Mária nem tudta magával vinni UPC-előfizetését új lakásába, ezért megpróbálta szüleihez átrakni. Természetesen az egy héttel későbbre kért költöztetés helyett a szerelő még aznap levágta a dobozról.
Költözés előtt az ember végiggondolja, hogy a tv és internet is vele tud-e költözni. Az újonnan kiszemelt településen nem szolgáltat a UPC, tehát a szüleimhez szándékoztam átköltöztetni a szolgáltatásokat, ami azért nem olyan egyszerű. A honlapon nagyon hosszas keresgélés után sem sikerült információt találni, hogy mi is ennek a menete, tehát marad a telefonos ügyfélszolgálat. Röpke tizennéhány perc „zene és reklámhallgatás” után sikerült ügyintézőhöz kerülni, aki elképesztően kedvesen közölte, hogy „ja, mától 5000 forint a szolgáltatás” (persze erről sehol, semmiféle tájékoztatás! nem villog a honlapon felugró ablakban nagy piros betűkkel, hogy mától fizetni kell érte, nem küldtek róla e-mail vagy szerződésmódosítást. DE hát a nagy UPC mindent megtehet…) Az A szolgáltatás, ami abból áll, hogy az egyik szolgáltatási helyen kikötik, majd ÉN! átszállíthatom a modemet és a médiaboxot az új szolgáltatási címre, ahol majd méltóztatnak bekötni. „de hogy ezt el tudjam intézni, újabb kapcsolás, várakozás….
A következő ügyintéző szintén elképesztően kedvesen tájékoztat, hogy természetesen miután társasházból családi házba költöztetem a szolgáltatást emelkedik a havi előfizetési díj (oké, erre számítottam), de amikor közölte, hogy az internet csomagom már nem létezik, tehát egy nagyobbat kell választanom, még magasabb előfizetési díjért, akkor azért kicsit felment a pumpa. Már csak azért is, mert néhány hónappal ezelőtt (május végén) azzal kerestek meg telefonon, hogy váltsak át egy magasabb csomagra, ami olyan hiper-szuper, hogy azt el sem tudom képzelni és csodákat fogok tapasztalni (és természetesen írjak alá egy év hűséget) a csodák tapasztalása természetesen elmaradt, mert a szolgáltatás továbbra is kritikán aluli volt (de erről majd egyszer egy másik történetben) szóval röpke 4 hónap elteltével az általuk annyira favorizált csomag, már elavult és megszűnt. Persze ezt is le kellett nyelni, mert az 1 év hűség ketyeg és nem lehet felmondani a szerződést.
Szóval megegyeztünk, hogy a költözés (szolgáltatás költöztetés) napja 2011.09.26. hétfő. Mire ide eljutottunk és mindezt sikerült adminisztrálniuk, már több mint 30 percnyi telefonszámlával voltam gazdagabb…
Mindezek után (fontos a dátum!) tegnap este 2011.09.19-én hazamegyek, bekapcsolom a számítógépet és nincs kapcsolat. Menetrend szerint 3-4 alkalommal újraindítottam a gépet a modemet és továbbra is: SEMMI!
Hívom az ügyfélszolgálatot. 9 perc reklám és zene. Majd az ügyintéző. Mondom, hogy mi a baj. Közli, hogy költöztem. Mondom neki, hogy egy hét múlva. Mondja várakozzak és utánanéz. újabb zene percekig. Majd az ügyintéző közli, hogy kis adminisztrációs hiba történ, és a kollégájuk fizikálisan is megszűntette az internet szolgáltatást az előfizetési helyen. És majd visszakapcsolják másnap délután. Kérdezem, hogy ez jóváírásra kerül a számlában?
Mire a UPC ügyintézője közli, hogy nem, mert 72 órájuk van megszüntetni a problémát az ÁSZF szerint.
Erre én: Hiszen most mondta, hogy hibáztak!
UPC: Az nem számít! és bocsi!
Tanulság: A nagy UPC mindent megtehet, mert akkor sem tartozik felelősséggel, ha a call centerben rögzített hívás közben az ügyintő elismeri, hogy hibáztak. Aki jót akar magának, ne kössön a UPC-vel szerződést!
Ui: Ma, a visszakapcsolás tervezett napján, csörög a telefon (na ez volt az, ami végképp kiverte a biztosítékot) köszönés, bemutatkozás nélkül egy férfihang, hogy visszakötné az internetet ugyan engedjem már be a házba. Mondom neki, hogy nem vagyok otthon. De akkor ki fogja őt beengedni? Mondom előző nap is frappáns módon feltalálták magukat, amikor ki kellett kapcsolni…
Az utolsó 100 komment: