Tékozló Homár

Szakadt szálloda miatt perelnék a Green Travelt (frissítve)

2011.09.27. 12:22 | jackyll | 157 komment

B.Á. tipikusnak mondható átverés áldozata lett. A Green Travelnél több mint 1,5 millió forintért lefoglalt törökországi "ötcsillagos szállodában" 3 naponta takarították a szobákat/cserélték a törülközőket, és a bogarak sem látszottak a prospektus fotóin. Nyilván azért lehet tudni, hogy Törökországban/Egyiptomban/satöbbi az európai csillagozáshoz képest átlag -2 csillaggal értendő a besorolás. Ettől függetlenül a kártérítésként felajánlott 12600 forint a nevetséges szintet sem éri el:

UPDATE 09/29: A Green Travel szerint naiv ügyfélnek nincs igaza, bár azt nem írják, miben téved.

Szeretném megosztani Önökkel nagyon röviden családunk törökországi nyaralásának kellemetlen részét. Idén nyáron úgy döntöttünk, hogy egy nagycsaládos nyaralásra (értsd: az én családom, testvérem családja és szüleim, össz. 6 fő felnőtt + 3 fő három év alatti gyermek) fizetünk be egy Side nevezetű városban található üdülőkomplexumba (ez két 5*-os szállodát és egy 1. osztályú üdülőfalut takar). Utazásunkat a GREEN TRAVEL Nemzetközi Utazási Iroda Kft. szervezte, azonban nyaralásunkat egy közvetítőirodában választottuk ki és ott is fizettük be az összesen 1.676.306 Ft-ot. Az alábbi képeken látható szobakategóriák közül kiválasztottuk a jobb oldali képen látható szobatípust.

Ezt ott, a közvetítőirodában garantálták részünkre, hogy foglalásunk erre a típusú szobára vonatkozik. Ellenkező esetben nem választottuk volna a szóban forgó szállodát, mivel egy 5*-os kategóriás szálláshelyen kívántunk eltölteni nyaralásunkat a kisgyermekekkel. A mellékelt utazási szerződésben látható a szállodakomplexum egyik szállodájának neve, valamint az, hogy a „Szállás: 5*”. Mindezek tudatában, hogy szállásunk a foglalásunknak megfelelő 5*-os kategóriát jelent, aláírtam az utazási szerződést. Megérkezésünkkor az általunk foglalt 3 db szobából egyik sem az volt, amelyet korábban a közvetítőirodában garantáltak részünkre.


Egy szoba még a kép bal oldalán látható szobánál is egy kategóriával alacsonyabbat jelentett, nem működő klímaberendezéssel (ami júliusban 45˚C hőmérsékletben nagyon kellemes tud lenni), ráadásul a 2 felnőtt + 2 gyermek férőhely helyett csak egy szimpla franciaágyas szoba volt, mindenféle pótágy vagy kiságy nélkül. A másik kettő szoba a képeken látható típusok közül a bal oldali kategóriát képviselte. Általánosságban elmondható, hogy valamennyi szoba rendkívül koszos volt (sok-sok kisebb-nagyobb rovarral fűszerezve), az is előfordult, hogy 3(!) napon keresztül nem takarítottak ki a szobákat, nem hoztak tiszta törülközőt, WC papírt stb. Még aznap azonnal jeleztük problémánkat a szálloda recepciónál és telefonon az iroda helyi képviselőjénél is.

Másnap felvettük a jegyzőkönyveket, hogy szállásunk nem a foglalásnak megfelelő. Első nap a legrosszabb kategóriájú szobatípust kicserélték a megfelelő (általunk korábban lefoglalt) szobára, amelyben már a férőhelyek száma is a foglalás szerinti volt. A másik két szobát nem cserélte ki a szálloda, mondván, hogy azok a befizetett kategóriának megfelelő besorolásúak, egyébiránt állításuk szerint teltházas volt a szálloda. Három napon keresztül folyamatosan egyeztettünk – magyar és egyéb külföldi sorstársunkkal – a szállodai menedzserekkel problémánk megoldása végett, azonban nem jártunk sikerrel.

Hazatérvén azonnal írtam egy panaszlevelet és egy kártérítési igényt a GREEN TRAVEL részére. A rendkívül tartalmas, konstruktív (magyarul elbeszélünk egymás mellett című dolog), két hónapon át tartó levelezésünk eredményeként kezdetben 10, majd 15%-os kedvezményt ajánlottak fel egy jövőbeni utazás árából. Mivel mi nem kívánunk a jövőben velük utazni, így kértük a részvételi díj 15%-os, kb. 250.000 Ft-os visszatérítését részünkre. Ezt a GREEN TRAVEL Kft. nem fogadta el, helyette 12.600 Ft kártérítést ajánlott fel. Jelen állás szerint polgári peres eljárást indítunk az illetékes bíróságon, mivel felháborítónak és rendkívül méltánytalannak tarjuk a GREEN TRAVEL Kft. ajánlatát. Arra is hivatkozott az utazást szervező iroda, hogy az I. osztályú üdülőfalu szolgáltatásai nem érik el az 5*-os szállodai besorolást, és egyébként is ők nem ígérték a szóban forgó kategóriájú szálláshely biztosítását, őket ezért felelősség nem terheli. Az alábbi képen láthatóak a szállodakomplexumhoz tartozó szállodák árai. Véleményem szerint egy komplexumon (helyen) belül több pénzért, több vagy magasabb színvonalú szolgáltatás jár (mi a legdrágábbat fizettük be).
 
Egyébiránt hivatkoztak arra is, hogy adminisztrációs hiba van az utazási szerződésen (elírták a szálloda nevét és kategóriás besorolását), amellyel csak az a probléma, hogy nem én írtam, azt a közvetítő iroda bocsátotta rendelkezésünkre. Mellesleg felhívtam a GREEN TRAVEL Kft. figyelmét az alábbi jogi passzusra, amelyet vagy figyelmen kívül hagytak, vagy nem tudtak értelmezni.

„Az utazást közvetítő szerződés
Az utazási szerződések másik típusa az utazást közvetítő szerződés. Az utazást közvetítő szerződés alapján az utazásközvetítő - az utas által igényelt utazási szolgáltatások szerint - létrehozza az utazásszervező és az utas közötti utazási szerződést. Az utazásközvetítő az utazásszervező megbízottjaként, illetőleg közreműködőjeként jár el, ezért a jogviszonyra a Polgári Törvénykönyv megbízási szerződésre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni. Az utazásközvetítő az utazásszervezővel áll jogviszonyban, a közvetítésért járó díjat is az utazásszervezőtől kapja. Az utazásközvetítő felelősségére a közreműködőért való felelősség szabályait kell alkalmazni, tehát az általa okozott kárért az utazásszervező tartozik felelősséggel. Ha azonban az utas az utazási szerződést utazásközvetítő útján kötötte, az utazási szerződés teljesítésével kapcsolatos szavatossági, kártérítési igényét az utazásközvetítőnél is bejelentheti."

Mivel felháborítónak tartjuk a GREEN TRAVEL Kft. hozzánk való állását és a felajánlott 12.600 Ft-os kártérítési ajánlatát, bírósághoz fordulunk vélt kárigényünk érvényesítésére. Köszönöm megtisztelő figyelmüket, utazási szerződés az alábbiakban olvasható. Valamint kérem, döntsék el Önök, hogy a csatolt képek milyen kategóriás szobát képviselnek (ár-érték arányt is figyelembe véve), és hogy kívánnak-e a GREEN TRAVEL-el utazni a jövőben.
Tisztelettel: B.Á.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernarancs 2011.09.27. 13:52:16

@CatMother: mar hogyne volna, a csotany torok jovevenyszo. Meg a shelfordella tartara a torok csotany latin neve. Kell legyen par darab ott is :)

elwood 2011.09.27. 13:53:18

@akiazsiráfotszereti: "
für alle Teilnehmer inkl. aller Zuschläge
"

a Zuschlag most csótányok között van

XCat 2011.09.27. 13:56:47

@vernarancs: Az ötcsillagos szálloda a tévhitekkel ellentétben ott is az.

A korrupció meg azért nem magyar eredetű szó, mert nem csak itt van belőle. :)

Hogy a posztolónak meg nincs annyi kreativitása, hogy a szobacserélős kívánságait megtámogatja egy kis baksissal, hát ez meg az ő baja.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.27. 13:58:06

@elwood: ahh, így már értem. nade akkor is.

XCat 2011.09.27. 13:58:33

@CatMother: Jah persze nem a 60 000 /14 napos+repülőutas utakra kell gondolni, de ebben az árkategóriában már igen.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 14:05:37

Elhunyt Makovecz Imre.
Gondoltam szólok, hogy mindenki elő tudja venni a szépruháját.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 14:09:44

@CatMother: "transiberianozni"

Két japán diákkal beszélgettünk Moszkvától kelet felé utazva. Akkor már végigvonatozták Szibériát. Ők élvezték. Hogy mi abban a jó, én nem tudom.

XCat 2011.09.27. 14:12:18

@atpijkamo: Jah bocs, 2 s.

Nekem hosszúnak tűnt, ahhoz képest meg, hogy egész nap egy fülkében nyomorogsz tizenvalahány napig, és néha elmégy a közös klotyóra, drágának.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 14:17:56

@atpijkamo: Hogyhogy mi??? Hát mikor vége van, b+!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 14:18:44

@CatMother: A japók meg örültek, hogy milyen olcsó. Na ja, volt vagy 20-30 éve.

nedecz 2011.09.27. 14:21:24

Irigylem a poszt toló problémáit...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.27. 14:22:35

@atpijkamo: néha vannak ilyen jó kis gyilkosságok a vonatokon, tudod, olyan agatha nénisek, olyankor sokkal izgalmasabb az utazás :)

XCat 2011.09.27. 14:25:47

@atpijkamo: Nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik valamivel 200 ezer felett lett volna + repjegy moszkvába, meg vízum.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 14:26:21

@akiazsiráfotszereti: Én a dzsémszbondoosat szeretem. Az egész vonaton futkároznak az öltönyös, pisztolyos emberek, fülkébe be, fülkéből ki, és hullanak, mint a legyek. A JB meg elő- és eltűnik, mint az ittapirosholapirosban.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 14:26:44

@akiazsiráfotszereti: Vagy ha éppen nincsen, akkor organizálsz egyet.
Csak arra kell vigyázni, hogy nálad legyen a kés.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 14:28:34

Zsiráfot föl lehet adni kézipoggyászként?

XCat 2011.09.27. 14:30:52

@atpijkamo: Maradok Johnny Englishnél. :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 14:37:24

Én maradok Gene Wildernél (Száguldás gyilkosságokkal).

Prof. azsiráf.PhD. 2011.09.27. 14:40:40

@estrella negra: Persze, csak a nyakát be kell hajtogatni a bőröndbe.

.lll. 2011.09.27. 14:47:15

kész csoda,hogy viktor nem innen alakított kormányt,sze itt annyi okos ,ügyes ember van:D

a posztolónak igaza van,ha kifizetett egy rakat pénz,akkor remélem lesz arra is,hogy megfingassa a semmirevalókat

S1lver 2011.09.27. 14:48:06

@gelsystem: nekem meg masfel havi fizetesem. Es?

A_blogger 2011.09.27. 14:54:12

@CatMother: transz-szib expresszhez kellhet ám türelem. és elég sok szabaccság. utóbbiból kevés van.

XCat 2011.09.27. 14:56:53

@lófő: az utazási iroda utazást szervez, arról hogy a szálloda mocskos, nem ő tehet. A szálloda nem az övé. Amiről tehet, hogy nem szervezett másik szobát, és nem takaríttatott ki rendesen.

Ettől senki nem lesz semmirevaló.
Összefoglalva: ez megint egy áthidalható kulturális különbség, de próbálj meg felzárkózni.

@akiazsiráfotszereti: Hol?

2011.09.27. 14:57:29

Megint tele vagyunk okoskodó kommentekkel, hogy ők bezzeg 15 forintból egy tízfogásos nyaralást rittyentettek volna.
Nem ez a poszt témája !!!!
Ez fontos !!!!!
Hanem hogy másfél milláért megszopatták őket de durvakeményen.
Senki ne menjen ezzel a csaló utazási irodával sehova.
Posztolónak sok sikert a pereskedéshez, jogos a panaszuk.

2011.09.27. 14:59:11

@CatMother: kicsit túl toleráns vagy az irodával kapcsolatban, pedig az ő felelősségük, hogy milyen megbízható vagy koszos szállóval kötnek szerződést. Szerintem ha ez az eset veled történt volna meg kiújult volna akkor már rég háború robbant volna ki az országban, akkora cirkuszt csapsz.

XCat 2011.09.27. 15:00:05

@A_blogger: Nekem akkoriban pénzem nem volt rá, aztán meg érdeklődésből támadt hiány. Akármilyen szép a Bajkál-tó, nézze a fene két napig.

Dr. Körömlakk ® 2011.09.27. 15:03:37

szerintem ha sokpéz van iroda, ha kevés, magánszervezés.
tökmindegy melyiket választod, ha nem azt kapod amit kifizettél, magyarán át lettél baszva, akkor jogos a követelés.
az meg hogy ki milyen úton-módon utazik, az mindenkinek a magánügye. van aki szeret baszakodni a neten ezzel, meg guberálni, van aki meg nem, osz inkább odatok még egy pár bankót. mer neki így éri meg.
gond?
a poszter helyében én is ugatnék, mer a nem azt kapta, amit kifizetett.

XCat 2011.09.27. 15:03:51

@Kulics: Nem az iroda felelősségét vitatom, elcseszték ez teljesen rendben van. Mondjuk tényleg nem tudom mit tehettek volna azon túl, amit leírtam.

A kosz olyan, hogy termelődik, egyik héten lehet koszos valami, ami következő hétre már ki van takarítva, és mondjuk ki van rúgva a hanyag takarjtó. De ezt a vendég nem érzékeli, az irodának meg nincs köze hozzá.

A posztoló is lehetett volna okosabb, de végülis fizetett, nem is keveset, elvárhatta volna, hogy ezért a seggét kinyalják.

De akkor sem szép egy lecseszett projekt miatt semmirevalónak minősíteni egy komplett céget. Főleg ha az teszi meg, aki megtette.

"Szerintem ha ez az eset veled történt volna meg kiújult volna akkor már rég háború robbant volna ki az országban, akkora cirkuszt csapsz. "

Ez valószínű. :)

XCat 2011.09.27. 15:04:54

@Kulics: Jah és kárpótolni meg illene, de hát biztos nem véletlenül noname a cég. :)

ormonos 2011.09.27. 15:05:28

@akiazsiráfotszereti: de ehhez kell némi ész is, márpedig a birka magyar jobb szeret utólag panaszkodni és bíróságra járni, mintsem előre gondolkodni meg körülnézni, neaggyisten külföldiül... Törökország, Egyiptom, Tunézia, egykutya- koszos-mocskos még a 6 csillag is

.lll. 2011.09.27. 15:08:31

@akiazsiráfotszereti:

már vagy 5 éve

@CatMother:

az utas az irodával van szerződéses kapcsolatban,nem a szállodával

hidd el,hogy az utazási iroda kurvára jó tudja,hogy milyen szállodával szerződött

és nem mellékes köpd már ki a bölcsek kövét,még a végén a torkodon akad:D

A_blogger 2011.09.27. 15:20:00

@CatMother: múltkor volt egy komment egy szintén szállodás poszthoz, amiből kiderült számomra, hogy az utazási iroda szerződéskötés előtt helyszínen szemrevételezi a leendő partner hotelt. persze a kommentelő kifejtette, hogy ha szezon alatt nekiállnak építkezni a szálloda mellett, a zajszennyezésről ők mit sem tudnak. de a posztolt katalógus/helyszíni fotók köszönő viszonyban sincsenek egymással. szóval feltételezem, nem a partnerszerződés aláírása után bútorozták át a szobát.
a másik hiba, hogy sokan nem (köztük én sem) tudják, hogy a csillagok mit is jelentenek valójában. egyszer voltam egy csillivilli, mindössze kétszintes hotelben (sajnos csak dolgozni), ami azért volt ***+ és nem ****, mert nem volt benne lift. hangsúlyozom, nem 3-4-5 szint, hanem csak fsz+emelet.

XCat 2011.09.27. 15:21:06

@lófő: Otthon osztogass tanácsokat, én jól vagyok, kösz.
Szerződés tekintetében igazad van, de én sem mondtam mást. Az meg hogy éppen hogy van kitakarítva... lehetett managementváltás is, vagy akármi.

Kimégy a folyosóra, fogsz egy véletlenszerű takarítót, és elpantominezed neki, hogy takarítson ki, de azonnal és rendesen. Ezt megtámogatod egy ötössel, és félórán belül csilivili lesz.

XCat 2011.09.27. 15:24:41

@A_blogger: Ez így van, de nem minden utazás előtt. Egyszer, valamikor, aztán szerződést kötnek, és felé sem néznek egy jó ideig.
A leendő szerződéses partner meg nyilván nem a legrosszabb szobát kapja majd. Fotózni sem azt fogják. Mondjuk én katalógusban is láttam már 3-4 különböző, különböző helyen lévő szállodánál ugyanazt a képet, szóval..

5 csillagban a mocskos és lerobbant szobák semmiképpen nem férnek bele. Papírforma szerint a kettőbe sem.

Jokkura 2011.09.27. 15:26:08

сука мать порно az ilyen cégeknek!
Ha én kifizetek valamit és nem alkudom ,akkor jogosan várom el ,hogy azt kapjam amiben megállapodtunk!
Kifogás ,nyafogás ,csak megfelelő kárpótlással /kedvezménnyel képezhet tárgyalási alapot.
Ez a @va ország tanulja meg már mi a tisztességes üzlet ( tisztelet a nagyon kevés kivételnek!)
Ha minden ilyen jellegű becstelen céget,embert stb. felakasztanának,rögtön lenne minden normális embernek munkája.

XCat 2011.09.27. 15:27:27

@Jokkura: Te mint utazási irodás itthon, konkrétan mit tudnál csinálni ha befutna egy ilyen panasz? Jó, megrökönyödsz, nagyon sajnálod, de ettől mivel lesz jobb a vendégnek? Komolyan érdekel.

.lll. 2011.09.27. 15:28:43

@CatMother:

otthon legfeljebb ukázt osztogatok,ne légy ilyen morcos

az ember joggal várhatja el egy 5 csillagos szállodában,még ha Bangladesbe is van,hogy ne ő maga futkosson takarító után

XCat 2011.09.27. 15:29:03

@Jokkura: btw, normális emberek NEM álmodoznak mások felakasztásáról, megveréséről, elgázosításáról, stb., és a világot is kicsit árnyaltabban látják attól, minthogy ha valaki egyszer hibázott, azonnal nyírjuk ki.

XCat 2011.09.27. 15:30:01

@lófő: Sajnálom, nem szeretem a hazádbelieket. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 15:32:33

@CatMother: "Te mint utazási irodás itthon, konkrétan mit tudnál csinálni ha befutna egy ilyen panasz?"

Először is, meghallgatom a másik felet. Ha úgy látom, az utasnak igaza van, a hibás szálloda felajánlhat kompenzációt, vagy röpül a portfólióból. Vagy lecsökkentem a csillagai számát a kiskoszosnak. Kell nekem púp a hátamra?

Antifogyaszto 2011.09.27. 15:32:57

Nos..
Én végigjártam Törökországot.
Meseszép, de!
Ázsia. Nem minden szempontból, de Ázsia. És ehhez mérten kell kezelni az utazást.
Mit szólt volna a posztoló, ha pl., tömegközlekedést is igénybe vett volna??Az az egyik legretkesebb.Egyébiránt én mindent magam szervezek, és eddig baj sosem volt belőle.
Így egy rahedli pénzt is megspórolok. Annyi a hátránya, hogy minden év januárjában elkezdem a megszervezést, és kb március elejéig meg is vagyok vele.

.lll. 2011.09.27. 15:34:21

@CatMother:

egyet értek,én is rühellem egy jó részét:D

XCat 2011.09.27. 15:37:03

@atpijkamo: Naigen, de lehet hogy a szálloda hazudott. Neked meg egy csomó hasznot hoz, kirúgnád egy szál panasz miatt?

@Antifogyaszto: Én igénybe vettem, nem volt vele semmi baj. Side a török riviéra luxusrésze. Az ország többi részén nem tudom mi van, de a túristáknak a seggük körbe van nyalva.

A_blogger 2011.09.27. 15:37:53

@CatMother: nemtom. ahogy én észrevettem, szállodákban általában 3-4 féle szoba van. apartman, lakosztály, normál. a bútorzat mindegyikben egyforma stílust követ. csak ugye a szobák mérete változik.
és általában van a "ne zavarj", illetve a "takarítást kérek" kis papírdarab, amit a kilincsre lehet akasztani. ha minden reggel kirakom az utóbbit, akkor igenis, hogy minden reggel jöjjön szerencsétlen szobaasszony. ha pedig nem, akkor lehet menni a recire és reklamálni.

XCat 2011.09.27. 15:40:05

@A_blogger: A miénkben ilyen gombos megoldás volt, lehetett kapcsolni sárgára vagy pirosra, a piros volt a nem jöhet be senki, de ahogy néztem, összevissza kapcsolgatta magát.
Azzal együtt ki volt takarítva, még a szétdobált dolgokat is szépen rendberakta, amit el sem vártam volna.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 15:42:16

@CatMother: "kirúgnád egy szál panasz miatt?"

Kemény vagyok, mint a kőszikla, kirúgnám.

Ne az egy szál panaszt nézd, hanem a sokszázezres-milliós pert, amit a nyakamba kapok miatta.

Egy partnerem ha vállal valamit, tartsa be. Pláne, a vállalás tranzitív, és én is ugyanzt vállalom az utas felé. Nyilván számít az előélet is. Ha sok boldog utasom jött már vissza onnan, akkor megengedőbb vagyok. De akkor van is miből kipengetni a szomorú utasnak a kompenzációt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 15:45:23

@CatMother: "még a szétdobált dolgokat is szépen rendberakta"

Voltunk valami jobb szállodában. Este visszamentünk a kétágyas szobába, és az amerikai kolléga meglepeett hangjára lettem figyelmes: - Nézd, utoljára anyám hajtogatta így össze a pizsamámat!

XCat 2011.09.27. 15:45:26

@atpijkamo: Dehogy kapok. Kap egy 40%-os visszatérítést meg még 40% kedvezményt a következő útjára, és nagyon sajnálkozok, ő meg örül mint majom a farkának, legalább olcsón megúszta, elmehet belőle kétszer, és lesz mit mesélni az ismerősöknek.
Én meg mint iroda semmivel nem jövök ki rosszabbul, mintha Last minute áron megy el az út.

Az ügyfélkommunikációjuk szar, azt meg kell hagyni. :))

XCat 2011.09.27. 15:48:22

@atpijkamo: Nálam ez nem pluszt jelent, rühellem ha valaki a személyes dolgaimhoz (ruha, ékszer, mobiltelefon, akármi) nyúl. De gondolom ki van nekik adva, hogy ha a kedvesvendég trehány disznó, akkor is ki kell utána ganajolni. Én viszont meg szeretem hogy ha lerakok valamit valahova, az fél nap múlva is ott lesz ha nem viszem el.

Szóval értékeltem mint gesztust,kapott borravalót, de nem örültem neki.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 15:48:37

@CatMother: Jó, hát az aranytojást tojó tyúkot se vágom le azért, mert egyszer szartojást tojt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 15:49:54

@atpijkamo: "rühellem ha valaki a személyes dolgaimhoz (ruha, ékszer, mobiltelefon, akármi) nyúl."

Hát igen. Nem szoktunk jobb szállodákba menni...

herk 2011.09.27. 15:50:15

@CatMother: Most viccelsz vagy tényleg ennyire nem vagy képben a dolgokkal?! Nyilván nem lesz jobb a vendégnek, de nem sajnálkozni kell, hanem cselekedni. Az utas az utazási irodával kötött szerződést, tehát jogos panasz esetén fizetni, mint a katonatiszt, és nem 20 %-ot, mert az lófasz, hiszen a nyaralásukat baszták el, hanem 50%-100%-t. Ha 5* helyett fullra lerobbant csótányos lakhelyük volt, akkor fizessék vissza a teljes pénzt + egy bocsánatkérő levél. Az utazási iroda meg majd leboxolja a szállodával, az az ő dolga. Az utas az utazási irodával kötött szerződést. Fos teljesités esetén az utazási iroda állja a pluszköltségeket. Igy kéne ennek működnie.

XCat 2011.09.27. 15:55:12

@atpijkamo: Oké, én is hibás voltam, elrakhattam volna. :D Ilyenkor le kell zárni a bőröndöt.

@herk: "Nyilván nem lesz jobb a vendégnek, de nem sajnálkozni kell, hanem cselekedni"

Például mit? Ez amiket leírtál nagyon szép, de már a hazaérkezés után történik. Ott helyben, akkor mit tennél?

fess86 2011.09.27. 16:15:38

3 napig nem elég 1 nagy és egy kicsi törölköző? Én sem naponta cserélem itthon a törölközőimet

szmoker (Homo Trollicus) 2011.09.27. 16:42:19

Ennek az utazásnak az árából tudjátok hány éhező etióp kisgyerek lakott volna jól?...

Roberto1 2011.09.27. 16:42:37

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

1) Anyám, mi ez a marhaság, hogy a Green Travel noname? Csak egy tipp, de szerintem idén ők vitték a legtöbb magyart törökbe... Ha ők noname, akkor Magyarországon nincs is utazási iroda... :)))
2) Nem vagy biztonságban a "nagyoknál" sem, a Neckermanntól kezdve mindenki úgy ügyeskedik, ahogy tud, lehet, hogy nemzetközi cég, de nálunk magyarok vezetik... ;)
3) A Green igenis tehet arról, hogy mocskos a szálloda. Évente 3-4 alkalommal megy ki ilyen iroda és meghívottjai szállodalátogatásra, ha látja, hogy nem üti meg a színvonalat, ki kell húzni a listáról!
4) Az ilyen panaszokat sokan azzal előzik meg, hogy TÁJÉKOZTATNAK, benne van a prosiban: helyi besorolás 5*, szerintünk 3* - megoldható? Ugye...
5) Fröcsöghet itt bárki bármit, csomagárnál olcsóbban ha meggebedsz, se tudod a neten összerakni egyenként (repjegy+transzfer+szállás), mert az iroda mindent olcsóbban kap, mivel vesz 100at. De ha valami csoda folytán sikerül is, és a géped késik, ami miatt lekésed a transzfert, a szobádat meg eladják, mire odaérsz, kinek fogsz picsogni?
6) flug nem flug, azért ne hasonlítgassuk a főszezoni árat a novemberihez... köszi

Szumma: a Green is keményen félretájékoztat, mert kis hazánban 100 átvert emberből 2 ha ugat, a többi nyel, sokkal jobban megéri annak a kettőnek betömni a száját, mint hogy máshova menjenek befizetni az emberek, mert ott olcsóbb az 5*. PosztTolót kicsit jobban kellett volna kárpótolni, akkor most nem tudnánk erről sem (írásban is kiemelve, hogy a többi nyaraló magyarral is egyeztettek kint, mert nem voltak elégedettek, kíváncsi lennék, hányan tettek még feljelentést...)!
-END-

vernarancs 2011.09.27. 16:54:43

@szmoker (Homo Trollicus): es mennyi lelegezteto gepet lehetett volna venni nekik!

elwood 2011.09.27. 16:55:26

@Jokkura: "Ha minden ilyen jellegű becstelen céget,embert stb. felakasztanának,rögtön lenne minden normális embernek munkája. "

Mármint a maradék 1%-nyi lakos a temetéssel foglalkozna egy ideig, de aztán ?

rudmanynudli 2011.09.27. 16:59:37

Ferde a négy kis kép az ágy felett. Azért a részletekre odafigyelhetnének egy szoba fotózásánál. A fény is vacak, sötét a kép. Lehet hülye vagyok, de én figyelek az ilyesmire és ha egy magát 5*-osnak valló szálloda ilyenekkel hirdet, nem megyek hozzájuk, mert már itt látszik az igénytelenségük. Nem mintha amúgy gyakran járnék 5*-os szállodába...

XCat 2011.09.27. 17:01:51

@elwood: Bazmeg, félrenyeltem. :D LOL.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.09.27. 17:04:24

@nedecz:

Szerintem majd akkor cinikuskodj, amikor te kerülsz olyan helyzetbe, hgoy fizetsz valamiért egy valag pénzt, és utána mehetsz a sóhivatalba reklamálni, mert le se szarnak!

Col.Maybourne 2011.09.27. 17:48:17

Az volt mar, hogy nehany tiz dollar a helyszinen siman megoldotta volna a poszt-tolo problemajat? A Kozel-Kelet meg Afrika igy mukodik sajnos. Valahol egy dolcsi is csodat tesz, van ahol csak 50, de mindig mukodik. Kellet volna adni egy kicsit zsebbe es nem lett volna problem. Nyugta mondjuk nincs ilyenekrol.

Rosszindulatú Vászka 2011.09.27. 18:04:00

Ez retró szálcsi, ilyen gömbképernyős tévé már csak a Film+-on meg a Filmmúzeumos látható.

Azt meg sosenem értettem, miért akar valaki Törökországba nyaralni, bár tudom, hogy én vagyok ezügyben a tahó. Csak merthogy pont annak a cséávónak a béttya szecskázza a salátát a vacsihoz, aki retkeslábú tróger árulja a fejetlen kígyót a piacon. Ja és igen, rasszista vagyok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 18:17:56

A nagy világjárókat kérdezem. Egy Németországban mondjuk hétfőn Budapestre feladott sima levél melyik nap lesz kézbesítve?

gelsystem 2011.09.27. 18:27:09

@S1lver: akkkkkó te sikeres vagy.........
EDE rokonod?????..........:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 19:05:13

@Rosszindulatú Vászka:

Egy Németországban mondjuk hétfőn Budapestre feladott sima postai levél melyik nap lesz kézbesítve?

Megdobbent 2011.09.27. 19:32:06

Meg orulhet a poszter, hogy a torokorszagot ellepo oroszok nem vertek szarra, amikor hisztizett a szallodajukra :> De most komolyan, torokorszag, mint exluziv nyaralas? Csak nekem furcsa?

Dankeschün 2011.09.27. 20:35:26

@Dankeschün:
Idefelé, meg 2 nappal rövidebb, legalább.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.27. 20:42:13

Üüüü! Fene a törökök gusztusát!
Ismerőst Törökbe kis híján megerőszakolta egy szállodai londíner.

BridgetJ 2011.09.27. 20:42:32

Mi most jöttünk haza nászútról, Green Travel-lel utaztunk, 2 hetet töltöttünk egy 5*-os szállodában (all inclusive plus). A utazási irodával minden rendben volt (leszámítva egy utolsó pillanatos 'kerozin felárat'), a szálloda pedig pont olyan volt, amilyenre számítani lehet, ha valamennyire ismeri az ember a mediterrán országok szálloda-csillagozását. Ráadásul mi nem elégedtünk meg a GT honlapján leírtakkal, megnéztük a szálloda saját honlapját is és a trip advisor-t is átolvastuk, sőt, a google map-en is megnéztük műholddal. Nekünk ugyan nem volt bogár, de olvastuk azt is, hogy sok esetben a bogár nem a szálloda rossz higiénés körülményei miatt van jelen, hanem ez az ország sajátossága és előfordul.
A Green viszonteladói között pedig ott van a Neckermann, Vista stb., tehát a legnagyobbak, akik pedig biztos nem állnának össze 'akárkivel'.
Törökország pedig csodálatos, az emberek kedvesek, mindenkinek csak ajánlani tudjuk. :) Főleg annak, aki bírja az oroszokat...:)

BridgetJ 2011.09.27. 20:43:42

@Col.Maybourne: agree, nálunk is volt egy pár a szállodában, 10 euróért már első nap kicserélték a szobájukat...

Jokkura 2011.09.27. 21:16:18

@CatMother: jó kérdés,de nem vagyok utazási cég.Ha azzal foglalkoznék kell lenni egy -két rutinnak,ami ilyenkor célravezető( a sajnálkozáson kívűl).Azonnali kontroll, és ha igaznak bizonyul akkor a parterrel rövid úton lerendezem ,és a lehető legkorrektebb módón állok az ügyfélhez( esetleg mert belőle élek, és ez a negatív reklám valszeg nem tesz jót a cég imidzsnek)
Én más cipőben utazom,itt is voltak reklamációk ,de a perig egyik sem jutott.
Első reakcióm, ismételje meg a problámáját nyugodtan, összeszedetten. A második,hogy megkérdeztem,mikor tudom személyesen is megtekinteni a problémát,aztán annak az ismerétében megbeszéljük ,hogy mi legyen a következő lépés. javítás,csere, kárpótlás stb. És mindig alkalmazkodtam ( az első alkalommal) az ügyfél által javasolt időponthoz.

A másik reakciód: ha csak az első lenne...( bár orvosnál,gyógyszertárosnál ,pilótánál az egy is sok)
De ez az ország (is)a másik ember átkurásának a sportjáról szól...
Pl.: megjavítattom az autómat, nem tökéletes az elvégzett munk a, tarj a a markát a szerelő és megmagyarázza,hogy azért nem jó mert a tekrentyű bizbasza nem szerepelt a tekerentyű javításában. Az egy külön összeg,amihez megint szét kell szedni a tekrentyűt ,persze plusz pénzért.
De ez minden szakmában kimutatható...

Nem rég elhngzott egy mondat : " ne az figyeljék ,amit mondok,hanem azt amit csinálok".... ha ez törvényesítve van akkor mit lehet csinálni ?
Tabula rosa....akkor talán nem lesz senki ,aki hazudjon

@elwood: aztán az utánpótlás gyártásával :) ( kinderfabrik)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.27. 21:19:02

Kis off :)
Cimbik papír alapú újságjának a blogja nekije annak:

virage.blog.hu/

Olvasni, sokat, mert jó :)

Miizu 2011.09.27. 21:37:26

rongyrázó bélának a háromév alatti gyerekkel ha tengerentúlra utazni kellett, akkor így járt..

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.09.27. 22:07:02

@ColT: Mink nem olvasunk, kéremszépen.
Csak írunk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.27. 22:56:04

@Dankeschün: Aranyos vagy, dankeschün!

5-7 nap. Na, ez pontos meghatározás. Gondolom, szombatot-vasárnapot ne számoljam, ezek szerint a Németországban hétfőn feladott levél következő hétfő-szerda között jön meg.

Csak kicsit lassabb, mint innen a szomszéd utcába, ami 3-4 nap. Ha jól értelek, akkor innen N.o.-ba is annyi. Fura tudomány ez a postás-topológia. :)

XCat 2011.09.28. 01:24:07

@Jokkura: - Nem vennéd oda a boltodba a fiamat? – kérdezi Kohn a barátjától, Grüntől.
- Na, és mihez ért a gyerek?
- Micsoda kérdés! Ha értene valamihez, már régen az én boltomban lenne!

Na itt is biztos ez volt.

elwood 2011.09.28. 07:50:29

"felajánlott 12.600 Ft-os kártérítési ajánlatát"

az a Tescoban fél csomag pogácsa

Csigorin 2011.09.28. 08:47:04

Arabokhoz nem erdemes menni, minden szalloda tulcsillagozott, az ot csillag is hatareset ahol eppenhogy el lehet lenni. Idegesito tapados nepseg es meg nezni is lustak.
Ja, es tokmindegy mi es mennyi van elore kifizetve ha nem jattolsz nem csinalnak semmit.

XCat 2011.09.28. 12:17:04

@Csigorin: Törökországot szerinted mióta lakják arabok? :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.09.28. 12:44:47

A 3 év alatti gyerekkel mi a rákért kell ilyen messze menni ilyen drágán? Neki még a balcsi is jó pancsikolni. Ha meg janizni akarsz, azt a gyerek előtt kell, vagy amikor már kirepült.

Csigorin 2011.09.28. 13:04:42

@CatMother: egyremegy, a mediterranok is ugyanolyanok.

Igazabol minden nep kibirhatatlan amelyik olyan helyen lakik ahol lehetne udulni.

XCat 2011.09.28. 13:08:31

@Csigorin: Mindenki kibírhatatlan.:)
Sokan a magyarokról is így gondolják. Most éppen pl én is.

Szeretnék egy országot, ahol normálisak az emberek. Tudtok ilyet?

Trackback 2011.09.28. 16:03:14

Nem is az a legfőbb baj, hogy vannak, akik egy évig élnek ennyi pénzből, hanem az, hogy akinek jobban megy, az miért tapsol el ennyi pénzt f*zságokra.

Lúzer.

És még a világba is kiabálja.

BNorika 2011.09.28. 21:15:22

Mi tavaly itt, a Kamelya World Fulya hotelben voltunk nászúton és nagyon elégedettek voltunk mindennek. Akinek ez a hely nem tetszik az a kákán is csomót talál. Pedig mi is finnyásak vagyunk, elég magas a mércénk, megmondjuk, ha nem tetszik valami. A szálloda valóban 5* volt, minden nap takarítottak, a minibárt naponta feltöltötték, a szálloda környezete is nagyon szép, rendezett. LCD TV volt, bár sosem kapcsoltuk be, hiszen nem azért mentünk nyaralni, hogy a TV-t bámuljuk. Beszéltünk olyan vendégekkel is akik az üdülőfaluban szálltak meg és ők is azt mondták, hogy minden rendben volt a szobával, gyönyörű volt. A szálloda területén minden megtalálható ami egy gyerek álma, a kiszolgálás, az animáció fantasztikus volt. Nem ez volt az első törökországi nyaralásunk, azért tértünk vissza, mert az első is tökéletes volt.

ZON 2011.09.29. 10:33:07

@BNorika: nászúton én is b@sznék

a környezetre.

Kata24 2011.09.29. 11:10:21

Üzenem a sok Törökországot fikázóknak, hogy fogalmuk nincs, miről beszélnek. Gyönyörű a tengerparti rész, az emberek kedvesek, segítőkészek. Mi tavaly voltunk előszezonban a Green Travellel Alanyában, és teljesen meg voltunk elégedve. HÁROM csillagos szálloda, teljesen tiszta, kulturált, a félpanzió mennyisége-minősége megfelelő, úszómedence, a tengertől egy köpésre, stb. Ár: szállás 3* szálloda 7 éjszakára, repjegy, transzfer, félpanzió fejenként 55 000 Ft (plusz 25 000 reptéri illeték). Másfél millát szerintem baromság volt kifizetni, Törökországot sokkal olcsóbban is meg lehet úszni. És igen, utána kell járni a neten a szállodáról/környékről írt véleményeknek, mielőtt foglal valaki. Én is nyomoztam, nem is ért meglepetés.

AmyS 2011.10.05. 10:25:55

green travellel és hasonló noname irodával nem szabad utazni... én pár napja jöttem haza a nyaralásból, neckinél fizettem be, az eredeti szállodánkba nem fértünk be végül túltöltés miatt és egy egy kategóriával magasabba raktak - isteni volt! az eredeti választás is színvonal volt, de ahová kerültünk, az luxus.. neves, nagyobb irodával kell utazni és nem lepra helyre(töröko.egyiptom, tunézia stb) - úgy nem lehet baj... évente tösször utazom, már évtizedek óta, de még soha, semmi problémám/panaszom nem volt... normális irodával kell menni normális helyre - úgy tényleg gondtalan a pihenés :)

vauvauvau 2011.10.21. 01:53:23

A Magyarországról kiküldött Green Travel képviselőnket összetaposták (lsd. alsó kép) és még Önök reklamálnak?

green travel igazgató sk.

Tündér2000 2011.10.27. 09:38:17

Ezt nehezen tudom elképzelni, a Török 5* szállodák nem ilyenek!Tiszták,naponta takarítják,törölközőket napiba cserélik,odafigyelnek a vendég legkisebb gondjaira is,előzékenyek,kedvesek,egyszóval imádni való ahogyan a vendégekkel foglalkoznak!
Mindig a Green Travelel utaztunk,soha semmiféle probléma nem merült fel.Lehet itt porig alázni mindenkit,csak azt is figyelembe kell venni,ahogy egyes honfitársaink viselkednek odakint!Mi is voltunk egy full'luxus szállodába,szebbet-jobbat álmodni nem lehet és a magyarnak az volt a legnagyobb gondja,hogy nincs kivilágított tenisz pálya!Hááááát, mit lehet erre mondani..........

Tündér2000 2011.10.27. 09:59:57

@Lili.hu: Nehogy azt képzeld,hogy a neckinél minden felhőtlen,rájuk is van panasz.Különben meg örülj neki,hogy olyan jól vagy elengedve,hogy neked török lepra hely!Fogalmad nincs a Törökök nyújtotta vendég szeretetről,oda figyelésről,tisztaságról,kedvességről.Míg ezekről nincs tapasztalatod, addig nincs jogod ítélkezni!!!
Az idén is a legtöbb magyar Törökországot választotta úti célul és a Green Travelel utazott.Akkor miről beszélünk????????????????

AmyS 2011.10.27. 10:28:55

@Tündér2000: jártam már törököknél, te agyatlan - honnan veszed, hogy nem?? igen, jól vagyok eleresztve, millió helyen jártam már a világban, többek között a pilóta apám révén is... fáj ez neked? nem ismersz, fogalmad sincs, hogy hányszor jártam már pl. isztambulban, meg más helyeken... sajnálom, ha neked ilyesmire nem futja, de a te életed és lehetőségeid nem igazán érdekelnek... :))) menj el egyszer pl. a maldív-szigetekre, 5+* szállodába all inclusive ellátással és akkor majd talán rájössz, hogy mit takar a 'színvonal' szó... ameddig nincs ilyen tapasztalatod, nincs miről beszélni.. :)))))))

Tündér2000 2011.10.27. 17:04:25

@Lili.hu: Csak sajnálni tudlak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása