Tékozló Homár

Re: Azonnal elromló HTC-telefon a Speedshoptól

2011.08.19. 09:48 | jackyll | 152 komment

Megérkezett a Speedshop hivatalos válasza tegnapi panaszunkra, állítólag kész lett a telefon. Nem igazán értem amúgy, miért adta volna el a boltnak naiv ügyfél a készüléket, ami két hónap alatt 50 ezer forinttal lett olcsóbb. Hibás készüléket adtak el neki, ami ha nem tudtak volna megjavítani, vagy ugyanolyanra cserélni a kifizetett 160 ezer forintot kellett volna visszaadniuk.

Sajnos a legjobb telefonok is el tudnak romlani, ezalól a HTC sem kivétel. Minden garanciális ügyintézés során törekszünk arra, hogy a felhasználót a lehető legkevesebb kellemetlenség érje, ezért van door to door garanciánk, ezért adunk cserekészüléket, sajnos a gyártók nem biztosítanak a javítás idejére készülékeket ezért azt saját költségünkre kell megoldani, de tudomásom szerint mindkét alkalommal 40e Ft-os cserekészüléket biztosítottunk, egyelőre Magyarország és az itt élő kereskedők nincsenek olyan szinten, hogy egyenértékű készüléket tudjanak biztosítani, főleg úgy, hogy ez egy gesztus amit a kereskedő azért tesz, hogy megpróbálja redukálni azt a kényelmetlenséget amit a drága készülék meghibásodása okozott.

A Vaterás-Eladós félreértést pedig a következő:


Lehetőséget biztosítunk beszámításra is, úgy mint akármelyik telefonos bolt, ez egy ajánlat amivel természetesen nem kötelező élni.

Megnézzük a termék jelenlegi új árát - Ez akkor 104.000Ft + áfa (igen, ennyit esett az ára sajnos)

Adásvételi szerződést töltünk ki ami általában az új ár (nettóról beszélünk, hiszen az Áfa itt nem releváns, mivel a készülék használt és magánszemély adja el) 10-20%-al csökkent értéke ami egy olcsóbb használtpiaci árat eredményez. Ez az értékcsökkenés tartalmazza az egyéb készülékkel kapcsolatos járulékos költségeket pl újra raktározás, bevételezés és egyéb újra-értékesítéshez kapcsolodó humán erőforrások értékét. Így kapjuk meg ebben az esetben a 80-90e Ft-ot. Sokan vannak azon a véleményen, köztük én is, hogy igen ez hatalmas bukás a megjelenéskori új bruttó árhoz képest, és én sem adnám el ennyiért a készüléket, inkább meghirdetném saját magam és úgy akár már a nettó új árért eladható további értékcsökkenések nélkül.

Elnézést kérünk a gyártó nevében is az újabb meghibásodás miatt és reméljük, hogy a márkába vetett bizalmad visszatér és hibák nélkül tudod használni a készüléket.

Tegnap az esti órákban a készüléked visszaérkezett a szervizből, ma délelőtt már letesztelték kollégáim és sikerült orvosolni a problémát. A javítás az lcd kijelző átvezető fóliájának cseréjére terjedt ki, így a készülék átvehető a leadás helyszínén.

C. Balázs
Üzletvezető, Vevőszolgálat és Szerviz Igazgató

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurgan 2011.08.19. 11:35:16

@É2I: hát azokon nemigen, teljes törlés, alaplapcsere, teljes új software, stb...
Viszont ha a sarki noname telefonkereskedőnél körülnézel...

VilMarci 2011.08.19. 11:36:46

Egyébként miért erőltetik a boltok ezt a szervizelősdit? Biztos, hogy olcsóbb visszaküldeni a gyártónak cserére, mint fizetni a szerviz óradíját.

shepherdfire 2011.08.19. 11:36:48

@É2I: Egyetértek, pár éve vettem egy használt Motorola-t, az előző tulaj fényképei: családja, háza, eseményei rajta voltak.

Én csak úgy viszem szervizbe a számítástechnikai eszközeimet, ha "újrahúztam" az operációs rendszert, nulla egyéb adattal.

Persze, ha a kijelző hibás, vagy az eszköz meg se nyikkan, az szívás...

Bakter 2011.08.19. 11:39:05

Azért jó az ilyen hozzászólásokat olvasni, mert megtapasztalhatja az átlag lúzer, hogy mennyi professzor van garanciális ügyekben kicsi hazánkban. Akik pontosan ismerik a vonatkozó szabályokat, az egyes gyártók hozzáállását, ügyintézési metódusát, stb. Én meg aki ezzel foglakozom már jó régen, csak lesek, hogy jé, ilyen is van, meg olyan is van.

Kurgan 2011.08.19. 11:39:41

@shepherdfire: Bezony, és ha valami szutyok kis szervízbe vitted, akkor biztos lehetsz benne, hogy megy a "nagy gyűjteménybe", főleg a pikáns fotók és videók. És örülj, ha nem a neten látod viszont.

pizzaboy 2011.08.19. 11:44:42

Szóval az üzletvezető mentegeti a haverját, aki minősíthetetlen stílusban adta elő magát a naív ügyfélnek. Kár, mert ezzel a hozáálással nem lesznek népszerűbbek. Az meg, hogy épp mennyit ér a telefon irreleváns, ennyi erővel eladok egy használhatatlan hibás terméket, majd 2 hónap múlva visszavásárlom 2/3 áron, megjavítom és fogtam 50k forintot. Hülyének is megéri nem?

isti77 2011.08.19. 11:46:40

Balázs valamit nem értett meg, vagy félreértett. A vevő nem azért akarja kicseréltetni a cuccot, mert nem tetszik neki (ez esetben szívességet kérne, és a bolt mérlegelheti, mit tud vagy akar tenni az ügyben), hanem azért, mert szar, és a szervíz nem tudja rendesen megcsinálni (hogy ennek mi az oka, az nem kell, hogy érdekeljen bárkit is), tehát javíthatatlan.
Vagyis ilyenkor a vevő vagy cserét kérhet, vagy a vételár visszatérítését. Hogy azóta mennyit változott a készülék értéke, az k.rvára nem érdekel senkit, te telefonos vagy, nem BÁV-os, nem kell értékbecslés, a számlán szereplő összeget kell visszaadni neki, és ennyi.
Nem tudom, miért nem a fogyvédhez megy a vevő, egyértelműen neki adnának igazat.

shepherdfire 2011.08.19. 11:47:31

@Apenta Meggy: Az első hsz-ben leírtam, hogy az adatok is újak voltak (pl.sorozatszám, wifi-cím, bluetooth, ICCID)
Az már kevésbé valószínű, hogy "átégették" ezeket az adatokat, hogy új telefonnak tűnjön, hiszen az AppleStore-ban, az Apple rendszerében is át kellett volna vezetni ezeket a változásokat.
Tudod, hogy amikor megveszed a Szifont, be kell regisztrálni, addig nem működik.
Én egy működő (gyári szoftverekkel installált) telefont adtam le, amit meg kaptam helyette, az meg se nyikkant, amíg rá nem csatlakoztattam a számítógépemre, hogy regisztráljam.)

Rosszindulatú Vászka 2011.08.19. 11:48:15

@zooDoo: nem értek egyet. Ott egy "bolt válasza" bejegyzés is, érdekes stílusban reflektálva a vevői értékelésre, ami véleményem szerint inkább a boltot minősíti. Hasonlóképpen ehhez.

Apenta Meggy 2011.08.19. 11:49:02

@Rosszindulatú Vászka: Hamár-"Homár" értékelések
100% pozitív visszajelzés (adta 124 Felhasználó)

olcsobbat.hu: speedshop.hu jelenlegi értékelése: 4,7(31 értékelés alapján)

arukereső 5 csillag, megbizható bolt 4,8-as átlag 767-ből 651 5 csillagos

Persze vannak negatívok is számszerint 5db a 767-ből....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 11:53:24

@VilMarci: Mert a kamionból/vagonból lopott készülékeket nem veszi vissza a gyártó.

@akiazsiráfotszereti: Pedig állítólag egy nőt igazán csak egy másik nő érthet meg...

zooDoo 2011.08.19. 11:57:58

@Rosszindulatú Vászka: Abból amit bemásoltál választ az jön le, hogy a vevő valamit ügyeskedni akart. Gondolom csak nem rágalmaznak, egy pert bevállalva. A hazudozást meg senkinek nem kell kedves hangnemben megköszönni. Egy ilyen helyzetben egyáltalán mit válaszolhatna? Kösz, hogy átakarsz minket verni, és az általad összetört tv-t kicseréltetni?

Murmanszki rém 2011.08.19. 12:07:10

@zooDoo: nyomi vagyok, meg beleütöm az orromat minden szarba? A prosti nénikédet, kisfiam.

McZozo 2011.08.19. 12:15:54

Erre itt is csak ezt tudom mondani :
"Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra."

Szoval tisztelt C Balazs en nem hangoztatnam ezt az avultatast.

McZozo 2011.08.19. 12:17:02

akkor csak hogy tisztaba tegyuk:
"Csak a csoda tart három napig

Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, hiszen a hatályos törvényekben ilyet nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő – talán szintén nosztalgiából – hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.

Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."

Valamint azoknak akik azt mondjak nem kell kicserelnie a kereskedonek:
"A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint "a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság". Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést.

Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra."

Az egesszel nem untatnak mindenkit de reszletesen le van minden irva itt:

itcafe.hu/cikk/mikor_es_hogyan_cserelheto_egy_termek/nyomtatobarat/teljes.html

Csak hogy ne ossze vissza beszeljunk

Apenta Meggy 2011.08.19. 12:47:03

@McZozo: Milyen avultatásról beszélsz? Ha figyelmesen elolvasod a készülék jó átvehető és le van tesztelve. Ergo nem hibás. Ha az ügyfélnek nem kell egy jó készülék az nem a bolt baja. Jelen estben adja el a készülékét amit csak használtan tud. Erre adtak lehetőséget.
Mit nem lehet ezen érteni????

zooDoo 2011.08.19. 12:47:22

@Murmanszki rém: Fáj az igazság mi. Ez van, nyomi kispöcs.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:47:36

@isti77: Azért mert valami 2x elromlott az ügyfél NEM kérheti annak cseréjét, illetve nem kérheti vissza a vételárat. Nincs ilyen törvény. Tessék elolvasni az ide vonatkozó jogszabályokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 12:51:14

@akiazsiráfotszereti: Nekem is úgy mondták, meg azt is, hogy csudajó lehet a szex két nő között (csak nem mindegy, melyik két nő között van az ember...), én nem tudom...
@Apenta Meggy: "le van tesztelve" - a vevő...

dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:53:28

@McZozo: Szerinted mi lenne, ha minden cégnek kötelessége lenne cserélni valamit (vagy a pénzt visszaadni) mert elromlott/meghibásodott stb stb.
Elmondom neked.. elég hamar csődbe menne számos gyártó és forgalmazó cég.

igazságos 2011.08.19. 12:55:52

Na, de már megint miért kellett ehhez Homár? A Homár Ereje megint hatott.

Amúgy meg nem lett volna kötelező cserélni, hiszen a pancserje várt két hétig. Komolyan, ehhez már tényleg hülyének is kell lenni, meg gazdagnak...

dr. _mmm_ 2011.08.19. 12:56:16

@McZozo: Na meg szerinted az reális dolog lenne, hogy ma veszel valamit 150.000HUF áron 36 hónap garanciával. 34 hónap után valami apróság elromlik benne, te bemész oda ahol vetted és ott kötelesek lennének visszafizetni neked a 150.000Ft-ot??
Ha így gondolod akkor te sem ezen a bolygón élsz, és valós életszerű szituációt még tv-ben sem láttál.

McZozo 2011.08.19. 12:57:56

@Apenta Meggy:

Te tenyleg ennyire ertetlen vagy. Ott van feketen feheren, a vevo mar az elso hiba esetben elalhat. Nem koteles elfogadni a javitast MAR AZ ELSO ESETBEN SEM!!! Az avultatasi reszt meg arra irtam, amit kedves balazs irt hogy a keszulek erteke esett es ezert ajanlottak fel neki az emlitett csokkentett osszeget hogy beveszik annyiert. de itt nem errol volt szo hanem csererol visszafizetesrol hiba miatt es arre ott van leirva megint csak egyertelmuen hogy a kereskedo nem hasznalhat avultatast hanem amindenkori vasarlasi erteket kell figyelembe venni es megteriteni.

Miert olyan nehez ezt felfogni!!!
Az hogy jelen esetben vegul ALLITOLAG megcsinalta a keszuleket a bolt az mellekes. A leirt torveny alapjan csak akkor tagadhatja meg ha sokkal nagyobb a csere erteke mint amiert meg tudja csinalni, de itt a kijelzovel votl a baj ami tudtommal ilyen keszulekeknel a legdragabb tetel. tehat ez sem alt fel tehat ha a vevo akarmilyen hulye luzer stb stb is JOGABAN ALLT visszakerni a vetelarat a jelenlegi jogszabajok alapjan
Ragozhatod akarmeddig a kereskedoi allaspontodat jelenleg nem ez a torveny es az hogy ettol a kereskedok elternek es tesznek ra csak azt a masik problemat veti fel hogy nem elunk jogallamba es a birosagok tojnak ra egy ilyen peres dologra. De ettol meg ez a torveny.

McZozo 2011.08.19. 13:00:15

@_mmm_:

Neked is leirom. nem az a kerdes mi lenne. jelenlegi torvenyek alapjan igenis meg kene tennie.
Es hogy kerdesedre valaszoljak az lenne hogy a kereskedok is szelektalodnanak es ezzel egyidejuleg a gyartok is es a vegen kenytelenek lennenek jobb termekeket gyartani. ami lehet hogy menet kozbe sokaknak fajna de vegul jobb kiszolgalassal jobb termekeket vehetnenk de hat ez utopia tudom

igazságos 2011.08.19. 13:01:54

Ja, és már megint az ÁFA... Nem a kedvencem.

Ugye, ugye várni kellett volna azzal a vásárlással, 140-ről csak úgy esett 100 rugóra, azta.

@raftery: igazad van, SENKIT NEM ÉRDEKEL, MENNYIT ESETT A TELEFON ÁRA AZÓTA, AMENNYIÉRT VETTE, AMENNYI VAN A SZÁMLÁN, AZ A LÉNYEG. Ha 160 ezer forint + ÁFA van a számlán, akkor ugyanannyiért kell kinézni új telefont neki, készülék beszámításnál. Tényleg SZARJON SÜNT EZÉRT A HÚZÁSÉRT.

NA, DE MI VAN A VATERÁS DOLOGGAL???? Még mindig nem derült ki. Szóval a cég suttyomban oda lökdösi a használt, meghibásodottan megjavított telefonjait, amit lepasszolnak az új beszámításánál. Jó tudni.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:04:27

@McZozo: Hadd kérdezzem meg... Neked hány üzleted, vállalkozásod stb van?
Mert azok alapján amit írsz.. egysem..

igazságos 2011.08.19. 13:05:55

@_mmm_: külföldön ez így működik, az más kérdés, hogy Üzbegisztán Magyarországon ez 2011-ben nem így van, mert a kereskedők a vaterára sózzák az elromlott mobilokat. A trükkökről nem is szólva.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:08:30

@igazságos: aham.. persze..
Külföldön veszel egy telefont, majd 11 hónap múlva visszaviszed hogy "kéremszpenezkétszerkikapcsoltmagátoléstessékkicserélni" .. és a kereskedő boldogan ad egy vadi új készüléket.. hát persze...

McZozo 2011.08.19. 13:09:19

@_mmm_:
Igen ha 36 honap garival adtak akkor igenis kotelesseguk.
Es te nem elsz ezen a bojgon vagy legalabbis sajnos magyarorszag szocializalt. Mint leirtam par honapja angliaban vagyok es itt iphonom 1 honappal a gari lejarta elott szo nelkul csereltek vadonat ujra. De ne beszeljunk akkor angliarol mert az nem ezen a bojgon van. Otthon vettem par eve hasznaltan egy sony vaiot. felhivtam oket es bejelentettem hogy en vagyok az uj tulaj. regisztraltak. Majd ujdonsult fiam megrantotta a tapkabelt igy a csatlakozo resze teljesen meghalt es nem lehetett tolteni a keszuleket. felhivom vaiot csokolom ez es ez a problemam. mondtak ok meg van 7 nap a garimbol kuldik a futart. kikuldtek nemetbe ahol a szerviz volt (az o koltsegukon ) majd 15 napon belul futarral hoztak vissza megjavitva (kicserelve a tolto csatlakozot, es emelett levelben ertesitettek , hogy mivel mar nem sokaig garis a laptop ezert batorkodtak kicserelnia kijelzot es a winchestert is ujra, hogy tovabbiakban is megelegedessel tudjam hasznalni a gepet meg sokaig es ajandekba kuldtek egy kijelzo tisztito szettet is a dobozba. (Az esetleges winchester csererol elore szoltak hogy nehogy adatvesztesem legyen mentsek le mindent.) De akkor a sony se ezen a bojgon van. ket eset van vagy kereskedo vagy es faj a minoseg szolgaltatasa, vagy masik eset csak egy rossz helyen szociaizalodott birka vagy es sajnos az ilyen emberek miatt tehetik meg ezek a cegek amit megtesznek mert a birkak mindenbe beletorodnek sajna

Apenta Meggy 2011.08.19. 13:09:44

@McZozo: Sztem Te vagy értetlen. Nyilván kérheti vételárat ha jelentős hiba fennáll. pont Te írtad "Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést." Átvezető fólia csere nem jelentős hiba. Ha az alap lenne rossz akkor egyértelmű, de itt szó sincs róla. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. Ezt fogjátok már fel!!! Ha minden szarért mindent cserélni kellene ma már ott tartanánk, hogy nem lenne kereskedő a világon és elöntene mindenkit a sok hibásnak vélt termék. Pont ezért alkották meg törvényt így.

igazságos 2011.08.19. 13:10:50

@_mmm_: ne hidd el, szó nélkül kezedbe nyomják az új telefont. Hidd el, már volt tapasztalatom. Persze, ott is geciskednek, kereskedője válogatja, de ahol adnak a szervizre, ott nem kenyerük a trükközés. Más kérdés, hogy Magyarországon minden kereskedő, vállalkozó adócsaló, trükköző, a szerencsétlen, pénzét odavivő pancser lenyúlója, meg a vevőt lúzernek néző egyén. Tisztelet a kivételnek, de olyan ritka, mint a fehér holló.

McZozo 2011.08.19. 13:11:39

@_mmm_:
jelenleg mas teruleten dolgozom de volt vallakozasom is es ha a vevom visszajott a megallapodott idon belul mindent megprobaltam teljesiteni a kerese alapjan

McZozo 2011.08.19. 13:13:53

@_mmm_:
mint mar leirtam korabban igy van kulfoldon igen, A szervizes el volt tolem hulve hogy miert oromkodom ennyire mikor mondta hogy cserelik az iphonom amire mar csak egy honap gari volt szo nelkul garipapir nelkul masodtulajkent. elmeseltem neki hogy ez nalunk nem igy megy es erre mondta hogy nem erti miert nem mert ez lenne a normalis nalunk is. Szal itt ez a termeszetes.

Apenta Meggy 2011.08.19. 13:15:11

@McZozo: Gondolom csak ezért "volt" vállakozásod:D

dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:15:58

@igazságos: Nalátod, most montad az igazságot.. ott is van ilyen is olyan is.. Akár csak itt.

@McZozo: Mondok még egy példát. Apuka vesz magának egy telefont 100.000HUF ért. Mert miért ne. Hazmegy majd anya meglátja.. erre jól összevesznek, és ráparancsol az urára hogy azonnal vigye vissza és kérje vissza a pénzt. Mit csinál emberünk?? Visszaviszi és azt hazudja hogy nem jó, nem működik stb, és kérné vissza a pénzt. Szerinted ilyenkor is a kereskedőnek kell viselni a terheket?? (és hidd el ez és a hasonlók sem egyedi eset)

McZozo 2011.08.19. 13:17:57

@Apenta Meggy:
elnezest kerek hogy probaltam jo kereskedo lenni. Es nem nem azert nincs hanem kedves Viktorunk ujlakastamogatasi rendszere miatt.
En meg azt kivanom neked ezek utan hogy csak ilyen kereskedokkel kerulj kapcsolatba ezek utan akik tojnak rad es lepockolnek barmi bajod van.

McZozo 2011.08.19. 13:20:59

@Apenta Meggy:

Nem mond mar nekem hogy ha a kijelzom egy touchscreenes keszulek eseten nem mukodik, akkor az jelentektelen tetel. az hogy fusimunkaba megbontottak meg szerelgettek es megoldottak okosba az nem jelenti azt hogy ilyen esetben minimum nem az egesz kijelzot kellene cserelni ami meg nem kis tetel ergo lehet kernia cseret. Nem hinnem hogy a speedshop fusi szervizeben szakszeruen pormentesen raknak ossze tochsreeneket. Gondolom nem veletlennul van ennek olyan specialis gyartouzeme ahol ezt szakszeruen elvegzik.

Bakter 2011.08.19. 13:22:32

@McZozo:
Külföldön az ottani jogszabályok érvényesek, itt meg az itthoniak.
Külföldön a gyártók az ottani piaci hozzáállásuk alapján oldják meg a kérdést, Magyarországon meg az idevonatkozó hozzállás alapján.
Nehogy azt gondold, hogy keleten és nyugaton ugyanaz a gyártói metódus. Mesélhetnék...

Apenta Meggy 2011.08.19. 13:22:39

@_mmm_: Remek 5let! Szólok is törvényt alkotó atyámnak. Már látom az új törvényt: Amennyiben a férfi vásárló bizonyítani tudja, hogy női uralom és elnyomás alatt áll akkor a kereskedőnek még szociális támogatást is kell fizetnie a készülék vételár visszafizetésen felül. Qurva jó:D:D:D

dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:23:25

@McZozo: Mellesleg az általad belinkelt cikkben (ami 2006-os de ezt most ne nézzük) oda van írva, hogy csak 3 napon belül kérheti a vásárló a cserét.
"Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."
A posztban viszont szerepel hogy 2 hét után vitte vissza.
" Két hét használat után vittem vissza először hogy éljek a szerviz garanciával."
Akkor miért is kéne cserélni??

McZozo 2011.08.19. 13:24:23

@_mmm_: Nalunk nem kell a kereskedonek igy bemondasra cserelnie, de hogy ellenpeldat mondjak neked 94 95 be eltem egy evet amerikaba diakkent akkor ott az volt a gyakorlat hogy igen megvettel barmit es harom napon belul bemehettel es indok nelkul ha azt mondta i dont like this a kereskedonek vissza kelett adnia penzt vagy becserelhetted masra. Aztan az mas kerdes hogy ezt sok bevandorlo pl hazank szepremenyui fiai is cslaasra kezdtek hasznalni es nem tudom erre vegul reagalt e az ottani szabalyozas. de 94-95 be meg ez volt a gyakorlat ott minden boltba tehat van olyan is

Murmanszki rém 2011.08.19. 13:25:21

@zooDoo: neked amúgy ki osztott lapot buzikám, hogy beleugass a beszélgetésembe?

McZozo 2011.08.19. 13:26:52

@_mmm_: akkor te nem tudom mit olvastal az egesz cikket pont azt irja a harom nap mar nincs. viszont barmikor cserelnie kell jotallasi ido alat tkiveve a mer fent leirt idezett esetben

igazságos 2011.08.19. 13:27:34

@zooDoo: @Murmanszki rém: az igazság mindig nálam van. Tanuljátok már meg. Két buzi ha találkozik, megérdemlitek egymást.

McZozo 2011.08.19. 13:29:14

@Bakter:
nem hiszem sajnos nem ez a gyakorlat
erre irtam hogy az lenen a normalis ha mindenutt ugyanugy allnanak hozzad.

McZozo 2011.08.19. 13:30:50

3 nap annyiban maradt csak meg hogy a harom napon belul semmilyen esetben nem tagadhatja meg a kereskedo a cseret vagy penzvisszafizetest, meg a fent emlitett 306 os paragrafusra hivatkozva sem ennyi maradt a harom napbol

dr. _mmm_ 2011.08.19. 13:35:28

@McZozo: tehát 3 nap után az ügyfél ugyan kérheti a cserét, de a kereskedőnek ezt nem kötelessége figyelembe venni.

Apenta Meggy 2011.08.19. 13:36:15

@McZozo: Erre csak azt tudom kommentálni, hogy a törvényt mindkét félnek ismernie kell és mindkét félre vonatkozik. Ha Te mint kereskedő jogalap nélkül kicserélt valamit ügyfeled részére akkor én kérek elnézést. Korrekt eladó lehettél. De azt nem próbáld bemagyarázni nekem, hogy mindent szó nélkül cseréltél vagy vissza adtad a vételárat. Mert ezt nem hiszem el.

Bakter 2011.08.19. 13:40:32

Hozzászólásom, amiben az emlegetett cikk elavultságát és tárgyi tévedéseit tettem helyre, elveszett. Nem írom le újból...

igazságos 2011.08.19. 13:44:00

@Bakter: szerintem csak be lett fújva WD40-nel, azért nem látszik az írásod. Nem ártana befújni vele a szarabbtól egyre jobban szarabbá váló blogmotort.

Apenta Meggy 2011.08.19. 13:44:21

@McZozo: De mondom. Gondold végig: A készülék 160e a cserélt fólia max pár ezer forint lehet, de legyen 16 ezer egy fólia. Még akkor is a készülék árának 10%-a. Ha az alaplap lett volna hibás az már jelentős, de egy pár ezer forintos alaktrész csere nem jelentős.

miezhanemtudatlansag 2011.08.19. 13:51:08

Most ahogy itthon rendezgettem a dolgaim, kezem ügyébe akadt egy számla. Tőlük vettem a notebookom. Két éves gariidőn belül vagyok. Szerintem még ma visszaviszem, mert szerintem hibás. Már 3x telepítettem újra a hozzá kapott operációs rendszert. Majd hivatkoz a homáros homárokra, hogy MÁR PEDIG KÉREM VISSZA A PÉNZEM !!! Ez így működik? Nem is tudtam, hogy ilyen egyszerű... NEKRM JOGAIM VANNAK, KÉREM! Ááá... Szánalmas...

Bakter 2011.08.19. 13:56:48

@igazságos:
Azt hiszem a motor most speciel nem volt felelős, itt nálam volt valami. Persze a WD40 sosem árt.
És talán nem is baj, hogy elveszett a szösszenet, mert csak szarpofozás lenne. Magyarország a 10 millió mindenbenszakértő országa. Itt is a rendszeről alkotott elképzelések, tévinformációk, a városi legendáriumból összehallott-olvasott "jogok" olvashatók. Egyszer-kétszer már megpróbáltam elmagyarázni egyeseknek az adott ügyben a jogi-gyártói rendszert, de csak az én anyám lett végül szexuális szolgáltató, mert ők másképp képzelték el. Tehát marad az általános érvényű szakmai tanács: WD40-t neki.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 14:32:53

T. C. Balázs!

Ajánlom tanulmányozza ezt az oldalt, mert láthatóan nincs tisztában a vonatkozó törvényekkel
www.tudatosfogyaszto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=68

piritytamas 2011.08.19. 15:02:25

@Pécsi bölcsész:

A Defy qrvajó (legalábbis amíg működik).
Nekem is az van, szifonra tuti nem
cserélném. :)

_____________ 2011.08.19. 15:31:35

"Minden garanciális ügyintézés során törekszünk arra, hogy a felhasználót a lehető legkevesebb kellemetlenség érje, ezért van door to door garanciánk, ezért adunk cserekészüléket, sajnos a gyártók nem biztosítanak a javítás idejére készülékeket ezért azt saját költségünkre kell megoldani, de tudomásom szerint mindkét alkalommal 40e Ft-os cserekészüléket biztosítottunk, egyelőre Magyarország és az itt élő kereskedők nincsenek olyan szinten, hogy egyenértékű készüléket tudjanak biztosítani, főleg úgy, hogy ez egy gesztus amit a kereskedő azért tesz, hogy megpróbálja redukálni azt a kényelmetlenséget amit a drága készülék meghibásodása okozott."

C. Balázs, az ányód picháját, most ekkora böhöm tüdőd van hogy ezt mind egyszuszra elmondtad, vagy csak nem ismered a mondatvéget jelző pontot és felhasználási területeit...?

dr. _mmm_ 2011.08.19. 16:16:48

@McZozo: Mint már megbeszéltük. A vevő KÉRHETI a készülék cseréjét, a a kereskedőnek NEM KÖTELESSÉGE ezt teljesíteni. kész.. pont.

Magyarországon ezek a törvények. Aki itt vásárol az ezeket elfogadja. Akinek nem tettszik az elmegy máshova vásárolni. Ennyi.

De nehogy azt hidd hogy Angliában minden fenékig tejfel.. kicsit olvass vissza a homáron..

Apenta Meggy 2011.08.19. 16:18:38

@_____________: Neked még a helyesírás is nehezedre esik! Lehet valószínűleg még nem jutottál el oda az általánosba, ahol megtanítják, hogy az "egyszuszra" az nem egy szó!!!! Lúzer.....

_____________ 2011.08.19. 16:52:30

@Apenta Meggy: Köszi hogy ideböfögtél.
Inkább mosd ki a szádat, mert mobilvécé-szagú...

McZozo 2011.08.19. 16:56:52

@_mmm_:
nem allitottam hogy minden fenekig tejfel itt eddigi rovid itletem alatt eddig pozitiv elmenyeim voltak. amik alapjan azt a kovetkeztetest vontam le hogy valam iitt jobban mukodik, de etto lmeg itt is lehetnek szarsagok. pl hogy negativat is mondjak a bankok sokkal kockabbak it tmint otthon az internet bankingok meg hasznalhatatlanok osszevetve a magyarokkal.
De eddig szerencsere csak ennyivel talakoztam

McZozo 2011.08.19. 16:57:52

@_mmm_:
Ok elbasztam lojj le de nem tudtam hogy ez itt az erettsegi nyelvtani reszlege. Mondandomra koncentraltam nem mindig a helyesirasomra.

Apenta Meggy 2011.08.19. 17:24:09

@_____________: Mi van nem bírod a kritikát seggfej? Csak ennyi telik tőled? Húzz innen ha nem vagy képes értelmes hozzászólást böfögni.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:28:11

@McZozo: Mellesleg ha már ennyire biztos vagy a dolgodba, akkor légyszíves tedd be az általad emelgetett törvény hivatkozását, mert én nem találtam. És ha nem haragszol, egy 5 éves újságírói cikket nem fogadok el releváns információnak.

_____________ 2011.08.19. 17:35:04

@Apenta Meggy: Kopj le rólam, én hetero vagyok... Te kis homoerotikus buzi.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:35:12

@McZozo: Ebből látszik benned a butaság és a rosszindulat. Én egy büdös szót nem szóltam, csak leírtam hogy a bojgot bolygónak írjuk. És ezt váltja ki belőled.. hát gratulálok!

McZozo 2011.08.19. 17:42:48

@_mmm_:
mit valtott ki belolem? en szerintem egy rossz szot nem szoltam rolad. te viszont most kezdesz szemlyeskedni. en ugy tudom hogy mikor valaki kifogy az ervekbol akokr kezdi ilyen mas sikra terelnia tarsalgast. En a forumtemarol beszeltem te meg elkezdtel nyelvtanozni. Erre csak leirtam hogy akkor lojj le
De szerintem az ilyen szemelyeskedesbe ne menjunk bele mert annak nem ez a forum a helye.

McZozo 2011.08.19. 17:44:34

@_mmm_:
epp az elobb masolta be valaki ide akonkret paragrafusok linkjet. en elis kezdtem olvasni es egybevagott az altalam leirtakkal. Csak nem volt kedvem 28 oldalt vegignyalazni de akinek tetszik vegigolvashatja.
"donfuligjimmy · codhq.hu 2011.08.19. 14:32:53
T. C. Balázs!

Ajánlom tanulmányozza ezt az oldalt, mert láthatóan nincs tisztában a vonatkozó törvényekkel
www.tudatosfogyaszto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=60&Itemid=68
"

mqqq 2011.08.19. 17:53:43

Annak a sok okosnak, akik azt írják, hogy folyamatosan vissza kell küldeni a telefont ill verni a nyálat, amíg nincs új, na, nekik üzenném, hogy:

- a normális ember általában azért vesz telefont, hogy használja
- a normális ember általában nem a szomszédban van, valamint
- nem szarja az utazáshoz szükséges időt, mert azalatt általában máshol pénzt keres
- inkább eléldegél a kisebb, fő működést nem gátló hibákkal, majd alkalmasint eladja, mert így még mindig kisebbet bukik, mint a sok idő/energia ráfordítással, amit a szervizzel kell vívni.

Persze, vannak a nem normális emberek is, akik szeretnek heti 2-3x ilyen helyekre járni (mert ugye nem csak telefon és nem csak egy van általában a háztartásban).

dr. _mmm_ 2011.08.19. 17:56:14

@McZozo:

Azon a linken én ezt találtam:
1959. évi IV. törvény

dr. _mmm_ 2011.08.19. 18:17:27

@McZozo: NA végigolvastam..

Itt a legfrissebb az 2004-es törvény. Azóta ha hiszed ha nem bővel változott. Szóval ha nem haragszol ezt sem tudom elfogadni.
Tehát még mindig azt mondom hogy butaságot beszélsz, és a vevőnek nincs joga új készüléket kérni, azért meg a régi meghibásodott.

McZozo 2011.08.19. 18:37:36

@_mmm_:
www.nfh.hu/hasznos/szavatossag/szav_jogok/jogok_tartalma.html
na ez mar csak up to date neked itt leirja a cseret is a javitast is es hogy a harom napos cuccm egszunt mar a harom nap mint korabban is irtam csak arra van hogy azon belul a kereskedo nem indokolhtja semmivel sem az ellenvelemenyet hanem minden esetben el kell fogadnia a vasarlo velemenyet
De most formailag ugyanazt a szart pofozgatjuk egesz nap akarhanyszor akarod akarmilyen formaban mindenutt nagyjabol ezt irjak. persze hogy aztan ezt a birosagon hogy veszik figyelembe az mar mas kerdes mert beleolvasgattam akonkret jogszabajokba is es sok esetben azert eleg kodosek es elnagyoltak amit leirnak ennyi tehat ha ezt nezzuk igazad van egy kitarto kereskedo akar pert is nyerhet a fogyaszto ellen a jelenlegi gumitorvenyek alapjan

lolperec 2011.08.19. 18:37:52

lol, ekkora hulladék a HTC?
mert azt tudtuk, hogy az android az.
nagyszerű párosítás :D

dr. _mmm_ 2011.08.19. 18:42:17

@McZozo: Próbálod megmagyarázni az igazad. Na elárulom a tutit.
A fogyasztó akkor kérheti a cserét, (illetve az összeg megtérítését) ha a meghibásodott készülék (gazdaságosan)nem javítható, vagy ha a cserébe kínált készülék műszaki paramétereiben gyengébb teljesítményű, illetve ha a javítás elhúzódó időtartama "nagyfokú kényelmetlenséggel" jár.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:02:28

@_mmm_: most tényleg lusta vagyok kikeresni neked a §-t. Valahol le van írva az is, hogy ha X alkalommal előfordul u.a. a hiba, a vásárló kérheti a készülék cseréjét vagy elálhat a szerződéstől (akkor is, ha ez neked nem tetszik).

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:09:41

@_mmm_: "A fogyasztó akkor kérheti a cserét, (illetve az összeg megtérítését) ha a meghibásodott készülék (gazdaságosan)nem javítható..."
Elárulom, mert láthatóan nem vagy képben.
Erre a fogyasztó nem kíváncsi. NEKED nem gazdaságos, Ő (a fogyasztó ezt kb pont leszarja)

"..., vagy ha a cserébe kínált készülék műszaki paramétereiben gyengébb teljesítményű..."
Ez is nettó faszság. A fogyasztó nem köteles elfogadni a cserébe felkinált más típusú készüléket.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:16:29

@donfuligjimmy: szerinted....

Ha 10x javítják ugyan azzal a hibával akkor sem köteles a kereskedő kicserélni. Nincs rá jogszabály.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:19:05

@_mmm_: juteszembe ... csere
a javítás idejére adhatsz cserébe más típus (akár gyengébb), de a kívánt funkciókkal bíró (esetünkben telefon) készüléket, ezt a vásárló elfogadhatja. Ez számodra annyi előnnyel bír, hogy hosszabb ideig javíthatod a készüléket, de a probléma ezzel nincs megoldva!

Ha és amennyiben a készülék (gazdaságosan) nem javítható, akkor jön az hogy csere-beszámítás-elállás. Ezzel nem tudsz mit kezdeni, mert a vásárlóé a döntés, hogy (akár fél évvel később) hajlandó e cserébe elfogadni egy olyan készüléket, aminek az akkori ára nn% -al kevesebb, mint amennyiért ő vásárolta az övét (és ez attól független, hogy az új készülék többet/kevesebbet/ugyan annyit tud, mint amit ő leadott neked javításra). Ha ragaszkodik az adott típushoz, akkor két dolgot tehetsz. Kicseréled olyanra, vagy visszaadod a pénzét.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:22:32

@_mmm_: "...Nincs rá jogszabály"
van, magyarorszag.hu , jogszabály kereső, keresgélj ... ott van az (én most lusta vagyok rá :P)
Én kiskereztem, aztán amikor láttam ezeket leírva, megkerestem egy ügyvédet, mert nem hittem el, hogy ez így van szabályozva. Megnyugtattak, jól értettem. Ezért (is) fejeztem be. Nem kell elhinned, de attól ez még így van.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:23:07

@donfuligjimmy: Látod ezért nem foglalkozok én végfelhasználókkal.

dr. _mmm_ 2011.08.19. 19:24:11

Ez a nincs kedvem megkeresni keresd meg magadnak hozzáállás akkor szokott lenni ha fogalmad sincs mit és hol kéne keresni.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.19. 19:30:11

@_mmm_: persze. Én tudom milyen törvények szabályozzák a kérdést. Nem nekem kell látnom (már volt hozzá szerencsém). Te magyarázod a bizonyítványodat (ráadásul nem is kiskerezel, a véleményed pedig irreleváns). Ha képben akarsz lenni, keress, olvass, de ne beszélj (írj) baromságokat, mert azzal csak másokat vezetsz félre.

szcsongor 2011.08.19. 22:32:26

@McZozo: nem akarok kötekedni, de a
"bojgo -> bolygó", "-ba/be <-> -ban/ben" helyesírási hibák már általánosban is egy kurva nagy egyest érdemelnek, nem érettségin...

@lolperec: köszönjük ismét az építő hozzászólást, az Apple vs. mindenki más, iOS vs. Android témákban továbbra is mutasd nekünk az utat légy szíves :)

dr. _mmm_ 2011.08.20. 10:04:13

@avman: Nagyon köszönöm.

De én itt megint csak azt olvasom, hogy 3 napon belül kérheti a fogyasztó a cserét. Egyéb rendelkezést Én nem találtam, arra vonatkozólag, hogy a garanciális időn belül bármikor kérheti a fogyasztó a cserét, illetve a vételár visszatérítését.

Xezs 2011.08.21. 13:05:19

Segítsetek már: csak én gondolom úgy, hogy az összes mobiltelefonokat árusító cég sunyi kis mutyizós bolt?

Egyrészt amiatt hiszem ezt, mert ilyeneket olvasok, mint ez a poszt itt is, másrészt akármikor elmegyek ilyen bolt mellett, olyan sunyi fejű eladókat látok, hogy eszembe nem jutna bemenni.

Szóval hülye vagyok, ha azt mondom, hogy telefont csakis mobilszolgáltatótól vagyok hajlandó venni?

JohnDorian 2011.08.21. 16:29:41

@Xezs: :D Nem értem, hogy vélsz bármiféle összefüggést felfedezni abban, hogy milyen feje van az eladónak és hogy milyen minőségű dolog az amit ő mindenféle háttértudás nélkül az adott termékkel kapcsolatban ALKALMAZOTTKÉNT napi 10 órában árusít.:D
Mennyi köze van, hozzá?
Szerinted ránéz és "megsunyul" tőle a termék is és direkt elromlik miután hazavitted? Vagy úgy képzeled el az ilyen boltokat, hogy az eladó srác unalmas perceiben (ami nem sok van) nekiáll megbuherálni a készüléket, és közben gonosz kacajjal tenyereit dörzsölgetve gondolja azt magában: háháhá aki ezt megveszi nagyon meg fogja szívni és, hogy de gonoszak vagyunk mi itt a cégnél!!! Úgy beszéltek ezekről az üzletekről mint valami gonosz összeesküvés részeiről, amik brigádját kivétel nélkül pénzéhes zsidók és csalók alkotják :D Hihetetlen... próbáljátok már egyszer a másik oldalról nézni a dolgokat... csak egyszer!

Xezs 2011.08.21. 19:04:55

@JohnDorian: A mobilosok sunyik és kész. Nem tudom megmagyarázni neked miért, én be nem mennék egy ilyen mobilosboltba se. Ki tudja hogy mit hogy buherálnak össze.

2011.08.22. 00:22:49

@Pécsi bölcsész: de te rádobtál 2.3-as OSt és felhúztad 1.2++ GHz. Stock max 1100 pontot nyom.

utott a homokora 2011.08.22. 03:57:59

Miert van az, hogy fejlettebb orszagokban terden csuszik a szolgaltato (ide ertendo a telefont "csak" ertekesito kereskedo is) hogy a vevok kedvere tegyen es nala koltsek el a penzuket es ne a konkurencianal. - es persze visszajojjenek csaladjukkal es ismerosukkel mert jo szolgaltatast kaptak. Itt jegyeznem meg, hogy HOSSZU TAVRA terveznek a vevokkel es nem egyszeri vasarlast remelnek.

Szerencsere, ahol en elek ott 30-90 napig visszavihetem a termeket, ha barmi okbol nem vagyok megelegedve vele fuggetlenul attol hogy jo vagy rossz a termek.
KERDEZES ES A LEGROSSZABB FELTETELEZESE NELKUL.
Visszaadjak az arat.

Fel kellene noni a feladathoz, MINT KERESKEDOI mint vevoi szemmel.

shitgun 2011.08.22. 10:17:35

aZ A FÉLELMETES, HOGY SOKAN A BOLTOT VÉDIK, NEM TUDOM EZ MIÉRT VAN, LEHET EZ A HÍRES MAGYAR PORTÁSMENTALITÁS. hA NEKEM KÖZLI A FÓSZER, HOGY EZ A TELÓ OLCSÓB LETT, EZÉRT OLCSÓBBAN SZÁMOLJA BE, ANNAK ELLENÉRE, HOGY HASZNÁLHATATLAN, VAGY RÁBORÍTOM AZ ASZTALT, VAGY NYUGODT (most vettem észre a capslockot, nem írom újra sorry) maradok és másnap valami randa pofájú ügyvéddel megyek vissza cirkuszolni. Mi közöm ahhoz, hogy lement a telefon ára? van a számlán egy összeg, annyiba fájt, hivatalos garancia, jótállás van rá, mi az, hogy majd a bolt leszámolgatja a veszteségét? Persze, mert lusta a gyártóval leharcolni, rátolja az ügyfélre, csak ez nem épp európai hozzáállás, úgyhogy a bolt menjen a francba, én biztos nem fogok többet náluk vásárolni, ilyen hozzáállással egyszerűen veszélyes.

GrG 2011.08.22. 16:24:40

ÉN KÉT VAGY HÁROM ALKALOMMAL VITTEM VISSZA ESZKÖZT A SPEEDSHOPBA, RÉSZBEN NEM IS GARANCIÁLIS HIBÁVAL (aksit vettem, mert azt hittem az enyém elromlott, de nem aksi, hanem telefon hiba volt). MINDIG KORREKTEN VISSZAVETTÉK.
UGYANAKKOR TÉNY, HOGY HA EGY ESZKÖZ JAVÍTHATATLANSÁGÁBÓL KIFOLYÓLAG ELÁLLÁST VÁLASZTJA VALAKI (a törvényi kritériumok teljesülése esetén), AKKOR A VÁSÁRLÁSKORI VÉTELÁR JÁR VISSZA.

Xezs 2011.08.22. 21:15:42

@vargatoncsi: Na majd csak várd ki, amíg a mostani lakhelyedet ellepik a pakik meg a törökök aztán gyorsan megszűnik ez a nyaljuk ki a vevő seggét mentalitás. De ne így legyen.

Xezs 2011.08.22. 21:17:04

@Xezs: Mármint ezt értsd úgy, hogy a pakik meg a törökök lesznek a boltok tulajai. Onnantól kezdve a keleti mentalitás fog érvényesülni (vagyis a lehúzás és az árak srófolása).