Kamilla két hónapja várja, hogy karácsony előtt visszaküldött ruhája árát visszakapja:
UPDATE 02/17: Megjött a pénz:
2 hónap várakozás után valami csoda folytán (vagy inkább a Fogyasztóvédelem közbenjárására?) befutott a termék ára (17 ezer Ft), de persze a kiszállítás 1.290 Ft-os díját benyelték (ami még járna a jogszabály szerint), de ez már a kisebb gond.
November végén gondoltam egyet, hogy karácsonyra meglepem magam egy csini cuccal és a választásom a Pasion4Fashion termékére esett (hmm, hiba volt). Áru megrendel, két hét múlva, de ígért időben megérkezik, futár kedves, pénz kifizet utánvéttel, mindenki hepi… Egy darabig. A termék azonban nem lett jó, így 2011. december 19-én mertem élni az elállási jogommal. Természetesen 8 napon belül visszaküldtem nekik, ahogy azt kell, tértivevénnyel persze. A tértivevényen látszik, hogy másnap, december 20-án át is vették a küldeményemet. Ezekben a napokban felhívott a cég egyik ügyfélszolgálatosa, jelezte, hogy megkapták, és felajánlotta, választhatok, hogy a Pasion4Fashion fiókomban jóváírják a termék vételárát, ami állítólag azonnal megtörténik és majd levásárolhatom, vagy kérhetem a pénz visszatérítését is, de az 30 nap (ahogy azt a jogszabályban is előírják, bár ott az is szerepel, hogy haladéktalanul, de max. 30 napon belül). Naiv módon a pénzemhez ragaszkodtam.
Egészen a 45. nap környékéig türelmesen vártam a pénz visszatérítésére, majd emailben érdeklődtem, hogy mégis mikor számíthatok rá. Semmi válasz, ezért a következő nap telefonon is érdeklődtem. Akkor az volt a válasz, hogy valami hiba történhetett, de azonnal utánanéznek és intézik. Na ez volt két és fél hete. Mivel akkor sem történt semmi, ezért tovább próbálkoztam. E-mailek, amelyek közül egyre sem kaptam választ. Telefonon is kerestem őket, párszor leráztak, ígérve, hogy a kolléga utánanéz és visszahív, na erre is várhattam ismét hiába. Én ostoba még mindig hittem a mesében, hogy tényleg csak valami hiba történt, ők is emberek, megesik az ilyen. Kb. 1,5 hete megígérték, hogy azonnal utalnak, akkor vártam 2-3 napot, pénz sehol, így ismét telefonáltam. Állítólag február 9-én tényleg átutalták számomra az összeget, ma, február 15-én a pénz még sehol. Az egyik ügyfélszolgálatos ígért egy bizonylatot az utalásról, amely email azóta sem futott be. Amikor a bizonylat után érdeklődtem, kiderült, hogy a Freemail-es címemre küldték, amivel csak annyi a probléma, hogy sosem volt ilyen… Igaz előző nap bediktáltam nekik a Yahoo-s címet, tényleg könnyel félreérthető a kettő (mellesleg a pontos e-mail címem benne van a rendszerükben, mivel regisztrált felhasználó vagyok, e nélkül bajos lenne a rendelés).
Újra e-mail cím egyeztetés, állítólag küldik a bizonylatot, ami újfent elveszett az éterben. A főnök természetesen jó ideje és még sokáig külföldön van, az irodavezető épp elment vagy megbeszél, netán hosszas telefonban van és hasonló kifogások, az ügyfélszolgálatos pedig sajnos nem tud segíteni, mert nem kompetens, aki meg az ügyemet állítólag intézi, hát az anyukája kórházban van. Legalább találnának ki valami normális kifogást vagy lenémítanák a telefont, hogy ne halljam az ügyfélszolgálatos sutyorgását azzal az „kompetens” kolleganővel, aki épp az anyukájánál van a kórházban. Vagy lehet, hogy az iroda a kórházban székel? :) Hát, nem túl kreatív a banda. Természetesen azokhoz a britekhez sem tudnak semmiféle kontaktot adni, akik majd/már a pénzemet utalják (a webshop tulajdonosa, ha jól tudom, egy brit cég).
Mostanra kicsit sok lett nekem az ígéretekből és a várakozásból, ugyanis lassan 60 napja várok a visszatérítésre a jogszabály szerinti 30 nap helyett, még hülyének is néznek, nem válaszolnak az emailekre, nem hívnak vissza, amikor ígérik, tojnak a vásárló fejére. Ezért úgy döntöttem, rábízom a dolgot a Fogyasztóvédelemre és a Homár powerre J Ráadásul a webshop szerződési feltételeiben az szerepel, hogy a kiszállítás díját nem térítik meg a vevőnek elállás esetén, pedig a jogszabály szerint a vásárlót ilyen esetben csak a visszaküldés költsége terheli (és ezt talán sok vásárló nem tudja, így könnyen megrövidíthetik őket).Alapvetően nem vagyok hepciás ügyfél, ez esetben is türelmesen és jóhiszeműen vártam, de ez a fajta ügyintézés, ez a „rá sem bagózunk a vásárlóra” hozzáállás nagyon kicsapta nálam a biztosítékot.
Üdvözlettel,
Kamilla
Az utolsó 100 komment: