Elégedetlen ügyfélnek nem tetszik, hogy a Malévnél különbözeti díjat akartak fizettetni vele, amikor módosítani akarta az egyik jegyét. Az üzletszabályzatukban (PDF) ez benne van (6.3-as pont) mondjuk előre, bármennyire hülyeségnek is tűnik.
Tisztelt Malév csoport! Reklamációval és észrevétellel szeretnék élni Önök felé. Eddig hűséges, Malév-szerető utasuk voltam, de sajnos eme árpolitika mellett, amit folytatnak ez a mai nappal megváltozott. Van egy repülőjegy foglalásom, XXXXXXX foglalási kód alatt. Ezüst kártyás törzs utas vagyok. Mai napon úgy döntöttem, hogy szeretnék repülőjegyet módosítani, mivel szerettem volna több időt otthon eltölteni. Felhívtam a Malév ügyfélszolgálatot ahol egy igazán segítőkész hölggyel beszéltem telefonon, tényleg, le a kalappal, kedves és segítőkész volt, minden lehetőséget megnéztünk, hogyan járnék a legjobban, mint kiderült sehogy, vagy csak ha nincsenek ilyen nagyravágyó igényeim hogy több időt töltsek otthon, és ne kelljen repülőjegyet módosítanom.
A módosításom így zajlott volna: Okt 27 csütörtök; CPH-BUD, visszaút pedig Nov. 6, vagy 8-a.
Eme lehetőségek közül választhattam:
1. Ez új vásárlásnak számít okkal móddal, így ki kell fizetni a különbözeti jegyárat, (94 Euro)+50 euró a módosításért, +3ezer Ft kezelési költség... Ezzel nem élnék mert hülye nem vagyok
2. Bónusz pontjaim felhasználásával: akkor legyen úgy hogy csütörtökre befoglalunk bónusz jegyet a reggeli járatra, és még ezen kívül kérnek 3ezer forintot a pontjaim kitoldására, további 15ezret a reptéri illeték -CPH-BUD útvonal- és további 3ezer a kezelési költség-
De ha ezt a lehetőséget választom, akkor az eredetileg megvett jegyemet át kéne raknom egy másik, távolabbi időpontba, ami talán kijön 50 euróból- és lévén hogy nem tudom mikor tudom felhasználni, most csak hobbiból elcsúsztatom márciusra, majd ha tudom mikor aktuális a felhasználás, megint módosítok, talán 50 euroért....- nade, ha sikerülne ez a bónuszjegyes varázslat, akkor még nincs jegyem a visszaútra... amit megvásárolhatok drága magyar forintban, csupán 54 ezerért... Azért, akár hogy is nézem, ez se egy jó megoldás…
3. Lehetőség ha inkább nem pattogok, és csak pénteken megyek haza, és majd utána a visszautamat módosítanám, mert akkor már módosításnak számít, de akkor is min. 50 euro és a különbözet. Talán ez a legbarátibb, és más lehetőség nem lévén, ezzel élek.
Nagy sajnálattal veszem észre hogy ezen opciók mind inkább kizsákmányolásra mennek rá, és nem pedig arra hogy valóban az utast segítse. Még a Lufthansa se enged meg magának ilyet, hogy a különbözetet kifizettesse, csak egy egyszeri 75 euros módosítási díjat. A Malév utóbbi fél évben használt árpolitikája siralmas, és elszomorító. Nem egy 3-5**** csillagos légitársaság, hogy ilyet megengedhessen magának. Miért van az hogy a Malév nem segít az utaztatásomban, hanem inkább hátráltat és „kirabol” és lehúz ahol még tud?? Elméletileg Önök egy szolgáltatást nyújtó cég, nem az ügyfelek vannak Önökért hanem fordítva… Elméletileg.. Gyakorlatilag mégis én érzem úgy, hogy szerencsés vagyok hogy van a Malév és utazhatok velük, mert olyan ábrándjaim vannak hogy ez a törzs utas program nekem mennyire jó és nekem tényleg érdemes a Malévval utaznom!!?!
Régen működött a Last minute repjegy vásárlás, tavaly sikerült is egyet kifognom. Most viszont… Last minute azt jelenti, hogy egy másfél órás repülő útért 150ezer Ft-ot ki kellene fizetnem?
Erre azt a választ kaptam, hogy én ezt felejtsem el, itt csak First minute repjegy foglalás van. Vicces…
Az éjjeli bagoly akció is vicces.. Még éjfélkor is ugyanannyiba kerül ugyanaz a repülőjegy mint délután 4 órakor.
Nem tudom, a Malévnak nem érdeke minél több ügyfelet szerezni és azokat megtartani a gépeket feltöltve reptetni? Vagy jobb ez az egyszer jól lehúzni és többet nem érdekel minket az ügyfél politika? Magamat is szidom, hogy kényelmes voltam, nem szerettem volna átszállni csak minél előbb hazajutni, ezért választottam a Malévot, holott ugyanannyi pénzért Lufthansánál is vehettem volna jegyet. Vagy bárki másnál. Sajnos nincs a Malév olyan monopol piaci helyzetben hogy mindenki őket válassza, úgy érzem ezentúl én is inkább bárki mást:Norwegian, Wizzair, Czech, Lufthansa, Swiss, akiknél úgy érzem hogy én vagyok a vevő, akiért ők vannak, és nem fordítva.
Ezen a jegyen kívül még van egy karácsonyi foglalásom, amint azt leutaztam, nem szándékozom tovább igénybe venni a Malévot. És az összes ismerősömnek, és bárkinek akinek tudom, elmondom hogy ők se válasszák a Malévot, mert szabadrablást végeznek… És az ár/minőség olyan messze van egymáshoz mint Budapest-Los Angeles.
Igazán boldoggá tett volna a Malév, ha normális, emberi árakat kínál, és ezt az utazás módosításomat meg tudtam volna oldani 50- max. 100 Euróból, mint más légitársaságoknál. És a bónusz program is kicsit nagy lelkűbb, több mint 20 utazás után sincs annyi pontom, hogy legalább egy oda útra szóló bónuszjegyet be tudjak váltani.
Levelemet továbbküldöm a tékozló homárnak is, hogy minél többen tudják, kivel nem érdemes utazni.
Tisztelettel egy elégedetlen ügyfél.
Egy hétre rá jött is egy válasz, melyben kimagyarázzák magukat:
Köszönjük légitársaságunkhoz címzett levelét, melyben az egyes jegyárak kalkulációjával kapcsolatos észrevételeiről tájékoztat.
Mindenekelőtt szeretnénk tájékoztatni, hogy a jegy árak kialakítása a nemzetközi légitársasági gyakorlatnak megfelelően több lényeges alapszempont megfontolásával történnek, úgy mint például piaci stratégia, vagy egyes, már korábban meghirdetett, akciós, promóciós jegyek kínálatának figyelembe vétele.
Panaszbejelentésével kapcsolatban a következőkről szeretnénk tájékoztatni:
A Malév Zrt. részletesen és megfelelően tájékoztatja utasait a megvásárolni szándékozott repülőjegyek tarifális feltételeiről és minden utasnak módja és lehetősége van arra, hogy ezeket a feltételeket a repülőjegy megvásárlása előtt maradéktalanul megismerje, és a számára legmegfelelőbb konstrukciójú jegyet vásárolja. Utasainknak számos jegykondíció és ahhoz tartozó árkategória között van lehetőségük választani. Az egyes kedvező díjtételű jegyek nem módosíthatóak, illetve a módosítás nagy összegű. A jegy módosításnak egyébként a helyfoglalási rendszerben költségvonzata van, mely a légitársaságot terheli, ezért a jegy módosítás lehetősége nyilvánvalóan a jegy árában is tükröződik.
Ezen túlmenően szeretnénk tájékoztatni, hogy a nemzetközi légitársasági gyakorlatnak megfelelően a jegymódosítási díj mellett, még a magasabb osztályba sorolásnak is külön díja van, amennyiben a megvásárolt jegyben szereplő alosztályra már nincs hely.
Éjszakai bagoly akciónkra vonatkozó bejelentésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy javasoljuk weboldalunk rendszeres látogatását, mert számos lehetőség adódik kedvező díjtételű repülőjegy vásárlására. Sajnáljuk, hogy az Ön által jelzett időpontban nem állt rendelkezésre az Ön számára elfogadható áron jegy.
Még egyszer köszönjük, hogy észrevételét megosztotta légitársaságunkkal, és lehetőséget adott magyarázatra.
Az utolsó 100 komment: