kártya megrendelésekkor rá kell kérdezni, hogy milyen devizaelszámolású a kártya. Nekem euro elszámolású van, a páromé dollár. Ha az USA-ból rendelek az övét használom, ha az EU-ból akkor a sajátomat. Így csak az egyszeres konverziót tudják terhelni a számlámom.

Kemény lecke, de hidd el nem a bank tehet erről.
süti beállítások módosítása