Nehéz, de nem lehetetlen ugyanazon a helyen kétféle megállóból felszállni a Pannon Volán járataira. Bálint panaszleveléből kiderül, hogy a számokkal nehezen boldoguló sofőr képes erre a mutatványra: ugyanabban a megállóban kinek a közelebbi, kinek a távolabbi megállóhelyet nyomtatja a jegyére, 90 Ft különbséggel. Az már más kérdés, hogy hogyan üthet be olyan megállót egyáltalán a gépbe, ahol meg sem áll a busz.
Tisztelt Pannon Volán ZRt.! Szeretném kérdőre vonni Önöket, egyrészről az Önök által üzemeltetett rendszeres helyközi buszjárat sofőrének a matematikai felkészültségét illetően, másrészről pedig a társaság bevett pénzügyi megtévesztésről.
Történetem 2011. szeptember 9-én, egy ragyogó pénteki délután játszódott a veszprémi helyközi autóbusz-állomáson. Aznapi célom volt, hogy megtegyem a Veszprém-Balatonlelle távot tömegközlekedéssel, de nincsenek ilyen nagyra törő terveim, hogy ezt csak úgy egyben (bár tudom, hogy napi egy járat biztosítja ezt a lehetőséget is), tehát csak Siófokig szerettem volna eljutni 15 óra magasságában. Az Önök társasága indít ebben az időpontban kettő buszjáratot is Veszprém-Siófok-Tamási-Bonyhád-Pécs útvonalon. Nem először esett a választásom erre a járatra, így tisztában voltam azzal a ténnyel is, hogy ebben az időben kettő járat is indul, ugyanezen az útvonalon, de az egyik ezek közül gyorsjárat, mely csak Siófokon és Pécsett áll meg. A normál járatot, mely mondhatni mindenhol megáll, Siófokra közlekedők igénybe sem vehetik, ezt a sofőr rögtön leszögezi a beállás pillanatában és egy diktatórikus mozdulattal a gyorsjárat irányába mutat. (Ennek mi, Siófokig közlekedők csak örülni tudunk, mert így el tudjuk érni a csatlakozásokat.)
Tehát fogtam a cuccom és átvándoroltam a másik kocsiállásra a gyorsjárathoz, betettem az utazótáskám a csomagtartóban, mert olyan utas vagyok, aki nem akar másoknak kellemetlenséget okozni azzal, hogy elfoglalja az ülést az utazótáskával, hogy más ne tudjon leülni. Mire visszaértem a busz ajtajához elég nagy sor kerekedett és vitára lettem figyelmes, lényegében kiszűrtem, hogy drágult a jegy és emiatt reklamálnak, gondoltam szokásos kapitalista politikáját folytatja a társaság és minél több pénzt kérnek ugyanazért a szolgáltatásért évről-évre.
Sofőr Úrhoz érve köszöntem neki, melyet természetesen nem viszonzott (de hát tudom, hogy ez nincs benne az árban, így nem is zavart), majd közöltem vele utazásom célját (Siófok) és kedvezményem típusát (diákjegy), mindezt kerek, egész mondatban. Sofőr Úr agresszív hangvételben visszakérdezett, hogy "Azt mondja már, hogy hova?!", erre ismét elmondtam utazásom várható célját. Sofőr Úr ezt tudomásul vettem, nyomkodta egy kicsit a leharcolt fedélzeti számítógépet, majd mondta, hogy a szolgáltatásért Ő 550 forintra tart igényt (1 héttel ezelőtt 460 forint volt). Nemes egyszerűséggel odaadtam 1000 magyar forintot az Úrnak, majd kezdődtek a gondok a matematikával; osztott, szorzott, összeadott, kivont, de a visszajáró sehogy sem volt helyes, így tehát segítettem neki kivonni az LCD panelen szereplő 550 forintot az általam adott 1000 forintból. Végezvén a pénzügyi kérdésekkel megköszöntem a lehetőséget, hogy igénybe vehetem a járat nyújtotta szolgáltatást és a busz legelején helyet foglaltam.
Nagyon jó rálátásom nyílott innen a többi utastársam jegyváltási szokásaira, az Sofőr Úrral folytatott kommunikációra és természetesen a pénzügyekre is. Megdöbbenve láttam, hogy néhány Siófokig közlekedő utastársam 550 forintot fizet, míg mások 460 forintot (természetesen diákjeggyel), sőt akadt olyan kedvezményezett is akit kettő darab diákjegyre tartott igényt és 910 forintot kellett ezért kicsengetnie. Néhány felszállónál a Sofőr Úr ismét elővette agresszív modorát: "Hányszor mondjam még el, hogy 550 forint Siófok??!".
Apokalipszis elméletem akkor nyert teret mikor egy ismerősöm is felszállt a buszra és ellentétben velem, ő a 460 forintos kategóriába esett, így hát megkértem, hogy egyeztessük jegyeinket és meghökkenve láttam a száraz tényeket. Evidens változókon kívül (jegy sorszáma, nyugta sorszáma) csak 2 dolog különbözött: a jegy ára és az indulási állomás. Az én jegyemen Veszprém, VÁ (vasútállomás) szerepelt, társamén pedig Veszprém, AÁ (autóbusz-állomás). Ezzel az a legnagyobb problémám, hogy egy helyen szálltunk fel 5 perc különbséggel valamint hogy a busz nem is jár a vasútállomás közelében (3 kilométerre van, a város szélén).
Így tehát szeretném kérni az ügy és a Sofőr Úr kvalitásainak kivizsgálását. Lévén, hogy ez nem az Amerikai Egyesült Államok, így eltekintek a a több milliós kártérítéstől, viszont választ mindenképp szeretnék kapni a panaszomra.
Következzenek a száraz adatok:
Mezőkód: 1734
Járatszám: 1
Időpont: 14:52-15:05
Az utolsó 100 komment: