Kisgyerekkel nem sétagalopp utazni, főleg, ha menet közben elhagyják a reptéren a babakocsit. FT-ék a harmadik napig bírták a várakozást, aztán vettek egy új kocsit 110 euróért. A negyedik napra meglett az eredeti jármű, közepesen lezúzva kapták vissza. A két káreseményt összesítve 55 euróra értékelte a Malév:
Augusztus elején repülőgéppel mentünk nyaralni. A szokásos úti poggyászok mellett egy babakocsit is magunkkal vittünk, mert gyermekünk 22 hónapos. A landolást követően sajnos nem érkezett meg a kocsi - azt is poggyászként adtuk fel - csak a csomagjaink. Jegyzőkönyvetettük az illetékes helyen, és elmentünk a szállodánkba. Másnap próbáltam érdeklődni telefonon, de sem Budapesten sem a helyi reptéren nem tudtak információt adni az elveszett babakocsiról. A harmadik napon reggel vettünk egy babakocsit - 110 Euro-ért - mert a gyermek mozgatása, napközbeni altatása indokolta. A negyedik nap reggelén a szálloda recepcióján jelezték, hogy éjjel meghozták a reptérről az eredeti babakocsit.
Ez egy viszonylag márkás babakocsi, három hónapja vettük - az előzőt ellopták - de sajnos elég megviselt állapotban kaptuk vissza. Az, hogy teljes mértékben összekoszolták, még hagyján lett volna, de több helyen kiszakították az agyagát, és a fém részeit lehorzsolták, valamint két helyen kontkrétan elgörbítették. Gondoltam nem idegísítem ezen magam, mégis csak nyaralni jöttünk, majd hazaérkezés után intézem a kárrendezést a Maévvel.
A Kár- és Panaszügyintézési csoport a Malévnél az akikhez ilyen esetben fordulni kell - érthetetlen módon csak egy postafiókos cím és egy e-mail cím az elérhetőségük -, és semmilyen telefonszámon nem lehet kommunikálni velük. Ide leírtam a fent említett esetet, csatolva fényképeket a tönkretett babakocsiról, majd kaptam egy bizonyos K. P-nétől egy választ, amiben a következő dokumentumokat kérte tőlem eredetiben postai uton:
- repülőjegy
- beszállókártya
- babakocsi számlája
- babakocsi használati útmutatója
- eredeti külföldi jegyzőkönyv az elveszett babakocsiről
- bankszámlám száma
Szerencsére meg volt minden, el is küldtem. Kerek két hétig nem történt semmi. Majd e-mail-en megkérdeztem megkapták-e a küldeményt, esetleg egyéb más dokumentum szükségeltetik-e még. Arra azt a választ kaptam, hogy igen a bankszámla számom ( ! ) - amit már egyszer elküldem. Itt kezdtem el gyanakodni, először, hogy valami gittegylet félével levelezem már lassan egy hónapja. Megszületett a döntés: 55 Euro a kártérítés.Itt egy picit ideges lettem, mert jelenleg egy gyerek mellett két babakocsink is van már, az ő nemtörődöm alkalmazottjuk rossz helyre küldte a reptéren a csomagot, ráadásul félig tönkre is tették. Nem beszélve a kelletlenségről, hogy két babakocsival milyen élvezet volt a hazajövetel.
A viszontválszomban azt írtam, hogy kérem a 110 Euro megtérítését, és akkor eltekintek a nekem a okozott többi kár kifizetésétől. Erre ezt a válszt kaptam:
Tisztelt F. T.!
Hivatkozással légitársaságunkhoz küldött válaszlevelükre, sajnálattal hozzuk szíves tudomásukra, hogy álláspontunkon nincs módunk változtatni. Mivel az újonnan vásárolt babakocsi továbbra is az Önök birtokában maradt, valamint a poggyászkésedelemmel érkezett babakocsi eltekintve a kisebb esztétikai hibáktól, mely hibák nem zárják ki a babakocsi további használhatóságát nincs módunk további kártérítés kifizetésére.
Amennyiben válaszunkkal nincsenek megelégedve az alábbi hatóságoknál tehetnek a panaszt:
Budapesti Békéltető Testület
bekelteto.testulet@bkik.huFax: +36 1 488 21 86
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
1364 Budapest, Pf.: 144.
nfh@nfh.hu
Fax: +36 1 411 01 16
Kérjük, fenitek tudomásulvételét.
Köszönettel/Tisztelettel: K. P-né
Hát így állunk. K.P-né "ügyintéző" szerint használhatom az általuk tönkretett babakocsinkat, csak tekintsek el a hibáitól. Én azt gondolom, botrányos ügyintézés ez a Malévtól, bár a történet velem esett ezért nyílván szubjektivitásoktól nem mentesen írtam le, de kíváncsi lennék a kommentelők véleményére is.
És elnézést, hogy hosszúra sikeredett.
Üdv: F.T.
Az utolsó 100 komment: