Már a Brazil című film óta tudhatjuk, hogy egy keresztnév elírása akár egy egészestés pszichohorror cselekményének elég, úgyhogy Tamás jobban teszi, ha meghúzza magát a nevetséges -4000 forintos, nem a nevére szóló bankszámlájával és kártyával, mielőtt komolyabb baja esik:
Az történt, hogy új bankszámlára és dombornyomott bankkártyára lett szükségem, mivel az előző számlámat megszüntettem egy másik banknál kihasználatlanság és egyéb okok miatt. 26 éves férfi vagyok, eddig leginkább kereskedelem és szolgáltatás területen dolgoztam, amit csak azért említek meg mert van némi rálátásom arra, hogy miként kéne kezelni egy ügyfél problémáit és eleve megfelelően kiszolgálni annak igényeit. Június 2-án betértem az Erste bank kispesti fiókjába, majd rövid tájékoztatás után úgy döntöttem ott nyitok számlát annak ellenére, hogy nem a legjobb kondíciókkal dolgoznak, viszont közel van az új munkahelyemhez és a távolabb eső lakhelyemhez is egy fiókjuk és nem volt sem időm, sem energiám további fiókokat felkeresni 30 fokban. Hiba volt.
Az ügyintéző hölgy kitöltötte a szerződéseket - minden szolgáltatásra külön - majd mikor aláírtam észrevettem, hogy Mátyás helyett Tamást sikerült írnia keresztnévnek. Nincs második nevem, a címem se kavarhat be, szóval nem is értem honnan szedte. Mindegy, valószínűleg szerelmes lehet, nem gond.. Jeleztem is írja már át legyen oly kedves. Újranyomtat, látom az első oldalon sikerült kijavítani, aláírok mindent. Mosolygás, szép napot viszlát, majd jövök a bankkártyáért ha lehet.
Hétvégén kíváncsiságból beléptem a netbankba, milyen is ez Erstééknél. Meglepődve tapasztaltam, hogy nem a saját nevemen üdvözölnek. Előkapom a szerződést, első oldalon ügyfél neve ok, netbank, telebank, bankkártya már nem. 25%-os teljesítmény másodszorra, bravó! Ezután felhívtam a telebankot, hogy ez így még mindig nem az igazi és a kártyát le se gyártsák feleslegesen vagy ha ez megtörtént már, szeretnék egyet a saját nevemmel meg a többit is javítani kéne! Semmi gond csak fáradjak be a fiókba mert ilyesmit személyesen kell ám intézni, a kártyát most már legyártják, kiküldik és csak utána tudnak intézkedni mert ez amolyan visszafordíthatatlan folyamat, de majd javítják. Rendben, köszi! Kb. két hét múlva jött is a levél, kész van a kártya, a hibás, át lehet venni.
Be is mentem, de ezúttal egy új kolleginához szólítottak. Elmondtam a bajom, majd miután a saját szemével is megbizonyosodott a probléma létezéséről, egy úrral (lehet főnöke, lehet csak tapasztaltabb kolléga mert őt hívta segítségül) közösen elmondták, kijavítják a nevemet és az új kártyát megrendelik számomra, aminek a költségét már nem terhelik rám újból. Ezt is úgy mondták, mintha valami jófejség lenne, hogy csak egyszer fizetek majd valamiért, amit még meg sem kaptam. Ok, egy hét múlva jöhetek egy használható kártyáért. Boldogság.
Tehát egy újabb hét után, újabb ebédidő eltöltése kedvenc bankfiókomban. Most az első kolleginához kerülök. Gondoltam ő legalább majd elnézést kér vagy valami, de nem. Viszont közli, hogy nincs ám új kártya, meg se rendelték. WTF? A hibás kártya díját levonták, már 4 ezer mínuszban van a számlám és így nem lehet új kártyát rendelni. Mivel tartozásom van, fizessem ki az előzőt és akkor tudnak segíteni. Na itt kezdtem kicsit morcos lenni, mert:1. ezt az előző héten miért nem mondták a kedves kollégák? Minek ígérték meg, ha nem is tudják teljesíteni?
2. eleve miért okoz ekkora problémát egy egyszerű név bepötyögése főleg miután jelzem, hogy nem ok?
+ arról volt szó, hogy majd az első számlára érkező fizuból levonják a fizetendő dolgokat és kész, nem kell befizetnem. Persze ha előre kérik már rég befizettem volna az első alkalommal.Továbbá semmit nem kaptam sőt, egyelőre csak gondot okoztak nekem és még annyi sem hangzott el, bocsi. Ez egyáltalán nem szimpatikus hozzáállás semmilyen szolgáltatótól sem, ahol én vagyok az ügyfél.
Értelmes választ nem kaptam, így kértem, hogy akkor sztornózzák az egészet és ne raboljuk egymás idejét mert megoldom majd máshol, ahol jobb a hozzáállás. Igen ám, de jelenleg tartozom ezzel a 4 ezer Ft-tal a banknak, ebben az esetben pedig nem lehet csak úgy megszüntetni. Magyarul kifizetem és elválhatunk békében, vagy maradok Naiv Ügyfél, ugye:) Ekkor megköszöntem a nagy semmit és távoztam, mert nagyon mérges lettem és kulturált hangnemben nem ment volna a folytatás.
Este még felhívtam a telebankot, gondoltam lesz ott olyan aki megérti, hogy a mai világban már talán nem nekem kell könyörögni, hogy kiszolgáljanak normálisan, de nem volt. Azt a választ kaptam amit eddig is, hogy ez van. És miután itt is felvetettem, hogy felejtsük el egymást inkább ugyancsak felmerült, hogy nem úszom meg ingyen, mivel már tartozás van a számlámon ami még kamatozni is fog és egy idő után bizony találkoznunk kell. Le kellett tennem.
Jelenleg itt tartunk, egy teljes hónap után. 3 személyes találkozás és két telefon után van egy mínuszos használhatatlan számlám. Ezek után nem kívánnék többet foglalkozni a dologgal, kíváncsian várnám, hogy mit lépnek maguktól de sajnos erre nem érek rá, így újabb köröket futok még valószínűleg. És nyilván nem pár ezer Ft-ról szól ez hanem a hozzáállásról, ami számomra sértő és felfoghatatlan, ugyanakkor a jelen gazdasági körülmények és munkanélküliség mellett igen meglepő amit a fent említett alkalmazottaknál tapasztaltam. Nem hiszem, hogy kis akarással nem tudták volna megoldani de azt igen, hogy bizony akarják majd mert találkozunk még!
Üdv, Tamás:)
Az utolsó 100 komment: