B.Á. tipikusnak mondható átverés áldozata lett. A Green Travelnél több mint 1,5 millió forintért lefoglalt törökországi "ötcsillagos szállodában" 3 naponta takarították a szobákat/cserélték a törülközőket, és a bogarak sem látszottak a prospektus fotóin. Nyilván azért lehet tudni, hogy Törökországban/Egyiptomban/satöbbi az európai csillagozáshoz képest átlag -2 csillaggal értendő a besorolás. Ettől függetlenül a kártérítésként felajánlott 12600 forint a nevetséges szintet sem éri el:
UPDATE 09/29: A Green Travel szerint naiv ügyfélnek nincs igaza, bár azt nem írják, miben téved.
Szeretném megosztani Önökkel nagyon röviden családunk törökországi nyaralásának kellemetlen részét. Idén nyáron úgy döntöttünk, hogy egy nagycsaládos nyaralásra (értsd: az én családom, testvérem családja és szüleim, össz. 6 fő felnőtt + 3 fő három év alatti gyermek) fizetünk be egy Side nevezetű városban található üdülőkomplexumba (ez két 5*-os szállodát és egy 1. osztályú üdülőfalut takar). Utazásunkat a GREEN TRAVEL Nemzetközi Utazási Iroda Kft. szervezte, azonban nyaralásunkat egy közvetítőirodában választottuk ki és ott is fizettük be az összesen 1.676.306 Ft-ot. Az alábbi képeken látható szobakategóriák közül kiválasztottuk a jobb oldali képen látható szobatípust.
Ezt ott, a közvetítőirodában garantálták részünkre, hogy foglalásunk erre a típusú szobára vonatkozik. Ellenkező esetben nem választottuk volna a szóban forgó szállodát, mivel egy 5*-os kategóriás szálláshelyen kívántunk eltölteni nyaralásunkat a kisgyermekekkel. A mellékelt utazási szerződésben látható a szállodakomplexum egyik szállodájának neve, valamint az, hogy a „Szállás: 5*”. Mindezek tudatában, hogy szállásunk a foglalásunknak megfelelő 5*-os kategóriát jelent, aláírtam az utazási szerződést. Megérkezésünkkor az általunk foglalt 3 db szobából egyik sem az volt, amelyet korábban a közvetítőirodában garantáltak részünkre.
Egy szoba még a kép bal oldalán látható szobánál is egy kategóriával alacsonyabbat jelentett, nem működő klímaberendezéssel (ami júliusban 45˚C hőmérsékletben nagyon kellemes tud lenni), ráadásul a 2 felnőtt + 2 gyermek férőhely helyett csak egy szimpla franciaágyas szoba volt, mindenféle pótágy vagy kiságy nélkül. A másik kettő szoba a képeken látható típusok közül a bal oldali kategóriát képviselte. Általánosságban elmondható, hogy valamennyi szoba rendkívül koszos volt (sok-sok kisebb-nagyobb rovarral fűszerezve), az is előfordult, hogy 3(!) napon keresztül nem takarítottak ki a szobákat, nem hoztak tiszta törülközőt, WC papírt stb. Még aznap azonnal jeleztük problémánkat a szálloda recepciónál és telefonon az iroda helyi képviselőjénél is.
Másnap felvettük a jegyzőkönyveket, hogy szállásunk nem a foglalásnak megfelelő. Első nap a legrosszabb kategóriájú szobatípust kicserélték a megfelelő (általunk korábban lefoglalt) szobára, amelyben már a férőhelyek száma is a foglalás szerinti volt. A másik két szobát nem cserélte ki a szálloda, mondván, hogy azok a befizetett kategóriának megfelelő besorolásúak, egyébiránt állításuk szerint teltházas volt a szálloda. Három napon keresztül folyamatosan egyeztettünk – magyar és egyéb külföldi sorstársunkkal – a szállodai menedzserekkel problémánk megoldása végett, azonban nem jártunk sikerrel.
Hazatérvén azonnal írtam egy panaszlevelet és egy kártérítési igényt a GREEN TRAVEL részére. A rendkívül tartalmas, konstruktív (magyarul elbeszélünk egymás mellett című dolog), két hónapon át tartó levelezésünk eredményeként kezdetben 10, majd 15%-os kedvezményt ajánlottak fel egy jövőbeni utazás árából. Mivel mi nem kívánunk a jövőben velük utazni, így kértük a részvételi díj 15%-os, kb. 250.000 Ft-os visszatérítését részünkre. Ezt a GREEN TRAVEL Kft. nem fogadta el, helyette 12.600 Ft kártérítést ajánlott fel. Jelen állás szerint polgári peres eljárást indítunk az illetékes bíróságon, mivel felháborítónak és rendkívül méltánytalannak tarjuk a GREEN TRAVEL Kft. ajánlatát. Arra is hivatkozott az utazást szervező iroda, hogy az I. osztályú üdülőfalu szolgáltatásai nem érik el az 5*-os szállodai besorolást, és egyébként is ők nem ígérték a szóban forgó kategóriájú szálláshely biztosítását, őket ezért felelősség nem terheli. Az alábbi képen láthatóak a szállodakomplexumhoz tartozó szállodák árai. Véleményem szerint egy komplexumon (helyen) belül több pénzért, több vagy magasabb színvonalú szolgáltatás jár (mi a legdrágábbat fizettük be).
Egyébiránt hivatkoztak arra is, hogy adminisztrációs hiba van az utazási szerződésen (elírták a szálloda nevét és kategóriás besorolását), amellyel csak az a probléma, hogy nem én írtam, azt a közvetítő iroda bocsátotta rendelkezésünkre. Mellesleg felhívtam a GREEN TRAVEL Kft. figyelmét az alábbi jogi passzusra, amelyet vagy figyelmen kívül hagytak, vagy nem tudtak értelmezni.
„Az utazást közvetítő szerződés
Az utazási szerződések másik típusa az utazást közvetítő szerződés. Az utazást közvetítő szerződés alapján az utazásközvetítő - az utas által igényelt utazási szolgáltatások szerint - létrehozza az utazásszervező és az utas közötti utazási szerződést. Az utazásközvetítő az utazásszervező megbízottjaként, illetőleg közreműködőjeként jár el, ezért a jogviszonyra a Polgári Törvénykönyv megbízási szerződésre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni. Az utazásközvetítő az utazásszervezővel áll jogviszonyban, a közvetítésért járó díjat is az utazásszervezőtől kapja. Az utazásközvetítő felelősségére a közreműködőért való felelősség szabályait kell alkalmazni, tehát az általa okozott kárért az utazásszervező tartozik felelősséggel. Ha azonban az utas az utazási szerződést utazásközvetítő útján kötötte, az utazási szerződés teljesítésével kapcsolatos szavatossági, kártérítési igényét az utazásközvetítőnél is bejelentheti."
Mivel felháborítónak tartjuk a GREEN TRAVEL Kft. hozzánk való állását és a felajánlott 12.600 Ft-os kártérítési ajánlatát, bírósághoz fordulunk vélt kárigényünk érvényesítésére. Köszönöm megtisztelő figyelmüket, utazási szerződés az alábbiakban olvasható. Valamint kérem, döntsék el Önök, hogy a csatolt képek milyen kategóriás szobát képviselnek (ár-érték arányt is figyelembe véve), és hogy kívánnak-e a GREEN TRAVEL-el utazni a jövőben.
Tisztelettel: B.Á.
Az utolsó 100 komment: