Gyé egy szinte mindennapos szivatás részese lett, amikor igent mondott a Citibank által telefonon felajánlott személyi hitelre. Kiderült, hogy mégsem kaphatja meg, de azt, hogy miért, semmilyen formában nem hajlandók elárulni:
Lassan másfél éve vagyok többé-kevésbé elégedett Citibank ügyfél (inkább többé, mint kevésbé). Talán ennek hála, ez év júniusának elején kaptam egy hívást egy nagyon kedves Citibankos hölgytől, aki felajánlott egy személyi hitelt. Visszahívást kértem másnapra, hogy családi szinten átbeszélhessük a dolgot, majd úgy döntöttünk, elfogadjuk az ajánlatot.
A visszahívás másnap megtörtént, előzetes hitelbírálat pozitív, KHR-lista negatív, hiteleim vannak-e? Autóhitel, rendben van, alig a nettó fizetés 10%-a. Milyen cégnél dolgozik? Oh, éves 24 milliárd USD forgalom, csodás, nem lesz itt bibi, kérem, holnap fáradjon be egy bankfiókunkba a papírok aláírása érdekében.
Meg is történt, Budapest, XI. kerület, Simplon udvar-beli fiók, pénteki nap. Az ügyintéző hölggyel kellemesen elbeszélgettünk, aláírtuk a papírokat, 24 órán belül, de legkésőbb jövő hétfőn hívnak majd a kollégák, engem is és a céget is, ahol dolgozom.
Már fura volt kedd délután, hogy senki nem hívott. Hívtam őket, hosszas várakozás után biztosítottak róla, hogy szerda reggelre megszületik a döntés.
Megszületett, szerdán felhívtak, hogy elutasították a hitelkérelmemet. Rendben, ehhez nyilván kockázatmérlegelés után joguk van. Kérdeztem, ugyan, mi az indok, hadd tudjam, hogy kiküszöbölhessem, mire lakásvásárlásba fogunk? Válasz: nem tudjuk, nem látjuk, annyi van ideírva, hogy „egy minimálfeltételnek nem felelt meg”. Hát ez jól hangzik, de semmitmondó. Ne aggódjak, mondták, majd jön az írásos indoklás, abban benne lesz.
Meg is jött, két nappal később, természetesen nem volt benne indoklás, csak az, hogy elutasítottak. Újra hívtam az ügyfélszolgálatot.
Sok ide-oda telefonálgatás után oda jutottunk, hogy írtunk egy panaszt (azaz az ügyfélszolgálatos kolléga), amire 30 nap elbírálási időt kértek.
Múlt hét pénteken megjött a válasz. Szintén semmi indoklás, hivatkozás az ÁSZF 3.2.-es pontjára. Átballagtam egy ügyvéd barátomhoz, az összes papírommal, amit a szerződéskötésnél kaptam, hogy tanácsot kérjek. Órákig néztük a szerződést, de sehol nem írja azt, hogy a bank nem közli az elutasítás indokát. Erre én, már igen dühösen, újra az ügyfélszolgálatot hívtam, de péntek délután lévén már nem volt benn a manáger, mire én magamból kikelve (nem voltam már kedves...) visszahívást kértem M. Úrtól (lévén ő a nevezett manáger).
Ez a visszahívás tegnap meg is történt. Fél óráig beszélgettünk M. Úrral, aki először ugyan ragaszkodott az igazához, majd átolvasva a szerződést, igazat adott, hogy tényleg sehol nem szerepel az, hogy a Bank nem indokolja meg az elutasítást, sőt, hivatkozás sincs más (akár online) dokumentumokra, ahol ez lenne olvasható. Két nap türelmi időt kért, hogy a bank ügyvédeivel átnézesse a szerződést, ugyanakkor biztosított róla, hogy ha igazam van, akkor sem fogják megmondani az indokot.
Kérdem én, hogy milyen alapja van a banknak erre? Nem kérem a hitel újraelbírálását (isten ments...), csak annyit, hogy az elutasítás indokát mondják el. Nekem fontos.
Az utolsó 100 komment: