Tékozló Homár

Fájdalmas kuponozás a Brands.hu-nál

2011.09.01. 11:08 | jackyll | 39 komment

A Homár mélységes jóindulattal viseltetik minden élőlény iránt, de aki még mindig hisz a kuponos akciókban, azoknak álljon itt KK sztorija. 2,5 hónapjába, két megrendelésébe illetve kiterjedt levelezésébe került, hogy megszerezze barátnőjének szánt ajándékot, és ne csak a szállítási díjat fizethesse újra és újra:

A jelenleg tetőző kuponlázban mér régóta rendszeresen kapok ajánlatokat a  brands.hu-tól, azonban csak nyár elején szántam rá magam, hogy barátnőmnek rendeljek egy ajándékot. 2011. június 9-én meg is rendeltem, előre kifizettem átutalással az árut plusz az 1400 Ft szállítási költséget, amely amúgy a GTR-hez vándorol. A megrendelésnél szerepelt, hogy nagyjából 15-20 nap alatt hozzák ki, mivel csak az aktuális akció befejezte után kezdik el begyűjteni a partnerektől az árut és szállítják ki. Ekkoriban jött a brands.hu-tól egy központi tájékoztató levél, miszerint nagyon sokszor késnek a csomagok, amiért elnézést kérnek és igyekeznek gyorsítani az eljárást.

Az ezt követő események leírására álljon itt most az általam július 20-án (!!!!) a brands.hu-nak és a GTR-nek küldött levél. (Ugyanazt írtam, csak értelemszerűen kicseréltem az utalásokat.)

Tisztelt GTR!

 A fent említett (a tárgyban megjelölt számú - szerk.) rendelést 2011. június 9-én adtam fel. Nagyjából három héttel később nem emlékszem pontosan, önök vagy a brands.hu felhívták a címzettet (XY-t) hogy megérkezett-e a csomag. Az ügyintéző hallhatóan azt a választ kapta, amit "várt" ugyanis a 15-20 napos kiszállítás ellenére a csomag ekkorra sem érkezett meg. A mai nap kaptam a brands.hu-tól egy levelet, miszerint a "****** számú rendelésed kiszállítása valamilyen okból sikertelen volt. A futárszolgálat tájékoztatása szerint sikertelenül próbálkoztak a szállítással.", valamint hogy vegyem fel a kapcsolatot. Én előbb felhívtam önöket, ahol is a irsz. és a név megadása után tájékoztattak, hogy a sikertelenség oka az volt, hogy a csomag a GTR-n belül eltűnt, és hogy ők erről tájékoztatták a brands.hu-t illetve hogy rendeljem
 újra.

Úgy érzem jogosan fakadtam ki az ügyintéző hölgynek: mégis milyen cég az, ami nem hogy 15-20 napon belül nem hozza ki a csomagot, de még 50 nap múlva tájékoztatnak is, hogy eltűnt a rendszeren belül ezért rendeljem meg újra - mindezt 1400 Ft-ért? Én a brands.hu helyében, tudva hogy nem egy, nem két probléma volt már (amint azt egy előző e-mailjükben már elmondták) a kiszállítással, nem dolgoznék egy ilyen céggel. Miután vártam 50 napot, komolyan azt gondolják, hogy most mégegyszer megrendelem 1400 Ft-ért, és esetleg még várok 15-20 napot, hátha kijön?

Várom szíves véleményüket, hogy a fenti helyzetet mégis miképpen lehet megoldani?

Úgy vélem, elég nagy luxus megengedni, hogy a pár napos szállítások, internetes rendelés, és automatizált csomagkezelő rendszerek korszakában 50 nap elteltével értesítsék a vásárlót, hogy hát valahol elveszett a csomag, szóval legyen szíves újra megrendelni.

Várom válaszukat,


A Gtr jó pár nap múltán sem válaszolt, és bár tudom hogy 30 napon belül kötelesek, azért írtam nekik, 25-én hogy "Megnyugtató hogy egy ekkora cég ilyen ügyfél-centrikus és foglalkozik a problémákkal." valamint hogy továbbra is várom a válaszukat. Erre egy órán belül (!!) válaszoltak hogy sajnálják a helyzetet és mindent megtesznek hogy ezt elkerüljék a jövőben. Sablon szöveg, de többet nem is nagyon vártam.

A brands.hu - bár honlapjukon azt ígérik 24 órán belül válaszolnak - két nap múlva írt:

Tisztelt Vásárlónk!

Az Ön által leírt problémát nagyon sajnáljuk, és szíves elnézését kérjük a futárcégnél kialakult helyzet miatt. Természetesen a rendelés értékét visszafizetjük az Ön részére. Kérjük, ehhez küldje el részünkre a bankszámla számát, hogy mihamarabb az összeget vissza tudjuk utalni.
 Kárpótlásként szeretnénk felajánlani, hogy a következő rendelése során elengedjük a kiszállítási díjat, amennyiben elküldi részünkre a rendelésszámát.
 A kialakult helyzet miatt még egyszer elnézését kérjük a futárcég nevében is.

 További kérdés esetén szívesen állunk rendelkezésére!

 Üdvözlettel,

Elküldtem a számom, valamint megkérdeztem, hogy "Egyáltalán nincs rá lehetőség hogy a terméket meg tudjam venni ezen az áron?"
A következő választ három nap múlva kaptam és most figyeljenek (jusson eszükbe az indoklás, miszerint elveszett a csomag a GTR-en belül!):

Tisztelt Vásárlónk!
 Köszönjük a levelét!
 Sajnos a megrendelt termék már visszakerült a forgalmazóhoz, így ismételt kiszállítást nem tudunk kérni a futárszolgálattól.
 Pénzügyi osztályunk néhány napon belül gondoskodik a termék vételárának visszafizetéséről.
 További kérdés esetén szívesen állunk rendelkezésére!

Azt hiszem az erre írt levelem hűen tükrözi a megdöbbenésemet:

Tisztelt Brands.hu!

Megmondom őszintén egyre zavarosabb számomra a helyzet. Telefonon engem úgy tájékoztattak, hogy a csomag a futár cégen belül eltűnt; most pedig önök azt írják hogy már visszakerült a forgalmazóhoz? Hogy is van ez? Ha egyszer meg van a csomag akkor miért is nem lehet azt végülis kézbesíteni - két hónapos késéssel?
 Ebből az egész helyzetből igazából most csak én jövök ki rosszul, ami a dinamikusan növekedő internetes vásárlási lehetőségeket elnézve, elég frusztrálóan hat a brands.hu-ról való véleményemre, valamint az első (és elég közel állok hozzá hogy az utolsó) önöktől való rendelésemre. Sajnálattal látom, hogy manapság hazánkban csak pl. a Tékozló Homár nevű fogyasztóvédelmi blogra való kikerülés old meg bizonyos problémákat.

Továbbra is érdekelne a véleményük, és köszönettel várom válaszukat,

Igen, most mindenki azt gondolja, hogy a fenyegetés nem old meg semmit és én ezzel a stílussal mit akarok, de véleményem szerint az eset eléggé indokolja eme méltán neves honlap emlegetését... Erre válaszként már csak egy újabb "sajnálom" és "mindjárt küldjük a pénzt" jött. Nagy levegőt véve, kitartóan, megkérdeztem hogy nem lehet-e esetleg a forgalmazótól vagy a kereskedőtől közvetlenül megvásárolni a terméket? (Tudom hogy kicsi az esélye, de hátha...) A válaszban közölték velem, hogy ezek többnyire kifutó termékek, boltba nem szállítják őket, de újból lesz ez az akció egy hét múlva.

Jött az akció és ismét jött a korábban kiválasztott termék. Nagy levegőt véve,tudva, hogy visszatérítik a szállítási költséget, én naiv- újból megrendeltem a terméket, valamint a vételár visszatérítést megígérő levelükre válaszolva írtam nekik:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Örömmel látom, hogy ismét van a múltkori akció, így újból megrendeltem a terméket. Remélem ezúttal nem lesz semmilyen probléma, és hamar meg fog érkezni a csomag.
Rendelésszám: *****
Köszönettel,

Ezek után jött az a momentum, amikor végképp elhatároztam eme bejegyzést beküldését:
Augusztus 10-i levél :

Kedves ...!
 Köszönjük levelét!

 Sajnos a kért szállítási költséget nem tudjuk elengedni. Bankkártyás rendelések esetén az összeg átutalásakor a számla rögtön rögzítésre kerül, így ebben az esetben utólagos módosításra nincs lehetőség.
 A szállítási költséget, abban az esetben tudjuk elengedni, amennyiben utánvétesen rendeli meg a termékeket.

 Ezért megértését kérjük!

Erre már nem is válaszoltam... Augusztus 25-én megjött a csomag, amit végül is  június 9-én rendeltem. Hamarosan leiratkozom a brands.hu-ról, és írok nekik egy indoklást kiegészítve - amennyiben megjelenik - ezen poszt elérhetőségével.

Bocsánat a hossz miatt, de gondoltam, ezt meg kell osztanom veletek.

Üdvözlettel,
kk.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.01. 11:19:18

Na, ez tényleg hosszú. És még dobogót sem ér! Összefoglalót lehet?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.09.01. 11:20:28

@Csokis:
Faszi vett a nőjének valami kuponos ajándékot, azok meg basztak kiszállítani.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.01. 11:22:28

Na, elolvasta. Szóval a második rendelésről valamiért nekem a vadász jutott eszembe.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.01. 11:23:30

@Horváth Lajos: Köszi, közben elolvastam. Eddig rendben is volna, de hogy utána visszament még egyet szopni, az már sújjjjosan lúzer dolog.

Kiss Anikó 2011.09.01. 11:31:13

aki vadász, meg is érdemli!

Skodakék Fábia 2011.09.01. 11:35:15

Romániában ez mennyi lett volna?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.09.01. 11:38:43

Hu ez túl hosszú és nem is érdekel, ugorjunk:)))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.01. 12:02:24

Én mindig lelkiismeretesen végigolvasom, akármilyen hosszú. De most elfogyott a cérna. Egy jótét lélek foglalja össze két mondatban azt, ami jackyll bevezetőjénél több információ!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.01. 12:02:53

nem értem, hogy mi a francnask erőlködik a posztoló, más ajándékot nem kap 1500 forinttért? Kupont kell adni? te jó ég, mekkora probléma.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.01. 12:20:35

Az internet nagyon jó dolog, de a használatánál figyeljünk arra, hogy ne sértsünk meg másokat ok nélkül.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.01. 12:50:11

@atpijkamo: A posz toló addig próbálkozott a vadászattal, amíg sikerült többször is leszopnia a szolgáltatót.

eMJe 2011.09.01. 12:57:52

Mikor leadtam a rendelést, és láttam, csak GTR-es szállítást lehet választani, én is megijedtem. Nekem szerencsére megjött az áru, de hogy még mindig milyen tetű lassan dolgozik a GTR, az hihetetlen. Azt sem értem, miért erőlteti a brands, amikor a GLS olcsóbb, és másnap már ki is hozzák az árut (sokszor velük hozatok, és eddig semmi baj nem volt velük).

megrettent 2011.09.01. 13:00:23

Szvsz ennek semmi köze a kuponhoz. Csóka rendelt, de nem kapta meg. Hitegették hogy a legközelebbi rendelésnél majd ingyé' szállítják a szajrét.
Belefutott a csapdába, ismét rendelt (vadász vadász) oszt basztak díjmentesen szállítani.

Kár volt előre fizetni, főleg második alkalommal.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.09.01. 13:05:17

Szeretném látni az összes kommentet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.01. 13:07:35

Szerintem ilyen ember márpedig nincs.

Sós Erik 2011.09.01. 16:24:25

Tisztel Uram!

Panaszát vezetőin szinten vizsgáltam ki, és el kell ismerjem, Önnek
alapvetően igaza van.

Története a cég életének egy olyan problémás időszakában történt, amelyben
fokozottan fordultak elő kiszállítási problémák. Ezt az Ön
által is említett nyílt levelünkben is elismertük korábban.
Ebben a számunkra is terhes időszakban az Ön ügyfélkezelésében többször
is elkövettünk nem megfelelő tájékoztatást.
Viszont azt is el kell ismerni, hogy kollégáink megpróbáltak a lehető
legjobban reagálni a problémára.

Ami viszont technológiai probléma, hogy az elveszett termékének a
rendszerünkben jelentkeznie kellett volna és ezt nekünk kellet volna
jelezni Ön felé még megfelelő időben.
Ez a folyamat hibásan működik jelenleg a rendszereinkben, javítását már elkezdtük. Köszönjük, hogy erre levelében rávilágított. Ezzel sokat segített a cég fejlesztésében, amiért 2000 Ft-os ajándékkupont szeretnék felajánlani.

A GTR a legfelkészültebb logisztikai partnerünk és közös erővel folyamatosan fejlesztjük a kiszállítási és ügyfélkezelési folyamatainkat.
Több partnertől elköszöntünk már, aki nem volt képes a minőségbiztosítási igényeinket kielégíteni és folyamatosan keresünk további megbízható új partnereket is az egyre növekvő forgalom kezelésére. A kiszállítási idő valóban 15-20 nap az akció zárást követően, de mi egy, az általános kereskedelmi modelltől eltérő rendszerben dolgozunk. A termékeink nincsenek raktárkészleten, megrendelésük a beszállítóktól csak az akció zárást követően történik meg. Emiatt a kiszállítási idő a fentiekhez képest csak kis mértékben csökkenthető, és ezen dolgozunk is.

A szállítási költséget természetesen visszatérítjük, vagy akár le is vásárolhatja nálunk, amennyiben a jövőben mégis bizalmat szavazna nekünk
a történtek ellenére is.

Üdvözlettel
Sós Erik
marketing és ügyfélszolgálati igazgató
brands.hu

eMJe 2011.09.01. 16:27:52

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nekem nem volt velük bajom, de köszönöm a figyelmeztetést:)

kk_11 2011.09.01. 16:46:20

Sziasztok!
Először is mindenkit megértek aki naivnak mond, hisz logikusnak tűnik. De én tapasztalat alapján hiszek abban, hogy mint mindenhol a világon, hazánkban is előfordulnak szerencsétlen esetek, amiket a - jobb esetekben - megpróbálnak kijavítani és kárpótolni. Ezért próbálkoztam újra az első eset után is, hiszen miért ne lehetett volna ez egy egyszeri eset, és végülis felajánlották a szállítási díj elengedését. Sajnos a második eset már sok volt. A kupont természetesen nem fogadom el, és a hírlevélről is leiratkozom. Ettől függetlenül lehet naivnak nevezni és lehet "lúzerezni" de gondolom aki egész nap gép előtt ül és olvassa ezt a sok esetet, név nélkül nagyon szájjal tud dobálózni ilyen kis szavakkal.:)
Üdv.

Denton85 2011.09.01. 17:40:41

Kiállított számlát utólag valóban nem lehet módosítani.
Viszont lehet sztornózni.

ennyi.

Figyel Castro 2011.09.01. 18:50:38

Én egyszer rendeltem tőlük, de többet nem fogok, egy rendes webáruház 2 nap alatt ingyér kihozza a majdnem tízezres rendelést, nem majd' egy hónapig kell várni rá 1400 Forintos szállítási díj mellett.

Alecto 2011.09.01. 18:51:39

nekem eddig minden rendelésem rendben megjött, soha nem volt gondom... nem hiszem, hogy ez gyakori eset...

Taste4me 2011.09.01. 21:01:33

2008óta vagyok regisztrálva a brands.en és idáig csak egyszer volt problémám velük, de az is a nyomorék futárok miatt.
Amúgy teljesen meg vagyok elégedve velük, úgy hogy folyamatosan rendelek... sajnálom, hogy így megjártad velük :S
A sztori tanulságos, legalább jobban vigyázok velük, de van néhány akciójuk, amit tényleg kár kihagyni :)

Megdobbent 2011.09.02. 04:07:40

@Sós Erik: S.O.S :) Obazdmeg, nehari, hogy a neveddel viccelek, az en idomben volt a Kajla kepregeny, abban volt, hogy jott egy faszi, hogyaszongya S.O.S, az info meg ment fel, hogy itt a Sos elvtars :>>>

Amugymeg baszd is at a huje magyart ezzel a kuponbiznisszel, ha nem lenne gyomrom en is mindennel atbasznam oket.

kajakra 2011.09.02. 09:08:37

szabály: magyar webshoptól nem rendelsz előreutalással. mert ha már náluk a pénz, onnantól szarnak rád és bármit letagadnak, átírják utólagosan az üzletszabályzatot, stb. tényleg mindenre képesek. magyar webshoptól csak és kizárólag utánvéttel rendelsz.

Kelpo 2011.09.02. 16:17:24

Az volt már hogy, vadász-e a poszt toló?
Egy fontosch kérdés, EDE műemléki környezetben lévő kis nyaralójába vajon lehet e kupont venni a brands-nél??

Ez Fontosch!!

dzsonszmissz 2011.09.03. 01:47:33

@Kelpo: ha visszaolvasol láthatod, hogy még nem volt, tehát mint első ennél a posztnál, nagyon megnevettettél mindenkit! :-/

Juteszembe: az volt már, hogy vadász, vadász...? :-P

dzsonszmissz 2011.09.03. 01:48:38

Ede sem volt, meg baccpapucs sem, megannyi kihagyott csúcspoén!

peteraxx · http://www.revu.hu 2011.09.03. 11:16:24

Sós Erik hogyan érti azt, hogy " de mi egy, az általános kereskedelmi modelltől eltérő rendszerben dolgozunk"?

főboszorka45 2011.09.03. 13:15:27

Általános kereskedlemi modell: mindent a vevőért!!!

Ami ettől eltér, csak sz*r lehet....
süti beállítások módosítása