Tékozló Homár

Kispórolják a tintát a patronokból

2011.05.19. 14:35 | jackyll | 89 komment

Igazából Bence sem csodálkozik, hogy a tintagyártókat is elérte a válság. Szegényeknek amúgy is elég bajuk van, ha már az alaptörvénykotmányt is iPaden skiccelik, a jelek szerint már arra sincs pénzük, hogy kisebb patronba csomagolják a kevesebb tintát:

Helló, Bence vagyok a Velvetből és töltőtollal írok. Azt figyeltem meg az utóbbi években, hogy a boltokban kapható originál töltőtollpatronok gyakran még félig sincsenek tintával, pedig elég biztosan úgy emlékszem, hogy régen tintával tele árulták a patronokat.

A csatolt fotókon két különböző márkájú, originál töltőtollpatron látható, szerintem elég jól kivehető, hogy mennyi tinta van bennük. Szóval nem csak egy márka a bűnös, hanem mintha a patrongyártók kartellben szívatnák az olyan töltőtollal író fosszíliákat mint én. Nem két véletlenül kiragadott példa ez, az utóbbi években ez a töltési szint lett a normális. Az is felmerült bennem, hogy talán valami EU-direktíva van arra, hogy balesetveszélyesek a túlcsorduló tintapatronok, azért vannak most már csak félig-egyharmadig. Inkább furcsa ez az egész, mint felháborító, főleg annak, aki nem használ töltőtollat, azaz mindenkinek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.19. 14:39:16

Régen még az elsőzés is jobb volt! Más is jobban tele volt, de az is telik már...

dr. _mmm_ 2011.05.19. 14:43:37

rá van írva a töltési mennyiség.. azt kéne elolvasni..

cicmen (törölt) 2011.05.19. 14:44:34

Bence! Egyetértek! Én meg a lúdtollak miatt vagyok ideges! Egyre rövidebbek!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.19. 14:47:53

@cicmen: A kalácsok és egyes sütemények tojással történő bekenésére egyedül valóban alkalmas lúdtollak éveken át hiánycikknek minősültek, és csak kistermelőknél voltak elérhetők, egészen mostanáig. A Kőbányai úti "Kis-Kínában" viszont kapható az is!

Bakter 2011.05.19. 14:48:40

Az én patronom viszont totál tele van...

cicmen (törölt) 2011.05.19. 15:01:05

Különben, ha Bence retrózik, miért nem a szippantós változatot használja? Az a klasszikus, ez már csak öszvér, átmenet a tintásüveges és a golyóstoll között.
Abban igaza van, hogy ha valaki szépen ír, akkor a változó vastagság miatt mutatós tud lenni az iromány.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.19. 15:03:45

@cicmen: Biztos. Égéspróba, stb. Amióta libatelepet és -feldolgozót telepítettek át oda Medgyessyék, azóta nekik már van...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.19. 15:11:08

Javaslom elgondolkodni a bújtatott áremelés jelentésén. Ha csak a Danone joghurtot vesszük alapul, hosszú évek óta 59 ft. Az igaz, hogy már csak egy kanál joghurt van benne.

2011.05.19. 15:13:36

Mi az a töltőtoll?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.19. 15:13:53

@batgirl: Tíz év múlva, még mindíg 59 Ft lesz a joghurt ára, de akkor már a vásárlónak kell megtölteni az icipici tégelyeket, le kell ragasztania, és be kell tennie a hűtőpolcra.A pénztárnál, meg beütik neki, hogy nem tartozik 59 Ft-val

cicmen (törölt) 2011.05.19. 15:16:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Kínaiak!
Két kiscica beszélget a kínai étterem udvarán.
-Te mi leszel, ha nagy leszel?
-Nem tudom. Lehet, hogy pekingi kacsa!

mildi 2011.05.19. 15:43:52

Istenes Bencét olvastam Igazából Bence helyett. mentem kávézni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.19. 16:23:07

@Sün‼: Megdassza őket a 4 mancs, ha libát mernek tépni, kivéve, ha osztrák kistermelők!

mortalwombat 2011.05.19. 16:56:08

A tegnap vásárolt csattogós lepkém szárnyfesztávja kisebb, mint a 20 évvel ezelőtt vásárolt egyedé. Posztot írjak róla?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.05.19. 17:09:32

"Helló, Bence vagyok a Velvetből és töltőtollal írok."

Kamu, ez tuti billentyűzettel született.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.19. 18:19:32

Próbáltam töltőtollal írni, de összetintázta a billentyűket.

Don Quixote de la Ferko 2011.05.19. 18:40:56

Hogy élted túl a lelki válságot a félig töltött patron láttán?
Igazán sajnállak, hiszen kész horror ez az egész. Írj levelet valami ombudsmanónak, és ne felejtsd el megemlíteni benne azt a stresszt, ami ért. Biztos félrebassza az összes éhező, kilakoltatott ember problémáját, hiszen ekkora horderejű ügyet ritkán kaphat.

lionking 2011.05.19. 18:49:54

@luciferko: az a baj hogy a hozzád hasonló ...xxx... miatt van az, hogy ez a jelenség állandósult, és rengeteg ilyen átverős burkolt áremelős trükk keletkezik hirtelen.
Az említett joghurt, de elég ha a multis kiflikre gondolunk, pl a Tesco mikor indult olyan szép nagy sajtos kiflit lhetett 69 ft-ért kapni. Most is annyi csak feleakkora és megehetetlen mert sajt helyett az a szörnyű pizzafeltét nevű hányásízű szar van rajta. De míg Te és a hozzád hasomlók így reagálják le ha kis apró dolgokkal de naponta átcseszik az agyatokat és szarni rá, akkor ennek soha nem lesz vége. Tudom nem egy népszerű dolog de ha mindenki fel és bejelentené ezeket a mocskos trükközőket akkor kevesebb ilyen lenne, és a pénzünkért talán normálisabb árut- szolgáltatást kapnánk.

laci_52 2011.05.19. 18:56:19

Még ennél is nagyobb átb@szás, amikor a nyomtatókhoz összesen kb. 200 oldalhoz elegendő festékkazettát adnak és a polgár örül, hogy milyen olcsó nyomtatót vett, majd két hét múlva vehet újabb festékkazettát a printer árának legalább a feléért. Aztán majd az is az ígért 1500 helyett csak 500 laphoz lesz elég...

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2011.05.19. 18:57:30

Összeesküvést sejtesz, de nincs igazad. Ezek a tinták hosszaníróak. :)

Capo di tutti Capi · http://www.izine.hu 2011.05.19. 18:59:08

Az feltűnt, hogy a dobozon lévő képen a patron fullra van töltve?

MosoMasa 2011.05.19. 19:05:21

@woodooman: Látom te is csak write only vagy...

Harlequin 2011.05.19. 19:06:11

Szia, Kata vagyok, van még egy pepsid?

Géza, kék az ég! 2011.05.19. 19:10:46

Mit vagytok úgy oda, billentyűzettel is rohadt nehéz írni - alig fogja meg a papírt, nehézkes az egész klaviatúrát mozgatni, ráadásul hiába gyakorolsz, ha szép is az írásod. végül a postán elkeveredik a nehezen megírt leveled.

Akkor most mi van?

esef 2011.05.19. 19:17:57

@laci_52:
a melóhelyen van egy hp tintasugarasunk. annak 2000 oldalt ír a tintapatron doboza. azt az oldalszámot kb 4-5 patronnal sem tudjuk hozni...

Zsola777 2011.05.19. 19:36:51

@esef: 5%-os fedettség mellett. Az kb. egy dupla sörközzel gépelt (írógépen) oldal jó nagy kerettel. Nem nehéz túlszárnyalni. Jön pár fotó, grafikon, vastag szöveg, máris negyedelted az értéket. ISO méri egyébként, szabvány van rá. Az első patron meg szokás szerint harmadig van töltve szinte mindegyik gyártónál.

soproni1 2011.05.19. 19:38:45

Nekem meg legnagyobb problémám, hogy száraz a bőröm.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.19. 19:47:50

Ki eszik még jog@lionking: Nem bejelenteni kell, hanem nem kell odamenni. A teszkót a lusták tartják el.

Vagy három éve nem voltam teszkóba, lám még élek. Mellesleg mindenből a legjobb minőséget eszem, mert rászántam pár órát arra, hogy felderítsem a közvetlen környezetemet. Némi probléma, hogy máshová kell menni a friss kifliért és máshová a házivajért, de akkor is megéri.

Don Quixote de la Ferko 2011.05.19. 19:55:35

@lionking:
Mielőtt nagyon elmerülnél önnön magasztalásodban, szólok, hogy az általad említetteket emberek követik el, nem az ufók. Tudod, a szomszédod, a szüleid, a gyerekeid, és a többi.
Ez van Ez egy ilyen világ, ha nem tetszik, költözz el.

De azért örülök, hogy a mai Magyarország egyik legnagyobb problémája a félig töltött patron.

A többi, amit felsoroltál, egy kis odafigyeléssel kijátszható, de ha neked megfelel a Tesco, akkor ne velem pörölj az igénytelenséged miatt.

lionking 2011.05.19. 20:01:46

@luciferko: hát sajnos nem nyertél... szüleim nyugdíjasok, gyerekeim meg nem dolgoznak :)
a szomszédaim nem ismerem... (nyelvnyújtós smiley)
És NEM vásárolok a Tescoban. Anno voltam amikor az a bizonyos kifli ehető volt, a mostani állapotáról meg onnan tudok, hogy megkínáltak ilyennel... nem kellett volna ..
Azér tazt megnézném, hogy az odafigyeléssel kijátszható kitételt hogy valósítod meg.. összeöntesz két doboz joghurtot, vagy külön süttetsz kiflit magadnak?
Vagy ez szimplán úgy hülyeség ahogy leírtad?
A költözésről meg annyit hogy az ilyen kretén hozzáállás miatt van ott minden ahol. Az ország a világ az emberek minden. Meg azért mert annyi empátia szorul az emberekbe élükön veled, mint egy egysejtűbe

magyar bucó 2011.05.19. 20:02:13

"kisebb patronba csomagolják a kevesebb tintát"

A patron mérete a toll miatt adott, kisebb patron nem jó bele.

Egyébként meg a ráírt mennyiségnek kell benne lennie. Ha az van ráírva, hogy 0,5 ml, akkor annyi.

asdf 2011.05.19. 20:14:14

Igen, nyomtatonal is erdekes, hogy ma kepes a HP XL-esnek hivni azt a patronjat, amiben 6 (hat!) ml festek van (cirka 330 oldalra elegendo), mikozben anno 20-40 ml-ek voltak a nem xl-esekben.

Don Quixote de la Ferko 2011.05.19. 20:16:24

@lionking:
Pedig ha egy picit odafigyeltél volna, megkaptad mástól is az ötleteket a normális életre. De azért segítek, látom problémás az életed.

Kimész a piacra, veszel egy liter tejet, cirka 150-200 forintból, oszt 2-3 nap alatt van 5 pohár aludttejed.
Ha nem tetszik a mennyisége, akkor beleöntöd a Danonos dobozba, oszt a lelkednek is jó, érezheted a törődést.

De tényleg félreértesz, engem nem zavar, ha a szemetet egy másik nagyáruházban veszed meg, egyed, a te bajod. De még most sem értem, hogy sekélyes, lúzer életed jelentéktelenségével miért engem zaklatsz?

lionking 2011.05.19. 20:20:29

@luciferko: remekül ismered az embereket látatlanban is ehhez nagy nagy arc kell és önbizalom mert te nem vagy lúzer mi?
szerintem csalódnál ha véletlen megismernél de ezt az örömet nem fog sikerülni átélni nekem mert megválogatom hogy kivel akarok személyes kapcsolatot. Te nem tartozol az elitzónámba
Túl magasztos és nem sekélyes nem lúzer vagy így szóba sem jöhecc mint ismerős
Így kérlek ne is jelölj se a facebookon se az iwiwen, jaj el is felejtettem Te mint olyan nem jársz ilyen helyekre mert az sekélyes és lúzer dolog
Pechedre én sem..
vegyél vissza az arcodból nem áll jól komolyan :)

Don Quixote de la Ferko 2011.05.19. 20:26:14

Megértem aggodalmadat, lúzerséged egyik legnagyobb problémája lehet, ha valakit sértegetsz, oszt az visszaszól. Ez van, de ugyi nincs harag, hogy nem a kis életedben megszokott félelemmel, vagy farokbehúzással válaszolok a sunyiskodásodra. Idővel majd megtanulod, hogy a hozzád hasonló nagypofájúak is megkapják a magukét, és amit érdemelnek, bármennyire is nem tetszik ez neked. Ez van komám, megnyugtatlak, kis esszéid alapján én sem vágyom a társaságodra, főleg, hogy nincs búvárkészülékem, amivel lemehetnék, hogy a posványodban meglátogassalak.

Pááá. További jó arcoskodást.

Dr. Körömlakk ® 2011.05.19. 20:33:25

abba ne hagyjátok, most hoztam szotyit.
na. harc.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.19. 20:36:20

Hát én multiba járok vásárolni, mert olcsóbb és ott is ki tudom válogatni, hogy mit veszek meg. Viszont nem teszi rá a sarki boltos a 300 %-os hasznát.
És az esetek többségében meg is kapok egy helyen mindent, amit akarok venni.

Dr. Körömlakk ® 2011.05.19. 20:44:09

@Josephine B.: hát ha cseppet gondolkodnál, hogy milyen áron lettek az országban multik, ők miért tudják annyiért adni a termékeiket, amennyiért, akkor nem lennél ilyen büszke rá.
én személyszerint szívesebben vásárolgatnék a magyar kisboltokban, drágábban, mert akkor az annak a jele lenne, hogy a fizetésem nagyságát nem a multijaid jelenléte határozza meg, hogy a magyar fenn tud tartani egy kiskereskedést, stb. nem biztos, hogy érted...

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.19. 20:52:31

@Dr. Körömlakk ®: Értem, amit mondasz, de ez egy öngerjesztő folyamat és sokkal bonyolultabb annál, mint hogy büszke magyar vagyok és csak magyar kisboltban vásárolok.
Egy időben dolgoztam multinál (diákéveim alatt) és láttam, ahogy reggelente a kisboltos zsákszámra vitte az akciós kenyeret, zsömlét, tejet a multitól, hogy utána 2x annyiért adja el a kis boltjában. Miért kéne nekem ezt támogatni? Én is el tudom menni ugyanoda, ahova ő és meg tudom venni ugyanazt.
Viszont még egy helyen szeretek vásárolni, a győri piacon. Ahol tényleg azt látom, hogy a néni a maga által megtermelt - és nem a világ végéről importált - pár kg almáját árulja. Őt szívesen "támogatom", hogy csinálja ezt tovább. De azt, hogy az élősködő boltos reggel kimenjen a 10 km-re lévő multiba és ugyanazt a szemetet adja 2x annyiért, inkább nem.

rexter 2011.05.19. 20:56:26

@Josephine B.: én csak a CBA-ról tudok. MINDEN termékükön 45%-os "haszon" van, fixen. a 100 ftért eladott joghurtot ők 55-ért veszik. és garantáéom neked h a Spar a Profi meg a többi fos is ugyanigy csinalja. a sarki boltos lehet 50-60% al dolgozik, a teszkó meg 40% al. szerintem kapja be mindenki :)

Dr. Körömlakk ® 2011.05.19. 20:58:02

@Josephine B.: óóó, félreértesz, ez részemről kicsit sem magyarkodás, leszarom én azt már magasról... inkább arról beszélek, hogy akkor nem lennénk ilyen nyomorban.
öngerjesztő folyamat - már. ahogy mondod. ebből nincs visszaút sajnos. de ettől még nem jó.
persze hogy ott veszi meg a kisboltos, mikor ő marhára nem kapja meg annyiért, amennyiért a multi árulni tudja. a pékáru épp szar példa, mert azt ott sütik, és ha azon veszteségük is van, más termékeken bőven behozzák, csak pontosan tudják, hogy a napi fogyasztási cikkel tudják behozni a vevőt, aki aztán mást is betesz úgyis a kosárba.
de pl a más termékeket annyiért kap a multi a gyártótól, amennyinek a dupláját számlázza a gyártó a kisboltosnak... szóval nem egyenlő feltételekkel indulnak neki.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.19. 21:01:23

A demagógókat tájékoztatom, hogy semelyik Homár-ügy sem volt országos jelentőségű, égető probléma, összemérhető az elszegényedéssel, a gazdasági válsággal és a feszült indokínai helyzettel, csak arról szólnak, amikre a Homár rovat létrejött, azaz pofátlan lehúzásokról, szar minőségekről, bántó nemtörődömségekről. Akik ezt a pofátlan patron-dolgot zsigerből lefröcsögik, azokról nem tudom, hogy miért jöttek ide. Először tévedtek a Homár-blogra?

A nyomtatók tintapatronjaival való gátlástalan mocsokság valóban hasonló ehhez a pofátlansághoz.

A tollpatronról annyit még érdemes lenne megtudnunk valakitől, hogy nincs-e véletlenül forgalomban teletöltött változat is ugyanezekből, amelyeknél ez olcsóbb lenne, azoknak, akik csak keveset akarnak használni. De szerintem ezt egyikünk sem hiszi.

A bújtatott áremelésnek rengeteg példáját látjuk, egyre kisebb csomag papírszalvéta, egyre lazábban tekercselt vécépapír, trükkös belsejű tégelyekben árult kozmetikai krém, nagy zacskóban árult kevés keksz, valami vízben oldhatatlan belső magra öntött szappan és így tovább. @woodooman: te nyilván nagy koponya vagy, ezért fejben tudod tartani, hogy a 200 gramm omlós keksz hány darabot vagy mekkora halmot jelent a gyakorlatban, és hány gramm volt a zacskóra írva három hónappal korábban, mert nekem ezekről gőzöm sincs.

supadupafly · http://www.nemzetigeografia.hu/ 2011.05.19. 21:03:32

hűűű ezzel a patronnal nem lehetne befesteni a plafont... :)

igazságos 2011.05.19. 21:05:17

@cicmen: Hogy már a lúdtollak sem a régiek. Hová jutottunk. :(

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.19. 21:05:24

Én úgy hat-nyolc éve jártam így. Már nem emlékszem, hogy Pelikan vagy Mont Blanc tintával.
De az akkor még selejtnek számított.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.05.19. 21:14:13

Értem én azt is, hogy a multik külföldiek (tehát alapvetően a profitot nem a mi gazdaságunknak termelik - bár itt adóznak és magyarokat foglalkoztatnak), leszorított áron vásárolnak a termelőtől (bár megvan az az előnyük is, hogy nem csak magyar termelőtől tudnak vásárolni, hanem több országban jelen vannak) és alapvetően kizsákmányolnak és fujj.

De valahol azt is látom, hogy a magyar kereskedők - tisztelet a kivételnek - jó része expressz akar meggazdagodni, ugyanannyira nem figyelve a minőségre, mint a multik. A legegyszerűbb utat választja, elmegy ő is a multihoz és megveszi tőle, majd adja ugyanazt a szart drágábban.
Ha - akár drágábban is -, de pl. magyar gazdától, ellenőrzött körülmények közül, minőségi, jó termékeket hozna, sokkal többen mennének oda (mint ahogy vannak ilyen helyek, ahol szívesen is vásárolnak az emberek.

A mi környékünkön nem ez a helyzet. Itt a közelben van 3 kis közért és egy CBA, még egyikben se tapasztaltam, hogy ne ugyanazt a szart adnák, mint a 10 km-re lévő multiban (persze sokkal drágábban).

Secnir 2011.05.19. 21:23:01

télleg
meennyibe kerül egy billentyűzet-utántöltő készlet?

Nervus 2011.05.19. 21:39:08

Érdekes, én még mindig használok töltőtollat (igaz, csak aláírásra), de ilyet sose láttam. Pláne, hogy nekem egy csomag tinta (amiben van legalább 20-30, mittudomén) egy évre elég.
Igaz, dobozos tintát se vettem soha... van zacskós (lehet, hogy azzal kevésbé trendin lehet írni?), sőt, még darabra is lehet venni.

lionking 2011.05.19. 21:40:57

@Androsz: és a 90 db-os papír zsebkendő, vagy a 19 szál cigi az eddig 20-as dobozban (noha nem dohányzom csak olvasok homárt is :) )
és még számos lehúzós dolog
és ha mindenki kuka és hallgat és megveszi ennek ellenére is akkor nem fog semmi javulni sőt egyre pimaszabban csinálják majd

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.19. 21:43:45

@lionking: 10dekás szalámis csomag, amin csak a 100g változott 80g-ra. Illetve újabban a 80g-os szalámi, ami hirtelen 70g-os lesz...
Dezodor, ami 75g-ról 75ml-re változott.
stb stb stb...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.19. 21:51:58

@al kotmány aláiro álamfö: "Dezodor, ami 75g-ról 75ml-re változott."

Basszus, nagy kár, hogy ez a példa egy disznóságot illusztrál, mert egyébként zseniális húzás, hogy rohadjanak meg érte.

@lionking: "és ha mindenki kuka és hallgat és megveszi ennek ellenére is ..."

Így van, a Homár épp ezt szolgálja, csak vannak, akiknek ez sem tetszik.

fda 2011.05.19. 21:56:44

A gyártók egyre pofátlanabbul spórolnak azzal, hogy egyszerűen kevesebb terméket csomagolnak hasonló köntösbe, mint régebben.

További példák: szigetelőszalag, egyéb ragasztószalagok. Müzli kartondobozban. "Rotring" ceruzabél. Joghurtos, tejfölösdoboz. Gyerekkoromban volt, egy egész évben egyetlen tollbetét kitartott a suliban. A mai szarokat hetente ki lehet dobni. Tojásfestő festékpor.

Aki látott ilyeneket pl. 10 éve és mostanában, ordítani tudja a különbséget:-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.19. 22:37:44

@fda: Nem beszélve arról, hogy a kiürült réz tollbetétet később számos alakban tudtuk újrahasznosítani. A mikroágyútól a kakukkos óra tengelyének pótlásáig hosszú a sor. :-))

Sajnos a vásárló hülyítése általánosan támogatott szakág, csak az az álneve, hogy marketing. Az ügyvédek és újságírók mellé a marketingeseket is szívesen deportálnám a kőbányákba. Kár, hogy a fél ország ezzel máris követ törne. Ami éppenséggel nem is lenne hülyeség.

pluto111 2011.05.19. 23:24:51

Az a baj ezzel, hogy megtehetik büntetlenül. Kellene törvényi szabályozás az ilyen átverésekre. Sajnos van sok hasonló (Danone 59 forintosa, Zimbó felvágottai, stb). Az ilyeneket ott kell hagyni a polcokon (és lemenni a piacra).

Legjobb az epson tintasugaras nyomtató. Ők olyannal már nem szórakoznak, hogy kevesebbet töltenek a patronba. Szoftver közli az emberrel, hogy kifogyott a tinta. Az hogy még az előző alkalommal hibátlanul nyomtatott az mindegy, közli kifogyott és nem is hajlandó kinyomtatni semmit.

sofalwy 2011.05.19. 23:26:21

Ha már patron, emlékezzünk meg a színes nyomtatók, illetve általában a számítógépes nyomtatók utántöltésre vehető anyagairól. Eléggé mocskos dolognak tartom, hogy gyakorlatilag minden utántöltés alkalmával újra meg kell venni az eszközt, ha gyári patront akarunk használni, ami ezen a csillagászati pénzen adná a teljes biztonságot. Igaz némi kompromisszummal, de kapni utángyártott patronokat kb az eredeti 10%-a körüli áron. Nem minden esetben tökéletesek ezek az utánzatok, de ha az ár/minőség arányt vesszük, mindenképpen jobbak.
Ha lenne érdemi fogyasztóvédelem, akkor elsők között kellene a printergyártókat lecsukni - lehetőleg évtizedekre.

alien 2011.05.19. 23:39:07

vegyetek üveges tintát meg konvertert és akkor annyi tintát nyomtok amennyit csak akartok, sokat írok kb egy üveg egy év
a cross tinta meg max 2000 ft üvegenként
hajrá

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.05.19. 23:49:34

@pluto111: A vevő pedig harcol, és így jönnek létre olyan, tulajdonképpen nem is büntethető vállalkozások, amelyek a patronban, tonerben levő chipet nullázzák le. Mert már ilyenben is chip van, mint a kicsit drágább autókban, amelyben szintén chip mondja meg, hogy mikor mész szervizbe, mert egyébként nem hajlandó a kocsit elindítani. Persze csakis márkaszervizbe, ahol a "Jó napot kívánok"-ért máris kiszámláznak 30 ezret. Kapitalizmus van, ez kellett nekünk annyira, hát most folyik a harc. Mi állunk vesztésre, persze.

George007340 2011.05.20. 01:10:28

A kisboltok védelmében mondanám, hogy egy ilyen típusú, 3 főt foglalkoztató "sarki boltban" dolgozom, és 20 % haszonnal dolgozunk, tejtermékek esetén még kevesebbel. Ezekből meggazdagodni nem lehet, tehát a kis élelmiszerboltok tulajdonosait nyerészkedő, gyorsan meggazdagodni akaró kereskedőknek nem igazán nevezhetjük.

átlátó 2011.05.20. 02:22:58

Valamilyen siófoki sajtkészítő gmbh termékei is zörögnek a dobozában...vagyis a tartalom nem tölti ki a formát.
A háromszögletű sajtról beszélek és a dobozáról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.20. 03:38:02

@Nervus: hat igy belegondolva, szinte mast nem is irok kezzel mint az alairasomat
ilyenne lett a vilag
hat a nyomtatopatron kulon tortenet, legalabb 8 nyomtatom van
mikor kifogy a patron szinte mindig latok akcios nyomtatot /felig toltott/ patronnal, ami olcsobb mint a patron a regihez valo
hat igy

earny 2011.05.20. 06:30:01

Helló Alekosz vagyok a villából és a farkammal írok.
Mégsem kopik el a hegye és még ténta is van benne bőven! :D

Rosszindulatú Vászka 2011.05.20. 06:39:06

Mottó: ez kérem Pelikán tinta, ez nem jön le!

Én mindenképpen szólnák az Álaelnök úrnak, öt bisztos intenzíven foglalkoztassa a dolog, hogy mennyi ténta van a tolljába nekije. Nyilvánvalóan tényvaló ez, nem csak spekuláció, csak látni köll, hogy spórol szegény a bötűkkel.

U.i.:
Mert elvárható egy költőtől,
hogy legyen nála töltőtöll.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.20. 06:52:05

Meg lehetetlen nem lejegyeznem, mely rendesek ezen termékkel a gyártók, hogy nem szárad be ojan hamar a tollba a ténta. Sikeres ember már csak szerződést meg feljelentést ír alá, ahhoz egy ijen könnyített - ugye mennyire praktikus, hogy kevesebb kemikáliát kell cipelni - patron épp elég napokra, sőt, akár hetekre is.

- Capri - 2011.05.20. 07:02:33

@woodooman: kedvenced az ertéel, mi?

na__most__akkor 2011.05.20. 07:07:38

Valaki írta:

"dupla sörközzel gépelt oldal"

Nagy ember volt az a Freud...

Megdobbent 2011.05.20. 07:37:38

@Rosszindulatú Vászka: az alamelnok alamfo barmikor korommel szennekarcol egy acellapot az alairasaval, nem fogja megallitani holmi imperialista osszeeskuves a alairas meghiusitasara.

Mert ahogy zorban is mindig mondja:

"Eberseg, smitpaca, eberseg!"

Jah, amugy ifjukoromban meg lehetett venni uvegben tintat, kevergetni, szineket komponalni, aztan vhogy betolni az ures patronba. Mindenki boldog volt, amig tevedesbol allambiztonsagi szint nem komponalt... Az picit maceras.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.20. 07:48:29

@Megdobbent: idefigyejjél te Cenk! Eb ura fakó, az Álamelnök úr annyira pógári, hogy nem karcojja széjjel a vendégkönyvet és nem is lövet közéjük. Mer jóságos is, nem csak erős.

Az az állambisztonsígi szín nekem kicsit zöld. Nem inkább vegytinta lett? Van még belőle?

Merty 2011.05.20. 08:17:14

Akkor úgy tűnik, mázlista vagyok: én is töltőtollal írok, és még nem találkoztam ezzel a problémával. (A hosszú fajta Parker patront használom.)
A nyomtatós dolog viszont nekem is feltűnt...

Norbi 2011.05.20. 08:26:36

Én még emléxem gyerekkoromból a teletöltött patronra... amikor bepattintotta az ember a tollba és csak úgy spriccelt mindenhová...

Rosszindulatú Vászka 2011.05.20. 08:32:05

Én meg még emléxek a rovásírásos Mennyországra. Akkor még az kaukázusi kefírt is bőrvederbe árulták, nem ojan félmaréknyi műanyagvaczakba.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.20. 10:41:29

@lionking: Csak akkor van rajta "pizzafeltét", ha abból járt le soknak a szavatossága, és már meg is penészedett. Multinál (talán a Cora volt) ettem én már kecskesajtos(~ˇ4000Ft/kg) kiflit is. Az romlott rájuk. Egyébként is ezért vannak a pékségek, és ezért találták fel pl. a pizzát, a húsos "pasztákat", sőt a katalán tortíjját, meg a svéd-angolszász pajt is. Ha bárhol gyorsan akarsz készételt enni, vagy maradékot (élelmiszer-hulladékot) kapsz, vagy pakurát...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.20. 10:43:26

@Norbi: Nagyobb gyerek koromban nekem toll se kellett a spricceléshez. Elég volt, ha a kezem, vagy pláne egy lány keze betévedt a lyukas zsebembe...

mohopasi 2011.05.20. 10:53:05

Ok. Hülyén néz ki. De nem lehet, hogy azért maradt ekkora a patron, mert ez jó a tollakba...? Nem tudom, csak kérdem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.20. 11:43:44

@mohopasi: Válság van! Ráadásul egyes antiszemita néger szobalányok még az eurót is bedöntik, pucsítás / térdelés helyett, akkor mit várhatunk?

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.05.20. 11:46:35

@laci_52:

Volt olyan nyomtatóm (HP Deskjet 370C), ahol a patron drágább volt. És amúgy ugyanúgy 80g-os patronokkal érkezett, mintha új patront veszel.

Tehát olcsóbb lett volna új patront vettem. Környezettudatossági okokból vettem mégis inkább a patront.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.20. 13:38:20

@Megdobbent: "Eberseg, smitpaca, eberseg!"
A7z nem is úgy van, eredetileg a szocialista (ma már internáciból multinácivá vált) kerrier-feltételeket mutatta be:
"Éberség, stréberség, héberség!"

Don Quixote de la Ferko 2011.05.20. 15:17:20

@lionking:
Tudom. Talán ennek köszönhető, hogy veled ellentétben gondolkodni is tudok.

Don Quixote de la Ferko 2011.05.20. 15:18:45

@Dr. Körömlakk ®:

Nehéz is érteni, miért jobb a Lázár féle igazhitűmulti, mint a külföldi.

pluto111 2011.05.20. 19:02:33

@Androsz: Harcban esélytelenek vagyunk. Ezért kellene erős fogyasztóvédelem. Ha lenne ilyen nekünk csak annyi lenne a dolgunk, hogy küldjük az észrevételt a fogyasztóvédelemnek aztán az elbírálja. Majd megy a bünti a cégnek meg az utasítás, hogy korrigálják a dolgot vagy újabb bünti jön. Nyomtatóknál csak a drivert kellene módosítani, hogy a felhasználó el tudja dönteni, jó-e még a nyomtatvány minősége.

Babilen Tatarszkij 2011.05.21. 11:37:14

A poszttoló töltőtollal írja a cikkeit Alekosz pisiszexes ribancairól? Hát annak meg is kell adni a módját!

IMO 2011.05.21. 18:39:53

@Androsz: úgy nézem bizonyos emberek direkt fröcsögni jönnek. Tökmind1 mivan, hülyevagyrohadjmeg, empátia nulla. Hja, biztos a gyufát is megszámolják pénztártól való távozás előtt, mer profik.
süti beállítások módosítása