Zseniális szakértelemről tett tanubizonyságot a Miele szervizese. Emailre nem reagálnak, a telefonos rendeléseket elfelejtik, aztán amikor mégis kijön a szerelő, azon kívül, hogy fingja nincs, hogyan működik a sütőjük, olyat bír mondani, hogy a pirolízises öntisztítás hatására szétolvadhat a fém, és még kárt is okoz:
UPDATE 06/20: A Miele-szerviz szerint pirolízis előtt minden tartozékot, így a sütősínt is ki kell venni, különben így jár.
Problémám azzal kezdődött, hogy két éve vettem egy Miele H 5163 BP típusú sütőt. Mielőtt ráguglizna valaki és megállapítaná, hogy nálam nagyobb idióta nincs is, elárulom, a sütő 630.000Ft volt. Imádok sütni, ez a hobbim, meg különben is... :-) Szóval hazahoztam, dédelgettem, összemelegedtünk. 1 évig teljesen rendben volt. Majd ezután a sütősín halkan nyikorogni kezdett. Hát jó, mit csinál egy értelmes, okos nő: befújja WD40-nel. Hangja nincs, viszont eszméletlen büdös az első pár alkalommal. Telik-múlik az idő, újra előjön a probléma. Újra lefújnám, de már kihúzni is szinte lehetetlen. 2 év gari van rá, felhívtam hát a szervizt. Azt a rövid I-s fajtát.
Kedves hölgy meghallgat, majd megígéri, nemsokára küld egy szerelőt. 2 hónap eltelik, szerelő sehol. Újra telefon. Újra ígéret. Közben eszembe jut: jön a karácsony, kellene néhány tepsi pluszban. Megrendelem, majd hívom őket, hogy izé "nem-e lehetne-e" a szerelővel elküldeni az alkatrészt.
-Milyen szerelővel?????
-Hát aki jön hozzám!
-Hozzáááááád?
Jaaa, hát a kedves, aranyos kolléganő elfelejtette berögzíteni az igényt. (itt háromszor kapcsoltak össze-vissza, mert más csinálja a tartozékrendelést, és más a munkafelvételt.) De sebaj, szerelő jön a héten. Hurrá!
Kedves szerelő úr meg is jelent pontosan. Megnézte, majd közölte, hogy ez a sín nem ebbe a sütőbe való. (mivaaan? Akkor miért volt hozzá a csomagban?) Leírás elővesz. De, ehhez való. Akkor rosszul tettem bele! Kis ábranézegetés után kiderül, jól raktam bele. Elmesélem, hogy a probléma a pirolízis (öntisztítás) után jelentkezett. Erre megállapította, hogy valószínű az a gond, hogy én csak a tepsiket vettem ki öntisztítás alatt, a sínt nem operáltam ki. Így a fém MEGOLVADT és összeégett. Ezért nem tudom kihúzni. De ne aggódjak, ő kiszedi nekem! Csavar húzására alkalmas kézi készülék előszed. Feszít, barmol, kaparász. Jááááj! Jövök én, és a WD40. Lefúj, kiszed. Már a másik sínt, mert az elsőt szerelő kollega szétfeszítette teljesen.
Elkönyvelem, hogy már megint elcsesztem valamit (már amikor nem vettem ki a sínt öntisztító funkcióban) és megköszönöm fáradságos munkáját. Kedvesen felajánlja, ha veszek bele másik sínt, 40% kedvezményt kapok most. Vagyis csak úgy 30.000Ft lenne a sín akciósan.
Nem vettem meg, inkább használom anélkül. Felbosszantott, hogy miért gyártanak valamit olyan fémből, ami nem bír ki 400fokot.
Eltelt pár nap, jött a hűtőszerelő. Pont elöl volt az elgörbített sütősín, megkérdezte, mi a baja. Elmeséltem. Majd röhögőgörcsöt kapott. Még hogy a fém megolvadt! Egyszerűen a kenőanyag égett ki 400 fokon és mivel fém görgőkön gurul, nem volt kenés, ezért nem lehetett kihúzni. Adott valami zsírzó anyagot, és láss csodát, tökéletesen működött. Volna. Ha a Miele szakszerviz szerelője nem tette volna használhatatlanná csavarhúzójával. Telefon elő. Márkaszerviz ügyfélszolgálatán a hölgy nagyon kellemetlenül érzi magát a panaszomtól. Na nem azért, mert ilyen megtörténhetett, hanem hogy minek zaklatom őt ilyenekkel. Írjak emailt a szerviz@miele.hu -ra.
Az elmúlt fél évben 2db-ot írtam. Válasz nincs.
Már nem várok semmi orvoslást a bajomra, hiszen én meg sem történt volna, ha én nem hagyom bent a sínt pirolízis alatt. Csak elkeserít, hogy egy általam piedesztálra emelt Miele is olyan embereket alkalmaz, akik vagy nem értenek ahhoz, amit csinálnak, vagy nem kaptak elegendő információt a forgalmazott készülékekről!
Legközelebb nem veszek Miele-t. Veszek azon az áron 10 db bármi gagyit és minden sütés után kidobom. Öntisztítani nem kell, és a szervizzel sem lesz problémám!
Köszönettel:
N.
Az utolsó 100 komment: