Tékozló Homár

OTP-hitelkönnyítés életbiztosítással

2011.06.23. 12:42 | jackyll | 82 komment

Gábor ismerőse egy személyre szabott akció keretén belül hosszabb futamidőre variálta hitelét, viszont ezért aláírattak vele egy életbiztosítást is:

Az egyik ismerősöm, bement az OTP-be Tatabányára, hogy nem tudja fizetni a hitelét, könnyítést szeretne. Erre azt mondta az idősebb hölgy, hogy akkor intézi el neki, hogy kevesebbet keljen fizetni, ha köt egy életbiztosítást. Először nem ment bele, mivel nem volt rá szüksége. Aztán visszament és megkötötte, cserébe kevesebbet kellett neki fizetni, de hosszabb lett a futamidő.

Most már folyamatosan mínuszban van a számlája, nem mindig tudják levonni a hitel törlesztését, mert ott van a biztosítás is amit szerintem elég aljas módon írattak alá vele. A késedelmi kamatok meg csak nőnek szerencsétlennek. Hozzáteszem nem is köthették volna meg vele egyik ügyletet sem, mivel nem teljesen beszámítható a férfi, sokszor ittas is. Szeretnék neki segíteni nem tudom hogyan, segítségre szorul. Mit lehet ilyenkor tenni?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 12:48:55

Hitelt csak az Alditól,vagy az ukránoktól!

Őrült fahéj 2011.06.23. 12:49:20

A "nem beszámíthatóság" nem mentesít, amíg nincs gondnokság alá helyezve. Pl egy analfabétával is aláíratnak (némelyik megtanulta leírni a nevét vagy 3X-et) hitelszerződést, mert nem zárható ki. Ezen is lehet vitatkozni, de ha már aláírta, érvényes...

Dr. Kix 2011.06.23. 12:52:40

Szopóroller indul!

Tölgyasztal 2011.06.23. 12:52:42

Mondja fel a szerződést a kötvény kézhezvételétől számított 30 napon belül!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 12:53:00

"mert ott van a biztosítás is amit szerintem elég aljas módon írattak alá vele"
Aláírta? -Igen
Kötelező volt neki? -Nem
Hülye volt? -Igen
Beszopta? -Igen
Így járt.

Itt mán csak a WD 40 segít

Őrült fahéj 2011.06.23. 12:56:15

@Horváth Lajos: wd40-et ukránok tudnak szerezni szerintem hitelre is:P

*zsu 2011.06.23. 12:56:48

Én ismerősömet is szivatták ezzel.

A biztosítást szüntesse meg egy év múlva mondjuk, ha nem kötelezték rá a hitelszerződés módosításban bármikor megszűntetheti.

Beszámíthatatlanságot bíróság előtt kell igazolni orvosi papírral, és akkor érvényteleníteni lehet az aláírásait. Más mód nincs erre.

Azzal a hitelkönnyítéssel még fog szívni, ismerősömnek miután lejárt a kedvezményesen fizetett félév, megduplázták a részletet és a futamidő is hosszabb maradt fél évvel. Szóval ezt rendesen megszívta.
OTP-vel amúgy sem kezdünk!!!!

KecskeDotyi 2011.06.23. 12:56:56

Nem lehetséges, hogy a futamidő meghosszabításához már kellett az életbiztosítás? Mert esetleg mire lejár a hitele 105 éves lesz, és nem valószínű, hogy valójában meg is éri azt a kort...

Tölgyasztal 2011.06.23. 12:58:47

Esetleg írjon egy levelet a biztosítónak, amiben kéri,h töröljék az életbiztosítási szerződését.
Ha nem teszik meg, akkor írjon egy levelet a PSZAF-nak, amiben kéri a PSZAF-ot,h ők töröljék a szerződést, mivel a biztosító nem akarja.

Kőváry Orsolya · www.irodatunder.hu 2011.06.23. 12:59:36

Mit tegyél? Ügyvédet kérdezz meg. Sokkal jobban ért hozzá. Amúgy elvileg van lehetőség szerződést semmissé nyilváníttatni, ha az ismerősödet megtévesztették.

Őrült fahéj 2011.06.23. 13:00:14

Van olyan hitel, amihez kötelező az életbiztosítás (jelzáloghitelnél ingatlanbiztosítás is kell). Ha a kedves ügyfél nem fizette - azt sem - felmondták a biztosítását. Mivel ez a hitelhez kapcsolódik, ezért a hitel futamidejének hosszabbításáról is csak akkor lehet tárgyalni, ha a többi feltételt, pl a biztosítást rendezi. Ez esetben újat kell kötnie. Lehet, hogy itt is így volt, lehet, hogy nem, de van ilyen is.

Egyéves Önkéntes 2011.06.23. 13:06:52

Az egyetlen megoldás ilyen esetben: még többet inni. Az majd kiránt a szarból.

Tölgyasztal 2011.06.23. 13:07:46

Nekem a "akkor intézi el neki, hogy kevesebbet keljen fizetni, ha köt egy életbiztosítást" mondatból inkább következik,h a banki munktarás rosszindulatú volt, és nem az,h a bank belső szabályzatainak megfelelően az adott futamidőhöz/kölcsönösszeghez életbiztosítás kell kötni.
Bár gyakran előfordul,h az az eset,h a bankban csak közlik az előírásokat, és mire haza ér az ember, addigra teljesen más mond...a posztból nem derül ki!

Őrült fahéj 2011.06.23. 13:09:37

@Tölgyasztal: pláne,ha útközben megállt valahol, mert szomjas volt:)

KecskeDotyi 2011.06.23. 13:12:57

@Magyar Amazon: Még jó, hogy nem vezetett mellé, csak döntött :) Igaz, rosszul.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.23. 13:15:02

Ez az illető véletlenül nem Stohl Buci? :D:D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 13:21:17

Ha agyonüt(tet)néd, akkor legalább kifizetné a biztosítása a hitelt, vagy akkor is ráhagyatékolná az örökösökre?

Őrült fahéj 2011.06.23. 13:23:05

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: a hagyaték erejéig felelnek a tartozásért, adósságot nem örökölnek, max nullásra jönnek ki a dologból az utódok. De lehet,h azért kötöttek életbiztosítást, mert látták, milyen állapotban van:P

labi 2011.06.23. 13:25:34

Le kell szoktatni a piálásról és akkor az azon megspórolt pénzből simán fizeti a hitelét...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.23. 13:27:30

@Őrült fahéj: Annyira csak nem volt beszámíthatatlan a delikvens (vagy korrupt a banki ügyintéző), hogy a fedezet értékétől nagyobb hitelt vegyen fel? Vagy nem is jelzáloghitel?

Őrült fahéj 2011.06.23. 13:32:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: a fedezet értéke és a hagyaték értéke nem ugyanaz, mások állapítják meg az összegeket. A hagyatékot mindig lefelé kerekítik, a fedezet értéke meg mindig attól függ, ki van jobb viszonyban az értékbecslővel, az ügyfél vagy a bank:) A fedezettől magasabb tartozás egyébként nem ritka a futamidő alatt, az árfolyamok, a ktg-ek, és a késedelmi kamatok miatt.

KecskeDotyi 2011.06.23. 13:52:13

@Őrült fahéj: Francot nem lehet örökölni adósságot. Az uram apjának volt kb 300ezres tartozása az OTP-nél, b@sztak elengedni. Benne is van a hagyatékiban.

É2I 2011.06.23. 13:53:47

Ezt híjják adósságspirálnak, általában fojtóhurokban végződik és a szomszéd vág le róla.

Őrült fahéj 2011.06.23. 13:55:47

@KecskeDotyi: olyan nincs, hogy javakat nem örökölsz, csak adósságot, amit ki is kell fizetned, vagy behajtanak rajtad.... max, ha az örökös is adóstárs volt. Ennyire azért nem gáz a helyzet.
Megkérdezzük a Zugügyvédet?:)

É2I 2011.06.23. 14:02:30

Egyébként, ha nem feltétele volt a hitel átütemezésének a biztosítás, akkor simán fel lehet mondani. Illetve díj nem fizetéssel meg is fog szűnni.
De sejtem, hogy csak úgy módosítottak és ez benne is van szerződésben.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.23. 14:13:06

Ha a "kedves" ügyintéző azért köttette meg az életbiztosítást, mert különben oda a bónusza és nem lesz zafírtag (bármit is jelentsen ez) akkor asszem 30 napon belül törli még (a költségek levonása után) lesz egy kis "pénzvissza" is.

Ha a módosított hitel záradéka, hogy ingatlan- és életbiztosítással érvényes, még akkor is lehet egy olyan életbiztosításra kiváltani ami kedvezményesebb díjjal van. (az ingatlanbiztosítást is érdemes megvizsgálni)

Amúgy nem derül ki milyen a hitel, ha pl. személyi akkor csak az első eset jöhet számításba...

Mondjuk ha személyi a hitel akkor meg az a kérdés, hogy mire kellett.. mert ha plazmatévé/italozás/megélhetés akkor régen rossz. Talán a munkaeszköz lehet racionális kivétel. Vagy élete nyaralása, esetleg egy gépjármű amivel élete párját meghódítja... :)

Amúgy nem tudjuk az illető mit iszik. Lehet csak bodzaszörpöt.

KecskeDotyi 2011.06.23. 14:17:23

@Őrült fahéj: Nem mondtam h CSAK adósságot. De azt is simán lehet örökölni. Régebben bizonyos összegig méltányosságból elengedték, ma már 10 forintért is veri az asztalt a bank...

Sokorai_Atala 2011.06.23. 14:24:10

@KecskeDotyi: az örökös az örökrész erejéig felel az örökhagyó tartozásaiért.

Őrült fahéj 2011.06.23. 14:27:36

@KecskeDotyi: mert régebben "állami" bank volt, ma már magánkézben lévő, magánpénzből működő vállalatok, akik profitorientáltak, nem egy szociális intézmény egyik sem, akik csak úgy írásbeli kérelemre elengedik a hitelt, amit mindenki önszántából vett fel.

"Mínuszba" nem kerülhetsz örökléssel, ez fix, de ez annyira nem tartozik ehhez a poszthoz.

elwood 2011.06.23. 14:31:55

ezek a mocsokmultik csesznek ki mindenkivel

elwood 2011.06.23. 14:33:13

egyébként az orvosok el szokták fogadni, ha OTP ügyfél akkor szinte biztos, hogy nem beszámítható

little honey 2011.06.23. 14:37:21

Sokszor ittas? Hát igyon kevesebbet. Az majd segít. Nem kell részegen aláírogatni papírokat.

Sokorai_Atala 2011.06.23. 14:45:01

@Őrült fahéj: jaja, de nem ilyen szépen, ahogy én:)

Őrült fahéj 2011.06.23. 14:46:16

@Sokorai_Atala: ez van amíg kezdő a Zember:DD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.23. 14:53:27

Ilyenkor? Nem hiszem, hogy sok mindent. Hogyan tudja bizonyítani, hogy nem magától kötötte meg a biztosítást?
A bank szabályzatában tuti nem fog szerepelni, hogy kötelező biztosítást kötni...

Kapja be a bank... Ügyintézővel együtt...

Sokorai_Atala 2011.06.23. 14:59:31

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: azt gondolom, hogy a bónusz vagy zafírtagság (:))miatt csinálják, ahogyan Te mondod.

Tron65 2011.06.23. 15:00:01

@KecskeDotyi: Hogy pontosak legyünk:
adósságot csak a hagyaték mértékéig lehet örökölni.
Ha az adósság nagyobb, mint a hagyaték, ugyan nem kapsz semmit, viszont a bank beszívta.
Hacsak az öröklő nem volt adóstárs.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.23. 15:14:01

@Sokorai_Atala:
Azért ezt nem tudjuk. Legyünk optimisták (ebben az országban kevesen vagyunk) gondoljuk a másik alternatívára is.

A zafírtagság is lehet jó (bármit is jelentsen az) legalábbis aki benne van annak biztosan. :)

Sokorai_Atala 2011.06.23. 15:31:46

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: reméljük, hogy kötelező volt, és nem a zafír miatt történt:)

Fuxika 2011.06.23. 15:40:00

Életbiztosítást 30 napon belül felmondhatja az ügyfél is.
Ne fizesse, törlik...
De nyílván érdekli a PSZÁF-ot is az ilyen sok önkéntes életkötés is, nyílván neten fent van a címe...

Anti Anyag (törölt) 2011.06.23. 22:22:24

Ez valahol jellemző, hogy kb. milyen a hazai bankok (tisztelet a kivételnek) kereskedelmi kultúrája.

Az indexen egy "bankszakértő" pedig arról beszél, hogy a magyaroknak a többi keleteurópai országhoz képest csökkent a pénzügyi kultúrája.

Normális ember (aki nem szorul rá) hatszor is meggondolja, hogy egy hazai bankkal kapcsolatba kerül, mert olyanok a tapasztalatai.

Egy ismerősöm fiatal srác, elúszott a hitelkeretével amit német bank adott. Nem zsarolták, hanem megbeszéltek vele egy hosszabbítást részletfizetési kedvezménnyel. Azóta ki is fizette a srác, pedig nem volt így sem kevés.

Na ja, ők ügyfeleket akarnak és a srác ma is ügyfelük, csak már nem szorul hitelre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.23. 22:27:38

@Őrült fahéj: papiron akar minuszba is kerulhetsz, ha akkora teher van mondjuk az orokolt hazon, ami tobb, mint az erteke
termszetesen, ha lemondassz az oroksegrol, akkor nem orokolsz tartzast sem
ha elfogadod az orokreszt, teszem, azt a hazat, akkor tied a rajta levo teher is

VIC20 2011.06.23. 22:48:50

hagyma és a többiek:

Jó lenne, ha valakik utánanéznének, mielőtt ennyi hülyeséget összehordanak.

A hagyaték mint egész száll át az örökhagyóról az örökös(ök)re a halál pillanatában. Mint egész, tehát aktívumok és passzívumok, tehát vagyontárgyak, jogok, követelések és bizony a tartozások is.

Az már másik kérdés (és lépés), hogy az örökös a HAGYATÉK EREJÉIG felel a hagyatéki tartozásokért (- kivéve, ha bla, bla, bla, olvassátok el a Ptk-ban).

VIC20 2011.06.23. 22:52:45

Ja, és örökségről nem lehet lemondani. Visszautasítani lehet, de ilyenkor másik örökös lép a kieső helyébe - végső soron a Magyar Állam, de mivel ő is ugyanolyan örökös, mint bárki más, rá is ugyanúgy vonatkoznak hagyatéki tartozásokért való felelősség szabályai, mint - teszem azt - az örökhagyó gyermekeire.

Gastroger 2011.06.23. 23:12:10

Most ez egy poszt? Szerintem tele van csúsztatásokkal... (amúgy utálom az opétét)

"nem tudja fizetni a hitelét, könnyítést szeretne. Erre azt mondta az idősebb hölgy, hogy akkor intézi el neki, hogy kevesebbet keljen fizetni, ha köt egy életbiztosítást."

Akkor intézi el neki, a lófaszt, olyan konstrukciót ajánlott ami hosszabb futamidejű, nagyobb kockázatú, és életbiztosításhoz kötött. Ugyan senki nem hallott még olyan hitelről ahol biztosítást kell kötni, ugye? Mondjuk lakásbiztosítást is köttethet volna vele, mert mi van ha részegen felgyújtja a lakást, de szerintem a lakásbiztosítás is alap.

"Először nem ment bele, mivel nem volt rá szüksége."
Ó nem bazmeg, nekem sincs szükségem életbiztosításra, ha megdöglök kit érdekel, hogy milyen adósságot hagyok a bankra?? Meg majd csak elhantolnak, le van szarva akkor már. A biztosítás nem azt jelenti, hogy akkor nem lesz bajod, hanem a bank szeretné a befektetését bebiztosítani. Nekem sincs szükségem kötelező biztosításra, mégis meg kell kötnöm. Ilyen egyszerű.

"cserébe kevesebbet kellett neki fizetni, de hosszabb lett a futamidő."

Na ugyan mit tetszettek várni? Hogy nem tud fizetni (eleve rizikós ügyfél), majd kap egy rövidebb futamidőt kevesebb összeggel? Megkapta amit kért egy feltétele volt: a biztosítás.

"Most már folyamatosan mínuszban van a számlája, mert ott van a biztosítás is"
Ez meg matek:
Eddigi törlesztőrészlet 40e Ft. Új konstrukcióban 30 ezer forint.
Ha a biztosítás díja több mint 10 ezer, akkor nem járok jobban nem írom alá. (Hacsak nem vagyok seggrészeg).
Ez nem is apróbetű egyszerű 2. osztályos összeadás.

"Hozzáteszem nem is köthették volna meg vele egyik ügyletet sem, mivel nem teljesen beszámítható a férfi, sokszor ittas is."
Hitelvizsgálat volt? Fedezete volt? Nincs gyámja? Akkor... ? Nem két hubiért ad a bank hitelt...

Megy ez a kölcsönrinyálás... Tudni kellene, hogy meddig ér a takaró, meg nem magyar módra hitelből kirándulni..

Gastroger 2011.06.23. 23:20:23

@Anti Anyag: "...amit német bank adott. Nem zsarolták, hanem megbeszéltek vele egy hosszabbítást részletfizetési kedvezménnyel."

Pontosan ez történt itt is.
Garanciaként kértek egy életbiztosítást.
Ennyi.

Gastroger 2011.06.23. 23:29:31

"Hozzáteszem nem is köthették volna meg vele egyik ügyletet sem, mivel nem teljesen beszámítható a férfi, sokszor ittas is."

Na ez meg mi?

Abból lenne homár poszt (de az jogos lenne)Ö, ha valaki ezt írná:

Sziasztok. Bementem a bankba hitelt fölvenni a lakásra mert elfogyott a pénz. Tény, hogy a betonozás közben megittam egy péleszt meg két sört, de volt jövedelemigazolásom, életbiztosításom, stb.
Aszongya a vén nyanya: a papírok jók, de magának szeszszaga van, nem kap hitelt. MOndom nem ittam, csak alkoholos az arcszeszem. Najó, de mi van ha szerencsejátékozik? Szerezzen be egy igazolást, hogy nem játékgépbe dobja a pénzünket. - wtf? - ezen felül kérem pisiljen ebbe a tégelybe, drogtesztet végzünk. Ja, és 3 felmenőig hozza el a családi betegkartont, nehogy közben kiderüljön, hogy rejtett mentális betegsége van. Amúgy maga saját maga, vagy gondnokság alá van helyezve? Mer' olyan piros az arca. Hopp, ne rohanjon el! Mi az a cipzár a farmernadrág hátsó zsebén???
Csak nem Ritt farmer?? Ember, ez a 80-as években sem volt divat.
Hitelbírálat: negatív.

Gastroger 2011.06.23. 23:37:05

"Mit lehet ilyenkor tenni?"

Gábor szerintem nagyon egyszerű.
Vállald át a hitelt a fasza barátodtól. Fizesd te helyette, és állapodjatok meg a baknál jobb konstrukcióban, a hasznot meg felezzétek. Persze gondolom azért valamilyen feltételekhez kötnéd te is. (hosszabb futamidő, életbiztosítás, vagy csak írassa rád a házát). Ja, hogy abból is poszt lenne, hogy te milyen mocsok vagy. Hát akkor adjál neki lóvét, "majd megadomra".

Gastroger 2011.06.23. 23:52:51

@KecskeDotyi: így van, ez is lehet:
"OTP hitelkiváltás:
"A maximális futamidőt befolyásolja az adós életkora, mely az adósságrendező kölcsön lejáratakor nem lehet több 70 évnél. További biztosítékot jelenhet olyan adóstárs bevonása, aki megfelel az életkori előírásoknak, illetve van lehetőség hitelfedezeti életbiztosítás megkötésére is."
"
Amúgy a bank, mint hitelező kockázatelemzést végez, és azután dönt. Nem szociális intézmény. Nem is értem, hogy a posztoló miért nem ad kölcsön a barátjának?? Vagy vesz fel ő kölcsönt, vagy vállalja az adóstársat, vagy ad készfizetői kezességet. Ez is egy mód, hogy a részletfizetés biztosítva legyen, és ne kerüljön adósságspirálba.

Amúgy azt még mindig nem értem, hogy :
Új összeg + biztosítás < régi törlesztő
akkor hol a gond? Jah, életbiztosítás? A bank sem hülye.

Vándorló Sasfészek 2011.06.24. 00:08:03

Nem ide illik, de friss:
FLAME OFF
FWD:
RITKA VÉR KELLENE!!!!!!!
Ha nem tudsz segíteni,akkor legalább küldd tovább kérlek!!!!!!!
B RH pozitív jótevők segítségére vár egy 29. hétre született kritikus állapotú kisfiú!!!!!!!!!!
06-30/376-01-52
FLAME ON

Gastroger 2011.06.24. 00:12:16

Bádövéj.. ha bankban vagyok nekem is elég sokszor nyomnak a kezembe tájékoztatót, hogy most vehetek fel személyi hitelt, vagy kedvezményes az american express kártya. Pedig csak pénzt fizetek ki, vagy be.
Nem hinném, hogy feltétele lenne.
És azt se hiszem, hogy ez jutalékos alapon menne, arra ott a "biztosítási ügynök menágerek".
Ha azt mondanák, hogy ahhoz, hogy levegyek pénzt a számlámról jó lenne, ha igényelnék egy American Express hitelkártyát (mert azzal olcsóbb, meg bográcsot lehet nyerni, és tasakba zárva is leovassa a Shell kút) azért csak megkérdezném, hogy ez opcionális, vagy kötelező. És ha kötelező, ugyanmár nézzünk meg egy ÁSZF-.et. (persze, csak, különösen előnytelennek találnám, egy hitelbírálat sokkal mélyebb, és ott el tudom képzelni az életbiztosítást is).

Amúgy az átütemezett hitelkonstrukciónak biztos van neve (Indulj útra konstrukció, vagy Vágó is ezt választaná, vagy faszomtudjami) azt át lehet olvasni, és ha NEM kötelező az életzbiztosítás, akkor be kell dülöngéni a zotépébe és lemondani.

Nem hinném, hogy ettől az összegtől rokkant volna meg a posztoló barátja, és került volna mínuszba. Másrészt az életbiztosítás sem egy nullkomanull szolgáltatás, ha elviszi a mája, legalább lesz miből rendezni az adósságot, meg a temetést a gyerekeknek. (vagy a banknak).

Gastroger 2011.06.24. 00:24:58

És utoljára.. (remélem).. :)

"hogy akkor intézi el neki, hogy kevesebbet keljen fizetni, ha köt egy életbiztosítást."

Én általában számot tépek OTP-nél és mindig máshoz kerülök... Szóval, ha ez ilyen bizalmas kikacsintós binisz lett volna akkor máshol is megpróbálom.
Tatabányán 2 OTP van, egy a Ságvári úton, egy a Fő úton. Ha úgy érzem, hogy az alkalmazott akar bizniszelni velem, nem megyek vissza, de legalábbis megpróbálok egy másik fiókot, ügyintézőt. És ahogy már írtam, utánnajárok..

Bocs a szófosásért, szar ügy bedölni egy hitelbe, de posztoló, ha jól értem jól járt:
- Nem tudott annyit fizetni
- Kapott egy másik konstrukciót, ahol kevesebbet kell fizetni, de hosszabb távra
- Ehhez kértek egy é.b. -t.
- megkötötte gondolván, hogy akkor jól járt.

Most meg megy itt a sírás, hogy a kevesebbet sem tudja fizetni. Ha szerencséje van, akkor svájci frankos, és min 30 milla, mert akkor Orbán Viktor kiutal neki egy kolbászkerítéses konyhakertes, szántóföldes, traktoros lakást a pesti agglomerációban, valahol a Lila Akác közben...

igenember 2011.06.24. 00:47:26

Tatabányától nincs messze Budapest. Ilyen bizniszt Pesten rendezz. És itt is lehetőleg a belvárosba.

2011.06.24. 00:52:25

Le kell szoktatni az alkoholról.

Viktus 2011.06.24. 02:09:18

@KecskeDotyi:

Igen a hagyatékin meg nyilatkozhat , hogy köszi nem kérem ... és akkor semmi sincs se vagyon se adósság.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.06.24. 06:20:29

Mire végigolvastam szépen megoldásra került az öröklés kérdése. Természetesen lehet tartozást örökölni, de az örökhagyó tartozásaiért akkor is csak a hagyaték vagy az annak helyébe lépő vagyon erejéig kell felelni.

@VIC20: Lehet lemondani és visszautasítani is. Ez két külön jogintézmény. Lemondani az örökhagyó halála előtt lehet, a vele a kötött kétoldalú jogügylettel (szerződés). Ez általában valamilyen ellentételezés fejében történik, de lehet akár ingyenes is. Visszautasítani pedig az örökség megnyílta után, az örökös egyoldalú jognyilatkozatával lehet. Ezenkívül a lemondás bizonyos esetben kihathat a leszármazókra is (pl. ha köteles rész fejében történt vagy ha a szerződésben kifejezetten így rendelkeznek), a visszautasítás azonban sosem.

A posztban kevés az adat, de ha feltesszük, hogy az életbiztosítás a hitel "tartozéka", vagyis az ÁSZF szerint azzal köthető hosszabbítás, aki ezt is vállalja, illetve ha a hitelbírálat során egyébként nem lehetett volna hosszabbítást "adni" a posztoló barátjának, de az életbiztosítással együtt már biztonságosnak ítélte a bank a jogügyletet, és a barát ezt vállalta, akkor abszolút így járt.

England win The Ashes! 2011.06.24. 07:17:20

Vissza kell váltani az üres üvegeket.

Róka-Rudi 2011.06.24. 08:46:11

Annyi az idő, amennyi tegnap ilyenkor.

England win The Ashes! 2011.06.24. 08:51:07

Hová tűnt a két macska meg a Sün!!?

VIC20 2011.06.24. 08:55:46

Josephine B.

Jogos! Bocs, már az öröklésnél tartottam, és megfeledkeztem róla, hogy van egy élők közötti jogügylet is öröklésről lemondás jogcímén. Ez a szerződési jogba tartozik, hagyatéki eljárásban viszont nem létezik lemondás.
Mea culpa!

VIC20 2011.06.24. 09:07:24

De az esethez visszatérve:

A gondnokság alá helyezés a korlátozott képességnek illetve cslekvőképtelenségnek csak egy esetköre:

Ptk. 17. § (1) Gondnokság alá helyezés NÉLKÜL is cselekvőképtelen az, aki olyan állapotban van, hogy ügyei viteléhez szükséges belátási képessége - tartósan vagy a jognyilatkozata megtételekor átmenetileg - teljesen hiányzik.

(2) A gondnokság alá helyezés nélkül cselekvőképtelen személy jognyilatkozata - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - SEMMIS.

(3) A gondnokság alá helyezés nélkül is cselekvőképtelen nagykorú személy jognyilatkozatát - a végintézkedése kivételével - cselekvőképtelenség miatt nem lehet semmisnek tekinteni, ha tartalmából és körülményeiből arra lehet következtetni, hogy a jognyilatkozat a fél cselekvőképessége esetében is indokolt lett volna.

Na, most a bizonyítás az persze más kérdés. Nagyon más...

VIC20 2011.06.24. 09:09:11

@VIC20: "korlátozott képességnek" = "korlátozott CSELEKVŐképességnek", bocs.

VIC20 2011.06.24. 09:24:24

@Viktus: Persze, nyilatkozhat, hogy visszautasítja. A következő kérdés meg az lesz felé, hogy van-é neki gyereke/unokája... leszármazója. Merthogy ilyenkor azok lépnek a kieső személy helyére...

VIC20 2011.06.24. 10:01:58

@Gastroger: Egyébként teljesen egyetértek veled.

cicmen (törölt) 2011.06.24. 10:34:19

nem teljesen beszámítható a férfi, sokszor ittas is. :))))

Akkol ez egy lészeges hülye?

cicmen (törölt) 2011.06.24. 10:38:16

@Gastroger: Csak nem Ritt farmer?? Ember, ez a 80-as években sem volt divat.

Maraggyá má!
A Ritt répa farmer nagyon menő volt popper körökben! :)

cicmen (törölt) 2011.06.24. 10:43:15

Szeretnék neki segíteni nem tudom hogyan, segítségre szorul. Mit lehet ilyenkor tenni?

A hülyeségén nem hiszem, hogy segíthetsz, de a piát elihatod előle!
Csak azzal az a baj, hogy akkor alkesz leszel, elfogy a pénzed és vehetsz fel hitelt!

soralice 2011.06.24. 11:23:57

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívjuk figyelmüket, hogy bankunk továbbra is folytatja Adósvédelmi Programját, amely során igyekszik személyre szóló megoldást kínálni a bajba jutott devizahiteleseknek.

Wainwright Központi Zöldségpiac 2011.06.24. 11:32:41

Vigye vissza a sörösüvegeket, pénzből váltsa ki a hitelt, maradék pénzből újra vehet piát.

Egyéves Önkéntes 2011.06.24. 11:35:38

kétszázezret keresek én is, az asszony is
üvegvisszaváltásból is bejön havi hetvenezer
és nem tudunk megélni!

OTP_Segitunk 2011.06.24. 12:11:34

Kedves Levélíró,

Sajnáljuk, hogy ismerősödnek nehézségei adódtak hitele törlesztésével kapcsolatban. Szeretnénk segíteni, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, ha az érintett felveszi velünk a kapcsolatot. Kérjük, írjatok nekünk a kozossegimedia@otpbank.hu –ra, hogy megismerhessük a részleteket és többet tehessünk.

Köszönettel:

OTP Segítünk

cicmen (törölt) 2011.06.24. 12:32:33

@OTP_Segitunk: Kérjük, írjatok nekünk a kozossegimedia@otpbank.hu –ra, hogy megismerhessük a részleteket és többet tehessünk.

Röviden. Egy múmia életbiztosítást köttetett ismerősünkkel. Miután a tag iszik mint a kefekötő, nem marad elég lóvéja a biztosítás miatt!

mohopasi 2011.06.28. 15:31:20

Én eddig nem hallottam olyan nagyobb összegű hosszú futamidejű hitelről, ahol nem kérnek életbiztosítást... De ez valahol érthető.
süti beállítások módosítása