Gábor nem bírta kivárni, amíg élelmes felhasználók kijavították az Asus Transformer Prime táblagépeket sújtó szoftverhibát, úgyhogy elküldte a gépet a cseh szervizbe. Azóta is várja, hogy mi van, mert csak az angol vásárlóknak ígérte az Asus a teljes vételár visszatérítését, neki viszont mét azt írják a szerviz oldalán, hogy alkatrészre várnak.
Év elején beadtam a derekam a marketing meggyőző erejének, és vásároltam egy tablet PC-t. Sok gondolkodás, utánajárás után úgy döntöttem, hogy a ASUS vadonatúj gépét, a a TF201-es Transformer Prime-ot választom, az iPad 2 ellenében. Ez volt az első hiba. Január 4-én megvásároltam a gépet a egyik e-digital üzletben Budapesten, bruttó 190,000 forintért (64GB-os modell, ára azonos az iPad2 vel). Mivel korábban még soha nem volt Andriodos eszközöm, vagy tabletem, így nagy örömmel vágtam bele az új világ felfedezésébe. Elsősorban otthonra vettem böngészésre, de terveim szerint középtávon kiváltotta volna a note/netbookot is, mivel sokat utazom. Január közepe felé kezdődtek a problémák - a gép nem volt hajlandó OTA frissítésre az akkoriban beharangozott Android 4.0-ra. Sokáig értetlenül álltam a probléma előtt, majd különböző fórumok olvasása közben kiderítettem, hogy a gépem egy hibás gyártási szériából való. Nem volt ugyanis a szoftverben benne a gyártási száma (serial number: unknown), így nem is engedte a frissítést. Manuálisan lehetett ugyan frissíteni, de néhány szoftver így sem futott rajta hibátlanul, illetve ki akar ezzel szívni?
Felvettem a kapcsolatot az ASUS ügyfélszolgálattal, ahol először azt mondták, kijön majd egy frissítés, ami ezt orvosolja. Erre hiába vártam. Újabb kör - ekkor azt mondták, küldjem be a csehországi ASUS szervizbe, ott majd a technikusok frissítik a szoftvert. (Mellettük szól, hogy a szervizbe szállítást ők intézték). A gép január 27-én érkezett meg a csehországi bázisra, előzetesen max 1-1,5 hét átfutást ígértek.
Teltek a napok, hetek. Közben minden nemzetközi fórum tele lett az enyémmel azonos esetekkel - mondjuk az egyesült királysági ASUS azonnal felajánlotta a teljes kártalanítást az ügyfeleknek. Magyarországon ilyenről természetesen szó sem volt.... Az ASUS on-line felületén naponta néztem a szerviz státuszát, de végig "Javítás alatt" volt. 2,5 hét után kiderült, hogy mégsem oldható meg szoftver-frissítéssel, hanem cserélni kell benne valami alkatrészt. Itt már kezdtem kiakadni: megkérdeztem, normális-e hogy egy 2 hetet használt, közel 200 ezer forintos gépben alkatrészt kell cseréni? Válasz nem érkezett. 3,5 hét után (a szerviz státusza átváltott "Alkatrészre várunk"-ra) újból felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol is kiderült: a belső szabályzatuk (ami egyébként nem hozzáférhető....) szerint 30 napon belül ha nem sikerült kijavítani a gépet, automatikusan kártalanítanak. Közben egyébként a már említett androidos fórumokat böngészve nyilvánvalóvá vált, hogy 1.) as ASUS tudott a problémáról; 2.) esélytelen a javítás, arra várnak, hogy érkezzen elég cserekészülék az új, korrigált gyártásból
Tegnap (február 26) letelt a 30 nap. Ma (hétfő, február 27) ismételten felhívtam az ASUS ügyfélszolgálatot, ahol kiderült, mégsem automatikus a kártalanítás. Az ügyintéző nyegle, használhatatlan; a "managerrel" (aki döntést is hozhat) nem lehet beszélni. Állítólag szerdára kapok választ, de még 30 nap a folyamat (WTF??). Közben felvettem a kapcsolatot a Fogyasztóvédelemmel, de lévén Magyarország, sok reményem nincs. A céges biztosításunk keretében megkértem a DAS-t is, hogy segítsenek, ebben több bizodalmam van.
A fenti történetem ajánlom mindenkinek okulásul. Lehet, hogy a többi gyártó sem különb, vagy ez egy magyaros hozzáállás csupán, de ajánlatos az ASUS-t nagy ívben elkerülni, vagy imádkozni, hogy a vásárolt terméket soha ne kelljen szervizelni.....
Várom javaslataitokat, mit tehetnék még! Nyugodtan lehet anyázni is, hogy hülye aki tabletet vesz ennyi pénzért....
http://androidroot.mobi/2012/01/31/introducing-ratchet-the-unknown-serial-fix/
Az utolsó 100 komment: