A Homár kedvence a check-in díj fapados légitársaságoknál, amit László is csak úgy tudott volna kikerülni, ha nem száll fel a gépre. Persze nyilván az utazási iroda felejtette el odaadni a házilag kinyomtatandó beszállókártyát. De nem arra vannak a kioszkok, hogy azt kinyomtassák? Vagy az a nem fapadosoknál van? Egyáltalán minek papíron bármi?
A történet tanulságos, egyrészt azért, mert ezzel a találékonysággal még egyetlen fapados társaságnál sem találkoztam, másrészt pedig azért, mert láthatólag arra építenek (értsd a wizzair), hogy úgysem fogom feljelenteni őket, és így mindent visszautasíthatnak. Repülőjegyet vettem Barcelonába, egy spanyol irodán (eDreams) keresztül, amely - esetünkben - a már említett fapados társaság jegyét adta el. A jegyvásárlási folyamat egyik lépéseként megjelent egy extra díjtétel, amely a bank-, poggyász- és a reptéri “check-in” költséget tartalmazta. Ezt egyébként a jegyeladó iroda külön fel is tüntette. A beszállást megelőző jegyellenőrzéskor aztán a wizzair azzal állt elő, hogy bár mi ún. “online check in”-t választottunk, nem hoztuk magunkkal az előzetesen, általunk kinyomtatott beszállókártyát, tehát fizessünk 10 eurót, mert ennek ennyi a költsége. (Azt a részét nem vitatom, hogy ez sok vagy kevés, ennyi.) Amikor mondtuk, hogy minket erről senki korábban nem tájékoztatott, erre vonatkozóan semmilyen kérdést nem kaptunk, akkor csak vonogatták a vállukat, de fizetni kellett.
Természetesen reklamáltam a wizzairnél, ahol egy kiváló ügyfélelhárító munkatárs először babaarccal kezdte mondogatni, hogy ők igenis figyelmeztettek, emailt küldtek, stb. Amikor viszont válaszoltam, hogy semmi ilyesmiről nem volt tudomásunk, mert még csak nyomokban sem tájékoztattak, és követeltem, hogy állítását támassza alá, hamar belátta, hogy ez nem megy, hiszen tényleg nincs semmi a kezében. Viszont villámgyorsan taktikát változtatott, és azt kezdte hajtogatni, hogy nem is érti, miről beszélek, hiszen én a jegyet nem tőlük vettem, reklamáljak az utazási irodánál.
A trükk annyira körmönfont, hogy nem is lehet rá felkészülni. Nincs előzetes tájékoztatás, mert a wizzair azt mondja, hogy a jegyet nem ők adták el, de miután az utas nem is tudhatja, hogy mi vár rá, simán lehúzzák. 10 euró plusz, vagy nem repülsz, választhatsz.
Itt vége, azaz leráztak, mint kutya a vizet. (Mondanám, hogy nem hagyom annyiban, de nem sok lehetőségem maradt.)
Mindenesetre minden potenciális utazót óvok ettől a csapdától, bár túl sok esély nincs a kikerülésére.
Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.20. 12:07:06
Géza, kék az ég! 2011.09.20. 12:11:51
Még így is olcsóbban úszod meg, de sztem kezded már kapisgálni, mit takar ez a szó: "fapados"
Ezt, amit voltál szíves közzétenni.
Liliom08 2011.09.20. 12:12:05
gelsystem 2011.09.20. 12:19:45
Leadfoot 2011.09.20. 12:21:48
Ha ezt az utazási iroda nem mondta, az szerintem nem a légitársaság hibája.
2011.09.20. 12:30:46
Nem értem az egész nyafogást már megint. Csupa retardált irkál mostanában a homárra ???
2011.09.20. 12:32:38
Miért ?
wizzair honlapján lehet jegyet foglalni, jegyet nyomtatni, magaddal lehet vinni azt a darab papirt a reptérre és a végén mindenki énekel.
megamenn 2011.09.20. 12:34:57
Leadfoot 2011.09.20. 12:36:47
Ha valaki nem olvassa el, vagy nem tudja értelmezni a leírtakat, az nem a Wizz hibája.
Ha pedig közvetítőn keresztül vesz jegyet, és a közvetítő a hülye/átverős, az sem.
Oli Garha 2011.09.20. 12:42:28
online csekking a papir alapján amit kaptunk a ránk váro kislánytol és minden sima volt
és ne fapadozzunk hanem diszkont
Sokorai_Atala 2011.09.20. 12:43:11
Én rendes járattal utazom általában és megkapom e-mailben a foglalást mindenféle számmal, mindig elég volt az útlevél vagy személyi beszálláskor, de nálam van a kinyomtatott levelezés, igaz sosem kérték még, de biztonság kedvéért viszem.
XCat 2011.09.20. 12:46:25
England win The Ashes! 2011.09.20. 12:48:27
Sokorai_Atala 2011.09.20. 12:51:13
Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.20. 12:52:33
É2I 2011.09.20. 12:52:48
Más: azért jól be van árazva az tikett 10€-ért majd egy könyvet ki lehetne nyomtatni.
England win The Ashes! 2011.09.20. 12:54:47
Beluci82 2011.09.20. 12:56:58
A_blogger 2011.09.20. 12:56:59
check in díj: 3 Euro
kézipoggyász díj: 2 Euro
kerozin környezetvédelmi díj: 5 Euro
légtérhasználati díj: 10 Euro
radarhasználati díj: 5 Euro
pilóta továbbképzési támogatás: 0,5 Euro
stewardess ruhamosási díja: 0,3 Euro
ablak melletti ülőhely felár: 2 Euro
rizikómentes felszállási díj: 4 Euro
túlnyomást biztosító rendszer díja: 2 Euro
fegyveres légimarsall óradíja: 3 Euro
indok nélküli díj: 12 Euro
mindez nem fapados légitársaságnál:
repülőjegy: 45 Euro
egyéb díj: 0 Euro
England win The Ashes! 2011.09.20. 12:57:56
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.09.20. 12:59:17
Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.20. 13:04:24
itt megáll a világ forgása, mert ha valaki nem tud németül, az jobb ha csendben marad.
amúgy semmi gond velük. jönnek mennek időben, kaja is van, sőt még a a babakocsimat is előhalászták az ajtó mellől sértetlenül. bár nekem volt annyi eszem, hogy valami vacak kis buggyt vittem az útra, nem a legdrágább csicsás kocsit...
Leadfoot 2011.09.20. 13:05:52
Gondolom ilyenkor az utazási iroda munkatársa kérdezi az adatokat, beírja ugyanúgy a Wizz online jegyfoglalójába, mint ahogy az utas maga beírná, ha ő intézné a foglalást, majd a végén rászámol valami jutalékot, és kész.
Szóval ha nem mondja el normálisan az utazási irodista, mi van odaírva, az nem a légitársaság hibája.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.20. 13:06:38
jegyet
irodán
keresztül
???
Sokorai_Atala 2011.09.20. 13:07:40
XCat 2011.09.20. 13:07:50
@atpijkamo: Aha, nézd meg az irodák kirakatait, mindnél ott a tábla. Mondjuk én sem tudom mire jó, a pelikán ócsóbb.
England win The Ashes! 2011.09.20. 13:08:04
megamenn 2011.09.20. 13:08:15
England win The Ashes! 2011.09.20. 13:09:16
Nem is neked írtam. :)
Sokorai_Atala 2011.09.20. 13:10:42
Leadfoot 2011.09.20. 13:11:20
Leadfoot 2011.09.20. 13:13:51
Mentségemre szóljon, akkor végképp nem értem, miért egy másik oldalon keresztül foglalt.
Mert ha személyesen foglal, akkor lehet indok, hogy nincs hitelkártyája, amivel fizetni tudna. De így... Minek egy közvetítőt közbeiktatni? Csak bonyolítja a dolgot.
De olyan szempontból mindegy, hogy nagy valószínűséggel ebben az esetben is az eDreams volt a ludas.
2011.09.20. 13:14:59
2011.09.20. 13:17:15
2011.09.20. 13:24:11
É2I 2011.09.20. 13:24:53
@megamen: Hét kb. Bár itt nem az kapja a tízest, mint aki a szopatás végrehajtotta.
@Leadfoot: Látom már közben leesett. :)
IrishOak 2011.09.20. 13:31:15
Mér'mér.... mert a kaparós sorjegyen nyert egy kis pénzt, és az utazási iroda -ahol a focimeccsre szóló jegyet intézték- nem tudott mást hirtelen kitalálni,és időpontra épp a wizz volt jó.
Hősünk meg boldogan kilibegett -mondván neki mindenki elintézett mindent, és meglepődött hirtelen.Még jó hogy babakocsi nem volt nála:-D
borosspet 2011.09.20. 13:44:33
Tök egyszerű: az utas _NEM_ Wizzair járatra foglalt jegyet, hanem egy sok légitársaság adatait tartalmazó internetes repülőjárat-keresőben kikereste az úti célt, és a legmegfelelőbb időpontban induló gépre foglalt azonnal jegyet. Mit nem lehet ezen érteni?
borosspet 2011.09.20. 13:47:57
Dehogy nincs: utazás normális légitársasággal. Az akciós rendes repülőjegyek sokszor olcsóbbak, mint a "fapados" kiegészítve az ilyen-olyan díjakkal (mint pl. 1300 Ft bankkártyás fizetési díj... nevetséges!) + a drágább célhoz jutás a "világvége mögötti" repülőterekről...
AmyS 2011.09.20. 14:02:09
Louloudaki 2011.09.20. 14:04:22
ez most egy boldog ügyfél posztnak beillene :D
XCat 2011.09.20. 14:10:11
Hát boldoggá teszem.
Hát hogy lesz az ettől boldog?
Most sehogy, de majd amikor leteszem.
Na téged is lóbáltak kicsit a levegőben, és most letettek. Lám, milyen boldog vagy. :D
labi 2011.09.20. 14:12:40
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.09.20. 14:21:11
Mellékesen, ha valaki Wizzair jegyet akar venni írjon nekem 3300fttal olcsobb lesz, garantálva svindli nélkül! e-mail cím a honlapomon.
De ugyanígy ryanairnél 12€val olcsóbb a jegy
Bandi a hegyről 2011.09.20. 14:23:22
A jónál is jobban akartál járni, de nem jött össze. Most 3(!) rongyos ezresért szaladgálsz fűhöz-fához-homárhoz. Gratulálok.
Panaszos posztodban írod, hogy online check-in-t választottál. Ezek szerint fogalmad sem volt, mi az. (Ha lett volna, rákérdeztél volna, hogy jutsz majd a beszállókártyádhoz.) Természetesen a készséges utazási irodának is jár egy sün a hátsójába, aki (majdnem) minden tájékoztatást megadott neked a foglalásoddal kapcsolatban.
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2011.09.20. 14:24:16
Louloudaki 2011.09.20. 14:55:26
dél van 2011.09.20. 15:52:20
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.20. 15:58:56
@borosspet: Módosítva: miért kell valamit ész nélkül, elolvasás nélkül beklikkelgetni?
Píter 2011.09.20. 16:12:00
FDToth 2011.09.20. 16:32:46
Igazából ennek szinte semmi értelme, mert ugyanúgy be kell állnod a sorba, mint aki a helyszínen csekkol be. Érdeklődtem a Liszt Ferenc téren levő KLM ügyfélszolgálaton, hogy akkor mi is az értelme és az előnye az on-line check-in-nek? egyszerű volt a válasz: Semmi és közben mosolygott az ügyfélszolgálatos.
Velem nem b***nak ki - gondoltam magamba - így odamentem a VIP check-in-hez és becsekkoltam. na már most, itt is átnéztek mindent, majdnem nyomtattak új beszállókártyát is....
Én úgy gondolom, hogy az on-line check-in lényege az lenne, hogy sorban állás nélkül, csak leadom a csomagokat és megyek is a biztonsági kapuhoz. vagy nem?
tapo82 2011.09.20. 16:58:46
Két lehetőség van: Online check in ill. reptéri check in.
Te az online chekint választottad, tehát vállaltad hogy kinyomtatod a beszállókártyát. Akkor mit csodálkozol, hogy ezt nem tetted meg, ezért a reptéren fizettették ki veled?
Amúgy meg ilyen esetben nem rögtön a Wizz Air-t kéne szapulni, mert lehet hogy néha az utas a figyelmetlen vagy aki foglalta a jegyet ;)
Szarazkoro 2011.09.20. 17:44:08
ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.09.20. 19:41:37
A Tyne folyó déli partja 2011.09.20. 19:58:07
Megdobbent 2011.09.20. 19:59:35
Ha meg mar chekin vagyok a repter bejaratanal, akkor miert nem mehetek barsonyszonyegen egyenesen a tranzitba?
Basszameg, nem ertem en mar ezt a vilagot :I
A Tyne folyó déli partja 2011.09.20. 20:02:25
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.09.20. 20:20:03
Manci néni, a szomszéd 2011.09.20. 21:38:48
England win The Ashes! 2011.09.21. 00:06:23
@Csokis: A Liszt teret hanyagolom, Schwechat közelebb van. Szerencsére...
nix 2011.09.21. 09:54:00
és
wizzair.com/useful_information/general_conditions_of_carriage/?language=HU#9
és ugyaninnen:
"7.4.4. FIZETÉS UTAZÁSI IRODÁN KERESZTÜL TÖRTÉNŐ HELYFOGLALÁSKOR
Amennyiben Ön utazási irodán keresztül foglal, a fizetést az utazási iroda rendezi felénk. Ön az irodának fizet, az általuk meghatározott módon. Az Üzletszabályzatunkról történő tájékoztatás és a Visszaigazolás átadása az utazási iroda felelőssége."
...de persze csakazértis a Wizz Air a buzi, mi? :)
Ja és "babaarccal", telefonos ügyfélszolgálaton (iroda nincs, ugye, fapados....), azt hogy? :D
anarch 2011.09.21. 10:22:20
anarch 2011.09.21. 10:23:50
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.09.21. 21:01:31
tájékozódás.
fapadossal repül az ember, occóért, tájékozódjon... nem azért olcsó, mert csak féltávig visz...
Pitta2 2011.09.23. 20:07:04
Hülye voltál, nem olvastad el az utazási feltételeket, díjakat és az utazási iroda is félreinformált. Született loser vagy. Megérdemelted.
A Homár meg elmehetne az iszap alá, mert megint egy olyan postot rakott fel, ahol az ügyfél volt a hülye.
Pitta2 2011.09.23. 20:11:08
1. nem kell sorban állni a pultnál, ha csak kézi csomagod van
2. gyorsabban végzel a pultnál, ha csak a feladott csomagoddal kell foglalkoznia a kislánynak
3. kevesebb pultos lány is elég, így olcsóbb lehet a repülőjegy
A securityt, a folyadékszabályt meg lehet köszönni Bin Ladennek és hű társainak