RG bizonyára nem akarja az arab forradalmat is a Kartago Tours nyakába varrni, ezt leszámítva állítása szerint több kategóriával leminősíthetnék a 4 csillagos szállodát és az "ultra all inclusive" ellátást. Ezúttal nincs fotónk azoníthatatlan összetaposott bogarakról:
Hadd osszam meg Veletek, kedves aktív Homár Olvasók, mire számíthattok, amikor a Kartago Tours-szal Tunéziába szeretnétek utazni:
- ha „ultra all inclusive” ellátást rendeltek meg, és fizettek ki, az a fizetés után ledegradálódik „all inclusive” ellátásra – és erre apró betűs megjegyzésben hívják fel a figyelmet, az utazás előtt 4-5 nappal...
- a meghírdetett 4 csillagos szálloda – tapasztalatok alapján – sem európai sem Magyar szabványok szerint még csak meg sem közelít egy 2 csillagos szállodát, a higiénia és a személyzet hozzáállása szempontjából...- a szálloda ablaka esetleg szemétdomra vagy komposztálóra néz – ez csupán hozzáállás kérdése...
- a törölközőket ad-hoc jelleggel cserélik – biztos drága a víz a mosáshoz, és egyébként is, mennyivel környezetbarátabb ez a hozzáállás... (amivel egyetértek, de akkor jelezzék, mint ahogy a valóban 3-4-5 csillagos szállodákban ezt meg is teszik)
- a víznyomás elég kicsi, néha annyira, hogy nincs is – de végül is, egész nap a medencében vagy a tengerben van az ember, minek is akarna zuhanyozni?
- a szálloda kapacitása messze alulmarad attól az embermennyiségtől, akit odaszerveznek, de ez legalább lehetőséget ad arra, hogy sorbanállás közben megismerkedj nyaralótársaiddal és 20-30 perces beszélgetés keretében eszmét cseréljetek... – miközben az uzsonnnát, rántottát vagy csak egy pohár üdítőt vársz...
- állatbarátoknak kifejezetten ajánlott: madarakkal, macskákkal és sok-sok léggyel bármely étkezés alkalmával közelebbi kapcsolatba lehet kerülni...
- a mufurc és sokszor koszos személyzet miatt ne legyen lelkiismeret-furdalásod, hogy nem akarsz többé visszatérni – ők sem várnak vissza...
- ha csúszdázni akarnál, mindenképpen csak bizonyos időszakokban teheted meg, tehát az órát mindenképpen figyeld a nyaralásod alatt... mert lehet, hogy lemaradsz arról a 2 x 2 óráról, amikor a csúszda épp üzemel...
- a 24 órás all inclusive ellátás nem tartalmaz palackozott vizet (!Tunézia!), import italokat (helyi alkoholos italokat igen, melyek közül 1-2 emlékeztetett az acetonos körömlakklemosóra, illatban mindenképp), frissen facsart gyümölcslevet (semmilyen mást sem, automatából szerezhető „szörp-szerű” cukros löttyöt annál inkább)...
- a 24 órás all inclusive ellátás keretében, a megérkezésed napján, fél 6-tól fél 7-ig még csak inni sem kapsz (enni meg végképp nem), merthogy az „uzsonna idő” véget ért, a „vacsora idő” meg nem kezdődött el...
- ha saját költségeden felhívnád az irodát, és jeleznéd, hogy ez nem egészen az, amire szerződtél és fizettél, akkor egy kellemetlen és udvariatlan jogász hölggyel már beszélgethetsz is...
Mindezt az utazási iroda tudomására is juttattuk, és a következő választ kaptuk – csak a fontosabb részeket idézném:
... „A Kartago Tours az utazási szerződésben vállalt szolgáltatásokat teljesítette (szállás, ellátás, repülőút, helyi képviselő), ezért irodánk vezetősége nem látja indokoltnak kártérítés megítélését”...
... „Reméljük, hogy a kellemes élményekre is emlékeznek majd az Irodánk által szervezett úttal kapcsolatosan, és hamarosan ismételten utasaink között üdvözölhetjük Önöket.”
Nos, valóban, voltak pozitív élmények, de ez a legkevésbé sem az utazási irodában inkább a baráti társaságnak és a mi hozzáállásunknak volt köszönhető... És nem, az Iroda nem teljesítette a vállalt és kifizetett utat, sem a szálloda sem a szolgáltatás színvonalában... Ezek után soha, sehova, semmilyen körülmények között nem utaznék a Kartagoval.
Most a Békéltető Testülethez fordulunk, bár realistán nem hiszem, hogy bármi is történni fog. Azonban, ha ezen levél Homáron való közlésével meg tudjuk akadályozni, hogy kevesebb nyaralni vágyó „dőljön be”, már elértünk valamit.
Köszi, hogy végigolvastátok.
Az utolsó 100 komment: